[GPRS/UMTS] Orange World

Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste
Acties:
  • 32.680 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121163

Mja orange world werkt nog niet

nog steeds de foutmelding
web: geen reactie van gateway

iemand nog een oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bianca
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
misschien die instellingen wissen en van de orange site ff de nieuwe halen?? Misschien heb je wel verkeerde instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvanhoesel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-03-2024
Ik heb een probleem met het verbinden van een iPAQ voor GPRS internet toegang via bluetooth.

Ik gebruik:
nokia 6230
orange free Orange World geactiveerd
iPAQ 1940 met Bluetooth
Internet Access programma van Orange / Xybec (v1.7.0.101)

In het Internet Access programma is de Bluetooth option uitgeschakeld (grijs).
Infrarood kan ik wel kiezen en dat werkt ook.
Hoe krijg ik het Bluetooth icoon actief in de Internet Access software ?

Gewoon internetten (inbelverbinding) met de ipaq via bluetooth met 6230 werkt wel gewoon. Alleen via gprs doet het dus niet via bluetooth.
Ik heb bijna dezelfde confugiratie (ipaq 2210) en wil ook graag via orange world online, alleen het moet toch ook kunnen buiten die internet access om ? Zodat je dus de wap browser op je ipaq gebruikt om gratis site's te bezoeken op je ipaq ? Werkt dat al wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116272

frankvanhoesel schreef op 17 augustus 2004 @ 16:26:
[...]

Ik heb bijna dezelfde confugiratie (ipaq 2210) en wil ook graag via orange world online, alleen het moet toch ook kunnen buiten die internet access om ? Zodat je dus de wap browser op je ipaq gebruikt om gratis site's te bezoeken op je ipaq ? Werkt dat al wel ?
Correctie via infrarood krijg ik ook geen verbinding met het gprs netwerk, als ik de diagnose optie in het orange programma aanklik geeft deze aan dat alles correct is, maar waarom werkt het dan niet?
Ook handmatige instellingen buiten het programma van orange om, (zoals op http://www.pocketpc-club.nl/content.php?id=2104) krijg ook maar geen verbinding met het gprs netwerk, bluetooth verbinding met de telefoon wordt totstand gebracht en daarna weer verbroken en ipaq geeft dan bericht cannot connect for unknow reason. Wie heeft een oplossing??? Wil dus GPRS internet toegang op mijn pda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78265

Ik zie dat veel mensen hier een nokia 6230 met orange world hebben. Ik heb ook die telefoon en wil ook orange world alleen zeggen ze bij orange helpdesk als ik orange world wil laten activeren dat ze de n6230 nog niet ondersteunen en dat ik dus niet orange world kan nemen. Als ik dan zeg dat het met de instellingen van 6220 ook wel lukt dan zeggen ze nog steeds dat het niet kan en ze willen hem niet activeren.

Hoe hebben jullie dit dan gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119688

Zijn er hier mensen die Orange Free icm met een Motorola hebben? Dan is mijn vraag ook, is Motorola geschikt voor Orange World, want tegen mijn zeiden ze bij de klantenservice dat er nog geen instellingen beschikbaar zijn voor Motorola en dat deze dus niet geschikt is. Dit klopt toch niet? Wie is het gelukt om Orange World aan de praat te krijgen met een Motorola?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-12-2023

freddifish

schnappi !

Anoniem: 78265 schreef op 17 augustus 2004 @ 17:17:
Ik zie dat veel mensen hier een nokia 6230 met orange world hebben. Ik heb ook die telefoon en wil ook orange world alleen zeggen ze bij orange helpdesk als ik orange world wil laten activeren dat ze de n6230 nog niet ondersteunen en dat ik dus niet orange world kan nemen. Als ik dan zeg dat het met de instellingen van 6220 ook wel lukt dan zeggen ze nog steeds dat het niet kan en ze willen hem niet activeren.

dat probleem heb ik ook :(

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schiffeb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-05 21:40
Gewoon nogmaals bellen en zeggen dat je een 6220 hebt gekocht en laten activeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
schiffeb schreef op 18 augustus 2004 @ 10:12:
Gewoon nogmaals bellen en zeggen dat je een 6220 hebt gekocht en laten activeren :)
Zeg dat je een Sony Ericsson T68i of Nokia 6600 hebt. Die medewerkers daar bij de helpdesk moeten wat te selecteren hebben. Als dat niet het geval is ondersteunen ze het niet. (en kan je het ook niks activeren). Ik denk dat het dus een louter administratief gebeuren is en verder geen consequenties heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84471

Anoniem: 119688 schreef op 17 augustus 2004 @ 18:07:
Zijn er hier mensen die Orange Free icm met een Motorola hebben? Dan is mijn vraag ook, is Motorola geschikt voor Orange World, want tegen mijn zeiden ze bij de klantenservice dat er nog geen instellingen beschikbaar zijn voor Motorola en dat deze dus niet geschikt is. Dit klopt toch niet? Wie is het gelukt om Orange World aan de praat te krijgen met een Motorola?
Ja hoor, op de v600!

Gewoon handmatig de instellingen invoeren.

APN: wap
IP: 010.250.255.188
geen login of wachtwoord en de startpagina mag je zelf bedenken alhoewel wap.orange.nl/colour wel handig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78265 schreef op 17 augustus 2004 @ 17:17:

In een Orange shop zetten ze het zo aan voor je en stellen ze het nog in ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:54
vanaf nu kun je ook mobiel bankieren met rabobank via orange world, tenminste met de nokia 6600. Heb het vandaag probeert met de 7610 maar krijg een foutmelding "Web: onbekend antwoord". Iemand met een 6600 die het wel gelukt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buxx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-01-2024

buxx

ciao...

Is er iemand met een PDA die de settings stap voor stap kan posten?
Met alle goede adviesen krijg ik het niet voor elkaar.

Een duidelijk overzicht van de settings op WinMobile2003 ontbreekt, zou het graag doen, maar heb het zelf ook nog niet werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82206

buxx schreef op 22 augustus 2004 @ 21:07:
Is er iemand met een PDA die de settings stap voor stap kan posten?
Met alle goede adviesen krijg ik het niet voor elkaar.

Een duidelijk overzicht van de settings op WinMobile2003 ontbreekt, zou het graag doen, maar heb het zelf ook nog niet werkend.
Op de site van Orange kan je de instellingen voor de SPV M1000 (=PDA) downloaden. Dat bestandje kan je op je PDA zetten en dan is 'ie in 1 keer klaar. Je moet even inloggen bij Mijn Orange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buxx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-01-2024

buxx

ciao...

Heb inmiddels dit gevonden.
Momenteel geen GPRS bereik zegt ie, dus later nog eens proberen.
Ziet er easy uit, hoop dat het werkt.

http://www.orange.nl/mijn...eworld/internetaccess.php
http://www.orange.nl/medi...rnetaccess/oiaNLWINCE.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

buxx schreef op 22 augustus 2004 @ 22:18:
Heb inmiddels dit gevonden.
Momenteel geen GPRS bereik zegt ie, dus later nog eens proberen.
Ziet er easy uit, hoop dat het werkt.
Krijg je wel een wit blokje in de bovenste zwarte balk te zien als je je apparaat aan zet? Dat wil zeggen dat GPRS wel beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
dat ligt ook maar net aan welk toestel je hebt, die van mij geeft nl een blauw balkje (SE). Heb ook een nokia en die geeft het weer aan met een 'G'...

Ze hebben bij orange ook een programmaatje voor PPC algemeen maar wellicht is dat hetzelfde

@Buxx: gewoon inbellen naar *99***[cid]#. het cid is het nummer van je GPRS profiel dat kan je op je telelfoon wel ergens vinden als het goed is. Als je dat niet weet te vinden, probeer dan eens *99#, dan kiest je telefoon zelf. username en password maken niet meer uit tegenwoordig geloof ik, maar ik gebruik 0628000000 als login en de laatste 8 cijfers van m'n gsmnummer als password want eerder was dat wel noodzakelijk voor zover ik weet.

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114616

je bepaalt zelf in welke maand je world wil en welke niet? en dat bepaal je dan per maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nou die instellingen van je ingevoerd, maar hij geeft aan dat mijn toestel niet geschikt is voor orange world (v600), en dan geeft die een link voor het wappen, waarvoor die wel geschikt is.

Nou wil ik niet lastig zijn maar wat is het verschil tussen orange wap en orange world? Moet je weer extra betalen voor orange wap? Want dat valt niet onder Orange World neem ik aan.

En nogmaals, heeft niemand hier ervaring met Orange world icm een motorola?
En wat zijn dan de volledige instellingen van Orange World. En doet hij het uberhaupt!?
PLEASE HELP! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105098

Ik heb een Nokia 6600 met orange free 30 en wil ook graag Orange world aanschaffen. Alleen na deze hele topic gelezen te hebben en de website van Orange ben ik nog niet helemaal overtuigt. Ik las ook iets over msnnen via orange world, maar is dat nou helemaal gratis dus niet van de 2mb of extra kosten?? en welke browser is het best om op het internet te kijken via orange world??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Anoniem: 105098 schreef op 23 augustus 2004 @ 19:52:
Ik heb een Nokia 6600 met orange free 30 en wil ook graag Orange world aanschaffen. Alleen na deze hele topic gelezen te hebben en de website van Orange ben ik nog niet helemaal overtuigt. Ik las ook iets over msnnen via orange world, maar is dat nou helemaal gratis dus niet van de 2mb of extra kosten?? en welke browser is het best om op het internet te kijken via orange world??
MSN-en kan gratis via de WAP-site van TMF; zodoende heb je er geen los programma voor nodig. Ik moet zeggen dat ik dit alleen gebruik in extreme nood, want echt handig is het niet.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Anoniem: 114616 schreef op 23 augustus 2004 @ 16:31:
je bepaalt zelf in welke maand je world wil en welke niet? en dat bepaal je dan per maand?
je belt om t aan te zetten, en je belt om t uit te zetten

dus eh, ja, als je belt wel :)

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Want ik heb gebeld om het te activeren, maar het bevalt me niet echt.
Dus ik ga het denk morgen alweer deactiveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119688 schreef op 23 augustus 2004 @ 17:47:
Ik heb nou die instellingen van je ingevoerd, maar hij geeft aan dat mijn toestel niet geschikt is voor orange world (v600), en dan geeft die een link voor het wappen, waarvoor die wel geschikt is.

Nou wil ik niet lastig zijn maar wat is het verschil tussen orange wap en orange world? Moet je weer extra betalen voor orange wap? Want dat valt niet onder Orange World neem ik aan.

En nogmaals, heeft niemand hier ervaring met Orange world icm een motorola?
En wat zijn dan de volledige instellingen van Orange World. En doet hij het uberhaupt!?
PLEASE HELP! |:(
Orange World is een andere/nieuwe naam voor Orange wap. Het verschil is de verbinding (die gaat nu via gprs) en de inhoud (via gprs gaat alles sneller > kleur en met foto's e.d.). Wat jij ziet is volkomen OK. De V600 wordt namelijk niet ondersteund door Orange (redenen moet ik je schuldig blijven). Ik heb het ook al eerder gezegd; vai wap kom je ook overal. Een beetje creatief google op je mobiel gebruiken en je vindt alles en natuurlijk onbeperkt binnen die 6 euro. Ik vind het Ideaal. Beetje MSN bijvoorbeeld (onder IM in je menu).

Volledige instellingen heb je verder niet nodig, want hij doet het nu toch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh, dus als ik het goed begrijp is Orange World gewoon een nieuwe naam voor wappen. Dus ik krijg straks geen superhoge rekening thuis gestuurd, alles valt dus onder Orange World wat ik voor 6 Euro heb aan laten schakelen ( 2MB )

Gaat die 2mb trouwens snel op of is dat een goede hoeveelheid die je per maand krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
die 2 mb is internet access, voor die 6 euro kan je ONBEPERKT wappen/gebruik maken van orange world ==> GEEN limiet dus
*zucht*
dat staat echt al honderd keer in dit topic en t vorige...
wanneer leren mensen lezen en wanneer maakt orange het nou eens duidelijker! :(

en om je nog even extra behulpzaam te zijn een link naar de fantastische startpost van dit topic waar al dit deze informatie heel duidelijk staat uitgelegd: [rml]Riff in "[ GPRS] Orange World"[/rml]

sorry dat ik een beetje pissed reageer maar er wordt gewoon echt 100 x hetzelfde gevraagd terwijl het verdomme gewoon in de startpost staat ...

[ Voor 46% gewijzigd door Punksmurf op 24-08-2004 08:40 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kan je met orange world en een sony ericsson t610 op msn en is dat dan gratis?

Ik betaal nu nog gewoon geld om te wappen maar je krijgt zeker pas bij een nieuwe maand onbeperkt voor 6 euro.
Ik heb het gister aangevraagd.

[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 114616 op 24-08-2004 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
je ging het toch opzeggen?

als je geld betaalt gebruik je waarschijnlijk een inbelverbinding ipv gprs
gprs wordt direct geactiveerd (of naja, binnen een uur toch wel). je kan dan onbeperkt gebruik maken van orange world

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

afzeggen omdat er geld afging...
Waar kan ik alle instellingen zien die je nodig hebt?

Ik hou het denk nog effe.....
Maar kan ik msn en op me mobiel met orange world??

[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 114616 op 24-08-2004 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
msn: [rml]eborn in "[ GPRS] Orange World"[/rml]
instellingen: [rml]Jimbolino in "[ GPRS] Orange World"[/rml]

lees ook eens: Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

en in het bijzonder het volgende:
Het is hier geen helpdesk. We verwachten dan ook dat je voordat je hier komt zelf moeite doet, en op het forum duidelijk kenbaar maakt wat je zelf hebt gedaan, wat je wilt bereiken en wat je daarin tegenhoudt.
en
Het is dus niet de bedoeling dat als je ergens eventjes niet uitkomt of je snel advies wilt, je een berichtje op het forum kwakt en een uurtje later de oplossing komt afhalen. Je wordt geacht zelf initiatief te nemen en als je er echt niet uitkomt pas de hulp van het forum in te roepen!
het zou fijn zijn als je het in het vervolg eerst zelf even probeerde te zoeken. bedankt :)

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanks!

Ja, sorry ik dacht ik vraag het even, weet niet precies hoe alles hier aan toe gaat, maar ik zie dat er inderdaad in de startpost veel informatie zit.
Maar evengoed bedankt

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122550

ik internet dus op mijn MDA-II pocketpc. Ik gebruik Orange World met als instellingen voor proxy: 10.250.255.188, poort: 5080 en apn=wap.

Ik kan met deze instellingen alleen de live webradio uitzendingen niet beluisteren, omdat Windows Media Player steeds fout aan geeft.

Wie weet of het mogelijk is bij apn=wap ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122550 schreef op 03 september 2004 @ 03:10:
ik internet dus op mijn MDA-II pocketpc. Ik gebruik Orange World met als instellingen voor proxy: 10.250.255.188, poort: 5080 en apn=wap.

Ik kan met deze instellingen alleen de live webradio uitzendingen niet beluisteren, omdat Windows Media Player steeds fout aan geeft.

Wie weet of het mogelijk is bij apn=wap ??
Hiervoor moet je de apn "internet" gebruiken. Verder geen andere instellingen die je hoeft te veranderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guanpedro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-06 10:45

guanpedro

Live forever or die trying

Ik ben bezig een Ipaq 2210 via een Motorola v525 op internet te krijgen maar mij lukt het niet.

Ik heb de instructies van deze site gevolgd:

http://www.pocketpc-club.nl/content.php?id=2104
http://www.pocketpc-club....003%20via%20bluetooth.doc

Ik kan van mijn Motorola wel verbinden met het internet en naar een wap site dus World is succesvol geactiveerd.

Als ik de instructies van Orange gebruik en dus via de bluetooth manager een nieuwe internet connectie maak dan krijg ik de melding dat "the answering modem had disconnected". Als ik dan de rest van de uitleg in het document doorloop en de baudrate + dial-string (+CGDCONT=1,"ip","internet","",0,0) invoer dan krijg ik "Cannot connect for unknown reason", ik krijg dan ook 2 keer het login/ww scherm.

Ik voer verder geen gebruikersinfo in.

Iemand een ideetje wat er fout kan zijn?

PC: MSI-NEO2FISR P4-2.6HT@2.8 Dual-channel GEIL-PC3500 Intel CSA GB-LAN 9600PRO Pioneer DVR106 Server: Dual Xeon-2GHz 3Ware 7500-12 11x120GB RAID5 GB-LAN RH 9 2.4.22 Digicam: Sony DSC-F717

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122550

Anoniem: 84471 schreef op 03 september 2004 @ 12:18:
[...]

Hiervoor moet je de apn "internet" gebruiken. Verder geen andere instellingen die je hoeft te veranderen!
Slorrando,

het kan dus echt niet bij "apn=wap"??? want apn=internet is best duur ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54899

Goed alle 14 pagina gelezen.

Ik heb:
w2k
sl55
orange world
en geen verbinding

als ik een verbinding maak via dialup connectie dan vraagt ie doodleuk of ik *99***1# wil bellen en dan mijn tel weer neer wil leggen.

Iemand enig idee, orange niet en "meneer, wij ondersteunen uw laptop niet"

Groete

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122550 schreef op 04 september 2004 @ 14:33:
[...]

Slorrando,

het kan dus echt niet bij "apn=wap"??? want apn=internet is best duur ;-)
Nee, Ik ben niet zo IT technisch dat ik het exact weet, maar dat heb ik wel eens gelezen in het topic. Het heeft iets te maken met het feit dat de wap verbinding bepaalde data gegevens niet ondersteund!

PS: Je hebt 2 mb en daarna 3 euro per mb. Heb geen idee wat zo'n stream qua data doet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:05

L0g0ff

omg

Ik weet niet of ik het nou beter in dit topic kan posten of in het 6600 topic.

Ik heb sinds kort een 6600. Hier heb ik de orange world instellingen configuratie ingezet. Als ik nu via diensten ga wappen dan werkt dit goed. Maar als ik nou de mail op wil halen via de software van de 6600 (handmatig ingesteld) dan zegt hij "Server niet gevonden". Dit is zowel met de orange mail server als met mijn eigen mail server. Ook als ik mijn pop instellingen in de telefoon wil zetten via de website van orange dan zegt hij dat dit mislukt is en of ik het nog een keer wil proberen. Ook als ik dit via de klantenserver probeer te activeren krijg ik maar geen sms'je.

Verder krijg ik de Opera browser niet aan de gang en ook de telnet client (zelf gedownload) werkt niet. Verder heb ik dit ook met de orange wap instellingen geprobeerd maar ook dat werkte niet.

Word ik gewoon geboycot van Orange world of zou ik in moeten bellen via een simel zonnet accountje en werkt het dan wel???

Iemand de zelfde ervaring hier?

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
om je mail op te halen moet je niet de "wap" APN maar de "internet" APN nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0g0ff

L0g0ff

omg

Maite schreef op 12 september 2004 @ 19:11:
om je mail op te halen moet je niet de "wap" APN maar de "internet" APN nemen
Thanks man dit is hem idd _/-\o_ . Alles werkt nu Telnet, Mail en Gamez. Wat heeft dit trouwens als gevolg voor de kosten. Is die Internet APN duurder??? Gaat dit van de 2mb bundel af? Is het verstandig om een wap apn te maken en een internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
ja, alles wat je over de internet APN doet gaat van de 2mb af. Met de wap APN kun je onbeperkt wap paginas bekijken en gaat dus niet van de 2 mb af. Dus ja, het is zeker verstandig om een wap en een internet APN te maken.

[ Voor 26% gewijzigd door Maite op 12-09-2004 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0g0ff

L0g0ff

omg

Maite schreef op 12 september 2004 @ 20:20:
ja, alles wat je over de internet APN doet gaat van de 2mb af. Met de wap APN kun je onbeperkt wap paginas bekijken en gaat dus niet van de 2 mb af. Dus ja, het is zeker verstandig om een wap en een internet APN te maken.
Houdt dat in dat de wap apn 100% gratis is :? (tenminste als je die 7-8 euro niet meetelt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
yes, alles wat je over de wap APN doet kost, behalve de 6 euros, niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0g0ff

L0g0ff

omg

Cooooool dus als ik mijn eigen wapsite maak met games van 9 mb dan kan ik die gewoon gratis downloaden. Dat is nog eens nieuws. Ik ga meteen mijn site is wat uitbreiden. Tnx dude voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OhMyGod schreef op 12 september 2004 @ 20:45:
Cooooool dus als ik mijn eigen wapsite maak met games van 9 mb dan kan ik die gewoon gratis downloaden. Dat is nog eens nieuws. Ik ga meteen mijn site is wat uitbreiden. Tnx dude voor de info
Over wap heb je wel een bepaalde limiet aan het formaat van het bestand. Als het te groot is krijg je de melding dat het te groot is om terug te sturen... 9 MB kan dus qua datalimiet (die is er immers niet) maar qua formaat waarschijnlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0g0ff

L0g0ff

omg

Anoniem: 82206 schreef op 12 september 2004 @ 21:49:
[...]

Over wap heb je wel een bepaalde limiet aan het formaat van het bestand. Als het te groot is krijg je de melding dat het te groot is om terug te sturen... 9 MB kan dus qua datalimiet (die is er immers niet) maar qua formaat waarschijnlijk niet.
En weet jij misschien de maximale grootte van het wap formaat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07 14:43
OhMyGod schreef op 14 september 2004 @ 00:13:
En weet jij misschien de maximale grootte van het wap formaat ?
Volgens mij hangt dat ook een beetje van je telefoon af, maar ik denk dat je in de hoeveelheid van tientallen tot een paar honderd kilobyte moet denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02-07 16:42
Ik heb sinds vrijdag een Orange abonnement met Orange World geactiveerd (Orange helpdesk heeft dit ook al bevestigd) alleen ik krijg het op mijn SE K700i niet voor elkaar om via pop mijn xs4all e-mail account te lezen :/ Ik heb dit hele topic inmiddels doorgelezen maar geen van de dingen die ik tot nu toe heb gelezen hebben me geholpen helaas, dus post ik dit voor het geval iemand me verder kan helpen :)

->Data account
APN: internet
Username: <leeg>
Password: <leeg>
Password request: Off
Allow calls: Automatic
IP address: ... (dit is de weergave voor <leeg>)
DNS address: ... (idem)
Authentication: Normal
Data compression: Off
Header compression Off

Verder heb ik dan een e-mail account aangemaakt die via bovenstaande data communicatieprofiel connect met standaard settings zoals pop.xs4all.nl op port 110, smtp.xs4all.nl op port 25 en met mijn username/password.

Als ik nu Send&Receive doe in de inbox dan krijg ik een eeuwigdurende progressbar met de tekst "Finding server".

Volgens de Orange.nl website heb ik de correcte settings voor mijn telefoon maar dat lijkt me dus niet, of het moet *heel* traag zijn, ik heb de progressbar gisteren al iets van 5 minuten laten lopen zonder resultaat. Ook heb ik al als username op verschillende manieren mijn telefoonnummer ingevuld, of die 0628000000 die ik een paar keer in configuraties voorbij zag komen, allemaal geen effect :(

Update: Het werkt als een trein, je moet alleen de Sony Ericsson K700i rebooten nadat je zulke dingen hebt ingesteld. Doh! |:(

[ Voor 7% gewijzigd door JeroenB op 27-09-2004 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90104

iemand enig idee waar de telegraaf heen is gegaan? ik kan die link nergens meer vinden. net de dag voordat hij verdween maandje mobiel krantje lezen gekocht. :p

• guanpedro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-06 10:45

guanpedro

Live forever or die trying

guanpedro schreef op 03 september 2004 @ 13:23:
Ik ben bezig een Ipaq 2210 via een Motorola v525 op internet te krijgen maar mij lukt het niet.

Ik heb de instructies van deze site gevolgd:

http://www.pocketpc-club.nl/content.php?id=2104
http://www.pocketpc-club....003%20via%20bluetooth.doc

Ik kan van mijn Motorola wel verbinden met het internet en naar een wap site dus World is succesvol geactiveerd.

Als ik de instructies van Orange gebruik en dus via de bluetooth manager een nieuwe internet connectie maak dan krijg ik de melding dat "the answering modem had disconnected". Als ik dan de rest van de uitleg in het document doorloop en de baudrate + dial-string (+CGDCONT=1,"ip","internet","",0,0) invoer dan krijg ik "Cannot connect for unknown reason", ik krijg dan ook 2 keer het login/ww scherm.

Ik voer verder geen gebruikersinfo in.

Iemand een ideetje wat er fout kan zijn?
Okay heel vreemd maar ik heb het met de volgende instellingen aan de praat gekregen:

- Eerst via bluetooth manager een nieuwe dial-up verbinding configureren, dus pairen met de telefoon etc.
- Dan *99# als tel.nr. (In mijn Motorola staat het GPRS profiel als eerste web profiel en deze is aangevinkt)
- bij advanced baud rate op 115200, niet wachten op dialtone en de volgende dial-string +cgdcont=1,"ip","internet"
- Geen gebruikersnaam en wachtwoord

Dit is het! gek genoeg ben ik er zeker van dat ik bonvenstaande wel heb geprobeerd, alleen dan met een andere/langere dial-string. Echter ik kan nu zelfs zonder dial-string inbellen. Misschien wordt er iets gecached?

PC: MSI-NEO2FISR P4-2.6HT@2.8 Dual-channel GEIL-PC3500 Intel CSA GB-LAN 9600PRO Pioneer DVR106 Server: Dual Xeon-2GHz 3Ware 7500-12 11x120GB RAID5 GB-LAN RH 9 2.4.22 Digicam: Sony DSC-F717

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobcohen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:33
Heb net t hele topic doorgelezen, maar ik kan nog niet echt n bevredigend antwoord vinden: als ik de e-mail functie gebruik via de orange site is het gratis en gebruik ik het via mn 6600 client dan moet ik betalen, right? Nou heb ik de instellingen voor de e-mail in mn telefoon gezet, zoals die op de orange website staan;

Toegangspunt in gebruik: Orange World
Mijn adres: xxxxx@orange.nl
Server uitg. mail: smtp.orange.nl
Bericht zenden: Meteen
Kopie naar mij: Ja
Handtek. opnemen: Nee
Gebruikersnaam: xxxxx
Wachtwoord ********
Server inkom. mail: imap.orange.nl
Mailboxtype: IMAP4
Beveiling: Uit
Bijlage ophalen: Nee
Berichtkop. ophalen: 30

(Telefoon is dus n Nokia 6600)

Als ik vervolgens een e-mail wil maken in mn 6600 en vervolgens wil verzenden komt er achtereenvolgens te staan:
- E-mail wordt verzonden
- Verbinding wordt gelegd via Orange World
- Internet: server niet gevonden!

Ondertussen blijft de mail in mn outbox staan (In wachtrij).

Wat doe ik fout? 8)7

Edit: Misschien overbodig, maar toch: ik wil gebruik maken van mn orange-mail.

[ Voor 4% gewijzigd door jobcohen op 19-10-2004 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36388

jobcohen schreef op 19 oktober 2004 @ 12:37:
....

- Verbinding wordt gelegd via Orange World

....
Een verbinding naar een smtp en een imap server kunnen niet via Orange World(OW). Dat kan alleen via Internet Access (die gratis 2mb). Er zit bij OW een proxy server tussen. En die staat niet toe dat jij een verbinding maakt met een andere server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobcohen
Jaja? Maar hoe kan ik dan op deze manier mn orange mail (of van een andere provider) bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Orange Mail:
wap browser -> OW portal -> e-mail

Overige mail:
misschien beschik je over een provider met wap support?
wap browser -> url: wapmail.mijneigenemailprovider.nl

ik heb toegang met mijn telefoon(spv-c500 en SE P800) tot normale html pagina's zoals:
wap browser -> url: www.mail2pda.com (gaat niet van 2mb af!)

mocht dit allemaal niet lukken:
wap browser -> url: wap.tutch.nl (voor email, hotmail en msn)

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07 14:43
Ik kan me herinneren dat ik het eerder gelezen heb, maar kan het niet terugvinden.

Ik heb Orange Ready (prepay) i.c.m. Orange World. Elke maand wordt er 6 euro van mijn beltegoed gehaald zodra ik verbinding met Orange World zoek. Ik merk alleen dat sinds ik mijn tegoed zondag heb opgewaardeerd er opeens veel tegoed 'zoek' is. Als ik op de website van Orange kijk staat daar dat Orange World actief is vanaf 11 oktober 2004.

Mijn vraag is daarom: wat doet Orange als je verbinding zoekt met Orange World terwijl je te weinig tegoed hebt? Kan het zo zijn dat dit een soort naheffing was waardoor ik nu al meer dan 6 euro kwijt ben? Ik heb namelijk amper gebeld en ben toch al 'veel' geld kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

@jobcohen. In mijn S55 kan ik verschillende profielen instellen. Zorg dat het profiel met het apn "internet" ingesteld staan om mail op te halen. iig niet het profiel met apn "wap". Voor de S55 stond een zeer uitgebreide handleiding op de Orange site. Lijkt mij dat die er voor de 6600 ook wel aanwezig zal zijn..

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
meer mensen die de melding "technical error" krijgen als zij via de world portal hun gebruikersoverzicht willen raadplegen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb eigenaardig probleem en ik kan niet verklaren waar het door komt. En misschien zijn er mensen bereid om een klein ('gratis') testje te doen icm met Orange World:

Het gaat om het volgende:
Mijn vorige telefoon (de p800) is kapot gegaan en ik heb een spv-500 aangeschaft. En daar is de maximale bestandsgrootte anders.

Op mijn p800 kon ik bestanden downloaden tot 250. Nadat ik mijn spv had, kon ik nog maar bestanden downloaden tot en met 31 kb.

Wat is het doel van de test?
Er achter komen of de instellingen voor de maximale bestandsgrootte in de telefoon worden gemaakt en of bij Orange. Als het aan de telefoon ligt, dan kan het misschien getweakt worden!

Hier is de test:
Ik heb 300 bestanden op mijn server staan. oplopend van 1 kb tot en met 300 kb:
www.ringoir.nl/testfile/test1.txt (1 kb) tot en met www.ringoir.nl/testfile/test300.txt (300 kb)
Deze zijn ook bereikbaar via een index bestand:
www.ringoir.nl/testfile/index.html

mijn resultaten:
Telefoon: SPV-C500
Maximale Grootte: 31 kb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epoman
  • Niet online
Anoniem: 36388 schreef op 20 oktober 2004 @ 15:02:
Ik heb eigenaardig probleem en ik kan niet verklaren waar het door komt. En misschien zijn er mensen bereid om een klein ('gratis') testje te doen icm met Orange World:

...knip...

mijn resultaten:
Telefoon: SPV-C500
Maximale Grootte: 31 kb
Ik kan hier met een 7650 (v4.46) probleemloos 240Kb downloaden, 250 lukt niet. Ik had, gezien de snelheid, even niet de behoefte alles daartussen ook te proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
MRwimlex, ik heb het even geprobeerd met mijn SPV C500 en idd 31kb is de maximale grote van te downloaden bestaden. bij 32kb geeft het toestel al de melding: "De pagina is te groot om terug te sturen" :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epoman
  • Niet online
koen schreef op 20 oktober 2004 @ 16:36:
MRwimlex, ik heb het even geprobeerd met mijn SPV C500 en idd 31kb is de maximale grote van te downloaden bestaden. bij 32kb geeft het toestel al de melding: "De pagina is te groot om terug te sturen" :{
Die melding krijg ik dus bij 250Kb (exact dezelfde) dus de beperking is opgelegd door Orange, lijkt me.

Maken ze je eerst lekker met een spv, kun je er daarna niet eens fatsoenlijk iets mee downloaden... handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Niet online
epoman schreef op 20 oktober 2004 @ 16:41:
[...]

Die melding krijg ik dus bij 250Kb (exact dezelfde) dus de beperking is opgelegd door Orange, lijkt me.

Maken ze je eerst lekker met een spv, kun je er daarna niet eens fatsoenlijk iets mee downloaden... handig.
Met je SPV kan je wel grotere bestanden downloaden (tot meer dan 1MB)
Het werkt als volgt:
Ga naar instellingen>Gegevensverbinding, in dit menu, waar je de verbindingen zie staan, druk je op de menu knop(rechtsonder display), vervolgens verbindingen bewerken>Proxyverbindingen>WAP Proxy, In dit menu scroll je naar proxy (waar 10.250.255.188 als ip adres staat, en hier vul je hetvolgende in: 10.250.255.188:5080
Vervolgens ga je naar type(die nu nog op WAP staat) en dit verander je in HTTP. Sla het op en voila, bijna alles te downloaden op de SPV :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
enige "probleem" is dan dat downloaden via het http-protocol niet binnen Orange World valt en je dus extra zult moeten betalen voor de content die je download (3 euro per mb) :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ReBr schreef op 20 oktober 2004 @ 20:32:
[...]
Met je SPV kan je wel grotere bestanden downloaden (tot meer dan 1MB)
Het werkt als volgt:
Ga naar instellingen>Gegevensverbinding, in dit menu, waar je de verbindingen zie staan, druk je op de menu knop(rechtsonder display), vervolgens verbindingen bewerken>Proxyverbindingen>WAP Proxy, In dit menu scroll je naar proxy (waar 10.250.255.188 als ip adres staat, en hier vul je hetvolgende in: 10.250.255.188:5080
Vervolgens ga je naar type(die nu nog op WAP staat) en dit verander je in HTTP. Sla het op en voila, bijna alles te downloaden op de SPV :9
Bedankt voor die instellingen! Het werkt nu als een trein! Echt SUPER :*) !

Het valt op deze manier inderdaad nog onder orange world! Er is niets van mijn 2 megabyte afgegaan. Ik was blijkbaar nog niet zo diep in mijn gprs instellingen gedoken.
Blijkbaar lag het dus aan de instellingen in mijn telefoon.

Toch merk ik wel dat Orange World een paar beperkingen met zich mee brengt:
ik kan geen wmv en zip files laden. Er wordt mij verteld dat ik het met Internet Access nog een keer moet proberen. Vernoem ik diezelfde wmv file op mijn server naar jpg, dan haalt hij hem zonder problemen op. Ik kan hem vervolgens in mijn telefoon vernoemen naar .wmv en hij speelt!

Update:
Ik heb nog een scriptje gemaakt om te testen wat nu de maximale grootte is:
www.ringoir.nl/test.php?t=aantalbytes

na wat test werk kwam ik er achter dat 1048576 bytes(precies 1 megabyte) het wel doet, maar 1048577 niet. Ik krijg dan de melding: "Interne fout in API".

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 36388 op 21-10-2004 10:02 . Reden: nieuwe test gegevens. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Niet online
Anoniem: 36388 schreef op 21 oktober 2004 @ 00:58:
[...]

Het valt op deze manier inderdaad nog onder orange world! Er is niets van mijn 2 megabyte afgegaan. Ik was blijkbaar nog niet zo diep in mijn gprs instellingen gedoken.

Toch merk ik wel dat Orange World een paar beperkingen met zich mee brengt:
ik kan geen wmv en zip files laden. Er wordt mij verteld dat ik het met Internet Access nog een keer moet proberen. Vernoem ik diezelfde wmv file op mijn server naar jpg, dan haalt hij hem zonder problemen op. Ik kan hem vervolgens in mijn telefoon vernoemen naar .wmv en hij speelt!

Update:
Ik heb nog een scriptje gemaakt om te testen wat nu de maximale grootte is:
www.ringoir.nl/test.php?t=aantalbytes

na wat test werk kwam ik er achter dat 1048576 bytes(precies 1 megabyte) het wel doet, maar 1048577 niet. Ik krijg dan de melding: "Interne fout in API".
Die beperkingen kloppen, en dit ligt niet aan het toestel wat je gebruikt, maakt ook niet zoveel uit, voor mij is het ruim voldoende wat er wel mogelijk is
;)

Oja, downloaden van MPEG bestanden is wel mogenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:37
Ik heb orange world aangezet , krijg te zien dat GPRS aanwezig is. Maar hij zegt : "Activering geweigerd". Wat moet ik daar onder verstaan?
Toestel is SE P800.

[ Voor 12% gewijzigd door Termi op 27-10-2004 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:37
Hmzz me beltegoed is opeens met 20 euro geslonken, ik zit me nu af te vragen of ik niet opeens met het verkeerde protocol aan het internetten was :'(.
Wat is het verschil tussen 5080 en 9201.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90104

ik heb ook even een test bestandje gedl en mijn 7610 haalt die van 300 kb ook nog binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Termi schreef op 02 november 2004 @ 22:22:
Hmzz me beltegoed is opeens met 20 euro geslonken, ik zit me nu af te vragen of ik niet opeens met het verkeerde protocol aan het internetten was :'(.
Wat is het verschil tussen 5080 en 9201.
9201 is de wap proxy en
5080 is de http proxy

als je nergens in je gprs instellingen het woord internet hebt staan, dan kan er niets gebeuren. ik heb voor de zekerheid in mijn telefoon alle dingen die geld kosten icm gprs eruit gegooid. ik kan dus niet 'perongeluk' via mijn telefoon het int€rn€t opgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81334

Ik heb een Orange abonnement met een SonyEricsson K700i. Kan ik gebruik maken van Wap en internet zonder me aan te laten sluiten op orange-world?

Of móet ik 6 euro per maand betalen om via gprs verbinding te kunnen maken?

Alvast bedankt!

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobcohen
Dit is wel al errug vaak voorbijgekomen. Lees even de eerste paar bladzijdes door en je antwoord is zo gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128273

Hoi, ik heb al sind een jaar een nokia 6600, hiervoor had ik een nokia 6610.
Ik heb orange world, en alles werkt naar behoren, echter sommige sites opent ie niet op mijn 6600 die op de 6610 wel werken zoals bv: wap.flitsservice.com/index.aspx ook kan ik bv. geen beltonen downloaden via bekende sites zoals mobelle, tmf ect.. als ik dan op beltoon downloaden klik geeft ie: Diensten: onbekend antwoord (-25406) maar er wordt wel die 1,50 euro afgeschreven.. ook bv de abnamro link in het orange world menu werkt niet, en geeft dezelfde fout..

nu is mijn vraag, kijkt orange world naar mijn: imei nr. van de telefoon?
want ik heb nl, 2'de hands een nieuwe 6600 gekocht, nadat de oude (van orange) onherstelbaar beschadigd raakte bij het openen van het frontje, dit is nl, het enigste wat er veranderd is.. ik heb alle instellingen al nagekeken en zover ik kan zien staat alles goed, wappen via gprs werkt gewoon behalve sommige sites..

Zou echt niet meer weten waar het aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81334

jobcohen schreef op 05 november 2004 @ 17:53:
Dit is wel al errug vaak voorbijgekomen. Lees even de eerste paar bladzijdes door en je antwoord is zo gevonden...
Dit had ik al gedaan en zonder resultaat..... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104397

Anoniem: 36388 schreef op donderdag 21 oktober 2004 @ 00:58:
[...]
Instellingen waardoor het mogelijk is om met SPV c500 bestanden van meer dan 31kb te downloaden

Heb je naderhand nog meer getest (valt het inderdaad onder orange World op die manier?)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 104397 op 17-11-2004 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104397 schreef op woensdag 17 november 2004 @ 15:38:
[...]

Heb je naderhand nog meer getest (valt het inderdaad onder orange World op die manier?)
Ik wist het al zeker nadat ik een melding kreeg bij het downloaden van een zip of pdf bestand. Er wordt dan gezegt: Probeer het opnieuw via Internet Access. Hieruit kun je concluderen dat je dus NIET via Internet Access zit te surfen dus kost het niets extra.

Je kunt dit ook zelf uittesten door bijvoorbeeld www.google.com/test.pdf op te vragen. voordat hij gaat downloaden checkt de proxyserver bij orange de extensie. En geeft hij een foutmelding terug.

En als mensen het nu nog steeds niet geloven:
Afbeeldingslocatie: http://www.arnoud.speedxs.nl/orange1.png
Het kost echt maar 6 euro in de maand. Niet meer, niet minder.
Je kunt in 7 minuten op de snelweg een audio bestand downloaden van (max)1024 kb (ogg vorbis op 32 kbps kan nog net).
Je kunt als je naast een orange mast zit, het ook in 5 minuten doen.
Je kunt ook via je pc gratis surfen met orange op de zelfde snelheid zoals hierboven beschreven(trein, auto of thuis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65861

Das nog een leuk MB'tjes verbruiken :-) Weet iemand trouwens of het klopt dat bij een SPV de Downloads functie (c500) of Update (oude spv) niet werkt als je geen OW hebt? IK d8 dat je dan gewoon nog gebruik kan maken van Internet Acces a 3 euro per mb. Maar je kan helemaal niks meer, zelfs geen Update.

Anoniem: 65861 schreef op woensdag 17 november 2004 @ 22:52:
Das nog een leuk MB'tjes verbruiken :-) Weet iemand trouwens of het klopt dat bij een SPV de Downloads functie (c500) of Update (oude spv) niet werkt als je geen OW hebt? IK d8 dat je dan gewoon nog gebruik kan maken van Internet Acces a 3 euro per mb. Maar je kan helemaal niks meer, zelfs geen Update.
Blijkbaar is het dus echt nog niet duidelijk dat Orange World het zelfde is als de GPRS dienst van Orange. Ik hier proberen om het een en ander uit te leggen over GRPS en GPRS van Orange.

Bij GPRS wordt er gebruik gemaakt van overcapaciteit van het netwerk. Als er veel mensen in een GSM cel aan het bellen zijn, dan heb je een lage GPRS snelheid. Bij GPRS wordt op een slimme manier gebruik gemaakt van de overcapaciteit van het netwerk zonder dat spraak diensten hieronder lijden:

Elke communicatie met een GSM mast verloopt dmv pakketjes. Deze pakketjes worden verstuurd en ontvangen door je telefoon en de mast. Bij spraak is het de volgorde van de pakketjes heel belangrijk. Om de volgorde te kunnen garanderen wordt er tijdelijke gegarandeerde verbinding gemaakt met je telefoon. Deze verbinding kun je vergelijken met een roltrap waar alle treden van genummerd zijn. Jij krijgt bij het maken van een verbinding een uniek nummer. .Je mag alleen het pakketje op de roltrap zetten, op de trede die overeenkomt met jouw nummer. En de bovenaan de roltrap gebeurt het zelfde(terug weg). Op die manier onstaat er een continue stroom van pakketjes.

Bij GPRS springen ze in het gat dat GSM openlaat. Als de roltrap uit 10 treden bestaat en alleen trede 1 en 3 zijn bezet met een GSM verbinding, dan zijn treden 2,4,5,6,7,8,9,10 leeg! En hier parkeert GPRS zijn pakketjes op. GPRS kan namenlijk meerdere verbindingen tegelijk naar de GSM mast openzetten(op meerdere treden pakketjes zetten), hierdoor kan de benodigde informatie sneller vervoerd worden (dus meer kilobyte per seconde). Als er nu 2 telefoons een GRPS verbinding hebben dan heeft die 2e telefoon ook trede 2,4,5,6,7,8,9,10 tot zijn beschikking. Telefoon 1 wordt dan in de wacht gezet en telefoon 2 dumpt dan zijn pakketjes op de treden. De datastroom hoeft dus niet constant te zijn bij GRPS.

Het is dus erg kostbaar voor een telecomprovider(dus voor de consument) om gegevens over een GSM verbinding te laten gaan. Een telecom provider zal er daarom heel veel voordeel bij hebben om data te versturen via GPRS(hierdoor is er meer ruimte voor spraak). Om data te mogen versturen en te ontvangen via GRPS moet het geactiveerd worden bij de telecomprovider.

Om nu weer terug te keren bij het je vraag of je dus ook data via GPRS kan versturen zonder Orange world:
Ja dat kan.

MMS gaat ook via GRPS. Als je het ontvangen en versturen van MMS bij Orange activeerd (staat standaard aan??) dan heb je al de beschikking over een GPRS verbinding.

Bij het opstarten van een GPRS verbinding kun je je identificeren met het nummer van je simkaart. Bij het identificeren moet je ook op een dienst inloggen. Dit doe je door het de naam van de APN te specificeren.

Bij orange zijn bij mij de volgende APN's beschikbaar:
MMS
WAP
INTERNET

Als je alleen MMS activeerd(gratis) en vervolgens inlogd bij APN WAP, dan krijg je een melding dat de activering gewijgerd is. om dan even bij de beeldspraak te blijven: Je krijgt geen toegang tot de roltrap om je pakketjes op de beschikbare lege treden te dumpen.

Orange world biedt dus 2 GPRS diensten aan:
Orange World(met de APN WAP en APN INTERNET)
en
MMS (APN MMS)

Zonder GRPS kun je ook nog steeds via een GSM-verbinding data binnen halen. Maar hier betaal je per seconde ipv per (kilo)byte.

Dus update en download kun je waarschijnlijk ook gebruiken zonder GRPS alleen betaal je per seconde.

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 36388 op 18-11-2004 13:12 . Reden: typo ]

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-06 01:33
Heel heldere uitleg over GPRS voor de leek :) . Had de vergelijking met een roltrap nog nooit gehoord. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not_Disclosed
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:40
Anoniem: 36388 schreef op donderdag 21 oktober 2004 @ 00:58:
[...]

Het is mij niet helemaal duidelijk wat 'Het' is. Ik heb het hele topic gelezen maar kan niet bepalen wat je bedoelt, ik vermoed dat je HTML pagina's kunt opvragen via Orange World (dus kostenloos, gaat niet van 2mb limiet af)?

Op mijn Orange SPV C500 heb ik de instellingen voor de WAP proxy aangepast naar 10.250.255.188:5080 en WAP gewijzigd in HTML. Maar als ik dan de orange world portal (wap) wil openen of de yahoo pagina (http) dan krijg ik de volgende melding in mijn telefoon: "Alert: The page you are looking for cannot be found." Nu is de vraag:
- wat bereik ik met deze instellingen?
- wat moet ik nog meer aanpassen?

A life lived in fear is a life half lived

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Niet online
Not_Disclosed schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 15:11:
[...]

Het is mij niet helemaal duidelijk wat 'Het' is. Ik heb het hele topic gelezen maar kan niet bepalen wat je bedoelt, ik vermoed dat je HTML pagina's kunt opvragen via Orange World (dus kostenloos, gaat niet van 2mb limiet af)?

Op mijn Orange SPV C500 heb ik de instellingen voor de WAP proxy aangepast naar 10.250.255.188:5080 en WAP gewijzigd in HTML. Maar als ik dan de orange world portal (wap) wil openen of de yahoo pagina (http) dan krijg ik de volgende melding in mijn telefoon: "Alert: The page you are looking for cannot be found." Nu is de vraag:
- wat bereik ik met deze instellingen?
- wat moet ik nog meer aanpassen?
Je vermoeden is juist, met deze instellingen kan je HTTP sites bekijken via het wap APN.

Kort door de bocht: met de standaard Orange World instellingen maakt de browser van de SPV contact via een wap gateway (10.250.255.188 poort 9201)
Hierdoor wordt het content wat beschikbaar is bepaald door de wapgateway, en voornamelijk krijg je nu dus wap sites. (en beperkt kleine http sites zoals www.mail2pda.com)
gebruik je 10.250.255.188 poort 5080, dan wordt contact gemaakt met een HTTP Proxy en krijg je dus de www sites zoals je gewend ben, maar hierdoor kunnen weer problemen ontstaan met de wap sites van oa Orange world (zo kan ik geen gebruik maken van email via orange world site) dit is jammer, maar de voordelen zijn groter, zo kan je grotere bestanden op je tel downloaden (oa thema, ringtones enz...Standaard kan je maar tot iets meer dan 30KB downloaden met de SPV, via de HTTP proxy kan je dowloaden tot 1MB..

een ander voorbeeld:
http://esato.com
als je gebruik maakt van de standaard instellingen krijg je de wapversie van deze site te zien, als je de HTTP proxy gebruikt krijg je de site te zien zoals die op je PC zichtbaar is (op de SPV ziet dat er heel leuk uit, die volledige sites)

Nu wat jij misschien over het hoofd heb gezien:
1 Bij opties in internet explorer moet je bij verbindingen ervoor zorgen dat de optie, automatisch instellingen decteren is uitgevinkt en bij netwerk, wap netwerk geselecteerd is.
2 Zodra je de instellingen bij de wapproxy had veranderd, is het beter om even opnieuw op te starten (of alle taken beeindigen) omdat de nieuwe instellingen nog niet willen werken in internet explorer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not_Disclosed
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:40
Dank je ReBr.

Esato.com werkt! Ik had het netwerk in IE al wel ingesteld als WAP, maar de automatische detectie stond ook nog aan. Nu de automatische detectie uit is werkt het als een trein.

A life lived in fear is a life half lived

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ReBr schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 18:19:
[...]

Nu wat jij misschien over het hoofd heb gezien:
1 Bij opties in internet explorer moet je bij verbindingen ervoor zorgen dat de optie, automatisch instellingen decteren is uitgevinkt en bij netwerk, wap netwerk geselecteerd is.
2 Zodra je de instellingen bij de wapproxy had veranderd, is het beter om even opnieuw op te starten (of alle taken beeindigen) omdat de nieuwe instellingen nog niet willen werken in internet explorer.
Wimlex en ReBR: Top!! muchos gracias voor die instellingen!!!

Stiekum check ik toch regelmatig de verbruikskosten, maaruh..het werkt gewoon.

Is dit iets wat Orange over het hoofd heeft gezien/illegaal???

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 104397 op 22-11-2004 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobcohen
iemand een idee hoe je zulke dingen op een Nokia 6600 instelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jobcohen schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 12:42:
iemand een idee hoe je zulke dingen op een Nokia 6600 instelt?
Ik neem aan dat de dingen (zoals het aanpassen van het poortnummer naar 5080) wel in de instellingen te vinden zijn)

zoek in het instellingen menu naar iets wat lijkt op "verbindingen" "connections" of iets dergelijks?

Zal vanavond even checken bij een vriend met een 6100 (maar als er anderen zijn die het eerder weten, ga je gang hoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Zojuist de standaard instellingen terug gebracht op mijn SPV C500 en de volgende aanpassingen gedaan op de standaard settings:

* proxy aangepast naar 10.250.255.188:5080
* type aangepast naar HTTP
* Internet Explorer de optie 'Instellingen automatisch detecteren' uitgeschakeld

Zijn dit alle instellingen die ik moet doen om gratis (naast mijn € 6 Orange World bundel) gebruik te kunnen maken van de internet mogelijkheden en is dit ook voor Messenger (m.a.w.: kan ik dit dag en nacht aan laten staan, berichten verzenden/ontvangen) en niet meer dan € 6 betalen?

Ben een beetje voorzichtig omdat ik in het begin ook al binnen 1 dag door mijn bundel van € 20 heen was :(
Better dubbel checken hier dan een hoge rekening straks!

UPDATE: net even Messenger gebruikt en toch weer 10bk verbruikt (nog wel binnen de 2mb bunden ;))... ben ik nu toch nog een instelling/aanpassing vergeten of is dit gewoon niet 'gratis' te krijgen?

[ Voor 15% gewijzigd door hemiparo op 23-11-2004 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hemiparo schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 15:19:
Zojuist de standaard instellingen terug gebracht op mijn SPV C500 en de volgende aanpassingen gedaan op de standaard settings:

* proxy aangepast naar 10.250.255.188:5080
* type aangepast naar HTTP
* Internet Explorer de optie 'Instellingen automatisch detecteren' uitgeschakeld
In explorer nog even instellen dat het WAP netwerk als standaard staat (bij opties, verbindingen)
Zijn dit alle instellingen die ik moet doen om gratis (naast mijn € 6 Orange World bundel) gebruik te kunnen maken van de internet mogelijkheden
Nee, het is juist BINNEN je bundel nu!! (dat wil je ook zo hebben, geloof me
en is dit ook voor Messenger (m.a.w.: kan ik dit dag en nacht aan laten staan, berichten verzenden/ontvangen) en niet meer dan € 6 betalen?
Dit werkt overigens niet voor Messenger, alleen Explorer

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 104397 op 23-11-2004 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Jammer dat het niet voor Messenger werkt... hoe kan dit eigenlijk?

Bij Internet Explorer heb ik nu bij Netwerk selecteren 'Wap-netwerk' (en nog steeds 'Instellingen automatisch detecteren' zonder vinkje.

Heb ook nog even bij Gegevens-verbinding gekeken en daar de volgende intellingen:
Internet-verbinding Internet Access
Werkverbinding Automatisch
WAP-verbinding Orange World
Beveiligde WAP-verb. Automatisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hemiparo schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 16:26:
Jammer dat het niet voor Messenger werkt... hoe kan dit eigenlijk?

Bij Internet Explorer heb ik nu bij Netwerk selecteren 'Wap-netwerk' (en nog steeds 'Instellingen automatisch detecteren' zonder vinkje.

Heb ook nog even bij Gegevens-verbinding gekeken en daar de volgende intellingen:
Internet-verbinding Internet Access
Werkverbinding Automatisch
WAP-verbinding Orange World
Beveiligde WAP-verb. Automatisch
Die instellingen zeggen verder niet zo veel, het gaat meer om de instellingen van Internet Access en Orange World. Maar Om het 'veilig' in te stellen, kun je bij Internet Access het apn veranderen in WAP. Zo weet je zeker dat het nooit van belbundel af gaat.

Als je ook MSN enzo via deze manier kon gebruiken, dan hadden ze geen reden om Internet Access op de markt te brengen ;). Orange World maakt gebruik van een proxy server. Deze proxy staat niet toe dat je verbinding maakt met de MSN server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
dus... mijn instellingen staan zo goed en 'veilig' - de instellingen van Gegevens-verbinding kan ik verder niet echt aanpassen alleen kiezen tussen 'Orange World' en 'Internet'.
Bij Verbindingen heb ik nu gekozen voor Netwerk selecteren WAP-netwerk (en instellingen nog steeds niet automatisch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68540

Gaat de nieuwe service van Microsoft (Web Messenger, messenger via internet explorer, http://webmessenger.msn.com/) ook niet werken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68540 schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 17:20:
Gaat de nieuwe service van Microsoft (Web Messenger, messenger via internet explorer, http://webmessenger.msn.com/) ook niet werken dan?
Ga ik proberen, (morgen). Zal iets laten weten
Goeeeeiiieee tip!.

Update: ik krijg het niet voor elkaar. kan de "login" link niet aangeklikt krijgen :'(

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 104397 op 24-11-2004 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
en mijnmessenger.nl? (niet de mogelijkheid om te proberen nu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hemiparo schreef op woensdag 24 november 2004 @ 09:46:
en mijnmessenger.nl? (niet de mogelijkheid om te proberen nu)
Nee, alles met popups schijnt niet te werken. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68540

Kwam er ook achter idd. Ben bezig om te kijken of we achter een link kunnen komen van die niet (vanuit een smartphone) te selecteren login knop. (Zouden ze dit bewust hebben gedaan?). Maar als die hindernis genomen is, moet het lukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68540 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 10:25:
Kwam er ook achter idd. Ben bezig om te kijken of we achter een link kunnen komen van die niet (vanuit een smartphone) te selecteren login knop. (Zouden ze dit bewust hebben gedaan?). Maar als die hindernis genomen is, moet het lukken...
Niet zozeer "bewust gedaan" maar het is gewoon de beperking van windows CE denk ik, dat er maar 1 browser window open kan.
Zal vanavond thuis eens kijken of er iets op te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104397 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 13:44:
[...]

Niet zozeer "bewust gedaan" maar het is gewoon de beperking van windows CE denk ik, dat er maar 1 browser window open kan.
Zal vanavond thuis eens kijken of er iets op te vinden is.
Ik heb mijnmessenger.nl eens bekeken maar het is veel te geavanceerd om op een mobiel apparaat te gebruiken. Ook Opera(p800) kan er niet mee overweg. En als alles correct zou worden weergegeven, dan betwijfel ik of het gaat werken met de proxy van orange.

Ik heb mijn pc laten inloggen op orange world(met bt op mijn phone), en ik heb gekeken of ik webmessenger kon gebruiken. Ik kon inloggen en ik kon zien wie er online was, maar daar hield het ook mee op. Ik kon geen berichten versturen, of mijn msn naam wijzigen. Ik neem aan dat mijnmessenger.nl niet veel anders is.

De Orange World proxy 'onthoudt' blijkbaar niet wie er een verbinding geopent heeft, en kan daarom ook de terug komende berichten(naar je telefoon) niet sturen, omdat de proxy niet meer weet voor wie ze zijn. De enigie manier om het te laten werken is om telkens de pagina te verversen. De proxy en je telefoon werken op de volgende manier:

Telefoon ->verbinding openen -> proxy
Telefoon -> www.url.com -> proxy
proxy -> gegevens van www.url.com -> telefoon
proxy -> verbinding sluiten -> telefoon

Om msn te laten werken moet het ook passen binnen die manier. Die webmsn diensten kunnen hier blijkbaar niet mee overweg.

Update
Opdeze manier werkt msn wel op je telefoon:
ga naar http://wap.tutch.nl
of volg direct deze link: http://start.e-messenger....unknown&s=7726388&backTo=

bekijk deze pagina's met Opera of op je telefoon

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 36388 op 24-11-2004 15:22 . Reden: links om msn wel te laten werken toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36388 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 15:11:
[...]

Update
Opdeze manier werkt msn wel op je telefoon:
ga naar http://wap.tutch.nl
of volg direct deze link: http://start.e-messenger....unknown&s=7726388&backTo=

bekijk deze pagina's met Opera of op je telefoon
_/-\o_ nog niet getest, maar weet zeker dat het werkt. (WimLex de geweldige does it again ;)

Dacht trouwens dat je tutch alleen kon benaderen met Tutch inbelnummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
hmmm.... krijg elke keer de melding: Gateway time-out :(

hemiparo schreef op woensdag 24 november 2004 @ 18:30:
hmmm.... krijg elke keer de melding: Gateway time-out :(
Ik ook (gisteren dan)..Er was iets bij Orange aan de hand. Online email bekijken en dataverbruik inzien ging ook niet (via www.orange.nl)

• jobcohen
Ik had Opera op mn 6600 kaartje staan, maar ik heb mn geheugenkaartje geformatteerd. Opera ben ik nu dus kwijt. Weet iemand waar ik dit programma kan downloaden en of het gratis is? Of moet ik er voor betalen??
Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.