Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 20:13:
ik heb deze ook, en bij mij was ook de volumeknop stuk gegaan, en het knopje '2' .
echter deze ingeleverd voor reparatie, geen probleem. vanwege verzekering kreeg ik ook nog leentoestel mee. en na anderhalve week was mijn siemens weer terug, voorzien van een geheel nieuw frontje en alles werkend.
tevens inderdaad een software update gedaan... (nu ga ik zelf denk ik wel nog even SW90 eropzetten.. ).
Aangezien SW90 al een tijdje rondslingert, en jij wel een update hebt gehad, maar nog niet die naar SW90, lijkt het me toch niet verstandig om dat te doen. Anders hadden ze je meteen die update van SW90 gegeven...
in windows zijn de instellingen precies hetzelfde gebleven. ik heb enkel het idee dat ik in mijn telefoon zelf iets heb gedaan met de MMS instellingen ofzo. ?
in windows gebruik ik als tel nummer om te bellen *99***#1
GPRS op mijn telefoon werkt wel gewoon via de browser op de telefoon, maar zo gauw ik nu dus via irda online wil lukt dat niet
een connectie maken via CSD werkt echter wel.. maar op 9K/sec kan ik weinig uitvoeren
het gaat trouwens om de telfort instellingen
De S55 werkt met 2 gateways waar je ieder weer 5 profielen in kan instellen.
Je hebt het zogenaamde gateway voor wap & MMS op je toestel en een apparte voor Mail, Java en Rms (de betekenis van dat laatste is me niet helemaal duidelijk, maar ik vermoed dat dat gaat om externe toegang van buiten: PC, PDA via data kabel, IrDA en BT)
Gezien het feit dat wap bij jou wel werkt, zal dat eerste profiel goed ingesteld staan. Nu het tweede nog. Ga daarvoor naar menu, 9,6,5 en kies de onderste optie: "Mail, Java en Rms". Er staan nu verschillende inbel profielen.
Als we nu het "inbelnummer" van je pc naar je S55 "ontleden": "*99***#1", dan staat dat laatste getal #1 voor het eerste profiel wat je net op je toestel hebt opgezocht.
Er zijn nu twee opties die je kan doen, of je stelt op je toestel in dat op de eerste "profiel plaats" je inbel instellingen staan naar Telfort (GPRS of WAP), of je zoekt de juiste positie op van het juiste inbel profiel wat al ingesteld staat en past het laatste nummer in de "*99***#1" reeks aan op je PC.
Mij ook niet helaas

Was gewoon benieuwd hoe het werkte toen een vriend langskwam met een T630. Hij kon met alle gemak dingen ontvangen en versturen, maar ik merkte dat het mij flink wat moeite kostte om me voor deze functies door de menustructuur te worstelen (terwijl ik er normaal geen moeite mee heb.. tis tenslotte m'n 4e Siemens).
Dit is mijn tweede toestel, maar na 3 jaar siemens weet ik zo ongeveer wel waar alle functies zitten idd. Maar dat een T610 of T630 geheel compatible is met alles wil ik ook niet zeggen, gezien je laatste allinea

Het werkt zo inderdaad wel. Tis wel erg omslachtig inderdaad (naja, als je echt aan toothing wilt doen is het misschien wel handig om wat oneliners in je archief te hebben staan.
Daar zat ik ook al aan te denken

Ik ben trouwens nog steeds benieuwd hoe je nou die lege plaatsen invult bij "Verzenden via". Misschien dat dat alles wat makkelijker zou kunnen maken. Iemand nog een idee hoe je dat doet?
Je weet hoe het versturen van een sms in z'n werk gaat? Dat je provider een "SMS centrale" heeft staan waar je telefoon naar toe belt om het sms-je te versturen? Welnu, hier kan je dus de verschillende ingestelde centrales kiezen van zelf verzamelde sms centrales. Helaas weet ik er geen, maar als jij er eentje weet die goedkoper smsjes verzend dan 22 eurocent en te bereiken is vanaf het Orange netwerk, dan houd ik me aangeraden
Het instellen daarvan doe je overigens via menu, 5, 10, 1
Waar ik ook erg benieuwd naar ben is hoe compatible het is tussen telefoons van verschillende merken. Ik stuurde zo'n archief sms'je naar m'n pc en er kwam een .smo file binnen, waar ik niks zinnigs uit kon halen. En de notitie die m'n maat stuurde met zijn T630 kwam ook in een apart formaat binnen op mijn S55. Was helaas ook niet te openen.
Geen idee, gewoon experimenteren. Overigens is het bij ieder toestel weer anders. Ik heb in het verleden eens naar 2 verschillende Mokia's 7650 via een BT connectie wat ringtones en plaatjes willen versturen. Met de ene lukte het wel en met de ander niet. (om maar een voorbeeldje te noemen)
De standaard BT en de verschillende connectie mogelijkheden staan nog in een pril stadium. Ik denk dat er met het symbian platform heel wat verandering in gaat komen..