Je moet je eigen 'radio station' maken. Dan is het helemaal gratis, en je hebt altijd je eigen muziek bij je.
Ik heb het volgende gedaan:
1) Alle mp3's op mijn pc gesleept naar winamp. En daarvan een playlist gemaakt.
2) Die playlist ingelezen op mijn Server waar apache met php en mysql draait.
3) Scriptje geschreven die alle bestanden doorzoekbaar maakt(werkt via pocket internet explorer)
4) Zodra ik een link aanklik wordt via een real audio converter er een real audio bestand gemaakt
5) Als de mp3 omgezet is naar realaudio, dan kan ik een link aanklikken om hem te downloaden
6) afhankelijk van de grootte en hoe je verbinding is, kun je binnen 4 minuten een muziekstuk laden van 5 minuten
De kwaliteit van de realaudio is best redelijk te noemen met 20kbit/s,44khz,mono. Ik heb alle mogelijke formaten geprobeerd(wma, mp3, aac, ogg etc) maar realaudio is het beste en het snelste. Een groot voordeel is dat er goede commandline tools beschikbaar om media bestanden te encoden en te editten. Als je bestand onder de 4 minuten blijft kun je er voor kiezen om 32kbit/s 44khz, stereo of 32kbit/s 44 khz mono te kiezen. Het bestand blijft zo onder megabyte en is te downloaden via orange.
Ik heb een mda compact en hiervoor is een realmedia player beschikbaar.
Ik werk er aan om het nieuws(nos journaal) via
www.uitzendinggemist.nl op vergelijkbare wijze op mijn telefoon te krijgen.