ReemF schreef op 02 april 2004 @ 12:06:
[...]
Dat wist ik, heb het tientallen malen gelezen

de nadelen aan de combo analoog/digitaal vallen mee ja, maar toch is 1 body door 1 en dezelfde maker vaak wat beter in het totaalplaatje

Tja, nu hoeft Fuji het wiel niet nog eens uit te vinden

Maar ga er eens een vast houden of nog liever uitproberen. Is sowieso een must als je op zoek bent naar DSLR's. Alleen op specs en reviews kopen is niet echt slim IMHO

Maar laten we niet al teveel offtopic gaan over de S2 Pro, en ons concentreren op de D70, ook al is vergelijken natuurlijk altijd leuk

Als ik nu voor de keuze zou staan zou ik zeker wat langer na moeten denken. ISO200 is toch een nadeel, zeker als je naar lange sluitertijden wil gaan (bijv. landschapsfotografie).
Ik heb de cam bij de mediamarkt even geprobeerd en de D70 is gewoon een snelle cam, die veel beter aanvoelt dan de 300D. Qua absolute ruis wint hij het niet denk ik, maar het is niet zo dat ik me daardoor zou laten afschrikken.
De aanbiedingen met de 28-80 zou ik sowieso links laten liggen, dat is echt zonde om zo'n el cheapo lensje op een mooie body te schroeven. Ook 28-300 achtige zooms zijn wat mij betreft geen aanraders, te veel compromis, te weinig performance (alleen tussen 50 en 200 en dan nog stopped downacceptabel) en veel te weinig lichtsterkte, f6.3 op 300mm....
Aanraders zijn IMHO qua lenzen:
* Tamron 17-35Di f2.8-4 - mooi scherpe wide angle
* Nikkor 50mm/1.8 - onverslaanbaar qua "bang for the buck"
* 60mm Micronikkor of Tamron 90mm Macro SP voor macrowerk
* Nikkor AF-D 80-200ED, de " draaizoom". Stukken goedkoper dan de AF-S of VR varianten en optisch zeer goed.
Ik heb nog te weinig van de kitlens gezien om daar iets zinnigs over te zeggen. Qua look en build lijkt hij op de AF-S 24-85/f3.5-4.5, dus dat zit wel goed. AF-S is stil en snel.
De 24-85 is eventueel een aanrader om het gat tussen de 17-35 en de 80-200 te dichten, al kun je met die 50mm (of 60mm micro) en wat stapjes voor- en achteruit dat bereik erg goed dichten.
[
Voor 3% gewijzigd door
Devster op 02-04-2004 12:19
]
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.