[GPRS/UMTS] Orange World

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste
Acties:
  • 32.677 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Geen idee. Kan ik dat testen?

Ik zie op mijn rekeningoverzicht overigens dat ik 0kb verbruikt heb; voor mijn gevoel klopt dat.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:43
pven schreef op 18 april 2004 @ 00:36:
Geen idee. Kan ik dat testen?
Je zou het kunnen testen door de gegevens van het Internet profiel (gateway internet) te noteren en die verbinding dan te verwijderen.
Ik zie op mijn rekeningoverzicht overigens dat ik 0kb verbruikt heb; voor mijn gevoel klopt dat.
Dan gaat het inderdaad via de WAP gateway en niet via de normale GPRS Internet verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36388

eborn schreef op 17 april 2004 @ 21:23:
[...]
Zover ik weet kun je via die Wap-gateway alleen maar WAP requests sturen, toch? Hoe het technisch werkt moet ik nog een keertje uitzoeken, maar ik neem aan dat alle andere poorten behalve de WAP poort (9201 geloof ik?) gewoon dichtstaan. Of vergis ik me nou? ;)
Je hebt gelijk dat je alleen maar wap-requests kunt sturen. Maar dit wil niet zeggen dat je aan handen en voeten gebonden bent.

Er is een heel hoop mogelijk met de proxy van orange. tegenwoordig wat minder als vorig jaar. Nu worden bijvoorbeeld verzoeken om zip files te downloaden gewijgerd (onvoldoende saldo krijg je dan te zien). Maar dat de proxy alleen via poort 9201 werkt wil nog niet zeggen dat je geen informatie kan opvragen van een andere poort

Je kunt gewoon een GET request versturen met een ander poort nummer.

Maar je kunt ook POST request versturen en dus een formulier invullen of versturen:

Voorbeeld: via nowsms gateway kun je je eigen pc gebruiken als mms=mail relay. Op die manier kun je een mms gratis versturen naar een email adres. Hier zitten 3 dingen in gecombineerd die ik hierboven besproken heb:
mijn mms server staat ingesteld op poort 88
je kunt de data versturen over poort 88. En je kunt data ontvangen over die zelfde poort(bevestiging van de server dat het gelukt het)

Het enige wat dus niet mogelijk is, is om direct verbinding te maken met een ander ip adres en poort dan de proxy server.

Ik loop al een tijdje na te denken over een download manager voor mijn p800. Het maximale wat je kunt downloaden/versturen is 291 kb. Maar als je een soort van download manager maakt, dan kun je op je server een file die groter is splitsen en vervolgens de afzonderlijke delen binnen halen en vervolgens weer op je telefoon de delen aan elkaar plakken.

Ook is het mogelijk een http tunnel via de proxy te maken. Op je telefoon maak je een interne router die het verkeer van een applicatie zendt en stuurt naar de tunneling software deze zet het om in een get en post request en verstuurt het vervolgens via de wap verbinding van orange naar je eigen server. En dan heb je geen last meer van de gratis restricties die orange biedt ;)

Ik heb er al een paar keer over gedacht om deze software te ontwikkelen, ik heb alleen de tijd niet om het te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Anoniem: 36388 schreef op 18 april 2004 @ 10:28:
Je kunt gewoon een GET request versturen met een ander poort nummer.
Maar je kunt ook POST request versturen en dus een formulier invullen of versturen:
Kijk, dat wist ik niet.
Ik loop al een tijdje na te denken over een download manager voor mijn p800. Het maximale wat je kunt downloaden/versturen is 291 kb. Maar als je een soort van download manager maakt, dan kun je op je server een file die groter is splitsen en vervolgens de afzonderlijke delen binnen halen en vervolgens weer op je telefoon de delen aan elkaar plakken.
Met dat idee zat ik zelf ook te spelen, maar meer vanwege de mogelijkheid om 'normaal' te kunnen surfen met WML. Omdat ik in de veronderstelling was dat de WAP proxy van Orange alleen WAP1 en 'WAP2' gesupporte file-types terug zou geven, leek het me een idee om gewoon alle content in een WML of XHTML MP bestand te proppen.
Ook is het mogelijk een http tunnel via de proxy te maken. Op je telefoon maak je een interne router die het verkeer van een applicatie zendt en stuurt naar de tunneling software deze zet het om in een get en post request en verstuurt het vervolgens via de wap verbinding van orange naar je eigen server. En dan heb je geen last meer van de gratis restricties die orange biedt ;)
Zoiets heb ik ook een keer gedaan om via een ISA-proxy een VPN verbinding met m'n huiscomputer op te zetten. Via HTTPTunnel en Vtund (beide Linux programma's). Voor mij zou het heel nuttig zijn als ik met mijn laptop normaal kon internetten. Bovendien kun je met de Java-implementatie van T610 toch niet veel beginnen.

De restricties van de WAP proxy zijn dus dat je:
- maximaal 250KB per request kunt doen
- alleen een 'TCP' verbinding met de proxy kunt doen (dus geen UDP-alike datagrams)
- geen inkomende verbindingen kunt krijgen, zonder zelf eerst een request te hebben gestuurd.

Weet je toevallig welk merk WAP Gateway Orange gebruikt?
Ik heb er al een paar keer over gedacht om deze software te ontwikkelen, ik heb alleen de tijd niet om het te doen.
Dat komt me bekend voor ;) Bovendien wacht ik nu nog even op m'n Orange SIM en BlueTooth stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:22

Jimbolino

troep.com

een ding waar ik wel benieuwd naar ben:

als ik inbel met mijn datakabel, via de wap apn, krijg ik een intern ip 10.x range

hoe moet ik dan connecten met die proxy @ poort 9201....
ik kan hem niet pingen enzo, of telnetten naar die poort

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jimbolino schreef op 18 april 2004 @ 15:20:

als ik inbel met mijn datakabel, via de wap apn, krijg ik een intern ip 10.x range

Je hoeft zelf geen verbinding te maken met de proxy dit wordt automatisch gedaan als je hem als gateway instelt in windows. Al het verkeer wordt dan doorgestuurd naar de gateway.

Hou er wel rekening mee dat je data moet versturen en ontvangen via de wapstack. Je browser op de pc moet dit wel ondersteunen. Je zou winwap(http://www.winwap.org/winwap/features.html) kunnen proberen. Ik weet alleen of dit werkt... Ik heb orange internet access op mijn pc nog nooit aan de praat gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Jimbolino schreef op 18 april 2004 @ 15:20:

Ik neem aan dat hij niet op normaal UDP/TCP verkeer reageert.

De Opera-browser biedt i.i.g. ondersteuning voor het gebruik van een WAP-gateway/proxy. Ik neem aan dat je hem daar gewoon als proxy kunt instellen, waarna de browser al het verkeer correct doorstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eborn schreef op 18 april 2004 @ 21:41:
[...]
Ik neem aan dat hij niet op normaal UDP/TCP verkeer reageert.

De Opera-browser biedt i.i.g. ondersteuning voor het gebruik van een WAP-gateway/proxy. Ik neem aan dat je hem daar gewoon als proxy kunt instellen, waarna de browser al het verkeer correct doorstuurt.
Okee dat wist ik niet dat opera ook support bood voor wap. Maar dan is het in iedergeval niet voor mijn p800. Wat opera wel heeft is support voor wml. Maar niet voor wap.
opera website:
Opera will not work if connected to a WAP-gateway. Instead, set up an access point directly to the internet link..
Toen ik vorig jaar februari voor eerst met orange ging spelen heb ik ook een tijd nagedacht over de manier waarop orange(toen nog dutchtone) dingen kon tegenhouden via een wap proxy. Behalve het controleren van de bestandsextensie, kun je weinig doen.

Ze zouden geavanceerde logica regels in kunnen bouwen: zoals het controleren van aanwezigheid van html tags. Maar nu met wap 2.0 heeft dat ook geen zin aangezien daarin (een deel van) de xml specificatie is opgenomen(en dus ook html tags mag gebruiken)

Ook het tegenhouden van binaire bestanden is geen optie:
jpg,gif,png, wbmp enz. moeten allemaal zichtbaar zijn. De games die orange aanbied komen niet eens van hun eigen server maar van een content provider van buiten af.

Om dus een efficient en goed werkende proxy te hebben moeten ze dus een afweging maken tussen de gebruiksvriendelijkheid(veel dingen opvragen) of eigen belang(veel dingen afschermen= minder dataverkeer).

En ik heb geen idee wat voor merk wap proxy ze gebruiken, maar waarschijnlijk is hij speciaal voor orange geschreven. Hij moet natuurlijk mooi passen in het billing systeem van hun zodat zij hun centjes krijgen. En anderzijds, moet hij goed aansluiten op het hun gprs netwerk zodat ik mijn bytes krijg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Dat was inderdaad ook mijn conclusie :)
En ik heb geen idee wat voor merk wap proxy ze gebruiken, maar waarschijnlijk is hij speciaal voor orange geschreven. Hij moet natuurlijk mooi passen in het billing systeem van hun zodat zij hun centjes krijgen. En anderzijds, moet hij goed aansluiten op het hun gprs netwerk zodat ik mijn bytes krijg ;)
Could be. Er zijn wel een aantal commerciele en open-source proxies te vinden, maar uiteindelijk zal zo'n ding altijd wel aan de wensen van de provider aangepast worden. Op het eind maakt het weinig uit, zolang het maar werkt :)

Hopelijk heb ik morgen m'n SIM zodat ik eens wat dingen kan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchel
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Even nog even paar vraagjes:

Ik kan dus met orange world onbeperkt wappen?
Dus ik kan van wap.tweakers.net naar wap.japan.co.jp en elke wapsite die er maar is?
Maar niet naar http://www.tweakers.net

Ik kan niet naar http://start.e-messenger.net/mobile? (hij is xHTML of WAP 2.0)
Tenzij ik Internet access neem?

Maar wel naar http://start.e-messenger.net/wap (wap1.1)?
En kan ik via java midlets connecten via wap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-06 01:33
Yep, met Orange World kun je onbeperkt wappen naar elke wap-site op internet. Als je telefoon XHtml en wap 2.0 ondersteund kun je ook gewoon de mobile XHtml versie van e-messenger gebruiken. Bij mij werkt ook die gewoon over wap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchel
  • Niet online
_Jona_ schreef op 26 april 2004 @ 22:09:
Yep, met Orange World kun je onbeperkt wappen naar elke wap-site op internet. Als je telefoon XHtml en wap 2.0 ondersteund kun je ook gewoon de mobile XHtml versie van e-messenger gebruiken. Bij mij werkt ook die gewoon over wap.
Dit maakt orange world erg intressant, bedankt

[ Voor 3% gewijzigd door mitchel op 26-04-2004 22:37 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Ik heb vanmiddag Orange World laten activeren, maar het SMS'je met de instellingen wat men zou sturen is nooit aangekomen. Ook de SMS'jes die ik via de site probeer te versturen komen niet goed door.

Ik heb enkele dagen terug wel de instellingen van de normale WAP-verbinding (via GSM-data) kunnen ontvangen, maar daarmee houdt het ook op.

Nou is dat niet zo'n ramp, want ik kan de instellingen wel zelf invoeren. Echter, er is nog wat verwarring over de huidige (en correcte) instellingen voor Orange World. Ik heb een SE T610 en ik kwam op het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Dataconnectie:
---------------------------------
Naam: Orange WAP GRPS
Type verbinding: GPRS
APN: wap (of evt internet)
GebruikerID: +31628000000
Wachtwoord: (leeg)
IP-adres: (leeg)
DNS-adres: 10.250.255.188
CID=1

WAP profiel:
---------------------------------
Verbinden via: Orange WAP GRPS
IP-adres: 10.250.255.188
Gebruiker-id: (leeg)
Wachtwoord: (leeg)

Echter, ik krijg geen verbinding. Ook geen foutmelding (of misschien na heel lang wachten). Mijn vraag is daarom of deze gegevens kloppen. Ik ben niet helemaal zeker over de gebruikersnaam. Als m'n gegevens kloppen weet ik dat het daar in ieder geval niet aan ligt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
Ziet er goed uit die instellingen. Alleen bij mij is DNS leeg. Probeer dat eens te verwijderen.
Zijn dit alle instellingen die je hebt ingevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
_Jona_ schreef op 27 april 2004 @ 17:37:
Ziet er goed uit die instellingen. Alleen bij mij is DNS leeg. Probeer dat eens te verwijderen.
Zijn dit alle instellingen die je hebt ingevoerd?
Ok, DNS heb ik er nu uitgehaald.

Jep, dit zijn volgens mij alle instellingen.

Als ik nu verbinding wil maken krijg ik:

- Bezig met laden...
- Bezig met verbinden...

En daar blijft het bij. Hoe lang hoort het verbinden ongeveer te duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

het enige wat van belang is:
- dataconnectie -
APN: wap

- browser instellingen -
Poort: 9201 (default)

eigenlijk dus maar 2 dingetjes, en dan doet ie het al

ik denk dat het probleem bij het activeren van orange world ligt, want als dat niet 100% is gegaan, werkt het gewoon niet (dat smsje boeit niet, maar wat die helpdeskmedewerker intypt, wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

mitchel schreef op 26 april 2004 @ 20:48:
Even nog even paar vraagjes:

Ik kan dus met orange world onbeperkt wappen?
Dus ik kan van wap.tweakers.net naar wap.japan.co.jp en elke wapsite die er maar is?
Maar niet naar http://www.tweakers.net
www.tweakers.net gebruikt javascript, tables, images enz. Veel te groot voor je telefoontje

pda.tweakers.net doet het bij mij ook (gewoon html)
sommige plaatjes zijn te groot (voor wap of telefoon) maar de pagina doet het verder goed...

elke andere (simpele) html site doet het ook gewoon op mijn telefoon, zonder dat ik ervoor betaal ofzo

[ Voor 9% gewijzigd door Jimbolino op 27-04-2004 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Jimbolino schreef op 27 april 2004 @ 18:02:
het enige wat van belang is:
- dataconnectie -
APN: wap
Check
- browser instellingen -
Poort: 9201 (default)
Check, hoewel ik alleen een IP in kan geven. Misschien dat je het via :9201 (http-style) kunt aanpassen, maar daarvoor moet ik even in het boekje kijken :)
ik denk dat het probleem bij het activeren van orange world ligt, want als dat niet 100% is gegaan, werkt het gewoon niet (dat smsje boeit niet, maar wat die helpdeskmedewerker intypt, wel)
Ik neem aan dat het een directe handeling is? De helpdeskmedewerker zei verder niet dat er enige tijd overheen ging.

Nou kreeg ik toevallig wel net mijn 10 euro extra beltegoed, dus er is wel iets gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Hmm, weer een kleine wijziging als ik naar de Orange World statuspagina ga (waar je je verbruik kunt zien)
Orange World
Geen gegevens beschikbaar

Orange World is momenteel niet geactiveerd. Bezoek de Orange World site via ` je telefoon om Orange World weer te activeren.
Dat stond er voordat ik het aangevraagd had niet. Dus ik denk dat het technisch nu geactiveerd is. Nu nog connecten met de Orange World site :+

Werkt het versturen van de instellingen vanaf de Orange site bij jullie trouwens wel? Of krijgen jullie ook geen berichtje (meer)?

----

Ok, wat heel goed werkt: even je mobiel rebooten ;) Nu werkt het wel nl. Blijkbaar was ik nog onder m'n oude profiel aangemeld, waardoor alles niet direct doorkwam.

[ Voor 28% gewijzigd door eborn op 27-04-2004 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertb
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-01-2024
wow! die e-messenger site kende ik nog niet, maar werkt wel hier :) Gaaf en thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
geertb schreef op 28 april 2004 @ 12:32:
wow! die e-messenger site kende ik nog niet, maar werkt wel hier :) Gaaf en thanks!
Zonder sockets blijft het echter altijd behelpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertb
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-01-2024
eborn schreef op 28 april 2004 @ 12:37:
[...]
Zonder sockets blijft het echter altijd behelpen :)
Hmmja. Het werkte hier net wel, of is dat toeval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
geertb schreef op 28 april 2004 @ 12:45:
Hmmja. Het werkte hier net wel, of is dat toeval?
Ik vond het gisteren op m'n T610 nogal instabiel. Soms werd ik opeens uitgelogd. Bovendien is de manier waarop je kunt chatten niet ideaal. Komt grotendeels door het enorm kleine schermpje natuurlijk.

Het mooiste zou gewoon zijn als je een Java applet had met een x aantal regels tekst (log) en 1 of 2 regels waarin je kon typen. Helaas werken die applets zover ik weet allemaal via sockets. En de T610 heeft geen support voor sockets. Je kunt (geloof ik) nog wel WAP pagina's ophalen. Dus in theorie zou je daar iets voor kunnen bouwen. Dat kan dus ook al niet :(

[ Voor 4% gewijzigd door eborn op 28-04-2004 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchel
  • Niet online
Werkt e-messenger nu wel of niet met orange world?
Opzich moet dat wel lukken op een motorola v600 die heeft best veel tekst regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14065

mitchel schreef op 28 april 2004 @ 14:08:
Werkt e-messenger nu wel of niet met orange world?
Opzich moet dat wel lukken op een motorola v600 die heeft best veel tekst regels.
Op m'n p800 werkt het.

Ik zoek echter een HTTP-tunnel (SOCKS server) voor m;n p800. Zonde van de kb's als ik telkens internet access moet draaien als ik een SSH connectie wil bouwen. Iemand bronnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchel
  • Niet online
Anoniem: 14065 schreef op 28 april 2004 @ 14:38:
[...]

Op m'n p800 werkt het.

Ik zoek echter een HTTP-tunnel (SOCKS server) voor m;n p800. Zonde van de kb's als ik telkens internet access moet draaien als ik een SSH connectie wil bouwen. Iemand bronnen?
Ik bedoel wel orange world wap he dus niet internet access
Dus werkt het onbeperkt voor die 6 euro per maand met orange world wap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mitchel schreef op 28 april 2004 @ 14:45:
[...]

Ik bedoel wel orange world wap he dus niet internet access
Dus werkt het onbeperkt voor die 6 euro per maand met orange world wap.
Met Orange World (onbeperkt dus).

Ik zoek een php webmail die via wap te bekijken is. Squirrelmail lite is wel wat, maar die is nergens meer fatsoenlijk te dl'en...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Anoniem: 14065 schreef op 28 april 2004 @ 15:02:
Ik zoek een php webmail die via wap te bekijken is. Squirrelmail lite is wel wat, maar die is nergens meer fatsoenlijk te dl'en...
Ik ben gisteren daarom zelf maar wat simpels gaan bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

eborn schreef op 28 april 2004 @ 13:45:
[...]
Ik vond het gisteren op m'n T610 nogal instabiel. Soms werd ik opeens uitgelogd. Bovendien is de manier waarop je kunt chatten niet ideaal. Komt grotendeels door het enorm kleine schermpje natuurlijk.

Het mooiste zou gewoon zijn als je een Java applet had met een x aantal regels tekst (log) en 1 of 2 regels waarin je kon typen. Helaas werken die applets zover ik weet allemaal via sockets. En de T610 heeft geen support voor sockets. Je kunt (geloof ik) nog wel WAP pagina's ophalen. Dus in theorie zou je daar iets voor kunnen bouwen. Dat kan dus ook al niet :(
Op de phone draaien midlets, geen applets. Die gebruiken inderdaad sockets, maar als je gewoon een socket verbinding in de midlet over poort 80 maakt, dan is er niets aan de hand. Ikzelf heb een irc client gemaakt die verbinding maakt met een soort van bouncer op mijn server, die de socket verbinding voor me maakt op andere exotische poorten (bv. 6667 in dit geval dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Scorpion schreef op 28 april 2004 @ 15:26:
Op de phone draaien midlets, geen applets.
Klopt, verkeerde ouderklasse :)
Die gebruiken inderdaad sockets, maar als je gewoon een socket verbinding in de midlet over poort 80 maakt, dan is er niets aan de hand. Ikzelf heb een irc client gemaakt die verbinding maakt met een soort van bouncer op mijn server, die de socket verbinding voor me maakt op andere exotische poorten (bv. 6667 in dit geval dus).
Jep, dat werkt prima. Echter, dan ben je wel aangewezen op de internet-APN, omdat je via Java niets via de WAP gateway op kunt vragen. Zonder UDP socket support kun je niet eens zelf met de WAP gateway gaan praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Straat schreef op 18 februari 2004 @ 01:15:
Je moet in Opera gewoon even de proxyserver van Orange opgeven, dan kun je gewoon via wap accesspoint internetten en gaat het niet van je 2MB af/betaal je er niets extra's voor!
Eeuh... kan dit wat uitgediept worden? Mij is het iig niet gelukt! Waar geef je die aan?

Lamaar: al gelukt! Je moet de wap proxy ook bij internet zetten :)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 14065 op 28-04-2004 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14065 schreef op 28 april 2004 @ 16:06:
[...]

Eeuh... kan dit wat uitgediept worden? Mij is het iig niet gelukt! Waar geef je die aan?

Lamaar: al gelukt! Je moet de wap proxy ook bij internet zetten :)
Niet dus :( Kan de proxy niet vinden. Hellup!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Anoniem: 14065 schreef op 28 april 2004 @ 16:34:
Niet dus :( Kan de proxy niet vinden. Hellup!
Correct me if i'm wrong, maar Opera kan toch alleen maar WML aan? Hij heeft toch geen kennis van het WAP protocol en kan daarom ook niet zomaar met een WAP gateway praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eborn schreef op 28 april 2004 @ 17:26:
[...]
Correct me if i'm wrong, maar Opera kan toch alleen maar WML aan? Hij heeft toch geen kennis van het WAP protocol en kan daarom ook niet zomaar met een WAP gateway praten.
Dat dacht ik ook, maar hierboven werd wat anders beweerd. Aan de andere kant, opvolger van 6.30 zou het wel moeten kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-07 12:40
hallo:)

ik heb een klein probleempje met agile messenger dat als het goed is door gprs moet werken.
ik heb orange world geactiveerd en het werkt ook goed kan gewoon internetten enzo maar ik kan geen verbinding krijgen met agile messenger het programma logt gewoon niet in, je zou denken dat het aan het programma ligt maar daar ligt het dus niet aan want een vriend van me die heeft kpn en die kan gewoon met dat programma inloggen op zijn .net account (msn).
ligt dit nou aan de instellingen die ik het gekregen van orange ?
heeft iemand dit programma werkend gekregen met orange world i.v.m. een nokia 6600 ?

bedankt bijvoorbaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

joon schreef op 28 april 2004 @ 18:05:
hallo:)

ik heb een klein probleempje met agile messenger dat als het goed is door gprs moet werken.
ik heb orange world geactiveerd en het werkt ook goed kan gewoon internetten enzo maar ik kan geen verbinding krijgen met agile messenger het programma logt gewoon niet in, je zou denken dat het aan het programma ligt maar daar ligt het dus niet aan want een vriend van me die heeft kpn en die kan gewoon met dat programma inloggen op zijn .net account (msn).
ligt dit nou aan de instellingen die ik het gekregen van orange ?
heeft iemand dit programma werkend gekregen met orange world i.v.m. een nokia 6600 ?

bedankt bijvoorbaat
Een wilde gok: Met Orange World onbeperkt gaat het niet, met Internet Access wel. Onbeperkt is een crippled access, veel poorten / protocollen werken niet. Vandaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
Anoniem: 14065 schreef op 28 april 2004 @ 19:45:
[...]

Een wilde gok: Met Orange World onbeperkt gaat het niet, met Internet Access wel. Onbeperkt is een crippled access, veel poorten / protocollen werken niet. Vandaar...
dus internet access moet geactiveerd worden? of is dit niet mogelijk?
kost dit extra geld :| ?

[ Voor 4% gewijzigd door joon op 28-04-2004 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
Internet Access hoef je niet apart te activeren. Als je GPRS hebt geactiveerd heb je en Wap en Internet Access. Alleen heb je een ander accesspoint (APN) nodig. Je kan de bijbehorende instellingen gewoon downloaden van de Orange site. Zoals in de first post staat is dit echter niet onbeperkt. Maar je krijgt wel 2MB cadeau elke maand en dat moet genoeg zijn om een maand mee te msn-en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_Jona_ schreef op 28 april 2004 @ 20:45:
Internet Access hoef je niet apart te activeren. Als je GPRS hebt geactiveerd heb je en Wap en Internet Access. Alleen heb je een ander accesspoint (APN) nodig. Je kan de bijbehorende instellingen gewoon downloaden van de Orange site. Zoals in de first post staat is dit echter niet onbeperkt. Maar je krijgt wel 2MB cadeau elke maand en dat moet genoeg zijn om een maand mee te msn-en.
En anders: e-messenger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-07 14:12

Stoffel

Engineering the impossible

Anoniem: 14065 schreef op 28 april 2004 @ 20:56:
[...]

En anders: e-messenger...
Ik heb zogoed als alle Java messengers icm met Orange World geprobeerd, en ik heb er één gevonden die gewoon werkt zonder internet access. IM+ ( www.shapeservices.de ) kan zowel met ICQ als MSN gewoon connecten, en ik gebruik het nu al een maand ofzo vrij regelmatig voor €6 onbeperkt. Goedkoper dan die 200 smsjes per maand eerst hè :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_-SToFFeL-_ schreef op 28 april 2004 @ 21:59:
[...]

Ik heb zogoed als alle Java messengers icm met Orange World geprobeerd, en ik heb er één gevonden die gewoon werkt zonder internet access. IM+ ( www.shapeservices.de ) kan zowel met ICQ als MSN gewoon connecten, en ik gebruik het nu al een maand ofzo vrij regelmatig voor €6 onbeperkt. Goedkoper dan die 200 smsjes per maand eerst hè :Y)
Neem ik aan dat je niet de p800 versie gebruikt maar de java MIDP? :s

(goddammit, 3 dagen trial)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel

Stoffel

Anoniem: 14065 schreef op 28 april 2004 @ 22:23:
[...]

Neem ik aan dat je niet de p800 versie gebruikt maar de java MIDP? :s

(goddammit, 3 dagen trial)
Yup, op een Nokia 6220. Overigens heb ik het programma gewoon gekocht, voor die €20 vond ik het dat meer dan waard. :)

Normale prijzen is bij mij een teken van goede eerlijke software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_-SToFFeL-_ schreef op 28 april 2004 @ 22:30:
[...]

Yup, op een Nokia 6220. Overigens heb ik het programma gewoon gekocht, voor die €20 vond ik het dat meer dan waard. :)

Hmm, ik had de P800 versie maar die wou dus niet. Dan maar es de java proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
_-SToFFeL-_ schreef op 28 april 2004 @ 22:30:
[...]

Kleine correctie: de prijs is 16,85 EUR> ;)

Als ik het goed begrijp, is 'Full version Licence & download' onbeperkt te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel

Stoffel

pven schreef op 28 april 2004 @ 23:06:
[...]

Kleine correctie: de prijs is 16,85 EUR> ;)

Als ik het goed begrijp, is 'Full version Licence & download' onbeperkt te gebruiken?
Yup dat klopt, en je krijgt ook updates. Overigens is >15 euro €20 voor mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:39

Vuvuzela

My spire is forming

Heeft iemand Orange World al werkend op een SE T630?
De andere instellingen komen niet aan. Heb ook via de site van SE instellingen opgevraagd maar nooit ontvangen. Komt volgens mij doordat Orange de T630 nog niet volledig ondersteunt.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik probeer om IM+ te bestellen, maar ik weet niet wat ik bij 'Mobile Phone Carrier' in moet vullen:
- Cingular
- T-Mobile
- ATT
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_-SToFFeL-_ schreef op 28 april 2004 @ 23:08:
[...]

Yup dat klopt, en je krijgt ook updates. Overigens is >15 euro €20 voor mij ;)
Hoe heb jij in godesnaam dat ding draaiend gekregen over Orange World? Ik (SE P800, java MIDP install van IM+) kan het progje starten, maar de services list kan hij bijvoorbeeld al niet laden... Dan houdt het best snel op... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
_Jona_ schreef op 28 april 2004 @ 20:45:
uhm, de bijbehorende instellingen zijn voor laptops/pda's enzovoorts niet voor mn nokia :s
de enige instellingen die ik kon vinden voor mn telefoon zijn orange world, mms en wap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
joon schreef op 29 april 2004 @ 01:38:
[...]

uhm, de bijbehorende instellingen zijn voor laptops/pda's enzovoorts niet voor mn nokia :s
de enige instellingen die ik kon vinden voor mn telefoon zijn orange world, mms en wap.
Gewoon een kopie maken van alle gegevens in je WAP-connectie en dan de APN naar 'internet' (zonder quotes) zetten. Klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Anoniem: 14065 schreef op 28 april 2004 @ 22:33:
Hmm, ik had de P800 versie maar die wou dus niet. Dan maar es de java proberen :)
Zowel de Java-versie als de P800 versie hebben een directe internet-verbinding nodig. Zo staat het iig op hun website vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchel
  • Niet online
ik krijg im+ java ook niet werkend via wap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eborn schreef op 29 april 2004 @ 09:28:
[...]
Zowel de Java-versie als de P800 versie hebben een directe internet-verbinding nodig. Zo staat het iig op hun website vermeld.
Stoffel schijnt het toch gelukt te zijn...

* Anoniem: 14065 is benieuwd...

Is er geen manier om de wap-apn te "vermommen" als internet access? Zeker nu bijna alle html er gewoon overheengaat... :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Anoniem: 14065 schreef op 29 april 2004 @ 11:46:
Misschien ondersteund zijn telefoon andere opties in Java. Niet alle Java-implementaties zijn identiek, ook al zou dat juist de kracht van Java moeten zijn...
Is er geen manier om de wap-apn te "vermommen" als internet access? Zeker nu bijna alle html er gewoon overheengaat... :s
Als een applicatie een directe verbinding met de ICQ/MSN server wil opzetten gaat het niet. Als de applicatie via WAP werkt (d.w.z. de WAP gateway aanspreekt en via de gateway zijn gegevens ophaalt) dan heeft het kans van slagen. Maar dit is altijd een functionaliteit die de programmeur moet inbouwen.

En, zoals gezegd, hangt het ook geheel van de telefoon af. De T610 kan bijvoorbeeld vanuit Java enkel HTTP requests doen en heeft dus geen ondersteuning voor WAP gateways. Nokia's gooien al het verkeer standaard weer wel over de WAP-gateway, waardoor je per definitie meer mogelijkheden hebt.

---

Correctie, ik zit verkeerd te kletsen. Ik klikte op de IM+ site op het plaatje voor de Java-versie, maar dan kom je altijd bij dezelfde pagina uit. Pas door op de titel van de applicatie te klikken krijg je de juiste pagina. Onderaan de Java-versie staat:
M+ works with all GPRS internet Access Points, with all unlimited GPRS WAP Access Points and with almost all WAP GSM connections.
In theorie zou het volgens hun dus moeten werken. Ware het niet dat de T610 nog steeds geen ondersteuning voor verkeer over de proxy heeft. Dus de tekst op de site klopt niet.

[ Voor 25% gewijzigd door eborn op 29-04-2004 12:37 . Reden: correctie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Anoniem: 14065 schreef op 29 april 2004 @ 11:46:
[...]

Die trial werkt ook bij mij prima (overigens op een Nokia3100). Het programma detecteert mijn GPRS-verbinding automatisch en maakt dan de verbinding. Vervolgens kan ik me aanmelden op MSN, AIM en Jabber (ICQ lukt ff niet, omdat ik mijn wachtwoord kwijt ben :().

Kortom: mijn probleem is dat ik er voor wil betalen, maar niet weet wat ik in moet vullen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel

Stoffel

pven schreef op 29 april 2004 @ 13:04:
[...]

Die trial werkt ook bij mij prima (overigens op een Nokia3100). Het programma detecteert mijn GPRS-verbinding automatisch en maakt dan de verbinding. Vervolgens kan ik me aanmelden op MSN, AIM en Jabber (ICQ lukt ff niet, omdat ik mijn wachtwoord kwijt ben :().

Kortom: mijn probleem is dat ik er voor wil betalen, maar niet weet wat ik in moet vullen. :/
Nou, ik ben er weer :)

Het programma laten versturen werkt idd alleen in amerika en de UK ofzo dacht ik, maar is niet zo'n probleem. Je kan de full versie namelijk gewoon op hun site downloaden en dan via Ir/Bluetooth/kabel/weetikwat op je telefoon zetten. Daarna bestel je het programma, vul je gewoon wat bullshit in bij de carrier en krijg je een mailtje met je key. Het programma kan dan niet verstuurd worden, maar dat had je toch al gedownload :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Ik zit net nog eens wat te testen met een wap-test-tooltje onder Linux. Als ik een pagina opvraag via de proxy krijg ik al heel snel:
De pagina is te groot om terug te sturen.
Vreemd, want een pagina van iets meer dan 1000 bytes pakt bij wel. Ga ik naar een pagina van 1600 bytes dan krijg ik direct deze melding terug.

Zo te zien is het een 'bugje' of feature in het stukje code wat ik gebruik. Mijn telefoon kan bepaalde pagina's wel gewoon oproepen, dus de limiet moet ergens in de request zitten. Straks maar eens de pakketjes met elkaar vergelijken ;)

[ Voor 27% gewijzigd door eborn op 29-04-2004 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchel
  • Niet online
weet iemand de instellingen voor de motorola v600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
eborn schreef op 29 april 2004 @ 09:26:
[...]
Gewoon een kopie maken van alle gegevens in je WAP-connectie en dan de APN naar 'internet' (zonder quotes) zetten. Klaar!
thx dat werkte, ik heb het niet veranderd bij mn wap connectie maar bij mn gprs connectie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
over die proxy van orange. ik had een wap site die alle gegevens van je connectie uitleest. daarin stond in dat het via een proxy van euronet ging via squid.

dus het merk proxy is squid

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pven schreef op 29 april 2004 @ 13:04:
[...]

Ok... dus gewoon de verkeerde telefoon gekocht :( (p800)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friebo
  • Laatst online: 08:22
Is het echt noodzakelijk om een toestel te hebben die World ondersteund? Volgens Orange was het niet mogelijk voor de V600 om World in te schakelen, alleen heb ik Vodafone Live er wel op gehad (zelfde principe toch?)

Is het niet mogelijk om het toch te activeren, en dan gewoon handmatig de instellingen er in te kloppen?

P.S. Weet iemand of Orange de V600 überhaupt wel gaat ondersteunen? Ik was namelijk om een abbo te nemen, maar dat is dan ook niet echt zinvol....

Er zijn grenzen... En die moeten gesloten worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchel
  • Niet online
ik heb v600 en ze hebben het geactiveerd er is 6 euro afgehaald van mijn world account. Dus ik denk dat ie werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friebo
mitchel schreef op 01 mei 2004 @ 22:45:
ik heb v600 en ze hebben het geactiveerd er is 6 euro afgehaald van mijn world account. Dus ik denk dat ie werkt :)
denk? Zou je het misschien ook kunnen proberen (m.a.w. Kan je op wap.orange.nl/colour komen, en dan wat pagina's bekijken?) Gaat het GPRS Icoon ook aan? (die blokjes naast de netwerk sterkte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:56
Ik heb een V525@600 en ik ga er van uit dat het om dezelfde instellingen gaat als voor een V600.

Voor Orange World heb ik deze instellingen gebruikt. Als http://wap.orange.nl/colour/ als startpagina gebruikt zegt ie wel dat het toestel niet wordt ondersteunt, maar je wordt wel doorverwezen naar 'Wap' (dat is dan http://wap.orange.nl/) en dan kom je op een soortgelijke startpagina. Het GPRS-icoontje wordt trouwens wel actief.

Voor Orange mail heb ik deze instellingen gebruikt en die werken prima.

TRIPLETS_G_0B.09.35R
Flex SE6452AXXP10F9
Lang 0039

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
laurens0619 schreef op 01 mei 2004 @ 00:00:
over die proxy van orange. ik had een wap site die alle gegevens van je connectie uitleest. daarin stond in dat het via een proxy van euronet ging via squid.

dus het merk proxy is squid
Volgens mij ondersteund Squid geen WAP (maar ik kan me vergissen). Ik denk eerder dat de WAP proxy die ze gebruiken de pagina's ophaalt bij hun eigen proxy (Squid).

Iets anders. Heeft iemand wel eens cookies doorgegeven via Orange World? Ik ben zelf een pagina aan het maken, maar wat ik ook probeer: mijn T610 lijkt de cookies niet op te slaan. Terwijl er in het menu wel een optie voor is (Cookies: allow o.i.d.) Daarom heb ik het vermoeden dat cookies niet door de proxy komen. Helaas is het nogal lastig te debuggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Friebo schreef op 01 mei 2004 @ 23:27:
denk? Zou je het misschien ook kunnen proberen (m.a.w. Kan je op wap.orange.nl/colour komen, en dan wat pagina's bekijken?)
Orange checkt op User agent bij het verbinden met de Orange World site. Dus ook al zou je mobiel het aankunnen, als hij niet in de lijst met geldige user-agents staat kom je er helaas niet op.

Je kan dan wel gewoon alles doen, maar niet op de Orange site.

[ Voor 9% gewijzigd door eborn op 02-05-2004 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eborn schreef op 02 mei 2004 @ 11:56:
[...]
Volgens mij ondersteund Squid geen WAP (maar ik kan me vergissen). Ik denk eerder dat de WAP proxy die ze gebruiken de pagina's ophaalt bij hun eigen proxy (Squid).

Iets anders. Heeft iemand wel eens cookies doorgegeven via Orange World? Ik ben zelf een pagina aan het maken, maar wat ik ook probeer: mijn T610 lijkt de cookies niet op te slaan. Terwijl er in het menu wel een optie voor is (Cookies: allow o.i.d.) Daarom heb ik het vermoeden dat cookies niet door de proxy komen. Helaas is het nogal lastig te debuggen.
De WAP proxy geeft volegns mij idd geen cookies door. In m'n p800 heb ik het aanstaan, maar bijvoorbeeld Squirrelmail wil niet openen. Werk ik via de Internet APN (overigens dan met Opera ipv SE browser) dan komt de cookie er wel doorheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Anoniem: 14065 schreef op 02 mei 2004 @ 14:49:
De WAP proxy geeft volegns mij idd geen cookies door. In m'n p800 heb ik het aanstaan, maar bijvoorbeeld Squirrelmail wil niet openen. Werk ik via de Internet APN (overigens dan met Opera ipv SE browser) dan komt de cookie er wel doorheen...
Dat vermoeden had ik dus al. Maakt het wel moeilijker om sessies te behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

eborn schreef op 02 mei 2004 @ 11:58:
[...]
Orange checkt op User agent bij het verbinden met de Orange World site. Dus ook al zou je mobiel het aankunnen, als hij niet in de lijst met geldige user-agents staat kom je er helaas niet op.

Je kan dan wel gewoon alles doen, maar niet op de Orange site.
Een jaar geleden had ik daar met mijn (toen nog niet ondersteunde) Siemens S55 geen last van. Wel kon ik bijv niet in mijn fotoalbum komen. Maar die wap portal van Orange is niet echt boeiend. Gewoon je eigen portal creëeren of een hoop favorieten in je toestel proppen zoals ik heb gedaan.
Helaas kan je wel niet gebruik maken van sommige Orange functies zoals GPRS data verbruik, fotoalbum en e-mail via wap. Al weet ik niet zeker meer ofdat je dat laatste ook via de (oude) wap portal ook kunt bereiken.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friebo
Bedankt voor de reacties, zal het alsnog laten activeren. Eerst nieuw beltegoed kopen... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Sinds ik het juiste wachtwoord voor ICQ in heb getikt in IM+, krijg ik iedere keer (nadat ik verbinding hen gemaakt met ICQ) de melding 'Unable to run application'. Hierna wordt het programma afgesloten.

Ben ik de enige met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchel
  • Niet online
pven schreef op 02 mei 2004 @ 23:15:
Sinds ik het juiste wachtwoord voor ICQ in heb getikt in IM+, krijg ik iedere keer (nadat ik verbinding hen gemaakt met ICQ) de melding 'Unable to run application'. Hierna wordt het programma afgesloten.

Ben ik de enige met dit probleem?
gebruik jij voor de applet internet access of gewoon apn: wap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Momenteel gebruik ik 'IM+ for Java Phones and PDAs Basic version' (de demo). Ik wil dit programma kopen, maar nu de trial er al de geest aan geeft, krab ik nog ff extra achter mijn uren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel

Stoffel

pven schreef op 02 mei 2004 @ 23:35:
Momenteel gebruik ik 'IM+ for Java Phones and PDAs Basic version' (de demo). Ik wil dit programma kopen, maar nu de trial er al de geest aan geeft, krab ik nog ff extra achter mijn uren.
Zoals ik al eerder zei werkt de volledige versie iig (trial heb ik niet met ICQ getest) nagenoeg perfect. :) Ik heb tot nu toe 1x meegemaakt dat het programma er mee ophield, en dat dicht ik eigenlijk meer aan Nokia dan IM+ toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112293

Nu heb ik de topic compleet gelezen maar het klinkt me allemaal veel te complex. In heb een Notebook en wil daarmee Internetten. Hiertoe heb ik speciaal een Nokia 6310i behorend bij een Free30 abonnement genomen omdat hierin een modem zit. Ik begrijp dat ik Orange World moet acktiveren en dan van de 30 Euro 6 Euro kwijt ben aan abonnements kosten om te kunnen internetten. Blijkbaar puur om het modem te kunnen gebruiken.

Kan ik hiermee nu gewoon zo'n 0676 nummer bellen van een wilekeurige internet provider of niet ? En dan gewoon mijn e-mail ophalen ? En heb ik dan ook nogeens een maximum van 2 MB per maand ? Tjee.... de spam die ik op mijn email krijg is al minstens 1 MB per dag.
Ik dacht dat ik gewoon vrij zou kunnen inbellen tegen gesprekskosten......

Of zijn er betere/goedkopere oplossingen om met mijn Notebook online te gaan en te volledig internetten zoals met een een gewone PC met een modem en een internet account bij bijv. Planet Internet ?

Mvg
Bobbink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Anoniem: 112293 schreef op 03 mei 2004 @ 00:38:
Ik begrijp dat ik Orange World moet acktiveren en dan van de 30 Euro 6 Euro kwijt ben aan abonnements kosten om te kunnen internetten. Blijkbaar puur om het modem te kunnen gebruiken.
Als je gebruik wilt maken van GPRS van moet je inderdaad Orange World activeren. En dat kost je dan 6 euro per maand, welke van je maandelijkse abonnement-tegoed wordt gehaald. Dit heeft echter niets met het modem te maken, maar met de GPRS verbinding en de diensten die via deze verbinding kunnen lopen.
Kan ik hiermee nu gewoon zo'n 0676 nummer bellen van een wilekeurige internet provider of niet ? En dan gewoon mijn e-mail ophalen ? En heb ik dan ook nogeens een maximum van 2 MB per maand ? Tjee.... de spam die ik op mijn email krijg is al minstens 1 MB per dag.
Nee, je haalt nu twee dingen door elkaar. Orange World is een dienst waarmee je flat-fee WAP en volledige internet-toegang over GPRS kunt krijgen. Deze volledige internet-toegang wordt dan inderdaad per MB afgerekent.
Ik dacht dat ik gewoon vrij zou kunnen inbellen tegen gesprekskosten......
Dat kan ook. Dit loopt echter niet via GPRS, waardoor je dus betaald per minuut, in plaats van per MB. De vraag is wat goedkoper is, daar een verbinding via GSM-DATA (normaal inbellen) maar 9,6 kbit/s is. Omgerekend zo'n 1 kbyte/s.
Of zijn er betere/goedkopere oplossingen om met mijn Notebook online te gaan en te volledig internetten zoals met een een gewone PC met een modem en een internet account bij bijv. Planet Internet ?
Nee, helaas niet. Of je moet toevallig toegang hebben tot een groot WiFi netwerk. Zolang dat nog toekomstmuziek is ben je aangewezen op dure en trage inbelverbindingen of iets snellere GPRS/UMTS verbindingen, waarbij je je weer scheel betaald aan dataverbruik.

[ Voor 6% gewijzigd door eborn op 03-05-2004 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchel
  • Niet online
start.e-messenger.net/mobile doet het niet meer bij mij via orange is het geblokeerd? eergister deed hij het nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
mitchel schreef op 05 mei 2004 @ 11:47:
start.e-messenger.net/mobile doet het niet meer bij mij via orange is het geblokeerd? eergister deed hij het nog
De website is sowieso erg instabiel, dus soms kom je er uberhaubt niet op. Heeft volgens mij verder niets met Orange te maken. Het lijkt me sterk dat ze bepaalde sites afsluiten, dan kunnen ze wel aan de gang blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Het zal me niet verbazen dat het iets te maken heeft met de problematiek bij Wanadoo. Ik kan momenteel op m'n Cable Wanadoo (Casema) lijntje ook niet meer bepaalde websites op, terwijl ik bij XS4ALL helemaal geen problemen ondervind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:24
kun je ook orange share gebruiken met prepaid ? of moet je speciaal een abbo hebben ? ik heb nu een orange prepaid en een 3510i

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchel
  • Niet online
kan gewoon dan wordt er 6 euro van je tegeod afgehaald.

Staat ook op orange.nl :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Het is wel jammer dat je de helpdesk van Orange (World) niet per e-mail kunt bereiken. Zal wel vanwege de kosten (of het gebrek aan inkomsten) liggen, maar toch. Ik zou graag willen weten of cookies nou echt niet doorgegeven worden. En als ik met de service desk bel krijg ik natuurlijk eerst 20 minuten iemand aan de lijn die er geen verstand van heeft. En met een normaal 06-tarief tikt dat aardig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65861

eborn schreef op 05 mei 2004 @ 15:42:
Het is wel jammer dat je de helpdesk van Orange (World) niet per e-mail kunt bereiken. Zal wel vanwege de kosten (of het gebrek aan inkomsten) liggen, maar toch. Ik zou graag willen weten of cookies nou echt niet doorgegeven worden. En als ik met de service desk bel krijg ik natuurlijk eerst 20 minuten iemand aan de lijn die er geen verstand van heeft. En met een normaal 06-tarief tikt dat aardig aan.
Je kan ze wel mailen als je inlogt in mijn orange. Maar zul je zien dat ze mailen dat je telefonisch contact moet opnemen :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik heb met dat MSN-proggie zitten spelen en nu zie ik op mijn rekening staan dat ik 300kb heb verbruikt. Dat proggie is het enige waar ik mee heb zitten spelen, voor de rest heb ik alleen maar zitten wappen. Zou dit proggie dan toch dataverkeer van die 2Mb vragen?

Btw: via http://wap.tmf.nl kom ik bij een MSN-wap-site. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Van de Orange site: Van welke andere e-mail services kan ik mail ontvangen in mijn Orange e-mailbox?

In je Orange mailbox kun je ook e-mail berichten uit een aantal andere e-mail accounts ontvangen. Je andere accounts moeten wel POP3 of IMAP4 toegang bieden. Hotmail en Yahoo bieden dit helaas niet. Onder ’opties’ hebben we van een aantal grote e-mail aanbieders de instellingen opgenomen zodat je ze niet zelf hoeft op te zoeken. Je hebt dus alleen je gebruikersnaam en je wachtwoord nodig. Staat jouw e-mail aanbieder er niet bij? Vul dan ook het server adres van jouw e-mail aanbieder in. Als je dit niet weet, kun je dit opvragen bij je e-mail aanbieder.

Alleen... ik kan het nergens vinden :? Heb het enkele weken ergens kunnen instellen (weet alleen niet meer of dit op mijn telefoon of online was) maar nu zie ik het dus nergens meer. Waar kan ik andere pop accounts toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
hemiparo schreef op 12 mei 2004 @ 09:29:
Alleen... ik kan het nergens vinden :? Heb het enkele weken ergens kunnen instellen (weet alleen niet meer of dit op mijn telefoon of online was) maar nu zie ik het dus nergens meer. Waar kan ik andere pop accounts toevoegen?
Via het webmail programma van Orange. Daar zit een kopje 'accounts' o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
dat was hij idd... dank je.

alleen... ik heb ingesteld dat ik een notificatie wil van elke binnengekomen e-mail met naam en onderwerp. Dat werkt bij Orange mail maar van mijn pop mail krijg ik pas een melding als ik inlog. Dan is een sms natuurlijk niet meer nodig... Kan dit anders? (alles doorsturen is natuurlijk geen optie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
hemiparo schreef op 12 mei 2004 @ 11:02:
dat was hij idd... dank je.

alleen... ik heb ingesteld dat ik een notificatie wil van elke binnengekomen e-mail met naam en onderwerp. Dat werkt bij Orange mail maar van mijn pop mail krijg ik pas een melding als ik inlog. Dan is een sms natuurlijk niet meer nodig... Kan dit anders? (alles doorsturen is natuurlijk geen optie)
Misschien popt hij pas als je inlogt. Lijkt me sterk, maar het kan ook een 'bug' zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De vorige keer dat ik die functie gebruikte checkte orange een paar keer(2 ofzo) per dag mijn mailbox. Een keer dat ik mijn mailbox niet geleegd had (al een paar weken niet) zaten er 100den mailtjes in. Ik kreeg toen in 1 ochtend ook 100den smsjes van orange van nieuwe mail berichten, ik ben toen een paar uur bezig geweest om alles uit mijn phone te krijgen, en al die berichten weer te uit mijn orange mailbox te krijgen. Sindsdien heb ik het meer gebruikt voor mijn andere mailboxen.

Ik gebruik nu de onderwerp regel om een url te sturen waar een link in staat naar mijn php server. Zodra er een mailtje binnenkomt, dan wordt er een link doorgestuurd naar mijn orange adres. Vanaf mijn phone kan ik dan op de link klikken en ik heb het mail bericht, inlclusief attachments(tot 300kb) en plaatjes op mijn scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

eborn schreef op 12 mei 2004 @ 11:29:
[...]
Misschien popt hij pas als je inlogt. Lijkt me sterk, maar het kan ook een 'bug' zijn :)
In het begin idd popte hij onregelmatig. Dan weer weken niet, dan eens een keerjte wel. En vanaf oktober/november vorig jaar ofzo popt hij alleen de externe mailboxen als je via wap inlogt. Als je dan een lading mail nog in de andere inbox hebt staan, dan doet hij er in sommige gevallen een dag over om al die waarschuwings sms-jes te sturen. Ook 's nachts!

Ik heb mede om die reden server side ingesteld dat hij alle mail doorstuurd naar mijn orange adres. Zodoende krijg ik direct een sms als ik een mailtje ontvang op mijn externe mail adres.
pven schreef op 11 mei 2004 @ 22:15:
Ik heb met dat MSN-proggie zitten spelen en nu zie ik op mijn rekening staan dat ik 300kb heb verbruikt. Dat proggie is het enige waar ik mee heb zitten spelen, voor de rest heb ik alleen maar zitten wappen. Zou dit proggie dan toch dataverkeer van die 2Mb vragen?

Btw: via http://wap.tmf.nl kom ik bij een MSN-wap-site. :)
Op mijn S55 wel iig. Ik vermoed dat dat ook zo zal zijn op jouw toestel. Alleen het *wappen* zelf is onbeperkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Ch!pY-J schreef op 12 mei 2004 @ 14:41:
Ik heb mede om die reden server side ingesteld dat hij alle mail doorstuurd naar mijn orange adres. Zodoende krijg ik direct een sms als ik een mailtje ontvang op mijn externe mail adres.
Zo doe ik het inderdaad ook. Op die manier kun je ook nog een bepaalde filter aanbrengen. Voor SMS'jes gebruik ik liever een white-list, omdat je dan niet bij elke nieuwsbrief een berichtje krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
ben er in ieder geval achter dat het sms versturen alleen werkt als ik inlog... en dan dat hoeft dus niet meer. Hoe kan ik instellen dat ik toch een smsje krijg? Gewoon een regel in Outlook Express maken dat alles doorgestuurd wordt? Moet ik wel de pc altijd aan laten staan en dat ik ook niet alles.

Het liefst zou ik op een of andere manier een smsje krijgen met de afzender en onderwerp en dat ik daar op kan klikken (als ik wil) om het mailje te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
  • Laatst online: 05-06 14:32
Volgens mij klopt het idd dat als je via Orange World gaat e-messengeren, het niks kost.

Heb net effe een paar berichtjes gestuurd (Nokia 7250i) en daarna op mijn overzicht gekeken en er staan geen kosten op.
Als ik het goed begrijp maak ik dan gebruik van WAP via GPRS en kost dat dus niks :D dan kan ik in de trein e.d lekker online blijven zonder kosten.

Hoor net van iemand: http://www.tipic.com/
ondersteunde telefoons staan er ook bij.

[ Voor 12% gewijzigd door j_bos op 13-05-2004 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
j_bos schreef op 12 mei 2004 @ 23:42:
Volgens mij klopt het idd dat als je via Orange World gaat e-messengeren, het niks kost.
Zolang je nooit 'internet' als APN invult betaal je niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
Hm ik zat nu eens te kijken maar ik kan ipv GPRS ook CSD gebruiken..
Kost dat nog extra geld? Of word dat van je MB's afgerekend? kan het op de site nie vinden en het zou weer een stapje sneller moeten zijn als GPRS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82206

CircuitSwitchedData is gewoon inbellen per minuut en is max 9,6 kb/s. Duurder en langzamer dus.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 82206 op 17-05-2004 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
Hm ja maar telefoon ondersteund wel HSCSD (High-Speed Circuit-Switched Data).. weet alleen niet of Orange dat ook doet, maar als het inbellen is is het sowieso niet interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82206

HSCSD werkt niet in Nederland. Niet met Orange maar ook niet met 1 van de andere netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:08

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

IK heb heel wat topics e.d. doorgespit maar ik kan een aantal dingen toch niet goed terug vinden: Ik heb een 7650 met Opera, maar hoe stel ik dan die prxy in zodat ik of toch inet pagina's kan openen of toch kan wappen via opera ? (met WAP profiel). Ik probeer dus 10.250.255.188 poort 9201 maar dat lukt niet.
Pagina: 1 2 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.