[GPRS/UMTS] Orange World

Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste
Acties:
  • 32.681 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 09:56
Ik heb bij wap proxy achter 10.250.255.188 dit er achter gezet :5080
daarnaast heb ik WAP gewijzigd in HTTP ook bij wap proxy

Edit:
Ik vermoed dat de streaming audio langs het Internet Protocol van Orange gaat...

[ Voor 27% gewijzigd door DaJohn op 28-01-2005 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:50

Vuvuzela

My spire is forming

Hihi heb sinds gister een C500 dus nu na 1 dag moet ik al voor 146 KB bijbetalen..
Maar ik heb eigenlijk alleen een beetje gemsn't.. Verbruikt msn zoveel dan?

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07 14:43
MCK schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 19:09:
Hihi heb sinds gister een C500 dus nu na 1 dag moet ik al voor 146 KB bijbetalen..
Maar ik heb eigenlijk alleen een beetje gemsn't.. Verbruikt msn zoveel dan?
Volgens mij maakt MSN ook periodiek verbinding, dus het zou best kunnen. En tja, 2MB is natuurlijk enorm weinig. Met een beetje ADSL verbinding heb je dat in 10 seconden verbruikt :) Ik zou MSN lekker via een webinterface doen. Is gratis en soms net zo snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
Orange World + Magician : ( (pocketpc)

Hello Guys,

Ik ben nu ongeveer een hele dag bezig geweest om orange world op mijn pocketpc i-mate - werkend te krijgen. Ik weet niet wat ik fout doe maar heeft iemand hier de instellingen voor me welke ik moet invullen? Ik krijg steeds de melding:

The answering modem had disconected to check your connection settings and change them if needed tap settings.

Misschien dat iemand de instellingen weet, heb heel got liggen lezen ook op het world topic maar ik kom er maar niet uit : ( Thnx guys

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Laatst online: 06-07 14:19
eborn schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 11:12:
Heeft er iemand al met succes een http tunnel over de Orange proxy op weten te zetten? Ik ben sinds dinsdag in het bezit van een Ipaq HX4700 en zou daar graag op kunnen SSH'en. Uiteraard Flat-fee ;) Surfen via de HTTP proxy gaat vlekkeloos, behave natuurlijk voor de geblokkeerde filetypes.
Toen ik vorig jaar in het ziekenhuis lag is het mij gelukt icm mijn laptop. httport gedraaid, een public proxy ingetypt en voila. Werken. Lekker mijn mail opgehaald ed. Moet wel zeggen dat het wel onnoemelijk traag is; maar goed, je hebt de tijd als je in het ziekenhuis ligt.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:23

XanderDrake

Build the future!

Vraagje
Heeft iemand al Opera op de SPV C500 aan de praat gekregen incombinatie met de " Orange World exploit"? En dan de grote vraag: hoe heb je dat gedaan :)?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Krypt schreef op maandag 31 januari 2005 @ 07:20:
Toen ik vorig jaar in het ziekenhuis lag is het mij gelukt icm mijn laptop. httport gedraaid, een public proxy ingetypt en voila. Werken. Lekker mijn mail opgehaald ed. Moet wel zeggen dat het wel onnoemelijk traag is; maar goed, je hebt de tijd als je in het ziekenhuis ligt.
Ik heb geen HTTPort binary voor de PocketPC kunnen vinden. Maar wat wel een optie is: jvm installeren en jhttptunnel gebruiken. Dit is een Java-implementatie van het httptunnel pakket (htc en hts). Voordeel hiervan is dat ik gewoon mijn linux server kan gebruiken als endpoint.

Tot op heden is het nog niet gelukt om een geldige connectie te krijgen. Ik zie dat mijn Ipaq via Orange op mijn server komt en er wordt ook data teruggestuurd. Maar die krijg ik vervolgens niet meer binnen. Met een beetje debuggen moet het wel een werkbare oplossing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136027

Sinds vanmiddag heb ik Orange World aanstaan. Helaas werkt het niet....

Ik heb na een half uur mijn telefoon uit en aan gezet, er verscheen toen zo'n blokje met een G in beeld (dat had ik eerst niet, dus het leek me dat het zou moeten werken). Echter... mooi géén internet.
Ik heb een SPV C500, dus alle instellingen zouden goed moeten staan. Voor de zekerheid toch nog even opnieuw de instellingen gedownload, maar dat maakte niks uit.
Als ik een pagina o.i.d. probeer op te vragen krijg ik steeds de melding:
FOUT
Kan geen verbinding maken. Controleer of u toegang hebt tot het netwerk en probeer het opnieuw.

Ben ik nou gewoon te ongeduldig en moet ik nog een poosje wachten? Is er in Den Haag/Rijswijk gewoon geen verbinding te krijgen? Of zou het nog iets anders kunnen zijn? Iemand any idea?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-07 22:09

Flappiewappie

Hier nog meer

heb sinds vandaag (woensdag) orange world,jeej. maar ik snap niet echt de grens tussen flat-fee en wat in die 2mb bundel zit, ik bedoel, is alles wat je doet op je mobiel gratis? en geld die bundel alleen als je hem op je laptop aansluit en dan gaat zitten internetten? want als ik wap op mn mobiel wap ik via gprs, krijg ik het idee (aan de snelheid te zien).

dus wat is nou flat fee, en wat is nou die bundel (extra betalen), ik heb ff snel het topic door gelezen maar ik word er niet veel wijzer van.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Het is heel simpel. Orange heeft 2 APN's, 2 portals waarmee je kunt connecten. Via de "wap APN" of via het "internet APN". Dit kun je instellen bij verschillende GPRS profielen.

Alles via de "wap APN" is flat-fee. Hiervoor moet je wel via een proxy of wapgateway surfen; deze kunt je instellen in de browser van je telefoon (of van je laptop als je via je gsm connectie maakt) of bij sommige telefoons gewoon in het gprs profiel. Je krijgt ook een private ip adres. Bij deze connectie is het dus niet mogelijk om directe conectie met internet te hebben (alleen verkeer over poort 80). Wat het verschil is tussen de wapgateway en de proxy kun je ergens in dit topic lezen.

"Internet APN"; hierbij krijg je dus een public ip adres en heb je een voltallig internet connectie, hier kun je dus alles mee doen zoals mail ophalen, RDP connectie, ICQ, MSN etc. Maar dit gaat wel van je 2MB bundel af.

Ik hoop dat het wat duidelijker is.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36388

XanderDrake schreef op maandag 31 januari 2005 @ 12:58:
Vraagje
Heeft iemand al Opera op de SPV C500 aan de praat gekregen incombinatie met de " Orange World exploit"? En dan de grote vraag: hoe heb je dat gedaan :)?
Het is niet zo moeilijk om het aan de praat te krijgen. Standaard wil opera via een proxy server het internet op. We moeten dan alleen de proxy veranderen, dit kan door de opera.ini te wijzigen( deze vind je in \Storage\Application Data\Opera) . Onder het kopje proxy moet je 'HTTP Server' veranderen in 10.250.255.188 en poort 5080. vervolgens kun je lekker downloaden. Er zit alleen nog een beperking op, je kunt geen bestanden downloaden die groter zijn dan 700-800 kb(dit ligt aan opera)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-07 20:35
Ik heb het inmiddels ook voor elkaar gekregen om op de laptop flat free te internetten, maar ik vroeg me af, is dit dan ook geldig in het buitenland? Dat is tenslotte het meest interessante voor mij, maar ik vrees het ergste.
Kan iemand dit bevestigen voor mij?

thx in advance

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

Krypt schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 08:14:
Het is heel simpel. Orange heeft 2 APN's, 2 portals waarmee je kunt connecten. Via de "wap APN" of via het "internet APN". Dit kun je instellen bij verschillende GPRS profielen.

Alles via de "wap APN" is flat-fee. Hiervoor moet je wel via een proxy of wapgateway surfen; deze kunt je instellen in de browser van je telefoon (of van je laptop als je via je gsm connectie maakt) of bij sommige telefoons gewoon in het gprs profiel. Je krijgt ook een private ip adres. Bij deze connectie is het dus niet mogelijk om directe conectie met internet te hebben (alleen verkeer over poort 80). Wat het verschil is tussen de wapgateway en de proxy kun je ergens in dit topic lezen.

"Internet APN"; hierbij krijg je dus een public ip adres en heb je een voltallig internet connectie, hier kun je dus alles mee doen zoals mail ophalen, RDP connectie, ICQ, MSN etc. Maar dit gaat wel van je 2MB bundel af.

Ik hoop dat het wat duidelijker is.
hej vet, maar ik gebruik als apn adres; wap. dus alles is gratis? hoe kan het dan dat ik binnen 10 seconde 150kb binnen haal? dat moet toch via gprs? en wat is het voordeel van via gprs verbinden?

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Anoniem: 36388 schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 09:45:
[...]

Het is niet zo moeilijk om het aan de praat te krijgen. Standaard wil opera via een proxy server het internet op. We moeten dan alleen de proxy veranderen, dit kan door de opera.ini te wijzigen( deze vind je in \Storage\Application Data\Opera) . Onder het kopje proxy moet je 'HTTP Server' veranderen in 10.250.255.188 en poort 5080. vervolgens kun je lekker downloaden. Er zit alleen nog een beperking op, je kunt geen bestanden downloaden die groter zijn dan 700-800 kb(dit ligt aan opera)
dank u!
_/-\o_

Ga het proberen vanaaf

[edit]
Ik heb gelezen dat Opera ook Gmail webmail ondersteunt. Is dat dus ook gratis? zooo, dat zou ff geil zijn! :)

[ Voor 10% gewijzigd door XanderDrake op 03-02-2005 12:58 ]

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122133

Mouki_9 schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 12:14:
Ik heb het inmiddels ook voor elkaar gekregen om op de laptop flat free te internetten, maar ik vroeg me af, is dit dan ook geldig in het buitenland? Dat is tenslotte het meest interessante voor mij, maar ik vrees het ergste.
Kan iemand dit bevestigen voor mij?

thx in advance
GPRS'en op je mobiel is ook niet gratis in t buitenland, dus gprs'en via je mobiel ook niet ;)

op de orange site kun je wel vinden wat t kost, je zult schrikken vertel ik je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Flappiewappie schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 12:23:
[...]

hej vet, maar ik gebruik als apn adres; wap. dus alles is gratis? hoe kan het dan dat ik binnen 10 seconde 150kb binnen haal? dat moet toch via gprs? en wat is het voordeel van via gprs verbinden?
Ik begrijp je vraag niet helemaal. Hoe je in 10seconden 150KB kunt downloaden? Het is opzich wel veel, maar compressie doet ook een hoop. Maar het heeft oa te maken met de GPRS classe van je telefoon, je bereik en de beschikbare timeslots op de mast waar je aangemeld bent.

Normaal zit de snelheid om en nabij de 5KB/s; en ja, dat is dan via GPRS. Het voordeel via gprs? Het is sneller, en je betaald per KB en niet per minuut. maw; je kunt GPRS zo lang als je wilt aan laten staan en het hoeft je niets te kosten terwijl je wel met het internet verbonden bent.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135708

Ik heb net een paar dagen een SPV C500 en hiervoor een nokia 3310. Dus nog nooit gewapt oid. Nu heb ik een abo genomen zonder Orange World. Ik wou eerst even lezen wat dit nou precies is voordat ik ja zeg.

Nu lijkt het me best wel leuk om wat te spelen met het wappen, email ed. voordat ik een abo hierop neem. In alle voorgaande pagina's (koste heel wat uurtjes om deze te lezen, was soms wat duf en slaperig, dus mischien heb ik eroverheen gelezen), gaat men er volgens mij van uit dat er dus standaard een Orange World abo aanwezig is. Zodat dit maar 6 euri per maand kost en niet meer. En dan heb ik het over het maken van alle instellingen.

Kun je ook wap pagina's bezoeken zonder Orange World. Al betaal je dan mischien iets meer, het is voor mij enkel om te kijken, is het wat? Wat zijn dan mijn instellingen.

Nu krijg ik steeds de melding dat er geen verbinding te maken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Zoals je het nu verteld wil je een connectie maken via CSD; gewoon inbellen dus.

Op de orange site staan hier de instellingen voor. http://www.orange.nl/mijnorange/tools/wap.php

Bij je Network Management kun je een extra verbinding toevoegen; hier moet je die info die op de orange site staan invullen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
homepage
http://wap.orange.nl/       
de andere instellingen
verbinding      tijdelijk
beveiligen/security         uit
drager/bearer       data
inbelnummer         +31628500666
IP adres        010.250.255.188
legalisatie type        normaal
type dataomroep/verbindingstype         ISDN/digitaal
snelheid dataomroep / baud rate         9600
port / IP-aansluiting       9201
disconnect/lingertijd/idle time out         300
gebruikersnaam      +316, gevolgd door de 8 cijfers van uw mobiele telefoonnummer
wachtwoord      PASSWORD (in hoofdletters)

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zal het straks eens proberen. Wat ik trouwens wel grappig :'( vindt, of eigenlijk niet, je kunt de instellingen ook naar je telefoon laten sturen. :*) HANDIG, dacht ik. :'( Niet dus, de SPV C500 staat er niet tussen.

Nu alleen de plek even zoeken, waar ik deze gegevens kan invullen. Ik dacht bij Instellingen -> Gegevensverbinding, maar nee, niet daar.

Even verder zoeken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het gaat iets beter maar nog niet goed. Ik heb eerste gekozen voor
* Instellingen
* Gegevensverbindingen
* Menu
* Verbind. bewerken
* Inbelverbinding
Hier heb ik een verbinding toegevoegd met de naam 'inbelwap'. De gegevens zijn:
Maakt verbinding met: WAP-network
Telefoonnummer: +31638541899
Gebruikersnaam: +316<laatste 8 mobielnummer>
Wachtwoord: PASSWORD
Domein: <leeg gelaten>

Hierna heb ik bij
* Instellingen
* Gegevensverbindingen
de WAP-verbinding gezet op: 'inbelwap'.

Internet explorer opgestart. Bij de opties heb ik automatisch detecteren uit staan en netwerk op WAP-netwerk staan.
Als ik nu naar de site wap.orange.nl of pda.tweakers.net ga krijg ik de melding: Pagina niet gevonden.

Inloggen lukt dus volgens mij wel. Hij vindt alleen geen pagina's. Waar gaat het dan fout. Wat vergeet ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122550

[ Voor 103% gewijzigd door Anoniem: 122550 op 07-02-2005 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122550

[quote]DaJohn schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 18:44:
Ik heb bij wap proxy achter 10.250.255.188 dit er achter gezet :5080
daarnaast heb ik WAP gewijzigd in HTTP ook bij wap proxy
quote]

ik kreeg vorige maand alsnog de gprs kosten in rekening gebracht voor de MB's die ik had verbruikt voor surfen buiten Orange-world via " apn = wap " over gprs.

Ook in Duitsland is dit aan de gang:

http://www.telefon-treff....3&perpage=15&pagenumber=1

Dus kijk uit zou ik zeggen.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 122550 op 07-02-2005 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Als ze het op die manier gaan spelen moeten ze gewoon die proxy dichtzetten :) Ik weet niet precies hoe de regels zijn, maar ze hebben niet voor niets die scheiding gemaakt. Als ze echt binnen APN=WAP geld gaan rekenen wordt het er niet duidelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou het een heel domme stap vinden van orange als ze zo zouden reageren als O2 in duitsland.

De operators weten nu al niet hoe ze UMTS aan de man moeten brengen en video-calling is gedoemd om te mislukken. Het enige wat dan overblijft is het downloaden van muziek en informatie.

Als Orange dit toe blijft staan, zal bij de uitrol van UMTS de vraag veel groter zijn, dan wanneer je klanten pest, en dreigt met hoge rekeningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djgear17
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-10-2022
Ook ik heb orange world via de PC lopen zonder dat het van me 2MB afgaat, kan bijn alles bekijken, uitgezonderdt http://www.google.nl Deze wi hij dan gaan downloaden en hotmail, krijg ik acces dienid.. Daarnaast heb ik een medewerker van Orange gesproken, en die zegt dat dit nog maar een beperkte tijd mogelijk is...voordat je ook hier voor gaat betalen, hoe en wanneer? Geen idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

waarom kan ik geen plaatjes van mijn webspace downloaden :( andere links naar plaatjes op internet doet t' wel ;(

krijg een : kan startpagina niet vinden, foutmelding

Hier staat wat

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:47

Bob Popcorn

Plop!

Orange World + SE S700i :)

Ik kon op mijn oude telefoon (T610) gewoon mailen icm GPRS. Nu probeer ik het met dezelfde instellingen maar kan hij de server niet vinden. Hij blijft zoeken tot een timeout. Iemand bekend met dit probleem? Ik had het ook bij mijn T610 maar ik weet niet meer hoe ik dit opgelost heb.... :(

Kan niet stoppen met ontploffen!

• Krypt
djgear17 schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 12:51:
Daarnaast heb ik een medewerker van Orange gesproken, en die zegt dat dit nog maar een beperkte tijd mogelijk is...voordat je ook hier voor gaat betalen, hoe en wanneer? Geen idee...
Hmm. dat wordt moeilijk denk ik. Nieuwere telefoons maken gebruik van een proxy ipv een wapgateway (WAP specs).. dus die proxy hebben ze gewoon nodig als ze wap content door willen laten. En als ze een proxy hebben, dan kun je ook gebruik maken van je browser.

Het enige wat ze kunnen doen (behalve het afsluiten van de wap apn) is de proxy verder knijpen; kleinere bestanden, minder filetypes. Het slimste wat ze zouden kunnen doen is bepaalde browser id's blocken; maar met een paar registry edits kom je er ook zo weer op..
Bob Popcorn schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 11:32:
Orange World + SE S700i :)

Ik kon op mijn oude telefoon (T610) gewoon mailen icm GPRS. Nu probeer ik het met dezelfde instellingen maar kan hij de server niet vinden. Hij blijft zoeken tot een timeout. Iemand bekend met dit probleem? Ik had het ook bij mijn T610 maar ik weet niet meer hoe ik dit opgelost heb.... :(
Handig om te weten wat je ingesteld hebt. met zo weinig info kunnen we weinig.

[ Voor 25% gewijzigd door Krypt op 10-02-2005 12:22 ]

Pvouput live

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Krypt schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 12:20:
[...]

Protocol: IMAP4
Server inkomend: imap.orange.nl
Inkomende poort: 143
Codering: Uit
Login: (emailalias is vali[at]orange.nl, ik neem aan dat mijn inlognaam het gedeelte voor de @ is?) vali
Passwd: Duh...
Uitg. server: smtp.orange.nl
Uitg. poort: 25
Emailadres: vali[at]orange.nl

• djgear17
Krypt schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 12:20:
[...]

Hmm. dat wordt moeilijk denk ik. Nieuwere telefoons maken gebruik van een proxy ipv een wapgateway (WAP specs).. dus die proxy hebben ze gewoon nodig als ze wap content door willen laten. En als ze een proxy hebben, dan kun je ook gebruik maken van je browser.

Het enige wat ze kunnen doen (behalve het afsluiten van de wap apn) is de proxy verder knijpen; kleinere bestanden, minder filetypes. Het slimste wat ze zouden kunnen doen is bepaalde browser id's blocken; maar met een paar registry edits kom je er ook zo weer op..

[...]
Telefoon gprs instelling overgehaald naar de PC(apn=wap), daarna via internet explorer/firefox automatisch
detecteren uitgeschakeld, en bij proxyserver het volgende ingetikt:010.250.255.188:5080

Btw wat is verschil tussen poort 5080 en 9201?

• Krypt
de 5080 is de proxy, 9201 is de wapgateway.

@Vaal: Let erop dat je ww volledig in hoofdletters moet staan.

[ Voor 44% gewijzigd door Krypt op 10-02-2005 14:50 ]

Pvouput live

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Krypt schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 14:48:

Heb ik geprobeerd, lower case, upper case, nietsd werkt. Staat nu in upper case btw. Ik bel vanmiddag de klantenservice wel even.

• djgear17
Krypt schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 14:48:

Dan doe ik het toch goed zo?? kost geen cent dan? vraag me wel af, omdat via internet explorer je zo veel kb binnenhaalt of dat nog wat gaat kosten of kennen ze via apn wap geen datalimiet?

• djgear17
Weet iemand trouwens of er een email-acount ergens aan te maken is, zonder dat je internet acces gaat? want alles email acount die ik probeer te die probeer te krijgen krijg ik wel weer een http fout...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
email moet je ophalen via de internet apn; via de wap apn lukt dat niet omdat je geen connectie kunt maken via die poorten. Wat je wel kunt doen is browsen naar mail2web.com; kun je je mail webbased lezen.

Wat overigens ook nog werkt is, als je met je computer via GPRS connectie maakt met Orange World (WAP Apn) en dan httport configureert, dan kun je wel mail ophalen via pop en imap.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djgear17
En die vele mb's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Zoals al eerder aangegeven; wap apn is flatfee (of je nu de proxy of wapgateway gebruikt maakt geen drol uit), internet apn is 2mb bundel, buiten de bundel=betalen.

Probeer het gewoon uit; vraag dan je GPRS data status op via de orange site en kijk wat het doet.

[ Voor 14% gewijzigd door Krypt op 11-02-2005 09:22 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djgear17
Krypt schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 09:22:
Zoals al eerder aangegeven; wap apn is flatfee (of je nu de proxy of wapgateway gebruikt maakt geen drol uit), internet apn is 2mb bundel, buiten de bundel=betalen.

Probeer het gewoon uit; vraag dan je GPRS data status op via de orange site en kijk wat het doet.
Dat snap ik, maar ook via de apn "WAP" maakt je ontzettend veel dataverkeer, ik snap niet dat Orange het vele gebruik van 100-drden mb's gewoon doorlaat (toelaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Ik ook niet, maar is dat iets wat je moet afvragen? Ik heb al tientallen mb's gedownload met die connectie. Lekker als ik in een hotelletje zit als ik weer eens voor het werk naar de andere kant van nederland mag gaan. In 1 avondje ros ik er zo wel een mbtje of 10 doorheen; nooit geen problemen mee gehad.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djgear17
Krypt schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 14:01:
Ik ook niet, maar is dat iets wat je moet afvragen? Ik heb al tientallen mb's gedownload met die connectie. Lekker als ik in een hotelletje zit als ik weer eens voor het werk naar de andere kant van nederland mag gaan. In 1 avondje ros ik er zo wel een mbtje of 10 doorheen; nooit geen problemen mee gehad.
En hoe lang doe jij dit al dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djgear17
Voor zover ik weet is na een uurtje me datateller al op 1.500.500 bytes. bv, alleen als je bv. echt site gaat bekijken met veel foto's of dergelijke, bv games site die veel popups hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Ik doe dit al een jaar ofzo. Toen met mijn Nokia 6600 en nu met mijn SPV M1000.

Laatst had ik een rekening dat ik 40MB met Orange World had gedownload. Maar goed, wordt nu wel een erge slowchat en erg offtopic.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djgear17
Krypt schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 14:47:
Ik doe dit al een jaar ofzo. Toen met mijn Nokia 6600 en nu met mijn SPV M1000.

Laatst had ik een rekening dat ik 40MB met Orange World had gedownload. Maar goed, wordt nu wel een erge slowchat en erg offtopic.
Via APN "wap" Dus je moest wel betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Ja, via WAP apn; nope niet betalen; 40MB gedownload -> kosten 0,00

MRwinlex heeft ook zo'n rekening gehad.
[rml]MRwimlex in "[ GPRS] Orange World"[/rml]

[ Voor 84% gewijzigd door Krypt op 11-02-2005 15:26 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djgear17
Ha, oke, hopen dat ik dat met me 1 gigabyte niks hoef te betalen, tenminste als da het verbuik is, want ik ben niet zo goed op die biytes,mb's ect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65861

Bij mij werkt t ook, alleen jammer dat radio 538 streamen niet zonder schokken gaat :+
Kunnen we OW niet een beetje "opvoeren" haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46999

djgear17 schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 14:59:
Ha, oke, hopen dat ik dat met me 1 gigabyte niks hoef te betalen, tenminste als da het verbuik is, want ik ben niet zo goed op die biytes,mb's ect.
Bij 1GB zal Orange echt wel maatregelen treffen. Jij had een verbruik van 1.500.500 bytes, dat is 1.500.500 / 1024 = 1465 KB (kilobyte), oftewel 1465 / 1024 = 1,4 MB (megabyte).
Om 1 GB (=1024 MB) te downloaden via GPRS (max. is ong. 5 KB/s) moet je 1024 x 1024 / 5 = 209.715 sec. continue downloaden op max. snelheid. Dat is ruim 58 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
Weet iemand misschien waar je via gprs dus 538 kan beluisteren? of yorin (dus stream) etc. en waar je tv kunt kijken of videos? (stream natuurlijk)

thank you!

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65861

Ja dat kan via www.radio538.nl/538/mobile/pda/index.jsp

Dan kan je klikken op luisteren, alleen gaat dat niet lekker. HIj stopt om de 5 sec voor een paar seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djgear17
Anoniem: 46999 schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 15:12:
[...]
Bij 1GB zal Orange echt wel maatregelen treffen. Jij had een verbruik van 1.500.500 bytes, dat is 1.500.500 / 1024 = 1465 KB (kilobyte), oftewel 1465 / 1024 = 1,4 MB (megabyte).
Om 1 GB (=1024 MB) te downloaden via GPRS (max. is ong. 5 KB/s) moet je 1024 x 1024 / 5 = 209.715 sec. continue downloaden op max. snelheid. Dat is ruim 58 uur.
Denk je dat? Ze kunnen de Data van het apn "WAP niet zelf bekijken, die zie je alleen later terug op de rekening... Dus weten ze ook niet of de gebruiker hoge kosten maakt... Daarom is die data teller in het leven geroepen en alleen voor het apn "INTERNET" bestemd... Deze kunnen ze ook bij de afdeling TECHNICAL van ORANGE zien...Als hier bijv die 1042 MB op staat dan gaat er wel een Alarmbel rinkelen... En wordt de gebruiker hiervan op de hoogte gesteldt en hoogstwaarschijnlijk dus ook afgesloten....
Dus lijkt het mij ook dat je ongelimiteerd gebruik kunt maken van het apn "wap"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djgear17
Krypt schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 08:23:
email moet je ophalen via de internet apn; via de wap apn lukt dat niet omdat je geen connectie kunt maken via die poorten. Wat je wel kunt doen is browsen naar mail2web.com; kun je je mail webbased lezen.

Wat overigens ook nog werkt is, als je met je computer via GPRS connectie maakt met Orange World (WAP Apn) en dan httport configureert, dan kun je wel mail ophalen via pop en imap.
deze mail werkt helaas niet?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djgear17
Iemand trouwens ervaring met Orange World op de pc? "WAP" Zo ja, hoeveel Mb gebruik je dan
per sessie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djgear17
Toch raar dat via de connectie http: 10.155.255.188:5080 toch bijna 99% http://www sites te bekijken zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ik had een tijdje geleden een post geplaatst om te vragen hoe je Opera Mobile aan de praat krijgt inclusief de Orange World "exploit".
Daar is op gereageerd, ik moest in opera.ini iets veranderen en vervolgens opnieuw proberen.

Nou heb ik deze verandering doorgevoerd, maar ik kan niet op i-net!
Zodra ik pda.tweakers.net invul daaro, dan maakt ie wel GPRS verbinding, maar er komt gewoon nix doorheen. dit probleem had ik al eerder zonder de exploit, Opera lijkt gewoon niet te werken bij mij op mn SPV C500, terwijl zonder/met de exploit IE wel gewoon werkt.

Ik heb nu die Beta, 7.60 dacht ik.
Mijn opera.ini ziet er zo uit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
Opera Preferences version 2.0
; Do not edit this file while Opera is running
; This file is stored in UTF-8 encoding

[User Prefs]
Turbo Mode=0
Opera Directory=\Storage\Application Data\Opera
Home URL=\Storage\Application Data\Opera\Startpage\home.htm
Connect GPRS=1
Automatic RAM Cache=0
Ignore Unrequested Popups=1
Max Direct History Lines=10
Max Global History Lines=10
Max Window History Lines=10
Load Figures=1
Show Figures=1
Warn Insecure Form=0

[State]
Run=0

[RM1]
ttm = 1

[RM2]
ttm = 1

[Security Prefs]
Enable SSL v2=1
Enable SSL v3=1
Enable TLS v1.0=1

[Cache]
Document=500
Figure=500
Cache Docs=1
Cache Figs=1

[Performance]
Max Connections Server=16
Max Connections Total=20
HTTP Error Strategy=2

[Proxy]
Automatic Proxy Configuration URL=
Enable HTTP 1.1 for proxy=1
No Proxy Servers
Use HTTP=1
Use HTTPS=0
Use FTP=0
Use GOPHER=0
Use WAIS=0
Use Automatic Proxy Configuration=0
HTTP Server=10.250.255.188:5080
No Proxy Servers Check=0

Waar kan het aan liggen? moet ik nog iets anders instellen voordat ik Opera Mobile kan gebruiken?
Hoe kan ik Opera sowieso al gebruiken zonder de exploit?

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122133

Hoe kan t elke keer dat mn Telefoon zegt: GPRS modem verbinding beeindigd
?

Ik heb een nokia 6230 en een sitecom usb stikkie.

Heeft iemand enig idee hoe ik die tijd op unlimited oid zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djgear17
Benieuwd wat de rekening wordt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
Hej tweakers!

Ik ben heel erg op zoek naar een HTML Web browser voor de K700i! (orange-branded)

Ik wil namelijk lekker kunnen surfen naar HTML-sites op mn k700i en onder andere mn hotmail kunnen checken en als iemand nog een goed programmaatje weet waarmee je kunt MSN-en en dat op de K700i werkt.. GRAAG!

Wireless Village, de toekomstige MSN voor je mobiel werkt niet

Ik zoek/download me te pletter en ik vind alleen http://www.getjar.com/ goed.. maar als iemand een betere heeft

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
djgear17 schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 15:40:
Toch raar dat via de connectie http: 10.155.255.188:5080 toch bijna 99% http://www sites te bekijken zijn..
ik snap dit niet? waar stel je dat in?

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djgear17
vanpeltje schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 22:52:
[...]

ik snap dit niet? waar stel je dat in?
Bij je internet explorer, bij handmatig proxy instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-07 17:48
XanderDrake schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 23:27:
Ik had een tijdje geleden een post geplaatst om te vragen hoe je Opera Mobile aan de praat krijgt inclusief de Orange World "exploit".
Daar is op gereageerd, ik moest in opera.ini iets veranderen en vervolgens opnieuw proberen.

Nou heb ik deze verandering doorgevoerd, maar ik kan niet op i-net!
Zodra ik pda.tweakers.net invul daaro, dan maakt ie wel GPRS verbinding, maar er komt gewoon nix doorheen. dit probleem had ik al eerder zonder de exploit, Opera lijkt gewoon niet te werken bij mij op mn SPV C500, terwijl zonder/met de exploit IE wel gewoon werkt.

Ik heb nu die Beta, 7.60 dacht ik.
Mijn opera.ini ziet er zo uit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
Opera Preferences version 2.0
; Do not edit this file while Opera is running
; This file is stored in UTF-8 encoding

[User Prefs]
Turbo Mode=0
Opera Directory=\Storage\Application Data\Opera
Home URL=\Storage\Application Data\Opera\Startpage\home.htm
Connect GPRS=1
Automatic RAM Cache=0
Ignore Unrequested Popups=1
Max Direct History Lines=10
Max Global History Lines=10
Max Window History Lines=10
Load Figures=1
Show Figures=1
Warn Insecure Form=0

[State]
Run=0

[RM1]
ttm = 1

[RM2]
ttm = 1

[Security Prefs]
Enable SSL v2=1
Enable SSL v3=1
Enable TLS v1.0=1

[Cache]
Document=500
Figure=500
Cache Docs=1
Cache Figs=1

[Performance]
Max Connections Server=16
Max Connections Total=20
HTTP Error Strategy=2

[Proxy]
Automatic Proxy Configuration URL=
Enable HTTP 1.1 for proxy=1
No Proxy Servers
Use HTTP=1
Use HTTPS=0
Use FTP=0
Use GOPHER=0
Use WAIS=0
Use Automatic Proxy Configuration=0
HTTP Server=10.250.255.188:5080
No Proxy Servers Check=0

Waar kan het aan liggen? moet ik nog iets anders instellen voordat ik Opera Mobile kan gebruiken?
Hoe kan ik Opera sowieso al gebruiken zonder de exploit?

Thx
De ini is volgens mij goed. Je moet niet vergeten om bij instellingen (4) meer (9) gegevensverbindingen (2) bij internet verbinding ook Orange World hebben staan (ipv Internet Acces). Als het goed is staat er nu 2x Orange World in het rijtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djgear17
220 MB verbuik, 0,0 euro, bewijs volgt nog :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139053

eborn schreef op maandag 31 januari 2005 @ 13:20:
[...]
Ik heb geen HTTPort binary voor de PocketPC kunnen vinden. Maar wat wel een optie is: jvm installeren en jhttptunnel gebruiken. Dit is een Java-implementatie van het httptunnel pakket (htc en hts). Voordeel hiervan is dat ik gewoon mijn linux server kan gebruiken als endpoint.

Tot op heden is het nog niet gelukt om een geldige connectie te krijgen. Ik zie dat mijn Ipaq via Orange op mijn server komt en er wordt ook data teruggestuurd. Maar die krijg ik vervolgens niet meer binnen. Met een beetje debuggen moet het wel een werkbare oplossing zijn.
Hallo,

Zou je bovenstaande wat kunnen verduidelijken. Dus welke software voor de PPC en hoe je instellingen hebt gemaakt. Ik kom er niet uit nl.

Andre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Wat verduidelijken; hij geeft toch aan dat die Java httptunnel niet werkt, of iig dat hij 'm niet werkend heeft gekregen.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friebo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-07 01:46
Zou iemand die World op de samsung D-500 werkend heeft, hier de exacte instellingen eens willen posten? Ik krijg namelijk telkens de melding dat de hostnaam niet opgelost kan worden... :/

Edit: tsja.. En dan doettie het natuurlijk in eens wel, blijkbaar de poort niet aangepast.. :X

[ Voor 52% gewijzigd door Friebo op 14-03-2005 17:38 ]

Er zijn grenzen... En die moeten gesloten worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-07 23:41

tijmeng

Panasonic 7J

Ik heb nu de Netfront browser op mn SX1 en dat gaat dus lekker van die 2mb af..

Ik heb nu het volegdne ingesteld:

toegangspunt: Orange WAP
Proxyadres: 010.250.255.188
port: 5080

Zo zou ik dus onbeperkt kunnen inetten zonder dat het me geen zak kost???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 10:22

Jimbolino

troep.com

Ik gebruik op mijn M55 de volgende instellingen om gratis te wappen:

APN: wap
IP: 10.250.255.188
Port: 9201

als je maar geen APN 'internet' invult, dan moet het gratis zijn dacht ik.

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82206

Met de instellingen uit dit topic heb ik Orange World aan de praat op m'n Apple iBook maar als ik voor "wap" kies kan ik uiteraard niet mailen maar als ik voor "internet" kies kan ik weer niet internetten met Safari (maar wel mailen).... Het liefste laat ik alles over "internet" lopen want ik heb geen zin in iedere keer wisselen. Is er iemand die weet wat er mis is en wat ik hieraan kan doen?

Dat programma van Orange zelf vind mijn toestel nooit (via bluetooth) dus daar heb ik helaas niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 19:42
edit:

laat maar ;)

[ Voor 98% gewijzigd door ironx op 02-04-2005 20:57 ]

This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Laatst online: 09:20
Is het nog mogelijk om met laptop gratis te msn'en?

Via mijnmessenger en e-messenger kan ik niet inloggen, zijn er nog alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
je bedoeld zoiets als http://webmessenger.msn.com ?

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
Ja bedoel ik, alleen kan je met deze ook niet inloggen als je via die wap proxy werkt....

Ze zullen het wel geblockt hebben ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46999

De WAP gateway van Orange blokkeert de headers die door een website gebruikt worden om een cookie te zetten. Hierdoor kun je op veel sites niet inloggen als je gebruik maakt van de WAP gateway.

Als je echter al ingelogged bent (via een permanente "log volgende keer automatisch in" cookie) werken dit soort sites echter wel: Orange blokkeert cookies die door jouw browser naar de server terug gestuurd worden dus niet.
Helaas biedt niet elke website zo'n optie.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 46999 op 11-04-2005 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
Ah ok dat is duidelijk moet ik dat eens vanaf thuis proberen met webmessenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07 22:44
Vraagje,

Als ik met mijn M500 een Orange World verbinding maak en de site: pda.planet.nl of pda.startpagina.nl bezoek valt dat dan binnen Orange World of gaat dat van mijn 2Mb bundel af?

Anders gezegd, alle verbindingen die ik maak en sites die die ik bezoek via de Orange World Connection gaat niet af van mijn 2Mb bundel?

Verhaal:
Ik bezoek regelmatig mijn webmail via pda.planet.nl en maak daarbij gebruik van mijn Orange World Connectie. Als ik nu kijk naar mijn dataverbruik via de pda site van orange staat daar dat er nog geen data van mijn 2Mb bundel af is gegaan.

Met deze vraag ben ik ook naar de Orange Shop gegaan en die deelde mij mee dat alle sites die niet via de Orange World PDA site gaan van mijn 2Mb bundel afgaat.

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vacuumcleaner schreef op maandag 18 april 2005 @ 13:52:
Vraagje,

Als ik met mijn M500 een Orange World verbinding maak en de site: pda.planet.nl of pda.startpagina.nl bezoek valt dat dan binnen Orange World of gaat dat van mijn 2Mb bundel af?

Anders gezegd, alle verbindingen die ik maak en sites die die ik bezoek via de Orange World Connection gaat niet af van mijn 2Mb bundel?
In principe gaan alleen pagina's die met wsp:// beginnen niet van je 2Mb bundel af. Door een aanpassing in de instellingen (daar is in dit topic genoeg over te vinden) kan je alle pagina's "gratis" bezoeken. Maar als je datateller niet oploopt snap ik 't ook niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
Hmm, heb dat msn trucje geprobeerd...

Kan geen webmessenger meer vinden die deze zaken onthoudt...Bestaan die nog?

Werkt verder wel goed nu ook weer fijn op mn laptop met orange gprs, zelfs in de trein gaat het soms redelijk (bij grote steden minder, is mijn vreemde perceptie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

okio schreef op maandag 18 april 2005 @ 17:06:
Kan geen webmessenger meer vinden die deze zaken onthoudt...Bestaan die nog?
Ik gebruik al geruime tijd www.wapagportal.com op mijn telefoon zelf. Deze "startpagina"/portal heeft overigens nog meer te bieden dan alleen dat. Gratis nieuws, mail checken, gallery etc.
Anoniem: 82206 schreef op maandag 18 april 2005 @ 14:05:
[...]

In principe gaan alleen pagina's die met wsp:// beginnen niet van je 2Mb bundel af. Door een aanpassing in de instellingen (daar is in dit topic genoeg over te vinden) kan je alle pagina's "gratis" bezoeken. Maar als je datateller niet oploopt snap ik 't ook niet meer...
Mwa, klopt niet helemaal volgens mij. Ik bezoek via mijn telefoon vaker sites en ongeacht of het specifiek wap sites zijn of html sites, ze gaan beide niet van mijn bundel af.

Ik doe eigenlijk best veel met andere pagina's buiten de Orange Portal. Af en toe maakte ik wel eens gebruik van de telefoongids (met plattegrond), maar helaas moet je daar sinds kort ook voor betalen. Heeft iemand toevallig een alternatief voor de Orange Wap variant? 1,5 euro per maand vind ik toch behoorlijk te veel van't goede!

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ch!pY-J schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 00:32:
Mwa, klopt niet helemaal volgens mij. Ik bezoek via mijn telefoon vaker sites en ongeacht of het specifiek wap sites zijn of html sites, ze gaan beide niet van mijn bundel af.

Ik doe eigenlijk best veel met andere pagina's buiten de Orange Portal. Af en toe maakte ik wel eens gebruik van de telefoongids (met plattegrond), maar helaas moet je daar sinds kort ook voor betalen. Heeft iemand toevallig een alternatief voor de Orange Wap variant? 1,5 euro per maand vind ik toch behoorlijk te veel van't goede!
Maar is dat op een 'gewone' telefoon of een SPV? Voor een SPV geldt in principe datgene wat ik eerder zei. Op een andere telefoon met een HTML browser kan je gewoon alles via het accesspoint 'wap' doen, bij een SPV herkend 'ie dat en schakeld 'ie over op accesspoint 'internet'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:44
op mijn MPX200 kon ik bij de IE browser aangeven dat hij niet automatisch schakelt. Maar ik zou zowieso de Opera browser gebruiken op de SPV. Die is veel sneler en met de juiste instellingen kun je alles via de wap APN doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07 22:44
Anoniem: 82206 schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 01:34:
[...]

Maar is dat op een 'gewone' telefoon of een SPV? Voor een SPV geldt in principe datgene wat ik eerder zei. Op een andere telefoon met een HTML browser kan je gewoon alles via het accesspoint 'wap' doen, bij een SPV herkend 'ie dat en schakeld 'ie over op accesspoint 'internet'.
Wellicht is dat de verklaring waarom er niks van mijn bundel afgaat, ik heb de INternet Acces verbinding uitgeschakeld. In het menu "Select Networks" heb ik de beide pull-down menu's ingesteld op "Orange World" mijn SPV zal dus nooit een Internet Acces verbinding kunnen maken en altijd Orange World gebruiken.

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:44
ja, zo had ik het ook ingesteld op mijn MPX200 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ben ik ff blij dat ik voor de SE K700i ben gegaan en niet voor de SPV c500! Dat zou me een hoop trammalant hebben bezorgt als ik daar achteraf was achtergekomen!

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-11-2024

martijn12345

Geen inspiratie

nu nog een HTML browser vinden ;)

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
Ik heb webviewer van www.javamania.nl

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142986

Lukt het iemand om streaming radio te beluisteren via de gratis internetinstellingen? Zo ja, welke radiozenders? Mij lukt het namelijk niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je moet je eigen 'radio station' maken. Dan is het helemaal gratis, en je hebt altijd je eigen muziek bij je.

Ik heb het volgende gedaan:
1) Alle mp3's op mijn pc gesleept naar winamp. En daarvan een playlist gemaakt.
2) Die playlist ingelezen op mijn Server waar apache met php en mysql draait.
3) Scriptje geschreven die alle bestanden doorzoekbaar maakt(werkt via pocket internet explorer)
4) Zodra ik een link aanklik wordt via een real audio converter er een real audio bestand gemaakt
5) Als de mp3 omgezet is naar realaudio, dan kan ik een link aanklikken om hem te downloaden
6) afhankelijk van de grootte en hoe je verbinding is, kun je binnen 4 minuten een muziekstuk laden van 5 minuten

De kwaliteit van de realaudio is best redelijk te noemen met 20kbit/s,44khz,mono. Ik heb alle mogelijke formaten geprobeerd(wma, mp3, aac, ogg etc) maar realaudio is het beste en het snelste. Een groot voordeel is dat er goede commandline tools beschikbaar om media bestanden te encoden en te editten. Als je bestand onder de 4 minuten blijft kun je er voor kiezen om 32kbit/s 44khz, stereo of 32kbit/s 44 khz mono te kiezen. Het bestand blijft zo onder megabyte en is te downloaden via orange.

Ik heb een mda compact en hiervoor is een realmedia player beschikbaar.
Ik werk er aan om het nieuws(nos journaal) via www.uitzendinggemist.nl op vergelijkbare wijze op mijn telefoon te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
  • Laatst online: 09-07 22:10
Is het iemand al gelukt om via mail.orange.nl email van xs4all in te lezen? Ik krijg steeds dit bericht:

De mailservice heeft helaas geen toegang gekregen tot de volgende mailserver : pop.xs4all.nl.
Controleer alsjeblieft het ingevoerde serveradres, de gebruikersnaam en het wachtwoord.

Nu heb ik het laatste advies al meermaals opgevolgd, maar toch krijg ik iedere keer deze melding.

PSN: Marselaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laryx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 16:26
Waarschijnlijk kun je de mailserver van xs4all alleen banderen vbia een xs4all IP adres.
Dit is vrij standaard bij alle ISPs.

*****Laryx runs aroound the room pretending to be a plane.<BR>VROOOM!!!!<BR>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
Laryx schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 20:05:
Waarschijnlijk kun je de mailserver van xs4all alleen banderen vbia een xs4all IP adres.
Dit is vrij standaard bij alle ISPs.
Hmm, ok, dus eigenlijk een vrij onzinnige functie van mail@orange dan... :|

Ben je eigenlijk niet in de war met smtp? pop3 moet toch gewoon overal vandaan kunnen?

[ Voor 13% gewijzigd door Marselaar op 05-05-2005 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86754

tammerat schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 23:55:
[...]

Hmm, ok, dus eigenlijk een vrij onzinnige functie van mail@orange dan... :|

Ben je eigenlijk niet in de war met smtp? pop3 moet toch gewoon overal vandaan kunnen?
Bij veel mail-aanbieders bestaat een functie waarmee je je mail (automatisch) kan forwarden, dus dan is het wel degelijk handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
Anoniem: 86754 schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 18:58:
[...]

Bij veel mail-aanbieders bestaat een functie waarmee je je mail (automatisch) kan forwarden, dus dan is het wel degelijk handig :)
Dan forward je gewoon naar je orange adres. Dan blijft de functie om apart een andere pop3 uit te lezen niet zinvol. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobcohen
  • Laatst online: 09-07 22:28
Weet iemand hier of je met AgileMessenger ook 'gratis' kan internetten, dus zonder dat het van je 2mb af gaat? Zoja, hoe moet je dat dat instellen op een nokia6600? Als ik met Agile via Orange World contact wil maken lukt dat niet, maar via Internet Acces wel. Alleen, dit gaat dus van mn 2mb af.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzke
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-07 19:28
Soms worden bestanden die groter zijn dan een bepaalde grootte niet doorgestuurd, dan krijg je een pagina met de melding 'pagina is te groot om terug te sturen'.
Is hier iets aan te doen, bijv. door een registry-aanpassing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wizzke schreef op maandag 23 mei 2005 @ 09:09:
Soms worden bestanden die groter zijn dan een bepaalde grootte niet doorgestuurd, dan krijg je een pagina met de melding 'pagina is te groot om terug te sturen'.
Is hier iets aan te doen, bijv. door een registry-aanpassing?
Nee dit kan niet.

De file grootte wordt bepaald door en bij Orange dit is een instelling die alleen Orange kan veranderen. Je kunt wel zelf het bestand opdelen in stukjes en de losse stukjes downloaden en vervolgens weer op je telefoon aanelkaar plakken. Met een MDA compact en pocket rar (alleen voor pocket pc) gaat dit perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzke
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-07 19:28
Mmm, ik heb een smartphone.
Jammer, maar helaas ... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjongen
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-02-2015
Ik heb een Neonode N1m.

Wat moet ik instellen?

Dit zijn de velden die ik kan instellen:

Name:
APN:
User name:
Password:
Type: MMS of WWW
Access Point:
Url:
Proxy:
Port:

Nu heb ik verschillende dingen geprobeerd, maar het lukt niet.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Het startmenu van Orange World is vernieuwd. Ik moet er nog ff aan wennen; het eerst wat me opvalt, is dat teletekst gratis op te vragen is.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobcohen
  • Laatst online: 09-07 22:28
weet je sinds wanneer die vernieuwd is? gisteravond was tie bij mij nog gewoon 'gewoon' zeg maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
jobcohen schreef op maandag 06 juni 2005 @ 20:55:
weet je sinds wanneer die vernieuwd is? gisteravond was tie bij mij nog gewoon 'gewoon' zeg maar
Ik vermoed sinds vandaag; afgelopen vrijdag heb ik voor het laatst gekeken en toen stond de oude er nog.

Maaruh: wat maakt het uit? :?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
ik kan het niet zien op mn Sony Ericsson K750i ;( (Orange World ondersteunt dit toestel nog niet :( )

vanpeltje

Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.