Siemens S 55 :9~ [deel4]

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 4.113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28
[quote]
[...]
Erg vreemd probleem! Heb je al wel eens geprobeerd SW91 er opnieuw op te zetten?
[...]

Ik zal het vanavond eens proberen. Betekent dit dat het bij jou wel goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Jaspov schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 20:36:
[...]
Ik zal het vanavond eens proberen. Betekent dit dat het bij jou wel goed werkt?
Bij mij veranderen nummers in sms-jes wel naar de items zoals ze in mijn adresboek voorkomen. Alleen bij bevestigings sms-jes van verstuurde sms-jes niet..

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag bleek de nummer 2 toets los te zitten!

is hier wat aan te doen? of is mijn trouwen s55 nu afgeschreven.

hoe lang geeft siemens garantie mocht het een defect zijn, hij is 1 1/2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees eerst de topic even door, als je de laatste pagina had doorgelezen, dan had je gezien dat er ....jaar gerantie opzit (Ik ga niet alles voorkauwen hoor) Succes,

Mijn s55 heeft trouwens een knop aan de zijkant die niet meer werkt, namelijk de min knop. Is dit een bekend probleem?

Nog een ander vraagje. Kan ik wachten met het toestel opsturen naar siemens tot net voor het einde van de garantieperiode van 2 jaar. Het hekje en alle menuknoppen zitten los, ze zijn er nog net niet vanaf gevalle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 15:40:
Lees eerst de topic even door, als je de laatste pagina had doorgelezen, dan had je gezien dat er ....jaar gerantie opzit (Ik ga niet alles voorkauwen hoor) Succes,

Mijn s55 heeft trouwens een knop aan de zijkant die niet meer werkt, namelijk de min knop. Is dit een bekend probleem?

Nog een ander vraagje. Kan ik wachten met het toestel opsturen naar siemens tot net voor het einde van de garantieperiode van 2 jaar. Het hekje en alle menuknoppen zitten los, ze zijn er nog net niet vanaf gevalle.
Voordat je naar anderen blaat is het wellicht verstandig om daarna uit te zoeken of je eigen vragen ook al beantwoord zijn. En ja, dat zijn ze ook al, in dit topic notabene....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:06

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Mijn S55 is dus niet meer maar ik heb nog wel de camera. Kan iemand mij vertellen of deze ook op de A65 werkt? Als ik in de datasheet van de A65 kijk staat er dat er een attachable QuickPic camera with flash as accessory aan kan.
Werkt de camera ook nog op andere modellen? Ik kan er nergens wat over vinden. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:23

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Volgens mij werkt die camera op alle modellen met de x55 of later aansluiting, dus met de dunne plug (de plugs van de lader en datakabel van de x25/35/45 waren dikker). Ik weet alleen niet of de A65 er de software voor heeft ingebakken in de firmware.
Bij de S55 is dat in het menu Extra de optie Camera. Als je zoiets kan vinden op de A65 zou het moeten werken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Laatst online: 11-09 22:28
Software er opnieuw op gezet - heeft niets uitgehaald helaas.
Ch!pY-J schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 20:51:
[...]
Bij mij veranderen nummers in sms-jes wel naar de items zoals ze in mijn adresboek voorkomen. Alleen bij bevestigings sms-jes van verstuurde sms-jes niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

robbertb

winter

Ik heb nu een paar maand mijn gsm terug nadat ik hem ter reparatie naar siemens had gestuurd. Maar ik heb nu nog meer problemen dan voorheen. Hij gaat zo af en toe zomaar uit en vergeet soms aan te geven dat de accu bijna leeg is en gaat meteen uit. En op dit moment klopt de batterij indicatie niet meer.. hij staat op helemaal leeg terwijl hij aaan de lading zit. Maar het balkje komt niet vol en hij geeft ook niet aan dat hij wordt opgeladen.
Als ik zelf mijn telefoon uitdoe, loopt hij ook regelmatig vast. Je ziet dan die dolfijnen ofzo wegzwemmen maar dan bvlijft ie daar op stil staan en moet ik nog een keer op uit drukken. Net hoorde ik weer een korte lage zoemtoon toen ik dat deed.

Update:
Mijn accu is nu leeg en krijg het niet meer voor elkaar om hem op te laden. Er staat wel spanning op het stekkertje. iemand suggesties? Heb accu er al uit gehad en sim, maakt niks uit.
Mijn gsm heb ik nu een jaar en 1 maand, nou heb ik zeker geen garantie meer?

[ Voor 17% gewijzigd door robbertb op 05-01-2005 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epoman
  • Niet online
Die garantie wordt lastig, op de batterij zit meestal maar een paar maanden garantie. Ken je meer mensen met zo'n toestel? Probeer dan of-ie het nog wel doet met een andere accu erin, als dat werkt kun je zelf ergens een accu vandaan fixen en kun je weer bellen. Mocht die nieuwe accu ook niet werken, dan zit het probleem in je telefoon of je lader (hoewel dat laatste vrij onwaarschijnlijk is).

[ Voor 22% gewijzigd door epoman op 05-01-2005 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Gevalletje van garantie verhalen. Dit zijn problemen waar je 2 jaar garantie voor krijgt. Mocht je accu zijn beschadigt door je toestel (hij deed het immers daarvoor nog goed), dan heb je ook recht om een nieuwe accu te krijgen. Het defecte toestel heeft dat immers gedaan, ervanuitgaande dat jij er natuurlijk geen gekke dingen mee hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Het ligt niet aan de accu die was nog goed.. maar na veel rommelen is het me na een paar uur gelukt om hem eindelijk aan de lading te krijgen. Maar voordat het zover was heb ik diversie pieptonen gehoord. Er stond op gegevenmoment in beeld "batterij leeg, aub opladen" of hoe dat standaard bericht is. Maar dat bericht bleef staan, zonder achtergrond verlichting en met een laag piepsignaal wat doorbleef gaan totdat ik op een knopje drukte..
Heeft iemand ook zoiets meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Zo erg als jij heb ik het nog niet meegemaakt, maar wel tot 4-5 crashes op een dag gehad, met en zonder die pieptonen. Tijd om je toestel om te ruilen, dit valt immers onder de 2 jaar garantie die Siemens er op geeft. Wel jammer dat het er op lijkt dat ieder toestel dat nu omgeruild word last van crashes heeft. Ik heb nog nooit een niet crashent toestel in mijn handen gehad en ben in middels toe aan mijn 7e toestel nadat mijn sim-kaart een maand geleden voor de 2e keer vervangen is :S.

Wel houden overigens de toetsen het uit na behoorlijk intensief gebruik. (toestel is van half oktober).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Ch!pY-J schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 23:17:
Zo erg als jij heb ik het nog niet meegemaakt, maar wel tot 4-5 crashes op een dag gehad, met en zonder die pieptonen. Tijd om je toestel om te ruilen, dit valt immers onder de 2 jaar garantie die Siemens er op geeft. Wel jammer dat het er op lijkt dat ieder toestel dat nu omgeruild word last van crashes heeft. Ik heb nog nooit een niet crashent toestel in mijn handen gehad en ben in middels toe aan mijn 7e toestel nadat mijn sim-kaart een maand geleden voor de 2e keer vervangen is :S.

Wel houden overigens de toetsen het uit na behoorlijk intensief gebruik. (toestel is van half oktober).
Ik heb juist het idee dat het toetsenbord minder stevig is na de reparatie.
Ik ben er net ook achter gekomen dat mijn hele telefoonboek gewist is :( Dat kwam zeker omdat mijn accu te leeg was ofzo? :(
En toestel opsturen, dan ben ik em zeker weer 7 weken kwijt, zoals de vorige keer. Aangezien ik verder geen toestel of verzekering heb, is dat wel minder.

[ Voor 8% gewijzigd door robbertb op 06-01-2005 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

robbertb schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 14:47:
[...]

Ik heb juist het idee dat het toetsenbord minder stevig is na de reparatie.
Ik ben er net ook achter gekomen dat mijn hele telefoonboek gewist is :( Dat kwam zeker omdat mijn accu te leeg was ofzo? :(
En toestel opsturen, dan ben ik em zeker weer 7 weken kwijt, zoals de vorige keer. Aangezien ik verder geen toestel of verzekering heb, is dat wel minder.
Hmz, je adresboek had niet verwijderd moeten zijn, 't zal wel een zware crash geweest zijn. Vanaf toestel 1 backup ik altijd mijn adresboek en de rest van mijn telefoon, want nagenoeg altijd word de telefoon volledig gereset na een reparatie. Zonde van je adresboek, gekochte ringtones en spelletjes etc!

Hoe ik het altijd oplos bij Orange; ik laat mijn toestel omruilen voor een ander toestel. Dynafix doet dit voor Orange. Repareren mits onderdelen op voorraad zijn duurd bij hun 3 weken. Met ruilen zelfstandig per post heb je hem 2 dagen later. Met ruilen bij de Orange shop kan je hem met geluk de dag daarop ophalen. Een koerier kostte voorheen 25 euro, en dan heb je meteen een ander toestel omgeruild aan de deur op een door jouw afgesproken dag (/tijd?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-09 18:27
Ik wilde net me telefoon naar het postkantoor brengen, kom ik er gelukkig optijd achter dat m'n telefoonboek niet is opgeslagen op me simkaart. Kan iemand me vertellen hoe ik dit in kan stellen? bvd

edit:
laatmaar

[ Voor 7% gewijzigd door MaZe op 08-01-2005 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag zat ik met een maat van me te bluetoothen, hij heb de Samsung SDG 500. En op een gegeven moment zei die dat heel mijn telefoon kon bekijken. Dus hij zag al mijn mappen en data op zijn scherm verschijnen en hij had de mogelijkheid om alles te kopieren :? Ik dacht dat niet kon, tenminste tenzij je dat instelt. Maar hoe kan ik dit uitzetten ik kan er niks over vinden 8)7 Ik wil wel gewoon me BT aan hebben staan zodat ik wel berichten/data kan versturen/ontvangen, maar graag wel de veiligheid dat mijn data niet bekeken kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

In theorie kan het niet, het bt protocol is immers beveiligt met een wachtwoord. Je moet gepaired zijn wil een ander toegang kunnen krijgen tot je telefoon. Ben je eenmaal gepaired, dan heeft het andere apparaat ook toegang tot het file systeem. Middels één van de BT protocollen kun je nadat een telefoon gepaired is idd alle bestanden en mappen op de telefoon bekijken. Bij mijn weten is dit niet te beveiligen. Vanaf mijn computer maak ik vaker ook gebruik van deze optie.

Overigens wel interessant om te weten dat dus andere telefoons na een pair actie op je toestel kunnen kijken en dus toegang hebben tot alle gegevens!. En met die snelle pc's van tegenwoordig en de juiste software maakt het weinig meer uit of dat je toestel nu wel of niet gepaired is. Deze beveiliging is middels die software makkelijk te omzeilen.

Anyway, dat het BT gebeuren onveilig was, was al langer bekend. 't Word nu alleen wel duidelijk op wat voor manier....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Volgens mij is mijn oplader stuk. Heb ik daar nou ook nog garantie op (toestel is 14 maanden oud)? Of moet ik dan gsm + oplader opsturen zodat ik weer 7 weken zonder gsm zit :S

vraag me af of ik tot die tijd op een andere manier die accu kan opladen
Ik heb wel een universele adapter die spanningen kan leveren van 1,5 tot 12V bij 1ah.. zou ik hem daar niet mee kunne opladen of zit er laadelectronica in de adapter?

[ Voor 41% gewijzigd door robbertb op 19-01-2005 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 22:09

Zoefff

❤ 

Zo. Het meest fragiele onderdeel vanmiddag maar even vervangen:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/49847/full.jpg

Alleen nog ergens van die mini-torc-schroevendraaiertjes scoren :P

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:44
Sinds kort heb ik een Jabra BT-200 Bluetooth headset voor bij mij S55. De headset paired prima met de siemens, en inkomende gesprekken kunnen ook worden aangenomen. Maar als ik zelf een telefoonnummer intyp, en op de belknop op de telefoon druk, dan wordt het gesprek niet doorgegeven aan de headset. Hoe kan dat? Je moet in de auto toch ook kunnen bellen, en niet alleen gebeld worden :?
Als ik de headset pair met een Sony Ericsson T630, dan heb ik dat probleem niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Net naar de winkel geweest voor mijn adapter.
Vertelden ze me daar dat ik slechts 6 maanden garantie had op mijn adapter en dat ik dus maar een nieuwe moest kopen.
En als ik dan een nieuwe zou kopen, zou de winkel me maar 3 maand garantie geven.
Lekker vertrouwen hebben ze in die adapters. Mag dit eigenlijk wel, zo korte garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

GFM schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 10:35:
Sinds kort heb ik een Jabra BT-200 Bluetooth headset voor bij mij S55. De headset paired prima met de siemens, en inkomende gesprekken kunnen ook worden aangenomen. Maar als ik zelf een telefoonnummer intyp, en op de belknop op de telefoon druk, dan wordt het gesprek niet doorgegeven aan de headset. Hoe kan dat? Je moet in de auto toch ook kunnen bellen, en niet alleen gebeld worden :?
Als ik de headset pair met een Sony Ericsson T630, dan heb ik dat probleem niet..
Als je de knop met hoorn op je headset indrukt, dan neem je het gesprek over op de headset.
robbertb schreef op maandag 24 januari 2005 @ 17:57:
Net naar de winkel geweest voor mijn adapter.
Vertelden ze me daar dat ik slechts 6 maanden garantie had op mijn adapter en dat ik dus maar een nieuwe moest kopen.
En als ik dan een nieuwe zou kopen, zou de winkel me maar 3 maand garantie geven.
Lekker vertrouwen hebben ze in die adapters. Mag dit eigenlijk wel, zo korte garantie?
3 maanden is wel erg kort. Ik ga er vanuit dat een adapter langer mee gaat. Helaas zijn die krengen ontzettend gevoellig voor harde schokken ('t metaal en of permanente magneet breekt/raakt zijn magnetisme kwijt waardoor het één en ander niet meer werkt).

Momenteel weet ik het ook niet meer hoe dat zit met die garanties. Het laatste wat ik vernomen heb is dat er een europese richtlijn is die aanbeveelt dat er op producten 2 jaar garantie gegeven moet worden. Maar in de Nederlandse wetgeving heb ik nog niks uitgeplozen. Het schijnt dat verkopers dingen in hun voorwaarden mogen zetten en zodoende van de nederlandse wetgeving mogen afwijken. Maar dit moet volgens mij wel alleszins redelijk zijn. Maar 3 maanden garantie lijkt mij niet geheel redelijk... Alhoewel, da's weer afhankelijk van de prijs en de te verwachten kwaliteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
Ch!pY-J schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 14:59:
[...]
Als je de knop met hoorn op je headset indrukt, dan neem je het gesprek over op de headset.
[...]
Dat werkt inderdaad, bedankt :)

Nog een headset vraagje: als ik een gesprek wil beeindigen, en ik druk op de knop met de hoorn, dan komt de persoon aan de andere kant van de lijn in de wacht te staan. Ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar om echt op te hangen middels de headset. Moet ik dat misschien ergens instellen in de telefoon? In het menu kan ik alleen maar de optie "automatisch aannemen" vinden.. Het gaat hier trouwens om een Orange abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertb
  • Laatst online: 03-01-2024
Zo. Zojuist eens een klachtenbrief gemaakt naar Siemens toe, welke ik vandaag (vrijdag dus) eens op de post ga doen.

Laatste reparatie is van eind oktober, heb 'm half november teruggehad. meetrillen van de accu met de trilaccu is nogsteeds niet verholpen en inmiddels is zowel het beschermklepje van de luidspreker eraf gevallen als het hele display klepje (het plastic dus)

Ben het nu inmiddels eens zat en was niet van plan wederom een RMA nummer te moeten aanvragen. Dit sowieso omdat het nergens op slaat dat een product van net een jaar oud al drie keer voor reparatie moet worden aangeboden, maar vooral naar mijn laatste aanvaring met de Helpdeskmedewerker bij het vorige RMA nummer

Stukje quote uit mijn brief:
Ik wederom de helpdesk van Siemens gebeld (27-10-2004) wat ik nu moest doen en gemeld wat mijn problemen waren en dat dit al de tweede keer binnen een jaar was dat ik deze problemen had.
De telefonische medewerkster van Siemens stuurde mij door naar Teleplan in Zoetermeer, om met hun te bekijken voor een nieuwe reparatie van het toestel. Telefonisch contact gehad met Teleplan, welke mij meteen weer terug stuurde met de berichtgeving dat Siemens mij ‘nooit had mogen doorsturen’.
Wederom de Siemens helpdesk gebeld, dit keer iets minder vrolijk omdat het logisch is dat ik graag een werkend toestel in bezit heb. Nu bleek de persoon aan de andere kant van de lijn waarschijnlijk nog met een verkeerder been uit bed gestapt te zijn dan ikzelf en deze hoorde mijn klachten mompelend en wat chagrijnig aan.
Op mijn mededeling dat ik van het kastje naar de muur werd gestuurd en graag een oplossing zou willen zien, kreeg ik alleen als antwoord dat ik wederom een RMA nummer kon krijgen en wederom het toestel mocht opsturen naar Siemens in Zoetermeer.

Ook mijn mededeling dat ik van mening was dat de accu misschien niet helemaal goed meer werkte, vanwege de uitval van het toestel, werd niet in dank afgenomen door de medewerker in kwestie. De reactie, welke mij een beetje boos maakte, was iets lijkend op ‘Dat zal de monteur dan wel bekijken of dat zo is’, terwijl ik mijn mededeling alleen maar deed omdat ik wist dat normaliter de accu niet meegestuurd mag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

GFM schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 16:17:
Nog een headset vraagje: als ik een gesprek wil beeindigen, en ik druk op de knop met de hoorn, dan komt de persoon aan de andere kant van de lijn in de wacht te staan. Ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar om echt op te hangen middels de headset. Moet ik dat misschien ergens instellen in de telefoon? In het menu kan ik alleen maar de optie "automatisch aannemen" vinden.. Het gaat hier trouwens om een Orange abonnement.
Dat het gesprek in de wacht word gezet verbaast me, bij mij word ie meteen opgehangen als ik op die knop druk. Soms wel irritant als je het gesprek harder of zachter wilt zetten en perongeluk die knop indrukt.. Overigens heeft dat Orange abonnement er niks mee te maken, dit is telefoon/headset afhankelijk...
geertb schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 01:59:
Laatste reparatie is van eind oktober, heb 'm half november teruggehad. meetrillen van de accu met de trilaccu is nogsteeds niet verholpen en inmiddels is zowel het beschermklepje van de luidspreker eraf gevallen als het hele display klepje (het plastic dus)
Het vreemde is dat de accu in het ene toestel meer meetrilt dan in het andere idd. Ik heb het maar bij mijn huidige toestel opgelost (de eerste dag na ontvangst) door er een stukje papier in te doen. Sindsdien is de trilfunctie weer een stille tril functie waardoor niemand meer in de omgeving merkt dat ik gebeld word als hij op "stil" staat.

Dat chroomgekleurde ovalen stuk kunststof bij de luidspreker is er een week geleden bij mij ook vanaf gevallen. Een beetje bison lijm deed bij mij wonderen...

Overigens nog een reactie op het stukje van Zoeff en wellicht anderen die hun toestel ooit hebben laten stuiteren en daarmee een toets hebben verloren. Een 2-3 weken geleden donderde mijn toestel uit mijn hoogslaper (1m80 hoog). Behalve dat de 6 toets ietswat buiten de behuizing was gekropen en het accu klepje los was geraakt waren er uiterlijk verder geen beschadigingen te zien. De 6 toets kon terug geduwd worden zonder enige verdere merkbare gevolgen van de val.

Ben een paar dagen geleden overigens nog een keer naar de Orange Shop gegaan en heb daarnaast ook met de Orange klantenservice gebeld. Na de mededeling dat mijn toestel nog steeds crashes vertoonde en andere mankementen had (verlichting in browser schakeld soms veel eerder uit dan normaal, maar is met een druk op een toets wel weer te reactiveren en mail client loopt soms vast op een willekeurig schermpje dat kort daarvoor getoont werd bij het ophalen van de mail), werd mij medegedeelt dat ik zelf maar contact op moest zoeken met Siemens om tot een oplossing te komen van het probleem. Orange gaat zelf niet in onderhandeling met fabrikanten anders zouden ze tich aanspreekpunten hebben, nu hebben ze maar 1 aanspreekpunt in de vorm van Dynafix :r. Enig wetsartikel wilden ze niet aanhoren want het stond immers in hun voorwaarden.... Toen heb ik maar gevraagd of dat ze er een aantekening van konden maken zodat ik nog steeds aanspraak kon maken op garantie ook na het verlopen van de garantie termijn....

[ Voor 20% gewijzigd door jules op 28-01-2005 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZe
Om maar even een frustratie te posten;

Had me telefoon opgestuurd omdat er 4 knoppen afgevallen waren. Viel allemaal onder garantie blabla...Kreeg ik v/d week een standaard brief van teleplan dat de reparatie 109€ gaat kosten. Of dat hij terug gestuurd kan worden voor 40€ ongerepareerd :/

Na een paar belletjes zal het nu waarschijnlijk wel goed zitten maar ik wordt er helemaal gek van. Voor mij nooit meer siemens, heb me oog laten vallen op n6220.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of het mogelijk is om net als bij Nokia in een voorgeprogrammeerd nummer een pauze op te nemen?
Ik wil via een 0900 goedkoper naar het buitenland bellen. Na het bellen van zo'n nummer moet je even wachten op de welkomstboodschap voordat je het mobiele nummer zelf kan intoetsen. Heb weinig zin om dit telkens opnieuw te moeten doen. Dus: is het mogelijk om een dergelijk nummer in het telefoonboek op te nemen: 0900xxxx - pauze - mobiel nummer. ???
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weekend warrior
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 21:40
MaZe schreef op zondag 30 januari 2005 @ 23:33:

Had me telefoon opgestuurd omdat er 4 knoppen afgevallen waren. Viel allemaal onder garantie blabla...Kreeg ik v/d week een standaard brief van teleplan dat de reparatie 109€ gaat kosten. Of dat hij terug gestuurd kan worden voor 40€ ongerepareerd :/

Na een paar belletjes zal het nu waarschijnlijk wel goed zitten maar ik wordt er helemaal gek van. Voor mij nooit meer siemens, heb me oog laten vallen op n6220.
De mijne is zaterdag naar teleplan gestuurd. ik heb namelijk de 0 en de 2 loszitten en ook de memo toets werkt al lang niet meer(de laatste ca 6maand) we zullen zien wat het gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 00:59:
Weet iemand of het mogelijk is om net als bij Nokia in een voorgeprogrammeerd nummer een pauze op te nemen?
Weet niet meer welke het precies was; *, #, of de + (0 2 sec ingedrukt houden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _fool
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:48

_fool

Helemaal zo gek nog niet

Om te laten zien dat het niet alleen maar kommer en kwel is:

Mijn S55 heb ik sinds april 2004. Vorige week viel de 3-toets eruit en raakte de 2-toets los. Dus ik stapte naar de Orange-shop (Utrecht): donderdagavond leverde ik hem daar in, en kreeg gratis een leentoestel. En maandagmiddag belden ze op dat ik een gloednieuwe S55 kon ophalen. En ze maakten geen grappen! Ik heb nu gewoon een heel nieuw toestel: nieuwe display, nieuwe toetsen, nieuwe firmware, nieuwe batterij.

Ik ga er niet vanuit dat deze het langer dan een jaar uithoudt: daarvoor zijn het gewoon te zwakke telefoontjes. Maar ik was aangenaam verbaasd over de snelheid waarmee ze de 'reparatie' uit konden voeren.
_/-\o_

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester
  • Laatst online: 03-09 13:46
Ik heb mijn toestel nu ruim een jaar, en nog steeds geen van bovenstaande problemen (alleen dat hij af en toe ineens "uit" staat als ik 'm uit m'n broekzak haal). Ik heb er wel een hoesje omheen gedaan, om het toestel beter te beschermen. Blijkbaar werpt dit wel vruchten af!

- hardware always changes.. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baur
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Baur

Opperlurker

M'n moeder heeft vandaag een s55 gekocht. Echter zat er geen datakabel bij, klopt dat? Ik dacht namelijk dat die er standaard bij zou zitten :?

The need for speed drives me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Naar mijn weten zit er bij een S serie van siemens altijd een datakabel.
Was de doos gesloten? Misschien niet helemaal nieuw?

I, for one, like Roman numerals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-07 12:59
Nee, zit er niet altijd bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bemeall
  • Laatst online: 10:47

bemeall

Down Under!

_fool schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 15:35:

Mijn S55 heb ik sinds april 2004. Vorige week viel de 3-toets eruit en raakte de 2-toets los. Dus ik stapte naar de Orange-shop (Utrecht): donderdagavond leverde ik hem daar in, en kreeg gratis een leentoestel. En maandagmiddag belden ze op dat ik een gloednieuwe S55 kon ophalen. En ze maakten geen grappen! Ik heb nu gewoon een heel nieuw toestel: nieuwe display, nieuwe toetsen, nieuwe firmware, nieuwe batterij.

Ik ga er niet vanuit dat deze het langer dan een jaar uithoudt: daarvoor zijn het gewoon te zwakke telefoontjes. Maar ik was aangenaam verbaasd over de snelheid waarmee ze de 'reparatie' uit konden voeren.
_/-\o_
Datzelfde verhaaltje wou ik dus ook ongeveer proberen met mijn S55 bij de winkel waar ik m zo'n anderhalf jaar geleden gekocht heb.
Ongeveer dezelfde defecten als iedereen hier, uitgevallen 3 toets en defecte knoppen aan beide zijden.

Maar volgens hen is de S55 niet meer in productie en dus ook niet meer nieuw leverbaar. Beetje vreemd.
Moest van ze maar eerst naar Siemens bellen, want volgens hen zat er maar 1 jaar garantie op.

Zouden andere winkels dan waar je hem gekocht hebt trouwens ook zo'n defect toestel aannemen om te vervangen? Dan zou dat nog het proberen waard zijn :P

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _fool
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:48

_fool

Helemaal zo gek nog niet

Toen ik mijn abbo + S55 haalde heb ik expliciet gevraagd hoe het nou zit met de garantie. De Orange-lui vertelden me toen (en daar houden ze zich vooralsnog braaf aan) dat zij een jaar garantie geven, *en dat Siemens daarna nog een jaar garantie geeft*. Dat staat als het goed is ook in de manual van je telefoon, ergens achterin of zo.

Dus ik denk dat je hem nog naar Siemens kan sturen. Ik zou wel eerst ff bellen. Scheelt je een postzegel :)

offtopic:
Wil de persoon die dat verschrikkelijke Schnappi-lied bedacht heeft HEEL SNEL iets anders bedenken dat in mn hoofd blijft hangen?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Laatst online: 15-09 21:35

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

MaZe schreef op zondag 30 januari 2005 @ 23:33:

He wat raar, die dingen werden dacht ik altijd standaard onder garantie gerepareerd. Tis namelijk een bekend s55 probleem dat de knopjes er af donderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:46
Mijn s55 heeft laatst zwemles gehad na een motorritje in een zak die niet waterdicht was. mobiel helemaal losgehaald en laten drogen. Accu gaf nog 1.2 volt aan en heb een nieuwe accu gekocht. Hij doet het weer als nieuw. Heb ook geen last van losse knoppen. Hij is nu zon 1 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

_fool schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 15:35:
Nieuw of refurbished? Bij mijn weten geven ze alleen in hoge uitzondering nieuwe toestellen aan klanten als dat ze al meerdere keren problemen hebben gehad met hun toestel. Zo schijnt dat bij mij ook 1 keer het geval geweest te zijn.
Jester schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 15:56:
Ik heb mijn toestel nu ruim een jaar, en nog steeds geen van bovenstaande problemen (alleen dat hij af en toe ineens "uit" staat als ik 'm uit m'n broekzak haal). Ik heb er wel een hoesje omheen gedaan, om het toestel beter te beschermen. Blijkbaar werpt dit wel vruchten af!
Gebruik je dan wel de toetsvergrendeling consequent? Die van mij springt automatisch aan. Zou dat crashen eventueel kunnen komen door vuile contacten ofzo?
bemeall schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 21:54:
[...]

Datzelfde verhaaltje wou ik dus ook ongeveer proberen met mijn S55 bij de winkel waar ik m zo'n anderhalf jaar geleden gekocht heb.
Ongeveer dezelfde defecten als iedereen hier, uitgevallen 3 toets en defecte knoppen aan beide zijden.

Maar volgens hen is de S55 niet meer in productie en dus ook niet meer nieuw leverbaar. Beetje vreemd.
Moest van ze maar eerst naar Siemens bellen, want volgens hen zat er maar 1 jaar garantie op.

Zouden andere winkels dan waar je hem gekocht hebt trouwens ook zo'n defect toestel aannemen om te vervangen? Dan zou dat nog het proberen waard zijn :P
Laatst een reactie gehad op een vraag van mij op het forum van "Kassa!". Daaruit bleek kort gezegt dat de winkel zelf mag bepalen hoe lang garantie hij levert aan zijn consument. Bij Orange is dat bijvoorbeeld een jaar. Terwijl Siemens bijvoorbeeld 2 jaar geeft (op minder slijtagegevoelige onderdelen). Wel kun je de Orange shop "aansprakelijk stellen" voor het oplossen van het probleem omdat zij het aanspreekpunt voor je zijn en Siemens 2 jaar garantie levert...(kan helaas het bron stukje niet meer vinden)

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bemeall
  • Laatst online: 10:47

bemeall

Down Under!

Ch!pY-J schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 17:26:
[..knip..]
Laatst een reactie gehad op een vraag van mij op het forum van "Kassa!". Daaruit bleek kort gezegt dat de winkel zelf mag bepalen hoe lang garantie hij levert aan zijn consument. Bij Orange is dat bijvoorbeeld een jaar. Terwijl Siemens bijvoorbeeld 2 jaar geeft (op minder slijtagegevoelige onderdelen). Wel kun je de Orange shop "aansprakelijk stellen" voor het oplossen van het probleem omdat zij het aanspreekpunt voor je zijn en Siemens 2 jaar garantie levert...(kan helaas het bron stukje niet meer vinden)

Succes!
Mja, na nog wat navraag blijkt de winkel waar ik het toestel gekocht heb inderdaad niet zo heel moeilijk te doen.
Als ik Siemens bel en het valt volgens hun onder de garantie, moet ik Siemens de winkel laten mailen en kan ik hem zonder problemen langsbrengen.

Moet ik alleen voor de tussentijd even op zoek naar een andere tel :{
(Reparatie kan namelijk nogal lang duren als ik dit topic zo lees)

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weekend warrior
Nou, de mijne is gerepareerd en weer helemaal goed. en dat in 11 dagen, erg netjes van siemens.

edit: 1 puntje van kritiek, hij was geadresseerd aan mijn vader. Die er niet blij mee was een gsm te ontvangen aangezien hij zelf op een pakketje met vervanging’s onderdelen voor een machine zat te wachten.

[ Voor 54% gewijzigd door weekend warrior op 16-02-2005 15:42 ]

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Vandaag liep er een minuut lang een lichtblauwe streep van boven naar beneden over mijn scherm heen ter breedte van 1 pixel. Hij was te zien in de standby stand, maar ook toen ik het menu in ging. Nadat ik iemand had gebeld was hij echter weer verdwenen. Heeft iemand hetzelfde meegemaakt?

• MaZe
weekend warrior schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 12:55:
Nou, de mijne is gerepareerd en weer helemaal goed. en dat in 11 dagen, erg netjes van siemens.

edit: 1 puntje van kritiek, hij was geadresseerd aan mijn vader. Die er niet blij mee was een gsm te ontvangen aangezien hij zelf op een pakketje met vervanging’s onderdelen voor een machine zat te wachten.
Yo ik heb hem ook eindelijk terug na anderhalve maand :/ :)
Ook geadresseerd aan me vader.

Ziet er allemaal prima uit, alleen werkt me trilfunctie niet meer, ik wordt hier zo giggantisch moe van!!!

• weekend warrior
MaZe schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 19:08:
[...]

Ziet er allemaal prima uit, alleen werkt me trilfunctie niet meer, ik wordt hier zo giggantisch moe van!!!
Blijkbaar heb ik massel gehad, nou ik wens je succes. mischien helpt het eens minder lief te doen of had je dat al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

MaZe schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 19:08:
[...]

Geef er es een klap tegenaan.. bij mij doet trilfunctie het ook niet altijd, maar als ik hem even een klap geef dan trilt deze wel weer en trilt hij weer goed voor ong. een maand.. daarna weer hetzelfde en moet ik hem weer een klap geven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bogy
  • Laatst online: 07-04 16:39

bogy

Show me what u got!

maar eens afwisselen met een belgisch verhaaltje:

Ik heb net geen twee jaar geleden een siemens s55 gekocht (prima telefoon!)

sinds enkele weken zat knopje 2 los. Vorige week ben ik dat knopje dan ook zomaar kwijtgespeeld (en ik heb er nog goed achter gezocht). Dan heb ik contact gehad met "ThePhoneHouse" hier in belgie, en uitgelegd dat dit onder garantie moest vallen omdat het een bekend probleem was; zij verwezen mij door naar Siemens Belgium Helpdesk.

Ik bellen naar siemens helpdesk, ik doe daar m'n verhaal en ja hoor; die kerel bevestigt dat het een gekend probleem is en dat ik mijn toestel mag binnenleveren onder garantie!

ik dezelfde dag nog naar de winkel .... ben 'm wel 6 weken kwijt, maar had gelukkig nog een C55 in de kast liggen... maar toch, hij zal hersteld worden onder garantie, en da's het belangrijkste; toch?!

ik wens jullie in NL iig veel succes toe voor het oplossen van soortgelijke problemen!

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bogy
  • Laatst online: 07-04 16:39

bogy

Show me what u got!

ik ben 'm vandaag mogen gaan terughalen ...

en het was inderdaad vrij van kosten!!! :)

heb een volledig nieuw toetsenbord gekregen.

de zijknoppen, frontje, backpanel en batterij zijn nog steeds dezelfde... ook kon ik meteen weer alles doen toen ik mijn sim erinprikte... (dus ze hebben niet liggen klooien met de settings, ik kon meteen weer wappen over gprs)

edit: was ik er nog vergeten bij te vertellen; ik was hem dus maar enkele weekjes kwijt, terwijl ik op dat gebied veel slechtere ervaringen had met siemens (mijn c35i ben ik 2 keer 6!! weken kwijtgeweest voor herstellingen)

[ Voor 25% gewijzigd door bogy op 11-03-2005 14:53 ]

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Heb iets vaags meegemaakt;

werd gister opgebeld door Orange omdat ze mij een aanbieding wilde doen vanwege het feit dat mijn contract bijna afloopt... Uiteraard de discussie aangewakkerd dat ik zo'n slechte ervaringen had met het toestel. Uiteindelijk heeft die verkoper mij een aanbieding kunnen doen vanwege de problemen met het toestel (dus niet voor anderen te realiseren);
[list]• SPV C500 € 0,- icm 1 jarig free € 32,50 abo waarvan de eerste 4 maanden 50% korting op het abo. Daarbij een Siemens A52 prepaid toestel met 15 euro beltegoed.

Nadat hij deze aanbieding had gedaan heb ik hem verteld dat ik eigenlijk niet meer bij Orange aan het rondkijken was, maar bij Telfort en dat deze ook goeie aanbiedingen had met de Siemens S65 en de Sony-Ericssons K700i. En toen zei hij; "De S65 & de SL65 verkopen wij niet meer omdat ze niet goed functioneren binnen het Orange netwerk." Wellicht dus dat mijn S55 daar dus ook al last van had, al kon de verkoper dat niet bevestigen. Achteraf gezien ben ik eigenlijk furieus dat ze het bij de klantenservice niet erkend hebben. Want al zeker een jaar heb ik het vermoeden dat het specifiek aan mijn nummer ligt terwijl ik eigenlijk wel vertrouwen heb in het toestel.

Tsja, wat is dan wijsheid? Toch voor Orange gaan of voor het wat goedkopere Telfort?
Overigens was de aanbieding bij de K700i als volgt:
[list]• Sony-Erricsson K700i € 0,- icm 1 jarig Free € 32,50 abo waarvan de eerste 4 maanden met 50% korting op het abo. (dus zonder die A52).

+punten van Orange;
[list]• als één van de weinige operators kunnen ze ontzettend snel weer een toestel voor je regelen als je het omruilt (moet er natuurlijk wel eentje beschikbaar zijn).
• die k700i is bijna 70 euro goedkoper dan bij Telfort (uit mijn hoofd)
• eerste 4 maanden 50% korting op het abo, dus in totaal € 65,- korting
• Voor 6 euro in de maand onbeperkt wappen
• gratis sms bij ontvangst e-mail
• ongebruikte belminuten kunnen onbeperkt meegenomen worden

-punten van Orange;
[list]• duurder abo
• duurdere belkosten

+punten Telfort;
[list]• Goedkoper abo
• goedkopere belkosten
• goedkoop GPRS MB's al betwijfel ik ofdat ik in vergelijking met Orange World ook daadwerkelijk goedkoper uit ben

-punten Telfort;
[list]• reparatie gaat via fabricant en duurd minimaal 3 tot max 6 weken
• Geen gratis sms notificatie bij e-mail

Verder weet ik helaas niet bijzonder veel van Telfort, ben wel vlak voor de switch Telfort -> O2 abonnee geweest, maar denk dat er in de tussentijd een hoop veranderd is...

[ Voor 2% gewijzigd door jules op 16-03-2005 13:18 . Reden: paar kleine foutjes eruitgehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 10:23

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb privé een Telfort/O2 abo gehad, en dat ging prima. Zakelijk was het echter een drama. Dat lag echter meer aan de brakke administratie die ze er op na houden (of hielden) dan aan de telefoon of het netwerk.
Ik zit nu bij T-mobile, en daarbij kan ik gewoon goed bellen. Ik heb alleen ontvangst/geluidsproblemen als ik bel met één specifiek nummer. Die persoon heeft een Alcatel 5xx; we zijn er nog niet goed uit of dat nou aan mijn toestel of de Alcatel ligt. Beide hebben we T-mob.
Ik zou zelf voor Telfort gaan, maar da's vooral afhankelijk van de belkosten. Ik ben me ook een beetje aan het orienteren, en zodra je een beetje serieus gaat bellen is Orange echt heel veel duurder dan Telfort of T-mobile. Die mailnotificatie vind ik (voor mezelf) niet zo interessant omdat ik toch meerdere keren per dag mijn mail bekijk.
Als je dan de S65 wilt ipv de K700i is de keuze helemaal snel gemaakt :).
Wat ik wel raar vind is dat je de S65 (en de S55 eerder ook) bij Belcompany/TforTelecom/Phonehouse e.d. wel gewoon met Orange kan krijgen? Worden daar dan geen waarschuwingen bij gegeven door Orange ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Die verkoper zei dat Orange zelf dus die toestellen niet meer verkocht via zijn eigen kanalen (lees website, Orange shops en telefonische verkoop), maar dat het nog wel mogelijk was om via andere kanalen aan dergelijke toestellen te komen. Heb hier niet op doorgevraagt, maar heb wel vermoedens.

Overigens vertelde hij wel over dat men sinds kort de toestellen uitgebreid laat testen op het netwerk en dat daardoor de Orange verkoopkanalen niet over de nieuwste toestellen beschikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:40
Ten eerste: die aanbiedingen die je noemt zijn voor zover ik weet wel voor iedereen beschikbaar bij de Orange shops, ik ben die aanbieding met de SPV en K700 al eerder tegengekomen (op www.telecomvergelijker.nl), dus ik denk dat dat gewoon een verkooppraatje was, dat het alleen voor jou zou gelden.
Verder bel ik al ruim een jaar met mijn S55 op het Orange netwerk en ik heb nog nooit een probleem gehad, dus als er een probleem zou zijn met de S55 op het Orange netwerk, dan in ieder geval niet bij ieder toestel.
Succes verder met je keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe maak ik zo'n s55 open?? ik wil hem schoonmaken aan onderkant van de display is nu onleesbaar door stof :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

[quote]Anakha schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 12:43:
Ten eerste: die aanbiedingen die je noemt zijn voor zover ik weet wel voor iedereen beschikbaar bij de Orange shops, ik ben die aanbieding met de SPV en K700 al eerder tegengekomen (op www.telecomvergelijker.nl), dus ik denk dat dat gewoon een verkooppraatje was, dat het alleen voor jou zou gelden.[q/]
Interessant om te weten...

Vreemd maar waar, als ik naar de aanschafprijs kijk en de abo kosten van het gehele jaar, dan kom ik bij Orange ongeveer € 100,- goedkoper uit dan bij Telfort...
Verder bel ik al ruim een jaar met mijn S55 op het Orange netwerk en ik heb nog nooit een probleem gehad, dus als er een probleem zou zijn met de S55 op het Orange netwerk, dan in ieder geval niet bij ieder toestel.
Maak je ook (intensief) gebruik van Orange World?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
Ch!pY-J schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 23:13:
Vreemd maar waar, als ik naar de aanschafprijs kijk en de abo kosten van het gehele jaar, dan kom ik bij Orange ongeveer € 100,- goedkoper uit dan bij Telfort...
Orange had in Februari erg goede acties, toen waren ze met sommige abonnementen via een aantal webshops ook ruim goedkoper dan alle andere providers op dat moment. Deze maand is het wat minder geloof ik, maar het is zeker niet zo dat ze standaard duurder zijn dan andere providers, hoewel ze wel zo bekend staan. Kwestie van de juiste acties eruit pikken. :)
Maak je ook (intensief) gebruik van Orange World?
Nee. Als de problemen dus uitsluitend daarmee voorkomen, heb ik niets gezegd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
  • Laatst online: 15-07 12:59
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 18:56:
hoe maak ik zo'n s55 open?? ik wil hem schoonmaken aan onderkant van de display is nu onleesbaar door stof :(
Zijn speciale "tangetjes" voor. Aan de bovenkant zie je een gleufje. Daar zet je dat gereedschap in. Dan open je het en zo trek je de behuizing open. Tenminste, zo was het bij m'n ouwe S35 de bedoeling. Die heb ik met een schroevendraaier opengemaakt (geen aanrader als je het netjes wilt doen). En ik heb het gereedschap ook eens ergens voor de S55 gezien via een link in deze topic serie. Heeeeeeeeel lang geleden. Maar ik weet niet of er misschien nog wat meer bij komt kijken. Denk dat het wel ongeveer hetzelfde gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan gewoon met een torq schroevedraaijer de achterkant los draaien.

Zodat je ook de voorkant er af kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Zoefff heeft ooit eens zijn keypad verwisseld ([rml]Zoefff in "Siemens S 55 :9~ [ deel4]"[/rml])

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het mogelijk om de providernaam van het display te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 19:03

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 16:16:
is het mogelijk om de providernaam van het display te halen
Bedoel je op een andere manier dan een plaatje als provider-logo instellen?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coach4All schreef op maandag 18 juli 2005 @ 16:19:
[...]

Bedoel je op een andere manier dan een plaatje als provider-logo instellen?
ik heb hem door thnx _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bogy schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 14:52:
ik ben 'm vandaag mogen gaan terughalen ...

en het was inderdaad vrij van kosten!!! :)

heb een volledig nieuw toetsenbord gekregen.

de zijknoppen, frontje, backpanel en batterij zijn nog steeds dezelfde... ook kon ik meteen weer alles doen toen ik mijn sim erinprikte... (dus ze hebben niet liggen klooien met de settings, ik kon meteen weer wappen over gprs)

edit: was ik er nog vergeten bij te vertellen; ik was hem dus maar enkele weekjes kwijt, terwijl ik op dat gebied veel slechtere ervaringen had met siemens (mijn c35i ben ik 2 keer 6!! weken kwijtgeweest voor herstellingen)
Dat moet ik dan ook maar eens proberen, ik heb m'n '3'tje nog, maareuhm, het tweetje hangt er ook maar lamlendig bij...
Ik heb'm bijna 2 jaar (27/04/2004 factuurdatum) en vind het nog steeds een uitstekend toestel. Eerst even backup nemen van m'n kalendar/contactpersonen en een reservetoestel zoeken.... Laat ons hopen dat deze regeling nog steeds geldt...
(ook Belg, daarom quote ik jou :))

(dit topic heeft al in geen maanden een post meer gehad, ik hoop dat ikniet zomaar wat tegen mezelf loop te lullen :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:46

Sorcerer8472

Mens sana?

Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 18:07:
[...]

Dat moet ik dan ook maar eens proberen, ik heb m'n '3'tje nog, maareuhm, het tweetje hangt er ook maar lamlendig bij...
Ik heb'm bijna 2 jaar (27/04/2004 factuurdatum) en vind het nog steeds een uitstekend toestel. Eerst even backup nemen van m'n kalendar/contactpersonen en een reservetoestel zoeken.... Laat ons hopen dat deze regeling nog steeds geldt...
(ook Belg, daarom quote ik jou :))

(dit topic heeft al in geen maanden een post meer gehad, ik hoop dat ikniet zomaar wat tegen mezelf loop te lullen :))
Hmm, ik heb er nog eentje waarvan de 3 is kwijtgeraakt. Ik heb het topic niet echt gevolgd, maar is er een regeling om het keypad gerepareerd te krijgen? M'n vader kan namelijk eindelijk wel eens een telefoon gebruiken en ik heb inmiddels een andere, hij ligt nu niks te doen die oude S55, heb 'm ook bijna 2 jaar lang gebruikt (06-2004 ofzo).

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
2 jaar garantie, dus je kunt altijd Siemens even bellen. In principe heb je op 't toetsenblok geloof ik maar 6 maanden garantie, maar Siemens weet dat die toetsenblokjes van de S55's erg gevoelig zijn, dus ze deden daar bij mij (1.5 jaar na aankoop) helemaal niet moeilijk over. Gewoon even bellen, niet geschoten is altijd mis. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Mijn winkel was er behoorlijk zeurderig over, maar just give it a try. Ben blij dat ik een ander toestel heb inmiddels. Mijn oudje schijnt goed ontvangen te zijn door een vriend van me die hem al bijna een jaar leent... Vrijwel geen crashes, maar 't is ook geen heavy usert zoals ik schijnbaar ben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Zit hier ook met een S55 van 1,5 jaar oud met gammel toetsenbord. Orange wil er niks meer mee doen en repareren bij Siemens kost 77 euro ex btw en ex verzendkosten. Kan ik net zo goed een nieuwe kopen.

Balen aankoop dit en ik wil echt nog geen nieuwe. Er zijn neem ik aan geen andere wegen om dit te repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:46

Sorcerer8472

Mens sana?

Raven- schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 12:29:
Zit hier ook met een S55 van 1,5 jaar oud met gammel toetsenbord. Orange wil er niks meer mee doen en repareren bij Siemens kost 77 euro ex btw en ex verzendkosten. Kan ik net zo goed een nieuwe kopen.

Balen aankoop dit en ik wil echt nog geen nieuwe. Er zijn neem ik aan geen andere wegen om dit te repareren.
Je kunt een pincet of tandenstoker gebruiken om de toetsen te bedienen :')
Verder helpt plakband ook wel :+

Vervangen is een goed idee idd ;)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjorden
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Raven- schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 12:29:

Je kan het ook proberen zelf te vervangen, want de keypad is los te bestellen, via bv: http://www.eu-gsm.nl/siem...l#toetsen_keypad_en_board (dit is de eerste die ik vond, wellicht elders goedkoper).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
Goedkoper en voorradig: hier :)

[ Voor 22% gewijzigd door JJapie op 04-08-2006 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Zoefff (mod van FG) heeft in het verleden ook zijn eigen tobo vervangen. Wellicht kun je hem wat om raad vragen. Anders zou ik zeggen, snel vervangen dit ding. Als je er wat meer dan normaal mee omgaat is het geen geschikt toestel omdat het tobo het nogal snel begeeft.

Succes!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Weet iemand of dit toestel werkt in combinatie met Tomtom GO? (700 / 910)

Ik sta op het punt om er 1 te kopen namelijk, en ik zie net pas dat mijn telefoon niet tussen de lijst staat, maar er staat ook dat niet alle telefoons getest zijn en dus dat het zo maar zou kunnen dat het wel werkt.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Nee ik denk het niet ivm een oude java versie. Bankieren via de telefoon lukt nml ook al niet omdat de java versie te oud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Voor de gene die het nog intressant vind, tot mijn grote verassing werken alle functionaliteiten van de tomtom GO prima met de S55 (alle twee de laatste firmware)

Ondanks dat hij niet op de site staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Nu online
Kickje!

Ik vraag me af of er nog steeds tevreden gebruikers zijn van dit toestel, ik gebruik hem nu 3 jaar al niet meer maar mijn vader is er nog steeds dolgelukkig mee inclusief de carkit die hij heeft. Begin januari 2003 gekocht dus dik 4,5 jaar verder doet ie het nog steeds.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 19:03

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Heb 'm nog wel liggen, maar na 3 maal nieuw toetsenbord toch maar een andere gezocht.

Buiten het toetsenbord een perfect toestel.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
de mijne deed het nog perfect (1x toetsenbordwissel onder garantie). helaas is ie gepleurd, doet het nog, maar de oplader laadt niet meer op... Misschien contactprobleem bij het stekkergedeelte van de S55. Hoe krijg ik het ding uit elkaar?

[ Voor 14% gewijzigd door begintmeta op 28-06-2007 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Haha, te grappig dit, weer een kick!

De 7e versie heeft een vriend van mij uiteindelijk 1 jaar lang zonder enige problemen gebruikt (whoeha, het kon dus toch zonder die ellendige crashes 8)7 )
En uiteindelijk heb ik hem een 2 maanden geleden aan m'n moeder gegeven, als vervangende telefoon voor d'r huidige die ook alweer 5-6 jaar oud was... Nu heeft ze tenminste een kleurenschermpje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Heb er vorig jaar 3 defecte via marktplaats voor een kras gekocht, had er zelf dus ook 1 (redelijk defect ;)), hiervan in totaal 2 werkende gebouwd waarvan 1 met helemaal goed toetsenbord, en 1 met plakband toetsenbord :P.

Het is nu reserve telefoon (oude simkaart mn mn prepay nr zit er in), maar de S55 blijft een gaaf toestel!

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Ik ben inmiddels overgestapt. Hij liep de hele tijd vast bij het aan en uit zetten van bluetooth. En ook het koppelen ging niet meer goed. Maar het was zeker een fijn toestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

SuperPaddo schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 22:56:
Het is nu reserve telefoon (oude simkaart mn mn prepay nr zit er in), maar de S55 blijft een gaaf toestel!
Voor z'n tijd was het een tof toestel, maar d'r zijn er inmiddels al weer genoeg nieuwe die het stukken beter doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 15-09 10:08
Vlak nadat m'n V3 binnenkwam heeft m'n vrouw m'n "oude" S55 verloren. Geloof dat ik de camera nog wel ergens heb. Als ik er iemand blij mee maak wil ik wel even gaan zoeken.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 10:21
Ik wilde laatst mijn telefoon weer eens synchroniseren met Outlook. Dit deed ik met Outlook 2007 en MPM 3.04. Echter, adressen worden niet gesynchroniseerd: hij pakt de 'business'-adressen, ondanks dat ik zeg dat hij het 'Home' adres moet pakken als standaard.
Weet iemand hoe ik SmartSync toch duidelijk kan maken, dat hij de Home-adressen moet pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Ballebek schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 16:21:
Kickje!

Ik vraag me af of er nog steeds tevreden gebruikers zijn van dit toestel, ik gebruik hem nu 3 jaar al niet meer maar mijn vader is er nog steeds dolgelukkig mee inclusief de carkit die hij heeft. Begin januari 2003 gekocht dus dik 4,5 jaar verder doet ie het nog steeds.
Prima toestel, maar dat toetsenbord blijft om het jaar maar kapot gaan. Vorig jaar zelf nieuwe ingebouwd, nu weer toets die los gaat zitten.. en zo lomp ga ik er niet mee om. Zit gewoon in bescherm hoesje in broekzak. :| Wordt dus binnenkort geheel tegen mijn zin in een nieuwe. Nooit meer Siemens iig.

[ Voor 11% gewijzigd door Paquito op 12-08-2007 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

* jules de veelgebruiker had binnen 3 maanden al toetsen stuqueTM
Anyway, moeders maakt nu gebruik van het reeds 4 jaar oude toestel ofzo, of iets van 6e update/reparatie. En ze kan er maar niet aan wennen na 4-5 jaar een Sony toestel gebruikt te hebben. Toestel doet het verder nog prima, menu knoppies zitten wat los, maar that's it.

En die crashes waar ik indertijd last van had.... Dat kwam volgens mij echt door het veelvuldig GPRS gebruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 22:09

Zoefff

❤ 

Raven- schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 12:30:
[...]

Prima toestel, maar dat toetsenbord blijft om het jaar maar kapot gaan. Vorig jaar zelf nieuwe ingebouwd, nu weer toets die los gaat zitten.. en zo lomp ga ik er niet mee om. Zit gewoon in bescherm hoesje in broekzak. :| Wordt dus binnenkort geheel tegen mijn zin in een nieuwe. Nooit meer Siemens iig.
Absoluut het grote manco van deze telefoon. Ik heb er bijna 4 jaar met plezier gebruik van gemaakt, maar inderdaad, dat toetsenbord was niet om van naar huis te schrijven. Na zo'n anderhalf jaar vielen meerdere toetsen er bijna uit waardoor ik genoodzaakt was om er een nieuw toetsenbord in te schroeven. Gelukkig ging dat redeljk eenvoudig (en stuurde de webshop waar ik het nieuwe toetsenbord voor €12,- heb besteld er per abuis 2 stuks op). Anderhalf jaar later het toetsenbord dus nogmaals vervangen, maar toen daar ook toetsen los gingen zitten heb ik toch maar een nieuw toestel aangeschaft :P

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch grappig dat veel mensen problemen met het toetsenbord hebben. Ik heb zelf al bijna drie jaar een S55 en het toetsenbord is nog helemaal 100%. Alleen het chroomkleurig stukje plastic wat op de speaker zat is er af gevallen. Moet er wel bijzeggen dat dat ding in een riemholster aan een broekriemlusje hangt. Hij is ook al meerdere keren (> 10) van een meter hoog op een marmeren vloer gevallen. Niks aan de hand, een keer half open, maar gewoon weer bij elkaar gedrukt en klaar.

Ik ben nu bezig om e-mail erop werkend te krijgen. :+

EDIT: damn it. halve nacht verder en nog niet werkend :( . Het is alsmaar 'geen verbinding met de pop3 server' :( Provider is Hi, m'n email komt van m'n eigen domein, ook van solcon al geprobeerd.

En nog een edit: het is me gelukt mijn eigen mail van m'n domein coenverbruggen.nl toe te voegen aan de imode mail. Ik kan nu dus die mail lezen. Maar niet via de mailclient van het toestel zelf 8)7 , wat ik wel graag wil, want die iMode site is zo traag als... en stikt van de plaatjes..

En wap.tweakers.net doet het er prima op. Gebruik het meerdere keren per week als ik een tijdje zonder PC zit om het nieuws te lezen of om iets op te zoeken in de pricewatch :D

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2007 05:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Zoefff schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 20:36:
[...]

Absoluut het grote manco van deze telefoon. Ik heb er bijna 4 jaar met plezier gebruik van gemaakt, maar inderdaad, dat toetsenbord was niet om van naar huis te schrijven. Na zo'n anderhalf jaar vielen meerdere toetsen er bijna uit waardoor ik genoodzaakt was om er een nieuw toetsenbord in te schroeven. Gelukkig ging dat redeljk eenvoudig (en stuurde de webshop waar ik het nieuwe toetsenbord voor €12,- heb besteld er per abuis 2 stuks op). Anderhalf jaar later het toetsenbord dus nogmaals vervangen, maar toen daar ook toetsen los gingen zitten heb ik toch maar een nieuw toestel aangeschaft :P
Nadat een vriend van mij het ding een half jaar 3/4e jaar gebruikt heeft, heb ik hem een half jaar geleden aan m'n moeder gegeven. Ontzettend onwennig na een Sony brik van nog een paar jaar ouder, ook van mij, maar doet het verder nog prima schijnt. Denk dat ik in die tijd een te heftige gebruiker was voor het toestelletje. e-mail, internet, veel bellen, sms-en. Ben blij dat de telefoons van daarna een stuk beter tegen mijn "gedrag" konden. Nauwelijks crashes, en als m'n W800i crasht, dan start ie meteen daarna geheel opnieuw op.
Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 00:38:
Toch grappig dat veel mensen problemen met het toetsenbord hebben. Ik heb zelf al bijna drie jaar een S55 en het toetsenbord is nog helemaal 100%. Alleen het chroomkleurig stukje plastic wat op de speaker zat is er af gevallen. Moet er wel bijzeggen dat dat ding in een riemholster aan een broekriemlusje hangt. Hij is ook al meerdere keren (> 10) van een meter hoog op een marmeren vloer gevallen. Niks aan de hand, een keer half open, maar gewoon weer bij elkaar gedrukt en klaar.

Ik ben nu bezig om e-mail erop werkend te krijgen. :+

EDIT: damn it. halve nacht verder en nog niet werkend :( . Het is alsmaar 'geen verbinding met de pop3 server' :( Provider is Hi, m'n email komt van m'n eigen domein, ook van solcon al geprobeerd.

En nog een edit: het is me gelukt mijn eigen mail van m'n domein coenverbruggen.nl toe te voegen aan de imode mail. Ik kan nu dus die mail lezen. Maar niet via de mailclient van het toestel zelf 8)7 , wat ik wel graag wil, want die iMode site is zo traag als... en stikt van de plaatjes..

En wap.tweakers.net doet het er prima op. Gebruik het meerdere keren per week als ik een tijdje zonder PC zit om het nieuws te lezen of om iets op te zoeken in de pricewatch :D
Voor zover ik het me nog kan herinneren, je hebt 2 profielen die je moet instellen. Eentje voor wap, en eentje voor java en andere applicaties zoals e-mail. En wellicht dat MMS ook nog een apparte had. Zoek even bij de i-net instellingen.
Zorg daarnaast dat je in je e-mail profiel vervolgens het juiste internet profiel geselecteerd hebt. Voor uitgaande mail kan het zijn dat je de smtp server van je provider moet gebruiken. Bij telfort is dat bijv smtp.telfortmail.nl.
Het is iig makkelijker om eerst je inkomende mail werkende te krijgen en daarna pas de uitgaande mail.

ps, had je deze link al gevonden? jules in "Siemens S 55 :9~ [deel2]"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik heb twee internet profielen erinstaan (en nog eentje erbij geprutst die helemaal niet werkt).

Ik heb trouwens Hi Prepaid (ja sorry, maar ik bel dus gewoon never, dus geen noodzaak voor abbo). Ik doe een week met de accu, dus :+

Het eerste profiel heet i-mode Java. Heeft de volgende settings:
CSD:
Inbelnr.:

Verbindg.type:
ISDN
Login-naam:

Wachwoord:

DNS 1 (opt):
000.000.000.000
DNS 2 (opt):
000.000.000.000

GPRS data staat aan met de volgende settings:

APN:
portalmmm.nl
Login-naam:

Wachtwoord:

DNS 1 (opt.):
000.000.000.000
DNS 2 (opt.):
000.000.000.000

Het tweede profiel, genaamd Internet Everyw

CSD:
Inbelnr.:
internet
Verbindg.type:
ISDN
Login-naam:

Wachwoord:

DNS 1 (opt):
000.000.000.000
DNS 2 (opt):
000.000.000.000

GPRS data staat aan met de volgende settings:

APN:
portalmmm.nl
Login-naam:

Wachtwoord:

DNS 1 (opt.):
000.000.000.000
DNS 2 (opt.):
000.000.000.000

De mailinstellingen die ik heb gedaan zouden gewoon goed moeten zijn, in Outlook doen ze het prima. Ik kan ook gewoon via GPRS pagina's als wap.tweakers.net bekijken.

Bij het profiel i-Mode Java:
Als ik mail ga ophalen staat er veel te lang 'verbinden...' op het scherm, uiteindelijk komt er "Ontvangen 0"
Dan klik ik op 'Ok' en krijg ik: "Geen verbinding met de POP3-server! :(

Bij het profiel Internet Everyw:
Zodra ik mail op ga halen, staat er veel te lang 'verbinden...' op het scherm, uiteindelijk komt er "Ontvangen 0', dan klik ik op 'OK' en krijg ik 'Geen verbinding met de POP3-server!" :(

Er is ook zo'n vage site voor de imode email en daar kun je extra accounts toevoegen, dat is me wel met succes gelukt en daar heb ik ook daadwerkelijk mail op binnengehad, met EXACT dezelfde e-mail instellingen (pop3 etc, pw/username). Probleem is dat dat in een veel te grafische omgeving zit, wat je dus veel te veel dataverbruik kost en ten tweede stikt die telefoon er helemaal in. Ik heb nog 442 van de 921 KB vrij en mijn ervaring is dat hij dan nog best vooruit te branden is. Bij 300 KB vrij wordt het echt hopeloos traag (overall al).

Op de Siemens site (Benq tegenwoordig voor de mobiele phones), is er 0,0 niks noppes nada te vinden over de S55 (ja, een persaankondiging incl. prijs van ruim 500 euro :o op de Siemens site).

En bij hi.nl is er ook weinig zinnigs te vinden :/

Doe ik dan echts fout in die POP settings? Het lijkt me eigenlijk eerder in dat internetprofiel te zitten. Als ik zie wat T-Mobile voor settings heeft voor de S55 zijn dat hele lijsten waar nog eens wat instaat ipv lege velden en 000.000.000.000, maar voor Hi zijn er niet echt settings te vinden.

Oh ja, die post waar je naar linkt heb ik al tien keer doorgenomen, ik vul alles braaf in, maar ik blijf zitten met zo'n stomme foutmelding. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

ben ondertussen al weer een paar telefoons verder, heb het ding al tijden niet meer aangeraakt. Ooit wist ik er een boel vanaf, maar op dit moment weinig meer.

Staat me iets van bij dat je op 3 verschillende niveau's dingen goed moet instellen;

internet profielen - gegevens die je van je provider krijgt
programma profielen - hierin stel je in welk type programma welk internetprofiel gebruikt
mail profielen - je kunt max 5 mail accounts instellen, kan zijn dat je hierbij nog een keer een bepaald internet profiel moet instellen.

Zorg iig dat op alle 3 de niveau's alles goed staat ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag wel het een en ander op de Hi site gevonden, maar werken doet het nog steeds niet volledig. Ik zal hun klantenservice er eens om vragen.

Ik heb vandaag ook die Gmail app gedownload, en telefoon meteen weer traag als [je weet wel]. Heb het er meteen weer af gegooid, het werkte volgens mij niet, en als het al werkte werkt het niet snel genoeg aangezien hij na een minuut nog steeds op een wit scherm staat...

Zou het ook kunnen dat m'n mailprovider niet mee werkt bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er eens een mailtje naar de Hi klantenservice aangewaagd:
Beste *,

Bedankt voor je e-mail, waarin je aangeeft dat je met je Siemens S55, e-mail zou willen verzenden.

Helaas is het niet mogelijk om met Hi prepay, e-mail berichten te verzenden.
De enige mogelijkheid is om I-mail te verzenden vai I-mode, echter beschikt de Siemens S55 over een WAP functie.

Wanneer je over zou stappen naar een Hi abonnement, kun je de e-mail functie wel gebruiken op je mobiele toestel.

Kijk voor meer vragen en antwoorden op klantenservice Hi.nl http://www.hi.nl/web/show/id=51027
Je kunt ook bellen met 1200 vanaf je eigen mobiele toestel of, indien je belt vanaf een ander toestel, 06-1200 1200.

Ik vertrouw erop dat ik je hiermee voldoende heb geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Wendy Beekman
Klantenservice Hi

[THREAD ID:1-KYJUL]

-----Oorspronkelijk bericht-----

Van: *@*.*
Verzonden: 13-11-2007 10:40:47
Aan: hi@kpn.eu.clientlogic.com
Onderwerp: e-mailformulier e-response Hi

[Onderwerp]:e-mailformulier e-response Hi

[Mobielnummer]:06-*

[Product]:Hi PrePay

[Waarover]:Berichten verzenden en ontvangen

[Waarover]:Aanmelden en inloggen

[Vraag]:Ik heb een Siemens S55 met Hi PrePaid. Dit toestel kun je ook mee e-mailen, alleen kan ik nergens de goede settings vinden. Voor het emailen is een ander profiel nodig dan voor het internetten. Als ik zoals op de site staat als APN 'internet' invul, krijg ik meteen een GPRS error. Als ik er portalmmm.nl van maak werkt het al iets beter, maar het werkt nog steeds niet. Voor T-Mobile zijn er hele waslijsten aan gegevens beschikbaar voor de Siemens S55. Hebben jullie ook de instellingen om emailen op de S55 mogelijk te maken (dus niet via dat idiote imode).
Bij voorbaat dank,
*

[Aanhef]:de heer

[Voornaam/Voorletters]:*

[Achternaam]:*

[Adres]:*

[Huisnummer]:*

[Postcode]:*

[Plaats]:*

[Vastnummer]:Niet van toepassing

[Gebruik e-mailadres]:nee
Nou leuk dan :(

Als ik een nieuw toestel ga halen wordt het denk ik toch Vodafone. 128 kbps bij Hi Eindeloos Onbeperkt Internet a 9,50 per maand, zijn we vijf jaar achtergebleven ofzo? Vodafone geeft je voor die 9,50 per maand 1800 kbps :D

Ben vandaag in de T-Mobile shop geweest en daar hadden ze een Live demonstratie van de HTC TytN II, man wat was dat traag :X . En dat ding (a 650 euro los) kon geeneens deze pagina openen:

http://forum.ndaclan.nl/

Wat een Nokia 6300 wel kan.

Bij de Vodafone shop (ook geweest vandaag) hadden ze een Nokia N95 Live demonstratie, dat ging wel lekker rap :D

En als eerste ook nog bij de Primafoon geweest, maar die wist ook helemaal niks qua internet en mailsettings... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worldwide
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Worldwide

Vinyl

Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 20:59:
En dat ding (a 650 euro los) kon geeneens deze pagina openen:

http://forum.ndaclan.nl/
Kwestie van een andere browser installeren (opera)

Me pa gebruikt een M55 die ik zelf iets van 3 jaar geleden een jaartje heb gehad. Ding werkt nog perfect en heeft al ontzettend veel meegemaakt. Van vallen vanaf een ladderwagen tot aan het liggen in een regenbui. De behuizing slijt wel een beetje, maar verder geeft het ding geen krimp. Beste toestel wat ik ooit heb gehad iig. (op de ericsson T28 na)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jep, een van m'n broers heeft ook een M55, en z'n vrouw ook. Hij klaagde laatst dat hij zo traag was, bleek dat ding compleet vol gelopen te zijn met die leuke foto's die je met die camera kunt maken. Tja, met 10 kB vrij wil het niet echt meer he. Ik mocht hem compleet legen, gezien hij er niks waardevols op had staan. 1 factory reset en 3 minuten later was dat ding weer retesnel :+

M55 heeft trouwens wel twee keer zo veel RAM als S55, maar mist de Bluetooth, maar is wel het rugged model van de 55 serie als ik het goed heb.

Ik neem aan dat je met Opera installeren op die Tytn II doelt :+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarv
  • Laatst online: 14-11-2024
Ik heb een S55 die het al jaren goed gedaan heeft met een Vodafone SIM. Nu stap ik over naar KPN en wilde dit toestel als tweede toestel (met tweede SIM) als 'reserve' gebruiken. Daar waar ik het zonde vind om mijn HTP mee te nemen, wil ik deze gebruiken.

Tot mijn stomme verbazing werkt het echter niet goed. Ik kan bellen en gebeld worden, maar het scherm is leeg. De 'softkeys' werken niet en er staat geen functie bij behalve wanneer ik een nummer in ga toetsen. Het lijkt niets met Vodafone locked te maken te hebben, het toestel heeft zo ongeveer alle providers wel een keer gehad.

Iets speciaals met de SIM?

Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 / 3770K / 2x16GB / Antec NSK4400 / ST30NF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Een kennis heeft vorig jaar hetzelfde gehad met een Siemens MC60, die hij, omdat de telefoon nog prima werkte, ook als reserve wilde gebruiken.
Blijkbaar ligt het inderdaad aan het feit, dat deze oudere toestellen de moderne (UMTS)simkaarten niet goed kunnen uitlezen. Zoals je zelf ook al hebt gemerkt, werken de basisfuncties wel, maar meer ook niet.

Het omgekeerde komt trouwens ook voor, er zijn moderne telefoons, die het niet (goed) doen met een simkaart, die ouder is, dan een jaar of vier-vijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarv
Wel vreemd - met een gloedjenieuwe Vodafone simkaart werkt hij prima. Met een van KPN niet ...

Zijn deze zo verschillend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
De nieuwe KPN simkaarten zijn technisch iets anders, het zijn USIMs (UMTS-simkaarten), die van Vodafone niet.
Dit omdat Vodafone er vanaf het begin voor gekozen heeft, om alle simkaarten toe te laten tot hun UMTS- netwerk, terwijl dit bij KPN in het begin slechts voor abo-simkaarten mogelijk was. Inmiddels kunnen bij KPN ook alle simkaarten, incl. oude prepaid simmetjes, op het UMTS-netwerk.
Maar, zoals in mijn post hierboven al aangegeven, werken die oude Siemens-toestellen niet goed met USIMs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarv
Denk je dat er een kans bestaat dat ze nog het 'oude' type SIM kaarten kunnen leveren? Ben bang dat als ik ga bellen de medewerker geen idee heeft waar ik het over heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
Bij een KPN Business Center zullen ze het probleem wel kennen (maar helaas niet kunnen oplossen), omdat ook sommige oudere autotelefoons niet met de nieuwe simkaarten werken, maar bij de gewone klantenservice zou je al toevallig een medewerker moeten treffen, die al eens een klant met dit probleem aan de lijn heeft gehad, anders hebben ze er waarschijnlijk nog nooit van gehoord.

Maar ik denk niet, dat KPN nu nog ongeactiveerde oude abo simkaarten heeft.
Toen UMTS nog nieuw was, hadden ze nog wel oude simkaarten en leverden ze alleen een UMTS-simkaart, wanneer men bij het betrefffende abo ook een UMTS-telefoon had besteld, maar dat is al jaren geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, en als je overstapte op een UMTS telefoon moest je een nieuwe SIM kaart halen (wilde je van de UMTS gebruik maken) :X
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste