After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
ik neem aan dat het voor de verdere netten qua naamgeving hetzelfde is
Hi misschien domme vraagje, die proxy en adress bij rtsp alleen bij rtsp invullen toch? voor http gewoon de orange world (free proxy)?Sabbi schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 17:58:
[...]
Idunno, pagina 48 van de nederlandse handleiding voor de M600 die ik net van SE heb gedownload. Het stuk wat over STREAMEN gaat:
[afbeelding]
ergens in dit plaatje staat het woord proxy, combineer dit met het woord proxy wat bij de orange TV-instellingen staat, en vul de betreffende getalletjes in.
Heb namelijk alles goed ingesteld en de link van cartoon network en ned1 geprobeerd, bij mij geeft die aan dat de link niet werkt? heb trouwens de m600i van se, orange world en internet access werken overigens wel via umts, wat wel prettig werkt, stukken minder lang wachten
*edit* "this link does not appear to be working. do you want to try again?" Dat is exact de msg als ik de links wil openen. */edit*
[ Voor 7% gewijzigd door Mouki_9 op 14-12-2006 23:42 ]
xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7
Verwijderd
Bij mijn verbindingen is het ook de enige met een D logo voor de naam bij de rest is er een soort " = " tegen. (Zal wel per minuut gaan drager gegevens stond op "gegevensoproep" ...)
Niemand een howto hoe ik het werkend krijg onder de E50
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2006 00:30 ]
Wap is idd per minuut betalen. Je moet orange world kiezen wil je onbeperkt kunnen internetten.Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 00:13:
Misschien een domme vraag maar ik heb dus Orange world en gebruik de standaart "Orange Wap" in Opera mini, mijn dataverkeer gaat niet meer omhoog bij mijn-orange maar betaal ik nu niet per minuut?
Maar orange world benader je wel via het apn wap. corrupt moet even in de instellingen van de 'wap' account kijken of het om een inbel of een ps (gprs) account gaat.jules schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 09:44:
[...]
Wap is idd per minuut betalen. Je moet orange world kiezen wil je onbeperkt kunnen internetten.
[list]• orange world, met apn wap. uit bundel, onbeperkt
• orange internet, met apn internet. kost data, beperkt
• orange wap, enige verbinding niet via gprs maar via gsm. kost belminuten. traag en kostbaar!
De eerste optie zou je dus moeten instellen om onbeperkt te kunnen internetten.
Draait btw op een k800i
[ Voor 13% gewijzigd door achappey op 15-12-2006 12:52 ]
"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust
Verwijderd
Je zegt dat je met een N93 cartoon channel gezien hebt. Waar voer je die stream dan in, bij mij geeft ie aan dat adres niet gesupport wordt.......remotehost schreef op woensdag 13 december 2006 @ 02:48:
[...]
Ja UMTS werkt op zich wel met een N93 (voor snel surfen en videobellen) maar TV kijken lukt op de een of andere manier tot nu toe niet bij mij. Als ik naar de Orange World homepage ga zie ik nergens die link om TV te kijken (ook na een reload van die page niet). Alle instellingen gedaan en gechecked en deze staan absoluut goed, ook heb ik nu constant een vrij sterk 3G signaal en staat mijn phone op dual mode.
Uiteindelijk via de Orange klantenservice gesproken met de afd. Data Support en ook zij keken het nog eens na en zeggen nu dat het op dit moment niet lukt met de N93 omdat deze GSM nog niet officieel getest is en daardoor nog niet gesupport wordt i.c.m. TV kijken.
Dat zal allemaal wel maar uit technisch oogpunt lijkt het mij sterk dat je met de N93, notabene het huidige topmodel, geen TV kunt kijken maar met bijv. de N73 (wel op de lijst) wel. Ik moet dus nog wat meer geduld hebben want "de N93 zal wel gesupport worden binnenkort". Een datum konden ze mij niet geven maar het lijkt mij een simpele wijziging!
Voor nu, jammer maar helaas dus, tv kijken via de Orange World homepage met een N93 die voorzien is van UMTS lukt momenteel dus niet.
Wat we nog kunnen doen: iedereen met een N93 en UMTS belt naar de klantenservice om dit probleem aan te kaarten zodat ze hopelijk sneller met een oplossing komen. Of een andere gedachte; iemand met een N73 + UMTS waarbij TV kijken werkt, post even exact al zijn relevante instellingen zodat N93 "slachtoffers" die nog even kunnen vergelijken.
Als laatste: de eerdervermelde link naar die cartoon channel stream werkt gewoon! (ik moest er wel rtsp van maken).
Trouwens, heeft iemand misschien een overzicht van RTSP streams van NL 1, 2, 3 etc.? Dan maak ik daar gewoon bookmarks van en doe ik het zo.
instellingen --> verbindingen --> internetinstellingen --> java-instellingenachappey schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 12:52:
Vraagje, hoe kan je Opera Mini instellen dat die je Orange World profiel gebruikt?! Ik kan hem alleen maar automatisch een netwerk laten kiezen en weinig zelf kiezen...
Draait btw op een k800i
en dan "orange world" kiezen
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Iemand al een ideetje wat er bij mij fout gaat?Mouki_9 schreef op donderdag 14 december 2006 @ 23:31:
[...]
Hi misschien domme vraagje, die proxy en adress bij rtsp alleen bij rtsp invullen toch? voor http gewoon de orange world (free proxy)?
Heb namelijk alles goed ingesteld en de link van cartoon network en ned1 geprobeerd, bij mij geeft die aan dat de link niet werkt? heb trouwens de m600i van se, orange world en internet access werken overigens wel via umts, wat wel prettig werkt, stukken minder lang wachten
*edit* "this link does not appear to be working. do you want to try again?" Dat is exact de msg als ik de links wil openen. */edit*
Het zou voor mij ook handig zijn. Vandaag mijn u-simmetje binnengekregen en geactiveerd. Mijn N80 is officieel ondersteund voor mobiele tv maar ik krijg dus niet die link op mijn startpagina van orange world voor mobiele tv. Als ik rechstreeks de url intyp van mobiele tv zoals die hier in het topic staat kom ik wel op de pagina maar dan zonder links. Enige wat er staat is dat ik de settings goed moet hebben ( wat ik al had ). Ik heb daarna de klantenservice gebeld en die zouden het een en ander activeren en het zou binnen een kwartier moeten werken maar nu na een uur noppes nada niks. Dus voor het geval dat de klantenservice weer niks regelt zouden de links zeer welkom zijnVerwijderd schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 13:51:
Zijn er mensen die de andere rtsp adressen weten, bv die van bbc world, fashion tv?
umts gaat trouwens zeer vlot alleen gaat de batterijmeter van de telefoon net zo snel omlaag als dat ik data binnentrek
[ Voor 6% gewijzigd door dcell op 15-12-2006 15:42 ]
Gewoon in de Nokia browser als nieuwe bookmark, als je deze dan opent wordt automatisch RealPlayer gestart vanwege de RTSP associatie.Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 13:10:
[...]
Je zegt dat je met een N93 cartoon channel gezien hebt. Waar voer je die stream dan in, bij mij geeft ie aan dat adres niet gesupport wordt.......
Tot nu toe heb ik dus werkend:
Cartoon Network rtsp://orange-mobile.nob.nl/live/turnerh3.3gp
Ned 1 rtsp://orange-mobile.nob.nl/live/ned1h3.3gp
Ned 2 rtsp://orange-mobile.nob.nl/live/ned2h3.3gp
Ned 3 rtsp://orange-mobile.nob.nl/live/ned3h3.3gp
De volgende al geprobeerd te gokken maar zonder succes. Komop mensen, wie helpt even
mee om het volgende overzicht te completeren? Thanks!
Euro News ?
TV5Monde ?
Trace ?
FashionTV ?
BBC World ?
Euro News rtsp://orange-mobile.nob.nl/live/euronewsh3.3gpremotehost schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 20:39:
[...]
Gewoon in de Nokia browser als nieuwe bookmark, als je deze dan opent wordt automatisch RealPlayer gestart vanwege de RTSP associatie.
De volgende al geprobeerd te gokken maar zonder succes. Komop mensen, wie helpt even
TV5Monde rtsp://orange-mobile.nob.nl/live/tv5h3.3gp
Trace rtsp://orange-mobile.nob.nl/live/traceh3.3gp
FashionTV rtsp://orange-mobile.nob.nl/live/fashiontvh3.3gp
BBC World rtsp://orange-mobile.nob.nl/live/bbc-worldh3.3gp
zou moeten werken, wordt aangegeven in mijn RP. Alleen handmatig zijn sommige url's te lang om in te vullen
HBT68, hartelijk dank man voor je moeite! Eindelijk dan toch de beschikking over alle TV zenders die Orange aanbiedt.hbt68 schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 23:27:
[...]
Euro News rtsp://orange-mobile.nob.nl/live/euronewsh3.3gp
zou moeten werken, wordt aangegeven in mijn RP. Alleen handmatig zijn sommige url's te lang om in te vullen
Heb geen problemen gehad met te lange url's; heb gewoon een v.d al werkende url's gecopied en steeds gepaste met het pennetje en die url dan steeds aangepast en gebookmarked. Alles werkt prima nu!
Oh ja, misschien nog een tip, ook al weet ik niet zeker of het helpt maar: als je in RealPlayer naar "Network" settings gaat en dan pas weer "Options" kiest dan zie je daar nu ook de keuze "Advanced settings". Hier heb ik "UMTS bandwidth" op 384.00 kbps gezet (= de waarde op de Orange website) want hier stond eerst een lager getal!
[ Voor 16% gewijzigd door remotehost op 17-12-2006 02:08 ]
Verwijderd
Sinds kort heb ik een umts-kaart. Het lukt me niet om te internetten via internet access. Weet iemand of er andere instellingen nodig zijn voor umts?
Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

[ Voor 3% gewijzigd door C.44 op 21-12-2006 14:59 ]
Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya
Klopt. Er zijn nog bijna geen HTC toestellen met UMTS ondersteuning.
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Verwijderd
Ik heb een W950 met precies hetzelfde probleem. Als ik probeer tv te kijken dan komt hij niet verder dan het proberen verbinding te maken. Er wordt ook geen data verzonden of ontvangen om een of andere reden.Mouki_9 schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 15:31:
[...]
Iemand al een ideetje wat er bij mij fout gaat?
Toen ben ik dus eens gaan kijken bij de instellingen. Nu ben ik erachter gekomen dat mijn W950 niet de goede streaming instellingen opslaat. Telkens als ik het opsla, afsluit en check wat hij gedaan heeft dan staat hij weer op de standaard instellingen. Misschien dat dat ook bij de M600 zo is?
KS is 24/7 openC.44 schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 23:45:
De KS bellen heeft op dit uur denk ik niet al te veel zin
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Als ik doe wat jij doe, dan zie ik nog wel de juiste instellingen bij de media player staan, dus daar ligt het niet aan. (bedankt voor input anyways)Ik heb een W950 met precies hetzelfde probleem. Als ik probeer tv te kijken dan komt hij niet verder dan het proberen verbinding te maken. Er wordt ook geen data verzonden of ontvangen om een of andere reden.
Toen ben ik dus eens gaan kijken bij de instellingen. Nu ben ik erachter gekomen dat mijn W950 niet de goede streaming instellingen opslaat. Telkens als ik het opsla, afsluit en check wat hij gedaan heeft dan staat hij weer op de standaard instellingen. Misschien dat dat ook bij de M600 zo is?
hoe KICK
maar 7/10 keer valt tv binnen paar tellen weer uit
vervolgens opnieuw verbinden,.. inladen
valt tv binnen paar tellen weer uit (kan ook paar minuten zijn)
anyway,.. mijn verbinding is niet bepaald constant en betrouwbaar te noemen
iemand hier een oplossing voor?
Verwijderd
Ik heb dit gedaan (ook se k800i), maar bij opera mini krijg ik bij de google.com/bla.pdf test een 404 van google te zien, dus ik denk dat er zo wat kBs op mijn verbruikoverzicht komen...JdeBruijn schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 14:17:
[...]
instellingen --> verbindingen --> internetinstellingen --> java-instellingen
en dan "orange world" kiezen
Bij de se browser komt er wel de 'niet beschRikbaar' tekst

vanpeltje
Bij Orange branded telefoons staat "My Friends" niet eens als optie in het menu, dus het lijkt erop dat Orange het gewoon geblocked heeft. (Je kan een java app downen die msn draait, eMSN heet die geloof ik, maar er zijn er vast meer)vanpeltje schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 14:13:
hebben jullie ook het probleem dat met Sony Ericsson toestellen en My Friends niet kan inloggen met Orange? (ik gebruik zowel de smartvas.com als de yamigo.com server)
'k heb ook een M3000 en ik wilde een UMTS capable toestel ('k mag m'n abo verlengen + nieuw toestel uitzoeken). Helaas pindakaas is de M3000 de heftigste SPV die ze nu hebben. Voorlopig krijgen ze op dat vlak (volgens zowel Orange Shop als Klantenservice) geen heftige UMTS capable toestellen (SPV's that is).C.44 schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 23:45:
Ik heb even binnen dit topic gezocht naar UMTS en heb zo 123 niets gezien over de SPV m1000/2000/3000. Op de site van orange zie ik ook alles behalve die spv's, kan ik daaruit opmaken dat ik met m'n 3000 voor de zoveelste keer door orange rechtop genaaid word ? De KS bellen heeft op dit uur denk ik niet al te veel zin
Zou je de RTSP:// adressen van die zenders kunnen posten, dan kan iedereen met een Nokia N93 ook meegenieten?Doctor Yes schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 11:09:
Ik zag net dat er twee 18+ zenders aan het pakket zijn toegevoegdGewoon te bekijken via het OW portal. Niet dat ik heb gekeken hoor
Ok hier komen ze:remotehost schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 14:31:
[...]
Zou je de RTSP:// adressen van die zenders kunnen posten, dan kan iedereen met een Nokia N93 ook meegenieten?(dit model wordt nog steeds niet officieel ondersteund!)
*knip*
Veel plezier ermee
[ Voor 23% gewijzigd door Eggy op 06-01-2007 23:13 ]
Thanks Doc! Werkt als een tierelierDoctor Yes schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 21:23:
[...]
Ok hier komen ze:
*knip*
Veel plezier ermee
[ Voor 19% gewijzigd door Eggy op 06-01-2007 23:13 ]
Die vraag is al vaker gesteld. Gaat niet van je bundel af. Zorg er wel voor dat je dataverkeer via Orange World gaat en dus niet via internet acces. Ik had vorige maand 208 mb gewoon binnen de bundelDanielson schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 13:57:
Even een vraagje over het tv kijken op je mobiel; deze data gaat toch niet van je 25MB bundel af?
Verwijderd
Ik denk dat dat niet zozeer aan Orange ligt. Zowel smartvas als yamigo schijnen de laatste maanden nogal wat connectieproblemen te hebben.vanpeltje schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 14:13:
hebben jullie ook het probleem dat met Sony Ericsson toestellen en My Friends niet kan inloggen met Orange? (ik gebruik zowel de smartvas.com als de yamigo.com server)
ow thanks.. hopelijk is dat het en kan ik binnenkort weer onlineVerwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 15:46:
[...]
Ik denk dat dat niet zozeer aan Orange ligt. Zowel smartvas als yamigo schijnen de laatste maanden nogal wat connectieproblemen te hebben.
vanpeltje
Orange world tv is wel toegevoegd aan mypage, maar ik krijg dan alleen een algemene mededeling over settings te zien (zoals anderen ook).
Als ik de links direct invoer kan ik gewoon tv kijken. daar ligt het dus niet aan.
Maar wat zien we over het hoofd waardoor we de links niet op de orange world page te zien krijgen.
Ik heb gezocht, maar kan de oplossing niet vinden.
Same here, heb een tijdje gezocht naar wat het toch kon zijn en hele discussies gehad met de helpdesk en de afdeling data support en al wat zij uiteindelijk konden zeggen is dat de N93 (nog) niet officieel werd ondersteund en ook dat de dienst tv kijken nog vrij nieuw is en dat er geleidelijk aan steeds meer gsm's toegevoegd zouden worden. Een datum konden ze echter niet noemen.dnoize schreef op zondag 07 januari 2007 @ 23:33:
zoals zovelen hier krijg ik ook niet de links naar orange world tv te zien op mijn n80 (dienstenbrowser, verbinding via Orange World).
Orange world tv is wel toegevoegd aan mypage, maar ik krijg dan alleen een algemene mededeling over settings te zien (zoals anderen ook).
Als ik de links direct invoer kan ik gewoon tv kijken. daar ligt het dus niet aan.
Maar wat zien we over het hoofd waardoor we de links niet op de orange world page te zien krijgen.
Ik heb het toen maar opgegeven en kwam hier te weten dat de bookmark methode gelukkig prima werkt.
Echter, waarom het dus nog steeds niet lukt via de Orange World homepage met een N93 / N80 en wel met andere gsm's zoals de N73 blijft vooralsnog een raadsel, ook ik blijf benieuwd waar dat verschil dan toch in zit!!! (er kan toch geen check in zitten door welke type gsm die page wordt opgevraagd? kan dat uberhaupt want de browser stuurt toch het http-request en de browsers vd N73/N93 zijn toch gelijk of zijn er bijv. nog verschillen in de user-agent ofzo? vage shit dit

same here, 3x klantenservice gebeld, ze zouden alledrie de keren de optie "aanzetten" maar ik krijg maar geen links te zien dus ik heb de hoop toen maar opgegeven.dnoize schreef op zondag 07 januari 2007 @ 23:33:
zoals zovelen hier krijg ik ook niet de links naar orange world tv te zien op mijn n80 (dienstenbrowser, verbinding via Orange World).
Verwijderd
Of het daar aan ligt weet ik niet, maar iedere telefoon stuurt inderdaad z'n eigen User Agent mee - hier heb je daar een lijstje van bijvoorbeeld:remotehost schreef op maandag 08 januari 2007 @ 05:20:
[...]
(er kan toch geen check in zitten door welke type gsm die page wordt opgevraagd? kan dat uberhaupt want de browser stuurt toch het http-request en de browsers vd N73/N93 zijn toch gelijk of zijn er bijv. nog verschillen in de user-agent ofzo? vage shit dit)
http://www.zytrax.com/tech/web/mobile_ids.html
Vandaag mijn umts simkaart binnen gekregen welke ik direct heb geactiveerd. Nu heb ik alles aan de praat op mijn nokia n73, tv kijken en web browsen. Nu lees ik dat het browsen via de proxy gratis is en daarom dus binnen de bundel valt.
Nu heb ik bij netwerk toeganspunt 'orange world' geselecteerd. hier wordt ook verbinding mee gelegd dus niet met 'internet acces'.
betekend het dus dat iedere web pagina die ik bezoek 'gratis' is of moet ik perse 'wap' of iets dergelijk intypen ipv www?
Ik lees namelijk over heel wat beperkingen via de proxy = orange world ? .. maar alles schijnt gewoon te werken. Ik kan zelfs www.routenet.nl intypen en mijn huis opzoeken (als dat gratis is
graag toelichting sta namelijk opt punt om heel wat mb's te verslinden
ik gebruik overigens de standaard browser geen opera mini.
Surfen via de proxy valt echt binnen de bundel, daar hoef je je dus geen zorgen over te maken. Als je het niet vertrouwd kun je het zelf heel eenvoudig controleren door je dataverbruik regelmatig te controleren via de site van Orange. Bovendien kun je via de Orange-site instellen dat je een sms-je ontvangt wanneer je 24,5 mb hebt verbruikt.BlowFish schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 00:26:
ok even voor de duidelijkheid, heb zojuist dit topic door gespit maar gezien het feit ik nogal een noob ben kwa internet/wappen met een mobiel plaats ik het hier toch maar voor het geval ik straks een dikke rekening heb bij orange.
Vandaag mijn umts simkaart binnen gekregen welke ik direct heb geactiveerd. Nu heb ik alles aan de praat op mijn nokia n73, tv kijken en web browsen. Nu lees ik dat het browsen via de proxy gratis is en daarom dus binnen de bundel valt.
Nu heb ik bij netwerk toeganspunt 'orange world' geselecteerd. hier wordt ook verbinding mee gelegd dus niet met 'internet acces'.
betekend het dus dat iedere web pagina die ik bezoek 'gratis' is of moet ik perse 'wap' of iets dergelijk intypen ipv www?![]()
Ik lees namelijk over heel wat beperkingen via de proxy = orange world ? .. maar alles schijnt gewoon te werken. Ik kan zelfs www.routenet.nl intypen en mijn huis opzoeken (als dat gratis is)
graag toelichting sta namelijk opt punt om heel wat mb's te verslinden
ik gebruik overigens de standaard browser geen opera mini.
Ik heb een Nokia dus daar kan ik niks over zeggen maar heb je de juiste TV instellingen voor jouw gsm nog wel in Realplayer staan? Je zou het anders ook nog even kunnen voorleggen a/d Orange helpdesk.Doctor Yes schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 08:16:
Gisteren heb ik een software update gedaan voor mijn SE K800i . Sindsdien kan ik geen TV meer kijken via Orange World. Zodra de telefoon is verbonden met de mediaserver loopt ie vast. Ik vermoedt dus dat er een bug in de telefoon zit sinds de update. Zijn er hier meerdere die last hebben van dit probleem, of ligt het gewoon aan Orange
Ik heb geen orange world abbo. Kan ik nu nog wel tv kijken ? Als ik via orange world verbing maakt zegt die nu: packet gegevensverbinging niet beschikbaar
instellingen staan goed, ook in realplayer.
ik las trouwens op de orange site dit:
nog geen Orange World?
Activeer Orange World en probeer tv kijken op je mobiel gratis tot 1 april 2007.
misschien is het wel voor iedereen een maand verlengt
Ja je moet wel orange world activeren. Dit is echter peace of cake. Je belt de klanten service 1200. Vraagt deze te activeren kost slechts 6 euro per maand (wordt van je abbo afgehaald bv. 25 per maand blijft dus 19 euro over voor bellen / sms). Nu kan je via orange world gratis inetten en dus tot april ook tv kijken. Heb het nu ook 2 dagen en tis echt geweldigMich schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 21:22:
Joo, ik heb nu orange met umts. Ik probeer dit werkend te krijgen maar lukt niet echt. Ik begrijp dat je naar de orange site moet om een tv zender aan te drukken.
Ik heb geen orange world abbo. Kan ik nu nog wel tv kijken ? Als ik via orange world verbing maakt zegt die nu: packet gegevensverbinging niet beschikbaar
instellingen staan goed, ook in realplayer.
ik las trouwens op de orange site dit:
nog geen Orange World?
Activeer Orange World en probeer tv kijken op je mobiel gratis tot 1 april 2007.
misschien is het wel voor iedereen een maand verlengt
Bedankt, dat is een interessante link. Als je in de Nokia sectie op die page kijkt naar de standaard User-agent string van bijv. een N80* dan zie je inderdaad dat Orange op basis van het gsm-type zou kunnen filteren (om dus die TV links wel of niet te laten zien op Orange World). Als deze veronderstelling blijkt te kloppen kan alleen Orange dat dus verhelpen.Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 21:02:
[...]
Of het daar aan ligt weet ik niet, maar iedere telefoon stuurt inderdaad z'n eigen User Agent mee - hier heb je daar een lijstje van bijvoorbeeld:
http://www.zytrax.com/tech/web/mobile_ids.html

*: NokiaN80-3/1.0552.0.7Series60/3.0Profile/MIDP-2.0Configuration/CLDC-1.1
Regelmatig valt de umts weg en dan moet de gsm dus omschakelen naar 2G, en dan ben je even je internet kwijt (en je tv is er helemaal niet meer)
Verwijderd
Na een telefoontje met de orange klantenservice voor de activatie wist zij me heel leuk te vertellen dat dit dus nog niet ging omdat mijn gsm niet werd ondersteund.
Wordt dit nou echt een kwestie van afwachten, of zijn er mensen die wel tv kunnen kijken op hun n80? Dat zou echt relax zijn, vooral omdat het nog paar maanden gratis is!
Lees het topic anders gewoon even...Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 09:49:
Ik heb dus ook sinds een paar dagen een umts simkaart voor mijn n80. Deze had ik aangevraagd met de veronderstelling dat ik dan tv kon kijken, en kon beeldbellen.
Na een telefoontje met de orange klantenservice voor de activatie wist zij me heel leuk te vertellen dat dit dus nog niet ging omdat mijn gsm niet werd ondersteund.
Wordt dit nou echt een kwestie van afwachten, of zijn er mensen die wel tv kunnen kijken op hun n80? Dat zou echt relax zijn, vooral omdat het nog paar maanden gratis is!
Verwijderd
Heb ik (gedeeltelijk) gedaan, kzag inderdaad dat er meer mensen met een n80 problemen hadden, maar ik zag ook wat staan over directe links voor die tv zenders. Ik hoopte eigenlijk dat iemand bepaalde instellingen of links had, waardoor je zonder het echte orange world menu toch gebruik kunt maken van tv op je mobiel.
staan gewoon in dit topic hoor:Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 16:27:
[...]
Heb ik (gedeeltelijk) gedaan, kzag inderdaad dat er meer mensen met een n80 problemen hadden, maar ik zag ook wat staan over directe links voor die tv zenders. Ik hoopte eigenlijk dat iemand bepaalde instellingen of links had, waardoor je zonder het echte orange world menu toch gebruik kunt maken van tv op je mobiel.
remotehost schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 20:39:
[...]
Gewoon in de Nokia browser als nieuwe bookmark, als je deze dan opent wordt automatisch RealPlayer gestart vanwege de RTSP associatie.
Euro News rtsp://orange-mobile.nob.nl/live/euronewsh3.3gp
Verwijderd
Thanks,
Die urls werken prima! Echt relax!
Nou ben ik vanochtend naar de orange shop geweest, met de vraag of ze mij niet alle url's konden geven, omdat het eigenlijk aan orange ligt dat het tv kijken nog niet fatsoenlijk werkt op een n80/n93. Nou hebben ze de technische dienst voor me gebeld, en die zeiden dat ze het tv kijken via de directe links niet wilde steunen ofzoiets.
Die mevrouw wat me hielp zei ook dat het tv kijken van mijn 25 mb afgaat. Dit is toch niet zo ofwel
Heeft iemand al een rekening gezien nadat ie tv heeft gekeken via de directe links?
Verder zag ik dat je ook naar rtl 4 en 5, talpa, mtv, tmf en nog een paar zou moeten kunnen kijken. Heeft iemand hier al links van?
Ik had iets over rekeningen gelezen in het Telecomvergelijker forum en dan in het Orange UMTS topic.Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 14:20:
[...]
Thanks,
Die urls werken prima! Echt relax!
Nou ben ik vanochtend naar de orange shop geweest, met de vraag of ze mij niet alle url's konden geven, omdat het eigenlijk aan orange ligt dat het tv kijken nog niet fatsoenlijk werkt op een n80/n93. Nou hebben ze de technische dienst voor me gebeld, en die zeiden dat ze het tv kijken via de directe links niet wilde steunen ofzoiets.
Die mevrouw wat me hielp zei ook dat het tv kijken van mijn 25 mb afgaat. Dit is toch niet zo ofwel? Verder zei ze dat aan het tv kijken zowieso een limiet zit van 250 mb. Ik vond beide uitspraken vreemd, maar mocht er iets van kloppen kan het wel veel geld gaan kosten, die mb's gaan best hard met tv kijken (gister 35 mb op 1 avond).
Heeft iemand al een rekening gezien nadat ie tv heeft gekeken via de directe links?
Verder zag ik dat je ook naar rtl 4 en 5, talpa, mtv, tmf en nog een paar zou moeten kunnen kijken. Heeft iemand hier al links van?
Dat lijkt me niet. Je kan dat overigens controleren door in Orange world op Tools te klikken en dan op verbruik. Het gaat er bij mij iig niet vanaf (K800i) dat hele tv gebeuren werkt voor geen meter als ik m'n internet acces profiel aan zet (profiel waarbij het wel van die 25 mb af gaat). Orange adverteerd ook met gratis tv tot 31 maart, dus het lijkt me dat je er niet voor hoeft te betalen en dat er geen maximum aan zit.Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 14:20:
[...]
Die mevrouw wat me hielp zei ook dat het tv kijken van mijn 25 mb afgaat. Dit is toch niet zo ofwel?
Verwijderd
Probleem met n80 is dat het orange world menu niet werkt, hier kun je dus geen gebruik van maken. Daarom kun je ook alleen tv kijken als je de directe links weet.MrAngry schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 15:08:
[...]
Dat lijkt me niet. Je kan dat overigens controleren door in Orange world op Tools te klikken en dan op verbruik. Het gaat er bij mij iig niet vanaf (K800i) dat hele tv gebeuren werkt voor geen meter als ik m'n internet acces profiel aan zet (profiel waarbij het wel van die 25 mb af gaat). Orange adverteerd ook met gratis tv tot 31 maart, dus het lijkt me dat je er niet voor hoeft te betalen en dat er geen maximum aan zit.
Probeer eens http://wapkiosk.orange.nl/gprsusage (op je telefoonVerwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 15:19:
[...]
Probleem met n80 is dat het orange world menu niet werkt, hier kun je dus geen gebruik van maken. Daarom kun je ook alleen tv kijken als je de directe links weet.
Maar als je gewoon die Orange world profielen gebruikt om te internetten dan zit het binnen je bundel. Wel slordig van Orange, het is nou niet alsof de N80 zo'n nieuw model is ofzo...
Verwijderd
Type inhoud niet ondersteunt krijg ik dan te zien. Ik heb ook ff op de orange site bij mijn account naar het dataverbruik gekeken, maar dat is nog niet bijgewerkt.MrAngry schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 15:30:
[...]
Probeer eens http://wapkiosk.orange.nl/gprsusage (op je telefoon)
Maar als je gewoon die Orange world profielen gebruikt om te internetten dan zit het binnen je bundel. Wel slordig van Orange, het is nou niet alsof de N80 zo'n nieuw model is ofzo...
Maar als ik het goed begrijp kun je dus eigenlijk onbeperkt internetten, zolang je maar inlogt via de orange world verbinding
sorry dat ik het nadrukkelijk vraag, maar 3 euro per mb kan flink oplopen.
Verwijderd
mooi, ik ben tot nog toe namelijk nog geen site tegen gekomen die ik niet geopend krijg via orange worldMrAngry schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 15:44:
Ja, als het goed is heb je op je mobiel een aantal verschillende data profielen, waaronder "orange world" en "internet acces". Als je surft/streamt via "Internet acces" dan gaat het van die 25 mb af en via "orange world" niet. Dit is nogal verwarrend omdat die portal ook Orange world heet, maar het gaat hier dus om de instellingen in je telefoon.
hej ik zou zeggen... ga langs bij een Orange Shop en ga niet eerder weg tot je Orange World goed hebtVerwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 15:19:
[...]
Probleem met n80 is dat het orange world menu niet werkt, hier kun je dus geen gebruik van maken. Daarom kun je ook alleen tv kijken als je de directe links weet.
daar zijn ze pas goed voor..
vanpeltje
Verwijderd
Ben ik vandaag geweest, daar zeiden ze dat ze het vervelend vonden als sommige klanten meer wisten dan de medewerkers zelfvanpeltje schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 22:36:
[...]
hej ik zou zeggen... ga langs bij een Orange Shop en ga niet eerder weg tot je Orange World goed hebt
daar zijn ze pas goed voor..

De n80 (en volgens mij ook n93) worden gewoon nog niet ondersteunt voor de orange world portal, kwestie van afwachten denk ik...
is dat zo?Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 14:20:
[...]
vanpeltje
Verwijderd
Die medewerkers van orange hebben een presentatie gehad over tv kijken bij orange world. Deze presentatie had die mevrouw uitgeprint, en op één van die sheets stond dus een zenderoverzicht, voor het basis, en het uitgebreide pakket.vanpeltje schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 20:15:
ja.. waar zag je dat dan? zou helemaal mooi zijn
Ik weet helaas niet of die zenders nu al beschikbaar zijn, maar zoals het daar stond waren dat de standaard zenders.
Playboy tv stond er trouwens niet bij
Melding van Sony Ericsson M600i
1
| Het downloaden is mislukt vanwege fouten in de serverinstellingen van het account |
Ik heb alle instellingen gecontroleerd en kan geen fouten vinden. Internetten werkt trouwens prima.
Instellingen Orange World:
Accountnaam: Orange World
Adres: wap
gebruikersnaam: 0628000000
wachtwoord: ************
Proxyserver gebruiken
Adres proxyserver: 010.250.255.188
Poort proxyserver: 5080
Instellingen E-Mail
Verbindingstype: IMAP
Adres inkomende server: imap.nederhost.nl
Adres uitgaande server: smtp.nederhost.nl
Gebruik smtp-authenticatie
... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...
... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...
kijk je hebt 2 profielen bij Orange:Zware Unit schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 13:07:
Hoe doe ik dit? Deze instellingen heb ik ontvangen van de Orange website.
Profiel Orange World
Profiel Internet Access <- voor email op je phone moet je dus internet access selecteren als profiel want met Orange World doet ie het niet
vanpeltje
Update:
Heb zojuist de 3G (UMTS) simkaart ontvangen en geactiveerd. Internet is behoorlijk snel, maar nog steeds kan ik geen contact krijgen met de IMAP/POP3/SMTP-server van Nederhost. Helaas wil Orange me niet verder helpen, omdat het geen dienst van Orange is. Ook op de vraag of de bepaalde poorten blokeren in de proxy wilden/konden ze niet beantwoorden. Erg vervelend dus...
[ Voor 56% gewijzigd door Zware Unit op 26-01-2007 17:53 ]

Ik kan hier probleemloos TV kijken op mijn N80, werkt echt primaVerwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 09:49:
Ik heb dus ook sinds een paar dagen een umts simkaart voor mijn n80. Deze had ik aangevraagd met de veronderstelling dat ik dan tv kon kijken, en kon beeldbellen.
I knowMouki_9 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 12:08:
let wel op, dit gaat nu af van je 25mb bundel omdat het via internet access gaat en niet meer via orange world

Probeer eens smtp.euronet.nl Grote kans dat het luktZware Unit schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 18:18:
[...]
I knowGelukkig heb ik een extra profiel gemaakt. Voor email maakt hij gebruik van internet access (half MB in 3 dagen) en voor Opera (WWW) van Orange World. Werkt fantastisch... Nu alleen nog verbinding met de uitgaande SMTP-server.
Via de internet acces werkt alles wel gewoon naar behoren maarja dan gaat het van je 25 mb af en dat gaat best hard als je dagelijks in ov er een halfuurtje gebruik van maakt. Tót gisteren werkte het nog wel via orange world access. Zou dit een begin zijn van het blokkeren van meer sites? Mensen al meer geblokkeerde sites ervaren?
Je zou Opera Mini kunnen installeren. Dan kun je de meeste sites gewoon bezoeken. Ook via orange World.sharque schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 14:49:
Gisteren voor het eerst gemerkt dat een site door Orange World profiel wordt geblokkeerd. De site van het voetbalmanagerspel Hattrick.org wordt nu geblokkeerd. Het linker frame waarin je normaalgesproken kan inloggen geeft nu een HTTP Status 500. Ook via een bookmark waarmee je direct inlogt werkt het niet meer...
Via de internet acces werkt alles wel gewoon naar behoren maarja dan gaat het van je 25 mb af en dat gaat best hard als je dagelijks in ov er een halfuurtje gebruik van maakt. Tót gisteren werkte het nog wel via orange world access. Zou dit een begin zijn van het blokkeren van meer sites? Mensen al meer geblokkeerde sites ervaren?
Thanx, via Opera Mini doet ie het wel gewoon volledig
Vanaf september vorig jaar merkte ik bij verschillende sites dat invulvensters het niet meer deden. Vorige maand naar de Orange helpdesk gebeld, en ze bekennen het keihard. Voor mij een reden om heel hard naar een andere provider te rennen. Het bied zo nog maar heel weinig voordelen... Sindsdien internet ik via Opera Mini, maar alleen al de manier waarop. Ik snap ook niet waarom ze een site als Hyves blokkeren. Daarmee promoot je juist bij jongeren mobiel internet. Daar waar toch wel de grootste markt lijkt te zitten wat dat mobiel internet betreft. Zelf snap ik niet waar al m'n geld heen gaat. Ik bel een 2-3 u in de maand op m'n mobiel, maar wel heb ik dik € 60,- aan rekeningen. Ik vind dat Orange wel weer mooi geweest voor een paar jaar.... Zeker met dat geëikel met internet....sharque schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 14:49:
Gisteren voor het eerst gemerkt dat een site door Orange World profiel wordt geblokkeerd. De site van het voetbalmanagerspel Hattrick.org wordt nu geblokkeerd. Het linker frame waarin je normaalgesproken kan inloggen geeft nu een HTTP Status 500. Ook via een bookmark waarmee je direct inlogt werkt het niet meer...
Ik vind dat Orange ook moet ophouden met dat spelletje, laat alles lekker open zodat het weer gekloot scheelt met de profielen.
vanpeltje
Ik weet niet hoor maar hyves is gewoon beschikbaar via orange world. Sterker hij staat op orange world!jules schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 20:00:
[...]
Vanaf september vorig jaar merkte ik bij verschillende sites dat invulvensters het niet meer deden. Vorige maand naar de Orange helpdesk gebeld, en ze bekennen het keihard. Voor mij een reden om heel hard naar een andere provider te rennen. Het bied zo nog maar heel weinig voordelen... Sindsdien internet ik via Opera Mini, maar alleen al de manier waarop. Ik snap ook niet waarom ze een site als Hyves blokkeren. Daarmee promoot je juist bij jongeren mobiel internet. Daar waar toch wel de grootste markt lijkt te zitten wat dat mobiel internet betreft. Zelf snap ik niet waar al m'n geld heen gaat. Ik bel een 2-3 u in de maand op m'n mobiel, maar wel heb ik dik € 60,- aan rekeningen. Ik vind dat Orange wel weer mooi geweest voor een paar jaar.... Zeker met dat geëikel met internet....
Kijk is rond op het pocketinfo forum daarop staat een hele topic van gratis internet bij orange (is een tip
DaveD
Verwijderd
ik kan maar een paar minuten kijken en moet
daar na weer op neiuw lade
weet iemand hoe dit komt
Zondag werkte ie nog, niets veranderd. Normaal internet (niet de wap instelling) doet het prima
Iemand anders hier last van?
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Kan het zijn dat, omdat ik met Pocket Internet Explorer surf, ik automatisch op Internet Access zit, en niet op Orange world? Tips om te zorgen dat ik toch via Orange World surf? Hoe kan ik zien of ik via Orange World zit, en niet via Internet Access? Het gaat me om de informatie, niet om een fancy opmaak.
Ik heb onder Verbindingen, GPRS bij Internet access aangezet dat deze ook gebruik maakt van de WAP verbinding ipv Internet.
Het enige waar ik nu nog mee zit is dat Pocket MSN het niet meer lijkt te doen. Ligt dat er toevallig vandaag uit, of wil dat niet over de WAP verbinding? Zijn er alternatieven?
Snap ik. Maar hoe krijg ik Pocket MSN zo gek dat die een andere verbinding gebruikt dan PocketIE?Zware Unit schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 09:03:
Veel poorten zijn geblokkeerd onder de WAP account. Zodoende moet je voor een aantal applicaties Internet Access gebruiken (mail, msn, ssh en ftp).
Als ik in PocketIE zeg dat ie WAP access moet gebruiken telt mijn dataverbruik gewoon door.
Pas als ik bij mijn Internet verbinding zeg dat ie WAP moet gebruiken gaat het goed. Maar omdat dat op dat moment mijn standaard verbinding is gaat PocketMSN daar ook over, en krijgt dus geen verbinding.
(Is het overigens niet tijd voor een nieuw "Het Grote Orange World Topic" met een vernieuwde en geupdate start post? Voelt iemand zich geroepen? )
vanpeltje
E-MSN is gratis en werkt gewoon goed. Werkt ook via de Orange proxyvanpeltje schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 18:13:
weet iemand een goeie msn applicatie die ook nog eens gratis is?
Orange proxyDoctor Yes schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 20:29:
[...]
E-MSN is gratis en werkt gewoon goed. Werkt ook via de Orange proxyJe krijgt bij het opstarten van de applicatie wel eerst een irritante reclame. Gratis via http://www.funrungames.com/dlIMHere.php
Werkt ook op een smartphone, op mijn SPVc600 bijvoorbeeldPWA schreef op maandag 12 februari 2007 @ 09:05:
[...]
Orange proxywerkt toch alleen op een WM Pocket PC phone en niet op een WM smartphone?
Nou heb ik even gekeken en bij Java instellingen mij profiel van 'Orange World' naar een profiel genaamd 'Internet Access' veranderd. Nou heb ik geen idee wat dit is! Mijn grootste zorg: gaat dit van m'n databundel af of is dit WAP? Want dan gaat 't flink in de kosten lopen. Het lijkt er niet op gezien ik kan kiezen tussen 'verbinden via:' en dan WAP of HTTP... en die staat bij beide op HTTP.
Het enige feitelijke verschil is dat die van Orange World een proxy heeft ingesteld, terwijl 'Internet Access' dat niet heeft.
Kortom, zitten er wel downsides aan om niet het Orange World profiel te kiezen voor Java applicaties?
Het wordt inderdaad tijd voor een nieuwe startpost met de nieuwe info erin
[ Voor 14% gewijzigd door MrAngry op 13-02-2007 11:57 ]
Bij orange world gaat er idd niks vanaf, maar hij hoort op 25 mb te blijven staan. Je hebt helemaal geen Orange world abbonement? (6 euro per maand)apNia schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 14:44:
Nou grappige is dat bij Orange World er NIKS van af ging en die stug op 2MB blijft staan, dus vandaar dat ik 't hier vraag. GMail applicatie werkt ECHT niet via mijn profiel en wel via die andere. Het lijkt een vrij strenge proxy die dus blijkbaar ook pokergames blocked.

Nou zie ik dat ik 364kb heb gebruikt van de 2MB... is dit door dat Internet Access profile en gaat er niks af als ik gewoon Orange World selecteer als profiel?
Dit topic is gesloten.