Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Korakal schreef op 01 maart 2004 @ 19:40:
[...]

't is mijn eigen S55, gewoon standaard Arctic Blue idd.
Waar zie jij blauwe LED's? Die achter de toetsen zijn wit en de wallpaper is blauw :Y) Misschien door het lampje dat ik eronder heb gezet? :D
Mja, ik vind ze dus blauw lijken zo gezien t plaatje :X

Ik twijfel erg om deze phone te kopen. Het enige waar ik tegenaanzit is het scherm, 256 kleuren lijkt zo weinig :? is dit ook zo :? hoe zien bijv. foto's eruit van een MMS oid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:10

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Ch!pY-J schreef op 02 maart 2004 @ 13:04:
Welke talen zijn er beschikbaar binnen SW90?

Het is versie 0101, dwz dat er zeer waarschijnlijk ook naast Engels ook Duits, Frans, Nederlands & Italiaans erin zit. Kan iemand dit bevestigen?
Menutalen: Engels, Duits, Frans, Turks, Nederlands, Italiaans en iets Arabisch
T9: Engels, Duits, Frans, Italiaans en Nederlands
Versie is van 18-11-03.. Is technisch gezien al een oudje ;) Vreemd dat SW 20 nooit officieel online gekomen is. Heb er geen noemenswaardige problemen mee gehad :)
Ik vind de sprong naar versienummer 90 ook een beetje vreemd... wat zou er mis zijn met 21? 8)7
g00fy schreef op 02 maart 2004 @ 13:10:
[...]

Mja, ik vind ze dus blauw lijken zo gezien t plaatje :X
De toetsverlichting is dus wit :)
Zie ook deze foto, links is m'n S55, rechts m'n M55

Afbeeldingslocatie: http://www.korakal.nl/got/DSC07491s.JPG
Ik twijfel erg om deze phone te kopen. Het enige waar ik tegenaanzit is het scherm, 256 kleuren lijkt zo weinig :? is dit ook zo :? hoe zien bijv. foto's eruit van een MMS oid ?
Mwoah, ik zou er persoonlijk niet zo zwaar aan tillen; in feite heb je de extra kleuren helemaal niet nodig. Ik zie bijvoorbeeld weinig verschil met m'n M55 die 4096 kleuren heeft.
OK, ga je er nou een moderne TFT-uitgeruste GSM naast leggen dan zie je wel flink verschil. Voor mij zou het echter geen doorslaggevend argument zijn om een telefoon wel of niet te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NL zit gewoon in SW 90 en T9 werkt ook goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
ff een stomme vraag, maar kun je mp3'tje makkelijk omzetten dat je die dan (in goede kwali) uit je phone krijgt? of kan de S55 dit niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

g00fy schreef op 03 maart 2004 @ 16:57:
ff een stomme vraag, maar kun je mp3'tje makkelijk omzetten dat je die dan (in goede kwali) uit je phone krijgt? of kan de S55 dit niet?
idd een stomme vraag ;)
a) Je foon zelf kan dit uiteraard niet
b) antwoord is al eens langsgekomen in deel 2 of deel 3

Zoek via Google naar een mp3 to mmf convertor. Kwaliteit zal echter niet opperbest zijn... Dat komt eerder door het toestel dan het programmaatje. Bovendien moet je er wel rekening mee houden dat je dat mmf bestand niet groter kan maken dan 48kb. Anders speelt je S55 hem niet af..

Succes!

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertb
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-01-2024
Even update wbt mijn problemen:

Siemens aan de lijn gehad, echter had toen de foon niet in de buurt. Morgen even terugbellen na 1,5 week het druk te hebben gehad. Maargoed, dan gaatie dus eindelijk naar Zoetermeer toe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaagmans
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 10:44
offtopic:
Firmware 90 is uit!

hier kan je de software downloaden

[ Voor 7% gewijzigd door Zaagmans op 04-03-2004 19:30 . Reden: ik word al oud, pfffft }:O ]

- Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

robbertb

winter

Zaagmans schreef op 04 maart 2004 @ 19:26:
offtopic:
Firmware 90 is uit!

firmware 90?
watraar van versie sw20 naar 90?
Of sw20==90? alleen dan andere naam omdat het nederlandstalig is?
18/11/03 staat erbij.. dus lijkt eerder oude firmware :(

Je kan zeker geen nieuwe firmware erin zetten via BlueTooth of wel?

[ Voor 25% gewijzigd door robbertb op 04-03-2004 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Zaagmans schreef op 04 maart 2004 @ 19:26:
offtopic:
Firmware 90 is uit!

Een beetje ontopic maar wel oude informatie. Een paar posts hierboven is het al vermeld.. Maar nogmaals dank voor de link ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
robbertb schreef op 04 maart 2004 @ 20:12:
[...]
Nee kan niet; je telefoon wordt software & driverloos tijdens het updaten, dus kan BT ook niet worden aangestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

robbertb schreef op 04 maart 2004 @ 20:12:
[...]

firmware 90?
watraar van versie sw20 naar 90?
Of sw20==90? alleen dan andere naam omdat het nederlandstalig is?
18/11/03 staat erbij.. dus lijkt eerder oude firmware :(

Mijn SW20 datum is 20-08-2003, da's dus zeker ouder dan die 18-11-03 die jij stelt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-07 21:02
vanwege verlengen van abbo heb ik sinds vandaag ook 1.
Zaterdag had ik de mc60 genomen, maar dat is echt bout ding,
snel maar voor deze omgeruild.
Had een ME45 en daar ben ik echt zeeer te vrede over !

Net die nieuwe firmware (90) erop geknald.
Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Welke SW versie had je eerst? Grote kans dat je al SW 90 had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-07 21:02
Ch!pY-J schreef op 05 maart 2004 @ 18:26:
Welke SW versie had je eerst? Grote kans dat je al SW 90 had :)
Niet naar gekeken :P
Zie nu ook dat ie al oud is, dacht dat ie pas net uit was,
kijkend naar de datum wanneer het hier werd gemeld.

phone bevalt prima tot nu toe,
alhoewel dat toetsenbordje wel anders is als bv de me45 of de m35 (me vorige siemens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Voordat een SW uit komt, gaan er meestal eerst een paar maanden van testen oid overheen.. SW 16 was bijvoorbeeld van (uit mijn hoofd) mei, terwijl we hem pas in juli (officieel) konden downloaden. Ik denk dat SW20 gewoon een (niet officiele uitgebrachte) tussen versie is geworden. Welke verschillen er tussen SW 16 en SW 20 in zit weet ik ook niet uit m'n hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:11
Ik heb geen versie 20 gehad, maar ik ben nog geen verschillen tegen gekomen tussen versie 16 (die ik had sinds de release) en de huidige versie 90. Denk dat er meer alleen maar verbeteringen 'onder de motorkap' zitten, en je er als gebruiker niet zoveel van merkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-09 14:27

IvoB

Prutst er rustig op los

babbelbox schreef op 06 maart 2004 @ 14:10:
Ik heb geen versie 20 gehad, maar ik ben nog geen verschillen tegen gekomen tussen versie 16 (die ik had sinds de release) en de huidige versie 90. Denk dat er meer alleen maar verbeteringen 'onder de motorkap' zitten, en je er als gebruiker niet zoveel van merkt
Merk ook weinig verschillen tov de 20 versie. Wel werkt de Parrot CK3000 BT Carkit nu eindelijk helemaal foutloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Mogwai
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-07 06:47
Als ik de firmware update, blijven dan de I-Mode instellingen gewoon bewaard ?
Of is er anders een manier om die te backuppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Hmm het zal wel aan mij liggen, maar waar haal je dan versie 90. vandaan?? als ik op my-siemens kijk kan ik versie 16. downloaden maar ik heb volgens dat ding al 20. dus dan downgrade ik toch ipv up? :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

SithWarrior schreef op 08 maart 2004 @ 00:33:
Hmm het zal wel aan mij liggen, maar waar haal je dan versie 90. vandaan?? als ik op my-siemens kijk kan ik versie 16. downloaden maar ik heb volgens dat ding al 20. dus dan downgrade ik toch ipv up? :)
lezen is ook een vak :D

als je als land UK kiest, en dan naar de S55 downloads navigeert... Bijzar genoeg staat de firmware alleen nog daar... Misschien net zoiets als bij SW 16, die was als eerste ook al te zien op de Zweedse versie, echter niet de NL versie.
X-Mogwai schreef op 07 maart 2004 @ 23:47:
Als ik de firmware update, blijven dan de I-Mode instellingen gewoon bewaard ?
Of is er anders een manier om die te backuppen :)
Wat er precies gebeurd met het I-mode verhaal is me ook nog niet helemaal bekend. Maar wat let je om eens te google-en naar software om je gehele telefoon te back-upen incl firmware. Mocht het mis gaan, kun je nog altijd die versie terug zetten...

[ Voor 30% gewijzigd door jules op 08-03-2004 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

SithWarrior schreef op 08 maart 2004 @ 00:33:
Zie http://www.my-siemens.com...6979S55_900101_update.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Dank u, dank u :) had het inmiddels al gezien ja hier boven maar toch vraag ik me dan af waarom het niet op de nederlandse site staat, daar zijn ze pas bij 16. dat is toch een beetje vreemd al zeg ik het zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pruiter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-09 19:15
Er werken toch bijzonder aardige mensen bij Siemens. Had mijn S55 ook naar ze opgestuurd met een defecte volumeknop. Krijg ik hem terug, hebben ze niet alleen die toets gerepareerd, maar ook gelijk maar mijn hele behuizing vervangen (toestel is weer helemaal krasvrij :D ) en ook even software versie SW20 erin gezet.

Dacht eerst dat ik een nieuwe had gehad, maar IMEI, produktie datum enz. zijn hetzelfde gebleven, ook stonden er nog wat van mijn telefoon nummers in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

pruiter schreef op 08 maart 2004 @ 21:34:
Er werken toch bijzonder aardige mensen bij Siemens. Had mijn S55 ook naar ze opgestuurd met een defecte volumeknop. Krijg ik hem terug, hebben ze niet alleen die toets gerepareerd, maar ook gelijk maar mijn hele behuizing vervangen (toestel is weer helemaal krasvrij :D ) en ook even software versie SW20 erin gezet.

Dacht eerst dat ik een nieuwe had gehad, maar IMEI, produktie datum enz. zijn hetzelfde gebleven, ook stonden er nog wat van mijn telefoon nummers in.
Volgens mij is dit gewoon een standaard handeling als er iets aan de knoppen kapot is. Gewoon cover incl knoppen vernieuwen en daarnaast een nieuwe SW erop.. Bij mij heeft dat laatste ervoor gezorgt dat ik een crashende telefoon kreeg die wederom voor reparatie in aanmerking kwam....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratiz
  • Laatst online: 20:17
Ik ben een tijdje de oude berichten aan het doorspitten en kan het nergens vinden.

Waar vind ik de mini-monitor tool met accu monitor, etc ook alweer?

Op zoek naar gratis producten? https://www.gratiZ.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

gratiz schreef op 10 maart 2004 @ 15:52:
Ik ben een tijdje de oude berichten aan het doorspitten en kan het nergens vinden.

Waar vind ik de mini-monitor tool met accu monitor, etc ook alweer?
5 menuten zoekwerk op http://home.wanadoo.nl/sm56pci/got/ (alternatieve GoT search engine, die zoekte via Google...) naar developer menu, vond ik:
Korakal
Korakal schreef op 08 juni 2003 @ 21:05:
trouvé!!!

Dit is dus het file'tje dat je nodig hebt het developer (netmonitor) menu te activeren.

http://www.vanderhurk.nl/mark/got/sscg102.zip
Ik heb hem zelf ook maar even gehost als mirror.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-06 19:33
ik had gehoopt dat mijn bluetooth SE HBH-35 iets minder foutmeldingen zou geven....maar helaas.....het werkt wel....maar kan beter.....:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnok
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik ben van fw versie 20 naar 90 gegaan en het lijkt alsof alle menu's sneller reageren, dus ik laat deze versie er voorlopig maar op staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

onnok schreef op 13 maart 2004 @ 00:00:
Ik ben van fw versie 20 naar 90 gegaan en het lijkt alsof alle menu's sneller reageren, dus ik laat deze versie er voorlopig maar op staan
Heb je toevallig niet je telefoon leeggegooit voordat je dat deed? Hoe meer je op je telefoon zet, hoe langzamer hij gaat. Met name als het geheugen bijna vol is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 21:18

Bluppy2

Hip!

Ch!pY-J schreef op 13 maart 2004 @ 12:03:
[...]

Heb je toevallig niet je telefoon leeggegooit voordat je dat deed? Hoe meer je op je telefoon zet, hoe langzamer hij gaat. Met name als het geheugen bijna vol is..
volgens mij niet.... Ik heb ook het gevoel dat mijn foon sneller is geworden, en bij mijn weten heb ik er nix afgehaald...

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

bluppy2 schreef op 13 maart 2004 @ 12:10:
[...]

volgens mij niet.... Ik heb ook het gevoel dat mijn foon sneller is geworden, en bij mijn weten heb ik er nix afgehaald...
'tsja, dat kan natuurlijk altijd het voordeel zijn van een nieuwere SW he... Misschien moet ik hem toch eens uitproberen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnok
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ch!pY-J schreef op 13 maart 2004 @ 12:03:
[...]

Nee ik heb hem niet leeggegooid, ik heb de fw versie 90 er gewoon zo opgegooid zonder iets aan te passen. M'n gsm zit nog netzo vol als bij fw versie 20, nog steeds 110 kB vrij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Aangezien ik regelmatig telefonisch wordt lastiggevallen door grapjassen zou ik graag willen weten of de S55 anonieme nummers kan blokkeren. Ik heb al naar Telfort gebelt maar daar kan het niet. Enige wat ik volgens hun kon doen is naar de politie stappen of een ander nummer nemen a 20 euro :(
Ik wil dus dat alle nummers gewoon door komen behalve anoniem. Maar dat kan zeker niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Je kan in profielen het "filter" activeren en vervolgens dat betreffende profiel activeren. Wel zorgt het ervoor dat je alleen nog maar oproepen kunt ontvangen van de in je telefoonboek/adresboek opgeslagen nummers of bepaalde groepen daaruit. Het specifiek blokkeren van anonieme nummers is helaas niet mogelijk. Maar wat dacht je van niet opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Ch!pY-J schreef op 14 maart 2004 @ 16:18:
Je kan in profielen het "filter" activeren en vervolgens dat betreffende profiel activeren. Wel zorgt het ervoor dat je alleen nog maar oproepen kunt ontvangen van de in je telefoonboek/adresboek opgeslagen nummers of bepaalde groepen daaruit. Het specifiek blokkeren van anonieme nummers is helaas niet mogelijk. Maar wat dacht je van niet opnemen?
Ja daar heb ik dus niks aan, want ik wordt ook wel eens gebeld door mensen die ik nog niet in me gsm heb staan. Het moet dus specifiek geheimenummers zijn. Ik snap niet dat zoiets er niet in zit. softwaretechnisch zou het vrij eenvoudig zijn om zoiets in te bouwen.
Niet opnemen heb ik ook niet zo veel aan, aangezien het een volhouder is. Dat deed ik de eerste weken ook, maar bleef anoniem gebeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

robbertb schreef op 14 maart 2004 @ 16:49:
[...]

Ja daar heb ik dus niks aan, want ik wordt ook wel eens gebeld door mensen die ik nog niet in me gsm heb staan. Het moet dus specifiek geheimenummers zijn. Ik snap niet dat zoiets er niet in zit. softwaretechnisch zou het vrij eenvoudig zijn om zoiets in te bouwen.
Niet opnemen heb ik ook niet zo veel aan, aangezien het een volhouder is. Dat deed ik de eerste weken ook, maar bleef anoniem gebeld worden.
Weet je wie het is? Kan je hem niet gewoon eens irl aanspreken daarop?
De enige oplossingen is om of zoals telfort dat zegt een ander nummer te nemen (20 euro vind ik goedkoop) of een ander toestel te kopen/ruilen. Denk niet dat Siemens de software aanpast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

robbertb schreef op 14 maart 2004 @ 16:49:
[...]

Wel is het een oplossing om alle niet-telefoonboek oproepen geen belsignaal (lees leeg belsignaal bestand) te geven. Helaas zal de trilfunctie (indien aan) natuurlijk wel afgaan bij een stalker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

IvoB schreef op 14 maart 2004 @ 17:41:
[...]

Wel is het een oplossing om alle niet-telefoonboek oproepen geen belsignaal (lees leeg belsignaal bestand) te geven. Helaas zal de trilfunctie (indien aan) natuurlijk wel afgaan bij een stalker.
hmz, da's natuurlijk ook een optie. Maar als je het trilsignaal uit zet, hoor/voel je hem dan nog steeds? Of wat dacht je van alleen een piep bij anonieme oproepen?

Blijkt wel, je moet gewoon creatief zijn bij dit soort dingen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Hmm ja ik blijf het ook maar vreemd vinden dat je anoniemen oproepen in een telefoon niet kan blocken, het moet idd toch vrij eenvoudig te realiseren zijn.

Ik ga trouwens ook maar die nieuwe firmware er inzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Ch!pY-J schreef op 14 maart 2004 @ 18:06:
[...]
hmz, da's natuurlijk ook een optie. Maar als je het trilsignaal uit zet, hoor/voel je hem dan nog steeds? Of wat dacht je van alleen een piep bij anonieme oproepen?

Blijkt wel, je moet gewoon creatief zijn bij dit soort dingen :D
Dat is dus geen oplossing zoals ik al eerder zei. Dan worden ook mensen die nummerweergave wél aan hebben ook "geblockt". Ik wil dus ook mensen doorlaten die nog niet in me telefoonboek staan. Alleen mensen die hun nummer afschermen wil ik "blokkeren". Want dat zijn ook meestal de grapjassen.
En diegene die dus belt, belt anoniem. Dus hoe kan ik diegene eropaanspreken als ik niet weet wie het is :/

[ Voor 15% gewijzigd door robbertb op 15-03-2004 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

robbertb schreef op 15 maart 2004 @ 22:52:
[...]

Dat is dus geen oplossing zoals ik al eerder zei. Dan worden ook mensen die nummerweergave wél aan hebben ook "geblockt". Ik wil dus ook mensen doorlaten die nog niet in me telefoonboek staan. Alleen mensen die hun nummer afschermen wil ik "blokkeren". Want dat zijn ook meestal de grapjassen.
En diegene die dus belt, belt anoniem. Dus hoe kan ik diegene eropaanspreken als ik niet weet wie het is :/
Dan zou ik een ander toestel gaan zoeken die dat wel heeft... Bij Siemens kan je bij mijn weten niet terecht. Wellicht hebben nieuwere modellen wel die functie, maar voor de 55 serie iig niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridder
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-03 20:03

Ridder

Advanced Moo Device

Ze hebben de zaak omgegooid bij Siemens: ik kan FW90 zo gauw niet meer vinden....
Ik heb 'm een tijdje geleden wel gedownload, maar weet niet meer waar, en ook niet hoe het bestand heet.......
Help! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

Radar schreef op 18 maart 2004 @ 17:03:
Ze hebben de zaak omgegooid bij Siemens: ik kan FW90 zo gauw niet meer vinden....
Ik heb 'm een tijdje geleden wel gedownload, maar weet niet meer waar, en ook niet hoe het bestand heet.......
Help! :'(
Heb m ff onlijn gezet: http://145.99.201.8/siemens/
Laat even weten als je m hebt, dan haal ik m er weer af ivm andere downloaders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridder
  • Laatst online: 22-03 20:03

Ridder

Advanced Moo Device

Keppum!
Hij is nu bezig met updaten.
Bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:33

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Bij mijn oude M35 had ik een autolader/headset van Siemens, met een soort koppelstukje om beide tegelijk te gebruiken in de telefoon. Weet iemand of er zo'n soort ding bestaat voor de nieuwe aansluiting? Ik zit er nl over te denken om een bureaulader te kopen, dan is het wel handig om tegelijkertijd een lader en een sync-kabel aan te sluiten (ben ik van dat geklooi met bluetooth af)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Discussie hierover alweer tijdje stil, maar hebben jullie al belangrijke verschillen ontdekt tussen SW20 en SW90???

Ben benieuwd!!

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2004 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Laatst online: 17:16
Ik kan firmware90 ook nergens meer vinden, kan iemand hem mij ff mailen (zie profiel aub), dan maak ik er wel een mirror van.

Verder ben ik aan het zoeken naar een goede bluetooth headset voor in de auto oid., ik zag nl. bij telecom4u.nl dat ze er 1 voor 69 euro hebben, ik weet alleen niet of dat een goede is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
De officiële firmware versie 90 voor de liefhebber (7,49MB):

http://www.korakal.nl/got/16979S55_900101_update.exe

:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THANKS!!! _/-\o_
Niemand nog spijt van upgrade naar SW90? Grote verschillen ontdenkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 22:40:
THANKS!!! _/-\o_
Niemand nog spijt van upgrade naar SW90? Grote verschillen ontdenkt?
Om eerlijk te zijn.. Nee, niet echt. Het enige is dat de S55 nu 100% goed samenwerkt met de Parrot Ck3000 BT Carkit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
  • Laatst online: 10-09 10:21
Paar weken geleden merkte ik dat mijn batterij erg kort meeging. Was het eerst 5 dagen standby, drie weken geleden merkte ik dat het toestel nauwelijks 2 dagen haalde. (Het toestel + batterij is ongeveer 5 maanden oud)
Ik dacht dat het aan de batterij lag, en wilde toch een extra batterij bestellen, en heb dat dus meteen gedaan. Toen ik echter die nieuwe batterij gebruikte, bleef m'n standby tijd nog steeds zo kort.
Ik heb toen mijn SMS-archief (dus op de schijf van de telefoon) leeggegooid, en jawel: de standbytijd is weer als vanouds.
Erg raar vind ik zelf, het waren op zich wel redelijk wat berichtjes (229), maar dat past makkelijk op de harde schijf van de S55.
Hebben meer mensen hier last van? Dit probleem is mij opgevallen tijdens het gebruik van SW90, maar er kwamen natuurlijk steeds meer smsjes in het archief. Het is dus prima mogelijk dat deze bug ook in de vorige versies zit.

[ Voor 3% gewijzigd door ernstblaauw op 26-03-2004 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

ernstblaauw schreef op 26 maart 2004 @ 07:56:
Paar weken geleden merkte ik dat mijn batterij erg kort meeging. Was het eerst 5 dagen standby, drie weken geleden merkte ik dat het toestel nauwelijks 2 dagen haalde. (Het toestel + batterij is ongeveer 5 maanden oud)
Ik dacht dat het aan de batterij lag, en wilde toch een extra batterij bestellen, en heb dat dus meteen gedaan. Toen ik echter die nieuwe batterij gebruikte, bleef m'n standby tijd nog steeds zo kort.
Ik heb toen mijn SMS-archief (dus op de schijf van de telefoon) leeggegooid, en jawel: de standbytijd is weer als vanouds.
Erg raar vind ik zelf, het waren op zich wel redelijk wat berichtjes (229), maar dat past makkelijk op de harde schijf van de S55.
Hebben meer mensen hier last van? Dit probleem is mij opgevallen tijdens het gebruik van SW90, maar er kwamen natuurlijk steeds meer smsjes in het archief. Het is dus prima mogelijk dat deze bug ook in de vorige versies zit.
offtopic:
Een hardeschijf? Ik weet niet wat jouw kennis is mbt de nieuwe techniek, maar velen noemen het hier geheugen! Heb jij je telefoon ooit horen ratelen als je een sms ging typen?

Het klinkt behoorlijk vreemd wat je hierboven verteld. Maar als een telefoon binnen 5 maanden ipv 5 dagen maar 2 dagen mee gaat, dan had ik ipv een nieuwe accu hem terug gebracht voor reparatie... Zoiets mag gewoon niet voorkomen!

Maar om het één en ander wat uit te diepen. Het enige wat ik me kan voorstellen waardoor het komt, is dat het geheugen voller raakt, en dat je telefoon daardoor wat langzamer word en daardoor meer energie verbruikt. Maar dan moet hij dus wel merkbaar trager geworden zijn. En daar heb ik jou niet over gehoord...

Het lijkt me sterk dat hij meer energie nodig heeft als het geheugen voller zit.

Iemand wellicht andere ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
Ch!pY-J schreef op 26 maart 2004 @ 09:25:
[...]

offtopic:
Een hardeschijf? Ik weet niet wat jouw kennis is mbt de nieuwe techniek, maar velen noemen het hier geheugen! Heb jij je telefoon ooit horen ratelen als je een sms ging typen?

Het klinkt behoorlijk vreemd wat je hierboven verteld. Maar als een telefoon binnen 5 maanden ipv 5 dagen maar 2 dagen mee gaat, dan had ik ipv een nieuwe accu hem terug gebracht voor reparatie... Zoiets mag gewoon niet voorkomen!

Maar om het één en ander wat uit te diepen. Het enige wat ik me kan voorstellen waardoor het komt, is dat het geheugen voller raakt, en dat je telefoon daardoor wat langzamer word en daardoor meer energie verbruikt. Maar dan moet hij dus wel merkbaar trager geworden zijn. En daar heb ik jou niet over gehoord...

Het lijkt me sterk dat hij meer energie nodig heeft als het geheugen voller zit.

Iemand wellicht andere ideeën?
Misschien komt het door het aantal bestanden. Ik weer niet hoe het geheugen werkt bij de S55, maar hij houdt misschien constant elke file in de gaten?

De telefoon werd niet (merkbaar) trager.

Ik wilde trowuens sowieso een tweede batterij, dus daarom heb ik hem gekocht. En aangezien ik geen vervangende telefoon heb, kijk ik eerst waar het aan ligt. Ik heb trouwens ook een mailtje aan Siemens de deur uit gedaan, maar nog geen antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

ernstblaauw schreef op 26 maart 2004 @ 11:50:
[...]

Misschien komt het door het aantal bestanden. Ik weer niet hoe het geheugen werkt bij de S55, maar hij houdt misschien constant elke file in de gaten?
hmz, ik denk dat de omvang van de bestanden meer invloed heeft dan de hoeveelheid bestanden... Probeer maar eens zoveel mogelijk op je telefoon te zetten, totdat je nog maar een paar kb over hebt. Probeer vervolgens wat sms-jes te tikken, e-mailtjes te schrijven en wat in je adres boek te doen...
De telefoon werd niet (merkbaar) trager.
Wellicht stond ie niet vol genoeg?
Waar ik wel aan zit te denken nu, maar dat lijkt me wel erg extreem. Wellicht wil Siemens dat langzame effect bij het bijna vol lopen van het geheugen opheffen door de eigen processor over te klokken, waardoor hij meer stroom vreet... Maar dat vind ik persoonlijk wel ver gezocht...
Ik wilde trowuens sowieso een tweede batterij, dus daarom heb ik hem gekocht. En aangezien ik geen vervangende telefoon heb, kijk ik eerst waar het aan ligt. Ik heb trouwens ook een mailtje aan Siemens de deur uit gedaan, maar nog geen antwoord.
Hmz, een tweede batterij kan idd wel eens handig zijn. Maar niet in mijn situatie. Behalve als mijn huidige batterij gaar zou zijn...
Bummer dat je geen vervangende telefoon hebt, maar ja, die degelijke Duitse Siemens kwaliteit, daar heb je zeker op vetrouwt!? ;)
Soms lijkt die mail box van Siemens wel een zwart gat. Je verstuurd wat, maar het komt met de regelmaat niet terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
Ik wil proberen om weer een oude firmware op mijn S55 te zetten, ik hoop dat dat mijn batterij probleem verhelpt. Heb nu SW90, en met het upgrade programma van Siemens kan ik niet SW16 erop zetten. Hij zegt: "Verkeerde versie firmware!"
Weet iemand hoe ik toch mijn telefoon kan downgraden, zodat er FW16 op komt te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

ernstblaauw schreef op 01 april 2004 @ 18:39:
Ik wil proberen om weer een oude firmware op mijn S55 te zetten, ik hoop dat dat mijn batterij probleem verhelpt. Heb nu SW90, en met het upgrade programma van Siemens kan ik niet SW16 erop zetten. Hij zegt: "Verkeerde versie firmware!"
Weet iemand hoe ik toch mijn telefoon kan downgraden, zodat er FW16 op komt te staan?
Een fullflash doen. De software is alleen illegaal, dus ik post geen URL. Laat even je mailadres achter, want in je profiel is ie afgeschermd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
Ik heb mijn profiel aangepast. Mijn e-mailadres is nu voor iedereen zichtbaar (e.blaauw@hccnet.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
url weg deze site is voor velen ook een rijke bron van informatie. Is dan wel al eerder gepost hier, maar het zal voor menigeen nogsteeds interessant zijn.

Modbreak: let even op de policy voordat je dat soort sites post. Deze zijn dus niet toegestaan vanwege de flashtools.

[ Voor 52% gewijzigd door Korakal op 01-04-2004 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

begintmeta schreef op 01 april 2004 @ 20:11:
Deze Duitse site is voor velen ook een rijke bron van informatie. Is dan wel al eerder gepost hier, maar het zal voor menigeen nogsteeds interessant zijn.
Dat was 1 van de 2 duitse urls. Wil je het desondanks niet weer posten? Er staan nou eenmaal illegale dingen op, en we houden GoT liever schoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
offtopic:
Tja, over de illegaliteit van links is natuurlijk nog steeds wat te doen (zeker van dit type, (is google ook illegaal, via die site kun je tenslotte ook illegale content bereiken... :X )), maar ik respecteer natuurlijk de regels van de GoT en zal me voortaan "braaf" gedragen, of in ieder geval minder eigenwijs. :) Ik wist hier trouwens vermoedelijk ook te weinig van, dat is slecht.

Het wel accepteren van openlijk verhandelen van illegaale informatie via dit forum (al is het dan maar d.m.v. het publiceren van e-mail adressen voor dat doel), kan natuurlijk ook verkeerd worden uitgelegd. :Y) (is ook al eens onderwerp van discussie geweest als ik me goed herinner) Het oogluikend toestaan van strafbare feiten...

Verder zil de poster geen gedeelte van de software verwijderen, maar de oude er in zijn geheel overheen zetten.

Maar ik begrijp wat er wordt bedoeld hoor

Ik vraag in ieder geval om vergeving.

[ Voor 41% gewijzigd door begintmeta op 01-04-2004 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 23:31

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ok mijn telefoon is onderweg naar de verzekering.
Ik had al een hele tijd last van loszittende toetsen (2 en 0), maar nam er steeds geen tijd voor.. :X Was eens naar de T for Telecom geweest om het hoe en wat te vragen. Ik kon toen geen leentoestel krijgen van hun dus ging eerst opzoek naar een ander toestel.
Gister weer naar T4T geweest, weer vragen om een leentoestel (blijven proberen :P) wat niet kon. Gevraagd of ik niks aan mijn verzekering had, zegt die gozer dat ik em gewoon kon opsturen naar de verzekering en dat die alles regelen. Ik was een beetje sceptisch daarover, bang om een rekening te krijgen enzo... Als ik een rekening kreeg moest ik daar maar komen.
Ik heb em nu dus opgestuurd, als ik over 10 dagen nog niks gehoord heb moet ik weer de verzekering bellen opdat ik een leentoestel toegestuurd krijg.

Ik hoop dat het allemaal een beetje goed komt. :)
Zal jullie op de hoogte houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Hmz, ik weet niet wat voor verzekering je hebt. Maar een verzekering tegen schade enzo moet je per direct een leen toestel krijgen volgens mij...

Ik heb zelf (helaas) geen verzekering...

Ik heb gister (pas) een mailtje richting Orange gestuurd ofdat ik of een garantie kon krijgen dat gedurende mijn contract periode ik het toestel nog steeds zonder kosten kon laten repareren of om laten ruilen, of dat ik een compleet ander merk & type toestel zou krijgen...

Ik ben benieuwd op hun reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu ook een S55, mooi dingetje. Het cameratje heb ik ook, alleen ik heb een vraagje: een USB datakabel voor de S55 is erg duur (+- 50 euro.)
(http://www.gsmshop.nl/sho...so=name&p=1022&navi=nonav)

Aangezien de telefoon ook Bluetooth heeft, zat ik wat rond te zoeken op google en kwam ik op dit: (+- 30 euro)
http://www.msi.com.tw/pro...detail.php?UID=449&MODEL=

Dus dat apparaatje stop je in je USB aansluiting, en via je telefoon moet je dan een verbinding leggen, en dan kun je je gemaakte foto's overpompen, telefoon backuppen, logo's en ringtones uploaden naar je telefoon etc.?

Werkt de software die op de cdrom van Siemens staat ook in combinatie met dit product?

Heeft iemand ervaring met dit product? Of heeft iemand een beter advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Naast zo'n originele data kabel van siemens heb ik ook een dergelijk USB BT apparaat gekocht.

BT kun je alleen gebruiken als de telefoon ook daadwerkelijk aan staat.

Het zogenaamde flashen, danwel legaal via de originele files van Siemens, dan wel "illegaal" via andere software van andere sites kan alleen met een data kabel.

De functies van BT van het toestel zelf kan je ofwel benutten door software die je meegeleved krijgt bij je BT USB apparaat, danwel door de Siemens Data Suite ook wel SDS genoemd.

De functies die te gebruiken zijn via BT zijn legio en ga ik hier niet allemaal opnoemen. Dit is nl ook afhankelijk van de gebruikte software op de PC.

De aanschaf voor zo'n (dure) data kabel heeft voor jouw waarschijnlijk alleen nut als je je telefoon wilt update met de nieuwste SW (firmware). Aangezien SW16 (de huidige officieel verkrijgbare firmware) al behoorlijk goed presteerd, zal het weinig nut hebben om naar een nieuwere firmware te gaan. Bovendien, als je de telefoon net nieuw gekocht hebt, zul je waarschijnlijk al gebruik maken van de nieuwere firmware SW20 of zelfs al SW90 (SW90 is zoals een heleboel posts hierboven een tijdje aangeboden geweest, of dat hij nog steeds online is, is mij niet bekend).

Wellicht is het veel verstandiger om idd die BT USB dongle te kopen en mocht je echt problemen ondervinden met bepaalde dingen, dat je je toestel laat repareren/flashen bij een erkende reparateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ch!pY-J schreef op 03 april 2004 @ 15:15:

Bovendien, als je de telefoon net nieuw gekocht hebt, zul je waarschijnlijk al gebruik maken van de nieuwere firmware SW20 of zelfs al SW90
SW90 heb ik. Maar het enige wat ik wil is de fototjes die ik gemaakt heb naar mijn pc overzetten, en logo's/ringtones van mijn pc in de telefoon zetten. Zoals jij zegt ligt dat aan de gebruikte software, maar kun je bijv. de ringtones die op de siemens cd staat via zo'n MSI BT ding in je telefoon zetten, of werkt die cd alleen maar met een originele Siemens Kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 15:21:
[...]

SW90 heb ik. Maar het enige wat ik wil is de fototjes die ik gemaakt heb naar mijn pc overzetten, en logo's/ringtones van mijn pc in de telefoon zetten. Zoals jij zegt ligt dat aan de gebruikte software, maar kun je bijv. de ringtones die op de siemens cd staat via zo'n MSI BT ding in je telefoon zetten, of werkt die cd alleen maar met een originele Siemens Kabel?
Ringtones en dergelijke kun je prima via bluetooth op de telefoon zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Laatst online: 21:49
Sinds een paar dagen is mijn adresboek helemaal leeg. Dit is gekomen nadat ik m'n telefoon uitzette terwijl ik gebeld werd.
Als ik kijk naar de stations-info dan heb ik niet het idee dat er ook daadwerkelijk iets verwijderd is.
Iemand enig idee hoe ik het adresboek weer terug kan halen?

Ik heb de accu al een keer eruit gehaald, de sim-verwijderd, opnieuw aangezet etc. Maar dat heeft niet mogen baten helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GFM schreef op 04 april 2004 @ 13:46:
Sinds een paar dagen is mijn adresboek helemaal leeg. Dit is gekomen nadat ik m'n telefoon uitzette terwijl ik gebeld werd.
Als ik kijk naar de stations-info dan heb ik niet het idee dat er ook daadwerkelijk iets verwijderd is.

Ik heb de accu al een keer eruit gehaald, de sim-verwijderd, opnieuw aangezet etc. Maar dat heeft niet mogen baten helaas :(
Kan het misschien zo zijn dat je mobiel nu standaard in je telefoonboek kijkt ipv je adresboek? Als dat zo is kan je die weer omzetten onder menu, adresboek, stand.boek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 15:21:
Zoals jij zegt ligt dat aan de gebruikte software, maar kun je bijv. de ringtones die op de siemens cd staat via zo'n MSI BT ding in je telefoon zetten, of werkt die cd alleen maar met een originele Siemens Kabel?
Ch!pY-J schreef op 03 april 2004 @ 15:15:
Het zogenaamde flashen, danwel legaal via de originele files van Siemens, dan wel "illegaal" via andere software van andere sites kan alleen met een data kabel.

De functies van BT van het toestel zelf kan je ofwel benutten door software die je meegeleved krijgt bij je BT USB apparaat, danwel door de Siemens Data Suite ook wel SDS genoemd.
Als bovenstaande nog niet duidelijk is:
Toevallig heb ik dus een MSI ding. Maar zowel met die MSI software, als met SDS kun je je telefoon benaderen (Foto's & ringtones kun je dus ook versturen via BT.). Al vind ik die (gratis te downloaden, mocht je hem niet op cd hebben meegekregen) SDS software van Siemens toch wat prettiger in het gebruik.
Voor de rest kun je in de SDS software kiezen ofdat je gebruik wilt maken van BT of de kabel, dat maakt dus verder niks uit..

[ Voor 12% gewijzigd door jules op 04-04-2004 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

GFM schreef op 04 april 2004 @ 13:46:

Ik heb in het verleden ook een soort van adresboek crash gehad. Alleen was het bij mij nog een stukje erger. Het bestand was beschadigd en kon niet geopend worden. Alleen een format (via telefoon menu) bood soelaas. Gelukkig maakte ik regelmatig backups van het adresboek, waardoor ik geen enkele entry verloren was.. De rest van de bij de format verwijderde bestanden heb ik middels een copy, die ik vlak voor de format had gemaakt, weer terug gezet. Het enige wat ik nog moest doen was alle verjaardagen weer "aanzetten" omdat dat via mijn backup methode (naar bestand) niet automatisch opgeslagen word..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
Verwijderd schreef op 04 april 2004 @ 16:02:
[...]

Kan het misschien zo zijn dat je mobiel nu standaard in je telefoonboek kijkt ipv je adresboek? Als dat zo is kan je die weer omzetten onder menu, adresboek, stand.boek.
Noop dat is het niet...

Ik zal straks eens de datakabel aan m´n telefoontje hangen.. Kijken wat het oplevert..
En anders: weg = pech :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Een backuped adres boek (zoals het in de explorer zelf te bereiken is) is, als de telefoon aan staat, zowizo niet te kopieeren over het huidige adresboek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
Wat wil je daarmee zeggen??

Trouwens, waar kan ik het adresboek überhaupt vinden in explorer? Of moet je adressen kopieren via de DataSuite van Siemens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Wat ik ermee wilde zeggen:
Het adres boek zoals je via de explorer van SDS op je telefoon ziet staan, is wel te kopieëren naar je hardeschijf, echter wil je hem weer terugzetten van je hardeschijf naar je telefoon, dan weigerd je telefoon dat.

De makkelijkste mogelijkheid om je telefoon te backuppen gaat via SDS naar bestand of XTND -> Outlook. Vanwege het feit dat ik XTND niet draaiende krijg, gebruik ik altijd SDS naar bestand. Er zijn ook echter andere mogelijkheden, zoals remote sync, maar dat heb ik helaas nog niet werkende gekregen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
Ok, in dat geval zal ik eens kijken of de SDS nog wel mijn adresboek wil zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

om weer ff door te gaan over mijn bluetooth verhaal.
Ik zat net het nieuwe dixons krantje door te bladeren. En ik zag daar een Trust Bluetooth Adapter van 49.99 VOOR 29.99

ik kan hem verdomme nog niet vinden @ aanbiedingen op dixons.nl

Op Google vond ik dit stukje tekst:
De Trust BT180 Class I USB BlueTooth Adapter is een compacte Bluetooth ontvanger en zender met USB aansluiting, waarmee je onder andere draadloos kan internetten via een Bluetooth mobiele telefoon of muziek kan luisteren met een wireless Bluetooth headset. De adapter voldoet aan de Class I standaard en heeft een draadloze overdrachtsefficiency tot 100 meter met een snelheid van 700 Kbps. Doordat de BT180 volledig compatibel is met de Bluetooth-standaard, kan je de adapter aansluiten op apparatuur zoals computers, mobiele telefoons, PDA's, printers en modems. Op deze manier kan je maximaal zeven Bluetooth producten draadloos verbinden met de adapter. Trust levert bij de BT180 een USB-verlengkabel, zodat de adapter op de best bereikbare plek te plaatsen is. Daarnaast wordt er software bijgeleverd waarmee je thuis zelf een draadloos netwerk met Bluetooth apparatuur kan opzetten
en dit staat er in de folder
TRUST BT-180
Bluetooth adapter voor een draadloze verbinding met uw pc, PDA of mobiele telefoon. Bereik tot 100 meter. van 49.99 voor 29.99
heeft iemand ervaringen met dit dingetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ik zou mijn pc niet meer echt veilig vinden met zo'n bereik...

Geef mij maar zo'n goedkope variant... Maar voor die prijs vind ik het eerder een goedkope variant die maar een bereik heeft van 10m. Voor thuis gebruik meer dan voldoende. Zou je anders je hele buurt willen laten genieten van de functionaliteiten van je pc?

En ja, BT is een paar maanden onveilig verklaart: [rml][ Security leak] BT (Blue Tooth) onveilig op je telefoon?[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ch!pY-J schreef op 05 april 2004 @ 19:45:
Ik zou mijn pc niet meer echt veilig vinden met zo'n bereik...

Geef mij maar zo'n goedkope variant... Maar voor die prijs vind ik het eerder een goedkope variant die maar een bereik heeft van 10m. Voor thuis gebruik meer dan voldoende. Zou je anders je hele buurt willen laten genieten van de functionaliteiten van je pc?

En ja, BT is een paar maanden onveilig verklaart: [rml][ Security leak] BT (Blue Tooth) onveilig op je telefoon?[/rml]
daar had ik nog niet aangedacht. Kun je er niet gewoon een soort van wachtwoordfunctie opzetten? Anders haal ik hem er wel uit als ik hem niet nodig heb

btw, haalt een modale gsm wel 100m via BT :/

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2004 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Het gaat juist over de beveiliging die lek is :D

Maar volgens mij geld dat alleen voor bepaalde Nokia en bepaalde Sony Ericsson toestellen. Ik heb Siemens er nog niks over horen zeggen....

En computers... Wellicht dat er lekken bestaan en die in de toekomst pas bekend worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Zow damn, ik lees echt veel dat de linkerzij-knop het bij veel mensen begeeft, of het slecht doet. In mijn geval doet deze het helemaal niet meer.

Ik zal maar een keer naar Belcompany gaan voor reparatie, ik heb de toestel vanaf 13 augustus 2003, heb toch nog wel garantie op een knopje? (of kan ik beter rechtstreeks met Siemens afhandelen?:?)

Edit: Ik heb ook wel eens last van dat de mobiel traag reageert en/of hapert. Iemand hier ook probs mee?

[ Voor 23% gewijzigd door Yellowneck op 05-04-2004 23:58 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

YellowNeck schreef op 05 april 2004 @ 23:56:
Zow damn, ik lees echt veel dat de linkerzij-knop het bij veel mensen begeeft, of het slecht doet. In mijn geval doet deze het helemaal niet meer.

Ik zal maar een keer naar Belcompany gaan voor reparatie, ik heb de toestel vanaf 13 augustus 2003, heb toch nog wel garantie op een knopje? (of kan ik beter rechtstreeks met Siemens afhandelen?:?)
Belcompany moet het toestel ter reparatie innemen. Waarschijnlijk zal het liggen aan wat vuil dat er tussen de knoppen zit. Met een beetje pech heb je te hard gedrukt waardoor de contactjes kapot zijn gegaan.
Mijn toestel heeft ook een tijdje probs gehad met de volume toetsen, maar opeens deden ze het weer. Vlak daarna merkte ik op dat de linker menu toets intern was afgebroken. Momenteel ben ik nog in onderhandeling met Orange. Ik ben toevallig vandaag teruggebeld nadat ik vorige week een mailtje had gestuurd.
Helaas wilde deze persoon geen schriftelijke toezegging doen/geven dat ik gedurende mijn contract periode (2 jaar, vanaf 1 mei vorig jaar) het toestel kosteloos ter reparatie kon aanbieden, mits het een defect was, wat niet de oorzaak is van oneigenlijk gebruik.
Ik mag ipv een e-mail, alsnog een brief gaan sturen :?
Edit: Ik heb ook wel eens last van dat de mobiel traag reageert en/of hapert. Iemand hier ook probs mee?
Telefoon wat leger maken helpt... 100 kb tot 200 kb minimaal vrij, dan heb je een redelijk vlot werkende telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou uiteindelijk heb ik dan voor de Sitecom Bluetooth USB adapter (aanbieding dixons voor 29.99) gekocht. Handig spul hoor, met de software van sitecom kan ik gewoon door heel me telefoon bladeren, alleen ik krijg SDS niet aan de praat (laatste versie). Bij de installatie kan ik alleen kiezen uit com1 2 en 7 maar geen bluetooth? De drivers voor de bluetooh usb zijn geinstalleerd en alles werkt gewoon behalve de Siemens Data suite.
Ook in SDS bij het zoeken naar telefoons vindt die niks, terwijl ik wel connectie heb met sitecom software.

iemand een oplossing?

p.s.: enkel gemaakte foto's:

Afbeeldingslocatie: http://picserv.beyond-reality.nl/img.php/S48U788700/O5QWPJ553R45/JPEG/1081348357//0x47

Afbeeldingslocatie: http://picserv.beyond-reality.nl/img.php/BV2K45THNN/QL1NJG38E444/JPEG/1081348356//0x47

Afbeeldingslocatie: http://picserv.beyond-reality.nl/img.php/6694NVLRZ4/352Z4NXVZDZ6/JPEG/1081348354//g099

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2004 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Op de één of andere manier doen je pics het niet..
Bij mij deed hij het in eerste instantie ook niet. Bleek dat ik in de software van het BT gebeuren de "Blue Tooth serial port" in moest stellen op een bepaalde poort. Deze poort moest overeenkomen met de com poort in SDS. Na een paar uitprobeer pogingen en restarts heb ik het uiteindelijk draaiende gekregen..

Ik weet niet hoe jouw BT software eruit ziet, dus ik kan er ook weinig over zeggen.. Wellicht wat screenshots posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:33

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Bij mij werkt het synchroniseren met XTNDConnectPC en Outlook 2003 vaak pas als ik eerst een BT serial port connectie maak en dan op synchroniseren druk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ch!pY-J schreef op 08 april 2004 @ 21:30:
Op de één of andere manier doen je pics het niet..
Bij mij deed hij het in eerste instantie ook niet. Bleek dat ik in de software van het BT gebeuren de "Blue Tooth serial port" in moest stellen op een bepaalde poort. Deze poort moest overeenkomen met de com poort in SDS. Na een paar uitprobeer pogingen en restarts heb ik het uiteindelijk draaiende gekregen..

Ik weet niet hoe jouw BT software eruit ziet, dus ik kan er ook weinig over zeggen.. Wellicht wat screenshots posten?
hmz bij mij doen de pics het wel , probeer eens rechtsklik > afb. weergeven.

ik heb een menu gevonden waarin je com pporten aan bepaalde services kan toewijzen, aan BlueTooth Serial Port heb ik com7 en com8 bij het andere menu. toegewezen. Als ik dan reboot en naar SDS ga, kan ik bij connectie wel com7 en com8 kiezen, maar dan vindt die alsnog niets |:(

ik plaats zo wel even een scr. shot

edit:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/Q0DB522457PD/picserver.jpeg
link: http://picserver.student....DB522457PD/picserver.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/7LE9BW37TM7Q/picserver.jpeg
link: http://picserver.student....E9BW37TM7Q/picserver.jpeg

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2004 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem7q
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ik kan het trilsignaal van mijn s55 niet meer uitzetten. Ook als het in de insellingen bij geluid, en in het profiel uitstaat, blijft hij toch nog trillen. Ik heb SW90, zou het kunnen dat dat de oorzaak is? Want vroeger kon het trilalarm in elk geval wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 10:13:
[...]

hmz bij mij doen de pics het wel , probeer eens rechtsklik > afb. weergeven.
Niet iedereen heeft IE ;) (* jules is using Mozilla Firefox). Maar goed, problemo opgelost, inmiddels doet ie het weer. Zal wel hebben gelegen aan de brakke bereikbaarheid van de DNS servers vanuit mijn IP range. Typisch Wanadoo probleempje dus...
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/7LE9BW37TM7Q/picserver.jpeg
Is het dan toch een standaar BT driver? * jules heeft dezelfde uitziende applicatie :?

Je moet de compoort in het tabblad client applications hebben. Stel diezelfde ook in SDS in. Herstart je computer.
Zet BT op je telefoon aan, wacht een paar seconden en start SDS op. Mocht dit niet werken, probeer dan manueel een serial port verbinding op te zetten:
Rechtermuisknop op het BT symbool in de taakbalk, Quick connection, BT serial port, kies je telefoon of kies voor "other devices".

Mocht dit niet werken kijk dan even terug bij dat Bleutooth configuration window en probeer je telefoon zichtbaar te maken in het tabblad "Accessibility"

Probeer daarna opnieuw (manueel) een verbinding te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
wvbesien schreef op 09 april 2004 @ 12:04:
Ik kan het trilsignaal van mijn s55 niet meer uitzetten. Ook als het in de insellingen bij geluid, en in het profiel uitstaat, blijft hij toch nog trillen. Ik heb SW90, zou het kunnen dat dat de oorzaak is? Want vroeger kon het trilalarm in elk geval wel uit.
Ligt niet aan SW90, ik heb het hier even getest, en als ik het uitzet is het ook echt uit ;). (ik heb dus ook SW90 :P)

Verder wil ik ook nog een Blauwtand dongle kopen, maakt het merk nog wat uit van zo'n ding?

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

SuperPaddo schreef op 09 april 2004 @ 21:35:
[...]

Ligt niet aan SW90, ik heb het hier even getest, en als ik het uitzet is het ook echt uit ;). (ik heb dus ook SW90 :P)

Verder wil ik ook nog een Blauwtand dongle kopen, maakt het merk nog wat uit van zo'n ding?
Eventueel nog bijgeleverde driver ervan. Maar schijnbaar heb je een standaard driver. MSI heeft nog wat extra tools. Maar met SDS heb je die niet echt nodig...

Voor de rest heb je verschillende class BT dongles. van 10 m tot 100m. Die van 100m lijken beter, maar als je een paar posts van mij hierboven leest, dan kom je daar wel weer op terug denk ik... Kortom, goedkoop is in dit geval wel goed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ch!pY-J schreef op 09 april 2004 @ 21:23:

[...]
Is het dan toch een standaar BT driver? /me heeft dezelfde uitziende applicatie :?

Je moet de compoort in het tabblad client applications hebben. Stel diezelfde ook in SDS in. Herstart je computer.
Zet BT op je telefoon aan, wacht een paar seconden en start SDS op. Mocht dit niet werken, probeer dan manueel een serial port verbinding op te zetten:
Rechtermuisknop op het BT symbool in de taakbalk, Quick connection, BT serial port, kies je telefoon of kies voor "other devices".

Mocht dit niet werken kijk dan even terug bij dat Bleutooth configuration window en probeer je telefoon zichtbaar te maken in het tabblad "Accessibility"

Probeer daarna opnieuw (manueel) een verbinding te maken.
thx mate!! met dat manueel serial port is het gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 11:40:
[...]

thx mate!! met dat manueel serial port is het gelukt.
Op de één of andere manier heb ik het zo ingesteld gekregen dat het ook automatisch opstart. Maar mogelijk werkt dit de eerste 10 keer niet ofzo, z'n probleem had ik iig. Opeens deed hij het wel automatisch :?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Hmm ik heb ook het probleem dat trill alarm niet meer uit gaat, niet dat ik het super erg vind, maar vreemd is het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Hmz, volgens mij is dit het bekende probleem dat het volume van de ringtone voluit staat. Het is een feature dat ie dan gaat trillen, ter waarschuwing dat binnen een seconde oid er snoeihard geluid uit de speaker komt. Dit allemaal ter voorkoming dat je doof word van dat harde geluidssignaal.

aub geen discussie dat het een bout functie is, is nl al vaker gevoerd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 23:31

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Whieeee! Ik heb mijn GSM net weer teruggekregen!
Hij is helemaal gerepareerd, er zit een nieuw toetsenbordje in en de volume knop werkt ook weer. Ik ben weer blij! :)
Toch niet zo'n slecht idee dat ik die verzekering had afgesloten.

[edit]Hm.. volgens mij hebben ze ook mijn firmware geupdate. Er staat nu versie 20 op, ik had iets van 18 ofzo. Leuke service :)

[ Voor 22% gewijzigd door Beekforel op 18-04-2004 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _fool
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 12:35

_fool

Helemaal zo gek nog niet

Hee mensen,

Ik heb sinds een dikke week ook een S55, gratis bij het verlengen van mn Orange-abbo. Ikzelf ben heel tevreden maar... iedereen die ik bel klaagt dat ik ronduit te hard uit hun telefoontje schetter! Ik geloofde er eerst niet veel van, totdat ik van de week naar een vriend van me belde terwijl die naast me stond. Het was niet te geloven: als ik normaal/zacht praat kom ik uit zijn telefoon alsof de handsfree bij hem aanstaat. Snoeihard!

Iemand anders dit probleem ook? Ik heb gegoogled maar vind niets over dit euvel. En ik heb mn firmware upgegrade van 20 naar 90 (met dank aan de tweaker die de SW90-versie nog gemirrored had!) maar ook dat helpt niets.

Alle tips zijn welkom, als ik niets verneem stap ik morgen naar de Orange-shop.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

De speaker (gepositioneerd onder het batterij vakje aan de achterkant) schijnt heel gevoelig te zijn voor wind. Ik weet niet precies hoe jij je hand houd tijdens het bellen. Maar wellicht kan je er iets aan doen om dat te veranderen..
Bovendien, de wat betere telefoons hebben een volume knop, dus de tegenpartij kan het volume zachter zetten.

Mocht dit allemaal niet baten, dan zit er volgens mij weinig anders op dan dit euvel te melden bij de Orange shop idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _fool
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 12:35

_fool

Helemaal zo gek nog niet

Tsja,

Bij Orange verklaren ze het als volgt:

"Siemens heeft zo'n superieure geluidsoverdracht dat hij bij andere mensen veel harder klint dan -zeg- een Nokia. Veel mensen zijn gewend met een Nokia te spreken, dus veel mensen hebben hun telefoon standaard te hard staan."

[letterlijke quote]
"Vertel al je vrienden maar dat ze hun telefoon wat zachter zetten als jij belt"

:S

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ik heb net ff navraag gedaan en m'n vriendin zet ook d'r speaker vaak wat zachter als ik bel. Wel heeft ze bij mij wat meer last van omgevingsgeluid wat ik hierboven ook al vertelde..

'tsja, het komt er idd op neer dat je telefoon mates je maar zachter moeten zetten of wellicht ook een kwaliteit telefoon moeten kopen ;)

Probeer anders nog wat met je handen te doen..

Trouwens, als laatste kun je je telefoon naar Siemens zelf sturen met je klacht. Je belt dan naar een 0900 nummer (een vast bedrag per gesprek), maar in jouw geval wel de moeite denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-05 16:25
weet iemand waar ik de email confuratie kan vinden voor mijn S55,ik had op de nokia altijd tiscali gratis,kan nergens de instellingen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

rooie60 schreef op 24 april 2004 @ 00:16:
weet iemand waar ik de email confuratie kan vinden voor mijn S55,ik had op de nokia altijd tiscali gratis,kan nergens de instellingen vinden?
Lezen, lezen, lezen is ook een vak!
D'r stond wat in de mini-FAQ!

En waar je je instellingen van ticali gratis kan vinden zal je wel bij het aanmelden van het abo gehad hebben...

suc8

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste