[Ogg/MP3] iRiver H-serie, deel 3

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste
Acties:
  • 2.531 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongens... het is te gek voor woorden:
http://www.newegg.com/app...ription=55-150-015&depa=0
en
http://www.newegg.com/app...ription=55-150-018&depa=0

omgerekend kost de IHP-120: 244.259 EUR
en de IHP-140: 325.951 EUR

:(

en hier is de goedkoopste zaak nog steeds 369 voor de IHP-120 :r

iemand enig idee hoeveel invoerrechten je zal moeten betalen als je het uit de VS haalt? komt denk ik nog steeds veel goedkoper uit :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 16:39:
en

iemand enig idee hoeveel invoerrechten je zal moeten betalen als je het uit de VS haalt? komt denk ik nog steeds veel goedkoper uit :9~
ze versturen niet buiten de VS...(trouwens de meeste USA shops niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

offtopic:

mocht iemand nog een iRiver willen kopen, de mijne is te koop :Y)
wel ex. adapter, want die heb ik nodig voor de geimporteerde ihp-140 :P
mail snel, want weg=weg

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody schreef op 27 mei 2004 @ 17:06:
offtopic:

mocht iemand nog een iRiver willen kopen, de mijne is te koop :Y)
wel ex. adapter, want die heb ik nodig voor de geimporteerde ihp-140 :P
mail snel, want weg=weg
geimporteerd? vanuit? heb je veel btw en invoerrechten moeten betalen? :P

oh jah.. @Karel2001: ik heb een adres in de VS. kan daar gestuurd worden en dan wordt het hierheen gepost. Dus datis geen probleem.. de invoerrechten.. dat moet ik weten ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

is er bekend of er met de komst van de nieuwe IHP-300 de prijs van de IHP-120/140 zal gaan dalen? want dan zal ik zeker 1 van de 2 versies kopen.

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-09 22:51
Maikeltje schreef op 27 mei 2004 @ 19:31:
is er bekend of er met de komst van de nieuwe IHP-300 de prijs van de IHP-120/140 zal gaan dalen? want dan zal ik zeker 1 van de 2 versies kopen.
Zoals je misschien hier en hier al gezien hebt, zijn de prijzen van de iHP-1xx al flink gedaald in prijs. Zoals bij alle nieuwe snufjes en technieken die worden geproduceerd, zullen de "oudere" meestal nog verder in prijs dalen.

Natuurlijk is dit niet constant aan het dalen, op een gegeven moment bereik je toch wel een grens. Daarbij loop je uiteindelijk ook de kans dat de "oudere" niet meer worden geproduceerd (en dus de opvolgers meer moeten / zullen worden verkocht), waardoor het een "zeldzaam" product zal worden en wellicht weer een lichte prijsstijging veroorzaakt (denk bijv. aan de digitale camera's van Canon).

Als het nieuwste van het nieuwste niet van belang is voor jou, moet je zelf maar kijken en inschatten of de prijs nog verder zal dalen dan dat hij op dit moment is. Conclusie: niemand kan voorspellen wat de laagste prijs zal gaan worden, dus de vraag is eigenlijk een beetje irrelevant en niet te beantwoorden :).

Website, Flickr, FB, Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Laatst online: 13-09 15:06
InsjaHH schreef op 26 mei 2004 @ 22:14:
[...]
Heeft iemand die HD bug ook weten na te gaan, dat hij dus blijft spinnen na een paar handelingen verricht te hebben (die dus indirect ook je accu-duur omlaag haalt)? Het gaat om de volgende handelingen:
[...]
Meldt, kan de bug reproduceren volgens bovenstaande methode. Hij stopt pas als ie het volgende nummer heeft ingeladen. Het was me wel eens vaker opgevallen dat de harddisk soms onnodig blijft spinnen, het gebeurt ook als je 'm aanzet op 'stop', dus zonder te beginnen met afspelen. (firmware 1.40E)

Trouwens bij opnames heb je dat ook, ik neem vaak iets van mijn kinderen op met de ingebouwde microfoon. Omdat de mp3-encoder niet goed is, gebruik ik wav en moet ie dus redelijk vaak opspinnen. Ik had liever dat ie (bij opname dan) constant bleef spinnen, dan kun je dat geluid er later weer uitfilteren.

[ Voor 4% gewijzigd door PhilipsFan op 28-05-2004 08:31 . Reden: firmware nummer toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-12-2024

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

Topicstarter
Even een updateje over de H-300:

• 2 versies: 320 en 340 (20GB en 40GB)
• Japanse richtprijzen: 375 en 475 Euro
• 2" TFT heel-veel-duizend-kleurenscherm :P met lyricsondersteuning
• JPEG- en BMP-support
• USB On-the-Go, dus direct bestanden uitwisselen (en bekijken) met bijv. je digicam
• Overigens werkt On-the-Go dan wel weer op USB1.1-snelheid :(
• MP3, WMA, Ogg Vorbis & Wav supported
• S/N ratio van 90 dB en max output van 2 x 20mW @ 16 Ohm of 2 x 12mW @ 32 Ohm
• Nog steeds een limiet op het aantal files (9999) en folders (2000) :(
• Een of andere vorm van id3-database aanwezig
• FM-tuner, opnemen via interne mic of line-in (ook support voor externe mic)
• 5 Eq. settings en user eq., SRS WoW blaat
• Interne li-polymer batterij: 16 uur playbacktijd
• Extern batterypack: totaal 50 uur aan speeltijd
• Geleverd met LCD-loze a/b, adapter, MX400 earbuds en :) docking station :)
• 320: 103x62×22mm, 183 gram... 340: 103x62×25mm, 203 gram
• Beschikbaar midden Juni... in Japan.

Tel dus maar een Euro of 100 bij die prijzen op, voor ons. Wellicht ook een week of 3 extra wachttijd, al zijn de importeurs tegenwoordig sneller dan voorheen.

Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20040528/iriver1.gif

Bron

"Helaas" heb ik zelf geen last van dat HDD-spingebeuren, heb ook maar een simpele H-100 natuurlijk :P Heb echter wel een H-140 gezien met dat probleem en ik weet dat er een user met een H-120 reeds erg vroeg op dit probleem heeft gewezen. Vaag en vervelend, maar we zullen zien of iRiver "goesting" voelt om het aan te pakken.

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik deze thread niet helemaal heb doorgelezen, kan het zijn dat er over het volgende al is geschreven. Desondanks leek het mij de moeite waard om het, eventueel nogmaals, onder jullie aandacht te brengen.
Via het Misticriver forum ( het allerbeste iRiver forum trouwens) en het iRiver international forum ben ik er achter gekomen dat er een vervelende bug in de IHP-120 zit. Wanneer je tijdens het spelen via de joystick in je muziekbestanden gaat zoeken en vervolgens weer teruggaat naar het "afspeel" scherm zonder een ander bestand te starten, blijft de harde schijf constant doordraaien, ondanks het feit dat het rode lampje wel uitgaat. Hij stopt dan pas weer wanneer je de speler uitzet of via het "browsen" en de joystick een andere track start. Heel vervelend want zonder dat je het weet wordt er meer stroom gebruikt, dus kortere speelduur van accu én extra slijtage van de harde schijf.
Op het Misticriver forum wordt nu gewerkt aan een petitie, door zoveel mogelijk gebruikers te ondertekenen, die dan dan iRiver gestuurd wordt met het dringende verzoek om de firmware aan te passen om deze bug te verhelpen.
Ik wil daarom hier zoveel mogelijk iRiver gebruikers uitnodigen om mee te doen. Kom voor zover nog niet gedaan,massaal naar deze site, registreer je daar en DOE MEE:
http://www.misticriver.ne...BB2&file=viewtopic&t=2010

Edit: Zie dat er even hierboven ook al over deze bug geschreven is. Verzoek om mee te doen met de petitie blijft echter overeind !!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2004 13:22 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op de officiele iriver japan site staat nog wat meer informatie over de h300 plus wat foto's van de interface van het kleurenscherm, ziet er goed uit

http://www.iriver.co.jp/product/h300/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:15
Verwijderd schreef op 28 mei 2004 @ 14:24:
op de officiele iriver japan site staat nog wat meer informatie over de h300 plus wat foto's van de interface van het kleurenscherm, ziet er goed uit

http://www.iriver.co.jp/product/h300/
Die interface ziet er idd heel netjes uit :9~

Afbeeldingslocatie: http://www.iriver.co.jp/images/product/H300Series/h300_201c.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.iriver.co.jp/images/product/H300Series/h300_208c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.iriver.co.jp/images/product/H300Series/h300_205c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 21:01
dimitio schreef op 28 mei 2004 @ 15:53:
[...]

Die interface ziet er idd heel netjes uit :9~

[afbeelding] [afbeelding]

[afbeelding]
Cool idd :9~

hierrrr nog ff dezelfde site maar dan - gebrekkig - vertaald :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 13:01
nieuw database PROGRAMMA!!!!!!!!! :D :D :D
en iriver america heeft een nieuwe support page!
check it out here:
http://www.iriveramerica.com/support/H100.aspx

maar volgens mij werkt dat nieuwe database progje niet op win98 :-( althans bij mij wil die niet opstarten :?
dus ik kan het helaaas NIET testen :O

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
roelieboelie schreef op 28 mei 2004 @ 17:38:
check it out here:

maar volgens mij werkt dat nieuwe database progje niet op win98 :-( althans bij mij wil die niet opstarten :?
Hmmm... lijkt goed te werken, kan alleen niets vinden over een maximum tag-lengte (was 52 chars geloof ik).... Krijg iig geen "failed" meldingen zoals bij de iHP-manager het geval was.

Dus alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Dat nieuwe db-programmaatje maakt db's aan voor al m'n mp3's, in plaats van alleen die op de iHP...

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me laten vertellen dat de iHP geen "echte" line-out heeft --> kan iemand me hier meer uitleg over verschaffen en zal dit hetzelfde zijn voor de iHP-3xx ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Verwijderd schreef op 28 mei 2004 @ 21:33:
Ik heb me laten vertellen dat de iHP geen "echte" line-out heeft --> kan iemand me hier meer uitleg over verschaffen en zal dit hetzelfde zijn voor de iHP-3xx ?
Er is een line-out aanwezig, maar volgens mij is dat in feite niets anders dan een extra hoofdtelefoon-uitgang.

Advies: Gebruik de optische line-out :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Verwijderd schreef op 28 mei 2004 @ 21:33:
Ik weet wel dat de geluidssterkte op de analoge line-out afhankelijk is van de stand van de volumeregelaar. Bedoel je dit?

Ik vind het zelf wel handig, want de line-out is daardoor te gebruiken als tweede koptelefoonaansluiting. De digitale line-out is wel perfect.

oeps... te laat

[ Voor 4% gewijzigd door PhilipsFan op 28-05-2004 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
roelieboelie schreef op 28 mei 2004 @ 17:38:
check it out here:

Ik heb het net even getest en het is de teleurstelling van de eeuw. Doet gewoon precies hetzelfde als was de eerst manager deed, alleen nu automatisch bij het aansluiten. Je hoeft dus niet meer 'update db' aan te klikken. In de instructies staat 'Look at all the new options': ik zie geen enkele optie die er voorheen niet was.

Overigens is het mij een raadsel waarom ie de muziek op mijn pc wil indexeren.

[ Voor 8% gewijzigd door PhilipsFan op 28-05-2004 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Nou... hij herkent nu anders wel een stuk beter id3v2.0-getagde files. Die kapte hij eerst af bij id3v1-limiet, waardoor ze niet in de DB werden opgenomen. Prima ontwikkeling.

Overigens is Moodlogic een op zich zelf staande app, dit is slechts een klein onderdeel dat waarschijnlijk niet helemaal geoptimaliseerd is. ML scanned als default al je HDD's en dan kun je er allemaal wazige zooi mee doen. Niet zo interessant, maar goed, denk dat we hier het gratis "Device Linking"-onderdeel van ML te pakken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor mijn werk ben ik op zoek naar een MP3 speler waarmee ik gesprekken kan opnemen

ik dacht dat de ihp-140 een uitstekende keuze zou zijn, zeker als ik een goede externe microfoon zou gebruiken, totdat ik verhalen tegenkwam over zogenaamde 'glitches' in de opnamen. dat probleem wordt volgens sommigen overdreven maar toch... enigszins verontrustend vind ik het wel

een ernstiger probleem vind ik de opnamelimiet van 795MB voor .wav en 195MB voor .mp3: is deze limiet te omzeilen en weet iemand of i-river erover denkt de limiet in een komende update van de firmware te verwijderen? en: geldt voor opnemen in ogg ook een dergelijke limiet?

nog een vraagje: wat is de kwaliteit van spraakopnamen gemaakt met de ihp-140 (met hoogste bitrate)? en hoe vervelend is het ontbreken van opnamenivo-indicator? ook het spinnen van de harde schijf tijdens opnemen (zie boven) lijkt me erg vervelend.
als de kwaliteit van de opnamen achterblijft bij minidisc-opnamen, hou ik het toch maar bij md (ondanks het ongemak van omzetten atrac naar mp3)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yohan schreef op 28 mei 2004 @ 22:43:
[...]

Er is een line-out aanwezig, maar volgens mij is dat in feite niets anders dan een extra hoofdtelefoon-uitgang.

Advies: Gebruik de optische line-out :)
Nu snap ik het niet meer :? Is er dan een tweede "extra" uitgang voor de hoofdtelefoon? Lijkt me een beetje bizar...

Waar eigenlijk op doel is dat ze op het forum van head-fi de iHP afraden omwille van het feit dat de line-out 'niet echt' zou zijn.

http://www5.head-fi.org/forums/showthread.php?t=72700 en in andere threads ook zonder te vermelden wat ze er eigenlijk willen me zeggen.

Ik veronderstel dat ze daarmee bedoelen dat het geen 'echte' digitale is ofwel dat hij van slechte kwaliteit is. Kan iemand dit verduidelijken?

Ik vind dit redelijk belangrijk om te weten, vermits ik mijn iHP graag op een hifi installatie wens aan te sluiten, en ik vermoed dat dit beter via de line-out gebeurt dan via de koptelefoon uitgang. Is het trouwens niet beter om bij goeie earbuds de line-out te gebruiken ipv de koptelefoonuitgang?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2004 03:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 mei 2004 @ 03:19:
[...]

Nu snap ik het niet meer :? Is er dan een tweede "extra" uitgang voor de hoofdtelefoon? Lijkt me een beetje bizar...

Waar eigenlijk op doel is dat ze op het forum van head-fi de iHP afraden omwille van het feit dat de line-out 'niet echt' zou zijn.

http://www5.head-fi.org/forums/showthread.php?t=72700 en in andere threads ook zonder te vermelden wat ze er eigenlijk willen me zeggen.

Ik veronderstel dat ze daarmee bedoelen dat het geen 'echte' digitale is ofwel dat hij van slechte kwaliteit is. Kan iemand dit verduidelijken?
Nee, wat ze bedoelen is dat het geen line-out is met een *vast* volumeniveau. De line-out reageert nog steeds op de volumecontroller op de iHP zelf, en dat is eik nooit het geval bij een "echte" line-out (zoals je die vindt op een Creative NJB3 bijv., twee zelfs).

De outputkwaliteit van de "line-out" van de iHP (of H-serie) is prima, maar verschilt weinig tov de koptelefoonuitgang. Wel wordt optische kabel ondersteund en dat geeft wat kwaliteitswinst tov de normale headphone-uitgang.
Ik vind dit redelijk belangrijk om te weten, vermits ik mijn iHP graag op een hifi installatie wens aan te sluiten, en ik vermoed dat dit beter via de line-out gebeurt dan via de koptelefoon uitgang. Is het trouwens niet beter om bij goeie earbuds de line-out te gebruiken ipv de koptelefoonuitgang?
Dat laatste gaat niet veel uithalen, ligt aan de kwaliteit van de headphones die veelal inferieur is aan de kwaliteit van een goede (optische) RCA-kabel.

Als je de speler echt veel thuis gaat gebruiken, neem dan eens een kijkje naar de Rio Audio karma. Die wordt geleverd met een dockingstation + RCA-uitgang (een "echte" line-out, onafhankelijk van het volumeniveau van de basisunit dus). Dat werkt werkelijk fantastisch. Creative's NJB3 levert ook hele goede line-out prestaties maar echt draagbaar is het ding niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je je IHP optisch aansluit via line out op je stereo is hij niet meer afhankelijk van volume niveau van je speler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de uitleg the_Omniscient. Het wordt nu afwegen tussen de Karma en de iHP :/ Spijtig genoeg mist de karma een aantal zaken die ik wel kan vinden op de iHP.... Wordt een moeilijke keuze!

Misschien een teken dat ik moet wachten op de iHP 300 serie... :+

Heb juist op de Japanse site van iRiver gelezen dat men de iHP 3x0 niet als fototank gaat kunnen gebruiken voor CANON fototoestellen !! Das wel effe balen. Blijkbaar hebben de toestellen van Canon een windows driver nodig. Hopelijk kunnen ze hier nog een mouw aan passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Verwijderd schreef op 29 mei 2004 @ 01:31:
voor mijn werk ben ik op zoek naar een MP3 speler waarmee ik gesprekken kan opnemen

een ernstiger probleem vind ik de opnamelimiet van 795MB voor .wav en 195MB voor .mp3: is deze limiet te omzeilen en weet iemand of i-river erover denkt de limiet in een komende update van de firmware te verwijderen? en: geldt voor opnemen in ogg ook een dergelijke limiet?
Ik dacht dat dat limieten per opname waren? Zulke lange gesprekken voer je toch niet? En, als je dat wel doet, druk je gewoon stop en opnieuw Record.

Krijg je 2 losse bestandjes, maar who cares :)

Overigens moet iRiver uiterlijk MORGEN nieuwe firmware releasen...

[ Voor 6% gewijzigd door yohan op 30-05-2004 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Mijn eerste reactie gisteren was: "Wauw, wat een geweldig mooi, klein en gaaf ding zeg!!". Waar ik het over heb? Ik kreeg gisteren van mijn kennis ter vergoeding van wat verdiensten een H-140 met een paar Sennheiser PX-200 headphones. Na hem een uurtje of 3 opgeladen te hebben, gingen de 25 GB aan mappen vol met MP3's (vooraf al voorbereid, juist gerenamed & getagged) als een trein op het kleine apparaat; als het goed is was hij minder dan 30 minuten bezig om ze erop te krijgen. Hier voorafgaand natuurlijk wel eerst de laatste firmware versie erop gezet (v1.40 EU).

Dezelfde avond nog tot vrij laat, een uurtje of half 2, nog lekker zitten luisteren en vogelen ermee wat betreft de opties en navigatie en ik moet zeggen dat het reuze meevalt wat betreft de navigatie. Ik hoorde hier en daar dat het *super* moeilijk en niet logisch in elkaar zou zitten, maar dat valt 100% mee. Ook de joystick was erg goed te bedienen, alhoewel gewenning hierbij wel noodzakelijk is.

Tijdens ieders nachtrust heb ik de H-140 nog aangelaten met een redelijke volume om de PX-200 een nachtje "legendarisch" in te laten spelen. Nu moet ik vandaag zeggen dat hij inderdaad was beter klinkt (nu zal dat vast iets dat tussen de oren zit, maar goed :9). Ik vind persoonlijk wel dat je bij deze headphones wel de bass-boost verhoogd moet worden naar 16-18 en de treble-boost op 4 (dus de User EQ), maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik voornamelijk van mijn verschillende genres Pop en Trance luister.

Wat betreft de opstartduur en gegevens hierover het volgende:
25 GB, bestaande uit 3591 bestanden in 326 mappen, start binnen 14 seconden op (gemeten vanaf het moment van indrukken tot het verschijnen van het "hoofdmenu", dit *natuurlijk* zonder DB functie.

Al met al geen slechte waarden en deze seconden voorafgaand van het luisterplezier storen mij dan ook helemaal niet.

Verder was ik erg verbaasd over de grootte van het apparaat. Waarschijnlijk "oogt" de iPod, die een klasgenoot van mij in zijn bezit heeft, wat groter door zijn knoppen-layout, maar de H-140 doet zeker niet onder het formaat. Misschien ligt het wel aan de zwarte kleur van de H-140, want na even opgezocht te hebben zijn de twee spelers, op een paar millimeters na, even groot. Vreemd maar waar :).

Het bruine hoesje, waar ik in eerste instantie erg tegenop keek vanwege alle negatieve reacties die ik enkel heb weten te vinden op verscheidene fora, viel ook 100% mee. Nu ben ik niet echt een fan van de kleur bruin, maar het staat toch best sjiek bij de speler. Het is gelukkig een mooie, donkere kleur bruin en niet zo'n beige achtig iets. Maar ja, foto's spreken natuurlijk boekdelen in plaats van een omschrijving... die houden jullie nog van me tegoed :>.

Na jullie vermoeid te hebben met dit lange verhaal, hoop ik dat het misschien voor iemand bruikbaar is. Ik kan niet wachten totdat Gapless playback, playlists/deletion on-the-fly bij de nieuwe firmware eraan komen... we wachten met z'n allen in spanning af :P.

/me Een zeer tevreden en gelukkige H-140-gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekhour
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-08 17:01
Verwijderd schreef op 29 mei 2004 @ 03:19:
[...]

De optische line out is een uitgang waarbij 0,0 kwaliteitsverlies optreedt. Dit is dus een perfecte manier om high-end geluid te produceren. Je kan op de iRiver immers ook kwalitatief niet van cd te onderscheiden wav-files zetten met een hoge bemonsteringsfrequentie (44 of 48 khz). Ik sluit de optische line out van de iRvier rechtstreeks aan op mijn Onkyo TX-DS989 versterker. Deze bezit hoogwaardige da-converters. Als je geen surroundversteker hebt kan je de iRiver ook op een separate d/a converter aansluiten die bij je installatie past.

Op e-bay en dan met name in Duitsland worden deze dingen nogal eens aangeboden. d-a converters die voor 1500 gulden over de toonbank gingen kan je daar voor zeg 100-200 euro kopen. En ik verzeker je dit klinkt veel beter dan de analoge line-out van je iRiver.

[ Voor 4% gewijzigd door boekhour op 30-05-2004 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 16:39:
en

Heh, dat gezeik met die prijzen: als de dollar stijgt zijn ze er als de kippen bij om het verschil door te berekenen aan de consument. Als de dollar daalt duurt dat eeuwig!

Nou ik doe er niet meer aan mee: mijn vriendin is Amerikaans (Florida) en ik laat haar of gewoon iets kopen en opsturen, of ik neem het zelf mee als ik er ben! Toevallig ga ik in juli weer en dan stuur ik gewoon een pakketje aan mezelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 12:39:
[...]

Heh, dat gezeik met die prijzen: als de dollar stijgt zijn ze er als de kippen bij om het verschil door te berekenen aan de consument. Als de dollar daalt duurt dat eeuwig!

Nou ik doe er niet meer aan mee: mijn vriendin is Amerikaans (Florida) en ik laat haar of gewoon iets kopen en opsturen, of ik neem het zelf mee als ik er ben! Toevallig ga ik in juli weer en dan stuur ik gewoon een pakketje aan mezelf!
Denk om de invoerrechten...
Korea - Nederland was ruim 30 euro, geen idee hoe het met VS zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient

the_Omniscient

Topicstarter
Yohan schreef op 30 mei 2004 @ 14:28:
[...]
Overigens moet iRiver uiterlijk MORGEN nieuwe firmware releasen...
No cigar vooralsnog...
Delay of H series firmware release

We regret to inform you that we will not be able to release the firmware for our H-series on the day that was previously promised. Please accept our sincerest apologies for this delay.

We are doing everything possible to release this firmware as soon as possible. Exact dates will be announced shortly. We apologize again for disappointing our loyal users, and will do all in our power to prevent this from happening again.

Thank you for your attention.
iriver
Wie had dat nu verwacht... :P Maar goed, het zal wel los lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yohan schreef op 31 mei 2004 @ 13:23:
[...]
Denk om de invoerrechten...
Korea - Nederland was ruim 30 euro, geen idee hoe het met VS zit.
Da's de truc: sturen als GIFT dus kado en dan natuurlijk zo onopvallend mogelijk verpakt.. kans dat dat mis gaat is errug klein.. Heb mezelf zo al meer dan wat leuke gadgets geholpen.

Of, nog mooier: van iemand een Nederlandse kassabon lenen en die meenemen: wordt je aangehouden en begint de douane te zeiken: gewoon NL bon laten zien.

Zo heb ik m'n Sony videocamera mooi meegenomen uit de VS: scheelde me 235 Euro (!!). Werd ik aangehouden: gewoon bon laten zien. Konden ze me niks maken. Kreeg ik nog wel een slimme vraag over de amerikaanse stickers en stekkers, maar het antwoord was simpel: dat het een import camera was, wel in NL gekocht... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Ik had mijn ihp-120 naar Korea gestuurd voor reparatie. Kreeg gratis een nieuwe, dus ook 'gift' aangekruist op de bon.. maar heb wel een naheffing thuis gestuurd gekregen van ruim 30 euro :( Pakketje was geopend door de douane.

Direct in beroep gegaan natuurlijk.. afwachten maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan

We regret to inform you that we will not be able to release the firmware for our H-series on the day that was previously promised. Please accept our sincerest apologies for this delay.

We are doing everything possible to release this firmware as soon as possible. Exact dates will be announced shortly. We apologize again for disappointing our loyal users, and will do all in our power to prevent this from happening again.

iriver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even een herinnering en update:
Op de MisticRiver site is nu de petitie geplaatst m.b.t. de "HD keeps spinning bug".
Doe allemaal mee, voor zover al niet gebeurd.
Zie:
http://www.iriver.us/inde...f8df2e2e345f61b2d00ddf6d3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 14:57:
Op de MisticRiver site is nu de petitie geplaatst m.b.t. de "HD keeps spinning bug".
Zie:
http://www.iriver.us/inde...f8df2e2e345f61b2d00ddf6d3
Thanks voor de herinnering, heb het zelf ook vanochtend nog gesigned. Laten we hopen dat iRiver wat met de petitie zal gaan doen en dat er nog meer mensen bereid zijn om hem te ondertekenen.

Op het moment van schrijven, hebben 79 mensen hem al ondertekend; gaat de goede kant op! :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 14:57:
Ik kan het niet eens zijn met die petitie. In het eerste stuk wordt heel neerbuigend gedaan over iRiver. Ik zit zelf in de software en ik weet hoe moeilijk het is om fouten te vinden in zo'n complexe code. Ik vind het zeker niet onprofessioneel dat die fout erin is blijven zitten.

Tevens vind ik het niet heel raar dat iRiver met een standaardmailtje reageert. Wij mogen tweakers zijn en pretenderen er verstand van te hebben, maar ik durf te wedden dat iRiver bergen nitpickermailtjes krijgen van mensen die teleurgesteld zijn in 1 piepklein aspectje of gewoon zin hebben om te zeiken. Als ze personeel moeten gaan inhuren om al die troep persoonlijk te gaan beantwoorden, dan zijn onze players straks helemaal onbetaalbaar.

En dan nog: hoe erg is die bug nou helemaal? Wie zet z'n iHP aan om er vervolgens geen muziek mee af te spelen? En als iemand dat wel doet, dan gaat ie na het verstrijken van de stop-timer gewoon weer uit, hooguit na een uur dus. En als je tijdens het afspelen de bestandenlijst in gaat en geen nieuw bestand selecteert, dan draait de harde schijf hooguit een kwartiertje onnodig: de tijd om de buffer helemaal leeg te spelen. Dat kost dan wel wat batterijen, maar het zal nooit heel veel zijn.

En over slijtage van de harddisk zeuren slaat natuurlijk helemaal nergens op. Als je 'm inplugt in je pc blijft ie ook constant draaien, en de harde schijf in je pc draait misschien wel dag in dag uit en die gaat ook niet stuk.

Nee, ik teken de petitie niet. Ik heb liever dat ze andere problemen oplossen, zoals de bootup tijd met database of het langzame scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ieder z'n meug. Als je niet wilt tekenen, jammer maar het zij zo. Gelukkig denken de meeste iRiver gebruikers er anders over.
Overigens is het stuk op de MisticRiver site gericht aan de gebruikers en niet aan iRiver zelf. Ik ga er van uit, de mensen van MisticRiver kennende, dat de uiteindelijke petitie die naar iRiver gaat, "professioneel" en niet neerbuigend/afkrakend zal zijn.
Zelf heb ik totaal geen verstand van software, dus ik kan er niet over oordelen hoe moeilijk het is om het probleem op te lossen. Het is echter wel de taak van iRiver om het op te lossen. Uiteindelijk brengen zij het product op de markt en tegen een niet geringe prijs.
Overigens ben ik nog steeds zeer tevreden met mijn speler, ondanks die "bug" en ook ben ik zeer te spreken over de service van iRiver. Mijn emailtjes werden tot nu toe correct en snel beantwoord. Zo heb ik bijvoorbeeld pas een nieuw tasje besteld en duurde het nogal al lang voor het afgeleverd werd. Toen ik vervolgens een mailtje stuurde naar iRiver werd er promp NOG een tasje verstuurd. Uiteindelijk kreeg ik ze toch allebei en hoefde ik er geen terug te sturen.
Het is beslist niet mijn bedoeling (en naar ik aanneem ook niet van de MisticRiver leden) om iRiver af te zeiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Heb ook getekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
ik heb ook maar even getekend voor die HD-spin, heb ook me serial gegeven van mijn speler....hopen dat ze der niks mee gaan doen ofzo.. >:)

vind het van Iriver eigenlijk wel een slechte zaak dat ze 1.5 maand van te voren zeggen dat ze nieuwe firmware in mei gaan uitbrengen, halen ze het niet....sjonge sjonge sjonge wat een stelletje lamballen zijn dat daar. zeg dan gewoon meteen dat de firmware pas eind juni begin juli komt (daar mag ik van op uit gaan hoop ik)

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
roelieboelie schreef op 31 mei 2004 @ 20:19:
vind het van Iriver eigenlijk wel een slechte zaak dat ze 1.5 maand van te voren zeggen dat ze nieuwe firmware in mei gaan uitbrengen, halen ze het niet....sjonge sjonge sjonge wat een stelletje lamballen zijn dat daar. zeg dan gewoon meteen dat de firmware pas eind juni begin juli komt (daar mag ik van op uit gaan hoop ik)
Mja, is wel een beetje jammer ja. Maar aan de andere kant: beter goede firmware een paar weken later, dan firmware met fouten nu, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:06
Misschien voegen ze nu die 2 aangekondige firmwares (1 in mei en 1 in juni) wel samen in 1 nieuwe, waarin al die opties verwerkt zitten? Dat het daarom wat langer duurt :)

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

ik denk dat ze de harddisk-spin-bug er meteen uit willen halen en het daarom wat langer duurt :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-08 19:22
Zo te zien ben ik een van de weinigen die het wél met PhilipsFan eens is. Laat ze hun tijd maar steken in dingen die echt handig zijn.
Daarnaast moet ik zeggen dat die spin een beetje op een hype begint te lijken. Hij zit er sowieso al sinds de laatse firmware in. Totdat één persson het tegenkwam was het niemand opgevallen, en nu heeft plotseling iedereen er "last van". Komt een beetje aanstellerig over.
Ik heb dan nog steeds geen nieuwe, maar mijn naam kan je er dus ook niet onder verwachten. Ook niet als ik er wel een had.

@roelieboelie
Wees blij dát ze zich met de firmware bezig houden. Het is uiteindelijk een goedlopend product, dus wat dat betreft hoeven ze het niet eens de doen. Maar wat doen ze? Ze voegen zelfs nieuwe opties toe. Dat terwijl ze ook nog eens nieuwe producten op de markt aan het bengen zijn. Wat ongetwijfeld de reden van het uitstel is. Ze zullen er te makkelijk over gedacht hebben...

Ík blijf iRiver een top bedrijf vinden. Ze blijven met wat nieuws komen en hebben interactie met de gebruikers. Er zijn genoeg bedrijven die een uitstel niet aankondigen maar het gewoon doen.
Ik zat te twijfelen aan een iAudio M3 als nieuwe speler, maar om iRiver blijf ik moeilijk heen kunnen. Zal wel weer een iHP-120 worden...

[ Voor 7% gewijzigd door DeeD2k2 op 31-05-2004 21:59 . Reden: spelling ]

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plux
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 17:26

Plux

Team KVM

Hoi mensen,
Ik heb net hier in NY een IHP120 aangeschaft voor een fijne 320 dollar :) en ik zou iemand willen vragen om de bon van zijn (of haar ;)) in NL aangeschafte speler in te scannen en te mailen (adres in profiel). Die zou ik dan kunnen laten zien mocht de douane moeilijk doen bij terugkomst. Alvast dank :)

Maak er geen probleem van, of een oplossing!—- je moet niet zo moeilijk doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.rbmods.com/Bilder/Articles/Jensofsweden/Mp130/pic5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rbmods.com/Bilder/Articles/Jensofsweden/Mp130/pic4.jpg
is dit niet handig? vooral als ik bij mijn vrienden ben wil ik meestal wel wat mp3tjes meepikken, ik werk namelijk ook vaak in home geluidsstudio's van producers ... en dan wil je echt niet z'n dik lang draad mee. usb 1.0 voldoet al aangezien het om kleine hoeveelheid aan bestanden gaat.
Weet iemand of ik deze ergens kan bestellen in nederland?

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2004 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Voordat je verder zoekt, hoe wil je die in je iHP krijgen? Daar moest bij mij toch echt zo'n klein stekkertje in... Als je dát kan vinden zou het wel erg handig zijn btw.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.gadgetgallery....em.asp?itemid=44&catid=33

ik heb em al gevonden... erg duur vinik het. 18 eurotjes voor een kabeltje....absurd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, erg duur, maar het is ook een speciaaltje he.. Er is een winkeltje in alkmaar die usb verlengkabels van 5 meter voor 2.50 pleuro verkoopt. Heb er maar meteen 5 ingeslagen :)

Over de status van mijn deffecte mp3speler kan ik het volgende zeggen :
Volgens track & trace van tgp:
Zending niet uitgereikt - niet thuis;
En dat ongeveer zes keer.
--------------------------------------------------------------------
Reactie van mmport:

TPG is weer goed bezig geweest! Vrijwel zeker is dit pakket nooit op ons adres bezorgd, immers wij zijn de gehele week aanwezig. Bovendien brengen ze het ook nog eens naar het verkeerde afhaalkantoor. Dus als er zoals in dit geval geen briefje achter is gelaten, weten wij nergens van.

Wij zullen dit verder met TPG afhandelen.

Met vriendelijke groet,

Sales Support

MMPORT
--------------------------------------------------------------------
Toch netjes dat zij het gaan afhandelen. Ben benieuwd, ik mis hem erg, kan echt niet meer zonder portable muziek.
En een discman uit de jaren 80 is ook niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Dat kabeltje is wel grappig. Als die er in USB 2 formaat komt dan zal ik er zeker eens over nadenken! Die kabel neem je nl. niet 123 mee, maar wel als hij zo klein is IMO.

Verder is het inmiddels Juni. Ik heb nog geen firmware gezien :|. Nu maar hopen dat ze alles in 1 keer doen...

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irritableskillz
  • Niet online
Ik ga van de zomer naar Mexico en dan wil ik natuurlijk graag mijn h120 meenemen. :p Nu had ik begrepen dat de adapter ook op 110V ~ 60Hz kan werken dus dat zou geen probleem moeten zijn. Maar hoe zit het met de radiostations, zenden die gewoon in dezelfde FM-band uit als in Europa? Ik bedoel er is natuurlijk een reden dat er zowel een VS als EU versie van de firmware is. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
irritableskillz schreef op 01 juni 2004 @ 14:40:
Ik ga van de zomer naar Mexico en dan wil ik natuurlijk graag mijn h120 meenemen. :p Nu had ik begrepen dat de adapter ook op 110V ~ 60Hz kan werken dus dat zou geen probleem moeten zijn. Maar hoe zit het met de radiostations, zenden die gewoon in dezelfde FM-band uit als in Europa? Ik bedoel er is natuurlijk een reden dat er zowel een VS als EU versie van de firmware is. :?
Geen idee wat dat precies verschilt. In ieder geval kun je bij Settings gewoon de tuner op EU, KOR, of USA zetten; daar is dus geen aparte firmware voor nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Yohan schreef op 01 juni 2004 @ 18:28:
Geen idee wat dat precies verschilt. In ieder geval kun je bij Settings gewoon de tuner op EU, KOR, of USA zetten; daar is dus geen aparte firmware voor nodig :)
Volgens de handleiding klopt dat wel, dat je de tuner op een andere setting kan zetten, maar hier (v1.40 EU) zie ik dat menuutje niet (Main/General/Tuner; dus "Tuner" zie ik niet in de lijst staan bij General). Wellicht heb je een oudere firmware versie of heb ik iets over het hoofd gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
  • Laatst online: 13-09 12:57
Misschien een stomme vraag maar kun je met de iRiver iHP-120 ook hardlopen bijvoorbeeld? Dus met andere woorden is hij schokbestendig? Anders moet ik een mp3 speler met flash geheugen aanschaffen en qua prijs zijn die een stuk duurder dan deze iRiver (de 1024Mb versie dan...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:06
Ja hij is schokbestendig :) Hij leest de mp3's in het geheugen, en de hdd stopt dan met draaien. Hij gaat pas weer draaien als de buffer leeg is. Tijdens het vullen van die buffer zou het kunnen dat het laden iets langer duurt vanwege het geschok, ikzelf heb echter daar nooit echt iets van gemerkt. Ik heb hem tijdens mijn krantenwijk dagelijks gebruikt op de fiets en hij is toen nooit overgeslagen ofzoiets.

Kortom, ja, hij is schokbestendig :)

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
InsjaHH schreef op 01 juni 2004 @ 18:58:
[...]

Volgens de handleiding klopt dat wel, dat je de tuner op een andere setting kan zetten, maar hier (v1.40 EU) zie ik dat menuutje niet (Main/General/Tuner; dus "Tuner" zie ik niet in de lijst staan bij General). Wellicht heb je een oudere firmware versie of heb ik iets over het hoofd gezien.
Ik heb een nieuwere, 1.50N, het is in het Settings Menu idd General, en vervolgens Tuner Region. Daar kan ik Korea, Japan, EU en USA kiezen.

hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
Payne schreef op 01 juni 2004 @ 20:10:
Ja hij is schokbestendig :) Hij leest de mp3's in het geheugen, en de hdd stopt dan met draaien. Hij gaat pas weer draaien als de buffer leeg is. Tijdens het vullen van die buffer zou het kunnen dat het laden iets langer duurt vanwege het geschok, ikzelf heb echter daar nooit echt iets van gemerkt. Ik heb hem tijdens mijn krantenwijk dagelijks gebruikt op de fiets en hij is toen nooit overgeslagen ofzoiets.

Kortom, ja, hij is schokbestendig :)
In principe is hij wel shock-bestendig ja, maar hardlopen is natuurlijk wel wat intensiever/wilder voor dat ding dan fietsen. Het blijft natuurlijk wel een harddisc dus voor echt intensief actief gebruik is hij niet echt geschikt.
Als je hem alleen voor harlopen gaat gebruiken zal ik eerder een flash-spelertje kopen, zo veel muziek heb je dan niet nodig en bovendien is het veel lichter (dus lekkerder om mee te rennen) dan een Harddisc-speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Yohan schreef op 01 juni 2004 @ 20:13:
Ik heb een nieuwere, 1.50N, het is in het Settings Menu idd General, en vervolgens Tuner Region. Daar kan ik Korea, Japan, EU en USA kiezen.

Aha, mjah nieuwere is natuurlijk ook nog een mogelijkheid :9. Enkel zover ik begrepen had is hij nog in *beta*, dus op eigen risico (alhoewel flashen / firmware upgraden natuurlijk altijd op eigen risico is, maar goed daar hebben we het niet over :)). Laat ik nog maar even wachten op de firmware die binnenkort komen gaat. Overigens, die Koreaanse versie ondersteunt dus wel alle andere talen?

Misschien nog een klein vraagje, wat eigenlijk niet veel uitmaakt, maar als ik "Dutch" language kies, blijft alles in het Engels. Enig idee of dat een bug is van v1.40 EU? Overigens is alles in het Engels geen punt / probleem, voordeel is dat de meeste woorden zelfs "kleiner" zijn in lengte.
dimitio schreef op 01 juni 2004 @ 20:51:
In principe is hij wel shock-bestendig ja, maar hardlopen is natuurlijk wel wat intensiever/wilder voor dat ding dan fietsen. Het blijft natuurlijk wel een harddisc dus voor echt intensief actief gebruik is hij niet echt geschikt.
Als je hem alleen voor harlopen gaat gebruiken zal ik eerder een flash-spelertje kopen, zo veel muziek heb je dan niet nodig en bovendien is het veel lichter (dus lekkerder om mee te rennen) dan een Harddisc-speler.
Ach, als je het geld hebt en ervoor over hebt, kan je inderdaad het beste een mooi Flash-spelertje van zeg 512 MB halen (van wellicht ook iRiver? O-)). Bij de meeste mensen groeit het helaas niet in de achtertuin, dus is het voor hen handig als de H-140 redelijk schokbestendig is om ermee hard te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eventjes 2 vraagjes die ik hier nog niet ben tegengekomen:

1. Mag je de stickers op de achterkant verwijderen? I.v.m het voorkomen van garantie perikelen (is de US versie van de hp120).

2. Iemand al ervaring met Irivium? prima progje of weer zo'n nutteloze toevoeging op progjes die ook prima werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
irritableskillz schreef op 01 juni 2004 @ 14:40:
De FM-band is in de USA opgedeeld in stukjes van 0,2 MHz. Daartussen zitten nooit zenders. In europa is dat niet zo, daar moet je elke frequentie kunnen kiezen (tot op 0,05 MHz). Daarom verschillen die tuners. Je kunt met een europese tuner uitstekend luisteren in Amerika. Andersom gaat meestal verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 22:05:
Eventjes 2 vraagjes die ik hier nog niet ben tegengekomen:

1. Mag je de stickers op de achterkant verwijderen? I.v.m het voorkomen van garantie perikelen....
Na het lezen van de ervaring van Yohan zou ik het niet doen. Het stikkertje met het serinummer zit er nl. ook op.
Uiteindelijk zit het beeldscherm op de andere kant en zal je hem het meest in het hoesje of een zak hebben. Zo vaak zie je het dus ook niet.
Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 22:05:
(is de US versie van de hp120).
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
InsjaHH schreef op 01 juni 2004 @ 21:41:
Misschien nog een klein vraagje, wat eigenlijk niet veel uitmaakt, maar als ik "Dutch" language kies, blijft alles in het Engels. Enig idee of dat een bug is van v1.40 EU? Overigens is alles in het Engels geen punt / probleem, voordeel is dat de meeste woorden zelfs "kleiner" zijn in lengte.
De taal-keuze heeft niets met de interface te maken. Hiermee wordt alleen de taal van de id3-tags geselecteerd. Over het algemeen zal het weinig uitmaken of je voor Engels of een andere Westerse taal kiest.
DeeD2k2 schreef op 01 juni 2004 @ 22:41:
Na het lezen van de ervaring van Yohan zou ik het niet doen. Het stikkertje met het serinummer zit er nl. ook op.
Uiteindelijk zit het beeldscherm op de andere kant en zal je hem het meest in het hoesje of een zak hebben. Zo vaak zie je het dus ook niet.
Aan de andere kant: ik had de sticker verwijderd omdat hij was beschadigd, en ik verdere beschadiging wilde voorkomen.

Als ik hem er direct af had gehaald en op een stickervelletje had bewaard, had ik die er gewoon weer op kunnen plakken en was er niets aan de hand geweest.

Van de gratis nieuwe speler die ik van iRiver heb ontvangen heb ik dan ook direct de stickers verwijderd (a. omdat ze lelijk zijn, b. om beschadiging te voorkomen). Goed bewaren dus, maar bij voorkeur niet op de speler zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jenk-Han
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-08 12:19
Mensen, ik heb een klein probleempje. :?

Van mijn bijgeleverde Sennheiser MX-300 doet het linkerkanaal het zo goed als niet meer. Nou heb ik wel gezocht naar oordopjes met een klein jack-plugje, maar heb alleen nogal dure kunnen vinden en ik hecht niet zo'n waarde aan dure oordopjes. Ik vind de MX-300 bijv. goed genoeg.
Normaal zou je andere oordopjes ook kunnen aansluiten, maar ik ben het kleine verlengstukje daartussen kwijtgeraakt. 8)7 Daar hadden ze er bij mij wel 3 van mogen meegeven.
Dus wat ik zoek is of een setje MX-300 of 400 ofzo die niet veel gebruikt zijn, omdat een beter setje al in bezit was. Waar je mee ook blij mee kan maken is het kleine verlengstukje, zodat ik zelf een paar oordopjes kan uitzoeken ergens!

Wie kan me er aan helpen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:32
Volgens mij heeft Yohan nog een accesoire-set over, dus ook dat kabeltje..
Verder is er iig van de Sennheiser MX-400 een ab-friendly version te bestellen, eentje die dus een langwerpig plugje heeft ipv eentje die de bocht om gaat. Je kan het bijv. eens proberen bij www.mmport.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

[...]

Ik vind dat er redelijk makkelijk over het feit van een nieuwe firmware heen wordt gestapt. Het is wel een koreaanse beta maar weet iemand wat de verbeteringen zijn in deze nieuwe versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo allemaal.

Het lukt mij niet om de rRiver HP140 in het NL om te zetten, daar ie deze optie wel aangeeft. Heb btw firmware 1.19e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
GFM schreef op 02 juni 2004 @ 00:15:
Volgens mij heeft Yohan nog een accesoire-set over, dus ook dat kabeltje..
Helaas helaas! Alleen de unit is vervangen, niet de accessoires.
Deddiekoel schreef op 02 juni 2004 @ 09:05:
Ik vind dat er redelijk makkelijk over het feit van een nieuwe firmware heen wordt gestapt. Het is wel een koreaanse beta maar weet iemand wat de verbeteringen zijn in deze nieuwe versie?
Het schijnt dat in deze versie de Koreanen pas lyric support hebben gekregen (wat wij allang hadden). Verder geen noemenswaardige wijzingen, het wachten blijft dus op de aangekondigde firmware.
Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 13:07:
Het lukt mij niet om de rRiver HP140 in het NL om te zetten, daar ie deze optie wel aangeeft. Heb btw firmware 1.19e
Nogmaals, dat kan dus niet. De taalkeuze slaat op de ID3-tags van de mp3's, niet op de menu-interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 13:07:
hallo allemaal.

menu is niet in de Nederlandse taal....de gekozen taal heeft alleen invloed op de weergave van de ID3-tags

ik raad trouwens aan om ff de nieuwste firmware erop te zetten (1.40 of 1.50), scheelt altijd wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wil eigenlijk wachten op de gapless play versie. Firmware 1.5o, is die officieel btw..? Kan em op de site van iriver niet echt vinden

greetzz

emmo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 23:27

DDX

edit:
laat maar was al gepost....

[ Voor 92% gewijzigd door DDX op 02-06-2004 15:58 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 15:49:
wil eigenlijk wachten op de gapless play versie. Firmware 1.5o, is die officieel btw..? Kan em op de site van iriver niet echt vinden

greetzz

emmo
Lees ff de laatste pagina('s) van dit topic door en je hebt em. En verder is het niet nodig bij elke post een begroeting te plaatsen, al is het vast heel vriendelijk bedoeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Yohan schreef op 01 juni 2004 @ 23:26:
De taal-keuze heeft niets met de interface te maken. Hiermee wordt alleen de taal van de id3-tags geselecteerd. Over het algemeen zal het weinig uitmaken of je voor Engels of een andere Westerse taal kiest.
Aha, thanks voor de de uitleg; vond het al vreemd dat het niet "werkt" voor de interface :9. Inderdaad, het zal / maakt weinig uit; maar hmm, je meldt dat het invloed heeft op de ID3-tags van de MP3's? Het lijkt mij toch sterk dat hij die tags weer omzet in een bepaalde taal ofzo? Of dat hij allemaal kleine letters neemt of zoiets dergelijks, als je hem een bepaalde manier hebt getagged (bijv. Op Deze Manier, Meestal "English"-style Genoemd), dat hij (bijv. op Dutch) hem dan omzet naar 1e letter hoofdletter en de rest klein...

Maar goed, laat ik er maar over ophouden, interesseert me eigenlijk ook niet echt wat die opties werkelijk doen; zolang hij lekker muziek draait op me 5.1 boxjes en men PX-200's B).
Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 15:49:

greetzz

emmo
Eigenlijk ben ik het helemaal met Yohan eens, maar goed om je even op weg te helpen; de "Gapless"-play feature komt met de volgende versie van de firmware op de "markt" samen met nog wat andere features. Om het je helemaal gemakkelijker te maken, kan je hier het allemaal nog eens nalezen. Nu moet je hier niet aan gewend raken, want de meeste mensen laten je gewoon alles doorlezen en zelf uitzoeken, dus doe je voordeel hiermee! :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 09:46

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Goed, vandaag heb ik mijn ihp-120 binnen gekregen en hij bevalt tot nu toe zelfs boven verwachting.
De geluidskwaliteit is gewoon zeer goed, flashen naar een nieuwe versie gaat prima.
Wat ik vooral handig vind is de afstandsbediening. Je kan alles wat je ook met het apparaat zelf kan. Dus alle instellingen aanpassen e.d.
Maar helemaal handig vind ik het kabeltje wat je erbij krijgt, zodat je zonder problemen een andere koptelefoon kan aansluiten als de isolatie van het stekkertje in de weg zit.
Ik vind ook dat de extra's goed zijn bij dit apparaat. Je krijg oa een losse mic erbij en een analoog kabetje om andere apparaten op de line in/out aan te sluiten. Jammer dat er geen optische kabel bij zit, maar je kan niet alles hebben.

Ik ben tot nu toe helemaal tevreden met dit apparaat, maar ik heb hem pas een dag.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Het lijkt erop dat de functie "update db" bij mij niet goed werkt. Hij scant namelijk maar zo'n 250 songs terwijl ik meer dan 1200 songs op mijn 20 gb hdd heb staan. Ook als ik het database bestand verwijder en ik scan mijn iriver opnieuw, dan scnat hij maar een klein gedeelte. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
MegaJurk schreef op 03 juni 2004 @ 21:07:
Het lijkt erop dat de functie "update db" bij mij niet goed werkt. Hij scant namelijk maar zo'n 250 songs terwijl ik meer dan 1200 songs op mijn 20 gb hdd heb staan. Ook als ik het database bestand verwijder en ik scan mijn iriver opnieuw, dan scnat hij maar een klein gedeelte. Iemand een idee?
Let erop dat je alle 1200 MP3's juist hebt getagged en de bestandsnamen niet langer dan 52 tekens zijn, dit geldt ook voor foldernamen and bestandsnamen. Als het goed is, moet de functie ook weergeven hoeveel bestanden "failed" zijn; deze bevatten dus 1 van deze fouten of geen juiste ID3-tag.

Probeer anders de DB Tool, te vinden bij iRiver's website / Misticriver.net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

InsjaHH schreef op 03 juni 2004 @ 22:31:
[...]

Let erop dat je alle 1200 MP3's juist hebt getagged en de bestandsnamen niet langer dan 52 tekens zijn, dit geldt ook voor foldernamen and bestandsnamen. Als het goed is, moet de functie ook weergeven hoeveel bestanden "failed" zijn; deze bevatten dus 1 van deze fouten of geen juiste ID3-tag.

Probeer anders de DB Tool, te vinden bij iRiver's website / Misticriver.net.
Het probleem is dus dat hij alleen die bestanden scant, die er al op stonden toen ik mijn allereerste scan uitvoerde. De meeste bestandsnamen zijn wel korter dan 52 tekens. De meeste songs zijn in het Ogg Vorbis formaat gecomprimeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
MegaJurk schreef op 04 juni 2004 @ 00:36:
Het probleem is dus dat hij alleen die bestanden scant, die er al op stonden toen ik mijn allereerste scan uitvoerde. De meeste bestandsnamen zijn wel korter dan 52 tekens. De meeste songs zijn in het Ogg Vorbis formaat gecomprimeerd.
Aha, kijk dat is het punt. De "standaard" DB software die erbij zit, kan geen Ogg / Wma in z'n database zetten. Vandaar dat je deze bestanden dan ook niet "ziet".

De iHP-Tool (ben even de naam kwijt), kan dit wel en zou je "probleem" dus oplossen. Dus even langs de website van iRiver / Misticriver.net gaan en het tooltje downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irritableskillz
  • Niet online
[...]

Ok dus even de nieuwe firmware installeren voordat ik wegga. Hopelijk heeft iriver hem in juli al af. 8)7 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CooLKillaH
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-02-2017
Heb gisteren mn iHP-140 binnen gekregen, maar heb nog 1 vraagje hierover:
ik heb ook een iRiver iFP-390T en die heeft een maximum output van 12 mW (link en rechts).
De iHP-140 heeft een maximum output van 20 mW (links + rechts).
Betekend dit dat ik de iHP op de helft van het volume moet zetten om ongeveer hetzelfde geluid te krijgen als op de iFP-390T (ik zet de IFP dus op volume 20, moet de iHP dan op ongeveer 10-14)?
Ik heb dit namelijk geprobeerd, maar dan klinkt de iHP toch een stuk zachter.

Thanks

Couse when it's game time, it's pain time baby! WOHOEW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We regret to inform you that we will not be able to release the firmware for
our H-series on the day that was previously promised. Please accept our
sincerest apologies for this delay.

We are doing everything possible to release this firmware as soon as
possible. Exact dates will be announced shortly. We apologize again for
disappointing our loyal users, and will do all in our power to prevent this
from happening again.

iriver

toch wel netjes.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperenvanger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 22:59
Dat was al een paar dagen bekend hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
CooLKillaH schreef op 04 juni 2004 @ 08:18:
Heb gisteren mn iHP-140 binnen gekregen, maar heb nog 1 vraagje hierover:
ik heb ook een iRiver iFP-390T en die heeft een maximum output van 12 mW (link en rechts).
De iHP-140 heeft een maximum output van 20 mW (links + rechts).
Betekend dit dat ik de iHP op de helft van het volume moet zetten om ongeveer hetzelfde geluid te krijgen als op de iFP-390T (ik zet de IFP dus op volume 20, moet de iHP dan op ongeveer 10-14)?
Ik heb dit namelijk geprobeerd, maar dan klinkt de iHP toch een stuk zachter.

Thanks
Het blijft natuurlijk "op de gok" of ze allebei dan even hard klinken zoals je beschrijft; verder ligt het ook aan de gebruikte oordopjes / headphones (ik neem aan dat je wel dezelfde gebruikt voor beide spelers?). Ook de codering van je MP3's / Ogg's hebben veel invloed hierin. Ik merk af en toe zelf ook groot verschil in volume-sterkte sinds ik de laatste tijd mijn MP3's anders rip met een ander programma; de huidige klinken bij een bepaalde volume-setting al lekker hard, terwijl ik bij de oude de volume-knop toch even een paar settings harder moet zetten om "hetzelfde" resultaat te krijgen.

Van die 20mW (link en rechts) heb je volgens mij voornamelijk baat bij het aansluiten op een Hifi-set m.b.v. de line-out (analoog / digitaal). Het signaal zal dan veel sterker worden "verstuurd" naar je versterker / Hifi, wat volgens mij in je voordeel is voor de kwaliteit van het geluid. Ik kan het helaas niet goed / duidelijk uitleggen, wellicht kan iemand anders dit aspect beter weergeven. Maar het gaat om het punt :wink:.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
irritableskillz schreef op 04 juni 2004 @ 02:48:
[...]

Ok dus even de nieuwe firmware installeren voordat ik wegga. Hopelijk heeft iriver hem in juli al af. 8)7 :)
Dat zou ik toch wel hopen ja :o :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

InsjaHH schreef op 04 juni 2004 @ 01:02:
[...]

Aha, kijk dat is het punt. De "standaard" DB software die erbij zit, kan geen Ogg / Wma in z'n database zetten. Vandaar dat je deze bestanden dan ook niet "ziet".

De iHP-Tool (ben even de naam kwijt), kan dit wel en zou je "probleem" dus oplossen. Dus even langs de website van iRiver / Misticriver.net gaan en het tooltje downloaden.
Ik heb gezocht en een tooltje gedownload, maar dat blijkt gewoon die manager te zijn die ik dus al had. Kan iemand mij even de preciese link geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
MegaJurk schreef op 04 juni 2004 @ 18:31:
Ik heb gezocht en een tooltje gedownload, maar dat blijkt gewoon die manager te zijn die ik dus al had. Kan iemand mij even de preciese link geven?
U vraagt, wij draaien: hier of directe link

MoodLogic H Manager
This software will build and maintain the index of music in your H100 series player and allow you to search by Artist, Genre, Album, and Song Title.

Supports WMA, MP3, and OGG format files.

Click here for Windows Me, 2000, and XP installation instructions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://company.iriver.co....Item=&SrchString=&idx=561

weer nieuwe foto's van de h300 serie, van de koreaanse site, ik denk dat dit de definitieve versie wordt, vind de buitenkant ietsje mooier geworden, alleen zien die knoppen er nu wel erg plastic uit, op eerdere foto's was het meer aluminum (en dat heb ik vast verkeerd gespeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CooLKillaH
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-02-2017
InsjaHH: thanks voor je uitleg. Ik gebruik idd dezelfde oordopjes als bij mijn flash speler (SennHeiser MX500). Deze dopjes hebben een weerstand van 32 Ohm, dus de mW uitgave van de iHP-140 wordt gehalveerd naar 10 mW (die van de iFP trouwens ook). Alle waarden op de iRiver site zijn namelijk op 16 Ohm gemaakt.
Ik denk dat het idd een beetje uitproberen wordt. Op de iHP heb ik het volume nu op 19, terwijl ik het volume op de iFP op 21 heb staan (met hetzelfde liedje).
Het gaat mij er vooral om, een gehoorbeschadeging te voorkomen. Ik heb hier namelijk een beetje ervaring mee, en weet dat dit enorm snel kan gebeuren.
Nogmaals bedankt!

Couse when it's game time, it's pain time baby! WOHOEW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 19:43:
http://company.iriver.co....Item=&SrchString=&idx=561
weer nieuwe foto's van de h300 serie, van de koreaanse site, ik denk dat dit de definitieve versie wordt, vind de buitenkant ietsje mooier geworden,
Thx! Zal ze hier ff posten:
Afbeeldingslocatie: http://company.iriver.co.kr/spec/h300/lcd/4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://company.iriver.co.kr/spec/h300/lcd/5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://company.iriver.co.kr/spec/h300/lcd/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://company.iriver.co.kr/spec/h300/lcd/1.jpg
Hij is mooi! O+
alleen zien die knoppen er nu wel erg plastic uit, op eerdere foto's was het meer aluminum (en dat heb ik vast verkeerd gespeld)
Vind het eigenlijk wel meevallen :) En ja, het moet zijn: aluminium. Je was er bijna :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Nog een aantal specificaties van de H300 serie, waarin zij verschilt van iHP-serie (bron: dezelfde site):

- USB-host (direct aansluitbaar op andere apparaten als digitale camera etc.
- Radio opnemen
- Voice Detect Function :? (beginnen met opnemen zodra die je stem hoort?)
- 3 uur laden = 16 uur gebruiken
- Opnemen via USB (waarvan iRiver beweert dat het voor de iHP-serie niet mogelijk zou zijn...)
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Yohan schreef op 05 juni 2004 @ 12:12:
Nog een aantal specificaties van de H300 serie, waarin zij verschilt van iHP-serie (bron: dezelfde site):

- USB-host (direct aansluitbaar op andere apparaten als digitale camera etc.
- Radio opnemen
- Voice Detect Function :? (beginnen met opnemen zodra die je stem hoort?)
- 3 uur laden = 16 uur gebruiken
- Opnemen via USB (waarvan iRiver beweert dat het voor de iHP-serie niet mogelijk zou zijn...)
-
Ik ben dan wel erg benieuwd hoe ze dat dan hebben opgelost; het scheen toch dat je niet Radio kon opnemen i.v.m. de rotaties van de hardeschijf die je FM ontvangst drastisch zou verstoren? De H-300-series bevat nog altijd een hardeschijf lijkt mij; wellicht hebben ze de plaatsing van de FM tuner zodanig veranderd dat het wel kan... maar goed.

Persoonlijk mogen ze van mij eerst die firmware updates doorvoeren voor hun producten dan "weer" een nieuw product op de markt zetten, veel mensen zullen het vast met mij eens zijn ;). Natuurlijk is het erg positief dat iRiver zijn grote concurrenten probeert te "overmeesteren", maar ja huidige klanten willen natuurlijk ook wat :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
Wel raar dat overal in de specs staat dat je geen video's kan afspelen, maar op die foto's van de h300 zie je in het menu 'video' staan. (3e plaatje bij post Yohan) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
dimitio schreef op 05 juni 2004 @ 14:02:
Wel raar dat overal in de specs staat dat je geen video's kan afspelen, maar op die foto's van de h300 zie je in het menu 'video' staan. (3e plaatje bij post Yohan) :?
File Support Filetypes: MP3 (MPEG 1/2/2.5 Layer 3)
WMA, ASF, OGG, WAV, M3U, TXT, JPG, BMP

ASF en MPG... dat kunnen ook videobestanden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Overigens wordt dit de PMC-100:
Afbeeldingslocatie: http://nordic.iriver.se/img/pimg/PMC-100/20GB/1.jpg

Zoek de verschillen met de PMP-100:
Afbeeldingslocatie: http://nordic.iriver.se/img/pimg/PMP-100/20GB/1.jpg

Jammer van de oude PMC, die zal nooit uitgebracht worden:
Afbeeldingslocatie: http://www.iriver.de/gfx/new/pmc100-small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik hoef geen image of video playback. Maar de USB-host functionaliteit is wel iets dat ik graaaaag zou willen. Dat zal helaas niet met een firmware upgrade voor elkaar te boxen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
uhm...heb een vaag probleempje....als ik kijk in de ihp-120 dan zegt hij dat ik nog 1156 MB vrij heb, als ik me IHp-120 aansluit op de PC en ik klik op eigenschappen in Windows Verkenner, dan zegt hij dat ik nog maar 751 MB heb :|
hoe kan dat?
ik heb windows 98SE

ik vind het echt vaag....nu kan ik dus nog maar 751 MB muziek op me speler zetten en is er gewoon 405 MB (1156-751) ''verdwenen''
echt heel vaag vind ik dit.

tevens staat er ook niks meer in de Prullenbak of what ever.

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit kwam ik toevallig tegen
Niet echt nuttig omdat het van een bedrijf ver weg is,
maar dit verkopen ze vast ook in NL

http://www.rubberkey.net/...le/200422316142627741.jpg
http://www.rubberkey.net/...le/200422316141229636.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Eyy.. die met oplaad-functie is cewl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
roelieboelie schreef op 06 juni 2004 @ 12:59:
uhm...heb een vaag probleempje....als ik kijk in de ihp-120 dan zegt hij dat ik nog 1156 MB vrij heb, als ik me IHp-120 aansluit op de PC en ik klik op eigenschappen in Windows Verkenner, dan zegt hij dat ik nog maar 751 MB heb :|
hoe kan dat?
ik heb windows 98SE

ik vind het echt vaag....nu kan ik dus nog maar 751 MB muziek op me speler zetten en is er gewoon 405 MB (1156-751) ''verdwenen''
echt heel vaag vind ik dit.

tevens staat er ook niks meer in de Prullenbak of what ever.
Dat van de prullenbak heb je gecheckt, dat is 1 :). Wellicht heb je Norton draaien, die ervoor zorgt dat hij zelf ook nog de prullenbak "backupt", wat standaard wordt aangezet. Misschien staat deze vol met 405 MB onzinnige dingen die je weg had gegooid.

Hmm, als je WinXP had gezegd, kon het ook nog dat System Restore zijn geweest; maar ja je draait 98SE ;). Verder moet je natuurlijk wel rekening houden met 1 MB = 1000 KB's; 1 GB is 1000 MB etc. Ik kan me herinneren dat er iets niet helemaal "klopte" wat betreft de vrije ruimte die je ziet in Windows en op de speler zelf; kan even niet opkomen waar ik dat gelezen heb. Gokje: ik denk ergens op de iRiver fora of die van MisticRiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Uhm geweldig: maar voordat ik 'm installeer: wat zijn de updates tov 1.40 ?

Ik hoorde iets over gapless play???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
Verwijderd schreef op 06 juni 2004 @ 16:35:
[...]

Uhm geweldig: maar voordat ik 'm installeer: wat zijn de updates tov 1.40 ?

Ik hoorde iets over gapless play???
Nee dit is gewoon een een firmware versie die alleen op de koreaanse site te downloaden is. Deze is bijna hetzelfde als 1.40.

Die "echte" updates moeten nog komen met o.a. gapless playback
Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.