Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-09 13:25
Ik heb mijn mpx-200 zojuist geflashed en geen probleem. Alles werkt zoals het moet werken. Alleen de settings voor Orange world moet ik even opnieuw doen. Dus die moet ik straks even proberen. MMS schijnt niet te werken las ik, maar dat gebruik ik toch niet.

Verder tot nu toe weinig verschil, het ziet er iets mooier uit vind ik. Maar wat ik het belangrijkste vind is dat als het goed is de accu langer mee gaat. Maar dat verschil weet ik uiteraard nog niet.

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercash
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-10-2024
Rusty schreef op 20 juli 2004 @ 12:19:
Ik heb mijn mpx-200 zojuist geflashed en geen probleem. Alles werkt zoals het moet werken. Alleen de settings voor Orange world moet ik even opnieuw doen. Dus die moet ik straks even proberen. MMS schijnt niet te werken las ik, maar dat gebruik ik toch niet.

Verder tot nu toe weinig verschil, het ziet er iets mooier uit vind ik. Maar wat ik het belangrijkste vind is dat als het goed is de accu langer mee gaat. Maar dat verschil weet ik uiteraard nog niet.
Laat ons maar weten wat de batterij nu doet en wat de dingen zijn die er niet op gaan.
Heb je gezien dat hij ook de firmware van 2002 bijleverd kan dit wel dat hij die meelevert

[ Voor 29% gewijzigd door mistercash op 20-07-2004 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 22:49
Rusty schreef op 20 juli 2004 @ 12:19:

Geen last van minder duidelijke schermteksten?

Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusty
Karlok[JY-616] schreef op 20 juli 2004 @ 14:31:
[...]

Nee totaal geen last van.

En de batterij levensduur zal ik even goed in de gaten houden de komende dagen.
Verder zal ik laten weten als er dingen zijn die niet werken of niet goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 23:33
Karlok[JY-616] schreef op 20 juli 2004 @ 14:31:
[...]

dat komt door cleartype (maakt de letters waziger)

maar dat kan je vrij simpel uitzetten,

ik wacht nog eff een maandje(dan zullen de meeste bugs wel gevonden zijn en de oplossingen ervoor) voordat ik met mpx ga flashen aangezien hij zo nog prima draaid met 2002.

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
Drake schreef op 20 juli 2004 @ 16:56:
[...]

dat komt door cleartype (maakt de letters waziger)

maar dat kan je vrij simpel uitzetten,

ik wacht nog eff een maandje(dan zullen de meeste bugs wel gevonden zijn en de oplossingen ervoor) voordat ik met mpx ga flashen aangezien hij zo nog prima draaid met 2002.
Ik heb um ook geupdate net, is inderdaad een stuk sneller als je door het menu zwerft. En een spelletje erbij :p

Nu alles er weerop installeren.

Edit:
Paar dingen die opvallen.

1) Nieuw spelletje :p
2) Record knop werkt beter dan met 2002
3) SMS en Activesync/Emails zijn gescheiden.
4) EINDELIJK!!!! De optie om standaard een afleveringsrapport te krijgen bij SMS
5) Het kiezen van T9, non T9 of numeric of een andere taal bij tekst invoer is erg makkelijk
6) ............. wordt vervolgd.

[ Voor 33% gewijzigd door Karlok[JY-616] op 20-07-2004 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem net geflashed en het ziet er prima uit .....

Ik ga morgen alles weer installeren, toppie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag nu ook een aanbieding met 2 jaar 30 euro orange. Gratis met die clip-on camera. Staat o.a in Veronice Magazine. Is dit goedkoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusty
Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 22:52:
Ik zag nu ook een aanbieding met 2 jaar 30 euro orange. Gratis met die clip-on camera. Staat o.a in Veronice Magazine. Is dit goedkoop?
Dat is het goedkoopste wat ik gezien heb. Ter vergelijking, ik heb hem 4 maanden geleden ofzo gekocht met een orange free 30 euro 1 jaar abbo voor 200 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wahey
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-03 17:54
Karlok[JY-616] schreef op 19 juli 2004 @ 21:46:
Hoe backup je de huidige rom?
Ik gebruik op het moment Sprite (http://www.spritesoftware...te_backup_smartphone.html) om een backup te maken van m'n telefoon. Werkt goed. Zie ook deze review: www.mtekk.com.au/browse/page864.html.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben hem nu 1 dag aan het testen maar ben tot nu toe positief.

Ziet er allemaal wat flitsender uit maar persoonlijk krijg ik niet het gevoel dat mijn accu nu zo verbeterd is. Gisteravond zat de accu 100% vol en nu 20 uur later is hij alweer op 20% uitgekomen. Ik heb dan ook wel flink gebeld vandaag maar helaas de "5 dagen met je accu zonder op te laden" zit er voor mij niet in.

Wel heb ik het idee dat het menu wat sneller is, tenzij je net opgestart hebt. Dan is ie de eerste 10 tot 20 seconde wat trager.

Geen idee of "cleartype" standaard aan staat of niet, maar het lettertype wat standaard in 2003 staat is wat mij betreft goed. Kan het duidelijk lezen dus geen problemen mee.

Verder is het scheiden van Emails en SMS wel fijn in je inbox en ook het T9 woordenboek is wat completer. Vroeger miste ik nogal wat woorden. Ook is het ding intelligenter geworden doordat hij veel voorkomende woorden nu eerder kiest dan woorden die bijna niet gebruikt worden.

Er zit een extra spelletje bij :-) en ook PocketMSN (gebruik ik toch niet) en Resource Manager ( makkelijk en compleet overzicht van de status van je mpx). Ook is het menu van mijn provider (vodafone) ineens wat duidelijker. Ik kan me alweer niet herinneren hoe het eerst ook alweer was maar in elk geval niet zoals nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
wahey schreef op 21 juli 2004 @ 12:34:
[...]

Ik gebruik op het moment Sprite (http://www.spritesoftware...te_backup_smartphone.html) om een backup te maken van m'n telefoon. Werkt goed. Zie ook deze review: www.mtekk.com.au/browse/page864.html.
Sprite backed je rom NIET op alleen de files en instellingen van windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Cheeks
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-08 21:27
[kleine aanmoediging]
Ga vooral door met schrijven jullie bevindingen over de ROM upgrade naar Windows Mobile 2003. Ik heb mijn MPx200 in bestelling (hij mag verd%$#me wel 's binnenkomen :| ) en lees met plezier nu al jullie opmerkingen.

Een concrete vraag dan maar:
Het schijnt dat als je in Windows Mobile 2002 veel telefoonnummers hebt (200+ of zo, schijnt een beetje te variëren) de Caller-ID niet meer werkt. Als je telefoon gaat zie je niet meer de naam van de persoon staan die je belt (als die wél in je Contacts zit), maar alleen nog het nummer. Dit euvel schijnt in Windows Mobile 2003 verholpen te zijn. Ja? :? :)
[/kleine aanmoediging]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 16:49:
Ik ben hem nu 1 dag aan het testen maar ben tot nu toe positief.

Ziet er allemaal wat flitsender uit maar persoonlijk krijg ik niet het gevoel dat mijn accu nu zo verbeterd is. Gisteravond zat de accu 100% vol en nu 20 uur later is hij alweer op 20% uitgekomen. Ik heb dan ook wel flink gebeld vandaag maar helaas de "5 dagen met je accu zonder op te laden" zit er voor mij niet in.

Wel heb ik het idee dat het menu wat sneller is, tenzij je net opgestart hebt. Dan is ie de eerste 10 tot 20 seconde wat trager.

Geen idee of "cleartype" standaard aan staat of niet, maar het lettertype wat standaard in 2003 staat is wat mij betreft goed. Kan het duidelijk lezen dus geen problemen mee.

Verder is het scheiden van Emails en SMS wel fijn in je inbox en ook het T9 woordenboek is wat completer. Vroeger miste ik nogal wat woorden. Ook is het ding intelligenter geworden doordat hij veel voorkomende woorden nu eerder kiest dan woorden die bijna niet gebruikt worden.

Er zit een extra spelletje bij :-) en ook PocketMSN (gebruik ik toch niet) en Resource Manager ( makkelijk en compleet overzicht van de status van je mpx). Ook is het menu van mijn provider (vodafone) ineens wat duidelijker. Ik kan me alweer niet herinneren hoe het eerst ook alweer was maar in elk geval niet zoals nu.
Ik ben net zo tevreden, cleartype.. tja.. ik kan het wel duidelijk lezen wat er staat, maar het is wel minder scherp dan voorheen.

Alleen heb nog een probleem, kan niet meer MSN-en enzo, omdat ik de T-mobile instellingen niet meer heb.
En ze laten sms-en door motorola, datte werkt niet echt. Want krijgt geen instellingen van ze.

Alleen jammer dat m'n eigen gemaakte homescreen voor 2002 niet op 2003 werkt. Maar ach.. heb ik weer wat te doen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Karlok[JY-616] op 21-07-2004 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeweeherman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09-2024

peeweeherman

energieleverend.nl

is dat .img bestand van 23 Mb de s/w file waar ze in dat word bestand over praten? :?

En werkt bij deze versie 2 alles in een keer, of moeten er nog taalpakketten of zo achteraan worden geflashed? Is er nederlandse T9?

[ Voor 46% gewijzigd door peeweeherman op 21-07-2004 22:22 ]

Check de realisatie van ons energieleverend passiefhuis op energieleverend.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
Dr.Cheeks schreef op 21 juli 2004 @ 18:43:
[kleine aanmoediging]
Ga vooral door met schrijven jullie bevindingen over de ROM upgrade naar Windows Mobile 2003. Ik heb mijn MPx200 in bestelling (hij mag verd%$#me wel 's binnenkomen :| ) en lees met plezier nu al jullie opmerkingen.

Het schijnt dat als je in Windows Mobile 2002 veel telefoonnummers hebt (200+ of zo, schijnt een beetje te variëren) de Caller-ID niet meer werkt. Als je telefoon gaat zie je niet meer de naam van de persoon staan die je belt (als die wél in je Contacts zit), maar alleen nog het nummer. Dit euvel schijnt in Windows Mobile 2003 verholpen te zijn. Ja? :? :)
[/kleine aanmoediging]
200 nummers, lijkt mij extreem veel, denk nietdat ik daar ooit aan kom.
vage bug.. ik heb er persoonlijk nog niks over gehoord
of het in 2003 is verholpen weet ik niet.

2003 is leuk maar ik werk gewoon met 2002 en het werkt prima en snel genoeg het enige echte nadeel lijkt mij dat de batterijtijd met 2003 flink hoger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusty
Peewee_Herman schreef op 21 juli 2004 @ 21:32:
is dat .img bestand van 23 Mb de s/w file waar ze in dat word bestand over praten? :?

En werkt bij deze versie 2 alles in een keer, of moeten er nog taalpakketten of zo achteraan worden geflashed? Is er nederlandse T9?
Ja het .img bestand van 23MB is het image wat op de rom geflashed wordt.
Alles werkt in 1 keer. Er zit bij deze rom geen nederlandse versie, windows is dus in het engels. Echter er zit wel een nederlandse T9 bij.

Verder ben ik nu 1,5 dag verder. Ik heb zeker geen spijt van de flash. Alles werkt nog steeds zoals het moet. Orange world werkt weer.

De menus zijn inderdaad iets sneller dan in 2002. Echter de verbeterde batterij duur merkt ik niks van. De batterij lijkt even snel leeg als met 2002 dus dat is wel jammer.

Verder wat ik bijzonder handig vind is het menutje wat je krijgt als je een sms/mailtje "typt" als je van T9 naar abc of 123 wilt gaan. In 2002 moest je met * alle opties door tot je de juiste kreeg. Nu krijg je een menu en kan je in 1 keer de juiste kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercash
mistercash schreef op 20 juli 2004 @ 13:32:
[...]

Laat ons maar weten wat de batterij nu doet en wat de dingen zijn die er niet op gaan.

[...]

Heb je gezien dat hij ook de firmware van 2002 bijleverd kan dit wel dat hij die meelevert
Weet er nu iemand als dit dan wel mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusty
Ja waarom zou hij de 2002 firmware niet ook meeleveren? Maar ook die is gewoon te downloaden op internet dus ik zou niet weten waarom je die zou willen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Cheeks
Drake schreef op 21 juli 2004 @ 22:17:
200 nummers, lijkt mij extreem veel, denk nietdat ik daar ooit aan kom.
vage bug.. ik heb er persoonlijk nog niks over gehoord
of het in 2003 is verholpen weet ik niet.
<snip>.
Ik gebruik Outlook echt als PIM (Personal Information Manager, vreselijke term, maar goed) dus ook als volwaardig adresboek. Daar zitten nu zo'n 200 Contacts in, maar veel contacts hebben 3 of meer telefoonnummers (mobiel, vast, werk), dus ik zit nu aan iets van 320 telefoonnummers. Zo heel extreem is dat helemaal niet hoor :P. Ik wilde graag zonder gegoochel de boel syncen met m'n telefoon (dus compleet en niet alleen een selectie).

Over die bug: er is een product Photo Contacts wat naast leuke fotootjes en zo expliciet die bug oplost (nu ja, omzeilt eigenlijk). "Caller ID Name Override feature fixes the Caller ID bug in US based Smartphones (i600, MPx200)." Op het Smartphone Thoughts Forum in deze post kan je meer lezen over die bug.

Maar alles leuk en wel, ik kom er binnenkort vanzelf wel achter natuurlijk. 8)

EDIT:
Meer info over de bug (komt hier vandaan):
1. Both the Motorola MPX 200 and Samsung I600 exhibit this behavior, and it
has been alleged that both Motorola and Samsung altered the Caller ID
function to support their particular devices.
2. Photo Contacts 2.0 mitigates this problem somewhat for relatively small
databases, but if you have over 400-500 contacts, you are still officially
SOL.
3. Though frequently referred to by MS/Samsung/Verizon reps as "the"
solution (to do so is far easier than admitting "yeah, it's a bug and we
need to fix it), Photo Contacts also does not support the external display,
period.
4. Evidently European, non-flip style phones do not exhibit this behavior.
5. If/when the caller does happen to work, the caller ID functionality is
further reduced to only displaying the name for the particular number
selected as the default number for a contact.
5. MS/Verizon/Samsung all now admit that it is in fact a bug, but none of
those entities will commit publicly to providing a solution to the existing
customers.
Het gaat dus sowieso alleen om de 2de (buitenste) display. En misschien hebben alleen de US modellen het en gebruikt de Europese versie gewoon de Microsoft code om de Contacts te doorzoeken i.p.v. de crappy code. Ik heb hoe dan ook nog niemand op GoT over deze bug horen praten. (Misschien heeft niemand 200+ nummers? Nah, dat lijkt me niet...)

[ Voor 41% gewijzigd door Dr. Cheeks op 22-07-2004 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercash
Rusty schreef op 22 juli 2004 @ 11:00:
Ja waarom zou hij de 2002 firmware niet ook meeleveren? Maar ook die is gewoon te downloaden op internet dus ik zou niet weten waarom je die zou willen kopen.
Is dit dan de originele versie die er standaard op de mpx200 bij zit? of is dit ook een gekraakte versie?

Hangt dit ook niet af welke soort van mpx200 je hebt? AT & t of orange?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusty
mistercash schreef op 22 juli 2004 @ 12:04:
[...]

Is dit dan de originele versie die er standaard op de mpx200 bij zit? of is dit ook een gekraakte versie?

Hangt dit ook niet af welke soort van mpx200 je hebt? AT & t of orange?
Of het een orginele of gekraakte versie is weet ik niet. Ik deze versie nog nooit bebruikt.

Voor zover ik weet (correct me if I am wrong) zijn er van de verschillende versies van de images. Zowel standaard Motorola mpx200 versies en speciale versies voor bv. Orange en AT&T. Het verschil is dat er dan wat standaard dingen ingesteld staan voor provider en andere logos. Wat er verder precies voor verschil is durf ik niet te zeggen. Ik weet in ieder geval dat de 2003 versie die te downloaden is een motorola versie is die op mijn toestel (met Orange abbo) perfect werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeweeherman

peeweeherman

energieleverend.nl

Ik heb vanavond ook de stap genomen!

Heel even dacht ik dat mijn mpx200 dood was, gelukkig is alles goedgekomen. :-)
Eerste reactie is goed, een heel andere look and feel.
Engels is even beetje onwennig, maar dat komt wel, gelukkig is de NL T9 errug goed!

Al met al een aanrader voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
Ik heb geen problemen met engels menu, al mijn mobiels had ik altijd in engels menu staan.

Wat betreft het accugebruik, dat test heb ik zelf amper kunnen testen.
Heb zelf ook niet echt problemen mee, omdat ie vaak aan usb kabel hangt met active sync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercash
heb op het smartphone website gezien dat er wel redelijk veel mensen zijn die problemen hebben met de nieuwe firmware dat hun batterij veel vlugger leeg is.

Nu bedenk ik is er ook een verschil van soort firmware voor orange mpx200 en die van AT&T?

Welke hebben jullie geinstalleerd en welk soort van mpx200 hebben jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil mn mpx200 ook gaan omzetten naar 2003, maar de installatie wizzard geeft aan dat hij de gsm niet kan vinden. Active-sync geeft wel aan gat hij verbinding heeft. Iemand???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ook nog steeds aan het klooien om mn data-verbindingen van de mpx-200 aan het werken te krijgen.
Heeft iemand de juiste instelling voor KPN voor me.

GreetZ
Roeieber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercash
Weet er iemand of hij nu wel wifi ondersteunt met de wm2003 erop?

http://smartphone.modaco....t=111473&highlight=mpx200

vb een kaartje van sandisk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even iets HEEEEEEL anders:

Mijn MPx200 werkt maar perfect maar ik wordt zo ontzettend STRONTziek van 1 akelig ding. Ik krijg het telkens voor mekaar dat wanneer ik aan het bellen ben ik per ongeluk met mijn vinger tegen de zilveren power-button tik die aan de zijkant zit. Hierdoor gaat de MPx200 uit.

ZEER irritant, iemand iets gevonden waardoor ik de zilveren knop gewoon kan disablen wanneer de gsm al aan staat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faraway
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-09 18:59

faraway

Dank U...

Ik heb zojuist wm2003 erop gezet, en alles werkt vooralsnog prima. Ik dacht eigenlijk dat je met wm2003 het scherm op landscape kon zetten. Ik kan dit alleen niet ontdekken, iemand anders wel? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij kan dit alleen met WM2003 Second Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
mistercash schreef op 23 juli 2004 @ 10:19:
heb op het smartphone website gezien dat er wel redelijk veel mensen zijn die problemen hebben met de nieuwe firmware dat hun batterij veel vlugger leeg is.
Batterij volladen tot 100% hardreset doen en voila.

Ik heb btw 2002 nog gewoon, werkt prima dus waarom moet ik upgraden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeweeherman

peeweeherman

energieleverend.nl

Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 14:33:
Wil mn mpx200 ook gaan omzetten naar 2003, maar de installatie wizzard geeft aan dat hij de gsm niet kan vinden. Active-sync geeft wel aan gat hij verbinding heeft. Iemand???
Heb ergens gelezen dat je active sync juist uit moet zetten, bijv via taakbeheer.
heb ik in elk geval wel gedaan, weet zo niet welke 2 processen het waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeweeherman

peeweeherman

energieleverend.nl

mistercash schreef op 23 juli 2004 @ 15:55:
Weet er iemand of hij nu wel wifi ondersteunt met de wm2003 erop?

http://smartphone.modaco....t=111473&highlight=mpx200

vb een kaartje van sandisk
Als ik dat berichtje zo lees wel, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusty
Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 14:33:
Je moet je telefoon uit zetten en active sync ook. Dan van je richting toetsen je linker indrukken en je usb aansluiten. Windows vind dan een nieuw USB modem. Als die geinstalleerd is kan je de upgrade doen. Dat gaat niet via active sync en je telefoon moet dus uitstaan,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Cheeks
Peewee_Herman schreef op 23 juli 2004 @ 18:11:
[...]
Heb ergens gelezen dat je active sync juist uit moet zetten, bijv via taakbeheer.
heb ik in elk geval wel gedaan, weet zo niet welke 2 processen het waren.
Volgens mij is ActiveSync maar 1 proces en wel 'wcescomm.exe'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeweeherman

peeweeherman

energieleverend.nl

Dr.Cheeks schreef op 21 juli 2004 @ 18:43:
[kleine aanmoediging]

[/kleine aanmoediging]
Op Modaco heeft net iemand gepost dat het bij WM 2003 wel werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alweer even geleden las ik je topic over de settings op een MDA 2 voor T-mobile.

Ook de kl... ding bij mijn werkt niet zoals het hoort, geen internet, geen gprs of mms die goed werkt. Is het bij jou al gelukt? zo ja, kan je mij de setting/volgorde doorspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
Dr.Cheeks schreef op 24 juli 2004 @ 14:42:
[...]

Volgens mij is ActiveSync maar 1 proces en wel 'wcescomm.exe'.
volgens mij ook MCESMgr.exe, maar wcescomm.exe is genoeg om ActiveSync af te sluiten.
Maar bij mijn rom update, heb ik Activesync niet afgesloten.
Gewoon telefoon uit, usb kabel erin, links indrukken van de cursor toetsen en dan foon aan.

Ik heb zelf T-Mobile verbinding toegevoegd, ging makkelijker dan ik dacht.
Heb eerst alle 'Data Connections' verwijdered, daarna een een GPRS Connections toegevoegd, met de volgende instellingen.

Connects to:
The Internet
Access point: internet

Dat was alles, even aanmelden voor msn om te testen, jawor het werkt :)

[ Voor 30% gewijzigd door Karlok[JY-616] op 24-07-2004 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Cheeks
Peewee_Herman schreef op 24 juli 2004 @ 16:53:
[...]
Op Modaco heeft net iemand gepost dat het bij WM 2003 wel werkt!
Cool! Inderdaad. :9 En ik maar denken dat ik met 300+ telefoonnummers een volle lijst had (nee hoor, niks patsen met populair zijn, gewoon m'n complete Outlook contacts :o )

Uit deze Modoco thread:
Thanks so much. I upgraded to 2003 and it works great! I could not get caller ID on the face of my phone while running 2002, but now if finally works. I assumed the problem was that the phone could not sort my 4000 contacts fast enough.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Cheeks
Karlok[JY-616] schreef op 24 juli 2004 @ 22:32:
[...]
volgens mij ook MCESMgr.exe, maar wcescomm.exe is genoeg om ActiveSync af te sluiten.
<snip>
Ik draai de meest recente ActiveSync (versie 3.7.1 build 4034, onder Windows XP), maar MCESMgr.exe heb ik niet draaien. Dus het zal (in elk geval onder XP) wel geen fundamenteel onderdeel van ActiveSync zijn...

Google kent die hele file ook al niet, verdacht hoor >:) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Cheeks
Nog een laatste vraag over de WM2003 upgrade. Ik ben ongeveer 50 pagina's aan Modaco forum pages verder B) en het volgende is me nog niet duidelijk:

In den beginne was er de Duits-only upgrade. Na gesmeek kwam daar een patch op uit met meer talen. Toen ook nog een GSM-stack patch (tegen de GPRS-verbinding waar de time-out niet meer van werkt). Alle drie waren dus nodig voor een correct werkend Engels systeem. Deze 3 files heb ik.

Toen kwam er een update uit waar al meerder talen in geintegreerd waren. De zogenaamde 2de update "MPX200 2003 Update (2)". Check, in de pocket. Ook hierop moet nog de GSM-stack update uitgevoerd worden. Maar die zit niet in the package... Kan hiervoor gewoon de GSM stack update uit het oorspronkelijke Duitse upgrade traject gebruikt worden? Daar staat in de readme:
!!!!!!!!!!!!!! YOU HAVE TO FLASH THE GERMAN MPX200-2003 ROM FIRST !!!!!!!!!!!!!!
maar dat kan je nog uitleggen dat het gaat om het feit dat je WM2003 moet draaien i.p.v. WM2002 en dat de taal verder eigenlijk niet belangrijk is...

Dit soort flashes maken me altijd erg voorzichtig, vandaar dat ik het maar even vraag... O-)

EDIT: Ik heb deze vraag inmiddels ook op MoDaCo gesteld. Als er antwoord komt zal ik het hier even herhalen.

[ Voor 6% gewijzigd door Dr. Cheeks op 25-07-2004 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeweeherman

peeweeherman

energieleverend.nl

Hmm, klinkt inderdaad niet errug duidelijk.
Misschien ook goed om dezelfde vraag bij Modaco te stellen.

Ik heb zelf die patch er niet overeen gehaald, met als gevolg dat GPRS niet vanzelf uitgaat. Nu gebruik ik dat toch weinig, daarna kun je door vlug naar flightmode te gaan de zaak weer afsluiten.

Nu verwacht ik er eerlijk gezegd geen problemen mee, want je betaald toch alleen voor dataverkeer.

GPRS is wat mij betreft het enige minpuntje zover; de batterij lijkt me iets beter, sms is goud nu de meest gebruikte woorden als eerste worden geselecteerd en je sneller kunt wisselen tussen de type invoer, en je hebt een nieuw spelletje :)
Ook clearview ziet er wat mij betreft wel goed uit.

Wat mij betreft is de upgrade zeker de moeite (en de spanning >:) ) waard

[ Voor 10% gewijzigd door peeweeherman op 25-07-2004 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
Dr.Cheeks schreef op 25 juli 2004 @ 01:06:
[...]

Ik draai de meest recente ActiveSync (versie 3.7.1 build 4034, onder Windows XP), maar MCESMgr.exe heb ik niet draaien. Dus het zal (in elk geval onder XP) wel geen fundamenteel onderdeel van ActiveSync zijn...

Google kent die hele file ook al niet, verdacht hoor >:) ;)
Ik heb een hele andere build?? namelijk 3244, maar dan wel onder Win2000.
WCESMgr.exe komt ook alleen tevoorschijn als ik mijn usb kabel inplug.

Sorry, trouwens het is is WCESMgr.exe en geen M, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeweeherman

peeweeherman

energieleverend.nl

Hier build 2148.
Ik dezelfde 2 bestanden, waarvan er 1 zichtbaar wordt als ik inplug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Cheeks
Jongens, jullie hebben gelijk. Ik heb die WCESMgr.exe ook en ook alleen als m'n PDA ingeplugged is (nog geen MPx200, verwacht 'm maandag of dinsdag :P ).

Mijn nieuwere ActiveSync staat in de Tweakers Meuktracker en lijkt gewoon voor alle platformen te zijn (Win9x-2k-XP), hier te vinden: Microsoft ActiveSync 3.7.1 build 4034.

Die GSM update. Sja, op zich is het misschien niet erg dat je GPRS verbinding niet time-out. Maar misschien dat een GPRS verbinding die open staat wel meer van je batterij vraagt, zodat die sneller leeg is. Tip: ik geloof dat ik gelezen heb dat je GPRS verbinding meteen afsluit als je 2x op de 'G' in beeld klikt, ongeveer met ongeveer een seconde tussenpoze. (Maar misschien dat dat alleen maar werkt nadat je de GSM update gedaan hebt.) En trouwens, hoe kan je klikken in je beeld? Niet lijkt me. Ik zal het wel verkeerd onthouden hebben 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
Dr.Cheeks schreef op 25 juli 2004 @ 14:08:
Jongens, jullie hebben gelijk. Ik heb die WCESMgr.exe ook en ook alleen als m'n PDA ingeplugged is (nog geen MPx200, verwacht 'm maandag of dinsdag :P ).

Mijn nieuwere ActiveSync staat in de Tweakers Meuktracker en lijkt gewoon voor alle platformen te zijn (Win9x-2k-XP), hier te vinden: Microsoft ActiveSync 3.7.1 build 4034.

Die GSM update. Sja, op zich is het misschien niet erg dat je GPRS verbinding niet time-out. Maar misschien dat een GPRS verbinding die open staat wel meer van je batterij vraagt, zodat die sneller leeg is. Tip: ik geloof dat ik gelezen heb dat je GPRS verbinding meteen afsluit als je 2x op de 'G' in beeld klikt, ongeveer met ongeveer een seconde tussenpoze. (Maar misschien dat dat alleen maar werkt nadat je de GSM update gedaan hebt.) En trouwens, hoe kan je klikken in je beeld? Niet lijkt me. Ik zal het wel verkeerd onthouden hebben 8)7 .
Ik heb geen GSM update gedaan, ik kan de GPRS verbinding afsluiten door de rode ophangknop ingedrukt te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeweeherman

peeweeherman

energieleverend.nl

Karlok[JY-616] schreef op 25 juli 2004 @ 15:10:
[...]

Ik heb geen GSM update gedaan, ik kan de GPRS verbinding afsluiten door de rode ophangknop ingedrukt te houden.
He, weer wat geleerd!
Het toestel springt dan op lock, wist trouwens niet dat dat handig was met clamshell.

Bij unlocken is de GPRS-verbinding weer inactief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercash
is het nu al mogelijk om te kunnen mms'en met deze update van 2003?

wat zijn nu die problemen die er nog zijn?

[ Voor 29% gewijzigd door mistercash op 25-07-2004 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 17:03:
Even iets HEEEEEEL anders:

Mijn MPx200 werkt maar perfect maar ik wordt zo ontzettend STRONTziek van 1 akelig ding. Ik krijg het telkens voor mekaar dat wanneer ik aan het bellen ben ik per ongeluk met mijn vinger tegen de zilveren power-button tik die aan de zijkant zit. Hierdoor gaat de MPx200 uit.

ZEER irritant, iemand iets gevonden waardoor ik de zilveren knop gewoon kan disablen wanneer de gsm al aan staat ?
Ik herhaal ff mijn vraag,voordat ie verdwijnt achter de horizon :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
Verwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 20:20:
[...]

Ik herhaal ff mijn vraag,voordat ie verdwijnt achter de horizon :'(
Nee ik heb er geen problemen mee, ik denk dat ie niet is uit te schakelen, knopje ligt nog verzinkt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Cheeks
Het antwoord op MoDaCo op mijn vraag over Duitse GSM-stack updates op Engelse WM2003 ROM updates:

Dr. Cheeks wrote (in dit MoDaCo forum):
<snip>
So: can this GSM-stack update be used on a phone which was flashed using the multi-language ROM update ('version 2')?
<snip>
In short, yes - it can. Its working on mine perfectly.
Verschillende mensen hier geven aan dat ze die GSM-stack update niet gedaan hebben. Als je het toch wilt doen maar de update niet kan vinden, mail me dan maar ff (zie profiel).

@mistercash
Je kan (nog) niet MMS-en onder WM2003. Er zit standaard geen MMS applicatie in en de MMS applicaties van WM2002 werken niet onder WM2003. Het is dus wachten tot iemand een MMS applicatie maakt die wel werkt onder WM2003 (al dan niet freeware).

[ Voor 5% gewijzigd door Dr. Cheeks op 25-07-2004 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeweeherman

peeweeherman

energieleverend.nl

Dr.Cheeks schreef op 25 juli 2004 @ 21:28:

[...]

Verschillende mensen hier geven aan dat ze die GSM-stack update niet gedaan hebben. Als je het toch wilt doen maar de update niet kan vinden, mail me dan maar ff (zie profiel).
Ik zag je vraag in Modaco, erg netjes!

Ik weet alleen niet wat die stack nu doet, heeft dat te maken met het niet automatisch afsluiten van GPRS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercash
[b][message=21294207,noline]@mistercash
Je kan (nog) niet MMS-en onder WM2003. Er zit standaard geen MMS applicatie in en de MMS applicaties van WM2002 werken niet onder WM2003. Het is dus wachten tot iemand een MMS applicatie maakt die wel werkt onder WM2003 (al dan niet freeware).
Is het mogelijk zonder mms om kleurenafbeeldingen doortesturen met eventueel een tekst eronder zoals je vroeger al kon voor mms bestond met een nokia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Cheeks
Peewee_Herman schreef op 26 juli 2004 @ 05:52:
[...]
Ik weet alleen niet wat die stack nu doet, heeft dat te maken met het niet automatisch afsluiten van GPRS?
Klopt. Normaal sluit je GPRS verbinding af na een bepaalde (in te stellen) periode van inactiviteit. Zonder die patch kan je instellen wat je wilt, maar blijft de GPRS verbinding gewoon open staan. Op zich is dit misschien niet meteen slecht, maar ik kan me voorstellen dat het meer van je batterij vraagt en misschien dat er zo ook meer (kostbaar) dataverkeer doorheen sijpelt. Plus het hoort natuurlijk niet.
mistercash schreef op 26 juli 2004 @ 12:14:
[...]
Is het mogelijk zonder mms om kleurenafbeeldingen doortesturen met eventueel een tekst eronder zoals je vroeger al kon voor mms bestond met een nokia?
Ik heb geen idee wat je hiermee bedoeld. Nooit een Nokia gehad. (En zal ook nooit een Nokia hebben >:) .)

[ Voor 23% gewijzigd door Dr. Cheeks op 26-07-2004 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeweeherman

peeweeherman

energieleverend.nl

Dr.Cheeks schreef op 26 juli 2004 @ 23:20:
[...]

Klopt. Normaal sluit je GPRS verbinding af na een bepaalde (in te stellen) periode van inactiviteit. Zonder die patch kan je instellen wat je wilt, maar blijft de GPRS verbinding gewoon open staan. Op zich is dit misschien niet meteen slecht, maar ik kan me voorstellen dat het meer van je batterij vraagt en misschien dat er zo ook meer (kostbaar) dataverkeer doorheen sijpelt. Plus het hoort natuurlijk niet.
Dat klinkt goed! Iemand hier die het al heeft geprobeerd of het ook echt werkt?
Wie heeft die patch, want bij msmobiles is ie er af gehaald, waarschijnlijk vanwege teveel dataverkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Cheeks
Peewee_Herman schreef op 27 juli 2004 @ 05:58:
[...]
Wie heeft die patch, want bij msmobiles is ie er af gehaald, waarschijnlijk vanwege teveel dataverkeer.
Ik heb het niet geprobeerd, maar velen op MoDaCo wel en het werkt prima. (Vanochtend kwam de postbode m'n MPx200 brengen, maar ik had geen geld in huis en nu moet ik nog een dag wachten :'( en hem morgen op het postkantoor ophalen :9 ).

Lees anders dit topic op MoDaCo even door. Nu ja, 'even', je bent wel een uurtje of wat aan het lezen. Maar dan weet je wel alle ins and outs van de WM2003 ROM update en de problemen ermee en veel oplossingen.

Ik kan je die GSM-stack ROM update wel mailen (1,77Mb), dan moet je mij maar even een mailtje sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeweeherman

peeweeherman

energieleverend.nl

Dr.Cheeks schreef op 27 juli 2004 @ 13:34:
Lees anders dit topic op MoDaCo even door. Nu ja, 'even', je bent wel een uurtje of wat aan het lezen. Maar dan weet je wel alle ins and outs van de WM2003 ROM update en de problemen ermee en veel oplossingen.

Ik kan je die GSM-stack ROM update wel mailen (1,77Mb), dan moet je mij maar even een mailtje sturen.
Dat topic kende ik al.
Heb ik ook wel helemaal doorgelezen, maar deze patch heb ik gemist.
Het was al laat op de avond toen ik voor het eerst las van WM2003. ;)
Check je mail even, ik heb je een verzoekje gedaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is dit een goeie ruil?

nokia 6600 voor motorola MPx200?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeweeherman

peeweeherman

energieleverend.nl

Verwijderd schreef op 27 juli 2004 @ 17:21:
is dit een goeie ruil?

nokia 6600 voor motorola MPx200?
Als je dat ik dit topic vraagt weet je wat je kunt verwachten ;) :

tuuuuuurlijk, direct doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peewee_Herman schreef op 27 juli 2004 @ 17:28:
[...]

Als je dat ik dit topic vraagt weet je wat je kunt verwachten ;) :

tuuuuuurlijk, direct doen!
nadeel is alleen je kan er geen apps op zetten en er is geen camera ingebouwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeweeherman

peeweeherman

energieleverend.nl

Verwijderd schreef op 27 juli 2004 @ 17:43:
[...]

nadeel is alleen je kan er geen apps op zetten en er is geen camera ingebouwd
Apps installeren is geen enkel probleem, keuze genoeg!

Camera is inderdaad niet aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Cheeks
Hoi hoi hoi :P m'n MPx200 is binnen! _/-\o_

Eén issue die me meteen opvalt (en waar ik al bang voor was):

Ik gebruik Outlook altijd al als adresboek, dus m'n Outlook contacts zijn goed gevuld. En wel op de manier 'zoals dat hoort'. Dus een nummer is als volgt ingevuld:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Veld              Voorbeeld vast      Voorbeeld mobiel
---------------------------------------------------------
Country/Region:   Netherlands, The    Netherlands, The
City/Area code:   020                 06
Local number:     1234567             87654321
Extension:
[ Interpretatie:  +31 (020) 1234567   +31 (06) 87654321 ]
Dat is natuurlijk allemaal fijn en wel, maar +31 (020) 1234567 kan niet gebeld worden natuurlijk. De 0 voor de 06/020 moet ie niet gebruiken! Ik had toch wel verwacht dat de telefoon wat slimmer zou zijn en zou weten hoe het werkt in Nederland. 8)7

Nu kan ik natuurlijk gewoon de 0 weghalen in m'n gegevens, maar dan ga ik bewust gegevens 'verkeerd' invoeren. Dus ik hoop dat ik over een instelling heen kijk waarin ik WM2002 vertel dat die 1ste 0 van de City/Area Code niet gedraaid moet worden. (Idem dito bij herkennen van inkomende gesprekken.)

Als het in WM2003 wel goed werkt, dan is het ook goed. Ik ga toch binnenkort flashen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gasten misschien domme vraag heeft de mpx200 een mmc/sd ingang zodat je extra geheugen bij kan zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 20:53:
gasten misschien domme vraag heeft de mpx200 een mmc/sd ingang zodat je extra geheugen bij kan zetten
jah, kan tot 1 gb in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Nederland krijg je er geen koptelefoon bij.
Ik vraag me af met welke koptelefoon jullie stereo MP3 afluisteren?
Door de vervelende input lijkt niets te werken.....

Trouwens, heeft iemand hier de MMS instellingen voor de MPX200 voor Telfort. Bij mij wil MMS maar niet werken.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 21:30:

Trouwens, heeft iemand hier de MMS instellingen voor de MPX200 voor Telfort. Bij mij wil MMS maar niet werken.... :(
Ik heb de Nokia 8310 headset geprobeerd, maar daar komt alleen mono uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercash
weet er iemand als de update naar 2003 de sim lock weghaalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en hoe zit het met bluetooth?

als je em upgraded naar 2003 zit er dan bluetooth op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercash
joeng hoe kan daar dan ineens bluetooth op gaan zitten dat is toch hardware hoe kan dan software bluetooth maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mistercash schreef op 28 juli 2004 @ 22:59:
joeng hoe kan daar dan ineens bluetooth op gaan zitten dat is toch hardware hoe kan dan software bluetooth maken?
ik weet er dus helemaal niks vanaf

maar hoe kan je bestanden van je pc naar je mobiel zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 21:30:
Koop bij een elektro zaak een 2.5 inch naar 3.5 inch adapter(5 euro), zal zal je hem er compleet insteken zal hij idd mono zijn, trek de adapter een klein stukje terug (even spelen ermee om de juiste stand te vinden) en voila stereo, nu is dit absoluut geen goede oplossing maar met enig knutsel werk kan je ervoor zorgen dat de adapter op de juiste stand in de telefoon zit.

je kan ook speciale 2.5 naar 3.5 inch kabel krijgen via deze site:
http://www.pc-mobile.net/mpx200.htm

kost totaal iets meer dan 11 dollar met verzenden, alleen je kan alleen betalen met een creditcard en laat ik nou nog geen credit card hebben :| (kan wel met paypal maar dan betaal je 20 euro verzendkosten :X 8)7 )

[ Voor 5% gewijzigd door _Drake_ op 29-07-2004 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 23:12:
[...]

ik weet er dus helemaal niks vanaf

maar hoe kan je bestanden van je pc naar je mobiel zetten?
Wat dacht je van de meegeleverde USB -kabel??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusty
Peewee_Herman schreef op 27 juli 2004 @ 05:58:
[...]

Ik heb 2 dagen geleden die GSM stack patch er op gezet omdat ik één van de velen was die problemen had met de accu tijd. Hij was na 1 dag al leeg en ik bel echt weinig. Nu met de GSM stack patch lijkt het probleem over, nu 2 dagen zonder opladen dus ik ben nu echt helemaal tevreden met de upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al enig idee hoe ik MMS instel voor Telfort?

@Drake: bedankt voor je antwoord. Ik ga hier in NL even op zoek naar een dergelijke adapter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercash
mistercash schreef op 28 juli 2004 @ 22:39:
weet er iemand als de update naar 2003 de sim lock weghaalt?
Vraagje herhalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rempx
  • Laatst online: 03-09 23:03
https://secure.mouse2mobile.com/clients/hellomoto/

instellingen laten toesturen! werkt voor T-mobile zowiezo, behalve mms

Via motorola kom je steeds op een enquete uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rempx schreef op 29 juli 2004 @ 14:24:
https://secure.mouse2mobile.com/clients/hellomoto/

instellingen laten toesturen! werkt voor T-mobile zowiezo, behalve mms

Via motorola kom je steeds op een enquete uit.
.. Snik... Telfort staat er niet tussen... :'(

edit: end e telefoon ook niet :(

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2004 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rempx
  • Laatst online: 03-09 23:03
niet :'( staat er wel degelijk tussen. heb ff gekeken. gewoon internet, WAP of e-mail kiezen door ok te klikken en de stappen te volgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doh! ik las je reactie niet goed, daar melde je al dat er geen MMS intellingen staan..
Bij mij werkt i-net enz. gewoon goed, maar MMS niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand wat de voordelen zijn van de motorola mpx200 tegenover de nokia 6600?

want ik zit zeer te twijfelen om mijn 6600 te ruilen voor de mpx200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 18:46:
weet iemand wat de voordelen zijn van de motorola mpx200 tegenover de nokia 6600?

Heb je al gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 18:46:

De foon draait op windows, en je kunt dus gemakkelijk syncen met Exchange Server / Outlook 2000, XP of 2003.

Voor de rest is de mpx200 naar mijn mening een hele slechte telefoon, waar veel aan ontbreekt. De Mpx 220 komt binnenkort uit en dan zal de mpx200 helemaal waardeloos zijn. Even wachten lijkt het devies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
Dr.Cheeks schreef op 28 juli 2004 @ 16:10:
Hoi hoi hoi :P m'n MPx200 is binnen! _/-\o_

Eén issue die me meteen opvalt (en waar ik al bang voor was):

Ik gebruik Outlook altijd al als adresboek, dus m'n Outlook contacts zijn goed gevuld. En wel op de manier 'zoals dat hoort'. Dus een nummer is als volgt ingevuld:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Veld              Voorbeeld vast      Voorbeeld mobiel
Country/Region:   Netherlands, The    Netherlands, The
City/Area code:   020                 06
Local number:     1234567             87654321
Extension:
[ Interpretatie:  +31 (020) 1234567   +31 (06) 87654321 ]
Dat is natuurlijk allemaal fijn en wel, maar +31 (020) 1234567 kan niet gebeld worden natuurlijk. De 0 voor de 06/020 moet ie niet gebruiken! Ik had toch wel verwacht dat de telefoon wat slimmer zou zijn en zou weten hoe het werkt in Nederland. 8)7

Nu kan ik natuurlijk gewoon de 0 weghalen in m'n gegevens, maar dan ga ik bewust gegevens 'verkeerd' invoeren. Dus ik hoop dat ik over een instelling heen kijk waarin ik WM2002 vertel dat die 1ste 0 van de City/Area Code niet gedraaid moet worden. (Idem dito bij herkennen van inkomende gesprekken.)

Als het in WM2003 wel goed werkt, dan is het ook goed. Ik ga toch binnenkort flashen. >:)
Ik voer al mijn gegevens in zonder de eerste 0, heb er geen problemen mee.
Dat deed ik voorheen ook met mijn nokia, omdat ik anders problemen kreeg bij het bellen vanuit het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de mpx200 ontvangen alleen is die gast vergeten een usb kabel mee te geven :s

kan je die usb kabel ook los kopen?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2004 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 19:35:
[...]

De foon draait op windows, en je kunt dus gemakkelijk syncen met Exchange Server / Outlook 2000, XP of 2003.

Voor de rest is de mpx200 naar mijn mening een hele slechte telefoon, waar veel aan ontbreekt. De Mpx 220 komt binnenkort uit en dan zal de mpx200 helemaal waardeloos zijn. Even wachten lijkt het devies
waarschijnlijk heb je zelf niet eens een mpx200 anders wist je wel beter :/ .

-MP3.
-(divx) films.
-games spelen zoals doom en duke3d
-Zeer goed tft scherm.
-Afwerking stijlvol en kwalitatief (stevig).
-MMC/SD kaarten tot 1 gb.
-Echte functionele speakerphone functie.
-veel sofware voor te vinden.
-os makkelijk aanpasbaar (geluiden uiterlijk enz)
-infrarood
-msn
-enz

Wat is er dan slecht aan??? 8)7 |:( :?
Vergeleken met de MPX220 is hij slechter maar opzichzelf is het alles behalve een slechte telefoon (zoek maar een slechte review op internet)
hou er rekening mee dat de mpx 200 van 2003 is, toen was bluetooth veeel minder in gebruik dan nu en al helemaal niet standaard. Tja wm2002 os vergeleken met wm2003 slechter maar alsnog is het opzichzelf geen slecht os(iedergeval beter dan een symbian zoals een nokia 6600).

wat hij mist ?:
bluetooth en wm2003 (hoewel er al een redelijke niet zo legale rom wm2003is) en is dat nu wat de telefoon in jouw ogen slecht maakt :?
dan is een mpx220 ook slecht aangezien het is niets anders dan een opgevoerde mpx200 met bluetooth, wm2003 en in een ander jasje.
en de accutijd had ietsje beter gekund maar dat komt omdat 2002 niet zo zuinig omspringt met de accu als wm2003. (en de mpx220 heeft quad band maar zie eerst een provider te vinden die er gebruikt van maakt).

De mpx220 zal ook vrij duur zijn in het begin, de mpx200 daarin tegen zal dan voor een prikkie van eigenaar wisselen wat prijs/kwaliteit vrij gunstig is.

[ Voor 27% gewijzigd door _Drake_ op 29-07-2004 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 22:06:
ik heb de mpx200 ontvangen alleen is die gast vergeten een usb kabel mee te geven :s

jah dat kan via deze winkel: (zorg wel dat je een creditcard hebt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Cheeks
Karlok[JY-616] schreef op 29 juli 2004 @ 21:14:
[...]
Ik voer al mijn gegevens in zonder de eerste 0, heb er geen problemen mee.
Dat deed ik voorheen ook met mijn nokia, omdat ik anders problemen kreeg bij het bellen vanuit het buitenland.
Hm, daar was ik al bang voor. Ach, op zich is het geen ramp natuurlijk. Ik vind het alleen opmerkelijk dat iets simpels als een 'belregel' ("de eerste 0 van het kengetal niet draaien indien de landcode meegebruikt wordt") niet in de telefoon zit. Zo raar lijkt me dat niet. Dan zou je wel gewoon de velden kunnen invullen 'zoals ze bedoeld zijn'.

Wat hebben die aparte invoervelden anders in godesnaam voor zin, als je ze vervolgens niet naar behoren kan gebruiken. Maak er dan gewoon 1 veld van waar we allemaal netjes iets als +31687654321 invullen :?

Maar goed, ik haal die 0 wel weg, no biggie. Tnx. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kropie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-08 01:55
Drake schreef op 29 juli 2004 @ 23:13:
[...]

jah dat kan via deze winkel: (zorg wel dat je een creditcard hebt.)
je kan gewone mini usb kabel er op aan sluiten eventueel van een cardreader of zo mini usb naar normaal usb 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 22:06:

Hoe kan die dat nou vergeten zijn |:( Die hoort er gewoon bij.
2e hands gekocht zeker? Misschien heb je nog wel ergens thuis zo'n kabel liggen.

Bij je digicam? Minidisc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Karlok[JY-616] schreef op 30 juli 2004 @ 07:07:
[...]

2e hands gekocht zeker? Misschien heb je nog wel ergens thuis zo'n kabel liggen.

lol hij zei dat er geen data kabel bij zit

kan je die kabel ook ergens in de winkel kopen?

want kheb geen creditcard

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2004 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Karlok[JY-616] schreef op 30 juli 2004 @ 07:07:
[...]

Jep! kheb er eentje bij me cameraatje, thnx man! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie heeft een site voor mij met gratis homescreen skins en apps en games?

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2004 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kropie
wie kan helpen aan usb driver van mpx200 ben op vakantie wil wat install doen bij mijn vrienden

heb al gezocht op internet maar kan het niet vinden.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kropie schreef op 30 juli 2004 @ 13:43:
wie kan helpen aan usb driver van mpx200 ben op vakantie wil wat install doen bij mijn vrienden

heb al gezocht op internet maar kan het niet vinden.
_/-\o_
kijk hier eens

scroll helemaal naar beneden

http://www.monolithix.org/SPV_software.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kropie
he bedankt .
(ps ik dacht dat het alleen voor spv was die driver maar werk ook op mpx200)
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wahey
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-03 17:54
Verwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 11:00:
wie heeft een site voor mij met gratis homescreen skins en apps en games?
Kleinweder maakt best wel mooie home screens (vind ik tenminste). Ik zou zeggen oordeel zelf (http://smartphone.kleinweder.ch/downloads/viewkat.php).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wahey schreef op 30 juli 2004 @ 18:52:
[...]

Kleinweder maakt best wel mooie home screens (vind ik tenminste). Ik zou zeggen oordeel zelf (http://smartphone.kleinweder.ch/downloads/viewkat.php).
thnx heb je nog meer sites?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft de instellingen voor internet? (Vodafone Life)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de internet instellingen kan je gewoon selecteren op je telefoon (tenminste, ik heb dat op mijn MPX200).

Kan iemand mij nog helpen met de MMS instellingen van telfort?
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.