Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-05 16:25
nee! de instellingen van tiscali heb ik niet bij het áánmelden gehad!! en ik HEB het mini faq gelezen!
Nokia heeft zelf een site met email settings,dus zocht ik die ook bij siemens,daar staan ze alleen voor de SX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Bij tiscali krijg je de volgende instellingen mee:
pop server, zoiets als pop.tiscali.nl (ik weet niet precies hoe die bij tiscali heet, kan dus ook een andere naam hebben!)
pop server poort, veelal 110
e-mail adres
inlognaam
wachtwoord

Met bovenstaande gegevens kan je mijn geschreven handleiding vinden, zoals ik ook al in mijn vorige post vermelde.

Overigens, hier op GoT word er wel van je verwacht dat je eerst het één en ander leest voordat je vragen stelt. Deze vraag is zo vaak langs geweest dat deze is opgenomen in de mini-FAQ (start post van dit topic) zoals ik in mijn vorige post vermelde.

Het keer op keer opnieuw vragen van dezelfde dingen zorgt ervoor dat er onnodig veel tekst in zo'n topic komt waardoor het
• a minder interessant is om te (blijven) volgen en
• b voor personen zoals jij nauwelijks meer te doen is om dit soort topics door te lezen.

[edit]
30 sec zoeken op Tiscali.nl

[ Voor 7% gewijzigd door jules op 24-04-2004 14:59 ]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
nogmaals ,ik héb mini faq doorgelezen en zat gisteren op tiscali .nl misschien ben ik wat minder handig?dan jullie jonkies
En zoals ik al zei,met nokia ging dat prima! maar met deze S55 komt deze muts van 44 er ff niet uit sorry hoor!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
rooie60 schreef op 24 april 2004 @ 15:49:
nogmaals ,ik héb mini faq doorgelezen en zat gisteren op tiscali .nl misschien ben ik wat minder handig?dan jullie jonkies
En zoals ik al zei,met nokia ging dat prima! maar met deze S55 komt deze muts van 44 er ff niet uit sorry hoor!!!
ik heb precies alles zo ingevuld,maar als ik email wil verzenden krijg ik:stel email account in
ik geef het op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 21:31

tomic

Smexylittlebabe!

Okay, aangezien hier dit nog niet is langsgekomen, zal ik maar aftrappen. ;)

Het is dus -aldus wat user-forums- mogelijk om de firmware van de s55 te veranderen door het te downloaden, aan te passen en weer te uploaden.
Met een programma genaamd v_klay is dit mogelijk voor verschillende siemens toestellen.

Voor de tweakers die wel duits kunnen:
handleiding @ http://www.mobiletuning.d...Content&pa=showpage&pid=2

Op dit forum staat te lezen hoe je kunt flashen en wat er geflasht kan worden:
http://forum.gsmhosting.com/vbb/forumdisplay.php?f=117

Mijn idee was dus om met iedereen die deze thread volgt een faq te maken hoe dit geflash kan geschieden :) En zo een nog stoerdere s55 te maken/hebben. Iemand any bright idea's?

--
Ik heb v_klay geinstalleerd, ( http://forum.allsiemens.com/download.php?id=114 ) en geprobeerd via bluetooth een verbinding te maken, werkt wel, alleen krijg geen info uit het programma, ondanks dat er dus wel een verbinding is... (?) VAAG.

Misschien moet je verplicht een datakabel gebruiken... - iemand ? :)

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
hellup...ik heb in het display een pijltje met een klok staan (bovenaan) weet bij god niet hoe,denk iets verkeerds gedaan?hoe krijg ik dat weg?kan er niets over vinden in handleiding.
Er staat alleen in de handleiding:alleen belsignaal als de oproeper opgeslagen is in het t.boek/adresboek

ik heb van alles geprobeerd maar krijg het niet weg!
iemand? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

rooie60 schreef op 25 april 2004 @ 18:14:
hellup...ik heb in het display een pijltje met een klok staan (bovenaan) weet bij god niet hoe,denk iets verkeerds gedaan?hoe krijg ik dat weg?kan er niets over vinden in handleiding.
Ah, dan ben je aan het "filteren"... Gan naar menu, profielen (optie 6), rechter menu knop (opties) op het ingeschakelde profiel, inst. wijzigen, en dan filter uitzetten...

Easy does it :D

E-mail instellen doe je via menu, 5, 10, 3. Ga op een optie staan, rechter menu knop (opties), wijzig eerst de naam van het profiel, daarna optie inst. wijzigen.

Vergeet niet om eerst de juiste verbindings instellingen te kiezen onder menu, 9, ,6, 5: "mail, java, rms". Deze instellingen moet je van je telefoonnetwerk provider krijgen.

Daarna de juiste provider kiezen via menu 5, 10, 3, ,accounts, opties, inst. wijzigen, gebruikrsinst. , onder het kopje provider. De rest staat vermeld bij die link die ik hier boven al had vermeld.

suc8!
tomic schreef op 25 april 2004 @ 17:46:
Okay, aangezien hier dit nog niet is langsgekomen, zal ik maar aftrappen. ;)
Ik meen me te herinneren dat dit al eerder langs was gekomen. Stond het niet in deel 4, dan wel in deel 3.
Het is dus -aldus wat user-forums- mogelijk om de firmware van de s55 te veranderen door het te downloaden, aan te passen en weer te uploaden.
Met een programma genaamd v_klay is dit mogelijk voor verschillende siemens toestellen.
Persoonlijk heb ik hier geen behoefte aan helaas. Ik heb in het verleden al eens last gehad van een uitvallende S55. Mede vanwege het feit dat ik niet zonder een GSM kan en ik het toestel begroot heb voor nog een jaar kan ik me dit niet veroorloven... Maar wellicht dat er anderen zijn die er graag mee willen experimenteren? Mochten er goeie ervaringen mee zijn, wil ik het wellicht alsnog uitproberen :D

[ Voor 37% gewijzigd door jules op 25-04-2004 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
Thanx Ch!pY dáár had ik wat aan en me belletje is ook weg bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

rooie60 schreef op 25 april 2004 @ 23:13:
Thanx Ch!pY dáár had ik wat aan en me belletje is ook weg bedankt ;)
Ik heb er ook uren mee zitten klooien, maar na lang genoeg uitproberen en in instellingen liggen spitten heb ik het één en ander toch uit kunnen vissen van dat e-mailen.. Ik begrijp dat het nu gelukt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
jazekers 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertb
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-01-2024
Zow. Ik ben even een tijdje weggeweest van GoT, maar ik heb inmiddels mijn S55 terug (Duurde geloof ik 3 weekjes, redelijk snel dus)

Omdat ik 2 toetsen had die afgebroken waren, gewoon teruggestuurd met een RMA nummer naar Siemens in Zoetermeer.

Ik kreeg 'm terug na zo'n 3 weken, nieuwe behuizing, nieuwe toetsen, nieuw display, zag er dus echt heel erg goed uit! Klasse werk voor de RMA afdeling van Siemens.

En nu kan ik dus weer fijn verder leven met m'n S55.

Heeft iemand hier al een beetje ervaring met Toothing
en een S55 ? Ik zie namelijk als ik bijvoorbeeld een contact wil toevoegen niet de mogelijkheid om het telefoonadres (BlueToothadres) van jezelf neer te zetten. Volgens mij als je op deze manier een Vcard stuurt naar een ander weet die ander totaal niet waar die vandaan komt?
Iemand meer ervaring? ;)

[ Voor 5% gewijzigd door geertb op 26-04-2004 11:34 . Reden: URL gefixt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

geertb schreef op 26 april 2004 @ 11:33:
Zow. Ik ben even een tijdje weggeweest van GoT, maar ik heb inmiddels mijn S55 terug (Duurde geloof ik 3 weekjes, redelijk snel dus)
'k vind 't eerder lang. Mijn langst durende reparatie: 2 weken (afgebroken toets, ook compleet nieuwe buitenkant incl toetsen), mijn kortste 2-3 dagen (omruil). Totaal reparaties: 2 stuks aan m'n S55..
Heeft iemand hier al een beetje ervaring met Toothing
en een S55 ? Ik zie namelijk als ik bijvoorbeeld een contact wil toevoegen niet de mogelijkheid om het telefoonadres (BlueToothadres) van jezelf neer te zetten. Volgens mij als je op deze manier een Vcard stuurt naar een ander weet die ander totaal niet waar die vandaan komt?
Iemand meer ervaring? ;)
Lol, kon natuurlijk niet langer uitblijven voordat het hier langs zou komen ;)

'k heb eigenlijk geen idee hoe het precies met de S55 in z'n werk gaat. Maar hoe je een S55 op kan zetten om berichten te ontvangen weet ik wel..

De truuk, (wat ik ff van die pagina gehaald heb) is dat je je eigen naam (van het toestel) in de vorm van "Toothing? [met eigen toevoeging]" maakt. Om een antwoord terug te krijgen moet je in het te versturen bericht je eigen naam erbij zetten.

Maar wat is nu precies de vraag, wil je een soort van handleiding om te toothing-en hier neerzetten oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertb
Ch!pY-J schreef op 26 april 2004 @ 13:56:
[...]

'k vind 't eerder lang. Mijn langst durende reparatie: 2 weken (afgebroken toets, ook compleet nieuwe buitenkant incl toetsen), mijn kortste 2-3 dagen (omruil). Totaal reparaties: 2 stuks aan m'n S55..
Mja, ik vond het meevallen. Wel eens vaker reparaties van electronische dingen gehad en die duurden allemaal een stuk langer.
Lol, kon natuurlijk niet langer uitblijven voordat het hier langs zou komen ;)

'k heb eigenlijk geen idee hoe het precies met de S55 in z'n werk gaat. Maar hoe je een S55 op kan zetten om berichten te ontvangen weet ik wel..

De truuk, (wat ik ff van die pagina gehaald heb) is dat je je eigen naam (van het toestel) in de vorm van "Toothing? [met eigen toevoeging]" maakt. Om een antwoord terug te krijgen moet je in het te versturen bericht je eigen naam erbij zetten.

Maar wat is nu precies de vraag, wil je een soort van handleiding om te toothing-en hier neerzetten oid?
De vraag was meer of er hier al mensen zijn met een S55 en Toothing-ervaring ;) Ik zit wel eens in de trein te kijken hoeveel BT mensen er zijn, en soms komt dat nog wel eens op 5. Dus eens wat berichtjes rondsturen om te kijken hoe het gaat ga ik nogwel doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

geertb schreef op 28 april 2004 @ 12:23:
Ik zit wel eens in de trein te kijken hoeveel BT mensen er zijn, en soms komt dat nog wel eens op 5. Dus eens wat berichtjes rondsturen om te kijken hoe het gaat ga ik nogwel doen :)
Jammer dat ik niet zo veel in de trein zit :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
kan iemand me zeggen wat ik verkeerd doe?
ik heb de i-mode instellingen op mijn S55 gezet en heb zojuist een mailtje naar mijn pc gestuurd (lukte)
Ik heb terug gemaild naar mijn S55 en krijg netjes een waarschuwing dat er een mailtje is,bij het openen krijg ik:ongeldig CSD profiel ????
Dus kan het mailtje niet lezen! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertb
Hmm. Ik kreeg net via via een link naar een pagina van SecurityFocus waarin staat uitgelegd dat de S55 wat vulnerable is voor smsen door buitenstaanders. 't is wel een interessant iets, dus ik vraag me af hoe snel er een firmware update van Siemens komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-08 20:39
weekje geleden S55 binengedaan.

Volumetoetsen aan zijkant werkten niet meer.
Toets 2 volledig los (maar nog vast aan toestel)
idem met 3
--> zonder dat het ooit gevallen is.

Hopelijk snelle reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
waar kan ik leuke color schemes vinden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
die site kende ik al,maar iig bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

och, als je creatief bent, maak je ze toch zelf? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
...en laat ik dat nou net niet zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
  • Laatst online: 26-08 20:39
Heb mijn gsm die ik 2 weken geleden binnen gedaan heb terug.

Heb gewoon een nieuw toestel gekregen. Maar er scheelt iets met het scherm.
Dit is veel duidelijker dan die van mijn oude S55.

Als ik opstart dan bewegen de visjes veel vlotter over het scherm, zonder haperen of laden. Net alsof het geheugen groter is.
Door de menu's scrollen gata ook vlotter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 10:21
Is er een mogelijkheid om alle instellingen van je Siemens S55 op te slaan op je computer? Ik wil namelijk eerst mijn S55 formatteren, voordat ik hem opstuur naar Siemens. Ik zal dan natuurlijk alle uinstellingen (vooral WAP en e-mail) kwijt zijn. IS er een manier om deze instellingen te exporteren oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-09 14:27

IvoB

Prutst er rustig op los

ernstblaauw schreef op 05 mei 2004 @ 19:30:
IS er een manier om deze instellingen te exporteren oid?
Jazeker, gewoon de complete telefoonverkenner mappen naar je HD kopieren. (dus ook de systeemmappen). Alles 1 op 1 terugzetten op een andere S55 werkte bij mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Gizmoke schreef op 05 mei 2004 @ 12:29:
Heb mijn gsm die ik 2 weken geleden binnen gedaan heb terug.

Heb gewoon een nieuw toestel gekregen. Maar er scheelt iets met het scherm.
Dit is veel duidelijker dan die van mijn oude S55.

Als ik opstart dan bewegen de visjes veel vlotter over het scherm, zonder haperen of laden. Net alsof het geheugen groter is.
Door de menu's scrollen gata ook vlotter.
• Wat voor firmware had je eerst en welke nu?
• Hoe vol zat je telefoon eerst en hoe leeg is ie nu?

• Het kan zelfs ook psychisch zijn. Omdat je een mooi toestel terug hebt, hemel je hem in gedachten op, en "vond" je die oude langzamer dan je huidige toestel..

Testen moet je doen met harde bewijzen, eerste twee factoren gelijk stellen en meten met de stopwatch erbij..
IvoB schreef op 05 mei 2004 @ 22:57:
[...]
Jazeker, gewoon de complete telefoonverkenner mappen naar je HD kopieren. (dus ook de systeemmappen). Alles 1 op 1 terugzetten op een andere S55 werkte bij mij prima.
Wrong! Tenminste, voor een groot gedeelte heb je gelijk. Maar ik neem aan dat je het belangrijkste; het telefoonboek, niet wilt missen, zoals je wel zou doen op deze manier.
Er schijnen tools te zijn waarmee je de complete firmware en "schijfruimte" kan backuppen en die later weer kan terugzetten. Alleen deze tools mogen wegens de GoT policy hier niet genoemd worden. Ikzelf heb ze niet en heb er ook geen ervaring mee. Het enige wat ik je kan zeggen is dat je vriend google moet gebruiken en je gezonde verstand.

Een veiligere optie is om je adresboek te backuppen naar outlook of via SDS naar een TXT bestand (de laatste optie gebruik ik altijd). En via mobile alle info van je telefoon naar je HDD te kopieeren zoals IvoB het zei. Met een beetje zoekwerk naar augustus/oktober 2003 kom bij mijn posts uit hoe ik gebackupped heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 14:50

bruto

Druktemaker.

Heb nu iets supervaags met me S55!
Krijg net 2 smsjes binnen van me dinnetje O+ , wil ik die sms'jes openen, vraagt ie straight away "Wilt u het item wissen?", voor beide sms'jes dus.
Heb geprobeerd te rebooten, maar helpt niets. Software versie 16 geloof ik, vrij recent iig.
Iemand dit al meegemaakt?

The more you know, the more you know you don't know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:31

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

BRuTo schreef op 06 mei 2004 @ 11:03:
Krijg net 2 smsjes binnen van me dinnetje O+ , wil ik die sms'jes openen, vraagt ie straight away "Wilt u het item wissen?", voor beide sms'jes dus.
Heb geprobeerd te rebooten, maar helpt niets. Software versie 16 geloof ik, vrij recent iig.
Hm.. kreeg je een dubbel smsje of twee losse? Vraag je vriendin eens wat ze precies gestuurd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruto

bruto

Druktemaker.

Beekforel schreef op 06 mei 2004 @ 11:15:
[...]

Hm.. kreeg je een dubbel smsje of twee losse? Vraag je vriendin eens wat ze precies gestuurd heeft.
Denk een dubbele, ze kwamen vrijwel direct na elkaar binnen.
Kan haar nu niet bereiken, is aan het werk.

[ Voor 8% gewijzigd door bruto op 06-05-2004 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:31

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

BRuTo schreef op 06 mei 2004 @ 11:45:
[...]

Denk een dubbele, ze kwamen vrijwel direct na elkaar binnen.
Kan haar nu niet bereiken, is aan het werk.
Als je twee keer de melding van een nieuw smsje kreeg was het geen dubbele, een dubbele is gewoon 1 smsje met in de lijst 2 envelop dingetjes.
Misschien was het een nokia iets ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Wat voor toestel heeft je "dinnetje"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
Ik heb nog een vraagje wat betreft het backuppen: Waar worden de smsjes opgeslagen in het bestandssysteem? Ik heb alle mappen gekopieerd, maar kan het nergens vinden... Mijn smsjes heb ik ook gebackupped met SDS, maar daarmee kan ik ze niet meer terugzetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Er zit een lek in de S55:

Bron
Hacker kan sms'en via Siemens S55

Donderdag, 6 mei 2004 - Mensen met een Siemens S55-telefoon moeten oppassen met het installeren van bepaalde Java-programma's. Hackers kunnen deze misbruiken.
Door Edwin Feldmann

Beveiligingsdeskundigen hebben ontdekt dat het mogelijk is om, zonder dat de gebruiker het weet, sms-berichten via een telefoon te versturen.

De Siemens S55 is uitgerust met Java Virtual Machine zodat het toestel Java-programma's aankan. Dit gebeurt onder meer om de games erop aantrekkelijker te maken Als een hacker erin slaagt om een bepaalde code in een programma te krijgen en de gebruiker deze software downloadt, kan de hacker zonder medeweten van de telefoonbezitter sms-berichten versturen.

Siemens is op de hoogte van het probleem. "In Noorwegen zijn er een paar meldingen geweest", vertelt een woordvoerster van Siemens. "Daar wordt nu software online gezet waarmee het probleem wordt opgelost."

Siemens Nederland neemt vooralsnog geen maatregelen. "Het gaat om een programma dat niet standaard op het toestel zit. Dus als gebruikers niets downloaden of alleen via de officiële Siemens-sites, dan is er niets aan de hand."

In Nederland zijn nog geen meldingen van deze hack bekend. Of alleen het S55-toestel hiervoor gebruikt kan worden, is nog onduidelijk. "Die Java-software is niet speciaal voor Siemens gemaakt, dus misschien is dat wel bij meer telefoons mogelijk", aldus de fabrikant.
Het komt er dus op neer dat je geen warez op je telefoon moet zetten en alleen de officiële aangeboden programmaatjes moet gebruiken, dan loop je geen (lees het minste) risico...

Ik neem aan dat je je telefoon eerst toestemming moet geven voor het versturen van een SMS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruto

bruto

Druktemaker.

Ch!pY-J schreef op 06 mei 2004 @ 12:32:
Wat voor toestel heeft je "dinnetje"?
Een samsung A300 geloof ik, iig zo'n crap ding dat je openklapt, klein, kleurendisplay en een veel te blij lichtje op de klep, dat nog veel blijer knippert :O

Ik heb geen vage software erop zitten, alleen wat ringtones die niet standaard zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Wat heeft ze zelf gestuurd naar jouw? Kan je terugbladeren in haar geschiedenis?

Siemens ondersteund wel OTA (Over The Air) commando's, maar het lijkt me stug dat je vriendin met de hand zo iets dergelijk getriggered heeft...

Ik heb in het verleden wel eens een PDF sheet gevonden met wat OTA commando's en richtlijnen voor de S55, maar heb absoluut geen idee meer waar ik dat gevonden heb. Mocht je in het bezit komen van wat ze precies verzonden heeft, dan wil ik wel een poging doen om dat opnieuw op te zoeken. Maar echt super boeiende dingen stonden daar niet in. iig niet veel meer dan hoe je binaries (logo's, screensavers & ringtones) kon versturen via sms.

Wellicht dat Siemens zelf daarin in geïnteresseerd is? Anders moet je je probleem eens opzoeken op Club-Siemens.com dan wel je probleem daar posten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-07 12:59
Kan iemand mij vertellen hoe/waar je de lege plaatsen bij "Verzenden via" bij een SMS kunt invullen? Als ik een sms'je heb gemaakt en ik kies "Verzenden via" krijg ik de volgende mogelijkheden:

*SMS
*<Leeg>
*<Leeg>
*<Leeg>
*<Leeg>

Ik heb echt geen idee waar ik deze lege profielen in kan vullen en met behulp van de handleidingen (engelse en nederlandse) word ik ook niet veel wijzer.

Mijn bedoeling/hoop is om het naar een BlueTooth apparaat uit m'n lijstje met bekende apparaten te kunnen sturen.

In de Explorer krijg je netjes Verzenden via-> Via BT -> Bekend app. ->
Maar als ik een berichtje maak kom ik dus niet verder dan het bovenstaande lijstje. Moet toch mogelijk zijn zou je zeggen? Je moet in elk geval wat op de lege plaatsen kunnen zetten, misschien dat BT apparaten niet lukken, maar iets anders dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Tycoontje schreef op 08 mei 2004 @ 22:00:
Kan iemand mij vertellen hoe/waar je de lege plaatsen bij "Verzenden via" bij een SMS kunt invullen? Als ik een sms'je heb gemaakt en ik kies "Verzenden via" krijg ik de volgende mogelijkheden:

*SMS
*<Leeg>
*<Leeg>
*<Leeg>
*<Leeg>

Ik heb echt geen idee waar ik deze lege profielen in kan vullen en met behulp van de handleidingen (engelse en nederlandse) word ik ook niet veel wijzer.

Mijn bedoeling/hoop is om het naar een BlueTooth apparaat uit m'n lijstje met bekende apparaten te kunnen sturen.

In de Explorer krijg je netjes Verzenden via-> Via BT -> Bekend app. ->
Maar als ik een berichtje maak kom ik dus niet verder dan het bovenstaande lijstje. Moet toch mogelijk zijn zou je zeggen? Je moet in elk geval wat op de lege plaatsen kunnen zetten, misschien dat BT apparaten niet lukken, maar iets anders dan?
Wat jij wil kan wel, maar een beetje omslachtig.

En wel alsvolgt:
Je moet een smsje wat je wilt versturen opslaan en dan moven naar het "archief", ik weet uit mn hoofd niet of je rechtsreeks in het archief kan opslaan.

Nu moet je via het menu naar je SMS-archief gaan (berichten > sms-archief), je smsje selecteren en dan "verzenden via" kiezen. Nu krijg je het zelfde verzenden via menu als in de explorer, en kun je dus kiezen dat je via bluetooth wilt verzenden.

Ik weet niet of het ook makkelijker kan, maar deze methode gebruik ik zelf vaak ik de trein :P.

Aldus een happy S55 user

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ah, op die manier kan je dus aan toothing doen ;)

snel is anders.. pffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb deze ook, en bij mij was ook de volumeknop stuk gegaan, en het knopje '2' .
echter deze ingeleverd voor reparatie, geen probleem. vanwege verzekering kreeg ik ook nog leentoestel mee. en na anderhalve week was mijn siemens weer terug, voorzien van een geheel nieuw frontje en alles werkend.
tevens inderdaad een software update gedaan... (nu ga ik zelf denk ik wel nog even SW90 eropzetten.. ).

ik heb eigenlijk alleen een vraagje over deze telefoon ivm met GPRS.
eenmaal is het mij gelukt om via IrDA/GRPS een connectie te maken en ik was connected.
nu echter geeft hij steeds een foutmelding :/
in windows zijn de instellingen precies hetzelfde gebleven. ik heb enkel het idee dat ik in mijn telefoon zelf iets heb gedaan met de MMS instellingen ofzo. ?
in windows gebruik ik als tel nummer om te bellen *99***#1

GPRS op mijn telefoon werkt wel gewoon via de browser op de telefoon, maar zo gauw ik nu dus via irda online wil lukt dat niet
een connectie maken via CSD werkt echter wel.. maar op 9K/sec kan ik weinig uitvoeren :+

het gaat trouwens om de telfort instellingen

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2004 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Ch!pY-J schreef op 09 mei 2004 @ 16:41:
Ah, op die manier kan je dus aan toothing doen ;)

snel is anders.. pffff
Hehe. Daar was het mij niet om te doen. Mij zul je ook niet zo snel in een trein ofzo tegenkomen :) Was gewoon benieuwd hoe het werkte toen een vriend langskwam met een T630. Hij kon met alle gemak dingen ontvangen en versturen, maar ik merkte dat het mij flink wat moeite kostte om me voor deze functies door de menustructuur te worstelen (terwijl ik er normaal geen moeite mee heb.. tis tenslotte m'n 4e Siemens).

Het werkt zo inderdaad wel. Tis wel erg omslachtig inderdaad (naja, als je echt aan toothing wilt doen is het misschien wel handig om wat oneliners in je archief te hebben staan.

Ik ben trouwens nog steeds benieuwd hoe je nou die lege plaatsen invult bij "Verzenden via". Misschien dat dat alles wat makkelijker zou kunnen maken. Iemand nog een idee hoe je dat doet?

Waar ik ook erg benieuwd naar ben is hoe compatible het is tussen telefoons van verschillende merken. Ik stuurde zo'n archief sms'je naar m'n pc en er kwam een .smo file binnen, waar ik niks zinnigs uit kon halen. En de notitie die m'n maat stuurde met zijn T630 kwam ook in een apart formaat binnen op mijn S55. Was helaas ook niet te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 20:13:
ik heb deze ook, en bij mij was ook de volumeknop stuk gegaan, en het knopje '2' .
echter deze ingeleverd voor reparatie, geen probleem. vanwege verzekering kreeg ik ook nog leentoestel mee. en na anderhalve week was mijn siemens weer terug, voorzien van een geheel nieuw frontje en alles werkend.
tevens inderdaad een software update gedaan... (nu ga ik zelf denk ik wel nog even SW90 eropzetten.. ).
Aangezien SW90 al een tijdje rondslingert, en jij wel een update hebt gehad, maar nog niet die naar SW90, lijkt het me toch niet verstandig om dat te doen. Anders hadden ze je meteen die update van SW90 gegeven...
in windows zijn de instellingen precies hetzelfde gebleven. ik heb enkel het idee dat ik in mijn telefoon zelf iets heb gedaan met de MMS instellingen ofzo. ?
in windows gebruik ik als tel nummer om te bellen *99***#1

GPRS op mijn telefoon werkt wel gewoon via de browser op de telefoon, maar zo gauw ik nu dus via irda online wil lukt dat niet
een connectie maken via CSD werkt echter wel.. maar op 9K/sec kan ik weinig uitvoeren :+

het gaat trouwens om de telfort instellingen
De S55 werkt met 2 gateways waar je ieder weer 5 profielen in kan instellen.
Je hebt het zogenaamde gateway voor wap & MMS op je toestel en een apparte voor Mail, Java en Rms (de betekenis van dat laatste is me niet helemaal duidelijk, maar ik vermoed dat dat gaat om externe toegang van buiten: PC, PDA via data kabel, IrDA en BT)

Gezien het feit dat wap bij jou wel werkt, zal dat eerste profiel goed ingesteld staan. Nu het tweede nog. Ga daarvoor naar menu, 9,6,5 en kies de onderste optie: "Mail, Java en Rms". Er staan nu verschillende inbel profielen.

Als we nu het "inbelnummer" van je pc naar je S55 "ontleden": "*99***#1", dan staat dat laatste getal #1 voor het eerste profiel wat je net op je toestel hebt opgezocht.

Er zijn nu twee opties die je kan doen, of je stelt op je toestel in dat op de eerste "profiel plaats" je inbel instellingen staan naar Telfort (GPRS of WAP), of je zoekt de juiste positie op van het juiste inbel profiel wat al ingesteld staat en past het laatste nummer in de "*99***#1" reeks aan op je PC.
Tycoontje schreef op 09 mei 2004 @ 21:05:
[...]

Hehe. Daar was het mij niet om te doen. Mij zul je ook niet zo snel in een trein ofzo tegenkomen :)
Mij ook niet helaas :'(
Was gewoon benieuwd hoe het werkte toen een vriend langskwam met een T630. Hij kon met alle gemak dingen ontvangen en versturen, maar ik merkte dat het mij flink wat moeite kostte om me voor deze functies door de menustructuur te worstelen (terwijl ik er normaal geen moeite mee heb.. tis tenslotte m'n 4e Siemens).
Dit is mijn tweede toestel, maar na 3 jaar siemens weet ik zo ongeveer wel waar alle functies zitten idd. Maar dat een T610 of T630 geheel compatible is met alles wil ik ook niet zeggen, gezien je laatste allinea ;)
Het werkt zo inderdaad wel. Tis wel erg omslachtig inderdaad (naja, als je echt aan toothing wilt doen is het misschien wel handig om wat oneliners in je archief te hebben staan.
Daar zat ik ook al aan te denken ;)
Ik ben trouwens nog steeds benieuwd hoe je nou die lege plaatsen invult bij "Verzenden via". Misschien dat dat alles wat makkelijker zou kunnen maken. Iemand nog een idee hoe je dat doet?
Je weet hoe het versturen van een sms in z'n werk gaat? Dat je provider een "SMS centrale" heeft staan waar je telefoon naar toe belt om het sms-je te versturen? Welnu, hier kan je dus de verschillende ingestelde centrales kiezen van zelf verzamelde sms centrales. Helaas weet ik er geen, maar als jij er eentje weet die goedkoper smsjes verzend dan 22 eurocent en te bereiken is vanaf het Orange netwerk, dan houd ik me aangeraden :)

Het instellen daarvan doe je overigens via menu, 5, 10, 1
Waar ik ook erg benieuwd naar ben is hoe compatible het is tussen telefoons van verschillende merken. Ik stuurde zo'n archief sms'je naar m'n pc en er kwam een .smo file binnen, waar ik niks zinnigs uit kon halen. En de notitie die m'n maat stuurde met zijn T630 kwam ook in een apart formaat binnen op mijn S55. Was helaas ook niet te openen.
Geen idee, gewoon experimenteren. Overigens is het bij ieder toestel weer anders. Ik heb in het verleden eens naar 2 verschillende Mokia's 7650 via een BT connectie wat ringtones en plaatjes willen versturen. Met de ene lukte het wel en met de ander niet. (om maar een voorbeeldje te noemen)

De standaard BT en de verschillende connectie mogelijkheden staan nog in een pril stadium. Ik denk dat er met het symbian platform heel wat verandering in gaat komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Mijn s55 z'n "2" toets begint los te raken :(.

Aan de bovenkant zit de toets helemaal los, alleen aan de onderkant lijkt ie nog heel iets vast te zitten. Binnenkort maar eens contact met Siemens opnemen. Iemand tips?

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bel tegenwoordig steeds vaker in m'n auto, en het wordt tijd eens iets aan "handsfree" te gaan doen. Heb wel eens de standaard S55 handsfree speaker gebruikt, maar die kan je pas aanzetten nadat je al iemand aan de lijn hebt. Twijfel dus om wellicht een carkit te kopen, of misschien gewoon een standaard headset.

Heeft iemand hier ervaring mee? Wat raden jullie me aan? Of is er een mogelijkheid om onder profielen iets als "auto" in te stellen, zodat je altijd de handsfree speaker gebruikt? Wat zou anders een betaalbare carkit zijn, die niet met allerlei kabels in mijn 12v plug zit? Of wat is een goede headset?

Alvast bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Ch!pY-J schreef op 10 mei 2004 @ 11:22:
[...]
Je weet hoe het versturen van een sms in z'n werk gaat? Dat je provider een "SMS centrale" heeft staan waar je telefoon naar toe belt om het sms-je te versturen? Welnu, hier kan je dus de verschillende ingestelde centrales kiezen van zelf verzamelde sms centrales. Helaas weet ik er geen, maar als jij er eentje weet die goedkoper smsjes verzend dan 22 eurocent en te bereiken is vanaf het Orange netwerk, dan houd ik me aangeraden :)

Het instellen daarvan doe je overigens via menu, 5, 10, 1
Ah. Die is het. Bedankt. Hoef ik niet meer van wakker te liggen :)
Wel een tegenvallertje, maarja..
Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 21:29:
Bel tegenwoordig steeds vaker in m'n auto, en het wordt tijd eens iets aan "handsfree" te gaan doen. Heb wel eens de standaard S55 handsfree speaker gebruikt, maar die kan je pas aanzetten nadat je al iemand aan de lijn hebt. Twijfel dus om wellicht een carkit te kopen, of misschien gewoon een standaard headset.

Heeft iemand hier ervaring mee? Wat raden jullie me aan? Of is er een mogelijkheid om onder profielen iets als "auto" in te stellen, zodat je altijd de handsfree speaker gebruikt? Wat zou anders een betaalbare carkit zijn, die niet met allerlei kabels in mijn 12v plug zit? Of wat is een goede headset?

Alvast bedankt voor de tips!
Ik probeer het wel eens met de interne speaker, maar ik krijg vaak te horen dat ze me niet kunnen verstaan. Zo'n oortje werkt op zich prima (had ik op m'n vorige, maar die past helaas niet op deze). Das de goedkope oplossing. Dan kun je als het goed is ook opnemen met de knop op de draad/microfoon. Maar als je echt vaak belt is een carkit waarschijnlijk wel relaxter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Een BT combinatie is voor mijn gevoel wel heel aantrekkelijk momenteel (op de huidige eventuele bugs na). Mocht je een andere telefoon aanschaffen, dan hoef je geen rekening meer te houden om bij hetzelfde merk te blijven. BT hoort immers compatible te zijn met verschillende telefoons.

En in het geval van een carkit als iemand anders in je auto rijd, dan kan deze persoon ook gebruik maken van je BT set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SuperPaddo schreef op 10 mei 2004 @ 19:00:

Aan de bovenkant zit de toets helemaal los, alleen aan de onderkant lijkt ie nog heel iets vast te zitten. Binnenkort maar eens contact met Siemens opnemen. Iemand tips?
valt gewoon binnen de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
Ik heb vanmiddag mijn S55 opgestuurd naar VTU-Telecom, voor reparatie. M'n S55 verbruikt heel veel energie, waardoor de batterij veel te snel leeg is.
Ik wilde hem eigenlijk al direct naar Siemens opsturen, maar bij het invoeren van mijn serienummer kwamen ze erachter dat het een S55 I-Mode is, en dat moet via de dealer lopen... Dat zal daardoor wel weer een week langer duren dan rechtstreeks naar Siemens, maar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Veel te veel energie slurpen? Hmz, ben benieuwd wat dáár achter zit! De tips al wel gevolgt uit de mini-FAQ? Hoe oud is het toestel (S55 I-Mode gok ik bijna een jaar oud)? Is de accu niet al brak?

Vochtschade/valschade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Laatst online: 13-09 14:23

Whuzz

Dodgeball!

SuperPaddo schreef op 10 mei 2004 @ 19:00:

Uhoh... en wéér een S55 met dat euvel. Zoek de vorige topics maar eens door... je bent niet de eerste en ook niet de laatste met dat probleem.
Ik heb het zelf ook gehad.

Mijn tip: probeer in godsnaam te vermijden dat het ding naar Dynafix ofzo gaat. Dan duurt het heeeeeel lang voor hij weer terug is en offie dan gerepareerd is, is maar de vraag. Probeer het direct met Siemens te regelen.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Laatst online: 02-09 11:54

gjs

Scoobydoobydoo

Ik heb een S55 FW20, en maak gebruik van een ge-upgrade m35 carkit. Op zich werkt het prima, alleen wordt de telefoon niet opgeladen in de carkit :(
Dit klopt want met bepaalde nummers van de electronic box is opladen niet mogelijk.
Nou wil ik eigenlijk weten waar dat dan aan ligt ? Zo moeilijk kan het toch niet zijn om een telefoon in een carkit te laten opladen, als het met zo'n sigaretten oplaad ding wel kan 8)7
Het enige wat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken is dat de S55 (420mA) lader meer stroom levert dan de M35 lader. Ik dacht dat het iets van een kleine 100mA scheelde (ik kan het niet exact na kijken want die M35 heb ik niet meer).
Zijn er geen tweaks om dit toch voor elkaar te krijgen ?

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Lijkt me een probleem van die "upgrade" (ander stekkertje neem ik aan?)

Heb hier toevallig nog een lader liggen van een S35 en die is hetzelfde als van de M35. Er staat op dat ie 300mA is. Maar volgens mij mag je daar in de auto eigenlijk geen last van hebben. Ik hou het op een fout in het stekkertje.

Kijk anders even met een multimeter of er wel spanning op staat. Als je naar je normale lader kijkt zie je maar 2 pinnetjes zitten, dus die moet je hebben.

[ Voor 23% gewijzigd door Tycoontje op 20-05-2004 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-09 14:27

IvoB

Prutst er rustig op los

gjs schreef op 20 mei 2004 @ 12:05:
Ik heb een S55 FW20, en maak gebruik van een ge-upgrade m35 carkit. Op zich werkt het prima, alleen wordt de telefoon niet opgeladen in de carkit :(
Dit klopt want met bepaalde nummers van de electronic box is opladen niet mogelijk.
Nou wil ik eigenlijk weten waar dat dan aan ligt ? Zo moeilijk kan het toch niet zijn om een telefoon in een carkit te laten opladen, als het met zo'n sigaretten oplaad ding wel kan 8)7
Het enige wat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken is dat de S55 (420mA) lader meer stroom levert dan de M35 lader. Ik dacht dat het iets van een kleine 100mA scheelde (ik kan het niet exact na kijken want die M35 heb ik niet meer).
Zijn er geen tweaks om dit toch voor elkaar te krijgen ?
Hier geen problemen met opladen van een opladen van ee S55 met S35 box.
Misschien is de kabel brak, of de aansluiting op de cradle of box. Een oplossing kan zijn om de juiste ader op te zoeken (kan je schema's sturen), en dan met een autolaadsnoer het juiste voltage inbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Dit is ook de omschrijving van de upgrade kit:

U heeft reeds een Siemens Car Kit voor een C25*, S25*, C35(i)*, M35(i)* of S35(i)*, SL45, C45, M50, MT50, ME45 of S45(i) mobiel en nu heeft u een C55 of S55? Geen probleem. Met de Car Kit Upgrade kunt u eenvoudig de cradle verwisselen. Minimale inspanning, minimale kosten, maximale tevredenheid.

* Compatibility note:
Let op: Bij gebruik van de Car Kit Upgrade i.c.m. een serie 25/35 Car Kit Comfort met codenummer S30880-S2001-A100x van de electronicbox is het opladen van het toestel niet mogelijk.

Mijn electronicbox is dus van dat serienummer :(

Ik zal zometeen eens even de multimeter pakken. Het blijft wel vaag, mijn oude M35 kon vanuit deze box wel gewoon worden opgeladen. Dus het moet bijna wel een probleem zijn in de bedrading van het snoertje tussen de box en de houder. Ik neem aan dat er geen electronica in het plugje is ingegoten...
Maar meneer Siemens waarom maak je dan niet 2 versies kabels :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

IvoB schreef op 20 mei 2004 @ 14:34:
[...]

Hier geen problemen met opladen van een opladen van ee S55 met S35 box.
Misschien is de kabel brak, of de aansluiting op de cradle of box. Een oplossing kan zijn om de juiste ader op te zoeken (kan je schema's sturen), en dan met een autolaadsnoer het juiste voltage inbrengen.
Ik ben zelf ook wel behoorlijk thuis in de electronica, het probleem is dat die box al in m'n auto zit en ik eigenlijk weinig zin heb om daarvoor weer m'n halve dashboard te demonteren. Dus meten aan de box zelf wordt een beetje lastig.

Een pinout van de S55 plug heb ik al.

c/s55 pinout
1- charge+ and battery out
2-Gnd
3-Tx (serial data)
4-Rx (serial data)
5-Z data (accesory data)
6-Gnd
7-Z clk (accesory data)
8-Speaker gnd
9-
10-Speaker +
11-Mic gnd
12-Mic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Pin 1 en 2 inderdaad. Bij de C35/M35/S35/etc.. was dat pin 3 en 1 (zie http://www.exit99.cz/s25/english/connector-s25-c25.htm). Ik gok nog steeds dat je het daar op gaat meten. Of helemaal niet. Maar het is inderdaad wel vaag dat ze dat niet hetzelfde hebben gehouden dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Tycoontje schreef op 20 mei 2004 @ 16:47:
Pin 1 en 2 inderdaad. Bij de C35/M35/S35/etc.. was dat pin 3 en 1 (zie http://www.exit99.cz/s25/english/connector-s25-c25.htm). Ik gok nog steeds dat je het daar op gaat meten. Of helemaal niet. Maar het is inderdaad wel vaag dat ze dat niet hetzelfde hebben gehouden dan.
Het lijkt er op dat pin 1 en 3 omgewisseld moeten worden.
2 en 6 zijn zeker massa, en alleen op pen 3 meet ik een redelijke spanning van 4.7 volt.
Ik neem aan dat pen 3 (TX) en 4 (RX) niet nodig zijn voor carkit functionaliteit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Ja, je "update" moet pin 3 naar 1 (+) veranderen en pin 1 naar 2.

Je probleem zit misschien (ook) in het voltage. Voor de oude laders was het inderdaad 5V. Ik weet niet wat het officieel is voor de huidige laders (mijn lader zit momenteel nogal onhandig op een stekkerblok achter een kastje). Maar als ik er aan meet zit ik tegen de 8V, dus dat scheelt nogal wat!

Tx en Rx heb je inderdaad niet nodig voor voice. Dat zijn datalijnen.

[ Voor 3% gewijzigd door Tycoontje op 21-05-2004 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Tycoontje schreef op 21 mei 2004 @ 15:48:
Ja, je "update" moet pin 3 naar 1 (+) veranderen en pin 1 naar 2.

Je probleem zit misschien (ook) in het voltage. Voor de oude laders was het inderdaad 5V. Ik weet niet wat het officieel is voor de huidige laders (mijn lader zit momenteel nogal onhandig op een stekkerblok achter een kastje). Maar als ik er aan meet zit ik tegen de 8V, dus dat scheelt nogal wat!

Tx en Rx heb je inderdaad niet nodig voor voice. Dat zijn datalijnen.
Oke 3 naar 1 dat had ik zelf al uitgevogeld, maar waarom 1 naar 2 :?
Volgens de S55 connector pinout is 2 gnd, 1 is geen gnd, dus ik denk dat er weinig geladen wordt dan...
Verder heb ik ook gelezen dat als 2 en 6 verbonden worden op het toestel, dat deze dan in carkit mode gaat. Als ik lijn 2 ga wijzigen werkt dat ook niet meer lijkt mij !
Doel jij soms op de M35 pinout waar 1 gnd is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evol
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:47

evol

hello world

Mijn trilalarm is ermee gestopt. Zit dat in de batterij of in de foon?
En garantie, gaat dat via de shop waar je m gekocht hebt, of via je provider of direct via Siemens?

Move along people. Nothing to see here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

out schreef op 21 mei 2004 @ 23:37:
Mijn trilalarm is ermee gestopt. Zit dat in de batterij of in de foon?
En garantie, gaat dat via de shop waar je m gekocht hebt, of via je provider of direct via Siemens?
Vroeger had je inderdaad nokia's en alcatels waar je je toestel kon uitbreiden met een trilalarm op je accu. De huidige generatie telefoons zijn daar iig niet mee uitgerust. Deze siemens iig niet.

Officieel moet je je naar de "verkoper" wenden; de zaak waar je je telefoon gekocht hebt. Maar Siemens doet daar ook niet moeilijk over. Even een 0900 nummer bellen, kost een vast bedrag per gesprek. Vervolgens krijg je een RMA nummer ofzo, zodat je hem kunt opsturen naar ze. 't Ligt er maar net aan waar je voorkeur naar uit gaat.

ps, voor de liefhebbers, zoals ik al eerder getypt had, mijn linker menu toets is wat losser gaan zitten, een maand geleden mijn rechter menu toets ook. En sinds een week heb ik weer last van uitvallers....

Ik heb dit toestel:
niet laten vallen,
niet laten zwemmen,
niet in een vochtige ruimte achtergelaten (hooguit mijn broekzak, maar moet ie tegenkunnen),
niet de firmware geflashed of uberhaubt met flash tools aan de gang geweest,
en ik weet echt niet meer wat ik er mee aan moet...

Iemand anders last van uitvallers?? P.-Date 2003-04-09 met SW 20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
gjs schreef op 21 mei 2004 @ 17:31:
[...]

Oke 3 naar 1 dat had ik zelf al uitgevogeld, maar waarom 1 naar 2 :?
Volgens de S55 connector pinout is 2 gnd, 1 is geen gnd, dus ik denk dat er weinig geladen wordt dan...
Verder heb ik ook gelezen dat als 2 en 6 verbonden worden op het toestel, dat deze dan in carkit mode gaat. Als ik lijn 2 ga wijzigen werkt dat ook niet meer lijkt mij !
Doel jij soms op de M35 pinout waar 1 gnd is ?
Tja, ik weet niet hoe die upgrade eruit ziet. Ik bedoelde inderdaad het verschil wat je zou moeten hebben als je van M35 naar S55 gaat.

Voor de duidelijkheid:

+GND
M35PIN 3PIN 1
S55PIN 1PIN 2

Pin 2 en 6 verbinden lijkt me een beetje raar. Die zijn tenslotte alle 2 GND :?

Het zou wel kunnen dat je Z_CLK en/of Z_DATA (volgens de link die ik gaf heeft die als functie "Recognition/control accessories") nodig hebt. Maarja, het heeft weinig nut om dat opnieuw uit te zoeken als het wel werkte voor de M35. Tenslotte moet je upgrade gewoon een grote wisseltruck zijn tussen de pinnetjes. Dus uitzoeken wat die upgrade precies doet en aan de hand van de tabellen van de pinouts van de M35 en S55 kijken of ie dat ook doet.

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe die upgrade er uitziet. Is dat zoals ik denk een kwestie van een blokje met connectortje eruit halen en een nieuwe terugzetten? Of is het helemaal anders? Is het iets wat je zou kunnen aanpassen? Kun je misschien een foto plaatsen?

Oh, over garantie en zo.. Bij Vara's Kassa hadden ze daar de afgelopen tijd interessante dingen over:

http://kassa.vara.nl/port...ssa_artikel&number=432103
http://kassa.vara.nl/port...ssa_artikel&number=434198
(Was volgens mij nog een stukje, maar dat kan ik niet meer terugvinden.. zal wel langer geleden zijn)

Enne wat uitvallers betreft... vorige week haalde ik m'n S55 uit m'n broekzak en stond ie uit. Normaal zet ik altijd netjes de keylock erop voor ie in m'n broekzak gaat, dus ik vond het erg vreemd. Ik hou het in elk geval zeker in de gaten.

[ Voor 17% gewijzigd door Tycoontje op 22-05-2004 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Tycoontje schreef op 22 mei 2004 @ 00:32:
Oh, over garantie en zo.. Bij Vara's Kassa hadden ze daar de afgelopen tijd interessante dingen over:

http://kassa.vara.nl/port...ssa_artikel&number=432103
http://kassa.vara.nl/port...ssa_artikel&number=434198
(Was volgens mij nog een stukje, maar dat kan ik niet meer terugvinden.. zal wel langer geleden zijn)
He tnx, dankzij die link ben ik op http://www.justitie.nl/pu...entenkoop_en_garantie.asp terecht gekomen. Daar staan de wettelijke garantie bepalingen voor zo snel als ik het ff kon bekijken.
Enne wat uitvallers betreft... vorige week haalde ik m'n S55 uit m'n broekzak en stond ie uit. Normaal zet ik altijd netjes de keylock erop voor ie in m'n broekzak gaat, dus ik vond het erg vreemd. Ik hou het in elk geval zeker in de gaten.
Kijk, dat is precies wat ik ook mee maak. Vorige week zaterdag voor het eerst, 1 of twee keer. Zondag een stuk of 3-4 keer. Bij mijn vorige toestel hoorde ik nog wel eens een lage tuuuuut tuuuut etc, maar tot nog toe nog niks gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Tycoontje schreef op 22 mei 2004 @ 00:32:
[...]

Tja, ik weet niet hoe die upgrade eruit ziet. Ik bedoelde inderdaad het verschil wat je zou moeten hebben als je van M35 naar S55 gaat.

Voor de duidelijkheid:

+GND
M35PIN 3PIN 1
S55PIN 1PIN 2

Pin 2 en 6 verbinden lijkt me een beetje raar. Die zijn tenslotte alle 2 GND :?

Het zou wel kunnen dat je Z_CLK en/of Z_DATA (volgens de link die ik gaf heeft die als functie "Recognition/control accessories") nodig hebt. Maarja, het heeft weinig nut om dat opnieuw uit te zoeken als het wel werkte voor de M35. Tenslotte moet je upgrade gewoon een grote wisseltruck zijn tussen de pinnetjes. Dus uitzoeken wat die upgrade precies doet en aan de hand van de tabellen van de pinouts van de M35 en S55 kijken of ie dat ook doet.

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe die upgrade er uitziet. Is dat zoals ik denk een kwestie van een blokje met connectortje eruit halen en een nieuwe terugzetten? Of is het helemaal anders? Is het iets wat je zou kunnen aanpassen? Kun je misschien een foto plaatsen?
Die upgrade is niets anders dan een andere houder met bijbehorend kabeltje dat je in de electronic box stopt. Deze is ook voor de S55 bedoeld, dus dat zou ook moeten werken maar zoals al eerder vermeld werkt het niet met bepaalde series van de electronic box, en zo'n box heb ik dus :( Nu wist ik dat al van te voren, ik heb die uograde kit ook voor weinig (2e hands) gekregen.
Ik ga vamiddag even kijken of ik dat connectortje in de carkit houder ook uit elkaar kan halen om pennetjes 1 en 3 te verwissselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:09

Zoefff

❤ 

Nou.. ik ben nog steeds blij met deze telefoon hoor, maar inmiddels beginnen er bij mij ook knopjes los te laten, en wel de beruchte 2. Hij zit zo los dat ie er ieder moment af kan vallen.

Op internet heb ik al een shop gevonden waar ze losse keypads verkopen, http://www.complaza.nl/in...3?item=cat&cat=onderdelen (€18.-), maar ik was ook benieuwd of er hier iemand is die zn keypad van S55 al vervangen heeft.

Is dat erg lastig te doen, of is het een kwestie van openschroeven (ik heb wel van die speciale schroevendraaiers), erin stoppen, en weer dichtschroeven?

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Sorry als ik achter de feiten aanloop, en dat dit al eens eerder gemeld is, maar ik kan echt geen wijs uit al deze "grote" topics (mensen die mij kennen weten wat voor bezwaren ik heb tegen het groeiend aantal verzameltopics op GoT).

Ik heb al een tijdje een wat oudere Siemens S55, met Firmware revisie 4 (heel oud dus). Nu ben ik er pas achter gekomen dat er een bug in deze firmware versie zit, waardoor je telefoonboek corrupt raakt. Helaas heb ik dit aan de lijve moeten ondervinden, want mijn hele telefoonboek functioneert inmiddels niet meer.

Het begon met een bepaalde entry in mijn adresboek waarbij hij telkens een "drive error" gaf zodra ik daar voorbij probeerde te scrollen. De telefoon een keer uit en weer aan verhielp dit, maar toen zag die entry er nogal vreemd uit. Tussen de naam stonden allemaal tildes ('~') dus toen heb ik geprobeerd dit op te lossen door de entry te editen. Blijkbaar viel dat m'n telefoon wat zwaar, want het beeld ging op zwart en het ding was met geen mogelijkheid meer aan te krijgen. Pas nadat ik de batterij eruit had gehaald, en weer terug erin had gedaan, wilde hij weer aan.

Sindsdien werkt echter mijn totale telefoonboek niet meer. Zodra ik het probeer te gebruiken, krijg ik meteen de beruchte drive error :(

Mijn zoektocht op Google leverde mij onder andere dit op, maar daar staat dat je je FS moet formatteren. Aangezien ik dan ook meteen mijn hele telefoonboek permanent kwijt ben, zie ik dit liever als een laatste redmiddel.

Is er een manier waarop ik nog een gedeelte van mijn adresboek kan redden?

[ Voor 2% gewijzigd door dawuss op 30-05-2004 18:23 . Reden: RML foutje ]

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Heb je backups? Ik heb dit ook meegemaakt. Ik heb een complete copy van het FS (FileSystem?) gemaakt (vanuit die SDS applicatie). Maar het terugzetten van bepaalde bestanden levert problemen op. En laat dat nu net het adresboek zijn. Het lijkt er dus op dat de enige mogelijkheid is om de bestanden op je foon te zetten als hij uitstaat als er geen toegang is tot het bestand. Dan komen we in de wereld van flash tools ed waar ik persoonlijk liever met m'n vingers van af blijf na die crashes die ik toen meemaakte...

Ofdat er software is om je adresboek bestand uit te lezen is weet ik niet.

Mijn oplossing toendertijd: format en mijn gemaakte backups weer terugzetten. Wat was ik toen blij dat ik backups had...

Lukt het toevallig om via SDS je adressen bestand nog uit te lezen en eventueel te backuppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertb
offtopic:
Ha Jules :-)

Ik heb inmiddels mijn S55 al weer 2 maanden terug en het werkt opzich best. Alleen sinds dat ik 'm terug heb lijkt het wel of de accu minder lang mee gaat (vind het sneller gaan dan daarvoor) en dat de trilmotor wel heel erg veel herrie maakt (echt herrie, je hoort 'm gewoon op 3 meter afstand ipv alleen voelen.)
Ook lijkt de rode ophangknop afentoe weer te hangen. Dus maar even afwachten, anders gaan we maar *weer* Siemens bellen :s En 'm weer 3 weken kwijt zijn zou ik wat balen vinden daar ik ff geen alternatief heb liggen.

(edit) Ik vergat nog te melden dat als ik m'n S55 soms (rustig) neer leg, dat deze uitvalt. Maar dat is echt alleen maar als ik 'm neerleg.

Er zijn hier vast al meer discussies geweest over BlueTooth headsetjes. Ik heb de originele voor zo'n 125 euro gezien, en een Jabra voor 75. Ik vind het eigenlijk nogsteeds een beetje te duur als handige gadget, maarja. Is het verstandig om nog even door te sparen en een originele te nemen ipv een Jabra of een ander goedkoper alternatief?

[ Voor 9% gewijzigd door geertb op 31-05-2004 10:57 . Reden: toevoegingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

offtopic:
Ha ??? ;)

We zullen vast wel een mail wisseling gehad over deffecte toetsen :D)

Het klinkt alsof je trilmoter defect is. Ik zou zeggen, eis je garantie op, want hier heb je vrij weinig aan. Je moet je telefoon toch normaal neer kunnen leggen op tafel!? Jammer dat je geen reserve toestel hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Heeft er misschien iemand een oplossing om voor 1 bepaalde persoon in je adresboek de ringtone stil in te stellen? Dus dat je alleen de trilfunctie overhoudt.

Zelf zat ik te denken aan een compleet lege midi of eentje met alleen een rust. Maar het lukt me niet om er eentje te maken. Steeds krijg ik de melding dat het bestand corrupt is. Daarbij maakt het niet uit of ik het op de S55 afspeel of met Winamp ofzo. En het maakt ook niet uit waar het mee gemaakt is (heb zelfs nog m'n S35 aangezwengeld om een lege ringtone te maken).

Heeft er misschien iemand een andere manier? Een instelling die ik over het hoofd zie misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertb
Ch!pY-J schreef op 31 mei 2004 @ 17:04:
offtopic:
Ha ??? ;)

We zullen vast wel een mail wisseling gehad over deffecte toetsen :D)

Het klinkt alsof je trilmoter defect is. Ik zou zeggen, eis je garantie op, want hier heb je vrij weinig aan. Je moet je telefoon toch normaal neer kunnen leggen op tafel!? Jammer dat je geen reserve toestel hebt..
offtopic:
Nee. :-)
(hint: Zie profiel :) )

Ik zal binnenkort nog eens bellen en dan maar iets regelen voor een reservetoestel hier. Hij kan ook wel liggen hoor, alleen het maakt wat meer herrie dan dat het deed

[ Voor 5% gewijzigd door geertb op 31-05-2004 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjorden
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
geertb schreef op 31 mei 2004 @ 10:54:
... en dat de trilmotor wel heel erg veel herrie maakt (echt herrie, je hoort 'm gewoon op 3 meter afstand ipv alleen voelen.)
Dat heeft de mijne ook, van verre al te horen. Ik zit nog te twijfelen of ik de mobiele ga terugsturen, aangezien dat ws. ook via vtu-telecom zal moeten dan. Ik zag wel dat de accu een klein beetje speling had en meetrilde, met een stukje dubbelgevouwen papier erachter maakte het trillen minder herrie, maar nog steeds meer dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Tycoontje schreef op 31 mei 2004 @ 17:14:
Heeft er misschien iemand een oplossing om voor 1 bepaalde persoon in je adresboek de ringtone stil in te stellen? Dus dat je alleen de trilfunctie overhoudt.

Zelf zat ik te denken aan een compleet lege midi of eentje met alleen een rust. Maar het lukt me niet om er eentje te maken. Steeds krijg ik de melding dat het bestand corrupt is. Daarbij maakt het niet uit of ik het op de S55 afspeel of met Winamp ofzo. En het maakt ook niet uit waar het mee gemaakt is (heb zelfs nog m'n S35 aangezwengeld om een lege ringtone te maken).

Heeft er misschien iemand een andere manier? Een instelling die ik over het hoofd zie misschien?
Wel een geluid erin zetten, maar het volume daarvan op een niveau bijna bijn nul zetten. Ik heb helaas geen idee met welke midi editor je dat kan doen. Mochten er andere mensen zijn die hier iets van afweten, ik ben ook in midi editors geïnteresseerd..
geertb schreef op 31 mei 2004 @ 19:02:
offtopic:
Nee. :-)
(hint: Zie profiel :) )
offtopic:
hmz, feestje, groen, SW?
ik kon geen SW in je post history terugvinden, maar je naam kwam me wel bekend voor. Verschillende logins hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 16:13
BRuTo schreef op 06 mei 2004 @ 11:03:
Ben je er al achter hoe het kwam?
Want dat kom ik verder op in dit topic eigenlijk niet meer tegen.

Ik heb hetzelfde gehad met mijn s55 en vriendin... (misschien is dat geen goede combi ofzo :? ) mijn vriendin heeft een siemens a55/c55 ofzo.
daarna is het nog een paar keer mis gegaan ook bij haar en sindsdien sturen we maar gewoon losse smsjes

hoewel ik nu een sx1 heb.. binnenkort maar weer proberen ;)

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doodindegoot
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:21
Nu lees ik hier dat de meeste een probleem hebben met het losraken van toets 2, ik heb echter een heel ander probleem, geen enkele toets werkt bij mij meer. Het lijkt erop dat er ergens een los contactpunt zit waardoor ik helemaal niets meer kan. Nog niemand die dit heeft meegemaakt?

Wie het laatst lacht is traag van begrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

doodindegoot schreef op 02 juni 2004 @ 12:44:
Nu lees ik hier dat de meeste een probleem hebben met het losraken van toets 2, ik heb echter een heel ander probleem, geen enkele toets werkt bij mij meer. Het lijkt erop dat er ergens een los contactpunt zit waardoor ik helemaal niets meer kan. Nog niemand die dit heeft meegemaakt?
Is dit ook nadat je hem uitgezet hebt (eventueel door de accu eruit te halen)

Wat ik laatst merkte was dat de + / - knop aan de zijkant niet werkte, terwijl ze het de laatste tijd weer goed deden. Na het toestel uit en aan gezet te hebben (via de uit knop) werkte ze weer. Software fout dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doodindegoot
Ik wilde gaan bellen en kon hem niet van de toetsenblokkeering af krijgen, vervolgens de accu eruit gehaald en nu kan ik hem dus ook niet meer aankrijgen. Als ik de acculader aansluit geeft hij aan dat hij oplaadt. En als ik de accu erin laat zitten dan gaat de wekker ook vrolijk om 6.30 af en is dan niet meer uit te krijgen (behalve door de accu eruit te halen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

hmz, laat de accu er mininmaal 10 minuten uit, en kijk dan opnieuw. Anders is hij inderdaad rijp voor de reparatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doodindegoot
Na een dag de accu in de telefoon te laten zitten en hem uit te laten ging ik het weer eens proberen. Ik kon hem aanzetten en 3 cijfers van de code intoetsen en vervolgens was het afgelopen, net alsof de accu leeg was. Maar het scherm bleef gewoon aan en gaf ook geen melding dat hij leeg was. Nu heb ik de lader er een tijdje aan gehad en werkt alles weer normaal :)
Net alsof de stroomtoevoer van de toetsen niet rechtstreeks van de accu komt? Als de accu echt leeg was dan had hij dat toch moeten aangeven en vanzelf uit moeten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

doodindegoot schreef op 04 juni 2004 @ 10:53:
Na een dag de accu in de telefoon te laten zitten en hem uit te laten ging ik het weer eens proberen. Ik kon hem aanzetten en 3 cijfers van de code intoetsen en vervolgens was het afgelopen, net alsof de accu leeg was. Maar het scherm bleef gewoon aan en gaf ook geen melding dat hij leeg was. Nu heb ik de lader er een tijdje aan gehad en werkt alles weer normaal :)
Net alsof de stroomtoevoer van de toetsen niet rechtstreeks van de accu komt? Als de accu echt leeg was dan had hij dat toch moeten aangeven en vanzelf uit moeten gaan?
Een software matige crash dus. Welke SW versie heb je? (*#06#, info)

Ik krijg de laatste tijd ook vaker problemen met toetsen die het niet doen. Even uit en aan zetten lost het probleem dan weer op. Toch iets wat niet mag gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doodindegoot
Ch!pY-J schreef op 04 juni 2004 @ 13:59:
Een software matige crash dus. Welke SW versie heb je? (*#06#, info)
een oude SW-Version: 16
Maar ik heb dit nog nooit gehad, normaal geeft hij aan dat hij leeg is en sluit hij af, maar over het algemeen heb ik hem toch eerder aan de oplader dan dat hij leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 14:59

chromeeh

the Gnome

Hmmm ik heb een probleem met een S55....
Het microfoontje is kapot (hij heeft een ritje in de wasmachine overleefd, op dit euvel na).....
Heeft iemand enig idee waar ik een nieuw microfoontje kan halen :? :?

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

doodindegoot schreef op 04 juni 2004 @ 17:57:
[...]

een oude SW-Version: 16
Maar ik heb dit nog nooit gehad, normaal geeft hij aan dat hij leeg is en sluit hij af, maar over het algemeen heb ik hem toch eerder aan de oplader dan dat hij leeg is.
Ik heb dan wel een officiële SW 20, maar ook hier mee crasht ie de laatste tijd wel eens...
chromeeh schreef op 05 juni 2004 @ 19:48:
Het microfoontje is kapot (hij heeft een ritje in de wasmachine overleefd, op dit euvel na).....
Die telefoons van tegenwoordig worden ook veels te klein... Je bent ze kwijt en voordat je het weten draaien ze al mee in de wasmachine...
Heeft iemand enig idee waar ik een nieuw microfoontje kan halen :? :?[/quote]
Bij telefoonwinkels die ook onderhoud verrichten? The PhoneShop in Den Haag doet Siemens volgens mij ook. Wellicht is er eentje bij jou in de buurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlvaK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
chromeeh schreef op 05 juni 2004 @ 19:48:
Heeft iemand enig idee waar ik een nieuw microfoontje kan halen :? :?
Wat misschien ook het geval zou kunnen zijn, is dat je mic geen goed contact meer maakt.
Bij mij deed de mic het opeens niet meer (ik had niet 't idee dat ik iets raars gedaan had). 'kHeb 'm uit elkaar geschroeft. Daar heb je trouwens eigenlijk Thorx-5 voor nodig, maar met 6 lukt het ook wel. Het microfoontje maakt contact dmv 2 kleine veertjes die uit het microfoontje steken. Maar ik had 't idee dat ze wat te kort waren, en heb ze voorzichtig wat uitgerekt. En dat was gelukkig de oplossing. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hoor!

Ik was al de hele tijd blij dat mijn 2 knopje het niet begaf. Wat zie ik tot mijn verbazing: Zit mijn 5 knopje helemaal los in het toetsenbordje. Ik kan hem er niet uithalen maar hij zit niet erg vast meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

AlvaK schreef op 07 juni 2004 @ 01:36:
[...]

Wat misschien ook het geval zou kunnen zijn, is dat je mic geen goed contact meer maakt.
Bij mij deed de mic het opeens niet meer (ik had niet 't idee dat ik iets raars gedaan had). 'kHeb 'm uit elkaar geschroeft. Daar heb je trouwens eigenlijk Thorx-5 voor nodig, maar met 6 lukt het ook wel. Het microfoontje maakt contact dmv 2 kleine veertjes die uit het microfoontje steken. Maar ik had 't idee dat ze wat te kort waren, en heb ze voorzichtig wat uitgerekt. En dat was gelukkig de oplossing. :)
Ik heb 'm open gehad (het toestel) en de microfoon is inderdaad een losse module, hij doet het nog wel maar je moet bijna schreeuwen om een kleine beetje verstaanbaar te zijn aan de andere kant....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Weet iemand of er op internet nieuwere SW versies beschikbaar zijn dan 16? Ik draaide tot gisteren SW versie 4 :X en nu dus 16, maar als ze inmiddels al bij 20 zijn dan wil ik ook wel graag upgraden als dat kan :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

dawuss schreef op 07 juni 2004 @ 10:17:
Weet iemand of er op internet nieuwere SW versies beschikbaar zijn dan 16? Ik draaide tot gisteren SW versie 4 :X en nu dus 16, maar als ze inmiddels al bij 20 zijn dan wil ik ook wel graag upgraden als dat kan :)
Een paar maanden geleden hadden verschillende mensen het zelfs over SW90 (tussenliggende versies zijn niet langsgekomen). Maar deze was al na korte tijd niet meer te downloaden. Wel je kun op verschillende niet legale sites SW versies downloaden. Maar links daarnaartoe mogen niet geplaatst worden. Gebruik google of een andere zoekmachine zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Hmmmm ik was vandaag bij de lokale telefoon-turk, en die kende weer iemand die veel deed met Siemens telefoons dus waarschijnlijk heb ik ook nog weer geluk ook nog :D

Edit:
De Telefoonturk belde daarnet, hij kon een microfoontje regelen voor €12,- :D

[ Voor 23% gewijzigd door chromeeh op 08-06-2004 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doodindegoot
doodindegoot schreef op 04 juni 2004 @ 10:53:
wel, de soap continues. Ik heb weer het zelfde probleem, een niet werkend toetsenbord. Op dit moment scrolt hij door mijn telefoonlijst als een doorgedraaide stier, geen enkele toets waar hij nog op reageert.
Het eruit halen van de accu en een tijdje aan de lader laten hangen heeft geen effect gehad; hij doet nog steeds niet, zwaar irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Wel een toeval zeg. Mijn + en - toesten aan de zijkant reageren ook niet meer. Tenminste, als ik mijn accu er 30 minuten uit heb gelaten reageren ze de eerste 30 sec wel, maar daarna ook niet meer. Daartegenover crasht hij gelukkig niet meer.

Volgens mij allemaal software problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Vreemd maar waar, mijn telefoon is gisteren rond 20.00u overleden.

Ik dacht dat ik hem voelde trillen, haalde hem uit mijn broekzak en zag dat hij uitstond. Een 1,5 uur daarvoor had ik nog gekeken hoe vol hij zat (10%). Uit ervaring wist ik dat hij het die hele avond nog zou redden als ik niet gebeld zou worden. Nu wilde ik hem dus opnieuw aanzetten, maar absoluut geen reactie. Na de accu er 5 en 10 minuten lang eruit gehaald te hebben en erop nieuw ingestopt te hebben reageerde hij er nog steeds niet op. Zelf een nachtje zonder accu mocht niet baten.

Vanmorgen naar de Orange Shop gegaan. Ben daar zowat een uur in discussie geweest met o.a. de bedrijfslijder. Heb uiteindelijk voor elkaar gekregen dat ik het toestel alsnog kon omruilen voor een andere S55 (ik zou in eerste instantie helemaal geen garantie via de winkel krijgen omdat het toestel één jaar, 1 maand en 16 dagen in mijn bezit was, tsss). Helaas had Dynafix geen vervangend toestel, anders had ik er maandag al eentje kunnen ophalen. Nu moet ik wachten totdat Dynafix een vervangend toestel heeft.

Na aanleiding van de melding van een eerdere ervaring van een omruil actie zei de bedrijfsleider mij te zullen zien of dat er over een week mogelijk nog andere mogelijkheden in het verschiet liggen, zoals de overstap naar een ander merk en type wat ik eerst probeerde te eisen. Stiekem hoop ik dus op dat laatste, ondanks dat de S55 voor mij een geweldig toestel is. Helaas dus wel wat onbetrouwbaar voor mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgt_Pepper
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Sgt_Pepper

Lucy in de lucht met diamanten

Heb het volgende probleem en heb hiervoor helemaal geen oplossingen kunnen vinden.

- Contacten staan in Outlook 2002/XP (NL)
- Gebruik laatste versie XTND en Siemesn Data Suite
- Ik vul netjes adressen in in Outlook (overal 'thuis' adres)
- Sync ik nu via XTND dan blijken de adresgegevens niet opgehaald te worden uit Outlook. Doe ik een 'gegevens weergeven' preview in XTND mappings screen dan staat er dus enkel niet bij alle adres (thuis) velden.
- Vul ik in Outlook de adressen in bij 'Werk' dan worden plaats en posstcode etc. wel weergegeven maar allemaal in de verkeerde velden omgedraaid.
- Sync ik handmatig met Siemens Data Suite, dan ontbreken de adressen of helemaal, of worden de adres velden verwisseld.

Lukt iemand het wel om adres gegevens goed te syncen, of heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

There's nothing you can know that isn't known
Nothing you can see that isn't shown
No where you can be that isn't where you're meant to be - It's easy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 20:33

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Sgt_Pepper schreef op 19 juni 2004 @ 12:10:
Heb het volgende probleem en heb hiervoor helemaal geen oplossingen kunnen vinden.

- Contacten staan in Outlook 2002/XP (NL)
- Gebruik laatste versie XTND en Siemesn Data Suite
- Ik vul netjes adressen in in Outlook (overal 'thuis' adres)
- Sync ik nu via XTND dan blijken de adresgegevens niet opgehaald te worden uit Outlook. Doe ik een 'gegevens weergeven' preview in XTND mappings screen dan staat er dus enkel niet bij alle adres (thuis) velden.
- Vul ik in Outlook de adressen in bij 'Werk' dan worden plaats en posstcode etc. wel weergegeven maar allemaal in de verkeerde velden omgedraaid.
- Sync ik handmatig met Siemens Data Suite, dan ontbreken de adressen of helemaal, of worden de adres velden verwisseld.

Lukt iemand het wel om adres gegevens goed te syncen, of heeft iemand een oplossing voor dit probleem?
Je kan toch met SDS per veld aangeven welk veld in Outlook gesynct moet worden met welk veld in de telefoon? Heb je daar al een beetje mee gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertb
Ik begin ook een beetje gek te worden van m'n S55.

Linker multifunctie toets lijkt los te gaan
Volumeknop doet raar
toestel valt afentoe uit
accu trilt veel te hard

Nu zit ik er aan te denken om 'm maar weer aan te melden bij Siemens, maar dat betekent wel *weer* 3 a 4 weken zonder telefoon zitten. Dus maar eens netjes vragen of daar niet een oplossing voor is. Zoiezo ben ik een beetje aan het rond kijken voor een ander toestel, want ik vind een Treo 600 wel erg leuk. Zeker omdat ik al tijden een palm of Ipaq wil. Voordeel is dat een treo 600 veel functies kan combineren, nadeel is dat een IPaq (die goedkoper is) wel direct Bluetooth en Wireless LAN heeft, iets wat ik wel erg fijn vind.

Maargoed, dat is OT voor het S55 topic. Ik houd jullie nogwel op de hoogte wat ik ga doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

geertb schreef op 22 juni 2004 @ 14:01:
Ik begin ook een beetje gek te worden van m'n S55.

Linker multifunctie toets lijkt los te gaan
Volumeknop doet raar
toestel valt afentoe uit
accu trilt veel te hard

Nu zit ik er aan te denken om 'm maar weer aan te melden bij Siemens, maar dat betekent wel *weer* 3 a 4 weken zonder telefoon zitten. Dus maar eens netjes vragen of daar niet een oplossing voor is. Zoiezo ben ik een beetje aan het rond kijken voor een ander toestel, want ik vind een Treo 600 wel erg leuk. Zeker omdat ik al tijden een palm of Ipaq wil. Voordeel is dat een treo 600 veel functies kan combineren, nadeel is dat een IPaq (die goedkoper is) wel direct Bluetooth en Wireless LAN heeft, iets wat ik wel erg fijn vind.

Maargoed, dat is OT voor het S55 topic. Ik houd jullie nogwel op de hoogte wat ik ga doen..
Waar had je hem ook al weer gekocht en hoe lang heb je hem?
Bij de Orange shop heb ik dus nog wél garantie kunnen regelen, garantie in de zin van omruilen voor een ander toestel ipv reparatie. Jammer dat Dynafix geen toestel op voorraad had, anders had ik hem gister al mogen ophalen...

Wel wil ik een beetje de discussie starten welk toestel ongeveer dezelfde functionaliteiten heeft van de S55. Ikzelf ben aan het azen op de Sony-Ericsson T630 (ook kwa vormgeving), van Nokia toestellen moet ik niks hebben. Daar zal de 6600 of de 6320 wel de tegenhanger van zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertb
Ch!pY-J schreef op 22 juni 2004 @ 18:25:
[...]

Waar had je hem ook al weer gekocht en hoe lang heb je hem?
Bij de Orange shop heb ik dus nog wél garantie kunnen regelen, garantie in de zin van omruilen voor een ander toestel ipv reparatie. Jammer dat Dynafix geen toestel op voorraad had, anders had ik hem gister al mogen ophalen...
2Call, dus garantie zelf loopt direct via Siemens. Sinds begin december 2003 trouwens, en hij is in februari 2004 al eens naar Siemens geweest voor het fixen van die 2 en 3 toets, en de volumeknop die ook raar deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m@fkeez
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hoelang zit er eigenlijk garantie op een s55. Volgens de belcompany was het toen ik hem kocht 1 jaar en volgens het siemensboekie was erbij zat 2 jaar??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 20:33

gwystyl

Beugeltje dan maar?

m@fkeez schreef op 22 juni 2004 @ 22:04:
Hoelang zit er eigenlijk garantie op een s55. Volgens de belcompany was het toen ik hem kocht 1 jaar en volgens het siemensboekie was erbij zat 2 jaar??
Dan gok ik dat je hem het eerste jaar gewoon naar de Belcompany kan brengen voor garantie en het tweede jaar rechtstreeks contact op moet nemen met Siemens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

m@fkeez schreef op 22 juni 2004 @ 22:04:
Vanag 1 mei 2003 wettelijk gezien (dacht ik) 2 jaar via de winkel, maar hoe lang Siemens garantie bied is daar niet van afhankelijk, zolang het meer is dan wettelijk toegestaan.

Het ligt er dus aan wanneer je je toestel gekocht hebt. Is dit op of na 1 mei 2003 (ik heb hem gekocht op 1 mei >:)) dan heb je dus 2 jaar garantie. Heb je hem daarvoor gekocht, moet je het even regelen met Siemens. Wellicht kun je je verkoper wel zover krijgen dat hij je nog wel als service garantie geeft, maar dan doen ze dus niet zo maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Even een update op mijn broken S55 verhaal:

Vandaag naar de winkel geweest op eigen initiatief (ik zou teruggebeld worden :? ). Mijn foon was (eindelijk) omgeruild:
P. -Date: 2003-04-23
SW-Version: 20.
maw, ik zit dus weer lekker met een oud telefoontje opegscheept. Alles functioneerd voorlopig naar behoren (heb hem nog maar een uur in bezit), maar wel moet ik alles weer opnieuw gaan instellen.
Wel ben ik van plan om hem, mocht hij 1 keer crashen, hem meteen weer terug te brengen. En dan ga ik wel een ander merk en type eisen. Voorlopig heb ik 3 maanden (reparatie) garantie op het toestel....

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste