[Ogg/MP3] iRiver H-serie, deel 3

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste
Acties:
  • 2.487 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52274

Anoniem: 52526 schreef op 09 mei 2004 @ 11:56:
[...]

Ik ben te lui om het land te verlaten ja. Dat is een reis van meer dan 100 km op z'n minst.
Zelfde hier, als hij online voor 350 staat koop ik hem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99361

De_Klusjesman schreef op 08 mei 2004 @ 15:14:
Ja, maar die is niet echt als mp3-speler te gebruiken door de accutijd van ongeveer 1,5 uur. De ihp-320 en 340 zijn dat wel en dat is voor mij ook belangrijk.
Er is nog (een klein beetje) hoop dat de iHP-1xx ook USB-OTG zullen krijgen.
We zullen zien bij die nieuwe firmware upgrades....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Anoniem: 99361 schreef op 09 mei 2004 @ 16:45:
[...]

Er is nog (een klein beetje) hoop dat de iHP-1xx ook USB-OTG zullen krijgen.
We zullen zien bij die nieuwe firmware upgrades....
Hmm, iRiver weet altijd te toveren met haar firmwares. Maar voor USB OTG zal denk ik helaas ook andere hardware nodig zijn.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52526

Deddiekoel schreef op 09 mei 2004 @ 21:31:
[...]

Hmm, iRiver weet altijd te toveren met haar firmwares. Maar voor USB OTG zal denk ik helaas ook andere hardware nodig zijn.
Wat is USB OTG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

usb on the go, dat je zonder tsskomst van ander apparaat (pc) files kan overzetten op de ihp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52526

Anoniem: 52274 schreef op 09 mei 2004 @ 22:00:
usb on the go, dat je zonder tsskomst van ander apparaat (pc) files kan overzetten op de ihp
Ik snap het niet. Zonder tussenkomst van een ander apparaat? Van speler tot speler of wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperenvanger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-06 08:37
Dat je bijvoorbeeld een digicam direct kan aansluiten op de iRiver en zo foto's kan overzetten zonder tussenkomst van een computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorn
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Moet in dat geval zowel de speler als de camera aan de usb otg norm voldoen, of kun je dan elk apparaat (canon s50 in mijn geval) aan de ihp hangen en files overzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99361

bjorn schreef op 10 mei 2004 @ 11:38:
Moet in dat geval zowel de speler als de camera aan de usb otg norm voldoen, of kun je dan elk apparaat (canon s50 in mijn geval) aan de ihp hangen en files overzetten?
Het is mogelijk om files van OTG naar OTG device te sturen.
Wanneer alleen 1 van de devices OTG is, moet de ander het 'Mass Storage Protocol' ondersteunen.
Dit betekent dat je device plug-and-play (PnP) moet zijn, dus geen drivers nodig heeft (onder Windows) en dus bij je hard drive verschijnt in My Computer.
Volgens mij is de S50 PnP, dus zou je deze aan een USB OTG device kunnen hangen.
Sommige (professionele) digitale camera's zijn niet PnP, en werken dus niet samen met een USB OTG device zoals de aangekondigde iHP-300.

Zelf hoop ik dat ook de iHP-1xx met de nieuwste firmware OTG zal ondersteunen,
maar hiervoor moet de USB poort stroom kunnen leveren, wat zeker niet vanzelfsprekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elefante
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-11-2020
Er bestaat wel iets leuks om nu al die functionaliteit te hebben:
de Syncbox. kijk voor meer info op http://www.macally.com/new/new_syncbox.html

als het goed is heb ik het apparaatje binnenkort in mijn bezit, zal dan wel ff kijken of het echt werkt (icm met een Sony DSC P7).
Het dinkie schijnt niet direct te werken met Canon-camera's, omdat hierin de MASS-STORAGE specificatie niet (volledig) geïmplementeerd is, of een dergelijke reden. B) Wel kun je altijd een card-reader erop aansluiten, maar dat is weer een extra apparaat...

Aan het tweaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-06 19:48
Wow, dat klinkt zeer interessant.

Zodra je hem binnen hebt, zou je het misschien ook kunnen testen met een Canon camera (van bijv. een vriend of een kennis wellicht)... je zou er denk ik aardig veel mensen een plezier mee doen :).

Verder, begrijp ik het goed dat het zowiezo met een card reader + syncbox + externe drive / iHP-1xx de foto's overgeheuveld kunnen worden zonder twijfel?

Website, Flickr, FB, Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Het is Mei, wanneer komt de nieuwe firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 22:35

Mooody

elmoody

ja ik zit ook te wachten op gapless afspelen...
leuk voor mijn cabaret :)

[ Voor 23% gewijzigd door Mooody op 12-05-2004 21:11 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elefante
  • Laatst online: 03-11-2020
InsjaHH schreef op 12 mei 2004 @ 18:31:
Wow, dat klinkt zeer interessant.

Zodra je hem binnen hebt, zou je het misschien ook kunnen testen met een Canon camera (van bijv. een vriend of een kennis wellicht)... je zou er denk ik aardig veel mensen een plezier mee doen :).

Verder, begrijp ik het goed dat het zowiezo met een card reader + syncbox + externe drive / iHP-1xx de foto's overgeheuveld kunnen worden zonder twijfel?
helaas is het niet gelukt het dinkie in de States (bij mijn weten het enige land, behalve Canada waar het te krijgen is) te kopen. Ik zag ergens op GoT voorbijkomen dat het apparaatje wellicht binnenkort in Duitsland te verkrijgen is en nu wonen mijn ouders daar niet heel ver vandaan, dus ik zal eens kijken of het op die manier te regelen is.

als ik hem éénmaal heb is het testen met een Canon geen probleem, en ja, met cardreader + syncbox + iHP 1xx heb je gelijk een imagetank... nu nog een mooi kleurendisplay erop en hmmm :Y)

er is ook een andere oplossing, zelfde principe: http://www.2copy2.com/

[ Voor 4% gewijzigd door Elefante op 13-05-2004 22:17 . Reden: update ]

Aan het tweaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16630

Haast haast haast. Ik trek mn koptelefoon te snel uit mn jaszak mijn ihp-120 valt met een harde klap op de straat. En dit met een snelheidje van zo'n 30 km/u op de fiets. Gelukkig reed erna er geen auto over heen... Snel testen of hij het nog doet. Aan gaat ie... maar na 6 sec. krijg ik de melding :
CHECK HDD CONNECTION :'(
Deze melding gaat na enkele seconde over op :
CHECK HDD
Vervolgens werkt alles nog alleen zie ik mijn files nergens meer terug. Ik kan er dus nu alleen maar mee radio luisteren...

Resetten helpt niet. Terugsturen naar mmport en hopen op de garantie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16630 schreef op 14 mei 2004 @ 14:13:
Haast haast haast. Ik trek mn koptelefoon te snel uit mn jaszak mijn ihp-120 valt met een harde klap op de straat. En dit met een snelheidje van zo'n 30 km/u op de fiets. Gelukkig reed erna er geen auto over heen... Snel testen of hij het nog doet. Aan gaat ie... maar na 6 sec. krijg ik de melding :
CHECK HDD
Vervolgens werkt alles nog alleen zie ik mijn files nergens meer terug. Ik kan er dus nu alleen maar mee radio luisteren...

Waarsch gewoon kabeltje dat losgekomen is in het toestel. Ik zou het iig terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:15

DDX

of hd die crashed is en niet meer opspint ?
en player die denkt dat er geen hd meer is ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Laatst online: 19-06 11:37
DDX schreef op 14 mei 2004 @ 16:46:
of hd die crashed is en niet meer opspint ?
en player die denkt dat er geen hd meer is ?
Dat kan... maar een tegenwoordige harde schijf kan wel een klap hebben, zeker als ie stil stond. Als de connector naar de HD los is geschoten, dan krijgt de schijf geen stroom en zal ie ook niet opspinnen.

Ander veel voorkomend euvel bij electronica die een opdoffer heeft gehad: gescheurde print. Zal wel niet want hij startte nog op, maar misschien bij de HD-connector?

Dit valt natuurlijk niet onder de garantie, in de gebruiksaanwijzing staat namelijk duidelijk de unit te beschermen tegen harde schokken. Zelf eens openschroeven dus, moet ergens een link zijn waar staat hoe het moet. Misschien is het inderdaad zo simpel als een connector aandrukken...

http://www.ihplounge.com/werkstatt.html

[ Voor 4% gewijzigd door PhilipsFan op 14-05-2004 23:13 . Reden: url toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114129

Ik ben de laatste paar weken bezig geweest met het uitgebreid doorspitten val alle topics over HDD-mp3-spelers... Ik ben tot de conclusie gekomen dat de ihp-140 het dichtst bij mijn ideale specs komen ;)

Nu is mijn 1 ding nog niet helemaal duidelijk geworden:

Klopt het dat de ab van de ihp-140 standaard gewoon met een schermpie wordt geleverd ? Ik lees her en der dat de ab zonder scherm bij een ihp-140 zit, maar elders lees ik weer dat die er niet standaard bij zit. Die 'nieuwe' schermloze ab vind ik namelijk maar niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103759

Voor degene die nog een iHP-120 zoeken voor een lage prijs, bij www.informatique.nl zijn nu de mp3 weken en kost hij 370 euro. Ik weet niet of ze verzendkosten rekenen maar je kan m ook afhalen. Je krijgt er ook nog 1 of ander pakket bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-06 16:20

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Anoniem: 114129 schreef op 17 mei 2004 @ 14:31:
Ik ben de laatste paar weken bezig geweest met het uitgebreid doorspitten val alle topics over HDD-mp3-spelers... Ik ben tot de conclusie gekomen dat de ihp-140 het dichtst bij mijn ideale specs komen ;)

Nu is mijn 1 ding nog niet helemaal duidelijk geworden:

Klopt het dat de ab van de ihp-140 standaard gewoon met een schermpie wordt geleverd ? Ik lees her en der dat de ab zonder scherm bij een ihp-140 zit, maar elders lees ik weer dat die er niet standaard bij zit. Die 'nieuwe' schermloze ab vind ik namelijk maar niets...
ja er zit gewoon een remote met schermpje bij. heb de mijne bij mp3 man besteld, en geniet er inmiddels met volle teugen van :D

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86903

en nog steeds is er weinig informatie over de h300 serie, er staat nog niks op de internationale site van iriver en de duitse en scandinavische site zijn al een paar weken niet geupdate

weet iemand wanneer de h300 serie nu eindelijk ´s gaat komen? bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Klusjesman
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Anoniem: 86903 schreef op 17 mei 2004 @ 20:14:
en nog steeds is er weinig informatie over de h300 serie, er staat nog niks op de internationale site van iriver en de duitse en scandinavische site zijn al een paar weken niet geupdate

weet iemand wanneer de h300 serie nu eindelijk ´s gaat komen? bij voorbaat dank!
Ik zit zelf ook op meer informatie te wachten. Het enige dat ik weet is dat op diverse Duitse internetwinkels wordt gezegd dat de ihp-320 en 340 halverwege mei worden verwacht. Maarja, dat is het ondertussen al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96178

Anoniem: 16630 schreef op 14 mei 2004 @ 14:13:
CHECK HDD

En? Doet ie het al weer? Helaas ben ik er vrijwel zeker van dat je HD is gecrashed :'(

Daar helpt niks aan. Kun je 'm wel aansluiten op de PC met je kabel? If so dan moet je ff kijken of je de boel kan formateren of controleren met Norton Disk Doktor ofzo...

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114129

De_Klusjesman schreef op 17 mei 2004 @ 20:28:
[...]

Ik zit zelf ook op meer informatie te wachten. Het enige dat ik weet is dat op diverse Duitse internetwinkels wordt gezegd dat de ihp-320 en 340 halverwege mei worden verwacht. Maarja, dat is het ondertussen al...
Damn die 300 serie moet snel uitkomen...Dan zal de 140 goedkoper worden en geef ik minder geld uit :9

Maar ik vrees dat het nog weleens lang kan duren, aangezien we er niets meer over horen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Is er al nieuws over de nieuwe firmwares? De eerste (met on-the-fly deletes?) zou in Mei komen en de tweede in Juni. Ondertussen zitten we al tegen Juni aan en ik wil upgraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39835

Deddiekoel schreef op 19 mei 2004 @ 16:04:
Is er al nieuws over de nieuwe firmwares? De eerste (met on-the-fly deletes?) zou in Mei komen en de tweede in Juni. Ondertussen zitten we al tegen Juni aan en ik wil upgraden!
ik zat gister ook al te kijken of er al een upgrade was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70824

is easycom systems echt de goedkoopste plaats waar ik dit kan krijgen? (360 euro)? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, op dit moment is dat mmport, want bij easycom betaal je nog verzendkosten en bij mmport niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-06 20:04
Deddiekoel schreef op 19 mei 2004 @ 16:04:
Het kan nog :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Anoniem: 70824 schreef op 19 mei 2004 @ 17:21:
is easycom systems echt de goedkoopste plaats waar ik dit kan krijgen? (360 euro)? :'(
Nooit bij Easy-Com kopen!! Want zodra je een probleem hebt met je speler laten ze je keihard vallen. :(

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yohan schreef op 19 mei 2004 @ 17:34:
[...]

Nooit bij Easy-Com kopen!! Want zodra je een probleem hebt met je speler laten ze je keihard vallen. :(
jammer.. want ze zijn wel de goedkoopste..

weet iemand waar ze elders goedkoper zijn (easycom is laagste in pricewatch.. maar moet toch nog lager kunnen of niet? 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Anoniem: 70824 schreef op 19 mei 2004 @ 18:14:
jammer.. want ze zijn wel de goedkoopste..
Dan weet je ook meteen waarom. Geen service verlenen is een flinke besparing voor ze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kijk is goed, VERZENDKOSTEN... de winkel erboven (op dit moment MMport) rekent GEEN verzendkosten. Dus MMport is goedkoper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103759 schreef op 19 mei 2004 @ 18:38:
Kijk is goed, VERZENDKOSTEN... de winkel erboven (op dit moment MMport) rekent GEEN verzendkosten. Dus MMport is goedkoper!
hmm je hebt gelijk.. wie kent er trouwens een zaak die de iHP100 heeft? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iHP-100 is uit productie, en als ie nog ergens verkocht wordt istie even duur als de 120 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Juist,

Eindelijk de stap gezet en de iHP-120 gekocht! Bij informatique voor 369 euro, kga hem vrijdag ochtend even ophalen. Ben bliiijjj :P

Nu nog de rest van mijn zakcentjes opmaken aan goede oorschelpen! Heeft 1 van jullie een idee voor oorschelpen van rond de 50 euri?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Zelf heb ik de Sony MDR-EX71SL NUDE, de witte versie, speciaal via eBay uit HongKong laten overvliegen :P
Afbeeldingslocatie: http://i2.ebayimg.com/01/i/01/08/ac/8c_1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://i4.ebayimg.com/01/i/01/07/13/59_1.JPG

in NL is gewoon de zwarte versie verkrijgbaar voor rond de 30 eur, wil je de witte dan zul je ook ff op eBay moeten snuffelen. Ik had ze voor 50 eur incl. verz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt maar ik had het over schelpen :P Jeweetwel, van die oorwarmers zegmaar ;) Toch bedankt, kga waarschijnlijk ook nog is doppies kopen maar dat worden dan in-ear en dat is voor school enzo ranzig omdat iedereen wil luisteren enzo...

EDIT: Die doppies van jou, de ex71jes worden het dan.

Maar als iemand dan nog goede schelpen weet?

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 103759 op 19-05-2004 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 20:56
Anoniem: 103759 schreef op 19 mei 2004 @ 22:28:
Bedankt maar ik had het over schelpen :P Jeweetwel, van die oorwarmers zegmaar ;) Toch bedankt, kga waarschijnlijk ook nog is doppies kopen maar dat worden dan in-ear en dat is voor school enzo ranzig omdat iedereen wil luisteren enzo...

EDIT: Die doppies van jou, de ex71jes worden het dan.

Maar als iemand dan nog goede schelpen weet?
check ff het draadje van "wat zijn goede oordopjes? deel 2" want daar heb ik ff op je post reageert :)

linkje: hiero :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heel erg bedankt Dimitio. Kdenk dak voor die van 40 ga. Moet ik ff 10 euro ergens vandaan halen maar dat lukt wel. Nu is mijn dag helemaal goed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 18:31
Yohan schreef op 19 mei 2004 @ 22:20:
in NL is gewoon de zwarte versie verkrijgbaar voor rond de 30 eur, wil je de witte dan zul je ook ff op eBay moeten snuffelen. Ik had ze voor 50 eur incl. verz.
Ik zie de zwarte overal ook voor ongeveer 50 eurie. Ben benieuwd waar jij ze dan voor 30 euro haalt?

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
Anoniem: 103759 schreef op 19 mei 2004 @ 22:42:
Heel erg bedankt Dimitio. Kdenk dak voor die van 40 ga. Moet ik ff 10 euro ergens vandaan halen maar dat lukt wel. Nu is mijn dag helemaal goed :D
Lijkt me een goede keus, die heeft namelijk ook zo'n verloop stukje zodat je de draad wat korter kan maken zodat de lengte van de draad perfect is icm met de afstandbediening van de iriver. En hij heeft natuurlijk ook een recht stekkertje wat ook heel handig is bij een a/b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Die Sonmy dopjes zien er strak uit. Hoewel ik die Sennheiser eigenlijk al prima vind ga ik deze wellicht toch maar eens proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mp3cdspeler: 369
mmport: 368

Beide gratis verzending

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjongen
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-02-2015
Anoniem: 52274 schreef op 20 mei 2004 @ 15:38:
mp3cdspeler: 369
mmport: 368

Beide gratis verzending
Er is op het moment een IA via Mp3CDspeler.nl
En de Service is daar beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hey, zou iemand zo snel mogelijk antwoord kunnen geven op deze vraag?

Ik ga morgen mijn iHP-120 ophalen in de winkel en dan ga ik direct door naar me oma voor de hele dag. Dan wou ik daar even wat kloten enzo. Maar nu schoot me te binnen dat mensen praatten over dat mp3's taggen. Maar wat houd dat nou precies in? Ik was namelijk van plan om morgen even een cd met wat mp3tjes mee te nemen en die dan bij me oma erop te zetten.

Kan iemand me dit uitleggen of staat dit ergens in het boekje en moet ik zon tag programmaatjes ook maar op de cd zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Je hebt geen tag programma nodig om je mp3's erop te zetten.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-06 22:45
De TAG is de informatie die in het MP3tje is opgeslagen dat ervoor zorgt dat spelers (hard- en software) de gegevens van je MP3tje goed kunnen weergeven. Je kan dus ook zonder (zal er niets anders door klinken) maar het is wel erg handig. (En noodzakelijk als je op je iHP een database gaat gebruiken).
Heb je internet en een non-custom cd, dan kan je het beste naar een rip programma zoeken dat verbinding kan maken met CDDB of FreeDB. Dan wordt je hele cd, na het rippen, automatisch getagged. (En goede, makkelijke ripper is dBpowerAMP)
Heb je je cd al geripped, dan kan je beter een los tag-progamma gebruiken, zoals Tag&Rename of ID3-TagIT

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
iHP database gebruiken is overigens wat mij betreft niet echt aan te raden, de opstarttijd wordt er enorm groter door. Hopelijk iets wat gefixt wordt in coming firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

ik gebruik de database en opstarten duurt max. 10 sec....

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Mooooody schreef op 21 mei 2004 @ 13:33:
ik gebruik de database en opstarten duurt max. 10 sec....
Hoeveel mb heb je er opstaan, en hoe zijn de liedjes verdeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

12gig, een map met nummers per artiest (dus niet geselecteerd op album)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86903

ik heb nog even met mp3cdspeler gemaild wanneer de h300 serie nou ´s uitkomt, maar dat gaat nog wel even duren, ze verwachten ´m pas eind juni :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor de info over dat taggen. Kzit nu bij me oma en mn speler zit nu al een tijdje in de oplader. Hij is als het goed is zometeen klaar en dan kan ik een half gig dat ik mee heb genomen erop dumpen.

Dan heb ik nog 2 vraagjes.

1. Kan ik een microfoon omzetten in een mini jack en dan in mijn line in stoppen om op te nemen?

2. Die oorschelpen van Sony, je hebt ze van 30 en 40 euro enzo maar wat is het verschil nou precies. Ik stond net in de winkel en toen wist die pipo niet wat het verschil was. Dus toen toch maar besloten om het hier even te vragen. Is het geluid nou gewoon echt beter van de duurdere of hoe zit dit?

Alvast bedankt!

Die iHP is trouwens echt mooi! Dat leren hoesje dat erbij zit ook. Ben helemaal tevreden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Anoniem: 103759 schreef op 21 mei 2004 @ 16:31:
1. Kan ik een microfoon omzetten in een mini jack en dan in mijn line in stoppen om op te nemen?
Kan prima, zit ook een microfoontje bij hé :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
2. Die oorschelpen van Sony, je hebt ze van 30 en 40 euro enzo maar wat is het verschil nou precies. Ik stond net in de winkel en toen wist die pipo niet wat het verschil was. Dus toen toch maar besloten om het hier even te vragen. Is het geluid nou gewoon echt beter van de duurdere of hoe zit dit?
khep ze nooit beluisterd, maar volgens mij is die van 40 euro wel beter imho, hij ziet er wat professioneler uit enzo. Die van 30 zullen ook wel goed zijn, alleen vind ik die er wat kleuteriger :P uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mja kheb het geld wel opzich maar ik vind het toch een beetje zonde om de duurdere te kopen als je toch amper verschil hoord.

Ja kzag dat er een microfoontje bij zat, das wel chill :D. Wist niet eens dat die er bij zat. Maar ik wil een betere microfoon kopen om dan muziek opnames te maken. Dus vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Mooooody schreef op 21 mei 2004 @ 14:38:
12gig, een map met nummers per artiest (dus niet geselecteerd op album)
Bij mij duurt het opstarten veel langer, tot wel 2 minuten. Heb alles in een paar folders staan, dus niet per artiest.

Weet je wel zeker dat je database ingeschakeld is op het apparaat?

Welke firmware gebruik je? Hoe groot is je databasebestand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

nieuwste firmware (1.40E)
database-bestand is 255kb.

ik heb eens precies gemeten en het opstarten duurt 12 sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Mooooody schreef op 22 mei 2004 @ 09:42:

Zo lang duurt het bij mij als ik de database uitschakel. Heb je de database echt ingeschakeld op het apparaat ('DB Scan')?

Ik gebruik dezelfde firmware, heb de schijf al gedefragmenteerd enz enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

jup, is ingeschakeld :)

dan moet het gewoon liggen aan de indeling van jouw bestanden op de iRiver....

[ Voor 71% gewijzigd door Mooody op 22-05-2004 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Mooooody schreef op 22 mei 2004 @ 10:13:
jup, is ingeschakeld :)

dan moet het gewoon liggen aan de indeling van jouw bestanden op de iRiver....
Misschien is het voor de handig voor andere (toekomstige) H-1xx gebruikers hoe de bestanden bij jou zijn ingedeeld? Wellicht kun je ons ook vertellen om hoeveel bestanden / mappen het gaat en hoeveel GB hij gevuld is.

Zou ik zelf erg op prijs stellen. Heb namelijk niets anders dan "ergenis" gehoord over de (te?) lange opstarttijd met de DB-functie aan ;).

edit:
Over je post gelezen waarin stond dat je 12 GB vol heb staan en in mappen per artiest. Wellicht kan het dus zijn dat hoe meer mappen je hebt, hoe langer het duurt voordat hij opgestart is? Graag zou ik dus nog wel willen vragen hoeveel bestanden / mappen je hebt.

[ Voor 21% gewijzigd door InsjaHH op 22-05-2004 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Die duurdere (EX-71) klinken denk ik ongeveer gelijk als de iets goedkopere (EX-51 geloof ik). Maar ze zijn van een ander materiaal wat lekkerder zit. Je hebt ze ook met een soort plugje (weet naam niet), zijn rond de 25 euro ofzo. Die geven ook wel aardig geluid alleen zitten iets minder comfortabel.

Je hoort iig wel verschil in geluid, tenminste dat deed ik. Vooral de bass-weergave is een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Payne schreef op 22 mei 2004 @ 12:59:
Die duurdere (EX-71) klinken denk ik ongeveer gelijk als de iets goedkopere (EX-51 geloof ik). Maar ze zijn van een ander materiaal wat lekkerder zit. Je hebt ze ook met een soort plugje (weet naam niet), zijn rond de 25 euro ofzo. Die geven ook wel aardig geluid alleen zitten iets minder comfortabel.

Je hoort iig wel verschil in geluid, tenminste dat deed ik. Vooral de bass-weergave is een stuk beter.
Ik denk dat je een beetje in de war hebt, hij vraagt toch duidelijk om het verschil tussen de twee neckband headphones van Sony; en dus niet de oordopjes (genaamd EX-71 en EX-51 inderdaad). Desondanks misschien wel handig om te weten dat de EX-71 net een beetje beter zitten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
Payne schreef op 22 mei 2004 @ 12:59:

misschien is het handig als je weet waarover je het hebt :+ PimmyNL had het over 2 verschillende oorschelpen van sony en niet over de oordopjes

EDIT: Te laat :P (zie InsjaHH)

[ Voor 3% gewijzigd door Dude86 op 22-05-2004 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Mooooody schreef op 22 mei 2004 @ 09:42:

Damn, jij bent vrij uniek hier :P

tduurt bij mij ook 12 sec. met de database UIT.
Als ik em aan heb al gauw een halve minuut :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Yohan schreef op 22 mei 2004 @ 13:38:
[...]

Damn, jij bent vrij uniek hier :P
ja, ik heb mijn iRiver overgeclocked :P

nee, ik vond die 12 sec. eigenlijk al best lang duren, omdat je een iPod zonder vertraging aan kon zetten.....maar nu ik het lees, ben ik met 12 sec. wel blij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Mooooody schreef op 22 mei 2004 @ 13:43:
ja, ik heb mijn iRiver overgeclocked :P

nee, ik vond die 12 sec. eigenlijk al best lang duren, omdat je een iPod zonder vertraging aan kon zetten.....maar nu ik het lees, ben ik met 12 sec. wel blij :P
Hahaa... 12 secs is toch "niets", dan ga je de tijd die je "kwijt" bent met het wachten toch lekker voor je uitstaren in de tram / trein :9. Nee maar 'k begrijp wel wat je bedoelt, het liefste willen we allemaal natuurlijk dat ie gewoon geen opstarttijd nodig heeft B).

iPod mag dan wel sneller zijn, maar "kan" niet uit worden gezet; hij schijnt enkel een slaapmodus te hebben, waardoor hij altijd een beetje van de accu "snoept". Hoorde iemand op GoT ook nog dat hij na 1 maand de hele accu heeft leeggetrokken terwijl hij uitstond... maar goed; wie is er nou zo gek om je DAP-spelertje 1 hele maand niet te gebruiken :9.

Verder vroeg ik mij af of je deze waardes nog zou kunnen opzoeken / posten:
InsjaHH schreef op 22 mei 2004 @ 11:19:
edit:
Over je post gelezen waarin stond dat je 12 GB vol heb staan en in mappen per artiest. Wellicht kan het dus zijn dat hoe meer mappen je hebt, hoe langer het duurt voordat hij opgestart is? Graag zou ik dus nog wel willen vragen hoeveel bestanden / mappen je hebt.
Thanks alvast! :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

InsjaHH schreef op 22 mei 2004 @ 11:19:

edit:
2269 bestanden in 139 mappen
totaal: 12,67 Gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kbedoelde idd de oorschelpen. Maar ik heb nu nog een voordeel, me moeder betaald helft van de schelpen dus nu boeit t me niet hoe groot het verschil is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Mooooody schreef op 22 mei 2004 @ 15:05:
[...]

2269 bestanden in 139 mappen
totaal: 12,67 Gb.
Impossible. Het duurt hier gewoon 70 seconden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Yohan schreef op 22 mei 2004 @ 22:05:
Impossible. Het duurt hier gewoon 70 seconden :(
Wellicht is het zinvol om een lijstje te beginnen met de waardes van de hoeveelheid bestanden en mappen samen met de grootte van je MP3-database, dus het aantal GB's.

Ik vermoed toch echt een link tussen veel bestanden en mappen en de lange opstarttijd... :?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Hmm..

14,3 gb
3.976 bestanden
914 mappen...

Maar hoe beter verdeeld over mappen, hoe korter de opstarttijd toch :?

Ik had eerst de hele zooi gewoon in de root gezet, toen duurde opstarten zónder db gewoon al een kwartier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

het duurt bij mij toch echt 12 sec :P

914 mappen voor 4000 bestanden is wel lollig....gemiddeld 4 bestanden per map :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Yohan schreef op 22 mei 2004 @ 23:51:
Hmm..

14,3 gb
3.976 bestanden
914 mappen...

Maar hoe beter verdeeld over mappen, hoe korter de opstarttijd toch :?

Ik had eerst de hele zooi gewoon in de root gezet, toen duurde opstarten zónder db gewoon al een kwartier :P
Hmm, wow een kwartier zonder DB voor 3976 bestanden in de root is ERG lang :P. Je mag dan wel iets minder bestanden hebben, hetzelfde aantal mappen maar het beslaat wel meer GB's dan bij Mooooody.
Mooooody schreef op 23 mei 2004 @ 10:20:
het duurt bij mij toch echt 12 sec :P

914 mappen voor 4000 bestanden is wel lollig....gemiddeld 4 bestanden per map :P
Hmmm, 'k ben benieuwd of anderen nog meer vergelijk-gegevens kan / wil posten. Jullie hebben beiden de laatste firmware (1.40E las ik), de DB-functie aan en de H-140? Erg eigenaardig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Heb een experimentje gedaan. Conclusie: het ligt inderdaad aan de hoeveelheid bestanden per map. Mappen met een grote inhoud kan ie slecht tegen.

Gegevens: iHP-140 met firmware 1.40E; gevuld met 4590 bestanden (alle mp3), totale grootte van de bestanden: 26,0 GB

Ik had een paar grote directories, 1 met 2000 en 1 met 1200 bestanden. Plus nog wat klein grut en wat grotere bestanden (lange mixen). Totaal 78 mappen.

Opstarttijd zonder db: 0:55
Opstarttijd met db: 2:12 :'(

Daarna heb ik die grote mappen elk ingedeeld in 26 stukken, voor elke letter van het alfabet 1 map. En vervolgens uiteraard de betreffende bestanden daarin gemoved. Nu zijn er totaal 130 mappen.

Resultaat:
Opstarttijd zonder db: 0:15 :P
Opstarttijd met db: 1:36 :/

Dus een behoorlijke winst geboekt. Niet teveel bestanden in een map pleuren dus. Het jammere is alleen dat de db-functie zichzelf daarmee overbodig maakt, want met een goede indeling van de bestanden is die niet meer nodig. |:(

De opstarttijden zijn steeds gemeten vanaf het indrukken van de power-knop tot het overzicht verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Laatst online: 17:57
ik heb 3291 bestanden, DB heb ik uitstaan en heb een opstart tijd van 17 seconden...

en ik heb dus bijna al me mp3s in 192kb/s....maar hier wil ik 128 kb/s van maken. kent er iemand een programmatje die dit kan doen? ik kan niet echt een goed programma vinden

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
roelieboelie schreef op 23 mei 2004 @ 12:46:
ik heb 3291 bestanden, DB heb ik uitstaan en heb een opstart tijd van 17 seconden...

en ik heb dus bijna al me mp3s in 192kb/s....maar hier wil ik 128 kb/s van maken. kent er iemand een programmatje die dit kan doen? ik kan niet echt een goed programma vinden
Ik vind 128 beduidend slechter klinken, maar het is jouw feestje...

Als je er geld voor over hebt :7 kun je hiervoor heel goed CoolEdit 2000 gebruiken. Die heeft een 'batch mode' waarmee je in 1x een stapel bestanden kunt inladen waarna ze achter elkaar weer worden opgeslagen met door jou ingestelde eigenschappen. Geen idee of recente versies van CoolEdit dat ook kunnen, maar ik denk het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krisis1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 23:56

krisis1

Onder-watte?!

Cooledit bestaat trouwens niet meer, het is nu van Adobe, en het heeft als naam "Audition" gekregen... (mocht je cooledit niet vinden, dan weet je tenminste waarom :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
Ik heb geen database nodig want ik heb de mappen gewoon zo ingedeeld:

Artist / Album / filename.mp3

En de filename zo: track# - title - artist

Ik heb totaal 1903 file's in 183 mappen.

Opstarttijd (zonder DB dus) is 12 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
InsjaHH schreef op 22 mei 2004 @ 13:06:

Ik denk dat je een beetje in de war hebt, hij vraagt toch duidelijk om het verschil tussen de twee neckband headphones van Sony; en dus niet de oordopjes (genaamd EX-71 en EX-51 inderdaad). Desondanks misschien wel handig om te weten dat de EX-71 net een beetje beter zitten ;).
Oops, idd verkeerd gelezen :z

Ik heb een paar mappen met een paar 100 nummers per map erin, gesorteerd op gengre (1 map trance, top40, r&B, etc). Dit zijn allemaal losse gedownloadde nummers. Iemand een idee hoe ik die nog verder kan uitsplitsen? Op alfabet lijkt me niet echt handig (26 mappen voor elke letter), maar een andere manier? Als ik nu 1 nummer zoek ben ik namelijk een half uur aan het scrollen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-06 22:45
roelieboelie schreef op 23 mei 2004 @ 12:46:
Als je een serieus ruimtegebrek hebt, zit er niets anders op. Maar zoals ik al vaker gezecht heb:
DeeD2k2 schreef op 22 mei 2004 @ 17:20:
[...]

Maar wat ik eigenlijk wil zeggen is dat je serieus rekening met kwaliteits verlies. Een mp3@192kbps naar 128kbps zal nooit zo goed klinken als een direct op 128kbps. Helemaal als je twee verschillende encoders gebruikt, ze gooien nl. allebij wat anders weg... [...]
[...]
Ik heb net even rondgezocht naar batch programmas om mp3 te converteren. Toen kwam ik Waver tegen. Maakt gebruik van LAME en zag er verder ook veelbelovend uit...

Wat mijn opstart tijden zijn kan ik nog niet proberen. Wat duurt dat lang, voor een nieuwe sparen! :X

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Laatst online: 17:57
DeeD2k2 schreef op 23 mei 2004 @ 17:06:
[...]
Als je een serieus ruimtegebrek hebt, zit er niets anders op. Maar zoals ik al vaker gezecht heb:

[...]
Ik heb net even rondgezocht naar batch programmas om mp3 te converteren. Toen kwam ik Waver tegen. Maakt gebruik van LAME en zag er verder ook veelbelovend uit...

Wat mijn opstart tijden zijn kan ik nog niet proberen. Wat duurt dat lang, voor een nieuwe sparen! :X
ik heb dus echt ruimte gebrek en ik wil gewoon al mijn mp3s op de ihp-120 hebben staan. die Waver ziet er wel goed :-) ff kijken als het een beetje werkt en de kwaliteit echt heeeeeel erg achteruit gaat....

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
PhilipsFan schreef op 23 mei 2004 @ 12:43:
Heb een experimentje gedaan. Conclusie: het ligt inderdaad aan de hoeveelheid bestanden per map. Mappen met een grote inhoud kan ie slecht tegen.
Zie mijn post hierboven. Gemiddeld 4 nummers per map. Maar toch onacceptabele opstarttijd met db.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Yohan schreef op 23 mei 2004 @ 17:37:
[...]

Zie mijn post hierboven. Gemiddeld 4 nummers per map. Maar toch onacceptabele opstarttijd met db.
Jep, ik weet het. Bij mij dus ook 1:36, vind ik niet erg acceptabel. Maar dan zet ik die database wel uit, zoveel gebruik ik 'm toch niet. Kun je ook shuffelen in playlist mode? Even proberen...

Edit: ja dat werkt. Maar het is helaas geen oplossing, want als je een playlist start van 2000 bestanden, dan blijft ie 36 seconden staan op 'read playlist'. En dat doet ie ook weer als je resumet na uitschakelen.

Wie weet een manier om te shuffelen in 2000 bestanden zonder dat de opstarttijd of anderszins wachttijd te lang wordt?

[ Voor 31% gewijzigd door PhilipsFan op 23-05-2004 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
PhilipsFan schreef op 23 mei 2004 @ 18:31:
Wie weet een manier om te shuffelen in 2000 bestanden zonder dat de opstarttijd of anderszins wachttijd te lang wordt?
Er zit toch een mode op om te shuffelen waarbij ie uit alle nr's kiest die op de speler staat? Shuffle met die A erin dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Payne schreef op 25 mei 2004 @ 22:55:
[...]

Er zit toch een mode op om te shuffelen waarbij ie uit alle nr's kiest die op de speler staat? Shuffle met die A erin dacht ik.
Klopt, dat gebruik ik nu. Maar voor mij is het niet ideaal. Ik heb een grote verzameling jaren 50, 60 en 70 muziek, die staat in 1 map (nu dus met submappen). Verder heb ik nog een stel albums en wat losse zooi, die staan in andere mappen.

Als ik nu in de mood ben om oude muziek te luisteren (vaak dus), dan wil ik graag alleen shuffelen in die map en de submappen daarvan, dus niet in de albums en andere losse zut.

Met de huidige shuffle kan dat niet, je kunt alleen shuffelen in de huidige map of over de hele schijf. (en in een playlist dus). Maar ik zag dat bij een van de volgende firmwares iets gaat veranderen aan die shuffle functie, dus ik wacht die eventjes af. Misschien lost het zichzelf op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35886

mijn IHP 120 20GB is gister overleden, de HDD doet niks meer en word niet meer herkend, proberen te formaten/ aansluiten aansluiten op me pc maar de HDD doet echt helemaal niks meer. Kan alleen de radio nog gebruiken :'(

Hij is 4 maanden oud en aangekocht bij Holland Global, ik heb ze een mail gestuurd hoe het precies in ze werk gaat met RMA's. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
laten vallen? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

ik heb voor de gein eens geupdate naar firmware 150N en het opstarten met database duurt nu 10 sec!! :D

ik denk ook dat ik weet waar het aan zou kunnen liggen waarom hij bij mij zo snel gaat....

ik heb laatst de tags van alle mp3's "schoongemaakt" en daarna de complete verzameling opnieuw getagged met alleen de naam v/d artiest en het nummer...
(beide acties automatisch met mp3 tag studio)

hoe minder er in de tags staat, hoe sneller hij opstart lijkt me....

[ Voor 77% gewijzigd door Mooody op 26-05-2004 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Oh mijn god... dus het kan toch!! :9.

Nou ja, toch 2 secs afgeschaafd van je startup Mooooody, gefeliciteerd! :). Hahaa... ik heb bij MisticRiver forums ook hier en daar gelezen dat minder MP3's in 1 folder inderdaad beter is voor je startup-tijd. Dus goed je database inrichten met folders en sub-folders...

Heb je eigenlijk voor de "grap" ook zonder DB je startup getest Mooooody? Excuus als je dat al ergens ooit gepost hebt, ben daar best benieuwd naar namelijk...

Edit:
Heeft iemand die HD bug ook weten na te gaan, dat hij dus blijft spinnen na een paar handelingen verricht te hebben (die dus indirect ook je accu-duur omlaag haalt)? Het gaat om de volgende handelingen:

[quote]Hi,
I think there's a bug in the firmware that prevents the harddrive from being stopped spinning. The bug can be reproduced as follows:
1. Enter the file system browser (I don't use the database at all).
2. Choose a song and press the joystick to start playing
3. Song starts playing...Wait until harddrive stops spinning...then press the joystick button again to enter the file system browser.
4. The harddrive starts spinning
5. Switch back to the normal playback screen by pressing the joystick several times to the left (depending on depth of current folder).
6. The hard drive will not stop spinning.

I'm using version 1.40E of the firmware.
It would be very nice from the iRiver engineers to fix this bug.[/quote]

Source: link.

@Moooody (nogmaals)
Kan je deze "bug" ook reproduceren met die 1.50N firmware?

[ Voor 57% gewijzigd door InsjaHH op 26-05-2004 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Maar ik zag dat bij een van de volgende firmwares iets gaat veranderen aan die shuffle functie, dus ik wacht die eventjes af. Misschien lost het zichzelf op.
Die shuffle die er nu opzit is niet 'echt' een shuffle functie. Ik hoor altijd dezelfde nummers als ik ga shuffelen en ook in dezelfde volgorde. De nieuwe shuffle wordt 'echt' random geloof ik.
mijn IHP 120 20GB is gister overleden, de HDD doet niks meer en word niet meer herkend, proberen te formaten/ aansluiten aansluiten op me pc maar de HDD doet echt helemaal niks meer. Kan alleen de radio nog gebruiken :'(
gecondoleerd :'(
Heeft iemand die HD bug ook weten na te gaan, dat hij dus blijft spinnen na een paar handelingen verricht te hebben (die dus indirect ook je accu-duur omlaag haalt)? Het gaat om de volgende handelingen:...
Als ik dat doe heb ik geen last van die bug :? Heb dezelfde firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

InsjaHH schreef op 26 mei 2004 @ 22:14:

Heb je eigenlijk voor de "grap" ook zonder DB je startup getest Mooooody? Excuus als je dat al ergens ooit gepost hebt, ben daar best benieuwd naar namelijk...
net ff gekeken.

met database: 10-15 sec. (verschilt per keer iets merk ik nu)
zonder database: 9-10 sec.
(tijd gaat in bij druk op de powerknop)
@Moooody (nogmaals)
Kan je deze "bug" ook reproduceren met die 1.50N firmware?

[/i]
heb hier geen last van gehad op 1.40....
net getest met 1.50 en nogmaals geen last van....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Payne schreef op 26 mei 2004 @ 22:25:
Die shuffle die er nu opzit is niet 'echt' een shuffle functie. Ik hoor altijd dezelfde nummers als ik ga shuffelen en ook in dezelfde volgorde. De nieuwe shuffle wordt 'echt' random geloof ik.
Klopt, scheen inderdaad een "programmeur"-foutje te zijn... schandelijk voor woorden, maar ja; kan gebeuren zullen we maar zeggen :9.
Payne schreef op 26 mei 2004 @ 22:25:
Als ik dat doe heb ik geen last van die bug :? Heb dezelfde firmware.
Vreemd... en grappig tegelijkertijd, wat zou nu dan het "verschil" zijn tussen jouw iHP en die van "vele" anderen die wel de bug ondervinden... misschien komen we er nog eens achter.

Verder heb ik nog een procedure gevonden die ook die HD "bug" schijnt te veroorzaken:

[quote]This HD thing also happens when you first turn on, go into the browser straight away, and leave it, the HD never stops?.

Also connect to PC, and dissconect, then dont touch a button, the HD never stops?.

This is real bad, explains why i only got 4 hours batt, now i am aware of this issue, i used it for 7 hours flat, and only 1 bar has gone.[/quote]

Zelfs deze "handeling":

[quote]I think the "bug" can even be found quicker. With your player is in stop mode, turn it off. Turn it back on without selecting anything; just leave it in stop. The light goes out, but drive keeps spinning. For those that can't hear it, hold the back of it against your ear. [/quote]

Source: link.

Voor de mensen die nu "toevallig" deze bug wel hebben, is er een "voorlopige" oplossing die je kan gebruiken om een korte accu-duur te vermijden:

[quote]A workaround is the following:

When you entered the file menu (or did other things that causes the HDD to keep spinning), press the STOP button and PLAY again.

The player will then continue the current song at the current position, but fill its memory buffer with song data again, after which it *does* stop the HDD.[/quote]

Hopelijk hebben jullie hier iets aan :>.

Edit:
[quote]Mooooody schreef op 26 mei 2004 @ 22:34:
net ff gekeken.

met database: 10-15 sec. (verschilt per keer iets merk ik nu)
zonder database: 9-10 sec.
(tijd gaat in bij druk op de powerknop)

heb hier geen last van gehad op 1.40....
net getest met 1.50 en nogmaals geen last van....[/quote]

Zou het misschien een quality-control "probleem" zijn bij iRiver? We "weten" natuurlijk niet of ze uit dezelfde batch komen (de iHP's die wel deze "bug" hebben en de iHP's die hem niet hebben), dus erg duidelijk is dit ook weer niet.

Klinkt wel goed, twee mensen die de bug niet kunnen reproduceren! Toeval, geluk? :?.

[ Voor 17% gewijzigd door InsjaHH op 26-05-2004 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100495

effe getest en heb die bug dus ook :( Ik dacht eerst dat de HD enkel draaide als het rode lichtje aanging, maar dat is blijkbaar niet zo :/

De spinnende HD heeft niet alleen invloed op de batterijduur maar veroorzaakt ook geluid in een stille omgeving... (lees in bed)

de workaround van hierboven werkt anders prima en hopelijk wordt het probleem verholpen met een nieuwe firmware

Ter info: mijn opstarttijd is tussen de 10 en 12 sec zonder DB en met 12GB, 421 folders en 489 songs (redelijk wat lange sets); geen probleem dus. Met een goeie indeling van de mappen vind ik die DB trouwens niet echt nuttig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

Mooooody schreef op 26 mei 2004 @ 21:48:
ik heb voor de gein eens geupdate naar firmware 150N en het opstarten met database duurt nu 10 sec!! :D...
Is dat die 1.50 beta versie die enkele 100en posts geleden werd vermeld? Is er wat veranderd t.o.v. 1.4?
mijn H120 (18GB gevuld, 3400 nummers) start rond de 10 à 12 sec. op, geen DB (onzin als je een goeie mappensturctuur heb), all 3400 nummer ogg vorbis, getagged en wel.

Replaygain/Vorbisgain doet H120 niet aan hè?

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16630

Anoniem: 96178 schreef op 18 mei 2004 @ 10:47:
[...]

En? Doet ie het al weer? Helaas ben ik er vrijwel zeker van dat je HD is gecrashed :'(

Daar helpt niks aan. Kun je 'm wel aansluiten op de PC met je kabel? If so dan moet je ff kijken of je de boel kan formateren of controleren met Norton Disk Doktor ofzo...

Suc6
Hey dude,

Sorry voor mn late reply. Ik heb hem vorige week opgestuurd, als het niet onder garantie valt dan betaal ik wel voor de reparatie.
Overigens wordt ik helemaal gek van de babbelende mensen in de trein die ik nu hoor. Ben zelfs opzoek naar een tijdelijk alternatief want muziek onderweg is inmiddels een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96178

Anoniem: 16630 schreef op 27 mei 2004 @ 15:47:
[...]

Hey dude,

Sorry voor mn late reply. Ik heb hem vorige week opgestuurd, als het niet onder garantie valt dan betaal ik wel voor de reparatie.
Overigens wordt ik helemaal gek van de babbelende mensen in de trein die ik nu hoor. Ben zelfs opzoek naar een tijdelijk alternatief want muziek onderweg is inmiddels een must.
Hehe: nou heel toevallig check ik echt NU pas of er een reply was: dus eigenlijk ben je precies op tijd :*)

Ben alleen bang dat een reparatie (zal dan namelijk een nieuwe schijf zijn!) net zo duur of bijna zo duur zal zijn als een nieuwe (of paar tientjes verschil met een iHP-140) :(

Maar goed ben benieuwd: mischien is het idd alleen een connectortje ofzo (ik zou 'm zelf openschroeven denk ik, maar goed)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Nooit geweten, maar ik heb de bug idd ook.. Zonde voor batt :(

[ Voor 65% gewijzigd door yohan op 27-05-2004 16:56 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.