Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:57
het gat waar je je USB kabel in moet stoppen is helemaal niet beschermd met een kapje ofzo...en ook het gat waar je de voeding in steekt is niet bescmert met een kapje....zijn daar special afdek kapje voor te krijgen??

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93437

Je krijgt er toch een hoesje bij? Misschien als je zelf iets klust ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:58
[Mieren neuk modus]

Jammer dat je niet in een playlist ken kijken als je aan het afspelen bent
:P
[/Mieren neuk modus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30142

Weet iemand al iets over de komst van de 300?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86903

de ihp 140 is voor 499 te koop bij coolelectronics, maar pricewatch staat verkeerd...
zou hem graag willlen updaten, maar heb momenteel alleen een hotmail account..
kan iemand dat veranderen?

en weet iemand of de ihp140 binnenkort in wat meer winkels verkrijgbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104961

Sinds gisteren ben ik de trotse eigenaar van een IHP120, naast de iFP 390, die ik al een tijdje geleden kocht. Via het forum op de iRiver (international) site werd ik op dit forum, resp. topic attent gemaakt, dus ik ben helemaal nieuw hier.
Ik wilde meteen van de gelegenheid gebruik maken om een vraag te stellen. Ik heb al op het betreffende onderwerp wat gezocht maar vond geen antwoorden m.b.t. de iRivers.
Heeft iemand ervaring met die fm transmitters, en dan de Soundfeeder 121 in 't bijzonder, in combimatie met de iRiver IHP 120 ? Ik wilde zo'n ding met name aanschaffen voor gebruik in de auto. Kun je dan een redelijk of goed resultaat verwachten ?
Bij voorbaat dank voor reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sky2k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:25
Anoniem: 104961 schreef op 04 februari 2004 @ 20:14:
...
Heeft iemand ervaring met die fm transmitters, en dan de Soundfeeder 121 in 't bijzonder, in combimatie met de iRiver IHP 120 ? Ik wilde zo'n ding met name aanschaffen voor gebruik in de auto. Kun je dan een redelijk of goed resultaat verwachten ?
daar is een topic er van...

Draadloze FM Transmitters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekhour
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-02 00:24
Hoi,

Vanavond bij de Doobie Brothers geweest in de Heineken Music Hall. iRiver mee en opnemen maar met de internal microfoon. Benieuwd hoe het klinkt!?

Bagger!! Compleet overstuurd en totaal onbruikbaar. De interne microfoon met opnemen gebruiken is tot bepaalde geluidniveuas goed te doen maar als het een om een live-optreden gaat gaat overstuurt het. Nou moet ik zeggen dat het ook behoorlijk hard ging maar een beetje microfoon kan dat wel aan.

Beste, iRiver 2 opmerkingen:
1. Waarom kunnen wij het (maximum) opnameniveau niet zelf instellen?
2. En ook al kunnen we het opnameniveau instellen dan vermoed ik dat de microfoon hardware-matig dichtslaat bij hoge geluidsdruk, ofwel waarom is er niet een kwalitatief betere microfoon ingebouwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lrietveld
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
De interne mic is inderdaad bagger, maar dat was al langer bekend hoor. Hij neemt bijvoorbeeld ook het geluid op van de hd die aan het opspinnen is.
Waar veel mensen wel enthusiast over zijn, is als je een externe mic erop aan sluit. Dan schijn je hele mooie opnamen te krijgen. Dus dat zou je de volgende keer maar moeten proberen.
Maarre, als je een live concert vanuit het publiek op wil nemen, dan kan je altijd wel rekenen op bagger kwaliteit hoor :). Schuif dus niet alles af op de iriver.

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39835

op de ihp 100 kun je geloof ik nog geen externe mic aansluiten. (is mij niet gelukt met mn MD mic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 22:25

MaDLiVe

.-Observer-.

Anoniem: 39835 schreef op 05 februari 2004 @ 09:13:
op de ihp 100 kun je geloof ik nog geen externe mic aansluiten. (is mij niet gelukt met mn MD mic)
Gewoon op de line in en dan op de iHP als input kiezen mic. Moet werken hoor.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95358

MaDLiVe schreef op 05 februari 2004 @ 14:06:
[...]

werkt zelfs perfect, heel mooi geluid! kan zelf veel instellen dus je vindt meestal wel de goede geluidskwaliteit. Er zit bij de 120 standaard een externe mic die heel goed werkt, is dat bij de 100 niet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98946

Anoniem: 86903 schreef op 03 februari 2004 @ 09:12:
de ihp 140 is voor 499 te koop bij coolelectronics, maar pricewatch staat verkeerd...
zou hem graag willlen updaten, maar heb momenteel alleen een hotmail account..
kan iemand dat veranderen?

en weet iemand of de ihp140 binnenkort in wat meer winkels verkrijgbaar is?
www.mp3cdspeler.nl staat ie voor 518,- euro (introductie prijs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35647

Anoniem: 98946 schreef op 05 februari 2004 @ 19:03:
[...]

www.mp3cdspeler.nl staat ie voor 518,- euro (introductie prijs)
bij mmport nog steeds goedkoopst.

Maar jezus hoeveel weegt dat ding nu, bij mp3cdspeler en mport staat 160 gram, bij iriver 172 gram.
Iriver zal wel kloppen dan lijkt me?
Ik wil zo graag horen dat het 160 gram is _/-\o_

Ik vind dit ding toch zo geil, eindelijk een goede kleur dat perfect past, zullen ze die lampjes aan de voorkant blauw hebben gemaakt ipv groen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35647 schreef op 06 februari 2004 @ 11:49:
[...]

bij mmport nog steeds goedkoopst.

Maar jezus hoeveel weegt dat ding nu, bij mp3cdspeler en mport staat 160 gram, bij iriver 172 gram.
Iriver zal wel kloppen dan lijkt me?
Ik wil zo graag horen dat het 160 gram is _/-\o_

Ik vind dit ding toch zo geil, eindelijk een goede kleur dat perfect past, zullen ze die lampjes aan de voorkant blauw hebben gemaakt ipv groen?
wouw 8)7 sta ik ff versteld: wel 12 gram verschil, oei dat zal je wel voelen hoor :9 mn pen is nog zwaarder ;) Maargoed ff serieus, het lijkt me logisch dat ze die verlichting nog steeds hetzelfde hebben, was bij de 100 en 120 ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45951

heeft er iemand al een car adapter gevonden die werkt op de ihp-120?
ik heb hier wel een adapter liggen die ook 5V/2A geeft, maar de aansluiting past niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmmm bij mmport de ihp140 bestelt en ze zeiden dat ie vanaf gisteren leverbaar zou zijn. Ik had vooruit betaald maar vandaag nog niets gezien :( Hopelijk is er geen vertraging met de levering ofzo bij hun en komt ie maandag of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79886

Anoniem: 93437 schreef op 07 februari 2004 @ 15:07:
hmmm bij mmport de ihp140 bestelt en ze zeiden dat ie vanaf gisteren leverbaar zou zijn. Ik had vooruit betaald maar vandaag nog niets gezien :( Hopelijk is er geen vertraging met de levering ofzo bij hun en komt ie maandag of zoiets.
Gewoon wachten tot maandag, het overboeken duurt meestal ook een paar uur, en dan moeten ze het ook nog checken. Waarschijnlijk word hij gewoon maandag verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik maakte een foutje met het plaatsen van deze vraag, daardoor kwam ie al ergens anders. Probeer het daarom hier nog eens (was ook de bedoeling):

Ik heb zo'n 12GB aan muziekbestanden, verdeeld over ongeveer 3000 tracks op mijn IHP 120 staan. Als ik de DB scan functie gebruik, duurt het ongeveer 30 a 35 sec. voordat ik de speler kan gebruiken. Nu weet ik wel dat de opstarttijd langer is bij gebruik van die DB scan, maar ik vroeg me af of 35 sec. "normaal" is. Hoe zijn julluie ervaringen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

bij mij is het een stuk minder, heb er 1850 files op staan met 10 gig ongeveer, db scan kost ongeveer 10 seconden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MaDLiVe schreef op 05 februari 2004 @ 14:06:
[...]

Als ik mic selecteer als source gaat ie opnemen met de interne mic, als ik line in selecteer hoor ik helemaal niks. Ik heb btw een Sony ECM717 MD mic Ik heb een IHP 100 hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PAS OP BIJ iRIVER FORUM (van iRIVER International) !!!!!

Voor bezoekers van dat forum: Er zit een of andere idioot daar die de hele boel in de war stuurt. Zodra je een post opent, raakt je pc van slag.
Ik heb al een mail naar de webmaster gestuurd. Hopelijk kan die het oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:14

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Anoniem: 104961 schreef op 09 februari 2004 @ 15:56:
PAS OP BIJ iRIVER FORUM (van iRIVER International) !!!!!

Voor bezoekers van dat forum: Er zit een of andere idioot daar die de hele boel in de war stuurt. Zodra je een post opent, raakt je pc van slag.
Ik heb al een mail naar de webmaster gestuurd. Hopelijk kan die het oplossen.
offtopic:
volgens mij ben jij de enige die hier van slag raakt ;)

over je topic's van vanmorgen: je opstarttijd is idd wat aan de hoge kant jah, de opstarttijd van mijn ihp-120 ligt denk tussen de 15 en 20 sec.. misschien eens defragmenteren?

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Valt wel mee, dat van slag raken. Het is allleen wat lastig. Ik geloof niet dat het erg veel kwaad kan daar bij iRiver. Je krijgt alleen -tig geopende vensters zodra je een post opent.

V.w.b. die opstarttijd : Ik zal eens proberen te defragmenteren.
Of zou het zin hebben om alles eraf te gooien, te formatteren en opnieuw de files erop te zetten en daarna weer de database te updaten ?

Weet iemand overigens een (liefst gratis) goed en gemakkelijk te gebruiken programmaatje om het aantal karakters in de filenames te beperken tot het maximum van 52 (ivm die database) ? Ik las bij iRiver al iets over Magic File Renamer. Iemand ervaringen mee of weet iemand nog alternatieven ? Ondanks het feit dat ik alles met Tag & Rename "behandeld" heb, heb ik namelijk toch een aantal fouten, waarschijnlijk door te lange namen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex

lex

mjah de tags maken niet uit, maar de filename pakt hij niet als die te lang is, wel een nadeel imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

ik zit dus te twijfelen om een IHP-120 te kopen, alleen die prijs!
is het z'n centen waard om dat ding aan te schaffen?
of zijn er al mensen met spijt en balen ervan dat ze hem hebben gekocht?

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik wil al een tijdje een iHP en heb nu mijn oog laten vallen op de iHP-140. Ik heb geen tijd om het hele topic door te lezen dus vergeef mij als mijn vragen al vaker aan de orde zijn gekomen.

Ik wil mijn iHP-140 uit de VS halen (kost dan 378 euro...). Maar is het mogelijk om een EU voeding los te kopen en werkt deze dan met de VS versie? Werken autoladers uit de VS ook in europese auto's?

Die nieuwe afstandsbediening vind ik zuigen. Is de iHP-140 ook nog met de oude te verkrijgen? Zoniet, werken oude AB's (van bijv. de iMP-400) ook op een iHP-140?

Zijn er veel problemen (technisch) gemeld met de iHP-140? Als ik nl. problemen krijg met mijn VS model dan wordt de garantie een probleem. Of is het mogelijk om iRiver germany lastig te vallen met warranty issues?

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02-2024
Heeft er iemand plaatjes van de menustructuur van de ihp120. Dus hoe je liedjeszoekt en hoeveel liedjes je dan per regel te zien krijgt bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

zirus schreef op 10 februari 2004 @ 14:51:
Heeft er iemand plaatjes van de menustructuur van de ihp120. Dus hoe je liedjeszoekt en hoeveel liedjes je dan per regel te zien krijgt bijv.
is dat niet bij iedereen anders? net zoals je het persoonlijk het makkelijkste/fijnste vind. denk dat je dan wel 200 menustructuren krijgt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
Maikeltje schreef op 10 februari 2004 @ 15:00:
[...]

is dat niet bij iedereen anders? net zoals je het persoonlijk het makkelijkste/fijnste vind. denk dat je dan wel 200 menustructuren krijgt :P
ik doelde meer op hoe hij de bijv de dirrectory structuur weergeeft, ik vond de bediening bijv van de oude i pod heel erg fijn, wieltje en in het midden een knopje als je het goede hebt. De oude zen heeft bijvoorbeeld laat maar 4 regels zien om zijn schermpje dus tot je dan bij je lied of band bend duurt het even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex

lex

De ihp heeft een scherm van 8 regels, als je met playlists werkt, dan heb je die met 1 knop op je scherm en kan je daardoor heen scrollen. De menu-structuur is iets lastiger uit te leggen. Je hebt 5 keuzes, artist / album / genre / title / folder

Bij iedere keuze die je maakt krijg je de lijsten te zien, van 'groot' naar 'klein' dus eerst artiestenmap, daarna albums van die artiest, daarna de songs, maar dat ligt er natuurlijk ook aan hoe je het inricht.

Ik vind het zelf behoorlijk makkelijk, met 1 knop doe je het navigeren (rechts links, boven beneden) en 1 druk op die knop is selecteren

[ Voor 16% gewijzigd door lex op 10-02-2004 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
zit er nog iets van een scroll knop of zijn het allemaal druktoetsen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex

lex

middelste toets is een soort joystick, en fungeert daarmee als scroll knop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-06 22:45
Over die joystick gesproken, hoe groot is dat ding?
Een verkopen van de plaatselijke MediaMarkt (Groningen) zei nl. dat de dingen niet meer geleverd werden omdat er dit voorjaar nieuwe modellen komen. (Welke zouden dat eigelijk kunnen zijn? iHP-300?)...
Ik kan het apparaatje dus niet meer in handen hebben (zij waren de enige verkoper hier in de buurt) en ook niet oordelen of het een enorm uitsteeksel is of niet...

Inmiddels weet ik door veel lezen en lang zoeken al veel over het ding, behalve of er ook een pauze tussen de nummers zit (zoals MMJB bijv doet, of een cd met 2-sec track gap's). Dit ivm het afspelen van gemixte albums.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

• lex

lex

Heeft iemand zijn IHP al gesynchroniseerd met windows?

Er moet ergens een post staan, in het vorige topic volgens mij, maar ik kan het nergens meer vinden 8)7

Maar ff of ik het begrijp (voordat ik alles opnieuw erop kan gaan zetten)

Ik maak een werkmap (soz nederlandse windows :P )
hier sleep ik al mijn mappen met mp3's heen
deze werkmap sleep ik naar mijn ihp

als ik dan wat wijzig op mijn pc (moet dat dan in de werkmap?)

dan kan ik als ik mijn ihp aan de pc hang gewoon de werkmap laten updaten?

tot zover oke :?

Anoniem: 105723

Ik heb bij MMport enige tijd geleden een iHP-140 besteld, met de actie zoals die in deze thread werd vermeld. De 509 euro overgemaakt, maar sindsdien niets meer van MMport gehoord. Ik kan me best voorstellen dat de release wat is uitgesteld, maar zouden ze dat dan niet kunnen laten weten? Iemand enig idee wat er loos is bij MMport of iRiver?

Anoniem: 104895

Anoniem: 105723 schreef op 12 februari 2004 @ 11:15:
Ik heb bij MMport enige tijd geleden een iHP-140 besteld, met de actie zoals die in deze thread werd vermeld. De 509 euro overgemaakt, maar sindsdien niets meer van MMport gehoord. Ik kan me best voorstellen dat de release wat is uitgesteld, maar zouden ze dat dan niet kunnen laten weten? Iemand enig idee wat er loos is bij MMport of iRiver?
Ik heb de iHP140 gisteren binnen gekregen voor 518,- euro bij mp3spelers.nl (wel 9,- euro meer dus) ;( maar ik heb hem nu wel :9 eerste indruk geweldig mooi ding en kleiner als ik verwacht had B)

Anoniem: 105723

In dat geval zal ik zo MMport wel eens bellen. Dankje voor je snelle reactie!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik heb gisteren ook een iHP-140 besteld en wel bij coolelectronics.nl voor € 499,- inc verzending. Ik moest vandaag mijn cc cvv nummer doormailen maar ik heb mijn portomonnee op mijn werk laten liggen.

Can't wait!

Net trouwens met een iPod van een vriend gespeeld. Wat een irritant apparaat zeg! Moet je voor de iHP ook enorm veel software installeren? Ik hoop toch wel mijn iHP als enorm grote "USB-stick" te kunnen gebruiken zonder daarvoor duizenden dingen te moeten installeren.

[ Voor 40% gewijzigd door Deddiekoel op 12-02-2004 22:30 ]

• lrietveld
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
Als je dit topic goed doorgelezen hebt zal je gelezen hebben dat windows de ihp gewoon herkent als een harde schijf. Je kan het dus gewoon via de verkenner benaderen, en je hebt er geen extra software voor nodig.

System Specs

[quote]Deddiekoel schreef op 12 februari 2004 @ 20:02:
Ik heb gisteren ook een iHP-140 besteld en wel bij coolelectronics.nl voor € 499,- inc verzending. Ik moest vandaag mijn cc cvv nummer doormailen maar ik heb mijn portomonnee op mijn werk laten liggen.

Can't wait!

Das een amerikaans bedrijf , komen nog invoerrechten bij en BTW + je krijgt een 110volt adapter en ook geen 2 jaar garantie ... lijkt me niet heel slim om daar te bestellen voor die paar centen minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

[quote]Anoniem: 98946 schreef op 12 februari 2004 @ 23:25:
Deddiekoel schreef op 12 februari 2004 @ 20:02:

Can't wait!

Das een amerikaans bedrijf , komen nog invoerrechten bij en BTW + je krijgt een 110volt adapter en ook geen 2 jaar garantie ... lijkt me niet heel slim om daar te bestellen voor die paar centen minder.
Yikes!
Ik heb meteen geannuleerd. Als ik de US versie wil dan haal ik hem wel in de VS voor 378 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex

lex

thaBeerbuster schreef op 12 februari 2004 @ 09:32:
Heeft iemand zijn IHP al gesynchroniseerd met windows?

Er moet ergens een post staan, in het vorige topic volgens mij, maar ik kan het nergens meer vinden 8)7

Maar ff of ik het begrijp (voordat ik alles opnieuw erop kan gaan zetten)

Ik maak een werkmap (soz nederlandse windows :P )
hier sleep ik al mijn mappen met mp3's heen
deze werkmap sleep ik naar mijn ihp

als ik dan wat wijzig op mijn pc (moet dat dan in de werkmap?)

dan kan ik als ik mijn ihp aan de pc hang gewoon de werkmap laten updaten?

tot zover oke :?
iemand nog geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104895 schreef op 12 februari 2004 @ 11:32:
[...]

Ik heb de iHP140 gisteren binnen gekregen voor 518,- euro bij mp3spelers.nl (wel 9,- euro meer dus) ;( maar ik heb hem nu wel :9 eerste indruk geweldig mooi ding en kleiner als ik verwacht had B)
Hehe nou die van mij is net binnengekomen hoor :p Trouwens, in de startpost staat dat de iHP140 met een ander soort AB komt. Die ene zonder lcd schermpje. Nou die van mij kwam gewoon wel met een AB+lcd hoor B) Ben ik blij mee want ik zag die ene zonder niet zo zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Anoniem: 93437 schreef op 13 februari 2004 @ 10:31:
[...]

Hehe nou die van mij is net binnengekomen hoor :p Trouwens, in de startpost staat dat de iHP140 met een ander soort AB komt. Die ene zonder lcd schermpje. Nou die van mij kwam gewoon wel met een AB+lcd hoor B) Ben ik blij mee want ik zag die ene zonder niet zo zitten.
is het niet zo mdat de IHP-140 standaard geen AB+LCD heeft maar alleen en paar knoppies erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gendji
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-06 11:19
Nou heb em binnen, de ihp 140. Gelukkig een zwarte :).

De afstandbediening is dezelfde als de 120.

Die andere wat eenvoudigere ab kun je geloof ik bijbestellen maar
had met die van de 120 ook geen prob, dus laat het maar zo.

Ziet er verder hetzelfde uit alleen tasje vind ik beter van de 120.

Da was't.

Life Is Not A Journey To The Grave With The Intention Of Arriving Safely In A Pretty And Well Preserved Body, But Rather To Skid In Broadside, Thoroughly Used Up, Totally Worn Out, And Loudly Proclaiming: Wow.... What A Ride !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik hoop vanavond bij MP3CDspeler.nl mijn eigen iHP-140 op te kunnen halen. Wat een eikels zijn coolelectronics zeg. Heb ik net besloten om hem toch maar niet voor veel minder in de VS te halen bestel ik blijkbaar bij een shop die wel de US versie verkoopt!

Thank god dat mijn bestelling nog niet klaar was (moest CVV nummer van mijn CC nog geven) en dat Kopje Thee mijn ervan op de hoogte stelde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Tsja, sukkel, daarom bestaan er algemene voorwaarden enzo? Altijd wel ff slim om die door te lezen, ofzo...

En in dit geval is de Amerikaanse versie mooier, zwart! :9~
Verder is er geen verschil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik heb hem, zwart.

Rij rokt, nu nog uitvogelen waarvoor die iHP100 manager dient. MIjn firmware is alleen 1.19 maar op de site zeggen ze dat 1.40 de factory standaard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
K heb de afgelopen dagen de beide oude iHP-1x0 topics doorgespit... B) 8)7 Ik heb nu geen vragen meer over de joystick. Wel viel het mij op dat tussen de vorige en deze topic de firware versie 'in ene' van 1.20b omhoog is gegaan naar 1.40. Is daartussen in nog wat gebeurd? Er is een playlist shuffle toegevoegd, maar hoe zit het met de track gaps? Is die nog steeds iets minder dan 1 sec, of hebben ze ook dat weten te fixen (veel minder dan 1 sec)?

Staat omni's deal met MMport voor de iHP-120 voor €409,- eigenlijk nog? Ik wou nl. niet veel meer dan €400 aan een mp3 speler uitgeven, dus dan valt de iHP-140 af en is zo'n deal wel erg aantrekkelijk...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
DeeD2k2 schreef op 14 februari 2004 @ 00:34:
K heb de afgelopen dagen de beide oude iHP-1x0 topics doorgespit... B) 8)7 Ik heb nu geen vragen meer over de joystick. Wel viel het mij op dat tussen de vorige en deze topic de firware versie 'in ene' van 1.20b omhoog is gegaan naar 1.40. Is daartussen in nog wat gebeurd? Er is een playlist shuffle toegevoegd, maar hoe zit het met de track gaps? Is die nog steeds iets minder dan 1 sec, of hebben ze ook dat weten te fixen (veel minder dan 1 sec)?

Staat omni's deal met MMport voor de iHP-120 voor €409,- eigenlijk nog? Ik wou nl. niet veel meer dan €400 aan een mp3 speler uitgeven, dus dan valt de iHP-140 af en is zo'n deal wel erg aantrekkelijk...
ik heb mijn ihp-120 gisteren bij mp3cdspelers.nl besteld voor 418 vond ik een redelijke deal. Mp3man.nl heeft hem voor 419 alleen neit op voorraad. In de pricewach staat nog een winkel waar hij voor 400 eur ote krijgen is maar met bezorginings kosten kom je rdelijk in de buurt van die 418 dus niet echt voordeliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

iHP-140 is fantastisch! Maar het bijgeleverde tasje kan simpelweg echt niet. Allereerst is het ding spuigelijk (bruin 'leer'). Maar daarnaast is het ook niet praktisch omdat ik mijn iHP er nauwelijks in krijg. Heeft iemand al een alternatief gespot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Laatst online: 04-06 18:31
Payne schreef op 31 januari 2004 @ 00:26:
Ik heb een vaag probleem wanneer ik een playlist afspeel. Wanneer er in een playlist bijv. 30 nummers staan dan speelt ie daarvan gewoon een stuk of 10 nummers niet af. Wanneer ik via winamp diezelfde playlist open (de iHP hangt dan aan de usb poort) dan doet ie het wel gewoon.

Iemand enig idee hoe dit komt en wat ik hieraan kan doen?
Nog meer mensen die deze ervaring delen of ben ik een van de weinigen?

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex

lex

ik denk dat je nummers te lange namen hebben

heb ik ook namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104895

zirus schreef op 14 februari 2004 @ 00:55:
[...]

ik heb mijn ihp-120 gisteren bij mp3cdspelers.nl besteld voor 418 vond ik een redelijke deal. Mp3man.nl heeft hem voor 419 alleen neit op voorraad. In de pricewach staat nog een winkel waar hij voor 400 eur ote krijgen is maar met bezorginings kosten kom je rdelijk in de buurt van die 418 dus niet echt voordeliger.
Ik heb mijn iHP140 ook daar gekocht, maak je niet druk het ziet er gewoon keurig uit: nette factuur, speler helemaal in de schuimvlokken, geen enkel probleempje ondervonden.

Ik ben er nu een beetje mee aan het spelen. Ik heb er zo'n 7GB aan MP3 opstaan. Ik weet echt niet hoe ik 35GB nog vol ga krijgen.Een ihp120 was eigenlijk wel voldoende geweest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Anoniem: 104895 schreef op 14 februari 2004 @ 15:38:
[...]

Ik heb mijn iHP140 ook daar gekocht, maak je niet druk het ziet er gewoon keurig uit: nette factuur, speler helemaal in de schuimvlokken, geen enkel probleempje ondervonden.

Ik ben er nu een beetje mee aan het spelen. Ik heb er zo'n 7GB aan MP3 opstaan. Ik weet echt niet hoe ik 35GB nog vol ga krijgen.Een ihp120 was eigenlijk wel voldoende geweest ;)
Same here, maar ik heb om 2 redenen voor de 140 gekozen. Hij is zwart en ik wil hem als externe opslag voor mijn laptop en desktop gebruiken!

Weet iemand trouwens of er een alternatief is voor de apple iTrip. Dat is zo'n apparaatje die als "lokale" FM zender werkt. Daarmee kun je zonder draden en poespas je iHP (of wat dan ook) in je auto luisteren op je autoradio!
Daarop aansluitend weet iemand of er een auto-adapter is voor de iHP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deddiekoel schreef op 14 februari 2004 @ 14:52:
iHP-140 is fantastisch! Maar het bijgeleverde tasje kan simpelweg echt niet. Allereerst is het ding spuigelijk (bruin 'leer'). Maar daarnaast is het ook niet praktisch omdat ik mijn iHP er nauwelijks in krijg. Heeft iemand al een alternatief gespot?
Oef dat is dus ook het enige wat mij tegenviel. Dat bruine tsje dat erbij komt :/ Hij heeft wel een "raampje" wat goed is omdat je hem dan niet open hoeft te doen om te bekijken, maar bruin?!? Bij een zwarte speler..... Nou ja binnenkort maar even accesoires bekijken op de sites.
Nog iets, die oordopjess die erbij kwamen, dat moesten toch sennnheisers zijn of is dat alleen bij de ihp120 ? Deze zijn van iRvier zelf volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Deddiekoel schreef op 14 februari 2004 @ 15:49:
[...]
Same here, maar ik heb om 2 redenen voor de 140 gekozen. Hij is zwart en ik wil hem als externe opslag voor mijn laptop en desktop gebruiken!
[...]
Ik denk dat ik dan een van de weinigen in NL ben die de champagne kleurige mooier vind. Of ligt dat aan de plaatjes...?

20GB krijg ik trouwens wel vol, 20GB luisteren is een tweede, voodat je daar eens op uitgekeken/luisterd bent... :P

Als ik hem bestel, zal ik dat btw bij mp3cdspelers.nl gaan doen. Heb ik nog geen slechte verhalen over gehoord en je krijg d'r nóg een xtra snoertje bij ook ;)
Anoniem: 93437 schreef op 14 februari 2004 @ 17:23:
[...]
Nog iets, die oordopjess die erbij kwamen, dat moesten toch sennnheisers zijn of is dat alleen bij de ihp120 ? Deze zijn van iRvier zelf volgens mij.
Alle dopjes bij de iHP-1x0 serie zijn Sennheisertjes (MX300). Er staat alleen iRiver op. Achteraf dus een beetje dom van iRiver en Sennheiser...

[ Voor 29% gewijzigd door DeeD2k2 op 16-02-2004 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baltar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-06 00:01
Deddiekoel schreef op 14 februari 2004 @ 15:49:
Weet iemand trouwens of er een alternatief is voor de apple iTrip. Dat is zo'n apparaatje die als "lokale" FM zender werkt. Daarmee kun je zonder draden en poespas je iHP (of wat dan ook) in je auto luisteren op je autoradio!
Daarop aansluitend weet iemand of er een auto-adapter is voor de iHP?
Ik heb een keer zo'n apparaatje gekocht voor 45 en ik was er niet tevreden over. Heb eerst nog bij Conrad 2 verloopstekkertjes moeten komen alleen maar om er achter te komen dat het wel erg storingsgevoelig is.

Je kan beter, als je al een oude autoradio hebt, een nieuwe kopen met Aux in aan de voorkant. Ik heb er pas één bij de Aldi gekocht voor 119 die dit had. Dat is echt iedaal in combinatie met IHP-1x0. Gewoon een stereokabeltje van 0,5 mtr en klaar is kees. Maar goed, wanneer je een goede (dure) autoradio hebt die deze uitgang niet heeft aan de voorkant is dat lastig. Vaak is het wel zo dat de betere autoradio's achterop wel een aux in hebben. Meestal heb je dan nog wel een verloopstekkertje nog van stereo jack > tulp (RCA) stekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Probleem bij mij is dat ik een leaseauto rij. Ik weet dus niet hoeverre ik hier zelf dingen mee mag doen. Externe aansluiting lijkt mij ideaal maar als dat niet kan dan wil er een met cassetedeck. Ik heb een prima 'verloop-bandje' dat ik graag blijf gebruiken.

Laatste paar dagen trouwens Tag&Rename overuren laten draaien. Al mijn MP3's zijn nu met kloppende artiest en nummer. Allemaal ingedeeld in een genre dat ik erbij vind passen. Waar nodig heb ook de albums ingedeeld. Allee jammer dat OGG-Vorbis tags niet worden meegenomen in de iHP database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106040

Ik lees alleen maar slechte dingen over die FM transmitters.
Ik rij een audi met een concert (=af fabriek) radio. Door verschillende garages en inbouwstations werd mij verteld dat het toevoegen van een Aux ingang niet mogelijk was. :?
Na wat zoekwerk op internet ben ik nu samen met een inbouwstation aan het uitzoeken of de produkten van http://www.connects2.com dit kunnen oplossen. Misschien iets voor jullie. Adaptor komt waarschijnlijk op € 50-80.

Heb ook nog een paar vraagjes:
- Ik denk erover een IHP-140 te kopen, gebruiken jullie de remote met LCD in de auto? Of de joystick?

- Als je externe stroom gebruik, wordt dan meteen de batterij geladen? Gaat dit ten kosten van de levensduur/maximale oplaadcapaciteit van de batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Volgens mij is het type batterij hetzelfde als die in telefoons. Daarbij maakt het niet uit hoe vaak je ze oplaadt. Het is zelfs beter, hem helemaal leeg laten lopen is schadelijker. Dit is tenminste wat ik ervan heb gehoord bij telefoons en de GBA SP.

Ik gebruik hem nog niet in de auto, maar in die situatie lijkt mij de AB de beste optie. Zodoende kun je de base-unit ergens veilig opbergen. Zijn er trouwens car-adapters die werken met de iHP-serie. Voor mijn iMP had ik een Halords unit van 10 euro die werkte als een trein (verschillende opzetstukjes en volt standen). Maar volgens mij werkt de iHP op 5v en die stand kent hij niet. Dus weet iemand een alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bij mp3cdspelers heb ik een soort cassettebandje bij mn speler gekocht wat je op de line-out kan aansluiten. Op play drukken op je speler en je autoradio (waar dan het bandje inzit) en spelen maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
ik heb mijn iHP 120 ontvangen, ben er tot dusver heel erg tevreden mee, firmware heel snel geupdate mijn 7 gb aan mp3tjes zat er binnen no time op en de db was zo geupdate. Ik hoor bij het gebruik van mijn afstandsbediening verder geen geclick of geblieb. Verder heeft mp3cdspeler mij mooi een zwart tasje geleverd inplaats van een bruin geval dus mocht iemand geintreseert zijn :), ik zal het naar alle waarschijnlijkheid niet gaan gebruiken omdat ik tasjes maar vervelend vind net als de afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:38

Ozzy

omnia mutantur, nihil interit

Deddiekoel schreef op 13 februari 2004 @ 21:37:
Ik heb hem, zwart.

Rij rokt, nu nog uitvogelen waarvoor die iHP100 manager dient. MIjn firmware is alleen 1.19 maar op de site zeggen ze dat 1.40 de factory standaard is.
Met die manager kun je je player opdracht geven op de mp3tags in te lezen en daarmee een database aan te maken, zodat je kunt browsen op artiest, genre, album en track. Komen twee shell opties bij, een bij de files (ADD to DB) en één op de schijf (UPDATE DB).

Ik heb ook 1.19e als de firmware die erop zat. Die 1.40 is volgens mij voor de iHP-120. Want zo heet die .hex file die in de zip zit, namelijk ihp_120.hex . Zou natuurlijk kunnen, omdat die ihp-120 precies hetzelfde is als de ihp-140, behalve de grootte van de hdd. Maar ik mis niets in mijn 1.19, dus ik laat het maar ff zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95358 schreef op 16 februari 2004 @ 15:32:
bij mp3cdspelers heb ik een soort cassettebandje bij mn speler gekocht wat je op de line-out kan aansluiten. Op play drukken op je speler en je autoradio (waar dan het bandje inzit) en spelen maar :)
Is dat bandje van iriver ? ik heb zo'n bandje van een vaag chinees bedrijf en dat werkt frut... ik wil ook zo'n origineel iriver bandje. Heb jij die gewoon besteld bij mp3cdspeler.nl (accessoiress ?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Niet online
Ik he het geprobeerd en het werkt fantastisch, de enige fout die je volgens mij maakt is dat je je liedjes vanaf de iriver naar de "werkmap" die je net gemaakt hebt moet kopiëren. Als je dan iets veranderd in de iriver of werkmap en je werkt de boel bij ziet ie dat automatisch en vraagt je pc wat te doen.

Scheelt echt een hoop tijd indien je af en toe een liedje bij een artiesterbij kwakt. Jammer dat ik er momenteel weinig aan heb ivm ruimte. Heb nog maar 1.5 gieg over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
ik zou mijn i hp graag als extra hd willen gebruiken, maar dan zou ik hem het liefst voortdurend via netvoeding willen doen. Is dit nou erg slecht voor de batterij of kan ik hem beter gewoon zonder netspanning laten lopen tot hij leeg is en dan weer volledig opladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

He Zirus, ik heb wel oren naar dat zwarte tasje van je. Ik ben dan natuurlijk niet te flauw om jouw mijn bruine tasje te geven! Kan ik je mailen?

Daarnaast zegt digimania.be (belgische importeur van iRiver) dat de autolader (bovenaan de lijst) op deze pagina werkt met de iHP serie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 22:25

MaDLiVe

.-Observer-.

zirus schreef op 16 februari 2004 @ 21:54:
ik zou mijn i hp graag als extra hd willen gebruiken, maar dan zou ik hem het liefst voortdurend via netvoeding willen doen. Is dit nou erg slecht voor de batterij of kan ik hem beter gewoon zonder netspanning laten lopen tot hij leeg is en dan weer volledig opladen?
Dat maakt niets uit voor de batterij.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shyne
Al wat meer bekend over die Ihp-300 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
MaDLiVe schreef op 17 februari 2004 @ 14:47:
[...]

Dat maakt niets uit voor de batterij.
dus als hij nog maar half leeg is kan ik hem gewoon weer aansluiten om op te laden en als hij eenmaal vol is gewoon aangesloten laten en dan als hd gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Shyne schreef op 17 februari 2004 @ 15:05:
Al wat meer bekend over die Ihp-300 :?
Sorry dat het in het Duits is, maar dit is alles wat ik erover kon vinden:

iHP-300
Der erstmals auf der CeBIT 2004 zu bewundernde iHP-300 (in zwei Speichervarianten von 20 und 40 GB) wurde speziell für die technikbegeisterte männliche Zielgruppe designed und fällt durch sein markantes schwarzes Äußeres auf. Diese neue Produktfamilie der iRiver Festplattenplayer setzt sich von der jetzt verfügbaren iHP-100-Familie vor allem durch ein 2 Zoll TFT LC-Farbdisplay ab, auf dem auch Grafikdateien angezeigt werden können. Zudem können Texte gelesen und eingegeben werden, so dass der Player gleichzeitig elektronisches Notizbuch ist. Über die USB OTG Funktion können die Player der iHP-300-Familie auch problemlos als externes Speichermedium verwendet werden.

Zudem verfügen die Player der iHP-300-Familie – wie schon ihre Vorgänger - über ein integriertes Radio und die Möglichkeit für Sprachaufnahmen. Mittels der USB2.0-Verbindung wird eine Übertragungsgeschwindigkeit von schnellen 480 Mbps erreicht.

Funktionen:
• Multi-Codec-Unterstützung: MP3, WMA, ASF, Ogg Vorbis und WAV
• Anzeige von JPEG Grafikdateien
• Anzeige von Textdateien
• USB2.0 und USB OTG
• Firmware upgrade-fähig
• Integriertes Radio
• Fernbedienung
• Sprachaufnahmefunktion
• Integrierter Lithium Polymer Akku
• Abspielzeit von bis zu 16 Stunden

Lieferumfang:
Alle Player der iHP-300-Familie verfügen über eine Fernbedienung. Weitere Informationen zum Lieferumfang werden mit Verfügbarkeit der Player bekannt gegeben.

Preis und Verfügbarkeit:
Erste Player dieser Produktfamilie werden bereits im April 2004 auf dem deutschen Markt erhältlich sein. Kosten sollen Sie (EVP)
iHP-320 (20 GB) 449 Euro
iHP-340 (40 GB) 529 Euro

Bron

Mooi prijsje of niet :) En de tv-afstandsbediening (Fernbedienung)(?) en texteditor (...eingegeben...) zijn natuurlijk ook geinig :P

[ Voor 10% gewijzigd door DeeD2k2 op 19-02-2004 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:26

DDX

is er nog wat speciaals aan die afstandsbediening van de iHP-300 ?

hoop trouwens dat ze radio ontvangst verbeterd hebben, dan koop ik hem direct (als vervanging van mijn ihp-100)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
DDX schreef op 17 februari 2004 @ 19:58:
is er nog wat speciaals aan die afstandsbediening van de iHP-300 ?
[...]
Op deze foto kan je het totaal zien, dus ook de afstandsbediening (van het ding zelf dus...)

Afbeeldingslocatie: http://www.irivergermany.com/press/downloads/images/ihp_300/ihp300-5.jpg

Er zit (helaas) geen beeldschermpje op. Dus sowieso geen gepiep, mag ik hopen... Ook kan je r ieder willekeuris setje dopjes op aansluiten, doordat de aansluiting niet 'ingebed' is.

Verder vind ik het aparaat zelf wat lomp ogen, maar dat kan door het deseign komen. Wel erg recht-toe-recht-aan...

[?]Wat ik me ook afvraag is of die IR-poort die voor de tv-a/b nodig is ook voor andere dingen gebruikt kan worden, zoals data overdracht.[/?]

Sorry voor de onduidelijke posts, maar met afstandbediening in mijn vorige psot bedoelde ik dus tv-afstandsbediening. Ik weet nu alleen niet meer zeker of het nou een tv-a/b is, want volgens mij kan het woord ook voor iedere ander a/b gebruikt worden en dan bedoelen ze er gewoon dat ding in het snoer mee... (Dat terwijl Fernbedienung oorspronkelijk tv-a/b betekend)
Mensen die beter Duits spreken dan ik moeten me zeker verbeteren... ;)

[ Voor 46% gewijzigd door DeeD2k2 op 19-02-2004 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex

lex

svdvlist2 schreef op 16 februari 2004 @ 21:04:
[...]

Ik he het geprobeerd en het werkt fantastisch, de enige fout die je volgens mij maakt is dat je je liedjes vanaf de iriver naar de "werkmap" die je net gemaakt hebt moet kopiëren. Als je dan iets veranderd in de iriver of werkmap en je werkt de boel bij ziet ie dat automatisch en vraagt je pc wat te doen.

Scheelt echt een hoop tijd indien je af en toe een liedje bij een artiesterbij kwakt. Jammer dat ik er momenteel weinig aan heb ivm ruimte. Heb nog maar 1.5 gieg over
ik heb het ook geprobeerd, vind het niet super handig, ik verander vaak dingen op mijn computer, en dat detecteerd hij dus niet, alleen als je in de werkmap dingen veranderd. Niet geweldig wat mij betreft :/

Ik krijg bij de db scan nog steeds errors :X heb alles nagekeken maar ik weet echt niet waar het aan kan liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:38

Ozzy

thaBeerbuster schreef op 21 februari 2004 @ 14:59:
[...]

ik heb het ook geprobeerd, vind het niet super handig, ik verander vaak dingen op mijn computer, en dat detecteerd hij dus niet, alleen als je in de werkmap dingen veranderd. Niet geweldig wat mij betreft :/

Ik krijg bij de db scan nog steeds errors :X heb alles nagekeken maar ik weet echt niet waar het aan kan liggen
Ik kreeg die errors eigenlijk alleen maar bij te lange namen. Dus probeer directory(of files per 10 tegelijk of zo) voor directory te adden. Dan te kijken bij welke directory hij een fout geeft. Zo kun je in de buurt komen van welke fout gaan. En zoals gezegd, bij mij waren dat te lange bestandsnamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex

lex

mjah heb alle namen ingekort tot max 52 tekens :/ ook dat helpt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DeeD2k2 schreef op 17 februari 2004 @ 20:26:
[...]
Op deze foto kan je het totaal zien, dus ook de afstandsbediening (van het ding zelf dus...)

[afbeelding]

Er zit (helaas) geen beeldschermpje op. Dus sowieso geen gepiep, mag ik hopen... Ook kan je r ieder willekeuris setje dopjes op aansluiten, doordat de aansluiting niet 'ingebed' is.

Verder vind ik het aparaat zelf wat lomp ogen, maar dat kan door het deseign komen. Wel erg recht-toe-recht-aan...

[?]Wat ik me ook afvraag is of die IR-poort die voor de tv-a/b nodig is ook voor andere dingen gebruikt kan worden, zoals data overdracht.[/?]

Sorry voor de onduidelijke posts, maar met afstandbediening in mijn vorige psot bedoelde ik dus tv-afstandsbediening. Ik weet nu alleen niet meer zeker of het nou een tv-a/b is, want volgens mij kan het woord ook voor iedere ander a/b gebruikt worden en dan bedoelen ze er gewoon dat ding in het snoer mee... (Dat terwijl Fernbedienung oorspronkelijk tv-a/b betekend)
Mensen die beter Duits spreken dan ik moeten me zeker verbeteren... ;)
Gaat wel snel met die dingen zeg. Deze zomer kocht ik nog de ihp100, en nu heb je al kleurenschermpjes :P Cool hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
thaBeerbuster schreef op 22 februari 2004 @ 13:03:
mjah heb alle namen ingekort tot max 52 tekens :/ ook dat helpt niet
Ik denk dat de directory naam ook niet te lang mag zijn. Ik had problemen met het afspelen van playlists, terwijl de bestandsnamen niet zo heel lang waren. Wel zag ik dat de directory naam soms heel lang was. Toen ik die eenmaal had verkleind werkte wel mijn complete playlist.

Kortom, kijk ook eens naar de lengte van de directory naam en niet alleen naar het bestand zelf ;)

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex

lex

hmm goede tip :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex

lex

zo gedaan nu nog 4 file errors :) alleen zie die 4 maar eens te vinden op een totaal van een kleine 2000 liedjes. Ik heb het vermoeden dat dit files zijn waarvan de tag niet goed is, dus nog een keer tag&rename draaien zou het moeten oplossen :/ eindelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baltar
Er komt geen beweging in de verkoopprijzen van de 120 en 140 binnen de pricewatch. Ik bekijk deze nu al weken maar de goedkoopste prijs blijft 415(120) en 515(140). Blijkbaar verkopen ze met deze prijzen goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Baltar schreef op 23 februari 2004 @ 10:44:
Er komt geen beweging in de verkoopprijzen van de 120 en 140 binnen de pricewatch. Ik bekijk deze nu al weken maar de goedkoopste prijs blijft 415(120) en 515(140). Blijkbaar verkopen ze met deze prijzen goed genoeg.
Jammer hè? Net nu ík zo'n ding wil gaan kopen... Maarje, als ik de drie topics zo lees zijn ze dat geld zeker waard (of niet soms?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
En dan te bedenken dat ik bij de introductie van de iHP120 hem voor 381 euro inc. verzendkosten onder rembours heb kunnen kopen (thanx 2 Omni _/-\o_ ) :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shyne
Payne schreef op 23 februari 2004 @ 20:09:
En dan te bedenken dat ik bij de introductie van de iHP120 hem voor 381 euro inc. verzendkosten onder rembours heb kunnen kopen (thanx 2 Omni _/-\o_ ) :p
hehe ik had hem voor 399 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baltar
Waarschijnlijk gaan de prijzen zakken bij de introductie van iHP-300. Volgens dat recente nieuwsbericht zou zowel de 20 als de 40gb versie op de markt komen voor dezelfde prijs als nu de iHP-120 en iHP-40. Deze laatste zullen dan wel in prijs moeten zakken.

Ik hoop dat iemand een goed argument heeft tegen bovenstaande redenering want dan schaf ik hem morgen nog aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Dat is dus precies mijn probleem. Maar het duurt nog (relatief) zo lang voordat dat ding uitkomt.
Mijn tegenargumenten zijn ('tegen' de iHP-300):
- De iHP-120 is een zeer goed spelertje (als ik de reacties mag geloven)
- Op USB OTG na (ivm m'n DigiCam) voegt de iHP-320/340 niet iets toe dat ik echt nodig vind
- Het is een Duise prijs (teminste die uit het bericht dat ik hier gepost heb). Deze zal hier hoger uitvallen (denk ik)
- Anders moet ik nog min. 2 maanden met mijn brakke DiskMan ;)
- ...

Helaas heb ik ook een paar voors:
- Een a/b waar alle koptelefoons in kunnen (geen randjes ed)
- Meer zekerheid wbt firmware updates/ondersteuning (zullen ze minder gaan doen voor de iHP-1x0 ten gunste van de iHP-3x0?)

Bijna offtopic:
En wat ik van andere merken heb gehoord is ook niet zo bijzonder veel. Archos komt dan met een mooi klein dingetje, floppy formaat(!), maar met erg weing mogelijkheden. Ook Samsung en Dyne zouden met iest komen (volgens 'mijn' verkoper). Anyone?

[ Voor 28% gewijzigd door DeeD2k2 op 23-02-2004 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

DeeD2k2 schreef op 23 februari 2004 @ 22:18:
Helaas heb ik ook een paar voors:
- Een a/b waar alle koptelefoons in kunnen (geen randjes ed)
- Meer zekerheid wbt firmware updates/ondersteuning (zullen ze minder gaan doen voor de iHP-1x0 ten gunste van de iHP-3x0?)
Voor mij is alleen USB OTG een voordeel (mar ik heb geen andere OTG apparaten dus dat maakt me niets uit). Ik zag dat de iHP nl. ook geen LCD scherm had op de AB. Verder is iRiver erg goed met de ondersteuning van de oudere types. Voor mijn iMP-350 werden nog firmwares uitgebracht toen de iMP-550 er al was. Zit dus wel goed.
offtopic:
Zirus, ik heb je mailtje gekregen maar het beantwoorden levert bij mij geregeld fouten op. Heb je mijn reply ontvangen? Ik kan overigens wat traag reageren want ik thuis tijdelijk geen internet meer....

[ Voor 15% gewijzigd door Deddiekoel op 24-02-2004 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Laatst online: 13-11-2024

carnager

AmsterdamVideo

Ik heb vandaag mijn iRiver iHP-140 ontvangen van MP3man.
- Vrijdagochtend vroeg besteld, direkt geld overgeschreven (internetbankieren) van mijn bank naar hun girorekening.
- Maandagochtend rond tienen bevestiging dat het geld ontvangen was
- Maandagmiddag bij half zes een verzendbevestiging compleet met trackingcode
- Vanochtend stond TPG op de stoep met 't doosie, aangetekend.

Heb al met al niet eens iets aan die tracking code gehad ^^;
De levering was sneller dan dat ze de trackingcode in het systeem hadden staan >_<

Anyway, alvast wat mp3s erop geknalt, en tot dusver goed te spreken over de kwaliteit.
Heb de WOW instellingen wat op eigen smaak gezet en ik moet zeggen, perfekt hoor!

Yet another happy iRiver owner joins the club! :P

EDIT 18.15h:
Ik moet zeggen, het werkt heel intuitief! Kheb, like most Dutch people, de handleiding nog niet open gehad, maar alle functies spreken voorzich. Heb de taal lekker op Engels laten staan, draagt ook wel bij in de duidelijkheid.. :P

[ Voor 16% gewijzigd door carnager op 24-02-2004 18:21 ]

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baltar
DeeD2k2 schreef op 23 februari 2004 @ 22:18:
Dat is dus precies mijn probleem. Maar het duurt nog (relatief) zo lang voordat dat ding uitkomt.
Dat valt wel mee. Volgens de dat recente nieuwsbericht hier op Tweakers zou de iHP-300 in maart tijdens de Cebit geintroduceerd worden om vervolgens in april in de winkels te liggen.

Dat van die verminderde firmware support zou idd wel kunnen kloppen. Ik hoop echter dat ze alleen nog on-the-fly playlists aan de firmware toevoegen. Dat is iets wat ik ga missen wanneer ik de iHP-140 aanschaf. Eigenlijk belachelijk, dat zat al op mijn oude DAP Jukebox van 3 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Baltar schreef op 24 februari 2004 @ 15:37:
Dat valt wel mee. Volgens de dat recente nieuwsbericht hier op Tweakers zou de iHP-300 in maart tijdens de Cebit geintroduceerd worden om vervolgens in april in de winkels te liggen.
Dit is een quote van mezelf uit het [mp3 speler] iriver spelers ''2004 line-up'' topic:
Mijn cker vier jaar oude discman (Sony D-FJ61) heeft z'n beste dagen gehad en ik wil wel naar mijn favo muziekjes kunnen blijven luisteren.
En het is een indicatie van de Duitse release. Zal wel later in NL zijn (was bij de *oude* iHP-tjes ook zo, heb ik gelezen...) Ik heb ook nog een (offtopic) voorbeeldje voor je: De Philips HDD060 en HDD120 zouden begin januarie in NL uitkomen, en ze zijn nog steeds nergens leverbaar... (Maar iRiver is *gelukkig* Philips niet )
De HDD060 is nu overigens wél uit. Voor een ruime som van €279,- heb je hem... :/
Baltar schreef op 24 februari 2004 @ 15:37:
Dat van die verminderde firmware support zou idd wel kunnen kloppen. Ik hoop echter dat ze alleen nog on-the-fly playlists aan de firmware toevoegen. Dat is iets wat ik ga missen wanneer ik de iHP-140 aanschaf. Eigenlijk belachelijk, dat zat al op mijn oude DAP Jukebox van 3 jaar oud.
Als ik Deddiekoel mag geloven valt het stoppen van de support van oudere modellen erg mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

DeeD2k2 schreef op 24 februari 2004 @ 18:32:
Als ik Deddiekoel mag geloven valt het stoppen van de support van oudere modellen erg mee...
Om mezelf even kracht bij te zetten. Er is deze week een nieuwe firmware voor de iMP-350 uitgekomen met Ogg vorbis support (nog wel beta)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baltar
Volgens een Duitse website komt de iHP-320 (prijs 449 euro) en de iHP-340 (prijs 529 euro) toch echt uit in april, weliswaar in Duitsland maar dan zal Nederland toch gauw volgen denk ik:

http://frozenantilope.de/iriver-forum/viewtopic.php?t=1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Baltar schreef op 25 februari 2004 @ 12:23:
Volgens een Duitse website komt de iHP-320 (prijs 449 euro) en de iHP-340 (prijs 529 euro) toch echt uit in april, weliswaar in Duitsland maar dan zal Nederland toch gauw volgen denk ik:

http://frozenantilope.de/iriver-forum/viewtopic.php?t=1066
Dat weet ik, uit dat artiekel heb ik op pagina 7 gequote... ;)
Maarja, zoals ik al zei vind ik April nog te lang duren. Ook heb ik (voor mij) nog geen vordelen aan het ding gevonden waar ik op wil wachten.

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

carnager schreef op 24 februari 2004 @ 12:46: Heb de taal lekker op Engels laten staan, draagt ook wel bij in de duidelijkheid.. :P
Euhm het japans en italiaans is verdacht engels op een iHP hoor, heeft alleen te maken met de extended ASCII karakters die wel of niet getoond worden tijdens de now playing informatie.

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Anoniem: 93808

Hoi, (voor het eerst dat ik hier post btw ;) )

Maar ik heb dus een Iriver iHP-100 en heb na wat stommiteiten wat schade opgelopen... de schade zit vooral aan de zijkant op het zilveren gedeelte van de speler (zeg maar naast het display)

Nou zat ik te denken om hem uit elkaar te halen en hem misschien weer opnieuw zilver te spuiten... het is namelijk een doorn in het oog en hij zal er daarna weer als nieuw uitzien denk ik omdat alle krassen enzo alleen op op het zilveren gedeelte van de speler zitten....

Wat denken jullie ervan zou ik dat nou wel doen ??

En hoe zou ik hem het beste kunnen spuiten (met wat te schuren, onderlaag, enz..)

bij voorbaat dank ;)

Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duhtje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-05 13:34

duhtje

blabla

Ik zou hem persoonlijk nooit zelf uit elkaar halen, is ie mij te duur voor, dikke kans ook dat ie na afloop niet (lekker) meer werkt... (tis namelijk nou niet bepaald een ruime ATX kast die je zo uit elkaar haalt en weer in elkaar zet)
Kan je de boel niet gewoon goed afplakken?

Neem hem zelf ook mee op skivakantie morgen, nu maar hopen dat ik niet vol net met mijn IHP'tje tegen een punt opknal ofzo, kan ik er beter met mijn kop tegenop knallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baltar
Hallo,

Is er hier ook iemand die deze, door een gebruiker in Delphi ontwikkelde tool,gebruikt voor het beheer van iHP-1x0:

http://www.iriver.com/com...&field=1&p_name=&p_group=

Op dit forum wordt daar zeer lovend over gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105758

heel leuk maar http://www.gacel.de/ihpdb.zip doet niks
Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.