Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nikon D70 en Nikor 18-70/3.5-4.5 (inclusief specs en pics)

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.397 views sinds 30-01-2008

• Ken.
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 15-05 15:34

Ken.

\m/.([oO]).\m/

quote:
Extra300s schreef op 26 februari 2004 @ 20:48:
[...]
Op dit moment is de Nikon D70 al beschikbaar op de markt
[...]
:D :D :D

OMG OMG

Binnenkort SNEL ff halen dusch :Y) :9~

Waarom is de release opeens zover naar voren opgeschoven eigenlijk ?
Hij zou toch pas eind maart komen ?

EDIT:
quote:
Dit is niet helemaal waar. Inca (de officiele nikon importeur in Nederland) geeft zelf aan dat pas vanaf eind maart de eerste modellen beschikbaar zijn. Daarnaast is de dealer inkoop prijs al hoger dan de verkoop prijs die hier vermeld staat. Gelukkig kopen de meeste fotohandelaren (zoals wij) in via een inkoop organisatie en krijgen we dus extra korting. Alleen op dit moment zijn beide prijzen gelijk, deze zullen binnenkort wel aangepast worden.
Helaas.. :/ ;(

Ken. wijzigde deze reactie 26-02-2004 21:41 (45%)

• Extra300s
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 05-08-2012

Extra300s

Get a live!

quote:
pepernoot schreef op 26 februari 2004 @ 21:21:
[...]

zoek hier uit wat voor landen nog meer dollars hanteren

"1.888 singapore - dollar heeft een tegenwaarde van Euro: 916,17" :Y)

Dit komt volgens mij al veel aardiger in de richting...
Wat }:O van mij, helemaal niet gezien. Opeens wordt het weer erg interessant voor mij...TNX! _/-\o_ :>

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

• BaRF
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20-05 09:51

BaRF

#Vivepreorder

misschien behoorlijk offtopic, maar gisteren met de D2H gespeeld en dat ding is echt snel... ik moest bijna huilen zo fijn, en dan dat vasthouden á la F5 erbij... snik zo mooi...

"The space between what's wrong and right, that's where you'll find me, hiding, waiting for you." Dave Matthews
Unboxings enzo!

• dawg
  • Registratie: december 2002
  • Niet online
quote:
BaRF schreef op 27 februari 2004 @ 08:18:
misschien behoorlijk offtopic, maar gisteren met de D2H gespeeld en dat ding is echt snel... ik moest bijna huilen zo fijn, en dan dat vasthouden á la F5 erbij... snik zo mooi...
En snik zo duur. Anders had ik er allang een gehad. :)
Ik wacht totdat Nikon met een opvolger van de D100 komt. Of over een half jaar ofzo misschien de S3. ;)

dawg wijzigde deze reactie 27-02-2004 09:35 (14%)

• Extra300s

Extra300s

Get a live!

quote:
BaRF schreef op 27 februari 2004 @ 08:18:
"ik moest bijna huilen zo fijn" Foutje het moet toch zeker: "ik moest bijna huilen van de prijs" zijn :P
Ik heb trouwens een rekenmachine waarbij het getal wat je ingeeft, direct in de ouderwetse gulden omgezet word, w000000t F 8150,- :X

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

• Luuk
  • Niet online

Luuk

Since 1983

quote:
Extra300s schreef op 28 februari 2004 @ 08:23:
[...]

"ik moest bijna huilen zo fijn" Foutje het moet toch zeker: "ik moest bijna huilen van de prijs" zijn :P
Ik heb trouwens een rekenmachine waarbij het getal wat je ingeeft, direct in de ouderwetse gulden omgezet word, w000000t F 8150,- :X
doe mij voor dat geld maar een Canon 1D mark II _/-\o_ :9~

• BaRF

BaRF

#Vivepreorder

quote:
Extra300s schreef op 28 februari 2004 @ 08:23:
[...]

offtopic:
ach ik zou hem voor inkoopprijs + btw mogen hebben hoor ;)

Maar wat wel leuk is: ik mag een paar dagen met dat ding gaan spelen van de nieuwe eigenaar :D Volgens hem is het beter als ik dat ding helemaal leer kennen en hem dan vertel hoe hij werkt, want hij heeft geen zin in de handleiding :+ w00t

Mmm maar voor mezelf zit ik nog steeds te dubben: D100 of D70... D70 betere specs, D100 degelijker...

"The space between what's wrong and right, that's where you'll find me, hiding, waiting for you." Dave Matthews
Unboxings enzo!

• Dante
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 11-01-2016

Dante

MURPHY'S LAW is everyone

heeft iemand een prijsidee ???
:7

wie veel zegt heeft veel te verantwoorden

• Hillie
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 16-05 21:41

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Ik weet niet of 'ie al genoemd is (en ben te lui om te zoeken (8>):

http://www.kenrockwell.com/nikon/d70.htm

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Camacha: Je hebt nog gelijk ook.

• HunterPro
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
* HunterPro wil 'm nog steeds _erg_ graag hebben... :P (schopje dus om te vragen of er al meer reviews en/of hands-on verslagen zijn :))

HunterPro wijzigde deze reactie 02-03-2004 19:36 (47%)

• D-dayzz
  • Laatst online: 28-10-2007
quote:
HunterPro schreef op 02 maart 2004 @ 19:36:
* HunterPro wil 'm nog steeds _erg_ graag hebben... :P (schopje dus om te vragen of er al meer reviews en/of hands-on verslagen zijn :))
Hier kan je al een review lezen :

http://www.hardwarezone.c...w.php?id=1013&cid=15&pg=1

13 pagina's lang, redelijk trage site, en niet erg diep gereviewed.

...nog een 'mini-review':

http://www.digitalreview.ca/cams/NikonD70samples.shtml

...en hier is een review in wording. Deze wordt beetje bij beetje geupdate :

http://dpmac.com/d70-review/index.html

Voor de leveringstermijn : In Singapore en China zijn ze al op de markt. Hier in Europa verwacht men ze in de loop van de volgende twee á drie weken.
Ondertussen zijn er ook al heel wat foto's te vinden op het net.
(een voorbeeld met testfoto's : http://www.fotop.net/muchswatch/muchswatch03?page=1 )

Richtprijs :ongeveer 1350 Euro voor de kit en 1050 Euro voor enkel de body.

D-dayzz wijzigde deze reactie 02-03-2004 20:28 (8%)

"Let Freedom Ring With A ShotGun Blast!"

• HunterPro
  • Niet online
je prijs omhoog bijgesteld? :+

* HunterPro spaart :P

• D-dayzz
quote:
HunterPro schreef op 02 maart 2004 @ 20:40:
je prijs omhoog bijgesteld? :+

* HunterPro spaart :P
Heel goed gezien ja :+
Maar denk eraan; dit zijn maar enkel richtprijzen. Ik had deze kit te koop gezien in een duitse shop voor 1300 euro, maar ik wou niet té optimistisch klinken ;)
(oh ja, als je op de pricewatch kijkt, kun je er al eentje bestellen voor 1232 euro)

• Qlone
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 26-03-2012

Qlone

Inactief account

* Qlone wacht al bijna een maand :(

Ik kan maar beter #1 zijn op de preorder lijst... :(

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Wheeeee ! Ik heb ’m besteld !!
M’n nicht zit in Singapore, die koopt ’m voor me, en m’n tante komt binnenkort deze kant op via Singapore dusch > :*) _/-\o_ :Y)

Ken. wijzigde deze reactie 03-03-2004 03:48 (19%)

• Dante
  • Laatst online: 11-01-2016

Dante

MURPHY'S LAW is everyone

hij is te gek :)
bij vrienden in usa besteld
$ 999 isnog iets anders dan 999 euro

wie veel zegt heeft veel te verantwoorden

• Floor-is
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 12:32
Amerikaanse en Singaporeese garantie is geen garantie in NL. Houd daar rekening mee!!

If comedy is tragedy plus time, I need more time. But I'd really settle for less f*cking tragedy to be honest with you. (c) Jon Stewart, 2014

• HunterPro
  • Niet online
true floris, ik weet alleen niet hoe Inca (de Importeur van Nikon CAmera's in NL) met dit soort gevallen zal omspringen. Ik zal het ze wel eens vragen :)

HunterPro wijzigde deze reactie 03-03-2004 12:45 (3%)

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Hmm ja.. dat is idd wel weer zo.
Maar ik heb in m’n hele leven nog nooit (1x misschien ergens wel ?) gebruik gemaakt van m’n garantie bij mijn aankopen. (te laks I guess ?)
Dus zo’n vaart zal het wel niet lopen (*klopt af op onbewerkt hout ;))

• PatsneoK
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 05-06-2018
quote:
Qlone schreef op 10 februari 2004 @ 14:46:
Voor hen die geinteresseerd zijn hoe dit apparaat nou werkt en welke features het gaan halen in de productieversie, NIKON heeft de handleiding al online staan:

ftp://ftp.nikon-euro.com/...0_UM_EN_01/D70(11)_01.pdf

Is een kleine 20mb groot en vrij duidelijk.
Waarschijnlijk is die handleiding er weer vanaf gehaald... :( Is er iemand die het PFD-je nog ergens heeft staan?? :) Dan hou ik mij van harte aanbevolen.

-

• D-dayzz
quote:
PatsneoK schreef op 03 maart 2004 @ 19:28:
[...]

Waarschijnlijk is die handleiding er weer vanaf gehaald... :( Is er iemand die het PFD-je nog ergens heeft staan?? :) Dan hou ik mij van harte aanbevolen.
Alsjeblieft :)

http://users.pandora.be/belgium.digital/pdf/D70.pdf

• Extra300s

Extra300s

Get a live!

quote:
Bedankt! Nu hoop ik eigenlijk wel dat deze handleiding ook in het Nederlands vertaald als PDF komt :)

• lordofthelints
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 20-04 22:21

lordofthelints

Evil_ivanhoe in former GoTlife

Even een paar korte vraagjes, want nu de Minolta DSLR nog een tijdje op zich laat wachten, begint de D70 wel erg aantrekkelijk te worden.

Weet iemand of de D70 ook scherptedieptecontrole heeft? en of je er bijvoorbeeld tijdelijk goedkope manual focus lensjes op zou kunnen gebruiken?

Moederborden..... Kunnen die in de afwasmachine??? || Specs, zie: http://specs.tweak.to/list/2481

• Qlone

Qlone

Inactief account

In de manual staat volgens mij wel een lijstje welke features van welke lenzen worden ondersteund. Daar zou je ook moeten kunnen vinden of niet-AF lenzen ondersteund worden... (Daar heb ik ook wel interesse in, als dat echt werkt kan ik nog wat oude, toen best goede lenzen bemachtigen :) )

• T_knoop
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 20-05 13:58
De D70 heeft een DOF preview knop, deze zit alleen op een andere plek dan waar ze bij "normale' Nikon's zitten, namelijk linksonder de lens mount, in plaats van tussen de lens en de grip.

In princiepe zijn alle F-type lenzen van Nikon bruikbaar, alleen de TTL lichtmeting zal je alleen kunnen gebruiken met D en G type lenzen (deze bezitten namelijk een CPU om allerlei informatie door te geven aan de camera)

Voor alle F-lenzen geld dat je ze in M mode wel gewoon kunt gebruiken. Het kost alleen wel veel tijd met manual focus, en elke keer de goede belichtingstijd én diafragma instellen.

• Makadocias
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 18-04-2011

Makadocias

Ordem e Progresso

Mensen,

Ik werk op Schiphol en hielp vandaag o.a. een Noor die in Kuala Lumpur was geweest en daar de ............ D70 had gekocht!
Heb de camera dus in m'n handen gehad en damn... IT FEELS GOOD!!! :)
Het voelt gewoon net aan als de D100 alleen voor 1/3 e van de oorspronkelijke prijs en ja ik heb 'm redelijk kort in m'n handen gehad want ik vond het te verlijdelijk want deze camera wil ik zeker aanschaffen!
Wetend ook hoe de previews/reviews 'm loven........ :9

Echt het lijkt mij een toppertje _/-\o_

Check my pic's at Airliners.net

• BaRF

BaRF

#Vivepreorder

quote:
Makadocias schreef op 10 maart 2004 @ 18:17:
Mensen,

Ik werk op Schiphol en hielp vandaag o.a. een Noor die in Kuala Lumpur was geweest en daar de ............ D70 had gekocht!
Heb de camera dus in m'n handen gehad en damn... IT FEELS GOOD!!! :)
Het voelt gewoon net aan als de D100 alleen voor 1/3 e van de oorspronkelijke prijs en ja ik heb 'm redelijk kort in m'n handen gehad want ik vond het te verlijdelijk want deze camera wil ik zeker aanschaffen!
Wetend ook hoe de previews/reviews 'm loven........ :9

Echt het lijkt mij een toppertje _/-\o_
geen vriend bij de douane die hem voor je in beslag wilde nemen? >:)

Unboxings enzo!

• Makadocias

Makadocias

Ordem e Progresso

Nee, de beste man ging weer terug naar Noorwegen... ;)

• Extra300s

Extra300s

Get a live!

Uh .. WEER nieuwe fotootjes, worden steeds beter :P

http://www.pbase.com/dtan_ph/d70

• D-dayzz
quote:
Extra300s schreef op 13 maart 2004 @ 19:54:
Uh .. WEER nieuwe fotootjes, worden steeds beter :P

http://www.pbase.com/dtan_ph/d70
Inderdaad, de eerste foto's waren niet echt mooi (imho meer te danken aan de persoon achter het fototoestel dan het toestel zelf).

Hier nog een linkje, dit zijn een van de mooiste shots die ik tegen ben gekomen van de D70 (ook full images):

http://www.fotosidan.se/clindh/d70/

• Extra300s

Extra300s

Get a live!

Meer en...oordeel zelf maar, van onze Zuiderburen:

http://www.belgiumdigital..._d70/first_test/index.htm

Niet echt dat je zegt....SUPER... :/

Extra300s wijzigde deze reactie 14-03-2004 10:10 (19%)

• BaRF

BaRF

#Vivepreorder

WOOOOOOOI! :D ik ben gisteren naar de foto5daagse geweest voor vakhandels en heb een tijd met de d70 gespeeld! super :D :D :D zal vanmiddag en anders vanavond wel een picje posten, moet nu naar mn werk :X

Unboxings enzo!

• DeX
  • Laatst online: 01-04 19:42
quote:
BaRF schreef op 16 maart 2004 @ 08:18:
WOOOOOOOI! :D ik ben gisteren naar de foto5daagse geweest voor vakhandels en heb een tijd met de d70 gespeeld! super :D :D :D zal vanmiddag en anders vanavond wel een picje posten, moet nu naar mn werk :X
OMG wat ben ik jaloers :)
Hopen dat ik binnenkort de leentoestel van Nikon kan kan krijgen.
Ik ben momenteel meer bezig met de F70 dan mijn coolpix 880
Omdat die gewoon veeeelste langzaam is voor natuurfotografie.

DeX wijzigde deze reactie 16-03-2004 08:47 (1%)
Reden: Smiley overkill

• Qlone

Qlone

Inactief account

quote:
BaRF schreef op 16 maart 2004 @ 08:18:
Is er al bekend wanneer uitlevering in nederland begint? Er gaan geruchten dat dat zou moeten zijn direct na of tijdens die foto 5 daagse...

* Qlone is het wachten al een maand zat

• Extra300s

Extra300s

Get a live!

quote:
Qlone schreef op 16 maart 2004 @ 09:02:
* Qlone is het wachten al een maand zat
Wie niet :O :Z :z :>

• EurOtiC
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 24-03-2018

EurOtiC

AlCoHoL? :)

Ik kreeg in de fotohandel te horen dat het zeker nog wel een paar weken ging duren.
Nou ik verklaarde die man voor gek :)
Wij kunnen niet zonder.

Je weet niet wat je niet weet!

• Mig29
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2014

Mig29

Sowieso schrijf je zo!

Volgens een verkoper van Nikon op de foto-5-daagse (gisteren langs geweest!) zouden de eerste Nederlandse modellen van de Nikon D70 geleverd worden eind volgende week. Het zou dan gaan om ruim 100 modellen....

The answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything

• DeX
quote:
EurOtiC schreef op 16 maart 2004 @ 20:02:
Ik kreeg in de fotohandel te horen dat het zeker nog wel een paar weken ging duren.
Nou ik verklaarde die man voor gek :)
Wij kunnen niet zonder.
Nee. Niet een paar weken. Waarschijnlijk 1 week. (inside info BTW)
Ik wacht nog op mijn leentoestel.
:/

• Qlone

Qlone

Inactief account

Ik was vandaag bij de kamera-express (statiefje gehaald) en daar vertelden ze me dat de eerste levering waarschijnlijk een klein drama was en ze van de 30 bestelde toestellen er maar 3 binnen gaan krijgen...

• Mig29

Mig29

Sowieso schrijf je zo!

Zoals ik al zei, er worden er over heel Nederland minder dan 200 verdeeld. Ieder bedrijf heeft een bulk van die dingen besteld om maar zo veel mogelijk te krijgen bij de eerste leveringen, want je verkoopt ze gegarandeerd als je ze op voorraad hebt!

• BaRF

BaRF

#Vivepreorder

quote:
Mig29 schreef op 17 maart 2004 @ 20:12:
Zoals ik al zei, er worden er over heel Nederland minder dan 200 verdeeld. Ieder bedrijf heeft een bulk van die dingen besteld om maar zo veel mogelijk te krijgen bij de eerste leveringen, want je verkoopt ze gegarandeerd als je ze op voorraad hebt!
jep ben ook bij nikon geweest (Ron & Cor? ;)) en toen ik hoorde dat ze gingen proberen om elke verkoop-deur er 1 te bezorgen was ik wel blij dat onze winkel een voor- en een achteringang heeft :+

en das wel balen want die mag ik vast niet meteen kopen :P

Unboxings enzo!

• Mig29

Mig29

Sowieso schrijf je zo!

Hahahahaaha, ik ben er wel geweest, maar niet als inkoper. Dat laat ik over aan de afdeling inkoop. Wat mij opviel bij Nikon was de hoge mate van snobisme. Mijn goeie god, ik was oprecht geinteresseerd in de nieuwe producten, maar was geen inkoper. Je had die vent moeten zien. Hij zat onderuit gezakt op een stoel en weigerde ook maar iets te vertellen. Hij bromde wat na iedere vraag! Wat een lamlul. Dat was voor mij iig wel een goede reden om voorlopig een beetje om de Nikons heen te lopen en wat meer op Canon te werken. Moeten ze je maar een beetje met respect behandelen.

BTW vorig jaar weigerden ze zelfs de kasten open te maken... :?

• Memento
  • Laatst online: 15-09-2009
Hier nog een review, helaas zonder sample's:

KenRockwell.com

EOS 300D - Tamron 17-50mm F/2.8 - Canon 50mm F/1.8 - Speedlite 430EX

• JeroenH
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 15:04
quote:
DeX schreef op 16 maart 2004 @ 08:47:
Ik ben momenteel meer bezig met de F70 dan mijn coolpix 880
Omdat die gewoon veeeelste langzaam is voor natuurfotografie.
Wat voor snelbewegende natuur fotografeer jij wel niet? :? Juist voor natuurfotografie vind ik mijn G1 nog wel geschikt, omdat het toch allemaal niet zo snel gaat. Voor foto's met snelbewegende objecten (auto's, mensen whatever) kom ik juist snelheid te kort en wil ik de D70.

Illusion is the ultimate weapon

• Karlok[JY-616]
  • Laatst online: 21-03-2018
quote:
CanonG1 schreef op 18 maart 2004 @ 18:15:
[...]

Wat voor snelbewegende natuur fotografeer jij wel niet? :? Juist voor natuurfotografie vind ik mijn G1 nog wel geschikt, omdat het toch allemaal niet zo snel gaat. Voor foto's met snelbewegende objecten (auto's, mensen whatever) kom ik juist snelheid te kort en wil ik de D70.
Waarschijnlijk vogels of andere beesten die snel zijn.

• joennie
  • Laatst online: 15-05 10:13

joennie

TMap / ISTQB Certified

Ik was vandaag in een fotozaak in Haarlem en daar werd juist verteld dat de snelheid een Nikon camera (met Nikon lens) het zou afleggen t.o.v. een Minolta of een Canon (voorbeeld: sportfotografie zijn ook qua lenzen vaker van die 'wit/grijze' Canon lenzen). Een Nikon/Nikkor zou het juist het beste doen op plaatsen waar kleurdieptes, etc. het meest belangrijk waren (voorbeeld: natuurfotografie).

Hoe denken jullie daarover?

Trouwens: Dezelfde fotozaak wist mij een datum van aankomende woensdag of woensdag over een week (24 of 31 maart dus) te noemen als eerste leverdatum van de D70. Is hier al meer nieuws over?

Mijn Systemen
Linux aanhanger!

• JeroenH
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 15:04
quote:
joennie schreef op 20 maart 2004 @ 16:32:
dat de snelheid een Nikon camera (met Nikon lens) het zou afleggen t.o.v. een Minolta of een Canon (voorbeeld: sportfotografie zijn ook qua lenzen vaker van die 'wit/grijze' Canon lenzen).
Die lichtgekleurde lenzen van Canon zijn hun 'pro-lijn' (de L-serie, zorg dat ze goed gegeten hebt en stevig zit als je de prijzen opzoekt), dus vergelijk die dan ook met Nikon/Minolta/ander merk-lenzen in dezelfde klasse. De 18-70 die je bij de D70 koopt is hier dus totaal niet mee te vergelijken.

Verder heb ik inderdaad ook begrepen dan Canon camera's over het algemeen iets sneller zijn dan hun gelijk geprijsde broertjes van andere merken, maar ik moet zeggen dat ik het verschil niet heb gemerkt tussen een Canon D60 en een Nikon D100 , ik heb het voorrecht gehad met beiden te mogen werken. Ik denk dat je alleen tegen deze verschillen aanloopt als je echt 'on the edge' bezig bent.

Illusion is the ultimate weapon

• dawg
  • Niet online
AFS optieken van Nikon zijn toch echt heel erg snel. Maarja, de prijs is er ook wel naar. :)

• petervandamned
  • Laatst online: 16-05 18:46
ik heb die pics bekeken :) man ik wil deze

• HunterPro
  • Niet online
wel mooi dat je aan de hand dat 'je er mooie plaatjes mee kan maken' een cam wilt hebben... heb je ooit de gallery van de Canon A70 gezien @ dpreview.com ? Dat zijn ook strakke platen hoor, en die is ook nog es flink goedkoper... is dat dan niks voor je ? ;)

• M_G_
  • Laatst online: 17-10-2004

M_G_

filmpje pakken

quote:
petervandamned schreef op 21 maart 2004 @ 19:59:
ik heb die pics bekeken :) man ik wil deze
Maar ik zal je voor zijn Peter })

Shutlle SB65G 2 // Thermaltake II // P4 2.6@ 3.3Ghz // Geil 3500 2x256MB // FX5950 // Samsung 191T // Sony CRT vph 1270 QM // Cpu & Gpu watercooled

• Mr. Durden
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 07-04-2004
hier nog een intressante link:

http://www.pbase.com/dlcmh/dslr_links

enne thanx voor alle info _/-\o_

Ik ben ook al druk aan 't sparen ;)

Greetz Tyler 8)

• D-dayzz
Is de D70 dan nog niet verkrijgbaar in Nederland? Op het dpreview forum meen ik gelezen te hebben dat dat toch het geval moet zijn (waarschijnlijk enkel preorders misschien?).

Anyway, in Duitsland zijn de body's al verkrijgbaar en in sommige winkels zelfs in stock! De kit is precies wat meer problematischer en daarvoor is meestal een preorder noodzakelijk. Ikzelf had de D70 +kitlens een tijdje geleden in een duitse winkel besteld, en vorige week vrijdag (19 maart) ben ik die dan ook gaan afhalen :D

Eerste indrukken : Vreselijk snel (zowel in opstarten autofocus, en er is zo goed als geen shutterlag). De lichtmeting is ook heel nauwkeurig, ik heb zelden/nooit overbelichting in m'n pics, en persoonlijk vind ik dat deze cam iets beter in de hand ligt dan de Canon 300D. Misschien is het wel omdat ik redelijk grote handen heb.
Verder kan ik er nog niet zoveel over vertellen want zo goed ken ik het toestel nog niet.

• dawg
  • Niet online
En hoe presteert de kitlens?
Scherpte, contrast, vervorming? En wijd open?

En we willen weleens wat piccies zien! ;) :9

• D-dayzz
quote:
dawg schreef op 23 maart 2004 @ 12:06:
En hoe presteert de kitlens?
Scherpte, contrast, vervorming? En wijd open?

En we willen weleens wat piccies zien! ;) :9
De kitlens vind ik prima presteren. Er is soms wat chromatische abberatie te zien in de hoeken @ wijd open, maar ik ervaar dit zeker niet als problematisch. Scherpte en contrast is prima, en over de vervorming kan ik nog niet veel zeggen (zoveel pics heb ik nog niet geschoten). Van wat ik gelezen heb heeft de kitlens een beetje Pincushion Distortion op 70mm en wat Barrel Distortion op 18mm (de normale afwijkingen van zo'n allround lens dus).
Persoonlijk is me van deze vervormingen nog niets van opgevallen.

Wat me wel was opgevallen is, is dat de D70 zeer neutrale kleuren geeft op standaardinstellingen. Dat is dan ook het eerste wat ik heb verandert om de foto's iets wat levendiger te maken. Natuurlijk kan je zoiets ook doen naderhand met photoshop oid.

Voor wat piccies : Ik ben er nog volop mee aan't experimenteren, dus echt veel goede foto's heb ik nog niet, maar het internet staat er vol van tegenwoordig ;).

1 voorbeeldje zal ik je laten zien :
enkel resize en USM toegepast.

http://users.pandora.be/dennismati/nd701.jpg

en de exif info uiteraard :

Make - NIKON CORPORATION
Model - NIKON D70
Orientation - Top left
XResolution - 300
YResolution - 300
ResolutionUnit - Inch
Software - Ver.1.01
DateTime - 2004:03:22 17:40:52
YCbCrPositioning - Co-Sited
ExifOffset - 216
ExposureTime - 10/600 seconds
FNumber - 4.50
ExposureProgram - Aperture priority
ISO - 200
ExifVersion - 221
DateTimeOriginal - 2004:03:22 17:40:52
DateTimeDigitized - 2004:03:22 17:40:52
ComponentsConfiguration - YCbCr
CompressedBitsPerPixel - 4 (bits/pixel)
ExposureBiasValue - 0.00
MaxApertureValue - F 4.44
MeteringMode - Multi-segment
LightSource - Auto
Flash - Not fired
FocalLength - 48.00 mm
ColorSpace - sRGB
CustomRendered - Custom process
ExposureMode - Auto
WhiteBalance - Auto
DigitalZoomRatio - 1 x
FocalLengthIn35mmFilm - 72 mm
SceneCaptureType - Standard
GainControl - None
Contrast - Normal
Saturation - Normal
Sharpness - Normal

een crop :
De foto is niet 100% scherp, want de sluitertijd was ietsje te lang (mijn fout natuurlijk).

http://users.pandora.be/dennismati/crop.jpg

D-dayzz wijzigde deze reactie 23-03-2004 12:47 (5%)

• Luuk
  • Niet online

Luuk

Since 1983

quote:
D-Day schreef op 23 maart 2004 @ 11:57:
Is de D70 dan nog niet verkrijgbaar in Nederland? Op het dpreview forum meen ik gelezen te hebben dat dat toch het geval moet zijn (waarschijnlijk enkel preorders misschien?).

Anyway, in Duitsland zijn de body's al verkrijgbaar en in sommige winkels zelfs in stock! De kit is precies wat meer problematischer en daarvoor is meestal een preorder noodzakelijk. Ikzelf had de D70 +kitlens een tijdje geleden in een duitse winkel besteld, en vorige week vrijdag (19 maart) ben ik die dan ook gaan afhalen :D

Eerste indrukken : Vreselijk snel (zowel in opstarten autofocus, en er is zo goed als geen shutterlag). De lichtmeting is ook heel nauwkeurig, ik heb zelden/nooit overbelichting in m'n pics, en persoonlijk vind ik dat deze cam iets beter in de hand ligt dan de Canon 300D. Misschien is het wel omdat ik redelijk grote handen heb.
Verder kan ik er nog niet zoveel over vertellen want zo goed ken ik het toestel nog niet.
wat heb je er in duitsland voor betaald als ik vragen mag?

• Qlone

Qlone

Inactief account

quote:
D-Day schreef op 23 maart 2004 @ 11:57:
Ik heb een preorder openstaan, maar daar natuurlijk nog niks van gehoord :(

• D-dayzz
quote:
G-PHREAK schreef op 23 maart 2004 @ 17:17:
[...]

wat heb je er in duitsland voor betaald als ik vragen mag?
1329 Euro voor de kit. De prijs voor de body alleen is 1049 Euro.
quote:
Qlone schreef op 23 maart 2004 @ 17:58:
[...]

Ik heb een preorder openstaan, maar daar natuurlijk nog niks van gehoord :(
Het zal echt niet lang meer duren denk ik. In België zijn ze vanaf vandaag ook al verkrijgbaar in sommige winkels.
De leveringen gaan precies moeizaam. De winkel waar ik m'n kit heb gekocht, had een preorder lijst van 35 toestellen. De eerste levering bestond uit enkel 5 kits en 5 bodys.

• BaRF

BaRF

#Vivepreorder

woohoow, jullie raden nooit wat ik morgen op mn werk eens vast ga houden >:)

Unboxings enzo!

• Luuk
  • Niet online

Luuk

Since 1983

quote:
BaRF schreef op 24 maart 2004 @ 18:18:
de piemel van je baas :?

• Extra300s

Extra300s

Get a live!

quote:
BaRF schreef op 24 maart 2004 @ 18:18:
Uh? Raden? Ok :

Je schoonmoeder?
Een collega?
De hond van de baas?
De Baas zelf?
De vrouw van de baas?
De code van de kluis? (kan ook in je gedachte iets vastouden?)
Je gaat je aan je werk vasthouden?
De plasser als je gaat plassen, (geen vraagteken want dat weet ik zeker :P )
Muis van de pc aldaar?
O-)
Maar ik weet geneens welk werk je doet dus wordt het erg lastig.

Nikon D70? Hee werk jij in een fotozaak? _/-\o_

• Extra300s

Extra300s

Get a live!

quote:
G-PHREAK schreef op 24 maart 2004 @ 18:50:
[...]

de piemel van je baas :?
Heeee dít gaat wel heel erg ver hé :( ;)

• DeX
OK
Dit moet ik ff kwijt..
Morgenavond heb ik ehm! >:)
Wel een Leen-exemplaar die ik voorlopig kan "testen". Inclusief de lens.
Ik voel me net een verwend kind op de avond voor kerst!
kan... niet... wachten...

Verwachtmaar uitgebreide pics, informatie en natuurlijk ervaringen.
Ik zal ehm vergelijken met een Coolpix 880 (niet echt vergelijkingsmateriaal maargoed).

Hopelijk zal ik genoeg tijd hebben om veer het weekend een Review in elkaar te hebben.

• BaRF

BaRF

#Vivepreorder

quote:
Extra300s schreef op 24 maart 2004 @ 18:50:
[...]

Uh? Raden? Ok :

Je schoonmoeder? uhm nee :X
Een collega? Ex-collega ook goed? (mn vriendin ;))
De hond van de baas? Eng.
De Baas zelf? Neen (ook G-Phreak's idee dus niet)
De vrouw van de baas? Never!!! :X
De code van de kluis? (kan ook in je gedachte iets vastouden?) Nee ik weet namelijk wat er in ligt :+
Je gaat je aan je werk vasthouden? uh :z
De plasser als je gaat plassen, (geen vraagteken want dat weet ik zeker :P ) :7
Muis van de pc aldaar? yep, ben ook S.B.'er :/
O-)
Maar ik weet geneens welk werk je doet dus wordt het erg lastig.

Nikon D70? Hee werk jij in een fotozaak? _/-\o_
Yoechei een D70, en er is een kans dat ik hem ook meteen mee naar huis neem ;)

Unboxings enzo!

• Makadocias

Makadocias

Ordem e Progresso

Wij op Schiphol hebben vandaag enkele binnen gehad!!!!! :Y)

Een stuk of 15/20

Ze zijn zeer meesterlijk......... Hulde! :) _/-\o_ :9 :9~

• Karlok[JY-616]
De kitlens al los verkrijgbaar? Heb nog een groothoek lens nodig.

• Mr. Durden
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 07-04-2004
Dit is een geweldige link, klein beetje off-topic vanwege mijn intenties :+

http://www.vzwlagare.be/vwgforum/topic.asp?TOPIC_ID=1184

Leuk taaltje dat Vlaams! :*) :P

• DeX
quote:
Mr. Durden schreef op 25 maart 2004 @ 14:41:
Dit is een geweldige link, klein beetje off-topic vanwege mijn intenties :+

http://www.vzwlagare.be/vwgforum/topic.asp?TOPIC_ID=1184

Leuk taaltje dat Vlaams! :*) :P
Weinig geweldigs aan. :/
Die error/bug is al een tijdje bekend en er word aan een firmwareupdate gewerkt.
Ik zal vanavond kijken of ik het probleem kan herproduceren (als het licht aanhoud)

• HunterPro
  • Niet online
* HunterPro kucht iets over te snel op de markt willen zetten en dan maar een in principe onbruikbaar product de winkels intieften

beetje jammer van Nikon; van mij mogen ze ze houden tot die firmwareupdate standaard er inzit.

• Extra300s

Extra300s

Get a live!

quote:
BaRF schreef op 24 maart 2004 @ 21:48:
[...]

Yoechei een D70, en er is een kans dat ik hem ook meteen mee naar huis neem ;)
En?? Hoe beviel het Barf vandaag op het werk met de cam? :>

• DeX
OK
Tijd voor de eerste pics met en van de cam:
http://flameseeker.com/Nikon%20D70/D70example.jpg

http://flameseeker.com/Nikon%20D70/D70example2.jpg

http://flameseeker.com/Nikon%20D70/D70example3.jpg

http://flameseeker.com/Nikon%20D70/D70example4.jpg

http://flameseeker.com/Nikon%20D70/D70example5.jpg

Dat zijn de eerste paar.
Ik heb ehm net een kleine 3 kwartier. Maar mag ehm voorlopig blijven gebruiken.
Meer volgt snel uiteraard :)

• Mig29

Mig29

Sowieso schrijf je zo!

Doe dat de volgende keer eens zonder flits ;)

• DeX
quote:
Mig29 schreef op 25 maart 2004 @ 20:46:
Doe dat de volgende keer eens zonder flits ;)
Dat was gemaakt met een coolpix 3500 zoder statief ff snel.
Tijd = pix..

Alle Pics zal ik hier zetten:
http://www.tweakers.net/gallery/42199/fotoalbum/?MapID=2659
Bookmark baby!

Foto's zijn nog niet helemaal perfect. Helaas is de batterij nu al op. Maar ik had ehm voordat ik ehm kreeg nog niet opgeladen. Daar is hij nu mee bezig.

DeX wijzigde deze reactie 25-03-2004 21:04 (20%)

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 16:05
Ik zal wel een zeikerd zijn, maar ik ben niet bijzonder onder de indruk tot nu toe. En als ik dan ook nog over problemen hoor die WAARSCHIJNLIJK met een firmware upgrade op te lossen zijn...

Voorlopig blijf ik het toch op de 300D houden als ik in mei een camera aanschaf.

Dr. Strangelove wijzigde deze reactie 25-03-2004 22:13 (3%)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• DeX
quote:
Dr. Strangelove schreef op 25 maart 2004 @ 22:13:
Ik zal wel een zeikerd zijn, maar ik ben niet bijzonder onder de indruk tot nu toe. En als ik dan ook nog over problemen hoor die WAARSCHIJNLIJK met een firmware upgrade op te lossen zijn...

Voorlopig blijf ik het toch op de 300D houden als ik in mei een camera aanschaf.
En dat zeg je nadat ik (als beginnende) fotograaf de camera heb getest. Nee.
Wacht nou totdat iemand met wat meer ervaring er mee heeft geschoten. Ik heb de camera, ja maar dat betekend niet dat ik uberfotograaf ben. Ik heb gewoon mazzel gehad met mijn contacten, en betn er best enthousiast over om het te leren. Bovendien heb ik nog niets bijzonders kunnen doen in de buitenlucht.

Als ik jou was zou ik het nog lekker afwachten. Tenzij je in de buurt van beverwijk zit, dan kun je gerust mij je skills komen laten zien.

DeX wijzigde deze reactie 25-03-2004 22:55 (2%)
Reden: tiepvouten

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 16:05
Dat is dus het punt. Ik heb bijna geen skills. Dus als blijkt dat er een ervaren fotograaf nodig is om met dit toestel goede foto's te maken, dan is het niet het toestel voor mij. Van de Canon weet ik uit ervaring dat iedereen met wat gezond verstand er goed resultaten mee kan halen.

Mijn opmerking was trouwens niet persoonlijk bedoeld; excuus als je het zo hebt opgevat. Ik volg het toestel al een maandje, en de foto's op de meeste sites die ik gezien heb kunnen mij niet overtuigen.

Dr. Strangelove wijzigde deze reactie 25-03-2004 23:02 (34%)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Ralph Smeets
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 20-05 14:37

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Mooie foto's maken ligt vooral aan de fotograaf. Een goed toestel wil wel eens helpen omdat de fotograaf dan allerlei dingen zelf in de hand kan houden. Maar een n00b op fotogebied zal met een D70 geen betere platen schieten dan met bijvoorbeeld een Canon A70. Die n00b zal wel heel snel tegen dezelfde problemen als de fotograaf aanlopen wat betreft ruis, ISO en andere dingen die vooral door de kleinere CCD-sensor komen. Vandaar dat een D70 zelfs voor een n00b interessant kan zijn.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.
Mijn foto's

• BaRF

BaRF

#Vivepreorder

quote:
Extra300s schreef op 25 maart 2004 @ 20:31:
[...]

En?? Hoe beviel het Barf vandaag op het werk met de cam? :>
_o_ _o_ _o_ Morgen neem ik die van mij mee naar huis :)

Vandaag nog een verkocht aan een gelukkig persoon (iemand toevallig 1 gekocht bij Foto Verschoore vandaag? :P) hoei (leuk he gratis tas en accu ;))

Unboxings enzo!

• Karlok[JY-616]
quote:
Ralph Smeets schreef op 25 maart 2004 @ 23:28:
Mooie foto's maken ligt vooral aan de fotograaf. Een goed toestel wil wel eens helpen omdat de fotograaf dan allerlei dingen zelf in de hand kan houden. Maar een n00b op fotogebied zal met een D70 geen betere platen schieten dan met bijvoorbeeld een Canon A70. Die n00b zal wel heel snel tegen dezelfde problemen als de fotograaf aanlopen wat betreft ruis, ISO en andere dingen die vooral door de kleinere CCD-sensor komen. Vandaar dat een D70 zelfs voor een n00b interessant kan zijn.
Helemaal juist, zeker voor beginners is het handig om met een goedkopere camera te beginnen om het fotograveren in de vingers te krijgen. Daarna upgraden naar een SLR, met een bijbehorende glasbak is altijd mogelijk.

Al blijft het schieten met een dia film het leukst.

• DeX
quote:
Ralph Smeets schreef op 25 maart 2004 @ 23:28:
Precies.
Ik Ken wel wat Fotografeertechnieken en die komen met de D70 echt vele malen beter boven water. Zoals de korte DOF in de Macrofoto's van mijn Jungle Book globe. Ik vind dat zelf een heel gaaf effect. Overigens denk ik dat ik wel best wat weten over de theorie van fotograferen. Maar nu zal ik denk ik echt lekker de ruimte hebben om er mee te oefenen.

• Memento
  • Laatst online: 15-09-2009
quote:
HunterPro schreef op 25 maart 2004 @ 15:11:
* HunterPro kucht iets over te snel op de markt willen zetten en dan maar een in principe onbruikbaar product de winkels intieften

beetje jammer van Nikon; van mij mogen ze ze houden tot die firmwareupdate standaard er inzit.
ja, staat inmiddels ook in alle topics over de D70..

ken heeft er ook een mening over (KenRockwell.com
quote:
Inscrutable Oriental Warm-Cool 1/8,000 Shutter Syndrome (IOWCSS)

back to Performance back to top

18 March 2004: Also in the category of minutiae I got an email from the Orient that someone thinks that at 1/8,000 of a second at ISO 200 he's seeing a very minor color balance shift from one side of the image to the other.

From the images I saw it's invisible, even if the images really are showing the performance of the camera and not just some artifact of his test method. I have no idea who the source is or how the photos were made.

Even if the images I saw are really showing the D70's performance, it was still invisible so who cares?

1.) I couldn't see the purported shifts unless I cranked the saturation to +100 in Photoshop. These shifts, even if a true artifact of the D70, are irrelevant for photography.

2.) No one really shoots above 1/1,000 anyway, and certainly not down at ISO 200. The problem supposedly is at 1/4,000 and 1/8,000 at ISO 200. The only time I even use 1/2,000 or above is so I can deliberately shoot a lens wide open in daylight to look for flaws. To shoot at 1/4,000 or 1/8,000 you'd have to be shooting in broad daylight at f/2.8 at ISO 200, and only time you'd do that is for portraits in which case you'd have scrims to reduce the light levels so you wouldn't be using 1/4,000 anyway. If you did shoot in broad daylight the light would be so harsh that the subtle effects of the Inscrutable Oriental Warm-Cool 1/8,000 Shutter Syndrome (IOWCSS) would be invisible, and if the light got soft you'd have to use a longer speed at which the IOWCSS no longer is reported by its discoverers. This could be an artifact of the electronic shutter, which as you've read above is CRITICAL to the 1/500 flash sync that photographers really do use. I'd rather get 1/500 sync (which matters) and this purported color shift at 1/8,000 (which doesn't matter) any day.

3.) Anybody can publish anything on the internet. I know I sure do.

So who cares? This seems like another case of analysis paralysis or measurebation. As I said at the very top one can always find nitpicks with anything and, even if true, isn't worth worrying about. For instance, a lens or filter with sloppy coating like you might get in a non-Nikon lens could cause this.
Hier een plaatje van het effect:

http://www.slrclub.com/bbs/data/nikon_d1_forum/1079791878/60.jpg

Memento wijzigde deze reactie 26-03-2004 08:47 (7%)

EOS 300D - Tamron 17-50mm F/2.8 - Canon 50mm F/1.8 - Speedlite 430EX

• Ralph Smeets

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Hmm.. ken die hele Ken Rockwell niet, maar zijn review en ook andere dingen op zijn site geven echt wel aan dat hij weet waar hij het over heeft. Wat hij zegt over de shutterspeed klopt opzich wel. Hoewel.... Soms heb je de snelheid nodig bij snelbewegende fotografie. Maar meestal "hangt" er dan en objectief aan je body die een paar keer duurder is dan de body zelf. Als je dat soort lensen kunt kopen en die sluitertijd echt zo belangrijk is, dan loop je waarschijnlijk ook niet rond met een D70, maar D2H.

Mestreechs volksleed:
Mijn foto's

• DeX
Nikon D70
http://www.tweakers.net/ext/f/26514/thumb.jpghttp://www.tweakers.net/ext/f/26513/thumb.jpghttp://www.tweakers.net/ext/f/26512/thumb.jpg
http://www.tweakers.net/ext/f/26511/thumb.jpghttp://www.tweakers.net/ext/f/26509/thumb.jpghttp://www.tweakers.net/ext/f/26508/thumb.jpg

Dit is voor vandaag mijn testkit. Ik ga de hele dag lekker aan het schieten Het is iig het weer ervoor.
1) De F70, het analoge neefje vand de D70
2) De Kitlens die je erbij krijgt Nikor 18-70/3.5-4.5
3) De F70 zonder lens
4) De F70 lens (35-80 1:4-5.6 D)
5) Mijn uberlens (75-240 1:4 - 5.6D)
6) Uberlens closeup

• Karlok[JY-616]
quote:
DeX schreef op 26 maart 2004 @ 09:08:
Nikon D70
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

Dit is voor vandaag mijn testkit. Ik ga de hele dag lekker aan het schieten Het is iig het weer ervoor.
1) De F70, het analoge neefje vand de D70
2) De Kitlens die je erbij krijgt Nikor 18-70/3.5-4.5
3) De F70 zonder lens
4) De F70 lens (35-80 1:4-5.6 D)
5) Mijn uberlens (75-240 1:4 - 5.6D)
6) Uberlens closeup
de kitlens (2), hoort er dan niet 18-70 op de lens te staan dan????
Mooie kitlens dan, met ED glaswerk.

• tazzman
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 15-05 12:29

tazzman

a real boardmonkey

Dit was toch een D70 topic, geen F70 topic? ;) ;)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• tazzman
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 15-05 12:29

tazzman

a real boardmonkey

Double post. :/

tazzman wijzigde deze reactie 26-03-2004 09:27 (94%)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• DeX
quote:
tazzman schreef op 26 maart 2004 @ 09:26:
Dit was toch een D70 topic, geen F70 topic? ;) ;)
Yeah
Sorry
Ik heb ze allebei ;)

• Ralph Smeets

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Hmm.. die 18-70mm lens zie ik er dus niet bij staan, wel een 24-85 met ED glas... Weet je zeker dat je de 18-70 erbij hebt gekregen? Hier in Frankrijk kun je de kit ook namelijk krijgen met 24-85 ED.

Mestreechs volksleed:
Mijn foto's

• DeX
quote:
Ralph Smeets schreef op 26 maart 2004 @ 10:01:
Hmm.. die 18-70mm lens zie ik er dus niet bij staan, wel een 24-85 met ED glas... Weet je zeker dat je de 18-70 erbij hebt gekregen? Hier in Frankrijk kun je de kit ook namelijk krijgen met 24-85 ED.
Ik zal even eerlijk zijn. Ik zou het niet weten. Deze toestel heb ik van iemand te leen gekregen en hij heeft dit "pakketje" samengesteld. Ik nam aan dat deze lens de kitlens was. Maar zo zie je weer, aannamens zijn fataal.
:+

• Karlok[JY-616]
quote:
DeX schreef op 26 maart 2004 @ 11:05:
[...]

Ik zal even eerlijk zijn. Ik zou het niet weten. Deze toestel heb ik van iemand te leen gekregen en hij heeft dit "pakketje" samengesteld. Ik nam aan dat deze lens de kitlens was. Maar zo zie je weer, aannamens zijn fataal.
:+
De 24-85mm G ED is wel een hele mooie lens. heeft +/- nieuwwaarde van 400 euro.
De standaard kitlens behoort geen ED glas te zijn.

• HunterPro
  • Niet online
ik heb vanmiddag zo'n 100 foto's geschoten; ben ze nu aan het uppen :)

Foto's geschoten door mij @ MediaMarkt, zag 'm toevallig staan en heb 'm een anderhalf uur geleend (had CF bij me :))

(ik werk daar, dus dat kon wel ff :P)

HunterPro wijzigde deze reactie 26-03-2004 21:11 (57%)

• HunterPro
  • Niet online
Zoals beloofd:

http://tobias.dezeserver.nl/forum/d70/thb/mm_d70_01.jpg   http://tobias.dezeserver.nl/forum/d70/thb/mm_d70_02.jpg   http://tobias.dezeserver.nl/forum/d70/thb/mm_d70_03.jpg   

http://tobias.dezeserver.nl/forum/d70/thb/mm_d70_04.jpg   http://tobias.dezeserver.nl/forum/d70/thb/mm_d70_05.jpg   http://tobias.dezeserver.nl/forum/d70/thb/mm_d70_06.jpg   

http://tobias.dezeserver.nl/forum/d70/thb/mm_d70_07.jpg   http://tobias.dezeserver.nl/forum/d70/thb/mm_d70_08.jpg   http://tobias.dezeserver.nl/forum/d70/thb/mm_d70_09.jpg   

http://tobias.dezeserver.nl/forum/d70/thb/mm_d70_10.jpg   http://tobias.dezeserver.nl/forum/d70/thb/mm_d70_11.jpg   http://tobias.dezeserver.nl/forum/d70/thb/mm_d70_12.jpg   

http://tobias.dezeserver.nl/forum/d70/thb/mm_d70_13.jpg   http://tobias.dezeserver.nl/forum/d70/thb/mm_d70_14.jpg   http://tobias.dezeserver.nl/forum/d70/thb/mm_d70_15.jpg   

http://tobias.dezeserver.nl/forum/d70/thb/mm_d70_16.jpg   http://tobias.dezeserver.nl/forum/d70/thb/mm_d70_17.jpg   http://tobias.dezeserver.nl/forum/d70/thb/mm_d70_18.jpg   

http://tobias.dezeserver.nl/forum/d70/thb/mm_d70_19.jpg   http://tobias.dezeserver.nl/forum/d70/thb/mm_d70_20.jpg   http://tobias.dezeserver.nl/forum/d70/thb/mm_d70_21.jpg   

http://tobias.dezeserver.nl/forum/d70/thb/mm_d70_22.jpg   http://tobias.dezeserver.nl/forum/d70/thb/mm_d70_23.jpg   http://tobias.dezeserver.nl/forum/d70/thb/mm_d70_24.jpg   

http://tobias.dezeserver.nl/forum/d70/thb/mm_d70_25.jpg   http://tobias.dezeserver.nl/forum/d70/thb/mm_d70_26.jpg   http://tobias.dezeserver.nl/forum/d70/thb/mm_d70_27.jpg   

http://tobias.dezeserver.nl/forum/d70/thb/mm_d70_28.jpg   http://tobias.dezeserver.nl/forum/d70/thb/mm_d70_29.jpg   http://tobias.dezeserver.nl/forum/d70/thb/mm_d70_30.jpg   

http://tobias.dezeserver.nl/forum/d70/thb/mm_d70_31.jpg   http://tobias.dezeserver.nl/forum/d70/thb/mm_d70_32.jpg   http://tobias.dezeserver.nl/forum/d70/thb/mm_d70_33.jpg   

http://tobias.dezeserver.nl/forum/d70/thb/mm_d70_34.jpg   http://tobias.dezeserver.nl/forum/d70/thb/mm_d70_35.jpg   http://tobias.dezeserver.nl/forum/d70/thb/mm_d70_36.jpg   

clicken voor de grotere uitvoering :)

Alle foto's hebben een kleine unsharp mask gekregen, waarna ze geresized zijn. Originelen vind je hier. aub even mailen voordat je gaat hotlinken naar andere fora zoals dpz :)

Ik heb geen settings op de cam gedaan behalve 'm op aperture prio te zetten; neem dus aan dat alles op auto whitebalance is, @ ISO 200 :)

HunterPro wijzigde deze reactie 26-03-2004 21:26 (9%)

• HunterPro
  • Niet online
En even een korte review:

- Cam ligt direct erg goed in m'n hand. Ik ben nikon coolpixen gewend (vooral dan de semi-pro range, heb een 5000), en dit zit meteen super. Een Canon 1D en 10D vond ik net even te groot en te lomp; bij deze heb ik (ook door het lipje bij je duim) direct het gevoel 'm écht vast te hebben.
- Bediening is voor mij (als nikon usert) erg duidelijk; handig ook dat ie direct aangeeft (als ie uitstaat!) hoeveel foto's je kan maken. En ook startup tijd is echt _nul_. Klik aan en knallen maar.
- Batterij was naar ik meen niet opgeladen; toch dik een uur mee kunnen schieten. Pas na iets van 150 mb aan foto's begon ie te miepen dat 'battery low' was; wat overigens alleen maar betekende dat ie geen reviews meer weergaf @ display; je kon er zeker nog een 20 a 30 minuten mee doorklikken; ge-wel-dig gewoon.
- Lekker qua gewicht; niet te licht, niet te zwaar; zwarte rubberen grip doet ook erg goed z'n werk.
- Oculair is lekker helder; duidelijke informatie in de viewfinder waar je veel mee kunt.
- AF is, zelfs met de kitlens, goed, snel en stil. AF Assist lamp doet erg goed z'n werk.

Grafisch:

- Kleuren vind ik gewoon goed. Mooi vol, maar niet overdreven.
- Foto's vind ik te donker; wist ik niet toen ik foto's maakte; volgende keer eens een ev +0,3 geven ofzo.

• Remy
  • Laatst online: 19-05 16:12

Remy

Moderator Devschuur®

I usually get 100% accuracy

Mooi die testshots, en dat ze te donker zijn was al bekend door eerdere testshots en de review op steve's digicams :) En die snelheid is alleen maar mooi meegenomen ook :9

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• BaRF

BaRF

#Vivepreorder

ik heb hem ik heb hem ik heb hem :D

Unboxings enzo!

• HunterPro
  • Niet online
quote:
BaRF schreef op 26 maart 2004 @ 21:50:
ik heb hem ik heb hem ik heb hem :D
* HunterPro gromt en kijkt boos. Ik moest 'm weer inleveren :( :{

BaRF: Waar woon je, en ben je vannacht thuis? O-) :+ :P

• Karlok[JY-616]
quote:
ReemF schreef op 26 maart 2004 @ 21:24:
Mooi die testshots, en dat ze te donker zijn was al bekend door eerdere testshots en de review op steve's digicams :) En die snelheid is alleen maar mooi meegenomen ook :9
de D100 maakt ook "donkere" foto's omdat ie de eigenschappen heeft van een diafilm, nieuwe custom contrast file in de camera laden, en de foto's zien er gelijk anders uit.

Ook levert bij een D100, dezelfde RAW data foto in Nikon Capture meer ruis dan in PS CS en zijn ze in Nikon Capture ook donkerder dan in PS CS.

Karlok[JY-616] wijzigde deze reactie 26-03-2004 21:57 (18%)

• BaRF

BaRF

#Vivepreorder

quote:
HunterPro schreef op 26 maart 2004 @ 21:51:
[...]

* HunterPro gromt en kijkt boos. Ik moest 'm weer inleveren :( :{

BaRF: Waar woon je, en ben je vannacht thuis? O-) :+ :P
moohahaha >:) als jet goed is heb je wel eens een envelop van mij thuis gekregen met mijn adres als 'retour-indien-onbestelbaar' er op :P waren dat geen ccfls ofzo? :P

Unboxings enzo!

• HunterPro
  • Niet online
quote:
BaRF schreef op 26 maart 2004 @ 21:58:
[...]

moohahaha >:) als jet goed is heb je wel eens een envelop van mij thuis gekregen met mijn adres als 'retour-indien-onbestelbaar' er op :P waren dat geen ccfls ofzo? :P
dat zal m'n broer geweest zijn, Sebastius :)

Maar doe jij dan es mooie pics maken? :* en ook uploaden en posten enzo dan :P

HunterPro wijzigde deze reactie 26-03-2004 22:04 (20%)

• BaRF

BaRF

#Vivepreorder

quote:
HunterPro schreef op 26 maart 2004 @ 22:03:
[...]

dat zal m'n broer geweest zijn, Sebastius :)

Maar doe jij dan es mooie pics maken? :* en ook uploaden en posten enzo dan :P
hehe je broer ja, maar jij ook eens iets, of was dat die IrDA kit? :P weeniemeer :+

ontopic: morgen ga ik lekker wat shots maken, accu is nu nog aan het laden :) ter beschikking de kitlens 18-70mm ED, 70-300mm ED en een standaard grut 28-80mm G lensje met een aantal close-up filtertjes, dus dat wordt spelen morgen :9

Unboxings enzo!

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Sony

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True