Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°
Alles werkt. Behalve MMS
Maar SMSsen is nu zoooo lekker. Eindelijk van het irritante dubbele letters gezeur af
Overal stond dat ik alleen eerst mijn batterij moest opladen alvorens de hard reset moest doen. Maar Jeroen heeft daar natuurlijk geen geduld voor en nu zit ik met de gebakken peren hahaha. Dus ff helemaal opladen en dan Hard Reset. Kan ik wel mooi meteen kijken of sprite het goed doet
Maar valt jullie ook op dat de media player een stuk sneller is geworden. En dat er eindelijk standaard een taskmanager inzit.
Update..
Om je batterij langer mee te laten gaan zet Recieve Incoming Beams uit.
Start --> Settings --> Beam --> Vink UIT
Even kijken of ie nu langer mee gaat. En dat ik dus geen hard reset hoef te doen
[ Voor 13% gewijzigd door Tylen op 08-10-2004 09:05 . Reden: Beam uit. ]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...
Verwijderd
maar kan ik nou wel of niet makkelijk programma's installeren? er zijn paar opmerkingen die elkaar tegenspreken namelijk...
al met al zijn de eigenaren er wel blij mee? zowieso in design vind ik hem stukken mooier dan de SPV E200.. de allernieuwste is me te duur
Als je hem bij Orange haalt is ie gelocked. Dan kan je er dus geen applicaties op zetten die Orange niet gecertificeerd heeft ('goedgekeurd'). En je raad het al: bijna niks is gecertificeerd. Orange heeft helemaal geen zin om die moeite te doen. Maar ze hebben hem gelocked, omdat de 'gewone' gebruiker er dan niet mee kan gaan klooien en de helpdesk dus minder belast wordt. (Dit staat los van een eventuele SIM-lock die er op kan zitten, dat weet ik niet.)Verwijderd schreef op 10 oktober 2004 @ 22:29:
ik ben van plan deze ook te halen icm een Orange Free 20 2jr...
maar kan ik nou wel of niet makkelijk programma's installeren? er zijn paar opmerkingen die elkaar tegenspreken namelijk...
al met al zijn de eigenaren er wel blij mee? zowieso in design vind ik hem stukken mooier dan de SPV E200.. de allernieuwste is me te duur
Die 'applicatie-lock' is er overigens wel af te halen, maar hoe precies weet ik niet.
Verwijderd
Het is namelijk het voordeligst voor mij als ik bij Orange neem.. 2 jr 20 euro de maand.. hoef ik geen bundels erbij te halen ed
*edit: ik wil hem zo goed als zeker gaan halen
Ik wil echter nog paar vragen beantwoord als dat mogelijk is
- Ik ga van Vodafone prepaid naar Orange Free 20.. ik zet me nummer over dit gaat ongeveer 2 weken duren.. totdan stop ik de prepaid van Vodafone erin.. no problemo! maar... is het makkelijk op deze telefoon om mijn contacten er heen te kopieren en vervolgens op de sim van Orange te zetten?
-En kan nog iemand contact met me opnemen over unlocken van het toestel.. ik wil namelijk er dan wel GBA/Nes emulators eropzetten en ik wil andere codecs kunnen installeren
-wie weet goede tutorial (geloof me ik heb echt veel gezocht op google enzo
bij voorbaat dank
[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2004 17:44 ]
Verwijderd
Contract komt namelijk morgen binnen en wil hem zo snel mogelijk op post doen ZOLANG ik paar dingen weet
(ik wil zo snel mogelij komdat ik niet weet hoe lang de 0 euro actie duurt)
Verwijderd
Daarom leek het me nuttig om jullie even te laten weten dat deze GSM in België zonder abonnement of locks maar een goeie 180 € kost.
http://www.phonehouse.be
momenteel is er ook een actie van deze gsm +128MB geheugenkaart voor 200€ maar dat is zover ik weet enkel bij phonehouse.
Waarom zou je de namen op de sim willen zetten? Zet ze gelijk op de telefoon, dan beschik je ook over alle invoervelden. Naam, Adres, website, email, etc... die allemaal gesyncd worden met OutlookVerwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 08:30:
zou iemand die dat weet mij kunnen mailen op wolsinkpower @ hotmail punt com ???
Het is namelijk het voordeligst voor mij als ik bij Orange neem.. 2 jr 20 euro de maand.. hoef ik geen bundels erbij te halen ed
*edit: ik wil hem zo goed als zeker gaan halen![]()
Ik wil echter nog paar vragen beantwoord als dat mogelijk is![]()
- Ik ga van Vodafone prepaid naar Orange Free 20.. ik zet me nummer over dit gaat ongeveer 2 weken duren.. totdan stop ik de prepaid van Vodafone erin.. no problemo! maar... is het makkelijk op deze telefoon om mijn contacten er heen te kopieren en vervolgens op de sim van Orange te zetten?![]()
-En kan nog iemand contact met me opnemen over unlocken van het toestel.. ik wil namelijk er dan wel GBA/Nes emulators eropzetten en ik wil andere codecs kunnen installeren
-wie weet goede tutorial (geloof me ik heb echt veel gezocht op google enzo) voor het omzetten van bestanden naar smartphone 2002 mediaplayer compatible videobestanden? en dan ook op de juiste resolutie en het liefst landscape (dus 90 graden gekanteld) << vind ik 1 van de belangrijkste dingen
bij voorbaat dank
Film bestanden omzetten doe je gewoon in Windows Movie Maker. Die standaard in Windows XP zit. als je eeb projet op wilt slaan dan kies je gewoon smartphone standard. Itsesimpel....Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 08:30:
zou iemand die dat weet mij kunnen mailen op wolsinkpower @ hotmail punt com ???
*edit: ik wil hem zo goed als zeker gaan halen![]()
Ik wil echter nog paar vragen beantwoord als dat mogelijk is![]()
- Ik ga van Vodafone prepaid naar Orange Free 20.. ik zet me nummer over dit gaat ongeveer 2 weken duren.. totdan stop ik de prepaid van Vodafone erin.. no problemo! maar... is het makkelijk op deze telefoon om mijn contacten er heen te kopieren en vervolgens op de sim van Orange te zetten?![]()
-wie weet goede tutorial (geloof me ik heb echt veel gezocht op google enzo) voor het omzetten van bestanden naar smartphone 2002 mediaplayer compatible videobestanden? en dan ook op de juiste resolutie en het liefst landscape (dus 90 graden gekanteld) << vind ik 1 van de belangrijkste dingen
bij voorbaat dank
Verwijderd
Ik heb bij mijn moviemaker geen Smartphone standardJeroen_Tielen schreef op 12 oktober 2004 @ 08:54:
[...]
Film bestanden omzetten doe je gewoon in Windows Movie Maker. Die standaard in Windows XP zit. als je eeb projet op wilt slaan dan kies je gewoon smartphone standard. Itsesimpel....
@Karlok:
als ik ze op de mobiel zet he.. kan ik ze dan ook makkelijk naar de pc doen en dan weer later terug naar de mobiel? Ivm flashen.. mogelijke hardresets.. etc
dat is het hem juist met de sim.. als je flasht of hardreset doet gebeurt er niks met de sim maar ben wel al mijn contacten op mobiel zelf kwijt
Verwijderd
O ja.. hoe komt het nou dat ik in moviemaker geen smartphone profiel heb?
*edit:
kan niet w88 tot contract er is.. :P!!!!! unlocken trouwens van dit mobieltje is weer op de "legale Orange" manier mogelijk .. de nieuwere toestellen ieder geval
lekker Snes/Doom/Dukenukem3/GBC spelen
*edit2:
oja .. ik heb moviemaker 1.. maar wil geen 2 omdat ik dan ook SP2 moet installeren en dat wil ik (nog) niet
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2004 09:57 ]
Maar vervolgens mij staat er dan bij pocketpc wel de juiste resolutie.
Hij is iig te kiezen
Ik heb sowieso Movie Maker 2 thuis. Kan het hier niet zo 1, 2, 3 zien omdat ik het op mijn werk niet op de pc heb staan.
Synchroniseren gaat snel dus elke week ffies doen. Of als je zoals ik een Exchange 2003 hebt. Elke dag automatisch over GPRS
Update.
Heb ff de eigenschappen van een film bekeken die ik gemaakt had in Movie Maker 2. Resolutie is 208x160
[ Voor 12% gewijzigd door Tylen op 12-10-2004 13:41 ]
Verwijderd
*edit:
wtf? hij staat nu wel met juiste reso in moviemaker1? hmm ik ga serieus aan mezelf twijfelen hiero...
echter vind ik de stap beetje raar.. 218 kbps heb je 15 frames.. bij 143 8 fps.. is wel erg laag
en ik heb denk iets leuks gevonden
heb je hier ook ervaring mee? zo ja.. wat bevalt je beter? WMV of Divx?
*edit 2:
ik heb die van 218 kbps genomen.. en vervolgens ook zelfde video geencodeerd met pocketdivxencoder naar zelfde grootte...
conclusie: WMV kicks Xvid ass!
[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2004 14:35 ]
Er is wel een tool DVD 2 Smartphone welke betaplayer installeeerd en vervolgens op je pc een dvd encode naar je smartphone formaat. en als je wilt inclusief ondertiteling. Vervolgens zet je die op je sdcard en gaaaaaan... hahaha.
Nog niet zelf getest maar klinkt wel leuk..
Verwijderd
en nu hopen dat het contract vandaag nog binnen komt
*edit:
contract is gister niet binnengekomen.. heb ze gebeld en ze hebben 2e opgestuurd dus vandaag moet er eentje komen
De MPx100 ondersteunt Java en WMA.. kan deze dat ook als ik hem upgrade naar 2003? en wat voor voor/nadelen zitten er aan 2003 op deze mobiel?
[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2004 10:19 ]
Verwijderd
Ik heb een mpx 200 overgekocht en nu wil ik gaan synchroniseren met mijn pc. Maar ik heb een gebruikersnaam,wachtwoord en naam van de Microsoft Mobile Information Server noidg en hoe kan ik daaraan komen. Is er iemand die mij daarmee kan helpen stuur dan a.u.b. een mailtje naar simon_frijters@hotmail.com of janfrijters@planet.nl. Alvast heel erg bedankt.
Simon
Ik zou even een hard-reset doen omdat je hebt overgekocht van iemand.Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 15:59:
Beste mensen,
Ik heb een mpx 200 overgekocht en nu wil ik gaan synchroniseren met mijn pc. Maar ik heb een gebruikersnaam,wachtwoord en naam van de Microsoft Mobile Information Server noidg en hoe kan ik daaraan komen. Is er iemand die mij daarmee kan helpen stuur dan a.u.b. een mailtje naar simon_frijters@hotmail.com of janfrijters@planet.nl. Alvast heel erg bedankt.
Simon
Naar mijn weten is er verder alleen nog maar een duitse taal. Je kan wel nederlandse T9 krijgen.F.U.B.A.R schreef op 14 oktober 2004 @ 18:48:
Ik heb mijn MPx200 geflasht naar SmartPhone OS 2k3, kan ik de taal ook nog in iets anders dan US English krijgen?
Verwijderd
Hoi,Karlok[JY-616] schreef op 14 oktober 2004 @ 17:20:
[...]
Ik zou even een hard-reset doen omdat je hebt overgekocht van iemand.
Hoe moet ik precies die hard reset uitvoeren? En als ik dat gedaan heb moet ik alsnog een gebruikersnaam en wachtwoord hebben denk ik, maar hoe kom ik daar dan aan? Laat het even weten a.u.b.
Alvast bedankt,
Simon ..
Verwijderd
Veel succes.. alles wat ik hier lees kan mij weer helpen met mijn aankomende MPx200
*is blijjjjjjjj want contract is opgestuurd :D*
Verwijderd
Ik heb een motorola mpx 200 gekocht alleen ik kan nu niet synchroniseren met mijn pc omdat ik een gebruikersnaam en wachtwoord nodig heb. Mij is aangeraden om een hard reset te doen maar hoe kan je dat doen? En als ik dat gedaan heb kan ik daarna gewoon zelf mijn gebruikersnaam en wachtwoord instellen of moet ik die ergens aanvragen ofzo? Laat het a.u.b. even weten.
Alvast bedankt,
Simon ..
Bij Settings -> Regional Settings kan je de interface taal instellen. Ik kan kiezen voor Italiaans, Duits, Engels, Frans en Spaans (geen NL dus, maar dat zou ik niet eens willen).F.U.B.A.R schreef op 14 oktober 2004 @ 18:48:
Ik heb mijn MPx200 geflasht naar SmartPhone OS 2k3, kan ik de taal ook nog in iets anders dan US English krijgen?
Daarnaast heb ik de volgende talen bij T9 beschikbaar: Zweeds, Portugees, Norweegs, Nederlands, Italiaans, Frans, Spaans, Engels, Duits en Deens.
En dat allemaal met een WM2003 geflashte phone. M.a.w.: het kan, als je maar de juiste ROM image hebt...
Een hard reset brengt je telefoon terug in de 'fabrieks-toestand'. Dus alle data is weg, alle programma's die je zelf geinstalled hebt weg, etc. De hard reset kan je doen door de telefoon uit te zetten, dan de blauwe knop ingedrukt te houden en dan de phone aan te zetten (met de blauwe knop ingedrukt dus). Dan vraagt ie op een gegeven moment of ie een reset moet doen... Dit kan wel 5 minuten duren, waarbij de telefoon 'dood' lijkt. Geduld hebben dus, en niet na een paar minuten de batterij loshalen of zo. Ow ja, belangrijk! Doe de reset alleen met een hele volle batterij...Verwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 12:19:
Hoi,
Ik heb een motorola mpx 200 gekocht alleen ik kan nu niet synchroniseren met mijn pc omdat ik een gebruikersnaam en wachtwoord nodig heb. Mij is aangeraden om een hard reset te doen maar hoe kan je dat doen? En als ik dat gedaan heb kan ik daarna gewoon zelf mijn gebruikersnaam en wachtwoord instellen of moet ik die ergens aanvragen ofzo? Laat het a.u.b. even weten.
Alvast bedankt,
Simon ..
Om te syncen met je PC heb je geen wachtwoord of zo nodig. Je installeert ActiveSync op je PC (te halen bij MS) je prikt je telefoon in de USB en dan moet je een paar keer klikken ("ja, ik wil een partnership" etc.) en klaar is klara. Je phone zal nu syncen met Outlook (NIET Outlook Express). Tevens kan je nu via My Computer naar je telefoon browsen en er bestanden opzetten etc.
Succes.
Er zit een SIM manager programma op de phone. Daarmee kan je contacts van de SIM naar de phone verplaatsen en terug. Zo kan je dus makkelijk de contacts van de ene SIM kaart anar de andere kopieren.Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 08:30:
<snip>
- Ik ga van Vodafone prepaid naar Orange Free 20.. ik zet me nummer over dit gaat ongeveer 2 weken duren.. totdan stop ik de prepaid van Vodafone erin.. no problemo! maar... is het makkelijk op deze telefoon om mijn contacten er heen te kopieren en vervolgens op de sim van Orange te zetten?
<snip>
Verwijderd
Ik was een beetje uit aan het zoeken in welke map dat ik mijn liedjes kon zetten. Uiteindelijk is dat de map bij application data en dan naar sounds volgens mij is dat ook zo? Ik had van tevoren het in Windows Media Player Temp gezet maar nu wil ik eigenlijk deze hieruit verwijderen maar dat gaat niet, hoe moet dat dan? En ik heb er nu een lied opstaan en er is al geen ruimte meer schijnbaar, kan dat?
Laat het a.u.b. even weten.
Alvast bedankt .
Simon ..
Ik heb enkel de Engelse en Duitse T9's.Dr.Cheeks schreef op 15 oktober 2004 @ 12:59:
[...]
Bij Settings -> Regional Settings kan je de interface taal instellen. Ik kan kiezen voor Italiaans, Duits, Engels, Frans en Spaans (geen NL dus, maar dat zou ik niet eens willen).
Daarnaast heb ik de volgende talen bij T9 beschikbaar: Zweeds, Portugees, Norweegs, Nederlands, Italiaans, Frans, Spaans, Engels, Duits en Deens.
En dat allemaal met een WM2003 geflashte phone. M.a.w.: het kan, als je maar de juiste ROM image hebt...
Mail me maar als je een multi-language WM2003 ROM wilt hebben...
Als je geen extra geheugenkaart in de phone gestopt hebt is het inderdaad snel gedaan. Er is maar een paar Mb vrij in de phone zelf. Daar kan je amper 1 of 2 mp3's/wma's op zetten. Je moet er dus even een extra geheugenkaart in doen, die kosten niet zoveel meer, voor een paar tientjes heb je 64Mb of zo, kan je toch een stuk meer bij je hebben.Verwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 22:18:
Hoi,
Ik was een beetje uit aan het zoeken in welke map dat ik mijn liedjes kon zetten. Uiteindelijk is dat de map bij application data en dan naar sounds volgens mij is dat ook zo? Ik had van tevoren het in Windows Media Player Temp gezet maar nu wil ik eigenlijk deze hieruit verwijderen maar dat gaat niet, hoe moet dat dan? En ik heb er nu een lied opstaan en er is al geen ruimte meer schijnbaar, kan dat?
Laat het a.u.b. even weten.
Alvast bedankt .
Simon ..
Verwijderd
ik heb vandaag mijn pakketje opgehaald.. mpx200 heel leuk
maar.. er zit geen geheugenkaart bij maar een camera
ik vind wel cool.. MAAR.. een geheugen kaart ram ik er met gemak in.. de camera durf ik niet echt erin te rammen .. als ik duw klikt hij er niet in maar hij moet nog verder
wat is dit?
Verwijderd
*edit:
overzetten is gelukt alleen heel irritant..
voorbeeld op mijn Oude mobiel (Sony CMD-J5):
Persoon A:
-mobiel
-thuistelefoon
op deze doet hij:
Persoon A:
-mobiel
Persoon A:
-thuis
heeel irritant dus want zo is mijn contacten lijst veel langer !
+hij heeft alle nummers overgenomen als 06 (zoals ik ze ook had..) maar deze mobiel herkent de nummers niet als ze een smsje sturen want dan is het +316
hoekan ik dit verhelpen
[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2004 16:01 ]
Ik denk dat je dat toch 'met de hand' moet verhelpen. Maar zoals je zelf al aangeeft kan je dat veel makkelijker achter de PC (met muis/toetsenbord) doen in Outlook. Gewoon je phone in de sync hangen en dan op de computer de boel wijzigen/editen, dan wijzigt de phone vanzelf mee.Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 15:49:
ik snap ff niet hoe ik mijn contactpersonen van me oude sim (die nog werkt) kan overzetten naar me mobiel? hoe moet dat
?
*edit:
overzetten is gelukt alleen heel irritant..
voorbeeld op mijn Oude mobiel (Sony CMD-J5):
Persoon A:
-mobiel
-thuistelefoon
op deze doet hij:
Persoon A:
-mobiel
Persoon A:
-thuis
heeel irritant dus want zo is mijn contacten lijst veel langer !hoe kan dit verholpen worden? eventueel via outlook oid..
Door de nummers er als +316... in te zetten+hij heeft alle nummers overgenomen als 06 (zoals ik ze ook had..) maar deze mobiel herkent de nummers niet als ze een smsje sturen want dan is het +316
hoekan ik dit verhelpen?
Verwijderd
en dan nog één ding
In applicaties (emulators bijvoorbeeld) waar je veel op een knop moet drukken.. of inhouden (heen en weer lopen) ... is het heel irritant dat die knoppen steeds geluidje maken en hij word ook traag als je de knop inhoud? hoe kan dat? weet je hier wat op misschien ?
Heb je hem eindelijkVerwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 15:12:
huh..
ik heb vandaag mijn pakketje opgehaald.. mpx200 heel leuk
maar.. er zit geen geheugenkaart bij maar een camera?
ik vind wel cool.. MAAR.. een geheugen kaart ram ik er met gemak in.. de camera durf ik niet echt erin te rammen .. als ik duw klikt hij er niet in maar hij moet nog verderalleen ik heb gevoel als ik nog harder duw ik iets mol
wat is dit?
Verwijderd
Heb nu ook Betaplayer op SD geinstalleerd en het werkt nu perfect
Ik krijg btw nog een geheugenkaart opgestuurd.. ik hoorde die erbij te hebben.. maar kreeg een camera ipv geheugenkaart
edit:
hoe kan ik mp3 als ringtones gebruiken? wie weet daar een programma voor
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2004 20:29 ]
Kan niet.
Even omzetten naar wav. En die kan je wel instellen.
Verwijderd
dus er is wel software voro..
Of wma met WM2003Jeroen_Tielen schreef op 21 oktober 2004 @ 12:52:
MP3 als ringtone...
Kan niet.
Even omzetten naar wav. En die kan je wel instellen.
Verwijderd
kan iemand mij vertellen wat de gegevens zijn zodat ik deze handmatig kan invoeren.
Verwijderd
kortom.. wat zijn de voor en nadelen in het KORT?
SMS 100 keer beter....
Batterij doet het ietsjes langer.
Stndaard een task manager.
Media player is sneller.
nieuw spelletje
etc etc etc...
Nadelen.
Geen MMS.
[ Voor 5% gewijzigd door Tylen op 22-10-2004 10:33 ]
Verwijderd
kan je me een link misschien PM'en waar staat hoe ik het moet doen ed
vast bedankt
wolsinkpower[at]hotmail punt com
Verwijderd
Ik heb nu een nummer in me telefoon staan (ik krijg van de week mijn geheugenkaart binnen) maar die krijg ik niet gewist. Ik heb hem in ISPM en dan in de map Application Data en dan Sounds daar heb ik het nummer ingezet en als ik hem wil verwijderen krijg ik een melding dat het is mislukt. Hoe kan ik het alsnog verwijderen? En de opening voor je oortelefoon is kleiner dan de oortelefoons die in je discman gaan bijv. Moet je dan een speciale oortelefoon ervoor kopen?
Alvast bedankt ..
Simon ..
Even je telefoon restarten, of bij Resource manager alle appsz killen. Misschien houd een programma um nog vast.Verwijderd schreef op 24 oktober 2004 @ 16:24:
Hoi,
Ik heb nu een nummer in me telefoon staan (ik krijg van de week mijn geheugenkaart binnen) maar die krijg ik niet gewist. Ik heb hem in ISPM en dan in de map Application Data en dan Sounds daar heb ik het nummer ingezet en als ik hem wil verwijderen krijg ik een melding dat het is mislukt. Hoe kan ik het alsnog verwijderen? En de opening voor je oortelefoon is kleiner dan de oortelefoons die in je discman gaan bijv. Moet je dan een speciale oortelefoon ervoor kopen?
Alvast bedankt ..
Simon ..
Verwijderd
Is het waar dat het hoort dat je oortelefoontjes van bijv. je discman niet in je Motorola MPX 200 passen? En hoe duur zijn die oortelefoontjes dan? En hoe duur is zo'n camera? Alvast bedankt ..
Simonus ..
Verwijderd
en camera? verschilt.. ligt echt aan de site..
in nederland 100-200 en in Engeland 80 euro ongeveer... (of je hebt geluk zoals mij.. en je krijgt door een foutje gratis eentje bij je motorola
Verwijderd
Hoi,Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 10:49:
je moet een 3,5>>2,5 jack "converter" halen zodat je gewone oordopjes erin passen.. maar die steken dan dus wel wat uit..
en camera? verschilt.. ligt echt aan de site..
in nederland 100-200 en in Engeland 80 euro ongeveer... (of je hebt geluk zoals mij.. en je krijgt door een foutje gratis eentje bij je motorola)
Bedankt voor je reactie. Maar steek het er dan echt ver buitenuit of valt het mee. Want als dat geen gezicht is koop ik gewoon oordopjes die daarin passen en hoe duur zijn die eigenlijk?
Alvast bedankt ..
Simonus ..
Verwijderd
de camera.. die steekt heel ver uit.. ik gebruik hem dan ook eigenlijk niet
Verwijderd
Ga naar MMS Setup.
Kies daar Profiel
Kies daar het Telfort NL MMS Profiel.
Voor de mensen die geen profielen in hun MPX200 hebben zitten, dit zijn de instellingen voor JMMS:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| MMSC: http://mmsc.mms.telfort.nl:8002 Data verbindingen: Telfort NL MMS Gateway: Wap 1.0 Gateway IP Adres: 193.113.200.195 Poort:9201 Decoderen: Binair coderen |
Als je onder Data verbindingen geen Telfort NL MMS kan selecteren dan moet deze verbinding eerst aangemaakt worden. Bestaat de verbinding al wel dan moet deze nog wel aangepast worden, want hier klopt één en ander ook niet.
Ga hiervoor naar Instelligen, Dataverbindingen, Menu, Verbind. bewerken.
Kies 4. GRPS-verbindingen
Kies Telfort NL MMS (Is deze verbinding niet voorhanden kies dan (Menu/Toevoegen en maak hem zelf aan)
Plaats hier de volgende gegevens:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| Maakt verbinding met: MMS-verbinding Toegangspunt: multimedia Gebruikersnaam: <niets invullen> Wachtwoord: <niets invullen> Primaire DNS: 0.0.0.0 Secundaire DNS: 0.0.0.0 Ip-adres: <niets invullen> |
Zorg ervoor dat je MMS bij Telfort geactiveerd hebt en het zou moeten werken. En nu het eindelijk werkt kan je het met gerust hart nooit meer gebruiken. Waarom zou je als je ook kan E-mailen?
En nee, het werkt nog steeds niet met WM2003...
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2004 20:13 ]
Het is niet alleen de 'dikte' van de stekker die anders is, ook de indeling is anders. In de Mpx200 moet de stekker 4 verschillende contactpunten hebben (links, rechts, microfoon en aarde) ipv 3 van een normale koptelefoon (die heeft geen microfoon contactpunt). Als je dus een normale passende koptelefoon hebt, dan makt ie niet goed contact en zul je maar aan 1 oor geluid hebben.Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 10:49:
je moet een 3,5>>2,5 jack "converter" halen zodat je gewone oordopjes erin passen.. maar die steken dan dus wel wat uit..
En om het nog 's erger te maken: de volgorde van de 4 contactpunten van de MPx200 is anders dan van een normale 4 aderige headset+microfoon.
Ergens hoger in deze thread vertel ik precies de volorde van de contactpunten, zoek dat maar efkes op...
Maar het komt er dus op neer dat je niet zomaar een converter kan kopen, maar er 1 moet hebben die speciaal voor de MPx200 gemaakt is. Op het Modaco forum (of Googlend) kan je ze wel vinden...
[ Voor 13% gewijzigd door Dr. Cheeks op 26-10-2004 19:42 ]
Verwijderd
Verwijderd
Op die hello moto site werkt het ook niet echt super. Als ik de MPX 200 bovenaan in het hoofdscherm selecteer en dan op ok druk krijg ik heel scherm met dingen van de MPX 200. Ik wil een nieuw spelletje dus ik druk op downloads, krijg ik van alles te zien van polyfone ringtonen,mp3 spelletjes enz. Druk ik op find out more en dan gaat hij niet verder. Ik zou graag het spelletje tennis addict erop willen zetten maar zolang ik die code niet heb zal daar niks van komen. Hoe kan ik dat spelletje toch krijgen
Verwijderd
Heey,Dr.Cheeks schreef op 26 oktober 2004 @ 19:40:
[...]
Het is niet alleen de 'dikte' van de stekker die anders is, ook de indeling is anders. In de Mpx200 moet de stekker 4 verschillende contactpunten hebben (links, rechts, microfoon en aarde) ipv 3 van een normale koptelefoon (die heeft geen microfoon contactpunt). Als je dus een normale passende koptelefoon hebt, dan makt ie niet goed contact en zul je maar aan 1 oor geluid hebben.
En om het nog 's erger te maken: de volgorde van de 4 contactpunten van de MPx200 is anders dan van een normale 4 aderige headset+microfoon.
Ergens hoger in deze thread vertel ik precies de volorde van de contactpunten, zoek dat maar efkes op...
Maar het komt er dus op neer dat je niet zomaar een converter kan kopen, maar er 1 moet hebben die speciaal voor de MPx200 gemaakt is. Op het Modaco forum (of Googlend) kan je ze wel vinden...
Ik heb eergisteren een simpel convertertje van 2,5 gehaald voor €3.95 en ik heb aan twee oortjes geluid hoor en hij maakt goed contact enzo!
Simonus ..
OK dan! Waar en precies wat? Is voor meer mensen interessantVerwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 17:04:
[...]
Heey,
Ik heb eergisteren een simpel convertertje van 2,5 gehaald voor €3.95 en ik heb aan twee oortjes geluid hoor en hij maakt goed contact enzo!
Simonus ..
Die zoek ik ook nog steeds.Dr.Cheeks schreef op 29 oktober 2004 @ 04:22:
[...]
OK dan! Waar en precies wat? Is voor meer mensen interessant. Al zoek ik nog een 'totaal-oplossing', dus een stereo headset inclusief microfoon en knopje. Met een volume knop erop zou helemaal het einde zijn...
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2004 18:59 ]
Ik heb ooit op het MoDaCo-forum een link gevonden naar een hele mooie. Een soort uitrolbaar draadje wat je in je MPx200 kan stoppen met daaran een microfoon, 'telefoon-opneemknop' en volumeknop. En daarin zat dan een normale (kleine) koptelefoon aansluiting. Ideaal, en 'slechts' iets van $25,-.
Maar ja, zoals dat gaat met die dingen: link nooit meer terug kunnen vinden
Verwijderd
Simonus ..
Echt Stereo en met werkende mic?Verwijderd schreef op 30 oktober 2004 @ 12:05:
Ik heb een converter van 2,5 gehaald voor €3,95. Het is een 2,5 stekkertje die in de telefoon gaat en diep genoeg gaat zodat het een goede aansluiting heeft en hij doet het aan twee kanten van de oortelefoontjes!! Het is een stekkertje van 2,5 wat dus in de telefoon gaat, daartussen zit een klein kabeltje zodat hij niet heel erg veel uitsteekt en aan het andere einde zit dus een klein stekkertje van 3,5 waar je alle normale oortelefoons dus in kan stoppen. Hij is verkrijgbaar bij de betere electra winkel met een groot assortiment aan stekertjes en dat soort dingen voor audio apparatuur enz.
Simonus ..
Verwijderd
Ik heb er alleen oortelefoontjes inzitten dus zonder microfoontje. En ik hoor het geluid aan twee kanten. En het is stereo en dus geen mono!!
Ja, ik snap dat het uit twee kanten komt. Maar is het ook echt stereo. Dus niet dat je eigenlijk bij stereo muziek het linker kanaal over zowel links als rechts komt.Verwijderd schreef op 31 oktober 2004 @ 13:54:
[...]
Ik heb er alleen oortelefoontjes inzitten dus zonder microfoontje. En ik hoor het geluid aan twee kanten. En het is stereo en dus geen mono!!
Verwijderd
Heeft iemand al geprobeerd zijn mpx200 open te slopen en de aansluitingen om te wisselen/solderen, zodat 'normale' stereo headsets het doen en een normaal mini-jack verloopkabeltje werkt als koptelefoon?
Verwijderd
Het is stereo he dus ..Karlok[JY-616] schreef op 31 oktober 2004 @ 18:43:
[...]
Ja, ik snap dat het uit twee kanten komt. Maar is het ook echt stereo. Dus niet dat je eigenlijk bij stereo muziek het linker kanaal over zowel links als rechts komt.
Dus je hoort links zelfde als rechts? En dus niet verschillend?
Ik probeer even zekerheid te krijgen.
[ Voor 16% gewijzigd door Karlok[JY-616] op 01-11-2004 18:50 ]
Verwijderd
ik heb de mpx200 net.
Mijn vraag is nu kan ik met het standaard geheugen er eventueel al mp3'tjes (2 ofzo) opzetten?
Hoe gaat dit het makkelijk of kan je dit met active sync slepen naar een bepaalde folder?
En leest deze .mp3 of moet dit iets anders zijn?
Alvast bedankt.
Verwijderd
Misschien een domme vraag maar toch.Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 20:41:
Hey
ik heb de mpx200 net.
Mijn vraag is nu kan ik met het standaard geheugen er eventueel al mp3'tjes (2 ofzo) opzetten?
Hoe gaat dit het makkelijk of kan je dit met active sync slepen naar een bepaalde folder?
Alvast bedankt.
Ik ben aan het twijfelen tussen een 256mb kaart en een 512mb kaart.
Het verschil is maar 20€ maar is 512mb niet een beetje teveel en heb je al voldoende aan 256mb.
Ik wil voral mp3 gebruiken en kleine filmpjes erop zetten.
En is het ook hoe meer geheugen hoe sneller hij is?
Ja dat kan, makkelijkste lijkt mij gewoon de my documents folder.Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 20:41:
Hey
ik heb de mpx200 net.
Alvast bedankt.
Je kan gewoon bladeren in je mpx200 net als andere externe hd's. Heeft alleen geen schijfletter
Verwijderd
Wat is eigenlijk het verschil tussen beiden en wat is het beste?
SD is beter. MMC is wat ouder alweer, en minder groot in geheugen verkrijgbaar.Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 21:12:
Nu ik zie dat je gereageerd heb als ik geheugen wil kopen speelt het dan een rol of ik SD of MMC koop?
Wat is eigenlijk het verschil tussen beiden en wat is het beste?
Verwijderd
Kijk voor geheugenkaarten even op www.koopdigitaal.nl
Ik heb zelf ook een 512 mb genomen omdat het toch niet veel scheelt met 256 mb qua prijs. Het werkt als een speer en er gaan meer dan 120 nummers op en dan heb ik er ook nummers opstaan van 12 minuten ofzo. En mmc kaarten zijn als het goed is niet meer te verkrijgen of bij een heel enkele zaak nog maar dat is nu zeldzaam. Koop gewoon een sd card en je moet gewoon de normale sd card kopen en geen Ultra II. De ultra II is wel een veel snellere kaart maar die is speciaal voor camera's met speciale spiegelreflexen, dus neem gewoon de normale. Qua merk maakt het niet uit. Er zijn geen slechte merken meer van geheugenkaarten. Maar ik heb gewoon een san disk genomen omdat die toch de uitvinders zijn van de geheugenkaarten en dat merk spreekt mij altijd wel aan, maar zoals ik al zeg merk maakt niet uit want er zijn gewoon geen slechtere kaartjes meer. De twee bekendere zijn SanDisk en Dane Elec en de goedkopere is Kingston schijnbaar. Maar ik heb gewoon voor SanDisk gekozen omdat dat mij wel aanspreekt.
Groeten Simon ..
Verwijderd
Heey,Karlok[JY-616] schreef op 01 november 2004 @ 18:49:
[...]
Dus je hoort links zelfde als rechts? En dus niet verschillend?
Ik probeer even zekerheid te krijgen.
als je zekerheid wilt hebben moet je gewoon even naar een goede zaak gaan die zulk soort dingen verkopen. Want het kan ook zijn dat ik toevallig precies een geschikt ding heb gekocht.
Groeten Simon ..
Hmm... oke.Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 23:16:
[...]
Heey,
als je zekerheid wilt hebben moet je gewoon even naar een goede zaak gaan die zulk soort dingen verkopen. Want het kan ook zijn dat ik toevallig precies een geschikt ding heb gekocht.
Groeten Simon ..
Tijdje geleden al gepost, had dus een orginele stereo headset gekocht van motorola en die doet dus alleen mono

Mailtje gestuurd naar motorola en dat hoort, verkeersveiligheid noemen ze het

Heey, en groeten hoeft niet.
Wat voor effect spiegelreflex heeft op een geheugenkaartje ontgaat mij geheel. Ik denk dat de info van Simon omtrent SD card ultra II niet juist is.Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 23:14:
Heey,
Kijk voor geheugenkaarten even op www.koopdigitaal.nl
Ik heb zelf ook een 512 mb genomen omdat het toch niet veel scheelt met 256 mb qua prijs. Het werkt als een speer en er gaan meer dan 120 nummers op en dan heb ik er ook nummers opstaan van 12 minuten ofzo. En mmc kaarten zijn als het goed is niet meer te verkrijgen of bij een heel enkele zaak nog maar dat is nu zeldzaam. Koop gewoon een sd card en je moet gewoon de normale sd card kopen en geen Ultra II. De ultra II is wel een veel snellere kaart maar die is speciaal voor camera's met speciale spiegelreflexen, dus neem gewoon de normale. Qua merk maakt het niet uit. Er zijn geen slechte merken meer van geheugenkaarten. Maar ik heb gewoon een san disk genomen omdat die toch de uitvinders zijn van de geheugenkaarten en dat merk spreekt mij altijd wel aan, maar zoals ik al zeg merk maakt niet uit want er zijn gewoon geen slechtere kaartjes meer. De twee bekendere zijn SanDisk en Dane Elec en de goedkopere is Kingston schijnbaar. Maar ik heb gewoon voor SanDisk gekozen omdat dat mij wel aanspreekt.
Groeten Simon ..
ASUS A8NE AMD Athlon 64 3500+ - Corsair ValueRam 2 x 512 PC3200 - Asus 7900GT PCIe 256 MB DDR3 - NEC ND3550A - NEC DV5800D - 2 x MaxtorDiamondMAX 10 SATA II - Logitech Z640 speakerset - Pabst Fans 12db en een chieftec bigtower
Verwijderd
Als je nu is goed leest, kan je lezen dat ik heb gezet dat een Ultra II kaart speciaal voor spiegelreflex camera's is. Dus spiegelreflex op geheugenkaart is geen enkele sprake van. Alleen dat een Ultra II kaart dus niet voor de telefoon is maar voor speciale speigelreflex camera's dus je moet voor je MPX 200 een normale sd card nemen. Een kennis van mij is professioneel fotograaf dus die zal dat best wel weten denk ik dat Ultra II kaarten alleen geschikt zijn voor speciale spiegelreflex fotocamera's.Bajoran schreef op 02 november 2004 @ 09:55:
[...]
Wat voor effect spiegelreflex heeft op een geheugenkaartje ontgaat mij geheel. Ik denk dat de info van Simon omtrent SD card ultra II niet juist is.
Groeten Simon ..
GBP 15.59.
Hmmm... iemand ergens goedkoper gezien?
Weet niet hoe lang het inmiddels al is maar op motorola.nl zijn enkele ID&T ringtones te krijgen.
[ Voor 28% gewijzigd door Karlok[JY-616] op 02-11-2004 16:09 ]
Verwijderd
Die ringtones zijn er al een tijdje hoor. Maar als je iets meer opslaggeheugen hebt kan je helemaal zelf weten welk liedje je als beltoon wilt hebben. Je moet gewoon het mp3 bestand dat je als beltoon wilt hebben omzetten in wav en dan kan je hem als beltoon gebruiken. Als je een lied omzet in wav wordt het bestand al snel meer dan 10 mb!Karlok[JY-616] schreef op 02 november 2004 @ 16:06:
Bij https://www.blueunplugged.com kost de HS525 headset inclusief verzendkosten.
GBP 15.59.
Hmmm... iemand ergens goedkoper gezien?
Weet niet hoe lang het inmiddels al is maar op motorola.nl zijn enkele ID&T ringtones te krijgen.
Groeten Simon ..
Ja, dat wist ik al. Of in mijn geval in .wmaVerwijderd schreef op 02 november 2004 @ 16:43:
[...]
Die ringtones zijn er al een tijdje hoor. Maar als je iets meer opslaggeheugen hebt kan je helemaal zelf weten welk liedje je als beltoon wilt hebben. Je moet gewoon het mp3 bestand dat je als beltoon wilt hebben omzetten in wav en dan kan je hem als beltoon gebruiken. Als je een lied omzet in wav wordt het bestand al snel meer dan 10 mb!
Groeten Simon ..
Verwijderd
Ja dat kan inderdaad ook.Karlok[JY-616] schreef op 02 november 2004 @ 16:45:
[...]
Ja, dat wist ik al. Of in mijn geval in .wma
Niet als je even converteert naar een mono 8bits 11kHz wav. Meer dan dat levert geen verbetering op door je speaker (als ringtone). En dan is een nummer van 4 minuten nog 'maar' 2,5Mb. Maar goed, nog beter is gewoon wma natuurlijk (CBR mono 11kHz op 10kbits/s --> 300Kb voor 4 minuten ringtone.Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 16:43:
[...]
Als je een lied omzet in wav wordt het bestand al snel meer dan 10 mb!
Als is een ringtone van 4 minuten ook weer onzin, zolang gaat je toestel nooit over
http://pc-mobile.net/mpxaa.htm
Hier kan je ook zien (als je goed kijkt) dat de stekker die in de phone gaat 4 'contactpunten' heeft.
Features:
1. 3.5mm stereo jack to accept any quality / expensive headphones.
2. Volume control built in !
3. Microphone built in with answer/end button compatible with original headset.
4. Single earbud is supplied for phone use (use your own expensive headphones for music).
5. Retractable design with no tangling of wires. Retracts to only 10cm and extends to maximum of 85cm.
Wel aan de prijs, $27,40 (dus iets als €22,-), maar dan heb je ook wat (denk ik).
Op deze pagina http://pc-mobile.net/mpx200.htm onderaan zijn ook goedkopere alternatieven te koop voor $6,50, misschien interessant.
Gedkoopste verzendoptie $5,- en minimale credit card bestelling $11,50.
UPDATE:
Bestelling geplaatst. Daadwerkelijke kosten inclusief verzenden €26,81. Levertijd 1 tot 2 weken (winkel zit in Hong Kong).
[ Voor 14% gewijzigd door Dr. Cheeks op 03-11-2004 18:04 ]
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb net mijn mpx200 geflashed naar win 2003, maar nu ben ik die mooie standaard ringtone philedlic (ofzo iets kwijt). Heeft iemand die wav toevalig nog?
Graag mailen naar tijn at tijnonline dot com.
Alvast bedankt.
Tijn
Verwijderd
Hoe kan het dat mijn motorola MPX 200 smsjes van een bepaald nokia toestel niet kan openen en zelfs vastloopt????
groetjes Dictatort
Verwijderd
Ik overweeg een MPX200 te kopen, die ik vooral voor het volgende wil gebruiken (naast bellen natuurlijk): synchroniseren met Outlook 2003.
Weet iemand of dat kan met een standaard MPX200, dus zonder allerlei updates e.d. waarover ik in dit forum heb gelezen.
In de folder die wij vandaag hebben gekregen stond "Geschikt voor alle netwerken" dus simlock vrij neem ik aan en natuurlijk abbo vrijVerwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 21:50:
bliepbliep > simlock, provider, abbo... ???
Geen probleem. Alleen even ActiveSync installeren en gaaaaaaan.....Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 21:38:
Hallo allemaal,
Ik overweeg een MPX200 te kopen, die ik vooral voor het volgende wil gebruiken (naast bellen natuurlijk): synchroniseren met Outlook 2003.
Weet iemand of dat kan met een standaard MPX200, dus zonder allerlei updates e.d. waarover ik in dit forum heb gelezen.
Verwijderd
Ok, bedankt voor je reactie!Jeroen_Tielen schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 11:32:
[...]
Geen probleem. Alleen even ActiveSync installeren en gaaaaaaan.....
Sander
Verwijderd
De 8 Mb SD van m'n videokaart erin blijkt toch ietwat onvoldoende, dus sparen voor een grotere.....
Direct een paar vraagjes:
1. Kan ik ook synchroniseren met een ander adresboek (zoals bijvoorbeeld Thunderbird?) en/of heeft iemand anders een alternatief ipv het 'geweldige' Outlook?
2. Is MMS inmiddels werkend na een upgrade naar WM2003? en zijn er nog bijzondereheden waar ik rekening moet houden na upgraden, durf het nog net niet aan aangezien het toestel 1 dag in m'n bezit is. Is er iemand die de 'originele' WM2002 weet te vinden zodat ik eventueel kan downgraden?
3. Waarom crashed de foon bij het gebruiken van een midi file die wel goed afspeelt onder windows XP?
4. later vast nog veel meer......
Iedereen alvast bedankt voor de antwoorden en ook voor de de andere 22 pagina's met discussies en vragen.... dankzij jullie allemaal zijn al veel vragen beantwoord, zelfs vragen die ik nog niet eens bedacht had :-)
Nog voor de mensen die de Kruitvat aanbieding niet hebben meegekregen:
De telefoon wordt met CD, USB kabel, Leren hoesje met broekriemclip , oplader (100V-240V), accu en nederlandse gebruiksaanwijzing geleverd. Het toestel is SIM-lock vrij.
Dit topic is gesloten.