[Ogg/MP3] iRiver H-serie, deel 3

Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste
Acties:
  • 2.526 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baltar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 21:24
Deze link werkt wel. Er is tevens een nieuwe versie:

http://www.gacel.de/ihptool.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
*schop*

Heren ik heb een vraag, die beslissend is voor (bij mij iig) de strijd tussen de iPod en dit iHP-krengetje.

Ik heb MP3s staan die toch al gauw een uur lang zijn (zo niet langer). Bij de iPod kun je heel snel skippen door gewoon over het wieltje te draaien en je goeie nummer zoeken (gaat heel snel). Gaat dat bij een iRiver ook zo snel of moet je echt 10 minuten de skip-knop indrukken voordat je op de helft bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-08 19:22
Vash schreef op 01 maart 2004 @ 10:47:
[...]
Ik heb MP3s staan die toch al gauw een uur lang zijn (zo niet langer). Bij de iPod kun je heel snel skippen door gewoon over het wieltje te draaien en je goeie nummer zoeken (gaat heel snel). Gaat dat bij een iRiver ook zo snel of moet je echt 10 minuten de skip-knop indrukken voordat je op de helft bent?
Tip: Lees het topic of gebruik de zoek functie. Het staat een aantal keer in dit topic.

De informatie waar het om gaat: Je kan met een max. snelheid van 4x binnen een nummer doorspoelen. Je kan deze snelheid namelijk instellen op 1x, 2x, 3x en 4x

PS Neem het me niet kwalijk als ik een klein foutje heb gemaakt, wat ik heb het ding nog niet. Ik ben wel van plan hem te kopen, heb daarom alle drie de topic door gespit B) en ken de handleiding al bijna uit mijn hoofd (tja, ik wil nou eenmaal weten wat ik koop ;) ).
Om je misschien nog iets meer aan het denken te zetten: Ik heb hem gekozen om OGG support en drag and drop om je muziek erop te krijgen...

[ Voor 7% gewijzigd door DeeD2k2 op 01-03-2004 11:36 ]

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 13:01
in de nieuwe firm ware zit een zogenaamd study mode, dan kun je tot max 11
min uten vooruit skipppen (valt in te stellen) door 2 keer op de yoystick naar rechts/links te klikken
zie ook:
http://www.iriver.com/sup...ry=Firmware%20&%20Drivers

of je kunt de normale skipp functie gebruiken, met een snelheid van 1x 2x of 4x dan gewoon de hele tijd op yoystick naa rechts/links blijven drukken

[ Voor 23% gewijzigd door roelieboelie op 01-03-2004 17:12 ]

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een poos geleden heeft iemand in deel 1 of 2 een site gegeven voor lyricks, te gebruiken met caption editor.

maar ik dat dat bericht en de site niet meer weer vinden.
Heeft iemand die site zo bij de hand??

Trouwen die IHP-300 ziet er ook wel leuk uit, maar nog steeds zeer tevreden met mijn IHP-100 vooral op school word je om de zoveel tijd gevraagd: Wat is dat, en ja wat moet je dan als snel antwoord geven?? Ik weet het niet meer. Ik heb volgens mij zo'n beetje alles verteld maar de meesten begrijpen het dan nog niet.

mzzls en doe de groeten thuis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 14:34:
[...]

Als ik mic selecteer als source gaat ie opnemen met de interne mic, als ik line in selecteer hoor ik helemaal niks. Ik heb btw een Sony ECM717 MD mic Ik heb een IHP 100 hè ;)
De ihp-100 line-in heeft geen voorversterking, wat inhoud dat als je mic ook geen voorversterking heeft je onhandelbare opnames met een heel lage db ratio krijgt. (-65 ofzo) Ik had dit eerst ook en heb noodgedwongen een mic besteld uit de usa met ingebouwde voorversterker. Deze versterkt het geluid met +30/40db zodat ik nu wel handelbare opnames krijg.

Ik hoop trouwens nog steeds, wanneer dit mogelijk is, dat die limiet voor het opnemen ooit eens wordt opgeheven. Als iriver het niet 'wil' of 'kan' doen, dan maar dmv. een hack ofzo. Het is gewoon irritant om (bij .wav) na 70min weer opnieuw te moeten starten.

Die 'study-mode' is trouwens een verademing. Eindelijk eens fatsoenlijk snel naar het midden van een mp3-mix kunnen gaan zonder eerst 5min te moeten vooruitspoelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Paquito op 03-03-2004 04:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 22:24

zaadstra

Überprutser

Baltar schreef op 25 februari 2004 @ 12:23:
Volgens een Duitse website komt de iHP-320 (prijs 449 euro) en de iHP-340 (prijs 529 euro) toch echt uit in april, weliswaar in Duitsland maar dan zal Nederland toch gauw volgen denk ik:

http://frozenantilope.de/iriver-forum/viewtopic.php?t=1066
Wat is eigenlijk het plan.... komt de 300 serie naast de 100 serie of vervangt deze de 100 serie?

Ik vind de 100's veel mooier (vooral de champagne - is er een 140 in champagne :) ) maar dat usb on the go wil ik ook... Dat kan vast niet in de 100 series firmware gebakken worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb even een kort vraagje over de ihp-xxx. ik heb de eerste 20 pagina's van het eerste deel doorgespit maar kon het niet vinden; wanneer je van een audio cd opneemt naar je ihp, zal deze dan automatisch de cd in aparte nummers opslaan? of wordt het 1 groot mp3 bestand/moet je na elk nummer een nieuwe opname starten.. (dat zou niet echt handig zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:27

DDX

dat wordt dus 1 groot bestand
hoe moet de ihp zien dat het volgend nummer begint ?

beter gewoon op een pc omzetten naar mp3...

[ Voor 23% gewijzigd door DDX op 04-03-2004 16:07 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, dan zou je dus je cd eerst moeten rippen naar je hd (in losse nrs natuurlijk) en daarna op je ihp moeten zetten?
niet echt handig, 'k heb veel muziek gewoon op cd staan.

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2004 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

mja, maar gaat ook sneller als je dat op je pc doet
als je het direct wilt opnemen op de ihp is het gewoon audio uit->in en dan opnemen
en duurt het dus 74 minuten per cd..... (normale afspeelduur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is waar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Is het niet zo dat als je een digitale kabel gebruikt dat je iHP wel onderscheidt ziet tussen nummers? Ik weet dat mijn oude minidisc speler wel zoiets deed. Als ik digitaal verstuurde dan herkende hij wel verschillende nummers....

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lrietveld
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
Ik had ook zoiets bij mijn oude minidisc, maar dat ging soms fout.
Volgens mij was dat mee een functie, dat als de md een stilte detecteerde, hij dat interpreteerde als een pauze tussen 2 nummer. Zodoende kon die md onderscheid zien tussen de nummers.
Maarja, als je toevallig een nummer hebt waar middenin een stilte valt, dan ziet de md dat ook als een onderscheid tussen 2 nummmers.
Al met al dus niet echt een 'fool-proof' functie...

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou, ik ga er vanuit dat het bij iriver niet kan. dan maar rippen naar pc en vervolgens naar de speler kopieren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 17:34:
nou, ik ga er vanuit dat het bij iriver niet kan. dan maar rippen naar pc en vervolgens naar de speler kopieren...
Dan kan je tenmisnte ook gebruik maken van OGG compressie, wat een beter birtare-kwaliteit verhouding heeft dan mp3. De speler heeft (voor zover ik weet) nl. geen OGG encoding optie...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Laatst online: 10:06
Rechtstreeks van cd naar mp3 speler is denk ik alleen handig in geval van nood en als je geen pc bij de hand hebt. Via de pc is zowieso makkelijker en sneller.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Hefe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02 05:48
heeft iemand de ihp-100 nog ergens te koop gezien? hij is gewoon bijna nergens te bekennen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik weet dat het wel al meerdere keren gezegd zal geweest zijn maar ik vind het niet direct maar kan je je muziek en allerlei documenten gewoon verslepen naar de IHP-140 of heb je er software voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 21:57:
Ja ik weet dat het wel al meerdere keren gezegd zal geweest zijn maar ik vind het niet direct maar kan je je muziek en allerlei documenten gewoon verslepen naar de IHP-140 of heb je er software voor nodig?
Dat is idd al gezegd (9 pagina's doorkijken valt toch wel mee? ;) ) : Ja, je zet je bestanden erop via sleur en pleur (drag and drop). De speler word door windows herkend als USB-HDD en zal dus in deze computer oid als HDD te zien en gebruiken zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 18:22

MaDLiVe

.-Observer-.

De startpost doorkijken was genoeg geweest hoor :P

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sick Eskimo, je schreef zelf op het forum over de Creative Nomad NX/Zen ([rml]sick.eskimo in "[ MP3] Creative Nomad Jukebox Zen NX Mini..."[/rml]):
"Waarom lezen de mensen de andere posts niet voor ze zelf posten??? TE LUI??TE DOM??? Komaan zeg, jullie rekken dit forum met allemaal dezelfde vragen en antwoorden. Lees eerst voor je een vraag stelt."

Dit geldt dus ook voor jou :Z

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2004 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Laatst online: 07:53
Vast wel in het verkeerde topic en dat weet ik........maar toch,

Weet iemand waar je nog van die sportarmbanden kunt krijgen voor de Iriver IFP-180T? Ik kon ff geen beter topic vinden wat nog ook nog actief was!
Verder heb ik geggoogled maar niet echt iets kunnen vinden. Ook heb ik een mailtje gestuurd naar mp3spelers.nl maar ook zij verkopen ze niet meer!

thanx in advance!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
smoken schreef op 08 maart 2004 @ 10:04:
Vast wel in het verkeerde topic en dat weet ik........maar toch
Post het dan ook niet :/

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Laatst online: 07:53
Altijd fijn zo'n antwoord waar ik niets aan heb.........
Maar ik acht de kans zeer groot dat er hier mensen zijn die "vroeger"de IFP-180t gehad hebben. Wellicht heeft een van hen een idee waar ik die sportband kan kopen.....misschien is er iemand die hem nog heeft en niet gebruikt.......

Maar toch bedankt voor je antwoord hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Die iHP-Tool werkt wel erg prettig. Wat is alleen het gevaar van te lange bestanden? Want volgens mij zet hij die bestanden wel in de database. Wat is de limiet eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, ik vroeg me net af: je kunt natuurijk je Cd's op je PC omzetten naar MP3, maar je zou ook gewoon de optische uitgang op de optische ingang van je iHP kunnen aansluiten en dan rechtstreeks in MP3 kunnen opnemen toch?

Nadeel natuurlijk dat je geen losse nummers krijgt, maar het voordeel daarvan is wel dat je gapless play hebt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 17:12:
Hey, ik vroeg me net af: je kunt natuurijk je Cd's op je PC omzetten naar MP3, maar je zou ook gewoon de optische uitgang op de optische ingang van je iHP kunnen aansluiten en dan rechtstreeks in MP3 kunnen opnemen toch?

Nadeel natuurlijk dat je geen losse nummers krijgt, maar het voordeel daarvan is wel dat je gapless play hebt ;-)
Als je een gemixed album hebt, dan kan je (imo) het beste sowieso één groot bestand laten maken. Ook op je pc. Met EAC (Exact Audio Copy) is dat geen probleem (na het nodige instelwerk, maar dat hoef je maar een keer te doen ;) )
Het belangrijste blijft (voor mij) natuurlijk hoe snel het gaat. Ook via een optische uitgang is de snelsheid waarschijnlijk maar 1 speed (Ik heb er geen ervaring mee, dus verbeteren is zeker toegestaan ;) ). Een pc kan het daarentegen met een snelheid van 10 speed (als je EAC gebruikt). De pc heeft dus duidelijk de voorkeur.

Desalniettemin kan het idd wel... :P

[ Voor 6% gewijzigd door DeeD2k2 op 10-03-2004 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
DeeD2k2 schreef op 10 maart 2004 @ 18:37:
Ook via een optische uitgang is de snelsheid waarschijnlijk maar 1 speed (Ik heb er geen ervaring mee, dus verbeteren is zeker toegestaan ;) ).
Ja dat zal dan 1 speed zijn, dus duurt het net zolang de muziek ook duurt. Dat doet me weer denken aan de tijd dat ik nog een minidisc had, moet er niet aan denken om weer zo op te gaan nemen :P Dus ja, het is mogelijk, maar lijkt me juist erg onlogisch om op die manier je muziek erop te zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door BackSlash op 10-03-2004 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 15:06
Ik heb er in de verschillende topics geen antwoord op kunnen vinden, hoewel mijn vraag misschien voor de hand ligt.

Volgens de gebruiksaanwijzing mogen de bestandsnamen maximaal 52 tekens zijn. Van veel mp3'tjes zijn de namen echter (veel) langer. Wat gebeurt er met deze bestanden?

Worden ze helemaal niet afgespeeld? Worden ze niet herkend in de DB? Of werkt het prima met langere bestandsnamen maar is de gebruiksaanwijzing erg voorzichtig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Ik heb het nog nooit echt geprobeerd maar ik heb wel gemerkt dat bestanden met lange bestandsnamen niet werken in een playlist. Of ze helemaal niet af te spelen zijn weet ik eigenlijk niet (ik verwacht overigens dat ze het gewoon doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:09

NoTimeRemains

I know

is er een progje waarmee ik mijn mp3's kan laten scannen en waar het progje de bad getaggde files kan aanwijzen?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Hefe
is de ihp-120 nu champange kleur(zoals gegeven bij mmport.nl) of zwart (zoals bij iriver.com)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

Champagne in NL an kan je de zwarte importeren als je dat wil.

Over het 52 karakter limiet: Ik heb alleen ervaring met Vorbis files en geen database aangezien ik persoonlijk vind dat dat laatste nergens op slaat als je een goede folder structuur gebruikt. Maar de vorbis files met meer dan 52 karakters worden wél afgespeeld. Als iemand nog eens wil kijken waar die limiet wel geldt dan kunnen we er voortaan rekening mee houden.
Denk eigenlijk dat vooral de database het niet leuk vind. Immers fat32 heeft geen last van grotere bestandsnamen.

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
DeeD baalt ;( :
Heb ik dinsdag een iHP-120 besteld (bij MMport.nl), maar ik heb hem (nog) niet binnen en kan niet wachten :'( . Het aller ergste komt nog: Ik liep vandaag door de MediaMarkt Groningen en wat zag ik daar, een iHP-120 voor !€ 349,-!! })

[ Voor 3% gewijzigd door DeeD2k2 op 11-03-2004 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Hefe
jaa? dan ga ik em zo wel halen denk ik :9

[edit] ze geven geen studentenkorting meer he ? :P

[ Voor 40% gewijzigd door El_Hefe op 11-03-2004 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
El_Hefe schreef op 11 maart 2004 @ 18:31:
jaa? dan ga ik em zo wel halen denk ik :9
Als je in de buurt woont, kan je iig kijken (en het is ook qua uitterlijk een super apparaatje, dus ik was voor een tweede keer verkocht :9 ). Een zetfoutje heb ik er wel vaker gezien :/ Laat je het dan ff weten (ik woon 15 km verderop ;) )

[edit]
El_Hefe schreef op 11 maart 2004 @ 18:31:
[edit] ze geven geen studentenkorting meer he ? :P
Nog nooit van gehoord. Vertel...

[ Voor 21% gewijzigd door DeeD2k2 op 11-03-2004 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Hefe
oh die studentenkorting was s zo'n aktie bij mediamarkt als je studeerde aan de hanze of rug. maar ik woon bij de stad dus ik ga morgen wel ff langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
El_Hefe schreef op 11 maart 2004 @ 18:41:
oh die studentenkorting was s zo'n aktie bij mediamarkt als je studeerde aan de hanze of rug. maar ik woon bij de stad dus ik ga morgen wel ff langs.
Ik zal mogene ook nog wel ff lang gaan. (Zit in de stad op school). Ik moet alleen eerst nog ff contact met mmport opnemen, om te vragen of ik (nog) kan annuleren. En, zo ja, wat het kost. (Anyone?) €50,- is namelijk nogal wat (Kan ik een paar Sony EX71sl's voor kopen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Hefe
maar geeft mediamarkt ook 2jaar garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Let even goed op als je voor de 120 gaat bij MM Groningen. Ik heb 'm ook gezien en geprobeerd, maar volgens mij gaat het om het winkelmodel. Er staan namelijk in de kastjes onder de stelling geen iHP-120's, alleen het lege doosje van dat exemplaar ligt in het kastje. Daarom zal die ook wel zo goedkoop zijn.

Weet iemand al of je digitaal kunt opnemen van een bron waarbij de copybit gezet is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
PhilipsFan schreef op 11 maart 2004 @ 21:22:
Let even goed op als je voor de 120 gaat bij MM Groningen. Ik heb 'm ook gezien en geprobeerd, maar volgens mij gaat het om het winkelmodel. Er staan namelijk in de kastjes onder de stelling geen iHP-120's, alleen het lege doosje van dat exemplaar ligt in het kastje. Daarom zal die ook wel zo goedkoop zijn.
[...]
MM Gr kennende willen ze nog wel eens dozen ergens anders neerleggen of goed wegproppen. Ze hebben nl. ook wel eens produkten in de kasten liggen, maar geen showmodel! Het is daar sowieso goed opletten...
Ik zal er morgen wel weer eens naartoe, dan weet ik het zeker... (Een showmodel zal ik iig niet kopen, daar kijk ik wel voor uit in bij zo'n prijs!)

Geprobeerd? Hoe dat? Zat er nog wat in de accu en had je dopjes bij je ofzo? En hoe kwam je aan de muziek? Ik heb alleen nog maar eens zo'n Archos multimedia ding zien spelen. (Die heeft wel een moot beeldscherm en makkelijke bediening btw. Maar DUUR!)

[ Voor 16% gewijzigd door DeeD2k2 op 11-03-2004 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
DeeD2k2 schreef op 11 maart 2004 @ 21:31:
[...]

Geprobeerd? Hoe dat? Zat er nog wat in de accu en had je dopjes bij je ofzo? En hoe kwam je aan de muziek? Ik heb alleen nog maar eens zo'n Archos multimedia ding zien spelen. (Die heeft wel een moot beeldscherm en makkelijke bediening btw. Maar DUUR!)
De accu was inderdaad leeg, maar ernaast lag dus zo'n Archos joekel MET adapter, dus PhilipsFan frut het snoertje van de Archos in de iHP en jawel... het lampje 'opladen' gaat branden. Apparaat inschakelt...

Ik heb verder niet geluisterd want het is daar altijd zo'n lawaai met die autoradio's verderop, daar kun je toch niks van maken, maar de iHP komt uit alle tests met zeer goede geluidskwaliteit dus daar ben ik niet zo bang voor. Het ging mij om de menu's en navigatie enzo. Ik heb niet alles kunnen proberen want navigatie via DB werkte niet omdat er geen DB was aangemaakt. Er stonden trouwens alleen wat voorbeeld mp3'tjes op. Ook heb ik geprobeerd een stukje op te nemen.

In tegenstelling tot wat in de openingspost staat, wordt volgens MMPORT wel degelijk een afstandsbediening MET display geleverd bij de iHP-140.

[ Voor 13% gewijzigd door PhilipsFan op 11-03-2004 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
PhilipsFan schreef op 11 maart 2004 @ 22:27:
[...]
De accu was inderdaad leeg, maar ernaast lag dus zo'n Archos joekel MET adapter, dus PhilipsFan frut het snoertje van de Archos in de iHP en jawel... het lampje 'opladen' gaat branden. Apparaat inschakelt...
[...]
Goe id :) . Dom dat ik daar niet op gekomen ben. Ik zal morgen dus ff de dopjes van mn DiscMan meenemen. Kan ik het wel ff horen...
Moet ik ook die kerel van die afdelenin meer eens uit gaan horen. Want hij beweerde tot iig twee week geleden dat de kans minder dan 10% was dat de iHP-120 terug zou komen in de winkel, en als-ie dan terug zou komen, zou hij ong 449,- gaan kosten! En dat heeft mij dus weer in de kosten gejaagd!!
(DeeD baalt nog steeds!!)
PhilipsFan schreef op 11 maart 2004 @ 22:27:
[...]
In tegenstelling tot wat in de openingspost staat, wordt volgens MMPORT wel degelijk een afstandsbediening MET display geleverd bij de iHP-140.
Ik heb überhaubt nog geen winkel gezien waar ze hem wél met een zonder a/b leveren... In de openingspost stond ook dat je ze los zou kunnen krijgen. Hij lijkt me soms namelijk wel practisch. Er zit niet voor niets een joystick op het ding zelf, en er past sowieso een L-vormige stekker in...

[ Voor 29% gewijzigd door DeeD2k2 op 11-03-2004 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
DeeD2k2 schreef op 11 maart 2004 @ 22:35:
[...]
Ik heb überhaubt nog geen winkel gezien waar ze hem wél met een zonder a/b leveren... In de openingspost stond ook dat je ze los zou kunnen krijgen. Hij lijkt me soms namelijk wel practisch. Er zit niet voor niets een joystick op het ding zelf, en er past sowieso een L-vormige stekker in...
Er zit wel altijd een a/b bij, maar daar zijn nu twee versies van, eentje met en eentje zonder display. Het schijnt dat de ab met display in sommige gevallen storing veroorzaakte dus is er nu een eenvoudige ab zonder display.

Ik vond die display juist de kracht van die hele iHP. Daar zit je op de fiets met in je jaszak een speler met 5000 bestanden, ga dan maar eens het nummer opduiken wat je zoekt, ik zit dan al lang tegen een boom. Met een displaytje kun je snel even kijken waar je bent. Moet je natuurlijk niet te lang kijken, want dan zit je alsnog tegen een boom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Hefe
ik had ff gekeken bij MM maar het prijsje was weg, en ik kon zo gauw niemand vinden die kon helpen duss. ik denk dat ie er niet meer is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
El_Hefe schreef op 12 maart 2004 @ 13:58:
ik had ff gekeken bij MM maar het prijsje was weg, en ik kon zo gauw niemand vinden die kon helpen duss. ik denk dat ie er niet meer is
Ongeveer twee uur eerder ben ik er ook al gewaast, en toen lag hij er nog. Ik heb hem wel ff op PhilipsFan's manier kunnen proberen en zijn opname gehoord, maar ze waren op en de betreffende medewerker had ze weer besteld (komen maandag weer). De prijs klopte iig wel!

Helaas (maar ook weer gelukkig) vond ik net het briefje van de postbode in de bus. Vanaf nu ga ik kan ik er nix meer op vooruit gaan (weigeren kost me 25%=€100,- en retours turen max 27,75 (verzendkosten) + 20 (administratiekosten) ~ €50,-) Kortom, ik heb pech gehad :'(
En dan moet ik nu ook nog eens tot 17:15 w88 omdat de pb nog niet eerder terug is!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Hefe
weet je ook wanneer ze er weer zijN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

uhm kan iemand mij ajb fatsoenlijk uitleggen hoe ik mijn ihp-120 kan synchen met mijn PC?

Ik snap er nl helemaal nix van hoe dat werkt met die "werkmap"

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Weet iemand hoe het zit met de track nummers in de id3 tags en of die gebruikt worden? Je kan nl. wel een album selecteren maar bij het afspelen ervan heb ik niet het idee dat de tracknummers op de goede volgorde worden afgespeeld.... Ik zou dit iig een fijne functie vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
El_Hefe schreef op 12 maart 2004 @ 14:18:
weet je ook wanneer ze er weer zijN?
DeeD2k2 schreef op 12 maart 2004 @ 14:15:
... (komen maandag weer). ...
Ik heb hem nu 3 drie uur binnen, moet nog een tijdje doorladen, maar dan kan het feest beginnen!!!
Deddiekoel schreef op 12 maart 2004 @ 19:56:
Weet iemand hoe het zit met de track nummers in de id3 tags en of die gebruikt worden? Je kan nl. wel een album selecteren maar bij het afspelen ervan heb ik niet het idee dat de tracknummers op de goede volgorde worden afgespeeld.... Ik zou dit iig een fijne functie vinden!
Goeie vraag... Wil ik ook wel weten, anders moet ik nog ff aan het playlistjes-maken (Dat wil iig wel Deddie...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Het spelen is eindelijk begonnen! Maar wat me opviel, ook na een firmware upgrade (naar 1.40EU), is dat ik de 16 shades of grey niet terug kan vinden, hooguit drie of vier! Licht dat aan mij, heb ik een verkeerde instelling gebruikt, of heeft-ie er gewoon geen 16?
Verder (tot nu toe) niets dan lof!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Playlists is natuurlijk een strak idee. Nog niet eens aan gedacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Deddiekoel schreef op 12 maart 2004 @ 19:56:
Volgens mij kijkt de iHP naar de filename en niet naar de ID3 tags, dus als je ze op goede volgorde wil moet je ze renamen met aan het begin de tracknummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Payne schreef op 13 maart 2004 @ 17:42:
[...]

Volgens mij kijkt de iHP naar de filename en niet naar de ID3 tags, dus als je ze op goede volgorde wil moet je ze renamen met aan het begin de tracknummer.
Dat heb ik nu ook, maar ook dan lijkt het niet goed te werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Deddiekoel schreef op 13 maart 2004 @ 21:37:
[...]

Dat heb ik nu ook, maar ook dan lijkt het niet goed te werken...
Hier werkt het wel goed. Mijn bestanden heten allemaal 01 - aaa - xxx; 02 - aaa - yyy enz en staan netjes gesorteerd in mappen. (Dat vind ik het ideale aan het drag-and-drop en tree-view systeem). Maar ook playlists werken super. Kortom ik gebruik ze alle twee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik loop al een tijdje te twijfelen of ik de ihp-120 zal gaan kopen. Er is aangekondigd dat volgende maand de ihp-300 uitkomt. Wordt dit de vervanger voor de 100-serie? Zo ja, dan moet ik de 120 zsm bestellen, want de 300 zal ongetwijfeld een poeppie duurder uitvallen.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baltar
Ik sta ook op het punt om de iHP-120 te bestellen. Mijn argument echter om het nog niet te doen is de verwachting dat de prijs van de Ihp-1x0 serie gaat zakken aangezien de iHP-3x0 voor de dezelfde prijs op de markt zou komen als de huidige iHP-1x0 serie:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Verwijderd schreef op 14 maart 2004 @ 11:48:
Ik loop al een tijdje te twijfelen of ik de ihp-120 zal gaan kopen. Er is aangekondigd dat volgende maand de ihp-300 uitkomt. Wordt dit de vervanger voor de 100-serie? Zo ja, dan moet ik de 120 zsm bestellen, want de 300 zal ongetwijfeld een poeppie duurder uitvallen.... 8)7
Baltar schreef op 14 maart 2004 @ 13:22:
Ik sta ook op het punt om de iHP-120 te bestellen. Mijn argument echter om het nog niet te doen is de verwachting dat de prijs van de Ihp-1x0 serie gaat zakken aangezien de iHP-3x0 voor de dezelfde prijs op de markt zou komen als de huidige iHP-1x0 serie:

De iHP-120 zit nu al erg laag qua prijs. va 349,- (als je bij Groningen woont, zie vorige pagina) Dat zal waarschijnlijk niet veel lager worden met de komsp van de iHP-3x0.

Voor redenen om hem wel of niet te kopen verwijs ik naar pagina 8.

De iHP-1x0 blijft natuurlijk wel een zeer complete mp3 speler. Op gapless playback (maar daat heeft er maar één: Rio Karma) na, mis ik er nix aan. Die van mij heeft enkel een paar heel klein afwerkingsfoutjes:
- matriaal onder de hold-knopjes en aan de binnenkant van de a/b-klip is niet/nauwelijks geverfd.
- Het welbekende rammelende hold-knop. Maar de joystick kan het ook (een beetje).
- De donkere stip aan de linker zijkant kan, als je erop drukt, een klein beetje een krakend geluidje maken.
- Het schermpje van de a/b licht er een klein beetje scheef in.
Maar dit is allemaal mieren geneuk (Of ben ik de enige die hier last van heeft?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yo gadget lovers!!

Even een mooie tip: ik heb een iRiver iHP-120 en was altijd al op zoek naar goede oordopjes/headphones: de bijgeleverde klinken prima, maar ze knellen bij mij na verloop van tijd en ze vallen ondaks het knellen toch snel uit m'n oren...

Ik heb al heel wat van die dingen versleten en ik heb nooit goede dopjes gevonden die je echt uren confortabel in kan houden. Tot op heden dan!

Ik ben heeeeeeeeel erg tevreden en blij met mijn Philips HE590 (SBC HE590?) oordopjes.

Wat is er zo bijzonder aan? Nou er zitten niet van die duffe "schuimpjes" aan het einde, maar een paar rubber/siliconen dopjes. Deze sluiten je oren helemaal af en het zit ongelooflijk confortabel!!! En ook niet onbelangrijk: ze vallen NOOIT spontaan uit je oren (tenzij je aan de draadjes trekt natuurlijk)

Nooit meer te kleine of knellende dopjes!! en de prijs? Ergens tussen de 19 en 25 euro...

Geluidskwaliteit is wat mij betreft ok:

16-22.000 Hz
106 db
16 Ohm
max output: 50 mW

Kijk hier: http://www.kieskeurig.nl/...6DCD00230DD4&type=pv&db=1

Nadeel: er zit zo'n hoek-plug aan (dus niet recht) maar hij past prima in de AB. Ander nadeel: hij is rood :r

Naast m'n Senheiser's met noisgueard (die ik tijdens vliegen gebruik) is dit nu m'n standaard uitrusting...

Ok, doe er je voordeel mee audio-lovers!!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2004 14:17 . Reden: (een kleine aanvulling) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
offtopic:
En je hoeft iets maar één keer te posten, dan is het duidelijk genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Verwijderd schreef op 14 maart 2004 @ 14:15:
Ik ben heeeeeeeeel erg tevreden en blij met mijn Philips HE590 (SBC HE590?) oordopjes.

Wat is er zo bijzonder aan? Nou er zitten niet van die duffe "schuimpjes" aan het einde, maar een paar rubber/siliconen dopjes. Deze sluiten je oren helemaal af en het zit ongelooflijk confortabel!!! En ook niet onbelangrijk: ze vallen NOOIT spontaan uit je oren (tenzij je aan de draadjes trekt natuurlijk)

Nooit meer te kleine of knellende dopjes!! en de prijs? Ergens tussen de 19 en 25 euro...
Dat hebben mijn Sony MDR-EX71 ook. Mijn doppies zijn alleen 2x zo duur :/ Maar klinken wel geweldig, lekker harde bass enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik vind de meegeleverde Sennheiser dopjes eigenlijk wel dikke vette prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Deddiekoel schreef op 14 maart 2004 @ 18:46:
Over het geluid heb ik 0,0 te klagen, maar ze zitten voor geen meter in mijn oren. Ook niet met die watjes eraan. Ik heb ze nog niet gebruikt tijdens het fietsen, maar ik denk dat ze er om de haverklap uit gaan vallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Bij mij blijven ze juist erg goed zitten, maar dat zal dan wel mazzel zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Die standaard doppies klinken idd best wel goed nog, helemaal met die oorwarmertjes eromheen. Maar die sony is nét ff weer beter, nét weer wat harder, meer bass enzo :) En om het gewenste volume te krijgen moest ik met die standaard doppies het volume op 20 zetten en met deze doppen op 13 ongeveer :) En verder zitten ze lekkerder.

Maargoed of je dat 50 euro waard is.... ik weet ook niet of ik het een tweede keer weer zou doen. Maar ben er iig wel erg tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deddiekoel schreef op 14 maart 2004 @ 18:46:
Kijk, ze klinken idd prima, maar bij mij knellen ze na verloop van tijd (gaat zeer doen) en ze vallen ondaknks het knellen dus gewoon uit me oren als ik m'n jas aan heb en met me hoofd draai. Die Philips dingen hebben dat probleem gewoon niet.

En ik heb liever comfortabele dopjes dan geweldige dopjes die ik amper in heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/isjwang/ik%20kijk%20boos.jpg dit soort koptelefoons kopen :)

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Hefe
Bij de mediamarkt in groningen is die volgende week weer te krijgen voor 400euro.. 350 was een fout :( helaas :P
400 vind ik een beetje te duur, 350 vond ik ook al eigenlijk nogal veel voor een mp3spelertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baltar
Er zijn geruchten dat er in april een nieuwe firmware verschijnt:

http://www.iriver.com/com...&field=1&p_name=&p_group=

Ben benieuwd!!

Vooruitlopende hierop heb ik me niet kunnen bedwingen en zojuist een iHP-120 besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
El_Hefe schreef op 16 maart 2004 @ 11:47:
Bij de mediamarkt in groningen is die volgende week weer te krijgen voor 400euro.. 350 was een fout :( helaas :P
400 vind ik een beetje te duur, 350 vond ik ook al eigenlijk nogal veel voor een mp3spelertje.
Kortom, die mensen bij de MMGroningen moet je niet vertrouwen. Ze zijden dus 3 weken geleden dat dhet ding 90% zeker niet terug zou komen, en als-ie dat dan wel deed voor min. 450,-. En nu, hij ligt er weer: 350,- Ik heb nog gevraagd of het niet toevallige een foutje was, want het was wer erg goedkoop: "nee, hoor... }:O " Blijkt het er wel één te zijn! })

Ik ben blij dat ik hem niet geannuleerd heb bij mmport en dat ik er nu al vier dagen enorm veel plezier aan heb beleefd. Hij is die 400 euro zeker waard :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Hefe
edit

[ Voor 99% gewijzigd door El_Hefe op 16-03-2004 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
El_Hefe schreef op 16 maart 2004 @ 16:56:
dude, ik was er vanochtend geweest en hij is er op dit moment niet...
Ik neem aan dat je hierop doelt:
DeeD2k2 schreef op 16 maart 2004 @ 16:30:
... En nu, hij ligt er weer: 350,- ...
Sorry voor de onduidelijkheid, ik bedoelde dus vorige week vrijdag...

lama^^

[ Voor 5% gewijzigd door DeeD2k2 op 16-03-2004 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Baltar schreef op 16 maart 2004 @ 13:18:
Er zijn geruchten dat er in april een nieuwe firmware verschijnt:

http://www.iriver.com/com...&field=1&p_name=&p_group=

Ben benieuwd!!

Vooruitlopende hierop heb ik me niet kunnen bedwingen en zojuist een iHP-120 besteld.
Heheheh... komt zeker op 1 april uit? })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeezz, ik ben er nog niet over uit wat nu groter is: die headphones of je hoofd ;)

<seriously>

Ik heb ook zo'n ding maar die neem je echt niet mee in de trein of op de fiets.... Te zwaar, te groot teveel ballast..

Bovendien; de output van die iHP kan echt niet tegen een stereo/versterker op waar je deze headphones weer wel heel goed kan gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het eigenlijk met de scroll speed van de speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 17:30:
[...]

Jeezz, ik ben er nog niet over uit wat nu groter is: die headphones of je hoofd ;)

<seriously>

Ik heb ook zo'n ding maar die neem je echt niet mee in de trein of op de fiets.... Te zwaar, te groot teveel ballast..

Bovendien; de output van die iHP kan echt niet tegen een stereo/versterker op waar je deze headphones weer wel heel goed kan gebruiken...
en bedankt ... manke ;)

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

HIValicious schreef op 12 maart 2004 @ 18:56:
uhm kan iemand mij ajb fatsoenlijk uitleggen hoe ik mijn ihp-120 kan synchen met mijn PC?

Ik snap er nl helemaal nix van hoe dat werkt met die "werkmap"
uhm help?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

een paar pagina's terug staat het redelijk goed uitgelegd.

Je maakt een werkmap aan op je (lege) ihp, deze sleep je naar je harde schijf, vervolgens pleur je alles wat je op je ihp wil hebben in die werkmap, als je dan de werkmap update/synched dan gooit ie alles auto op je ihp, wil je wat mp3's extra erbij hebben? gooi ze in je werkmap, op het moment dat je je ihp aansluit en weer synched detecteert hij automatisch wat er veranderd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 21:40:
Hoe zit het eigenlijk met de scroll speed van de speler?
Die is max 4 speed. Voor een normaal liedje is dit redelijk, maar bij een mix/set oid is het toch echt te langzaam. Daar is een oplossing voor: De study mode. Dat houd in dat je met het skip knopje (waarmee je dus normaal naar een volgende track gaat) in een keer min 1 sec en max 10:59 min vooruit (of achteruit natuurlijk ;) ) gaat. Het schiet wel erg op, maar je moet maar net weten hoeveel je vooruit wil/moet...
(Het zit er btw pas in va firmware 1.40)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baltar
Gisteren heb ik mijn iHP-120 ontvangen. Woensdag besteld donderdag bezorgd (klasse Mmport).
Stond ik vanochtend met mijn vriendin voor de spiegel zegt ze “wat een mooi apparaatje zeg!”

Ik was helemaal gelukkig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeeD2k2 schreef op 17 maart 2004 @ 19:54:
[...]
Die is max 4 speed. Voor een normaal liedje is dit redelijk, maar bij een mix/set oid is het toch echt te langzaam. Daar is een oplossing voor: De study mode. Dat houd in dat je met het skip knopje (waarmee je dus normaal naar een volgende track gaat) in een keer min 1 sec en max 10:59 min vooruit (of achteruit natuurlijk ;) ) gaat. Het schiet wel erg op, maar je moet maar net weten hoeveel je vooruit wil/moet...
(Het zit er btw pas in va firmware 1.40)
En de scrollspeed om van liedje te veranderen, stel dat ik in een directory 100 liedjes heb staan. Om dan naar het 50ste liedje te gaan om dat te spelen, gaat dat snel genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 16:38:
En de scrollspeed om van liedje te veranderen, stel dat ik in een directory 100 liedjes heb staan. Om dan naar het 50ste liedje te gaan om dat te spelen, gaat dat snel genoeg?
Ik heb eens geteld in een map met 80 nummers, en daar deed-ie ong 8 sec over. Snel gerekend kan-ie dus 10 nummers in een sec doorbladren.

Door die map met 80 nummers weet ik dat het handigen is om niet zoveel nummers in één map te zetten. Je kan ze beter op genre, of alfabet sorteren. Dan speelt-ie tenminste ook niet allerlei genres door elkaar als je hem gewoon achter elkaar door laat spelen... (De nummers staan nl. op alfabet :P )
Als je zoveel nr's van één genre hebt, kan je altijd nog een alfabetische sub-structuur maken. Dan ben je veel sneller bij het gewenste nummer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik vind de database van de iHP erg goed werken. Daarmee kan ik al op genre en of artiest luisteren. Ik ben nog aan het bedenken of ik een database structuur kan bedenken die daar een aanvulling op kan zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiric
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Xiric

sMiLe

fotowtje gevind :)
ihp-300
Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20040112/ces12870.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xonio.com/news/i/18792740_270f242c61.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.austinv.com/galleries/iRiver_iHP-300/images/iriver_ihp-300_3.jpg

[ Voor 47% gewijzigd door Xiric op 22-03-2004 19:06 ]

Smile !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wanneer is die 300 hier te krijgen? denken jullie dat de ihp-1x0 dan in prijs zal dalen? ik wil daar wel ff op wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

groot voordeel vindt in wel dat die 300 geen joystickje meer heeft
daardoor is de ihp-100 die ik heb nml stuk dikker in binnenzak

maarja om nou te gaan upgraden
hou het denk voorlopig wel op de ihp-100
(ging afgelopen 2 weken prima in binnenzak tijdens snowboarden in frankrijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
De bovenste is leuk (geeft een realistischere kijk op het ding), de onderste twee waren hier reeds bekend ;)
Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 19:10:
wanneer is die 300 hier te krijgen? denken jullie dat de ihp-1x0 dan in prijs zal dalen? ik wil daar wel ff op wachten.
De iHP-120 is nu "OP=OP" te koop bij mp3cdspelers en bij mmport is-ie recent ook al in prijs omlaag gegaan. De verkopers gaan dus zeker wat verwachten, maar (nog) meer prijsdaling...?
De iHP-140 is net uit. Hij staat zelfs nog als "nieuw" op div iRiver sites. Deze zal ongetwijfeld gewoon naast de iHP-3x0 blijven bestaan en veel prijsverandereing zit er in dat geval (denk ik) niet in.

De iHP-3x0 komt in als het goed is volgende maand in Duitsland uit. (Zie een paar pagina's terug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tnx voor de samenvatting :)

ik denk dat ik voor een 120 ga. ik heb een hele tijd zitten twijfelen tussen een nieuwe slim x mp3 cdspeler (ik heb nu ook een slimx) en een ihp. nu zie ik weer dat dixons die imp550 slimx voor 149,- aanbiedt.. choices, choices...

linkje naar dixons: http://www.dixons.nl/Stor...5Fspelers&prid=0007042903

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2004 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik vind het joystickje helemaal niet storend, maar het is niet bepaald nuttig. Net als het kunnen weergeven van plaatjes. Ding wordt (samen met de USB On The Go) wel een ideale partner voor digitale camera's. Alleen moet je dan wel een digicam hebben die ook nog een USB OnTheGo ondersteunen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

mwah storend is groot woord
ik heb alleen 't idee dat als ik erop val (wat nog wel eens kan gebeuren tijdens snowboarden)
dat joystick niet echt handig is (eerder indeukken enzo)

display maakt me ook niks uit, zolang ik maar weet in welke dir ik zit en welk nummer in speel

zijn er al cam btw die usb on the go supporten (sony f828 misschien ? (ben ik vanplan te kopen binnenkort))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Deddiekoel schreef op 22 maart 2004 @ 20:54:
Ik vind het joystickje helemaal niet storend, maar het is niet bepaald nuttig. ...
DDX schreef op 22 maart 2004 @ 22:25:
mwah storend is groot woord
ik heb alleen 't idee dat als ik erop val (wat nog wel eens kan gebeuren tijdens snowboarden)
dat joystick niet echt handig is (eerder indeukken enzo)
[...]
Ik moet zeggen dat ik dat joystickje dan heel anders ervaar. Ik hikte er eerst ook tegen aan, zo'n bollel in je broek en op de meeste plaatjes zag hij er niet echt stevig uit. Maar dat valt gelukkig reuze mee. Met het tasje eromheen steekt-ie nix meer uit, en, bij normaal gebruik, is hij stevig zat.
Het aller handigste vind ik nog wel het bedienen ermee. Om het wat duidelijker te maken: Vergelijk het bedienen van een Sony Ericsson T610 eens met dat van een SE T100 of een Nokia oid. Gaat veel makkelijker. Je hoeft je duim veel minder te bewegen... (Ja, ik ben lui :z )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind die iHP300 wel zo lelijk en op die bovenste foto die wat meer waarheidsgetrouw lijkt dan die studio-foto's eronder is het nog lelijker... De 1xx serie is naar mijn smaak ook niet moeders mooiste, maar de 300 lijkt wel een blikken pennendoos uit de jaren '80 van de vorige eeuw. Als ik die INNO was, zou ik niet zo happig zijn om m'n naam op die speler te laten zetten. Zelfs de AB vind ik lelijk, terwijl die van de 1xx serie juist wel goed eruit ziet.

Eigenlijk wil ik het uiterlijk van de Philips HD100 (of desnoods een niet-witte iPod) met de binnenkant en AB van de iHP1xx (of 3xx) :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Idd een groot nadeel van de iHP-3x0, de afstandsbediening. Dat was een van de belangrijkste redenen om geen iPod oid te nemen. Ik wil de baseunit in mijn zak hebben en dan toch lekker kunnen zoeken. Zonder AB is een paar duizend liedjes best veel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hum, ik heb een probleempje. Telkens in m'n Iriver iHP 140 aansluit aan m'n pc lijkt alles normaal volgens de pc maar als ik op "deze computer" klik dan gaat het mis. Explorer loopt vast.
Het probleem zal zeker wel ergens al eens besproken geweest zijn maar ik heb het nog niet gevonden. Als iemand een antwoord weet op mn vraag of weet waar ik moet zoeken mag hij antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 22:24

zaadstra

Überprutser

Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 08:08:
[...]

Ik vind die iHP300 wel zo lelijk en op die bovenste foto die wat meer waarheidsgetrouw lijkt dan die studio-foto's eronder is het nog lelijker... De 1xx serie is naar mijn smaak ook niet moeders mooiste, maar de 300 lijkt wel een blikken pennendoos uit de jaren '80 van de vorige eeuw. Als ik die INNO was, zou ik niet zo happig zijn om m'n naam op die speler te laten zetten. Zelfs de AB vind ik lelijk, terwijl die van de 1xx serie juist wel goed eruit ziet.

Eigenlijk wil ik het uiterlijk van de Philips HD100 (of desnoods een niet-witte iPod) met de binnenkant en AB van de iHP1xx (of 3xx) :).
Ik vind die 300 ook smakeloos en de afstandsbediening (?) is een mega-sprong terug in kwaliteit. Geen display meer :(

Heb net een Canon A75 digicam, er staat wat bij wat lijkt op USB-on-the-Go, maar als dat niet gat werken wordt het zeker geen 300.....

BTW: zwart is lelijk, ook op de iHP-140...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

de nieuwe zijn ook mooi....
kan iemand me meer vertellen over een van deze?

1100: http://www.irivernordic.c...308a29ff96abe123b4f81a32d
900: http://www.irivernordic.com/products.php?pid=31

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje:
1 Ik heb een IHP120, mijn vrouw wil ook een MP3-speler. Bestaat er een mogelijkheid om mijn 20gig aan mp3's direkt, dus zonder tussenkomst van een pc, over te laden op een flash speler met 128Mb geheugen.

2 Overigens bezit ik ook een IPAQ3970. Mocht bovenstaande niet kunnen, kan het dan wellicht met de 3970 als tussenstap.

3 Welke spelers kunnen gebruik maken van SD-kaarten (of CF-kaarten)

Bedankt alvast voor jullie reactie(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 09:57:
Vraagje:
1 Ik heb een IHP120, mijn vrouw wil ook een MP3-speler. Bestaat er een mogelijkheid om mijn 20gig aan mp3's direkt, dus zonder tussenkomst van een pc, over te laden op een flash speler met 128Mb geheugen.
niet mogelijk...maar dit zal in de nabije toekomst wel mogelijk gaan worden met 'USB on the go', maar de IHP-120 ondersteunt dit nog niet.... (misschien in de toekomst door een firmware-update?)
2 Overigens bezit ik ook een IPAQ3970. Mocht bovenstaande niet kunnen, kan het dan wellicht met de 3970 als tussenstap.
zelfde, de iPaq ondersteunt dit (nog) niet...
3 Welke spelers kunnen gebruik maken van SD-kaarten (of CF-kaarten)

Bedankt alvast voor jullie reactie(s)
heel veel spelers, maar het beste is gewoon het zoeken van een geschikte speler en pas daarna kijken welke vorm van flash-geheugen deze ondersteunt (SD -en CF geheugen doen weinig voor elkaar onder in prijs)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-09 17:01

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Goed heb net toch maar de knoop door gehakt en de ihp 140 gekocht na veel gelezen te hebben.

Prijs is niet bepaald goedkoop :X maar goed daarvoor krijg je wel een goeie mp3 player terug. en een externe opslag van 40gig :)

ik ben benieuwd hoe die bevalt :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.