[GPRS/UMTS] Orange World

Pagina: 1 ... 11 ... 15 Laatste
Acties:
  • 32.758 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
Je moet al je java-programma's op Orange World zetten.
Eigenlijk heb je Internet Access nergens voor nodig behalve voor je email...

(en voor als sommige sites het niet doen)

[ Voor 84% gewijzigd door vanpeltje op 14-02-2007 18:34 ]

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:01

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Maar dat zeg ik, dan werken pokeren en de gmail midlet niet die bijna (!) zonder enige twijfel geblokkeerd worden door de proxy van orange. Maf ook dat ik 2MB heb (ben in oktober naar Orange World gegaan) en dat ik op de site het zie icm 25MB pakketten.

• assass
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07-2024

assass

Salon GoT'er

Doctor Yes schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 20:29:
[...]

E-MSN is gratis en werkt gewoon goed. Werkt ook via de Orange proxy :P Je krijgt bij het opstarten van de applicatie wel eerst een irritante reclame. Gratis via http://www.funrungames.com/dlIMHere.php
goede tip thnx!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 21:19

Elwood Blues

87167191

apNia schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 22:04:
Maar dat zeg ik, dan werken pokeren en de gmail midlet niet die bijna (!) zonder enige twijfel geblokkeerd worden door de proxy van orange. Maf ook dat ik 2MB heb (ben in oktober naar Orange World gegaan) en dat ik op de site het zie icm 25MB pakketten.
Als je nog een oude abonnementsvorm hebt (Free 22,50, 32,50, etc) heb je bij Orange World ook nog de kleine bundel. Bij de nieuwe abonnementen krijg je 25MB bij Orange World.

Verwijderd

Weet iemand al wat meer af van eventuele plannen van Orange om de datalimiet te verhogen? In een laatste gesprek met een Orange-medewerker kon hij me vertellen dat ze eventueel de consumentenlimiet van 25mb wilden verhogen naar 250mb. Dat zou wel relaxt zijn. Genoeg voor diegene die lekker veel internetten/emailen en diegene die alsnog meer willen die gaan maar weer lekker kloten met proxies :+

• apNia

apNia

Elwood Blues schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 08:38:
[...]

Als je nog een oude abonnementsvorm hebt (Free 22,50, 32,50, etc) heb je bij Orange World ook nog de kleine bundel. Bij de nieuwe abonnementen krijg je 25MB bij Orange World.
Ah ja dat is het. Nouja als ik weer een nieuw contract aanga dat gelijk maar veranderen. Maar nou weet ik nog steeds niet wanneer er wel en wanneer er _niet_ iets van m'n databundel van (in mijn geval) 2MB afgaat... is dat bij beide profielen het geval?

Hopelijk komt Orange met een Flatfee abbo. Zie ik toch wel zitten :)

• DanielvdMark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 12:06
Je hebt 2 profielen: Orange world en Internet acces. Als je internet via het Orange World profiel verbruik je niets van de databundel. Ben je aan het internetten via het Internet acces profiel dan wordt het verbruik wel van je databundel afgehaald.

Is het zo duidelijk? Zo staat het ook al meerdere keren vermeld in dit Topic.

• apNia

apNia

Nee, kan je het nog een keer uitleggen?

dankje :+

• robert-630
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 08:45:
Weet iemand al wat meer af van eventuele plannen van Orange om de datalimiet te verhogen? In een laatste gesprek met een Orange-medewerker kon hij me vertellen dat ze eventueel de consumentenlimiet van 25mb wilden verhogen naar 250mb. Dat zou wel relaxt zijn. Genoeg voor diegene die lekker veel internetten/emailen en diegene die alsnog meer willen die gaan maar weer lekker kloten met proxies :+
Begin 2006 hebben ze al zoiets tijdelijk geprobeerd. Maar ik denk dat ze er geen werk meer in steken, omdat er toch binnenkort een nieuwe eigenaar komt (Orange NL staat te koop).

Ik denk dat de nieuwe eigenaar de wap-proxy wel zal gaan blokkeren. Ik bedoel dat we er geen (mis-), gebruik meer van kunnen maken. Hoe hier rekening mee!

De nieuwe eigenaar zal denk ik wel zoiets in de markt zetten, maar ja tegen welke prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 15:05
Doctor Yes schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 08:16:
Gisteren heb ik een software update gedaan voor mijn SE K800i . Sindsdien kan ik geen TV meer kijken via Orange World. Zodra de telefoon is verbonden met de mediaserver loopt ie vast. Ik vermoedt dus dat er een bug in de telefoon zit sinds de update. Zijn er hier meerdere die last hebben van dit probleem, of ligt het gewoon aan Orange :?
Nee, ik heb hetzelfde gezeik, zie Jermaine in "Het Sony Ericsson M600i topic, deel 2" :), alleen gaat het hier om een unbranded W850i (Uit Orange shop Haarlem). Grrrrrr }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor Yes
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-09 18:56
Jermaine schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 03:46:
[...]

Nee, ik heb hetzelfde gezeik, zie Jermaine in "Het Sony Ericsson M600i topic, deel 2" :), alleen gaat het hier om een unbranded W850i (Uit Orange shop Haarlem). Grrrrrr }:|
Mijn K800i is ook unbranded. Ik heb al enkele malen contact gehad met de KS van Orange en SE over dit probleem. En die wijzen uiteraard alleen naar elkaar. Dus of er een oplossing komt is de grote vraag :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
Dat is niet mijn probleem, Orange promoot duidelijk dat TV over UMTS gebeuren op haar UMTS pagina, met o.a. de W850i. Het kan me niet schelen hoe en weet ik veel wat; of ze halen die info weg of ze laten het werken. De keuze voor dit toestel is mede tot stand gekomen door de UMTS functie, en ik kan er geen flikker mee, net als dat de SE PC Suite (nog steeds niet) onder Vista werkt. (Beetje offtopic; de drivers van Vaio laptops zijn ook pas eind maart leverbaar :?).

Al met al een beetje jammer allemaal :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 17:46
Het werkte met het toestel dat ze aan je verkocht hebben. Dat het na de update niet meer werkt is vervelend, maar lijkt me de schuld van SE en niet van Orange.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
Ik heb 't toestel een week, met de laatste software erop. Het enige wat customized is, is het theme :+... Het is gewoon heel simpel; het wérkt niet, zelfs met die directe links die elders in dit draadje vermeld staan gebeurt er weinig.

Alhoewel, als ik bv Cartoon Network via die directe link wil bekijken door de URL in te voeren in de standaard browser, beweegt dat statusbalkje onder 'Connecting' wel, en bevriest de telefoon niet. Selecteer ik een linkje die vermeld staat op de Orange World pagina, dan bevriest m'n telefoon voor ongeveer een minuut, en kan ik er dus écht helemaal niks mee. Komt dit iemand bekend voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 16:47
ik heb sinds eergisteren ook een umts simkaart, een telefoontje naar orange was genoeg om mijn abbo om te zetten (ik had nog een 22,50 plan, nu 20) en om een umts simkaart opgestuurd te krijgen, een 2 dagen later had ik die simkaart in huis en kon ik aan de slag. Het tv kijken op je mobiel is werkt erg leuk, alleen loopt het beeld op mijn N70 niet sychroon met het geluid (heeft iemand hier een oplossing voor??, kon het in dit topic niet vinden). Het beeldbellen heb ik nog niet kunnen proberen, bijna niemand heeft nog een geschikte telefoon.

EDIT:
net even een speedtest uitgevoerd via UMTS, best fijne resultaten:
ctrl+v (darn dus niet goed gecopied!)
maar het kwam iig neer op +/- 45KB down
en precies 12KB up
en ook precies 99.0 Connections/minuut
al met al best nette snelheden en meer dan prima om mee te internetten, als ze nou alleen dat data limiet nog was opschroefde.... naja dan nu maar is even uitzoeken of die proxy hack ook nog met UMTS werkt ;)

[ Voor 28% gewijzigd door cuberob op 17-02-2007 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor Yes
Jermaine schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 09:57:
Dat is niet mijn probleem, Orange promoot duidelijk dat TV over UMTS gebeuren op haar UMTS pagina, met o.a. de W850i. Het kan me niet schelen hoe en weet ik veel wat; of ze halen die info weg of ze laten het werken. De keuze voor dit toestel is mede tot stand gekomen door de UMTS functie, en ik kan er geen flikker mee, net als dat de SE PC Suite (nog steeds niet) onder Vista werkt. (Beetje offtopic; de drivers van Vaio laptops zijn ook pas eind maart leverbaar :?).

Al met al een beetje jammer allemaal :O
Ik heb de firmware op mijn K800i 2 versies gedowngrade (schrijf je dat zo?). Wellicht niet de meest ideale oplossing maar ik kan nu in ieder geval weer TV kijken via Orange World. Wellicht ook een optie voor jou ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
Hmm, daar heb ik ook al aan zitten denken, kan je me daar iets meer over vertellen? Sowieso krijg ik m'n W850i (nog) niet aangesloten op m'n Vista machines (Ja, ik loop lekker bij zowel thuis als @ work ;)), en waar haal ik die firm/software precies vandaan?

Wat ik ook kan doen is nog ongeveer anderhalve week wachten. Ik heb afgelopen week met Orange gebeld over het probleem van Sony Ericsson toestellen met de laatste software en Orange World TV over UMTS; de Orange medewerker kon me na navraag vertellen dat er een medewerker is van de technische dienst, die zich ook ergert aan het probleem en op dit moment druk bezig is met een aangepaste software versie. Het komt er dus op neer dat sowieso Sony Ericsson W850i gebruikers, de gebruikers van dat zwarte toestelletje dus, ongeveer eind volgende week TV kunnen kijken via UMTS.

Of dit ook voor andere toestellen geldt weet ik helaas niet. De distributie zou gaan via de site van Sony Ericsson en de Orange shops. Ik hoop dat de medewerker gelijk heeft... Zo ja; hulde! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
Vergeet ik bijna te melden dat UMTS sowieso niet werkt op de laatste Sony Ericsson toestellen. Het (blauwe) 3G icoontje geeft wel aan dat je in een 3G-dekkingsgebied zit, maar daar blijft het ook bij.

De Orange World bitjes en byte'jes zullen nog altijd via GPRS gaan. Ook deze bug zou er dus uit zijn met die aangepaste software versie van Orange (Zie post hierboven) :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees een hoop onduidelijkheid over de orange world proxy. Eigenlijk werkt het heel simpel, de proxy laat alleen data door die gebruik maakt van port 80, daarom werkt de ene applicatie wel en de andere niet (bv. MSN messenger). Sommige sites en bestand extensies zijn ook geblokkeerd via de proxy, bv. PDF-bestanden. Het grote voordeel voor mij met deze orange world proxy is dat hij PUSH-email gewoon doorlaat, dit omdat push-mail dus ook via port 80 gaat. Ook een leuke bijkomstigheid is dat de Google Maps applicatie (voor WM) ook gewoon werkt via de proxy!

Oja, de proxy-hack werkt ook gewoon via UMTS!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2007 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor Yes
Jermaine schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 14:33:
Hmm, daar heb ik ook al aan zitten denken, kan je me daar iets meer over vertellen? Sowieso krijg ik m'n W850i (nog) niet aangesloten op m'n Vista machines (Ja, ik loop lekker bij zowel thuis als @ work ;)), en waar haal ik die firm/software precies vandaan?
Informatie over de firmware kun je van www.wotanserver.com halen. Kost je wel €7.= per update! Op mijn k800i werkte de downgrade perfect. Volgens sommigen hier is Wotansever illegaal maar bij weten is het volstrekt legaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07 21:38
Met Orange World heb je voor € 6 per maand onbeperkt toegang tot informatie en entertainmant diensten. Het maakt dus voor jou niet uit hoeveel KB's je gebruikt. Maak je gebruik van Internet Access of de e-mail client van je mobiele telefoon, dan betaal je wel per KB. Je kunt je persoonlijke gebruikskosten op de Orange website bekijken.
Eerst staat er: "Het maakt dus voor jou niet uit hoeveel KB's je gebruikt." om vervolkgens weer te zeggen dat als je van internet gebruik maakt, dat je wel weer per KB betaald. 8)7
Ik begrijp dit niet helemaal :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunoke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Djerique schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 15:58:
[...]

Eerst staat er: "Het maakt dus voor jou niet uit hoeveel KB's je gebruikt." om vervolkgens weer te zeggen dat als je van internet gebruik maakt, dat je wel weer per KB betaald. 8)7
Ik begrijp dit niet helemaal :?
Orange biedt met Orange World gewoon twee diensten aan:

-Orange World (toeganspunt: wap):
Onbeperkt webpagina's bekijken via proxy, andere toegang (msn, email (pop,imap, maar niet exchange push email), irc, ssh, enz dingen die niet HTTP zijn en dus niet via die proxy kunnen) werken niet.

-Internet Access (toegangspunt: internet):
Onbeperkte toegang, maar maar 25MB incluus. Daarna 3 euro per MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisMoore
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-09 09:44

DennisMoore

Alles went...

Jermaine schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 14:33:
De distributie zou gaan via de site van Sony Ericsson en de Orange shops. Ik hoop dat de medewerker gelijk heeft... Zo ja; hulde! _/-\o_
En is hier al wat meer van bekend?

Want ondanks 't UMTS-icoontje op m'n unbranded W850i gaat het internetten nog vrij traag, GPRS dus..?

"Life moves pretty fast. If you don't stop and look around once in a while, you could miss it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:12

Tourniquet

Hiya, fellas!

Opera Mini versie 3 heeft als feature dat het de camera van je telefoon kan gebruiken om zo een foto op je blog /forum te zetten, of te mailen. Zie: http://www.operamini.com/features/photoblog/
In de software zit zelfs standaard een link om een foto op het bloggedeelte van my.opera neer te zetten, maar ik krijg het op m'n SE W800i niet voor elkaar deze feature te gebruiken. Nadat de foto is genomen blijft hij hangen op het verbinden, na hier op OK te hebben geklikt:
Afbeeldingslocatie: http://www.operamini.com/images/screen/photo_blog_use_photo.png
Ik maak verbinding via de GPRS proxy van Orange World. Zou deze het verzenden van de foto blokkeren?

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Dat zou natuurlijk goed kunnen, dat kan je even uitproberen door te switchen naar het internet acces profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Helaas, ook onder het Internet Access profile blijft de boel hangen op "Verbinden...". Jammer, want het is een leuke optie! Je kunt op dezelfde manier ook bijv. een foto als attachment invoegen via Gmail, maar dat werkt dus ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Tourniquet schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 16:52:
Helaas, ook onder het Internet Access profile blijft de boel hangen op "Verbinden...". Jammer, want het is een leuke optie! Je kunt op dezelfde manier ook bijv. een foto als attachment invoegen via Gmail, maar dat werkt dus ook niet.
Heb je het ook bij java-instellingen veranderd? (2e kopje onder internetinstellingen) want opera is java :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

sinds een firmware update van mn n73 merk ik dat het verbinden met orange world langer duurt,.. ik probeer de oorzaak hiervan te achterhalen - hebben meer mensen hier toevallig de laatste tijd last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

MrAngry schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 17:57:
[...]

Heb je het ook bij java-instellingen veranderd? (2e kopje onder internetinstellingen) want opera is java :)
Sorry, ja ik had het idd bij de Java instellingen op Internet Access gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemind
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-05-2014
ik zoek een umts/gprs data counter voor gedownload data.........voor pocketpc wm5 dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Is bekend hoe het staat met de UMTS en ook GPRS dekking van Orange?
Thuis (Roermond; gelukkig juist daar niet echt belangrijk) heb ik zelfs geen GPRS dekking.

UMTS dekking heb ik (in Limburg en Best bij Eindhoven) nog niet mogen zien verschijnen op mijn telefoon. (gisteren in België wel Edge, maar dat heb ik ivm de kosten maar niet echt uitgeprobeerd :P)

Klopt het trouwens dat een UMTS-SIM te herkennen is aan de tekst: POSTPAID? Of zijn er andere/betere kenmerken?

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
apNia schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 14:44:
Nou grappige is dat bij Orange World er NIKS van af ging en die stug op 2MB blijft staan, dus vandaar dat ik 't hier vraag. GMail applicatie werkt ECHT niet via mijn profiel en wel via die andere. Het lijkt een vrij strenge proxy die dus blijkbaar ook pokergames blocked.
Uit nieuwsgierigheid: welke pokergames zijn er die je via Orange World kan spelen?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Hyp Hyper schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 08:09:
Klopt het trouwens dat een UMTS-SIM te herkennen is aan de tekst: POSTPAID? Of zijn er andere/betere kenmerken?
Ik heb er ook postpaid op staan, maar het grootste verschil met mijn oude (al weet ik niet meer wat daar op stond) vond ik toch wel de fancy lay-out van de koperen contactpunten aan de onderzijde van de SIM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Hyp Hyper schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 08:09:
Is bekend hoe het staat met de UMTS en ook GPRS dekking van Orange?
Thuis (Roermond; gelukkig juist daar niet echt belangrijk) heb ik zelfs geen GPRS dekking.
En natuurlijk heb ik net nu ineens wél GPRS te pakken thuis. (elke dag sinds het weekend geprobeerd)
Zou Orange hier meekijken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 14:46
Ik heb een Orange World abonnement (al twee maanden), maar ik heb een hard reset gedaan met mijn mobiele telefoon (SPV M500, HTC Magician).

Nu kan ik geen verbinding meer maken. Ik moet nu een connectie toevoegen, maar ik weet niet hoe. Ik heb daarvoor o.a. een inbelnummer, gebruikersnaam, wachtwoord en domein nodig. Ik kan me niet herinneren dat ik dat ooit eerder nodig heb gehad. Kan iemand mij helpen?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
Die zijn waarschijnlijk via de website naar je opgestuurd. Even naar de Orange-site surfen en opnieuw laten toesturen. Dan staat alles weer voor je ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atomic frogger
  • Laatst online: 07-08 20:48
Werkt orange world nou over GPRS en UMTS? en zo ja is UMTS duurder om te gebruiken (dan die 6 euro die je gewoon betaald)? is er ook ergens een pagina waar we de dekking kunnen vind van UMTS van orange?

[ Voor 10% gewijzigd door atomic frogger op 28-03-2007 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
X-GeaR schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 14:59:
Ik heb een Orange World abonnement (al twee maanden), maar ik heb een hard reset gedaan met mijn mobiele telefoon (SPV M500, HTC Magician).

Nu kan ik geen verbinding meer maken. Ik moet nu een connectie toevoegen, maar ik weet niet hoe. Ik heb daarvoor o.a. een inbelnummer, gebruikersnaam, wachtwoord en domein nodig. Ik kan me niet herinneren dat ik dat ooit eerder nodig heb gehad. Kan iemand mij helpen?

Bedankt!
Kijk hier eens: http://www.windowsmobiles.nl/index.php?topic=476.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
atomic frogger schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 19:20:
Werkt orange world nou over GPRS en UMTS? en zo ja is UMTS duurder om te gebruiken (dan die 6 euro die je gewoon betaald)? is er ook ergens een pagina waar we de dekking kunnen vind van UMTS van orange?
Even duur als het goed is. En de UMTS-dekking zou ik ook wel willen weten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor Yes
atomic frogger schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 19:20:
OW werkt zowel op GPRS als op UMTS. Voor UMTS heb je wel een speciale gratis simkaart nodig. De kosten blijven € 6,--. Mijn ervaring is dat de buitenhuisdekking redelijk is. De binnenhuisdekking valt wat mij betreft sterk tegen. Maar goed dat is mijn persoonlijke ervaring. Je kan via de KS een postcodecheck voor de dekking uit laten voeren. Daar kan je ook de u-sim aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

tot hoe lang geldt die TV aanbieding ook alweer?

i.a.w. wanneer kan ik niet meer UMTS tv kijken? :]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atomic frogger
  • Laatst online: 07-08 20:48
assass schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 10:47:
tot hoe lang geldt die TV aanbieding ook alweer?

i.a.w. wanneer kan ik niet meer UMTS tv kijken? :]
actie loopt tot april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Ik heb nog steeds geen UMTS te pakken gekregen. Soms, als ik opnieuw aanmeld, heb ik even G3 maar dan is de GSM dekking zo slecht dat de telefoon automatisch lijkt over te schakelen naar een andere mast zonder UMTS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor Yes
Hyp Hyper schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 11:55:
Ik heb nog steeds geen UMTS te pakken gekregen. Soms, als ik opnieuw aanmeld, heb ik even G3 maar dan is de GSM dekking zo slecht dat de telefoon automatisch lijkt over te schakelen naar een andere mast zonder UMTS.
Heb je dan wel een u-sim in je toestel? Anders schakelt ie inderdaad vanzelf terug naar GPRS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Doctor Yes schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 17:18:
[...]

Heb je dan wel een u-sim in je toestel? Anders schakelt ie inderdaad vanzelf terug naar GPRS.
Dat vroeg ik me al eerder af in dit topic. Wat is het verschil met een gewone sim?

Edit: volgens Orange heb ik idd geen UMTS sim. Ze sturen er één op..

[ Voor 29% gewijzigd door Hyp Hyper op 30-03-2007 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik belde net met de Orange helpdesk maar de juiste afdeling was gesloten; mijn huidige orange world heeft dus dat flatfee profiel, maar als ik naar UMTS overstap, is het nog steeds mogelijk flatfee te internetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
apNia schreef op zondag 01 april 2007 @ 14:26:
Ik belde net met de Orange helpdesk maar de juiste afdeling was gesloten; mijn huidige orange world heeft dus dat flatfee profiel, maar als ik naar UMTS overstap, is het nog steeds mogelijk flatfee te internetten?
Daar zal toch geen verschil in zitten? De instellingen blijven gelijk lijkt me..
En verder: voor zover ik weet is het niet officieel flatfee en is de helpdesk daarover bellen misschien een minder slim idee. :P

[ Voor 13% gewijzigd door Hyp Hyper op 01-04-2007 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ach hij erkende het :)
Volgens mij is dat heel doelbewust, want echt nare bandbreedtevreters (zoals pokeren wat ik laatst wou doen) hebben ze er mooi uitgefiltert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
umts simkaartje ontvangen en meteen laten activeren.
De dataverbinding gaat als een raket vergeleken met gprs.

Alleen een beetje jammer dat de umts-mast een slechte telefoondekking biedt. Als ik umts uitschakel ga ik van 1/2 blokjes ontvangst naar maximaal. Dit heeft mijn vriendin hier trouwens ook met Vodafone.

Als ik mijn telefoon neerleg gaat ie zelfs naar 0 ontvangst en schakelt terug naar gprs. Zodra ik hem oppak schakelt ie weer naar umts. :P

En ohja.. om ontopic de vraag hierboven te beantwoorden: ook via umts loopt mijn dataverbruik niet op.

[ Voor 10% gewijzigd door Hyp Hyper op 03-04-2007 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor Yes
Hyp Hyper schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 19:10:
umts simkaartje ontvangen en meteen laten activeren.
De dataverbinding gaat als een raket vergeleken met gprs.

Alleen een beetje jammer dat de umts-mast een slechte telefoondekking biedt. Als ik umts uitschakel ga ik van 1/2 blokjes ontvangst naar maximaal. Dit heeft mijn vriendin hier trouwens ook met Vodafone.

Als ik mijn telefoon neerleg gaat ie zelfs naar 0 ontvangst en schakelt terug naar gprs. Zodra ik hem oppak schakelt ie weer naar umts. :P

En ohja.. om ontopic de vraag hierboven te beantwoorden: ook via umts loopt mijn dataverbruik niet op.
De binnenhuisdekking van Orange valt over het algemeen zwaar tegen, afhankelijk van waar je bent natuurlijk. Wat mij verder opvalt is dat volgens de website van Orange, TV kijken via UMTS vanaf 1 april betaald moet worden. Als je op de WAP portal van Orange kijkt staat dat het gratis :? Lekker vaag allemaal.

Edit: sinds vandaag staat op de Orange website vermeld dat TV kijken tot 22 mei gratis is :)

[ Voor 4% gewijzigd door Doctor Yes op 04-04-2007 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onedayflyer682
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 19:06
Nou ik moet mijn vraag toch maar deponeren. Na het hele topic doorgelopen te hebben.

Ik heb sinds kort een Orange SPV M600 telefoon met een Orange Prepay SIM Only van 7,50 per maand.

Hiermee kan ik dus nu ook via GPRS internetten met 2 profielen Orange World en Internet Access. Maar ik heb geen Orange World 'abonnement' afgesloten. Nu begreep ik dat je via Orange World onbeperkt kunt internetten (zonder een World abbo) maar Internet Access maximaal 25 MB gebruiken. Maar geldt dat wel voor mij of alleen voor personen die een 'normaal' abbo hebben?

Op mijn rekening van Orange zie ik bij Orange World / Internet Access dat alles binnen mijn maandelijkse bundel valt maar is dat ook zo? Want toen ik een keer Internet Access ging gebruiken kreeg ik een SMS dat Orange Entree was ingeschakeld (1,50) ik kan dat bedrag echter nergens vinden.

Kan iemand mij hier enige duidelijkheid over verschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Onedayflyer682 schreef op donderdag 05 april 2007 @ 13:23:
Nou ik moet mijn vraag toch maar deponeren. Na het hele topic doorgelopen te hebben.

Ik heb sinds kort een Orange SPV M600 telefoon met een Orange Prepay SIM Only van 7,50 per maand.

Hiermee kan ik dus nu ook via GPRS internetten met 2 profielen Orange World en Internet Access. Maar ik heb geen Orange World 'abonnement' afgesloten. Nu begreep ik dat je via Orange World onbeperkt kunt internetten (zonder een World abbo) maar Internet Access maximaal 25 MB gebruiken. Maar geldt dat wel voor mij of alleen voor personen die een 'normaal' abbo hebben?
Dat geldt alleen voor mensen die een Orange world abbo hebben (a 6e/maand extra)
Op mijn rekening van Orange zie ik bij Orange World / Internet Access dat alles binnen mijn maandelijkse bundel valt maar is dat ook zo? Want toen ik een keer Internet Access ging gebruiken kreeg ik een SMS dat Orange Entree was ingeschakeld (1,50) ik kan dat bedrag echter nergens vinden.
Van de Orange site onder het kopje Orange world (echt serieus iets van 12 seconden zoeken....):
Orange World voor 1 dag
Wil jij liever niet vast zitten aan een abonnement? Dan is Orange World voor een dag iets voor jou. Met een Orange mobiel abonnement betaal je slechts € 1,50 en heb je een hele dag lang de beschikking over alle diensten van Orange World. Bel je met Orange prepaid, dan is deze dienst geheel gratis en vrijblijvend. Voor het internetten betaal je € 3,- per MB. Bel 1200 vanaf je mobiel en kies optie 4. Op je rekening staat het bedrag vermeld onder het kopje Orange World entree.

Dit lijkt echter in tegenspraak met wat je hierboven vermeldt, namelijk dat je prepaid belt en toch die 1,5e entree moest betalen. Waarom bel je niet gewoon even de KS?

edit: Bel je wel prepaid eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onedayflyer682
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 19:06
Ik bel inderdaad Prepaid. Sim Only elke maand 7,50 euro beltegoed. Ik zal toch maar eens met de klantenservice bellen hoe het nu precies zit. Ik snap er geen snars van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Dat is dus een abbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Onedayflyer682 schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 21:07:
Ik bel inderdaad Prepaid. Sim Only elke maand 7,50 euro beltegoed. Ik zal toch maar eens met de klantenservice bellen hoe het nu precies zit. Ik snap er geen snars van.
Een sim-only is een abonnement. Volgens mij heb je het gewoon voor één dag geactiveerd. Dat kost die 1,5 euro lijkt me.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Orange World werkt al twee dagen niet bij mij. Zijn er meer mensen in he westen van Noord-Brabant die daar last van hebben? (Ik zal binnenkort eens met KS gaan bellen.)

Ik heb inmiddels met KS gebeld, het is als storing aangemeld. Helaas zijn de 'data-jongens' er dinsdag om 08:00 uur pas weer, zij gaan er naar kijken. :S

[ Voor 31% gewijzigd door pven op 08-04-2007 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor Yes
Voor degenen die willen weten hoe het met de UMTS dekking van Orange zit (en de dekking van andere providers), hierbij de link naar het desbetreffende artikel ;)
http://www.pocketinfo.nl/...t-mobile-en-vodafone.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:31

TheVMaster

Moderator WOS
Hmm....wel lekker. Het Orange-World Internet truukje wordt niet in rekening gebracht, maar je ziet je dataverkeer wel terug op je rekening.....

En voor de luie mensen die bovenstaande link (van mijn bovenbuurman) niet willen aanklikken. Hier even het plaatje met dekking van Orange :

Afbeeldingslocatie: http://www.pocketpc-club.nl/contentimages/7567_13.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door TheVMaster op 11-04-2007 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 21:19

Elwood Blues

87167191

Ben ik de enige die ze € 21 (€ 25 incl BTW) op zijn factuur hebben gekwakt voor de GRATIS (volgens twee verschillende medewerkers van de klantenservice) UMTS-simkaart? :(

Update: heb met de klantenservice gebeld. Normaal gesproken kost een nieuwe simkaart € 25, maar de UMTS-sim is inderdaad gratis. De automatische kosten moeten bij de UMTS-sim met de hand worden geannuleerd, en dat was niet gebeurd. Het wordt op de volgende factuur gecorrigeerd, dus ff afwachten :)

[ Voor 46% gewijzigd door Elwood Blues op 11-04-2007 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

meer mensen die last hadden van umts eruit vandaag bij orange? dacht dat mn tel het begeven had,.. ik was onbereikbaar en het netwerk was altijd bezet :( moest helemaal langs de flagship store om erachter te komen dat umts er uit lag,.. daar speelde the frattellis dat was weer een meevaller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elwood Blues schreef op woensdag 11 april 2007 @ 17:59:
Ben ik de enige die ze € 21 (€ 25 incl BTW) op zijn factuur hebben gekwakt voor de GRATIS (volgens twee verschillende medewerkers van de klantenservice) UMTS-simkaart? :(

Update: heb met de klantenservice gebeld. Normaal gesproken kost een nieuwe simkaart € 25, maar de UMTS-sim is inderdaad gratis. De automatische kosten moeten bij de UMTS-sim met de hand worden geannuleerd, en dat was niet gebeurd. Het wordt op de volgende factuur gecorrigeerd, dus ff afwachten :)
Ik had precies hetzelfde. zwaar irritant. Bij mij is het inmiddels en maand later, en het bedrag is netjes van mn rekening ingehouden, dus dat komt goed. Maar let op je rekening dus, als je een U-sim haalt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-09 22:22
Ik heb de nieuwe nokia 6300. Na veel tevergeefse pogingen om Orange world werkend te krijgen, meldt de klantenservice van Orange nu opeens dat Orange World niet werkt op de Nokia 6300. Maar dat lijkt me toch wat vreemd.

Internetten via Opera Mini werkt prima, maar internetten via de browser van de telefoon werkt niet. Hij geeft de foutmelding "meldt u eerst aan bij packetgegevens". Ik heb al vele instellingen gedownload en geprobeerd, maar tot nu toe tevergeefs. Is er iemand die Orange World wel werkend heeft gekregen in combinatie met de 6300?

[ Voor 3% gewijzigd door Plato op 21-04-2007 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een M700 van Orange, en heb al tijden Orange World.

Maar in de internetprofielen van mijn toestel kan je kiezen tussen Internet Access, Orange World en Orange mms.

Die laatste maakt geen internetverbinding, maar ik doe daar ook niks mee verder. Maar welke moet ik nou kiezen, die Orange World of die Internet Access (wat ook van Orange is)? En wat is het verschil?

Ook maakt mijn toestel soms zomaar verbinding met GPRS (ik krijg later deze week pas UMTS), maar als hij verbinding maakt terwijl er geen programma's aanstaan op mijn toestel, betaal ik daar dan wel voor of niet bij Orange?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Verwijderd schreef op zondag 22 april 2007 @ 18:11:
Die laatste maakt geen internetverbinding, maar ik doe daar ook niks mee verder. Maar welke moet ik nou kiezen, die Orange World of die Internet Access (wat ook van Orange is)? En wat is het verschil
Misschien moet je eens moeite doen en het topic doorlezen? (hint: met de een kan je meer dan de ander en de een is gratis terwijl de ander van je databundel afgaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:14
Heeft iemand Orange World al eens gebruikt in combinatie met een PCMCIA kaartje, zoals de Merlin U730 van Novatel Wireless? Ik heb namelijk een abonnement, maar zou voor mijn laptop onderweg graag (opnieuw) gebruik maken van Orange World. Zo'n kaart zou er dan voor zorgen dat ik niet steeds van simkaart hoef te wisselen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sints kort k800i met orange UMTS. Video bellen werkt prima en tv kijken ook. Alleen heb ik het gevoel dat het interneten niet een sneller is. Dit met opera mini en de gewone browser.
Is er een GPRS en een UMTS internet profiel ofzo? Als ik mijn orange world profiel bekijk zie ik alleen GPRS dingen in staan. Hoe werkt dit?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 20:11:
Ik heb sints kort k800i met orange UMTS. Video bellen werkt prima en tv kijken ook. Alleen heb ik het gevoel dat het interneten niet een sneller is. Dit met opera mini en de gewone browser.
Is er een GPRS en een UMTS internet profiel ofzo? Als ik mijn orange world profiel bekijk zie ik alleen GPRS dingen in staan. Hoe werkt dit?

:)
Doe eens een speedtestje...
Supersnelheden heb ik ook nog niet gehaald met umts. 200 Kb was wel zo'n beetje de max. tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een uitleg hoe ik Orange World op mijn N95 krijg?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Merkt iemand in de regio Assen op dit moment ook een storing met UMTS? Kan met 3G geen verbinding krijgen (lees: uiteindelijk wel verbonden met netwerk maar bellen, smsen, gebeld worden, UMTS etc werkt niet). Als ik hem expliciet op GSM zet (G dus) krijg ik wel gewoon verbinding. Of klinkt jullie dit als een instellingsfout in de oren? Het gaat om een SPV M700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:21
Verwijderd schreef op zondag 29 april 2007 @ 22:19:
Merkt iemand in de regio Assen op dit moment ook een storing met UMTS? Kan met 3G geen verbinding krijgen (lees: uiteindelijk wel verbonden met netwerk maar bellen, smsen, gebeld worden, UMTS etc werkt niet). Als ik hem expliciet op GSM zet (G dus) krijg ik wel gewoon verbinding. Of klinkt jullie dit als een instellingsfout in de oren? Het gaat om een SPV M700.
niet alleen in Assen maar ook bij mij hier in Apeldoorn heb ik hetzelfde probleem. Dit is al sinds 2 dagen zo. Ik herken de symptonen die jij hebt beschreven want ik heb al 2 dagen exact hetzelfde. Ik heb de klantenservice gebeld en die zeggen van niks te weten. De afdeling die er over gaat werkt niet in het weekend werd me verteld. Ik moest maar af en toe het toestel aan en uitzetten om te kijken of die het wel weer doet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand van een site waar netwerkstoringen zichtbaar zijn en netjes bijgehouden worden? Ik ga zometeen iig ff langs de Orange shop, even kijken of zij er wat van weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
Verwijderd schreef op maandag 30 april 2007 @ 13:01:
Weet iemand van een site waar netwerkstoringen zichtbaar zijn en netjes bijgehouden worden? Ik ga zometeen iig ff langs de Orange shop, even kijken of zij er wat van weten.
mocht je iets horen van de Orangeshop laat het dan ff weten want ik vind het best irritant. Ben nu gewend aan snel surfen over UMTS, GPRS lijkt nu zo langzaam :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor Yes
dcell schreef op maandag 30 april 2007 @ 14:33:
[...]

mocht je iets horen van de Orangeshop laat het dan ff weten want ik vind het best irritant. Ben nu gewend aan snel surfen over UMTS, GPRS lijkt nu zo langzaam :(
Hier geen problemen in Apeldoorn (Ugchelen) met UMTS. Heb net even in de tuin zitten surfen via UMTS. Binnendekking is overigens standaard k*t ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Hoe komen jullie aan je nieuwe UMTS simkaartje.. Aangevraagd in 'n Orange-shop (naar keuze..)
of via internet of iets.. Wil er namelijk ook eentje aanvragen, zodat ik kan videobellen met m'n SonyEricsson W880i en dergelijke, maar weet niet hoe! En zaten hier nog kosten aan verbonden?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dcell schreef op maandag 30 april 2007 @ 14:33:
[...]
Ja heb daar even geprobeerd en daar werkte het gewoon weer, zowel bij de verkoopmedewerker als bij mij zonder enige problemen. Volgens hem waren er ook geen problemen bekend. Nu weer thuis, zo'n 6 km buiten het centrum, en zelfde probleem weer, buiten ook. Beetje schijt dus. Heb het nu ook 2 dagen. Ik ga er vanuit dat ik hier op een andere mast zit of het moet aan het bereik van die UMTS mast liggen, maar het heeft hier wel gewoon gewerkt. Bij jou al nieuws?

Edit: klantenservice even gebeld. Eerste doos verbrak de verbinding gewoon. Daarna een kerel die me vertelde dat deze postcode binnen nog geen dekking heeft. Was toeval dat het dus werkte. Zal zo nog even goed testen buiten. Volgens mij is die mast hier gewoon omgevallen ofzo.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2007 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
CLB schreef op maandag 30 april 2007 @ 16:28:
Hoe komen jullie aan je nieuwe UMTS simkaartje.. Aangevraagd in 'n Orange-shop (naar keuze..)
of via internet of iets.. Wil er namelijk ook eentje aanvragen, zodat ik kan videobellen met m'n SonyEricsson W880i en dergelijke, maar weet niet hoe! En zaten hier nog kosten aan verbonden?
Lees het topic eens?
Klantenservice dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
  • Laatst online: 15-09 22:23
Hallo allemaal, kan iemand mij vertellen of Orange World TV nu wel of niet op een P990i werkt?

Ik heb alles al geprobeerd maar op de Orange World WAP site krijg ik echt geen link te zien naar Orange TV :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
Verwijderd schreef op maandag 30 april 2007 @ 17:19:
[...]

Ja heb daar even geprobeerd en daar werkte het gewoon weer, zowel bij de verkoopmedewerker als bij mij zonder enige problemen. Volgens hem waren er ook geen problemen bekend. Nu weer thuis, zo'n 6 km buiten het centrum, en zelfde probleem weer, buiten ook. Beetje schijt dus. Heb het nu ook 2 dagen. Ik ga er vanuit dat ik hier op een andere mast zit of het moet aan het bereik van die UMTS mast liggen, maar het heeft hier wel gewoon gewerkt. Bij jou al nieuws?

Edit: klantenservice even gebeld. Eerste doos verbrak de verbinding gewoon. Daarna een kerel die me vertelde dat deze postcode binnen nog geen dekking heeft. Was toeval dat het dus werkte. Zal zo nog even goed testen buiten. Volgens mij is die mast hier gewoon omgevallen ofzo.
geen echte nieuws maar volgens mij hetzelfde als bij jou. Ik ging vandaag nog richting Amsterdam, op station Apeldoorn gewoon UMTS-bereik, kon bellen en internetten. Op station Amersfoort ook en in Amsterdam zelf ook geen problemen. Op de terugweg toch stiekem weer geprobeerd en ongeveer in Apeldoorn centrum komen de problemen tevoorschijn. Ik woon in noord dus waarschijnlijk hebben niet alle delen van Apeldoorn en omstreken er last van. Morgen toch maar weer even bellen naar de klantenservice.

edit : update 1 mei 17:44 ... had vanmiddag de klantenservice gebeld en die hebben er een case van gemaakt. Dat was ongeveer 3 uur geleden. Schijnbaar doet nu alles het weer. Ze zouden me bellen als het opgelost is maar geen telefoontje gehad. Maar hij doet het dus ben ik weer blij :)

[ Voor 9% gewijzigd door dcell op 01-05-2007 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
  • Laatst online: 15-09 22:23
dkawa schreef op maandag 30 april 2007 @ 21:05:
Hallo allemaal, kan iemand mij vertellen of Orange World TV nu wel of niet op een P990i werkt?

Ik heb alles al geprobeerd maar op de Orange World WAP site krijg ik echt geen link te zien naar Orange TV :'(
Het werkt al.. Niet via Orange World weliswaar, maar gewoon via de On line media player van de P990. Even de beide proxy servers instellen, de rtsp sites aanmaken en je kan TV kijken...

Dit doe ik dus gewoon via Orange GPRS oftewel Internet Access..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dcell schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 00:27:
[...]
edit : update 1 mei 17:44 ... had vanmiddag de klantenservice gebeld en die hebben er een case van gemaakt. Dat was ongeveer 3 uur geleden. Schijnbaar doet nu alles het weer. Ze zouden me bellen als het opgelost is maar geen telefoontje gehad. Maar hij doet het dus ben ik weer blij :)
Ja, het werkt bij mij ook weer sinds gister :) Was blijkbaar toch ergens een storing dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

dkawa schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 22:46:
[...]
Dit doe ik dus gewoon via Orange GPRS oftewel Internet Access..
Dat gaat dus van je 25MB bundel af zoals ik 't begrijp..?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
CLB schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 08:19:
[...]

Dat gaat dus van je 25MB bundel af zoals ik 't begrijp..?
Yep.. alle streamdingen en zo gaan niet 'gratis'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisMoore
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-09 09:44

DennisMoore

Alles went...

Wat is een handige manier om met je gsm de internetsnelheid te meten?

'k Ben namelijk benieuwd of mijn SE W850i wel écht UMTS gebruikt, of stiekem slechts GPRS, ondanks het UMTS-icoontje. Het doet allemaal wat traag aan.

Als ik met m'n gsm naar www.speedtest.nl ga (met Opera geloof ik), kan ik de verschillende testjes niet aanvinken ('k zie de aanvinkvakjes niet die ik met de pc wel zie).

"Life moves pretty fast. If you don't stop and look around once in a while, you could miss it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
DennisMoore schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 13:06:
Wat is een handige manier om met je gsm de internetsnelheid te meten?

'k Ben namelijk benieuwd of mijn SE W850i wel écht UMTS gebruikt, of stiekem slechts GPRS, ondanks het UMTS-icoontje. Het doet allemaal wat traag aan.

Als ik met m'n gsm naar www.speedtest.nl ga (met Opera geloof ik), kan ik de verschillende testjes niet aanvinken ('k zie de aanvinkvakjes niet die ik met de pc wel zie).
Zoek eens op pda speedtests...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Hyp Hyper schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 08:49:
[...]
Yep.. alle streamdingen en zo gaan niet 'gratis'
Okee dankje :) Ben je denk snel door je 25MB bundeltje heen..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik dacht dat het tv kijken onbeperkt zou moeten zijn voor die 7,50 (en gratis tot 22 mei ofzo), maar dat is dus onjuist?

Ik heb mijn UMTS kaartje gister aangevraagd via de telefonische klantenservice (kon niet in de orange shop), dus ik ben benieuwd wanneer ik het kan verwachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
iemand nog tv geprobeerd de laatste 2 dagen ? het lukt me namelijk niet meer. Ik had handmatig de links in mijn Nokia N95 gezet omdat die "officieel" niet ondersteund wordt. 3 dagen geleden werkte het nog wel maar sinds gister niet meer. Hij connect wel en laadt wel maar na ongeveer tien seconden krijg ik een melding "ongeldig server adres ". ik heb niks veranderd en alles nagelopen. Alles klopt dus misschien ligt het weer aan de mast hier waar ik de afgelopen week al last van had.

schijnbaar werkt het weer.

[ Voor 3% gewijzigd door dcell op 04-05-2007 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion
  • Laatst online: 16-08 17:55
Helsie schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 20:43:
Ik dacht dat het tv kijken onbeperkt zou moeten zijn voor die 7,50 (en gratis tot 22 mei ofzo), maar dat is dus onjuist?

Ik heb mijn UMTS kaartje gister aangevraagd via de telefonische klantenservice (kon niet in de orange shop), dus ik ben benieuwd wanneer ik het kan verwachten. :)
Vandaag nog contact met de klantenservice gehad. Zij zeggen dat het wel onbeperkt is. Het zou namelijk via orange world moeten gaan en dat is onbeperkt gebruik ongeacht het dataverkeer itt internet acces wat inderdaad van je 25mb bundel afgaat. Het zou ook wel vreemd zijn indien dit alleen via internet acces kan omdat je dan zo door je 25mb bundel zit en je eigenlijk er niets aan hebt

Helaas heb ik het nog niet werkend gekregen op mijn nokia n95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Hmm dat 1200 nummer is maar irritant, 2 minuten hangen voor 't goede menu enzo..
Morgen nog maar is 'n x proberen, UMTS is toch wel cool denk ik zo! Moet je dan nog
extra kosten betalen voor je nieuwe UMTS-simkaartje of niet en zoja: hoeveel euro'tjes..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
CLB schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 23:48:
[...]

Hmm dat 1200 nummer is maar irritant, 2 minuten hangen voor 't goede menu enzo..
Morgen nog maar is 'n x proberen, UMTS is toch wel cool denk ik zo! Moet je dan nog
extra kosten betalen voor je nieuwe UMTS-simkaartje of niet en zoja: hoeveel euro'tjes..?
Ik had het aangevraagd door voor de menu opties te kiezen alsof ik persoonlijke gegevens wilde veranderen. Dan bij het laatste menu kreeg je 3 opties en de 3e was 'overige vragen', dacht ik. Die heb ik gekozen. Mocht dat niet werken, dan gewoon kiezen voor wijzigen gegevens. Dan komt het ook goed. :P

Kaartje wordt gratis opgestuurd. 6 euro Orange World en kosten bij overschrijding 25mb zijn dus de bijkomende kosten (ik denk wel dat je met UMTS zo over je 25mb heen bent als je niet oplet...)

[ Voor 12% gewijzigd door Helsie op 04-05-2007 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:31

TheVMaster

Moderator WOS

Het tv kijken is idd onbeperkt. Het probleem is alleen (vertelde de klantenservice mij) dat het alleen gratis is vanaf de toestellen die officieel ondersteund zouden worden. Als je bv. met je SPV M700 tv wilt kijken gaat het gewoon van je 25 Mb bundel af....

Echt waardeloos dat ze maar een beperkt aantal toestellen ondersteunen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
pven schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 19:08:
Orange World werkt al twee dagen niet bij mij. Zijn er meer mensen in he westen van Noord-Brabant die daar last van hebben? (Ik zal binnenkort eens met KS gaan bellen.)

Ik heb inmiddels met KS gebeld, het is als storing aangemeld. Helaas zijn de 'data-jongens' er dinsdag om 08:00 uur pas weer, zij gaan er naar kijken. :S
Dit probleem is nog steeds niet opgelost en voor mijn gevoel doet Orange er te weinig aan.

Iemand een idee hoe ik een klacht bij Orange neer kan leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oner001
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:13
Hallo allemaal,

ik heb net even het topic helemaal doorgelopen.
Maar ik heb een probleem met mijn Nokia N73.
Ik heb sinds kort een Orange World account, maar ik kom niet eens op de startpagina van orange, volgens klantenservice staat alles goed...
Hotmail en MSN werken ook niet via orange worls, maar wel via internet acces..

Wie kan mij kort uitleggen wat ik zou moeten doen?

(ik heb het geprobeerd met Opera en Web)

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
pven schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 08:51:
[...]

Dit probleem is nog steeds niet opgelost en voor mijn gevoel doet Orange er te weinig aan.

Iemand een idee hoe ik een klacht bij Orange neer kan leggen?
Grappig: ik heb van Orange inmiddels het adres gekregen waar ik mijn klacht kan deponeren. De betreffende medewerker vond het nodig om te melden dat ik heel weinig kans maak. :/

Maar goed: ik ga mijn brief schrijven en houd voet bij stuk. Het is immers iets dat Orange heeft veroorzaakt waar ik zelf niets aan doen; ik wil van Orange 6 euro terug omdat Orange World een maand niet werkt en al het beltegoed dat ik aan de klantenservice heb verspild. Moet volgens mij toch lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Denk 't niet ;)

Ligt aan jouw toestel
Ligt aan waar jij je bevindt
Ligt aan de oudheid van je telefoon
Ligt aan de provincie waar je woont

Kortom: Ze leggen de oorzaak gewoon bij jou hoor ;)

EDIT: Ik ga zo even 1200 bellen om 'n UMTS-simkaartje aan te vragen...
Iemand die mij zo kan zeggen welk menu ik moet hebben, kan ik ff doorklikken :9

[ Voor 27% gewijzigd door CLB op 04-05-2007 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
CLB schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 15:22:
Iemand die mij zo kan zeggen welk menu ik moet hebben, kan ik ff doorklikken :9
Topic gelezen toevallig? Minder dan 9 uur geleden heb ik dit gepost:
Helsie in "\[GPRS/UMTS] Orange World"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
CLB schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 15:22:
Denk 't niet ;)

Ligt aan jouw toestel
Ligt aan waar jij je bevindt
Ligt aan de oudheid van je telefoon
Ligt aan de provincie waar je woont

Kortom: Ze leggen de oorzaak gewoon bij jou hoor ;)
Daar gaan ze het echt moeilijk mee krijgen, want mijn vrouw heeft thuis soortgelijke klachten. De vier argumenten die je noemt, kan ik probleemloos weerleggen.

Laat ze maar komen! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
pven schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 16:03:
[...]

Daar gaan ze het echt moeilijk mee krijgen, want mijn vrouw heeft thuis soortgelijke klachten. De vier argumenten die je noemt, kan ik probleemloos weerleggen.

Nou, als ze je die argumenten proberen te geven, dan kun je beter een neef aan de andere kant van het land hebben met een compleet andere telefoon die dezelfde klachten heeft... ;)

(Even ervanuitgaande dat je vrouw zich vaak in hetzelfde gebied als jij bevindt. :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Helsie schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 15:50:
[...]

Topic gelezen toevallig? Minder dan 9 uur geleden heb ik dit gepost:
Helsie in "\[GPRS/UMTS] Orange World"
Dankje, had er overheen gelezen ;)
Heb vandaag 2x 5 minuten aan de lijn gehangen, geen medewerkers! Ga vandeweek wel langs.
pven schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 16:03:
[...]

't waren maar CLB-verzinsels hoor, moet je maar is opletten waar ze mee komen ;)
Die 6 euro krijg je gewoon niet terug... Ik heb weleens soortgelijke zaken gehad met sms en dergelijke, ging wel om 'n veeeeel groter bedrag en dat was op de eerstvolgende rekening gewoon netjes verekent en dergelijke, maar voor die 6 euro maken ze er niet eens 'n 'case' van joh :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
CLB schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 00:48:
[...]

Dankje, had er overheen gelezen ;)
Heb vandaag 2x 5 minuten aan de lijn gehangen, geen medewerkers! Ga vandeweek wel langs.
geloof me: langsgaan heeft geen zin, aangezien ze dan toch zeggen 'hier moet je voor naar de klantenservice bellen'. Been there, done that, zeg maar. :p
Pagina: 1 ... 11 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.