You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
Ik vraag me af of er nog steeds tevreden gebruikers zijn van dit toestel, ik gebruik hem nu 3 jaar al niet meer maar mijn vader is er nog steeds dolgelukkig mee inclusief de carkit die hij heeft. Begin januari 2003 gekocht dus dik 4,5 jaar verder doet ie het nog steeds.
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Buiten het toetsenbord een perfect toestel.
--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
[ Voor 14% gewijzigd door begintmeta op 28-06-2007 16:57 ]
De 7e versie heeft een vriend van mij uiteindelijk 1 jaar lang zonder enige problemen gebruikt (whoeha, het kon dus toch zonder die ellendige crashes

En uiteindelijk heb ik hem een 2 maanden geleden aan m'n moeder gegeven, als vervangende telefoon voor d'r huidige die ook alweer 5-6 jaar oud was... Nu heeft ze tenminste een kleurenschermpje
Het is nu reserve telefoon (oude simkaart mn mn prepay nr zit er in), maar de S55 blijft een gaaf toestel!
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
Voor z'n tijd was het een tof toestel, maar d'r zijn er inmiddels al weer genoeg nieuwe die het stukken beter doen.SuperPaddo schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 22:56:
Het is nu reserve telefoon (oude simkaart mn mn prepay nr zit er in), maar de S55 blijft een gaaf toestel!
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Weet iemand hoe ik SmartSync toch duidelijk kan maken, dat hij de Home-adressen moet pakken?
Prima toestel, maar dat toetsenbord blijft om het jaar maar kapot gaan. Vorig jaar zelf nieuwe ingebouwd, nu weer toets die los gaat zitten.. en zo lomp ga ik er niet mee om. Zit gewoon in bescherm hoesje in broekzak.Ballebek schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 16:21:
Kickje!
Ik vraag me af of er nog steeds tevreden gebruikers zijn van dit toestel, ik gebruik hem nu 3 jaar al niet meer maar mijn vader is er nog steeds dolgelukkig mee inclusief de carkit die hij heeft. Begin januari 2003 gekocht dus dik 4,5 jaar verder doet ie het nog steeds.
[ Voor 11% gewijzigd door Paquito op 12-08-2007 12:33 ]
Anyway, moeders maakt nu gebruik van het reeds 4 jaar oude toestel ofzo, of iets van 6e update/reparatie. En ze kan er maar niet aan wennen na 4-5 jaar een Sony toestel gebruikt te hebben. Toestel doet het verder nog prima, menu knoppies zitten wat los, maar that's it.
En die crashes waar ik indertijd last van had.... Dat kwam volgens mij echt door het veelvuldig GPRS gebruik...
Absoluut het grote manco van deze telefoon. Ik heb er bijna 4 jaar met plezier gebruik van gemaakt, maar inderdaad, dat toetsenbord was niet om van naar huis te schrijven. Na zo'n anderhalf jaar vielen meerdere toetsen er bijna uit waardoor ik genoodzaakt was om er een nieuw toetsenbord in te schroeven. Gelukkig ging dat redeljk eenvoudig (en stuurde de webshop waar ik het nieuwe toetsenbord voor €12,- heb besteld er per abuis 2 stuks op). Anderhalf jaar later het toetsenbord dus nogmaals vervangen, maar toen daar ook toetsen los gingen zitten heb ik toch maar een nieuw toestel aangeschaftRaven- schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 12:30:
[...]
Prima toestel, maar dat toetsenbord blijft om het jaar maar kapot gaan. Vorig jaar zelf nieuwe ingebouwd, nu weer toets die los gaat zitten.. en zo lomp ga ik er niet mee om. Zit gewoon in bescherm hoesje in broekzak.Wordt dus binnenkort geheel tegen mijn zin in een nieuwe. Nooit meer Siemens iig.
Verwijderd
Ik ben nu bezig om e-mail erop werkend te krijgen.
EDIT: damn it. halve nacht verder en nog niet werkend
En nog een edit: het is me gelukt mijn eigen mail van m'n domein coenverbruggen.nl toe te voegen aan de imode mail. Ik kan nu dus die mail lezen. Maar niet via de mailclient van het toestel zelf

En wap.tweakers.net doet het er prima op. Gebruik het meerdere keren per week als ik een tijdje zonder PC zit om het nieuws te lezen of om iets op te zoeken in de pricewatch
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2007 05:39 ]
Nadat een vriend van mij het ding een half jaar 3/4e jaar gebruikt heeft, heb ik hem een half jaar geleden aan m'n moeder gegeven. Ontzettend onwennig na een Sony brik van nog een paar jaar ouder, ook van mij, maar doet het verder nog prima schijnt. Denk dat ik in die tijd een te heftige gebruiker was voor het toestelletje. e-mail, internet, veel bellen, sms-en. Ben blij dat de telefoons van daarna een stuk beter tegen mijn "gedrag" konden. Nauwelijks crashes, en als m'n W800i crasht, dan start ie meteen daarna geheel opnieuw op.Zoefff schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 20:36:
[...]
Absoluut het grote manco van deze telefoon. Ik heb er bijna 4 jaar met plezier gebruik van gemaakt, maar inderdaad, dat toetsenbord was niet om van naar huis te schrijven. Na zo'n anderhalf jaar vielen meerdere toetsen er bijna uit waardoor ik genoodzaakt was om er een nieuw toetsenbord in te schroeven. Gelukkig ging dat redeljk eenvoudig (en stuurde de webshop waar ik het nieuwe toetsenbord voor €12,- heb besteld er per abuis 2 stuks op). Anderhalf jaar later het toetsenbord dus nogmaals vervangen, maar toen daar ook toetsen los gingen zitten heb ik toch maar een nieuw toestel aangeschaft
Voor zover ik het me nog kan herinneren, je hebt 2 profielen die je moet instellen. Eentje voor wap, en eentje voor java en andere applicaties zoals e-mail. En wellicht dat MMS ook nog een apparte had. Zoek even bij de i-net instellingen.Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 00:38:
Toch grappig dat veel mensen problemen met het toetsenbord hebben. Ik heb zelf al bijna drie jaar een S55 en het toetsenbord is nog helemaal 100%. Alleen het chroomkleurig stukje plastic wat op de speaker zat is er af gevallen. Moet er wel bijzeggen dat dat ding in een riemholster aan een broekriemlusje hangt. Hij is ook al meerdere keren (> 10) van een meter hoog op een marmeren vloer gevallen. Niks aan de hand, een keer half open, maar gewoon weer bij elkaar gedrukt en klaar.
Ik ben nu bezig om e-mail erop werkend te krijgen.
EDIT: damn it. halve nacht verder en nog niet werkend. Het is alsmaar 'geen verbinding met de pop3 server'
Provider is Hi, m'n email komt van m'n eigen domein, ook van solcon al geprobeerd.
En nog een edit: het is me gelukt mijn eigen mail van m'n domein coenverbruggen.nl toe te voegen aan de imode mail. Ik kan nu dus die mail lezen. Maar niet via de mailclient van het toestel zelf, wat ik wel graag wil, want die iMode site is zo traag als... en stikt van de plaatjes..
En wap.tweakers.net doet het er prima op. Gebruik het meerdere keren per week als ik een tijdje zonder PC zit om het nieuws te lezen of om iets op te zoeken in de pricewatch
Zorg daarnaast dat je in je e-mail profiel vervolgens het juiste internet profiel geselecteerd hebt. Voor uitgaande mail kan het zijn dat je de smtp server van je provider moet gebruiken. Bij telfort is dat bijv smtp.telfortmail.nl.
Het is iig makkelijker om eerst je inkomende mail werkende te krijgen en daarna pas de uitgaande mail.
ps, had je deze link al gevonden? jules in "Siemens S 55 :9~ [deel2]"
Verwijderd
Ik heb trouwens Hi Prepaid (ja sorry, maar ik bel dus gewoon never, dus geen noodzaak voor abbo). Ik doe een week met de accu, dus
Het eerste profiel heet i-mode Java. Heeft de volgende settings:
CSD:
Inbelnr.:
Verbindg.type:
ISDN
Login-naam:
Wachwoord:
DNS 1 (opt):
000.000.000.000
DNS 2 (opt):
000.000.000.000
GPRS data staat aan met de volgende settings:
APN:
portalmmm.nl
Login-naam:
Wachtwoord:
DNS 1 (opt.):
000.000.000.000
DNS 2 (opt.):
000.000.000.000
Het tweede profiel, genaamd Internet Everyw
CSD:
Inbelnr.:
internet
Verbindg.type:
ISDN
Login-naam:
Wachwoord:
DNS 1 (opt):
000.000.000.000
DNS 2 (opt):
000.000.000.000
GPRS data staat aan met de volgende settings:
APN:
portalmmm.nl
Login-naam:
Wachtwoord:
DNS 1 (opt.):
000.000.000.000
DNS 2 (opt.):
000.000.000.000
De mailinstellingen die ik heb gedaan zouden gewoon goed moeten zijn, in Outlook doen ze het prima. Ik kan ook gewoon via GPRS pagina's als wap.tweakers.net bekijken.
Bij het profiel i-Mode Java:
Als ik mail ga ophalen staat er veel te lang 'verbinden...' op het scherm, uiteindelijk komt er "Ontvangen 0"
Dan klik ik op 'Ok' en krijg ik: "Geen verbinding met de POP3-server!
Bij het profiel Internet Everyw:
Zodra ik mail op ga halen, staat er veel te lang 'verbinden...' op het scherm, uiteindelijk komt er "Ontvangen 0', dan klik ik op 'OK' en krijg ik 'Geen verbinding met de POP3-server!"
Er is ook zo'n vage site voor de imode email en daar kun je extra accounts toevoegen, dat is me wel met succes gelukt en daar heb ik ook daadwerkelijk mail op binnengehad, met EXACT dezelfde e-mail instellingen (pop3 etc, pw/username). Probleem is dat dat in een veel te grafische omgeving zit, wat je dus veel te veel dataverbruik kost en ten tweede stikt die telefoon er helemaal in. Ik heb nog 442 van de 921 KB vrij en mijn ervaring is dat hij dan nog best vooruit te branden is. Bij 300 KB vrij wordt het echt hopeloos traag (overall al).
Op de Siemens site (Benq tegenwoordig voor de mobiele phones), is er 0,0 niks noppes nada te vinden over de S55 (ja, een persaankondiging incl. prijs van ruim 500 euro
En bij hi.nl is er ook weinig zinnigs te vinden

Doe ik dan echts fout in die POP settings? Het lijkt me eigenlijk eerder in dat internetprofiel te zitten. Als ik zie wat T-Mobile voor settings heeft voor de S55 zijn dat hele lijsten waar nog eens wat instaat ipv lege velden en 000.000.000.000, maar voor Hi zijn er niet echt settings te vinden.
Oh ja, die post waar je naar linkt heb ik al tien keer doorgenomen, ik vul alles braaf in, maar ik blijf zitten met zo'n stomme foutmelding.

Staat me iets van bij dat je op 3 verschillende niveau's dingen goed moet instellen;
internet profielen - gegevens die je van je provider krijgt
programma profielen - hierin stel je in welk type programma welk internetprofiel gebruikt
mail profielen - je kunt max 5 mail accounts instellen, kan zijn dat je hierbij nog een keer een bepaald internet profiel moet instellen.
Zorg iig dat op alle 3 de niveau's alles goed staat ingesteld.
Verwijderd
Ik heb vandaag ook die Gmail app gedownload, en telefoon meteen weer traag als [je weet wel]. Heb het er meteen weer af gegooid, het werkte volgens mij niet, en als het al werkte werkt het niet snel genoeg aangezien hij na een minuut nog steeds op een wit scherm staat...
Zou het ook kunnen dat m'n mailprovider niet mee werkt bijvoorbeeld?
Verwijderd
Nou leuk danBeste *,
Bedankt voor je e-mail, waarin je aangeeft dat je met je Siemens S55, e-mail zou willen verzenden.
Helaas is het niet mogelijk om met Hi prepay, e-mail berichten te verzenden.
De enige mogelijkheid is om I-mail te verzenden vai I-mode, echter beschikt de Siemens S55 over een WAP functie.
Wanneer je over zou stappen naar een Hi abonnement, kun je de e-mail functie wel gebruiken op je mobiele toestel.
Kijk voor meer vragen en antwoorden op klantenservice Hi.nl http://www.hi.nl/web/show/id=51027
Je kunt ook bellen met 1200 vanaf je eigen mobiele toestel of, indien je belt vanaf een ander toestel, 06-1200 1200.
Ik vertrouw erop dat ik je hiermee voldoende heb geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Wendy Beekman
Klantenservice Hi
[THREAD ID:1-KYJUL]
-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: *@*.*
Verzonden: 13-11-2007 10:40:47
Aan: hi@kpn.eu.clientlogic.com
Onderwerp: e-mailformulier e-response Hi
[Onderwerp]:e-mailformulier e-response Hi
[Mobielnummer]:06-*
[Product]:Hi PrePay
[Waarover]:Berichten verzenden en ontvangen
[Waarover]:Aanmelden en inloggen
[Vraag]:Ik heb een Siemens S55 met Hi PrePaid. Dit toestel kun je ook mee e-mailen, alleen kan ik nergens de goede settings vinden. Voor het emailen is een ander profiel nodig dan voor het internetten. Als ik zoals op de site staat als APN 'internet' invul, krijg ik meteen een GPRS error. Als ik er portalmmm.nl van maak werkt het al iets beter, maar het werkt nog steeds niet. Voor T-Mobile zijn er hele waslijsten aan gegevens beschikbaar voor de Siemens S55. Hebben jullie ook de instellingen om emailen op de S55 mogelijk te maken (dus niet via dat idiote imode).
Bij voorbaat dank,
*
[Aanhef]:de heer
[Voornaam/Voorletters]:*
[Achternaam]:*
[Adres]:*
[Huisnummer]:*
[Postcode]:*
[Plaats]:*
[Vastnummer]:Niet van toepassing
[Gebruik e-mailadres]:nee
Als ik een nieuw toestel ga halen wordt het denk ik toch Vodafone. 128 kbps bij Hi Eindeloos Onbeperkt Internet a 9,50 per maand, zijn we vijf jaar achtergebleven ofzo? Vodafone geeft je voor die 9,50 per maand 1800 kbps
Ben vandaag in de T-Mobile shop geweest en daar hadden ze een Live demonstratie van de HTC TytN II, man wat was dat traag

http://forum.ndaclan.nl/
Wat een Nokia 6300 wel kan.
Bij de Vodafone shop (ook geweest vandaag) hadden ze een Nokia N95 Live demonstratie, dat ging wel lekker rap
En als eerste ook nog bij de Primafoon geweest, maar die wist ook helemaal niks qua internet en mailsettings...

Kwestie van een andere browser installeren (opera)Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 20:59:
En dat ding (a 650 euro los) kon geeneens deze pagina openen:
http://forum.ndaclan.nl/
Me pa gebruikt een M55 die ik zelf iets van 3 jaar geleden een jaartje heb gehad. Ding werkt nog perfect en heeft al ontzettend veel meegemaakt. Van vallen vanaf een ladderwagen tot aan het liggen in een regenbui. De behuizing slijt wel een beetje, maar verder geeft het ding geen krimp. Beste toestel wat ik ooit heb gehad iig. (op de ericsson T28 na)
Verwijderd
M55 heeft trouwens wel twee keer zo veel RAM als S55, maar mist de Bluetooth, maar is wel het rugged model van de 55 serie als ik het goed heb.
Ik neem aan dat je met Opera installeren op die Tytn II doelt
Tot mijn stomme verbazing werkt het echter niet goed. Ik kan bellen en gebeld worden, maar het scherm is leeg. De 'softkeys' werken niet en er staat geen functie bij behalve wanneer ik een nummer in ga toetsen. Het lijkt niets met Vodafone locked te maken te hebben, het toestel heeft zo ongeveer alle providers wel een keer gehad.
Iets speciaals met de SIM?
Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 / 3770K / 2x16GB / Antec NSK4400 / ST30NF
Blijkbaar ligt het inderdaad aan het feit, dat deze oudere toestellen de moderne (UMTS)simkaarten niet goed kunnen uitlezen. Zoals je zelf ook al hebt gemerkt, werken de basisfuncties wel, maar meer ook niet.
Het omgekeerde komt trouwens ook voor, er zijn moderne telefoons, die het niet (goed) doen met een simkaart, die ouder is, dan een jaar of vier-vijf.
Zijn deze zo verschillend?
Dit omdat Vodafone er vanaf het begin voor gekozen heeft, om alle simkaarten toe te laten tot hun UMTS- netwerk, terwijl dit bij KPN in het begin slechts voor abo-simkaarten mogelijk was. Inmiddels kunnen bij KPN ook alle simkaarten, incl. oude prepaid simmetjes, op het UMTS-netwerk.
Maar, zoals in mijn post hierboven al aangegeven, werken die oude Siemens-toestellen niet goed met USIMs.
Maar ik denk niet, dat KPN nu nog ongeactiveerde oude abo simkaarten heeft.
Toen UMTS nog nieuw was, hadden ze nog wel oude simkaarten en leverden ze alleen een UMTS-simkaart, wanneer men bij het betrefffende abo ook een UMTS-telefoon had besteld, maar dat is al jaren geleden.
Verwijderd