[GPRS/UMTS] Orange World

Pagina: 1 ... 9 ... 15 Laatste
Acties:
  • 32.762 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 06:49
GPRS verbinding werkt :D internet ook :D via de wap apn, moet ik nog andere dingen instellen? Ik bedoel, wap apn gratis?

Hoe kom ik op msn met wap apn?

Kan er niet echt duidelijkheid over vinden

[ Voor 75% gewijzigd door Don3k op 27-11-2006 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadat ik afgelopen donderdag op de website van Orange erachter kwam dat zij al adverteerden met UMTS heb ik besloten de stoute schoenen aan te trekken en heb ik meteen contact opgenomen met de helpdesk van orange. (1200)
De enige melding welke ik heb laten vallen is: "Ik wil UMTS".
Als antwoord kreeg ik hierop dat dat geen probleem was, maar dat ik dan wel een nieuwe
(U)SIM moest krijgen. Nadat ik te kennen had gegeven dat dit geen probleem was en na onder andere controle van mijn adres werd mij te kennen gegeven dat de nieuwe kaart zou worden verstuurd..
Mijn hart bonkte in mijn keel.. Zou het dan eindelijk zo ver zijn? Orange UMTS.
In alle blijdschap heb ik meteen mijn broer en een goede vriend van mij ,beide Orange klanten, opgebeld met het heugelijke nieuws. Zij gingen meteen hetzelfde doen.

Het wachten op de USIM kon beginnen.

Enkele dagen gingen voorbij en met het beeld voor ogen dat het nog wel een tijd zou duren kwam ik vandaag uit mijn werk. In de brievenbus vond ik een grote envelop zonder opdruk erop. Enigzins verward over de afzender maakte ik de envelop open. Beelden van wit poeder en Anthrax schoten door mijn hoofd.
Er zat echter geen wit poeder in, maar een brief. Een brief met een oranje logo in de rechterbovenhoek. De brief had als onderwerp: uw nieuwe UMTS simkaart.
Het was dus inderdaad waar, Orange UMTS is een feit.

Na enkel nog de kaart telefonisch geactiveerd te hebben ging er een, doch niet nieuwe, iets snellere wereld voor mij open..

Vrolijke feestdagen en een heel goed nieuwjaar met heel veel UMTS plezier.

Mijn woonplaats is trouwens Amsterdam, waarvan al bekend was dat er dekking is.
Ik heb nog geen snelheidtest gedaan en kan daar dus nog geen oordeel over geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:32

Sabbi

je denkt aan mij.

Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 18:11:
Nadat ik afgelopen donderdag op de website van Orange erachter kwam dat zij al adverteerden met UMTS heb ik besloten de stoute schoenen aan te trekken en heb ik meteen contact opgenomen met de helpdesk van orange. (1200)
De enige melding welke ik heb laten vallen is: "Ik wil UMTS".
Als antwoord kreeg ik hierop dat dat geen probleem was, maar dat ik dan wel een nieuwe
(U)SIM moest krijgen. Nadat ik te kennen had gegeven dat dit geen probleem was en na onder andere controle van mijn adres werd mij te kennen gegeven dat de nieuwe kaart zou worden verstuurd..
Mijn hart bonkte in mijn keel.. Zou het dan eindelijk zo ver zijn? Orange UMTS.
In alle blijdschap heb ik meteen mijn broer en een goede vriend van mij ,beide Orange klanten, opgebeld met het heugelijke nieuws. Zij gingen meteen hetzelfde doen.

Het wachten op de USIM kon beginnen.

Enkele dagen gingen voorbij en met het beeld voor ogen dat het nog wel een tijd zou duren kwam ik vandaag uit mijn werk. In de brievenbus vond ik een grote envelop zonder opdruk erop. Enigzins verward over de afzender maakte ik de envelop open. Beelden van wit poeder en Anthrax schoten door mijn hoofd.
Er zat echter geen wit poeder in, maar een brief. Een brief met een oranje logo in de rechterbovenhoek. De brief had als onderwerp: uw nieuwe UMTS simkaart.
Het was dus inderdaad waar, Orange UMTS is een feit.

Na enkel nog de kaart telefonisch geactiveerd te hebben ging er een, doch niet nieuwe, iets snellere wereld voor mij open..

Vrolijke feestdagen en een heel goed nieuwjaar met heel veel UMTS plezier.

Mijn woonplaats is trouwens Amsterdam, waarvan al bekend was dat er dekking is.
Ik heb nog geen snelheidtest gedaan en kan daar dus nog geen oordeel over geven.
Dude!!!!
De hele tijd zie ik dus al in m'n GSM netwerken orange umts langskomen, zonder er gebruik van te mogen maken... Morgen meteen bellen, hopen dat er ook op zondag mensen wakker zijn bij de orange... Wat doen de tarieven eigenlijk?

edit....
Heb net ook maar even de helpdesk gebeld, binnen 3 werkdagen ligt mijn usim in de bus. :D
* Sabbi does the Carlton dance. (ben ook niet helemaal nuchter meer)

[ Voor 3% gewijzigd door Sabbi op 02-12-2006 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Sinds een paar maanden is het niet meer mogelijk om gebruik te maken van de short cuts (cijfertjes in de menu's) bij sommige websites. Tevens is het niet meer mogelijk om ook bij deze sites gebruik te maken van invoervelden. Sterker nog, het volledige invoerveld is verdwenen. Hebben meer Orange World gebruikers hier last van of is het echt iets van m'n telefoon (een Sony-Ericsson W800i)
Het gaat hier om sites als de mobiele variant van Hyves.nl en www.wapagportal.com

Gisteren contact gehad met Orange zelf, maar zij blijven er halstarrig bij dat zij niet gaan over "sites buiten het Orange portal". Ik ben juist overtuigt dat Orange zelf een filter/proxy toepast waardoor functionaliteiten van bepaalde websites wegvallen.

Wel vreemd overigens, want de Nu.nl site op de Orange Portal is gemaakt door wapagportal.nl en die is sindsdien ook in functionaliteiten achteruit gegaan.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
jules schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 19:43:
Sinds een paar maanden is het niet meer mogelijk om gebruik te maken van de short cuts (cijfertjes in de menu's) bij sommige websites. Tevens is het niet meer mogelijk om ook bij deze sites gebruik te maken van invoervelden. Sterker nog, het volledige invoerveld is verdwenen. Hebben meer Orange World gebruikers hier last van of is het echt iets van m'n telefoon (een Sony-Ericsson W800i)
Het gaat hier om sites als de mobiele variant van Hyves.nl en www.wapagportal.com

Gisteren contact gehad met Orange zelf, maar zij blijven er halstarrig bij dat zij niet gaan over "sites buiten het Orange portal". Ik ben juist overtuigt dat Orange zelf een filter/proxy toepast waardoor functionaliteiten van bepaalde websites wegvallen.

Wel vreemd overigens, want de Nu.nl site op de Orange Portal is gemaakt door wapagportal.nl en die is sindsdien ook in functionaliteiten achteruit gegaan.
Ik heb dus precies hetzelfde probleem...ik dacht eerst dat het aan mijn type toestel was.. de Sony Ericsson W850i... of misschien alleen de W-types :)

Ik ben er zeker van overtuigd dat Orange deze blokkeert... ik heb wel een oplossing gevonden.. je moet ff van internetprofiel veranderen en kiezen van Internet Access.. deze laat wel alles door maar heeft helaas een limiet van 25 mb (ben er trouwens nog niet overheen dus 25 mb is best veel)

Ik hoop dat Orange er wat aan gaat doen, ik heb nog hoop door over te stappen naar UMTS zodra deze geintroduceerd is door Orange :)

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
UMTS is geintroduceerd sinds 27 november, zie ook de site an Orange. Je moet even een nieuwe sim kaart aanvragen en je kunt er gebruik van maken. Op mijn SonyEricsson werkt het in elk geval prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

vanpeltje schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 22:32:
[...]

Ik heb dus precies hetzelfde probleem...ik dacht eerst dat het aan mijn type toestel was.. de Sony Ericsson W850i... of misschien alleen de W-types :)

Ik ben er zeker van overtuigd dat Orange deze blokkeert... ik heb wel een oplossing gevonden.. je moet ff van internetprofiel veranderen en kiezen van Internet Access.. deze laat wel alles door maar heeft helaas een limiet van 25 mb (ben er trouwens nog niet overheen dus 25 mb is best veel)

Ik hoop dat Orange er wat aan gaat doen, ik heb nog hoop door over te stappen naar UMTS zodra deze geintroduceerd is door Orange :)
Als dit probleem is opgelost door te veranderen van internetprofiel dan weten we natuurlijk wel waar dit aan ligt ;). Orange dus! Ik heb de oude variant van Orange World nog, met de 2 mb data bundel. Als ze dit niet veranderen en Orange duurder uitvalt voor me met internet acces dan stap ik over op een andere provider. Stijlloos dat ze dit zomaar zonder melding of waarschuwing vooraf veranderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik ga ook binnenkort 'n UMTS simkaartje aanvragen...

Ben benieuwd of het kan want moet nog 6 maanden met Orange abbo 22,50 bellen!
Als je 'n UMTS simkaart hebt houdt dit ook in dat je gelijk automatisch 25 MB/ maand hebt?

Ik heb nu nog de limiet van 2 MB / maand namelijk!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
CLB -> bel de klantenservice maar :)

Ik heb iig de usim aangevraagd en krijg hem over paar dagjes op me deurmat gedropt..ben benieuwd :) (ook of het probleem verholpen is)

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielvdMark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:41
Ik heb inmiddels wel umts van orange. Orange world laat een stuk sneller!
Het is mij alleen niet duidelijk hoe je tv kan kijken, kan nergens op de orange world portal een link vinden (op de homepage van orange wordt het mij ook niet duidelijk)

Iemand al ervaring met videobellen? Mijn p990i geeft aan dat het niet beschikbaar is, moet je je bij orange aanmelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Videobellen werkt uitstekend.
Zowel naar Orange klanten als naar onder andere Vodafone klanten.
Je moet wel even contact opnemen met de klantenservice om de dienst te activeren.
Dit vergeten ze namelijk allemaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:54
Dan maar even een belangrijke toevoeging voor iedereen hier die denkt UMTS te kunnen aanvragen bij Orange:

Orange heeft inmiddels werkende UMTS, maar:

Als je Orange UMTS wilt, moet je sowieso in het nieuwe tariefplan zitten. (Dus 20/30/40 euro e.d, niet de oude tarieven van 22,50/32,50/42,50).
Dit nieuwe tariefplan kan je pas over laten zetten 3 maanden voor het einde van het contract.

Als je dus UMTS wilt zoals ik (32,50) dan moet ik wachten tot 26 januari...
Helaas kan het niet anders, net gebeld met Orange. Zij vinden het zelf ook krom dat oude contractvormen geen UMTS kunnen krijgen. (Is een managementbeslissing en puur administratief. Het heeft geen enkele technische beperking).

Wil je dus gratis TV kijken tot 31 maart, maar je zit nog niet 3 maanden voor het einde van je contractsduur EN je hebt een oud tariefplan? JAMMER! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

vanpeltje schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 22:32:
[...]

Dat internet profiel activeren werkt bij mij dus niet. Zodra ik dat activeer kan ik helemaal niet meer wappen. Zo was het jaren geleden al (bij mijn Siemens S55) en nu dus nog steeds. Wellicht komt dat omdat ik nog in het oude tariefplan zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet ik nu nog iets laten activeren als ik die UMTS sim heb ontvangen en heb laten activeren? Ik krijg het nu namelijk niet voor elkaar om tv te kijken op mijn w950, terwijl ik wel UMTS dekking heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jules schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 19:43:

Ik gebruik zelf Opera Mini voor dit soort sites, en dat werkt prima icm Orange World. Nu.nl en Hyves werken prima, zeker als je voor de PDA- versie van de sites kiest. Zorg wel dat Java- programma's alleen gebruik mogen maken van 'Orange World', anders gaat het van je Internet- tegoed af en dat is zo op. Op mijn W800i stel je dat in via 'instellingen' --> 'Verbindingen' --> 'Java-instellingen'.

Over Orange UMTS: waar vind ik wat de huidige dekking is? Op de site staat er volgens mij niks over. Is er al dekking in het gebied rond Arnhem en Nijmegen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2006 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Richting nijmegen durf ik niets te zeggen, maar ik heb in Silvolde (bij doetinchem) nog UMTS bereik als ik buiten sta. Ik stond er zelf van te kijken :P

Ik neem dus aan dat bij nijmegen het bereik ook wel goed zal zijn, omdat ze zich daar toch als eerst op richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:48
Soeski schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 08:36:
Dan maar even een belangrijke toevoeging voor iedereen hier die denkt UMTS te kunnen aanvragen bij Orange:

Orange heeft inmiddels werkende UMTS, maar:

Als je Orange UMTS wilt, moet je sowieso in het nieuwe tariefplan zitten. (Dus 20/30/40 euro e.d, niet de oude tarieven van 22,50/32,50/42,50).
Dit nieuwe tariefplan kan je pas over laten zetten 3 maanden voor het einde van het contract.

Als je dus UMTS wilt zoals ik (32,50) dan moet ik wachten tot 26 januari...
Helaas kan het niet anders, net gebeld met Orange. Zij vinden het zelf ook krom dat oude contractvormen geen UMTS kunnen krijgen. (Is een managementbeslissing en puur administratief. Het heeft geen enkele technische beperking).

Wil je dus gratis TV kijken tot 31 maart, maar je zit nog niet 3 maanden voor het einde van je contractsduur EN je hebt een oud tariefplan? JAMMER! :(
raar, ik heb een 32,50 abonnement en een UMTS-simkaart aangevraagd en dat werd niet geweigerd door de klantenservice. Misschien dat ze me pas weigeren als ik bel om het te activeren.

Op telecomvergelijker staat er een post van nog iemand met een 32.50 abo en bij hem werkt alles perfect ( tv kijken incl. ) dus een beetje vreemd dat ze zeggen dat het niet kan. Of die user heeft net geluk gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 13:07:
[...]

Ik gebruik zelf Opera Mini voor dit soort sites, en dat werkt prima icm Orange World. Nu.nl en Hyves werken prima, zeker als je voor de PDA- versie van de sites kiest. Zorg wel dat Java- programma's alleen gebruik mogen maken van 'Orange World', anders gaat het van je Internet- tegoed af en dat is zo op. Op mijn W800i stel je dat in via 'instellingen' --> 'Verbindingen' --> 'Java-instellingen'.

Over Orange UMTS: waar vind ik wat de huidige dekking is? Op de site staat er volgens mij niks over. Is er al dekking in het gebied rond Arnhem en Nijmegen?
Moet het dan nog maar eens proberen met opera mini. Heb het progsel hier nog niet aan de praat gekregen iig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielvdMark
Heb vanmiddag ook gebeld met de klantenservice want ik had ook een oud tariefplan (contract loopt 7 oktober 2007 af) Ze hebben het meteen naar een nieuw tariefplan gewijzigd + umts diensten geactiveerd. Aflooptermijn van contract is 2 maanden opgeschoven.Alles zou binnen 24 uur moeten werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 21:19

Elwood Blues

87167191

Hoe zit dat nou met UMTS dan? Betaal je daar nog extra voor of is het gewoon zo dat je dan verbinding maakt via UMTS ipv GPRS voor Orange World en Internet Access? Op de site van Orange hebben ze 't (nog) niet staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielvdMark
Je moet orange world hebben, dat kost € 6 euro en heb je 25 mb gratis. Dit geld voor Orange World en Internet Acces. Tot april 2007 kan je gratis tv kijken, daarna kost het basispakket iets van € 7. Videobellen doe je voor 24 cent per minuut.
Je maakt dus verbinding via Orange World over het UMTS netwerk en niet meer via gprs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues

Elwood Blues

87167191

Super, thanks! Daar hoopte ik idd al op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vbmot
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-07 08:44
CLB schreef op maandag 27 november 2006 @ 12:35:
[...]

probeer tv op je mobiel tot 31 maart 2007 gratis
prijzen na afloop van de actie periode prijs zenders
Orange World TV Basis € 7,50 per maand Ned 1, Ned 2, Ned 3, BBC World, TV5 Monde
Orange World TV Plus € 2,50 per zender per maand Trace TV, Fashion TV, Cartoon Network, Euronews

Ik ben nou niet echt Nederland 1, 2 en 3 aangelegd :X
Het doet mij deugd om te lezen dat Orange kiest voor kwaliteit in hun basispakket. Het Plus pakket vind ik nogal waardeloos, maargoed dat lijkt dan ook meer gericht op specifieke doelgroepen. Zijn dit trouwens de prijzen die je nog eens bovenop je Orange World abonnement betaald of zit Orange World standaard bij die 7,50 van TV Basis?

Ook maar dat ik dat weet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor Yes
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-09 18:56
Ik gebruik UMTS van Orange nu een aantal dagen en dat bevalt best :) Het surfen gaat lekker snel. TV is van goede kwaliteit op m'n SE K800i. Opera mini werkt ook perfect. Al het dataverkeer gaat netje via de Orange proxy :9 m.u.v. van het mailverkeer. De UMTS dekking is nog niet overal optimaal, zeker hier in Apeldoorn-zuid niet. Ik hoop dat Orange daar snel iets aan gaat doen. Ik heb nog nergens geen dekkingskaarten kunnen vinden van Orange :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
ow man! vandaag mn u-simkaart ontvangen! ff gebeld naar klantenservice en ja hoor :) alles is overgezet... om 20:00 uur had ik ff mn telefoon aangedaan met nieuwe sim en jaar hoor! blauw icoontje kwam tevoorschijn.. IK HEB UMTS!!

gelijk ff NED 1 getest en ik had gelijk het 20:00 uur journaal! hele mooie kwaliteit!! bravo Orange!

Google Maps werkt ook supersnel met laden van die kaarten! nav4all ook! Woow

UMTS rulez.. heb dekking in Lelystad..

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vbmot
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-07 08:44
Hoe werkt dat precies met die tv? In welk formaat wordt het aangeboden en werkt het ook met de Nokia N80? Ik kan het helaas nog niet uitproberen want ik zit in het buitenland en ontvang alles van Orange op m'n adres in Nederland. Rond de kerst kom ik op vakantie naar Nederland dus dan meteen even die U-SIM aanvragen.

Ook maar dat ik dat weet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues

Elwood Blues

87167191

Toen ik de Klantenservice belde, waarschuwde de vriendelijke vrouw aan de andere kant me ervoor dat bellen via UMTS wel duurder was dan via GSM :? Tarieven had ze niet voor me, die zouden wel op de site van Orange staan. Maar daar vind ik alleen de tarieven van videobellen (0,24/min binnen bundel, 0,44/min buiten bundel). Zat zij er naast, of is er sprake van een misverstandje? Gewoon bellen en sms-en is toch helemaal niet duurder? Ik wil UMTS alleen gebruiken voor internet access (evt via proxy, al zal dat met 25MB data niet snel nodig zijn).

Edit: nog een keer gebeld: was idd misverstand. Videobellen is inderdaad duurder (als actie nu weliswaar voor dezelfde prijs), maar gewoon bellen en SMS-en gaat voor dezelfde tarieven. Kreeg nu echter wel te horen dat UMTS niet mogelijk is op mijn huidige bundel (Free 32,50), dus dat ik beter kan wachten tot mijn nummer over wordt gezet naar mijn nieuwe bundel (30,-): eind februari :X

[ Voor 44% gewijzigd door Elwood Blues op 06-12-2006 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:22
Elwood Blues schreef op woensdag 06 december 2006 @ 14:33:
Toen ik de Klantenservice belde, waarschuwde de vriendelijke vrouw aan de andere kant me ervoor dat bellen via UMTS wel duurder was dan via GSM :? Tarieven had ze niet voor me, die zouden wel op de site van Orange staan.
Ik had 2 dagen geleden de KS aan de lijn en die jongedame vertelde me juist (uit zichzelf) dat bellen en sms'en even duur blijven. Alleen diensten die gebruik maken van UMTS moet je voor betalen, dus videobellen (ik denk dat daar het misverstand zit) en tv(gratis t/m 31 maart dus). Het internet data verkeer valt onder de orange world tarieven (al kan ik me voorstellen dat als je over die 25 mb heen gaat het umts verkeer wel duurder is dan gprs, maar dat kan ik nergens terug vinden en ik ben vergeten het te vragen).

Ik heb zelf overigens ook nog een vraagje. Ik heb sinds kort Orange world en nou viel het me op dat ik de applets van Google maps en Gmail niet kan downloaden als ik internet via het orange world profiel, maar wel via het internet acces profiel. Als ik deze applets echter gewoon gebruik dan werken ze wel via het orange world profiel. De vraag: Heeft er iemand een lijst oid van wat er wel en niet kan met orange world? Dan hoef ik het niet eerst allemaal zelf uit te proberen :)

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JdeBruijn schreef op woensdag 06 december 2006 @ 14:55:
[...]

Ik heb zelf overigens ook nog een vraagje. Ik heb sinds kort Orange world en nou viel het me op dat ik de applets van Google maps en Gmail niet kan downloaden als ik internet via het orange world profiel, maar wel via het internet acces profiel. Als ik deze applets echter gewoon gebruik dan werken ze wel via het orange world profiel. De vraag: Heeft er iemand een lijst oid van wat er wel en niet kan met orange world? Dan hoef ik het niet eerst allemaal zelf uit te proberen :)
Grappig: ik heb precies het omgekeerde met m'n SE W800i icm Orange World via gprs. Ik kan de Gmail applet downloaden en installeren, maar wanneer de applet mail probeert binnen te halen, gebeurt er niks en zie ik alleen maar een zandlopertje. Ik kan bij de Java- instellingen overigens alleen maar Orange World of Orange MMS als internetprofiel selecteren, dus niet Internet Access.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 16:06:

Grappig: ik heb precies het omgekeerde met m'n SE W800i icm Orange World via gprs. Ik kan de Gmail applet downloaden en installeren, maar wanneer de applet mail probeert binnen te halen, gebeurt er niks en zie ik alleen maar een zandlopertje. Ik kan bij de Java- instellingen overigens alleen maar Orange World of Orange MMS als internetprofiel selecteren, dus niet Internet Access.
Misschien moet je je instellingen even opnieuw laten toezenden door de KS..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07-2024

assass

Salon GoT'er

UMTS! goede shit!

thnx,.. zonder got had ik dit voorlopig niet geweten,.. eindelijk echt mn n73 brauchen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

jules schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 18:52:
[...]

Moet het dan nog maar eens proberen met opera mini. Heb het progsel hier nog niet aan de praat gekregen iig...
Opnieuw gedownload en het werkt idd subliem! Ik lijk opeens een scherm te hebben dat zo groot is als een PDA met de lettergrootte op superklein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

hebben meer mensen hier problemen met google maps downloaden? de pagina laadt prima, maar zodra ik klik op download (voor symbian09) krijg ik status 406 :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
assass schreef op woensdag 06 december 2006 @ 17:14:
hebben meer mensen hier problemen met google maps downloaden? de pagina laadt prima, maar zodra ik klik op download (voor symbian09) krijg ik status 406 :S
Ik had dat ook, ik kon het wel downloaden als ik het internet acces profiel gebruik ipv orange world profiel (bij je internetinstellingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:37

TheVMaster

Moderator WOS
Kun je UMTS al in heel NL gebruiken? Of alleen (zoals gebruikelijk) in de Randstad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
Elwood Blues schreef op woensdag 06 december 2006 @ 14:33:

Edit: nog een keer gebeld: was idd misverstand. Videobellen is inderdaad duurder (als actie nu weliswaar voor dezelfde prijs), maar gewoon bellen en SMS-en gaat voor dezelfde tarieven. Kreeg nu echter wel te horen dat UMTS niet mogelijk is op mijn huidige bundel (Free 32,50), dus dat ik beter kan wachten tot mijn nummer over wordt gezet naar mijn nieuwe bundel (30,-): eind februari :X
hebben ze jou het opsturen van een umts-simkaartje geweigerd ? of jou pas geweigerd nadat je het simkaartje had gekregen en het wilde activeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Laatst online: 13:38
assass schreef op woensdag 06 december 2006 @ 17:14:
10.4.7 406 Not Acceptable
The resource identified by the request is only capable of generating response entities which have content characteristics not acceptable according to the accept headers sent in the request.
Grote kans dat de Orange World proxy het blokkeerd. Heb ik tegenwoordig ook als ik mp3tjes probeer te downloaden. Krijg dan de melding; "Gebruik internet access toegang".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

Ik heb dus wel al m'n usim in huis, maar ze wilden hem pas activeren als over drie dagen mijn nieuwe bundel ingaat..... stelletje regelmutsen. Morgen weer proberen, is er vast wel een andere helpdesker aan de lijn >:)

Vreemd, want ik kon in Singapore zonder problemen umts gebruiken, zonder een usim nodig te hebben. Anderszijds ook karig dat ik dus wel UMTS kan roamen maar op m' thuisnet ho maar.

[ Voor 41% gewijzigd door Sabbi op 06-12-2006 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:01

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Ik verdenk Orange van meer smeerpijperij. Mijn GMail applet werkt nog steeds niet. Ik krijg ernstig het idee dat de proxy het opfuckt voor mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
vbmot schreef op woensdag 06 december 2006 @ 01:19:
Hoe werkt dat precies met die tv? In welk formaat wordt het aangeboden en werkt het ook met de Nokia N80? Ik kan het helaas nog niet uitproberen want ik zit in het buitenland en ontvang alles van Orange op m'n adres in Nederland. Rond de kerst kom ik op vakantie naar Nederland dus dan meteen even die U-SIM aanvragen.
Orange World TV gaat bij mij met een adres dat begint met RTSP://... en eindigt met .3gp

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

JdeBruijn schreef op woensdag 06 december 2006 @ 17:34:
[...]

Ik had dat ook, ik kon het wel downloaden als ik het internet acces profiel gebruik ipv orange world profiel (bij je internetinstellingen).
hmz heb op mn n73 de toegangspunt gewijzigd naar WEB access (ipv Orange World) ,.. herstart etc,.. maar alsnog elke keer als ik naar internet ga gebeurt dat via 'verbinding maken met Orange World' :s

// even opnieuw de instellingen opgevraagd van orange :) stom! had ik kennelijk de bookmark gekoppeld aan het toegangspunt Orange World! maar nu werkt het ! thnx voor de tip ;)

[ Voor 16% gewijzigd door assass op 06-12-2006 22:09 . Reden: fixed! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
apNia schreef op woensdag 06 december 2006 @ 21:05:
Ik verdenk Orange van meer smeerpijperij. Mijn GMail applet werkt nog steeds niet. Ik krijg ernstig het idee dat de proxy het opfuckt voor mij..
Mja, ik kan dat dus ontkrachten, het werkt gewoon met de proxy.
Wat werkt er precies niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Welke settings gebruik je en welke verbinding? UMTS/GPRS etc.

Als ik opera mini gebruik gaat alles vlekkeloos, maar de client op het toestel zelf weigert sinds kort bepaalde functies van sites buiten Orange World.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Zelfs vanuit Opera Mini is het mogelijk om dit topic te bekijken. sterker nog, deze post is gemaakt vanuit m'n Sony-Ericsson W800i :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues

Elwood Blues

87167191

dcell schreef op woensdag 06 december 2006 @ 18:48:
[...]

hebben ze jou het opsturen van een umts-simkaartje geweigerd ? of jou pas geweigerd nadat je het simkaartje had gekregen en het wilde activeren ?
Ze meldden dat het niet mogelijk was bij abonnement, dus ze hebben helemaal geen simkaart opgestuurd inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
  • Laatst online: 09-09 11:14
Ik heb nu ook UMTS (Orange) maar hoe krijg ik precies tv op mijn schermpje? De instellingen die men moet maken staan wel uitgelegd, maar nergens op de site van Orange staat uitgelegd hoe je dan uiteindelijk tv krijgt. Moet ik naar entertainment o.i.d. in m'n telefoon?

zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Laatst online: 13:38
Die proxy blokkeerd ook steeds meer en meer. Ik downloade eerst altijd mp3tjes vanaf mijn FTP naar mijn telefoon via Orange World, maar die extensie is nu geblokkeerd. Downloaden gaat prima als je hem hernoemt naar mp2.
Maar met de nieuwe bundels kun je als het goed is tot 25MB gratis internet access gebruiken, ipv de 2MB die het eerst was. Dus nu is het ook geen probleem meer (voor mij) om dat profiel te gebruiken ipv Orange World

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ik bekijk dit topic voor het eerst en ik vind het jammer dat de plaatjes in de openingspost het niet doen, of ligt note bene mijn Orange te k*tten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

Bonkdoos schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 00:14:
Ik heb nu ook UMTS (Orange) maar hoe krijg ik precies tv op mijn schermpje? De instellingen die men moet maken staan wel uitgelegd, maar nergens op de site van Orange staat uitgelegd hoe je dan uiteindelijk tv krijgt. Moet ik naar entertainment o.i.d. in m'n telefoon?
hbt68 in "Nokia N73 - Deel 3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRitz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-02-2024
Bonkdoos schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 00:14:
Als je een actieve (!) UMTS connectie hebt en naar de Orange World site gaat op je telefoon zie je daar op de startpagina vanzelf een linkje staan naar Orange World TV (ergens halverwege momenteel). Als je geen actieve UMTS connectie hebt zie je die link niet!

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielvdMark
ik heb een actieve umts connectie, en heb de orange world settings van orange naar mij laten sturen via de orange site. Op de orange world portal heb ik geen link voor tv.

of bedoel je iets anders met actieve umts connectie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

De TV-portal zit op http://wap.orange.nl/inde...=promosites&page=mobiletv

(en ja, daar kan je alleen vanaf je telefoon bij)

[ Voor 25% gewijzigd door Sabbi op 09-12-2006 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
  • Laatst online: 09-09 11:14
TheRitz schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 09:30:
[...]

Als je een actieve (!) UMTS connectie hebt en naar de Orange World site gaat op je telefoon zie je daar op de startpagina vanzelf een linkje staan naar Orange World TV (ergens halverwege momenteel). Als je geen actieve UMTS connectie hebt zie je die link niet!
Oke hebbes, ik zat gisteren in Zaandam en daar is schijnbaar nog geen bereik. Vandaag in Amsterdam lukte het wel, werkt goed!

zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor Yes
Bonkdoos schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 18:52:
[...]

Oke hebbes, ik zat gisteren in Zaandam en daar is schijnbaar nog geen bereik. Vandaag in Amsterdam lukte het wel, werkt goed!
Er is helaas nog lang niet overal UMTS dekking van Orange. Hier in het zuid-westen van Apeldoorn ook nog niet. Hoplelijk gaat Orange het netwerk snel fors uitbreiden. Als je dekking hebt werkt het inderdaad goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 06:58
Ik ben bij verscheidene winkels geweest, en nergens kreeg ik een fatsoenlijk antwoord op de volgende vraag:

Wat kan ik precies met mijn 25MB-bundel? Kan ik daarmee mailen, wappen naar 9292OV en dergelijke? Of [wanneer Orange het gaat ondersteunen] ingewikkeldere zaken als TV? Ik zou graag willen weten hoe ver ik kan gaan ermee, want met dagelijks treintijden opvragen heb ik die 25MB echt niet nodig. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

El-Loco schreef op zondag 10 december 2006 @ 11:04:
Ik ben bij verscheidene winkels geweest, en nergens kreeg ik een fatsoenlijk antwoord op de volgende vraag:

Wat kan ik precies met mijn 25MB-bundel? Kan ik daarmee mailen, wappen naar 9292OV en dergelijke? Of [wanneer Orange het gaat ondersteunen] ingewikkeldere zaken als TV? Ik zou graag willen weten hoe ver ik kan gaan ermee, want met dagelijks treintijden opvragen heb ik die 25MB echt niet nodig. :9
Bij orange world krijg je (via de proxy) alles wat www is onbeperkt, en (via internet acces) 25 mb de rest van internet. Orange TV is een aparte service waar je nog 7,5 voor bij moet betalen na de introductie fase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielvdMark
Sabbi schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 15:51:
De TV-portal zit op http://wap.orange.nl/inde...=promosites&page=mobiletv

(en ja, daar kan je alleen vanaf je telefoon bij)
Bedankt voor je link, als ik daar naartoe ga met mijn p990i dan krijg ik de melding dat ik de juiste instellingen nodig heb... Heeft iemand die al voor een p990?
Klantenservice wil mij ook niet helpen, die houd namelijk vol dat het gewoon zou moeten werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Voor mijn SE k800i,

ga naar > Instellingen > Verbindingen (tab) > Streaminginstellingen > Hier dienen de volgende instellingen gemaakt te worden:

# Verbinden via: Orange World
# Proxy gebruiken: Ja
# Proxy adress: 10.160.129.210
# Poortnummer: 554

Dit is voor alle telefoons hetzelfde volgens mij, je moet alleen even kijken waar de instelling precies zit in je menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielvdMark
Volgens mij draait de k800i op een heel ander platform dan de p990i & m600i. Ik heb al gezocht maar kon het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

zo na 6 dagen zit mijn 25mb gebruik er al op

je moet echt goed oppassen dat je wel effectief van je orange world toegangspunt gebruik maakt,.. ik ging vaak alsnog via internet access, omdat je dan ff wat zekerder weet dat je alles kan bereiken

vannacht kreeg ik opeens een smsje: u heeft nog 0,5 mb over.. gelijk gekapt en nu zie ik dat ik er zelfs al 1.5 mb overheen zat,.. moet nog dokken ook dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er überhaupt al iemand die het tv kijken via Orange UMTS werkend heeft?
Ik heb namelijk wel een 3G verbinding actief staan, maar kan ook alleen maar de pagina met het instellingsadvies laden...

Of wordt er iets anders bedoeld met een actieve UMTS-verbinding?

Alvast bedankt,
Jeroen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 14:37

TheVMaster

Moderator WOS
Geen flauw idee, 'k heb afgelopen week wel gebeld met Orange met de vraag hoe het nu zat met het UMTS bereik. De mevrouw vertelde het niet met zoveel woorden, maar UMTS werkt vooralsnog alleen in de grote steden in de randstad en de rest van het land (noord/oost/zuid) heeft op dit moment nog pech....

Ze kon overigens ook niet aangeven op wat voor termijn er landelijke dekking zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm vreemd.... maar als het niet zou werken, kan het dan evengoed zijn dat ik een 3G aanduiding op mijn telefoon heb staan, en ook verbinding heb met een UMTS zendmast, maar waarschijnlijk alleen maar GSM informatie gebruik via die verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is echt niet alleen in de randstad hoor. Ik heb in Zevenaar een goed UMTS bereik en in Silvolde heb ik een zwak UMTS bereik. Ik heb ook wel echt UMTS bereik want wanneer ik op UMTS overschakel is het internet veel sneller, en wordt de accu van mijn telefoon als een gek leeggetrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanpeltje schreef op woensdag 06 december 2006 @ 21:18:
[...]

Orange World TV gaat bij mij met een adres dat begint met RTSP://... en eindigt met .3gp
Zou jij of iemand anders mij even een concreet adres van een stream kunnen doorgeven?
Misschien kan ik dan even wat meer exprerimenteren......

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
Ik heb een en ander nog even doorgelezen n.a.v. het woord proxy wat hier wel heel vaak valt, vaak met Opera Mini in dezelfde post.

Heb ik iets gemist waardoor ik nu een sloot extra betaal? Ik betaal nu dus mijn 25MB bundel waarmee ik mail, reistijden opzoek en MMS en dergelijke, maar kan ik met die proxy dan ook TV kijken in die bundel?

Kortom: wat weten jullie wat ik niet weet? :P [En wat ook niet helder in het topic is te vinden, het duikt opeens op.]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 15:33:
Ik heb ook wel echt UMTS bereik want wanneer ik op UMTS overschakel is het internet veel sneller, en wordt de accu van mijn telefoon als een gek leeggetrokken.
Dat viel me ook al op, bij een beetje vrolijk UMTS'en is het snel gedaan met de pret :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorige week een Nokia E50 genomen via Orange en gelijk Orange World erbij genomen. Kreeg vanmorgen om 6 uur |:( smsje dat orange world toegang vanaf vandaag werkend zou zijn. Ik met goede moet net Opera mini geinstalleerd naar de Orange site gegaan vervolgens zowel de Internet Access als Orange WAP. Via Opera mini kan ik prima icm Internet Access sites surfen. Vervolgens zag ik een pagina Activeren op de mijn orange site en zie ik dat mijn telefoon niet in het lijstje sta :?. Dus ik kan geen gebruik maken van Orange World?

Kon ook nergens bij verbinding proxy instellingen veranderen wie helpt me op weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielvdMark
Als het goed is kan je wel orange world gebruiken. Je moet dan verbinding maken met wap en niet met internet acces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdroos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-02 20:05
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 18:59:
Ik heb vorige week een Nokia E50 genomen via Orange en gelijk Orange World erbij genomen. Kreeg vanmorgen om 6 uur |:( smsje dat orange world toegang vanaf vandaag werkend zou zijn. Ik met goede moet net Opera mini geinstalleerd naar de Orange site gegaan vervolgens zowel de Internet Access als Orange WAP. Via Opera mini kan ik prima icm Internet Access sites surfen. Vervolgens zag ik een pagina Activeren op de mijn orange site en zie ik dat mijn telefoon niet in het lijstje sta :?. Dus ik kan geen gebruik maken van Orange World?

Kon ook nergens bij verbinding proxy instellingen veranderen wie helpt me op weg.
ik heb ook de nokia e50 met orange world. Als je naar Instrumenten => instelwizard => Operator gaat dan zet hij automatisch de gprs-instellingen erin. Bij mij werkt het super! De browser doet het prima via het WAP toegangspunt!

VDROOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier een verbinding die "Orange Wap" heet en "Orange World" via orange wap werkt Opera nu wel maar via Orange world niet. Betekend dit dat ik nu niet gratis surf en het dus van mijn 25mb af gaat of is dat alleen met de verbinding Internet Access het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 20:53:
Ik heb hier een verbinding die "Orange Wap" heet en "Orange World" via orange wap werkt Opera nu wel maar via Orange world niet. Betekend dit dat ik nu niet gratis surf en het dus van mijn 25mb af gaat of is dat alleen met de verbinding Internet Access het geval.
gewoon naar de Orange site gaan, inloggen en dan de instellingen laten opsturen van een andere E-serie of N-serie. In principe moet dat werken. Had ik vroeger ook met mijn 6230, gewoon 7210 instellingen nemen. Later met mijn 6630 had ik 6600 instellingen genomen en met mijn huidige telefoon N80 had ik N70 instellingen genomen omdat er toen nog geen N80 instellingen waren. Als het goed is dan zou je ook de World instellingen dan opgestuurd moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielvdMark
waarschijnlijk kan je ook de instellingen van de nokia site afhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
ik vind Orange echt supernaaierig bezig met die Orange World en Internet Access instellingen.. Met Orange World kan je bijna geen shit.. alles is geblokkeerd (invoervelden, plaatjes, functies enz)

Stel je alles op Internet Access dan is je 25 mb er zo door heen na 3 dagen + je kan niet eens naar Orange World (wap.orange.nl dus geen Orange TV en shit)

Dit is toch gaar? oplossing: Gewoon 1 instelling en onbeperkt surfen zonder blocks... of 1 gig data weet ik veel.. maar dit is niet goed

[ Voor 6% gewijzigd door vanpeltje op 11-12-2006 22:51 ]

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

Misschien ligt het aan je instellingen want ik doe hier dus praktisch alles via de proxy. Vooral nu ik umts heb is het helemaal een genot om lekker snel onbeperkt te internetten. Google earth opera mini alles werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
Welke proxy? Wat kun je daarmee als je al die bundel hebt :? Want dat volg ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 14:33:
Is er überhaupt al iemand die het tv kijken via Orange UMTS werkend heeft?
Ik heb namelijk wel een 3G verbinding actief staan, maar kan ook alleen maar de pagina met het instellingsadvies laden...

Of wordt er iets anders bedoeld met een actieve UMTS-verbinding?

Alvast bedankt,
Jeroen.
ik lig elke avond in mn bed ned 1, 2, 3 of cartoon network te kijken :) fashion tv is ook te saai,.. wel mooie vrouwen van tijd tot tijd! ondertussen via web op tvgids.nl checken wat er op tv is :) super vette shit dat umts tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 16:10:
[...]

Zou jij of iemand anders mij even een concreet adres van een stream kunnen doorgeven?
Misschien kan ik dan even wat meer exprerimenteren......

Alvast bedankt!
cartoon network:

tsp://orange-mobile.nob.nl/live/turnerh3.3gp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
El-Loco schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 08:30:
Welke proxy? Wat kun je daarmee als je al die bundel hebt :? Want dat volg ik niet...
Je hebt van Orange 2 verschillende methoden gekregen om te internetten.
a) via het Orange world profiel, dat wordt hier bedoeld met de proxy. Je surft dan via een proxyserver van Orange waar sommige dingen opgeblocked zijn (ik heb er nog weinig gevonden, alles wat ik veel gebruik werkt)
b) Via het internet acces profiel, niet via een orange proxy, niks geblokt, maar met een limiet van 25 mb/maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielvdMark
Helaas zijn er nog geen instellingen voor een M600i of P990i beschikbaar, de toestellen zijn nog niet goedgekeurd. Beetje jammer dat je dat te horen krijgt na 4x bellen, waarvan je bij 3 personen te horen krijgt dat ze de instellingen naar je telefoon verzonden hebben.

Ik snap dan niet dat ze dan reclame maken en verwijzen naar de online shop voor de geschikte toestellen en instellingen (waar dus ook de M600i en W950i bijstaan) maar als mensen dan ondersteuning nodig hebben ze niet thuis geven.

Helaas stel je als klant niet zo heel veel meer voor bij de providers... zolang ze je geld maar af kunnen schrijven is het allemaal wel best voor ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

DanielvdMark schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 15:18:
Helaas zijn er nog geen instellingen voor een M600i of P990i beschikbaar, de toestellen zijn nog niet goedgekeurd. Beetje jammer dat je dat te horen krijgt na 4x bellen, waarvan je bij 3 personen te horen krijgt dat ze de instellingen naar je telefoon verzonden hebben.

Ik snap dan niet dat ze dan reclame maken en verwijzen naar de online shop voor de geschikte toestellen en instellingen (waar dus ook de M600i en W950i bijstaan) maar als mensen dan ondersteuning nodig hebben ze niet thuis geven.

Helaas stel je als klant niet zo heel veel meer voor bij de providers... zolang ze je geld maar af kunnen schrijven is het allemaal wel best voor ze.
Zet dan de instellingen handmatig in je telefoon danwel download ze van de SE site als orange het niet kan.

(of lees de handleiding :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 22:40
DanielvdMark schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 15:18:

Kijk voor de grap eens op de website van SonyEricsson? Daar worden je settings naar je phone toegestuurd, zo heb ik tenminste mijn orange world settings opgevraagd voor mijn M600i

Damn, sabbi was me net voor...

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt inmiddels perfect maak gebruik van de connectie "Orange Wap" om te surfen en me dataverbruik staat nog steeds op +/- 300kb. Zijn er nog meer programma's dan Opera mini die gebruik kunnen maken van deze verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

Ik heb werkend via de proxy:

Opera Mini

Google maps

Nav4All

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielvdMark
Sabbi schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 15:38:
[...]

Zet dan de instellingen handmatig in je telefoon danwel download ze van de SE site als orange het niet kan.

(of lees de handleiding :P )
Orange world werkt wel, internet acces ook. Die instellingen heb ik.
Alleen de instellingen voor orange world tv niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

Pagina 48 van je handleiding combineren met de proxy settings die hier boven gepost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDVej
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-08 23:22
ik heb afgelopen weekend contact gehad met de klantenservice, deze persoon vertelde mij dat ik geen umts kon gebruiken omdat ik nog een oude abonnementsvorm heb (32,50). Nu heb ik hier gelezen dat er mensen zijn die WEL gewoon met de oude abonnementsvorm een USIM hebben gekregen... hoezo naaierig?

Tevens vroeg ik aan die man van de klantenservice of mijn abonnement kon worden omgezet, maar ook dit was niet mogelijk... ik ben al jaren klant bij ze... ik ga ze morgen of vanavond nog even bellen, als het niet kan is het :w orange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
Sabbi schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 16:06:
Ik heb werkend via de proxy:

Opera Mini

Google maps

Nav4All
Kijk, dat werkt ook wel! maar ik heb het over de gewone browser van Sony Ericsson, Orange blokkeert gewoon veel, ga maar eens naar juize of naar Hyves (met en zonder proxy..) wat een verschil. Oprotten met die geblokeerde contents! Lijkt wel China! |:(

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielvdMark
MDVej schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 16:36:
ik heb afgelopen weekend contact gehad met de klantenservice, deze persoon vertelde mij dat ik geen umts kon gebruiken omdat ik nog een oude abonnementsvorm heb (32,50). Nu heb ik hier gelezen dat er mensen zijn die WEL gewoon met de oude abonnementsvorm een USIM hebben gekregen... hoezo naaierig?

Tevens vroeg ik aan die man van de klantenservice of mijn abonnement kon worden omgezet, maar ook dit was niet mogelijk... ik ben al jaren klant bij ze... ik ga ze morgen of vanavond nog even bellen, als het niet kan is het :w orange.
Inderdaad vreemd ja...ze hebben mijn abonnement wel omgezet naar de nieuwe vorm, terwijl die pas in oktober 2007 afliep. Wel is het einde contractdatum 2 maanden opgeschoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielvdMark
Sabbi schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 16:30:
Pagina 48 van je handleiding combineren met de proxy settings die hier boven gepost zijn.
instellingen van de videotelefoon??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor Yes
Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 16:05:
Werkt inmiddels perfect maak gebruik van de connectie "Orange Wap" om te surfen en me dataverbruik staat nog steeds op +/- 300kb. Zijn er nog meer programma's dan Opera mini die gebruik kunnen maken van deze verbinding.
EMSN werkt ook perfect. Lekker chatten binnen je bundel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Werkt dit eigenlijk ook met andere (bv mijn eigen) RTSP streams?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

DanielvdMark schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 17:30:
[...]

instellingen van de videotelefoon??
Idunno, pagina 48 van de nederlandse handleiding voor de M600 die ik net van SE heb gedownload. Het stuk wat over STREAMEN gaat:

Afbeeldingslocatie: http://bu130.nl/bas/sukkel.jpg

ergens in dit plaatje staat het woord proxy, combineer dit met het woord proxy wat bij de orange TV-instellingen staat, en vul de betreffende getalletjes in.

[ Voor 26% gewijzigd door Sabbi op 12-12-2006 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor Yes
Er zijn blijkbaar een aantal Orange klanten die problemen ondervinden bij het het omzetten van hun "oude"abonnement naar de nieuwe tariefstructuur. De oplossing is duidelijk. Dit staat namelijk op de site van Orange te lezen:

Ik wil graag gebruik maken van de nieuwe tarieven en/of voordeelbundels. Wat moet ik doen?

In principe kan iedere klant overstappen naar de nieuwe tarieven. Als je huidige contract nog meer dan 12 maanden geldig is, dan hoef je niet bij te tekenen en kun je zo overstappen. Als het minder dan 12 maanden duurt voordat je contract afloopt, dan wordt je contract vernieuwd met een periode van 12 maanden vanaf het moment dat je overstapt.

Overstappen is zo geregeld. Bel hiervoor naar de Orange klantenservice (1200 vanaf mobiel of +3128500777 vanaf een vaste telefoon) of ga naar een van de Orange shops.

Een oud abonnement hoeft dus geen beletsel te zijn om over te stappen naar een USIM kaart. Als je het tarief maar aan laat passen. Dat kunnen ze m.i. niet weigeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

kan ik met een nokia n93 + orange 25 abo+world (heb ik +- maand of 3 nu) van umts gebruik maken?

beetje offtopic maar wat is 3g? staat soms ipv orange op me n93-display

ps, wat heb ik overigens aan die andere orange profielen op me foon? staat world + Orange ISP GPRS + Orange MMS + Orange Netherlands

[ Voor 49% gewijzigd door Raven op 12-12-2006 21:47 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDVej
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-08 23:22
Doctor Yes schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 19:10:
Er zijn blijkbaar een aantal Orange klanten die problemen ondervinden bij het het omzetten van hun "oude"abonnement naar de nieuwe tariefstructuur. De oplossing is duidelijk. Dit staat namelijk op de site van Orange te lezen:

Ik wil graag gebruik maken van de nieuwe tarieven en/of voordeelbundels. Wat moet ik doen?

In principe kan iedere klant overstappen naar de nieuwe tarieven. Als je huidige contract nog meer dan 12 maanden geldig is, dan hoef je niet bij te tekenen en kun je zo overstappen. Als het minder dan 12 maanden duurt voordat je contract afloopt, dan wordt je contract vernieuwd met een periode van 12 maanden vanaf het moment dat je overstapt.

Overstappen is zo geregeld. Bel hiervoor naar de Orange klantenservice (1200 vanaf mobiel of +3128500777 vanaf een vaste telefoon) of ga naar een van de Orange shops.

Een oud abonnement hoeft dus geen beletsel te zijn om over te stappen naar een USIM kaart. Als je het tarief maar aan laat passen. Dat kunnen ze m.i. niet weigeren ;)
Heb net de klantenservice gebeld en dat klopt inderdaad, mijn abonnement verloopt 2 februari... dus ik moet nog 2 maanden wachten, een andere oplossing was er blijkbaar niet.... echt waardeloze regeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
MDVej schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 16:36:

Klopt, hier heb ik ook last van ( gehad ). Ik had namelijk vrijdag 1 december mijn USIM aangevraagd terwijl ik een oude abovorm ( 32,50 ) heb. De medewerker repte er geen woord over dat het niet kon. Vorige week woensdag niet aangekomen dus ff gebeld en de medewerker zei tegen me dat ik vrijdag maar moest terugbellen als het nog niet aangekomen was. Twee dagen gingen voorbij en ik had nog niks. Toen maar weer bellen afgelopen vrijdag ( 8 december ) en toen pas kreeg ik te horen dat ik niks kreeg omdat ik een oude abovorm heb. Dus ik zeuren bij de medewerker dat het me beloofd was, hij ging in de notities kijken en kon niks vinden daarover. Laatste notitie was van ergens in juni waar ik belde om mijn oude abovorm kosteloos zonder verlengen om te zetten naar de nieuwe vorm. Dit werd me destijds beloofd maar werd nooit doorgevoerd. Ik was er toendertijd ook niet meer achteraan gegaan. Dit maakte ik de medewerker ook attent en gelukkig had ik een aardige medewerker aan de lijn die het een en ander ging navragen. Na 5 minuten wachten kreeg ik hem weer aan de lijn en hij bood me aan om het om te zetten naar de nieuwe vorm zonder te verlengen :) Hij zou het zelf handmatig regelen en als alles geregeld was zou hij maandag ( gisteren dus ) de USIM mijn kant op laten komen. Tien minuten na ophangen kreeg ik een smsje van Orange dat mijn abo was omgezet. Nu afwachten tot ik de USIM binnenkrijg.

Wat betreft mensen die het toch hebben kunnen regelen met een oude abovorm. Ik heb gelezen dat je bij de Orangeshops in de drie grote steden ( Amsterdam, Rotterdam, Den Haag ) meer succes hebt om het te laten omzetten. Of je moet omgezet worden naar de nieuwe abovorm maar dan krijg je dus een jaar bovenop de datum van je aanvraag om omzetting ( ik zit op de helft van mijn jaarcontract, als ik niet kosteloos zonder verlengen werd omgezet had ik keihard geweigerd ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remotehost
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
bartgrefte schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 19:20:
kan ik met een nokia n93 + orange 25 abo+world (heb ik +- maand of 3 nu) van umts gebruik maken?
Ja UMTS werkt op zich wel met een N93 (voor snel surfen en videobellen) maar TV kijken lukt op de een of andere manier tot nu toe niet bij mij. Als ik naar de Orange World homepage ga zie ik nergens die link om TV te kijken (ook na een reload van die page niet). Alle instellingen gedaan en gechecked en deze staan absoluut goed, ook heb ik nu constant een vrij sterk 3G signaal en staat mijn phone op dual mode.

Uiteindelijk via de Orange klantenservice gesproken met de afd. Data Support en ook zij keken het nog eens na en zeggen nu dat het op dit moment niet lukt met de N93 omdat deze GSM nog niet officieel getest is en daardoor nog niet gesupport wordt i.c.m. TV kijken.

Dat zal allemaal wel maar uit technisch oogpunt lijkt het mij sterk dat je met de N93, notabene het huidige topmodel, geen TV kunt kijken maar met bijv. de N73 (wel op de lijst) wel. Ik moet dus nog wat meer geduld hebben want "de N93 zal wel gesupport worden binnenkort". Een datum konden ze mij niet geven maar het lijkt mij een simpele wijziging!

Voor nu, jammer maar helaas dus, tv kijken via de Orange World homepage met een N93 die voorzien is van UMTS lukt momenteel dus niet.

Wat we nog kunnen doen: iedereen met een N93 en UMTS belt naar de klantenservice om dit probleem aan te kaarten zodat ze hopelijk sneller met een oplossing komen. Of een andere gedachte; iemand met een N73 + UMTS waarbij TV kijken werkt, post even exact al zijn relevante instellingen zodat N93 "slachtoffers" die nog even kunnen vergelijken.

Als laatste: de eerdervermelde link naar die cartoon channel stream werkt gewoon! (ik moest er wel rtsp van maken).

Trouwens, heeft iemand misschien een overzicht van RTSP streams van NL 1, 2, 3 etc.? Dan maak ik daar gewoon bookmarks van en doe ik het zo.

[ Voor 4% gewijzigd door remotehost op 13-12-2006 02:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

remotehost schreef op woensdag 13 december 2006 @ 02:48:
[...]

Ja UMTS werkt op zich wel met een N93 (voor snel surfen en videobellen) maar TV kijken lukt op de een of andere manier tot nu toe niet bij mij. Als ik naar de Orange World homepage ga zie ik nergens die link om TV te kijken (ook na een reload van die page niet). Alle instellingen gedaan en gechecked en deze staan absoluut goed, ook heb ik nu constant een vrij sterk 3G signaal en staat mijn phone op dual mode.

Uiteindelijk via de Orange klantenservice gesproken met de afd. Data Support en ook zij keken het nog eens na en zeggen nu dat het op dit moment niet lukt met de N93 omdat deze GSM nog niet officieel getest is en daardoor nog niet gesupport wordt i.c.m. TV kijken.

Dat zal allemaal wel maar uit technisch oogpunt lijkt het mij sterk dat je met de N93, notabene het huidige topmodel, geen TV kunt kijken maar met bijv. de N73 (wel op de lijst) wel. Ik moet dus nog wat meer geduld hebben want "de N93 zal wel gesupport worden binnenkort". Een datum konden ze mij niet geven maar het lijkt mij een simpele wijziging!

Voor nu, jammer maar helaas dus, tv kijken via de Orange World homepage met een N93 die voorzien is van UMTS lukt momenteel dus niet.

Wat we nog kunnen doen: iedereen met een N93 en UMTS belt naar de klantenservice om dit probleem aan te kaarten zodat ze hopelijk sneller met een oplossing komen. Of een andere gedachte; iemand met een N73 + UMTS waarbij TV kijken werkt, post even exact al zijn relevante instellingen zodat N93 "slachtoffers" die nog even kunnen vergelijken.

Als laatste: de eerdervermelde link naar die cartoon channel stream werkt gewoon! (ik moest er wel rtsp van maken).

Trouwens, heeft iemand misschien een overzicht van RTSP streams van NL 1, 2, 3 etc.? Dan maak ik daar gewoon bookmarks van en doe ik het zo.
hoe weet ik of umts al werkt op me foon?

+ een quote van mezelf:

ps, wat heb ik overigens aan die andere orange profielen op me foon? staat world + Orange ISP GPRS + Orange MMS + Orange Netherlands

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

3G staat voor derde generatie, sla anders wikipedia er eens op na.
Wat al die profielen zijn moet je zelf in de settings kijken, je hebt er 3 nodig, resp world,internet acces en mms, accespoints heten dan wap,internet en mms
Pagina: 1 ... 9 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.