Wildhagen wat weet jij van die virusupdates van de home versies af? In mijn post van hierboven wordt aangegeven door zdnet.nl dat mcafee meerdere malen per dag update.
Van Home (elke versie) weet ik helemaal niks af, en dat wou ik graag zo houdenMiki schreef op 13 april 2004 @ 13:53:
Wildhagen wat weet jij van die virusupdates van de home versies af? In mijn post van hierboven wordt aangegeven door zdnet.nl dat mcafee meerdere malen per dag update.
Meerdere keren per dag? AFAIk, maar pin me d'r niet op vast, brengt McAfee één keer per dag updates uit. Officieel zijn ze beta, maar ik heb er nog zelden problemen mee gehad.
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Ik heb echt nog niets gehoord dat NAI meerdere updates per dag uitbrengt.
Behalve de DailyDATs dan..
Die meerdagelijkse updates zouden dan sinds zeer kort moeten zijn ingevoerd, laatst nog iemand gesproken die teruggegaan was naar v7 omdat v8 incompatible zou zijn met de DailyDATs en er slechts éénmaal per week geupdate werd..
Ik ga er, totdat ik van iemand anders een positive ID krijg, vanuit dat zdnet weer eens zdnet aan het zijn is en dus onzin heeft lopen verkondigen.
Behalve de DailyDATs dan..
Die meerdagelijkse updates zouden dan sinds zeer kort moeten zijn ingevoerd, laatst nog iemand gesproken die teruggegaan was naar v7 omdat v8 incompatible zou zijn met de DailyDATs en er slechts éénmaal per week geupdate werd..
Ik ga er, totdat ik van iemand anders een positive ID krijg, vanuit dat zdnet weer eens zdnet aan het zijn is en dus onzin heeft lopen verkondigen.
Goed, dan is dat ook weer duidelijk. Ik vond het zelf ook zeer vaag dat mcafee het roer zou hebben omgegooid. Gelul in de ruimte dus van ZDnet.nl, waarschijnlijk moest de site ff snel worden geupdate en voorzien worden van artikelen na de paasdagen. Weer een goed voorbeeld dat men niet mag vertrouwen op reviews.
[ Voor 2% gewijzigd door Miki op 13-04-2004 14:28 . Reden: tiepvout :+ ]
Nog even een nare ervaring (helaas) met Kaspersky: Kaspersky zorgt ervoor dat ik mijn digitale camera niet kan gebruiken. Als ik mijn camera inplug crasht XP met een NO_MORE_IRP_STACK_LOCATIONS 0x00000035 Stop error. Als ik Kaspersky verwijder werkt hij als een zonnetje.
Ik heb ook even een F-secure trial geprobeerd en die geeft hetzelfde probleem.
Is hier een fix voor?
Is hier een fix voor?
Verwijderd
Ik gebruik nu al een tijdje F-Secure en dat doet echt alles wat goed is, wat mij vooral bevalt is de minimale systeem-belasting!! Goede interface en goed in te stellen naar eigen voorkeur. En niet zoals bij Norton of McAfee toeters
en bellen en de hele comp overnemen
en bellen en de hele comp overnemen

Schouw heeft kaspersky dat speenvarken geluid bij detectie van malware in versie 5 nog behouden? Ik denk dat ik overstap als deze uitgebracht wordt.
Overigens is mijn optimisme over Panda behoorlijk gedaald, ik had vrijdag 3 samples naar hun toegestuurd uit het topic [XP] NAV wordt afgesloten door virus, hoe verwijderen. Er werd netjes binnen een half uur op mijn e-mail gereageerd maar tot vandaag is er geen actie ondernomen om deze op te nemen in de virus signatures, ik vind het onacceptabel
Gaat om de volgende bestanden met resultaten van Kaspersky online virus test.
iexpl0re.exe - iexpl0re.exe Warning: Backdoor.Agobot.fn
mshe1p.exe - mshe1p.exe Infected: TrojanSpy.Win32.Delf.bc
syshost.exe - syshost.exe Infected: Worm.Win32.Francette.h
Overigens is mijn optimisme over Panda behoorlijk gedaald, ik had vrijdag 3 samples naar hun toegestuurd uit het topic [XP] NAV wordt afgesloten door virus, hoe verwijderen. Er werd netjes binnen een half uur op mijn e-mail gereageerd maar tot vandaag is er geen actie ondernomen om deze op te nemen in de virus signatures, ik vind het onacceptabel
Gaat om de volgende bestanden met resultaten van Kaspersky online virus test.
iexpl0re.exe - iexpl0re.exe Warning: Backdoor.Agobot.fn
mshe1p.exe - mshe1p.exe Infected: TrojanSpy.Win32.Delf.bc
syshost.exe - syshost.exe Infected: Worm.Win32.Francette.h
[ Voor 4% gewijzigd door Miki op 14-04-2004 11:42 ]
Verwijderd
Hmm, klinkt alsof de fout dus echt in de KAV engine zit..(en al langere tijd dus)lintje schreef op 14 april 2004 @ 08:57:
Nog even een nare ervaring (helaas) met Kaspersky: Kaspersky zorgt ervoor dat ik mijn digitale camera niet kan gebruiken. Als ik mijn camera inplug crasht XP met een NO_MORE_IRP_STACK_LOCATIONS 0x00000035 Stop error. Als ik Kaspersky verwijder werkt hij als een zonnetje.
Is hier een fix voor?
Je zou KAV5 met de nieuwe engine eens kunnen proberen, maar die is nog even beta..
Back by popular demand.Miki schreef op 14 april 2004 @ 11:41:
Schouw heeft kaspersky dat speenvarken geluid bij detectie van malware in versie 5 nog behouden?
Maar je kan zelf instellen of je soundeffects wil hebben of niet.
Het probleem is dus niet bekend? Ik zal die beta versie eens proberen.Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 12:42:
[...]
Hmm, klinkt alsof de fout dus echt in de KAV engine zit..(en al langere tijd dus)
Je zou KAV5 met de nieuwe engine eens kunnen proberen, maar die is nog even beta..
[...]
Eindelijk is de update van panda binnen resultaten:
iexpl0re.exe - niks
PAV is hier echt zwaar aan het klooien
mshe1p.exe - W32/Francette.d worm
syshost.exe - W32/Francette.d worm
Ik weet niet wat ze daar aan het doen zijn, maar als het zo doorgaat dan ben ik weer PAV af. Ik had een sterk vertrouwen in die gasten maar, hiermee is mijn vetrouwen behoorlijk geschonden. Eerst 3 dagen wachten op een update en daarna er zelfs één laten liggen, de agobot
.
Ik ga eerst maar lekker een 6 maanden trial van F-secure 2004 gebruiken en daarna lekker over op Kaspersky 5. PAV installeer ik wel bij me vriendin die zit toch met een dial-up internet accountje.
iexpl0re.exe - niks
mshe1p.exe - W32/Francette.d worm
syshost.exe - W32/Francette.d worm
Ik weet niet wat ze daar aan het doen zijn, maar als het zo doorgaat dan ben ik weer PAV af. Ik had een sterk vertrouwen in die gasten maar, hiermee is mijn vetrouwen behoorlijk geschonden. Eerst 3 dagen wachten op een update en daarna er zelfs één laten liggen, de agobot

Ik ga eerst maar lekker een 6 maanden trial van F-secure 2004 gebruiken en daarna lekker over op Kaspersky 5. PAV installeer ik wel bij me vriendin die zit toch met een dial-up internet accountje.
Ja, NAI was ook vrij laat met die mshe1p.exe detecteren, kreeg pas gisterochtend een report van AVERT Labs nav mijn submit.. Ze detecteren hem vanaf een future DAT (denk die van vanavond) als PWS-xSpyOut.
Die andere twee werden reeds afgevangen (Tumbi-worm en Gaobot-worm).
Die andere twee werden reeds afgevangen (Tumbi-worm en Gaobot-worm).
Virussen? Scan ze hier!
Ja ik heb nog een lief mailtje gehad dat ze zouden worden opgenomen in de komende virus signature. Ik superblij, blijkt dat er dan nog steeds 1 niet wordt gevonden. Ik vind dat gewoon onacceptabel, je helpt die gasten en dan kan het na 3 dagen nog niet goed 
F-secure 2004 trial vind alle 3 de bestanden wel en tot oktober (6 maanden) kan ik bij hun deze trial uitproberen, microsoft is zo slecht nog niet

F-secure 2004 trial vind alle 3 de bestanden wel en tot oktober (6 maanden) kan ik bij hun deze trial uitproberen, microsoft is zo slecht nog niet
ik heb nai 7.02 en zit nu al 6 dagen zonder updates, dat kan toch niet grumble de grumble!!!
misschien een beetje een open deur vraag, maar zou ik voor pccillin gaan, die zat bij mijn mobo. Is pccillin beter dan nai7.02?
misschien een beetje een open deur vraag, maar zou ik voor pccillin gaan, die zat bij mijn mobo. Is pccillin beter dan nai7.02?
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
Je kan natuurlijk de Daily DAT's downloaden, die komen in principe elke dag uit... : http://vil.nai.com/vil/virus-4d.aspbonzz.netninja schreef op 14 april 2004 @ 16:09:
ik heb nai 7.02 en zit nu al 6 dagen zonder updates, dat kan toch niet grumble de grumble!!!
Virussen? Scan ze hier!
moet ik dat zelf doen dan? doet nai update dat nie voo rmij?wildhagen schreef op 14 april 2004 @ 16:14:
[...]
Je kan natuurlijk de Daily DAT's downloaden, die komen in principe elke dag uit... : http://vil.nai.com/vil/virus-4d.asp
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
Nee, doet-ie niet automatisch, omdat het officieel beta-DAT's zijn, maar in de praktijk werkt het over het algemeen OK, is mijn ervaring.bonzz.netninja schreef op 14 april 2004 @ 16:15:
[...]
moet ik dat zelf doen dan? doet nai update dat nie voo rmij?
Je kan natuurlijk een schedule op je PC zetten die die DAT's automatisch ophaalt. Je hoeft ze alleen in \Program Files\Common\Network Associates\Engine te zetten (oude files overschrijven).
Virussen? Scan ze hier!
Aargh, nu weet ik wat je bedoelt. Heb net de BETA geinstalleerd, scan, en schrik me de pleuris van dat geluidje.Miki schreef op 14 april 2004 @ 11:41:
Schouw heeft kaspersky dat speenvarken geluid bij detectie van malware in versie 5 nog behouden? Ik denk dat ik overstap als deze uitgebracht wordt.
Eerste indrukken van KAV 5 zijn super, het programma vindt sowieso al meer dan NAV 2003 Prof, de menu's zijn nog eens duidelijk ook.
Ik heb f-secure 2004, client security 5.52 en F-Secure Anti-Virus for Workstations 5.42 for Win 95/98/ME/NT4.0/2000/XP gebruikt. Persoonlijk vind ik het laatste het beste. In dit topic heb ik er amper wat over kunnen lezen, over de workstation versie, maar deze is het simpelst in gebruik, neemt minst geheugen in en werkt gewoon prettig.
Dus een aanrader voor mensen: http://www.europe.f-secur...nload/fsav542wks-tbyb.exe
En trouwens over dat F-secure Backweb. Wat doet dat precies? Dat controleerd alleen nieuwe updates om de zoveel tijd? Want ik installeer dat nooit. Ik update het gewoon handmatig, dat gaat ook super makkelijk, 2 klikies op een tray icon en klaar.
Dus een aanrader voor mensen: http://www.europe.f-secur...nload/fsav542wks-tbyb.exe
En trouwens over dat F-secure Backweb. Wat doet dat precies? Dat controleerd alleen nieuwe updates om de zoveel tijd? Want ik installeer dat nooit. Ik update het gewoon handmatig, dat gaat ook super makkelijk, 2 klikies op een tray icon en klaar.
Hier staat precies wat Backweb doet:voil schreef op 20 april 2004 @ 12:32:
http://www.f-secure.com/products/backweb/backweb.shtml
With F-Secure BackWeb users can get antivirus database updates and informational content without interrupting their work to wait for files to download from the Web. F-Secure BackWeb downloads files automatically in the background using bandwidth not being used by other Internet applications, so the users can always be sure they will have the latest updates without having to search the Web.
If the F-Secure BackWeb client is always connected to the Internet, it will automatically receive new antivirus updates within about two hours after they have been published by F-Secure. Any possible delays will depend on when a connection to the Internet is available.
F-Secure BackWeb client is used to update either centrally managed or stand-alone F-Secure Anti-Virus 5.x. By default the client also downloads Computer Virus News and F-Secure News. Downloading these can be disabled if so desired.
F-Secure BackWeb can be installed in Windows 95, Windows 98, Windows ME, Windows NT 4.0, Windows 2000, and Windows XP.
You may install and use F-Secure BackWeb in conjunction with licensed F-Secure Anti-Virus and security products. F-Secure BackWeb shall be used only for receiving updates and related information on F-Secure's antivirus and security products. F-Secure BackWeb may not be used for any other purpose or service. "BackWeb" is a trademark of BackWeb Technologies.
NOTE: In order to use F-Secure BackWeb to get antivirus updates, you must have F-Secure Anti-Virus Release 5.00 build 5271 or newer.
Kan me niet voorstellen!Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 12:42:
[...]
Back by popular demand.
Maar je kan zelf instellen of je soundeffects wil hebben of niet.
Maar het zou leuk zijn als je ook de optie had om een wat rustiger minder hysterisch geluid te selecteren.
Verwijderd
En toch is het zo.tatata schreef op 21 april 2004 @ 18:53:
[...]
Kan me niet voorstellen!
Maar het zou leuk zijn als je ook de optie had om een wat rustiger minder hysterisch geluid te selecteren.
Dat kan trouwens wel, moet je even bij control panel/multimedia e.d. bij 'windows geluiden' een ander geluid instellen.
Uitzetten kan natuurlijk ook.
Ik ook niet. Iedereen die ik ken met KAV zet gelijk altijd dat pokke geluid af.tatata schreef op 21 april 2004 @ 18:53:
[...]
Kan me niet voorstellen!
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Verwijderd
Bor_de_Wollef schreef op 21 april 2004 @ 19:00:
[...]
Ik ook niet. Iedereen die ik ken met KAV zet gelijk altijd dat pokke geluid af.
De 'die-hards' die ik ken hebben het aanstaan.
Voor mezelf is het echter een van de eerste dingen die ik uitzet na een install.
Maar wat is "terug by popuar demand"? 1 of 2 mailtjes? Ik kan me absoluut niet voorstellen dat het gros van de KAV gebruikers echt blij is met dit geluidje standaard.Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 19:04:
[...]
De 'die-hards' die ik ken hebben het aanstaan.
Voor mezelf is het echter een van de eerste dingen die ik uitzet na een install.
Verwijderd
Toch wel wat meer hoor.Bor_de_Wollef schreef op 21 april 2004 @ 19:08:
[...]
Maar wat is "terug by popuar demand"? 1 of 2 mailtjes? Ik kan me absoluut niet voorstellen dat het gros van de KAV gebruikers echt blij is met dit geluidje standaard.
De 'techies' zijn degene die bugreports/featurerequests mailen, dus het percentage 'diehards' is toch zeer aanzienlijk....
Ah, dan moet de rest maar es wat meer mailen om dat #$#%# geluid er standaard uit te krijgen.Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 19:11:
[...]
Toch wel wat meer hoor.
De 'techies' zijn degene die bugreports/featurerequests mailen, dus het percentage 'diehards' is toch zeer aanzienlijk....
Maar goed, terug on topic.
[ Voor 4% gewijzigd door Bor op 21-04-2004 19:12 ]
Ik vind het wel prettig, tenminste duidelijk dat je een virus hebt. Dat krijsende varken isBor_de_Wollef schreef op 21 april 2004 @ 19:08:
[...]
Maar wat is "terug by popuar demand"? 1 of 2 mailtjes? Ik kan me absoluut niet voorstellen dat het gros van de KAV gebruikers echt blij is met dit geluidje standaard.
Na de zomer ga ik Kasperksy zeker weten kopen als mijn f-secure trail is afgelopen, tegen die tijd verwacht ik ook wel een versie die echt comercieel verkoopbaar is
Ik heb trouwens de beta van KAV 4 draaien maar ben niet echt te spreken over de update feature. Het komt echt dikwijls voor dat ie niet tot nauwlijks verbinding kan krijgen met de server. Is dit een bekend iets of word de trial met verkeerde server settings geleverd oid?
Verwijderd
Sinds wanneer heb je hem draaien?Bor_de_Wollef schreef op 21 april 2004 @ 20:44:
Ik heb trouwens de beta van KAV 4 draaien maar ben niet echt te spreken over de update feature. Het komt echt dikwijls voor dat ie niet tot nauwlijks verbinding kan krijgen met de server. Is dit een bekend iets of word de trial met verkeerde server settings geleverd oid?
Er waren vandaag wat problemen met de servers namelijk...
Op vandaag na heb ik er geen problemen mee gehad iig, heb er ook niemand over horen klagen behalve vandaag dan.
Sinds een week of 2 oid. Soms gaat het een paar dagen goed waarna de problemen weer beginnen. Nu lukt het updaten bijvoorbeeld ook niet / nauwlijks.
Verwijderd
Ik neem wel aan dat je de laatste build gebruikt?Bor_de_Wollef schreef op 21 april 2004 @ 20:49:
Sinds een week of 2 oid. Soms gaat het een paar dagen goed waarna de problemen weer beginnen. Nu lukt het updaten bijvoorbeeld ook niet / nauwlijks.
De TR(en de interne release daarvoor)lijken het updaten wat 'gemakkelijker' te maken, maar disconnects heb ik niet te zien gekregen, gebruik wel extended bases maar dat zou het ook niet mogen zijn.
Misschien moet ik 5 installeren dan maar. Kan ik de TR over de 4 trial heengooien of moet ik eerst de-installen?
Verwijderd
Ow, ik dacht dat die 4 een typo was..Bor_de_Wollef schreef op 21 april 2004 @ 20:55:
Misschien moet ik 5 installeren dan maar. Kan ik de TR over de 4 trial heengooien of moet ik eerst de-installen?

Je zal voor 5 eerst 4 moeten uninstallen.
Maar wat je ook kunt proberen, is een andere downloadserver de primary maken.(Bij 4)
Uit het blote hoofd:
-properties updater
-select downloadserver
-turn off random server
-dan een http server als eerste neergooien ipv ftp server
Dat lijkt het meestal wel te doen.
Het was ook een typo want het was 4.5.x
Anyway, nu staat de nieuwe TR van 5 erop en er valt me een heel raar ding op. De realtime scanner settings op recommended scannen alleen uitgaande mailtjes realtime en je moet het maximum level gebruiken om zowel uitgaande als inkomende mail te scannen. Dat is toch vreemd? Je kunt dus (realtime) wel besmet worden op de recommended setting? Het lijkt mij beter dit andersom te doen. Recommended inkomende mail en maximum inkomend en uitgaand (liever nog beide scannen op beide niveau's) zo'n zware belasting is dat niet bij normaal gebruik (en daar is de personal toch voor).
Verder nog een opmerking als feedback:
Ik ben niet echt gelukkkig met de symbooltjes in de reports. Een virus is nu aan zijn symbool niet meer te onderscheiden. Voorheen was dit een kever oid, nu net als alle foutmeldingen een rood rondje met een kruis erdoor.
Verder nog een opmerking als feedback:
Ik ben niet echt gelukkkig met de symbooltjes in de reports. Een virus is nu aan zijn symbool niet meer te onderscheiden. Voorheen was dit een kever oid, nu net als alle foutmeldingen een rood rondje met een kruis erdoor.
[ Voor 19% gewijzigd door Bor op 22-04-2004 19:04 ]
Verwijderd
De recommended settings scant juist geen uitgaande mails..(lees de text erbij nog eens door) 
De Franse versie van de TR is trouwens inmiddels gereleased als commercial release, waarom hetzelfde niet geldt voor de Engelse/Duitse/Russische? Well that beats me as well.
De Franse versie van de TR is trouwens inmiddels gereleased als commercial release, waarom hetzelfde niet geldt voor de Engelse/Duitse/Russische? Well that beats me as well.
Ah, je hebt gelijk. Erg duidelijk is het niet maar er staat inderdaad dat ze NIET worden gescanned
Hmm, ik heb em nog niet kunnen proberen, maar hoe doet ie het eigenlijk? Outlook instellingen met de engelse sleutel bewerken of als een pitbull in de stream gaan hangen? Dat eerste benk nie zo heel erg fan van namelijk, om diverse redenen
[ Voor 18% gewijzigd door Jordi op 22-04-2004 20:06 ]
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
Verwijderd
Het is gewoon een active smtp/pop3 scanner, dus de tweede.Jotti schreef op 22 april 2004 @ 20:03:
Hmm, ik heb em nog niet kunnen proberen, maar hoe doet ie het eigenlijk? Outlook instellingen met de engelse sleutel bewerken of als een pitbull in de stream gaan hangen? Dat eerste benk nie zo heel erg fan van namelijk, om diverse redenen
Instellingen aanpassen is inderdaad niet echt fijn.
Ik gebruik zelf Mozilla Thunderbird/poppeeper en alles wordt er uitgehaald.
Hmm.. ook ik heb dan nu een vraagje over KAV5.0.74. Sinds dat ik het geinstalleerd heb, heb ik constant een krakende hardeschijf, om de seconde ongeveer een korte *prrt*. Zodra ik de Real-time protection uitzet, houdt het op, om weer opnieuw te beginnen en door te blijven gaan als ik iets doe op mn pc.
Wat kan ik hier aan doen? De Indexing service netjes op disabled, maar het gepruttel gaat vrolijk door.
[Edit]
Specs:
P4 2.53Ghz
512MB PC-2700
40GB Hitachi 7200RPM (De schijf waar KAV op staat, en ook rammelt)
2x 120GB Maxtor (Blijft gewoon idle)
WinXP Professional
Ik heb nog een uninstall van norton erop staan, misschien dat dat een reden kan zijn
. Zou een volledige reinstall het probleem kunnen fixen?
BvD
Wat kan ik hier aan doen? De Indexing service netjes op disabled, maar het gepruttel gaat vrolijk door.
[Edit]
Specs:
P4 2.53Ghz
512MB PC-2700
40GB Hitachi 7200RPM (De schijf waar KAV op staat, en ook rammelt)
2x 120GB Maxtor (Blijft gewoon idle)
WinXP Professional
Ik heb nog een uninstall van norton erop staan, misschien dat dat een reden kan zijn
BvD
[ Voor 29% gewijzigd door Clawz op 24-04-2004 12:39 . Reden: Aanvulling plus verbetering ]
/me F-Secure AV CS-gebruiker meldvoil schreef op 20 april 2004 @ 12:32:
Ik heb f-secure 2004, client security 5.52 en F-Secure Anti-Virus for Workstations 5.42 for Win 95/98/ME/NT4.0/2000/XP gebruikt. Persoonlijk vind ik het laatste het beste. In dit topic heb ik er amper wat over kunnen lezen, over de workstation versie, maar deze is het simpelst in gebruik, neemt minst geheugen in en werkt gewoon prettig.
Er is qua werking weinig verschil tussen 5.42 en 5.52, is voornamelijk een interface-change: alles wat je naast de Scanner zelf installeert
( mailscanner/firewall/snmp-support/auto-update-agent ( BackWeb) ) is vanuit je tray-icon bereikbaar.
BackWeb is alleen interessant om te installeren als je in een centralized management-omgeving zit.
offtopic:
in centralized zit vast n typo
in centralized zit vast n typo

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg
Hier ook "gepruttel" met KAV5.0.74. Zwaar irritant!Clawz schreef op 24 april 2004 @ 11:32:
Hmm.. ook ik heb dan nu een vraagje over KAV5.0.74. Sinds dat ik het geinstalleerd heb, heb ik constant een krakende hardeschijf, om de seconde ongeveer een korte *prrt*. Zodra ik de Real-time protection uitzet, houdt het op, om weer opnieuw te beginnen en door te blijven gaan als ik iets doe op mn pc.
Verwijderd
Bekende bug, installeer de TechRelease maar eens.(Wordt zeer waarschijnlijk ook de Final)
Daarin is deze gefixed.
Zie sig voor link.
Er zit wel degelijk een groot verschil tussen F-Secure 5.4x en 5.5x.
5.4x gebruikt nog de F-Prot engine, terwijl 5.5x de Libra engine gebruikt.
Bij mij staat er alleen een key en een release note in de map technical release?
Deze ?tatata schreef op 24 april 2004 @ 14:17:
Bij mij staat er alleen een key en een release note in de map technical release?
IK merk op dat afgelopen week de Franse versie van Kaspersky Anti-Virus 5.0 Personal is uitgebracht, met build 121. Kan je hier neerhalen:
Kaspersky Personal 5.0.121 (Frans)
Release notes (Frans)
Documentatie (Engels)
Ben benieuwd wanneer de Engelse of Nederlandse versie volgt
Kaspersky Personal 5.0.121 (Frans)
Release notes (Frans)
Documentatie (Engels)
Ben benieuwd wanneer de Engelse of Nederlandse versie volgt
Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!
Gelukkig dat het gefixed is, van dat gepruttel word je na een tijdje helemaal

Ja, staat inderdaad geen installer bijtatata schreef op 24 april 2004 @ 14:17:
Dat is hem niet, die heb ik al erop staan namelijk.
[ Voor 10% gewijzigd door Clawz op 25-04-2004 11:30 ]
Verwijderd
Hmm, file offline gehaald lijkt het..
Hier een andere link.
ftp://ftp.kaspersky.ee/pr...kav5.0.121_personalen.exe
Hier een andere link.
Link werkt niet, helaasVerwijderd schreef op 25 april 2004 @ 11:32:
Hmm, file offline gehaald lijkt het..
Hier een andere link.
edit:
correctie, link is traag
correctie, link is traag
[ Voor 10% gewijzigd door mmedia op 25-04-2004 12:19 ]
Verwijderd
http://members.home.nl/kav/kavpersonal5.0.121en.exemmedia schreef op 25 april 2004 @ 12:14:
[...]
Link werkt niet, helaas
edit:
correctie, link is traag
Deze zou wat sneller moeten zijn.
Dit wordt/is waarschijnlijk ook de final..
Mijn dank is grootVerwijderd schreef op 25 april 2004 @ 12:25:
[...]
http://members.home.nl/kav/kavpersonal5.0.121en.exe
Super, tnxVerwijderd schreef op 25 april 2004 @ 12:25:
[...]
http://members.home.nl/kav/kavpersonal5.0.121en.exe
Was jij niet altijd die Panda promotorMiki schreef op 21 april 2004 @ 19:21:
[...]
Ik vind het wel prettig, tenminste duidelijk dat je een virus hebt. Dat krijsende varken is![]()
Na de zomer ga ik Kasperksy zeker weten kopen als mijn f-secure trail is afgelopen, tegen die tijd verwacht ik ook wel een versie die echt comercieel verkoopbaar is
Blijkbaar volg je de forums niet zo actief, ik was idd. panda promotor. Het programma is opzich prima; licht kwa resources, veel updates, goedkoop, ondersteuning voor alle emailclients. Alleen nu komt het, een tijdje terug was er een topic over een nieuwe agobot variant. Ik heb toen een aantal bestanden naar panda gesubmit (2 trojans en 1 agobot). Ter extra info, kaspersky herkende alle 3 de bestanden al! Pas na 3 dagen kreeg in respons met een update voor alleen de 2 trojans en niet voor de gevaarlijkste namelijk de agobot

Sindsdien kan van mij PAV de pot op, ze helpen -lees- wijzen op de uitslag die kaspersky online scanner geeft en dan doodleuk doen alsof die agobot niet bestaat. Ik vind dat gewoon niet kunnen, zoiets mag gewoon niet. Begrijp me niet verkeerd, PAV is nogmaals prima product en kan zich prima meten met een product als Norton av. Alleen doen alsof je neus bloed met een serieuse gevaarlijke agobot variant vindt ik onacceptabel.
F-secure bied i.s.m. microsoft een trial aan voor 6 maanden, iets wat natuurlijk zeer de moeite waard is. Daarnaast is het product van Kaspersky (v.5) nog niet helemaal af (TC release). Mijn trial licentie bij f-secure eindigt ergens begin oktober, dan verwacht ik ook dat Kaspersky de laatste kinderziektes uit v.5 ook wel heeft verholpen -> mooi moment om dan een licentie aan te schaffen.
[ Voor 4% gewijzigd door Miki op 25-04-2004 21:14 ]
Is de uitgebreide management console helemaal uit de nieuwe KAV of kun je daar op een of andere manier nog steeds bij?
Verwijderd
management console? Je bedoelt het Control Center?Bor_de_Wollef schreef op 25 april 2004 @ 22:26:
Is de uitgebreide management console helemaal uit de nieuwe KAV of kun je daar op een of andere manier nog steeds bij?
Dat is er helemaal uit.
Samples submitten... breek me de bek niet open.
Norman... ik heb die gasten een hele tijd het voordeel van de twijfel gegeven sinds ik me aan ze ben gaan ergeren... mede door die sandox enzo, maar nu is toch echt de maat vol.
Samples submitten en dan vervolgens 2 weken niks horen... ze daar op aanspreken en dan te horen krijgen dat dialers/trojans/backdoors 'aanzienlijk minder prioriteit hebben dan virussen en wormen'. Dat heb ik gemerkt, we zijn nu weer een maand verder en nog worden ze niet gespot
Ik heb ook de indruk dat ze mijn gemail behoorlijk zat beginnen te worden... ingaan op kritiekpunten is ze blijkbaar teveel (ja, om de hete brij heen draaien, dat kunnen ze wel). De afgelopen weken behoorlijk wat lopen testen en onderzoeken.... het vergt heel wat om mij van mijn 'gedoetje' te laten veranderen, maar ik heb mijn zinnen gezet op F-Secure. Heerlijke linuxversie ook, dat gaf de doorslag om uiteindelijk - sorry Schouw
- geen KAV te nemen 
Als ik naar de preliminary results van mijn beta-achtige webdingsel kijk... ben ik niet ontevreden.
Norman... ik heb die gasten een hele tijd het voordeel van de twijfel gegeven sinds ik me aan ze ben gaan ergeren... mede door die sandox enzo, maar nu is toch echt de maat vol.
Samples submitten en dan vervolgens 2 weken niks horen... ze daar op aanspreken en dan te horen krijgen dat dialers/trojans/backdoors 'aanzienlijk minder prioriteit hebben dan virussen en wormen'. Dat heb ik gemerkt, we zijn nu weer een maand verder en nog worden ze niet gespot

Ik heb ook de indruk dat ze mijn gemail behoorlijk zat beginnen te worden... ingaan op kritiekpunten is ze blijkbaar teveel (ja, om de hete brij heen draaien, dat kunnen ze wel). De afgelopen weken behoorlijk wat lopen testen en onderzoeken.... het vergt heel wat om mij van mijn 'gedoetje' te laten veranderen, maar ik heb mijn zinnen gezet op F-Secure. Heerlijke linuxversie ook, dat gaf de doorslag om uiteindelijk - sorry Schouw
Als ik naar de preliminary results van mijn beta-achtige webdingsel kijk... ben ik niet ontevreden.
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
Ik versie 5.0.121 gedownload met de key in Schouw zijn sig.
Ook heb ik nog NAV 2003 erop staan omdat het me lijkt dat ik versie 5.0.121 van Kaspersky niet lang kan gebruiken.
Hoe lang kan ik nog de Kaspersky blijven gebruiken?
Ook heb ik nog NAV 2003 erop staan omdat het me lijkt dat ik versie 5.0.121 van Kaspersky niet lang kan gebruiken.
www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe
Open Kaspersky dan staat het op 1 van de tabbladen. Het is geloof ik minder dan 30 dagen iig.Trivian schreef op 26 april 2004 @ 16:44:
Ohja stom dat ik dat niet gezien hebmmedia schreef op 26 april 2004 @ 16:45:
[...]
Open Kaspersky dan staat het op 1 van de tabbladen. Het is geloof ik minder dan 30 dagen iig.
En volgensmij kan ik het 25 dagen gebruiken.
Ben benieuwd.
Hebben jullie ook dat Kaspersky Anti-Virus 5.0.1.21 20 MB geheugen wegvreet onder Windows XP, en dat dit na een paar minuten teruggaat naar ongeveer 10 MB?
Ik heb net met Kaspersky Anti-Virus 5.0.1.21 een full scan gedaan op m'n systeem die een jaar dezelfde config heeft met als AV NAV.
Ik ben blij dat Kaspersky geen virussen heeft gevonden maar stiekem had ik gehoopt dat ie er wel 1 zou vinden.
Ook liep Outlook Express vast na het opstarten terwijl dit niet gebeurde als ik Kaspersky Anti-Virus 5.0.1.21 uit had staan.
Ik ben blij dat Kaspersky geen virussen heeft gevonden maar stiekem had ik gehoopt dat ie er wel 1 zou vinden.
Ook liep Outlook Express vast na het opstarten terwijl dit niet gebeurde als ik Kaspersky Anti-Virus 5.0.1.21 uit had staan.
Verwijderd
In het begin worden er nog wat 'checks' uitgevoerd, waardoor geheugengebruik oploopt, als de checks afgerond zijn daalt het geheugengebruik weer.hp38guser schreef op 26 april 2004 @ 17:40:
Hebben jullie ook dat Kaspersky Anti-Virus 5.0.1.21 20 MB geheugen wegvreet onder Windows XP, en dat dit na een paar minuten teruggaat naar ongeveer 10 MB?
Edit:
Hmm, dat heb ik nog niet eerder gehoord..Ook liep Outlook Express vast na het opstarten terwijl dit niet gebeurde als ik Kaspersky Anti-Virus 5.0.1.21 uit had staan.
Define crashen eens.
Wat als je alleen de mailscanning uitzet?
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2004 18:15 ]
Hij loopt gewoon vast tijdens het binnenhalen van emails.
Als ik mailscanning uit heb staan loopt Outlook Express niet vast.
Misschien ligt het gewoon aan Norton 2003 die er ook nog op staat maar die gooi ik er nog liever niet af.
Als ik mailscanning uit heb staan loopt Outlook Express niet vast.
Misschien ligt het gewoon aan Norton 2003 die er ook nog op staat maar die gooi ik er nog liever niet af.
Verwijderd
We have a winner.Trivian schreef op 26 april 2004 @ 18:20:
Dat verklaart een hoop, ze gaan beide vechten om de stream, dat gaat niet werken natuurlijk.
Ik hoop dat je niet alles tegelijkertijd resident laat draaien, want dan kun je meer van dit soort geintjes verwachten..
Ik heb de autoprotect van Kaspersky maar even uitstaan.
Weet je ook al wanneer we Kaspersky Anti-Virus Personal 5 kunnen kopen? En hoe duur dit zal gaan worden?
Waarschijnlijk heb ik volgende week een eigen computer zodat ik wat meer software kan testen nu moet ik zien te zorgen dat de computer goed blijft lopen voor de andere gebruikers.
Weet je ook al wanneer we Kaspersky Anti-Virus Personal 5 kunnen kopen? En hoe duur dit zal gaan worden?
Waarschijnlijk heb ik volgende week een eigen computer zodat ik wat meer software kan testen nu moet ik zien te zorgen dat de computer goed blijft lopen voor de andere gebruikers.
Nu herinner ik me het, lees de forums wel behoorlijk actief, maar was idd dat verhaal vergeten om de virussen/trojans te submitten. Ik vondt sowieso al de service minder bij panda, ik (en meer met mij) hebben nooit antwoord gehad op emails die gestuurd werden. Dan gaat het voor mij al een groot deel op.Miki schreef op 25 april 2004 @ 21:12:
[...]
Blijkbaar volg je de forums niet zo actief, ik was idd. panda promotor. Het programma is opzich prima; licht kwa resources, veel updates, goedkoop, ondersteuning voor alle emailclients. Alleen nu komt het, een tijdje terug was er een topic over een nieuwe agobot variant. Ik heb toen een aantal bestanden naar panda gesubmit (2 trojans en 1 agobot). Ter extra info, kaspersky herkende alle 3 de bestanden al! Pas na 3 dagen kreeg in respons met een update voor alleen de 2 trojans en niet voor de gevaarlijkste namelijk de agobot
Sindsdien kan van mij PAV de pot op, ze helpen -lees- wijzen op de uitslag die kaspersky online scanner geeft en dan doodleuk doen alsof die agobot niet bestaat. Ik vind dat gewoon niet kunnen, zoiets mag gewoon niet. Begrijp me niet verkeerd, PAV is nogmaals prima product en kan zich prima meten met een product als Norton av. Alleen doen alsof je neus bloed met een serieuse gevaarlijke agobot variant vindt ik onacceptabel.
Ik moet zo bij een vriendje van mij zijn compu weer op orde maken en hij heeft een celeron 500/256mb en toch XP. Ik had KAV geinstalled maar die leek toch wel wat zwaar.
Wat raden jullie nu aan?
Fsecure en dan de corporate workstation versie of iets anders ultra lichts??
Wat raden jullie nu aan?
avg ?
Ik heb een celeron 633 MHz en 384 MB Ram en F-secure merk je toch behoorlijk. Ik gebruik zelf NOD32 (2.0) en merk er weinig tot niks van. Dit is een van de lichtste virusscanners. Ook ben ik tevreden over de detection, hoewel die volgens tests (geloof ik ook weltatata schreef op 27 april 2004 @ 12:56:
Ik moet zo bij een vriendje van mij zijn compu weer op orde maken en hij heeft een celeron 500/256mb en toch XP. Ik had KAV geinstalled maar die leek toch wel wat zwaar.
Wat raden jullie nu aan?
Outlook Express crasht bij mij met KAV 5.0.121 op Recommend onder Windows XP Pro SP-1 met alle updates. Meerdere met dit probleem?
Zie [rml]Trivian in "[ Virusscanners] discussietopic"[/rml] (een paar post boven jehp38guser schreef op 27 april 2004 @ 14:18:
Outlook Express crasht bij mij met KAV 5.0.121 op Recommend onder Windows XP Pro SP-1 met alle updates. Meerdere met dit probleem?

en de verklaring van Schouw natuurlijk
Ik heb dit probleem alleen bij het afsluiten van Outlook ExpressRuzor schreef op 27 april 2004 @ 14:20:
[...]
Zie [rml]Trivian in "[ Virusscanners] discussietopic"[/rml] (een paar post boven je
en de verklaring van Schouw natuurlijk
Heb je het probleem niet als je KAV afsluit?hp38guser schreef op 27 april 2004 @ 14:21:
[...]
Ik heb dit probleem alleen bij het afsluiten van Outlook Express
Kan je mij misschien duidelijk maken waar je de e-mailscanning settings kan veranderen. Voor de duidelijkheid, ik gebruik nu ook KAV 5.Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 18:06:
Hmm, dat heb ik nog niet eerder gehoord..
Define crashen eens.
Wat als je alleen de mailscanning uitzet?
[ Voor 1% gewijzigd door mmedia op 27-04-2004 18:30 . Reden: typo's ]
Ik blijf gewoon het probleem houden, vreemd, misschien dat dit met de 4 security updates van Microsoft te maken heeft...
Ik heb het antwoord inmiddels... klikken op "Troubleshooting"mmedia schreef op 27 april 2004 @ 18:24:
[...]
Kan je mij misschien duidelijk maken waar je de e-mailscanning settings kan veranderen. Voor de duidelijkheid, ik gebruik nu ook KAV 5.
Verwijderd
FYI:
Zoals ik al een beetje had voorspeld, is de TechRelease ook de Final Release geworden.
KAV 5 final is vandaag officieel gereleased.
Iemand trouwens al ervaringen met de nieuwe SAV?
Zoals ik al een beetje had voorspeld, is de TechRelease ook de Final Release geworden.
Komt er ook nog een nieuwe versie van de Personal Pro? En zo ja, moeten we daar heel lang op wachten?Verwijderd schreef op 30 april 2004 @ 22:14:
FYI:
Verwijderd
Ja die komt er ook, alleen pas over een aantal maanden..Sixkiller schreef op 01 mei 2004 @ 08:06:
[...]
Komt er ook nog een nieuwe versie van de Personal Pro? En zo ja, moeten we daar heel lang op wachten?
Aantal maanden!?!! Da's wel heel erg lang.... Naja, goed, ik wacht wel.....Verwijderd schreef op 01 mei 2004 @ 09:58:
[...]
Ja die komt er ook, alleen pas over een aantal maanden..
Ik krijg nu bij Rabobank Internetbankieren de volgende viruswaarschuwing van KAV 5:
Dit moet toch haast wel een false positive zijn.Page url contains malicious code TrojanDownloader.JS.Gool Execution of this script was automatically blocked.
Verwijderd
Het is een FP ja...mmedia schreef op 02 mei 2004 @ 12:32:
Ik krijg nu bij Rabobank Internetbankieren de volgende viruswaarschuwing van KAV 5:
[...]
Dit moet toch haast wel een false positive zijn.
De signature ervoor is nogal ranzig, nog steeds niet gefixed lijkt het.

Is het probleem dus bekend bij KAV of moet ik er nog melding van maken?Verwijderd schreef op 02 mei 2004 @ 13:30:
[...]
Het is een FP ja...
De signature ervoor is nogal ranzig, nog steeds niet gefixed lijkt het.
Ik heb net f-secure geinstalleerd. Ik vond het een beetje vreemd dat ie tijdens de installatie zegt: "removing conflicting software." maarja misschien bedoelde ie daarmee virussen. Maar nu komt het, hij lliet windows vastlopen tijdens opstarten. Ik kom dus wel in de desktop, maar daarna doet niks het meer. Ff met veilige modus eruitgehaald, maar iemand een idee hoe dit komt?
Dit is een taak vooooooooor HYP3RMAN!!!!
Verwijderd
Fixed inmiddels.mmedia schreef op 02 mei 2004 @ 14:23:
[...]
Is het probleem dus bekend bij KAV of moet ik er nog melding van maken?
Gebruik naar alle tevredenheid KAV 5.0, maar na de laatste update (02-05) geeft hij op dmu.dll (mIRC, NoName script) het volgende: Backdoor.IRC.Botnut, false positive of niet? Kon er verder niks over vinden nl.
[ Voor 10% gewijzigd door iENO op 02-05-2004 19:25 ]
Even een vraagje over Kaspersky
Wat is het verschil tussen control centre en de monitor ?
Automatisch start bij mij control centre op,maar deze shut ik down na het normale check gebeuren en start dan de monitor (had tijdens de install cc maar beter kunnen uitvinken misschien).
Het verschil is natuurlijk de schedular en andere opties,maar handmatig update ik ook wel een paar x per dag en scan ook de hele pc elke dag een keer (dus lijkt mij cc overbodig).
Wat ik wel opmerk in de taskbar,is dat cc meer opstart dan de monitor:
CC:
avpcc.exe (3676K)
avpcc.exe (3704K)
AvpM.exe (708K)
Monitor:
AvpM.exe (788K)
AvpM.exe (4052K)
Beide gevallen is dit "mem usage" ,"peak Mem Usage" ligt stukken hoger.
Dit betreft versie 4.5.0.94 @ W2K Pro SP4 (incl sec. updates)
Verder prima software en gebruik het ook al jaren (voor mij geen NAV,McAfee etc.)
Doe ik er goed aan om in het vervolg het vinkje cc maar uit te zetten,of heeft cc nog voordelen wat mijn situatie betreft ?
Wat is het verschil tussen control centre en de monitor ?
Automatisch start bij mij control centre op,maar deze shut ik down na het normale check gebeuren en start dan de monitor (had tijdens de install cc maar beter kunnen uitvinken misschien).
Het verschil is natuurlijk de schedular en andere opties,maar handmatig update ik ook wel een paar x per dag en scan ook de hele pc elke dag een keer (dus lijkt mij cc overbodig).
Wat ik wel opmerk in de taskbar,is dat cc meer opstart dan de monitor:
CC:
avpcc.exe (3676K)
avpcc.exe (3704K)
AvpM.exe (708K)
Monitor:
AvpM.exe (788K)
AvpM.exe (4052K)
Beide gevallen is dit "mem usage" ,"peak Mem Usage" ligt stukken hoger.
Dit betreft versie 4.5.0.94 @ W2K Pro SP4 (incl sec. updates)
Verder prima software en gebruik het ook al jaren (voor mij geen NAV,McAfee etc.)
Doe ik er goed aan om in het vervolg het vinkje cc maar uit te zetten,of heeft cc nog voordelen wat mijn situatie betreft ?
offtopic:
net deze binnen gekregen via de mailserver (Kerio 5.7.7 McAfee 4320/4355): [02/May/2004 21:30:51] Found virus in mail from <elektronica@ebay.com> to <invalid@invalid.demon.nl>: Exploit-MIME.gen.c (ook voor het eerst trouwens dat McAfee het zo aangeeft,normaal is het alleen deze melding: [02/May/2004 21:30:51] Found virus in mail from <elektronica@ebay.com> to <invalid@invalid.demon.nl>: W32/Netsky.p@MM)
net deze binnen gekregen via de mailserver (Kerio 5.7.7 McAfee 4320/4355): [02/May/2004 21:30:51] Found virus in mail from <elektronica@ebay.com> to <invalid@invalid.demon.nl>: Exploit-MIME.gen.c (ook voor het eerst trouwens dat McAfee het zo aangeeft,normaal is het alleen deze melding: [02/May/2004 21:30:51] Found virus in mail from <elektronica@ebay.com> to <invalid@invalid.demon.nl>: W32/Netsky.p@MM)
[ Voor 22% gewijzigd door MarElo op 02-05-2004 22:27 ]
Is het in de nieuwe KAV mogelijk een andere server in te stellen waar de updates vandaan moeten komen? De huidige doet het vaak niet tot heel erg traag.
Wanneer ik bij de oude (4.5) de eerste server verwijderde uit de settings was hij ook heel snel. Bij de personal versie van 5 kan je niks instellen, behalve van internet of locaal en uitgebreide of standaard updates.Bor_de_Wollef schreef op 03 mei 2004 @ 12:48:
Is het in de nieuwe KAV mogelijk een andere server in te stellen waar de updates vandaan moeten komen? De huidige doet het vaak niet tot heel erg traag.
Verwijderd
Als jij de genoemde dingen niet echt belangrijk vindt, kun je CC net zo goed achterwege laten ja.Doe ik er goed aan om in het vervolg het vinkje cc maar uit te zetten,of heeft cc nog voordelen wat mijn situatie betreft ?
Hmm, heb eigenlijk op die ene dag na geen problemen gehad met de updateservers..Is het in de nieuwe KAV mogelijk een andere server in te stellen waar de updates vandaan moeten komen? De huidige doet het vaak niet tot heel erg traag.
Maar je kan het niet instellen nee, daarvoor moeten we wachten op KAV 5 Pro/WS.
Hmmm na Norton wil ik eens wat anders (joh
) ik twijfel:
1-Kaspersky. De demo deed het goed enzo maar vertraagde de boel wel veel. Is dit pakket ook in de winkel te koop of alleen via internet?
2-Panda. Hier weet ik weinig van. De demo deed me nogal 'happy flappy' aan, al zegt dat natuurlijk weinig.
3-McAfee via een licantie van het werk van m'n vader, zal dus wel een coporate edition zijn. Is deze goed?
1-Kaspersky. De demo deed het goed enzo maar vertraagde de boel wel veel. Is dit pakket ook in de winkel te koop of alleen via internet?
2-Panda. Hier weet ik weinig van. De demo deed me nogal 'happy flappy' aan, al zegt dat natuurlijk weinig.
3-McAfee via een licantie van het werk van m'n vader, zal dus wel een coporate edition zijn. Is deze goed?
leoaq.fm // Jeune Loop
Om welke mcafee versie gaat het precies? al heb ik een vermoeden dat het om enterprise 7.1 zal gaan.leokennis schreef op 04 mei 2004 @ 10:20:
Hmmm na Norton wil ik eens wat anders (joh) ik twijfel:
Volgens mij die ja.
leoaq.fm // Jeune Loop
De keuze is dan opzich vrij simpel, mcafee 7.1 is een prima product.leokennis schreef op 04 mei 2004 @ 10:52:
Volgens mij die ja.
Kaspersky en F-secure blijven echt no.1 wat betreft detectie maar daarin tegen moet je wel wat performance inleveren. Kort daarna volgt mcafee die met wat tweaks iets lichter is dan de bovengenoemden. Tis dus een keuze op performance vs security en misschien ook wel niet vergeten dat die mcafee gratis is via ja vaders bedrijf.
wat een ellende toch, die virusscanners eigenlijk. De een heeft dit, de ander heeft dat, zucht. Hoog tijd dat MS iets inbouwt
Verwijderd
leokennis: Als je KAV hebt getest op dezelfde pc als in het andere topic - die dus nogal besmet is enzo, dan is dat natuurlijk ook geen fatsoenlijke 'test'.
Maar als je McAfee corp gratis kan krijgen dan is dat waarschijnlijk een goede deal.
Maar als je McAfee corp gratis kan krijgen dan is dat waarschijnlijk een goede deal.
Dat opzich zou al heel wat ellende voorkomen ja, alleen krijgen we denk ik gezeik met antitrust gebeuren dan. Tis ook eigenlijk nooit goed wat microsoft doet zuchtbonzz.netninja schreef op 04 mei 2004 @ 11:01:
wat een ellende toch, die virusscanners eigenlijk. De een heeft dit, de ander heeft dat, zucht. Hoog tijd dat MS iets inbouwt
Tja de oplossing: iedereen op een apple of linux
En dan na 10 jaar weer naar windows omdat er dan weer tig apple/linux virussen zijn
En dan na 10 jaar weer naar windows omdat er dan weer tig apple/linux virussen zijn
leoaq.fm // Jeune Loop
nee, daar sla je de spreekwoordelijke spijker op zijn kop. Hopeloos. Toch zou het eigenlijk wel idiaal zijn, en imho stuk sneller en performance technisch gezien.Miki schreef op 04 mei 2004 @ 11:03:
[...]
Dat opzich zou al heel wat ellende voorkomen ja, alleen krijgen we denk ik gezeik met antitrust gebeuren dan. Tis ook eigenlijk nooit goed wat microsoft doet zucht
Dit topic is gesloten.