Ja, ik heb twee internet profielen erinstaan (en nog eentje erbij geprutst die helemaal niet werkt).
Ik heb trouwens Hi Prepaid (ja sorry, maar ik bel dus gewoon never, dus geen noodzaak voor abbo). Ik doe een week met de accu, dus
Het eerste profiel heet i-mode Java. Heeft de volgende settings:
CSD:
Inbelnr.:
Verbindg.type:
ISDN
Login-naam:
Wachwoord:
DNS 1 (opt):
000.000.000.000
DNS 2 (opt):
000.000.000.000
GPRS data staat aan met de volgende settings:
APN:
portalmmm.nl
Login-naam:
Wachtwoord:
DNS 1 (opt.):
000.000.000.000
DNS 2 (opt.):
000.000.000.000
Het tweede profiel, genaamd Internet Everyw
CSD:
Inbelnr.:
internet
Verbindg.type:
ISDN
Login-naam:
Wachwoord:
DNS 1 (opt):
000.000.000.000
DNS 2 (opt):
000.000.000.000
GPRS data staat aan met de volgende settings:
APN:
portalmmm.nl
Login-naam:
Wachtwoord:
DNS 1 (opt.):
000.000.000.000
DNS 2 (opt.):
000.000.000.000
De mailinstellingen die ik heb gedaan zouden gewoon goed moeten zijn, in Outlook doen ze het prima. Ik kan ook gewoon via GPRS pagina's als wap.tweakers.net bekijken.
Bij het profiel i-Mode Java:
Als ik mail ga ophalen staat er veel te lang 'verbinden...' op het scherm, uiteindelijk komt er "Ontvangen
0"
Dan klik ik op 'Ok' en krijg ik: "Geen verbinding met de POP3-server!
Bij het profiel Internet Everyw:
Zodra ik mail op ga halen, staat er veel te lang 'verbinden...' op het scherm, uiteindelijk komt er "Ontvangen
0', dan klik ik op 'OK' en krijg ik 'Geen verbinding met de POP3-server!"
Er is ook zo'n vage site voor de imode email en daar kun je extra accounts toevoegen, dat is me wel met succes gelukt en daar heb ik ook daadwerkelijk mail op binnengehad, met EXACT dezelfde e-mail instellingen (pop3 etc, pw/username). Probleem is dat dat in een veel te grafische omgeving zit, wat je dus veel te veel dataverbruik kost en ten tweede stikt die telefoon er helemaal in. Ik heb nog 442 van de 921 KB vrij en mijn ervaring is dat hij dan nog best vooruit te branden is. Bij 300 KB vrij wordt het echt hopeloos traag (overall al).
Op de Siemens site (Benq tegenwoordig voor de mobiele phones), is er 0,0 niks noppes nada te vinden over de S55 (ja, een persaankondiging incl. prijs van ruim 500 euro

op de Siemens site).
En bij hi.nl is er ook weinig zinnigs te vinden
Doe ik dan echts fout in die POP settings? Het lijkt me eigenlijk eerder in dat internetprofiel te zitten. Als ik zie wat T-Mobile voor settings heeft voor de S55 zijn dat hele lijsten waar nog eens wat instaat ipv lege velden en 000.000.000.000, maar voor Hi zijn er niet echt settings te vinden.
Oh ja, die post waar je naar linkt heb ik al tien keer doorgenomen, ik vul alles braaf in, maar ik blijf zitten met zo'n stomme foutmelding.