• Sciver3
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-02-2019
Ik heb hier een MPX200 en ben al 3 dagen aan het klooien om MMS over GPRS via T-Mobile aan de gang te krijgen. De standaard GPRS verbinding voor browsen werkt prima, maar MMS wil met geen mogelijkheid! :(

Zou iemand die voor elkaar heeft de instellingen willen posten? Ik heb in deze thread wel een paar verwijzingen naar de oplossing gevonden, maar nog niet de werkende instelling!

Alvast bedankt....!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 17:26
Iedereen nog geintereesrd in de mpx200, bij Kruitvat ligt ie voor 200 euro. Unlocked zonder abonnement, ik vermoed de tri-band versie maar check dit even, wie weet is het een rest partij van AT&T's 1800/1900 model.

Als je er dit sim only abbonementje bij neemt, financier je die 200 euro gewoon uit de kickback fee en hou je nog 55 euro over.

Zit je een jaar onder de pannen met een echte smartphone voor weinig 8)

[ Voor 44% gewijzigd door Database freak op 26-11-2004 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gister de mpx200 van de kruidvat gekocht voor 200 euro.

Als je me vertelt hoe ik er8er kan komen of t een dual of triband is, dan kan ik jullie vertellen wat voor type ze bij de kruidvat verkopen

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2004 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvWijk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-09 23:25
[quote]Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 03:05:
Inmiddels heb ik de mpx 200 bij het Kruitvat gehaald en al ff kunnen spelen.
De 8 Mb SD van m'n videokaart erin blijkt toch ietwat onvoldoende, dus sparen voor een grotere.....

Direct een paar vraagjes:
1. Kan ik ook synchroniseren met een ander adresboek (zoals bijvoorbeeld Thunderbird?) en/of heeft iemand anders een alternatief ipv het 'geweldige' Outlook?

Niet dat ik weet. Outlook ís geweldig :), ik gebruik Outlook 2003 en ik zie voor mezelf geen reden om nog iets anders te gebruiken.

2. Is MMS inmiddels werkend na een upgrade naar WM2003? en zijn er nog bijzondereheden waar ik rekening moet houden na upgraden, durf het nog net niet aan aangezien het toestel 1 dag in m'n bezit is. Is er iemand die de 'originele' WM2002 weet te vinden zodat ik eventueel kan downgraden?

Geen MMS onder Windows Mobile 2003! Echt niet! Ik had bijna de oplossing gevonden (hele forum van modaco gelijk enthouiast) maar helaas werkte het vervloekte programma niet. Bij WM2003 (geen SE) moet je altijd gebruik maken van een 3rd party MMS app. Ik heb de Smartphone 2002 ROM nog wel mocht er iemand hier om die reden willen downgraden. Ik krijg veel Smartphones binnen, ik hoop ooit een WM2003 exemplaar te vinden waarvan ik de MMS editor kan rippen.

3. Waarom crashed de foon bij het gebruiken van een midi file die wel goed afspeelt onder windows XP?

Download Magith, sla je MIDI opnieuw op en presto!

Voor de geïnterreseerden: ik heb een erg uitgebreide review geschreven van de MPx200 op NieuweMobiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ AvWijk

geef maar linkje naar je review, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvWijk
Database freak schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 21:48:
Iedereen nog geintereesrd in de mpx200, bij Kruitvat ligt ie voor 200 euro. Unlocked zonder abonnement, ik vermoed de tri-band versie maar check dit even, wie weet is het een rest partij van AT&T's 1800/1900 model.

Als je er dit sim only abbonementje bij neemt, financier je die 200 euro gewoon uit de kickback fee en hou je nog 55 euro over.

Zit je een jaar onder de pannen met een echte smartphone voor weinig 8)
Nee geen AT&T modellen. De toestellen hebben geen AT&T logo en vast wel ergens een NL taalsetting :) Dus Triband! Motorola moet van de partij af he, wegens de komst van de MPx220.. Sowieso goede actie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvWijk
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 22:36:
@ AvWijk

geef maar linkje naar je review, ben benieuwd.
www.nieuwemobiel.nl -> toestellen -> reviews -> Motorola MPx200
Note: dit is (uiteraard) nog met Smartphone 2002 erop.

[ Voor 14% gewijzigd door AvWijk op 26-11-2004 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvWijk
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 21:29:
Weet iemand hoe je file manager op je gsm zet?
Staat op CD die je erbij hebt gekregen. Deze standaard filemanger is uitstekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AvWijk schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 22:39:
[...]

Nee geen AT&T modellen. De toestellen hebben geen AT&T logo en vast wel ergens een NL taalsetting :) Dus Triband! Motorola moet van de partij af he, wegens de komst van de MPx220.. Sowieso goede actie!
Standaard is de Kruidvat MPx200 nederlandstalig en volgens de gebruiksaanwijzing Tri-band (ben nog niet de plas overgeweest om te testen...helaas...)

De Kruidvat verkoper lachte me uit toen ik om 5 voor 6 binnenkwam en hoopvol vroeg of de toestellen nog voorradig waren, hij verwachte geen stormloop omdat 200 pleuro best veel geld is natuurlijk. Maar zoals eerder in dit topic, ideaal voor sim-only of in mijn geval verlenging met cashback.

Een nadeel van het toestel vind ik het klepje van de USB aansluiting, na 2 dagen is deze al spoorloos.... Zijn klepjes los te krijgen en/of heeft iemand een betere oplossing. Er wordt wel een broekriem clip meegeleverd maar ik loop liever met een bobbel IN m'n broek dan een blok aan m'n been ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
AvWijk schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 22:39:
[...]Nee geen AT&T modellen. De toestellen hebben geen AT&T logo en vast wel ergens een NL taalsetting :) Dus Triband! Motorola moet van de partij af he, wegens de komst van de MPx220.. Sowieso goede actie!
Just a warning AvWijk, ik heb 1,5 jaar geleden er een van eBay uit de US geplukt en die was wel 1800/1900 only. Deze heeft het inmiddels begeven en zonder bon, zonder door de NL importeur geimporteerd te worden, enkel op basis van het productie nummer werd er nog (er zit 2 jr garantie na productie op) een compleet nieuw 900/1800/1900 toestel terug gestuurd door Evic, het reparatie bedrijf van Motorla. MOTOROLA IS ECHT TOP!
Voor 200 euro heb je een top toestel. Dat het bij Kruitvat niet storm loopt komt doordat dit natuurlijk geen toestel is voor de gemiddelde huisvrouw c.q. vrouw in het algemeen die een van buiten mooi uitziend toestel wil hebben met wat standaard menu plaatjes in het toestel en waarmee je simple kan bellen.
Euhem mobiel? Windows? maar Windows is toch iets met computers? :+

[ Voor 4% gewijzigd door Database freak op 27-11-2004 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.coolsmartphone.com/index.php

Eerst registreren en dan heb je toegang tot heel veel freeware appz, soundz en themes voor je smartphone... GRATIS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een snellere oplossing voor het midi-probleem:

You sometimes need MIDI file format zero to load a ring tone tune onto your cell phone. You can use MIDI1TO0 v1.0 (by Guenter Nagler) for that. Its a freeware, you can get it using this link:
http://www.musicmasterworks.com/cellphone/midi1to0.zip

Here are the steps to use this utility (this is a DOS utility, so there is no easy GUI):
1. Un-zip the downloaded file.
2. Select 'Run...' from the Windows Start menu.
3. Select the 'Browse' button.
4. Find the directory where you unzipped the file and select 'MIDI1TO0.EXE'.
5. In the 'Open:' edit box, edit the text: after the '.exe' put a space, then the name of the file to convert, then another space, then the name of the output file. If the midi file to convert is in another directory than the EXE file, then you need to include the full path name before the file name. Hit OK, and it will convert it.

Net zelf geprobeerd en werkt prima.
Hiermee los je ook meteen het wekkerprobleem. De huidige soundfiles op de telefoon zijn veels te kort, en stoppen al na ong. 5 secondes. Dus no way dat ik na 5 seconde sochtends wakker ben als de wekkerfunctie afgaat.

Heb nu een midi van 2 minuten als wekkertoon gebruikt op max volume 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Cheeks
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-08 21:27
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 22:18:
Ik heb gister de mpx200 van de kruidvat gekocht voor 200 euro.

Als je me vertelt hoe ik er8er kan komen of t een dual of triband is, dan kan ik jullie vertellen wat voor type ze bij de kruidvat verkopen
Ik heb altijd begrepen van het MoDaCo forum dat in principe alle MPx200's tri-band zijn. Het enige verschil is dat in telefoons bestemd voor landen waar een bepaalde band niet gebruikt word deze band niet expliciet in de keuzes voorkomt. Maar evengoed kan de telefoon het wel en zal ie ook werken op 900/1800/1900Mhz als je de phone gewoon op 'automatisch' zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Cheeks
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 03:11:
[...]

Heb je inmiddels de headset ontvangen? Ben errug nieuwsgierig naar je bevindingen...
Ja, al weer een poos binnen. De headset was binnen een week bezorgd, allemaal erg netjes. Ik heb 'm nog niet echt gebruikt, moet nog ff een grotere SD-kaart kopen (de 32Mb die ik nog had liggen schiet niet op). De eerste tests (met een goede 'binnenshuis' Sennheiser koptelefoon) zijn niet bijzonder:
- de telefoon kan wel erg hard (met deze koptelefoon althans, verder nog niet getest)
- hij is netjes stereo
- geluidskwaliteit is matig maar ok, want ik ben geen audiofiel (zal de telefoon zelf wel zijn, heb ik ook meer gelezen)
- de headset werkt prima als headset: microfoon is prima
- de volumeknop is erg handig (gewoon je telefoon redelijk hard zetten en je kan het volume verder regelen op de headset)
- de kwaliteit is ok, niet bijzonder, maar ook niet slecht.

Al met al is ~€26,- redelijk prijzig, €15,- of zo was redelijker geweest. Maar als je alle bovenstaande functionaliteit wil zul je het moeten ophoesten. Het is een prima ding en ik heb nog geen andere headset gezien die hieraan voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou een rommetje van 2002 zoeken die nederlandse taal heeft is niet echt makkelijk te vinden dus moet ik maar goed verder zoeken , is altijd handig om de 2002 weer terug te zetten als je 2003 zat bent..Iemand enige tips voor een rom nederlands?? of welke type nederlands standaard als taal heeft ???

greets marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 22:49
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 00:38:
[...]

Standaard is de Kruidvat MPx200 nederlandstalig en volgens de gebruiksaanwijzing Tri-band (ben nog niet de plas overgeweest om te testen...helaas...)

De Kruidvat verkoper lachte me uit toen ik om 5 voor 6 binnenkwam en hoopvol vroeg of de toestellen nog voorradig waren, hij verwachte geen stormloop omdat 200 pleuro best veel geld is natuurlijk. Maar zoals eerder in dit topic, ideaal voor sim-only of in mijn geval verlenging met cashback.

Een nadeel van het toestel vind ik het klepje van de USB aansluiting, na 2 dagen is deze al spoorloos.... Zijn klepjes los te krijgen en/of heeft iemand een betere oplossing. Er wordt wel een broekriem clip meegeleverd maar ik loop liever met een bobbel IN m'n broek dan een blok aan m'n been ;)
`

Ik heb de telefoon al bijna een jaar, en heb het usb klepje nog steeds.

Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvWijk
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 00:38:
[...]

Ik heb de mijne begin dit jaar gekocht voor 270 euro (los), heb em sinds-ie uit was. Dat klepje voor de miniUSB aansluiting heeft er bij mij nooit opgezeten! Maar doe alsjeblieft voorzichtig met dat headset- en SD-afdekklepje die dingen zijn zo vreselijk breekbaar, mijn headsetklepje is inmiddels al afgebroken en dat SD-klepje is ook niet al te best meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
Loopt het nou hard met die actie bij het Kruitvat of hebben ze na dit weekend nog bernegn voorraad liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philipnorth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-08 17:24

philipnorth

Zeg maar Danny

daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Vind het namelijk best een leuke deal als vervanger voor mijn SPV (de 1e) die ik nu ruim een jaar al heb :)

Toch eens bij de Kruidvat gaan kijken.

Maar volgens mij zag ik dat die ook bij de trekpleister was ofzo?
(zou ik folders ff voor moeten checken)

-Xbox Gamertag: Dbongers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
philipnorth schreef op maandag 29 november 2004 @ 10:00:
daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Vind het namelijk best een leuke deal als vervanger voor mijn SPV (de 1e) die ik nu ruim een jaar al heb :)

Toch eens bij de Kruidvat gaan kijken.

Maar volgens mij zag ik dat die ook bij de trekpleister was ofzo?
(zou ik folders ff voor moeten checken)
Ik heb hem vorige week gekocht bij het kruidvat. Ik denk dat ze ze nog wel hebben in het centraal magazijn, maar de actie is (helaas) al voorbij. ik heb hier de folder voor me liggen, en de actie was tot en met 27 nov.

Ik heb al een Motorola V525, maar dit wordt de vervanger. Vind het vooral mooi dat ie simlockvrij is. Ik heb hem gekocht vanwege de SD-sleuf. Moet nu alleen nog zo'n kaartje kopen (of krijgen) Ik dacht dat er al 32MB bij zou zitten, niet dus! Maar dat maakt niet zo uit, 32 MB is toch sowiezo te weinig.

Ben dagen bezig geweest om netwerken een beetje uit te testen. En heb met bijna ieder netwerk geprobeerd GPRS werkend te krijgen. KPN geprobeerd, denk ff testen, 6 kpn sims * iedere keer €10,- (gratis)I-mode tegoed. Niet dat ik KPN zou nemen, maar alleen om msn enzo ff uittetesten. Maar het werkte dus niet. Ook krijg ik T-mobile niet aan de praat (kanshebber als mn nieuwe netwerk, beste ontvangst namelijk) Van telfort heb ik alleen AH, kan volgensmij niet, en gprs via telfort werkt soms, het wordt officeel niet ondersteund aan prepay. En ja hoor Vodafone mijn huidige netwerk werkte wel, maar daar wordt ik zo arm van... dat heb ik de afgelopen 9 maanden amper gebruikt. Dus ik denk dat ik bij Orange, World ga laten aanzetten. Op een forum gelezen dat je een bestandje op je foon moet zetten. Ik denk dat ermee bedoelt wordt het bestandje wat je ook op SPV smartphones van Orange erop moet zetten. Misschien kan hier iemand dat toevallig beamen?

Via die moto-site waar je instellingen kan laten sturen, kan je alleen e-mail inst. van T-mobile laten sturen, maar bij zowat alle providers moet je toch e-mail op je foon kunnen ontvangen!?

Maar wat ziet die foon er stylisch uit he? Ik vind hem echt een mooi design hebben. Alleen minder dat je hem moet blijven oppoetsen.

Alleen het stomste ding aan de foon is, dat ie niet duidelijk aangeeft wanneer ie klaar is met opladen. Gaat ie trillen! De v525 schakelt juist over uit de vibra-functie naar de luid-functie omdat ie niet kan trillen als ie opgeladen wordt. Maar deze gaat juist trillen. geen geluidje, geen duidelijke melding, geen lampje wat oplicht....STOM!

edit:
Orange World heb ik momenteel werkend gekregen d'r op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb afgelopen week bij de kruidvat een mpx200 gekocht..
allleen nu heb ik 2 vraagjes..

hoe krijg ik telfort prepaid grps aan het werk

en mijn tweede vraag is , ik heb een nokia mmc kaartje van een ngage erin gedaan alleen nu kan ik er niks op schrijven en hij kan hem ook niet formateren.. weet iemand hoe ik dit kan oplossen??

Met vriendelijke groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 17:43:
Hoi,

Ik heb afgelopen week bij de kruidvat een mpx200 gekocht..
allleen nu heb ik 2 vraagjes..

hoe krijg ik telfort prepaid grps aan het werk

en mijn tweede vraag is , ik heb een nokia mmc kaartje van een ngage erin gedaan alleen nu kan ik er niks op schrijven en hij kan hem ook niet formateren.. weet iemand hoe ik dit kan oplossen??

Met vriendelijke groet
zoals ik net zei, in bovenstaand verhaal boven je post;

Telfort ondersteund geen GPRS aan prepaid klanten.
(anders had ik al een simkaart aangeschaft ;) )
Maar bij sommige mensen werkt het wel, dus er is een kans.
Misschien vind je wel wat als je telfort gprs + prepay invoert op Got of bij Google.
Maar werkte Gprs voorheen met je prepaykaart, of ga je hem nu voor het eerst gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robert-630 schreef op maandag 29 november 2004 @ 17:56:
[...]

zoals ik net zei, in bovenstaand verhaal boven je post;

Telfort ondersteund geen GPRS aan prepaid klanten.
(anders had ik al een simkaart aangeschaft ;) )
Maar bij sommige mensen werkt het wel, dus er is een kans.
Misschien vind je wel wat als je telfort gprs + prepay invoert op Got of bij Google.
Maar werkte Gprs voorheen met je prepaykaart, of ga je hem nu voor het eerst gebruiken?
gprs werkte wel op mijn oude telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 17:58:
[...]

gprs werkte wel op mijn oude telefoon
dat is wel mooi,
dan zou het denk ik ook op deze moeten lukken.
misschien dat ik dan ook wel telfort neem.

heb je dit al geprobeerd, (het werkt soms wel en soms niet, is mijn ervaring met de andere 4 providers) -> [url=https://www.shopmotorola.ca/emea_new/registration.asp?pg=2&l=30&pm=9&c=&reg=20403#] en dan op netwerk instellingen klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Cheeks
robert-630 schreef op maandag 29 november 2004 @ 17:17:
[...]
<snip>
Alleen het stomste ding aan de foon is, dat ie niet duidelijk aangeeft wanneer ie klaar is met opladen. Gaat ie trillen! De v525 schakelt juist over uit de vibra-functie naar de luid-functie omdat ie niet kan trillen als ie opgeladen wordt. Maar deze gaat juist trillen. geen geluidje, geen duidelijke melding, geen lampje wat oplicht....STOM!
Als ie vol is dan 'beweegt' het batterij symbooltje niet meer... zowel op de buiten display als op de normale display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Niet online
Dr.Cheeks schreef op maandag 29 november 2004 @ 22:32:
[...]

Als ie vol is dan 'beweegt' het batterij symbooltje niet meer... zowel op de buiten display als op de normale display.
ja dat is waar, maar hij had best mogen oplichten of een geluidje laten horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
@tonks, Tefort effe bellen krijg je een callcenter meisje aan de lijn die het voor je in de computer opzoekt.

Database Freak tegen call center meisje, welke instellingen voor GPRS moet ik gebruiken voor Telfort.
Call center meisje: welke telefoon heb je?
Database Freak: een MPX200.
Call center meisje: even zoeken.
Call center meisje: eheummmm dat is een smartphone :o

serieus zo ging het gesprek ech ik weet niet wat het is met vrouwen maar een dure mobiele telefoon maakt meer indruk op ze dan een dure auto!

tonks, waarom haal je hier niet voor 3 euri een abonnement met een heel jaar 1080 belminuten gratis;
http://www.telecomvergeli...ths=&provider_id=&abo_id=

[ Voor 10% gewijzigd door Database freak op 30-11-2004 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
robert-630 schreef op maandag 29 november 2004 @ 22:40:
[...]

ja dat is waar, maar hij had best mogen oplichten of een geluidje laten horen.
Oplichten, wat heeft het voor nut? Of jij de hele tijd bij bent om te kijken of de batterij eindelijk vol eens?

Magoed, moet je de telefoon laden als ie uitstaat. Dan trilt ie het hele huis bijelkaar. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die rondzwervende 2003 rom werkt ook goed hiero met mijn HI imode bundel. Kan gewoon internetten en msn gebruiken hoefde niks in te stellen . Ben alleen na de upgrade MMS kwijt maar dat gebruik ik toch niet al met al heerlijke telefoon van het kruievat voor 199 pleurootjes... en kwa look is die met 2003 versie ook stukken mooier....

greets marco3key

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds een week ook in het bezit van de Motorola MPx200 en erg tevreden over het apparaat. Maar nu las ik op Marktplaats een advertentie van iemand die een MPx200 verkocht i.c.m. navigatie. Dus, je MPx200 als navigatiesysteem.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft, met navigatie op de MPx200? Wie kan mij vertellen hoe ik dat ook zo voor mekaar kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Cheeks
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 08:45:
Ik ben sinds een week ook in het bezit van de Motorola MPx200 en erg tevreden over het apparaat. Maar nu las ik op Marktplaats een advertentie van iemand die een MPx200 verkocht i.c.m. navigatie. Dus, je MPx200 als navigatiesysteem.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft, met navigatie op de MPx200? Wie kan mij vertellen hoe ik dat ook zo voor mekaar kan krijgen?
Wat ik weet is dat je Tom Tom Smartphone op je phone kan draaien. Maarrrr... de plaatsbepaling wordt geleverd door een GPS module. Die bij mijn weten alleen in Bluetooth kunnen communiceren met je phone. En dat lukt dan dus niet met de MPx200. De MPx220 zou wat dat betreft beter zijn.

Misschien had die gast een GPS receiver die je via een kabeltje aan de MPx200 kan hangen? Dan zou het dus wel werken met Tom Tom Smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
Er shijnen op GPS ontvangers (muizen) met USB te zijn. Of die aan te sluiten zijn op de USB poort van de MPX200?

Hier een 30 meg filmpje over een echte upgrade voor je MPX200 (als je een wazige camera met kleiner schermpje en iets snellere proc niet als een upgrade ziet :P), de {URL=http://idisk.mac.com/blakebowden/Public/mpx.mp4]MPx(300)[/URL] komt uit einde jaar begin 2005. Dit ding is godlike :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb groot probleem met mijn MPX200 hij is uit oktober en draait originele OS

echter moet ik elke avond hem aan de lader hangen want vaak genoeg word ik voor me wekker wakker door het noodsignaal dat batterij bijna op is dus ben ik gedwongen hem elke nacht aan de lader te hangen..

hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 16:35:

echter moet ik elke avond hem aan de lader hangen want vaak genoeg word ik voor me wekker wakker door het noodsignaal dat batterij bijna op is dus ben ik gedwongen hem elke nacht aan de lader te hangen..

hoe kan dit?
Installeer eens een taskmanager en kijk of er niet een prog niet op de achtergrond runt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ik elke keer gecheckt ik sluit alles af na gebruik en kijk ook soms voor de zekerheid :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
Kan aan veel achtergrond applicaties liggen (met taskman afsluiten), maar voorals slecht bereik (een of twee streepjes), de MPX200 scant dan continue naar andere frequenties wat stromm vreet. Of doordat de phone een verkeerd (half) oplaad niveau van de batterij onthouden heeft, daarna wordt de batterij niet meer opgeladen. Oplossing: Laad je batterij 100% op in een andere MPX200 stop hem in je eigen MPX200 en doe een hard reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb geen andere mpx200 hier in buurt.. ben enige van de vriendenkring die gek genoeg is voor zo'n dure telefoon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvWijk
Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 16:35:

hoe kan dit?
Toevallig 'allow incoming beams' aanstaan? het toestel checkt dan constant of er irda apparaten zijn hetgeen veel stroom vreet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar kan ik dat vinden ? (voor zekerheid :P) ga dan nu ff daar naar zoeken :|! bedankt ieder geval voor tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik begrijp dat je je Outlook Notes niet kunt synchroniseren met de MPx200. Is er op de MP wel een mogelijkheid tot het maken van korte aantekeningen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
In tasks misschien een idee om aantekeningen in te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Niet online
Ja, dat kan inderdaad altijd wel. Is het mogelijk een Note aan een Task toe te voegen? Ik vraag dit omdat ik niet teveel PIM-functionaliteit wil verliezen; ik werk nu nog met een Palm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Eisie
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 31-01-2022
@ Artcore
Over notes op je mpx200:
Ik heb deze week smartphonenotes er opgezet, werkt goed met outlook 2003. 30 dgn proberen, daarna kopen voor iets van 12 dollar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Eisie
GPRS & Vodafone

Heb ook de MPx200 bij het kruidvat gekocht, meteen WM2003 er opgezet => perfect toestel!! :P
Alleen..... ik krijg geen verbinding met internet! :? ik heb wel constant de "G" van GPRS verbinding in beeld (BTW hoe verbreek ik de GPRS-verbinding, dit in het kader van het PowrMngt)?

Heb de instellingen van Dr.Cheeks gebruikt, maar krijg nog steeds de melding: "Unable to connect. Verify you have network coverage and try again."
Heb ik iets over het hoofd gezien? Of moet ik eerst een Live!-bundel kopen bij de Vodafone?
Iemand suggesties??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe krijg je WM2003 er eigenlijk op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een paar dagen deze telefoon. Gisteren kon ik ineens geen sms meer ontvangen en ook niet meer gebeld worden (oproepen gingen direkt naar de voicemail) Na uit- en aanzetten van de telefoon was het opgelost. Vanochtend gebeurde ongeveer hetzelfde waarbij ik ook zelf niet meer kon bellen. Ook nu weer uit- en aangezet, probleem opgelost.
Dit is gebeurd bij zowel mijn nieuwe als mijn oude SIM kaart.

Iemand enig idee?

Andere vraag: er staat nu Smartphone 2002 op. Hoe kom ik aan een nieuwere versie en is dat moeilijk te installeren?

Graag reactie, alvast bedankt.
Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Eisie
Ik heb wm2003 op lokitorrent gescoord. werkt goed; op eigen pc installeren en dan runnen redelijk eenvoudig als je de bijbehorende documentjes gelezen hebt. ik kom er achter dat het ook handig is om de gsm-fix te runnen. Hier ben ik nog steeds naar op zoek, iemand suggesties???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Niet online
D_Eisie schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 10:54:
GPRS & Vodafone

Heb ook de MPx200 bij het kruidvat gekocht, meteen WM2003 er opgezet => perfect toestel!! :P
Alleen..... ik krijg geen verbinding met internet! :? ik heb wel constant de "G" van GPRS verbinding in beeld (BTW hoe verbreek ik de GPRS-verbinding, dit in het kader van het PowrMngt)?
...
je verbreekt Gprs door 2 maal (achter elkaar) op de rode knop te drukken. :)

overigens ik gebruik momenteel orange world, maar ik had vodafone live! eerst wel werkend gekregen. volgensmij instellingen via motorola (zie sp) op laten sturen. aleen voda was al niet intr€ssant maar nu nog minder, omdat ze de kosten van gprs niet meer berekenen via de hoeveelheid data, maar via de tijdsduur dat je Gprs gebruikt. En zo is juist nooit gprs bedoeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Eisie
robert-630 schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 23:48:
[...]

... aleen voda was al niet intr€ssant maar nu nog minder, omdat ze de kosten van gprs niet meer berekenen via de hoeveelheid data, maar via de tijdsduur dat je Gprs gebruikt. En zo is juist nooit gprs bedoeld...
kan bij mij dus een mooie rekening worden, heb al vier dagen ofzo een GPRS verbinding.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
robert-630 schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 23:48:
[...]

je verbreekt Gprs door 2 maal (achter elkaar) op de rode knop te drukken. :)

overigens ik gebruik momenteel orange world, maar ik had vodafone live! eerst wel werkend gekregen. volgensmij instellingen via motorola (zie sp) op laten sturen. aleen voda was al niet intr€ssant maar nu nog minder, omdat ze de kosten van gprs niet meer berekenen via de hoeveelheid data, maar via de tijdsduur dat je Gprs gebruikt. En zo is juist nooit gprs bedoeld...
Staat de G in een vierkantje of boven de "antenne" streepjes? Op je "main"-display bedoel ik dan he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvWijk
D_Eisie schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 22:31:
Ik heb wm2003 op lokitorrent gescoord. werkt goed; op eigen pc installeren en dan runnen redelijk eenvoudig als je de bijbehorende documentjes gelezen hebt. ik kom er achter dat het ook handig is om de gsm-fix te runnen. Hier ben ik nog steeds naar op zoek, iemand suggesties???
Welke versie heb je, met Cartman-poppetje als bootscherm of het HelloMoto logo? De GSMfix is een vrij kleine patch, 1.3 MB ofzo, verhelpt inderdaad de constante aanwezigheid van dat G-symbooltje en vergroot volgens mij ook je standbytijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Eisie
Heb de GSM-Fix op eBay (was ik maar eerder op dat id gekomen 8)7 ) gescoord en gerund, nu niet meer permanent een G (in een vierkantje in beeld). Alleen als ik een internetverbinding geprobeerd heb te maken... (dat lukt dus nog steeds niet niet, ik krijg steeds die melding over het netwerk -zie vorige post-) daarna blijftie in beeld. Twee keer snel op rood drukken werkt niet.....

vodafone, een mpx200 met wm2003 en gsm-fix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D_Eisie schreef op zondag 05 december 2004 @ 21:42:
Heb de GSM-Fix op eBay (was ik maar eerder op dat id gekomen 8)7 ) gescoord en gerund, nu niet meer permanent een G (in een vierkantje in beeld). Alleen als ik een internetverbinding geprobeerd heb te maken... (dat lukt dus nog steeds niet niet, ik krijg steeds die melding over het netwerk -zie vorige post-) daarna blijftie in beeld. Twee keer snel op rood drukken werkt niet.....

D_Eisie,

Waar heb je Smartphone 2003 vandaan gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Eisie
@ stitch12

1 keer raden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Eisie
AvWijk schreef op zondag 05 december 2004 @ 20:07:
[...]

Welke versie heb je, met Cartman-poppetje als bootscherm of het HelloMoto logo? De GSMfix is een vrij kleine patch, 1.3 MB ofzo, verhelpt inderdaad de constante aanwezigheid van dat G-symbooltje en vergroot volgens mij ook je standbytijd.
Heb de wm2003 met het HelloMoto logo. GSM-fix staat er nu een uurtje op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Eisie
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 21:46:
[...]

D_Eisie,

Waar heb je Smartphone 2003 vandaan gehaald?
mail mij op: ************************* --AT-- h*tm**l.c*m

[ Voor 11% gewijzigd door D_Eisie op 06-12-2004 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidoff_Smoker
  • Laatst online: 23-01-2023
Heeft iemand de juiste instellingen voor imode op een MPx200?
Kan ze namelijk wel vinden voor T-Mobile en Vodaphone,hier in deze forum,en op een andere site van KPN,maar die zijn volgens mij voor een andere foon. |:(
Ik heb zelf Hi prepay en ben nu al bijna twee weken bezig om het aan de loop te krijgen :(
Via de instellingen manager van hellomoto lukt het niet en bij Hi gevraagt en die zeggen dat de MPx200 het niet ondersteunnd en nog bij KPN geprobeert en die sturen me de gegevens terug van mijn vorige foon,een MC60 8)7
Dus als iemand me verder kan helpen,GRAAAAAG.

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
D_Eisie schreef op zondag 05 december 2004 @ 21:42:

Je hebt pas een GPRS verbinding als er een G ipv je antenne op het scherm komt.
Een G in een vierkantje verteld je alleen dat je je in een gebied bevind met GPRS ontvangst.

Ik heb ook WM2003 met vodafone. Mijn instellingen zijn.

GPRS Connections >
Connects to: The Internet
Access point: internet
username: (leeg)
password: (leeg)
primary dns: (leeg)
secondary dns: (leeg)
ip address: (leeg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkel1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09 10:24
Het is mij nog steeds niet gelukt om 2003 erop te zetten, in die docs die erbij zitten staat dat je PCupgradewizard ofzo moet unzippen, maar in mijn zip bestand zit helemaal geen Pcupgradewizard. Kan iemand mij het bestand mailen, of evt. een werkende link sturen?

Alvast bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Eisie
Karlok[JY-616] schreef op maandag 06 december 2004 @ 09:46:
[...]

Een G in een vierkantje verteld je alleen dat je je in een gebied bevind met GPRS ontvangst.

GPRS Connections >
Het eerste stelt me gerust, waarschijnlijk is de rekening dan niet zo groot voor (wel &*$#($%*#($% dat vodafone niet per kb maar per kwartier rekent :7 ).

Het tweede echter werkt bij mij niet, tenminste: ik krijg geen pagina in beeld... als ik bijvoorbeeld www.nu.nl intype in de adresbalk, krijg wel boven in het scherm nu.nl Het laatste nieuws lees het eerst op NU.nl, maar geen beeld en na verloop van tijd krijg ik die ****melding weer... :(
iemand een idee over wat ik fout doe????? (aan het systeem kan het nu niet meer liggen!! :*) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Eisie
Wokkel1982 schreef op maandag 06 december 2004 @ 13:25:
Het is mij nog steeds niet gelukt om 2003 erop te zetten, in die docs die erbij zitten staat dat je PCupgradewizard ofzo moet unzippen, maar in mijn zip bestand zit helemaal geen Pcupgradewizard. Kan iemand mij het bestand mailen, of evt. een werkende link sturen?

Alvast bedankt. :)
bij mijn versie (van lokitorrent) hoefde je niks te unzippen, gewoon het installatie programma runnen dat Motorola_Mobile_Upgrade_Wizard_V1.2.0_setup heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
Karlok[JY-616] schreef op maandag 06 december 2004 @ 09:46:
[...]

GPRS Connections >
Oops foutje dat is een andere telefoon, mijn Mpx200 heeft een T-Mobile abbo.. sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kun 2003 van deze site en ook oude 2002 ;) http://www.mpxzone.com ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Niet online
D_Eisie schreef op maandag 06 december 2004 @ 20:18:
[...]

Het eerste stelt me gerust, waarschijnlijk is de rekening dan niet zo groot voor (wel &*$#($%*#($% dat vodafone niet per kb maar per kwartier rekent :7 ).

Het tweede echter werkt bij mij niet, tenminste: ik krijg geen pagina in beeld... als ik bijvoorbeeld www.nu.nl intype in de adresbalk, krijg wel boven in het scherm nu.nl Het laatste nieuws lees het eerst op NU.nl, maar geen beeld en na verloop van tijd krijg ik die ****melding weer... :(
iemand een idee over wat ik fout doe????? (aan het systeem kan het nu niet meer liggen!! :*) )
Bij mij kreeg ik die site ook niet helemaal ingeladen. (ik had wel als URL: http://nu.nl) Ik kreeg dat logo wat normaal linksboven staat zichtbaar over mijn gehele scherm, maar het inladen duurde toen al zo lang, dat ik op stoppen drukte. Je moet gewoon pda edities van kranten bekijken. :)

Alleen misschien is het wel fijn om te weten, dat het bezoeken van site's buiten je live!-portal heel duur is. (ervan uitgaande dat je prepay bij voda zit)
Tarieven Vodafone live! voor Prepaid EUR
Browsen* 0,25 per 15 minuten
E-mailaccount** 2,00 per maand
E-mail verzenden (per bericht) 0,20

*Enkel binnen de Vodafone live! Portal (on-net). Browsen buiten Vodafone live! (off-net) kost 0,75 euro per 15 minuten. Dit tarief geldt voor sessies van maximaal 1 MB per 15 minuten. Een off-netsessie met een dataverbruik van meer dan 1 MB per 15 minuten kost 2,50 euro per 15 minuten.
** Inclusief ontvangen van e-mail; exclusief browsekosten.
0,75 cent per 15 minuten dus, dat is nou de reden dat ik weggegaan ben bij vodafone !! :r (eigenlijk ben ik pas net weg, maar bij mijn weten betaalde ik toen nog voor de data, en ik kon toen nog geen http-site's bezoeken.) verbaasd me dat dat sowiezo kan met live! op een smartphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Eisie
robert-630 schreef op maandag 06 december 2004 @ 23:46:
[...]

Bij mij kreeg ik die site ook niet helemaal ingeladen. (ik had wel als URL: http://nu.nl) Ik kreeg dat logo wat normaal linksboven staat zichtbaar over mijn gehele scherm, maar het inladen duurde toen al zo lang, dat ik op stoppen drukte. Je moet gewoon pda edities van kranten bekijken. :)
pda-edities?? vertel me meer.... hoe kom ik daaraan?
Alleen misschien is het wel fijn om te weten, dat het bezoeken van site's buiten je live!-portal heel duur is. (ervan uitgaande dat je prepay bij voda zit)
heb een abo maar: daarvoor zijn de tarieven niet anders :( :( :( :( :( :
Enkel binnen de Vodafone live! Portal (on-net). Browsen buiten Vodafone live! (off-net) kost 0,75 euro per 15 minuten. Dit tarief geldt voor sessies van maximaal 1 MB per 15 minuten. Een off-netsessie met een dataverbruik van meer dan 1 MB per 15 minuten kost 2,50 euro per 15 minuten.bron: vodafone-website
[...]
0,75 cent per 15 minuten dus, dat is nou de reden dat ik weggegaan ben bij vodafone !! :r (eigenlijk ben ik pas net weg, maar bij mijn weten betaalde ik toen nog voor de data, en ik kon toen nog geen http-site's bezoeken.) verbaasd me dat dat sowiezo kan met live! op een smartphone
het is mij dan ook nog steeds niet gelukt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Eisie
Heeft iemand ervaringen met de MPx200 en de FM100 headset??
ik mis de radiooo zoooo... (deze headset heeft nl. een radio)

Op motorola.com wordt de fm100 als accessoire genoemd voor de mpx200. Op diverse sites die de fm100 verkopen worden legio motorola toestellen genoemd (C300/C33x/C350/T280/T2801/V60/V60i/V66/V66i/V70) waarop deze headset werkt maar niet de mpx200...
als je navraag doet bij zo'n webshop vertellen ze je ook dat de fm100 volgens hun niet geschikt is voor de mpx200.

kan iemand zeggen hoe universeel die headset-aansluiting is van motorola??

[ Voor 4% gewijzigd door D_Eisie op 07-12-2004 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Niet online
D_Eisie schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 11:22:
[...]

pda-edities?? vertel me meer.... hoe kom ik daaraan?
Ik heb het ook pas ontdekt, (gisternavond eigenlijk) en nog niet helemaal uitgevogeld.. (wat een woord.. :) )
maar je kan direct via de browser wappen naar...
bijv.

http://www.trouw.nl/palm.palm.html. (volgensmij de enige krant, die ik tot nu toe gevonden heb, die hetzelf aanbied, dus er is niet iemand die van de site van een krant een pda-editie maakt.)

alle kranten zijn te bereiken via:
http://pda.startpagina.nl/kranten.html. (hoewel niet alle kranten werken, bijv. telegraaf is de ''tip'' maar hij werkt niet, en het AD had gistern ''groot onderhoud, daarom offline'''. misschien is ie dat wel altijd.)

overigens startpagina.nl is er ook voor de smartphone, namelijk: http://pda.startpagina.nl

en dan hebben we ook nog: http://www.pdacontent.com (maar nog niet via me foon bekeken. volgensmij hadden die ook links)

..en ik heb er nog een uit mijn orange-world portal, maar me foon ligt beneden, die kan ik e.v.t later nog wel posten. Het is geen krant, maar een nieuwssite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
D_Eisie schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 11:39:
Heeft iemand ervaringen met de MPx200 en de FM100 headset??
ik mis de radiooo zoooo... (deze headset heeft nl. een radio)

Op motorola.com wordt de fm100 als accessoire genoemd voor de mpx200. Op diverse sites die de fm100 verkopen worden legio motorola toestellen genoemd (C300/C33x/C350/T280/T2801/V60/V60i/V66/V66i/V70) waarop deze headset werkt maar niet de mpx200...
als je navraag doet bij zo'n webshop vertellen ze je ook dat de fm100 volgens hun niet geschikt is voor de mpx200.

kan iemand zeggen hoe universeel die headset-aansluiting is van motorola??
Het past, je kan er mee bellen. Alleen de smartbutton heb ik op mijn foon nog niet werkend gekregen. Dus dat werkt dus hier weer niet.

Wel alleen mono geluid, wel stereo natuurlijk bij de radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Eisie
Wat zou die 'smartbutton' dan moeten kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een V525, maar heb de mogelijkheid deze te ruilen tegen een MPx200. Ik ben dus aan het kijken of dit een goede deal is. Nou kwam ik dus tegen dat je naar Windows Mobile 2003 lan upgraden. Het enige wat ik nog niet kan vinden of hier ook een NL versie van is en welk programma je moet gebruiken om te mmsen op Windows Mobile 2003.

Kan iemand me op weg helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harenm
  • Laatst online: 09-09-2024

harenm

MPx200/wm2003

Weet iemand hoe ik bellergroepen kan aanmaken op de smartphone en deze aan de profielen hangen. B.v. tijdens een vergadering komt alleen de bellergroep VIP door en alle andere bellers worden direct geweerd.

Michael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Eisie
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 20:51:
[...]

Ik heb een V525, maar heb de mogelijkheid deze te ruilen tegen een MPx200. Ik ben dus aan het kijken of dit een goede deal is. Nou kwam ik dus tegen dat je naar Windows Mobile 2003 lan upgraden. Het enige wat ik nog niet kan vinden of hier ook een NL versie van is en welk programma je moet gebruiken om te mmsen op Windows Mobile 2003.

Kan iemand me op weg helpen?
Op weg helpen kan ik je, maar ik ben niet voor 100% zeker van mijn antwoorden.
> Voor zover ik weet is er geen NL-versie beschikbaar (qua OS dan) je kunt wel NL als regio instellen => datumnotatie e.d. is anders, en T9 woordenboek.
> Volgens mij is er geen software beschikbaar die mms-en mogelijk maakt, ben het tenminste nog nergens tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
D_Eisie schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 17:20:
Wat zou die 'smartbutton' dan moeten kunnen?
Dat is het knopje aan het draadje waarmee je kan opnemen, weigeren of ophangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 oktober 2004 @ 16:57:
Ik lees in dit topic dat veel mensen problemen hebben met de instellingen voor MMS in combinatie met een Telfort abonnement. Bij mij wilde het ook niet meteen werken, maar na een tijdlang prutsen heb ik de juiste instellingen gevonden.

Ga naar MMS Setup.
Kies daar Profiel
Kies daar het Telfort NL MMS Profiel.

Voor de mensen die geen profielen in hun MPX200 hebben zitten, dit zijn de instellingen voor JMMS:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
MMSC:
http://mmsc.mms.telfort.nl:8002

Data verbindingen:
Telfort NL MMS   

Gateway:
Wap 1.0 Gateway

IP Adres:
193.113.200.195

Poort:9201

Decoderen:
Binair coderen

Als je onder Data verbindingen geen Telfort NL MMS kan selecteren dan moet deze verbinding eerst aangemaakt worden. Bestaat de verbinding al wel dan moet deze nog wel aangepast worden, want hier klopt één en ander ook niet.

Ga hiervoor naar Instelligen, Dataverbindingen, Menu, Verbind. bewerken.
Kies 4. GRPS-verbindingen

Kies Telfort NL MMS (Is deze verbinding niet voorhanden kies dan (Menu/Toevoegen en maak hem zelf aan)

Plaats hier de volgende gegevens:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Maakt verbinding met:
MMS-verbinding

Toegangspunt:
multimedia

Gebruikersnaam:
<niets invullen>

Wachtwoord:
<niets invullen>

Primaire DNS:
0.0.0.0

Secundaire DNS:
0.0.0.0

Ip-adres:
<niets invullen>

Zorg ervoor dat je MMS bij Telfort geactiveerd hebt en het zou moeten werken. En nu het eindelijk werkt kan je het met gerust hart nooit meer gebruiken. Waarom zou je als je ook kan E-mailen?

En nee, het werkt nog steeds niet met WM2003...
Heb ook abonnement bij Telfort. Alles werkt, alleen eigenaardig genoeg krijg ik mijn mail niet verstuurd (ontvangst gaat wel). Netjes smtp.telfortmail.nl ingesteld, maar werken ho maar.
Ontvangst van mn tiscali mailaccount gaat dus wel goed. De generieke settings die op de telfort site staan voor motorola toestellen kun je niks mee en instellingen voor email via telfort dstaan nou net weer niet op die secure2mouse of zo site. Hen jij hier een oplossing voor? De heldburo jongens en meisjes van telfort hebbe me nog niet kunnen helpen.

maes130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net de MPx200 gekregen en probeer nu JMMS te configureren voor KPN. Ik heb het hele forum bekeken en ook op de site van KPN gekeken, maar kan nergens de instellingen vinden. Kan iemand mij hier mee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb dus ook MPx200 bij Kruitvat gekocht.Echter de update (zoals hier eerder besproken) werkt niet. Doe het zoals beschreven in bijgevoegd wordbestand. Moet ik van te voren nog iets op telefoon instellen cq veranderen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 20:18:
Heb dus ook MPx200 bij Kruitvat gekocht.Echter de update (zoals hier eerder besproken) werkt niet. Doe het zoals beschreven in bijgevoegd wordbestand. Moet ik van te voren nog iets op telefoon instellen cq veranderen??
Het is gelukt _/-\o_ Was vergeten een paar processen af te sluiten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die 2003 versie werkt perfect { heb ook de aanschaf gedaan bij het kruitvat} maar zorg er wel voor dat je m update met een supervolle batterij en de betere versie is degene met het hellomotto screen er zijn namelijk 2 versie`s in omloop van die 2003 versie....
Alleen terug naar een 2002 versie wordt vervelend aleen dan als je de nederlandstalige versie er weer op zou willen hebben. Deze heb ik tot nu toe nog niet kunnen vinden ....Jammer dat je die rom niet kon backuppen....

greets marco _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-05 16:53
Ik ben aan het vechten met Adobe Acrobat Reader: de install file is 8MB groot, en ik heb maar 0,5MB vrij op mijn flash geheugen. Ik heb wel een SD-kaart van 512MB (Apacer, 42€ @ HCC! :D) maar ik kan het daar niet op installeren: de .cab-file moet eerst op de GSM staan vooraleer de installer me vraagt waar ik het programma wil. Heeft iemand een idee om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkel1982
Ik weet wel hoe je een hard-reset moet doen, nodig na de instalatie van WM2003.
Maar als ik de blauwe knop ingedrukt houd en de power switch knop dan sluit hij gewoon af zonder te vragen voor een hard-reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-05 16:53
Wokkel1982 schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 13:06:
Ik weet wel hoe je een hard-reset moet doen, nodig na de instalatie van WM2003.
Maar als ik de blauwe knop ingedrukt houd en de power switch knop dan sluit hij gewoon af zonder te vragen voor een hard-reset.
Dan weet je het niet! :P

Voor een harde reset moet je je GSM uitschakelen. Als hij uit staat, moet je de blauwe knop ingedrukt houden terwijl je de GSM aan zet. Nu krijg je de vraag of je echt een hard reset wilt uitvoeren.

Verder heb ik het PDF-probleem opgelost door Orneta Reader te installeren: het is een kleine 300KB groot en je kunt op de site gratis een regcode krijgen. Voor de recenste versie moet je even googlen: op bovenstaande site staat een versie uit 2003, terwijl er al eentje is die nauwelijks een maand oud is.

Nu moet ik nog iets vinden om mijn PDF's in stukken te hakken: ik heb daarnet een PDF van 15MB en 817 pagina's geopend op mijn GSM. Hij is al een minuut of 10 aan het laden. :D
Wel fijn is dat ik voor de rest de GSM gewoon nog kan gebruiken: ik heb tijdens het laden al andere programma's geïnstalleerd.

De MPx200 rult hard, alleen jammer dat hij af en toe traag reageert (bijv bij het veranderen van geluidsprofiel). Maar voor dat geld durf ik niet te klagen! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook al een tijde een mpx200 maar mij lukt het ook niet de instelling te krijgen voor mms
van kpn, ik heb alles al afgezocht maar niets gevonden, iemand hier moet het toch gelukt
zijn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidoff_Smoker
Voor KPN instellingen kun je gewoon terecht op hellomoto en dan via de instellingen manager de juiste gegevens naar je telefoon laten sturen.
Althans,dat is het antwoord van KPN op een vraag van mij voor imode.
De gegevens worden inderdaad gestuurd,alleen ik krijg het g*d niet aan de praat.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de instellingen van de c500 werken bij mij ook met kpn hi abbo dit is het verhaal wat er bij staat alleen de imode site krijg ik niet open maar de rest van internet sites wel
_/-\o_

Ten eerste moet je er voor zorgen dat I-mode is geactiveerd op je KPN-Hi sim (ik neem aan dat dit al is gebeurd)

Op de C500:
Druk op Begin>Instellingen(4)>meer...(9)>Gegevensverbinding
In dit scherm(waar je je gegevensverbindingen zoals Orange World, enz ziet staan) Druk je op de MENU toets, vervolgens kies je Verbind.bewerken(1)
Kies GPRS-verbindingen(4) en druk weer op MENU, kies Toevoegen(1)
Nu moet je de volgende gegevens gaan invoegen:
Beschrijving: I-mode
Maakt verbinding met: WAP-netwerk
Toegangspunt: portalmmm.nl
Gebruikersnaam: (leeg)
Wachtwoord: (leeg)
Primaire DNS: (leeg)
Secundaire DNS: (leeg)
IP-Adres: (leeg)
Nu zijn de gegevens voor de Data verbinding gereed, dus druk je op GEREED, nu zie je dat de I-mode is toegevoegd aan de verbindingen.

Druk op Back < toets, nu kom je weer in het verbindingen menu, Hier kies je nu Proxyverbindingen(3). In dit scherm zie je nu 1 WAP Proxy staan. Druk op MENU en kies toevoegen(1), en hier vul je hetvolgende in:
Beschrijving: I-mode
Maakt verbinding van: Internet
Maakt verbinding met: WAP-Netwerk
Proxy(naam:poort): 10.10.100.10
Type: WAP
Gebruikersnaam: (leeg)
Wachtwoord: (leeg)
Dit zijn de gegevens die nodig zijn voor de Proxy, Druk op GEREED, in het venster wat nu verschijnt zie je naast WAP proxy ook dat I-mode is toegevoegd

Druk nu weer 2Keer op de BACK< toets, dit is weer het gegevensverbinding menu. Ga in dit scherm naar WAP-verbinding (waar nu nog Orange World staat) en verander dit in I-mode (door een enkele keer het scrollwiel naar rechts in te drukken zie je vanzelf I-mode verschijnen)
Als dit is veranderd druk je op Gereed. Nu is het meeste al gedaan, alleen moet nog wat veranderd worden aan internet explorer.

Start Internet Explorer (via BEGIN>meer(9)>Internet explorer(4)
Druk nu op MENU en Favoriet toevoegen(2)
Naam: I-menu
Adres: http://imenu
Druk op TOEVOEGEN
Nu kom je weer in het "favorieten"scherm, druk weer op MENU en kies Opties(6). Ga naar verbindingen en druk op scrollwiel, cotroleer of de verbindingen als volgt staan:
Instellingen automatisch detecteren moet NIET aangevinkt zijn
Netwerk selecteren moet op WAP-Netwerk staan.

Sluit alles af (het liefst even rebooten), start vervolgens internetexplorer en kies via je Favorieten voor I-menu

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2004 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidoff_Smoker
Ik heb de instellingen overgenomen zoals beschreven,marco.
Kan nu al verder komen dan eerst, _/-\o_ ,maar nu krijg ik de melding"WAARSCHUWING ,de gewenste pagina is niet gevonden" ipv "geen verbinding"
Heb 313 gebeld en die gaf aan dat imode,mms en gprs was geactiveerd

[ Voor 40% gewijzigd door Davidoff_Smoker op 13-12-2004 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 18:29
Nog een tip voor sneller internetten. Opera heeft nu ook een versie voor wm2003 uit. Deze maakt gebruik van een proxy van opera zelf die de plaatjes schaalt en compressed zodat er niet onnodig veel data over de lijn moet. Bovendien heeft Opera Small-Screen Rendering, waardoor de inhoud beter op je kleine scherm past zonder dat er horizontaal gescrolled hoeft te worden.

http://www.opera.com/products/mobile/

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een goede carkit voor de MPx200. Wie helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wahey
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-03 17:54
robert-630 schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 12:23:
[...]

Ik heb het ook pas ontdekt, (gisternavond eigenlijk) en nog niet helemaal uitgevogeld.. (wat een woord.. :) )
maar je kan direct via de browser wappen naar...
bijv.

http://www.trouw.nl/palm.palm.html. (volgensmij de enige krant, die ik tot nu toe gevonden heb, die hetzelf aanbied, dus er is niet iemand die van de site van een krant een pda-editie maakt.)

alle kranten zijn te bereiken via:
http://pda.startpagina.nl/kranten.html. (hoewel niet alle kranten werken, bijv. telegraaf is de ''tip'' maar hij werkt niet, en het AD had gistern ''groot onderhoud, daarom offline'''. misschien is ie dat wel altijd.)

overigens startpagina.nl is er ook voor de smartphone, namelijk: http://pda.startpagina.nl

en dan hebben we ook nog: http://www.pdacontent.com (maar nog niet via me foon bekeken. volgensmij hadden die ook links)

..en ik heb er nog een uit mijn orange-world portal, maar me foon ligt beneden, die kan ik e.v.t later nog wel posten. Het is geen krant, maar een nieuwssite.
Wat te denken van http://pda.tweakers.net :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wahey
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-03 17:54
harenm schreef op donderdag 09 december 2004 @ 00:35:
Weet iemand hoe ik bellergroepen kan aanmaken op de smartphone en deze aan de profielen hangen. B.v. tijdens een vergadering komt alleen de bellergroep VIP door en alle andere bellers worden direct geweerd.
Daarvoor het je een aparte app, zoals bijv. SmartFilter (van novosec.com), voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickpma
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-01 03:24
Ik heb eergister ook een mooie mpx200 gekocht bij de kruidvat, met ook nog 512mb SanDisk
Daarna wm2003 erop gezet, die met hellomoto

Toch nog een paar vragen:

- Ik kan een wav bestand als ringtone inschakelen, nu alleen geen trilfunctie meer, kan dit ook beiden?
- Als ik naar contacten ga en er zijn er 2 met een m en 1 met een n...bij mijn p900 kon ik dan 2 keer op de m drukken, hier zegt ie dan 66...hij lijkt dus op cijfer te zoeken...
Hoe kom ik bij de n?
- Beetje dezelfde vraag als al eerder is gestelt: ik heb een programma van 8mb...die moet worden geinstalleerd, moet ie eerst die cab downloaden, maar dat doet ie niet want dan zit geheugen vol? Kan ik hem niet meteen op Sd kaart zetten?
- Zijn er ook thema's voor te krijgen? Dus niet alleen andere achtergrond, maar echt een totaal nieuw thema?
- Hoe voeg ik bij smsen woorden toe? Ik heb nu wm2003 en hij kent het woord schatke wel, schatje niet, hoe ga je hier mee om?

Nou, ik hoop dat er wat antwoorden op zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
nickpma schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 15:39:
Ik heb eergister ook een mooie mpx200 gekocht bij de kruidvat, met ook nog 512mb SanDisk
Daarna wm2003 erop gezet, die met hellomoto

Toch nog een paar vragen:

- Ik kan een wav bestand als ringtone inschakelen, nu alleen geen trilfunctie meer, kan dit ook beiden?
- Als ik naar contacten ga en er zijn er 2 met een m en 1 met een n...bij mijn p900 kon ik dan 2 keer op de m drukken, hier zegt ie dan 66...hij lijkt dus op cijfer te zoeken...
Hoe kom ik bij de n?
- Beetje dezelfde vraag als al eerder is gestelt: ik heb een programma van 8mb...die moet worden geinstalleerd, moet ie eerst die cab downloaden, maar dat doet ie niet want dan zit geheugen vol? Kan ik hem niet meteen op Sd kaart zetten?
- Zijn er ook thema's voor te krijgen? Dus niet alleen andere achtergrond, maar echt een totaal nieuw thema?
- Hoe voeg ik bij smsen woorden toe? Ik heb nu wm2003 en hij kent het woord schatke wel, schatje niet, hoe ga je hier mee om?

Nou, ik hoop dat er wat antwoorden op zijn!
Antwoord 1: Zet in je profile bij Ring Type: Vibrate and Ring.

Antwoord 2:

Stel je hebt een paar namen:
Bijv.

Marcia
Marloes
Niels

Voor Marcia typ je in 622
Voor Marloes typ je in 627
Voor Niels type je in 64 ..... dit systeem werkt geweldig.

Nog een voorbeeld je hebt Niels ook een achternaam gegeven, Niels Jansen.
Dan kan je ook op jansen zoeken met 52
(Dit is gewoon een soort van T9)

Antwoord 3:
Geen idee.

Antwoord 4:
Ja, google zoeken naar smartphone themes.

Antwoord 5:
Gewoon woord typen zonder T9 en woord wordt auto. in woordenboek toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickpma
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-01 03:24
bedankt voor je antwoorden, ben er nu wel uit!

heb er net trouwens tomtom mobile opgezet, het programma opzich werkt perfect...

en ja geen gps receiver nu, maar daar kan ik toch gewoon een mini-usb receiver op aan sluiten of werkt dat dan niet?
Verder doet alles het! Tomtom 2005 de nieuwste!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
nickpma schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 22:38:

heb er net trouwens tomtom mobile opgezet, het programma opzich werkt perfect...

en ja geen gps receiver nu, maar daar kan ik toch gewoon een mini-usb receiver op aan sluiten of werkt dat dan niet?
Er zijn GPS muizen met USB (deze zijn zelfs fors goedkoper dan de BT versies) mischien moet je eens contact opnemen met je TomTom leverancier of er een USB GPS muis is geschikt voor de MPX200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Niet online
w00t, heb hem nu ook. Wat een heerlijk apparaat! Met de instellingen van hellomoto.com zat ik in een paar minuten op Internet en MSN. Nu even helemaal volpompen en dan WM2003 erop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkel1982
Heey mensen,

Ik heb immidels WM2003 erop geflashed, maar nu zit ik met een probleem, m'n telefoon heb ik vanmorgen opgeladen, toen hij weer vol was wou ik hem weer aanzetten maar dat lukte niet.
Hij bleef hangen bij het Cartman scherm, ik moest naar school en toen ik thuis kwam was hij uit,
ik wou hem weer aanzetten maar dat lukte niet, en als ik de oplader erin steek reageerd hij ook al niet, wat moet ik doen om hem weer goed te krijgen?

Of is m'n phone nu al gaar? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Eisie
nickpma schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 22:38:

waar heb je die gescoord??? die tomtom dan...

[ Voor 6% gewijzigd door D_Eisie op 15-12-2004 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvWijk
Wokkel1982 schreef op woensdag 15 december 2004 @ 16:44:
Heey mensen,

Ik heb immidels WM2003 erop geflashed, maar nu zit ik met een probleem, m'n telefoon heb ik vanmorgen opgeladen, toen hij weer vol was wou ik hem weer aanzetten maar dat lukte niet.
Hij bleef hangen bij het Cartman scherm, ik moest naar school en toen ik thuis kwam was hij uit,
ik wou hem weer aanzetten maar dat lukte niet, en als ik de oplader erin steek reageerd hij ook al niet, wat moet ik doen om hem weer goed te krijgen?

Of is m'n phone nu al gaar? :'(
Belangrijk!

Je moet hem eerst een hard reset geven! Dus: toestel uit, blauwe knop ingedrukt houden en aan/uit knop induwen. Dan komt-ie met Master Reset en druk je op Yes.

Cartman bootlogo? Dan heb je de oude WM2003 rom ;)

[ Voor 5% gewijzigd door AvWijk op 15-12-2004 22:06 ]

Verwijderd

Wie helpt met email instellingen voor Telfort? Verzenden via smtp.telfortmail.nl lukt niet, Telfort kan me niet helpen. Ontvangen lukt gek genoeg wel.

Wie helpt??

• Artcore
  • Niet online
D_Eisie, bedankt, heb nu WM2003 draaien. ;)

Alleen wat ik raar vind, ik kan als 'Home Screen' niet meer 'Basic' kiezen. Ook is die leuke ringtone 'Alberti's Dance' er niet meer in :( ;)

Het laatste is natuurlijk niet zo'n probleem, maar ik hoef niet zo enorm vol Home Screen. Wie kan me daarmee helpen?

Edit: het valt me ook net op dat opstarten echt veel langer duurt, ik denk wel 4x zo lang ofzo. Is dit normaal, hebben jullie dit ook?

Edit2: Ah nee, wat is dit nou? Elke keer als ik 'em uit en weer aan doe, zijn m'n net gesynchroniseerde afspraken weer weg. Ook al m'n instellingen (ringtone etc) zijn weg :'( )

[ Voor 48% gewijzigd door Artcore op 16-12-2004 10:49 ]

• robert-630
  • Niet online
Is het mogelijk om WM2003 te draaien in de Nederlandse taal met jullie flashes/flexen?
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.