* Sluuut wou ff reageren 
Aan de andere kant; zij bieden mij een product (ADSL) en als ik dat maximaal wil gebruiken (= downloaden) moet dat geen punt zijn. Porsche gaat toch ook niet zitten zeiken als jij altijd 280km/h plankt???
Wat nou als jij een kluisje huurt, bij het station. En je bent daar in de buurt met je auto, die parkeer je daar maar ff. Denk je dat dat in 1 kluisje past? Worden alle andere kluisjes daar niet een beetje mee opgefokt?
Wat ik hiermee bedoel te zeggen is dat die vergelijking die jij trekt echt nergens op slaat

Kopen en huren zijn namelijk 2 nogal verschillende dingen.
Dat ik tegenwoordig meer heb is omdat ik een server draai en dat die ten dienste staat voor andere personen. (nee niet zeuren om access ).
Wat is hiervan de meerwaarde aan dit topic??
Dus ga mij eens uitleggen wat een adsler in hemelsnaam met 200GB aan moet
Wat dacht je van iemand die thuis werkt over VPN, dat kan al gauw 50gb per maand trekken als je de juiste database programma's gerbuikt.
Of, het downloaden van ongecomprimeerde videobestanden waar je aan moet werken voor school met een groep mensen.
Zo zijn er nog wel een paar tientallen voorbeelden te verzinnen.
Tevens was het zo bij Planet dat ze stappen zouden ondernemen wanneer je boven de 60gB zou komen. Deze plannen ijn schijnbaar nooit uitgevoerd want ik heb er nooit wat van gehoord.. De ene maand zit ik op 20gb, de andere maand op 100.. Hangt er maar net vanaf hoeveel leuk nieuw spul uitkomt
Klopt, echter was dit in het verleden zo en bij het geimddelde moet je er dan boven zitten. Of dat nu nog zo is met de huidige snelheden durf ik niet te zeggen, bovendien heb ik geen contact meer zo met die insider

aan de lopende band downloaden van allerlei illegale zooi, waar gewoon auteursrechten mee worden ontdoken, laten we wel zijn, iemand die de FUP aan de lopende band overschrijdt is gewoonweg aan de lopende band bezig met p2p films en muziek te downloaden en te sharen
Waar haal jij deze wijsheid vandaan?? Ben jij god om dit te weten?
Comfort 2048-320 Kbit/s (€ 54,95 p/mnd). Geen downloadlimiet, maar F.U.P. met grens van 20 GB (daarboven € 0,005 per 1 MB)!
Dat is 5euro per 1gb, en dus voor een DVDr 4gb = 20 euro.. Dan kan je em nog beter in de winkel kopen?
Nu is het toch zo dat als ik een ADSL-abbo neem toch naar de specificaties kijk van het product. Dit is toch bij elke aankoop het geval.
Precies, je koopt toch ook geen breedbeeld telivisie die later de breedbeeldbalken weg laat vallen zodat het weer 4:3 word?!
* Sluuut ziet dit als een product wat geleverd word en ineens minder word dan voorheen. Daarvoor heb je het niet aangeschaft!!
Het is dus de vraag of overstappen op een andere aanbieder soelaas gaat bieden of dat zij Planet gaan volgen.
Ik denk dat álle prodivers die via KPN lopen dit binnenkort aan hun klanten moeten gaan vertellen. BBNet of BabyXL, of desnoods (terug)gaan naar kabel zou dan uitkomst bieden. Dan maar 2 maanden zonder internet. Ik zit niet te wachten op een plotselinge verrassing van een rekening van 500 euro als er een ddos virus binnenkomt en gerust een paar weken microsoft gaat dossen. Of als er iemand inhacked op m'n wireless access point .. Of je let zelf niet op. Zulke dingen kunnen gewoon gebeuren. Als ze nou het gemiddelde van een maand nemen en dat over een jaar tijd dan zou ik het wel oke vinden.
...IP direct over te stappen...
Vreemd, ik dacht dat elke ADSL prodiver zijn eigen Ip-range ter ebshcikking had.
Jammer dat het niet mogelijk is om per 50 huizen 2 computer nerds 1gbit te laten nemen en dat in een lekker UTP netwerk onder de grond weg te leggen.
Allemaal FTP's open of op een manier waarop jij het zelf wilt, ongelimiteerd downloaden(leechen) misschien een max. van 10mbit up/down instellen om het netwerk stabiel te houden... Maar helaas, dit zit er niet echt in
Ik
denk dat ik zelf ook zo rond de 100 ~ 150 gb per maand zit.. Is het mogelijk om in een speedoutch modem te zien hoeveel het daadwerkelijk is?