Nikon D70 en Nikor 18-70/3.5-4.5 (inclusief specs en pics)

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.222 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 22:49
Ra5a schreef op 27 april 2004 @ 22:05:
Iemand nog tips voor een leuke tele lens?

Ik heb nu de 18-70 (uv + polarisatie filter) en de nikkor 50mm 1.8 macro

maar ik zoek dus nog een leuke tele
prijs: max 600
en de auto focus mag ook wel een beetje redelijk zijn.. vr zal wel een beetje teveel gevraagd zijn in deze prijs klasse :)
Heb vandaag mijn Sigma 135-400 f/4.5-5.6 binnen, voor op m'n D100. Geen HSM dus AF is redelijk. En de lens is zwaar.

Heb nog geen foto's gemaakt, maar ik weet zeker dat ie mooie plaatjes levert, met APO, Asferisch glas en SLD glas.

Nadelen van deze lens: Filtermaat is 77mm dus goedkoop zullen de filters niet zijn.

Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Karlok[JY-616] schreef op 28 april 2004 @ 22:08:
[...]

Heb vandaag mijn Sigma 135-400 f/4.5-5.6 binnen, voor op m'n D100. Geen HSM dus AF is redelijk. En de lens is zwaar.

Heb nog geen foto's gemaakt, maar ik weet zeker dat ie mooie plaatjes levert, met APO, Asferisch glas en SLD glas.

Nadelen van deze lens: Filtermaat is 77mm dus goedkoop zullen de filters niet zijn.
waar heb je hem gekocht/prijs?
is er trouwens ook zo'n enorm brom mobiel geluid bij tijdens het focussen?

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trithemis
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-08 22:03

trithemis

Dragonfly

Oei, oei!

Camex net aan de telefoon:

"Uw D70 kit staat voor uw klaar"

MAAR ik heb het geld nog niet! Aargh!

"Oh, dat geeft niet hoor, dan schuiven we hem gewoon door!"

-- ik denk dat ik dit weekend nog maar wat auto's ga wassen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
Ra5a schreef op 28 april 2004 @ 22:23:
[...]

waar heb je hem gekocht/prijs?
is er trouwens ook zo'n enorm brom mobiel geluid bij tijdens het focussen?
Weet niet wat ik bij een brom mobiel geluid moet voorstellen, maar het maakt wel wat geluid bij het focussen ja, omdat het geen HSM heeft.

Prijs, zowel bij Cameranu.nl en geengeld.nl € 450.- had hem eerst bij cameranu.nl besteld (Had gekozen voor bezorgen door een koerier (voor € 20.-), wist ik zeker van dat het objectief goed was, zoniet kon ie gelijk terug >:) )
Uiteindelijk toch bij konijnenberg gehaald, omdat cameranu een verwachte leveringstermijn had van minimaal 4 weken, vond ik toch wat te lang.

Heb in diverse winkels in Amersfoort en Amsterdam de lens niet voor minder dan € 699.- gezien, scheelt nogal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik ga nu iemand hopelijk blijmaken. Zoals je weet is de Nikon D70 inclusief 18-70 objectief zo goed als nergens meer te vinden. Ik ben meerdere zaken in Utrecht afgelopen en (omdat ik zo stom was niet direct te kunnen kiezen) was de enige die ik vorige week bij de Media Markt in Utrecht zag al weg. Hij stond daar voor 1339 EUR op de plank. Damn!

Na bij Combi, Steenweg etc. langs te zijn geweest had ik de hoop al op gegeven, totdat ik bedacht dat er in Amsterdam een grote MediaMarkt zit die misschien meer stuks geleverd heeft gekregen. En wat denk je! Ik heb er een!!! Woensdag avond 28 april rond 18:00 uur. Inclusief kitlens.
In A'dam stond ie voor 1399, maar nadat ik aangaf dat ie in Utrecht voor 1339 stond hebben ze even gebeld. En dus kon ik hem ook voor die prijs meenemen. Ik dacht dat het de laatste was (enige doos in de vitrine) maar ik liep er vanavond langs en toen stond er weer een nieuwe doos te wachten.

Ik stel voor dat als je dit leest en de denkt, die moet ik hebben dan moe je rennen ;) Of een x aantal weken wachten natuurlijk.

Ben ik blij dat ik mezelf niet op een of andere lijst heb gezet. Heb het wel overwogen, maar dacht ik w8 wel totdat ie goed leverbaar is. Dan wacht ik wel een paar weken langer.

MOOI NIET DUS!! })

Sorry voor de uiting van blijdschap. Het voelt als voordringen in een lange rij :) . Maar zodra je er een bemachtigd hebt, weet je wat ik bedoel.

Success

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 12:24

BaRF

bijna kerst

welcome to the club >:)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:24
Ik ken het gevoel :) Ik zag hem vorige week in Utreg ook bij MM, en besloot meteen om hem mee te nemen voor dat geld. Helaas meneer, is een showmodel, hij is niet op voorraad.

Uit verveling maar langs Combi gelopen, niet verwachtend dat ze er uberhaupt een zouden hebben, en dat hij anders een stuk duurder zou zijn. Maar hij lag in de vitrine, dus toch maar even vragen.

Het resultaat is bekend :)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:26

YellowCube

Wait...what?

Karlok[JY-616] schreef op 28 april 2004 @ 22:08:
[...]

bestaan 77mm filters uberhaupt?
Ik heb nogal moeite met het vinden van een filter...IK wil in 1e instantie een gewoon UV-0 filter (om de lens een beetje te beschermen), maar een polariserend filter lijkt me ook wel wat. Aan wat voor 'n prijzen moet ik dan denken?

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
YellowCube schreef op 30 april 2004 @ 13:01:
[...]

bestaan 77mm filters uberhaupt?
Ik heb nogal moeite met het vinden van een filter...IK wil in 1e instantie een gewoon UV-0 filter (om de lens een beetje te beschermen), maar een polariserend filter lijkt me ook wel wat. Aan wat voor 'n prijzen moet ik dan denken?
77mm filters bestaan wel degelijk.
De sigma 70-200 f/2.8 HSM en de sigma 28-70 f/2.8 Asf. hebben ook een filtermaat van 77mm.

Ik heb bij een Combi in Amersfoort voor een B+W UV010 filter € 61.- moeten betalen, achteraf gezien had ik beter gelijk met de lens een filter kunnen bestellen.
Want bij konijnenberg kost dezelfde filter maar € 48.-
Om de filter alsnog bij konijnenberg te bestellen was niet zo zinvol aangezien ik dan ook weer verzendkosten moet betalen van 11.50 euro wat dan op een totaalprijs komt van 59.50 euro

Een Circ. Polarisatie filter kost bij konijnenberg € 110.-

Daarnaast heb je ook de filters met de zogehete MRC coating en de SLIM filters.

Tiffen levert natuurlijk ook filters, die zijn wat goedkoper. Dat is natuurlijk een keus die je zelf maakt. Zelf heb ik liever de B+W filters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 17:02

alvv

Bezitters van deze camera:
hebben jullie tot nu toe veel last van moire?
Ik vind dat best wel irritant, ik heb deze camera nog niet, maar ik heb wat foto's van dpreview en dcresource gekeken en daar zaten een paar pics bij waar je het effect moire heel goed kan zien.
kan dit door een firmware update verholpen worden of ligt dit meer aan de lens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Laatst online: 12-09 09:04

Acid_Burn

uhuh

Ik heb tot nu toch nog helemaal geen moire gezien...

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

ik ook niet :) Is dat bij dpreview niet omdat ze zelf hun fotos verkleind hebben ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv
  • Laatst online: 07-07 17:02

alvv

nee, het gaat om de originele foto. Moet je is maar kijken bij de samples (ene pic van gebouwen).
enne bij dcresource heb je er ook eentje die er zo uitziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extra300s
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

Het verhaal over moiré is wel héél erg overtrokken, want ik heb ongeveer 1500 foto's gemaakt, en TOTAAL geen moiré gezien, echt helemaal niets van gezien!!

Toen ik net de camera had las ik dat er sprake zou zijn van moiré, ik kreeg al buikpijn want misschien had ik wel een miskoop gedaan, want een redelijk dure aankoop waar ik rare dingen mee heb, zoals moiré of backfocus (wat ik ook al niet kan ontdekken, ja mét liniaal onder 45 graden) dan krijg ik helemaal de sch**t, daar kan ik echt niet tegen, dan stond hij nu al te koop.
Géén zorgen maken hoor, allemaal OPGEBLAZEN verhaaltjes :( :( (gelukkig 8) :*) )
Achteraf is dat een verhaal om gewoon te vergeten want volgens mij zal het moiré effect nagenoeg NIET voorkomen.

De cam is ECHT té gek en lekker snel, zeer veel instellingen mogelijk, en ook foolproof, want op de automatische stand zijn de foto's altijd okay, hooguit bewegingsonscherpte en dat heb je letterlijk zélf in de hand :)
Flitser kan wel eens irritant zijn, want die steekt in de automatische stand prominent de kop op :P (is uitschakelbaar hoor)

Nikon D70 met kitlens 18-70 DX is echt een topper!!
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57
Ik heb op koninginnenacht heel even met een D70 gespeeld en ik vind het wel een prettig ding, op een paar kleine dingetjes na.
Hij voelt een stuk robuuster dan een 300D, houdt lekker vast en de sluiterknop is ook zeer prettig te noemen. Het standaardlensje voelt stevig aan en focussed aardig goed alleen best wel traag. Nu had ik niet de beschikking over echt glas en heb derhalve niet kunnen testen hoe de focussing gaat bij f/2.8 bijvoorbeeld, maar ik heb me laten vertellen dat dit wel iets sneller gaat. (De Canon's doen dit echter nog heel wat vlotter).

Wat voor mij echt een tegenvaller was, is hoe je de instellingen doet: diafragma is niet gemakkelijk te vinden als je op Manual werkt (niet vanzelfsprekend voor mij qua instellingen). En ik kon ook de focuspunt-selectie niet terugvinden binnen 60s zoeken. Over EV+/- ga ik het al helemaal niet hebben ;)

Al met al een cam die wel lekker werkt, vrij aardige resultaten geeft en er zeker niet verkeerd uitziet. Jammer dat ik niet wat langer had en met wat serieuzer glas kon werken...

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
diafragma is niet gemakkelijk te vinden als je op Manual werkt (niet vanzelfsprekend voor mij qua instellingen). En ik kon ook de focuspunt-selectie niet terugvinden binnen 60s zoeken. Over EV+/- ga ik het al helemaal niet hebben
:? Ben een beginner, maar in Manual zit het diafragma onder de sub command dial en de sluitertijd onder de main command dial (of omgekeerd). Niet moeilijk te vinden dus. EV+/- werkt ook vrij intuitief naar mijn mening (knop+ command dial).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Ik heb een Canon, ben Canon gewend, vond het diafragma niet echt intuitief te vinden, sluitertijd uiteraard wel. EV+/- was echt even zoeken. Maar die focuspoint selectie heb ik dus uiteindelijk niet gevonden :X

[toevoeging] Let wel: ik had geen boekje bij de hand en ik was in het donker aan het werk. Dus echt makkelijk kijken naar wat er bij toetsjes staat was er ook niet bij.

[ Voor 30% gewijzigd door Floor-is op 01-05-2004 18:43 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
Floris schreef op 01 mei 2004 @ 18:41:
Ik heb een Canon, ben Canon gewend, vond het diafragma niet echt intuitief te vinden, sluitertijd uiteraard wel. EV+/- was echt even zoeken. Maar die focuspoint selectie heb ik dus uiteindelijk niet gevonden :X

[toevoeging] Let wel: ik had geen boekje bij de hand en ik was in het donker aan het werk. Dus echt makkelijk kijken naar wat er bij toetsjes staat was er ook niet bij.
Heb een D100, de D70 zal zeker het zelfde werken.
Focuspoint selectie doe je toch met de cursortoets, de pijltjes. Tenzij je het op 'locked' heb staan. Dat is een schakelaar die als ie locked is op een 'punt' staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alvv schreef op 30 april 2004 @ 23:47:
Bezitters van deze camera:
hebben jullie tot nu toe veel last van moire?
Nou ik heb wel moire gezien, maar die heb ik dan ook ff opgezocht. Bij het maken van een foto van mijn monitor had ik hem direct te pakken =) Verder nog niet tegengekomen.

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 mei 2004 @ 00:08:
[...]

Nou ik heb wel moire gezien, maar die heb ik dan ook ff opgezocht. Bij het maken van een foto van mijn monitor had ik hem direct te pakken =) Verder nog niet tegengekomen.

_/-\o_
Moire komt door de combinatie van onderwerp en beeldchip.
Als je een raster b.v. een gebouw met ramen fotografeert dan kan dat onder een bepaalde hoek moire geven. Met een andere brandpuntafstand is dat vaak weer (nagenoeg) weg. Je kunt het zelf oproepen door een krantenfoto te fotograferen en de camera bij elke opname een beetje draaien. Je komt dan vanzelf moire tegen. In de grafische industrie zie je het door twee gerasterde grafische films op elkaar te leggen en wat te draaien.
Is dus geen probleem van de camera, lens of wat dan ook.

Golf-man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Likos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-04-2024
Hoppetaa,

beetje rondgebeld vandaag... En hebbes, ik ga hem zometeen ophalen :)

YES!!! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Even een vraagje over CF kaartjes: ik heb nu een Medion 256Mb kaartje erin zitten, en dat is wat weinig. Zijn de Kingston 512Mb kaarten een beetje aardig?

Persoonlijk moet ik zeggen dat de lage snelheid van het Medion kaartje me helemaal niet dwarszit. Ik kan redelijk rap schieten vind ik zelf, waarschijnlijk door de buffer. Downloaden naar de HD is vrij langzaam, maar dat vind ik niet zo'n punt. Burst heb ik nog niet geprobeerd, maar ik vraag me sterk af wat het voordeel is van 40x kaarten als je zo'n grote buffer hebt...

Gisteren heb ik trouwens wat plaatjes geschoten in de duinen bij Soest. De meeste shots op nature-mode (weet ik veel hoe dat bergje heet), helaas waren ze allemaal vrij donker. De auto-enhance van Picture Project (wat een meuk trouwens) kon het nog iets bijschaven, maar ik had denk ik toch wat met de EV +/- moeten spelen gok ik. Hoe gaan jullie om met dit soort shots?

http://www.xs4all.nl/~sr78/Lange%20Duinen%20030504/

En ja, ik realiseer me dat dit veel n00b vraagjes zijn ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Dr. Strangelove op 04-05-2004 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
Dr. Strangelove schreef op 04 mei 2004 @ 17:08:
Even een vraagje over CF kaartjes: ik heb nu een Medion 256Mb kaartje erin zitten, en dat is wat weinig. Zijn de Kingston 512Mb kaarten een beetje aardig?

Persoonlijk moet ik zeggen dat de lage snelheid van het Medion kaartje me helemaal niet dwarszit. Ik kan redelijk rap schieten vind ik zelf, waarschijnlijk door de buffer. Downloaden naar de HD is vrij langzaam, maar dat vind ik niet zo'n punt. Burst heb ik nog niet geprobeerd, maar ik vraag me sterk af wat het voordeel is van 40x kaarten als je zo'n grote buffer hebt...

Gisteren heb ik trouwens wat plaatjes geschoten in de duinen bij Soest. De meeste shots op nature-mode (weet ik veel hoe dat bergje heet), helaas waren ze allemaal vrij donker. De auto-enhance van Picture Project (wat een meuk trouwens) kon het nog iets bijschaven, maar ik had denk ik toch wat met de EV +/- moeten spelen gok ik. Hoe gaan jullie om met dit soort shots?

http://www.xs4all.nl/~sr78/Lange%20Duinen%20030504/

En ja, ik realiseer me dat dit veel n00b vraagjes zijn ;)
Ligt beetje aan het weer. Bij zonnig weer zet ik em op -0.3 en bij bewolkt weer gewoon op 0 evt. op +0.3. Fotograveren in RAW geeft je ook meer vrijheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Hij stond neutraal, en het was bewolkt. Hoe kunnen ze dan toch zo donker uitvallen (dankzij de auto enhance zien ze er nog stukken beter uit dan ze waren)? In welk opzicht geeft RAW me hierbij meer vrijheid?

[ Voor 22% gewijzigd door Dr. Strangelove op 04-05-2004 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moriaty
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-09 22:33
@dr strangelove, dit is gebruikelijk bij fotografie, zowel analoog en digitaal. De lucht is goed belicht en de voorgrond donker, of de voorgrond is goed belicht en de lucht overbelicht. Komt vooral voor bij minder goed weer en minder licht.
Photoshop CS heeft hier een superfunctie voor, highlight shadow. Doet wat jij wilt en ziet er netjes uit!

"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 12:19

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Sowieso zijn foto's van Nikon's altijd iets donkerder als die van Canon's. Zelfs bij het 'analoge' werk.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Likos
Zo, heb hem binnen :)

Gisteren meteen even geoefend tijdens onze volleybaltraining....

http://members.home.nl/eliket/D70/DSC_0014.JPG

Best tricky, in redelijk donkere hal...

Nog veel oefenen, ga Zondag naar de GP in Barcelona.. Iemand tips?

[ Voor 3% gewijzigd door Likos op 05-05-2004 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Likoning schreef op 05 mei 2004 @ 09:55:

Hij valt me 300% mee _/-\o_
1/160 bij f/4,5 in die omstandigheden... De ISO waarde kon m'n EXIF-viewer niet uitlezen (dus bij welke ISO was dit?)

Nu je toch aan het testen bent. De lastigste test blijkt een zwart/witte hond zo'n 1-1,5 meter voor bijvoorbeeld een deur (verticale contrastrijke delen!) bij 'slechte' lichtomstandigheden (schaduw buiten, binnenshuis, sporthal) te zijn. Zowel het goed (automatisch) uitlichten van zwart-met-witte vacht, als het focussen op een harig voorwerp vergen meer dan de meeste digicams (inclusief de Canon 300D!) aankunnen. (Gebruik van flits is prima)
Als iemand daar eens wat foto's van kan maken en de resultaten (ook de slechte) kan bespreken/ laten zien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Zo, heb hem binnen :)

"Pannen" oftewel "Meetrekken" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Likos
Andere (minder geslaagde foto's) staan op www.liket.com, vervolgens folder d70

Had hem op auto ISO gezet, weet niet welke hij heeft gepakt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

* YellowCube heeft zojuist een macrolens besteld voor z'n D70

Sigma 50mm EX macro.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

YellowCube schreef op 05 mei 2004 @ 11:12:
* YellowCube heeft zojuist een macrolens besteld voor z'n D70

Sigma 50mm EX macro.
Ik weet niet wat je budget is, en wat die Sigma kost. Maar, in de standaard brandpunten i.c.m. macro is er 1 optiek dat onverslaanbaar is: de Micro-Nikkor 60/f2.8D. Deze is, vooral voor macro's echt superieur ua scherpte en contrast.
Ding kost €399 bij Corne van Iperen (www.cornevaniperen.nl). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

de Sigma kost mij 319 euro en dat is net binnen m'n budget.
Ik had idd al gezien dat de Nikkor er idd erg goed uitkomt, maar de Sigma loopt daar niet zo heel ver vandaan. Vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
  • Laatst online: 25-08 14:49
Een vraag voor de mensen die op de D70 zitten te wachten. Hoe lang is de gemiddelde wachttijd ongeveer. Ik wacht nu al 6 weken op deze camera maar helaas nog steeds niet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:04
Zelfde hier, heb 'm een maand geleden besteld, maar ze kunnen me nog (afgelopen week) niks beloven. De toko waar ik 'm besteld heb had er in al die tijd slechts eentje in handen gehad, maar dat was die zonder 18-70 lens.

Altijd maar dat wachten :/

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zover ik weet zijn die camera's volop leverbaar. Misschien niet in de webshop die em aanbiedt voor 200 en een beetje, maar iedere electronica winkel heeft em wel op voorraad volgens mij. Misschien ook eens naar buiten ipv alleen alles bestellen vanachter de conputer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:04
Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 21:58:
Misschien ook eens naar buiten ipv alleen alles bestellen vanachter de conputer ;)
Hmm, nu doe je wel eng :+ Maar bedankt voor de opmerking, ik zal eens wat verder gaan kijken als ze toch vrij goed leverbaar zijn (had bij de MM zo'n ding IRL goed bekeken maar daar was 'ie toen erg duur)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor welk bedrag is het verschil met een import camera nog acceptabel? En in hoeverre ben je bereid nog een tijd te wachten op een body of een kit?

O ja, en computer is natuurlijk met een m :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onlangs hebben wij een Nikon D70 gekocht. Als nieuweling op de digitale camera markt en ook op spiegelreflex gebied is er nog zeer veel te leren (en daar ben ik dan ook druk mee bezig).

Nou heb ik een vraag over de accu-oplader. Volgens de handleiding zou het ongeveer twee uur moeten duren voordat de accu helemaal opgeladen is. Dan zou het lampje op de oplader permanent moeten gaan branden. Bij mij gaat het lampje al na een kwartier tot een half uur permanent branden. Volgens de verkoper van de winkel waar ik de camera heb gekocht is dit normaal, en moet ik de accu er toch gewoon twee uur op laten zitten om verder op te laden. Herkennen jullie dit?

Kan iemand me aangeven hoeveel foto's er bij gemiddeld gebruik ongeveer gemaakt kunnen worden met een volle accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 23:47:
Volgens de verkoper van de winkel waar ik de camera heb gekocht is dit normaal, en moet ik de accu er toch gewoon twee uur op laten zitten om verder op te laden. Herkennen jullie dit?
Ik vermoed dat gedurende de laatste tijd van de laadcyclus de accu verder wordt volgeladen d.m.v. 'druppellading' (ofwel: af en toe een klein beetje spanning op de accu, waardoor ie heel langzaam volloopt). Dit komt de levensduur van de accu ten goede, vandaar dat de meeste intelligente laadsystemen het zo doen. Eerst even snel grotendeels volladen, dan heel langzaam afmaken.
Kan iemand me aangeven hoeveel foto's er bij gemiddeld gebruik ongeveer gemaakt kunnen worden met een volle accu?
Pagina 10 van dpreview review. Helemaal onderaan staan twee scenario's met het aantal foto's wat je op 1 accu/batterij kan maken.

This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uhuh, WAAR zijn ze Volop leverbaar. ?
ik surf me rot altijd: niet op voorraad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:25
Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 09:23:
uhuh, WAAR zijn ze Volop leverbaar. ?
ik surf me rot altijd: niet op voorraad
Alleen de echte fotozaken (Combi e.d.) en grotere electroncawinkels (Mediamarkt) hebben er op dit moment op voorraad. Probleem is dat je dan wel 100 a 200 euro duurder uit bent als de prijzen uit de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
  • Laatst online: 25-08 14:49
Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 21:58:
Voor zover ik weet zijn die camera's volop leverbaar. Misschien niet in de webshop die em aanbiedt voor 200 en een beetje, maar iedere electronica winkel heeft em wel op voorraad volgens mij. Misschien ook eens naar buiten ipv alleen alles bestellen vanachter de conputer ;)
Ik ben naar buiten geweest en heb hem besteld bij de locale fotograaf, maar na een maand helaas nog steeds niks :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Alleen de echte fotozaken (Combi e.d.) en grotere electroncawinkels (Mediamarkt) hebben er op dit moment op voorraad. Probleem is dat je dan wel 100 a 200 euro duurder uit bent als de prijzen uit de pricewatch.
Beetje overdreven; als je hem via de Pricewatch koopt (en de wachttijd voor lief neemt) dan ben je incl. verzendkosten ruim €1280 kwijt, minimaal. Bij MM en Combi is hij voor resp. €1339 en 1349 te krijgen. Dat is dus max. €70. Samen met de service en korting op accessoires (ik kreeg een tas met €20 korting mee) is dat verschil voor mij verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark
Dr. Strangelove schreef op 06 mei 2004 @ 18:37:
[...]

Beetje overdreven; als je hem via de Pricewatch koopt (en de wachttijd voor lief neemt) dan ben je incl. verzendkosten ruim €1280 kwijt, minimaal. Bij MM en Combi is hij voor resp. €1339 en 1349 te krijgen. Dat is dus max. €70. Samen met de service en korting op accessoires (ik kreeg een tas met €20 korting mee) is dat verschil voor mij verdwenen.
Combi's en volgens mij ook MM's zijn franchisers en zijn vrij de prijzen te kiezen. Zo kost de D70 met kitlens bij de Combi bij ons dus gewoon € 1499. Zelfs bij de Combi in Huizen (vaak 1 van de goedkoopste Combi zaken) kost de D70 € 1399. Nu maakt dit mij persoonlijk niet zoveel uit om bij mijn lokale Combi iets meer te betalen, ik kom er al jaren en krijg ik dus ook een hele goede service. Ik denk zelfs ook nog wel dat ik een 256Mb of 512Mb CF kaartje gratis kan krijgen als ik de volle € 1499 zou betalen. Maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat dit voor een groot aantal mensen niet zal gelden en graag de camera op de goedkoopste plaats haalt.
Je moet me trouwens toch eens zeggen welke Combi hem voor € 1349 verkoopt en welke MM voor € 1339 (ken alleen maar de prijs € 1399 bij MM)....

[ Voor 6% gewijzigd door Mark op 07-05-2004 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Je moet me trouwens toch eens zeggen welke Combi hem voor € 1349 verkoopt en welke MM voor € 1339 (ken alleen maar de prijs € 1399 bij MM)....
Topic volgen :)

Combi Lijnmarkt in Utreg, MM Utreg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark
Dr. Strangelove schreef op 07 mei 2004 @ 01:01:
[...]

Topic volgen :)

Combi Lijnmarkt in Utreg, MM Utreg.
Hmm, helemaal overheen gelezen :) Kan ik binnenkort eens mooi gebruiken als ik bij mijn Combi een D70 ga halen (al zal ik dan wel weer het standaard franchise verhaal krijgen :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe
een vriend neemt nu toch mijn d70 mee uit de USA
prettig prijsje, geen problemen via diplomatieke status bij invoer

21 mei in huis

lekkerrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark
Verwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 15:10:
hehe
een vriend neemt nu toch mijn d70 mee uit de USA
prettig prijsje, geen problemen via diplomatieke status bij invoer

21 mei in huis

lekkerrrrr
En de eventuele garantie bij een defect ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
Off topic:

WTF...Eric? Olsy/Wang Global/CMG van vroegah? :D

Wat betreft de F1....Koop nog gauw ff een 300mm lens.... ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En een 2x converter :)

Ik was vandaag in de stad en inmiddels zijn de voorraden al aardig aan het slinken kan ik je zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inca is niet zo gewillig, maar Nikon europe wel
heb overigens nooit geen problemen met mijn Nikons
heb er vijf en de oudste ('70) is nog nooit weg geweest

als er een probleem zou zijn en Nikon Europe doet niets dan gaat hij gewoon naar de USA
je kunt overal wel een probleem van maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Okay, de knop is net doorgehakt, een Nikon D70 + 18-70mm kitlens is besteld :)

* Ralph Smeets baalt alleen van een levertijd van meer dan 15 dagen :(

Mestreechs volksleed:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb em vandaag ook eindelijk gehaald.. ik liep al een tijd rond met het idee dat ik een nieuwe camera wilde (vorige was een vrij simpele HP C912, oftewel PENTAX) maar ik zat nog te twijvelen tussen de 300D en de D70. Uiteindelijk toch voor de D70 gekozen ondanks de hogere prijs, maarja als je het doet moet je het meteen goed doen. Vanmorgen eerst nog wat reviews enz gelezen voordat ik op pad ging. Vooral het 'in de hand liggen' vond ik met deze camera wat beter als met de 300D en de grotere buffer is ook erg fijn. Ook de lens doet wat professioneler aan dan die van de 300D.

Ik heb vanavond een paar nightshots gemaakt omdat ik zeer benieuwd was naar de noise met weinig licht en lange sluitertijden en het resultaat mag er zijn ! (ondanks mijn brakke, niet stabiele statief)

Morgen maar ff een dagje uitproberen enz. Tot nu toe ben ik er zeeeeer tevreden mee

/edit meteen nog een vraagje : aangezien ik nieuw ben met het gebruik van verwisselbare lenzen/objectieven vraag ik me af of er ook ergens een site is (liefst nederlandstalig) waar het gebruik en de beschikbare lenzen en specificaties uitgelegd worden. In de FAQ staat hierover niets.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2004 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Mijn Nikon heeft een beetje vreemde manier van bestandnamen maken. De ene keer is het
_DSC0483.JPG
De andere keer
DSC_0483.JPG

Iemand enig idee waar dat aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan B
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-12-2023
Acid_Burn schreef op 09 mei 2004 @ 00:32:
Mijn Nikon heeft een beetje vreemde manier van bestandnamen maken. De ene keer is het
_DSC0483.JPG
De andere keer
DSC_0483.JPG
Dit komt van het Nikon support gedeelte:
De namen van foto's die worden gemaakt met de instelling Color Mode II (Adobe RGB) (Optimize image / Custom / Color mode) beginnen met een liggend streepje, zoals "_DSC0001.JPG". Dit komt overeen met de specificaties van de nieuwe EXIF2.2.1 standaard, die het mogelijk maakt dat beeldbewerkingsprogramma's foto's die zijn gemaakt in de kleurruimte Adobe 1998 herkennen zonder dat hiervoor een ingesloten profiel is vereist. Deze informatie wordt vermeld op pagina 41 van de gebruikshandleiding van de D70.

Had je kunnen weten dus ;)

Loeibaar.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Achs so.. maar dan nog, ik heb inderdaad Adobe RGB ingesteld, maar toch heb ik die 2 benamingen door elkaar heen terwijl ik de color mode niet aanpas....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 23:47:
ik heb em vandaag ook eindelijk gehaald.. ik liep al een tijd rond met het idee dat ik een nieuwe camera wilde (vorige was een vrij simpele HP C912, oftewel PENTAX) maar ik zat nog te twijvelen tussen de 300D en de D70. Uiteindelijk toch voor de D70 gekozen ondanks de hogere prijs, maarja als je het doet moet je het meteen goed doen. Vanmorgen eerst nog wat reviews enz gelezen voordat ik op pad ging. Vooral het 'in de hand liggen' vond ik met deze camera wat beter als met de 300D en de grotere buffer is ook erg fijn. Ook de lens doet wat professioneler aan dan die van de 300D.

Ik heb vanavond een paar nightshots gemaakt omdat ik zeer benieuwd was naar de noise met weinig licht en lange sluitertijden en het resultaat mag er zijn ! (ondanks mijn brakke, niet stabiele statief)

Morgen maar ff een dagje uitproberen enz. Tot nu toe ben ik er zeeeeer tevreden mee

/edit meteen nog een vraagje : aangezien ik nieuw ben met het gebruik van verwisselbare lenzen/objectieven vraag ik me af of er ook ergens een site is (liefst nederlandstalig) waar het gebruik en de beschikbare lenzen en specificaties uitgelegd worden. In de FAQ staat hierover niets.
Pff.. Een lijst met bescchibare lenzen zal wel erg lang worden. Je hebt Nikkor, Sigma, Tamron, Tokine, Voigtlander (Hoe spel je dat) en nog meer.
Wil je AF behouden kijk dan naar de G en de D type lenzen. De 'D' lenzen hebben ook nog een diafragmaring.

Uitleg over lenzen: IF Internal Focus, Middelste lensgroep draait bij het focussen, voordeel voorste lenselement draait niet. RF Rear Focus, de achterste lensgroep draait. En heb je nog de simpelere lenzen waar het voorstelenselement draait, nadeel is dat het gebruik van bijvoorbeeld een polarisatiefilter iets lastiger is, omdat de filter dan meedraait.

Verder natuurlijk ED (Nikkor), APO (Sigma) zijn verschillende benamingen voor glas dat beter lichtbreekt en eigenlijk dus minder last moet hebben van CA en dus eigenlijk ook scherper moet zijn.

Niet vergeten de F getal. Stel je hebt een lens met de grootste lensopening (kleinste F/waarde) van f/5.6. En je zit in een situatie dat je sluitertijd 1/500 moet zijn. 1 Stopped down betekent een een verdubbeling van je sluitertijd. Dus mocht je ook een lens hebben van f/4 dan kan je in de zelfde situatie een sluitertijdgebruiken van 1/1000 om een zelfde belichte foto te krijgen. Ga je nog een stop verder naar f/2.8 dan kan je dus naar 1/2000

-----------

En nu gelijk ook maar een vraag van mij. Iemand ervaring met de Sigma 24-70 f2.8? Lees wel veel over dat de AF nogal wat traagjes is. en dat de Sigma 28-70 f2.8 sneller is. Maar ik dacht de 6mm (incl. cropfactor) kan soms handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de handleiding van de Nikon D70 lees ik dat er toch zeker wel zo'n 400 foto's gemaakt moeten kunnen worden met een volle accu. Nu ben ik benieuwd naar de ervaringen van Nikon D70 bezitters. Kunnen jullie me een inschatting geven van hoeveel foto's jullie ongeveer maken met een volle accu?

(Zelf haal ik de 400 foto's bij lange na niet. Vraag me af of mijn oplader wel in orde is. Ik heb het LCD scherm al uitgezet, dus daar ligt het niet aan. Ik probeer juist zuinig te zijn met energieverbruik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Ik heb idd rond de 400 foto's gehaald op mijn accu. Zet je soms na elke foto je camera weer uit? Ik heb in de keukenhof zo'n beetje de hele tijd met de camera aan gelopen.

Voor de mensen met Adobe CS (photoshop 8 ), er is een update beschikbaar op de Adobe site voor bestandsformaten waarmee Photoshop nu ook het NEF formaat kan inlezen.

http://www.adobe.com/support/downloads/detail.jsp?ftpID=2460

[ Voor 43% gewijzigd door Acid_Burn op 09-05-2004 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 12:02:
Nu ben ik benieuwd naar de ervaringen van Nikon D70 bezitters. Kunnen jullie me een inschatting geven van hoeveel foto's jullie ongeveer maken met een volle accu?
Gisteren heb ik de D70 gekocht 8) en er zou een volle accu bij zitten. Deze was echter na een dag spelen toch wel grotendeels leeg. Daarom vandaag zuiniger gedaan, en in de lader gestopt. Na een kwartiertje weer een volle accu (volgens de lader). Kortom, ik heb nog een enkel idee hoeveel foto's je kunt maken, maar ik probeer wel wat zuiger met energie te zijn dan ik met mijn Canon G2 was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Acid_Burn schreef op 09 mei 2004 @ 14:40:
Ik heb idd rond de 400 foto's gehaald op mijn accu. Zet je soms na elke foto je camera weer uit? Ik heb in de keukenhof zo'n beetje de hele tijd met de camera aan gelopen.

Voor de mensen met Adobe CS (photoshop 8 ), er is een update beschikbaar op de Adobe site voor bestandsformaten waarmee Photoshop nu ook het NEF formaat kan inlezen.

http://www.adobe.com/support/downloads/detail.jsp?ftpID=2460
ik haal minstens 400 fotos, misschien wel meer :) en ik bekijk bijna elke foto toch zeker ook wel! afgelopen week de hele week op pad geweest naar oa Dierenpark Amersfoort en de Apenheul, en mn eerste accu is nog steeds 'vol' :D meer dan 600 fotos gemaakt tot nu toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Likos
Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 12:02:
In de handleiding van de Nikon D70 lees ik dat er toch zeker wel zo'n 400 foto's gemaakt moeten kunnen worden met een volle accu. Nu ben ik benieuwd naar de ervaringen van Nikon D70 bezitters. Kunnen jullie me een inschatting geven van hoeveel foto's jullie ongeveer maken met een volle accu?

(Zelf haal ik de 400 foto's bij lange na niet. Vraag me af of mijn oplader wel in orde is. Ik heb het LCD scherm al uitgezet, dus daar ligt het niet aan. Ik probeer juist zuinig te zijn met energieverbruik)
Ik heb afgelopen weekeinde ruim 400 foto's gemaakt met mijn D70 ( www.liket.com )op één batterij, had een tweede extra gekocht (á 70 euri) maar dat was achteraf dus niet nodig!! Want wie maakt er nou méér dan 400 foto's zonder tussendoor in de buurt van een stopcontact te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
Likoning schreef op 12 mei 2004 @ 16:54:
[...]

Ik heb afgelopen weekeinde ruim 400 foto's gemaakt met mijn D70 ( www.liket.com )op één batterij, had een tweede extra gekocht (á 70 euri) maar dat was achteraf dus niet nodig!! Want wie maakt er nou méér dan 400 foto's zonder tussendoor in de buurt van een stopcontact te komen?
Die 2e batterij kan wel handig zijn. Je batterij is altijd leeg wanneer je de camera nodig hebt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Likoning schreef op 12 mei 2004 @ 16:54:
[...]

het gaat er niet om dat je niet langs een stopcontact komt, het gaat er om dat je tijdens die 2 tot 3uur durende laadbeurt dan nog stééds fotos kunt maken dankzij je 2e accu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit de verschillende reacties begrijp ik dat de meesten van jullie wel zo'n 400 foto's kunnen maken met een volle accu. Op wat voor grootte en kwaliteit maak je je foto's dan? En maakt dat veel uit voor het energiegebruik?
Zelf kan ik met een volle accu maximaal zo'n 80 foto's maken (Large/Fine). Is dit normaal denk je? Ik maak geen overmatig gebruik van flitser of LCD scherm volgens mij. Zou er wat mis zijn met mijn accu-oplader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:25

Neo

Dat is wel heel erg weinig :/

Ik denk dat er dan wel iets mis is. Laat je de accu steeds wel volledig op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AMD user schreef op 14 mei 2004 @ 14:18:
Dat is wel heel erg weinig :/

Ik denk dat er dan wel iets mis is. Laat je de accu steeds wel volledig op?
Ja. Mijn accu-lader geeft na een kwartier tot een half uur aan dat de accu vol is. Dan laat ik hem er toch nog een paar uur op zitten. Volgens de verkoper zou dat het beste zijn. Geeft jullie lader ook al zo snel aan dat de accu vol is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:00

Rayzman

+31 Rayzman

Acid_Burn schreef op 09 mei 2004 @ 03:40:
Achs so.. maar dan nog, ik heb inderdaad Adobe RGB ingesteld, maar toch heb ik die 2 benamingen door elkaar heen terwijl ik de color mode niet aanpas....
Volgens mij is dit de bug waar ze het in de review over hebben
http://www.dpreview.com/reviews/nikond70/page17.asp

specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Ik ben er achter dat als ik de dial op Auto zet, ik bestandnamen in het format DSC_0483.JPG
Zet ik em bijvoorbeeld op P of A dan krijg ik _DSC0483.JPG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extra300s
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 14:46:
[...]

Ja. Mijn accu-lader geeft na een kwartier tot een half uur aan dat de accu vol is. Dan laat ik hem er toch nog een paar uur op zitten. Volgens de verkoper zou dat het beste zijn. Geeft jullie lader ook al zo snel aan dat de accu vol is?
Er is ECHT iets mis met de lader óf de accu zelf. Dan denk ik dat het meetgedeelte van de lader kapot is, of dat er van de accu een cel kapot is.
Bij mij duurt het laden ongeveer 2 á 3 uur.

Ik heb met een (1) accu ZEKER 700 foto's gemaakt, mét het nodig gekloot met flitster en uitproberen, in het menu klooien je weet welhoe dat gaat.
Ik heb een tweede accu erbij gekocht, is niet een originele Nikon maar doet het net zo goed.
Kostte maar 37 € bij #Spam??# De EN-EL3 moet je hebben, maar of dit nodig is?

Maar ik zou wel zeker terug gaan naar de winkel en de verkoper om een gepaste oplossing vragen (misschien een nieuwe accu en als dat niet werkt een nieuwe lader)

[ Voor 5% gewijzigd door Extra300s op 14-05-2004 20:15 ]

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorkie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 14:24
ik heb even een vraagje over de d70, om nou een nieuw topic te openen vind ik ook zonde:
Is dit wat ? : nikon d70 + sigma 18-50/3,5-5,6 + 55-200/4,0-5,6 dc 1369

Dit is goedkoper dan de kit en je krijgt er 2 lensen bij. Welliswaar van mindere kwaliteit denk ik. Is dit de moeite waard?

Shuttle SP35P2 Pro 4 GB,Intel E6850 XFX 8800 GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
dorkie schreef op 15 mei 2004 @ 17:08:
ik heb even een vraagje over de d70, om nou een nieuw topic te openen vind ik ook zonde:
Is dit wat ? : nikon d70 + sigma 18-50/3,5-5,6 + 55-200/4,0-5,6 dc 1369

Dit is goedkoper dan de kit en je krijgt er 2 lensen bij. Welliswaar van mindere kwaliteit denk ik. Is dit de moeite waard?
Tja.. is het wat?. Ze zijn gemaakt voor een digitale SLR, dus mocht je ze ook op een SLR willen gebruiken dan vertoont dat best veel vignettering.

de 18-50 heb ik zelf ook, die ik zeer zelden tot niet gebruik, maar zit in mijn collectie voor mocht ik het een keer nodig hebben. Is naar mijn mening ook erg soft, en zelfs op kleine openingen > f/11 nog duidelijk zichtbare vignettering.
Contrast is wel netjes van de lens vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

kan je wat foto's plaatsen waar je kan laten zien dat ie sigma softer is, ik heb namelijk deze lens.

Een side-by-side foto van hetzelfde onderwerp met 2 verschillende lensen zou ideaal zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
nog even sparen... *twijfel*... :/ zal ik het doen of niet :P

kan via m'n werk voor 1119 euro de 18-70 kit kopen. argh... *twijfel* :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in de fotowinkel wat proeffoto's mogen maken met de D70. Ik vond het resultaat wel heel erg mooi alleen zat er vaak een groen kleurzweem op de foto's. Toen ik terugging naar de winkel en dit vertelde en wilde weten wat daar de oorzaak van zou kunnen zijn, wilden ze daar niet over in discussie gaan.
De D70 was inmiddels uitverkocht dus ik kon ook niet nog meer proeffoto's maken om te kijken of het misschien aan de witbalans lag. (Ik had de witbalans op auto staan en zowel binnen als buiten foto's gemaakt. Buiten viel het groen iets meer op)

Heeft iemand dezelfde ervaring? En zo ja hoe heb je het opgelost?

PS Ik denk dat het niet aan de calibratie van m'n monitor ligt, ik heb ook proeffoto's met de 300D gemaakt, en die zijn niet te groen. Die lijken zelfs weer net iets te rood. (ook gemaakt met witbalans op auto)

Alvast bedankt voor de hulp.

grtz,
Sakura

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2004 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
Verwijderd schreef op 16 mei 2004 @ 15:23:
Ik heb in de fotowinkel wat proeffoto's mogen maken met de D70. Ik vond het resultaat wel heel erg mooi alleen zat er vaak een groen kleurzweem op de foto's. Toen ik terugging naar de winkel en dit vertelde en wilde weten wat daar de oorzaak van zou kunnen zijn, wilden ze daar niet over in discussie gaan.
De D70 was inmiddels uitverkocht dus ik kon ook niet nog meer proeffoto's maken om te kijken of het misschien aan de witbalans lag. (Ik had de witbalans op auto staan en zowel binnen als buiten foto's gemaakt. Buiten viel het groen iets meer op)

PS Ik denk dat het niet aan de calibratie van m'n monitor ligt, ik heb ook proeffoto's met de 300D gemaakt, en die zijn niet te groen. Die lijken zelfs weer net iets te rood. (ook gemaakt met witbalans op auto)

grtz,
Sakura
Laat het "probleem" eens zien, kunnen we dan over oordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga ook voor de D70 met kitlens, weten jullie een adres in de buurt van Amsterdam die de D70 op voorraad heeft voor € 1300-1350 ?

Over die groene zweem: ik volg al een tijdje het D70 forum op dpreview.com en ik ben er daar niets over tegengekomen, dus het zal of de software zijn of een exemplarische fout, maar zeker geen vaker voorkomend issue zoals het BF verhaal.
Inca (importeur) vertelde mij trouwens dat de nieuwe zendingen geen backfocus problemen meer hebben en anders kunnen zij het snel calibreren ( ik kon er mogelijk op wachten...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
Acid_Burn schreef op 15 mei 2004 @ 21:53:
kan je wat foto's plaatsen waar je kan laten zien dat ie sigma softer is, ik heb namelijk deze lens.

Een side-by-side foto van hetzelfde onderwerp met 2 verschillende lensen zou ideaal zijn natuurlijk.
Beide op 35mm @ f/11

Sigma 18-50 3.5-5.6 DC
http://home.wxs.nl/~klwong/Sigma.jpg

Nikkor 28-80 3.3-5.6 G
http://home.wxs.nl/~klwong/Nikon.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Weet iemand waar deze camera leverbaar is? Want het is overal ellende met wachtlijsten e.d. Heb hem inmiddels wel besteld, maar sta laag op de bestellijst en moet dus nog wel ff wachten. Ik vind even wachten niet erg, maar dit lijkt nogal lang te gaan duren.

Het liefst wil ik er de 18-70 lens bij.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brooks123
  • Laatst online: 15-07 08:38
ik volg dit topic al geruime tijd, de keus is op deze dslr gevallen om er later dit jaar een safari tocht in Kenia mee te maken. Al wordt er gezegd dat ik daar in de auto gebruik kan maken van de sigaretten aansteker om de camera te laden zul je maar net zien dat die net in "mijn" Jeep kapot is.
Ik ben me aan het verdiepen in alternatieve oplaadsystemen en ben dit tegen gekomen:
http://www.technolyt.nl/c...utdoordacht2&PPL=2X05250Z
(www.technolyt.nl -> outdoor)
Ik heb alleen geen verstand van electrazaken. Zal deze gebruikt kunnen worden op de Nikon? M.a.w., wat zijn de technische specificaties als voltage en amperes, ik kan die nergens duidelijk vinden in de gegevens over de nikon.
Kan iemand hier wat over zeggen?

Een andere tip aangaande imagetanks, een scherpgeprijsde heb ik gevonden op
www.all4.nl , de aanbieding die ze nu hebben. €105,00 voor een imagetank (zonder 2,5 HD, zelf in te bouwen) met ingebouwde accu. (of €199,00 met HD)
Het gaat om de X's-drive VP2060 II : http://www.all4.nl/index_all4.html
Misschien off-topic, maar zeker "noodzakelijk" in combinatie met de D70

[ Voor 25% gewijzigd door brooks123 op 16-05-2004 23:55 ]

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik de letters op de lens bij de Sigma iets scherper vind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Dito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

brooks123 schreef op 16 mei 2004 @ 23:50:

Een andere tip aangaande imagetanks, een scherpgeprijsde heb ik gevonden op
www.all4.nl , de aanbieding die ze nu hebben. €105,00 voor een imagetank (zonder 2,5 HD, zelf in te bouwen) met ingebouwde accu. (of €199,00 met HD)
Het gaat om de X's-drive VP2060 II : http://www.all4.nl/index_all4.html
Misschien off-topic, maar zeker "noodzakelijk" in combinatie met de D70
is geen verkeerde optie.
Ik vind zeker de optie om een lucht en waterdichte behuizing om de X drive te hebben..
Iemand ervaring met deze zaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
Acid_Burn schreef op 17 mei 2004 @ 00:29:
[...]

Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik de letters op de lens bij de Sigma iets scherper vind...
Dat is inderdaad wel beetje zo, misschien is het de punt van focussen. Heb wel geprobeerd om op zelfde plekje te focussen.

Zal vanavond een foto maken van een onderwerp dat wat verder staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

HunterPro schreef op 16 mei 2004 @ 12:46:
nog even sparen... *twijfel*... :/ zal ik het doen of niet :P

kan via m'n werk voor 1119 euro de 18-70 kit kopen. argh... *twijfel* :)
Niet twijfelen...doen !

Eneh, neem er dan ook eentje voor mij mee ! ;)

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beetle71
  • Laatst online: 09-09 15:24
Is er hier iemand bekend met de mogelijkheden van de D70 om direct naar een USB2 externe harddisk te schrijven? Dus niet zoals bij de Xdrive de data van je CF kaartje overzetten, maar direct naar externe harddisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

^kan volgens mij nog niet. Ik meen mij te herinneren dat Philips iets had met USB2Go waarbij het mogelijk wordt dat bijv. een digitale camera direct communiceert met een USB device. Dat is met printers al wel mogelijk, maar met opslag volgens mij nog niet.

zou leuk zijn om je mobieltje direct met de camera te verbinden en dan de hele zooi naar een online photoalbum te pompen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
YellowCube schreef op 17 mei 2004 @ 08:33:
[...]

is geen verkeerde optie.
Ik vind zeker de optie om een lucht en waterdichte behuizing om de X drive te hebben..
Iemand ervaring met deze zaak?
Ik heb zelf m'n imagetank besteld bij DGS-services (www.xsdrive-center.nl); onder rembours (één XS-drive II (2060) ex HDD à 99 euro, één XS-drive II (2060) met 30 gb HDD à 199 euro, en één Peli 1040 'je kan er op staan en mee zwemmen'-case à 27,50). Volgende dag in huis - prima service ondanks de iets knutselige site :)

Is er niet iets als een wifi CF verkrijgbaar die een 'normale' CF nadoet, en met een wifi equipped harddisk of laptop in je rugzak kan praten? :)

[ Voor 13% gewijzigd door HunterPro op 17-05-2004 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brooks123
  • Laatst online: 15-07 08:38
[quote]HunterPro schreef op 17 mei 2004 @ 14:14:
[...]

Ik heb zelf m'n imagetank besteld bij DGS-services (www.xsdrive-center.nl); onder rembours (één XS-drive II (2060) ex HDD à 99 euro, één XS-drive II (2060) met 30 gb HDD à 199 euro, en één Peli 1040 'je kan er op staan en mee zwemmen'-case à 27,50). Volgende dag in huis - prima service ondanks de iets knutselige site :)
quote]

Kun je iets meer over de werking van de 2060 vertellen? Werkt deze goed, hoe lang moet de accu laden als deze leeg is?
Is het verstandig een ectra accu te nemen, of wordt een lege accu snel weer geladen? Het zal via de sigarettenaansteker gaan.
Past elke standaard 2,5 HD erin of moet er een speciale HD in?

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beetle71
  • Laatst online: 09-09 15:24
HunterPro schreef op 17 mei 2004 @ 14:14:
[...]

Is er niet iets als een wifi CF verkrijgbaar die een 'normale' CF nadoet, en met een wifi equipped harddisk of laptop in je rugzak kan praten? :)
Voor de D2H is er zoiets 'rechtstreeks' van NIKON, ik kan op de site niet vinden of het wellicht ook voor de D70 werkt...
http://www.europe-nikon.c...eId=5&prodId=727&catId=92
edit:

http://www.robgalbraith.c..._page.asp?cid=7-6452-6491
Dit lijkt wel op zo'n CF->Wifi

Ik zat zelf te denken mijn iBook in HD modus te booten en die dan rechtstreeks (USB) aan de camera te hangen, maar dat blijkt (? heb het zelf nog niet kunnen testen, mijn camera is nog 'onderweg' :( ) niet te gaan werken..

[ Voor 12% gewijzigd door beetle71 op 17-05-2004 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo beste Tweakers,het is er dan toch van gekomen,morgen ga ik voor mijn D70 ,maaaaaaaar ,nu de lenzen héé :) ik heb mijn oog op drie lenzen laten vallen ,graag uw mening erop.

1-Sigma 28-200/3,5-5,6 AF Macro Aspherical Compact IF für Nikon 199€
2-Sigma 28-300/3,5-6,3 AF Macro Compact Asph. für Nikon 269€
3-Sigma 70-300/4-5,6 AF APO Macro Super II für Nikon 219€

ps.De bedoeling is om toch wat macro's te kunnen maken,en een voorlopige all-rounder te hebben.

Mvg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjerk_de_boer
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
met een lens met zo'n groot berijk (28-200/28-300) lever je toch vaak in op de optische kwaliteit.......voor de prijs is de sigma 70-300 een zeer net lensje

Nadeel is dat je dan geen groothoek hebt, maar het is maar net wat je het meest doet

[ Voor 24% gewijzigd door tjerk_de_boer op 17-05-2004 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 mei 2004 @ 15:23:

grtz,
Sakura
Ik heb de camera nu zo'n 3 weken, en ben een en ander aan het testen.
En inderdaad wanneer ik foto's neem in de stand waarmee je zowel een RAW+JPEG(laagste kwaliteit) in een shot maakt is de RAW eng realistisch en de JPEG iets groenig.
Had hem ook op ISO auto.
Dit betekend dus dat je het gewoon op kunt lossen door je witbalans of andere softwarematige instellingen op de camera "die zijn er nl. genoeg" 8)7
Want de RAW is een "ruwe"foto met geen softwarematige correcties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 19:51:
[...]

Ik heb de camera nu zo'n 3 weken, en ben een en ander aan het testen.
En inderdaad wanneer ik foto's neem in de stand waarmee je zowel een RAW+JPEG(laagste kwaliteit) in een shot maakt is de RAW eng realistisch en de JPEG iets groenig.
Had hem ook op ISO auto.
Dit betekend dus dat je het gewoon op kunt lossen door je witbalans of andere softwarematige instellingen op de camera "die zijn er nl. genoeg" 8)7
Want de RAW is een "ruwe"foto met geen softwarematige correcties
blackstoned, kun je die foto's posten. Ik ben heel benieuwd hoe die groen tint zich voor doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 18:02:
Hallo beste Tweakers,het is er dan toch van gekomen,morgen ga ik voor mijn D70 ,maaaaaaaar ,nu de lenzen héé :) ik heb mijn oog op drie lenzen laten vallen ,graag uw mening erop.

ps.De bedoeling is om toch wat macro's te kunnen maken,en een voorlopige all-rounder te hebben.

Mvg.
mijn mening: lens 1
je hebt het kortste zoombereik. Dat klinkt onlogisch, maar zo hou je (zoals eerder opgemerkt) wel je kwaliteit een beetje binnen de perken.

De 2e lens heeft zo'n gigantisch bereik dat ik m'n vraagtekens bij de kwaliteit zet.
De derde is leuk, maar dan begin je (voor Nikon) dus bij 110mm. Da's al behoorlijk tele, dus overzichtsfoto's van landschappen of gebouwen kun je dan wel vergeten.

Ze zijn alleen geen van alle echt lichtsterk.

Als ik nog een suggestie mag doen:
http://www.sigmaphoto.com/html/pages/24_135.htm

Deze lens heeft weliswaar een korter zoombereik, maar is wel erg lichtsterk.
Geen macro, maar als je dat echt wil dan kun je beter een aparte (fixed focal)macrolens erbij kopen.

[ Voor 6% gewijzigd door YellowCube op 18-05-2004 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark
Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 18:02:

Mvg.
De 2e heeft geen IF (internal focusing), dus je hebt altijd gekloot met filters. De 3e lens word op een D70 105-150mm, niet echt bruikbaar voor het widewerk en de 1e zou een mogelijke keus zijn, al vind ik Sigma instapglas ronduit slecht te noemen. Je moet je beseffen dat op een SLR het glas het belangrijkste is van je hele set. Geef mij een body van 100 euro met glas van 1000 euro en ik maak mooiere foto's als met een body van 1000 euro en glas van 100 euro. Wat je eventueel zou kunnen doen is kijken naar 2e handse lenzen. Voordeel van Nikon is dat alle AF lenzen op je D70 werken en dat de oudere AF-D lenzen redelijk betaalbaar zijn op de 2e hands markt. Ikzelf heb gekozen voor de Tamron 17-35 en 28-75 Di lenzen, echter ben je voor die 2 lenzen ook weer 900 euro kwijt en heb je nog helemaal geen zoom en macro (kost je nogmaals een 1000 euro).
Mocht je toch een goedkope lens willen met een groot bereik ging ik voor de Tamron 28-300/3.5-6.3 XR. Deze zal iets duurder zijn als die Sigma 28-300, maar is volgens een aantal gebruikers op DPZ een redelijk goede lens.

[ Voor 3% gewijzigd door Mark op 18-05-2004 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook niet bepaald warm wordt van het glas dat zo genoemd is.

Ik kan me voorstellen dat het een dure grap is enzo, maar waarom geen 28-70/2.8 van Sigma (rond de 500) of iets van een 28-75DX van Tamron?

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

RUMOCOOL, als je het goedkoop wilt houden, moet je gewoon de 18-70 kitlens van Nikon erbij nemen. Hierna kun je investeren in nieuw glas. De 70-300mm APO Super II Macro, jouw derde lens, schijnt niet slecht te zijn voor zijn geld dus daar zou je naar kunnen kijken. De andere twee is crap en zou ik dus echt zo ver hoe mogelijk links laten liggen.

Mestreechs volksleed:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok mensen,ik heb hem van deze middag ;) ik heb er de sigma 75/300 APO bij genomen.

ik had hem ook graag met de 18/70 kitlens gehad maar kon hem niet krijgen ,allez niet zo snel,daarom heb ik de body apart gekocht.
heb er een paar shots mee getrokken en moet zeggen ,valt heeeel erg mee,moet er wel direct bij zeggen dat ik wat mis onder de 75,maar dat word wel aangevuld ;)

PS.EEN MACHTIG DING ZEG.

Mvg.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2004 22:34 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.