Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nikon D70 en Nikor 18-70/3.5-4.5 (inclusief specs en pics)

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.429 views sinds 30-01-2008

• Harmen
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 15:53
Zo, zit ff te neuzen. ;)
Heb mn vorige Nikon Coolpix 885 de deur uit gedaan ivm het krijgen van een Digital Ixus 400. :+

Nu mis ik wel een camera waar je lekker mee kan experimenteren, ik denk dat ik deze wel mee kan nemen in mijn zoektoch. Zit erg te denken aan een D-SLR.
Dus wie weet over een x aantal maanden. :+

Whatever.

• Dillie702
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 31-12-2005

Dillie702

Het leven is een groot ?

@ Hunterpro, wat is de prijs bij de Mediamarkt?

Dillie702 wijzigde deze reactie 27-03-2004 00:38 (3%)

WinXP | AMD-XP1600 | zalman 5001CU | crucial 512MB ddr | MSI K7T pro2 RU | Matrox G400 dual | 21" Dell p1110 & 17"pyama | SBlive | DTT 2200

• HunterPro
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
quote:
Dillie schreef op 26 maart 2004 @ 23:34:
@ Hunterpro, wat is de prijs bij de Mediamarkt?
bij MediaMarkt Den Haag staat ie op het moment voor 1499 euro inclusief BTW voor de kitversie (met lens dus); Afhankelijk van de concurrentie in de buurt kan dit uiteraard nog dalen (laagste-prijs-garantie). Gezien dat niemand 'm nog heeft, óf door de aantallen voorradig absoluut niet gaat stunten, zie ik de prijs de komende maand nog niet zakken. Echter in de zomervakantie (juli/augustus) denk ik dat ie toch wel richting de 300D kitprijs gaat.

• Extra300s
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 05-08-2012

Extra300s

Get a live!

quote:
BaRF schreef op 26 maart 2004 @ 21:50:
ik heb hem ik heb hem ik heb hem :D
Ge-fe-li-ci-teerd DUDE!! :) _/-\o_

(wat heb je, en wat heb je betaald) :P

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

• DeX
  • Laatst online: 20-09 14:58
Ook van mij een review:

Body

Hij is plastic, alleen voelt hij helemaal niet aan als een plastic-camera. Ik heb de CP 5700 en de CP 5000 ervaren met hun Aluminum-alloy body, en moet zeggen dat de D70 even vertrouwd aanvoelt. Hij ligt inderdaad heerlijk in de hand. Ik heb nooit het gevoel dat ik de camera kan laten vallen als ik ehm in 1 hand vasthou, wat ik wel bij de F70 heb (die heeft een gladde platic body). Bij de CP5700 had ik moeite met mijn fingers. Die zijn lang, waardoor grip krijgen met mijn rechterhand best moeilijk was, omdat de ruimte tussen de lens, en het handgreep klein was. Bij de D70 heb ik daar gelukkig helemaal geen last van.

Gemak

Met de nu wel bekende shooting-dial is het simpel om van beginner naar ervaren fotograaf te switchen. De Auto funtie werkt prima, alleen is het af en toe verstandig de Red-eye flits modus te gebruiken. Daarnaast zijn er de bekende presets, Close-up, Portrait, Landscape en de voor mij onbekende Sports.

De button-layout is subliem. Links van de LCD de playback opties, en rechts daarvan 1 simpele Delete knop (die overigens heel makkelijk werkt TOV de andere nikon modellen, NL 2x drukken, foto weg).

De CF kaarthouder is handig. In plaats dat je op een kleine knopje moet drukken om de kaart eruit te krijgen, heb je nu een brede herkenbare knop. Het formateren van de kaart is echt makkelijk. Er zijn 2 knoppen die je tegelijkertijd moet indrukken, en dan nog een keer, hup, geformateerd. Stukken makkelijker dan menu's doorbladeren.

Snelheid

In vergelijking met de CP5000 of CP57000 is dit toch echt een F1 auto. Waar het bij de CP toestellen zo lang duurde, was het inzoomen op een preview, opslaan van een foto, bladeren door fotos en uiteraard het schieten zelf. Met de D70 kun je die dagen vergeten. Het bekijken van genomen foto's is heerlijk! Het schieten zelf is wel afhankelijk van de flitser, maar als je die niet nodig hebt: klikkliklikliklikliklikliklikliklikliklik. Ik geloofde niet dat hij ze allemaal had opgeslagen maar, ja hoor! echt ongelovelijk!

Het vinden van focus en het "tracken" van een bewegend object is preceis zoals ik het wou. Snel! Overvliegende meeuwen, rennende honden etc heb ik alemaal kunnen bijhouden. Maar ik zal dat zeker nog verder testen.

Ingebouwde flitser

Ik had bij de CP5000 en de CP5700 veel problemen met de flitser. Hij was veel te sterk voor close-medium afstanden, en veel te zwak voor medium-far afstanden. Dat irriteerde mij behoorlijk en daarom is de CP5700 voor mij geen aankoop geweest (de CP5000 had zo ie zo te weinig in huis). Bij de D70 heb ik zowel closeups met flitt kunnen nemen, en medium-far afstanden kunnen overbruggen.

Wat mij als allereerst opviel was de geluid waarmee de pop-up flash tevoorschijn kwam. Deze is stilletjes, vergeleken met de KLAK van de CP500 en CP5700. Daarbij schrok je je dood de eerste paar keer, en de mensen en dieren die je wil fotograferen ook. Ik zeg niet dat de pop-up flash stil is als hij uitklapt, maar het geluidje wekt zeker geen schrik effecten op.

De flitser is helaas wel de beperking op je snelheid waarmee je foto's kan nemen. Je moet ongeveel 1,5 - 2 seconden wachten voordat je een 2e foto kan nemen.

Batterij gebruik

De EN-EL1 Lithium-Ion die gebruikt word bij de meeste CoolPix modellen (behalve 3x00 en 2x00) word niet gerbuikt bij de D70. In plaats daavan komt de veel grotere EN-EL3 batterij. Wel jammer dat ik de batterij gebruik dus niet kon vergelijken. Af en toe heb ik wel moeite met de batterij eruit halen. Hij blijft op een of andere manier steken. Helaas niet echt soepel dus. Maar je kunt op 1 oplaadbeurt wel een goeie aantal pics nemen. Uiteraard is dit afhankelijk van je flits gebruik.

Connectiviteit

Als je gebruik maakt van XP, kun je gerust PTP (picture transfer protocol) gebruiken. Hiermee krijg je een simpele wizard waarmee je de foto's kunt overzetten. Een andere voordeel van PTP is dat je de camera kan aandrijven ermee. Je kan zelfs foto's laten maken door de PC terwijl hij is aangesloten en die direct opslaan. Makkelijk voor zelfportretten etc.

Uiteraard kun je ook gebruik maken van Mass Storage waarmee de D70 als een externe opslag word beschouwd. Als je printer compatible is met PictBridge, kun je door PTP direct foto's op je printer afdrukken.

Documentatie

De 200 + pagina's van de handleiding moet ik nog doorspitten. Zoals gewend van Nikon is het een overduidelijk en informatief handleiding vol met tips.

Huidige ordeel

Huidige oordeel, omdat ik nog lang niet klaar ben met deze ubercamera. Maar mijn eerste indrukken zijn brandend. Het is momenteel alles wat ik zoek in een digitale camera, met de snelheid van een SLR. Hij voelt lekker en vertrouwd aan, en wordt waarschijnlijk mijn nieuwe kameraad, in de die schietwereld :> . Ik denk dat voor de beginnende hobbyfotograaf, is dit toch wel de oplossing. Als je vrij wil schieten gebruik je Auto, of een van de vele voorkeuze instellingen, en als je toch geadvanceerde dingen wil gaan leren, kun je nog veel meer.

Voor mij heeft Nikon het na de CP5700 weer helemaal goed gemaakt!

DeX wijzigde deze reactie 27-03-2004 12:04 (6%)
Reden: Alle typfouten voorbehouden uiteraard

• Theebag
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 11:42
Na 2 maanden wachten ( sinds 28 Januari ) heb ik ook mijn D70 . Met de bovenstaande review ben ik het helemaal mee eens, het is echt zo'n goed testel . Maar goed , ik ga weer verder oefenen . Resultaten komen binnenkort wel .

Theebag wijzigde deze reactie 27-03-2004 13:10 (8%)

• DeX
quote:
Theebag schreef op 27 maart 2004 @ 13:10:
Na 2 maanden wachten ( sinds 28 Januari ) heb ik ook mijn D70 . Met de bovenstaande review ben ik het helemaal mee eens, het is echt zo'n goed testel . Maar goed , ik ga weer verder oefenen . Resultaten komen binnenkort wel .
Ik denk dat we allen benieuwd zijn naar waar en voor hoeveel je ehm heb gekocht. Heb je met of zonder lens?

En uiteraard snel pics posten :)

• joennie
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 18-09 10:02

joennie

TMap / ISTQB Certified

Ik heb 'm besteld bij de MediaMarkt in A'dam zuidoost voor 1399 euro. Morgen ga ik 'm halen en daarna ga ik ENORM hard oefenen :)

Mijn Systemen
Linux aanhanger!

• Theebag
Ik woon in België en ik heb hem dus gekocht in Hasselt bij foto Bartok . € 1399 , met lens .

Theebag wijzigde deze reactie 27-03-2004 15:22 (14%)

• Theebag
Eerste foto's :

http://users.pandora.be/theebag/hond%20zij.jpg

http://users.pandora.be/theebag/So_lonely.jpg

Theebag wijzigde deze reactie 27-03-2004 22:06 (65%)

• Zarar878
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 28-06-2005

Zarar878

Nu Canon powered!!

De superfoto (volgens mij heten ze zo) op de Hoofdstraat in Apeldoorn heeft er één op voorraad. Ik liep even naar binnen toen ik naar Nedgame ging en zag dat ze hem hadden staan. De prijs weet ik niet.

Heeft een nieuwe baan!!!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 15:16
MediaMarkt Rijswijk heeft er twee liggen in de vitrine, geen prijs erbij.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• nineball
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 22-09 22:40
Ik heb hem vrijdag gekocht bij Studio Spui op het Spui in Amsterdam. De kit-versie, 1399 eu. Hij lag in de etalage en was niet gereserveerd. Vandaag hadden ze er weer 1 binnen, alleen de body.

• nineball
Eerste pogingen, klikbare haan in het Amstelpark.

http://www.xs4all.nl/~gneele/kipklein.jpg

• joennie

joennie

TMap / ISTQB Certified

http://broembox.joennie.net/albums/Overige-fotos/DSC_0082.sized.jpg
http://broembox.joennie.net/albums/Overige-fotos/DSC_0097.sized.jpg
Eerste probeersel met de nieuwe D70.
De camera bevalt enorm: hij stelt snel scherp, de opstarttijd is werkelijk 'nul' en de bediening bevalt enorm.
Een puntje voor een vraag: ik kan niet vinden hoe ik via de LCD op de achterkant van de camera kan richten. ik zit nu dus steeds met mijn oogje door de zoeker te kijken. op zich geen probleem (stelt ook prima scherp) maar via de LCD achterop zou ook handy zijn.

Mijn Systemen
Linux aanhanger!

• Karlok[JY-616]
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 31-07 23:14
quote:
joennie schreef op 29 maart 2004 @ 20:36:
[afbeelding]
[afbeelding]
De camera bevalt enorm: hij stelt snel scherp, de opstarttijd is werkelijk 'nul' en de bediening bevalt enorm.
Een puntje voor een vraag: ik kan niet vinden hoe ik via de LCD op de achterkant van de camera kan richten. ik zit nu dus steeds met mijn oogje door de zoeker te kijken. op zich geen probleem (stelt ook prima scherp) maar via de LCD achterop zou ook handy zijn.
Kan niet, omdat het een dSLR is. Er zit een spiegel voor.

• Extra300s
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 05-08-2012

Extra300s

Get a live!

quote:
joennie schreef op 29 maart 2004 @ 20:36:
[afbeelding]
[afbeelding]
hehehe LOL je hebt een DSLR, en daar kan je NIET via de LCD mee zoeken, juist DAARVOOR kopen veel mensen een spiegel reflex :D
* Extra300s heeft die info ook maar gelezen hoor ;)

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

• joennie

joennie

TMap / ISTQB Certified

quote:
Extra300s schreef op 29 maart 2004 @ 20:41:
[...]
hehehe LOL je hebt een DSLR, en daar kan je NIET via de LCD mee zoeken, juist DAARVOOR kopen veel mensen een spiegel reflex :D
* Extra300s heeft die info ook maar gelezen hoor ;)
Gelukkig niet voor mij 'DE' reden voor een dSLR geweest hoor :)
't gekke is alleen: ik heb ook met een Nikon D1H gespeeld, en daarbij kon het dus wel. en (voor zover ik gelezen heb) is dat ook een dSLR ;)

Mijn Systemen
Linux aanhanger!

• gcb
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 29-05 22:18
quote:
joennie schreef op 29 maart 2004 @ 20:47:
[...]

Gelukkig niet voor mij 'DE' reden voor een dSLR geweest hoor :)
't gekke is alleen: ik heb ook met een Nikon D1H gespeeld, en daarbij kon het dus wel. en (voor zover ik gelezen heb) is dat ook een dSLR ;)
Ik snap echt niet hoe je dat met een D1H gedaan hebt. M'n D100 kan het ook niet. En dat is logisch, kijk maar naar dit plaatje. http://www.iitg.ernet.in/rs/stud/xillunae/slr_camera.gif

Waar hier 'film' staat, zit nu je CCD, die neemt je beeld op. Maar zoals je ziet krijgt hij gewoonweg geen licht :). Het gaan naar je oog.

• Faxe
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 22-09 22:08
In het verleden heeft Canon een spiegelreflex camera gemaakt die een lens had die niet opklapte tijdens het maken van een foto. Dit was de Canon EOS 600rt.

Het was volgens mij nagenoeg dezelfde camera als de veel verkochte EOS 600. In principe zou het dus volgens mij wel technisch mogelijk zijn om een digitale spiegelreflex te maken waarbij je via een LCD schermpje de foto kunt maken.

Er is weinig over de camera te vinden, maar hier staat het één en ander:
http://www.ciao.com/Canon_EOS_RT__1095992

• JonSnow
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 17-03-2014
Hallo allen,

Sinds een paar dagen ben ik intensief aan het zoeken naar informatie over de nieuwe Nikon D70. In 2000 heb ik een F70 aangeschaft met een Nikkor 28-105 AF-D en een tweedehands Nikkor 70-300 AF.
Ik heb er met veel plezier mee geschoten, maar fotografeer de laatste tijd steeds minder, onder andere omdat ik analoog tegenwoordig relatief erg duur vind tov digitaal.
Het probleem is echter, ik wil een spiegelreflex, en geen compactcameraatje.

Nu zie ik de D70, en zit ik me heel erg af te vragen hoe ik aan geld kan komen om dat ding te kopen. :? Ik lees echter vanalles over een factor van 1,5, waardoor volgens mij mijn objectieven effectief 42-158 en 105-450 zouden worden. Klopt dit?
In dat geval zou ik namelijk toch moeten overwegen om de kitlens erbij aan te schaffen, mocht ik zo fortuinlijk zijn ergens het geld vandaan te halen. Ik zou namelijk bepaald niet graag mijn 28mm (35mm equivalent dus :)) willen opgeven. Ik maak namelijk veel meer gebruik van groothoek dan van tele.

Wie kan mij meer vertellen over het gebruik van niet speciaal voor digitale camera's ontwikkelde objectieven, zoals die van mij? Is het dan ook zo dat ik in de zoeker veel meer zie dan dat er uiteindelijk op de sensor valt, of heeft de zoeker ook die factor, waardoor je weer wel (ongeveer) schiet wat je ziet?

Thanks, enne, don't bash me for being a digital n00b! 8)

• Mark
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 22-09 23:01
quote:
Rogger75 schreef op 30 maart 2004 @ 00:54:
Nu zie ik de D70, en zit ik me heel erg af te vragen hoe ik aan geld kan komen om dat ding te kopen. :? Ik lees echter vanalles over een factor van 1,5, waardoor volgens mij mijn objectieven effectief 42-158 en 105-450 zouden worden. Klopt dit?
Ja dat klopt. Echter is het zo dat de meeste kit objectieven welke bij instap SLR's (waar jou F70 ook in valt) worden verkocht niet al te best zijn. Meestal zie je dat ook nog eens beter op een digitale SLR als op een analoge. Ik weet niet wat je precies voor een lenzen hebt (maximale diafragma e.d.), maar als het echt instaplensjes zijn moet je ook geen perfecte printjes verwachten.
quote:
In dat geval zou ik namelijk toch moeten overwegen om de kitlens erbij aan te schaffen, mocht ik zo fortuinlijk zijn ergens het geld vandaan te halen. Ik zou namelijk bepaald niet graag mijn 28mm (35mm equivalent dus :)) willen opgeven. Ik maak namelijk veel meer gebruik van groothoek dan van tele.
Die kitlens zou ik er altijd bij nemen, voor het geld wat je er extra voor betaald heb je geen enkele lens die dezelfde kwaliteit bied met dezelfde groothoek. Mocht je dezelfde groothoek willen houden zul je er een 17-35 oid bij moeten kopen. Deze kost je minimaal een 400 a 450 euro (Tamron 17-35Di of Sigma 17-35EX DG). Een Nikkor 17-35 zit rond de 1500 a 1700 euro.......
quote:
Wie kan mij meer vertellen over het gebruik van niet speciaal voor digitale camera's ontwikkelde objectieven, zoals die van mij? Is het dan ook zo dat ik in de zoeker veel meer zie dan dat er uiteindelijk op de sensor valt, of heeft de zoeker ook die factor, waardoor je weer wel (ongeveer) schiet wat je ziet?
Meestal hebben ze de viewfinder gewoon wat verkleint waardoor je weer krijgt wat je ziet (voor 90-95% tenminste). Als je van een analoge SLR afkomt en naar een digitale gaat zul je de eerste paar dagen moeten wennen aan de meestal veel kleinere viewfinder.
quote:
Thanks, enne, don't bash me for being a digital n00b! 8)
Neuh, bashen doen we alleen maar op mensen die een dSLR kopen van 1400 euro en dan met de vraag komen hoe ze de LCD moeten gebruiken als viewfinder :)

Mark wijzigde deze reactie 30-03-2004 01:10 (6%)

• JonSnow
  • Laatst online: 17-03-2014
quote:
Mark schreef op 30 maart 2004 @ 01:07:
[...]
Ja dat klopt. Echter is het zo dat de meeste kit objectieven welke bij instap SLR's (waar jou F70 ook in valt) worden verkocht niet al te best zijn. Meestal zie je dat ook nog eens beter op een digitale SLR als op een analoge. Ik weet niet wat je precies voor een lenzen hebt (maximale diafragma e.d.), maar als het echt instaplensjes zijn moet je ook geen perfecte printjes verwachten.
Ik heb een Nikkor AF-D 28-105 3.5-4.5 die destijds zo ongeveer duurder was dan de body, ik meen iets van 900 gulden ofzo. Geen kitlensje dus.
De 70-300 , daar vergiste ik me even, het is een Nikkor 75-300 4.5-5.6 die nieuw ook niet echt de goedkoopste was. Tweedehands kostte hij me 500 Duitse Mark dacht ik.
Beide objectieven heb ik gekocht na redelijk zorgvuldig onderzoek in mijn prijsklasse, en zeer bewust juist niet de kitlensjes. Het belangrijkste in een spiegelreflex (in alle fotografie eigenlijk) is namelijk het glas.
quote:
Die kitlens zou ik er altijd bij nemen, voor het geld wat je er extra voor betaald heb je geen enkele lens die dezelfde kwaliteit bied met dezelfde groothoek. Mocht je dezelfde groothoek willen houden zul je er een 17-35 oid bij moeten kopen. Deze kost je minimaal een 400 a 450 euro (Tamron 17-35Di of Sigma 17-35EX DG). Een Nikkor 17-35 zit rond de 1500 a 1700 euro.......
Ik zie dat de body met kitlens in de VS voor ongeveer 200 euro minder te krijgen is dan hier, inclusief $75 verzendkosten ongeveer 1130 euro... scheelt alweer zoveel dat de kitlens bijna gratis wordt. :D
quote:
Meestal hebben ze de viewfinder gewoon wat verkleint waardoor je weer krijgt wat je ziet (voor 90-95% tenminste). Als je van een analoge SLR afkomt en naar een digitale gaat zul je de eerste paar dagen moeten wennen aan de meestal veel kleinere viewfinder.
Aha, duidelijk.
quote:
Neuh, bashen doen we alleen maar op mensen die een dSLR kopen van 1400 euro en dan met de vraag komen hoe ze de LCD moeten gebruiken als viewfinder :)
Nou moet ik wel zeggen dat ik dat ook niet wist, maar dat is meer omdat ik er nooit bij stilgestaan heb. :D Het is namelijk wel heel erg logisch!

• BaRF
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 18:35

BaRF

#Vivepreorder

eindelijk tijd om wat online te zetten:

http://people.zeelandnet.nl/borghstijn/DSC_0033.jpg
http://people.zeelandnet.nl/borghstijn/DSC_0041.jpg
http://people.zeelandnet.nl/borghstijn/DSC_0062.jpg
http://people.zeelandnet.nl/borghstijn/DSC_0063.jpg
http://people.zeelandnet.nl/borghstijn/DSC_0067.jpg
http://people.zeelandnet.nl/borghstijn/DSC_0068.jpg
http://people.zeelandnet.nl/borghstijn/DSC_0069.jpg
http://people.zeelandnet.nl/borghstijn/DSC_0070.jpg
http://people.zeelandnet.nl/borghstijn/DSC_0073.jpg
http://people.zeelandnet.nl/borghstijn/DSC_0089.jpg
http://people.zeelandnet.nl/borghstijn/DSC_0163.jpg

ik kan wel 1 of 2 originelen plaatsen, maar dan moet je dat maar even vragen want ze zijn 2.5 tot 3mb / stuk :)

ík ben er in elk geval gelukkig mee :D

BaRF wijzigde deze reactie 30-03-2004 08:09 (20%)
Reden: [ ipv < :+

"The space between what's wrong and right, that's where you'll find me, hiding, waiting for you." Dave Matthews
Unboxings enzo!

• Remy
  • Laatst online: 12:00

Remy

Moderator Devschuur®

I usually get 100% accuracy

Machtig mooi BaRF _o_ Zeer stijlvol, zeer netjes :) Blijkt wel dat je de cam al goed 'onder controle' hebt hè ;) Nog wat uitschieters gevonden qua plus- of minpunten btw?

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• BaRF

BaRF

#Vivepreorder

quote:
ReemF schreef op 30 maart 2004 @ 08:15:
Machtig mooi BaRF _o_ Zeer stijlvol, zeer netjes :) Blijkt wel dat je de cam al goed 'onder controle' hebt hè ;) Nog wat uitschieters gevonden qua plus- of minpunten btw?
dank :) Dat 'onder controle hebben' hangt samen met een pluspunt van de camera: ik vind hem ontzettend intuïtief werken! Kan zijn dat ik nikon SLR's gewend bent, en af en toe al eens met een d100 heb gespeeld, maar volgens mij is de D70 echt heel snel 'te begrijpen' zeg maar :P

pluspunten:
Te veel om op te noemen. De vanzelfsprekenden:
-Snel!
-laag accu verbruik -het hele weeken intensief gebruikt en nog steeds staat mn accu (1e lading btw!) op 'vol'! :D
-scherp (die details!!! _o_)
-kit-objectief is erg goed
-snel te leren

enige minpuntje is dat ik soms een klein beetje vignetting heb bij de kitlens op 18mm met de zonnekap op, maarja shit happens :D

"The space between what's wrong and right, that's where you'll find me, hiding, waiting for you." Dave Matthews
Unboxings enzo!

• Karlok[JY-616]
quote:
Mark schreef op 30 maart 2004 @ 01:07:

Kleinere viewfinder?? nooit opgevallen, zal vanavond even vergelijken.

Gekeken, en inderdaad, m'n SLR heeft in vergelijken met mijn dSLR een grotere viewfinder.

Wacht op mijn K64 rolletjes, dan ga ik weer aan de SLR

Karlok[JY-616] wijzigde deze reactie 30-03-2004 18:09 (15%)

• HunterPro
  • Niet online
mooie foto's BaRF! (alleen vind ik je randjes erg ranzig :X denk dat een zwarte rand zonder dropshadow en misschien alleen boven en onder of links en rechts (afhankelijk van landscape of portrait) een stuk luxer staat)

• BaRF

BaRF

#Vivepreorder

quote:
HunterPro schreef op 30 maart 2004 @ 10:04:
mooie foto's BaRF! (alleen vind ik je randjes erg ranzig :X denk dat een zwarte rand zonder dropshadow en misschien alleen boven en onder of links en rechts (afhankelijk van landscape of portrait) een stuk luxer staat)
dank,

ik zal eens over het randje nadenken ;)

Unboxings enzo!

• trithemis
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 13:17

trithemis

Dragonfly

Ik ben benieuwd wat voor CF kaartje je erin hebt zitten BaRF?

Ik ben namelijk aan het twijfelen of ik er een IBM Microdrive in zal zetten of een Lexar 40x. In geval van Lexar kan ik denk ik slecht 512 mb kopen vanwege het 200 euro budget.
Ik ga er namelijk vanuit dat een Microdrive meer stroom verbruikt, maar hoeveel meer? Kan jij of iemand anders dat vertellen?

Bedankt!

• Acid_Burn
  • Laatst online: 15:43
bah.. deze hele draad maakt dat ik er ook 1 wil :(

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• DeX
quote:
Acid_Burn schreef op 30 maart 2004 @ 17:43:
bah.. deze hele draad maakt dat ik er ook 1 wil :(
En als je ehm hebt,
Wil je ehm niet meer kwijt :(
De mijne is even ter demonstratie 24 uur uitgeleend. Ik krijg ehm vanavond terug en dan zijn ik en mijn schatje weer together.

Tnx voor de inspiratie _/-\o_ Pics van BaRF

• BaRF

BaRF

#Vivepreorder

quote:
trithemis schreef op 30 maart 2004 @ 16:54:
Ik ben benieuwd wat voor CF kaartje je erin hebt zitten BaRF?

Ik ben namelijk aan het twijfelen of ik er een IBM Microdrive in zal zetten of een Lexar 40x. In geval van Lexar kan ik denk ik slecht 512 mb kopen vanwege het 200 euro budget.
Ik ga er namelijk vanuit dat een Microdrive meer stroom verbruikt, maar hoeveel meer? Kan jij of iemand anders dat vertellen?

Bedankt!
kep momenteel een 256 en een 128mb sandisk (geen ultra) en ik merk dat zelfs met deze 'standaard' kaartjes de camera totaal geen probleem heeft met continu shooten! :D gewoon op hoogste res + kwali (geen raw though) blijft ie net zo lang schieten tot je kaartje vol is :9 heerlijk

Unboxings enzo!

• Erw
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 22-09 23:06
Ik zit nu dus zeer tetwijfelen tussen de 300D en de iets duurdere D70 ,iemand advies?

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines - Anon

• HunterPro
  • Niet online
Ik denk dat je ze allebei in je handen gehad moet hebben om een oordeel te kunnen vellen. Ik weet iig dat ik zeer vlot mijn Nikon CPD-E5000 ga verkopen, en een D70 ga halen :9 :)

• Erw
quote:
HunterPro schreef op 30 maart 2004 @ 20:32:
Ik denk dat je ze allebei in je handen gehad moet hebben om een oordeel te kunnen vellen. Ik weet iig dat ik zeer vlot mijn Nikon CPD-E5000 ga verkopen, en een D70 ga halen :9 :)
Wat mooi zou zijn is een review site die beiden heeft gestest en beiden vergelijkt.........

• HunterPro
  • Niet online
doe een side-by-side op dpreview.com ? :)

• YellowCube
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 08:39

YellowCube

Wait...what?

* Yellowcube meldt zich als Nikon D70 bezitter

Ik heb 'm net, maar ik ben nu al helemaal verliefd....Het eerste fototoestel wat m'n oude analoge Dynax 7Xi evenaart. En wat heb ik het echte analoge klikklak geluid gemist.
Geweldig toestel.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Erw
quote:
HunterPro schreef op 30 maart 2004 @ 20:35:
doe een side-by-side op dpreview.com ? :)
Daar staat toch alleen maar een preview? kan niet w88 tot ze de camera helemaal testen!

• HunterPro
  • Niet online
quote:
Erw schreef op 30 maart 2004 @ 21:39:
[...]

Daar staat toch alleen maar een preview? kan niet w88 tot ze de camera helemaal testen!
Als je zelf een CF hebt, kun je in de winkel vragen of je 'm even mag beethouden. De accu wordt semi-vol geleverd; zeker genoeg voor zo'n 30 foto's. Weinig winkelieren proberen 'm zelf uit. Vraag dus of je even je eigen CF er in mag steken, om een paar kieken te schieten, om 'het gevoel' er in te krijgen.

Overigens, nog even een :X ^2 over een LCD-zoeker en een DSLR... :X :P ;)

• Erw
quote:
HunterPro schreef op 30 maart 2004 @ 21:41:
[...]

What?

• Mark
quote:
Karlok[JY-616] schreef op 30 maart 2004 @ 09:42:
[...]
Kleinere viewfinder?? nooit opgevallen, zal vanavond even vergelijken.

Gekeken, en inderdaad, m'n SLR heeft in vergelijken met mijn dSLR een grotere viewfinder.

Wacht op mijn K64 rolletjes, dan ga ik weer aan de SLR
Vaak ik hij trouwens ook een heel stuk helderder op een analoge SLR. Komt denk ik omdat ze ook een stuk van die crop factor compenseren met de pentaprism.
Kodachrome zijn trouwens hele mooie rolletjes, hier kan een dSLR nog lang niet aan tippen imho.
quote:
HunterPro schreef op 30 maart 2004 @ 21:41:
[...]
Tsja, en die mensen geven gewoon zomaar 1400 euro uit voor iets waar ze zichzelf nog niet eens in hebben verdiept. Koop dan gewoon een prosumer alles in 1.

• Mr. Durden
  • Laatst online: 07-04-2004
Ik heb 'm!!!! :D

Wat een schitterende camera! Ik had een (analoge) Nikon F65, maar dit is echt mooi!!! Alle pluspunten zijn al uitvoerig beschreven, hier sluit ik me helemaal bij aan. En die moiré valt reuze mee. Als er sprake van moiré is dan zijn het hele kleine stukjes in de foto die gemakkelijk te photoshoppen zijn. Scherpte en kleur zijn echt geweldig _/-\o_!!!

Heb nog geen knappe foto's om te posten (gisteren van alles en nog wat foto's gemaakt, maar creatief niet verantwoord ;) ) waarschijnlijk volgen die later!!

De programma's die Nikon bijgeleverd heeft zijn makkelijk, snel en ze voegen (vaak) wel degelijk wat toe aan je foto's.

Petje af voor Nikon _/-\o_

• Remy

Remy

Moderator Devschuur®

Ik heb in de topicstart even een polleke gefixed met wat opties, om een overzichtelijk beeld te krijgen van de indrukken die men er van heeft :) Graag dus alleen stemmen als je de D70 ook daadwerkelijk hebt en er al wat ervaring mee hebt opgedaan, dat houdt de poll realistisch en voor iedereen interessant :)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• Dr. Strangelove
Waarom wil je dat alleen mensen stemmen die hem hebben? Denk je dat dat een realistisch beeld geeft? Drie woorden: Pride of ownership.

Ik heb er zelf gisteren mee gespeeld bij de MediaMarkt, en hem direct lopen vergelijken met de 300D die er naast stond. Geen shots kunnen nemen helaas, maar qua bouw is de D70 m.i. duidelijk beter. Echter ook aanzienlijk zwaarder (lens?) en iets minder goed in de hand liggend. Het zoomen van de lens ging bij mij erg stroef.

Overigens vond ik de kit lens van de 300D een stuk minder. Erg licht, plasticcerig. Handmatig scherpstellen was bijna onmogelijk, zo stroef ging het. De 300D ligt iets beter in de hand, maar het plastic voelt minder prettig aan dan de stevige behuizing van de D70.

Ik ben er in elk geval nog niet uit. Volgens mij wordt een groot deel van de fotokwaliteit door de lens bepaald, en zijn beide bodies niet eens zo heel verschillend wat dat betreft. De Nikon heeft wat meer functies, maar ik denk die niet te gaan gebruiken. Ergonomisch hebben beiden hun voor en nadelen denk ik.

Dr. Strangelove wijzigde deze reactie 31-03-2004 10:59 (78%)

• Remy

Remy

Moderator Devschuur®

quote:
Dr. Strangelove schreef op 31 maart 2004 @ 10:43:
Waarom wil je dat alleen mensen stemmen die hem hebben? Denk je dat dat een realistisch beeld geeft? Drie woorden: Pride of ownership.
Waarom? Heel simpel: hoe kan je een cam (of wat dan ook) beoordelen als je er nog niet mee gewerkt hebt? Pride of ownership ben ik mee bekend, maar ik hoop toch dat de bezoekers hier in Fotografie zo volwassen en kundig zijn dat ze de D70 op de juiste waarde kunnen schatten, en als ze dan ook echt vinden dat het een topcam is, of juist prutscam, dat ze dat dan graag ook melden. :)

Anders komen er alleen votes van mensen die een paar pics hebben gezien + de specs, en dat is dus echt niet de bedoeling :)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• Dr. Strangelove
Als je op een site als www.audioreview.com komt (ben nu eenmaal wat bekender met hifi dan fotografie, maar we hebben het over hetzelfe type publiek), dan zie je daar bijna zonder uitzondering hoge scores. Hetzelfde geldt voor een site als www.kieskeurig.nl. Ieder vindt zijn eigen spul prima. Moet je nou persé het ding gekocht hebben om een mening er over te hebben? Ik heb er een mening over, misschien niet gebaseerd op het hebben van de cam, maar ik heb er wel al heel wat uurtjes over gelezen en er wat mee mogen spelen. Wat niet betekent dat mijn mening vaststaat.

Als ik nu een keuze moest maken zou ik trouwens denk ik wel voor de D70 gaan ipv de 300D.

• Remy

Remy

Moderator Devschuur®

quote:
Dr. Strangelove schreef op 31 maart 2004 @ 11:03:
....Moet je nou persé het ding gekocht hebben om een mening er over te hebben? Ik heb er een mening over, misschien niet gebaseerd op het hebben van de cam, maar ik heb er wel al heel wat uurtjes over gelezen en er wat mee mogen spelen. Wat niet betekent dat mijn mening vaststaat.
Nee, vandaar dat ik ook zeg naast het in bezit hebben: lang genoeg mee kunnen hebben gespeeld/gewerkt om er over te kunnen oordelen ;) En zoals jij het hier post heb je er dus al een mening over, en kan ook jij dus stemmen :)
quote:
Als ik nu een keuze moest maken zou ik trouwens denk ik wel voor de D70 gaan ipv de 300D.
En wat zou de doorslag dan zijn voor die keuze? ;)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• Dr. Strangelove
Erg weinig eerlijk gezegd... de D70 lijkt me een stukje degelijker, de kitlens is een stuk beter, wat meer mogelijkheden.

Maar daar staat een hoger prijskaartje tegenover.

• dawg
  • Registratie: december 2002
  • Niet online
quote:
Dr. Strangelove schreef op 31 maart 2004 @ 11:34:
Erg weinig eerlijk gezegd... de D70 lijkt me een stukje degelijker, de kitlens is een stuk beter, wat meer mogelijkheden.

Maar daar staat een hoger prijskaartje tegenover.
Als je een DSLR aanschaft, kun je ervanuit gaan dat je ook wat serieuzer ermee bezig bent (waarom anders €1400 uitgeven).

Een camera die in dat opzicht dan beperkt(er) is, zou ik persoonlijk spijt van krijgen. Sterker nog, ik had al spijt, daarom heb ik een paar weken terug mijn F75 omgeruild voor een F80.

Datzelfde spijtige gevoel zou ik ook bij een 300D krijgen: er zit voor zover ik weet geen continu AF-servo op (alleen sportstand, maar voorgeprogrammeerde standen ben ik geen fan van), ook geen spotmeting, wat ik veel gebruik.

Zo waren er in mijn geval nog wat zaken waar ik tegenop liep bij het gebruiken van de F75, waar ik nu bij de F80 niet tegenaan wandel. :)

Misschien het overwegen waard? :)

• Dr. Strangelove
Wat ik vooral een plus voor de Nikon vind is dat hij 12 frames continuous shooting kan doen (sommige sites zeggen 9), waar de 300D niet verder dan 4 komt. Een van de belangrijkste redenen om nu een DSLR te kopen is dat ik van de zomer naar de OS in Athene ga; ik wil daar wat leuke plaatjes schieten. Continuous shooting is dan een belangrijke functie.

• Mr. Durden
  • Laatst online: 07-04-2004
Oh ja voor de goede orde:

Ik heb er (D70+kitlens) 1318 euro voor betaald (incl. BTW)! In Alkmaar (ze hebben als het goed is nog drie kits) gekocht bij "het fotopakhuis".

URL: http://www.hetfotopakhuis.nl

Ik ben er goed geholpen, het zijn geen "dozenschuivers", maar mensen met kennis van zaken.

• DeX
quote:
Mark schreef op 30 maart 2004 @ 22:08:
[...]

Vaak ik hij trouwens ook een heel stuk helderder op een analoge SLR. Komt denk ik omdat ze ook een stuk van die crop factor compenseren met de pentaprism.
Kodachrome zijn trouwens hele mooie rolletjes, hier kan een dSLR nog lang niet aan tippen imho.

[...]

Tsja, en die mensen geven gewoon zomaar 1400 euro uit voor iets waar ze zichzelf nog niet eens in hebben verdiept. Koop dan gewoon een prosumer alles in 1.
Leuk dat je advies geeft.. Maar we zijn allemaal geen gediplomeerde foto-technicussen. Msichien kun je de termen en producten die jij noemt eens uitleggen voor de "n00bs" in de fototechniekwereld. (waaronder ik dus ) :P

• Mark
quote:
DeX schreef op 31 maart 2004 @ 12:33:
[...]

Leuk dat je advies geeft.. Maar we zijn allemaal geen gediplomeerde foto-technicussen. Msichien kun je de termen en producten die jij noemt eens uitleggen voor de "n00bs" in de fototechniekwereld. (waaronder ik dus ) :P
Okay, welke term snap je niet ? Volgens mij is het moeilijkste woord wat ik gebruik pentaprism en dat is een stukje (lijkt op een prisma) dat er voor zorgt dat als je in de viewfinder kijkt je op de spiegel kunt kijken (zie eerder gepost plaatje). De spiegel zorgt er weer voor dat je door de lens heen kunt kijken. De Pentaprism vergroot ook het beeld wat je ziet. Nu kunnen ze dus de cropfactor (noem het maar even vergrootfactor) daarmee zichtbaar maken voor het oog (door het beeld gewoon 1,5 keer te vergrooten) of ze kunnen de zoeker 33% kleiner maken, dan zie je ook weer alleen die 1,5 vergroting.
Voor de rest had ik het eerder over Kodachrome (was een antwoord op iemand die over K64 begon), dit is een diafilm van perfecte kwaliteit. Het is dus gewoon een, vrij prijzig, merk en type rolletje.

Voor de rest kan ik eigenlijk iedereen aanraden om eerst eens een boek te lezen over analoge fotografie met een SLR (of nog beter eerst analoog met een SLR te gaan schieten) voordat je die 1400 euro betaald voor bijvoorbeeld een D70. Aanschaf van een tweedehandse analoge SLR is daar maar een fractie van. Ik zie de laatste tijd steeds meer mensen die zo'n camera alleen maar kopen voor de heb en waar dan dus alleen maar de P stand gebruikt word. Bespaar je dan een hoop geld en koop een 5Mp prosumer alles in 1 (zoals een G3, F717, Coolpix 5400, etc) hier zal 95% van de mensen genoeg aan hebben.
Ikzelf schiet nog steeds 90% van mijn foto's met een analoge Dynax en 10% met mijn F717. Deze camera zal misschien mijn overstap worden naar een dSLR, omdat ik weet wat je met een SLR camera kunt en dus tegen beperkingen aanloop van mijn F717. Ik ben absoluut geen foto technicus, maar een hobbyist die graag wil weten waaraan hij een hoop geld kwijt is.

• Karlok[JY-616]
quote:
Mark schreef op 31 maart 2004 @ 14:41:
[...]

Okay, welke term snap je niet ? Volgens mij is het moeilijkste woord wat ik gebruik pentaprism en dat is een stukje (lijkt op een prisma) dat er voor zorgt dat als je in de viewfinder kijkt je op de spiegel kunt kijken (zie eerder gepost plaatje). De spiegel zorgt er weer voor dat je door de lens heen kunt kijken. De Pentaprism vergroot ook het beeld wat je ziet. Nu kunnen ze dus de cropfactor (noem het maar even vergrootfactor) daarmee zichtbaar maken voor het oog (door het beeld gewoon 1,5 keer te vergrooten) of ze kunnen de zoeker 33% kleiner maken, dan zie je ook weer alleen die 1,5 vergroting.
Voor de rest had ik het eerder over Kodachrome (was een antwoord op iemand die over K64 begon), dit is een diafilm van perfecte kwaliteit. Het is dus gewoon een, vrij prijzig, merk en type rolletje.

Voor de rest kan ik eigenlijk iedereen aanraden om eerst eens een boek te lezen over analoge fotografie met een SLR (of nog beter eerst analoog met een SLR te gaan schieten) voordat je die 1400 euro betaald voor bijvoorbeeld een D70. Aanschaf van een tweedehandse analoge SLR is daar maar een fractie van. Ik zie de laatste tijd steeds meer mensen die zo'n camera alleen maar kopen voor de heb en waar dan dus alleen maar de P stand gebruikt word. Bespaar je dan een hoop geld en koop een 5Mp prosumer alles in 1 (zoals een G3, F717, Coolpix 5400, etc) hier zal 95% van de mensen genoeg aan hebben.
Ikzelf schiet nog steeds 90% van mijn foto's met een analoge Dynax en 10% met mijn F717. Deze camera zal misschien mijn overstap worden naar een dSLR, omdat ik weet wat je met een SLR camera kunt en dus tegen beperkingen aanloop van mijn F717. Ik ben absoluut geen foto technicus, maar een hobbyist die graag wil weten waaraan hij een hoop geld kwijt is.
offtopic:
Helemaal mee eens, en mijn reactie was weer op Mark die zei dat een SLR een grotere viewfinder heeft dan een dSLR en daar reageerde ik op, waarbij ik zei dat ik weer aan de SLR ging als mijn K64 binnen is. Maar goed, nu maar weer ontopic, wat niemand/weinig is geintresseerd in de K64 blijkbaar. Is trouwens wel binnen.

http://home.wxs.nl/~klwong/k64.jpg

De D70 heeft dus alleen maar JPG en RAW, mist een van de eigenaren van de D70 ook het schieten in TIFF? En gebruiken jullie dan maar JPG of RAW?

• DeX
quote:
Tnx voor de uitleg! _/-\o_ Zo leren we ook nog eens wat op het forum. Maar, ik vind een dSLR juiste een mooie plek om te beginnen. Waarom:

1) Je ziet gelijk het resultaat, zonder een uur (of vaak langer) te wachten op je resultaten. Hierdoor kun je meestal gelijk zien wat je goed, of fout hebt gedaan. Ook kun je een foto wissen die je ff niet zo leuk vond.

2) Over het algemeen kunnen er veel meer foto's op een CF kaart, en die is ook zo weer leeg als je een PC in de buurt hebt. Hierdoor kun je meer en vaker schieten.

Nadelen:

1) Prijs. Das wel duidleijk denk ik. Het is een grote investering die je maakt. Vooral als je nog niet in de DigiCam wereld zit. Als je geen CF-kaart(en) hebt word dat ook nog een investering.

Maar ik neem je advies. En ik ga een boek (die ik nog ergens heb) over analoge fotografie even goed bestuderen. Ik heb nog altijd de F70 waarmee ik analoge foto's kan maken.

• Acid_Burn
quote:
Mr. Durden schreef op 31 maart 2004 @ 12:28:
Oh ja voor de goede orde:

Ik heb er (D70+kitlens) 1318 euro voor betaald (incl. BTW)! In Alkmaar (ze hebben als het goed is nog drie kits) gekocht bij "het fotopakhuis".

URL: http://www.hetfotopakhuis.nl

Ik ben er goed geholpen, het zijn geen "dozenschuivers", maar mensen met kennis van zaken.
Jammer dat er geen prijzen online staan (muv de aanbiedingen)

• Mark
quote:
DeX schreef op 31 maart 2004 @ 18:52:
[...]
1) Je ziet gelijk het resultaat, zonder een uur (of vaak langer) te wachten op je resultaten. Hierdoor kun je meestal gelijk zien wat je goed, of fout hebt gedaan. Ook kun je een foto wissen die je ff niet zo leuk vond.
Daar hoef jij geen camera van 1400 euro voor te kopen. Er zijn in principe een hele boel prosumers die net zo goed zijn om te leren fotograferen. Een dSLR is inderdaad heel leuk, maar vergeet niet dat die 1400 euro (in het geval van de D70) het instapbedrag is. Je krijgt dan een lens welke omgerekend 28-105 is (door die 1,5 cropfactor). Wil je hier een tele bijkopen zul je zien dat je deze hebt in de prijs van 150 tot 10.000 euro. Een beetje lichtsterke tele kost je gewoon weer een 800-1000 euro. Als je zeker weet dat fotografie een hobby van je is dan is hier natuurlijk niets mis mee, maar begin je pas net lijkt het mij verstandiger om een prosumer all-in-1 te kopen. Deze kosten een fractie van een dSLR (vooral omdat je bij die dSLR vaak 2 lenzen moet kopen) en zijn ideale camera's om mee te beginnen.
De 2 belangrijkste factoren die het verschil maken tussen een foto en een mooie foto is op de eerste plaats de fotograaf en de tweede het materiaal (en dan voornamelijk lens). Als je het eerste nog niet helemaal bent heeft het tweede eigenlijk vrij weinig nut. Natuurlijk kun je met een dSLR meer als met een vaste lens camera, echter zitten de halfautomatische en zelfs handmatige standen ook op de betere alles in 1. Een dSLR kopen en dan alles op de AF schieten met de camera op volautomaat levert absoluut geen betere beelden op.
quote:
Nadelen:
1) Prijs. Das wel duidleijk denk ik. Het is een grote investering die je maakt. Vooral als je nog niet in de DigiCam wereld zit. Als je geen CF-kaart(en) hebt word dat ook nog een investering.
Ow, CF is helemaal geen investering (ook genoeg natuurlijk). Lenzen, flitsers, mono- of tripod, grotere tas, filters (vooral 70mm+) zijn vaak grotere investeringen. Dan heb ik het nog niet eens over de grootste gehad, namelijk tijd.
quote:
Maar ik neem je advies. En ik ga een boek (die ik nog ergens heb) over analoge fotografie even goed bestuderen. Ik heb nog altijd de F70 waarmee ik analoge foto's kan maken.
Leer eerst je camera kennen, weet waar alle standen voor dienen en zet die keuzeknop ook een keer op M, A en F :) en zet je lens een keer op MF. Dan begint het fotograferen pas echt :)

• Ralph Smeets
  • Laatst online: 16:02

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

quote:
BaRF schreef op 30 maart 2004 @ 19:25:
[...]

kep momenteel een 256 en een 128mb sandisk (geen ultra) en ik merk dat zelfs met deze 'standaard' kaartjes de camera totaal geen probleem heeft met continu shooten! :D gewoon op hoogste res + kwali (geen raw though) blijft ie net zo lang schieten tot je kaartje vol is :9 heerlijk
Hmm... een ding is dan dus echt nodig voor me.... een imagetank en een 1GB flashkaart als ik de D70 koop. Ben namelijk het type dat zonder moeite met zijn F60 een heel rolletje van 36 foto's in 36 seconden vol schiet.....

Klopt HunterPro :) en lees imagetank als in X'S-Drive Pro ;)
quote:
Karlok[JY-616] schreef op 31 maart 2004 @ 16:20:
[...]

offtopic:
Helemaal mee eens, en mijn reactie was weer op Mark die zei dat een SLR een grotere viewfinder heeft dan een dSLR en daar reageerde ik op, waarbij ik zei dat ik weer aan de SLR ging als mijn K64 binnen is. Maar goed, nu maar weer ontopic, wat niemand/weinig is geintresseerd in de K64 blijkbaar. Is trouwens wel binnen.

[afbeelding]

De D70 heeft dus alleen maar JPG en RAW, mist een van de eigenaren van de D70 ook het schieten in TIFF? En gebruiken jullie dan maar JPG of RAW?
Hmm... met die K64 heb ik ook nog wel eens geschoten, hoewel ik zelf weinig in dia's heb gedaan.

Afhankelijk van het onderwerp dat ik schiet, heb ik behoefte aan veel foto's in een serie, vooral als het om mensen gaat. Schiet deze het liefst als ze niet poseren en dan is het noodzaak om snel een serie te maken. Soms geeft dat ook aardige effecten als je de foto's naast elkaar licht. Bijna een flim :)

Ralph Smeets wijzigde deze reactie 31-03-2004 22:22 (49%)

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.
Mijn foto's

• HunterPro
  • Niet online
quote:
Ralph Smeets schreef op 31 maart 2004 @ 22:06:
[...]

Hmm... een ding is dan dus echt nodig voor me.... een imagetank en een 1GB flashkaart als ik de D70 koop. Ben namelijk het type dat zonder moeite met zijn F60 een heel rolletje van 36 foto's in 36 seconden vol schiet.....
in dat geval kun je beter 2x 512 kopen; als de ene leeggetanked wordt, kun jij doorschieten met de andere :)

• Erw
Misschien ff lezen als je een D70 van de "grijze" markt koopt
http://nikoneurope-nl.cus...eT1kZmx0JnBfcGFnZT0x&p_li=

• nineball
Binnenfoto in de poolclub, lastig licht met verlichte tafels en een stuk donkerder eromheen.

iso 800
f2.8
1/30

Lens: 50mm 1:1.4 D

http://www.xs4all.nl/~gneele/poolklein.jpg

• Mark
quote:
nineball schreef op 31 maart 2004 @ 23:33:
Binnenfoto in de poolclub, lastig licht met verlichte tafels en een stuk donkerder eromheen.

iso 800
f2.8
1/30

Lens: 50mm 1:1.4 D

[afbeelding]
Mooie plaat, maar die is dan ook gemaakt met een hele leuke prime :)

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Tijd is idd een grote investering...Ik heb in 2 dagen tijd welgeteld 10 foto's kunnen maken in de 20 minuten dat ik even tijd had. * zucht
Ik heb al wel de hele handleiding doorgelezen en ik ben onder de indruk wat er zoal kan. Je hebt achterlijk veel instellingen en je kunt naar harte lust klooien met steeds weer andere resultaten. Geweldig dus.

1 ding wat me dwars zit (goed toch. De halve wereld crepeert, de economie gaat kut, maar ik heb een D70 en ben nog niet tevreden).
Ik heb de losse body incl. 2 Sigma lenzen gekocht (18-50mm en 55-200mm) en ik zie opeens weer wat ik daar niet prettig aan vind. Met de eerste lens kom je net tekort, met de ander is het misschien net teveel. Bovendien ben je dan continue van lens aan het verwisselen.
Verder kan ik ook weinig vinden over de kwaliteit van de gebruikte lenzen. Ik had ooit een 180mm APO van Sigma en die was 100% OK, maar ik weet dus niks over de huidige lenzen.

Aangezien ik ze net heb, kan ik nog terug gaan en kijken of ik die 2 lenzen niet kan omruilen evt. geld bij kan leggen en dan een lens met groter bereik te kopen (daar gaat je kwaliteit weer van achteruit maargoed).
De kitlens op de D70 is wel wat, alleen kan ik zo 1,23, niet vinden wat dat ding los zou moeten kosten. Iemand een idee? En heeft iemand misschien wat comments op de Sigma lenzen?

Dan nog iets wat me opviel aan de camera. De CCD en het moire filter ervoor. Deze zitten achter de spiegel, maar het is op den duur onoverkomelijk dat er stof op deze onderdelen komt (ik heb het al opgemerkt bij 1 foto). Bij een normale film heb je dit probleem minder (de rol draait na elke foto door). Is een klein bezwaar waar je wel steeds op moet blijven letten imho.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• HunterPro
  • Niet online
YellowCube, Canon geeft daarvoor instructies; er is geloof ik ook iets van een 'blazertje' beschikbaar waarmee je het stof veilig van je CCD af kunt blazen. Ik denk dat Nikon ook wel zoiets heeft? :)

• Remy

Remy

Moderator Devschuur®

Yep, gewoon busjes met compressed lucht. Zijn bij de betere fotozaken / doe-het-zelf zaken te krijgen. Schijnt dat een paar Canon modellen (10D, 1D) nogal minder last hebben van stof door de mirror-constructie dan andere dSLR's, maar stof heb je altijd.

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• trithemis
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 13:17

trithemis

Dragonfly

Yellowcube,

De kitlens wordt voorlopig niet los verkrijgbaar (volgens camex), behalve winkeliers die kits uit elkaar gaan trekken, maar daar wordt die lens wel duur van. Normaal gesproken zou een lens met deze specificaties minstens 600 euro doen.

• Devster
  • Laatst online: 15:29

Devster

thuisbarista

quote:
ReemF schreef op 01 april 2004 @ 09:16:
Yep, gewoon busjes met compressed lucht.
Niet doen... zijn al een paar mensen die met compressed air hun sensor nog verder vernaggeld hebben.
quote:
*It's never a good idea to use canned air to clean CCDs. The canned air contains a propellant that sometimes comes out in the stream (sort of a chalky, icy substance).

*Canned air is a bad idea though. I once cleaned the mirror of one of my film cameras with canned air, and was left with a nice splatter pattern that stayed there until a Canon tech could clean it the right way. I'd hate to see that happen to a CCD!

*Canned air is pretty dangerous for yor camera. I have messed up individual negs with it in the past, I would hate to do that to my CCD.

*To give you and idea of how dangerous it is, just spray some on your finger. You will feel a freezing burning sensation, especially if it sprays out moisture like the often do. Moisture on your CCD is not a good thing. Just use a little air blower that you squeeze with your fingers.

*Warning: All my reading say not to use compressed air. The propellents chill the air, and the moisture from condensation can cause problems. Also, you can blow hard enough to damage the camera.
Ook interessant: http://bythom.com/cleaning.htm

Life is too short to drink bad coffee...

• Mark
quote:
YellowCube schreef op 01 april 2004 @ 08:27:
Ik heb de losse body incl. 2 Sigma lenzen gekocht (18-50mm en 55-200mm) en ik zie opeens weer wat ik daar niet prettig aan vind. Met de eerste lens kom je net tekort, met de ander is het misschien net teveel. Bovendien ben je dan continue van lens aan het verwisselen.
Een 18-50 is inderdaad niet helemaal ideaal. Beter is een 17-35 en een 24-70. Zo heb je 1 lens vor groothoekwerk (landschappen, gebouwen) en 1 multipurpose lens. Portretfoto's worden meestal gemaakt met 50-100mm, daar valt die 24-70 precies in (36-105). Je hebt ook nog net voldoende groothoek (36mm) voor het standaard groothoekwerk en vaak ook nog net genoeg zoom om ergens snel op in te kunnen zoomen. Daarbij doe je dan nog eens een 70-200 (of 70-300) voor het echte telewerk.
quote:
Verder kan ik ook weinig vinden over de kwaliteit van de gebruikte lenzen. Ik had ooit een 180mm APO van Sigma en die was 100% OK, maar ik weet dus niks over de huidige lenzen.
Welke types zijn het precies ?
quote:
Aangezien ik ze net heb, kan ik nog terug gaan en kijken of ik die 2 lenzen niet kan omruilen evt. geld bij kan leggen en dan een lens met groter bereik te kopen (daar gaat je kwaliteit weer van achteruit maargoed).
Tjsa de Sigma 24-70 2.8 en 70-200 2.8 zijn lekkere lensjes, ze kosten bij elkaar wel meer als de losse body...
quote:
De kitlens op de D70 is wel wat, alleen kan ik zo 1,23, niet vinden wat dat ding los zou moeten kosten. Iemand een idee? En heeft iemand misschien wat comments op de Sigma lenzen?
De kitlens heeft een hele mooie range 18-70 = 27-105. Hier heb je genoeg groothoek en zoom op. Tevens heb je weer de juiste range voor portretfotografie :) Wat die Sigma's betreft moet je even de exacte specs geven voordat we hier een oordeel over kunnen geven.
quote:
Dan nog iets wat me opviel aan de camera. De CCD en het moire filter ervoor. Deze zitten achter de spiegel, maar het is op den duur onoverkomelijk dat er stof op deze onderdelen komt (ik heb het al opgemerkt bij 1 foto). Bij een normale film heb je dit probleem minder (de rol draait na elke foto door). Is een klein bezwaar waar je wel steeds op moet blijven letten imho.
Stof op de sensor is klote, en mag niet gebeuren na een paar dagen (normaal zit de spiegel ervoor). Ik vermoed dus dat deze er altijd gezeten heeft, ga er dus mee langs bij je fotograaf.

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Dank voor de input over het schoonmaken...
Ik heb trouwens de 2 sigma lenzen kunnen vervangen voor een Sigma 24-130mm exemplaar. persoonlijk verwacht ik iets meer van deze lens. Hij is een stuk lichtsterker dan de anderen (f2.6-4.5 tegenover resp. 3.5-4.6 en 4-5.6) Bovendien heb ik dan een heel acceptabel bereik zonder van lenzen te hoeven wisselen.

Nou ben ik daar het een en ander over aan het lezen. Het ding is aspherisch (ben er nog niet uit of het goed of slecht is) en ik kan zo een twee drie niet zien of het een specifiek D-objectief betreft.
Maargoed...ik zal vanmiddag wel zien, dan ga ik even kijken of ik 'm wil.

Ow ja...specs van de andere lenzen, dus die ik nu heb:
Sigma 18-50mm F3.5-5.6 DC en Sigma 55-200mm f4-5.6 DC

De DC staat voor Digital Camera. Mocht iemand nog roepen:"je bent gek om die lenzen te vervangen door de Sigma 24-135mm F2.8-4.5". Schroom niet.

YellowCube wijzigde deze reactie 01-04-2004 13:59 (18%)

• Karlok[JY-616]
Ben in het bezit van een D100, woon in Hoofddorp.
Ik verwissel vaak lenzen en ik breng gewoon een bezoekje aan inca in Haarlem voor een CCD schoonmaak.

• Dillie702
  • Laatst online: 31-12-2005

Dillie702

Het leven is een groot ?

Dit kan er gebeuren als je perslucht gebruikt, dus NOOIT doen.

http://www.dutchphotozone.com/viewtopic.php?t=5865

WinXP | AMD-XP1600 | zalman 5001CU | crucial 512MB ddr | MSI K7T pro2 RU | Matrox G400 dual | 21" Dell p1110 & 17"pyama | SBlive | DTT 2200

• DeX
quote:
Mark schreef op 31 maart 2004 @ 21:06:
[...]

Leer eerst je camera kennen, weet waar alle standen voor dienen en zet die keuzeknop ook een keer op M, A en F :) en zet je lens een keer op MF. Dan begint het fotograferen pas echt :)
MF werk ik best vaak mee. Vooral bij de Macro shots als het om objectfotografie gaat. Hopelijk zal ik van het weekend lekker wat tijd hebben om verder te leren.

• flippor
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 02-10-2007
quote:
dawg schreef op 31 maart 2004 @ 11:46:
[...]

Zo waren er in mijn geval nog wat zaken waar ik tegenop liep bij het gebruiken van de F75, waar ik nu bij de F80 niet tegenaan wandel. :)

Misschien het overwegen waard? :)
heb ik ook gedaan heb sinds klein maand een F80 in combinatie met een minolta Dimage IV filmscanner van 350 euro is dat een 14 m pixel digitale camera ;)

http://konicaminolta.jp/e...magescan-dual4/index.html

enkel film ontwikkelingskosten nog van +- 2.75 euro per film.

• joennie

joennie

TMap / ISTQB Certified

quote:
Mark schreef op 30 maart 2004 @ 22:08:
[...]
Blijft een beetje jammer dat er zo gereageerd wordt. Ik ben dan wel geen digitaal fotowonder (en dat geef ik ook gelijk toe!).
Ik heb me vrij goed ingelezen in de digitale fototoestellen en heb een toestel gekozen waarmee ik ook in de toekomst zonder enige vorm van problemen een groeiende leercurve in de fotografie kan doormaken. Als eerste heb ik de handleiding doorgestoeid en zoveel mogelijk standen uitgeprobeerd. Als mij dan een interesserende vraag rijst, dan zou got het forum zijn om deze kwijt te kunnen. De regels zijn immers: goed voorwerk en een serieuze vraag. jammer dat de antwoorden dan zo snerend zijn.

Mijn Systemen
Linux aanhanger!

• BaRF

BaRF

#Vivepreorder

vandaag is mij door een klant gevraagd of de d70 óók nog digitale zoom had...

Unboxings enzo!

• HunterPro
  • Niet online
quote:
BaRF schreef op 01 april 2004 @ 20:53:
:D en óf die dat heeft, kijk maar, er zit zelfs een knopje voor linksonder het scherm mevrouw! Kijk, ik klik erop, en u kunt direct digitaal zoomen - zelfs achteraf! Is dat nou niet handig?

8)7

• Acid_Burn
quote:
BaRF schreef op 01 april 2004 @ 20:53:
Zucht! Als ie digitaal wil zoomen kan ie mijn medion wel overnemen :P

Btw, kan je die D70 bij jullie ook zonder lens krijgen? Door een misverstand op mijn werk houd ik redelijk wat geld over en zit er over te denken mijn medion te verpatsen en een D70 aan te schaffen. Alleen heb ik al het nodige glas, dus zou dat mij toch een boel besparen.

• Mark
quote:
joennie schreef op 01 april 2004 @ 19:59:
[...]

Blijft een beetje jammer dat er zo gereageerd wordt. Ik ben dan wel geen digitaal fotowonder (en dat geef ik ook gelijk toe!).
Ik heb me vrij goed ingelezen in de digitale fototoestellen en heb een toestel gekozen waarmee ik ook in de toekomst zonder enige vorm van problemen een groeiende leercurve in de fotografie kan doormaken. Als eerste heb ik de handleiding doorgestoeid en zoveel mogelijk standen uitgeprobeerd. Als mij dan een interesserende vraag rijst, dan zou got het forum zijn om deze kwijt te kunnen. De regels zijn immers: goed voorwerk en een serieuze vraag. jammer dat de antwoorden dan zo snerend zijn.
Sorry hoor, maar je hebt je goed ingelezen ? Volgens mij dus echt niet. Goed voorwerk en dan niet weten wat een dSLR is ? Dat er een spiegel inzit (hence the name Spiegelreflex) ? En dat er achter die spiegel zaken zitten als lichtmeting, sensor, AF sensor, etc ? Sorry hoor, maar als je dat soort dingen niet weet koop je dan een Minolta A2 oid. Dit heeft verder ook helemaal niets te maken met digitaal fotowonder hoor, maar als je niet weet hoe een SLR werkt heb je dus ook nog rekening gehouden met:

- Kopen van lossen lenzen (kosten vaak veel meer als de body)
- Er zit een mechanische sluiter in die naar 15.000 a 20.000 foto's vervangen dient te worden (kost je 200 a 300 euro)
- Het altijd aanwezige stof omdat je de lens moet wisselen of je moet alleen maar de kitlens willen gaan gebruiken, maar dan is vind ik het nog vreemder dat je een dSLR koopt. Je sensor schoonmaken is niet echt het prettigste karwei. Laten doen kost altijd geld
- Als je hetzelfde bereik wilt hebben als bijvoorbeeld een Minolta A2, Sony F717, Nikon 5700 sleep je altijd 2 lensen mee.
- Wil je ook nog eens 2 net zo'n lichtsterke lenzen als de hierboven genoemde camera's ben je 2000 euro kwijt.

Mijn reactie is echt niet snerend bedoeld, ik vind het gewoon vreemd dat iemand zo makkelijk 1400 euro uitgeeft zonder zich (naar mijn mening) echt te hebben verdiept in hetgene waaraan hij het geld uitgeeft. Geloof trouwens ook niet echt dat dit niet in de handleiding staat...

• Karlok[JY-616]
quote:
Acid_Burn schreef op 01 april 2004 @ 22:45:
[...]

Zucht! Als ie digitaal wil zoomen kan ie mijn medion wel overnemen :P

Btw, kan je die D70 bij jullie ook zonder lens krijgen? Door een misverstand op mijn werk houd ik redelijk wat geld over en zit er over te denken mijn medion te verpatsen en een D70 aan te schaffen. Alleen heb ik al het nodige glas, dus zou dat mij toch een boel besparen.
Heb je foto site gezien en naar je photo equipment gekeken, maar ik zie niet dat je al een groothoek lens voor een dSLR hebt.
Wel een 28mm, maar dat wordt dus mooi 42mm of je hebt daar geen bezwaar mee.

• Acid_Burn
Ik doe niet al te veel met groothoek.. 42mm als begin is wel goed. Een groothoek kan ik altijd nog halen. Het budget wat ik heb als ik die medion verpats is ongeveer de prijs van een D70 zonder lens :)

• Karlok[JY-616]
quote:
Mark schreef op 01 april 2004 @ 23:01:
[...]

Sorry hoor, maar je hebt je goed ingelezen ? Volgens mij dus echt niet. Goed voorwerk en dan niet weten wat een dSLR is ? Dat er een spiegel inzit (hence the name Spiegelreflex) ? En dat er achter die spiegel zaken zitten als lichtmeting, sensor, AF sensor, etc ? Sorry hoor, maar als je dat soort dingen niet weet koop je dan een Minolta A2 oid. Dit heeft verder ook helemaal niets te maken met digitaal fotowonder hoor, maar als je niet weet hoe een SLR werkt heb je dus ook nog rekening gehouden met:

- Kopen van lossen lenzen (kosten vaak veel meer als de body)
- Er zit een mechanische sluiter in die naar 15.000 a 20.000 foto's vervangen dient te worden (kost je 200 a 300 euro)
- Het altijd aanwezige stof omdat je de lens moet wisselen of je moet alleen maar de kitlens willen gaan gebruiken, maar dan is vind ik het nog vreemder dat je een dSLR koopt. Je sensor schoonmaken is niet echt het prettigste karwei. Laten doen kost altijd geld
- Als je hetzelfde bereik wilt hebben als bijvoorbeeld een Minolta A2, Sony F717, Nikon 5700 sleep je altijd 2 lensen mee.
- Wil je ook nog eens 2 net zo'n lichtsterke lenzen als de hierboven genoemde camera's ben je 2000 euro kwijt.

Mijn reactie is echt niet snerend bedoeld, ik vind het gewoon vreemd dat iemand zo makkelijk 1400 euro uitgeeft zonder zich (naar mijn mening) echt te hebben verdiept in hetgene waaraan hij het geld uitgeeft. Geloof trouwens ook niet echt dat dit niet in de handleiding staat...
Hier ben ik het alweer mee eens, al is er natuurlijk nooit iets 'beter'.
Het analoog schieten is imo nog veel moeilijker, full frame fotograveren. Wat het fotograveren leuk maakt. Een goeie foto is een foto met zo min mogelijk nabewerking.

Bij digitaal is dat al minder nodig omdat je kan croppen, voordat je afdrukt en toch nog een redelijke foto overhoud.

• Karlok[JY-616]
quote:
Acid_Burn schreef op 01 april 2004 @ 23:06:
Ik doe niet al te veel met groothoek.. 42mm als begin is wel goed. Een groothoek kan ik altijd nog halen. Het budget wat ik heb als ik die medion verpats is ongeveer de prijs van een D70 zonder lens :)
Weleens naar de prijs van een 18mm gekeken?

• Acid_Burn
Ja. 18-35 zoom objectief rond de 550 euro. Fixed zit je al rond de 1000. Nieuw dan.

• Karlok[JY-616]
quote:
Acid_Burn schreef op 01 april 2004 @ 23:16:
Ja. 18-35 zoom objectief rond de 550 euro. Fixed zit je al rond de 1000. Nieuw dan.
En weleens naar de meerprijs van de kitlens gekeken?

Al bekend of er ook een battery(grip) voor komt?

Karlok[JY-616] wijzigde deze reactie 01-04-2004 23:20 (10%)

• BaRF

BaRF

#Vivepreorder

quote:
Acid_Burn schreef op 01 april 2004 @ 23:16:
we hébben momenteel nog een d70 staan met een sigmaatje erop, die is eventueel vast ook wel los te leveren, maar zon sigma lensje is maybe ook een overweging waard? niet zo prijzig als de nikon maar wel al iets :)

moet je maar even langskomen morgen, want zaterdag gaat ie geheid weg! [niet als spam bedoeld modus] we hebben dan namelijk de nikon (d70) informatie streep demo dag en we hebben dan in totaal iets van 6 kits en een body of twee staan, en als we de aanmeldingen mogen geloven wordt het best druk die dag :P s

BaRF wijzigde deze reactie 01-04-2004 23:22 (10%)

Unboxings enzo!

• BaRF

BaRF

#Vivepreorder

quote:
Karlok[JY-616] schreef op 01 april 2004 @ 23:17:
[...]

Al bekend of er ook een battery(grip) voor komt?
komt niet :( onze vertegenwoordiger heeft ook gezegd dat dat een voordeel van de d100 was boven de d70, daar is ie er namelijk wél voor...

Unboxings enzo!

• Karlok[JY-616]
quote:
BaRF schreef op 01 april 2004 @ 23:23:
[...]

komt niet :( onze vertegenwoordiger heeft ook gezegd dat dat een voordeel van de d100 was boven de d70, daar is ie er namelijk wél voor...
Voordeel????? Vind het juist wel fijn op m'n D100 (wel prijzig), xx aantal acc. op aansluiten, betere grip. Betere houding bij fotograveren in portrait.

• BaRF

BaRF

#Vivepreorder

quote:
Karlok[JY-616] schreef op 01 april 2004 @ 23:27:
[...]

Voordeel????? Vind het juist wel fijn op m'n D100 (wel prijzig), xx aantal acc. op aansluiten, betere grip. Betere houding bij fotograveren in portrait.
juist, en nu nog een keer mijn zin lezen :) Ik zeg toch ook dat dat een voordeel is van de d100 bóven de d70? :P

Unboxings enzo!

• Karlok[JY-616]
quote:
BaRF schreef op 01 april 2004 @ 23:35:
[...]

juist, en nu nog een keer mijn zin lezen :) Ik zeg toch ook dat dat een voordeel is van de d100 bóven de d70? :P
Is al echt wel laat, maak tikfouten lees zinnen verkeerd.

• Acid_Burn
quote:
BaRF schreef op 01 april 2004 @ 23:22:
[...]

we hébben momenteel nog een d70 staan met een sigmaatje erop, die is eventueel vast ook wel los te leveren, maar zon sigma lensje is maybe ook een overweging waard? niet zo prijzig als de nikon maar wel al iets :)
Hmm dat is mischien wel interessant.
quote:
moet je maar even langskomen morgen, want zaterdag gaat ie geheid weg! [niet als spam bedoeld modus] we hebben dan namelijk de nikon (d70) informatie streep demo dag en we hebben dan in totaal iets van 6 kits en een body of twee staan, en als we de aanmeldingen mogen geloven wordt het best druk die dag :P s
Ik denk dat ik helaas geen uitsluitsel heb over mijn probleem op het werk voor die tijd :( En dan moet ik mijn andere camera eerst nog verpatsen. Ik moet mezelf niet te enthosiast maken, oftwel niet het everzwijn verkopen voor het geslacht is.

Is een aanmelding dan nodig of kan je zo binnenwandelen?

Acid_Burn wijzigde deze reactie 01-04-2004 23:41 (9%)

• BaRF

BaRF

#Vivepreorder

quote:
Acid_Burn schreef op 01 april 2004 @ 23:40:
[...]

Hmm dat is mischien wel interessant. Ik denk dat ik helaas geen uitsluitsel heb over mijn probleem op het werk voor die tijd :( En dan moet ik mijn andere camera eerst nog verpatsen. Ik moet mezelf niet te enthosiast maken, oftwel niet het everzwijn verkopen voor het geslacht is.
dat was toch een beer en z'n huid? :P ach, gewoon dat ding kopen en zien hoe je daarna je geld weer aanvuld, heb ik ook gedaan - vandaag eindelijk mn minolta dimage 5 verkocht voor €370,- :+

editje: je kunt zo binnenwandelen hoor, ik ben er zelf helaas (? >:)) zaterdag niet btw. Ik zou dan wel 'vroeg' komen want als ze eenmaal op zijn is het niet te zeggen wanneer we er wéér binnenkrijgen :/

BaRF wijzigde deze reactie 01-04-2004 23:43 (16%)

Unboxings enzo!

• Acid_Burn
Hmm ik heb teveel Asterix gelezen :P Tis niet dat ik het geld niet heb, maar ik moet echt zeker weten dat dat akkefietje op een bepaalde manier loopt (is wel 95% zeker).

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

nog steeds geen pics om te posten... Nieuwe lens drop (24-135mm Sigma). Een leuk lensje, zo lichtsterk als de pest (f2.6-4.5 en een lensdiameter van 77mm) Vangt goed veel licht en weet er raad mee. Ik heb nu in totaal 20 klojo-foto's gemaakt en het valt me wel op dat je vrij snel tegenlichtcorrectie moet gebruiken. Dat gaat ook wel goed, maar je moet er wel op letten.

• BaRF

BaRF

#Vivepreorder

quote:
YellowCube schreef op 02 april 2004 @ 07:20:
nog steeds geen pics om te posten... Nieuwe lens drop (24-135mm Sigma). Een leuk lensje, zo lichtsterk als de pest (f2.6-4.5 en een lensdiameter van 77mm) Vangt goed veel licht en weet er raad mee. Ik heb nu in totaal 20 klojo-foto's gemaakt en het valt me wel op dat je vrij snel tegenlichtcorrectie moet gebruiken. Dat gaat ook wel goed, maar je moet er wel op letten.
meld je vandaag ziek en gaat foto's maken! :D het weer is nu zó bagger dat je die lichtsterke lens best kunt benutten :+

Unboxings enzo!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Ik zit het weekend in Londen...kun je een paar dagen wachten of zal ik nu foto's van het kantoorpand waar ik in werk showen (zo 1 met spiegelbeglazing en een nutteloos kunstwerk voor de deur)...?

• Dr. Strangelove
Neem wat foto's in London zou ik zeggen.

Heerlijke stad _/-\o_

• Remy

Remy

Moderator Devschuur®

Yep, foto's van Londen maken lijkt me goed idee, en volgens mij wordt het wel ok weer de komende dagen daar :)

Ik zat zelf eerst op een S2 Pro of S3 Pro te azen, voor over een flinke tijd, maar deze D70 trekt toch wel heel erg aan enzo :9 ....het nadeel is, dat ik al een heel behoorlijke cam heb: een Sony F717. Deze maakt bijzonder strakke foto's, zelfs met z'n kleine (naar verhouding) sensor. De lens is bovendien echt super, alleen de wide angle valt mee ( 38mm - 190mm). Met die F717 kan ik dus behoorlijke foto's maken, in allerlei omstandigheden, ook het aperture-bereik is fijn (F/2.0 - 8.0) :)

Vandaar mijn dilemma, of ik binnenkort (over een weekje of 4 a 6) toch een D70 ga halen, aangezien ik serieuzer met fotografie aan de gang wil (en ja, dan heb ik wèl wat serieuzers nodig dan die F717), of dat ik nog even ga wachten :) Ik kijk het iig nog even aan, maar ben wel een beetje jaloers op de mensen die een D70 hebben, als ik de pics zo zie... :9~ ;)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• dawg
  • Registratie: december 2002
  • Niet online
quote:
flippor schreef op 01 april 2004 @ 19:58:
[...]

heb ik ook gedaan heb sinds klein maand een F80 in combinatie met een minolta Dimage IV filmscanner van 350 euro is dat een 14 m pixel digitale camera ;)

http://konicaminolta.jp/e...magescan-dual4/index.html

enkel film ontwikkelingskosten nog van +- 2.75 euro per film.
Ja same. ik heb vorige ook de dimage dsIV gehaald. :)

Echter even klein vraagje tussendoor: wat kun je nu precies meer met TIFF? Ben nog niet zo thuis in digi-imaging vandaar. :)

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Kort door de bocht: TIFF is een nagenoeg ongecomprimeerd bestand en daardoor blijft je kwaliteit heel goed. Uiteraard kunnen deze bestanden dus aardig in omvang toenemen.

Enne...Reemf: ik had begrepen dat de S2 Pro nou niet bepaald een topper is. Dus die zou ik sowieso links laten liggen.

YellowCube wijzigde deze reactie 02-04-2004 11:25 (33%)

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True