Nikon D70 en Nikor 18-70/3.5-4.5 (inclusief specs en pics)

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.220 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
YellowCube schreef op 02 april 2004 @ 11:20:
Kort door de bocht: TIFF is een nagenoeg ongecomprimeerd bestand en daardoor blijft je kwaliteit heel goed. Uiteraard kunnen deze bestanden dus aardig in omvang toenemen.

Enne...Reemf: ik had begrepen dat de S2 Pro nou niet bepaald een topper is. Dus die zou ik sowieso links laten liggen.
de S2 PRO is een prima camera die behoorlijk strakke platen maakt
waar heb jij vernomen dat dat niet zo is dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 12:19

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

De kitlens is in Frankrijk ondertussen al los verkrijgbaar voor een bedrag van 449,- Euro:
http://www.fnac.com/Shelf...cf-7e2c-8f21281d210b&Fr=2

Nu is de FNAC niet de goedkoopste, maar het geeft wel een aardige indicatie.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trithemis
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-08 22:03

trithemis

Dragonfly

Aanvullend:

In vergelijking met RAW (of NEF zoals Nikon het noemt) is TIF erg groot; ongeveer 18 Mb voor een 6,1 MP foto. NEF is bij dezelfde resolutie ongeveer 10 Mb.

RAW is eigenlijk niet meer dan de ruwe data uit de CCD.

Bij RAW kun je nog allerlei dingen aanpassen in Photoshop (zoals witbalans) die je anders in de camera zou doen en bij TIF niet meer kunnen. Daarintegen kun je TIF direct vanaf je CF kaartje op elke computer bekijken, voor RAW heb je Photoshop 8 of speciale software van je camera nodig.

De kwaliteit is dus gelijk, maar de uitwisselbaarheid van TIF is groter, alhoewel nog niet zo groot als bij JPG. Kortom, de meeste gebruikers zullen TIF niet missen, maar RAW gebruiken als digitaal negatief.

[ Voor 3% gewijzigd door trithemis op 02-04-2004 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

YellowCube: ik ben terdege bekend met de minpunten van de S2 Pro, zelfs ook al heb ik nog niet met die cam gewerkt. Ik heb de afgelopen 4 maanden (:X) al extreem veel onderzoek gedaan naar oa die cam (en de Canon 10D/300D bv) en met skin tones en algemene fotokwaliteit (zeker op hogere ISO's!) is de S2 Pro nog steeds king, iets wat ondersteund wordt door verschillende reviews :)

Maar ook al is het uiteindelijk product, het plaatje, natuurlijk het belangrijkste, ook andere zaken wegen mee. Zoals hoe de cam werkt, autofocus, batterijduur, snelheid, witbalans, noem al die factoren maar op. En op sommige gebieden laat de S2 Pro inderdaad wat steken vallen. Ook is te merken door de dubbele batterij-setup dat het een combinatie analoge cam (Nikon F80 body) digicam (Fujifilm) is, wat toch best jammer is. Vandaar dat ik ook reikhalzend uitkijk naar de S3 Pro, en de reviews, uiteindelijk specs, en natuurlijk sample pics ervan :)

Ik vind zelf de uiteindelijk kwaliteit van de foto's natuurlijk superbelangrijk, maar het totale 'prestatiepakket' van een cam/body (inclusief de kosten) gaat daar nog eigenlijk wat verder over. Zeker bij lange fotosessies is een comfortabele cam die lang mee gaat (batterijduur dus), snel autofocus heeft en foto's weg schrijft etc, erg belangrijk. En misschien (hopelijk?) dat de D70 daarmee precies goed scoort, en zijn paar minpunten (oa het langzamerhand beroemde moiré waar Nikon nu aan werkt) ruimschoots nivelleert door op allerhande andere gebieden grote pluspunten te laten zien :)

Wie weet heb ik over een week of 6 of wat alter ook een D70, van wat ik tot nu toe ervan gezien heb, weet ik iig dat Nikon een waardige cam neer heeft gezet, die het prima op kan nemen tegen de 300D en ook een aantal andere 6mp dSLR's :)

wow, toch best lange post geworden :X

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

ReemF schreef op 02 april 2004 @ 11:54:
Maar ook al is het uiteindelijk product, het plaatje, natuurlijk het belangrijkste, ook andere zaken wegen mee. Zoals hoe de cam werkt, autofocus, batterijduur, snelheid, witbalans, noem al die factoren maar op. En op sommige gebieden laat de S2 Pro inderdaad wat steken vallen. Ook is te merken door de dubbele batterij-setup dat het een combinatie analoge cam (Nikon F80 body) digicam (Fujifilm) is, wat toch best jammer is. Vandaar dat ik ook reikhalzend uitkijk naar de S3 Pro, en de reviews, uiteindelijk specs, en natuurlijk sample pics ervan :)
Als je alleen de AA's gebruikt en het CR123a compartiment leeglaat, functioneert de camera ook prima, alleen kun je de interne flitser niet gebruiken. Verder zie ik geen nadelen aan het "combinatie analoog/digitaal".

De handling en feel van een camera is ook zeker belangrijk. Als je er nog nooit mee gewerkt hebt is het erg lastig denk ik. Zelf had ik al een F80 met grip, dus de overstap was voor mij niet zo groot, accessoires zijn uit te wisselen.

Overigens is de compatibiliteit met een grote range aan externe flitsers een voordeel van de S2 tov. de D100 en D70. De S2 kan itt. tot de Nikons "normale TTL" gebruiken, zodat je met een non-DX flitser ook goed uit de voeten kunt.

Enneuh... @Yellowcube... vertel eens wat er mis is met de S2? ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Devster op 02-04-2004 12:07 ]

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Devster schreef op 02 april 2004 @ 12:04:
[...]

Als je alleen de AA's gebruikt en het CR123a compartiment leeglaat, functioneert de camera ook prima, alleen kun je de interne flitser niet gebruiken. Verder zie ik geen nadelen aan het "combinatie analoog/digitaal".
Dat wist ik, heb het tientallen malen gelezen ;) de nadelen aan de combo analoog/digitaal vallen mee ja, maar toch is 1 body door 1 en dezelfde maker vaak wat beter in het totaalplaatje :)

Maar laten we niet al teveel offtopic gaan over de S2 Pro, en ons concentreren op de D70, ook al is vergelijken natuurlijk altijd leuk :P

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:26

YellowCube

Wait...what?

G-PHREAK schreef op 02 april 2004 @ 11:45:
[...]

de S2 PRO is een prima camera die behoorlijk strakke platen maakt
waar heb jij vernomen dat dat niet zo is dan
ehmp...ik heb geen exacte bronnen, maar ik had gewoon begrepen dat de camera verre van perfect is. Vervormingen aan de randen van foto's etc.
Ik heb niks tegen de S2. Het is in eerste instantie de camera die mijn interesse in DSLR's een beetje opgewekt heeft. De reden dat ik 'm toen niet gekocht heb is vanwege een aantal gebreken eraan.
Ik zal er nog eens naar gaan zoeken en idd verder met de D70 (want die heb ik :) )

[ Voor 9% gewijzigd door YellowCube op 02-04-2004 12:12 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

ReemF schreef op 02 april 2004 @ 12:06:
[...]

Dat wist ik, heb het tientallen malen gelezen ;) de nadelen aan de combo analoog/digitaal vallen mee ja, maar toch is 1 body door 1 en dezelfde maker vaak wat beter in het totaalplaatje :)
Tja, nu hoeft Fuji het wiel niet nog eens uit te vinden ;) Maar ga er eens een vast houden of nog liever uitproberen. Is sowieso een must als je op zoek bent naar DSLR's. Alleen op specs en reviews kopen is niet echt slim IMHO ;)
Maar laten we niet al teveel offtopic gaan over de S2 Pro, en ons concentreren op de D70, ook al is vergelijken natuurlijk altijd leuk :P
Als ik nu voor de keuze zou staan zou ik zeker wat langer na moeten denken. ISO200 is toch een nadeel, zeker als je naar lange sluitertijden wil gaan (bijv. landschapsfotografie).

Ik heb de cam bij de mediamarkt even geprobeerd en de D70 is gewoon een snelle cam, die veel beter aanvoelt dan de 300D. Qua absolute ruis wint hij het niet denk ik, maar het is niet zo dat ik me daardoor zou laten afschrikken.

De aanbiedingen met de 28-80 zou ik sowieso links laten liggen, dat is echt zonde om zo'n el cheapo lensje op een mooie body te schroeven. Ook 28-300 achtige zooms zijn wat mij betreft geen aanraders, te veel compromis, te weinig performance (alleen tussen 50 en 200 en dan nog stopped downacceptabel) en veel te weinig lichtsterkte, f6.3 op 300mm....

Aanraders zijn IMHO qua lenzen:
* Tamron 17-35Di f2.8-4 - mooi scherpe wide angle
* Nikkor 50mm/1.8 - onverslaanbaar qua "bang for the buck"
* 60mm Micronikkor of Tamron 90mm Macro SP voor macrowerk
* Nikkor AF-D 80-200ED, de " draaizoom". Stukken goedkoper dan de AF-S of VR varianten en optisch zeer goed.

Ik heb nog te weinig van de kitlens gezien om daar iets zinnigs over te zeggen. Qua look en build lijkt hij op de AF-S 24-85/f3.5-4.5, dus dat zit wel goed. AF-S is stil en snel.

De 24-85 is eventueel een aanrader om het gat tussen de 17-35 en de 80-200 te dichten, al kun je met die 50mm (of 60mm micro) en wat stapjes voor- en achteruit dat bereik erg goed dichten.

[ Voor 3% gewijzigd door Devster op 02-04-2004 12:19 ]

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:09

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Naast de Tamron 90 is ook de Nikon 105 Micro erg fijn.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

YellowCube schreef op 02 april 2004 @ 12:11:
[...]ehmp...ik heb geen exacte bronnen, maar ik had gewoon begrepen dat de camera verre van perfect is. Vervormingen aan de randen van foto's etc.
Ik heb niks tegen de S2. Het is in eerste instantie de camera die mijn interesse in DSLR's een beetje opgewekt heeft. De reden dat ik 'm toen niet gekocht heb is vanwege een aantal gebreken eraan.
Ik zal er nog eens naar gaan zoeken en idd verder met de D70 (want die heb ik :) )
Sorry, maar dat is toch absolute onzin. Die vervormingen aan randen zijn puur het resultaat van de gebruikte lens en heeft dus niks met de S2 te maken. Als je diezelfde lens op een D70 zet, krijg je, door de bijna identieke cropfactor, zeer waarschijnlijk dezelfde vervormingen.

@hillie: Ook dat is zeker een erg mooi objectief, net als de Tamron 180mm Di Macro. Helaas worden die ook vrij kostbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Devster schreef op 02 april 2004 @ 12:17:
...
Tja, nu hoeft Fuji het wiel niet nog eens uit te vinden ;) Maar ga er eens een vast houden of nog liever uitproberen. Is sowieso een must als je op zoek bent naar DSLR's. Alleen op specs en reviews kopen is niet echt slim IMHO ;)
Dat is ook zeker niet mijn plan, en zo heb ik nog nooit een cam gekocht :) de mogelijkheid om op internet echter specs+reviews+sample pics te vergelijken, plus natuurlijk ervaringen van users, laat ik niet links liggen ;) Als het echt serieus wordt, ga ik wel verschillende cams even vasthouden, of huren/lenen voor een weekendje :) Pas dan kan ik er zelf echt een beetje een oordeel over gaan vellen ja.
...
Als ik nu voor de keuze zou staan zou ik zeker wat langer na moeten denken. ISO200 is toch een nadeel, zeker als je naar lange sluitertijden wil gaan (bijv. landschapsfotografie).
.....
Bekijk deze pagina eens, en dan vooral onderaan het gedeelte waar de ISO-prestaties van de D70 met de 300D worden vergeleken. Op die testpics is bij alle ISO's de D70 beter af, zelfs in vergelijking ISO-200 D70 <> ISO-100 300D :)

Ik zeg niet dat jouw vrees ongegrond is over die ISO 200, dat is nou eenmaal een eigenschap van de Sony-sensor. Maar van wat ik tot nu heb gezien, valt het alleszins mee met die ruis :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

ReemF schreef op 02 april 2004 @ 12:27:

Bekijk deze pagina eens, en dan vooral onderaan het gedeelte waar de ISO-prestaties van de D70 met de 300D worden vergeleken. Op die testpics is bij alle ISO's de D70 beter af, zelfs in vergelijking ISO-200 D70 <> ISO-100 300D :)

Ik zeg niet dat jouw vrees ongegrond is over die ISO 200, dat is nou eenmaal een eigenschap van de Sony. Maar van wat ik tot nu heb gezien, valt het alleszins mee met die ruis :)
Ik ken die review. Ik vraag me alleen af welke ruisonderdrukkingssetting (leuk scrabblewoord :P) ze gebruikt hebben. Voor een echte vergelijking moet je toch RAW files vergelijken en verschillende foto's

Ik zie net dit op die pagina staan:
UPDATE: Note: The noise in the 300D shows slightly higher because the shots were a bit underexposed. The cameras are very close to eachother.

En er staan nog veel meer disclaimers bij. Maar wat ik aan foto's gezien heb heeft ook de D70 het prima voor elkaar.

Mijn vrees is echter dat je naar minder wenselijke diafragma waarden moet gaan als je in erg lichte condities toch een lange sluitertijd wil... en je dus een nd filter moet gaan gebruiken. Al zal dat toch wel loslopen denk ik ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Devster op 02-04-2004 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Devster schreef op 02 april 2004 @ 12:21:
[...]

Sorry, maar dat is toch absolute onzin. Die vervormingen aan randen zijn puur het resultaat van de gebruikte lens en heeft dus niks met de S2 te maken. Als je diezelfde lens op een D70 zet, krijg je, door de bijna identieke cropfactor, zeer waarschijnlijk dezelfde vervormingen.

@hillie: Ook dat is zeker een erg mooi objectief, net als de Tamron 180mm Di Macro. Helaas worden die ook vrij kostbaar.
ik ga even OT:
offtopic:
ik zeg net...het is allemaal een tijdje terug dat ik eht gelezen heb en ik noem 1 ding op wat ik mij meen te herinneren. Ik geef je helemaal gelijk als je zegt dat het aan de lens ligt. Ik weet alleen dat ik destijds niet voor het ding gegaan ben vanwege tekortkomingen. Ik wil best wat reviews opzoeken die de problemen bevestigen, maar dan zoek ik ernaar en bovendien is het niet m'n doel om het ding af te zeiken

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Tis ok, maar dit vond ik zo'n pertinente onwaarheid dat ik hem wel uit de wereld wilde hebben.. maar, case closed en zand erover wat mij betreft ;)

En veel plezier met je D70! ;) Ik hoop veel mooie platen van je te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:24

BaRF

bijna kerst

heeft iemand het voor elkaar gekregen om de NEF files te gebruiken in Photoshop CS? ik krijg de melding dat het niet in het juiste formaat is. Al een update gekregen van Adobe, maar dat hielp niks. Nu las ik ergens dat de juiste plugin meegeleverd werd met de d70, maar die kan ik zo 123 op het cdtje niet echt vinden?

mmm, nu schijnt mn plugin het ineens wel te doen :) heb net nikon view geinstalleerd en blijkbaar doet die iets met de mogenlijkheid om ook in CS te openen :D _o_ wat een detail!!!

[ Voor 24% gewijzigd door BaRF op 03-04-2004 08:51 ]

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extra300s
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

BaRF schreef op 03 april 2004 @ 08:47:
heeft iemand het voor elkaar gekregen om de NEF files te gebruiken in Photoshop CS? ik krijg de melding dat het niet in het juiste formaat is. Al een update gekregen van Adobe, maar dat hielp niks. Nu las ik ergens dat de juiste plugin meegeleverd werd met de d70, maar die kan ik zo 123 op het cdtje niet echt vinden?

mmm, nu schijnt mn plugin het ineens wel te doen :) heb net nikon view geinstalleerd en blijkbaar doet die iets met de mogenlijkheid om ook in CS te openen :D _o_ wat een detail!!!
Nou, gelukkig :P

Post nog eens wat pics die je met je nieuwe aanwinst gemaakt hebt :*)

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
  • Laatst online: 21-08 22:49
Ralph Smeets schreef op 02 april 2004 @ 11:49:
De kitlens is in Frankrijk ondertussen al los verkrijgbaar voor een bedrag van 449,- Euro:
http://www.fnac.com/Shelf...cf-7e2c-8f21281d210b&Fr=2

Nu is de FNAC niet de goedkoopste, maar het geeft wel een aardige indicatie.
op koopdigitaal.nl zag ik het volgende staan.

Nikkor AF-S DX 18-70/3.5G IF ED, voor € 399.-
Ook een AF-S DX, zelfde focallength en lichtsterk als de kitlens, maar dan met internal focus en ED glas.

Als het goed is mist de kitlens IF en ED glas, betekend dat dus ALS de kitlens los verkocht gaat worden de prijs in dit geval bij konijnenberg onder de € 399.- gaat zitten. Ik gok dan zo op € 225.-
Of is de kitlens wel voorzien van IF en ED?

Al zelf gevonden is dus de kitlens :X

Verder is het dus ook een DX objectief, iemand al geprobeerd de kitlens op een Nikon SLR te zetten? En foto's ermee gemaakt te hebben? Krijg je dan "kleinere" negatieven neem ik aan?

[ Voor 14% gewijzigd door Karlok[JY-616] op 03-04-2004 23:05 . Reden: foutje ]

Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:46

Masselink

Voor de dorst

Ik heb hem nu ook binnen met de 18-70G DX Kitlens.

Eerste reactie:

Echt een super camera, lekker snel.
Hij heeft veel opties, dus het duurt nog even voordat ik alles onder de knie heb.

Ik heb alleen een stofje (of iets dergelijks) in de lens zitten. op het 2e glaasje.
Volgensmij mag dat nooit ? imand daar kennis van ?

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-09 23:06

Erw

Masselink schreef op 03 april 2004 @ 23:23:

Eerste reactie:

Hij heeft veel opties, dus het duurt nog even voordat ik alles onder de knie heb.

Ik heb alleen een stofje (of iets dergelijks) in de lens zitten. op het 2e glaasje.
Ik zou ff terug gaan met die lens ja

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Laatst online: 09:04

Acid_Burn

uhuh

Karlok[JY-616] schreef op 03 april 2004 @ 22:56:

Verder is het dus ook een DX objectief, iemand al geprobeerd de kitlens op een Nikon SLR te zetten? En foto's ermee gemaakt te hebben? Krijg je dan "kleinere" negatieven neem ik aan?
Denk het niet. Aangezien op die kitlens ook een 1.5 factor zit en dus 28mm effectief is. Zou op een analoge camera dus normale negatieven op moeten leveren. Mits deze compatible is natuurlijk (ik heb daar een nare ervaring mee :()

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
Masselink schreef op 03 april 2004 @ 23:23:

Eerste reactie:

Als je het echt op het element ziet zitten, zal ik zeker teruggaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Karlok[JY-616] schreef op 03 april 2004 @ 22:56:
[...]
De DX-lijn is een speciale lijn voor D-SLR's. Bij de bouw van deze lenzen is er rekening gehouden met een APS-sized sensor, die een stuk kleiner is dan een 35mm-film. Hierdoor kan het voorkomen dat je bij gebruik op een niet digitale SLR-camera last krijgt van vigneting.

Mestreechs volksleed:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:01
Ben wat aan het experimenteren geweest met extreem korte sluitertijden , 1/2000. Misschien heb je ze al ergens anders gezien, hier zijn ze nog een keer voor dit forum. Het zijn experimenten : sommige dingen zijn niet optimaal. Commentaar en tips zijn zeer zeker welkom .

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/theebag/hond/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/theebag/hond/5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/theebag/hond/8.jpg

Dit is een crop :

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/theebag/hond/7%20.jpg

De rest van de achtdelige serie kan je hier bekijken :

http://users.pandora.be/theebag/hond/

[ Voor 2% gewijzigd door Theebag op 04-04-2004 16:55 . Reden: tiepvoutjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
Theebag schreef op 04 april 2004 @ 16:53:
Ben wat aan het experimenteren geweest met extreem korte sluitertijden , 1/2000. Misschien heb je ze al ergens anders gezien, hier zijn ze nog een keer voor dit forum. Het zijn experimenten : sommige dingen zijn niet optimaal. Commentaar en tips zijn zeer zeker welkom .

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Dit is een crop :

[afbeelding]

De rest van de achtdelige serie kan je hier bekijken :

http://users.pandora.be/theebag/hond/
Heb je ook orgineel van de foto die je gecropped hebt? De kleuren kunnen imo wel beter, voor een crop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Overigens hoorde ik zaterdag dat ik per direct de foto's van de MediaMarkt die ik heb gemaakt offline moest halen; dus ook maar gedaan.

De body los is bij de MediaMarkt 1079 euro. (MediaMarkt Den Haag)

[ Voor 5% gewijzigd door HunterPro op 04-04-2004 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:01
Karlok[JY-616] schreef op 04 april 2004 @ 21:20:
[...]

Heb je ook orgineel van de foto die je gecropped hebt? De kleuren kunnen imo wel beter, voor een crop.
Ja , ik heb het orgineel nog . Deze foto was eigenlijk mislukt en ik heb hem geprobeerd zo goed mogelijk te "redden". Dit is een redelijk extreme crop en de iso was 1000 , dus zo gunstig is de situatie niet .
Ze is opnieuw gecropt , horizon aangepast en kleuren iets veranderd.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/theebag/DSC_0070.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Theebag op 04-04-2004 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 17:52
Overigens hoorde ik zaterdag dat ik per direct de foto's van de MediaMarkt die ik heb gemaakt offline moest halen; dus ook maar gedaan.
Zo, ik had niet gedacht dat de MediaMarkt ook op GoT kwam :)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Ralph Smeets schreef op 04 april 2004 @ 16:23:
[...]

De DX-lijn is een speciale lijn voor D-SLR's. Bij de bouw van deze lenzen is er rekening gehouden met een APS-sized sensor, die een stuk kleiner is dan een 35mm-film. Hierdoor kan het voorkomen dat je bij gebruik op een niet digitale SLR-camera last krijgt van vigneting.
nogal vignetting ja :) ik heb de 18-70 op mn f801 gebruikt en dat ziet er wel cool uit, maar niet bruikbaar zonder later uitsnijden :P Als mn dia rolletje terug is zal ik wel een scan online zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:25
BaRF schreef op 05 april 2004 @ 07:59:
nogal vignetting ja :) ik heb de 18-70 op mn f801 gebruikt en dat ziet er wel cool uit, maar niet bruikbaar zonder later uitsnijden :P Als mn dia rolletje terug is zal ik wel een scan online zetten.
Dus die 18-70 past wel op een analoge body ? Ik had ergens gelezen dat deze lens dieper in de body zou vallen en daarom op een analoge SLR de spiegel kon beschadigen (net zoals bij canon). Maar als dat niet zo is, dan is de kitlens eigenlijk best interresant. Hangt natuurlijk wel van de hoeveelheid vignetting , maar als het alleen maar de hoeken zijn heb je voor weinig geld een leuke groothoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Mark schreef op 05 april 2004 @ 13:02:
[...]

Dus die 18-70 past wel op een analoge body ? Ik had ergens gelezen dat deze lens dieper in de body zou vallen en daarom op een analoge SLR de spiegel kon beschadigen (net zoals bij canon). Maar als dat niet zo is, dan is de kitlens eigenlijk best interresant. Hangt natuurlijk wel van de hoeveelheid vignetting , maar als het alleen maar de hoeken zijn heb je voor weinig geld een leuke groothoek.
Hij past gewoon, is geen andere mount zoals bij canon. Maar je stellings dat je een goedkope groothoek hebt klopt natuurlijk niet. Je krijgt min of meer een cirkelvormig plaatje te zien. Als je dat naar een normale foto uitsnijdt heb je weer dezelfde uitsnede als bij een 28mm objectief. Dus je schiet er weinig mee op.

De 12-24DX van Nikon is ook pas vanaf 18mm zonder vignetting te gebruiken... en 12*1,5 (cropfactor) is verrassend genoeg 18 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark
Devster schreef op 05 april 2004 @ 13:09:
[...]

Hij past gewoon, is geen andere mount zoals bij canon. Maar je stellings dat je een goedkope groothoek hebt klopt natuurlijk niet. Je krijgt min of meer een cirkelvormig plaatje te zien. Als je dat naar een normale foto uitsnijdt heb je weer dezelfde uitsnede als bij een 28mm objectief. Dus je schiet er weinig mee op.
Hoeft niet perse te kloppen. Lenzen worden gemaakt met enige speling. Ja zult inderdaad niet een uitsnede kunnen maken die gelijk is aan 18mm op een SLR, maar ik vermoed dat je uitkomt rond de 24mm. Helemaal zeker weet ik dat natuurlijk niet, maar ik ben benieuwd naar jou foto's :)

[ Voor 7% gewijzigd door Mark op 05-04-2004 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Mark schreef op 05 april 2004 @ 13:15:
[...]

Hoeft niet perse te kloppen. Lenzen worden gemaakt met enige speling. Ja zult inderdaad niet een uitsnede kunnen maken die gelijk is aan 18mm op een SLR, maar ik vermoed dat je uitkomt rond de 24mm. Helemaal zeker weet ik dat natuurlijk niet, maar ik ben benieuwd naar jou foto's :)
Ik heb geen 12-24 of 18-70DX, dus die foto's kun je lang op wachten ;) Wel heb ik een Tamron 17-35 f/2,8-4 Di in aantocht en die werkt ook prima full-frame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark
Devster schreef op 05 april 2004 @ 14:39:
[...]

Ik heb geen 12-24 of 18-70DX, dus die foto's kun je lang op wachten ;) Wel heb ik een Tamron 17-35 f/2,8-4 Di in aantocht en die werkt ook prima full-frame.
Nee, maar Barf heeft wel die 18-70 en een F801 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hier de volgende serie testopnamen:

Afbeeldingslocatie: http://www.noizycows.nl/mig29/640d70donner.jpg

Even een close-up van de vorige opname, makkelijk om de chromatische abberatie te vinden:
Afbeeldingslocatie: http://www.noizycows.nl/mig29/640d70ca.jpg

Een shot precies de andere kant op, waarbij aangetekend moet worden dat ik even voor een ander punt had moeten kiezen voor de lichtmeting, waar ik overigens niet eens op heb gelet. Ik heb gewoon een reeks opnamen gemaakt!
Afbeeldingslocatie: http://www.noizycows.nl/mig29/640d70modern.jpg

Even een shot van een muur op 18 mm:
Afbeeldingslocatie: http://www.noizycows.nl/mig29/640d7018mm.jpg

En nog eentje op 70 mm:
Afbeeldingslocatie: http://www.noizycows.nl/mig29/640d7070mm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 16:48:
En hier de volgende serie testopnamen:

[afbeelding]

Even een close-up van de vorige opname, makkelijk om de chromatische abberatie te vinden:
[afbeelding]

Een shot precies de andere kant op, waarbij aangetekend moet worden dat ik even voor een ander punt had moeten kiezen voor de lichtmeting, waar ik overigens niet eens op heb gelet. Ik heb gewoon een reeks opnamen gemaakt!
[afbeelding]

Even een shot van een muur op 18 mm:
[afbeelding]

En nog eentje op 70 mm:
[afbeelding]
Je bent de mediamarkt uitgelopen en gelijk foto's gaan schieten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neeuh, heb net een tweedehands Minolta 800si gekocht. Ik blijf nog even op film verder knoeien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw

Erw

Zit er eigenlijk een nederlandse handleiding bij de D70?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

De review van Phil Askey is er: http://www.dpreview.com/reviews/nikond70/ :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
Erw schreef op 05 april 2004 @ 19:35:
Zit er eigenlijk een nederlandse handleiding bij de D70?
Dat moet anders is ie grijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw

Erw

Quote:

There's not much more for me to add other than I am very pleased to see Nikon stepping up with a quality camera which doesn't compromise on build quality, feature set or image quality and yet offers superb value for money. There's no risk involved in the D70's slightly higher price compared to the EOS 300D (Digital Rebel), it's absolutely worth it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Duidelijk ja, Phil is goed te spreken over de cam in combo met de 18-70 DX-lens :)

Ik heb op pbase nog een D70 gallery gevonden, en die, zoals ze in het Engels zeggen, 'blew my socks off' :P

Hier: http://www.pbase.com/markgodwin enjoy :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extra300s

Extra300s

Get a live!

:) :) :) :)

JAAAAAHAAAAaaa (sorry)

Heb hem NET besteld (2100uur)!! En geloof het of niet, MORGENVROEG (rond 8.00uur) wordt ie afgeleverd op het werk!! (Prive nummer van Wilco gekregen van cameranu hij heeft er nog 1 op voorraad)
Nikon D70 met de 18-70/ 512 MB Sandisk Ultra II/ Extra accu/ en een draagtas (vraag mij niet welke tas)

Sjees man ik ben helemaal uh hoteldebotel, kriebels in de buik, misselijk als ik aan het geld denk hehehe, en ik weet het niet wat allemaal, slapen zal er wel niet bij zijn vannacht.

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
Wat kostte dat setje nou? :)

[ Voor 58% gewijzigd door HunterPro op 05-04-2004 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

* Acid_Burn heeft ook net zijn D70 gehaald :P

Voelt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
BaRF schreef op 05 april 2004 @ 07:59:
[...]

Dus niet echt bruikbaar, want ben nou niet echt van plan om donkere plekken op mijn dia's te krijgen. En ze kleiner snijden is ook geen goed plan.
Acid_Burn schreef op 05 april 2004 @ 22:09:
* Acid_Burn heeft ook net zijn D70 gehaald :P

Voelt goed.
Mooi zo.

[ Voor 57% gewijzigd door Karlok[JY-616] op 05-04-2004 22:25 . Reden: quote add ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Het enige 'storende' volgens Phil van DPReview is de moire-reductie van de camera zelf. Maar als je in NEF gebruikt, heb je daar weinig last van. Misschiens dat een firmware update dit probleem van de wereld helpt?

Mestreechs volksleed:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordofthelints
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01-2024

lordofthelints

Evil_ivanhoe in former GoTlife

Prachtige camera, ik heb lang getwijfeld, maar heb uiteindelijk toch een Minolta Dimage A2 gekocht. Niet omdat deze camera slecht is, nee absoluut niet... als ik Nikon lenzen had, dan wist ik het wel! Beter krijg je momenteel voor je geld niet.

Ik heb alleen al een aantal leuke minolta lenzen, en ga dus vast sparen voor de Minolta 7D. Met de A2 moet ik het wel ruim een jaartje kunnen uitzingen.

Ik ben wel benieuwd naar de resultaten met andere merk lenzen zoals Tamron, Tokina en Sigma i.c.m. de D70. Die 17-35 Di Tamron lens lijkt mij namelijk ook wel leuk voor op mijn Minolta 700si en natuurlijk voor de 7D in de verre toekomst.

[ Voor 26% gewijzigd door lordofthelints op 06-04-2004 01:09 ]

Moederborden..... Kunnen die in de afwasmachine??? || Specs, zie: http://specs.tweak.to/list/2481

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extra300s

Extra300s

Get a live!

HunterPro schreef op 05 april 2004 @ 21:31:
[...]

Wat kostte dat setje nou? :)
Nikon D70 met de 18-70
512 MB Sandisk Ultra II
Extra accu
en een draagtas merk laat ik nog wel weten
en niet te vergeten het wordt PERSOONLIJK op het werk afgeleverd, en eerst eens de spullen bekijken, zie dat maar eens ergens anders klaar te krijgen!

Totaal 1550 Euro, en dat vindt ik een UITERST goede prijs, een beetje gehandeld en vóilla dat kwam er uit :Y) _/-\o_

minder relevant maar mijn nachtrust koste dit setje ook >:) :>

[ Voor 7% gewijzigd door Extra300s op 06-04-2004 05:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

* YellowCube is een weekendje naar Londen geweest

en heeft daar, ondanks bewolkt weer, de D70 aardig kunnen proberen.
Ik moet zeggen, ik ben erg onder de indruk van hoe de camera presteert. Een snelle autofocus (van de 120 foto's is er slechts 1 onscherp), de ruis in de foto's is, zelfs bij weinig licht, nagenoeg nul. Verder reageert de camera zeer subtiel op veranderingen die je aanbrengt in bijvoorbeeld de tegelichtcorrectie, witbalans of diafragma-instellingen t.b.v scherptediepte. De bediening van de camera is een absolute zegen…Alle functies die enigszins belangrijk zijn (iso, witbalans, tegenlichtcorrectie etc) zitten onder handbereik en zijn met een druk op de knop in te stellen
Ook ben ik blij dat ik m'n 2 lenzen omgewisseld heb voor 1 met een groter bereik. Dit scheelde een hoop gewissel (lees: geklooi) met verschillende lenzen. De lens is erg lichtsterk en zelfs met weinig licht kun je nog heel behoorlijke sluitertijden halen (dus weinig bewogen foto's). Enige punt is de kleine vervorming die onstaat in rechte lijnen wanneer je een korte brandpuntsafstand gebruikt (hoe noem je zoiets? )
edit:
barrel distortion dus
.

Ik vind het echter niet storend.
Hieronder een kleine greep. Helaas werkte het weer niet helemaal mee, dus geen strakke blauwe luchten en kristalheldere belichting. Desalniettemin presteren de camera en lens prima.
helaas geen tijd gehad voor thumb…dus links

bloemen
fontein
London Eye
St.Paul scheve horizon :/

[ Voor 5% gewijzigd door YellowCube op 06-04-2004 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

YellowCube schreef op 06 april 2004 @ 08:26:
Ook ben ik blij dat ik m'n 2 lenzen omgewisseld heb voor 1 met een groter bereik. Dit scheelde een hoop gewissel (lees: geklooi) met verschillende lenzen. De lens is erg lichtsterk en zelfs met weinig licht kun je nog heel behoorlijke sluitertijden halen (dus weinig bewogen foto's).
Welke lens is dat dan ?

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Xymox schreef op 06 april 2004 @ 10:58:
[...]

Welke lens is dat dan ?
Sigma 24-135mm F2.8-4.5

[ Voor 75% gewijzigd door YellowCube op 06-04-2004 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Nog maar even 2 pics van mijn kant:
Wel geshopped, niet gecropped:

Nikon D70
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/27444/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/27832/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

die kat is subtiel...
het idee van de wasknijpers vind ik leuk...alleen de uitvoering niet.
kun je het origineel van die wasknijpers eens laten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

YellowCube schreef op 07 april 2004 @ 13:16:
die kat is subtiel...
het idee van de wasknijpers vind ik leuk...alleen de uitvoering niet.
kun je het origineel van die wasknijpers eens laten zien?
Momenteel even niet. Zal ik vanavond voor je online gooien. Maar het ging me inderdaad om het idee van... Erg dramatisch is het helaas niet. Wel de lucht wat donkerder gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YellowCube schreef op 06 april 2004 @ 08:26:
* YellowCube is een weekendje naar Londen geweest

helaas geen tijd gehad voor thumb…dus links
London Eye
Die London Eye vind ik leuk. Jammer alleen dat ie net niet symmetrisch is. Je zou de afbeelding iets rechtsom moeten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een paar pics gemaakt met m'n Nikon d70:

http://www.pbase.com/mr_durden/nikon_d70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extra300s

Extra300s

Get a live!

:( Sorry voor het vernaggelen van de layout, ik dacht dat het zo precies zou passen.

Zal ik ook eens wat posten, dit is van GISTEREN!

Vanmiddag vrij genomen, en als een haas naar huis mét uiteraard mijn nieuwe aanwinst.
De accu's geladen, en naarstig de manuel doorgebladerd om eens wat dingen te weten te komen.

Fotograferen is afzien en hobbie ook geloof ik :P

Hier mijn EERSTE (uitgeselecteerde) samples met de Nikon D70:

Dus...regen hagel én zelfs natte sneeuw! Gemaakt zelf rijdend door de voorruit van de auto, gewacht dat de ruitenwissers net voorbij waren, er was geen kip op de weg daarom durfde ik dat! :)
1)
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/27840/full.jpg

Eindelijk effe droog, direct van de gelegenheid gebruik maken om te bidden, met het gezicht naar..juist Mekka :)

2)
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/27841/full.jpg

De poort van het "hemelse" rijk op aarde, klooster in Tegelen.

3)
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/27843/full.jpg

De binnenplaats ziet er ook al erg oud uit.

4)
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/27844/full.jpg

De wagen van PIPO "sapperdeflap" achterstallig onderhoud!

5)
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/27845/full.jpg

De paardjes zien er beter uit...toch?

6)
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/27846/full.jpg

Het oog wil anders ook wat!

7)
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/27847/full.jpg

Al met al is het weer toch nog meegevallen!

Nou, laat maar eens horen wat jullie er van vinden.
Foto's zijn NIET bewerkt, enkel geresized en kader!

[ Voor 17% gewijzigd door Extra300s op 07-04-2004 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

Nummer 5 vind is wel mooi. Als de zon even wat feller was zou hij nog beter zijn geweets. Vooral dan de schaduwen op de oude kar zouden mooi in contrast komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

Yellowcube:

Nikon D70
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/27899/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/27898/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/27897/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/27896/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/27832/thumb.jpg

Mijn collectie Knijperpics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Ik vraag me af wat het scheelt om slechts de body te kopen en daarbij een 2e hands (goede) lens met een groter bereik (lichtsterkte, zoom en groothoek) die beter performed dan de standaard kitjes. Voor mij hoeft het niet allemaal state-of-the-art / top-of-the-bill te zijn. Ik heb wat rond gekeken, maar zie door de bomen het bos niet echt meer.

Heeft er iemand wat tips / suggesties welke lens 2e hands een leuke optie is en waar zoiets te krijgen is (en uiteraard of het verstandig is en of het qua prijs wat uitmaakt). En wat YellowCube hiervoor reeds opmerkte lijkt me 1 lens ipv 2 wat handiger in gebruik. Zitten er nadelen aan zulke lenzen ? Lijkt me wel, waarom zou je anders meerdere lenzen met je meezeulen als het ook met 1 exemplaar kan....

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Xymox schreef op 07 april 2004 @ 21:19:
Ik vraag me af wat het scheelt om slechts de body te kopen en daarbij een 2e hands (goede) lens met een groter bereik (lichtsterkte, zoom en groothoek) die beter performed dan de standaard kitjes. Voor mij hoeft het niet allemaal state-of-the-art / top-of-the-bill te zijn. Ik heb wat rond gekeken, maar zie door de bomen het bos niet echt meer.

Heeft er iemand wat tips / suggesties welke lens 2e hands een leuke optie is en waar zoiets te krijgen is (en uiteraard of het verstandig is en of het qua prijs wat uitmaakt). En wat YellowCube hiervoor reeds opmerkte lijkt me 1 lens ipv 2 wat handiger in gebruik. Zitten er nadelen aan zulke lenzen ? Lijkt me wel, waarom zou je anders meerdere lenzen met je meezeulen als het ook met 1 exemplaar kan....
Niet state-of-the art, maar wél beter dan de kitlens? :P

Tja ik zou zeggen kijk eens rond op de 2e hands sites voor wat 12 / 18mm + zoom lensjes, weet niet of je er veel vind ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
ik zou lekker voor die 18-70 kitlens gaan - dat is gewoon een prima lens. Een lens van die kwaliteit kun je niet voor dat geld los kopen. Meenemen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

BaRF schreef op 07 april 2004 @ 21:23:
[...]

Niet state-of-the art, maar wél beter dan de kitlens? :P

Tja ik zou zeggen kijk eens rond op de 2e hands sites voor wat 12 / 18mm + zoom lensjes, weet niet of je er veel vind ;)
Die zijn er idd, maar die zijn dusdanig van prijs dat je beter de kitlens erbij kan kopen (of een Sigma 18-50 ;))

offtopic:
Die tas die er bij zat is trouwens vreselijk onpraktisch vind ik. Veel te smal eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Acid_Burn schreef op 07 april 2004 @ 22:48:
[...]

offtopic:
Die tas die er bij zat is trouwens vreselijk onpraktisch vind ik. Veel te smal eigenlijk.
hehe, ja ach iets met gegeven paarden enzo ;)

Die extra accu komt zeker beter van pas? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Ja.. extra accu is uiteraard top :) Laad ook lekker snel in slechts 2 uur. Ik kreeg trouwens te horen dat er net zoveel tassen als paketten waren (ja ik heb geprobeerd de tas te ruilen) :P

Naja vakken eruitgehaald en dan kan die op de bodem van de tas, alleen zonder vakken zit alles zo tegen elkaar aan (lenzen en camera). Maar goed, was gratis en ori Nikon. Ik ben voor de rest ook helemaal in mijn nopjes 8)

Ik wil nog wel een 1gb kaartje hebben (256mb is zo gauw vol he in NEF B)) maar die haal ik niet bij jullie, voor de helft heb ik die bij Alternate. Maar daar ken jij natuurlijk niks aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Xymox schreef op 07 april 2004 @ 21:19:

Nadelen aan zoomlenzen t.o.v fixed focal length is vaak dat de kwaliteit "minder goed" is en dat neemt toe naarmate het zoombereik groter wordt.
Je krijgt bijv. eerder last van chromische abberatie. Til hier echter niet al te zwaar aan, want in de meeste gevallen zul je het niet 1,2,3 zien. Bij macrolenzen kan het wel wat zwaarder mee gaan tellen aangezien je daar echt met details te maken krijgt.
Ook zijn zoomlenzen vaak minder lichtsterk (het licht moet immers door meerdere lenzen) en dat kan in heel veel gevallen wel zwaar meetellen.

Je moet dus een beetje de afweging maken waar je de lens voor wilt gebruiken en of je het waard vind om bijv. op vakantie met een hele set lenzen rond te zeulen i.p.v. met 1.

Just my 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Acid_Burn schreef op 07 april 2004 @ 23:29:
Ja.. extra accu is uiteraard top :) Laad ook lekker snel in slechts 2 uur. Ik kreeg trouwens te horen dat er net zoveel tassen als paketten waren (ja ik heb geprobeerd de tas te ruilen) :P

Naja vakken eruitgehaald en dan kan die op de bodem van de tas, alleen zonder vakken zit alles zo tegen elkaar aan (lenzen en camera). Maar goed, was gratis en ori Nikon. Ik ben voor de rest ook helemaal in mijn nopjes 8)

Ik wil nog wel een 1gb kaartje hebben (256mb is zo gauw vol he in NEF B)) maar die haal ik niet bij jullie, voor de helft heb ik die bij Alternate. Maar daar ken jij natuurlijk niks aan doen.
Hehe wat zeiden ze toen je die tas wilde ruilen? Ze keken zeker wel raar :+

En ik zou zélf niet eens CF-kaartjes bij ons zelf halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Dana Taylor heeft een vergelijkingsreview (niet wetenschappelijk, maar wel interessant) tussen een D70 met de 18-70 kitlens, en een Nikon N80 met Kodak ISO100 film en Quantaray 28-200 zoomlens gemaakt.

Hier de link: http://home.mchsi.com/~danataylor6/d70_vs_film/ :)

Voor zover ik tot nu toe heb gezien, brengt de D70 meer scherpte en levendiger kleuren vergeleken bij 35mm film, en heeft de D70 ook minder last met die lens van 'blown highlights'. Oftewel, de D70 komt best goed uit de verf, ook al waren de negatieven van de F80 wat slecht geprocessed. Lees dus even het hele verhaal en bekijk de foto's, zodat je zelf kan oordelen ;)

Ik zal later nog een heel stel D70 (p)reviews toevoegen aan de startpost, plus wat mini-samenvattingen van de conclusies ervan :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
Acid_Burn schreef op 07 april 2004 @ 23:29:

Zo neem ik mijn camera's mee, als ik op pad ga.

Afbeeldingslocatie: http://home.wxs.nl/~klwong/cameratas.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

^^netjes.

komen dit soort tassen ook in rugtasvorm?
Ik vind een rugtas persoonlijk erg prettig, maar in een gewone zijn je spullen weer niet echt goed beschermd en bovendien ontbreken handig lensvakjes e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

YellowCube, volgens mij IS dit een rugzak :)
Vorm lijkt er ieg op en je ziet ook dat ding links dat prob ook aan de bovenkant vast zit.
Nadeel van zo'n rugzak alleen is dat je dan niet je normale rugzak mee nemen kan. Vandaar dat ik een gewone schoudertas heb genomen tijdje terug. Nu heeft die wel een stuk minder ruimte dan deze hoor ;) Maar de prijs is ook iets vriendelijker :+

YellowCube > Tamrac heeft al rugzakken voor niet al te veel geld, met een Lowepro ben je wat meer kwijt.
http://www.tamrac.com/welcome.htm < En daar bij de rugzakken kijken :)
Lowepro heeft ook koele hoor ;)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

ReemF schreef op 08 april 2004 @ 08:41:
Dana Taylor heeft een vergelijkingsreview (niet wetenschappelijk, maar wel interessant) tussen een D70 met de 18-70 kitlens, en een Nikon N80 met Kodak ISO100 film en Quantaray 28-200 zoomlens gemaakt.
Men vergelijkt hier een D70 met een 1-uurslab en een brakke scanner... tja... weinigzeggend lijkt me. Je moet de hele keten vergelijken, van lichtomstandigheden, objectief, sensor/film, ontwikkelen, postprocessing en scannen tot afdrukken toe. En zo kun je er nog wel meer schakels bijverzinnen.

[ Voor 4% gewijzigd door Devster op 08-04-2004 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
YellowCube schreef op 08 april 2004 @ 09:42:
^^netjes.

komen dit soort tassen ook in rugtasvorm?
Ik vind een rugtas persoonlijk erg prettig, maar in een gewone zijn je spullen weer niet echt goed beschermd en bovendien ontbreken handig lensvakjes e.d.
Dit is een rugtas, wel handig, voorin zitten ook nog vakken.

Afbeeldingslocatie: http://home.wxs.nl/~klwong/rugtas2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Devster schreef op 08 april 2004 @ 14:07:
[...]

Men vergelijkt hier een D70 met een 1-uurslab en een brakke scanner... tja... weinigzeggend lijkt me. Je moet de hele keten vergelijken, van lichtomstandigheden, objectief, sensor/film, ontwikkelen, postprocessing en scannen tot afdrukken toe. En zo kun je er nog wel meer schakels bijverzinnen.
Devster, I know, vandaar dat ik ook het wetenschappelijke noem, oftewel: niet zo serieus nemen ;) toch leuk om een vergelijking tussen film en D70 te zien, misschien dat er ergens anders binnenkort een nettere vergelijking wordt gepost waarbij geen van beide platformen enig tussendoor na of voordeel hebben :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 17:52
Toch is de vergelijking voor sommige mensen relevant. Zo wil ik een camera kopen die goede foto's kan maken. Het moet ook een SLR zijn. Als ik een analoge SLR zou kopen, dan zou ik ook van een doorsnee ontwikkellab zoals HEMA of Kruidvat gebruik maken, en als ik die foto's vervolgens online wil zetten doe ik dat met mijn Canon 656 scanner van 70 euro. Daar staan de digitale foto's van een EOS 300D of een D70 tegenover.

In die zin ben ik dus blij te horen dat de D70 in vergelijking met een analoge oplossing zoals ik die zou gebruiken er goed uit komt.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Mja, dan vergelijk je dus appels met peren IMHO, of te wel een SLR met een el cheapo scanner. En dat blijf je doen als je analoog vs. digitaal vergelijkt. Er zijn toch redenen om voor analoog te kiezen, bijv. de kleurrespons van sommige diafilms, het veel grotere dynamische bereik van (zwart-wit) negatieffilm en zo voort. En met een goede scanner is daar nog wel iets van te digitaliseren ook.

Er zijn meer vergelijkingen hoor, bijvoorbeeld deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.mindspring.com/~tony1964/Grilles.jpg

BTW: Er is op zich niks mis met Kruidvat of AH ontwikkelcentrales.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Karlok[JY-616] schreef op 08 april 2004 @ 09:35:
[...]

Zo neem ik mijn camera's mee, als ik op pad ga.

[afbeelding]
oew.. das wel een nette oplossing. Ik heb nu nog zo'n soort baksteen waar ik alles inleg. Nadeel daarvan is ook weer dat alles tegen elkaar aanligt. Waar heb je die tas vandaan en quanta kosta?

Ik heb nog wel ALU koffers heb schuim waar ik het in kan doen, maar dat is een beetje zwaar eh :)

edit: WOEI!
Afbeeldingslocatie: http://www.tamrac.com/images/614dwn.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Acid_Burn op 08-04-2004 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

hehe kilo's canon :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

ja,, ging me on de tas, niet de inhoud..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Acid_Burn schreef op 08 april 2004 @ 21:27:
ja,, ging me on de tas, niet de inhoud..
>:) jaja, zondaar!

Anyways, ik heb zelf een lekkere tas van Delsey, geen rugtas want ik wil hem altijd enigszins paraat hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het merk op gebied van fototassen (ze zijn dan ook niet goedkoop) blijft lowepro. Op de site kun je foto's zien van al hun producten. Je kunt op diverse manieren zoeken (bijv op het type camera dat je gebruikt, of het type tas dat je zoekt) en overal staan plaatjes van de tas met inhoud. Superhandig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus1
  • Laatst online: 14-04 13:13
http://www.naturfotograf.com/D70_rev00.html

(Engels)

Deze site laat veel zien over infrarood en uv-fotografie met deze nikon.

Voor de liefhebber.

De ir-gevoeligheid van de sensor wordt oa vergeleken met andere nikons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
Heb voor het eerst een Sigma objectief, wat gelijk opvalt is dat de Sigma veel zwaarder gaat bij het opzetten van de lens, vergeleken met de Nikor's.

Is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Dat viel mij ook al op met mijn Sigma lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Karlok[JY-616] schreef op 13 april 2004 @ 23:12:
Heb voor het eerst een Sigma objectief, wat gelijk opvalt is dat de Sigma veel zwaarder gaat bij het opzetten van de lens, vergeleken met de Nikor's.

Is dat normaal?
welke heb je?
en bevalt ie een beetje?
ik wil deze week nl. ook de d70 kopen met een beetje redelijke lens.. maar weet niet welke

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[
Mark schreef op 29 januari 2004 @ 00:14:
[...]
Ik denk eerlijk gezegd dat er nog maar 3 echt grote merken zijn op 35mm SLR gebied en dat zijn Canon, Minolta en Nikon. Als Minolta echter nog lang wacht mij zijn DSLR ben ik bang dat er nog maar 2 grootte overblijven.
Hier wat meer info over de Minolta (Konica) plannen.......

http://dp-now.com/archives/000568.html

http://www.dpreview.com/news/0402/04021220maxxum7digital.asp

Afbeeldingslocatie: http://dp-now.com/archives/dynax7digital.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2004 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
Ra5a schreef op 14 april 2004 @ 00:26:
[...]

welke heb je?
en bevalt ie een beetje?
ik wil deze week nl. ook de d70 kopen met een beetje redelijke lens.. maar weet niet welke
Heb een simpel Sigma 18-50 F3.5-5.6 DC D gekocht voor mijn D100, gekozen voor goedkoop omdat ik deze heel weinig ga gebruiken.

(Dezelfde tekst staat ook in een ander topic, waarom opnieuw typen als je kan knippen en plakken)
Mijn volgende aankoop word een van deze, of misschien een VR van Nikon zelf, maar die zijn gelijk een stuk duurder.

Sigma AF 100-300 F/4.0 APO EX HSM, met de Nikon 1,5x cropfactor krijg je dus 150-450 F/4.0

of de

Sigma AF 70-200 F/2.8 EX APO HSM, met de Nikon 1.5x cropfactor krijg je dus 105-300mm minder tele maar wel lichtsterker, en met een 1.4x teleconverter krijg je het zelfde bereik als de Sigma 100-300 met dezelfde lichtstop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Het Duitse foto-tijdschrift Colorfoto heeft de D70 als winnaar uitgeroepen bij een grondige test tussen 13 dSLR's, winnaar van beste prijs/prestatie in dit geval :) pics:

Afbeeldingslocatie: http://reemf.crewserver.com/d70page1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://reemf.crewserver.com/d70page2.jpg

Hij presteert met 77 punten net 1 punt beter dan de Canon 10D, waarvan blijkbaar de beeldkwaliteit 1 punt tegenviel.

edit: topicstart aangepast met een stel links naar (p)reviews :)

[ Voor 8% gewijzigd door Remy op 14-04-2004 10:55 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitbull
  • Laatst online: 18:54
Karlok[JY-616] schreef op 13 april 2004 @ 23:12:

Is dat normaal?
Ben een paar dagen op pad met mijn D70, maar heb thuis nog een stel Sigma's van mijn oude Nikon F70 liggen. Zal eens kijken hoe die het doen op de D70. Kan ik tevens eens testen of ik met die lensen ook een backfocus probleem heb. Met de 18-70 van Nikkor heb ik daar wel degelijk last van, vooral met F3.5-F4.0 door de kleine DOF. Focuspunt ligt telkens nét achter het punt dat ik zelf koos. Af settings enz zijn ok. Volgens velen op het DPReview forum is het user error, maar ik ben er 100% zeker van dat dat hier niet het geval is. Heb geen ander objectief bij me, weet dus niet of het de body of lens is.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

hoe kies jij je focuspunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitbull
Nou ja.. ik bedoel, ik kies een object, stel daarop scherp, en objecten vlak daarachter, bijvoorbeeld een muur, wordt dan scherp, en het object nét niet. Ben daarna gaan testen met de beroemde linaal, en als ik die onder een hoek van 45 graden fotografeer, scherpstel op de 15cm, dan ligt het scherptepunt 1,5 á 2cm daar achter. Fucusarea is gelocked, dus daar ligt het niet aan. Iemand een idee? Doe ik iets fout??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trithemis

trithemis

Dragonfly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitbull
en nog een hele uitgebreide review op de site van Imaging Resource

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Bitbull schreef op 15 april 2004 @ 15:03:
en nog een hele uitgebreide review op de site van Imaging Resource
:( :( site is zo traag als dikke stront door een rietje :( :( :(

Mestreechs volksleed:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Imaging Resource is goed te spreken over de cam, als 'zoveelste' reviewsite :P Het antwoord van Nikon op Canon's 300D wordt iig goed gewaardeerd, en de genoemde minpunten zijn al redelijk bekend vanuit andere reviews :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:44

Neo

Shutter lag, full AF 0.34-0.49
Das wel jammer das langzamer dan de 300D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Weet iemand trouwens of de D70 met een Sigma EF-430 ST flitser kan worden gebruikt? Dit is een flitser die al een jaar of vijf op de markt is en geschikt is voor onder andere de F90, F70, F60 en de F50. Het is een electronische TTL-flitser met een zoomkop.

Mestreechs volksleed:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trithemis

trithemis

Dragonfly

Als die Sigma flitser het op die camera's doet, werkt hij ook op de D70. Maar dan alleen op de A of M mode. De A mode houdt in, automatisch licht gemeten door de sensor in de flitser, dus NIET door de lens (TTL). Dit levert nog heel acceptabele foto's op hoor.
Ik heb op deze manier ervaring met de D100, en de Metz 54MZ en een Nikon SB-22s.

Maar als ik weer geld heb, na het gat wat de D70 kit in mijn budget slaat, koop ik wel de SB-800 denk ik. Dan kun je namelijk volledig gebruik maken van Nikon's geweldige flits systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Hmm... ga meteen kijken wat een SB-800 fof SB-600 kost :)

Mestreechs volksleed:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
AMD user schreef op 15 april 2004 @ 15:56:
[...]

Das wel jammer das langzamer dan de 300D
waar baseer je dat op? O.a. dpreview meent dat de shutterlag toch echt lager is dan bij bijvoorbeeld een 300D... jij hebt het over inclusief AF, da's wat anders (en van veel factoren afhankelijk)
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.