[Ogg/MP3] iRiver H-serie, deel 3

Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste
Acties:
  • 2.532 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_vd
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2023
Gelukt, dank je wel, inderdaad met de nieuwe iHP Manager van de iriver site doet ie het wel.

Alleen nu heb ik hetzelfde 'probleem' als degen hierboven: Heel feel 'Failure's'
Ik snap niet echt waar dat door komt?
Van de 1500 nummers wel 700 failures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bart_vd schreef op 16 april 2004 @ 12:40:
Gelukt, dank je wel, inderdaad met de nieuwe iHP Manager van de iriver site doet ie het wel.

Alleen nu heb ik hetzelfde 'probleem' als degen hierboven: Heel feel 'Failure's'
Het kan volgens mij liggen dat sommige mp3's geen Tag hebben, dan kan iHP niet zien hoe die MP3 heet, bij welke catogorie die hoort (en andere informatie). Ik ben met Tag scanner langs al mijn mp3's geweest, en heb nu geen failure meer.
Tagscanner (freeware) kun je hier vandaan halen :)
http://xdev.narod.ru/index_e.htm

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2004 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_vd
Ik heb ze toevallig juist allemaal getagged met Tagscanner :). Dus daar ligt het niet aan, ze zijn iig allemaal getagged.

Nog een ander 'probleem' (meer iets van 'das nou jammer'): Je ziet in beeld Foldername, Artist en Title van nummer. Het 'jammere' is dat ik graag het Album zou willen zien. Nu zie ik steeds bijvoorbeeld:

Michael Jackson -
Michael Jackson
The Way You Make

waar dat onderste dus scrollt dus dat ik ook zie "Feel" (nummer heet The Way You Make Me Feel voor de onwetende :P).

Al mijn folders zijn in de Vorm "Artiest - Album"
Is het mogelijk om de Foldername te laten scrollen? Zodat ik ook de naam van het album zou zien staan?

Of dat ik inplaats van Artiest het Album zou kunnen zien, de artiest zie ik nu toch al bij foldername.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-03 19:33
Ik heb ze ook allemaal al getagged en helaas is dit dus niet de oplossing (althans voor mij). Het zou alleen al handig zijn als je precies kon zien welke bestanden er nu eigenlijk de fout in gaan......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:06
bart_vd schreef op 16 april 2004 @ 12:40:

De filename moet niet alleen maximaal 54 tekens zijn, ook de naam van de map waar ie in staat moet niet te lang zijn. Als je dus mappen hebt met hele lange namen kan het daar ook aan liggen.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
Payne schreef op 16 april 2004 @ 15:48:
[...]

De filename moet niet alleen maximaal 54 tekens zijn, ook de naam van de map waar ie in staat moet niet te lang zijn. Als je dus mappen hebt met hele lange namen kan het daar ook aan liggen.
Heb net op het forum gekeken en idd wordt dat als één van de redenen genoemd.
Four reasons:

1) It's a WMA file (No db support yet)
2) It's a Vorbis file (No db support yet)
3) Folder+songname exceeds 52 carracters (No db support yet)
- filename.mp3 is longer than 52 chars; or
- any foldername in the path to the file is longer than 52 chars.
4) No ID3TAG, bad tag.

The sum total of folder path + filename may exceed 52 chars as long as no individual part exceeds such limit.
Dit is iets uit een topic van het iRiver forum uit februari, ik weet eerlijk gezegd zo even niet of die eerste twee punten al zijn opgelost. Ga het nu zelf ff proberen......

Edit: WMA support is er iig nog niet aangezien je niet de mogelijkheid hebt om WMA bestanden aan je DB toe te voegen. Dus dat zijn iig al bestanden die bij mij voor een failure zorgen tevens zijn idd bestanden met een te lange naam ook een "probleem".

[ Voor 14% gewijzigd door ThaBuz op 16-04-2004 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_vd
Mjah met die iHP tool kan je het mooi zien: 1 van de 700 failures is bijvoorbeeld:
"Warning, name too long: h:\Music\ACDC - 1977 - Let There Be Rock\ACDC - Let There Be Rock - 03 - Let There Be Rock.mp3"

maarja, wat doe je daaraan? Das toch raar zoiets lomps als het aantal tekens beperken... net of dit zo'n extreem lomp lange naam is voor een mp3... Echt dom hoor, maak je zo'n mooi apparaat ga je heel die DB functie verkrachten door een limiet in te stellen waardoor 50 procent van de muziek niet in de databse kan.
Hoe verzin je het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
Het is idd wat vreemd maar het lijkt me dat ze dit toch wel zullen verhelpen in nieuwe firmware's (vooral dat WMA db support lijkt me wel erg prettig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een plek om makkelijk gratis foto's te dumpen,
zodat ik ze hier kan posten?
Kheb namelijk nog wat foto's van 'iHP-gadgets' :)
(battery pack + mini-usb kabel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Die alternatieve iHP-Tool werkt al wel met WMA. Maar ik krijg ook daar een aantal failures. Jammer dat de bestandnaam maar 54 tekens mag zijn. Ik dacht zelf aan 64 en heb daar alles op aangepast... Op zich maakt me dat niet zoveel uit. De ID3Tag zelf kan nl. nog wel langer zijn.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
bart_vd schreef op 16 april 2004 @ 16:22:
Mjah met die iHP tool kan je het mooi zien: 1 van de 700 failures is bijvoorbeeld:
"Warning, name too long: h:\Music\ACDC - 1977 - Let There Be Rock\ACDC - Let There Be Rock - 03 - Let There Be Rock.mp3"

maarja, wat doe je daaraan? Das toch raar zoiets lomps als het aantal tekens beperken... net of dit zo'n extreem lomp lange naam is voor een mp3... Echt dom hoor, maak je zo'n mooi apparaat ga je heel die DB functie verkrachten door een limiet in te stellen waardoor 50 procent van de muziek niet in de databse kan.
Hoe verzin je het.
In de mapnaam staat al al de naam van het album, als je die in de bestandsnaam nou weghaalt scheelt het al heel wat tekens. Zowieso is die bestandsnaam nogal lomp. Bij mij zijn de bestandsnamen altijd in de vorm van:

"nummer van het liedje op de cd - artiest - naam nummer". Die stop ik dan in een map met de naam van de artiest en daarna naam van het album. Op die manier zul je niet zo snel probleempjes krijgen met te lange bestandsnamen.

Of je zet gewoon die database uit en gaat via de folder-structure navigeren, vind ik persoonlijk zowieso veel makkelijker en sneller dan via de DB :)

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_vd
Ik heb dit zo overgenomen van een vriend vandaar. En eerlijk gezegt vind ik dit wel zo makkelijk en logisch. Ik vind het wel fijn om te zien uit welk album het liedje komt dat ik luister. Als ik een goed nummer hoor van ACDC/Eminem/wiedanook als ik mn winamp op shuffle heb gezet dan wil ik wel makkelijk kunnen zien welk album het is, en niet alles door moeten zoeken.

Anyway, het gaat niet om het wel of niet handig vinden van mijn mappensysteem (ik vind die van jou ook heel handig hoor :D) maar om het niet kunnen weergeven van lange bestandsnamen van de iHP. Echt zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik denk dat met de nieuwe firmwares ook wel een nieuwe iHP manager zal komen. Ik denk namelijk dat de firmware de verbeteringen moeten kunnen verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
bart_vd schreef op 16 april 2004 @ 20:07:
Ik heb dit zo overgenomen van een vriend vandaar. En eerlijk gezegt vind ik dit wel zo makkelijk en logisch. Ik vind het wel fijn om te zien uit welk album het liedje komt dat ik luister. Als ik een goed nummer hoor van ACDC/Eminem/wiedanook als ik mn winamp op shuffle heb gezet dan wil ik wel makkelijk kunnen zien welk album het is, en niet alles door moeten zoeken.

Anyway, het gaat niet om het wel of niet handig vinden van mijn mappensysteem (ik vind die van jou ook heel handig hoor :D) maar om het niet kunnen weergeven van lange bestandsnamen van de iHP. Echt zonde.
Ja dat ben ik met je eens, het is niet echt handig dat de iHP niet van die hele lange bestandsnamen kan weergeven. Maar ik zei het ook meer als tip zodat je het misschien wel aan de gang kon krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_vd
:) (K)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen inhoud te zien van iHP-140

Afbeeldingslocatie: http://www.geek3.be/2.jpg
Na het opstarten krijg ik niks te zien van de inhoud
Afbeeldingslocatie: http://www.geek3.be/3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.geek3.be/1.jpg
Als ik dan op het hendeltje druk dan krijg ik een of andere D_ te zien.
Toch heb ik er 3 folders in zitten en in de folder "muziek" zit 1 mp3.
Afbeeldingslocatie: http://www.geek3.be/pc.jpg

Kan iemand me helpen? ;(
formateren en schrijfcontrole heb ik al gedaan. De firmware kan ik niet opnieuw instaleren omdat mijn IHP de folder ROOT niet meer kan vinden (denk ik).

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2004 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 23:27

DDX

kan je opnemen ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neen, met de melding "HDD FULL".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 23:09

NoTimeRemains

I know

Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 16:44:
Weet iemand een plek om makkelijk gratis foto's te dumpen,
zodat ik ze hier kan posten?
Kheb namelijk nog wat foto's van 'iHP-gadgets' :)
(battery pack + mini-usb kabel)
www.theforumisdown.com

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

Geeft heel dat database bestand nu echt zoveel meer vrijheid en snelheid boven een goede folder structuur?
Ik gebruik namelijk al sinds het begin dat ik de H120 heb al geen database bestand en dat bevalt me nog steeds uitstekend.
Las dat het met het database bestand langer duurt om op te starten, maar is het dat waard voor het bladeren/zoeken ?

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:15
Vandaag ben ik tot de conclusie gekomen dat ik waarschijnlijk mijn 3e generatie iPod 15GB (met de extra accesoires) wil ruilen voor een ihp-120.
Het is namelijk zo, ik was absoluut niet ontevreden met mijn iPod, maar de laatste tijd ben ik nogal wat bezig met muziek te maken/opnemen, en dan kan ik de line-in en mic. van de ihp wel gebruiken.

offtopic:
Is er hier dus iemand die zijn ihp-120 wil ruilen voor mijn iPod (met nog 6 maanden garantie) ?
[mail me: ddg_1986 apenstaartje hotmail punt com]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan je het best een iHP-140 formateren? Via Windows Verkenner of bestaat er een resque-mode menu zoals bij de Zen NX/Xtra?

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/egvos/forum/zennx/vers/formatgr.jpg

ps.:sorry als deze vraag al eens voorkwam, gelieve me dan de link te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 23:27

DDX

Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 19:05:
[...]

Neen, met de melding "HDD FULL".
eh ik zie dat je disk hebt geformateerd met ntfs
probeer eens fat32 ? ;)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DDX schreef op 19 april 2004 @ 21:01:
[...]

eh ik zie dat je disk hebt geformateerd met ntfs
probeer eens fat32 ? ;)
Ik weet niet of dat zou helpen. Bestaat er geen menu waarmee ik mn Iriver kan formateren zonder PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er bestanden die er ontbreken na een format van de iHP-140?
bv: iRvNavi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 18:49:
Kan iemand me helpen? ;(
formateren en schrijfcontrole heb ik al gedaan. De firmware kan ik niet opnieuw instaleren omdat mijn IHP de folder ROOT niet meer kan vinden (denk ik).
Idd zoals net hierboven gezegd is, het is nu een NTFS schijf, dat kan de iRiver niet lezen. Dus maar weer formateren als FAT he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 21:18:
Ik weet niet of dat zou helpen. Bestaat er geen menu waarmee ik mn Iriver kan formateren zonder PC?
Nee
Zijn er bestanden die er ontbreken na een format van de iHP-140?
bv: iRvNavi
Uhm ja, na format is de schijf helemaal leeg eh ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-09 17:01

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Payne schreef op 19 april 2004 @ 23:01:
[...]

Nee

[...]
Uhm ja, na format is de schijf helemaal leeg eh ;)
nee dus, de iriver gebruikt geen bestanden maar heeft gewoon een lege hd :)
al zijn info leest ie uit z'n firmware

dus formateren als fat32 (dat was ie niet voor nix dat je m kocht ;) ) en t werkt weer :)

[ Voor 6% gewijzigd door Hubert op 20-04-2004 00:19 ]

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Ik zag vanochtend dat op het display van mijn iRiver-120 2 strepen stonden. Ik meteen na Dixons en ze hebben hem zonder te zeuren omgeruild. Perfecte service van zowel Dixons als iRiver.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo de prijs van de irivers zijn ff flink naar beneden gedoken:

iRiver iHP-100 € 389

iRiver iHP-120 € 389

iRiver iHP-140 € 434 (!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar heb je ze voor die prijs gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-08 19:22
iHP-120 bij mp3cdspleler.nl of mmport
iHP-140 bij 4Launch.nl

En dat allemaal met Pricewatch ;)

Heeft iem toevallig ervaring met die laatste zaak (4launch.nl)? Mijn iHP-120 moet vervangen worden (gestolen :'( ) en zo wordt een iHP-140 wel heel aantrekkelijk!!!

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja voor mij ook, ik ben van plan om een 120 te kopen maar als ik die 140 voor die prijs kan krijgen heb ik die liever denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
"denk je"? Kan je een reden noemen om géén 140 te nemen voor de zelfde prijs als een 120? ;) Hij is iets dikker dan de 120, maar verder is-ie het zelfde. Of heb ik wat gemist? :P

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou hij is altijd nog ietsje duurder :P en kmoet net als jij eerst weten of die winkel te vertrouwen is en alles :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Altijd de iHP-140 met fat32 formateren! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doet het helaas niet meer, maar ik heb nu al iets anders gevonden.

Dus hier zijn ze dan: de mini USB-kabel en de batterypack
http://www.zippyimages.com/files/23800/iHP-Toys-1.jpg (110kb)
Ik weet helaas niet waar je de kabel kan kopen, deze zat nl. bij een digicam.
De batterypack heb ik zelf gemaakt, moet em alleen nog kunnen monteren aan het iHP-hoesje.
Ik hoop binnekort met dezelfde pack ook mijn telefoon op te kunnen laden.
Andere foto's op bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 17:24:
[...]

Doet het helaas niet meer, maar ik heb nu al iets anders gevonden.

Dus hier zijn ze dan: de mini USB-kabel en de batterypack
http://www.zippyimages.com/files/23800/iHP-Toys-1.jpg (110kb)
Ik weet helaas niet waar je de kabel kan kopen, deze zat nl. bij een digicam.
De batterypack heb ik zelf gemaakt, moet em alleen nog kunnen monteren aan het iHP-hoesje.
Ik hoop binnekort met dezelfde pack ook mijn telefoon op te kunnen laden.
Andere foto's op bestelling.
Hey waar heb je dat zwarte hoesje vandaan?

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

edit: ging iets mis :(

[ Voor 96% gewijzigd door Hubert op 21-04-2004 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Aan de kleur te zien is het een iHP-120, en daar zit gewoon zo'n hoesje bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeeD2k2 schreef op 21 april 2004 @ 18:10:
Aan de kleur te zien is het een iHP-120, en daar zit gewoon zo'n hoesje bij...
Klopt, het is gewoon het hoesje dat bij mijn iHP-120 werd geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heh: Chip Magazine (het Duitse kwaliteitsblad van dezelfde uitgever als C'T Magazine) heeft de iHP-120 in een test als BESTE speler uitgeroepen. Zowel op basis van uitrusting en prijs als - met name - de KWALITEIT.

Toch leuk om een testwinnaar in huis te hebben :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 19:03:
[...]

Klopt, het is gewoon het hoesje dat bij mijn iHP-120 werd geleverd.
hmm heb namelijk zelf een ihp 140 en daar zit een of ander lelijk bruin nieuw hoesje bij wat dus echt 3x nix is. en zag die hoesjes laatst wel in een store in amerika. maar die verscheepte niet naar nl :( dacht misschien kwam ie ergens uit nl los vandaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hubert schreef op 22 april 2004 @ 16:17:
hmm heb namelijk zelf een ihp 140 en daar zit een of ander lelijk bruin nieuw hoesje bij wat dus echt 3x nix is. en zag die hoesjes laatst wel in een store in amerika. maar die verscheepte niet naar nl :( dacht misschien kwam ie ergens uit nl los vandaan :)
Sommige mensen hebben in dit topic gepost dat zij het iHP-120 hoesje nooit gebruiken.
Misschien wil iemand zijn hoesje wel verkopen of ruilen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierryziezo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een iHP-120 hoesje en een afstandsbediening voor deze speler. Iemand die één van deze dingen zou willen verkopen?

Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
Hoe zit het eigenlijk met die nieuwe afstandbedieningen zonder lcd (tegen dat tikken en ruis), zijn die ergens apart te koop, of is het probleem met dat tikken/ruis al helemaal opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
@dimitio: Toen ik mijn speler nog had (maand geleden gekocht), zaten ze er nog altijd in. Je moest heel goed luisteren in stille stukjes, maar ze waren er. Van die nieuwe a/b heb ik ook nix gehoord. Alleen plaatjes gezien.
Aan je sig te zien heb je een iPod, dus of je bent nieuwsgierig of op zoek naar een vervanger (niet?). Dan kan ik je uit ervaring meedelen dat dit het enige nadeel van het beeldscherm is. Voor de bediening van het ding heeft het zo veel voordelen. Je kan je speler bijv. beschermd en confortabel wegstoppen en hem toch volledig bedienen. Daarnaast zijn de peipjes verwaarloosbaar. Ik had er nooit last van...

(Er is voor mij maar één reden om misschien niet weer een iHP te kopen, en dat is de iAudio M3...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
@DeeD2K2, ik ben idd op zoek naar een ihp-120 (alleen moet ik eerst me iPod zien kwijt te raken), dus daarom zit ik een beetje te kijken of er nog foutjes in de ihp zitten enzo. Maar goed, als je de piepjes niet hoort bij normaal luisteren lijkt me dat niet zo'n probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Ik heb een iHP-120 en na nog eens goed geluisterd te hebben hoor ik geen enkel piepje of klikje....
heb ik mazzel of moet ik nóg beter luisteren? :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 22 april 2004 @ 19:44:
[...]

Sommige mensen hebben in dit topic gepost dat zij het iHP-120 hoesje nooit gebruiken.
Misschien wil iemand zijn hoesje wel verkopen of ruilen...
mail me maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Thierryziezo schreef op 22 april 2004 @ 19:56:
Ik ben op zoek naar een iHP-120 hoesje en een afstandsbediening voor deze speler. Iemand die één van deze dingen zou willen verkopen?
mail me maar....
ik wil ze op zich beide wel verkopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Mooooody schreef op 22 april 2004 @ 23:44:
Ik heb een iHP-120 en na nog eens goed geluisterd te hebben hoor ik geen enkel piepje of klikje....
heb ik mazzel of moet ik nóg beter luisteren? :)
Mooooody schreef op 22 april 2004 @ 23:45:
[...]

mail me maar....
Ik maak hieruit op dat je de a/b niet/nauwelijk gebruikt? Dus als ik jou was zou ik me er niet te druk om maken. Ik zelf heb er vrij lang over gedaan om ze te horen. Maar ik heb ze dus gevonden... (Tip: Zet hem op pause tijdens een nummer waarvan de tietel in het a/b schermpje moet scrollen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

ik heb de AB nog nooit gebruikt....dan krijg ik een veel te lang snoer en ik heb het niet nodig....als ik van nummer wil veranderen klik ik de knop in mijn binnenzak wel een nummer verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik ben juist erg fan van de AB. Ik heb de basisunit het liefst ergens diep en veilig weggestopt. Het is ook een van de grote voordelen tov de iPod IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierryziezo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Mooooody schreef op 22 april 2004 @ 23:45:
[...]

mail me maar....
Zou je je e-mailadres even willen geven en een vraagprijs voorstellen?

Bedankt.

Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

emailadres staat in mijn profiel...
doe maar een voorstel voor de vraagprijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ook een iRiver H-120.
My two pennies worth: Waarom heben die gasten van iRiver er in hemelsnaam zo'n oostblok adapter bijgedaan..... Voor een apperaat van €400,- mag je toch wel iets beters verwachten....
En die oordopjes die ze erbij doen.... Wat moet je in hemelsnaam met die Bassie en Adriaan dingen??! Je kan net zo goed een tandenborstel in je oor proppen, heb je ongeveer hetzelfde geluid en comfort.

Voor de rest: Een waanzinnige speler, doet gewoon wat ie beloofd en op een goede manier. (punt)
Een aanrader voor iedereen die nog twijfeld. (Alleen gooi er dan nog wel €50,- voor een leuk set oordopjes, bv Sony EX-71SL (8> )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 23 april 2004 @ 18:04:
(Alleen gooi er dan nog wel €50,- voor een leuk set oordopjes, bv Sony EX-71SL (8> )
ook daar zijn de meningen over verdeeld ;)

en dat van dat oostblokadapter valt wel mee dacht ik toch? je kan er mee opladen en hij valt niet uit elkaar als je 'm in de kast legt...wat wil je nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik overweeg een h120 of h140 aan te schaffen. Ik kan alleen nergens vinden of je ook zonder tussenkomst van een pc data van een compactflashkaart naar de h120 kan verplaatsen. :? Voor Ipod heeft Belkin wat gemaakt. Weet iemand het antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

er zijn genoeg usb-CF-readers, maar ik weet niet of de iRiver "usb on the go" hardware bevat....
eigenlijk een kleine moeite voor Belkin om zijn media-reader conpatible te maken met de iRiver...

maar daarnaast moet iRiver zijn firmware er ook op aanpassen, dat stond niet in de planning, dus verwacht maar niet het de eerstkomende maanden mogelijk is....

[ Voor 44% gewijzigd door Mooody op 24-04-2004 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 13:15
Verwijderd schreef op 23 april 2004 @ 22:40:
Ook ik overweeg een h120 of h140 aan te schaffen. Ik kan alleen nergens vinden of je ook zonder tussenkomst van een pc data van een compactflashkaart naar de h120 kan verplaatsen. :? Voor Ipod heeft Belkin wat gemaakt. Weet iemand het antwoord?
Dmv de macally syncbox schijnt dit te kunnen: http://www.macally.com/new/new_syncbox.html. Werkt met alle mass-storage usb apparaten dus ook de iRiver.
http://www.iriver.com/com...&field=1&p_name=&p_group=

[ Voor 22% gewijzigd door waslijn op 24-04-2004 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
Zo als ik al eerder in dit topic vermeldde, wil ik mijn iPod 15GB (met dock, a/b, hoes + nog half jaar garantie) verkopen en daarvoor in de plaats een iHP-120 nemen.
Nieuw prijs was 400 euro.

Als ik um voor ongeveer €330 verkoop, is dat een goede deal? Ik heb namelijk niet zo veel ervaring met verkopen van dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_vd
Rare vraag: Is het mogelijk om bijvoorbeeld een spel als counter-strike te installeren op mn iHP 120? zodat ik dus waar ik ook ben mn ihp kan inpluggen en kan spelen?
(installatie cdrom zou ik er natuurlijk op kunnen zetten, maar dit zou tijd en veel instel moeite etc schelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

bart_vd schreef op 25 april 2004 @ 18:33:
Rare vraag: Is het mogelijk om bijvoorbeeld een spel als counter-strike te installeren op mn iHP 120? zodat ik dus waar ik ook ben mn ihp kan inpluggen en kan spelen?
(installatie cdrom zou ik er natuurlijk op kunnen zetten, maar dit zou tijd en veel instel moeite etc schelen)
Moet op zich wel kunnen. Alleen installeerd bijna elke windows app wel ook wat in de windows mappen etc. Als CS dus al op die PC is geinstalleerd met de iHP als bronmap dan zou het gewoon moeten werken. Let wel op dat de driveletter steeds hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bart_vd schreef op 25 april 2004 @ 18:33:
Een spel kan files op verschillende plekken installeren
- Eigen folder: bv. C:\Games\EenSpel
- System folder: bv C:\Windows\System32
- Registry (voornamelijk de CD-Key is belangrijk): bv HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\EenSpel

Ik weet dat Unreal-engine spellen makkelijk mee te nemen zijn (heb UT2003/UT2004 erop staan)
Wat je moet doen is de folder van het spel naar je iHP kopieren, je kunt het spel dan evt. van de iHP spelen zonder iets weer terug naar HD te kopieren
Je zoekt waar de cd-key staat in de registry, in Registry Editor export je dit (File->Export)
Wanneer je het spel op een andere computer wil spelen moet je eerst dubbel op de registry file klikken.

Omdat de meeste spellen genoeg aan de files en de cd-key hebben is de kans groot dat het dan allemaal meteen werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Laatst online: 09:45
Ik zie in het topic iedere keer vragen voorbij komen over het plaatsen van de Iriver in de auto. Heeft iemand dit al daadwerkelijk eens gedaan?? Ben toch wel nieuwsgierig of dit goed werkt voordat ik mijn JVC mp autoradio in de verkoop gooi en em inruil voor een mooi exemplaar met tapedeck :+

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dimitio schreef op 25 april 2004 @ 18:03:
Zo als ik al eerder in dit topic vermeldde, wil ik mijn iPod 15GB (met dock, a/b, hoes + nog half jaar garantie) verkopen en daarvoor in de plaats een iHP-120 nemen.
Nieuw prijs was 400 euro.

Als ik um voor ongeveer €330 verkoop, is dat een goede deal? Ik heb namelijk niet zo veel ervaring met verkopen van dingen.
Voor die prijs zal niemand hem kopen aangezien je een nieuwe iriver voor iets van 390 € koopt, dan heb je een beter apparaat en 5 GB meer. Je wordt er nooit beter van als je je spelertje verkoopt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Chocovla schreef op 26 april 2004 @ 13:47:
Ik zie in het topic iedere keer vragen voorbij komen over het plaatsen van de Iriver in de auto. Heeft iemand dit al daadwerkelijk eens gedaan?? Ben toch wel nieuwsgierig of dit goed werkt voordat ik mijn JVC mp autoradio in de verkoop gooi en em inruil voor een mooi exemplaar met tapedeck :+
Ik gebruik momenteel een FM transmitter om de muziek van mijn iHP te beluisteren in mijn oto (uiteraard alleen in landen waar dit mag). Maar ik zou veel liever een autoradio met tapedeck willen. Mijn oude Sony bandje gaf gewoon perfect geluid en bij deze transmitter is er altijd een een basisruis. Op zich niet zo storend maar wel bij rustige nummers...
Het liefst zou ik in de auto een CD-Speler willen met een (optische) aux aansluiting, maar meteen daarna gewoon een lekker tapedeckje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
Ik heb mn iHP-120 direct aangesloten op mijn beide versterkers in de auto met tussenkomst van een schakelkastje (A=radio B=iRiver). Nadeel is dat je je radio niet kan gebruiken om bijvoorbeeld het volume te bedienen (al heb je natuurlijk wel je AB van de iRiver) maar een groot voordeel is dat ik absoluut geen last heb van ruis. Echt superkwaliteit muziek in de auto. Alleen als ik de speler én in de auto oplaad én muziek laat afspelen heb ik een megaruis maar dat heeft weer met de auto zelf te maken geloof ik (de dynamo moet gedemagnetiseerd worden ofzo iets :? ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De iHP-120 is nu ook te koop bij V&D voor EUR 350. In tegenstelling tot Dixons geen getrut met tegoedbonnen ed.

Zelf heb ik bij Dixons vorige een iHP gekocht en ik ben er erg :*) mee: zelfgebakken MP3's van klassieke CD's (EAC + LAME VBR of 320k) klinken erg goed, zelfs op meegeleverde oordoppies. Ik zit te wachten op bestelde MX-400's die nog beter zouden moeten klinken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

meegeleverde oordopjes waren toch de MX-300??
zal zeer weinig schelen dan...

als je 400 euro uitgeeft voor een iRiver is het slim om niet te bezuinigen op de oordopjes, want dan loop je heel wat mis :)

met goedkope dopjes hoor je het verschil tussen 160kb. en 320kb. mp3's echt bijna niet ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Mooody op 28-04-2004 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik ben erg te spreken over de mx300 dopjes. Iig veel beter dan die iRiver eerst bij zijn spelers deed (iMP-350 in mijn geval). Er zal heus wel wat beters zijn maar ik ben erg tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperenvanger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 22:59
Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 09:40:
De iHP-120 is nu ook te koop bij V&D voor EUR 350. In tegenstelling tot Dixons geen getrut met tegoedbonnen ed.

Zelf heb ik bij Dixons vorige een iHP gekocht en ik ben er erg :*) mee: zelfgebakken MP3's van klassieke CD's (EAC + LAME VBR of 320k) klinken erg goed, zelfs op meegeleverde oordoppies. Ik zit te wachten op bestelde MX-400's die nog beter zouden moeten klinken...
Ik ben vandaag bij de V&D in Gouda geweest en heb daar de laatste weggehaald :). Volgens de verkoper had het filiaal er maar 1 gekregen, en die ligt nu naast mij te wachten totdat ik hem uit ga pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met dit soort prijsstunten wordt deze speler bijna goedkoop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
Sperenvanger schreef op 28 april 2004 @ 13:11:
Ik ben vandaag bij de V&D in Gouda geweest en heb daar de laatste weggehaald :). Volgens de verkoper had het filiaal er maar 1 gekregen, en die ligt nu naast mij te wachten totdat ik hem uit ga pakken.
:) toevallig, ik heb ook net de laatste weggehaald bij V&D in a'dam :*)
FF kijken hoeveel meer die kan dan de iPod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Laatst online: 09:45
Verkopen ze toevallig ook de 140 ?? of alleen de 120 ?

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperenvanger
Ik heb alleen de iHP-120 in de aanbieding gezien. Ik geloof dat ze de 140 niet hebben. In Gouda en (gisteren) in Rotterdam heb ik ze iig niet gezien bij de V&D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
hmm, ik zit nu een beetje te kutten met muziek der op gooien enzo.
Alleen ik weet niet precies wat ik zal doen.
Ik kan de database functie gebruiken, maar dan duurt het opstarten een stuk langer en dat is toch wel vervelend.
Daarom denk ik dat ik gewoon de directorystructuur ga gebruiken, alleen ik heb mijn mp3 filenames op de volgende manier getagged:

Tracknumber - Artist - Song

En de mappen als volgt: Artist - Album - (songs)

Door de mappen van de artiesten en albums searchen is dus geen probleem, maar wanneer ik bij de songs kom zie je dus eerst het tracknumber - artist en kan je dus niet zien welke song het is (behalve als je w8 tot dat ie aut. gaat scrollen).

Dus wat zijn jullie ervaringen hier mee? Als ik die directory-structuur wil gebruiken moet ik dus AL mijn mp3 filenames retaggen tot song - tracknumber - artist ?? (of song - artist - tracknumber)
Of zal ik toch de DB gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik doe altijd tracknummer - song bij bestandsnaam. Werkt perfect. De rest is toch niet nodig als je een nette map structuur hebt?! Heb die database eigenlijk nog nooit gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
dimitio schreef op 28 april 2004 @ 15:40:
Dus wat zijn jullie ervaringen hier mee? Als ik die directory-structuur wil gebruiken moet ik dus AL mijn mp3 filenames retaggen tot song - tracknumber - artist ?? (of song - artist - tracknumber)
Of zal ik toch de DB gebruiken ?
De database vind ik eigenlijk helemaal niet handig. Als er een echte zoek functie in verwerkt zou zitten (je kan bijv. zoeken op letters) dan zou het wel handig zijn, maar om met 18GB muziek erop te gaan scrollen door de duizenden verschillende artiesten of songnames schiet ook niet echt op.
Ik heb mijn filenames hetzelfde als jou. Op zich zou het het handigst zijn als je in de filename begint met het track number en daarna gelijk de song name, maar dat is nogal wat werk lijkt me om alles te gaan renamen. Ik zou het daarom zo laten, en als je een liedje zoekt ff de cursor op een liedje zetten en dan ff 2 sec wachten tot je de titel name ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat renamen is zo gebeurd met een progje zoals tag & rename ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Ow :z Nou in dat geval zou ik als een gek gaan renamen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
ID3-TagIT gaat IMO veel makkelijker en is nog gratis ook...

Verder gebruikte ik:
artist - album/#. title
en bij Various:
album/#. artist - title

Dat vond ik altijd erg prettig, snel; en duidelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoezo makkelijker?!, k heb veel progjes uitgeprobeerd, maar vond tag & rename wel de beste. Wat vind jij beter aan id3tagit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

mp3tagstudio is de beste :)

vind ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
Kben vanmiddag dus maar "even" me mp3's gaan taggen in de vorm
tracknumber[spatie]Title - Artist.mp3
Ik heb zowel ID3-TagIT als Tag&Rename gebuikt, en ik vond T&R toch wel iets beter, aangezien die meer compatibel is met verschillende ID3-versies.

[ Voor 12% gewijzigd door Dude86 op 28-04-2004 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 13:01
http://www.forum.iriverlo...hread&forum_id=1&thread=1

:-) 28 uur en 45 minuten luisteren :-) best wel handig en de prijs valt ook nog wel mee voor zo'n batterij

http://www.ihplounge.com/oeffnen.html
link naar de handleiding hoe je zon batterij er in mot bouwen :-)

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
Niet gek, 28 uur :) Ik zou het alleen niet aandurfen om me ihp open te maken en aan al die draadjes te zitten kloten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij is het niet nodig om draadjes enzo te gaan verwisselen. Aan die accu te zien zit er gewoon een soort stekkertje aan (rechtsonder) wat (denk ik) hetzelfde is als het stekkertje wat nu standaard in je ihp zit aan de accu..... anders zal die niet kunnen werken. Maar één ding snap ik niet, waarom heeft iriver deze accu er dan al niet standaard ingedaan... misschien heeft het met levensduur te maken ofzo? en hoe zit het met je garantie als je je accu hebt vervangen? als dat allemaal geen probleem is heb ik wel interesse. want 28 uur is toch wel om te :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperenvanger
Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 13:46:
[...]

Maar één ding snap ik niet, waarom heeft iriver deze accu er dan al niet standaard ingedaan...
Misschien vanwege de prijs? Ik weet niet hoeveel de orginele batterij kost, maar dat zal vast wel lager liggen dan deze hoge capaciteit batterij. Of deze batterijen met langere levensduur waren nog niet beschikbaar toen de eerste iHP werd gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 21:43:
hoezo makkelijker?!, k heb veel progjes uitgeprobeerd, maar vond tag & rename wel de beste. Wat vind jij beter aan id3tagit?
offtopic:
onder het motto: beter laat dan nooit, nu nog een reactie:

Ten eerste sprak de prijs mij erg aan. :9
Maar het belangrijkste vond ik nog wel dat ik meteen wegwijs was in het programma. Ik heb nl. een hekel aan handleidingen e.d. (Die van m'n iHP ook nooit open gehad...). Het inladen van muziek beviel me ook erg goed (treeview), ik weet alleen niet meer hoe dat in T&R ging... En dan nog het renamen van files en het "grabben" van gegevens. Door de simpele tags (zoals <A> of <K>) kan je uit ieder naam de gegevens halen die je wil; een vast scheidingteken is ook niet nodig.
Eerder gebruikte ik MMJB (ben ik sinds Winamp 5 mee gestopt) en dan was het een ramp om bijv. het volgende te verwerken (het is maar een voorbeeld, ik doe het echt niet zo ;) ):
Tiësto_Just Be - [01]. " Forever Today" -by DeeD2k2.mp3
Nu gaat dat binnen no time!

T&R ken ik dus niet zo goed (zag ik niet in een oogopslag 8)7 ) dus als het daar ook mee kan: so be it...

Die bat. spreek me ook wel aan. 28 uur is erg netjes! En het is iig geen noodzaak meer om een nieuwe speler te kopen als de originele dood is... (mja, nu ben ik nog wel aan het sparen voor een nieuwe speler...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Klusjesman
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Heeft er al iemand een idee wanneer de ihp-320 en 340 in Nederland uitkomen? Lijkt me namelijk wel een handig apparaat om met m'n digicam te connecten en m'n foto's erop op te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Klusjesman
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ja, maar die is niet echt als mp3-speler te gebruiken door de accutijd van ongeveer 1,5 uur. De ihp-320 en 340 zijn dat wel en dat is voor mij ook belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan je de iHP-120 momenteel het goedkoopst online kopen in Europa?
De beste prijs die ik tot nu toe gevonden heb is 375 EUR (vind ik nog best veel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 00:05:
Waar kan je de iHP-120 momenteel het goedkoopst online kopen in Europa?
De beste prijs die ik tot nu toe gevonden heb is 375 EUR (vind ik nog best veel).
Ik heb hem bij V&D (niet online) voor 350,- weggeplukt. Das volgens mij de laagste prijs dat de iHP-120 ooit geweest is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dimitio schreef op 09 mei 2004 @ 00:55:
[...]

Ik heb hem bij V&D (niet online) voor 350,- weggeplukt. Das volgens mij de laagste prijs dat de iHP-120 ooit geweest is :)
Stel nu nog dat ik iemand kan vinden die hem voor mij wil kopen, dan zit ik nog met verzendkosten dus veel voordeliger dan mijn 275 all inclusive gaat dat niet uitkomen vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dimitio schreef op 09 mei 2004 @ 00:55:
[...]

Klopt! In de pricewatch staat hij voor E 375,- 8)7

http://www.tweakers.net/pricewatch/67628

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 01:06:
Stel nu nog dat ik iemand kan vinden die hem voor mij wil kopen, dan zit ik nog met verzendkosten dus veel voordeliger dan mijn 275 all inclusive gaat dat niet uitkomen vrees ik.
Hoezo? ben je te lui om uit je stoel te komen en naar de V&D te lopen? >:) :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dimitio schreef op 09 mei 2004 @ 01:45:
[...]

Hoezo? ben je te lui om uit je stoel te komen en naar de V&D te lopen? >:) :Y)
Ik ben te lui om het land te verlaten ja. Dat is een reis van meer dan 100 km op z'n minst.
Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.