Toon posts:

Motorola MPx200 Smartphone

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 4.469 views sinds 30-01-2008

• martijn12345
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 05-04 18:24

martijn12345

Geen inspiratie

Is er iemand die onderstaande heeft uitgevoerd ?

As you might have noticed custom skins get garbled on the Mpx200 when the default MMS client Jmms is installed, if uninstalling Jmms it works again.

What happens is that Jmms replaces the standard msg-conter plugin with their own, by removing theirs and putting back the original it works again, and it won't affect the functionality of the mms client in any way.

I don't know if this is typical to Orange branded phones but here is the fix:

1. Make sure Jmms is installed on your phone first and reboot the phone.

2. Using your farourite registry editor (Resco works fine on orange locked phones) navigate to /HKEY_CLASSES_ROOT/CLSID/{2F930BF0-4A53-9E17-88E9247BAB48}

3. Reset this key to default.

4. Under this key is an entry InprocServer32, set this value to "tpcutil.dll" without quotes.

5. Reboot phone, and voila, it's working, you can now install any homescreen you like, just remember that when/if you reinstall Jmms you need to repeat the procedure.

Ik heb het gedaan met PHM Registry Editor (freeware). Maar na de reset blijkt iedere keer weer dat het register zich weer terugzet. En de skins dus als nog niet werken. Kan iemand me hier advies over geven ?

Geen inspiratie

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Zo'n dagje vrij om te prutsen geeft een hoop stof tot vragen.
Ik heb 2 filmpjes met Movie Maker omgezet, het zijn 2 bestanden van 120-130 mb. Maar ik krijg ze niet op mijn telefoon gezet. Ik krijg geen error, maar het lijkt gewoon NIET af te komen. Het balkje komt nooit verder dan halverwege. Hoe kan dit komen ?

Geen inspiratie

• j86
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 12-11 04:25
Dat had ik ook ALTIJD bij mijn SPV e200, ik kon meestal ongeveer 1 mb versturen, en daarna bleeft het metertje hangen...
Wat ik toen heb gedaan, is mijn laptop gepakt, en daar werkte het wel perfect op 8)7 terwijl dat ding 5 jaar ouder was dan de pc :9

• DesertStorm|IA
  • Registratie: september 2004
  • Niet online
Zit hier nou ook een soort mini-excel op?

• robert-630
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
DesertStorm schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 22:14:
Zit hier nou ook een soort mini-excel op?
nee, je kan wel dergelijke software kopen

• Davidoff_Smoker
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 11-07-2010
Misschien een vreemde vraag,maar is er ook een is er ook een soort van plugin ofzo om 3gp bestanden als ringtone af te spelen?
Vond namelijk op internet de videoringtone van Sweety,maar kon hem eerst al niet afspelen.
Moest ik PV player ofzo voor installeren.
Afspelen lukt nu wel,maar is er ook een mogelijkheid om hier een videoringtone van te maken?

Viel me weer op.Bij het aanzetten van mijn telefoon,gaat ie tekeer alsof er een nieuwe sms binnen is gekomen doch hij markeert de laatste als ongelezen die ik allang heb gelezen.Iemand een oplossing?

[Voor 23% gewijzigd door Davidoff_Smoker op 13-02-2005 09:08]

• Karlok[JY-616]
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 25-09 23:49
Davidoff_Smoker schreef op zondag 13 februari 2005 @ 00:31:
Misschien een vreemde vraag,maar is er ook een is er ook een soort van plugin ofzo om 3gp bestanden als ringtone af te spelen?
Vond namelijk op internet de videoringtone van Sweety,maar kon hem eerst al niet afspelen.
Moest ik PV player ofzo voor installeren.
Afspelen lukt nu wel,maar is er ook een mogelijkheid om hier een videoringtone van te maken?

Viel me weer op.Bij het aanzetten van mijn telefoon,gaat ie tekeer alsof er een nieuwe sms binnen is gekomen doch hij markeert de laatste als ongelezen die ik allang heb gelezen.Iemand een oplossing?
Ga naar je sim manager > Menu > SMS Manager en lees daar je sms, kan zijn dat daar iets is blijven hangen.

• Davidoff_Smoker
Karlok[JY-616] schreef op zondag 13 februari 2005 @ 11:20:
[...]

Ga naar je sim manager > Menu > SMS Manager en lees daar je sms, kan zijn dat daar iets is blijven hangen.
Heb het gecontroleerd,maar staan alleen maar telefoon nummers op mijn sim.
Sterker nog trouwens met die sms fout.Heb de mappen leeg gegooid en toen weer opnieuw gestart en hij gaf aan dat er nieuwe sms was,maar heb gekeken en er was niks.Dus hij zet geen berichten terug.Zet allen markering dat er ongelezen berichten zijn :?

Kan het een fout zijn van 2002?

• Karlok[JY-616]
Davidoff_Smoker schreef op zondag 13 februari 2005 @ 11:31:
[...]

Heb het gecontroleerd,maar staan alleen maar telefoon nummers op mijn sim.
Sterker nog trouwens met die sms fout.Heb de mappen leeg gegooid en toen weer opnieuw gestart en hij gaf aan dat er nieuwe sms was,maar heb gekeken en er was niks.Dus hij zet geen berichten terug.Zet allen markering dat er ongelezen berichten zijn :?

Kan het een fout zijn van 2002?
Je hebt wel in SMS manager gekeken hé? Ik heb dit ook gehad, deed ik daar iets van SMS import to phone of iets dergelijks. Was het opgelost.

• Davidoff_Smoker
Karlok[JY-616] schreef op zondag 13 februari 2005 @ 12:02:
[...]

Je hebt wel in SMS manager gekeken hé? Ik heb dit ook gehad, deed ik daar iets van SMS import to phone of iets dergelijks. Was het opgelost.
programma's
bureau-accesoires
SIM manager
En vandaar uit kun je dan import/export doen van sms en contacten.
Dat bedoel je toch?

• Alien_Inside
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 11-06-2019
op zich vindt ik het een interessant toestel, nu het in de aanbieding is, maar het gps heeft nog steeds niemand op een degelijke wijze aan de praat gekregen: o.a. werd het argument gebruikt dat om het gps kaartje te gebruiken er geen geheugen meer over was om tomtom te draaien.
Nu zie ik dat er ook GPS inclusief geheugen op een en hetzelfde kaartje bestaat (geintegreerd).
Een merk is bijvoorbeeld "Sysonchip Compact Flash Plus II GPS" deze is incl 256/ 512 mb.
Zou zo'n GPS systeem draaiend te krijgen zijn (dus tomtom op het 256mb geheugen, of is dit veel te weinig...?) ?

hier een link http://www.mobinav.net/co...301.html?lmd=38388.388889 naar zo'n systeempje

-geen-

• Wokkel1982
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 16:04
Alien_Inside schreef op zondag 13 februari 2005 @ 16:56:
op zich vindt ik het een interessant toestel, nu het in de aanbieding is, maar het gps heeft nog steeds niemand op een degelijke wijze aan de praat gekregen: o.a. werd het argument gebruikt dat om het gps kaartje te gebruiken er geen geheugen meer over was om tomtom te draaien.
Nu zie ik dat er ook GPS inclusief geheugen op een en hetzelfde kaartje bestaat (geintegreerd).
Een merk is bijvoorbeeld "Sysonchip Compact Flash Plus II GPS" deze is incl 256/ 512 mb.
Zou zo'n GPS systeem draaiend te krijgen zijn (dus tomtom op het 256mb geheugen, of is dit veel te weinig...?) ?

hier een link http://www.mobinav.net/co...301.html?lmd=38388.388889 naar zo'n systeempje
Dat is een Compact flash kaartje, de mpx200 heeft geen CF-slot.

• Mva
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 13-09-2011
Ik heb geprobeerd de mpx200 te bestellen via kijkshop.nl, maar op de een of andere manier werkt de creditcard betaling via bibit niet. Ik moet telkens een 5 minuten wachten en dan krijg ik een "page not found" error. Iemand anders die dit probleem ook heeft (sinds zaterdagavond)? Ik weet nu dus ook niet zeker of de betaling wel is geregeld en de order geaccepteerd is, maar aangezien het zondag is kan ik nergens terecht. Ik bel morgen de kijkshop klantenservice wel.

http://www.shotsbyme.com - Canon 350D - 70-200L f4 - 50mm 1.8 mkII - 10-22 3.5-4.5 - Speedlite 580EX

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Heeft iemand al een verklaring/oplossing voor het kopieren van bestanden groter dan 100mb ? Ik heb geen kaartlezertje ter beschikking, dus als het kan toch gewoon via de usb kabel. Misschien een appart programma ?

Geen inspiratie

• netblade
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 19:51

netblade

Sunrise

martijn12345 schreef op zondag 13 februari 2005 @ 21:03:
Heeft iemand al een verklaring/oplossing voor het kopieren van bestanden groter dan 100mb ? Ik heb geen kaartlezertje ter beschikking, dus als het kan toch gewoon via de usb kabel. Misschien een appart programma ?
ik zou gewoon een kaartlezer kopen voor een tientje als ik jou was.
Via dat usb duurt het letterlijk uren.
Met een cardreader heb ik 10mb binnen 4sec gekopieerd. dus dan doet 100mb er maar 40 sec over dat is sneller dan die 4 uur dat het via usb kost

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

• wj121
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 03-11-2005

wj121

SPV 1>MPx200>C500>M50

Sinds vrijdag 4 februari 2005 ben ik een gelukkige eigenaar van een Mpx200. Bij toeval zag ik de telefoon liggen in de vitrines bij de Kijkshop in Emmen. Dit is nu mijn tweede Windows powered smartphone, de eerste was een SPV (Canary) van Orange. Deze telefoon had ik in 2003 aangeschaft. De SPV beviel mij echter niet geweldig, ik heb deze dan ook na een halfjaar vervangen door een Sony Ericsson T610 i.c.m. een HP Ipaq 2210.

De Mpx bevalt wel zeer goed, ik heb er een SD card van 256 MB bijgekocht. Alhoewel het een echte "multimedia-telefoon" is gebruik ik het hoofdzakelijk om te bellen en als agenda. Het synchroniseren met Outlook verloopt prima. Er zijn nog geen conflicten ontstaan met Active Sync ondanks het feit dat ik mijn Ipaq op dezelfde PC synchroniseer als de Mpx. In mijn "SPV-tijd" ben ik zeer gedreven op zoek geweest naar applicaties en games, deze software heb ik inmiddels ook op de Mpx geïnstalleerd. Het gaat om de volgende applicaties: Task Manager (onontbeerlijk!), Clear Vue (voor MS office documenten), SMS tools. Qua games: Tennis Addict, Toki Tori en Snails.

Ik gebruik de Mpx nu al geruim een week en aantal dingen zijn mij opgevallen. Dit zijn zowel positieve als negatieve dingen (subjectief gezien uiteraard!).

Positief:
- Snelheid van de GSM, Mediaplayer speelt met het grootste gemak en zonder te haperen mijn muziekfiles af. Het scrollen door de diverse menu's gaat ook veel sneller dan op de SPV Canary die op hetzelfde OS draaide;
- Sierlijke uiterlijk van de GSM;
- "Clam-shell" design dat bescherming biedt aan het mooie interne display;
- Duurzaamheid van de gebruikte materialen;
- Standby-tijd (t.o.v. de standby-tijd van de SPV Canary);
- De afdekkapjes op de diverse uitgangen.

Negatief:
- Bij ontvangst SMS wordt dit pas op het externe display aangegeven nadat de telefoon is geopend;
- Fragiele materiaal van de afdekkapjes;
- Ontbreken van stereo-oordopjes in het pakket;
- Ik woon dichtbij de Ned.-Duitse grens (plusminus 15 KM), soms pakt de GSM het veel zwakkere signaal van een Duitse provider op terwijl het signaal van mijn provider Orange veel sterker is;
- Het ontbreken van Bluetooth, ik gebruik een "Jabra BT200 Bluetooth headset for non bluetooth phones" dit is een redelijke oplossing. Ik had dit headset reeds aangeschaft voor mijn SPV.

Conclusie:
De Mpx, in tegenstelling tot de SPV Canary, is een geweldig apparaat. Het heeft soms wat kuren maar het werkt nagenoeg perfect. Dit in samenhang met de bodemprijs ad € 119,- maakt het een absolute aanrader voor iedereen die een smartphone wil aanschaffen die werkt op het Windows OS.

Orange SPV M500 + Spectec Wi-Fi SDIO

• Alien_Inside
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 11-06-2019
Wokkel1982 schreef op zondag 13 februari 2005 @ 17:28:
[...]

Dat is een Compact flash kaartje, de mpx200 heeft geen CF-slot.
8)7 ik zie het nu, mmc sd card slot, geen cf... balen zeg

-geen-

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Is het een kwestie van tijd tot dit ook in SD/MMC geimplementeerd kan worden ? Of gaat het gewoon nooit gebeuren dat GPS te combineren wordt met de MPx200 ?

Verder heb ik zo goed als alles nu aan het draaien. Alleen beetje gedoe zoals eerder al gepost met MMS -> verneukt je prachtige homescreens. De geposte reg. verandering blijf maar niet in het register staan.Ook zwerft er een crack rond, die hetzelfde doet. Die heb ik erop gezet, echter hierdoor raakte keer op keer mijn internet in de war. Hij doet het, je verandert niks, keer erop werkt het niet (kan geen verbinding maken via standaard instellingen bla bla bla).
Aangezien er geen camera in de telefoon zit, en er eigenlijk bijna nooit iemand mmst met mij, heb ik dat hele mms programma eraf gelazerd. Dit lostte alles in 1 keer op. Echter, is nu eigenlijk de enige reden om NIET over de stappen naar WM2003 (het niet kunnen mms-en) verworpen.
Maar goed, voorlopig nog maar niet. Ammuseer me nog teveel met de 100den nintendo en gameboy spelletjes die ik speel met een mp3tje op de achtergrond totdat ik een smsduim krijg en een filmpje opzet :7

[Voor 3% gewijzigd door martijn12345 op 14-02-2005 16:09]

Geen inspiratie

• Kozz
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 15-11 15:13
Voor de mensen die een upgrade naar 2003 hebben uitgevoerd, is het mogelijk om hem in het Nederlands te krijgen:

1. Instaleer PHM RegEdit (http://www.phm.lu/Products/Smartphone/RegEdit/).
2. ga naar [HKEY_LOCAL_MACHINE/MUI/Available] en kies dan Values
3. Overschrijf één van de sleutels, bijvoorbeeld "040c Frans" door "0413 Nederlands"
4. Ga naar settings/regional settings en zet alles Nederlands.
5. herstart de telefoon

Weet niet of het al bekend was, maar het werkt bij mij perfekt! :)

• ArtManOnPlanet
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 18-02-2005
Ik heb oook sinds een paar dagen de MPX200. Telefoon bevalt me goed en de intergratie met outlook vind ik perfect.
Tip: trap er niet in om je telefoon te upgraden naar WM2003. In mijn geval kon ik het vergeten dat ik internet kon opkomen |:( De instellingen voor je provider die je kunt opvragen bij Hallomoto komen dan niet aan bij je telefoon :? Na een downgrade naar WM2002 werkte de telefoon weer als vanouds, helaas ben ik nu wel de Nederlandse taal kwijt :( Maar de instellingen die ik opvraag bij Hallomoto werken perfect en kan na het activern hiervan gelijk het internet op (Hi KPN) _/-\o_
Verder vond ik WM2003 geen toegevoegde waarde hebben. Ook op diverse plaatsen op het net heb ik gelezen dat mensen problemen krijgen met hun batterij en in een enkele geval niet eens meer wil opladen. ZELFS NIET NA EEN HARDE RESET

Wees dus gewaarschuwd en sloop deze prachtige telefoon niet met software die geen enkele toegevoegde waarde heeft O-)

• Kozz
ArtManOnPlanet schreef op maandag 14 februari 2005 @ 18:09:
Tip: trap er niet in om je telefoon te upgraden naar WM2003.
Persoonlijk heb ik geen problemen na mijn upgrade en MMS gebruik ik niet. Nu WM2003 in het Nederlands is ben ik helemaal tevreden.
De mediaplayer in WM 2003 is wel een stuk sneller als die van WM 2002. Mocht ik in de loop van tijd toch terugwillen, dan is dat geen probleem.
Die settings voor internet kan je gewoon handmatig invoeren. Is mij ook gelukt met Telfort.

• DesertStorm|IA
  • Niet online
Nog 2 vraagjes:
-MSN en IE kan dus ook via usb kabel? Dus niet via GPRS maar via je eigen ADSL dus? :)
-Waarom is die speakerfunctie zo super goed? Gewoon lekker hard ofzo?

• Mva
Kozz schreef op maandag 14 februari 2005 @ 18:24:
[...]

... Nu WM2003 in het Nederlands is ben ik helemaal tevreden....
Waar heb je in godsnaam die WM2003 update vandaan? Ik zoek me rot op Kazaa, google, heb downloads aangezet op bittorrent en emule die maar niet willen beginnen (geen seeds denk ik).

http://www.shotsbyme.com - Canon 350D - 70-200L f4 - 50mm 1.8 mkII - 10-22 3.5-4.5 - Speedlite 580EX

• Kozz
Mva schreef op maandag 14 februari 2005 @ 18:41:
[...]

Waar heb je in godsnaam die WM2003 update vandaan? Ik zoek me rot op Kazaa, google, heb downloads aangezet op bittorrent en emule die maar niet willen beginnen (geen seeds denk ik).
Emule! ;)

• netblade

netblade

Sunrise

Filename? Want een nederlandse MPX200 met W2003 wil ik ook wel.
Trouwens hoe kan je die speakerfunctie gebruiken?
Ik zie m wel staan in mijn menu, maar ik kan hem niet gebruiken, zou een upgrade naaar SP2003 werken?

[Voor 29% gewijzigd door netblade op 14-02-2005 19:20]

• ArtManOnPlanet
  • Registratie: november 2004
Wat is trouwens een goede Taskmanager onder WM2002?

• Kozz
netblade schreef op maandag 14 februari 2005 @ 18:59:
[...]

Ik zie m wel staan in mijn menu, maar ik kan hem niet gebruiken, zou een upgrade naaar SP2003 werken?
Ik mag (denk ik) niet linken naar dat soort spul, maar met de search functie in Emule moet het lukken. Er is geen Nederlandse versie. Alleen een Duitse en een Engelse, maar met wat aanpassingen in het register kan je hem wel Nederlands krijgen. Zie mijn tip een paar posten terug....

• netblade

netblade

Sunrise

Kozz schreef op maandag 14 februari 2005 @ 19:41:
[...]

Ik mag (denk ik) niet linken naar dat soort spul, maar met de search functie in Emule moet het lukken. Er is geen Nederlandse versie. Alleen een Duitse en een Engelse, maar met wat aanpassingen in het register kan je hem wel Nederlands krijgen. Zie mijn tip een paar posten terug....
hmm das wel erg simpel ja :)
Heb er inmiddels al een paar in mijn ezel aangeklikt ;)
Waarschijnlijk werkt dat geintje dus ook met een 2002 versie ;)

Edit: Hmm nederlands eh? Gedeeltelijk nederlands.
Ok ik heb dan wel het supermoto1 pack, kan de 2e zo snel niet vinden

[Voor 11% gewijzigd door netblade op 14-02-2005 21:59]

• Karlok[JY-616]
DesertStorm schreef op maandag 14 februari 2005 @ 18:38:
Nog 2 vraagjes:
-MSN en IE kan dus ook via usb kabel? Dus niet via GPRS maar via je eigen ADSL dus? :)
-Waarom is die speakerfunctie zo super goed? Gewoon lekker hard ofzo?
Ja, heb ik al eerder gezegd, gewoon via activesync opgeven dat je mobiel apparaat gebruik mag maken van je verbinding
netblade schreef op maandag 14 februari 2005 @ 18:59:
[...]

Speakerfunctie, zal vast in de handleiding staan.
Maar om je te helpen, groene opneemtoets ingedrukt houden.

• netblade

netblade

Sunrise

Tnks die speakerfunctie werkt :D
Hmm dat 2003 vind ik een stuk lekkerder werken.
Alles voelt net ffies wat sneller, nu even kijken of ik een versie kan binnenhalen waar ik wel volledig nederlands ter beschikking heb :)

Wie ohh wie heeft misschien nog een backup van de orginele firmware?
Voor het geval ik weer eens echt nederlands wil

[Voor 22% gewijzigd door netblade op 15-02-2005 11:28]

• inspirionina
  • Laatst online: 15-02-2005
ik ben al weken op zoek naar een rom (2003) maar kan echt niks vinden...kan iemand me helpen?

• chaosonline
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 25-11 16:28
netblade schreef op maandag 14 februari 2005 @ 22:31:
Tnks die speakerfunctie werkt :D
Hmm dat 2003 vind ik een stuk lekkerder werken.
Alles voelt net ffies wat sneller, nu even kijken of ik een versie kan binnenhalen waar ik wel volledig nederlands ter beschikking heb :)

Wie ohh wie heeft misschien nog een backup van de orginele firmware?
Voor het geval ik weer eens echt nederlands wil
De originele Rom (kijkshop-foon versie!) heb ik helaas nog nergens ter download gezien.
Daarom ga ik ook niet over op 2003...
inspirionina schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 11:43:
ik ben al weken op zoek naar een rom (2003) maar kan echt niks vinden...kan iemand me helpen?
Er zijn genoeg aanwijzingen hierover gegeven in de laatste 20 posts, we mogen hier niet linken minder legale zaken. Gebruik de P2P netwerken, meer kunnen we niet zeggen...

• wimmetje
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 12-04 17:32
Waarschijnlijk hebben de meeste mensen mijn post al gezien van vorige week. Motorola MPx200 Vodaphone Firmware HELP

Heb stad en land afgebeld of iemand mijn MPx200 kan unlocken maar dat gaat (nog) erg moeilijk.
Waarschijnlijk dat het over een paar weken pas lukt omdat verschillende un-lock zaken de nieuwe software dan pas krijgen voor het unlocken van onderandere de MPx200.

En heb dus heeeeel erg lief Vodaphone gemaild en verteld dat ik een ongeloofelijke ****** ben geweest en nu mijn MPx200 onbruikbaar is.
En heb ze heel lief gevraagd of het mogelijk is of zij mij de orginele firmware kunnen geven.
Denk zelf dat ik 0,0% kans heb, maar goed niet geschoten is altijd mis ;)

• robert-630
  • Niet online
wimmetje schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 13:25:
Waarschijnlijk hebben de meeste mensen mijn post al gezien van vorige week. Motorola MPx200 Vodaphone Firmware HELP

Heb stad en land afgebeld of iemand mijn MPx200 kan unlocken maar dat gaat (nog) erg moeilijk.
Waarschijnlijk dat het over een paar weken pas lukt omdat verschillende un-lock zaken de nieuwe software dan pas krijgen voor het unlocken van onderandere de MPx200.

En heb dus heeeeel erg lief Vodaphone gemaild en verteld dat ik een ongeloofelijke ****** ben geweest en nu mijn MPx200 onbruikbaar is.
En heb ze heel lief gevraagd of het mogelijk is of zij mij de orginele firmware kunnen geven.
Als je het via Vodafone niet klaargespeeld krijgt kan je het nog altijd proberen bij de Nederlandse Motorola Service Centers. Het zal je dan wel wat geld gaan kosten! En hij zal dan natuurlijk niet ook even geunlocked worden, voor het geld! Het beste kan je naar een Vodafone Citypoint gaan en daar je toestel ter reparatie aanbieden, je kan dan volgensmij ook een max. reparatiebedrag afspreken. Moeten ze dat dan overschreiden dan nemen ze contact met je op. Er gaat wel een tijd van circa. 3/4 weken overheen! (zeg ik uit eigen ervaring m.b.t een software fout bij een mot.v525). Als vodafone je niet wilt helpen kan je ook het zelf regelen. Ik zou dan voor servicenter Solid Vision kiezen, daar is mijn gsm ook goed gerapareerd (vodafone wil nooit zeggen waar ze hem heen sturen maar het staat in lettertype 8 op je reparatiebon!) Over evic heb ik wel is slechte verhalen gehoord. (mensen die €20/25,- moesten lappen om hun gsm ongerepareerd terug te krijgen!) Hierbij de gegevens van de Motorola Service Centers:

Solid-Vision
Polakweg 26
2288 GG Rijswijk (Z-H)
070-307-31-12

Evic Service and Repair Centre BV
Voltaweg 12
6101 XK Echt
0475-41-99-41

Motorola Nederland: 020-201-5034

• wimmetje
robert-630 schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 14:29:
[...]

Als je het via Vodafone niet klaargespeeld krijgt kan je het nog altijd proberen bij de Nederlandse Motorola Service Centers. Het zal je dan wel wat geld gaan kosten! En hij zal dan natuurlijk niet ook even geunlocked worden, voor het geld! Het beste kan je naar een Vodafone Citypoint gaan en daar je toestel ter reparatie aanbieden, je kan dan volgensmij ook een max. reparatiebedrag afspreken. Moeten ze dat dan overschreiden dan nemen ze contact met je op. Er gaat wel een tijd van circa. 3/4 weken overheen! (zeg ik uit eigen ervaring m.b.t een software fout bij een mot.v525). Als vodafone je niet wilt helpen kan je ook het zelf regelen. Ik zou dan voor servicenter Solid Vision kiezen, daar is mijn gsm ook goed gerapareerd (vodafone wil nooit zeggen waar ze hem heen sturen maar het staat in lettertype 8 op je reparatiebon!) Over evic heb ik wel is slechte verhalen gehoord. (mensen die €20/25,- moesten lappen om hun gsm ongerepareerd terug te krijgen!) Hierbij de gegevens van de Motorola Service Centers:

Solid-Vision
Polakweg 26
2288 GG Rijswijk (Z-H)
070-307-31-12

Evic Service and Repair Centre BV
Voltaweg 12
6101 XK Echt
0475-41-99-41

Motorola Nederland: 020-201-5034
Bedankt voor je info :)

Zal het serieus overwegen als het allemaal niet lukt met vodaphone.

• chaosonline
wimmetje schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 13:25:

Wim als je die post had gepost in dit topic wel ja... maar dat had je niet gedaan, je opende een nieuw topic. ;)

Maar we gaan het proberen, ik heb een paar vragen voor je:

-Waar heb je deze combi gekocht (mpx200+simlockvodaphone?)
De mijne en van de meeste uit dit topic waren toch echt simlock vrij.

-Heb je het flashen van de ROM wel gedaan zoasl het hoort? Dus met Hard-reset aan het einde?

-Heb je ook ROMS van win2002 geprobeerd? Ik kan je helaas niet linken op dit topic (mag niet) maar ze heten BEN-nogwat...

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Oh netjes, WM2003 nu ook al in het NL, het wordt steeds leuker :D

Verder nog een site tegengekomen die toch zeker de moeite waard is: http://www.airfagev.com
Vooral het download overzicht is duidelijk, snel, en volgens mij redelijk compleet.

Geen inspiratie

• Mva
wimmetje schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 14:59:[...]

Bedankt voor je info :)

Zal het serieus overwegen als het allemaal niet lukt met vodaphone.
Ten eerste zou ik Vodafone goed spellen wanneer je contact met je opneemt. Komt iets beter over. Daarnaast hebben Citypoints van Vodafone weinig te maken met de reparaties. Alle reparaties worden opgestuurd naar Dynafix. Wanneer je het toestel niet bij Vodafone hebt gekocht (maar bv. bij de kijkshop) moet je "opstuur" kosten betalen. Die zijn als ik het goed heb 11,-. Wanneer je iets opstuurt ga je akkoord met een reparatie tot 80,-. Daarna komt er een specificatie. Kun je bijna beter een nieuwe kopen heh.

• netblade

netblade

Sunrise

martijn12345 schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 15:00:
Oh netjes, WM2003 nu ook al in het NL, het wordt steeds leuker :D

Verder nog een site tegengekomen die toch zeker de moeite waard is: http://www.airfagev.com
Vooral het download overzicht is duidelijk, snel, en volgens mij redelijk compleet.
Waar in het nederlands? Die register hack werkt maar half, alleen het menu en de profielnamen zijn nederlands. De rest is gewoon engels

• wimmetje
chaosonline schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 14:59:
[...]

Wim als je die post had gepost in dit topic wel ja... maar dat had je niet gedaan, je opende een nieuw topic. ;)

Maar we gaan het proberen, ik heb een paar vragen voor je:

-Waar heb je deze combi gekocht (mpx200+simlockvodaphone?)
De mijne en van de meeste uit dit topic waren toch echt simlock vrij.

-Heb je het flashen van de ROM wel gedaan zoasl het hoort? Dus met Hard-reset aan het einde?

-Heb je ook ROMS van win2002 geprobeerd? Ik kan je helaas niet linken op dit topic (mag niet) maar ze heten BEN-nogwat...
Ja inderdaad had ik aan de ene kant beter gelijk in dit topic kunnen smijten.

- Maar deze combi heb ik gekocht bij de Belcompany (in gruningstad) ook voor € 119,- zoals bij de kijkshop.
Deze is dus gesimlocked, heb dit ook gechecked voordat ik hem flasde.(met een orange sim kaartje)

- Flashen heb ik inderdaad netje's gedaan, met een harde-reset gelijk na het flashen.

- Heb ongeveer 7 verschillende roms geprobeerd, 5 Ben-*** (wm2002) en 2 wm2003 roms.

Maar goed..de (gsm) sim-lock zit hem dwars als ik de orginele *.rom er weer in flash zal hij het ongetwijfeld weer doen.
Maar nu denkt hij dat hij van een BEN of een andere provider is en accepteerd dus alleen een soortgelijke sim.

Wat ben ik toch een eikel :(

Voor mij is het nu wachten op een reactie van Vodafone, maar daar komt denk ik weinig zinnigs van.
Dus even een paar weken in de kast leggen en dan maar weer bij de unlockers proberen.

(en als laatste optie de reparatie bedrijven die hierboven zijn genoemd)

[Voor 3% gewijzigd door wimmetje op 15-02-2005 16:46]

• chaosonline
Mva schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 15:56:
[...]
... Die zijn als ik het goed heb 11,-. Wanneer je iets opstuurt ga je akkoord met een reparatie
tot 80,-. Daarna komt er een specificatie. Kun je bijna beter een nieuwe kopen heh.
Als je dat doet koop hem dan bij de kijkshop, daar zijn (of waren) ze simlockvrij!

Mocht je een progje vinden welke mijn rom uit kan lezen dan wil ik je natuurlijk helpen....

Verder leverde een google actie naar het vrij maken van de simlock genoeg hits op, voor ongeveer 28euri een online oplossing... misschien een alternatief?

• wimmetje
chaosonline schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 17:58:
[...]

Als je dat doet koop hem dan bij de kijkshop, daar zijn (of waren) ze simlockvrij!

Mocht je een progje vinden welke mijn rom uit kan lezen dan wil ik je natuurlijk helpen....

Verder leverde een google actie naar het vrij maken van de simlock genoeg hits op, voor ongeveer 28euri een online oplossing... misschien een alternatief?
Heb naar heel veel hits gekeken bij o.a. google, maar of ze ondersteunen de MPx200 niet of het is via paypal/creditcard manier.
Als je iets hebt gevonden wat normaal nederlandse manier gaat dan hoor ik het graag.

En dat progje om je *.rom uit te lezen zal ik ff opzoeken ben namelijk wel iets tegen gekomen gekomen maar weet nog niet zeker of deze ook de mpx200 kan uitlezen.

Update: Nee dus.. ;(

[Voor 8% gewijzigd door wimmetje op 15-02-2005 18:56]

• chaosonline
wimmetje schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 18:33:
[...]

Heb naar heel veel hits gekeken bij o.a. google, maar of ze ondersteunen de MPx200 niet of het is via paypal/creditcard manier.
Als je iets hebt gevonden wat normaal nederlandse manier gaat dan hoor ik het graag.

En dat progje om je *.rom uit te lezen zal ik ff opzoeken ben namelijk wel iets tegen gekomen gekomen maar weet nog niet zeker of deze ook de mpx200 kan uitlezen.

Update: Nee dus.. ;(
Zeg wim, de eerste betaalde hit, aan uw rechterhand, op mpx200 unlock is in NL. Beetje zoeken hee :+

• donsjon
  • Laatst online: 22-02-2005
tjah jongens...als je er niet zoveel verstand van hebt kom je al gauw met vragen te zitten.. 8)7

als cadeautje voor mijn goede studie gedrag :) heb ik de Motorola mpx200 besteld.Aangezien ik op de diverse websites gelezen heb dat je er mee kan msn'en wil ik daar ook graag gebruik van maken.

maar mijn vraag is; of ik met mijn oude Orange prepaid kaart, waar ik nog steeds een orange world
" abonnement" op heb,ook verbinding kan maken met de explorer en MSN zoals ik op mijn oude Orange SPV deed??
Op zich moet alles wel werken omdat de Tel van de kijkshop toch sim-lock vrij is..maar zoals zovele...IK WIL HET ZO GRAAG ZEKER WETEN

Alvast bedankt _/-\o_

• robert-630
  • Niet online
Ik heb met Orange World via MSN Messenger op de GSM kunnen chatten, dus het kan.
Het gaat wel van je 2 mb-bundel af (internet access), wil je dat niet dan zou je toch via een wap site (zoals tutch) moeten gaan msnen, alleen dat gaat niet altijd even goed. In het Orange World-topic is hier meer over te lezen.

• donsjon
robert-630 schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 22:18:
Ik heb met Orange World via MSN Messenger op de GSM kunnen chatten, dus het kan.
Het gaat wel van je 2 mb-bundel af (internet access), wil je dat niet dan zou je toch via een wap site (zoals tutch) moeten gaan msnen, alleen dat gaat niet altijd even goed. In het Orange World-topic is hier meer over te lezen.
Bedankt Robert-630 voor de snelle reply.
Ik was namelijk ook al bang dat ik allemaal in die phone moest gaan rotzooien om dat aan de praat te krijgen.

iig bedankt :)

• undisclosed
  • Laatst online: 12-11 09:29
ik ben ook wel geïnteresseerd in dit toestel. Nu zowel mijn dicsman als minidisc zijn overleden vroeg ik me af of deze telefoon ook echt bruikbaar is voor het afspelen van muziek. Hierbij denk ik aan de volgende punten:
Ondersteunt WMP elke birate mp3, en zoniet, is dit op te lossen met een ander programma?
Wordt het systeem erg traag bij het bladeren door grote playlists?
Hoe lang gaat de batterij mee bij het luisteren naar muziek?
Kan het toestel hard genoeg om ook door iets grotere (over-ear) koptelefoons nog een voldoende volume te produceren?
Kan elke stereo hoofdtelefoon met een standaard 2,5 naar 3,5mm verloopstukje worden ingeplugd, of zitten daar ook nog beperkingen aan?

Als iemand met ervaring met deze telefoon deze vragen voor mij zou kunnen beantwoorden zou dat erg tof zijn!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

robert-630 schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 22:18:
Ja verrek. Ik dacht dat het via Orange World ging, maar dat is dus idd niet zo. Das mooi minder. Op mijn SE K500i viel het (met Wireless Vilage) wel binnen Orange World, en kon ik letterlijk onbeperkt online zijn.

Is er niks aan te doen zodat MSN gewoon via Orange World loopt ?

Geen inspiratie

• chaosonline
undisclosed schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 22:33:
ik ben ook wel geïnteresseerd in dit toestel. Nu zowel mijn dicsman als minidisc zijn overleden vroeg ik me af of deze telefoon ook echt bruikbaar is voor het afspelen van muziek. Hierbij denk ik aan de volgende punten:
Ondersteunt WMP elke birate mp3, en zoniet, is dit op te lossen met een ander programma?
Wordt het systeem erg traag bij het bladeren door grote playlists?
Hoe lang gaat de batterij mee bij het luisteren naar muziek?
Kan het toestel hard genoeg om ook door iets grotere (over-ear) koptelefoons nog een voldoende volume te produceren?
Kan elke stereo hoofdtelefoon met een standaard 2,5 naar 3,5mm verloopstukje worden ingeplugd, of zitten daar ook nog beperkingen aan?

Als iemand met ervaring met deze telefoon deze vragen voor mij zou kunnen beantwoorden zou dat erg tof zijn!
In dit topic is de koptelefoon en haar aansluiting aan menigmaal besproken.
Druk op het http://gathering.tweakers.net/global/templates/silver/images/icons/zoek.gif knopje om te zoeken in dit topic. (boven aan de pagina)
Het is namelijk een normale 2.5mm plug maar met andere aansluit punten waardoor je verloopstekker, als je deze helemaal inplugt, een zacht monogeluid geeft.
De oplossing is zelf een verloopje maken (Zie schema-link ergens in dit topic), je gekochte verloopje half inpluggen of op ebay zoeken naar een goedkope koptelefoon (in de USA).
Ik heb eergister voor 0.01$ + 14.99$ verzendkosten een koptelefoon besteld. (moet nog binnenkomen)

De kwaliteit van de MP3 uit mediaplayer vind ik best goed, verschillende bitrates en grote playlists heb ik nog niet geprobeerd (volgens mij zijn hier progjes voor). Het volume kan (mist het goede verloopje) erg hard!

• DesertStorm|IA
  • Niet online
Heeft iemand screenshots of foto's van Duke Nukem Mobile?

• yesman1
  • Laatst online: 25-02-2005
gisteren eem mpx200 gehaald bij kijkshop in Zeist. Deze is wel gelocked, heb een unlock aangevraagd
maar dit werkt niet krijg volgende melding the action you are attempting is not supported by this sim

In Hoofddorp bij Kijkshop een 2e gekocht deze is wel simlock vrij. Erg vreemd... lijkt op oude voorraad vs nieuwe voorraad.

Iemand een idee om de gelockte mpx200 te unlocken, waar haall ik een firmware image vandaan voor deze gsm voor vodafone sim

• DesertStorm|IA
  • Niet online
Maar kunnen er wel Vodafone simkaartjes in?

Weetje hoe kut :( Dat word geen MPX200 meer voor mij :(

• yesman1
Nee, na de flash naar w2003 lust ie de vodafone sim ook niet meer. In mijn geval heb je dus 50% kans op een gelocked toestel

Wees gewaarschuwd!

• DesertStorm|IA
  • Niet online
Ja maar dan is je garantie voorbij :)

• Davidoff_Smoker
Davidoff_Smoker schreef op Sunday 13 February 2005 @ 00:31:

Probleem opgelost.
Kan mijn foon nu weer starten,zonder dat ie foute SMS melding geeft.
File Manager gestart
IPSM geopend
cemail.vol hernoemt naar cemail000.vol
telefoon herstart
nieuwe cemail is inmiddels gemaakt en de cemail000 kan in de prullenbak :)

airfagev.com staan boel tips,tricks,programma's en games.
Moeite waard om ff langs te gaan

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 20:30

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Gisteren is mijn telefoon euhhh tja hoe zal ik het noemen, nou ja zeg maar een soort van gecrashed :):)

Ik kreeg een smsje binnen en toen was het einde telefoon. Na een paar keer opnieuw opstarten kon ik eindelijk de oorzaak vinden. Mijn interne storage kaart zat vol. (teveel smsjes) En toen ik browsde naar de map \Storage\Windows\Messaging (om te kijken hoeveel smsjes ik had) stonden er 1448 items hahahaha. Alles even wissen via TaskManager. En hij draaide weer.

Dus mijn record 1448 smsjes....

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• DesertStorm|IA
  • Niet online
Hum ik denk dat ik hem ivm. die simlock maar niet koop. Jammer dat ze meerdere ladingen hebben :(

• chaosonline
DesertStorm schreef op Wednesday 16 February 2005 @ 14:20:
Hum ik denk dat ik hem ivm. die simlock maar niet koop. Jammer dat ze meerdere ladingen hebben :(
Vodafone heeft dit toestel snel op de markt gebracht, eerst zonder simlock.
Misschien moesten zij wachten op de lock software? ;)

Kan iemand mij uit de 2e batch vertellen of er ook vodafone shit in je firmware zit.
Ik bedoel hier bijvoorbeeld bij het starten of in je programma's...
De mijne (oude vodafone batch) heeft niks, er staat zelfs na het starten van de foon een plaatje met de tekst "mobile operator"...
Ben benieuwd of ze dat nu ook "verziekt" hebben...

@Desertstorm op Ebay.de is de mpx200 voor rond de 130 nieuw te koop, simlock vrij..

[Voor 3% gewijzigd door chaosonline op 16-02-2005 14:27]

• yesman1
MIjn "eerste" aankoop startte hetzelfde op (qua schermen enzo) Zag geen verschil met tweede.
Heeft iemand ervaringen met flashen naar w2003 met de combo kijkshop/vodafone/mpx200 ? Eerlijk gezegd ben ik blij dat ik nu één werkend toestel heb (met 2002) maar 2003 lonkt.....

• donsjon
mooie boel is van de kijkshop :(
heb ik gisteren online die mpx200 besteld en dan blijken sommige niet sim-lock vrij te zijn ?
hoe is dat nu in godsnaam mogeljik ze zouden toch gewoon allemaal hetzelfde te zijn....en het verrotte is dat je bij de kijkshop niet kan ruilen,en die mensen in die winkel hebber er ook de ballen verstand van..
Weet iemand dit echt zeker van de helft wel en de adnere helft niet ?

alvast bedankt _/-\o_

• chaosonline
yesman1 schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 14:50:
MIjn "eerste" aankoop startte hetzelfde op (qua schermen enzo) Zag geen verschil met tweede.
Heeft iemand ervaringen met flashen naar w2003 met de combo kijkshop/vodafone/mpx200 ? Eerlijk gezegd ben ik blij dat ik nu één werkend toestel heb (met 2002) maar 2003 lonkt.....
Terug flashen heeft geen zin mits je de originele win2002 rom hebt denk ik, zie posts van wimmetje iets terug in dit toppic. Hij heeft dezelfde "stunt" uitgehaald als jij :o
donsjon schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 15:11:
mooie boel is van de kijkshop :(
heb ik gisteren online die mpx200 besteld en dan blijken sommige niet sim-lock vrij te zijn ?
hoe is dat nu in godsnaam mogeljik ze zouden toch gewoon allemaal hetzelfde te zijn....en het verrotte is dat je bij de kijkshop niet kan ruilen,en die mensen in die winkel hebber er ook de ballen verstand van..
Weet iemand dit echt zeker van de helft wel en de adnere helft niet ?

alvast bedankt _/-\o_
Dit heeft niks met de kijkshop te maken maar met vodafone, zij willen nu eenmaal dat je belt via hun (logisch)... Hopelijk heeft de onlineshop nog een oude voorraad voor jou!
En zoals je kan lezen in 1 van bovenstaande posts: yesman1 weet het zeker hij heeft 2 foons van 2 kijkshops...

• yesman1
Klopt degene die wel mn orange sim pakt durf ik niet te flashen. Terechte angst?

• DesertStorm|IA
  • Niet online
Jaaah Ik heb hem :) En mijn vodafone simkaart kan er gewoon in (Vodafone 60 abbotje :) ). Werkt echt perfect, zo ff een mp3 erop :)

Maaruhm, ik zie een [G] bovenin me beeld, en in mijn externe scherm. Zit hij nu niet constant op een GPRS verbinding?

• donsjon
ik blijf heerlijk nieuwschierig

Nou jah dan zal ik het maar moeten nemen zoals het is ( simlockvrij of niet )
Ook nieuw nummer en dat is vooral balen.
Maar nou vraag ik me wel af hoe je nou die MSN Messenger kan gebruiken?
Op mijn oude spv met prepaid van orange moest je je bij aankoop (kon ook later) aanmelden voor Orange World..Nou heeft Vodafone ook wel iets soortgelijks "Vodafone Live" maar als ik op die Site kijk staat de Motorola mpx200 niet bij de toestellen die Vodafone Live! ondersteunen!!!!

Hoe maak je dan verbinding met een,volgens mij GPRS verbinding voor dingen als Wap en de Internet explorer of MSN als je die Vodafone Prepaid kaart gebruikt die bij de Kijkshop aanbieding zit ???

Misschien weten jullie raad want zowel bij orange als bij vodafone konden zij mij niet helpen

alvast ( weer LOL ) bedankt _/-\o_

• Dr. Cheeks
  • Laatst online: 14-11 13:31
DesertStorm schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 16:48:
Jaaah Ik heb hem :) En mijn vodafone simkaart kan er gewoon in (Vodafone 60 abbotje :) ). Werkt echt perfect, zo ff een mp3 erop :)

Maaruhm, ik zie een [G] bovenin me beeld, en in mijn externe scherm. Zit hij nu niet constant op een GPRS verbinding?
Een normale G betekent dat er ' GPRS-bereik' is. Wanneer je daadwerkelijk een actieve GPRS verbinding hebt wordt het een G in een massief vierkant blokje.

• Mva
Ok, mensen even wat duidelijke info omtrent de sim-lock.

Ik heb online via de kijkshop een MPX-200 besteld en daar stond er uberhaupt niet bij dat er een simlock op zat. Het toesel wat ik binnen kreeg daar zat dus wel een sim-lock op. Ik bel zelf met een Vodafone abonnement, dus je zou denken dat mijn kaart gewoon werkt. Niet dus. Alleen geschikt voor Vodafone pre-paid. Het rare is nog dat de vodafone-hoes om het toestel aangeeft dat het om een toestel gaat met een sim-lock. Het toestel kan alleen gebruikt worden op het Voadfone "systeem". Niet met een Vodafone abonnement dus bij mij. Ik ben teruggegaan naar de Kijkshop en heb ik met de mensen daar nog een aantal toestellen geprobeerd. Ook die bevatte allemaal een sim-lock. Ik heb mijn geld teruggekregen.

Ik heb ook nog de Vodafone klantenservice gebeld en het hele verhaal uitgelegd en die vertelde dat de toestellen dan teruggehaald moesten worden, omdat de informatie die op de doos stond niet klopte. Er had waarschijnlijk moeten staan: "Alleen te gebruiken op het Vodafone-prepaid systeem".

Al met al... een geweldig mooi toestel, maar helaas niet meer van mij. Iemand nog suggesties om toch nog aan een MPX200 te komen voor misschien iets meer geld, maar dan sim-lock vrij?

• Dr. Cheeks
  • Laatst online: 14-11 13:31
donsjon schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 16:56:
[...]
Maar nou vraag ik me wel af hoe je nou die MSN Messenger kan gebruiken?
Op mijn oude spv met prepaid van orange moest je je bij aankoop (kon ook later) aanmelden voor Orange World..Nou heeft Vodafone ook wel iets soortgelijks "Vodafone Live" maar als ik op die Site kijk staat de Motorola mpx200 niet bij de toestellen die Vodafone Live! ondersteunen!!!!
[...]
Een Vodafone Live abonnement is eigenlijk niets anders dan een soort data-bundel. Ook zonder daarvoor te betalen kan je een GPRS verbinding opzetten en gebruiken. Je betaald dan alleen iets meer voor je dataverkeer. Ik heb een MPx200 (met WM2003) met Vodafone zonder Live abonnement en kan prima MSN-en. (Niet dat ik het ook daadwerkelijk doe, maar ik heb het wel 's geprobeerd en het werkt prima.)

• donsjon
Dr.Cheeks schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 17:11:
[...]

Een Vodafone Live abonnement is eigenlijk niets anders dan een soort data-bundel. Ook zonder daarvoor te betalen kan je een GPRS verbinding opzetten en gebruiken. Je betaald dan alleen iets meer voor je dataverkeer. Ik heb een MPx200 (met WM2003) met Vodafone zonder Live abonnement en kan prima MSN-en. (Niet dat ik het ook daadwerkelijk doe, maar ik heb het wel 's geprobeerd en het werkt prima.)

• DesertStorm|IA
  • Niet online
Dr.Cheeks schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 17:08:
[...]

Een normale G betekent dat er ' GPRS-bereik' is. Wanneer je daadwerkelijk een actieve GPRS verbinding hebt wordt het een G in een massief vierkant blokje.
Ik heb een wit blokje met een blauwe G erin. Dus ik heb een verbinding?

Nog een klein vraagje: hoe delete ik de bestanden in mijn tempfile?

• ViSioN_TFH
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 19-08-2006
Ik heb gister 15-02-2005 een mpx200 gehaald bij kijkshop Enschede, deze was simlockvrij.

Even nog aantal brandende vragen ná dit complete topic eindelijk uit te hebben:
  • Iemand enig idee of je GPRS data counter hebt (kan alleen date time counter vinden)
  • Hoe stel je een verbinding in via ActiveSync die de telefoon toegang geeft tot internet via de host computer (zoals een pocketpc kan). Bij mij gaat ie automatisch via de GPRS verbinding.
  • Enig idee of er -een- email client beschikbaar is die om kan gaan met (spam) filter rules op basis van header informatie?
Eigen ervaring tot nu toe is:

Dat beltonen op 32khz, 8bits, mono best klein en goed zijn als genorminaliseerde wav files, dat lang niet alle midi's kunnen worden afgespeeld. Dat toewijsbare beltonen kunnen worden ingesteld per contact, maar niet als de toon op een SD kaart staat. Dat de foon duidelijk niet snel genoeg is voor GNUboy, SmartNES en SPVQuake. Dat je minder merkt van accuverbruik als je regelmatig synced (hij laadt dan natuurlijk). Dat de outlook synchronisatie voor afspraken ideaal werkt.. dat email zuigt zonder filter mogelijkheden. Dat zonder VPN geen smtp server gebruikt mag worden (mail provider specifiek probleem). Dat msn relatief goed werkt echter aanmelden best lang duurt. Dat de beltoon ondanks de instelling 'hard' dreigde op te lopen (en dus zachter begon). Dat het alarm bij een afspraak vrij koppig lang duurt (vooral als je in de auto zit en niet in je broekzak kan graaien). Dat er bijzonder weinig geheugen vrij is in de flash part van de phone.. 1mb ofso.. wat meer in het dynamische volatile geheugen. 6 mb ofso. Dat de mediaplayer toch erg kan haperen wanneer je andere taken uitvoert, met name processor intensieve dingen of memoryaccess op de SD waar de muziek staat. Dat ik nog geen geschikte virtualdub template gevonden heb om divx te encoden zodanig dat deze ARM t aankan op native resolutie.
Jaja.. t zijn de kleine dingetjes waar je je in t begin aan kunt ergeren.. overall feeling voor de foon is tot nu toe nog wel prima !

• Mva
Heeft iemand ervaring van het bestellen van het toestel op e-bay in Duitsland? Ik heb dus een sim-lock versie te pakken gehad en wil toch nog graag het toestel (zie paar posts naar boven). Ik zag bijvoorbeeld deze:

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...2316&item=6366983886&rd=1

• DesertStorm|IA
  • Niet online
Wel balen dat er geen poetsdoekje bij is geleverd :( Morgen maar even naar de opticien :)

Is dat duke nukem er ook voor Smartphone 2002? En kan ik deze telefoon als afstandbediening gebruiken? (googlen op "smartphone 2002" remote levert helaas te veel bagger results op)

[Voor 33% gewijzigd door DesertStorm|IA op 16-02-2005 18:31]

• donsjon
Mmh mijn Motorola MPX200 eindelijk binnen,,,,maar helaas geen sim-lock vrije telefoon :(
Dan maar water bij de wijn doen en die Vodafone kaart eringeknald...Alles werkt maar jullie raden het al geen internet en geen MSN.En van die settings kan ik ook niks maken.Ik ben al 2 uur aan het zoeken..Maar is er hier niemand die mij een beetje op weg kan helpen met die settings ? Zodat ik via de Vodafone! prepaid kaart van de kijkshopaanbieding kan msnen en internetten?

Heel erg bedankt voor degene die mij kan helpen

Jullie zullen wel denken die wil zelf niet zoeken maar de antwoorden krijgen,geloof me ik krijg vierkante ogen van het zoeken

groetjes

• robert-630
  • Niet online
donsjon schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 18:39:
Mmh mijn Motorola MPX200 eindelijk binnen,,,,maar helaas geen sim-lock vrije telefoon :(
Dan maar water bij de wijn doen en die Vodafone kaart eringeknald...Alles werkt maar jullie raden het al geen internet en geen MSN.En van die settings kan ik ook niks maken.Ik ben al 2 uur aan het zoeken..Maar is er hier niemand die mij een beetje op weg kan helpen met die settings ? Zodat ik via de Vodafone! prepaid kaart van de kijkshopaanbieding kan msnen en internetten?

Heel erg bedankt voor degene die mij kan helpen

Jullie zullen wel denken die wil zelf niet zoeken maar de antwoorden krijgen,geloof me ik krijg vierkante ogen van het zoeken

groetjes
De makkelijkste manier om met Vodafone te kunnen GPRSen is de instellingen via deze link naar je toe te laten sturen: hellomoto phone set-up

• donsjon
robert-630 schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 18:55:
[...]

De makkelijkste manier om met Vodafone te kunnen GPRSen is de instellingen via deze link naar je toe te laten sturen: hellomoto phone set-up
Hartstikke bedankt!! ik ga het gelijk proberen

• DesertStorm|IA
  • Niet online
-nevermind0

[Voor 84% gewijzigd door DesertStorm|IA op 16-02-2005 19:46]

• Mr.SiniSter
  • Laatst online: 23-11 20:13
Mva schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 17:10:
Ok, mensen even wat duidelijke info omtrent de sim-lock.

Ik heb online via de kijkshop een MPX-200 besteld en daar stond er uberhaupt niet bij dat er een simlock op zat. Het toesel wat ik binnen kreeg daar zat dus wel een sim-lock op. Ik bel zelf met een Vodafone abonnement, dus je zou denken dat mijn kaart gewoon werkt. Niet dus. Alleen geschikt voor Vodafone pre-paid. Het rare is nog dat de vodafone-hoes om het toestel aangeeft dat het om een toestel gaat met een sim-lock. Het toestel kan alleen gebruikt worden op het Voadfone "systeem". Niet met een Vodafone abonnement dus bij mij. Ik ben teruggegaan naar de Kijkshop en heb ik met de mensen daar nog een aantal toestellen geprobeerd. Ook die bevatte allemaal een sim-lock. Ik heb mijn geld teruggekregen.

Ik heb ook nog de Vodafone klantenservice gebeld en het hele verhaal uitgelegd en die vertelde dat de toestellen dan teruggehaald moesten worden, omdat de informatie die op de doos stond niet klopte. Er had waarschijnlijk moeten staan: "Alleen te gebruiken op het Vodafone-prepaid systeem".

Al met al... een geweldig mooi toestel, maar helaas niet meer van mij. Iemand nog suggesties om toch nog aan een MPX200 te komen voor misschien iets meer geld, maar dan sim-lock vrij?
Tering zeg ben blij dat ik dan op tijd was en geen simlock heb, voor degene die nog zoeken:
pricewatch: Motorola MPx200
Voor 25 eurie meer iig zonder lock.

• Kozz
DesertStorm schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 17:18:
[...]

Ik heb een wit blokje met een blauwe G erin. Dus ik heb een verbinding?

Nog een klein vraagje: hoe delete ik de bestanden in mijn tempfile?
Even de telefoon herstarten en je tempfile is leeg.

• DesertStorm|IA
  • Niet online
Daar was ik al achtergekomen :)

MSN / IE via de USB verbinding lukt helaas niet. Dit zijn mijn Active Sync "Connection Settings":
[ ] Allow Serial cable or infrader connection to this COM port
[ V ] Allow USB connection with this desktop computer.
[ V ] Allow network (Ethernet) and Remote Acces Service (RAS) server connection with this desktop computer.
en op mijn MPX200 bij Dataverbindingen:
Internet verbinding: Geen beschikbaar (dit is niet aan te passen)
Werkverbinding: Automatisch (kan ook op Pass through connection)
WAP verbinding: Geen beschikbaar
Beveiligde WAP-verbinding: Geen beschikbaar

Ik neem aan dat het hier over gaat. Internet Explorer op mijn MPX200 staat op "Internet", wat betekent dat hij dus geen verbinding heeft. De oplossing is dat "Geen Beschikbaar" veranderen in "USB" of iets dergelijks :?

• donsjon
Dit is pas wat je noemt geluk bij een ongeluk...
Vorige week mijn SPV uit mijn handen laten vallen deze week een Motorola mpx200 aangeschaft en toen heb ik alle moeite van de wereld gedaan voor een fatsoenlijke headset,kwam ik erachter dat ik een supergoeie thuis heb liggen ; de oude spv
Werkt goed,ziet er goed uit,de microfoon werkt en past gewoon heel goed bij de Telefoon

• DesertStorm|IA
  • Niet online
Dus je gebruikt een oude telefoon als headset?

• donsjon
DesertStorm schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 21:32:
Dus je gebruikt een oude telefoon als headset?
klein schrijffoutje ; de oude spv headset |:(

zo beter desertstorm ?

• nickpma
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 05-07 02:22
DesertStorm schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 21:24:
Daar was ik al achtergekomen :)

MSN / IE via de USB verbinding lukt helaas niet. Dit zijn mijn Active Sync "Connection Settings":
[ ] Allow Serial cable or infrader connection to this COM port
[ V ] Allow USB connection with this desktop computer.
[ V ] Allow network (Ethernet) and Remote Acces Service (RAS) server connection with this desktop computer.
en op mijn MPX200 bij Dataverbindingen:
Internet verbinding: Geen beschikbaar (dit is niet aan te passen)
Werkverbinding: Automatisch (kan ook op Pass through connection)
WAP verbinding: Geen beschikbaar
Beveiligde WAP-verbinding: Geen beschikbaar

Ik neem aan dat het hier over gaat. Internet Explorer op mijn MPX200 staat op "Internet", wat betekent dat hij dus geen verbinding heeft. De oplossing is dat "Geen Beschikbaar" veranderen in "USB" of iets dergelijks :?
Bij mij gebruikt mijn mpx Het Internet en dat werkt gewoon.
Er is ook nog iets van Het Werk ofzo, maar internet doet het gewoon. Wel een stuk trager dan op een pc maar toch. Waarom zou je eigenlijk dan niet via je pc internetten?

• aRuCaRd_esp
  • Laatst online: 30-08-2009
Hallo, ik heb vandaag een TakeMS SD kaart van 1gb gekocht en hij is moeilijk uit het mobieltje te krijgen normaal als je drukt hoort ie er uit te springen of tenminste een beetje, maar in mijn geval gaat ie maar 1 a 2 mm vooruit en moet ik met m'n nagel hem een beetje omhoog wippen zodat ik hem er uit kan halen... heeft iemand anders ook zo'n probleem gehad? zou het te regelen vallen door de mobiel open te schroeven ofzo...?

Bij voorbaat dank :)

Edit: Ik had ook de mogelijkheid om een PEAK kaart te kopen maar die had 6mb minder ruimte... dus ben ik voor de takeMS gegaan. verder zijn er geen belangrijke verschillen toch? want anders ben ik nog op tijd om hem in te ruilen

[Voor 22% gewijzigd door aRuCaRd_esp op 16-02-2005 22:12]

• Karlok[JY-616]
nickpma schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 21:39:
[...]

Er is ook nog iets van Het Werk ofzo, maar internet doet het gewoon. Wel een stuk trager dan op een pc maar toch. Waarom zou je eigenlijk dan niet via je pc internetten?
Paar maanden geleden stond hier maar 1 pc, als er iemand anders op de pc aan het werk was. Kon ik gewoon via USB link msn-en als ik me verveelde.
Ging niet echt snel, vooral het typen en meerdere gesprekken.

• DesertStorm|IA
  • Niet online
nickpma schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 21:39:
[...]

Bij mij staat hij momenteel ook op "Internet", maar aangezien er verder niks achter "Internet" zit (er staat toch duidelijk "Geen Beschikbaar") doet het het dus niet:
"Kan geen verbinding maken. Controleer of de inbel- of proxy-instellingen juist zijn en probeer het opnieuw."

Echt raar, hoe kan ik dat "Geen Beschikbaar" in iets nuttigs veranderen?

• spanx
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 18:04

spanx

_Sp[A]nX_

Ik heb de knoop doorgehakt,

Ik heb de mijne geflashed naar WM2003...

Jammergenoeg weinig ringtones en scherm indelingen(geen)

Weet iemand "hoe" ik ringtones kan toevoegen? Ik gebruik al wel active sync maar niet het hele outlook sync (nog niet nodig)

Waar kan ik ook trouwens het volume aanpassen van de ringtones aangezien die nu best zacht staat...

Als ik met BETAplayer een divx filmpje speel is het geluid ontzettend zacht ik heb niet kunnen vinden waar ik het volume harder kan zetten voor het filmpje... iemand?

ohja... nu alles in het engels staat, is ook de tijd in AM/PM kan ik dat nog ergens veranderen?

thnx!

*edited* by _Sp[A]nX_

[Voor 12% gewijzigd door spanx op 17-02-2005 08:49]

Damn it's good 2b a Tweaker!

• Kozz
spanx schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 08:42:
Ik heb de knoop doorgehakt,

Ik heb de mijne geflashed naar WM2003...

Jammergenoeg weinig ringtones en scherm indelingen(geen)

Weet iemand "hoe" ik ringtones kan toevoegen? Ik gebruik al wel active sync maar niet het hele outlook sync (nog niet nodig)
Met de telefoon "explorer" van active sync zoeken naar de map sound.
Waar kan ik ook trouwens het volume aanpassen van de ringtones aangezien die nu best zacht staat...
Even naar je '"profielen" en dan je profiel editen of een luider profiel kiezen.
Als ik met BETAplayer een divx filmpje speel is het geluid ontzettend zacht ik heb niet kunnen vinden waar ik het volume harder kan zetten voor het filmpje... iemand?
Volume settings van mediaspeler hoger zetten.
ohja... nu alles in het engels staat, is ook de tijd in AM/PM kan ik dat nog ergens veranderen?
Even naar "Settings/Regional Settings/Locale" en op Dutch (Netherlands) zetten.

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Ik kan de map sound niet vinden, voor de rest hartstikke bedankt voor je hulp!

:*)

• DesertStorm|IA
  • Niet online
Bedoel je ipv sounds niet tunes?

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

ik heb geen idee waar ik moet zoeken.. zo veel mappen....

:P

iemand die het zo al weet misschien?
thnx!

• robert-630
  • Niet online
Uit mijn hoofd:

eerst ISPM ofzo en dan Application data als ik het goed heb.
Mijn smartphone staat nu uit dus... :P >:)

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

die map is leeg klopt dat?

ohja ik heb bijna geen ruimte meer op de telefoon,

probleem :...

memory info

total memory 28.21mb
program mem free : 10.59mb
storage mem free : 10.10mb

flash
device storage: 8.18mb
used 7.91 mb
free: 280.30 kb

storage memory heeft nog 10mb vrij maar hoe kan ik die gebruiken?
Program mem dat is denk ik het interne geheugen toch?

Ik koop later een 1Gb SD kaart kopen maar die heb ik nog niet.... (70 euro wassie toch?)

1 dag in het bezit en nu al geen ruimte meer hehehe 8)7

[Voor 3% gewijzigd door spanx op 17-02-2005 13:48]

• DesertStorm|IA
  • Niet online
Appart, schijnbaar heb ik enorme lag met Windows Media als ik streaming video bekijk (verbinding via usb, wat me overigens gelukt is!). En helaas kan ik het niet fullscreen krijgen, is hier een optie voor?

• wj121
  • Laatst online: 03-11-2005

wj121

SPV 1>MPx200>C500>M50

PROBLEEM!!

Ik wou mijn Mpx net gaan gebruiken, bleek hij uit te staan.
Echter ik had het zelf niet uitgezet en de accu was vanmiddag nog helemaal vol!
Toen ik de telefoon opnieuw wou aanzetten kwam het motorola logo (de bloem) in beeld en vervolgens 2 á 3 seconden het windows mobile scherm en toen viel de telefoon uit. Ik heb de telefoon een aantal maal opnieuw opgestart en telkens viel het weer uit (zelfde procedure).

Ik heb toen een reset gedaan (blauwe knop indrukken en vervolgens opstarten) en nadat in het scherm stond "format ISPN" viel de telefoon weer uit. Sindsdien wil de telefoon niet meer opstarten.

De telefoon zit nu op de lader en ik zie het batterij-icoontje weer op het externe display. Opstarten lukt nu tot het "mobile operator" scherm, ik hoor een aantal piepjes en het valt weer uit!

Heeft iemand een suggestie wat ik nu kan doen?

Orange SPV M500 + Spectec Wi-Fi SDIO

• stefannnn616
  • Laatst online: 17-02-2005
Hier ook een probleem...
Ook ik heb vandaag de Mpx200 aangeschaft via de kijkshop aanbieding, dus ik heb nu Vodafone prepaid (geen Live!)
Het probleem is... ik kan niet sms'en, smsjes openen, bewerken (maar wel verwijderen)
Erg vervelend dus...
Bellen doet het wel gewoon (internetten en msn enzo niet, maar dit komt waarschijnlijk omdat ik geen Live! heb)

Iemand tips?

B.v.d,
Stefan

• Database freak
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 31-10 17:13
Via MPX200.org forum kan je internet unlock firma's vinden. Let op er zitten nogal een aantal beunhazen hieronder lees het forum goed er is een bedrijf die direct de goed code stuurt (is wel wat duurder; 20GBP dacht ik)!

• winganita
Heb mijn mpx200 geupdated met wm2003, maar als ik een nieuwe mid of wav file via Activesync op mijn mpx200 zet, dan ziet mijn mpx200 die files als onbekend. En kan ze niet afspelen etc.
Weet iemand hoe dat komt en hoe ik dit kan oplossen.

Alvast bedankt

• DesertStorm|IA
  • Niet online
Zijn er voor dit programma's om mijn televisie met de IR poort te bedienen?

• Kozz
Als het om deze map "\Storage\Application Data\Sounds" gaat klopt het! :)
Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee