[GPRS/UMTS] Orange World

Pagina: 1 ... 5 ... 15 Laatste
Acties:
  • 32.762 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

jobcohen schreef op donderdag 25 november 2004 @ 10:41:
Ik had Opera op mn 6600 kaartje staan, maar ik heb mn geheugenkaartje geformatteerd. Opera ben ik nu dus kwijt. Weet iemand waar ik dit programma kan downloaden en of het gratis is? Of moet ik er voor betalen??
Downloaden op: http://www.opera.com/download/mobile/?man=Nokia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vraag me af, hoe dit kan, dat gratis internetten, en gaat orange dit stoppen als ze uitvinden dat dit gebeurt?

ook vraag ik me af, waarom je eerst naar die wap.tutch site moet voor je op msn gaat? is dit altijd nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayDoubleU
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:52
Op mijn spv met opera blijk ik wel data te verbruiken van de 2mb van orange world. terwijl dit met internet explorer niet was, iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh ik wou net zeggen dat het wel van 2mb af gaat jah.
en ik gebruik opera wél!

ivm met sites met frames. maar via internet explorer is t dus wel gratis?

moet er dan bij opera wat ingesteld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 20:34:
ik vraag me af, hoe dit kan, dat gratis internetten, en gaat orange dit stoppen als ze uitvinden dat dit gebeurt?

ook vraag ik me af, waarom je eerst naar die wap.tutch site moet voor je op msn gaat? is dit altijd nodig?
Je als je niet wilt betalen voor msn, dan kan het gratis op wap.tutch.nl. Ik heb het een paar keer geprobeerd, maar het is niet echt stabiel. Je kunt een paar berichten sturen en dan wordt je er afgegooid(server error). Je kunt dan weer opnieuw inloggen, maar dat gaat wat lastig als je telkens weer je paswoord en username moet intoetsen.

Verder is het belangrijk dat nergens in je instellingen INTERNET staat vervang dit door
I N T E R N E T (dus met spaties) zo weet je wat er stond. Je _MOET_ bij opera een proxy instellen, dit is dus die http proxy 10.250.255.188 op poort 5080.

Test je instelling door bij internet explorer en bij opera het bestand:
http://www.google.com/t.pdf te downloaden. Dit bestand bestaat niet! Maar als je de melding krijgt dat je Internet Access moet gebruiken dan zit je goed. Je zit dan op orange world en het gaat NIET van je 2 mb of bundel af! Anders zit je nog steeds op Internet Access.
De exacte text die moet krijgen is: Het gevraagde file-type is niet beschrikbaar. Probeer het opnieuw via Internet Access.
(let ook op die eerste 'r' in beschrikbaar B) )

@JayDoubleU:
Dat het gebruik van IE niet van je bundel afgaat, zal liggen aan het feit dat je verbinding maakt met Orange World. Dit is te vinden in je Verbindingen Instelling(IE-> Menu -> 7 Opties -> Verbindingen -> Netwerk Selecteren -> Wap netwerk)
Dit betekend dat je via Orange World bezig bent.

@Hugo2004:
Opera kan op de smartphone nog niet draaien onder orange world, omdat in de beta die is vrijgegeven, het nog niet mogelijk is om een proxy in te stellen, dit wordt verholpen.

Als Orange deze proxy uitzet, dan ik alleen maar bestanden downloaden die niet groter zijn als 30kb. Terwijl het met p800( zonder die proxy) het kan tot 300 kb(wat wel te doen is om normaal te kunnen surfen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, ik heb het geprobeerd, om dat google bestandje te vinden. Via internet explorer inderdaad die melding met de file is niet beschRikbaar. Als ik via Opera erheen ga, dan krijg ik google in kleurenletters en eronder staat: The requesterd url /t.pdf was not found on this server.

Dus via opera betaal ik wel voor internet. Zijn er nog alternatieven voor browsers die frames ondersteunen, waar ik wel de proxy mee kan veranderen? Of is de beta van opera maar heel tijdelijk en kan ik binnenkort al een versie downloaden waar het gratis internetten wel mogelijk wordt (zoja hoelang dan nog ongeveer)?

edit: ik heb wat meer info over opera gevonden:
Opera 7.60b1
This is a Technical Preview release, and will expire Dec 31 2004
komt er op 1 januari dan een nieuwe, en gaat t dan betaald worden?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2004 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik voor mijn msn-messenger gewoon direct het adres http://mob.e-messenger.net/mobile/ op mijn spv.
Nergens problemen mee :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb het topic eens goed doorgelezen. Ik heb alleen nog enkele vragen hoe ik het nou precies moet instellen op mijn spv.

- Er staat in dit topic dat er nergens internet mag staan, maar dat je het moet vervangen voor I N T E R N E T ( met spaties dus) maar ik kan zelf niks neerzetten, ik moet kiezen uit een bestaand lijstje )

- Heeft iemand een Spv, en zou die kunnen uitleggen hoe hij het heeft ingesteld? Ik heb al veel geprobeerd, maar het wil nog niet echt lukken ( ik weet niet precies wat ik nou waar moet invullen ) Alvast heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
hoe kan je bij dat e-messenger mobile zien als er iemand tegen je praat, hij opent niet een nieuw venster? ik kan wel tegen andere praten, maar hoe praat je tegen meerdere tegelijk en zie je als ze antwoorden? je moet er maar wat voor over hebben voor dat gratis msn he ;)

ach ik zie t al.. dan komt er dit: (!) in het rood achter iemands naam te staan.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2004 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 17:32:
Hallo,

Ik heb het topic eens goed doorgelezen. Ik heb alleen nog enkele vragen hoe ik het nou precies moet instellen op mijn spv.

- Er staat in dit topic dat er nergens internet mag staan, maar dat je het moet vervangen voor I N T E R N E T ( met spaties dus) maar ik kan zelf niks neerzetten, ik moet kiezen uit een bestaand lijstje )

- Heeft iemand een Spv, en zou die kunnen uitleggen hoe hij het heeft ingesteld? Ik heb al veel geprobeerd, maar het wil nog niet echt lukken ( ik weet niet precies wat ik nou waar moet invullen ) Alvast heel erg bedankt!
Met deze instellingen kun je in iedergeval binnen de orange bundel gratis internetten

Ga naar instellingen>Gegevensverbinding, in dit menu, waar je de verbindingen zie staan, druk je op de menu knop(rechtsonder display), vervolgens verbindingen bewerken>Proxyverbindingen>WAP Proxy, In dit menu scroll je naar proxy (waar 10.250.255.188 als ip adres staat, en hier vul je hetvolgende in: 10.250.255.188:5080
Vervolgens ga je naar type(die nu nog op WAP staat) en dit verander je in HTTP

Daarna in internet explorer:menu, opties, verbindingen. Automatisch NIET inschakelen (dus geen vinkje ervoor), en netwerk op WAP netwerk zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XXfrankieXX
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-09 22:04

XXfrankieXX

Who, me?

Ik heb een nokia 3650, met symbian. In real-player heeft deze ook de optie om een (rtsp) proxy server in te stellen. Er wordt daar naar het server adres en de poort gevraagd.
Ik heb daar 10.250.255.188 en poort 5080 ingevuld, en ik krijg dan een error (proxyerror) wanneer ik verbinding wil maken. Is het iemand gelukt om in symbian via deze proxyserver gratis te e-mailen/msnen of muziek te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XXfrankieXX schreef op maandag 29 november 2004 @ 10:06:
Ik heb een nokia 3650, met symbian. In real-player heeft deze ook de optie om een (rtsp) proxy server in te stellen. Er wordt daar naar het server adres en de poort gevraagd.
Ik heb daar 10.250.255.188 en poort 5080 ingevuld, en ik krijg dan een error (proxyerror) wanneer ik verbinding wil maken. Is het iemand gelukt om in symbian via deze proxyserver gratis te e-mailen/msnen of muziek te downloaden?
Dat gaat niet lukken. de orange proxy is nu eenmaal geen Real Time Streaming Protocol proxy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 20:31:
[...]

Met deze instellingen kun je in iedergeval binnen de orange bundel gratis internetten

Ga naar instellingen>Gegevensverbinding, in dit menu, waar je de verbindingen zie staan, druk je op de menu knop(rechtsonder display), vervolgens verbindingen bewerken>Proxyverbindingen>WAP Proxy, In dit menu scroll je naar proxy (waar 10.250.255.188 als ip adres staat, en hier vul je hetvolgende in: 10.250.255.188:5080

Daarna in internet explorer:menu, opties, verbindingen. Automatisch NIET inschakelen (dus geen vinkje ervoor), en netwerk op WAP netwerk zetten
Hey, heel erg bedankt, hier heb ik wat aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 21:49:
[...]

Hey, heel erg bedankt, hier heb ik wat aan :)
Graag gedaan, maar ik heb ze alleen gekopieer en geplakt. WimLex is de grote uitvinder volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interresant topic dit!

Ik ben van plan om orange world te nemen (over een week of twee omdat dan mijn tijdelijke nummer omgezet is)

Ik heb echter nog wel een paar vraagjes die me nog niet helemaal duidelijk zijn...

1) Heeft iemand ervaring met orange world en de nokia 6230?

2) Hoe zit het met (x)html pagina's moet hiervoor (met standaard instellingen) betaald worden? en is dit door het veranderen van de proxy eventueel wel gratis te doen?

3) op de website van orange staat dat als ik op mijn pda via wap (OW) op internet wil dat dit dan van mijn internet tegoed af gaat. Is dit nou met die andere proxy wel gratis? en hoe zit het dan met andere software (msn, terminal service client e.d.)

verder moeten we dit topic eigenlijk even snel vol zetten zodat er een deel twee met geupdate startpost met alle informatie uit dit topic kan komen. :P

de info is nu erg verdeeld :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:38
Ik heb nu een maand gehad begin nu aan me 2e maand :). Maar ik vind het geweldig, heb totaal meer dan 50 MB gedownload , en dat voor maar 6 euro. Bij andere providers betaal je je scheel. Toestel is een SE P800, met Opera 6.38.
Bij 300 KByte (aan een gesloten) ligt ergens de grens van Opera/P800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 12:59:
Interresant topic dit!

Ik ben van plan om orange world te nemen (over een week of twee omdat dan mijn tijdelijke nummer omgezet is)

Ik heb echter nog wel een paar vraagjes die me nog niet helemaal duidelijk zijn...

1) Heeft iemand ervaring met orange world en de nokia 6230?
Leesvoer: [rml]Nokia 6230 [ Deel 12][/rml]
2) Hoe zit het met (x)html pagina's moet hiervoor (met standaard instellingen) betaald worden? en is dit door het veranderen van de proxy eventueel wel gratis te doen?
Ja, Ja
3) op de website van orange staat dat als ik op mijn pda via wap (OW) op internet wil dat dit dan van mijn internet tegoed af gaat. Is dit nou met die andere proxy wel gratis? en hoe zit het dan met andere software (msn, terminal service client e.d.)
Dat staat er niet en je haalt een paar dingen doorelkaar, maar via OW kost het 6 euro per maand. Je kunt je pda/pc ed. zo instellen dat je ook via de http proxy kunt surfen(voor 6 euro per maand). Andere software kun je proberen te tunnelen via htthost en httport, anders werkt het niet.
verder moeten we dit topic eigenlijk even snel vol zetten zodat er een deel twee met geupdate startpost met alle informatie uit dit topic kan komen. :P

de info is nu erg verdeeld :S
Valt wel mee toch?, laaste deel is aardig duidelijk. Mensen willen blijkbaar niet geloven dat Orange op dit moment heel voordelig een GPRS verbinding aanbied voor 6 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Termi schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 14:35:
...met Opera 6.38.
Bij 300 KByte (aan een gesloten) ligt ergens de grens van Opera/P800.
Met opera op een spv c500 werkt t nog niet. Kan je bij jouw opera dan wel de proxy instellen? hopelijk komt dit binnenkort ook voor de SPV want dan kan ik eindelijk gratis internetten naar sites mét frames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 15:30:
[...]

Met opera op een spv c500 werkt t nog niet. Kan je bij jouw opera dan wel de proxy instellen? hopelijk komt dit binnenkort ook voor de SPV want dan kan ik eindelijk gratis internetten naar sites mét frames.
P800 werkt al wel. Ik heb zelf ook een p800 waar ik gewoon sites met frames kan bekijken. Binnenkort komt deze ook uit voor smartphone. Maar verwacht niet dat je nu alle sites goed kan zien. Zelfs op een p800 is het nog behoorlijk lastig om een site met frames te bekijken laat staan op een telefoon zonder touchscreen. Dus verwacht er niet te veel van.

Kijk anders eventjes op het forum van opera op my.opera.com en dan de smartphone afdeling, hier staat de nieuwste informatie met betrekking op opera voor windows mobile 2003 smartpone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-08 17:55
kan je nu met die (nieuwe) instellingen ook streaming radio horen binnen je 2mb bundel?
zoals op mms://media.radio538.nl/radio538?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

`k heb het net geprobeerd, het kan wel, maar`t loopt niet echt lekkker ( meer stil dan geluid :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stil hier..iedereen al aan het gratis internet?

verkapt schopje naar boven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die me wil helpen met het instellen van mij SE K700i?

Ik an gebruik maken van orange world en internet maar het lukt me niet om gratis te internetten.

Ik heb wel heel veel voorbij zien komen in deze thread maar ik mis een stukje.... 8)7

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit eigenlijk ook mogelijk met de oudere toestellen (ik heb een nokia 7250, in combinatie met een PDA waarmee ik dus internet)? En moet je die instellingen dan veranderen in je telefoon of op je PDA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-03-2024

Yannick

Bub MC

Ik las al dat WimLex het was gelukt om de gratis Orange world te gebruiken op je laptop maar las nog nergens hoe dat dan moest. Heb wat zitten klooien en heb het nu aan de praat. Dit is wat ik heb gedaan. Ik ga er vanuit dat je al weet hoe je via Internet Access kunt internetten op je laptop, maar zo kan het dus gratis (met uitzondering van Messenger enzo)
  1. Kijk bij je netwerk connections wat precies de naam is van de modem die door je Bluetooth GPRS connectie wordt gebruikt (bij mij is dat Standard 33600 bps Modem #2).
  2. Ga naar Phone and Modem options in je control panel. Ga naar het tabblad Modem en kies properties voor de modem die je bij stap 1 hebt gevonden.
  3. Ga naar het advanced tabblad en vul daar bij "extra initialization commands" dit in: +CGDCONT=1,"ip","wap","",0,0
  4. Ga nu naar Internet Explorer > Tools > Internet Options > Connections > Settings (selecteer eerst je Bluetooth GPRS verbinding uit lijstje) > Proxy server. Vul in: 10.250.255.188 en poort 5080. Ik heb username en password ingesteld op 0628000000 maar weet niet of dat nodig is.
That's it.

Enige wat ik beetje onhandig vind is dat als ik nu wel wil inbellen via Internet Access (voor MSN ofzo) ik dit allemaal weer terug moet zetten, maar denk dat dat wel op te lossen moet zijn door een nieuwe modem aan te maken en nieuwe connectie zonder die proxy settings.

Leve flatfee mobile internet!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yannick schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 02:26:

Enige wat ik beetje onhandig vind is dat als ik nu wel wil inbellen via Internet Access (voor MSN ofzo) ik dit allemaal weer terug moet zetten, maar denk dat dat wel op te lossen moet zijn door een nieuwe modem aan te maken en nieuwe connectie zonder die proxy settings.
Web-based messenger : E-Messenger of MijnMessenger

E-messenger vind ik (voor een laptop) wat makkelijker werken.
Dan kun je gewoon binnen het " gratis-internet-gebeuren" MSN'en

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2004 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick
  • Laatst online: 26-03-2024

Yannick

Bub MC

wat ik eigenlijk nog meer mis dan messenger is de mogelijkheid om m'n e-mail te checken. Via pop is het niet mogelijk en webmail werkt ook niet vanwege cookies?? Gek genoeg werkt girotel website en blackboard wel (toch ook cookies?). Daar toevallig ook een truuk voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yannick schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 12:44:
wat ik eigenlijk nog meer mis dan messenger is de mogelijkheid om m'n e-mail te checken. Via pop is het niet mogelijk en webmail werkt ook niet vanwege cookies?? Gek genoeg werkt girotel website en blackboard wel (toch ook cookies?). Daar toevallig ook een truuk voor?
Probeer eens in te loggen zonder SSL (dus niet https://www.jewebmailhier.nl, maar http://www.jewebmailhier.nl). (of de optie "beveiligd inloggen"/"secure login" uitvinken)

Ik kan op de c500 zelf zonder problemen @home webmail raadplegen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2004 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Laatst online: 09:47
Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 20:31:
[...]

Ok dus als ik deze instellingen op men nog te kopen Orange mvc500 instel kan ik dus gratis alle html pagina's bekijken. en ook bestanden groter dan 30kb binnehalen. ?

Misschien moet hier ook een stukje van in de startpost, dat is wat makkelijker wat nu kom ik er nog niet helemaal uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mich schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 16:44:
[...]

Ok dus als ik deze instellingen op men nog te kopen Orange mvc500 instel kan ik dus gratis alle html pagina's bekijken. en ook bestanden groter dan 30kb binnehalen. ?
wat ik al zei:
Mark-A schreef op zondag 28 november 2004 @ 20:31:
Frames en pop-ups gaat (nog???) niet (met Explorer)
Misschien moet hier ook een stukje van in de startpost, dat is wat makkelijker wat nu kom ik er nog niet helemaal uit
Tja, da's niet aan mij

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2004 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

owkeej ik heb eindelijk ook orange world!

Nu heb ik nog wel een paar kleine vraagjes over de instellingen van de poort zodat ik ook gratis "internet acces" heb nouja via mijn wap profiel ook andere pagina's kan ophalen

bij de instellingen van orange staat de standaard proxy op:
010.250.255.188:5080

een stuk eerder kwam ik het volgende tegen:
Verwijderd schreef op woensdag 03 november 2004 @ 11:58:
9201 is de wap proxy en
5080 is de http proxy
Betekent het nu dat ik standaard via de http proxy op orange world zit?

Als ik nu wel standaard via de wap proxy op orange world zit, dan wil ik wel eens weten hoe ik er voor kan zorgen dat ik via mijn pda gratis het internet op kan.
Ik dacht dat ik het wel gelezen had, maar ik kan het nu nergens meer vinden :(

Ik heb een nokia 6230.
De standaard orange instellingen kan ik niet wijzigen. Moet ik gewoon een nieuwe "set" dienst instellingen aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 19:09:
owkeej ik heb eindelijk ook orange world!

Nu heb ik nog wel een paar kleine vraagjes over de instellingen van de poort zodat ik ook gratis "internet acces" heb nouja via mijn wap profiel ook andere pagina's kan ophalen

bij de instellingen van orange staat de standaard proxy op:
010.250.255.188:5080

een stuk eerder kwam ik het volgende tegen:

[...]

Betekent het nu dat ik standaard via de http proxy op orange world zit?
Lezen, lezen, lezen.
(lees de draad, en lees je post..je geeft het antwoord zelf)
Als ik nu wel standaard via de wap proxy op orange world zit, dan wil ik wel eens weten hoe ik er voor kan zorgen dat ik via mijn pda gratis het internet op kan.
Ik dacht dat ik het wel gelezen had, maar ik kan het nu nergens meer vinden :(
Dat staat inderdaad ergens in deze thread.. (tip...dat knopje "search" hierboven...)
of je kijkt één pagina hiervoor

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2004 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:49

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Yannick schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 02:26:
[...]
Leve flatfee mobile internet!!!
offtopic:
* Tomba post dit via flatfee Orange World :)

Bedankt voor het helpen ! Heb een VODAFONE Mobile Connect Card in mijn laptop zitten en heb momenteel een nette 57.6 kbps verbinding :) Heb inmiddels 5 MB binnen geslurpt maar sta nog immer op 0 MB verbruik :*) (Te checken via http://wapkiosk.orange.nl/gprsusage#Internet)
Ik moest overigens wel een andere intialisation string invullen voor ie ut deed (+CGDCONT=1,"IP","Wap";&C1)

(Trouwens: Firefox icm de Switch Proxy Toolbar is ideaal icm Orange World :) )

Ben ook effe naar speedtest geweest:
Download 3.1 KByte/sec (=25 kbps)
Upload 2.2 KByte/sec (=18 kbps)
Valt vies tegen in vergelijking met UMTS ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Tomba op 25-12-2004 01:51 . Reden: URL GPRS Usage toegevoegd + Speedtest ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
Tomba schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 01:37:
[...]

offtopic:
* Tomba post dit via flatfee Orange World :)

Bedankt voor het helpen ! Heb een VODAFONE Mobile Connect Card in mijn laptop zitten en heb momenteel een nette 57.6 kbps verbinding :) Heb inmiddels 5 MB binnen geslurpt maar sta nog immer op 0 MB verbruik :*) (Te checken via http://wapkiosk.orange.nl/gprsusage#Internet)
Ik moest overigens wel een andere intialisation string invullen voor ie ut deed (+CGDCONT=1,"IP","Wap";&C1)

(Trouwens: Firefox icm de Switch Proxy Toolbar is ideaal icm Orange World :) )

Ben ook effe naar speedtest geweest:
Download 3.1 KByte/sec (=25 kbps)
Upload 2.2 KByte/sec (=18 kbps)
Valt vies tegen in vergelijking met UMTS ;)
ik krijg op men c500 speedtest en snelheidstest niet werkend met zowel IE als opera :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook ik zag orange world wel zitten maar een ding valt me tot nu toe vreselijk tegen
het bereik in de regio culemborg/tiel is :X waardeloos
mn lieve vrouwtje vermoed zo langzamerhand dat ik vreemd ga O-)
zo vaak heb ik geen bereik
als ik dan m handmatig naar mn netwerk laat zoeken heeft hij ineens wel
verbinding terwijl ie automatisch dat eigenlijk wel zou moeten doen
das mn enigste orange (world) minpunt tot nu toe
voor de rest idd goedkoop surfen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 22:48:
ook ik zag orange world wel zitten maar een ding valt me tot nu toe vreselijk tegen
het bereik in de regio culemborg/tiel is :X waardeloos
mn lieve vrouwtje vermoed zo langzamerhand dat ik vreemd ga O-)
zo vaak heb ik geen bereik
als ik dan m handmatig naar mn netwerk laat zoeken heeft hij ineens wel
verbinding terwijl ie automatisch dat eigenlijk wel zou moeten doen
das mn enigste orange (world) minpunt tot nu toe
voor de rest idd goedkoop surfen _/-\o_
Ook ik ga helaas mijn Orange World abbo opzeggen. Hij loopt binnenkort af, en hij wordt anders stilzwijgend verlengd (vertelde de klantenservice me, ook als je te weinig btg hebt kreeg ik te horen. Het bereik is hier namelijk zo slecht. Ik kan op mijn kamer wel wappen (3 streepjes) maar in de huiskamer haal ik nooit meer dan 1 streepje en meer dan de helft van de tijd heb ik geen bereik. Ik ben voor de gein is naar buiten gelopen en ja hoor, dan halen ze net 2 streepjes. Ik zal het ze nogeens mededelen als ik over enkele dagen de klantenservice bel, maar het klopt wel ze garanderen buiten bereik en dat heb ik dus ook (of het was toeval :+ ). Maar een goede provider zal dit soort kritiek zich aantrekken en ervoor zorgen dat zijn/haar klanten 100% bereibaar zijn Met T-mobile haal ik hier continue in huis wel 5 streepjes, mijn keus zal daar dan ook op vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:49

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Mich schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 22:32:
[...]

ik krijg op men c500 speedtest en snelheidstest niet werkend met zowel IE als opera :(
Ik deed de speedtest niet via mijn foon maar op laptop via zo'n vodafone grps kaart (op firefox ;) )

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg opera niet werkend. Heb de nieuwste versie gedownload, instellingen gewijzigd, en internet via IE werkt wel gewoon. Maar bij opera krijg ik dit: Could not connect to proxy server. Acces Denied.

Hmm, als ik de mobile accelerator uitzet doet ie t wel...

edit: ben er nog niet uit of t via opera nu gratis is ofniet, kgeloof van niet...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2004 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 16:58:
Ik krijg opera niet werkend. Heb de nieuwste versie gedownload, instellingen gewijzigd, en internet via IE werkt wel gewoon. Maar bij opera krijg ik dit: Could not connect to proxy server. Acces Denied.

Hmm, als ik de mobile accelerator uitzet doet ie t wel...

edit: ben er nog niet uit of t via opera nu gratis is ofniet, kgeloof van niet...
Zet in je instellingen "Internet access" connects to "Orange Word" en het is wel gratis (dit zijn de C500 instellingen, als je andere telefoon hebt weet ik niet precies wat je waar moet veranderen)
(mits je de instellingen die besproken zijn in dit topicgebruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Niet online
Een tijdje geleden was hier een post te lezen over gratis msn via je mobiel via IM+. Dit programma is nu tijdelijk gratis te verkrijgen voor Windows Smartphone's. Ik heb er een topicje over geopend: [rml][ IM+] De MSN/YAHOO, voor je mobiel[/rml] Iemand hier riep dat op deze wijze gratis kunt chatten. Mij is het nu nog niet gelukt, maar het zou erg mooi zijn voor €6 p/m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 23:27:

Lezen, lezen, lezen.
(lees de draad, en lees je post..je geeft het antwoord zelf)
een simpel ja had voldoende geweest ;)
Ben nou eenmaal niet echt zeker van mezelf op dit gebied...
Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 23:27:
Dat staat inderdaad ergens in deze thread.. (tip...dat knopje "search" hierboven...)
of je kijkt één pagina hiervoor
Ik heb een nieuwe instellingen set aangemaakt met de volgende instellingen:

Naam Set: Test
Homepage: wap.tweakers.net (:P moet niet uitmaken maar goed :P)
proxy's: inschakelen
primaire proxy: 010.250.255.188:5080
secundaire proxy: :8080
gegevensdrager: GPRS
drager instellingen: (submenu)
GPRS toegangspunt: WAP
verificatietype: Normaal
Login-type: Automatisch
Gebruikersnaam: 0628000000
Wachtwoord: *geen wachtwoord*

Deze instellingen zijn excact hetzelfde als ik ze van orange heb ontvangen.
Ik heb geprobeerd het toegangspunt te veranderen in http, maar dan kan ik geen verbinding meer maken... Wat moet ik aan bovenstaande instellingen veranderen om via mijn pda gratis te kunnen internetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook met een Samsung D500 werkt de truc van 'flat-fee' internet over de WAP-gateway van Orange, alleen kun je daarvoor niet de intenet-access software van Orange gebruiken. Deze herkent de D500 namelijk niet als GPRS telefoon: waarschijnlijk is het toestel te nieuw.

Ik heb daarom de EasyGPRS driver van Samsung geïnstalleerd (onderdeel van EasyStudio 2.0) en daar de initialisatiesting (+CGDCONT=1,"IP","Wap";&C1) aan gekoppeld. Vervolgens gewoon een inbelverbinding aanmaken naar inbelnummer *99***1#, met als gebruikersnaam en password 0628000000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:39
weten jullie of ik zonder orange world gewoon mms en gprs kan gebruiken?
ik heb nu Orange Smart €5 en wil graag geen orange share betalen :P omdat mijn smart abbonement gratis was O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kenny89 schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 20:21:
weten jullie of ik zonder orange world gewoon mms en gprs kan gebruiken?
ik heb nu Orange Smart €5 en wil graag geen orange share betalen :P omdat mijn smart abbonement gratis was O+
Wel MMS, geen GPRS (want dat is Orange World).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:39
ok bedankt ;)
ik wou toch alleen MMS gebruiken , gprs vind ikzelf niet zo nodig doordat ik nu eigenlijk met mijn gprs (vodafone helemaal niks doe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He,
Weet iemand hier of je ook via de samsung d500 orange world kan krijgen? settingen staan wel in de mobiel, maar klantenservice zegt dat het niet kan. Maar ik lees ook dat het bij andere mensen wel kan die de d500 hebben.

Dus ja of nee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 21:52:
Weet iemand hier of je ook via de samsung d500 orange world kan krijgen?
Ja, het kan. De klantenservice wou het bij mij ook niet activeren omdat 'de D500 nog niet ondersteund wordt', maar vervolgens heeft die medewerker het blijkbaar toch geactiveerd want een uur later kon in gewoon via GPRS wappen.
Gewoon een beetje doorzeuren bij de klantenservice helpt blijkbaar. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvanhoesel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-03-2024
Op de Ipaq 2210 kan ik geen proxy instellen...iemand een idee hoe dat moet op Windows Pocket PC ?

Laat maar, het staat bij connections...daar kan ik een proxy opgeven...

[ Voor 28% gewijzigd door frankvanhoesel op 04-01-2005 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08 04:52
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 17:02:
[...]

een simpel ja had voldoende geweest ;)
Ben nou eenmaal niet echt zeker van mezelf op dit gebied...

[...]

Ik heb een nieuwe instellingen set aangemaakt met de volgende instellingen:

Naam Set: Test
Homepage: wap.tweakers.net (:P moet niet uitmaken maar goed :P)
proxy's: inschakelen
primaire proxy: 010.250.255.188:5080
secundaire proxy: :8080
gegevensdrager: GPRS
drager instellingen: (submenu)
GPRS toegangspunt: WAP
verificatietype: Normaal
Login-type: Automatisch
Gebruikersnaam: 0628000000
Wachtwoord: *geen wachtwoord*

Deze instellingen zijn excact hetzelfde als ik ze van orange heb ontvangen.
Ik heb geprobeerd het toegangspunt te veranderen in http, maar dan kan ik geen verbinding meer maken... Wat moet ik aan bovenstaande instellingen veranderen om via mijn pda gratis te kunnen internetten?
Ik zou de gegevensdrager op WAP zetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan alleen kiezen tussen "GSM gegevens" of "GPRS"... :S

Iemand Andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GSM Gegevens = WAP

Maar WAP is ouderwets inbellen en lekker betalen per minuut, geen GPRS (Orange World) dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gsm-gegevens & gprs is allebei wap.. alleen met een andere manier van verbinden.

Net zoals je internet via de telefoon(analoog), kabel of adsl kunt hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le0032
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02-2023
Iemand al de 9500 uitgeprobeerd met Orange World? En hoe werkt dit? Is het een beetje snel het GPRS gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foutje...

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2005 20:17 . Reden: Foutje... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 19:53:
gsm-gegevens & gprs is allebei wap.. alleen met een andere manier van verbinden.

Net zoals je internet via de telefoon(analoog), kabel of adsl kunt hebben...
Dat weet ik... Alleen om je te waarschuwen dat je niet voor GSM-gegevens moet kiezen als je GPRS wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
Naja, krijg nu vavtuur binnen. Staat er dat ik gewoon 64 euro moet dokken (heb een 30 euro abbo). Ik geloof er echt niks van. Ik ben halverwege de maand overgestapt naar een free 40. Zou het mogelijk zijn dat daar iets fout is gegaan ofzo ??

hmm ik heb 161 sms-en dat is dus al 35 euro O-)

helaas zie ik op de factuur niet het gebelde minuten IN de bundel, alleen dat ik 1.40 uur buiten de bundel heb gebeld.

kut man, gelukkig sms ik nu voor 10 cent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

? Dan kijk je toch even op je gespecificeerde factuur op de orange website? Kun je precies alle nummers nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is 't al iemand gelukt om Orange World te gebruiken in combinatie met een:

- Qtek S100 / HTC Magician / MDA Compact (simlocked, voor voor de duidelijkheid)

Ik heb van de Orange desk begrepen dat 't zowieso niet mogelijk zal zijn om 't Portaal te benaderen (dus ook geen orange e-mail), maar GPRS gebruik moet kunnen (geen blokkering ingesteld).

Voordat ik 't toestel koop, wil ik dus wel graag weten of Orange World wel goed werkt op deze phone. =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrainedFTW
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-09 07:44
Wat is eigenlijk de opzegtermijn voor Orangeworld? En moet je overgaan op de nieuwe tarieven van Orange als je nou orange world in je abo neemt?

AMD 9800X3D | Aorus Master X870E | G.Skill Trident Z5 Royal Neo 6000 CL26 2x32GB | Aorus Master RTX5090 | Samsung 9100 PRO 4TB | WD SN850X 8TB | Seasonic Prime TX-1600 Noctua Edition | Noctua NH-D15S | Fractal Design North XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xtreme-BH6 schreef op maandag 10 januari 2005 @ 18:06:
Wat is eigenlijk de opzegtermijn voor Orangeworld? En moet je overgaan op de nieuwe tarieven van Orange als je nou orange world in je abo neemt?
Orange World kan je op ieder moment aan- en uitzetten en je kan dat gewoon met een oud abonnement nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 17:29:
Is 't al iemand gelukt om Orange World te gebruiken in combinatie met een:

- Qtek S100 / HTC Magician / MDA Compact (simlocked, voor voor de duidelijkheid)

Ik heb van de Orange desk begrepen dat 't zowieso niet mogelijk zal zijn om 't Portaal te benaderen (dus ook geen orange e-mail), maar GPRS gebruik moet kunnen (geen blokkering ingesteld).

Voordat ik 't toestel koop, wil ik dus wel graag weten of Orange World wel goed werkt op deze phone. =)
De GPRS verbinding is te krijgen. Daar kun je op het forum de instellingen wel voor vinden. Alleen kun je niet op het Orange World portal. Maar of dat nu zo belangrijk is! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XXfrankieXX
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-09 22:04

XXfrankieXX

Who, me?

Ik heb orange world nu eindelijk werken via Bluetooth op me laptop via de proxy.
Ik denk niet dat ze bij orange echt iets aan het gratis internetten kunnen doen, als ze hun proxy-server uitzetten, kun je gewoon nog zelf je proxy server draaien op poort 5080. Alleen wanneer ze je gaan laten betalen voor alle internetverkeer, zou het dus niet meer gratis zijn, maar dan heb je een reden om vroegtijdig van je abbonement af te komen >:).

Ik heb trouwens nog een paar problemen met de proxy server, winamp-streams en ftp krijg ik niet aan de praat. Ik zit er daarom aan te denken om toch een eigen proxy server te gaan gebruiken, misschien zijn er nog anderen die dit ook willen, want mijn server thuis draait maar 14/7 (stomme ouders ;)).

[ Voor 7% gewijzigd door XXfrankieXX op 16-01-2005 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm.. zéér interessant topic dit!

Vraagje; heeft iemand al eens geprobeerd dit GPRS 'flat-rate' internet aan de praat te krijgen onder Mac OS X?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke diensten gebruiken jullie nu echt vaak? Sommige diensten kan je niet op je SPV bekijken( denk je een modern toestel te hebben...) maar ik vind de OW portal niet heel spannend. Meestal kijk ik alleen Orange Home met weer/nieuws/downloads en meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 21:11:
Welke diensten gebruiken jullie nu echt vaak? Sommige diensten kan je niet op je SPV bekijken( denk je een modern toestel te hebben...) maar ik vind de OW portal niet heel spannend. Meestal kijk ik alleen Orange Home met weer/nieuws/downloads en meer niet.
Heb me net aangemeld, alles werkte binnen 10 minuten :)

Vind het zelf vooral handig voor flitsservice: http://www.flitsservice.nl/sms/html/wappen.htm
Je kunt een bookmark aanmaken voor bijv de flitsmeldingen van één bepaalde snelweg die je dagelijks rijdt. Gaat echt VEEL sneller dan via ouderwetse WAP (inbellen) merk ik!

En ik hoop het GPRS internet (flatrate :P) straks aan de praat te krijgen op m'n powerbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan de hand van deze post van Yannick heb ik geprobeerd mijn powerbook via Bluetooth met internet te laten verbinden over Orange World (T68i).

Wat ik me alleen afvraag; dit werkt toch via PPP? En zo ja, naar welk nummer moet de telefoon bellen (hij belt nu naar +100 als ik probeer te connecten en dat werkt niet echt :P).

En nog 'n vraag; heb ik de Orange "Internet access" software nodig hiervoor, of juist niet?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2005 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 23:32:
Aan de hand van deze post van Yannick heb ik geprobeerd mijn powerbook via Bluetooth met internet te laten verbinden over Orange World (T68i).

Wat ik me alleen afvraag; dit werkt toch via PPP? En zo ja, naar welk nummer moet de telefoon bellen (hij belt nu naar +100 als ik probeer te connecten en dat werkt niet echt :P).

En nog 'n vraag; heb ik de Orange "Internet access" software nodig hiervoor, of juist niet?
De Orange "Internet access" software heb je in ieder geval niet nodig. Ik kreeg die zelfs niet eens geïnstalleerd omdat mijn Samsung D500 niet als GPRS telefoon werd herkend. :?

Als inbelnr heb ik in Windows *99***1# ingesteld.Waarschijnlijk moet dat zelfde nummer ook op een Powerbook werken.
Voor de telefoon is dit een teken dat hij geen inbel maar een GPRS verbinding moet maken. De 1 is een aanduiding voor het eerste GPRS profiel. Voor zover ik weet heeft mijn D500 slechts 1 profiel, maar andere telefoons schijnen meerdere GPRS profielen te ondersteunen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2005 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woei, ik ben inmiddels zo ver dat ik via GPRS kan internetten op m'n Powerbook, dit dankzij de scripts en informatie op deze webpagina. Ik zal desgewenst een handleidingkje in elkaar knutselen voor de Mac gebruikers als het werkt.

Het lukt me echter niet 'flatfree' te internetten. Ik gebruik namelijjk het APN 'internet'. APN wijzigen naar 'wap' helpt niet, ik krijg dan geen data over de verbinding. Iemand enig idee wat ik fout doe?

Momenteel gaat het namelijk van m'n bundel af...:
Afbeeldingslocatie: http://virtual.hwigroup.com/nexus/orangeia.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2005 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 13:05:
Het lukt me echter niet 'flatfree' te internetten. Ik gebruik namelijjk het APN 'internet'. APN wijzigen naar 'wap' helpt niet, ik krijg dan geen data over de verbinding. Iemand enig idee wat ik fout doe?
Als je gebruik maakt van de 'wap' APN kun je geen rechtstreekse verbinding maken met internet servers. Alle HTTP verbindingen moeten via de wap proxy (10.250.255.188:5080) lopen. Ik gebruik om mobiel op internet te surfen Firefox i.c.m. de SwitchProxy plugin om snel de wap proxy aan en uit te kunnen schakelen.

Email (POP3 en SMTP) en FTP zijn niet mogelijk via de wap proxy.
Al zou het natuurlijk mogelijk moeten zijn om een soort tunnel te bouwen voor deze protocollen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 13:36:
[...]
Als je gebruik maakt van de 'wap' APN kun je geen rechtstreekse verbinding maken met internet servers. Alle HTTP verbindingen moeten via de wap proxy (10.250.255.188:5080) lopen. Ik gebruik om mobiel op internet te surfen Firefox i.c.m. de SwitchProxy plugin om snel de wap proxy aan en uit te kunnen schakelen.

Email (POP3 en SMTP) en FTP zijn niet mogelijk via de wap proxy.
Al zou het natuurlijk mogelijk moeten zijn om een soort tunnel te bouwen voor deze protocollen. >:)
Oh damn! Bedankt voor je reactie, je herinnert me aan iets.

Ik heb namelijk wel een proxy geconfigged. Echter, ik heb dit in het centrale 'control panel' van OS X gedaan. Maar ik internet met firefox (en niet Safari), dus heeft z'n eigen Proxy settings :D

Ik ga het meteen even testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het werkt 8) 8)7

Ik schrijf dit net via Orange World GPRS... en als het goed is flatfree }) (straks nog ff voor de zekerheid controleren in het verbruiksoverzicht)

Thanks aan alle helden in dit topic! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Handleiding flatfree Orange World voor Mac OS X

In mijn situatie heb ik een Sony Ericsson T68i verbonden via Bluetooth met m'n PowerBook G4 (Mac OS X 10.3.7) maar het zou ook met andere telefoons moeten werken. In combinatie met Firefox kan ik nu prima internetten, en inderdaad... mijn Orange Internet Access gebruiksmeter neemt niet toe; m.a.w... flatfree!
  1. Omdat we het APN willen wijzigen (zodat we flatfree kunnen internetten) moeten we init strings van het modem wijzigen. Hiervoor heb je aangepaste modem scripts nodig. Op de site van Ross Barkman tref je een grote verzameling modem scripts aan voor diverse merken GPRS telefoons. Download de juiste verzameling modem scripts voor jouw merk telefoon:
  2. Nadat je het bestandje uit hebt gepakt krijg je 'n folder met 'n lading modem scripts. Kopieer al deze scripts naar /Library/Modem Scripts.
  3. Zorg dat je bluetooth telefoon gekoppeld is met je Mac. Gaat heel simpel via het Bluetooth menu, kies "Set Up Bluetooth Device..." en volg gewoon de instructies. Zorg dat je tijdens de configuratie aangeeft te willen GPRSen met je telefoon (staat standaard aangevinkt).
    Afbeeldingslocatie: http://virtual.hwigroup.com/nexus/ow1.jpg
  4. Ga naar System Preferences > Network. Kies bij Show "Bluetooth". Kies dan het tabblad PPP en vul de volgende settings in:
    Afbeeldingslocatie: http://virtual.hwigroup.com/nexus/ow2.jpg
    Als password heb ik de laatste 8 cijfers van m'n GSM nr gekozen, maar hier kun je volgens mij alles invullen.

Belangrijk! Zorg dat je bij Telephone Number 'wap' invult, zo weet je zeker dat je flatfree aan het internetten gaat. Wil je een 'volledige' internetaansluiting, vul dan hier 'internet' in, maar pas op, je gaat dan per MB betalen.
  5. Klik op "PPP Options" en zorg dat "Send PPP echo packets" uit staat. Klik OK.
    Afbeeldingslocatie: http://virtual.hwigroup.com/nexus/ow3.jpg
  6. Ga naar tabblad 'Proxies" en vul de volgende settings in:
    Afbeeldingslocatie: http://virtual.hwigroup.com/nexus/ow4.jpg
  7. Ga nu naar het tabblad "Bluetooth modem" en kies bij Modem het correcte Modem uit de lijst. Dit is een lijst met scripts die je in de Modem Scripts folder aantreft; er staan nu dus ook de net gedownloade GPRS scripts tussen. In mijn geval T68i) het ik onderstaande gekozen en dat werkt prima.
    Afbeeldingslocatie: http://virtual.hwigroup.com/nexus/ow5.jpg
    Klik Apply Now
  8. Start Internet Connect (zie Applications) en kies Bluetooth. Klik Connect.
    Of simpeler: in het modem menu "Connect" kiezen:
    Afbeeldingslocatie: http://virtual.hwigroup.com/nexus/ow6.jpg
    Als het goed is maakt je GSM nu verbinding via GPRS met Orange World...!
Noot: de proxy settings die je net hebt ingevuld gelden voor Safari. Het voordeel hiervan is dat Mac OS X proxy settings koppelt aan een internetverbinding. Dus; je hoeft nooit proxy settings te wijzigen als je bijv. weer via je normale intenetverbinding connect. Gewoon ethernet kabel inprikken of je Airport aanzetten en alles verandert automatisch mee.

Firefox maakt helaas niet gebruk van deze informatie maar heeft z'n eigen proxy settings. Als je Firefox wil gebruiken om te internetten moet je ook daar even de juiste proxy instellen: Preferences > General > Connection settings
Afbeeldingslocatie: http://virtual.hwigroup.com/nexus/ow7.jpg
Zoals Emc2 al schreef, kun je de SwitchProxy plugin gebruiken om makkelijk de wap proxy aan en uit te schakelen.

Succes! En wie weet komen we elkaar nog wel internettend op onze iBooks/PowerBooks tegen in de trein ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2005 15:41 . Reden: typo + aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Is de SMTP server van Orange stuk ofzo?

Ik heb al de hele middag geen email kunnen versturen... welk adres ik ook probeer elke keer een error -243 (Symbian: SMTP "To" adres incorrect).

Orange 1200 al gebeld of er iets gewijzigd is in de instellingen, en voor de zekerheid alles nog eens nagelopen... nog steeds dezelfde foutmelding.

Ik heb overigens een Nokia 6260.

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobcohen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-09 20:58
Ik kan ook niet op orange world komen en gisteravond soms ook niet. Vanochtend weer wel... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 21:54

tijmeng

Panasonic 7J

Ik gebruik op mn SX1 Agie Mesager dat nu via Orange ISP loopt en zodoende van mn 2 mb af gaat.. kan ik dit ook via world laten lopen.. zodat het niet van mn 2 mb af gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is flatfeee internetten via GPRS ook mogelijk via een windows laptop, of zie ik wat over t hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan ik ongeveer vinden hoe ik met een SPV C500 kan msnen/internetten zonder dat het van me 2 mb afgaat? Want ik heb er een klein kwartiertje gebruik van gemaakt en ik was meteen 0.3 MB kwijt. Gaat dan wel erg hard namelijk. Heb me ook al helemaal rot gezocht in deze thread maar na 10 pagina's dikke lappen text zie ik door de bomen het bos niet meer. Dus als iemand kan herinneren waar ik het ergens kan vinden, zou ik die persoon erg dankbaar zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Is dat ding niet standaard goed ingesteld op wap dan?

[ Voor 93% gewijzigd door epoman op 22-01-2005 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 16:47:
Is flatfeee internetten via GPRS ook mogelijk via een windows laptop, of zie ik wat over t hoofd?
Ja dat kan, zie dit bericht een paar pagina's terug.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2005 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit vond ik in deze thread. Alles ingesteld; kon nog steeds op internet en msn. Mijn vraag dus; zijn dit álle instellingen die je moet instellen om te kunnen msnen en internetten zonder dat het van die 2 mb afgaat?
Bvd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 11:11:
[...]

Dit vond ik in deze thread. Alles ingesteld; kon nog steeds op internet en msn. Mijn vraag dus; zijn dit álle instellingen die je moet instellen om te kunnen msnen en internetten zonder dat het van die 2 mb afgaat?
Internet gaat via wap APN, je MSN gaat nog steeds via de 2MB bundel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah I see. Hoe krijg ik het dan ook msn zover dat het niet meer van die 2 mb afgaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 15:06:
Ah I see. Hoe krijg ik het dan ook msn zover dat het niet meer van die 2 mb afgaat?
De makkelijkste weg is de wap-messenger van tutch.nl te gebruiken (een tijdje terug toen ik het teste, kreeg ik niet te maken met bugs e.d. het werkte naar behoren en het aller belangrijkstehet ging niet van de mb-bundel af!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah ok. Dat werkt idd prima. :)
Maar om msn (die al op de telefoon is geinstalleerd) "gratis" te gebruiken moet je heel moeilijk gaan doen als ik het goed begrijp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de handleiding van Yannick gevolgt, alleen kom er niet helemaal uit.

Heb nu het al wel voormekaar,dat als ik uit wil bellen mn telefoon zegt: Verbonden met STEFANLAPTOP, alleen blijft ie op Dialing staan, maakt niet uit hoe lang ik wacht. (ik heb dan geen nummer ingevuld, zodra ik WAP of INTERNET invul bij het te bellen nummer, krijg ik een foutcode)

Moet ik ook nog eea veranderen op mn telefoon, of kan ik gewoon de standaardinstellingen van Orangeworld gebruiken (ik heb een nokia 6230)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het werkt,alleen valt mn verbindin tijdens het laden van een webpagina weg.

Als nummer heb ik nu *99***1# ingesteld, en tot zover werkt het.

Ik krijg alleen na 20 seconden: GPRS modemverbinding beeindigd. Iemand die weet hoe ik dit fix opmijn 6230?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2005 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is nu ook gefixt.

Alleen, als ik nu een internetpagina open, bv www.google.com, dan wil hij hem downloaden als wappagina op mn laptop. google.wml

hoe fix ik dat? Ik heb nog ergens 1 instelling verkeerd staan imho, kan alleen niet vinden welke |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 11:11:
[...]

Weet iemand zeker dat het werkt? Want ik heb maar 2 keer ingelogt op msn vandaag; en praktisch meteen weer afgemeldt; maar er is toch een half MB van me 2 MB. Wel heb ik verschillende sites bezocht; maar die zouden met die instellingen er toch juist niet af moeten gaan?

/edit stom van me. Heb met Opera die sites bezocht vanmiddag; en daar heb ik niks ingesteld itt IE. Weet iemand of je Opera ook zo kan instellen dat het niet van de 2 MB afgaat?

En weet iemand nog een betere wap MSN dan wap.e-messenger.net? Die werkt namelijk niet echt flawless hier.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2005 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 23:05:
Is nu ook gefixt.

Alleen, als ik nu een internetpagina open, bv www.google.com, dan wil hij hem downloaden als wappagina op mn laptop. google.wml

hoe fix ik dat? Ik heb nog ergens 1 instelling verkeerd staan imho, kan alleen niet vinden welke |:(
Je moet deze link gebruiken: http://www.google.nl/webhp?hl=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is t verschil dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Niet online
Dat je handmatig de webversie van Google te zien krijgt, je ben immers verbonden via de wap (APN) van Orange, dus zodra je bv Google.com intikt, wordt dit herkend door google alsof je met een wapgateway werkt en krijg je de WML (wap versie) versie te zien, maar IE kan hier niets mee en probeert het als een bestand te downloaden...Opera heeft hier trouwens geen moeite mee..

Zoiets ongeveer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 23:05:Alleen, als ik nu een internetpagina open, bv www.google.com, dan wil hij hem downloaden als wappagina op mn laptop. google.wml
Orange probeert blijkbaar het misbruik van de WAP gateway voor flat-fee browsen op laptops tegen te gaan.
Ze vervangen de HTTP Accept header die je browser naar de website stuurt door een waarin ook WML pagina's geaccepteerd worden. Deze header wordt door steeds meer websites gebruikt om mobiele gebruikers te herkennen en deze automatisch de WML versie te sturen.
Het gevolg: je krijgt een WML pagina voorgeschoteld waar de meeste browsers niets mee kunnen. :(

Originele accept header zoals Firefox deze stuurt:
code:
1
Accept: text/xml,application/xml,application/xhtml+xml,text/html;q=0.9,text/plain;q=0.8,image/png,*/*;q=0.5
Accept header die de Orange WAP gateway naar de server doorstuurt:
code:
1
Accept: image/png,application/xhtml+xml,application/xml,text/xml,text/vnd.wap.wml,text/vnd.wap.wmlscript,text/html;q=0.900,text/plain;q=0.800,*/*;q=0.001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhu, ik snap t...
Fok heeft het volgens mij ook,
got heb ik nog niet getest, zo eens even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu toch ook al een tijdje bezig geweest met lezen op dit topic, maar volgens mij is er toch iets fout.

Ik heb een spv classic met orange share geactiveerd, en windows 2003 erop.
Orange share werkt goed, en ik dacht dat het ook werkte met de flat rate, maar niet dus. ik kreeg net een smsje dat ik al 1.5 mb had verbruikt.
Ik weet niet wat er fout staat.

alles is goed ingesteld en als hij met wap network probeert te connecten dan krijg ik na een tijdje de melding unable to connect. Verfiry you have netwerk coverage and try again. Terwijl ik hier gewoonweg vol bereik heb!.
als ik de instelling op internet zet ipv wap netwerk dat doet hij het wel gewoon goed. maar dan kost het kennelijk geld.

iemand een suggestie mischien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het idee dat het nu wel werkt, maar ik vind het heel raar want als ik naar google.nl ga dan krijg ik een wapsite, daarom denk ik dat het werkt

maar als ik die www.google.nl/p.pdf invoer dan zegt hij URL NIET GEVONDEN

Doet hij het nou wel of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:14
Heeft er iemand al met succes een http tunnel over de Orange proxy op weten te zetten? Ik ben sinds dinsdag in het bezit van een Ipaq HX4700 en zou daar graag op kunnen SSH'en. Uiteraard Flat-fee ;) Surfen via de HTTP proxy gaat vlekkeloos, behave natuurlijk voor de geblokkeerde filetypes.

Op Linux ken ik httptunnel (de htc/hts combinatie), maar heeft iemand zo iets voor WindowsCE/PPC2003 gezien? De server-kant mag (lees: moet) dan gewoon Linux zijn, maar de client gaat uiteraard op de Ipaq draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-07 12:29
Is het ook mogelijk om streaming audio (zoals bv radio 538) over de flat fee-manier te laten gaan?
Zou wel geinig zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:14
DaJohn schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 18:30:
Is het ook mogelijk om streaming audio (zoals bv radio 538) over de flat fee-manier te laten gaan?
Zou wel geinig zijn!
Ja en nee. Ik gok dat het met een omweg technisch gezien wel zal werken, maar of je ook een normale stream kunt horen... ik gok dat de verbinding te langzaam is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-07 12:29
Ik heb een paar seconden stream gehad (hij hapert) maar hij geeft aan bij Mediaplayer dialing (onderaan)

Nu kijk ik op mijn gebruiksoverzicht voor orange world en er staat dat er 184 kb gebruikt is... doe ik iets fout met de instelling of heeft de stream van mijn Internet MB's geslurpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'Waarschijnlijk heb je geen verbinding via de 5080 port proxy. je gaat dan dus nog gewoon via de "internet"proxy waardoor er gewoon kb's geteld worden.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2005 18:42 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.