[mp3 speler] iriver spelers ''2004 line-up''

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• McBBvB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-02-2020
http://www.iriver.co.jp/c...?article=24&cUrrent_pAge=

dit zijn de nieuwe mp3 speler van iriver die ze in 2004 op de markt willen brengen, voordat het hier is is het al wat later maar ja :)

ik zie kleurenschermpjes (grote mooie), veel usb 2.0, vage mp3/cd spelers, oude spelers in een nieuw jasje, ik zie een flash speler met geintregeerde camera!!!! oftewel jammie :9~

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-06 00:41
overal moet tegenwoordig een camera in :D Ik vind het wel leuk, maar straks loop je met 3 cameras, lijkt me ook niet erg handig :P
Je hebt dan in ieder geval wel lekker veel opslagruimte voor je foto's :)

Anoniem: 51388

Hmm ligt het nou aan mij of lijkt de IFP-700 van afstand gewoon verdomd veel op een IOPS 256mb? :P

Maar goed, ze zijn niet lelijk, maar een echte toevoeging op de oude lijn hebben ze niet. Geen kleurenschermpjes voor de traditionele mp3spelers dus, maar goed, dat is ook niet erg. Technisch gezien is er aan het geluid geloof ik ook niets verandert en dat is nou jammer. :P

Wel opmerkelijk is de 50 (!) uur playback time die ze met 1 AA claimen. Als ze dat halen, niets anders dan hulde dan. Maar om daar nou een IFP-800 voor te kopen... :)

Neu, het valt mij een beetje tegen allemaal. Er zijn wel spelertjes met de kleurendisplays en die geven ook wel erg veel kleuren moet ik toegeven, maar ze steken alles gewoon in een nieuws jasje. De core blijft gelijk. :/

• Henk007
  • Laatst online: 06-04 00:29
Wat mij vooral opvalt is dat er met geen woord wordt gerept over Ogg Vorbis support. Bijna alle huidige iRiver modellen spelen dit formaat wel af, mits voorzien van de actuele firmware. Zou iRiver dan toch geen toekomst zien voor een gratis, technisch superieure (ivm mpeg layer 3) open source audiocompressie standaard?

[ Voor 7% gewijzigd door Henk007 op 19-02-2004 15:23 ]

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:48
Kan er zo niet een opvolger voor deze tussen zien staan.

http://www.mp3cdspeler.nl/winkel/?produkt&id=462

Zit namelijk nog bij mij in de planning.

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:03

SD5k

>4&X

Staan mooie dingen tussen zeg!
alleen vind ik het design van deze niet zo praktisch.

[ Voor 23% gewijzigd door SD5k op 19-02-2004 15:41 ]

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:53
Opvallende dingen:

1) Bijna alle zelfde soort spelers als al gereleased zijn (iFP, iMP) hebben nu een speelduur van minimaal 50h, de iMP900 zelfs 100h, geweldig? :D

2) Als ik het goed zie:

Afbeeldingslocatie: http://home.megapass.co.kr/~liy5479/imp-900(2).jpg

Kun je nu de 2 AA batterijen in de speler zelf doen, dus hoef je geen extra batterijen houdertje erbij te nemen voor de 100h speelduur, of dit moet gebasseerd zijn op 4AA batterijen en een interne accu :? maar ik denk het niet. 100h, geweldig lijkt me ? :D

3) DivX support, maar waarom niet gelijk dvd support? Dit is misschien een grote stap maar volgens mij zou dvd support roeleren, hoewel je dat misschien niet meer in zo'n klein dingetje krijgt.

4) Het verschil tussen iFP 700 en 800, alleen de looks of ?

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Ik kon inderdaad geen significant verschil tussen de 700 en 800 vinden. De 800 vind ik alleen mooier, maar dat is persoonlijk :)

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
ziet eruit alsof er 2 van die platte batterijen in gaan..

Anoniem: 51388

・iFP-700 と同じ (国際市場向け)

Letterlijk: "For the same (international market as iFP-700)"

Hieruit kun je dus twee dingen concluderen, ofwel dat de iFP-700 alleen voor Japan is en de 800 voor de internationale markt, ofwel dat de IFP-700 en 800 beiden voor de internationale bestemd zijn en het dus alleen uiterlijk is wat uitmaakt.

Anoniem: 59232

Henk007 schreef op 19 februari 2004 @ 15:22:
Wat mij vooral opvalt is dat er met geen woord wordt gerept over Ogg Vorbis support. Bijna alle huidige iRiver modellen spelen dit formaat wel af, mits voorzien van de actuele firmware. Zou iRiver dan toch geen toekomst zien voor een gratis, technisch superieure (ivm mpeg layer 3) open source audiocompressie standaard?
klopt wel, alleen de iHP300 heeft ogg vorbis support. Misschien dat ze het niet gebruiken bij de commerciële ( non-tweakers ) producten? Ik raad maar wat.

trouwens weet er iemand wat 'usb on the go' is?

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-06 22:45
Anoniem: 59232 schreef op 19 februari 2004 @ 19:54:
[...]
trouwens weet er iemand wat 'usb on the go' is?
Zie deze uitleg van Philips. Ook kan je ff op pagina 1 van [Ogg/MP3] iRiver iHP-serie, deel 3 kijken

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

DeeD2k2 schreef op 19 februari 2004 @ 20:01:
[...]
nuttige info ( dank daarvoor )
dus als ik het juist heb, kan je bevoorbeeld je foto's van je digitale camera meteen op je iHP 300 ( die usb otg heeft ) laden?

• DeeD2k2
Zo heb ik het ook opgevat. Hoef je dus niet van die dure xtra shit te kopen als bij een iPod... :) Zou dus wel super ideaal zijn! Ik kan alleen niet zo lang wachten totdat het ding uit is(de iHP-300 dus, zie ook [Ogg/MP3] iRiver iHP-serie, deel 3 (7/7)), dus waarschijnlijk wordt het een iHP-120...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

zo lang moet je toch niet wachten hoogstens een maand of 2, in april kwam hij uit ( in duitsland toch )

Anoniem: 80648

De PMC-100 vind ik heel leuk :)

Afbeeldingslocatie: http://home.megapass.co.kr/~liy5479/pmc-100.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.megapass.co.kr/~liy5479/pmc-100(1)1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.megapass.co.kr/~liy5479/pmc-100(2).jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.megapass.co.kr/~liy5479/pmc-100(3).jpg

• DeeD2k2
Ik heb vandaag een vergelijkbaar ding van Archos (weet het type niet meer, €599,-) in handen gehad. Had wel een super relax schermpje (en bediening), maar was ook erug lomp... Ik hoop niet dat deze dat ook is.
Hij is zo te zien wel erg krasgevoelig. Beetje jammer. Net als de samenwerking met Micro$oft...
Anoniem: 59232 schreef op 19 februari 2004 @ 20:51:
zo lang moet je toch niet wachten hoogstens een maand of 2, in april kwam hij uit ( in duitsland toch )
Mijn cker vier jaar oude discman (Sony D-FJ61) heeft z'n beste dagen gehad en ik wil wel naar mijn favo muziekjes kunnen blijven luisteren.
En het is een indicatie van de Duitse release. Zal wel later in NL zijn (was bij de *oude* iHP-tjes ook zo, heb ik gelezen...) Ik heb ook nog een (offtopic) voorbeeldje voor je: De Philips HDD060 en HDD120 zouden begin januarie in NL uitkomen, en ze zijn nog steeds nergens leverbaar... (Maar iRiver is *gelukkig* Philips niet ;) )

offtopic:
[nutteloos plaatje]
Mijn trouwe Sony...

[ Voor 31% gewijzigd door DeeD2k2 op 21-02-2004 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DeeD2k2 schreef op 19 februari 2004 @ 21:44:
Net als de samenwerking met Micro$oft...
het is Microsoft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Aangezien jij positiever bent over MS dan ik ;) :
Wat denk jij dat het voordeel van MS software is? Het enige voordeel dat ik kan bedenken is dat de software (waarschijnlijk) al klaar ligt. Ik denk dat het apparaatje er alleen maar duurder door wordt en dat er minder snel (firmware)updates voor komen. MS zal er dan voor moeten gaan zorden, en die hebben meer progs dan alleen deze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DeeD2k2 schreef op 21 februari 2004 @ 00:20:
Aangezien jij positiever bent over MS dan ik ;) :
Wat denk jij dat het voordeel van MS software is? Het enige voordeel dat ik kan bedenken is dat de software (waarschijnlijk) al klaar ligt. Ik denk dat het apparaatje er alleen maar duurder door wordt en dat er minder snel (firmware)updates voor komen. MS zal er dan voor moeten gaan zorden, en die hebben meer progs dan alleen deze...
Ik snap wat je bedoelt maar je kan het vanuit 2 kanten bekijken, via jouw kant of via de mijne. Ik bedoel er worden meer software voor microsoft gemaakt dan voor andere.. enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Ik snap alleen niet helemaal wat jij bedoelt...
Anoniem: 80648 schreef op 21 februari 2004 @ 15:44:... maar je kan het vanuit 2 kanten bekijken, via jouw kant of via de mijne. ...
Duh ;)
Anoniem: 80648 schreef op 21 februari 2004 @ 15:44:... Ik bedoel er worden meer software voor microsoft gemaakt dan voor andere.. enz.
Kijk, dit snapte ik dus niet helemaal:
Bedoel je dat de kans groter is dat er Third-Party software voor het ding gemaakt gaat worden omdat er een microsoft besturingssysteem op zit? Daar zit natuurlijk wat in. Maar, kijk nou eens naar Firmware-hacks voor die dingen, die worden ook niet super veel gemaakt. Ik kan mij dus niet voorstellen dat zoiets wel gaat gebeuren met Microsoft besturing...
offtopic:
Vergelijk de prijs van Windows eens met die van Linux en die van MS Office eens met StarOffice, doe daar een sufje Monopoliepositie bij en je snapt waarom ik een $ geruik ipv een s

[ Voor 12% gewijzigd door DeeD2k2 op 22-02-2004 11:49 ]

Pagina: 1