[GPRS/UMTS] Orange World

Pagina: 1 ... 3 ... 15 Laatste
Acties:
  • 32.678 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54850

ik kom er ook niet helemaal uit:
ik heb nu een Palm Zire 72 die via mn Siemens S55 Orange World gebruikt. Is dit dan echt mogelijk om via een proxy of wat dan ook GRATIS te kunnen internetten/mail checken?? Dus zonder dat het van mn twee MB af gaat?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45950

Ik wil im+ ook kopen, ik heb een 6230.

de trial werkt perfect, alleen welke telefoon moet ik kiezen als ik em wil kopen? De 6230 staat er niet bij namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-07 14:12

Stoffel

Engineering the impossible

Anoniem: 45950 schreef op 01 juni 2004 @ 17:15:
Ik wil im+ ook kopen, ik heb een 6230.

de trial werkt perfect, alleen welke telefoon moet ik kiezen als ik em wil kopen? De 6230 staat er niet bij namelijk...
Gewoon de java versie kun je pakken, die gebruik ik ook en werkt. Als je hem wil kopen vragen ze trouwens welk netwerk je hebt om hem naar je toe te sturen, hier kun je gewoon wat invullen en het programma zelf downloaden en op je telefoon zetten. Dat werkt niet in Nederland namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm, daar was ik achter :)

Waar download ik t programma zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Had ik al gemeld dat ik het idee heb dat im+ van je dataverkeer afgaat? Op mijn rekening stond 300kb die eigenlijk alleen door het spelen met im+ kan komen.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109441

Ik heb 3 maanden geleden voor het eerst Orange World aangeschakeld op mijn T610. Ik moest toen opbellen naar de klantenservice en vervolgens werden er instellingen naar mijn telefoon gestuurd. Toen kon ik op mijn telefoon internetten.

Na 2 maanden heb ik het weer uitgeschakeld (eveneens door weer naar de klantenservice te bellen).

Nu zou ik graag Orange World weer aan willen schakelen, alleen zijn ze overgestapt op een nieuwe manier van aanvragen van Orange World. Je kunt tegenwoordig naar de Orange site gaan en vandaar de instellingen naar je telefoon krijgen gestuurd. Dit heb ik dus laten doen en de instellingen heb ik ook ontvangen. Vervolgens heb ik ook de overige handelingen gedaan die je volgens de Orange site moet doen. Alles in orde dacht ik...... maarrr druk ik nou op de internet knop, dan zegt hij: gprs parameter niet ondersteunt. Er is ook geen 6 Euro beltegoed afgeschreven, maar ik snap niet hoe ik Orange World nou weer aan de praat kan krijgen?
iemand een oplossing?

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 109441 op 01-06-2004 22:18 . Reden: Sorry ATB, ik ben heeeeel erg blind ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82206

Er staat toch vrij duidelijk op de site waar jij die instelling vanaf hebt gehaald:
Even je telefoon instellen en de wereld gaat voor je open. Volg de stappen hieronder en het is zo gepiept.

starten met Orange World
Je hoeft alleen even te bellen met de Klantenservice:

met je mobiele telefoon 1200
met een vaste telefoon 06 28 500 777

daarna: je telefoon instellen
Nu moet je je telefoon nog instellen om van Orange World gebruik te kunnen maken. Kies voor de juiste instellingen hieronder welk merk en type telefoon je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pven schreef op 01 juni 2004 @ 22:09:
Had ik al gemeld dat ik het idee heb dat im+ van je dataverkeer afgaat? Op mijn rekening stond 300kb die eigenlijk alleen door het spelen met im+ kan komen.
Op mijn rekening staat ook vaak zoiets terwijl ik nooit met java gprs progs heb gekloot, alleen gewapt.

Is gewoon je totale gprs dataverbruik, ik had ook wel eens 8 mb ofzo en dat kostte me ook niets dus dat zegt niets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-07 14:12

Stoffel

Engineering the impossible

pven schreef op 01 juni 2004 @ 22:09:
Is niet zo, er staat aangegeven hoeveel je gebruikt hebt, maar de kosten daarvoor blijven altijd €0. Het tellertje is namelijk wel van orange world en niet van internet access. Ik had deze maand meer dan 2MB (2133kB) en het was nog steeds 0 als je het zeker wil weten. :)
Anoniem: 45950 schreef op 01 juni 2004 @ 22:07:
Hmm, daar was ik achter :)

Waar download ik t programma zelf?
http://im.shapeservices.de/freedownload/java/midp_im.zip

Alsjeblieft :)

[ Voor 19% gewijzigd door Stoffel op 01-06-2004 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersook
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-06 21:47

supersook

Professioneel prutser

omdat m'n eigen topic weinig respons oplevert, hier dan maar even vragen:

Ik ben sinds kort in het bezit van een samsung c100 en heb bij mijn provider (Orange) Orange World aangevraagd.

Ik kan nu via infrarood met de samsung software (EasyGPRS) op mijn laptop verbinding maken met internet, maar via mijn palm (CLIE SJ-22) is het tot op heden nog niet gelukt.

Bij orange is het enige wat ingesteld moet worden, voor internet acces, de APN. In dit geval 'internet'. Op de palm kun je dan een verbinding maken met een modem via IR. Als nr. kun je dan *99# of *99***1# gebruiken om de telefoon duidelijk te maken dat je via GPRS wilt verbinden. Als extra, heb ik al uitgevonden, dat je bij de connection een extra modem string kunt doorgeven: AT+CGDCONT=1,"IP","internet", maar dit in combinatie met een van de twee inbelnr's werkt ook niet.

Weet iemand hoe het wel moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm, hebbes nu !

Werkt netjes, alleen:

Mn G van gprs valt weg opeens, is dat die setting die standaard op 5 minuten staat? En dat vinkje, als ik die aanzet, blijft mn java msn dan altijd online? (t boeit me namelijk toch niet, omdat ik orange world heb)

Server polling rate en online only mode bedoel ik

een manual kan ik niet vinden helaas... :(

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 45950 op 01-06-2004 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-07 12:07
Ik wil via orange world de "EK Live Tracker" downloaden. Er staat erbij dat hij voor Nokia S40, S60 en voor de T610 is. Op mijn T610 is het zonder problemen gelukt maar als ik hem op mijn N-gage wil downloaden lukt het niemand. Is er iemand bij wie het wel geluk is met een Nokia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:43
Maite schreef op 13 juni 2004 @ 21:47:
Ik wil via orange world de "EK Live Tracker" downloaden. Er staat erbij dat hij voor Nokia S40, S60 en voor de T610 is. Op mijn T610 is het zonder problemen gelukt maar als ik hem op mijn N-gage wil downloaden lukt het niemand. Is er iemand bij wie het wel geluk is met een Nokia?
Werkt hij ook op je T610. Verloopt die EK Tracker nou via de WAP of Internet APN? Via WAP lijkt het niet te werken, hij blijft gewoon hangen als ik een groep (A, B, C of D) kies.

Hij verloopt via Internet Access. Het is daarmee dus niet gratis :) Kon ook niet anders, want zover ik weet is het op de T610 nog steeds niet mogelijk om vanuit een Java app. het Internet/WAP aan te roepen.

[ Voor 17% gewijzigd door eborn op 13-06-2004 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55212

Heeft iemand de optie Mijn weer al geprobeerd? Bij mij klopt er niks van en er staat 'icon' waar ik denk dat er een plaatje moet worden gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
eborn schreef op 13 juni 2004 @ 22:30:
[...]
Werkt hij ook op je T610. Verloopt die EK Tracker nou via de WAP of Internet APN? Via WAP lijkt het niet te werken, hij blijft gewoon hangen als ik een groep (A, B, C of D) kies.

Hij verloopt via Internet Access. Het is daarmee dus niet gratis :) Kon ook niet anders, want zover ik weet is het op de T610 nog steeds niet mogelijk om vanuit een Java app. het Internet/WAP aan te roepen.
Werkt goed op de T610, maar inderdaad alleen over APN internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigB
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bij mij geeftie error dat mijn telefoon niet ondersteund :( N6230!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
Anoniem: 55212 schreef op 13 juni 2004 @ 22:32:
Heeft iemand de optie Mijn weer al geprobeerd? Bij mij klopt er niks van en er staat 'icon' waar ik denk dat er een plaatje moet worden gedownload.
Yes, bij mij ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
BigB schreef op 13 juni 2004 @ 22:41:
Bij mij geeftie error dat mijn telefoon niet ondersteund :( N6230!
Bij mij is het zo, dat als ik op die link klik hij het bestand via Real One player wil openen :? en dan komt de melding "onbekent clipformaat" 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Maite op 13-06-2004 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigB
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik krijg nu:
EK JAVA LIVE
Helaas zijn er voor uw toestel geen downloads beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48706

Ik heb gisteren orange world aangevraagd en moest over 15 minuten mijn telefoon uit en aan zetten. Ik kreeg steeds alleen maar de melding: "meld u aan bij gprs". Dus ik belde vandaag weer, krijg ik te horen dat er een storing is. Het is zelfs niet van mijn maandelijkse bedrag afgeschreven. Maar hebben meer mensen last van eoa storing?

edit: nou een storing waarbij jullie nog wel kunnen gprsen..........

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 48706 op 13-06-2004 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
Anoniem: 48706 schreef op 13 juni 2004 @ 22:55:
Ik heb gisteren orange world aangevraagd en moest over 15 minuten mijn telefoon uit en aan zetten. Ik kreeg steeds alleen maar de melding: "meld u aan bij gprs". Dus ik belde vandaag weer, krijg ik te horen dat er een storing is. Het is zelfs niet van mijn maandelijkse bedrag afgeschreven. Maar hebben meer mensen last van eoa storing?

edit: nou een storing waarbij jullie nog wel kunnen gprsen..........
Nee, bij mij werkt het perfect. Moet echt zeggen dat ik bijna nooit last heb van storingen bij Orange World _/-\o_ (en ik gebruikt het echt heeeeeeel veel)

[ Voor 5% gewijzigd door Maite op 13-06-2004 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En ze zeiden dat ze een grote storing hadden :O :?
Dat word 3e keer bellen, maargoed... Hoort het wel direct van je btg te worden afgeschreven?

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 48706 op 13-06-2004 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110679

Ik kan met T610 niet op Orange World (vandaag aangemeld)....
Hij zegt dat hij niet kan connecten naar GRPS\provider...

- Ligt dit aan orange world op dit moment?
- Ligt dit aan dat ik hier ( Kaatsheuvel ) geen bereik heb?
- Ligt het aan m'n aanmeldig, dat ik bv. nog moet wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Anoniem: 110679 schreef op 14 juni 2004 @ 16:37:
Ik kan met T610 niet op Orange World (vandaag aangemeld)....
Hij zegt dat hij niet kan connecten naar GRPS\provider...
Heb je je telefoon al een keer opnieuw aangezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110679

eborn schreef op 14 juni 2004 @ 17:04:
[...]
Heb je je telefoon al een keer opnieuw aangezet?
Ja..aantal keren
Bij de helpdesk zeiden ze "na 15 minuten weer aanzetten"
Ik heb minder lang gewacht, ik weet niet of dit werkelijk uitmaakt voor de verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb het vandaag even bij een orange winkel nagevraagd. De storing die ze hebben is van het "aanmeld" systeem. Dus de mensen die er nieuw bijkomen moeten soms enkele werkdagen wachten... Dus ik wacht met een aantal mensen dan maar even rustig af .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
Maite schreef op 13 juni 2004 @ 21:47:
Is het al iemand gelukt het programma op een Nokia S60 model te downloaden? Had kontact met de makers en die konden mij niet verder helpen en ben dus nu benieuwd of het aan mijn N-gage ligt of aan hun bestandje voor de Nokia S60 models.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55212

Ik vind Orange World niet echt betrouwbaar als ik alle reacties hier lees. Ik heb zelf ook een keer gehad dat het 2 weken lang niet werkte op de zendmast waar ik in de buurt woon. Als ik dan wou internetten op m'n 6610 moest ik even naar de andere kant van Almelo fietsen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
eborn schreef op 13 juni 2004 @ 22:30:
[...]

Heb de EK Tracker nu eindelijk op mijn n-gage werkend. Topie!

Voordeel tegenover de T610: Lekker fullscreen en over wap APN (valt dus onder die 6 euro >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Maite schreef op 15 juni 2004 @ 14:55:
Voordeel tegenover de T610: Lekker fullscreen en over wap APN (valt dus onder die 6 euro >:) )
Het wordt toch eens tijd dat de mensen van Sony/ Ericsson dat 'fixen' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

is het al mogelijk om "gratis" te msnnen via world?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:45
die ek live tracker is best leuk extraatje van orange :)

ga zo door, nu sms-en nog 9 cent maken en ik ben helemaal tevree :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
zandpaddo schreef op 16 juni 2004 @ 09:17:
is het al mogelijk om "gratis" te msnnen via world?
Dat was het al, het hangt alleen af van je telefoon en de gebruikte WAP-pagina of het gebruikte programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

ik heb een nokia 6230, en heb begrepen dat je een portal moet hebben die je via wap aanroept, en die dan de data doorstuurt naar de msn server.

Maar welke wapsites / programma's doen dat???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
zandpaddo schreef op 16 juni 2004 @ 11:07:
ik heb een nokia 6230, en heb begrepen dat je een portal moet hebben die je via wap aanroept, en die dan de data doorstuurt naar de msn server.

Maar welke wapsites / programma's doen dat???
Onder andere http://start.e-messenger.net/mobile. Dat loopt dan via WAP. Maar met een 6230 kun je misschien ook wel Java gebruiken, daarvoor moet je even in de berichten hierboven kijken. Zolang de Java implementatie een WAP-gateway ondersteund moet het kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Laatst online: 06-07 14:19
Ik wil die EK live tracker dus ook downloaden op mijn Nokia 6600, maar ik kom dus met geen mogelijkheid in het menu om 'm te downloaden..

Als ik met mijn telefoon naar Orange World ga dan krijg ik mijn overzichtje met mijn laatste links en de Orange links.. Maar geen Games, Sport etc terwijl ik die wel via Orange site heb aangezet dat ie in mijn Orange World menutje gezet moet worden.. Iemand dezelfde problemen met z'n 6600??

Heb trouwens al een ander abo geprobeerd, cookies op mijn pc verwijderd, GPRS toegangspunt opnieuw ingesteld..

Heb de klantenservice gebeld, maar die zeggen dat het aan mijn toestel ligt en dat ze daarom bepaalde diensten uitgezet hebben. Maar ik denk dat dat niet klopt, want als ik bij Mijn Orange links de standaard dingen uitzet (gebruikersoverzicht, favorieten, email) dan wordt dit ook niet gewijzigd..

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
dus als je naar orange world -> orange links gaat krijg je dan "sport" niet te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Sport wel; maar daar staat alleen DotSport in, voor de rest niets..
En Games, Ringtones, Wallpapers etc staan ook niet bij mij in de links..

-knip-
Ga het nu eens proberen met mijn S55; kijken of ze daar wel komen te staan..

En jawel hoor.. daar staan ze er wel bij.. ze filteren inderdaad content weg voor de 6600; die deze blijkbaar niet aankan.. leuk als je je ek tracker wilt hebben.. dat wordt dus bookmarks overzenden..

[ Voor 179% gewijzigd door Krypt op 16-06-2004 12:51 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
vind het wel vreemd. Heb het net met mijn n-gage uitprobeert. Als ik via de orange site mijn instellingen wijzig, dus bv. het vinkje weghaal bij "toon sport in je orange menu" is dat ook meteen verandert op mijn telefoon.

edit// zie net dat het dus blijkbaar toch aan je telefoon ligt. Als het niet lukt met de ek tracker kan ik je denk ik wel helpen :9

[ Voor 26% gewijzigd door Maite op 16-06-2004 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
thnx.. maar ik heb hem mbv mijn s55 en bookmarks kopieeren en via iexplorer het jar bestandje kunnen kopieeren en naar mijn telefoon kunnen zetten.. nu ff kijken offie werkt..

En hij werkt.. welliswaar alleen via de internet toegangspunt en niet via wap; maar ach.. het werkt goed nu.. of is er een manier om 'm via de wap toegangspunt aan de praat te krijgen?

[ Voor 35% gewijzigd door Krypt op 16-06-2004 13:35 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46131

Weet iemand of het ook werkt met de treo 600.
Dit is dus een palm gebaseerde telefoon.

ik krijg wel verbinding, maar kan verder geen pagina binnen.
instellingen:
Connection: GRPS
Username : 31628500000
password : niets
apn : wap
ip op automatische

en in de browser, handspring blazer web broswer v3.0
proxy 10.250.255.188
port 9201

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54850

Anoniem: 46131 schreef op 16 juni 2004 @ 15:17:

instellingen:
ip op automatische

proxy 10.250.255.188
port 9201
dr staat ook een prog voor Palm OS op de orange website! Zo heb ik het ook werkend gekregen met mijn Zire 72 en S55 phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54850 schreef op 17 juni 2004 @ 11:54:
[...]

dr staat ook een prog voor Palm OS op de orange website! Zo heb ik het ook werkend gekregen met mijn Zire 72 en S55 phone.
Ik geloof niet dat ik dat nodig heb. IK heb namelijk de telefoon in de palm zitten, dit is om hem te koppelen met een telefoon dit is bij niet van toepassing.

Iemand anders die een suggestie heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Krypt schreef op 16 juni 2004 @ 12:21:
Sport wel; maar daar staat alleen DotSport in, voor de rest niets..
En Games, Ringtones, Wallpapers etc staan ook niet bij mij in de links..

-knip-
Ga het nu eens proberen met mijn S55; kijken of ze daar wel komen te staan..

En jawel hoor.. daar staan ze er wel bij.. ze filteren inderdaad content weg voor de 6600; die deze blijkbaar niet aankan.. leuk als je je ek tracker wilt hebben.. dat wordt dus bookmarks overzenden..
Ze hebben een storing waardoor de 6600 door de server gezien wordt als een SPV. En een SPV kan die (betaalde) content niet aan. Het zou dus wel moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
is er al meer bekend over de storing met de Nokia 660, ATB?

ik wil ook dat ek tracker ding op m'n 6600,
of heeft iemand de bookmark voor me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104029

Ik heb nu een abbo via orange (30) kan ik daar nu ook nog een world abbo bij nemen ??

Zo ja voor hoeveel maanden geldt dat dan ??

Ik kan hier nl niets over vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-06 01:33
Lees de startpost even door. Je moet gewoon even bellen met de klantenservice om Orange World te laten activeren en dan wordt elke maand 6 Euro van je bundel afgeschreven tot je je weer afmeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104029

Na het doorlezen openingspost was deze vraag overbodig geworden

[ Voor 90% gewijzigd door Anoniem: 104029 op 23-06-2004 13:46 . Reden: Ik had de openingspost nog niet helemaal doorgelezen. (sorry ) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl2dav
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-06 21:54
Weet iemand al of het NIET cachen van pagina's gewoon normaal werkt?

Ik ben nou *&^%$#@ al een paar uur bezig om ervoor te zorgen dat ik geen gecachte WML page krijg, maar het wil maar niet lukken.

Gebruik PHP en de WML ontimer instructie om de page te "refreshen", tot nog toe niet gelukt. En ja ik heb al diverse mogelijkheden;

code:
1
2
3
4
header("Expires: Mon, 26 Jul 1997 05:00:00 GMT");              
header("Last-Modified: " . gmdate("D, d M Y H:i:s") . " GMT");   
header("Cache-Control: no-cache, must-revalidate");              
header("Pragma: no-cache");

... dingen ...

code:
1
2
3
  <head>
    <meta forua="true" http-equiv="Cache-Control" content="max-age=0"/>
  </head>

Geprobeerd (bovenstaand is een greep uit de collectie)... Ik wordt er helemaal gestoord van. :Z :Z :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36388

Met behulp van ontimer is het mogelijk om een wml pagina opnieuw te laden zoals bijvoorbeeld:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<?xml version="1.0"?>
  <!DOCTYPE wml PUBLIC "-//WAPFORUM//DTD WML 1.1//EN" "http://www.wapforum.org/DTD/wml_1.1.xml">
  <wml>
    <card id="loop" ontimer="refresh.wml">
      <timer value="5"/>
      <p>En weer komt deze tekst langs...</p>
    </card>
  </wml>

Als je last hebt van cache control van je browser, dan kun je achter een php pagina een random getal zetten: www.mijneigensite.nl/wappagina.wml?random=53453456

Dus:
code:
1
<card id="loop" ontimer="refresh.wml?random=3534573987">

Als het goed is dan negeert php de variabelen die hij niet kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Laatst online: 07-07 10:22

Jimbolino

troep.com

als je verder met die $_GET niks doet, dan wordt het idd genegeerd...

mooie post btw, ik ben nu aan de slag gegaan met een website waar ik stats kan bekijken van mijn server...

een timer van 50 levert een refresh-tijd van 5 sec op...

op een andere site kwam ik het volgende tegen:
code:
1
2
3
4
5
header("Content-type: text/vnd.wap.wml");
header("Expires: " . gmdate("D, d M Y H:i:s"). " GMT");
header("Last-Modified: " . gmdate("D, d M Y H:i:s"). " GMT");
header("Cache-Control: no-cache, must-revalidate");
header("Pragma: no-cache");

misschien wel handig dat ie niet al die pages cached, gezien de kleine omvang van je telefoon geheugen :)

[ Voor 47% gewijzigd door Jimbolino op 26-06-2004 03:12 ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30965

[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 30965 op 22-10-2006 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl2dav
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-06 21:54
Bedankt voor alle reakties op mijn cache probleem maar alles wat aangedragen is heb ik helaas al geprobeerd voordat ik mijn posting hier deed. Het blijkt/schijnt aan mijn telefoon te liggen want ik heb het Vrijdag getest in een S/E P800 en dat gaat vlekkeloos terwijl ik op mijn 6310i steeds gecachte versies krijg.

Kortom het ligt dus niet aan Orange maar aan mijn telefoon blijkbaar. Nu heb ik de recentste firmware revisie van Nokia (Versie 5.52) dus ik weet het nu ook even niet meer waar ik het moet zoeken 8)7

Voor de nieuwsgierigen: http://www.flitsservice.nl/wap.php ;)

* Inmiddels ook met succes getest met een 3510 ... Arrgghh heb ik weer hoor.

[ Voor 7% gewijzigd door nl2dav op 27-06-2004 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook al ligt het aan je telefoon, er is nog steeds een optie.

Je kunt doormiddel van het aanpassen van een .htaccess file, laten doorverwijzen naar een nieuwe pagina.

je maakt in je webserver map een nieuwe map aan bijvoorbeeld: wap
c:\program files\apache\www\wap

zet in de map een een bestandje dat ".htaccess" heet met de volgende inhoud:
code:
1
ErrorDocument 404 /redirect.php
zodra er in de map 'wap' via de server een bestand wordt opgevraagd zal apache het bestand c:\program files\apache\www\wap\redirect.php openen.

Verwijs vanaf redirect naar je echte file. (bijvoorbeeld met 'include')
In deze echte file kun je nu een locatie genereren die geod verwerkt wordt:
bijvoorbeeld: http://www.mijnserver.nl/wap/4r8a6n7d5o3m.wml

Je telefoon zal nu echt de pagina's als verschillend beschouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menthix
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:46
Ik een een vriend van mij zijn van plan om een World aboo te nemen bij onze Orange Free abbo's die we allebei al hebben, voornamelijk vanwege de gratis WAP toegang.
Ons plan was om mijn eigen apache server te gebruiken om daar van alles en nog wat aan WAP pagina's neer te planten en die dan gratis kunnen opvragen vanaf onze mobiles.

Alleen toen die vriend net de Orange helpdesk belde zijden ze dat WAP *NIET* gratis is met world en dat gewoon per minuut berekend wordt, alleen de Orange World portal van Orange zelf zou gratis zijn volgen de helpdesk. Ben gelijk op hun site gaan kijken, en zie ook niet meer specefiek staan dat WAP gebruik gratis is.

Mijn vraag: Is het gebruik van WAP met Orange World nog steeds gratis, of is deze voorwaarde sinds kort veranderd?
En in hoeverre is het WAP gebruik op dit moment dan nog gratis? Kan ik gewoon doen zoals ik van plan was: Inbellen met orange world op mijn mobiel > eigen WAP server als startpagina > gehele WAP protocol gratis? Of zitten er ristricties aan?

Ik weet wel dat in de startpost staat dat het gratis is, maar die zelfde info kan ik niet meer vinden op de Orange site.

Menthix.net | Contact Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
MenthiX schreef op 01 juli 2004 @ 10:16:
Mijn vraag: Is het gebruik van WAP met Orange World nog steeds gratis, of is deze voorwaarde sinds kort veranderd?
En in hoeverre is het WAP gebruik op dit moment dan nog gratis? Kan ik gewoon doen zoals ik van plan was: Inbellen met orange world op mijn mobiel > eigen WAP server als startpagina > gehele WAP protocol gratis? Of zitten er ristricties aan?
Ik denk dat je verkeerd voorgelicht bent (of ze begrepen je niet ;)), maar WAP is nog gewoon gratis. Binnen of buiten hun netwerk maakt (gelukkig) nog steeds niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-06 01:33
Inderdaad, WAP access (onder WAP access verstaan ze een dial-up connectie met je GSM) wordt per minuut afgerekend. Maar Orange World (hun GPRS service om mee te wappen) is onbeperkt beschikbaar voor het hele mobiele internet.

Trouwens, WAP access via Orange World kun je niet eens per minuut afrekenen. Het gaat via GPRS en die wordt altijd per KB afgerekend.

[ Voor 24% gewijzigd door jona op 01-07-2004 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84471

Anoniem: 30965 schreef op 27 juni 2004 @ 17:17:
[...]

op de site staat de T630 er nog steeds niet op, via klantenservice kunnen de betreffende instellingen wel gestuurd worden tijdens het activeren van Orange World.

GPRS via de T630 zelf werkt hier, alleen als ik het probeer via bluetooth kan dat Internet Access programma van Orange de telefoon niet vinden (hij is gepaired met mn iBook en communicatie tussen T630/iBook werkt voorderest vlekkeloos). Ligt dit er aan dat de T630 nog steeds niet officieel ondersteund wordt door Orange en zodoende niet wordt gezien als GPRS telefoon door dat programma, of kan het aan iets anders liggen?
Gewoon de instellingen vd t610 nemen. Die werken ook. Is precies hetzelfde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
_Jona_ schreef op 01 juli 2004 @ 23:44:
Inderdaad, WAP access (onder WAP access verstaan ze een dial-up connectie met je GSM) wordt per minuut afgerekend. Maar Orange World (hun GPRS service om mee te wappen) is onbeperkt beschikbaar voor het hele mobiele internet.

Trouwens, WAP access via Orange World kun je niet eens per minuut afrekenen. Het gaat via GPRS en die wordt altijd per KB afgerekend.
ja dat is zo belachelijk onduidelijk :/ maar het is zoals jij het zegt idd...

leg het maar vast nog een keer uit ;) :

grps via de wap-apn (een instelling die je standaard goed krijgt, dus als je het niet snapt, don't care!) is inderdaad gratis (naja buiten die €6 per maand dan, maar verder betaal je geen data of tijd). het enige dat je daarmee kan bereiken is de wap-gateway van orange, een (soort?) proxyserver (ook die instellingen krijg je allemaal goed door). jij kan dan met de browser in je telefoon via die gateway webpagina's ophalen. je zit dus niet direct aan internet.

daarnaast kan je ook gprs-en via de internet-apn (een instelling die je zelf moet maken, alhoewel je dat tegenwoordig ook automatisch kan laten doen geloof ik). daarmee kan je het hele internet bereiken, je hebt dan ook een eigen ip (als ik het goed heb! maar het zou via een soort router kunnen werken...) . Dit kost je echter gewoon MB's. Als je orange world neemt krijg je 2 mb gratis (kan je níét meenemen naar de volgende maand, helaas), daarna betaal je €3 per mb.

hopelijk is het zo duidelijk :)

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Punksmurf schreef op 02 juli 2004 @ 11:38:
ja dat is zo belachelijk onduidelijk :/ maar het is zoals jij het zegt idd...

leg het maar vast nog een keer uit ;) :
Ondertussen kunnen we dit topic beter hernoemen naar 'herhaal hoe Orange World werkt' ;)

Je kunt trouwens redelijk simpel zien of je bij de Internet APN een echt IP krijgt. Ik zal vanavond eens controleren of dit het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
ik heb het net gecontroleerd en dat is zo :) maar ik moest daar ff wat voor kloten (simmetjes omzetten, bt weer installeren..) en ik wist niet zeker of ik daar tijd voor had, maar dat had ik :)
dat kwam ik dan ook even melden nu :P

[ Voor 10% gewijzigd door Punksmurf op 02-07-2004 12:12 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_eYe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-08-2021
Argh, bel net klanteservice om world te activeren, wordt de siemens cx65 nog niet ondersteund :'(
zeg ik, kan het niet gewoon geactiveert worden, en dat ik zelf de instellingen erin zet "nee dat kan niet, we moeten eerst het toestel testen hier" :|

slaat dus echt nergens op, ze kunnen het best activeren...maar willen het niet

[edit] ok ik heb nu m'n s55 maar als toestel genoemd, dat kon dus wel.....domme oplossing maar ik denk dat dit wel gaat werken

[ Voor 34% gewijzigd door The_eYe op 08-07-2004 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
de instellingen voor Orange World heb ik van www.my-siemens.com gehaald
en vervolgens over-the-air naar m'n CX 65 laten sturen. Orange World
was al geactiveerd bij mijn abonnement.

misschien dat je gewoon nog eens moet bellen en dan gewoon zeggen dat
je een nokia 6600 hebt ofzo, als je dan een smsje met de instellingen krijgt
kun je die meteen deleten :P

verder werkt de Orange World portal nog niet, maar ik kan wel onbeperkt
wappen, e-mailen gaat goed en ook mms werkt nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_eYe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-08-2021
koen schreef op 08 juli 2004 @ 11:02:
de instellingen voor Orange World heb ik van www.my-siemens.com gehaald
en vervolgens over-the-air naar m'n CX 65 laten sturen. Orange World
was al geactiveerd bij mijn abonnement.
Ah, thx dat ga ik ook even proberen.
ik heb dus nu geactiveerd met m'n s55, die ik ook echt heb trouwens hehe

[edit] cool het werkt _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door The_eYe op 08-07-2004 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-12-2023

freddifish

schnappi !

ik heb dus ook een free 30 abbo in combo met een N6230. Maar ze willen bij orange geen OW activeren? toestel wordt niet ondersteund. Maar de 6230 doet het toch prima met OW ?

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
freddifish schreef op 22 juli 2004 @ 14:06:
ik heb dus ook een free 30 abbo in combo met een N6230. Maar ze willen bij orange geen OW activeren? toestel wordt niet ondersteund. Maar de 6230 doet het toch prima met OW ?
En als je dan gewoon zegt dat je een 6230 hebt? De instellingen zullen wel gelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

freddifish schreef op 22 juli 2004 @ 14:06:
Idd, werkt prima. Probleem is dat die mensen van de KS alles volgens de regeltjes moeten doen en daarom dus zeggen dat het niet ondersteund wordt. Gewoon vragen of ze het willen activeren omdat je gebruik wilt maken van Internet Access met bijvoorbeeld een laptop. Anders zeg je dat je een 6220 o.i.d. hebt, die is wel 'officieel' goedgekeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-06 15:35
Mijn mpx200 wordt ook niet ondersteund. Gewoon bellen heeft niet veel zin, de mensen daar heb een standaard script en dat loopt dan vast. Even mailen met de helpdesk heeft bij mij meer zin gehad. Hele aardige jongen heeft best veel tijd besteedt om het bij mij aan de gang te krijgen. Ondanks dat de telefonische helpdesk zeker wist dat het niet ging werken.

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Rusty schreef op 22 juli 2004 @ 17:59:
Mijn mpx200 wordt ook niet ondersteund. Gewoon bellen heeft niet veel zin, de mensen daar heb een standaard script en dat loopt dan vast. Even mailen met de helpdesk heeft bij mij meer zin gehad. Hele aardige jongen heeft best veel tijd besteedt om het bij mij aan de gang te krijgen. Ondanks dat de telefonische helpdesk zeker wist dat het niet ging werken.
Mailen met de helpdesk, kan dat ook? Ik heb namelijk nog nooit een mailadres gezien op hun site en bel nu maar steeds. Kost kapitalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
eborn schreef op 22 juli 2004 @ 19:50:
[...]
Mailen met de helpdesk, kan dat ook? Ik heb namelijk nog nooit een mailadres gezien op hun site en bel nu maar steeds. Kost kapitalen :)
Log ff in op 'Mijn Orange' en als je verder klikt dan de FAQ dan krijg je een optie om te mailen. Ik heb ook de ervaring dat ze keurig op de mail reageren!

Vraagje: is mailen nu wel of niet gratis? Er staat me bij dat het enkele maanden geleden niet helemaal gratis was, maar op de Orange-folder die bij mijn rekening zat staat dat email gratis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-06 15:35
pven schreef op 22 juli 2004 @ 21:14:
[...]

Log ff in op 'Mijn Orange' en als je verder klikt dan de FAQ dan krijg je een optie om te mailen. Ik heb ook de ervaring dat ze keurig op de mail reageren!

Vraagje: is mailen nu wel of niet gratis? Er staat me bij dat het enkele maanden geleden niet helemaal gratis was, maar op de Orange-folder die bij mijn rekening zat staat dat email gratis is.
Je bedoelt mailen met de helpdesk of mailen vanaf je telefoon?

Helpdesk mailen is gratis, tenminste ik heb nooit iets op mijn rekening van gezien. De helpdesk heeft mij zelfs gebeld op mijn vaste lijn om de instellingen van mijn telefoon nog een keer te nemen.

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-12-2023

freddifish

schnappi !

Anoniem: 82206 schreef op 22 juli 2004 @ 17:37:
[...]

Idd, werkt prima. Probleem is dat die mensen van de KS alles volgens de regeltjes moeten doen en daarom dus zeggen dat het niet ondersteund wordt. Gewoon vragen of ze het willen activeren omdat je gebruik wilt maken van Internet Access met bijvoorbeeld een laptop. Anders zeg je dat je een 6220 o.i.d. hebt, die is wel 'officieel' goedgekeurd.
dat heb ik (in hetzelfde gesprek) geprobeerd maar volgens de figuur aan de lijn mocht hij me niet activeren, waen er problemen met facturering ofzo..
Nog maar eens proberen en direct 6220 noemen dan maar..vage shit dat ze dit mainstream toestel van gerenommeerd merk niet ondersteunen, tis toch geen vaag koreans merk ofzo.

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Rusty schreef op 23 juli 2004 @ 09:13:
[...]

Je bedoelt mailen met de helpdesk of mailen vanaf je telefoon?

Helpdesk mailen is gratis, tenminste ik heb nooit iets op mijn rekening van gezien. De helpdesk heeft mij zelfs gebeld op mijn vaste lijn om de instellingen van mijn telefoon nog een keer te nemen.
8)7 ... ik begrijp dat mailen met de helpdesk gratis is ... :)

Ik bedoel uiteraard het mailen via mijn telefoon. Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pven schreef op 23 juli 2004 @ 15:40:
Ik bedoel uiteraard het mailen via mijn telefoon. Anyone?
Als je 't via de Orange World portal doet is 't gratis en via de email client in je toestel heb je 2 MB tot je beschikking (voor de standaard € 6 die je betaald). Als je meer gebruikt betaal je € 3 per MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vranqz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-05-2021
Ik heb inmiddels orange world ingeschakeld op m'n Nokia 6230.

Het duurde even voor het ingeschakeld werd, tot die tijd kreeg ik de error: "Meld je aan bij GPRS". Op een gegeven moment was dit voor de diensten verdwenen en dat werkt dus, maar mijn email client geeft nog steeds hetzelfde.

Moet ik de internet acces ook nog via de Klantenservice laten activeren of heb ik gewoon foute instellingen? Van de Orange site kan ik nl. geen instellingen voor m'n 6230 halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Anoniem: 82206 schreef op 23 juli 2004 @ 15:55:
[...]

Als je 't via de Orange World portal doet is 't gratis en via de email client in je toestel heb je 2 MB tot je beschikking (voor de standaard € 6 die je betaald). Als je meer gebruikt betaal je € 3 per MB.
Weet je dat zeker? Deze regeling ken ik namelijk; in de folder staat echter dat mailen gratis is. Ik ga ze mailen en laat het antwoord hier weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
mailen is wel gratis maar dan moet je het via het orange world portal doen en niet via de email client

Acties:
  • 0 Henk 'm!

VrAnqZ schreef op 25 juli 2004 @ 22:14:
Ik heb inmiddels orange world ingeschakeld op m'n Nokia 6230.

Het duurde even voor het ingeschakeld werd, tot die tijd kreeg ik de error: "Meld je aan bij GPRS". Op een gegeven moment was dit voor de diensten verdwenen en dat werkt dus, maar mijn email client geeft nog steeds hetzelfde.

Moet ik de internet acces ook nog via de Klantenservice laten activeren of heb ik gewoon foute instellingen? Van de Orange site kan ik nl. geen instellingen voor m'n 6230 halen.
Voor emailen heb je eigenlijk vrijwel dezelfde instellingen nodig dan voor het wappen alleen moet je de apn (toegangspunt) veranderen in internet ipv wap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Maite schreef op 25 juli 2004 @ 22:54:
mailen is wel gratis maar dan moet je het via het orange world portal doen en niet via de email client
Ok, nu snap ik het. Thx! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65861

freddifish schreef op 23 juli 2004 @ 10:16:
[...]

dat heb ik (in hetzelfde gesprek) geprobeerd maar volgens de figuur aan de lijn mocht hij me niet activeren, waen er problemen met facturering ofzo..
Nog maar eens proberen en direct 6220 noemen dan maar..vage shit dat ze dit mainstream toestel van gerenommeerd merk niet ondersteunen, tis toch geen vaag koreans merk ofzo.
Lachen, ze kunnen zien wat er eerder is besproken. Dus dan denken ze ook van he, dat klopt niet dat hij een 6220 heeft. (Maarja boeie, dat gaan ze toch niet tegen ze zeggen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
weet iemand of orange world binnenkort ook met mobile banking via rabobank komt? anders moet ik toch nog overstappen naar imode

[ Voor 37% gewijzigd door Maite op 27-07-2004 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zal het nog maar es vragen omdat ik er nog altijd geen antwoord op heb gekregen.

instellingen:
ip op automatische

proxy 10.250.255.188
port 9201

Heb het dus laten activeren, heb toen geen een webpagina binnen gekregen, is het zo als je telefoon nog niet door hun getest is dat het dan niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-02-2023
[quote]Anoniem: 46131 schreef op 27 juli 2004 @ 12:24:
Zal het nog maar es vragen omdat ik er nog altijd geen antwoord op heb gekregen.

<Knip>

quote]

Ik heb een Treo 270 en zojuist mijn SPV E200 binnengekregen. Maar ik ben ook wel benieuwd of het kan. Iemand van de Orange shop uit Haarlem verzekerde mij dat het zou moeten kunnen. Als ik ff tijd heb ga ik het wel proberen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]Wolter Kroes schreef op 31 juli 2004 @ 15:36:
Anoniem: 46131 schreef op 27 juli 2004 @ 12:24:

<Knip>

quote]

Ik heb een Treo 270 en zojuist mijn SPV E200 binnengekregen. Maar ik ben ook wel benieuwd of het kan. Iemand van de Orange shop uit Haarlem verzekerde mij dat het zou moeten kunnen. Als ik ff tijd heb ga ik het wel proberen.....
Via "Mijn Orange" op de Orange website kun je software voor de Palm OS downloaden, zodat je via je spv e200 via infrarood een gprs verbinding kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N.K.
[quote]Anoniem: 84471 schreef op 31 juli 2004 @ 16:20:
Wolter Kroes schreef op 31 juli 2004 @ 15:36:

[...]

Via "Mijn Orange" op de Orange website kun je software voor de Palm OS downloaden, zodat je via je spv e200 via infrarood een gprs verbinding kunt krijgen.
Voor de Treo 600 en 270 is dat dus niet zo..... dit zijn zogenaamde smartphones. hier kun je dus mee bellen maar ze werken ook met Palm OS...

Is trouwens al door FreekWillem op 17 juni opgemerkt..... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]Wolter Kroes schreef op 31 juli 2004 @ 21:48:
Anoniem: 84471 schreef op 31 juli 2004 @ 16:20:

[...]

Voor de Treo 600 en 270 is dat dus niet zo..... dit zijn zogenaamde smartphones. hier kun je dus mee bellen maar ze werken ook met Palm OS...

Is trouwens al door FreekWillem op 17 juni opgemerkt..... 8)7
Ik had nog nooit van de 270 gehoord, vandaar. Dan zou ik gewoon even in een Orange shop langs gaan of anders de klantenservice bellen. De technische mensen daar weten er genoeg van. Zelf heb ik al meerdere malen pocket pc, palms en dat soort spul ingesteld. het is inderdaad een beetje geklooi. Maar aarom zou je zelf die moeite doen als iemand het voor je kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N.K.
In de UK is de Treo 600 al te koop.......

http://web.orange.co.uk/y...ttingstarted/product.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buxx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-01-2024

buxx

ciao...

Zijn de settings voor een PocketPC [windows mobile 2003] ook bekend?
Heb ik niet speciale softwrae nodig voor een GPRS verbinding met een PDA?

Edit:
Heb reeds een goede site ervoor gevonden:
http://www.filesaveas.com/pocketpcwap.html

Als inbelnummer moet je *99# gebruiken.

[ Voor 33% gewijzigd door buxx op 05-08-2004 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48490

Wat ik nu even niet helemaal begrijp.. Orange World zelf kost 6 euro, maar komt die 6 euro bovenop je abbonementskosten?
ik heb orange 20, betekent die dat ik per maand dan 26 euro kwijt ben? Of wordt het van die 20 euro afgehaald, mits je aan het eind vd maand nog minimaal 6 euro overhebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
gaat van je 20 euro af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij Orange World is het niet mogelijk om via WAP, *.zip bestanden te downloaden:

Ik heb hiervoor iets gemaakt, zodat ik toch de bestanden kan downloaden. En die op mijn telefoon kan hernoemen.

Hoe werkt het:
Je vult de URL van de zip file in: bijv. http://www.eenserver.com/files/zipbestandje.zip

(Optioneel: volgens pas je de extensie aan of je laat hem staan op de default waarde (zi) )

En je drukt op Download.

Nu wordt het bestand WEL gedownload.

LINK:
www.ringoir.nl/rename/rename.php

Het werkt niet bij bestanden die groter zijn dan 296 kb.
Het is getest en gemaakt voor een p800. Als er behoefte is aan een wml versie (wap browsers), of als er een bug in zit, dan hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Momenteel licht GPRS er in het centrum van Den Haag al een paar dagen uit (lees sinds donderdag). Orange weet ervan en er schijnt met man en macht aan gewerkt te worden. Wanneer de storing gefixed is, is niet bekend.

Anderen ervaring met storingen van langere duur? Buiten het centrum (Rijswijk, Zoetermeer) kan ik wel zonder problemen van Orange World gebruik maken.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Niet online
Ch!pY-J schreef op 07 augustus 2004 @ 11:01:
Momenteel licht GPRS er in het centrum van Den Haag al een paar dagen uit (lees sinds donderdag). Orange weet ervan en er schijnt met man en macht aan gewerkt te worden. Wanneer de storing gefixed is, is niet bekend.

Anderen ervaring met storingen van langere duur? Buiten het centrum (Rijswijk, Zoetermeer) kan ik wel zonder problemen van Orange World gebruik maken.
afgelopen donderdag en vrijdag was er ook geen GPRS in Delft, Den Hoorn, Schipluiden, en Wateringen.
Verder weet ik het niet, maar in die hoek (midden-Delftland) kon ik er geen gebruik van maken, maar vrijdagmiddag vanaf 14.00 werkte het weer eventjes (Den Hoorn)

Hier omg Gouda werkt alles nog zoals het hoort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Hier net ten zuiden van het centrum werkt het niet. Maar 500 meter verder, boven de bezuidenhoutse weg werkt alles weer prima... Vrijdag middag kwam ik overigens met de trein vanuit Zoetermeer, tot Voorburg ging alles perfect, maar voorbij station Voorburg geen GPRS meer. Balen, hopen dat het zo snel mogelijk gefixed word!

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121163

Euj Mensen!

ff een vraagje over orange world...!
ik heb zojuist orange klantenservice gebeld en ze hebben me orange world geactiveerd alleen krijg ik nu de foutmelding

Web: Geen reactie van gateway!

weet iemand wat hiervan de bedoeling is.. ik heb gewoon de instellingen die ik van orange toe gestuurd gekregen had geinstaleerd dus ik zie de fout niet...

MMS werk wel gewoon dus...

ik heb een 7610
eerst zeiden ze dat ze daarvan niet de instellingen had maar daarna had ze technischie dienst gebeld en kreeg ik toch instellingen toegestuurd

MVG

Jordy

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 121163 op 16-08-2004 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersook
  • Laatst online: 24-06 21:47

supersook

Professioneel prutser

Anoniem: 121163 schreef op 16 augustus 2004 @ 18:14:
Euj Mensen!

ff een vraagje over orange world...!
ik heb zojuist orange klantenservice gebeld en ze hebben me orange world geactiveerd alleen krijg ik nu de foutmelding

weet iemand wat hiervan de bedoeling is.. ik heb gewoon de instellingen die ik van orange toe gestuurd gekregen had geinstaleerd dus ik zie de fout niet...

MMS werk wel gewoon dus...

ik heb een 7610
eerst zeiden ze dat ze daarvan niet de instellingen had maar daarna had ze technischie dienst gebeld en kreeg ik toch instellingen toegestuurd

MVG

Jordy
Ik weet niet hoe lang geleden je hebt geactiveerd, maar bij mij duurde het ca. een half uur voordat het actief was. Je weet dat je je toestel uit en dan weer aan moet zetten om het te laten werken neem ik aan? Probeer het over een tijdje nog maar eens, en anders laat je je toestel vanacht uit staan. Wedden dat ie het morgenochtend dan wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121163

Oke ik zal hem vanacht wel uit laten staan
ik heb hem straks wel even uit gehad maar dat waren maar een paar seconden ofzo

morgen ochend kijk ik dan wel verder!

maar wel vage fout vind je niet

MVG

Jordy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
buxx schreef op 05 augustus 2004 @ 16:30:
Zijn de settings voor een PocketPC [windows mobile 2003] ook bekend?
Heb ik niet speciale softwrae nodig voor een GPRS verbinding met een PDA?

Edit:
Heb reeds een goede site ervoor gevonden:
http://www.filesaveas.com/pocketpcwap.html

Als inbelnummer moet je *99# gebruiken.
of *99***[cid]#, waarbij [cid] staat voor het cid van je gprs profiel (kan je in je telefoon zien)
zo kan je kiezen welk profiel je wilt gebruiken, bijvoorbeeld orange world en internet access. je kan ook in de 'extra dail string' het access point noemen (wap of internet): +CGDCONT =1,"IP","[access point]". wat de andere opties doen weet ik (nog) niet, ik heb dit nog niet uitgezocht.
wellicht kan je tussen de sterretjes ook nog parameters doorgeven.

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcohn
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-03-2024
ik vraag me af hoelang WAP nog gratis blijft... zelf tunnel ik al maanden PPP over wap heen...

remco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116272

Ik heb een probleem met het verbinden van een iPAQ voor GPRS internet toegang via bluetooth.

Ik gebruik:
nokia 6230
orange free Orange World geactiveerd
iPAQ 1940 met Bluetooth
Internet Access programma van Orange / Xybec (v1.7.0.101)

In het Internet Access programma is de Bluetooth option uitgeschakeld (grijs).
Infrarood kan ik wel kiezen en dat werkt ook.
Hoe krijg ik het Bluetooth icoon actief in de Internet Access software ?

Gewoon internetten (inbelverbinding) met de ipaq via bluetooth met 6230 werkt wel gewoon. Alleen via gprs doet het dus niet via bluetooth.
Pagina: 1 ... 3 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.