Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Rev! schreef op 15 augustus 2004 @ 18:35:
Weet iemand hoe je kan instellen dat hij de sms op de telefoon opslaat? Heb nu telkens het gezeik dat mn simkaart sms geheugen vol zit
Wat iemand anders al zei, sms-jes worden eerst in het telefoon geheugen opgeslagen, daarna op sim. Mijn vermoeden is is dat je telefoongeheugen vol is...

Simple way to find out: ga naar je sms inbox (menu, 5, 4, 1), opties, capaciteit... Ik vermoed dat je de berichten in je map verstuurde sms berichten niet verwijderd hebt of andere mapjes (op archief na) gevult hebt..

Anders weet ik het ook niet..
Beekforel schreef op 14 augustus 2004 @ 13:38:
Hm..
Ik heb m'n phone weer terug. Ik had em nog geen 5 minuten aan en hij was alweer uitgevallen.
Bekend verhaal :'( Ik dacht dat het aan het developer menu lag, idd scheeld dat gigantisch, als ik dat activeer een paar crashes per week tot verschillende op een dag.
Maar laatst is hij, met het developer menu gedeactiveerd, gecrasht toen ik een wap pagina middels GPRS bezocht... Wellicht willen ze het bij Orange wel proberen om een sim swap te doen??
Op de reparatieomschrijving staat Controlboard gerepareerd.
Wat een luxe, reparatie omschrijvingen krijg ik nooit. Nu heb ik de laatste 2 keer alleen een phone swap gedaan, dus echt boeiend was die info ook weer niet ;)
Ik zal het wel even aankijken tot maandag... Het stomme is dat als ik hem opstuur dan heb ik tijdens Lowlands geen fatsoenlijke gsm. :(
Moet je daar met een goeie gsm rondlopen dan? Daarvoor trek ik liever mijn ouwe gsm uit de la..
Radical1980 schreef op 25 augustus 2004 @ 15:12:
Ik heb een vreemd probleem

- speaker werkt niet (anderen kunnen mij tijdens een gesprek wel horen maar ik hun niet)
- ik hoor geen belsignaal

Weet iemand wat het probleem is? Helaas heb ik mijn toestel net iets langer dan een jaar dus de garantie is verlopen.
Bekijk de site van Siemens eens. Gebruiks gevoelige onderdelen hebben maar 6 maanden garantie, de rest jaar.. Bij mijn weten zijn winkels sinds 1 mei 2003 verplicht om 2 jaar garantie op producten te leveren. Breng hem maar lekker naar de winkel zou ik zeggen. tip, laat je niet afwimpelen, velen weten dit niet of laten zich te makkelijk afwimpelen. Heb al verschillende dingen gerepareerd gekregen door vol te houden!
Beekforel schreef op 28 augustus 2004 @ 15:43:
Ik heb die van mij nog niet terug.
Het viel me wel op dat HSC (Harmony Service Center) 25 euro eigen risico heeft afgeschreven... Ik zal er volgende week eens over bellen, maar ik ben het er niet mee eens. Volgens een maat van mij zit er 2 jaar garantie op Siemens (hij werkt in een Belcompany).
HSC is je verzekering neem ik aan? Wellicht heb je een leentoestel? Dan is die 25 euro wel gegrond mits het in hun voorwaarden staat. Als je toestel gewoon repareerd word binnen de wettelijke garantie termijn (2 jaar!) is het vette onzin. Binnen een maand kan je dat laten terugboeken bij je bank, maar probeer het wel eerst via HSC te regelen...
ernstblaauw schreef op 30 augustus 2004 @ 09:34:
[...]
En toch is de batterij na anderhalve dag leeg, en dan heb ik niet of nauwelijks gebeld/gesmst. Ga morgen maar eens verhaal halen bij KPN
Phone swap aanvragen...

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:43

SambalBij

We're all MAD here

Nou, voor mij heeft dit toestel inmiddels afgedaan.
Een maand of 4 geleden viel er spontaan een toets af (nog nét binnen de garantie) waarna hij is gerepareerd. Toetsenbord + behuizing vervangen.
Daarna werd het toetsenbord langzaam weer steeds slechter (Leek wel steviger te zijn dan de vorige, maar hele slechte reactie op toetsdrukken. Toetsen reageren vaak niet of ineens dubbel)

Afgelopen weekend gleed het toestel uit m'n handen en kwam op de tafel terecht (vanaf nog geen 1 meter hoogte) en sprong er wederom een toets vanaf :(

Het is functioneel best een goed toestel (zij het wat instabiel, met name bij BT) maar fysiek is het helaas een beetje een kneusje.

offtopic:
(Ben nu de gelukkige eigenaar van een Nokia 6230, die voelt toch een heel stuk steviger aan dan de S55)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:30

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ch!pY-J schreef op 31 augustus 2004 @ 17:49:
[...]

Bekend verhaal :'( Ik dacht dat het aan het developer menu lag, idd scheeld dat gigantisch, als ik dat activeer een paar crashes per week tot verschillende op een dag.
Maar laatst is hij, met het developer menu gedeactiveerd, gecrasht toen ik een wap pagina middels GPRS bezocht... Wellicht willen ze het bij Orange wel proberen om een sim swap te doen??

[...]

HSC is je verzekering neem ik aan? Wellicht heb je een leentoestel? Dan is die 25 euro wel gegrond mits het in hun voorwaarden staat. Als je toestel gewoon repareerd word binnen de wettelijke garantie termijn (2 jaar!) is het vette onzin. Binnen een maand kan je dat laten terugboeken bij je bank, maar probeer het wel eerst via HSC te regelen...

[...]
Hm.. zou het aan de simkaart kunnen liggen dat het toestel vaak uitvalt? Dan moet ik binnenkort maar eens met Debitel bellen.

HSC is inderdaad mijn verzekering, waarvan ik geen leentoestel van gekregen heb. In de voorwaarden staat niet duidelijk hoe het werkt met het eigen risico, de polisbeschrijving zegt alleen dat het 25 euro is verder niet. Ik wil best die 25 euro betalen, maar dan moet het dus wel gerepareerd worden. Volgens mij krijg ik vandaag of morgen mijn toestel terug (toch handig, track & trace van Dynafix), ik hoop dat het nu weer goed is.
Zou dit niet zo zijn, hoe gaat dat in z'n werk met een phone swap dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ch!pY-J schreef op 31 augustus 2004 @ 17:49:
[...]

Wat iemand anders al zei, sms-jes worden eerst in het telefoon geheugen opgeslagen, daarna op sim. Mijn vermoeden is is dat je telefoongeheugen vol is...

Simple way to find out: ga naar je sms inbox (menu, 5, 4, 1), opties, capaciteit... Ik vermoed dat je de berichten in je map verstuurde sms berichten niet verwijderd hebt of andere mapjes (op archief na) gevult hebt..

Anders weet ik het ook niet..
hmm jah je hebt gelijk, kan toch maar weinig op dan... 100 op phone en 20 op de sim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:15

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Rev! schreef op 01 september 2004 @ 14:10:
[...]

hmm jah je hebt gelijk, kan toch maar weinig op dan... 100 op phone en 20 op de sim
Wat je weinig noemt. Als ik meer dan 20 sms-jes op mijn telefoon heb ga ik al drastisch opruimen. Hoe houd je anders een beetje overzicht? Als je veel sms-jes wilt bewaren zou ik dat met die Siemens Data Suite doen, en je telefoon lekker leeg laten (= sneller)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Nou ik heb m'n toestel weer terug... Componenten gerepareerd staat er dit keer bij de omschrijving... Hij is ook alweer 5 keer uitgevallen ofzo.. :(
Zou het dan toch de simkaart kunnen zijn? Ik ga morgen bellen met Debitel om een andere aan te vragen. Zal ook m'n verzekering bellen dat het nog steeds niet opgelost is, kunnen ze ook direct dat eigen risico gebeuren terug storten.

[edit] Hij is nu een paar keer achter elkaar uitgevallen en laat duidelijk een lage pieptoon horen. Wat betekend dat?
[edit 2] Nu valt ie weer uit zonder lage pieptoon.. Ik snap er helemaal niks meer van... :'(

[ Voor 26% gewijzigd door Beekforel op 01-09-2004 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Misschien eens proberen je telefoon aan te laten staan zonder simkaart? Kijken wat die dan doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Xof schreef op 01 september 2004 @ 21:50:
Misschien eens proberen je telefoon aan te laten staan zonder simkaart? Kijken wat die dan doet :)
Daar had ik nog niet aan gedacht!
Met een andere simkaart (prepaid kaartje) valt het toestel ook uit.
Zonder simkaart is hij tot nu toe nog niet uitgevallen... Zou het toestel een hekel aan simkaarten hebben ofzo? :P

[edit] Met een oudere simkaart (die al verlopen is) is het toestel ook nog niet uitgevallen. Ik zal het eens op de langere termijn proberen. Ook dan valt ie uit.
Aan de oplader valt ie trouwens zowieso niet uit (volgens mij).

[ Voor 24% gewijzigd door Beekforel op 01-09-2004 22:25 ]

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

gwystyl schreef op 01 september 2004 @ 15:02:
[...]

Wat je weinig noemt. Als ik meer dan 20 sms-jes op mijn telefoon heb ga ik al drastisch opruimen. Hoe houd je anders een beetje overzicht? Als je veel sms-jes wilt bewaren zou ik dat met die Siemens Data Suite doen, en je telefoon lekker leeg laten (= sneller)
Ik heb momenteel volgens mij rond de 200 berichten in het archief staan naast een 50 in de inbox en de map verstuurd. Ik heb een roerige tijd achter de rug waarvan ik het me niet kan veroorloven om sms-jes te wissen. Een backup naar SDS zit er helaas ook niet in... Zolang je genoeg vrije ruimte houd maakt het niet veel uit kwa snelheid.
Beekforel schreef op 01 september 2004 @ 21:39:
[edit] Hij is nu een paar keer achter elkaar uitgevallen en laat duidelijk een lage pieptoon horen. Wat betekend dat?
[edit 2] Nu valt ie weer uit zonder lage pieptoon.. Ik snap er helemaal niks meer van... :'(
Ik kan me iets herinneren dat Korakal een paar pagina's terug schreef dat er een (softwarematige) fout in het rom geheugen zit als hij met een zoomtoon uitgaat. Met een firmware flash zou dit mogelijk verholpen kunnen worden.
Beekforel schreef op 01 september 2004 @ 22:06:
[...]

Daar had ik nog niet aan gedacht!
Met een andere simkaart (prepaid kaartje) valt het toestel ook uit.
Zonder simkaart is hij tot nu toe nog niet uitgevallen... Zou het toestel een hekel aan simkaarten hebben ofzo? :P

[edit] Met een oudere simkaart (die al verlopen is) is het toestel ook nog niet uitgevallen. Ik zal het eens op de langere termijn proberen. Ook dan valt ie uit.
Aan de oplader valt ie trouwens zowieso niet uit (volgens mij).
is idd ook een goeie methode om mee te testen. Bij mij crasht hij niet dusdanig vaak dat het niet interessant is om dat uit te zoeken. In principe vind ik 1 keer per maand of zelfs 1 keer per half jaar al te veel. Mijn Good old S35i functioneerd met een nieuwe simkaart van een nieuw abonnement probleemloos, terwijl met die andere er toch zeker 2 keer per maand een crash op treed... Vreemd genoeg begon dat sinds die simkaart 1 jaar oud was en het toestel zelf bijna 2 jaar oud was. Nog een half jaartje doorbikkelen en ik mag al een nieuwe uitzoeken. Ik vind het wel grappig om te zien dat mijn toestel er nog compleet als nieuw uitziet terwijl anderen die hem korter hebben (nog geen jaar) hem al helemaal afgetrapt hebben... En ik hoef bij wijze maar in mijn vingers te knippen en ik heb weer een ander toestel _/-\o_ Alhoewel, echt prettig is wel anders natuurlijk ;)

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik moet nog 8 maanden met dit toestel. Ik vind het nog steeds een prachtig toestel, maar helaas mankeert er nogal wat aan... Zonder simkaart is er na 5 uren nog steeds geen uitval... Ik zal straks bellen met m'n verzekeringsmaatschappij daarna een update. :)

Gebeld heeft! Ik krijg waarschijnlijk een nieuw toestel. :)
Ze gaan nu kijken of mijn klacht "echt" is.

[ Voor 19% gewijzigd door Beekforel op 02-09-2004 11:41 ]

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Vanmorgen werd mijn toestel opeens zo traag als dikke stroop. Reageerde slecht, na een herstart liep hij zelfs vast op het ophalen van mijn e-mail (via GPRS). Alleen de accu eruit trekken hielp. Het toestel bleef daarna echter dood en wilde niet meer aan, totdat ik er een andere simkaart instopte. Zonder problemen ging het toestel aan. Met de originele simkaart er weer in gaf het toestel in eerste opzich wel leven (display en toetsen lichten op) maar crashte nog voordat ik de code kon invoeren. Andere simkaart deed het daarna perfect.

Mijn probleem is vooralsnog duidelijk, heb het aan de Orange klantenservice voorgelegt en zonder morren gaan ze mij gratis een nieuwe simkaart opsturen. Hopelijk lost dat het gezeur eindelijk eens op!

Anyway, na die rotte simkaart in een ander toestel gestopt te hebben (Siemens s35i, starte probleemloos op) heb ik hem weer teruggestopt in mijn S55. Werkt momenteel weer probleemloos... (ik kan nauwelijks meer zonder Orange World op dit moment, wie had dat gedacht een jaar geleden?) Ik vraag me alleen af of dat ik het toestel er op de lange termijn er niet mee beschadig?

• Rev!
  • Niet online
offtopic//
kan je me vertellen hoe het bereik van orange is? Zit nameljik te twijfelen om een s65 icm met orange 30 te nemen, alleen ik hoor van iedereen dat het bereik kut is?

• SithWarrior
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

lol, dat ligt er denk ik helemaal aan waar je woont :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• wouter37
  • Laatst online: 02-10 15:51
ik heb de laatste dagen staads last van dat vodafone wegvalt. ik heb al een nieuwe sim-kaart maar dat heeft niks geholpen. ik denk dat mijn S55 kapot is ik ga morgen wel naar de winkel. hebben nog meer mensen last van een wegvallende verbinding??

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Rev! schreef op 02 september 2004 @ 18:18:
offtopic//
kan je me vertellen hoe het bereik van orange is? Zit nameljik te twijfelen om een s65 icm met orange 30 te nemen, alleen ik hoor van iedereen dat het bereik kut is?
offtopic:
Daar hebben we Orange ervaringen voor ;), tenzij je het icm een Siemens bedoelt? Vergeleken met een Samsung S300 en Siemens S35i weinig verschil

Ik ben een half jaar geleden verhuis binnen Den Haag. Op beide plekken had ik zowat volle ontvangst. Op zich ook niet gek, op beide plekken was op 50-200 m afstand een zendmast te vinden...

Daarentegen bij mijn ouders in een buitenwijk in Roermond heb ik binnenshuis slechte ontvangst, terwijl de KPN van mijn pa en Vodaphone van mijn moeder er weinig problemen mee heeft... Telfort had daar jaren geleden trouwens ook al problemen. Weet niet hoe ze nu zijn.

Wel vreemd overigens, vandaag werd ik thuis gebeld op mobiel, viel opeens het geluid weg, keek ik naar de telefoon, nog maar 1-2 streepjes over...

[ Voor 16% gewijzigd door jules op 02-09-2004 21:39 ]

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-09 11:09

IvoB

Prutst er rustig op los

wouter37 schreef op 02 september 2004 @ 19:54:
ik heb de laatste dagen staads last van dat vodafone wegvalt. ik heb al een nieuwe sim-kaart maar dat heeft niks geholpen. ik denk dat mijn S55 kapot is ik ga morgen wel naar de winkel. hebben nog meer mensen last van een wegvallende verbinding??
heb je een carkit? De S55 heeft vaak problemen met de antenne connector, alhoewel Siemens dat niet toe wil geven.

• wouter37
IvoB schreef op 02 september 2004 @ 23:19:
[...]

heb je een carkit? De S55 heeft vaak problemen met de antenne connector, alhoewel Siemens dat niet toe wil geven.
ja ik heb een carkit maar de ontvangst is ook buiten de carkit slecht. ik wist niet dat dit een bekend probleem is. mijn telefoon valt net 2 maanden buiten de garantie dus dat zal wel weer geld gaan kosten :(

• Xof

Xof

btw voor de mensen die graag een andere cover willen voor hun S55, er is een IA bezig (op de gebruikelijke site) en een nieuwe cover kost zo'n 11 euro. Voor 11 euro ben je dus je krasjes kwijt die op je display zitten :P
Het zijn geen officieele covers van siemens.. IA loopt tot 11 september :)

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-09 11:09

IvoB

Prutst er rustig op los

wouter37 schreef op 02 september 2004 @ 23:22:
[...]
ja ik heb een carkit maar de ontvangst is ook buiten de carkit slecht. ik wist niet dat dit een bekend probleem is. mijn telefoon valt net 2 maanden buiten de garantie dus dat zal wel weer geld gaan kosten :(
Wat je zegt klopt precies. Het ontvangst is JUIST buiten de carkit slecht. Via de carkit sluit de connector op je dakantenne, en dan is alles goed. Ik heb een contact lopen bij Siemens, en zal jouw klacht meenemen. Ze weigeren namelijk toe te geven aan mijn klachten.
Siemens had mij namelijk een nieuwe houder en foon gestuurd! en het probleem kwam gewoon terug. Schoonmaken met alcohol was het advies. Maar ook dat helpt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-10 18:11
Rev! schreef op 02 september 2004 @ 18:18:
offtopic//
Lef om aan te geven een s65 aan te schaffen in dit topic ;)

Voor mij voorlopig geen siemens meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 08:10

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Er zijn ook mensen met S55's zónder problemen hoor :) de mijne is er 1 van, die doet het sinds februari 2003 prima - ik heb helemaal nergens last van. Je zult alleen meer mensen met problemen tegenkomen in dit topic omdat juist problemen vragen oproepen...
Binnenkort waarschijnlijk ook een S65 voor mij :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Inderdaad... die van mij doet het ook al sinds mei 2003 zonder problemen. Alleen het 'chromen' kapje bij de luidspreker heeft losgelaten, die moet ik nog even weer vastlijmen. Verder ben ik uitermate tevreden met het toestel.
Als mijn abo afloopt is er dus ook een grote kans dat ik ook aan de S65 ga :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb m'n s55 ook al sinds januari 2003 nooit problemen mee gehad nooit uitgevallen oid echt perfect. Als straks m'n abbonement afgelopen is heb ik eigelijk helemaal geen nieuwe telefoon nodig. Al is bijv zo'n s65 of sl65 ook wel erg mooi je gaat er alleen niet zo veel op vooruit (scherm en geluid alleen) en kost wel weer wat geld. Eigenlijk is het zonde van zo'n telefoon die het noch steeds goed doet.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2004 15:35 . Reden: typfouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-05 16:25
ik heb hem gekocht in april dit jaar,een maand gebruikt denk ik en geen problemen gehad
Maar achteraf ben ik toch teveredener met een nok
Dus ik verkoop deze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn S55 nu 14 maanden en ik heb vorige week een nieuw toetsenbordje besteld aangezien mijn 123 toetsen er uitgevallen zijn.
--Ik verwacht mijn toetsenbord zeer binnenkort te hebben. --
Ondertussen nieuw toetsenbord gemonteerd en telefoon is weer top. :P

Verder is en blijft ik zeer tevreden over de telefoon. O-)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2004 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Ik wacht nu alweer ruim 5 weken op mijn Siemens S55.
Wat zijn ze toch ongelovelijk traag daar bij Siemens! Mijn telefoon zou nog op onderdelen wachten.. En volgens belcompany heeft siemens een achterstand omdat er een groot te kort is aan onderdelen van onderandere de S55!
Fijn.. en ondertussen loopt mijn abbo gewoon door.

Voor mij ook geen siemens meer, idioot lange reparatietijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-09 21:33
robbertb schreef op 04 september 2004 @ 12:48:
Wat zijn ze toch ongelovelijk traag daar bij Siemens! Mijn telefoon zou nog op onderdelen wachten.. En volgens belcompany heeft siemens een achterstand omdat er een groot te kort is aan onderdelen van onderandere de S55!

Ik heb inmiddels mijn S55 vier 4x moeten laten repareren, en elke keer waren ze bij Siemens 3x binnen een week en 1x binnen 2 weken klaar met repareren. Weet je zeker dat Belcompany niks probeert af te schuiven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter37
robbertb schreef op 04 september 2004 @ 12:48:

de re4paratie tijd heeft niks met siemens te maken alle telefoons worden naar 1 reparatie punt gestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

wouter37 schreef op 05 september 2004 @ 12:43:
[...]
de re4paratie tijd heeft niks met siemens te maken alle telefoons worden naar 1 reparatie punt gestuurd
Niet helemaal waar; als ik mijn telefoon ter reparatie aanbied bij Orange gaat hij naar Dynafix in Nuth. Daarnaast kan ik hem ook bij Siemens zelf laten repareren. Ik geloof dat Belcompany weer een eigen andere repair centre heeft in de trent van Dynafix.

Anyway, je kan geluk hebben of pech hebben. De wet van Murphy geld hier ook weer. Heb je hem nodig dan duurd het lang, heb je hem amper nodig dan duurd het snel...

Heb gister mijn nieuwe simkaartje geactiveerd, voorlopig geen crashes meegemaakt. Nu alleen nog opnieuw het developer menu activeren. De ingang op mijn oude simkaart heeft geen effect op de nieuwe simkaart. :'(. Ben benieuwd hoe de foon reageerd als het developer menu geactiveerd is...

edit:
Heb inmiddels het developer menu geactiveerd gekregen

verders
Verders (op het crashen na) vind ik het toestel zeer prettig in het gebruik, af en toe wat langzaam waardoor ik een toetsje tijdens het typen (T9) oversla, maar de functionaliteiten en de grootte van het toestel doen dat zeker teniet. Regelmatig (lees meerdere keren per dag) ontvang ik e-mailtjes op het toestel en een enkele keer schrijf ik kleine of grote e-mailtjes als reply. Heb zelfs al verschillende keren meegemaakt dat ik de maximale hoeveelheid tekens had bereikt van het schrijven van een e-mailtje (d'r zat een behoorlijk stuk van de oude e-mail in die automatisch word ingekort). Anyway, wil je datzelfde bereiken door alleen te typen ben je denk ik wel een paar uur mee bezig. Een groot probleem is het voor mij dus eigenlijk ook niet.

Ben zeer benieuwd wat precies de opvolgers in de S serie te bieden hebben. Volgend jaar mei komt er voor mij iig een nieuw toestel. Ik ben benieuwd hoe lang mijn huidige (gerefurbished; 2-3 maanden in mijn bezit) het fysiek nog uithoud. De toetsen voelen vooralsnog stabiel aan.

[ Voor 3% gewijzigd door jules op 05-09-2004 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Moest mijn S55 ook een keer opsturen, deed precies 2 weken bij Belcompany.
Nu heb ik de S55 verkocht, en wil ik de C62 kopen, maar lees daar nu best wel slechte ervaringen over

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertb
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-01-2024
Ter informatie. Mijn 3 toets valt er weer zowat uit (zit los) en met nog veel meer problemen ga ik asap Siemens weer eens bellen. Heel even wachten totdat een collega een nieuwe foon heeft zodat ik tijdelijk een vervangend toestel heb. Wordt er een beetje ziek van, zeker omdat ik het toestel en de mogelijkheden zelf gewoon enorm fijn vind. Als ik ooit geld over heb en de Treo 610 uit is ga ik die wel aanschaffen denk ik ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Mijn projectje Sony Ericsson T630 heb ik iig van de baan geschoven, zelfs de K700i schijnt software probs te hebben. Ik zou immers terug bij af zijn mocht ik daar voor gaan...

[edit]
hmz, browsende over de Siemens site ben ik nog wat nieuwe dingetjes tegen gekomen. Siemens heeft een eigen probleem oplosser (helaas in het engels) online gezet.

Hier staan o.a. voor mij wat nieuwe dingen in over standby tijd etc; o.a. wat facts. Interessant wellicht: http://icm-km4.erlm.sieme...egeln/standbyzeit_wdb.htm
Measured value in standby mode:

* 1 minute of telephoning reduces the standby time by/to 2 hours, depending on the transmission power
* 1 minute of activated display reduces the standby time by 1 hour
* 10 seconds of playing within the menu reduces the standby time by 10 minutes
* 1 minute of searching the network reduces the standby time by 1/4 hour
* 1 minute of cell broadcasts (continuous) reduces the standby time by 1/2 hour
* Screensaver, animations and background pictures can reduce the standby time by up to 50%!
Met name die laatste is interesting; gee, ik wist niet dat dat zelfs tot 50% kon schelen!

[edit]
Hmz, eerste crash alweer meegemaakt met de nieuwe simkaart en het developer menu geactiveerd. Gaat lekker :9
Situatie: was bestanden aan het kopiëren middels explorer van pc naar S55 via SDS en datakabel (verbinding is vele malen weggevallen voorafgaand).
Crashen: beelscherm uit met witte streep in het midden en een korte zoom toon van 0,5 sec.

Idee om hem te flashen naar SW 91? Of moet ik eerst de data kabel goed testen? De originele SW 20 is er niet door mij opgezet.

[ Voor 93% gewijzigd door jules op 05-09-2004 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Vandaag 2 crashes achter elkaar, beide na het ontvangen van een sms. Vreemd genoeg crasht hij niet na het ontvangen van iedere sms. Wederom developer menu geactiveerd... Crash zonder zoom toon ditmaal.

Ik ga maar eens op zoek naar een nieuwe tune voor sms-jes. Mogelijk ligt het daar aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:41
heb de s55 nu al 2 jaar, nog nooit een crash gehad. sinds kort een nieuw toestel gekregen na waterschade oude. krijg vrijdag een s65 dus je mag mijne wel overnemen voor een zacht prijsje ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

wibblemoo schreef op 06 september 2004 @ 21:21:
heb de s55 nu al 2 jaar, nog nooit een crash gehad. sinds kort een nieuw toestel gekregen na waterschade oude. krijg vrijdag een s65 dus je mag mijne wel overnemen voor een zacht prijsje ? :P
Zolang hij binnen 3 maanden na de laatste reparatie aangemeld word voor een nieuwe reparatie heb ik recht op een reparatie of een toestel swap. Alhoewel, ik zou dan natuurlijk wel een beter reserve toestel hebben :9 (S35 is toch niet zo functioneel meer ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik heb vandaag bericht gekregen van Harmony Service Center (m'n verzekeringsbedrijf) dat de schade aan mijn S55 niet meer te repareren is. Daarom gaan ze een nieuw toestel uitkeren, wat volgens hun "gelijkwaardig" is. En dat is een Samsung X600 geworden. Nou sorry, maar dat kunnen ze toch niet maken? Waarom heb ik dan mijn S55 verzekerd? En stel nou dat ik een Carkit had?
Iemand hier meer ervaring mee heeft?

[edit]
Even wat onderzoek gedaan. Ik vind een Samsung X600 dus totaal niet vergelijkbaar. Er zit geen Blue Tooth op en het toestel is nog groter ook. Morgen maar eens een boos telefoontje naar hun...

[update]
Ik heb net gebeld en ik mag gewoon een toestel uitzoeken @ T4 telecom, moest me daar laten adviseren. Ik wil weer een S55 (moet in die prijsklasse blijven denk ik).
Morgen meer nieuws. :)

[ Voor 38% gewijzigd door Beekforel op 09-09-2004 10:54 ]

• geertb
Ik merk trouwens, ik heb als screensaver standaard de analoge klok, dat als je nu goed kijkt (in bijv een wit scherm) dat het net lijkt alsof het een beetje ingebrand is. Je ziet heel vaag een ronde vorm in 't scherm namelijk.

Ik heb tijdelijk leentoestel gefixt, nu nog even wachten op mn BT dongle, dan kan ik Siemens weer bellen om 'm (wederom) op te sturen

• Xof

Xof

Beekforel schreef op 08 september 2004 @ 22:24:
Ik heb vandaag bericht gekregen van Harmony Service Center (m'n verzekeringsbedrijf) dat de schade aan mijn S55 niet meer te repareren is. Daarom gaan ze een nieuw toestel uitkeren, wat volgens hun "gelijkwaardig" is. En dat is een Samsung X600 geworden. Nou sorry, maar dat kunnen ze toch niet maken? Waarom heb ik dan mijn S55 verzekerd? En stel nou dat ik een Carkit had?
Iemand hier meer ervaring mee heeft?

[edit]
Even wat onderzoek gedaan. Ik vind een Samsung X600 dus totaal niet vergelijkbaar. Er zit geen Blue Tooth op en het toestel is nog groter ook. Morgen maar eens een boos telefoontje naar hun...

[update]
Ik heb net gebeld en ik mag gewoon een toestel uitzoeken @ T4 telecom, moest me daar laten adviseren. Ik wil weer een S55 (moet in die prijsklasse blijven denk ik).
Morgen meer nieuws. :)
Ik denk dat je dan op de S65 komt omdat de S55 niet meer leverbaar is.. zul je wel iets moeten bijbetalen :)
Maar die s55 is nog redelijk wat waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Xof schreef op 09 september 2004 @ 21:54:
[...]

Ik denk dat je dan op de S65 komt omdat de S55 niet meer leverbaar is.. zul je wel iets moeten bijbetalen :)
Maar die s55 is nog redelijk wat waard :)
S55 was nog wel leverbaar, KPN iMode toestel. Helaas waren die gelocked... En dan had ik €60,- (!!) bij moeten betalen...

Toch maar gekozen voor die Samsung X600, is nog best een redelijk toestel eigenlijk.
Nu heb ik dus nog een S55 Camera, oplader en ergens een datakabel...

* Beekforel verlaat dit topic... :w

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:50
Ook bij mijn S55 heeft de 2-toets het na slechts 9 maanden opgegeven, hij zit nu behoorlijk los.
Ik begrijp dat de garantie op het toetsenbord maar 6 maanden is, maar omdat dit een veel voorkomend probleem bij dit toestel is hoop ik dat ze 'm desondanks nog binnen de garantie voor me willen repareren. Zijn er mensen met datzelfde toetsen-probleem wier S55 meer dan 6 maanden na aankoop toch nog gratis werd gerepareerd? Of ga ik moeten betalen? En kan ik het beter via de winkel doen, of rechtstreeks bij Siemens?

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Inmiddels wacht ik alweer ruim 6(!!) weken op mijn s55..
Ook fijn zo, zo heb ik dus een ruime maand effectief minder garantie. Nou krijg ik zeker 1 dag voordat me garantie afloop em terug :(
Ik heb trouwens nu wel na wat klagen bij belcompany een nokia 3310 te leen gekregen.. Want ik kon niks, terwijl me abbo doorliep.

Enneh reparatietijd heeft wel met siemens te maken. Ik heb zelf naar siemens gebeld en daar bevestigden ze dat ze mijn toestel hadden. En ze zeiden dat hij nog steeds op onderdelen wacht.. Een zogenaamde controller ofzo.

En die mevrouw van belcompany liet zien op een site dat siemens dus problemen had met de bevoorrading van onderdelen van o.a. de s55

[ Voor 36% gewijzigd door robbertb op 11-09-2004 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Anakha schreef op 11 september 2004 @ 00:21:
Ook bij mijn S55 heeft de 2-toets het na slechts 9 maanden opgegeven, hij zit nu behoorlijk los.
Ik begrijp dat de garantie op het toetsenbord maar 6 maanden is, maar omdat dit een veel voorkomend probleem bij dit toestel is hoop ik dat ze 'm desondanks nog binnen de garantie voor me willen repareren. Zijn er mensen met datzelfde toetsen-probleem wier S55 meer dan 6 maanden na aankoop toch nog gratis werd gerepareerd? Of ga ik moeten betalen? En kan ik het beter via de winkel doen, of rechtstreeks bij Siemens?
Gewoon proberen, en anders heb ik nog mogelijk een truukje:
Heb gemerkt dat mijn toestel een stuk minder vaak crasht met een andere SMS tune. Mogelijk kun je het developer menu activeren en mijn SMS tune installeren, succes bijna wel gegarandeerd ;). Op software problemen krijg je wel de 2 jaar garantie :D.

Wellicht dat anderen dat ook willen proberen ofdat mijn ondervindingen kloppen?
robbertb schreef op 11 september 2004 @ 16:41:
[....] Nou krijg ik zeker 1 dag voordat me garantie afloop em terug :(
Garantie verlopen? Bekijk de Siemens site eens, je hebt 2 jaar garantie! Daarnaast krijg je ook garantie op je reparatie. Vandaar dat ik afgelopen zaterdag maar weer eens naar de Orange Shop ben gegaan. Zonder al te veel morren heb ik een toestel swop weten te regelen vanwege de nog steeds aanhoudende crashes. Het enige jammere was dat Dynafix geen S55's meer op voorraad had en ze al weer wat langer leverproblemen hadden. Mochten ze weer nieuwe binnen krijgen, dan krijg ik zo spoedig mogelijk een enveloppe opgestuurd. Ik ben iig weer verzekerd van een nieuw toestel :D. Helaas wel alweer mijn 4e ofzo. Op die crashes na vind ik het toestel zo prettig. Wellicht krijg ik de keer daarop een S65 aangeboden, stiekem blijf ik daarop hopen :D.

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Ch!pY-J schreef op 14 september 2004 @ 16:10:

[...]

Garantie verlopen? Bekijk de Siemens site eens, je hebt 2 jaar garantie! Daarnaast krijg je ook garantie op je reparatie. Vandaar dat ik afgelopen zaterdag maar weer eens naar de Orange Shop ben gegaan. Zonder al te veel morren heb ik een toestel swop weten te regelen vanwege de nog steeds aanhoudende crashes. Het enige jammere was dat Dynafix geen S55's meer op voorraad had en ze al weer wat langer leverproblemen hadden. Mochten ze weer nieuwe binnen krijgen, dan krijg ik zo spoedig mogelijk een enveloppe opgestuurd. Ik ben iig weer verzekerd van een nieuw toestel :D. Helaas wel alweer mijn 4e ofzo. Op die crashes na vind ik het toestel zo prettig. Wellicht krijg ik de keer daarop een S65 aangeboden, stiekem blijf ik daarop hopen :D.
Nou het was meer iets waar ik bang voor was. Ik heb het toestel aangeschafd in november 2003. Maar a.s. vrijdag is het al 7 weken geleden dat ik em naar Belcompany gebracht heb.
Ik ga vrijdag naar Belcompany en vragen hoe lang het nog duurt. Als ze daar geeen antwoord op hebben, eis ik een nieuw toestel. Of ben ik dan onredelijk?
Ik heb wel sinds 2 weken een 3310 te leen.. Maarja ik heb niet voor niks zo duur toestel genomen!

[ Voor 5% gewijzigd door robbertb op 15-09-2004 13:39 ]

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

ik weet niet precies wat je rechten hierin zijn. Probeer goed te onderhandelen. En laat je niet te snel afwimpelen. Bedenk vantevoren wat je wilt eisen, de redenen daarvoort etc.. dan sta je tenminste sterk tegen die verkoper..

Meestal zal een eenvoudige verkoper (m/v) je proberen af te wimpelen met verhalen die niet 100% waar zijn, vraag daarom naar een hoger geplaatste die wel 100% thuis is in zijn vakgebied. D'r zijn nog ontzettend veel verkopers (net zoals consumenten trouwens) die niets weten van dat ze verplicht zijn als winkel om 2 jaar garantie op producten te leveren en dat proberen af te wikkelen op de producenten. Dan hebben zij er immers geen omkijken meer naar....

Begin anders een vriendelijk gesprek over klantvriendelijkheid, wees hier wel voorzichtig mee, voor sommigen is dit een gevoelige snaar!

Bovenal, wees altijd vriendelijk en redelijk tegen verkopers (m/v)!

Dit zijn ook min of meer mijn succes technieken om dingen te bereiken die officieel niet mogelijk zijn of in een grijs gebied bevinden.

[ Voor 66% gewijzigd door jules op 16-09-2004 11:51 . Reden: post update met wat meer info... ]

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Iemand al z'n S55 geprobeerd te synchroniseren via BT met Windows XP Service Pack 2? Is echt een enorme vooruitgang! Ik heb de MSI BT dongle (6967), en je hebt nu niet meer een heel pak drivers nodig, maar alleen dit bestandje.

Daarna via je Configuratiescherm even de S55 opzoeken, seriele poorten instellen, XTNDConnectPC instellen op synchroniseren via seriele poort en klaar is klara :+

Verder werkt de knop die XTNDConnect in Outlook maakt nu ook, je hoeft niet meer eerst handmatig een seriele verbinding op te zetten. De snelheid is ook erg verbeterd. _/-\o_ Microsoft _/-\o_

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-07 15:38

Shedman

Met het hart op de goede plek

Ik weet niet wat ik heb gedaan, maar plotseling is mijn T9 de helft van de door mij ingevoerde woorden kwijt. Sommige kent 'ie nog wel, andere moet ik opnieuw invoeren. Beetje vreemd op zich. SW20 staat er geloof ik op.

En ik moet het plasticje dat boven het scherm voor de luidspreker zit er weer ff in plakken. Is er een tijdje geleden uitgevallen. Maar kon zo weer gelijmd volgens de dame bij de T-Mobile-winkel in Trier :)

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Shedman schreef op 16 september 2004 @ 22:57:
Ik weet niet wat ik heb gedaan, maar plotseling is mijn T9 de helft van de door mij ingevoerde woorden kwijt. Sommige kent 'ie nog wel, andere moet ik opnieuw invoeren. Beetje vreemd op zich. SW20 staat er geloof ik op.
T9 kan volgens mij een bepaald aantal woorden herbergen die door de bruiker zelf zijn ingesteld. Mocht dat geheugen vol zijn en je voegt een nieuw woord toe dan word volgens mij het oudste woord weer verwijderd. Ik heb dit letterlijk ergens ooit gelezen, maar ook zelf enigszins ondervonden.
Wellicht heb je opeens een paar nieuwe woorden toegevoegd waardoor oudere woorden weer verwijderd werden?
En ik moet het plasticje dat boven het scherm voor de luidspreker zit er weer ff in plakken. Is er een tijdje geleden uitgevallen. Maar kon zo weer gelijmd volgens de dame bij de T-Mobile-winkel in Trier :)
Hmz, heb nooit langer dan 6 maanden een toestel gehad, werd voor die tijd meestal weer verruild voor een andere S55. Maar heb het al wel vaker gezien bij anderen... Hoe lang heb je jouw toestel al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

He he, eindelijk na 1,5 jaar heb ik eens XTNDConnect aan de praat gekregen icm Outlook. Een nieuwe install van XP en Office 2000 deed wonderen... Maar wat een geklooi met instellen zeg! Voordat het zover is moet je nog aan een x aantal instellingen rommelen voordat het lukt.

Maar nu mijn vraag: Duurd het altijd zo lang dat synchroniseren? Met name het opstarten duurd bij mij een minuut of soms nog langer...

Opnieuw de vraag ofdat iemand al uitgeprobeerd heeft om deze ringtone als sms in te stellen als het developer menu geactiveerd is. Ik heb sinds dat ik een andere ringtone heb ingesteld geen crashes meer meegemaakt...
Wel een paar keer dat het toestel slecht tot niet reageerd als dat ik mijn mail wil ophalen; danwel bij het instellen van het mail account, dan wel bij het afbreken van het downloaden. Enige remedie was toestel uitschakelen en opnieuw inschakelen.
Shedman schreef op 16 september 2004 @ 22:57:
Hmz, ik moet hier toch even op terugkomen, zelf heb ik ook SW20 en heb de afgelopen maand 2 keer meegemaakt dat T9 niet goed functioneerd. Ik wil een woord typen, maar op de één of andere manier lijkt hij dan een andere taal te gebruiken en er een niet in NL bestaande combi uit te maken. Één letter wissen uit de reeks en opnieuw de juiste letter erachter zetten verhelpt het wel, maar vreemd is het wel iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07 16:21
Na anderhalf jaar intensief gebruik gaat mijn S55 zijn eerste kuren vertonen... contact van het licht achter de toetsen is slecht, licht knippert en doet soms helemaal niets... maar goed, ik vind het geen ramp... zolang ik maar mee kan bellen :) Zodra de SK65 uit is ga die aanschaffen (uiteraard met sponsoring van m'n telco :))

By each crime and every kindness, we birth our future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-07 15:38

Shedman

Met het hart op de goede plek

Ik heb de mijne sinds 20 oktober vorig jaar. Nog geen nieuwe gehad en ook (nog) niet nodig gehad..

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toppelino
  • Laatst online: 10-02 16:55
Net zoals bij Ch!pY-J is mijn toestel ook gecrashed met een korte zoem. Mijn adresboek is nu verdwenen. Ik heb wel ooit via de verkenner een backup gemaakt, maar deze is niet terug te plaatsen omdat ik het bestaande bestand niet mag overschrijven. Ook een format via het toestel hielp niet. Iemand een idee hoe ik het terug kan zetten?

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

toppelino schreef op 21 september 2004 @ 18:11:
Net zoals bij Ch!pY-J is mijn toestel ook gecrashed met een korte zoem. Mijn adresboek is nu verdwenen. Ik heb wel ooit via de verkenner een backup gemaakt, maar deze is niet terug te plaatsen omdat ik het bestaande bestand niet mag overschrijven. Ook een format via het toestel hielp niet. Iemand een idee hoe ik het terug kan zetten?
Hmz, het adresboek is één van de weinige zaken die je wel goed kunt backuppen middels SDS naar een txt bestand of Outlook, maar niet via de verkenner.
D'r zijn methodes/programma's om de gehele telefoon uit te lezen en uiteindelijk terug te zetten, maar verwijzingen daarnaar hier op GoT zijn niet toegestaan bij mijn weten. Zelf heb ik er trouwens ook geen ervaring mee.
Wellicht kun je op zoek gaan naar programma's die de desbetreffende adresboek bestanden kunnen decrypten zodat je ze alsnog via SDS als tekstbestand kunt invoeren dan wel handmatig?

Toendertijd was mijn redding dat ik regelmatige backups maakte vanuit SDS naar een bestand toe. Ik was wellicht 1 á 2 items kwijt...

Anyway, succes ermee!

• toppelino
  • Laatst online: 10-02 16:55
Bedankt, ik was er eigenlijk al bang voor. Ik zal nog eens wat beter op het net gaan zoeken naar mogelijke oplossingen, maar ik verwacht niet dat ik het vandaag wel zal vinden. Ik dacht dat mijn manier van backuppen wel goed was, maar niet dus. Nu doe ik het ook maar via SDS naar een txt bestand.

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Tsja, voor de overige bestanden en deels de toestel configuratie is het wel een manier van backuppen, het werkt alleen niet voor het adresboek...

ps Backups moet je eigenlijk ook testen, anders heeft het immers in sommige gevallen ook geen nut wat je doet ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-10 18:11
Verwijderd schreef op 04 september 2004 @ 10:58:
Ik heb mijn S55 nu 14 maanden en ik heb vorige week een nieuw toetsenbordje besteld aangezien mijn 123 toetsen er uitgevallen zijn.
--Ik verwacht mijn toetsenbord zeer binnenkort te hebben. --
Ondertussen nieuw toetsenbord gemonteerd en telefoon is weer top. :P

Verder is en blijft ik zeer tevreden over de telefoon. O-)
Waar heb je dat toetsenbord besteld, is het een lastige klusje om het in te bouwen, en hoeveel heb je ervoor betaald?

vandaag is bij mij de 3 toets afgebroken, en kan hem er niet zoals de 2 toets inklikken...loop nu dus met een telefoon die eruit ziet als een wisselend melkgebit (8>

Je kan veel zeggen, maar de kwaliteit van deze telefoon is ronduit beroerd, tuurlijk zijn er mensen die geluk hebben en wel een goede tel hebben, maar iedereen die ik ken met een s55 heeft er problemen mee. Kan er echt vet pissig over worden, maar dat komt misschien omdat vandaag echt alles tegen zit. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Ch!pY-J schreef op 22 september 2004 @ 12:39:
[...]

Hmz, het adresboek is één van de weinige zaken die je wel goed kunt backuppen middels SDS naar een txt bestand of Outlook, maar niet via de verkenner.
D'r zijn methodes/programma's om de gehele telefoon uit te lezen en uiteindelijk terug te zetten, maar verwijzingen daarnaar hier op GoT zijn niet toegestaan bij mijn weten. Zelf heb ik er trouwens ook geen ervaring mee.
Wellicht kun je op zoek gaan naar programma's die de desbetreffende adresboek bestanden kunnen decrypten zodat je ze alsnog via SDS als tekstbestand kunt invoeren dan wel handmatig?

Toendertijd was mijn redding dat ik regelmatige backups maakte vanuit SDS naar een bestand toe. Ik was wellicht 1 á 2 items kwijt...

Anyway, succes ermee!
download mdm(nieuwe software voor x65 serie, maar werkt ook op s55). Daarmee heb ik mijn complete s55 gebackupt(inclusief wallpapers, spellen, adresboek, etc, instellingen van wekker, agenda, beltonen echt alles) en vervolgens zo op mn s65 gezet, superhandig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaagmans
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:28
MaZe schreef op 24 september 2004 @ 14:58:
[...]

Waar heb je dat toetsenbord besteld, is het een lastige klusje om het in te bouwen, en hoeveel heb je ervoor betaald?

vandaag is bij mij de 3 toets afgebroken, en kan hem er niet zoals de 2 toets inklikken...loop nu dus met een telefoon die eruit ziet als een wisselend melkgebit (8>

Je kan veel zeggen, maar de kwaliteit van deze telefoon is ronduit beroerd, tuurlijk zijn er mensen die geluk hebben en wel een goede tel hebben, maar iedereen die ik ken met een s55 heeft er problemen mee. Kan er echt vet pissig over worden, maar dat komt misschien omdat vandaag echt alles tegen zit. :|
Ik kwam er gister achter dat mijn 3 toets ook stuk was. Moet helaas nog tot mei 2005 wachten totdat ik een nieuw abbo+toestel kan uitkieze. Iemand ervaring met hoe lang zo'n loszittend knopje nog blijft zitten? Hoop dat ik het nog tot 2005 kan uitzitten anders moet ik nu al op zoek naar een alternatief (MET BLUETOOTH)....
Tips anyone?

- Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 23:15
Zaagmans schreef op 27 september 2004 @ 09:43:
[...]

Ik kwam er gister achter dat mijn 3 toets ook stuk was. Moet helaas nog tot mei 2005 wachten totdat ik een nieuw abbo+toestel kan uitkieze. Iemand ervaring met hoe lang zo'n loszittend knopje nog blijft zitten? Hoop dat ik het nog tot 2005 kan uitzitten anders moet ik nu al op zoek naar een alternatief (MET BLUETOOTH)....
Tips anyone?
bij mij zijn toets 2 en 3 ook al tijdje los. toets 2 blijft er opzich wel inzitten. maar 3 niet. ook niet met secondelijm :/
dus heb ik het maar met een plakbandje opgelost. en dat werk eigenlijk wel goed. je went er gauw genoeg aan.

http://puckstar.com/PICT0128.JPG
http://puckstar.com/PICT0130.JPG

maar in december (als me contract weer afloopt) neem ik echt wel een ander toestel. kolere zeg wat een bagger.

de juggle (grootste toets net onder het scherm) zit ook al aardig los. maar volgens mij kan die er (gelukkig) niet uitvallen.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaagmans
  • Laatst online: 00:28
PuckStar schreef op 27 september 2004 @ 13:00:
[...]

bij mij zijn toets 2 en 3 ook al tijdje los. toets 2 blijft er opzich wel inzitten. maar 3 niet. ook niet met secondelijm :/
dus heb ik het maar met een plakbandje opgelost. en dat werk eigenlijk wel goed. je went er gauw genoeg aan.

maar in december (als me contract weer afloopt) neem ik echt wel een ander toestel. kolere zeg wat een bagger.

de juggle (grootste toets net onder het scherm) zit ook al aardig los. maar volgens mij kan die er (gelukkig) niet uitvallen.
Wel een beetje een knake oplossing, maarja als het werkt, dan werkt het! :P
BEdankt voor je reactie en uitleg.

- Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Na 7 weken wachten is ook eindelijk mijn S55 weer gemaakt.
Frontje is nieuw, geen krassen meer en mijn 7 toets is ook weer gemaakt.
Ik heb trouwens SW-version 90. en SW-Date 2003-11-18. Is dit de nieuwste? Ik dacht van wel maar die datum doet vermoeden dat dit een oude firmware is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

SW 91. das de nieuwste en die is van 26-05-2004

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaZe schreef op 24 september 2004 @ 14:58:
[...]

Ik heb hem op internet via ebay besteld (kosten 10 euro + 3 euro verzend kosten).
Het was goed te doen om het toetsenbord te vervangen maar ik moest wel 4 pinnetjes heel voorzichtig afvijlen.
Maar afgelopen week was ik bij Vodafone in de winkel en daar vertelde ze mij dat je eingelijk wel??? garantie zou hebben op je toetsenbord (dus langer als 3 of 6 maanden). Die kerel zei dat je gewoon zelf je telefoon dan op moest sturen naar een siemens reparatuur. Ik vond het maar een raar verhaal maar ja nog een keer checken kan natuurlijk geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Ik heb dus SW90. En mijn telefoon is net terug van een reparatie, o.a. voor crashen en kapot toetsenbordje.. Is het wel verstandig de firmware up te graden naar SW91 en ook het developermenu te activeren?
(Wat voegt SW91 trouwens toe?)
Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 09:56:
[...]

Ik heb hem op internet via ebay besteld (kosten 10 euro + 3 euro verzend kosten).
Het was goed te doen om het toetsenbord te vervangen maar ik moest wel 4 pinnetjes heel voorzichtig afvijlen.
Maar afgelopen week was ik bij Vodafone in de winkel en daar vertelde ze mij dat je eingelijk wel??? garantie zou hebben op je toetsenbord (dus langer als 3 of 6 maanden). Die kerel zei dat je gewoon zelf je telefoon dan op moest sturen naar een siemens reparatuur. Ik vond het maar een raar verhaal maar ja nog een keer checken kan natuurlijk geen kwaad.
Ik heb mijn telefoon ook al langer dan 6 maanden. En mijn toetsenbord werd ook gewoon vernieuwd. Zoals het hoort vind ik, 6 maanden is geen garantie... en het is gewoon een fout in het ontwerp.

• gratiz
  • Laatst online: 06-10 12:17
ik zit met een vaag probleem. Via mijn Vodafone GPRS verbinding probeer ik op mobiel.heineken.nl een Nametone te downloaden. Terwijl ik nog ongeveer 500Kb aan geheugen vrij heb, krijg ik de volgende error: "Fout:document te groot voor geheugen".
Hierna is het me wel gelukt om wat te downloaden bij Daclogo.

Ik las ergens dat die misschien kan komen dat voor downloaden ook wel eens WAP 2.0 nodig is, terwijl de dat niet op de Siemens zit?

Heeft iemand enig idee?

Op zoek naar gratis producten? https://www.gratiZ.nl

• Anakha
Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 09:56:
[...]
Klopt inderdaad, ik heb mijn 9-maanden oude S55 vorige week naar Siemens opgestuurd, na eerst even met Siemens te hebben gebeld. De mevrouw van Siemens wist me te vertellen dat er op het toetsenbord gewoon 2 jaar garantie zit, dus ik mocht 'm opsturen en het zou kosteloos gerepareerd worden.

• PuckStar
Anakha schreef op 29 september 2004 @ 12:29:
[...]

Klopt inderdaad, ik heb mijn 9-maanden oude S55 vorige week naar Siemens opgestuurd, na eerst even met Siemens te hebben gebeld. De mevrouw van Siemens wist me te vertellen dat er op het toetsenbord gewoon 2 jaar garantie zit, dus ik mocht 'm opsturen en het zou kosteloos gerepareerd worden.
welk nummer heb je gebeld. en waar heb je het toestel naar opgestuurd?
aangetekend? en gewoon een bubbelenveloppe?

ik ga em ook maar opsturen. vind ik belachelijk.

[My Home Automations]

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Ik heb nu winxp SP2 en mijn telefoon is netterug van de reparatie.. Maar ik krijg het niet meer voor elkaar om via bluetooth een GPRS verbinding op te bouwen naar mijn notebook (heb een MSI bluetooth dongle). Tijdens de GPRS setup wordt mijn telefoon gewoonweg niet gevonden via bluetooth. Bestanden overzetten en contacten/smsbeheer werkt wel gewoon. Iemand een idee waar dit aan ligt?

Verwijderd

Ik krijg het ook niet voor elkaar om via gprs te internetten op mijn notebook. Ik heb win xp sp2 home met een bluetooth stick van EPoX. Daarnaast heb ik oronge world. Kan iemand vertellen hoe ik dit allemaal moet instellen? Ik kom er niet uit.

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

gratiz schreef op 29 september 2004 @ 11:24:
ik zit met een vaag probleem. Via mijn Vodafone GPRS verbinding probeer ik op mobiel.heineken.nl een Nametone te downloaden. Terwijl ik nog ongeveer 500Kb aan geheugen vrij heb, krijg ik de volgende error: "Fout:document te groot voor geheugen".
Hierna is het me wel gelukt om wat te downloaden bij Daclogo.

Ik las ergens dat die misschien kan komen dat voor downloaden ook wel eens WAP 2.0 nodig is, terwijl de dat niet op de Siemens zit?

Heeft iemand enig idee?
Jazeker. Heb een dik jaar geleden al uitgevist dat het toestel via de browser bestanden tot 15kb grootte kan downloaden. Dit geld zowel voor ringtones, wallpapers, screensavers etc.. Wel kan je ze naar jezelf e-mailen of op een andere wijze erop zetten. Ringtones tot 48 kb kunnen afgespeeld worden. Grotere bestanden leveren problemen op.

Wat overigens opmerkelijk is: Ik heb laatst een animated.gif image geopend van 80 KB, maar die kon het toestel wel aan! Hij speelde de animatie nog sneller af dan de Nokia 6230.
robbertb schreef op 29 september 2004 @ 12:53:
Ik heb nu winxp SP2 en mijn telefoon is netterug van de reparatie.. Maar ik krijg het niet meer voor elkaar om via bluetooth een GPRS verbinding op te bouwen naar mijn notebook (heb een MSI bluetooth dongle). Tijdens de GPRS setup wordt mijn telefoon gewoonweg niet gevonden via bluetooth. Bestanden overzetten en contacten/smsbeheer werkt wel gewoon. Iemand een idee waar dit aan ligt?
Wellicht een toestel swap gehad? Dan heb je ook een ander BT adres. Probeer hem eens opnieuw te pairen. Zorg dat beide toestellen elkaar kunnen zien door ze voor elkaar zichtbaar te maken...
Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 15:03:
Ik krijg het ook niet voor elkaar om via gprs te internetten op mijn notebook. Ik heb win xp sp2 home met een bluetooth stick van EPoX. Daarnaast heb ik oronge world. Kan iemand vertellen hoe ik dit allemaal moet instellen? Ik kom er niet uit.
Lang verhaal, ik heb er vast wat over geschreven in het verleden. In deel 2 of 3 kun je er meer over vinden. Ook in het Orange topic is er ooit wat over verteld...

• geertb
Ik heb m'n foon nogsteeds niet teruggestuurd naar Siemens, moet nogsteeds even vervangend toestel regelen en bellen. Hij doet 't nogsteeds ;)

Wel ondertussen een BT dongle gekocht, heeft er iemand ervaring met de Voice Gateway i.c.m. een S55? Ik krijg 't niet aan de praat, zit er soms ergens een optie nog?

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
PuckStar schreef op 27 september 2004 @ 13:00:
[...]

Heb ik ook gehad, maar dan met me S45, gewoon opgestuurd en werd mooi gratis hersteld :)

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Ch!pY-J schreef op 29 september 2004 @ 19:19:
[...]

[...]

Wellicht een toestel swap gehad? Dan heb je ook een ander BT adres. Probeer hem eens opnieuw te pairen. Zorg dat beide toestellen elkaar kunnen zien door ze voor elkaar zichtbaar te maken...

[...]
Ik ben vergeten te melden dat dit dus eerst wel werkte. Maar heb dus ondertussen SP2 geinstalleerd. Ik heb geen toestelswap gehad. Volgens mij hebben ze alleen het frontje vernieuwd. (firmware versie(fw90) was het zelfde, en bepaalde instellingen waren nog aanwezig). Vaag trouwens dat ze niet de firmware hebbenverhoogd naar FW91, aangezien hij ook wel es crashte.
Opnieuw pairen helpt dus niet, anders zou ik ook geen files over kunnen zetten.
geertb schreef op 29 september 2004 @ 19:48:
Ik heb m'n foon nogsteeds niet teruggestuurd naar Siemens, moet nogsteeds even vervangend toestel regelen en bellen. Hij doet 't nogsteeds ;)

Wel ondertussen een BT dongle gekocht, heeft er iemand ervaring met de Voice Gateway i.c.m. een S55? Ik krijg 't niet aan de praat, zit er soms ergens een optie nog?
Ja daar heb ik ervaring mee. Bij mij werkte het gewoonweg niet. Kon wel alles installeren en zo voicegateway. Alles netjes herkend, alleen ik hoorde niks :(

• Anakha
PuckStar schreef op 29 september 2004 @ 12:33:
[...]

welk nummer heb je gebeld. en waar heb je het toestel naar opgestuurd?
aangetekend? en gewoon een bubbelenveloppe?

ik ga em ook maar opsturen. vind ik belachelijk.
Bij deze link kun je 't telefoonnummer vinden, voor GSM is dat dus 0900 3333100 (kost 1 euro per gesprek, ongeacht de lengte van 't gesprek). Dan moet je 't IMEI-nummer en probleem etc. doorgeven, en krijg je van Siemens een RMA-code, die je moet vermelden bij 't opsturen. Dan aangetekend opsturen naar het Siemens Reparatiecenter in Zoetermeer, ik heb 'm in bubbelplastic in een doosje gedaan, voor de zekerheid.

• PuckStar
Anakha schreef op 30 september 2004 @ 12:31:
[...]

Bij deze link kun je 't telefoonnummer vinden, voor GSM is dat dus 0900 3333100 (kost 1 euro per gesprek, ongeacht de lengte van 't gesprek). Dan moet je 't IMEI-nummer en probleem etc. doorgeven, en krijg je van Siemens een RMA-code, die je moet vermelden bij 't opsturen. Dan aangetekend opsturen naar het Siemens Reparatiecenter in Zoetermeer, ik heb 'm in bubbelplastic in een doosje gedaan, voor de zekerheid.
thanx
binnenkort maar effe opsturen

het 0 knopje is er nu ook uitgevallen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

[My Home Automations]

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

robbertb schreef op 29 september 2004 @ 23:15:
[...]

Ik ben vergeten te melden dat dit dus eerst wel werkte. Maar heb dus ondertussen SP2 geinstalleerd. Ik heb geen toestelswap gehad. Volgens mij hebben ze alleen het frontje vernieuwd. (firmware versie(fw90) was het zelfde, en bepaalde instellingen waren nog aanwezig). Vaag trouwens dat ze niet de firmware hebbenverhoogd naar FW91, aangezien hij ook wel es crashte.
Opnieuw pairen helpt dus niet, anders zou ik ook geen files over kunnen zetten.
BT is leuk en aardig, maar bij mijn ook lang niet altijd stabiel.. Heb ook vergelijkbare problemen gehad voordat ik zelfs SP2 had geïnstalleerd. Ik kan je niet veel meer aanraden dan wat te experimenteren ermee. Bij mij werkte het ook vaak als ik de pc resette en de S55 zelf ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-10 16:52
Voor de mensen die hem via VTU telecom/gratis-gsm/sim-only hebben besteld, het duurt meer dan 10 weken voordat je je telefoon terug hebt!! Ik heb hem nu na 11 weken eindelijk terug :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Vandaag maar es SW91 geflashed. Hij voelt sneller aan. Af en toe nog een hik-up. Maar het T9 typen in sms-jes en e-mailtjes gaat zeker wel sneller! Geen missende letters meer tijdens het snel typen. Ben benieuwd wat ik verder nog ontdek.

Heb het vermoeden dat ze één of andere achtergrond service beter geprogrammeerd hebben zodat hij minder processor kracht nodig heeft..

[ Voor 23% gewijzigd door jules op 02-10-2004 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
flipjevandejam schreef op 02 oktober 2004 @ 17:05:
Voor de mensen die hem via VTU telecom/gratis-gsm/sim-only hebben besteld, het duurt meer dan 10 weken voordat je je telefoon terug hebt!! Ik heb hem nu na 11 weken eindelijk terug :(.
Ik heb hem daar ook besteld. Eén keer direct naar Siemens opgestuurd: reparatie duurde een week.
1 keer via VTU opgestuurd: vier weken
1e keer via KPN Mobile Business Center: 2 weken
2e keer via KPN Mobile Business Center: 3 weken
3e keer via KPN Mobile Business Center: Is nu meer dan vier weken weg.

Volgens mij duurt het via VTU wat langer, maar liggen de problemen vooral bij Siemens (tekort aan onderdelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjorden
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
flipjevandejam schreef op 02 oktober 2004 @ 17:05:
Ik heb ook via VTU-telecom de S55 icm. de kpn i-mode actie destijds gekocht en het toestel is via VTU al 8 weken in reparatie. Direct aan Siemens ter reparatie aanbieden kon niet omdat het een kpn i-mode actie betrof en via kpn zelf ook niet, die verwees door naar de winkel, VTU dus, waar ik het toestel had aangeschaft.

Flink balen, maar losse toetsen (toets 2, 5 en 7) deden mij besluiten dat het toch een goed idee was het toestel maar ter reparatie aan te bieden, naast een niet-goed werkende volume-knop en slecht ontvangst van de mic in handsfree-stand.

Verder ook jammer dat VTU geen enkele mededeling kan doen over de status van de reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Van't weekend SW91 geflashed, vandaag tijdens de verbindings opbouw naar een vast nummer een crash meegemaakt.. De andere kant scheen ie wel overgegaan te zijn. Maar bij mij kreeg ik een bekende crash toon aan mijn oor te horen. Gelukkig ligt de enveloppe al klaar :).

Wel balen trouwens, heb een paar maanden geleden ook een accu swap gedaan, maar mijn standby tijd is 2 hooguit 3 dagen; echt belabbert tenopzichte van die 4-5 dagen daarvoor! Van de Orange shop mocht ik meteen mijn accu meesturen, maar ofdat ik ook weer een goede mee terug krijg :?.

Eens geklooi, altijd geklooi volgens mij... Alhoewel, ik mag blij zijn zie ik dat ik nog toestel swaps kan doen, dat gaat vele malen sneller dan reparaties!

[ Voor 10% gewijzigd door jules op 04-10-2004 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
Vandaag mijn S55 teruggekregen van Siemens, met prachtig nieuw toetsenblokje erin. Ik had 'm 14-9 aangetekend verstuurd, dus 't heeft ruim 2.5 week geduurd, viel me niet tegen, want ik was gewaarschuwd voor een onderdelentekort.
En ze hebben SW91 er ook meteen opgezet, inderdaad lijkt ie ietsje sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertb
Heeft een van jullie ook problemen met het versturen en ontvangen van SMS? Ik heb het gevoel dat als ik een SMS begin met een * dat de ontvanger een leeg bericht krijgt. Zo kreeg ik net iemand SMS van iemand die begon met een *. bericht was leeg.

Kan niet 100% zeker zeggen of het hier aan ligt, ik moet nog proeven uitvoeren. Kan ook een Orange kwaaltje zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-10 14:55

Coach4All

I'm a Coach 4 All

geertb schreef op 05 oktober 2004 @ 23:43:
Heeft een van jullie ook problemen met het versturen en ontvangen van SMS? Ik heb het gevoel dat als ik een SMS begin met een * dat de ontvanger een leeg bericht krijgt. Zo kreeg ik net iemand SMS van iemand die begon met een *. bericht was leeg.

Kan niet 100% zeker zeggen of het hier aan ligt, ik moet nog proeven uitvoeren. Kan ook een Orange kwaaltje zijn...
Is dan iig geen Orange kwaaltje.

Heb het zelf ook al een paar keer gehad, zowel van als naar T-mobile (heb ik zelf ook) als van en naar Tele2-Mobiel (Telfort netwerk).

En deze berichten begonnen niet met een *, maar waren volgens mij wel altijd minimaal 2 sms-berichten lang. (Maar niet elk bericht van meer dan 160 tekens heeft er last van....)

SW versie 90 toen nog (met 91 nog geen last van gehad)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
geertb schreef op 05 oktober 2004 @ 23:43:

Dit probleem komt me bekend voor, maar als ik me goed herinner is me dat 2 jaar geleden al 's gebeurd bij m'n M35i, ik geloof met T-Mobile. Nadat ik een paar keer als ik een sms met * begon, van mensen hoorde dat ze lege smsjes van me kregen, ben ik sindsdien nooit meer smsjes met * begonnen. Ik weet dus niet hoe het tegenwoordig zit. Maar het is dus i.i.g. geen probleem van alleen de S55.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Laatst online: 06-10 17:36
Zojuist een tweedehands s55 op de kop getikt. Weet iemand hoe ik hem volledig reset? In de handleiding kan ik niets vinden en factory defaults is niet wat ik zoek. Ik wil alle nummers, achtergronden en ander spul weer terug naar af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Dmv Formateren icm Reset (formateren haalt dus alle shit ervan af, en Reset zet de instellingen geheel terug naar fabrieksinstellingen...omg..duhh :D )

[ Voor 11% gewijzigd door Yellowneck op 07-10-2004 21:56 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Bedankt. Inmiddels ook formateren gevonden. Vraagt om een phone code :(

[ Voor 73% gewijzigd door jaspov op 07-10-2004 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
Ik schreef eerder:
[...]

Ik heb hem daar ook besteld. Eén keer direct naar Siemens opgestuurd: reparatie duurde een week.
1 keer via VTU opgestuurd: vier weken
1e keer via KPN Mobile Business Center: 2 weken
2e keer via KPN Mobile Business Center: 3 weken
3e keer via KPN Mobile Business Center: Is nu meer dan vier weken weg.

Volgens mij duurt het via VTU wat langer, maar liggen de problemen vooral bij Siemens (tekort aan onderdelen)
Inmiddels reactie gehad van KPN op mijn vraag waarom het zo lang duurt, de laatste reparatie.
Ze belden mij terug met de mededeling dat:
- Siemens een tekort aan onderdelen heeft
- Dat het nog minstens twee weken duurt voordat het moederbord dat nodig is, leverbaar is.
- En dat KPN via KPN Mobile Business Center altijd garandeert dat de reparatie binnen 10 werkdagen plaats vindt. Zij vroegen me dus wat zij misschien nog extra voor me konden betekenen, en toen ik niets wist boden ze me een leentoestel aan. Aangezien ik al een toestel heb die ik gebruik, ben ik er niet op ingegaan, maar ik vind het wel netjes van KPN. ZIj kunnen er tenslotte niks aan doen dat Siemens er niks van bakt. Ben benieuwd of de telefoon nu wel goed wordt gerepareerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Inmiddels bijna overal achter maar ik mis nog iets wat ik niet kan vinden in gsm, handleiding, faq of via google. Kan je instellen na hoeveel tijd de displayverlichting uit gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Jaspov schreef op 08 oktober 2004 @ 15:18:
Inmiddels bijna overal achter maar ik mis nog iets wat ik niet kan vinden in gsm, handleiding, faq of via google. Kan je instellen na hoeveel tijd de displayverlichting uit gaat?
Nope, not that I know. Alleen wanneer je screen saver aan slaat kan je instellen... Of ofdat je verlichting wel of niet aan moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Bedankt voor de reactie. Nu een tijdje bezig met de s55 en bevalt goed. Twee dingen ben ik echter nog niet achter.

1) Ik heb Siemens DataSuite. Ik wil daarme adressen synchroniseren. Als ik rechts in SDS op outlook klik dan zeurt ie dat er geen ondersteunde outlook versie is gevonden. Ik gebruik outlook 2003. Is dat op te lossen?

2) volgens de handleiding is de linker min knop aan de zijkant voor voicedialing. Hier doet ie echter niets. Ik heb de laatste firmware draaien. Is dat normaal? Via de headset werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Jaspov schreef op 17 oktober 2004 @ 20:29:
Bedankt voor de reactie. Nu een tijdje bezig met de s55 en bevalt goed. Twee dingen ben ik echter nog niet achter.

1) Ik heb Siemens DataSuite. Ik wil daarme adressen synchroniseren. Als ik rechts in SDS op outlook klik dan zeurt ie dat er geen ondersteunde outlook versie is gevonden. Ik gebruik outlook 2003. Is dat op te lossen?
eerst Outlook installeren, dan pas SDS. Heb er ook tich installaties over gedaan voordat het werkte... En nog werkte het ook niet bij mij op bovenstaande manier.. na een jaar heb ik Windows er opnieuw geïnstalleerd, sindsdien werkt het wel...
2) volgens de handleiding is de linker min knop aan de zijkant voor voicedialing. Hier doet ie echter niets. Ik heb de laatste firmware draaien. Is dat normaal? Via de headset werkt het wel.
  1. Eerst één of meerdere items in het adresboek voorzien van geluidsopnamen.
  2. Daarna die min toets 2 sec vasthouden in plaats van éénmalig kort indrukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Bedankt Ch!pY-J. Voicedialling werkt nu prima. blijkbaar zelf nooit goed of lang genoeg gedrukt. Outlook stond al op de pc, dus SDS is erna geinstalleerd. Ik weet nu in elk geval dat het kan werken dus zal eens rommelen met een en ander opnieuw installeren. SDS eerst dan maar want outlook staat er al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ik ga binnenkort denk ik eens een appart topic openen met mijn specifieke S55 problemen...
Vandaag toestel weer in mijn bezit, vraagt het om een toestel code :?. Maar meteen ermee naar de Orange shop gegaan en een nieuwe omruiling aangevraagd. Tevens zag het scherm er ontzettend vaag uit, maar dat kon ook komen door het contrast wat heel erg sterk ingesteld stond.. Jammer dat ik zo ver niet kon komen. Toestel was overigens nog beschadigd ook! :?

Onderstaande is wellicht meer Orange specifiek, maar heeft wel te maken met mijn crashes; Mijn good old S35 is niet zo good meer... Alleen met die specifieke simkaart crasht hij ook om de haverklap. Met een andere Orange free simkaart geeft hij geen problemen. Nu vraag ik me af of dat dat komt door die simkaart, of dat het aan mijn gegevens in het netwerk ligt? Dat het aan 4 verschillende toestellen zou liggen begint mij erg onwaarschijnlijk te lijken. Ook dat het aan de simkaart ligt.. Ondertussen ben ik wel radeloos. Het vervangende toestel (meukia 3310) is iig nog niet gecrashed... Jammer alleen dat ik verre van een meukia liefhebber ben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:44

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Goed, ik mag dit topic pas vanaf februari volgen (toen kocht ik mijn s55) en nu ga ik em alweer verlaten, over 10 dagen krijg ik mijn s65 binnen, zodat ik de 5e s-serie telefoon in mijn collectie (s25, s35i, s45, s55 en strax de s65). tis en was een mooi toestel, maar eigenlijk vanaf het begin was het em net niet. te weinig kleuren, te klein scherm, te klein geheugen icm de cam etc. maar heb er zeker wel bijna een jaar lang fijn mee gebeld!gelukkig in die korte tijd geen mankementen gehad op een paar vastlopers na die niet noemens waardig zijn!

en ik kan niet wachten tot ik me s65 in handen heb *D

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painxiom
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2024
Gisternacht heeft mijn trouwe S55 me ook in de steek gelaten;
DE volumeknop + deed het al een tijdje niet meer, iets wat geen erg groot probleem is....
Maar nu werken de knoppen *, 0, #, en de veirpuntsdruktoets omlaag ook niet meer :(
Da's mooi klote aangezien ik meerdere nullen in mijn pincode heb |:(
Nu vroeg ik mij af...heeft één van jullie hier ook problemen mee gehad?
En verder mijn telefoon valt buiten de garantieperiode; ik heb hem ruim 1,5 jaar....
loont het nog om hem te laten repareren, of is dat zo goed als onbetaalbaar?
En ik ben bang dat dit ook geen reden is om mijn abbo vroegtijdig ter beeindigen :Y)

ik hoor nog wel of iemand van jullie een idee heeft!

I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Painxiom schreef op 22 oktober 2004 @ 11:56:
Nu vroeg ik mij af...heeft één van jullie hier ook problemen mee gehad?
En verder mijn telefoon valt buiten de garantieperiode; ik heb hem ruim 1,5 jaar....
loont het nog om hem te laten repareren, of is dat zo goed als onbetaalbaar?
En ik ben bang dat dit ook geen reden is om mijn abbo vroegtijdig ter beeindigen :Y)

ik hoor nog wel of iemand van jullie een idee heeft!
Als je even terug was gegaan had je het volgende al kunnen vinden namelijk
Anakha schreef op 29 september 2004 @ 12:29:
[...]

quote:
keneman schreef op 28 september 2004 @ 09:56:
[...]

Dus daaruit blijkt dat je nog 5 maanden siemens garantie hebt.
Verder kun je zelf je tel. openschroeven waarschijnlijk zit er gewoon vuil achter de knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Heb ik weer! Vandaag wederom een nieuw toestel opgehaald. Ditmaal wel gewoon aan te zetten en te gebruiken. Maar het toestel vraagt wederom om een toestelcode bij het gebruik van bepaalde functies :?. Kan dus weer linea recta terug! Dat word mijn 6e toestel! Dynafix bakt er momenteel echt helemaal niks van!

[ Voor 9% gewijzigd door jules op 22-10-2004 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ik was het geneuzel zat van Orange over mijn recht op garantie, ik heb het nu min of meer zwart op wit dat ik het recht heb op 2 jaar garantie:
bron
Garanties
[....]
De ontevreden koper

De koper die een klacht heeft over een product moet niet te lang wachten met het ondernemen van stappen. In principe heeft hij vanaf het ontdekken van een defect twee maanden de tijd om de verkoper van zijn klacht op de hoogte te brengen. Wacht de koper langer dan twee maanden, dan verspeelt hij zijn rechten. De koper verspeelt bovendien zijn rechten, als hij niet binnen twee jaar na de klacht actie onderneemt.
Dus geeft de winkel of fabricant op dat je een jaar garantie hebt, moet je dit binnen 2 maanden aankaarten, maar uiteindelijk heb je nog 2 jaar de tijd om het te laten oplossen....

* jules is ondertussen in afwachting van zijn 6e Siemens S55 en maakt aanstalten om een klachtenbrief naar Orange te gaan schrijven. (25e ingeleverd bij de winkel)

"Ze wilde me wel tegemoet komen in een ander toestel, maar dan een A52 of een gratis belbundel van een maand (€ 30,-) :? "

Ik ben momenteel wat scheel van de wetteksten, maar volgens mij betekend onderstaande dat je binnen de EU recht hebt op 2 jaar garantie:
[table bgcolor=#FFFFFF][tr][td colspan="2" height="20" width="600" background="http://faq.tweakers.net/nt/verloop.gif"]. [/td][/tr][tr][td]
[tr][td]Bron[/td][td][/td][/tr]
[tr][td](17)[/td][td] Overwegende dat het passend is de termijn te beperken waarbinnen de verkoper aansprakelijk is voor een gebrek aan overeenstemming dat bestaat ten tijde van de aflevering van de goederen; dat de lidstaten voorts een verjaringstermijn kunnen vaststellen waarbinnen de consumenten hun rechten kunnen uitoefenen, doch dat deze verjaringstermijn niet mag verstrijken binnen twee jaar na de aflevering van de goederen; dat, indien de verjaringstermijn volgens de nationale wetgeving niet ingaat ten tijde van de aflevering van de goederen, de totale duur van de verjaringstermijn volgens de nationale wetgeving niet korter mag zijn dan twee jaar vanaf het tijdstip van aflevering; [/td][/tr]
[tr][td colspan="2" height="20" width="600" background="http://faq.tweakers.net/nt/verloop.gif"]. [/td][/tr]
[/table]

Ik moet toegeven, Orange is snel, vandaag (dinsdag) weer een toestel retour. Dit maal met een blanco toestel code!

toestel info
P date:2004-1-11 (11 januari)
SW version91

[ Voor 68% gewijzigd door jules op 27-10-2004 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertb
Zojuist met Siemens gebeld (Helpdesk, 09003333100) voor het aanvragen van een RMA nummer vanwege mijn problemen. Ik de situatie uitgelegd dat 'ie in Maart/April 2004 ook al een RMA heeft gehad en dat ik nu dezelfde problemen heb, stuurt ze me met een nummer van Teleplan de lijn uit. Naja, die ga ik eens bellen zometeen, maar ik verwacht niet dat Teleplan mijn toestel gaat repareren zonder Siemens RMA nummer etc.

Edit:

En Siemens had mij dus nooit nooit door mogen sturen. Grinnik, goed zo Siemens!. Nu mag ik Siemens weer gaan bellen (kosten 2 euro inmiddels ipv 1) dus ik ga maar even bij Siemens ranten.

Edit2:

Een of andere Siemens helpdeskmederwerker. En ik heb weer een nieuw RMA nummer. Die ga ik dan maar afgeven bij Siemens (moet vrijdag in de buurt zijn) want anders kost het *weer* 5 euro 50, naast die 2 euro + interlokaal tarief van 10 minuten.

Van het weekend maar eens denken over een klachtenbrief. Ze laten 'm wel maken voor de 2e keer in een jaar, maar een vervangend toestel of iets dergelijks is niet mogelijk. Trieste services van Siemens...

Edit3:

Vreemd trouwens dat ze niet willen dat je het batterijklepje meestuurt. Die mag van mij ookwel vervangen worden door een nieuwe...

[ Voor 57% gewijzigd door geertb op 27-10-2004 14:57 . Reden: Update ]

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste