Na het hele topic doorgelezen te hebben, weet ik het echt ff niet meer. Teveel info in te korte tijd ofzo denk ik

Maar goed, ik wil dus de D70 gaan aanschaffen, maar het ding is slecht leverbaar met de kitlens. Nou zou ik ook wel een losse body kunnen kopen, maar ik geloof niet dat er verder een redelijk geprijsde lens op de markt is die tegen de kit op kan (dus toch geduld dan maar ????)
Verder heb ik van mn F70 nog de 70-300/F4-5.6 ED Ik weet dat het geen toplens is, maar ik gebruik hem toch al een tijdje naar tevredenheid. Ik gebruik hem sowieso veel in t middengebied, en niet tegen de 300mm grens aan. Ik fotografeer veel vliegtuigen (kwam al voorbij) maar meestal toch rond 100-135 mm. Ik heb hier foto's voorbij zien komen, die naar mijn persoonlijke maatstaven wel goed zijn. Verder fotografeer ik ook veel rallysport, waar ik een groter telebereik eerder nodig heb.
Voorlopig kies ik echter om met deze lens nog even door te gaan. Tenminste, tenzij iemand een echt beter lens kan aanraden voor een redelijk bedrag.
Verder zou ik dan aan het eind van het jaar nog met 1 lens willen uitbreiden/vervangen, maar dan ook weer in een niet al te gekke prijsklasse.
Kijkend naar deze gegevens en wat ik dus veel fotografeer ...what to do ?
- D70 + kitlens (en geduld hebben)
- D70 body + een alternatief voor de kitlens
- de 70-300 houd ik voorlopig (of een heel leuk alternatief moet gemeld worden)
En welke lens is dan een goede optie om eind van het jaar dit bovenstaande mee uit te breiden/vervangen.