Datalimit planet

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 634 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cronixx
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
Voor het ADSL Economy abonnement geldt een datalimiet van 2 GB. Dit is een zogenaamde betaalgrens. Wanneer een abonnee deze grens overschrijdt, wordt er voor het meerverbruik bijbetaald.
Voor het ADSL Standard abonnement geldt een datalimiet van 10 GB. Dit is een zogenaamde betaalgrens. Wanneer een abonnee deze grens overschrijdt, wordt er voor het meerverbruik bijbetaald.
Voor de ADSL Comfort en ADSL Advanced abonnementen hanteert Planet Internet een verbruiksgrens (fair use policy). Deze geeft aan hoeveel dataverkeer maximaal is toegestaan. Voor ADSL Comfort is dat 20 GB en voor ADSL Advanced 80 GB.

En wat is dan een datalimiet?
Een datalimiet houdt in dat u per maand een vaste maximale hoeveelheid data kunt ontvangen, zonder extra bij te betalen.

bron:
http://www.planet.nl/planet/show/id=725272/sc=50d118
met andere woorden, de meeste planet gebruikers (ADSL comfort dus), net zoals mij, betalen dus gemiddeld meer dan andere providers, hebben een mindere snelheid dan andere providers en nu dus ook nog 20GB per maand limit..

om het op z'n ALLER zachts te zeggen, ik vind het een beetje zonde..

Verwijderd

CRoNiXX schreef op 13 januari 2004 @ 10:04:
[...]

met andere woorden, de meeste planet gebruikers (ADSL comfort dus), net zoals mij, betalen dus gemiddeld meer dan andere providers, hebben een mindere snelheid dan andere providers en nu dus ook nog 20GB per maand limit..

Dus dan doe je niet moeilijk, dan neem je gewoon Tweakdsl ... want datalimiet kennen we niet :) lol

Verwijderd

1 woord: XS4ALL!!!!
geen gezeik, geen gezeur, ik downloade met mijn basic abbo al zo het maximaal mogelijk haalbare per maand, toen maar fast dsl genomen (nu 4096/640)
en een gemiddelde van 200gb per maand is nog niets, ik hoor er nooit wat over.
Dus ff overstappen :)

• prantiC
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-01-2022
ff overstappen?
dat duurt weer 2 maanden voordat je dan weer bent aangesloten?
of kan het tegenwoordig sneller?

• Maxster4th
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-12-2023

Maxster4th

.....are YOU kiddin' me..

Ik vind het vreemd dat de FUP gewoon een hard getal is. Dan is die FUP dus gewoon een leugen en zouden ze dat ook op hun website moeten zetten.

Aan de andere kant, ik heb Planet Lite en had 1 gig download limiet, maar nog nooit iets gehoord over bijbetalen terwijl ik er elke maand overheen ging (logisch).

Wij kregen gisteren een mail van Planet dat nu onze downloadlimiet verhoogt is van 1,5 gig naar 10 gig. Terwijl we altijd te horen kregen dat we een download van 1 gig hadden. Dus echt helemaal eerlijk speelt planet het niet...

Succes is een keuze

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Het blijft een FUP bij Planet Comfort (en Advanced), ze geven alleen de grens waaronder ze niet eens naar je kijken aan. Je vergeet namelijk dit erbij te zetten:
Planet Internet heeft een verbruiksmaximum vastgesteld. Wie dit maximum regelmatig overschrijdt, krijgt een waarschuwing. Bij herhaaldelijke overtredingen behoudt Planet Internet het recht om de ‘grootverbruiker’ af te sluiten.
Tuurlijk heb je lieven 300 GB limiet voor 52/55€, maar dat kan gewoon niet. Ik vind het eigenlijk wel goed, mensen die zoveel downloaden moeten maar Advanced nemen (of weg bij Planet, daar zitten ze echt niet mee).
De afgelopen zes maanden heeft minder dan twee procent van de ADSL Comfort abonnees de verbruikgrens overschreden. Bij ADSL Advanced was dit minder dan een half procent. Met andere woorden: de groep abonnees die uitzonderlijk veel dataverkeer genereert, is zeer klein. Dankzij de fair use policy voorkomen we dat deze kleine minderheid de overgrote meerderheid opzadelt met extra kosten.
Is XS4all echt niet blij mee hoor, dat jij >200 GB download, ik vind het (ook) ASOCIAAL. Ook bij XS4all zal voor Lite, Basic en Fast een andere FUP gelden.

• makje
  • Nu online

makje

Professioneel prutser

[...]

Kleien correctie, jij hebt geen limiet maar een FUP. Als je dan af en toe even over de 20GB heen komt dan heb nog niet direct een probleem en hoef je nog niet bij te betalen. Pas als dat vaak een met veel gebeurt heb je een probleem....

Tja, als jij naar jouw mening teveel betaald voor wat je krijgt dan moet je overstappen op een andere aanbieder. Lijkt me voor de hand liggend :)

9800x3d

• tweaden
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Eerst maar eens afwachten.
Ik zit nu al een halfjaar boven die 20GB, en ook bij Planet nog nooit wat gehoord.
Maar goed, mocht dat veranderen, dan ben ik na het eerste jaar gewoon weg.
Al duurt het dan een maand met omzetten, dat moet dan maar even.
Tot op heden had ik er geen klachten over, dus ook dit is weer even aanzien totdat evt. de eerste waarschuwing in de bus valt.

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-02 11:21

Spacecowboy

XBL: Biggmans

[...]

Zoals het al in het artikel staat; het is een FUP; ga jij daar eens een keertje met 5 GB overheen, dan is dat echt geen ramp. Over bijbetalen heb ik echter nog nooit wat gehoord...

Zelf heb ik comfort, en zelfs bij 50GB heb ik nog niks gehoord, of ze zitten compleet te slapen bij planet...

HENG HENG

Verwijderd

tsjah, ik winkel altijd bij de AH, en die is veel duurder dan de C1000... (niet dus)

planet kan zich dit blijkbaar permitteren. we zitten hier zelf ook bij planet, en zolang ze niet zeuren over die datalimiet vind ik het prima. doen ze dat wel, dan wacht ik ff een jaar totdat ik op mag zeggen (ook dat wist iedreen vantevoren, hoe kut dan ook), en ga ik naar een ander...

• cronixx
niks asociaal
als hun mij geen limit bieden heb ik het recht om zoveel te downloaden als ik maar wil, ik heb toen der tijd getekent voor geen limit... en nu hebben ze een limit, en ik ben van mening dat een fup dan grote onzin is/word..

en als het maar minder dan 2% is dan zullen er ook niet veel kosten bij komen, dus planet moet niet lopen ijlen om niks... 20GB per maand is niks......

maarja, misschien dat ik dan wel over stap... naar demon ofzow of tweakdsl :D

nu planet contract veranderd heeft hebk 't recht om abbo op te zeggen... toch..
dat kan normaal maar 1 keer per jaar.

• cronixx
jeroen1001 schreef op 13 januari 2004 @ 10:17:
[...]

Zoals het al in het artikel staat; het is een FUP; ga jij daar eens een keertje met 5 GB overheen, dan is dat echt geen ramp. Over bijbetalen heb ik echter nog nooit wat gehoord...

Zelf heb ik comfort, en zelfs bij 50GB heb ik nog niks gehoord, of ze zitten compleet te slapen bij planet...
ja ga er zelf ook elke maan DIK overheen, maar dit bericht is pas gister op planet.nl geplaatst... dus ik d8 nieuwe regeling i.v.m. de nieuwe snelheden ofzo :/

Verwijderd

CRoNiXX schreef op 13 januari 2004 @ 10:20:
niks asociaal
als hun mij geen limit bieden heb ik het recht om zoveel te downloaden als ik maar wil, ik heb toen der tijd getekent voor geen limit... en nu hebben ze een limit, en ik ben van mening dat een fup dan grote onzin is/word..

en als het maar minder dan 2% is dan zullen er ook niet veel kosten bij komen, dus planet moet niet lopen ijlen om niks... 20GB per maand is niks......

mis ik iets? die datalimiet bij standard was er al vanaf het begin hoor. en dat er achter een FUP (advanced/comfort) een bepaald getal zit is ook niet nieuw. veel succes bij de hoge raad...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 10:23 ]

• Jake
  • Niet online
Ook niet onbelangrijk:
Met de term dataverkeer wordt bij Planet Internet de hoeveelheid data bedoeld die u ontvangt (downstream) via uw internetverbinding.
Feitelijk is het gewoon wel duidelijk, FUP met limiet-indicatie. Als je er niet structureel overheen gaat zit je altijd goed.
Ik noemde Tha_SilencE_UT asociaal.
als hun mij geen limit bieden heb ik het recht om zoveel te downloaden als ik maar wil
Think again.
ik heb toen der tijd getekent voor geen limit... en nu hebben ze een limit, en ik ben van mening dat een fup dan grote onzin is/word..
Planet Internet heeft sinds ze ADSL aanbieden een FUP. Je kent gewoon het verschil tussen 'altijd online' en 'altijd maximaal downloaden' niet. Tip: neem een huurlijn.
DAT is dus aso, want wie betaalt jou dataverkeer dan? Iedereen die minder download zeker?
Goodbye, veel plezier met je inbelperiode ;)
Dat klopt, als ze iets veranderd hebben. Dat is overigens een ***** voorwaarde, maar daar is verder weinig aan te doen.

• mono-oXide
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-02 10:38
Voor ADSL Comfort is dat 20 GB en voor ADSL Advanced 80 GB.
heb al meer dan 2 jaar comfort en ben ALTIJD boven de 20gb per maand uitgekomen (behalve als ik op vakantie ben) toen t 512K was zat ik op de 30gb, 768K rond de 40 en sinds de laaste verhoging soms wel 60gb per maand en nooit iets gehoord van planet , behalve dat ik in 2 dagen 7.5gb traffic heb gegenereert terwijl er 1 gb per maand mag op de gratis webserver (8>

Verwijderd

sjezus kheb al 2 jaar het lite abbo van planet en er was toen sprake van een limiet maar om eerlijk te zijn heb ik daar nooit iets van gezien!
Dus een limiet???volgens mij is het toch meer FUP wat ze daar hanteren.

• cronixx
ja ik weet wel dat de fup er altijd al is geweest en dat er ook een nummer achter schuild, maar dat nummer is nooit genoemd, en ik ga vaak genoeg over de 20GB heen, dus waarom moet er nou opeens een nummer bij komen :S....

• Ghost(NL)
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik ben er eerlijk gezegd blij mee, eindelijk een duidelijke grens en helemaal geen lullige. Ik heb advanced van Planet en mag nu ongestoord 80 GB p/m downloaden ( Oftewel 960 GB per jaar bijna 1 TB mensen ) voor 80 Euro p/m met 4 Mbit :Y)

Ik denk dat ik zelf op de 50 a 60 GB per maand zit en ben dus blij dat Planet gewoon een harde uitspraak aandurft omtrent de usage. Dan weet ik dat ik me niet druk hoef te maken met wat ik doe, het abbonement geeft me de ruimte die ik heb om te inetten zoals ik wil.

Verder vind ik het bericht van Planet ook ok in elkaar gezet, ze maken duidelijk het verschil tussen 24h online en 24h downloaden.

En voor diegene die XS4ALL roept :? Waren zij niet diegene die 6 GB als indicatie riepen voor Advanced ?

Nogmaals ik vind het een goede en knappe zet van Planet want ze weten dat die limiet door iedereen gehaald gaat worden, want een harde limiet geeft je de mogelijkheid om er tegen aan te werken :)

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

• tweaden
  • Niet online
Ben ik niet helemaal met je eens.
Dan zouden we naar betalen voor datalimiet toe moeten.
Immers, niet iedereen kan de snelste variant krijgen maar dat maakt je downloadwensen nog niet anders.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 10:33:
sjezus kheb al 2 jaar het lite abbo van planet en er was toen sprake van een limiet maar om eerlijk te zijn heb ik daar nooit iets van gezien!
Dus een limiet???volgens mij is het toch meer FUP wat ze daar hanteren.
Dat heb ik dus ook..

'k heb ze ooit nog eens een mailtje gestuurt met de vraag waar ik kon zien hoeveel data ik al gebruikt had.

Ik zou dat kunnen zien in m'n eigen gegevens.
Linkje is er wel, alleen is de service niet beschikbaar...

Verder: Geen slapende honden wakker maken.. >:)

(ik dl max 2 gig per maand..)

• Ghost(NL)
  • Niet online
gaden schreef op 13 januari 2004 @ 10:44:
Ben ik niet helemaal met je eens.
Dan zouden we naar betalen voor datalimiet toe moeten.
Immers, niet iedereen kan de snelste variant krijgen maar dat maakt je downloadwensen nog niet anders.
Ja maar, met alle respect kan niet in andermans portemonnee kijken, als jij het niet kan/wil betalen dan heb je eigenlijk pech en moet je je eisen/wensen bijstellen. Ik kan ook geen porsche betalen maar ik verlang toch ook niet van Porsche dat de prijs omlaag gaat omdat ik er in wil rijden ( Hoop het wel hoor ;) ) en dus rijd ik in een Seat Arrosa :Y)

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

• tweaden
  • Niet online
Ja maar, met alle respect kan niet in andermans portemonnee kijken, als jij het niet kan/wil betalen dan heb je eigenlijk pech en moet je je eisen/wensen bijstellen. Ik kan ook geen porsche betalen maar ik verlang toch ook niet van Porsche dat de prijs omlaag gaat omdat ik er in wil rijden ( Hoop het wel hoor ;) ) en dus rijd ik in een Seat Arrosa :Y)
Ik bedoelde in dit geval, niet kunnen krijgen wegens afstand tot de centrale :)

• Ghost(NL)
  • Niet online
gaden schreef op 13 januari 2004 @ 10:56:
[...]

Ik bedoelde in dit geval, niet kunnen krijgen wegens afstand tot de centrale :)
Oh ja das lullig ja :) maar ik geloof dat je wel kan betalen voor meer verbruik :Y)

Weet niet over hoeveel we praten maar mischien interessant :)

• tweaden
  • Niet online
Stel je voor dat ze me hier in de gaten houden ;)
Verder weet ik nooit goed of je alleen de download of ook de upload moet tellen, en of de speedtouch wel het goede aantal GB's aangeeft?
Of moet je dat echt meten met DU?

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-02 18:51
Ghostrider(NL) schreef op 13 januari 2004 @ 10:38:
En voor diegene die XS4ALL roept :? Waren zij niet diegene die 6 GB als indicatie riepen voor Advanced ?
klopt het was dan ook maar een indicatie...voorheen met fast via xs een gigie of 200 tot 300 er door persen (ja op 2mbit dus)...was geen prob. :P

ik doe dus mee..XS4ALL _/-\o_

• Jake
  • Niet online
gaden schreef op 13 januari 2004 @ 11:05:
Verder weet ik nooit goed of je alleen de download of ook de upload moet tellen
Jake schreef op 13 januari 2004 @ 10:27:
Met de term dataverkeer wordt bij Planet Internet de hoeveelheid data bedoeld die u ontvangt (downstream) via uw internetverbinding.

• tweaden
  • Niet online
Eh, 300 voor de goede orde, dat red ik niet _/-\o_
Heb het nooit echt precies gemeten, dus zou wel een tip willen hoe je vrij precies je dataverkeer het beste meet.

Edit: Dat van het dataverkeer (alleen down) zat ik net te lezen hierboven :)
Geldt dat bij alle providers of alleen Planet?

[ Voor 30% gewijzigd door tweaden op 13-01-2004 11:12 ]

• Chutney
gaden schreef op 13 januari 2004 @ 11:10:
Heb het nooit echt precies gemeten, dus zou wel een tip willen hoe je vrij precies je dataverkeer het beste meet.

Volgens mij alleen waar het aangegeven staat anders is het bij elkaar.

DU meter mooi meter progje, even google en je hebt de link

Verwijderd

ik zit elke maand ver boven de 20 gb op mijn comfort abo.
Gaat ook vrij snel als je dvdtjes d/l.

Ik heb echter nog nooit wat gehoord van overschrijden van een of ander limiet.

Volgens mij bekijken ze niet het individuele gebruik, maar het gebruik per centrale. Pas als dat de spuigaten uitloopt gaan ze verder zoeken.
tenminste...dat is wat ik gehoord heb.

Daarbij komt nog dat je eerst een waarschuwing krijgt voordat ze tot actie over gaan.
Dan kun je altijd nog kijken welke stappen je wilt ondernemen.

Verder is planet idd vrij duur voor wat ze bieden, maar ik heb nog nooit problemen gehad. Dat je dan een paar euro extra voor betaald is niet zo'n ramp vind ik.

• cronixx
maarem dvdtjes downloaden mag niet, das illegaal ;)

Verwijderd

CRoNiXX schreef op 13 januari 2004 @ 11:22:
maarem dvdtjes downloaden mag niet, das illegaal ;)
dat is nog maar de vraag...

bovendien is het niet zo moeilijk om gigabytes aan legaal materiaal te downen...

Verwijderd

Indien planet dus vermeldt:

Betekent dit dan dat ik onbeperkt kan uploaden? Dus als ik een server draai en 1 gig per dag upload deze data niet onder mijn FUB valt? :?

Heeft iemand uberhaupt wel eens een brief gehad van planet met daarin de mededeling: "Foei, u heeft te veel dataverkeer gegenereerd!"????

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02 14:39
Planet heeft nu ook de prijs van het Comfort abbo omhoog gedaan.
Kan ik nu zonder kosten Planet opzeggen? Ik heb het namelijk nog geen jaar.

• Ghost(NL)
  • Niet online
gaden schreef op 13 januari 2004 @ 11:05:
Stel je voor dat ze me hier in de gaten houden ;)
Verder weet ik nooit goed of je alleen de download of ook de upload moet tellen, en of de speedtouch wel het goede aantal GB's aangeeft?
Of moet je dat echt meten met DU?
Er staat in die mededeling expliciet download vermeld dus volgens mij alleen download, bij mijn weten is upload ook goedkoper.

offtopic:
Ghost voelt zich spuit elf :)

[ Voor 7% gewijzigd door Ghost(NL) op 13-01-2004 11:52 ]

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Waarom ga heb je dan in g*dsnaam voor Planet gekozen? :?
Het is toch algemeen bekend dat het een provider met veel marktetingpraatjes is die jagen op Jan-Modaal die er nix vanaf weet.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Asociaal?? Als ze het erg zouden vinden hadden ze er allang wat van gezegd, de providers hebben nog genoeg ruimte zoals je hebt gezien met de prijzen strijd. Dus zo erg vind ik het helemaal niet, een beetje politie houding.... bonnen schrijven terwijl je niemand overlast veroorzaakt.

Moet je even een comfort abbo'tje nemen... voor maar 52/55 euro.. niet iedereen heeft geld over elke maand... je moet eens wat meer voor de jan de arbeider opkomen inplaats van het kapitaal (zoals planet)
Jake schreef op 13 januari 2004 @ 10:15:
Het blijft een FUP bij Planet Comfort (en Advanced), ze geven alleen de grens waaronder ze niet eens naar je kijken aan. Je vergeet namelijk dit erbij te zetten:
[...]
Tuurlijk heb je lieven 300 GB limiet voor 52/55€, maar dat kan gewoon niet. Ik vind het eigenlijk wel goed, mensen die zoveel downloaden moeten maar Advanced nemen (of weg bij Planet, daar zitten ze echt niet mee).
[...]
Is XS4all echt niet blij mee hoor, dat jij >200 GB download, ik vind het (ook) ASOCIAAL. Ook bij XS4all zal voor Lite, Basic en Fast een andere FUP gelden.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 11:58 ]

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
gaden schreef op 13 januari 2004 @ 11:10:
[...]
XS4ALL heeft eenzelfde beleid omdat de meeste mensen veel meer downloaden dan uploaden. Alleen met een actieve webserver krijg je het voor elkaar om een grotere upload als download te krijgen.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

prantiC schreef op 13 januari 2004 @ 10:13:
ff overstappen?
dat duurt weer 2 maanden voordat je dan weer bent aangesloten?
of kan het tegenwoordig sneller?
Als het goed is zou je binnen 2 weken overgestapt moeten kunnen zijn
aangezien planet en xs4all "onder" kpn vallen, kan nooit veel werk zijn.

en uit ervaring is het niet xs4all die moeilijk doet over de overstap maar planet, xs4all wint steeds meer abbo's

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

_bas_ schreef op 13 januari 2004 @ 11:57:
[...]

XS4ALL heeft eenzelfde beleid omdat de meeste mensen veel meer downloaden dan uploaden. Alleen met een actieve webserver krijg je het voor elkaar om een grotere upload als download te krijgen.
of je installeerd kazaa, emule of bittorrent. Als je die 24/7 aanhebt tikt het aan.

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

SyphOn schreef op 13 januari 2004 @ 11:45:
Planet heeft nu ook de prijs van het Comfort abbo omhoog gedaan.
Kan ik nu zonder kosten Planet opzeggen? Ik heb het namelijk nog geen jaar.
Ze hebben het recht om af en toe de prijs te verhogen. Maar ze hebben daarnaast (als ik het goed begreep) ed algemene voorwaarden veranderd. Als je hiermee niet accoord gaat, niet een maand wachten, kun je per direct opzeggen.

• cronixx
_bas_ schreef op 13 januari 2004 @ 11:54:
[...]

Het is toch algemeen bekend dat het een provider met veel marktetingpraatjes is die jagen op Jan-Modaal die er nix vanaf weet.
omdat ik de verbinding al heb vanaf het moment dat het beschikbaar was (adsl) toen maakte het niet veel uit welke isp je nam want alles was hetzelfde...

• HENNESSY
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

nou als ze gaan zeiken ben ik snel weg ik zit bijna elke week (!) boven de 20gb
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~yssenneh/weekly.jpg

Developer

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-02 09:58

Reacher

oldschool

Ik verwacht dat ze gewoon een indicatie geven, en wanneer je nou echt in de problemen raakt weten we niet, want zover ik heb kunnen vinden is er niemand op aangesproken.

Zo'n FUP is de grootste kolder, ze moeten of hard zeggen dit mag en alles daarbuiten is betalen of gewoon vrij laten. Die FUP doet alleen maar mensen aansturen zich in te houden, en het zal zeker werken, genoeg mensen die zich er druk over maken.

En als ze klanten willen trekken en behouden moeten ze zich soepel opstellen, want er zijn ISP's genoeg, en zodra ze niet meer met prijzen of snelheden kunnen lokken gaan ze zelf wel over op geen datalimiet aanbiedingen.

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Verwijderd

Reacher schreef op 13 januari 2004 @ 12:35:
Ik verwacht dat ze gewoon een indicatie geven, en wanneer je nou echt in de problemen raakt weten we niet, want zover ik heb kunnen vinden is er niemand op aangesproken.

Zo'n FUP is de grootste kolder, ze moeten of hard zeggen dit mag en alles daarbuiten is betalen of gewoon vrij laten. Die FUP doet alleen maar mensen aansturen zich in te houden, en het zal zeker werken, genoeg mensen die zich er druk over maken.

En als ze klanten willen trekken en behouden moeten ze zich soepel opstellen, want er zijn ISP's genoeg, en zodra ze niet meer met prijzen of snelheden kunnen lokken gaan ze zelf wel over op geen datalimiet aanbiedingen.
tsja, het blijft een eeuwige discussie, maar feit blijft dat echt onbeperkt downloaden onbetaalbaar duur is. geen enkele consumenten-provider gaat het pikken als iemand way over de top gaat... simpel.

Verwijderd

Ik heb nog nooit wat van planet gehoord, heb adsl comfort van planet en ga ruim boven de 20 gig, soms heb ik in een maand 50 gig en soms wel 150 ~ 200. Maar soms ook niet meer dan 30. Nog nooit wat gehoord, en wil dat ook zo houden. Zeker nu de snelheid weer is verhoogd :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 12:59 ]

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

:o Whaaa, ze mogen het Comfort abo straks wel opdoeken, er blijft strax nl. niemand meer over, iedereen is afgesloten, hehe, lol! :+ _/-\o_

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• Aseslno
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-07-2022

Aseslno

Scuse Me, While I Kiss The Sky

ik vind dit dus een beetje jammer, wanneer is deze limiet in gegaan? Ik weet niet hoe vet ik eroverheen ga, maar dat ik eroverheen ga staat vast (die 20 gig dan).
En het staat er nergens bij, waarschijnlijk omdat maar weinig mensen het veel doen, maar ik vraag me toch net als wat anderen af hoe ze bij planet (en andere providers) denken over uploaden, want daarmee ging ik de afgelopen tijd wel hard!

En zo is het!

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-02 09:58

Reacher

oldschool

Jammer, jammer wat is jammer ..?

Ze mogen van mij het best gaan controlleren, want al zo ik er over heen komen sluiten ze mij maar af, zolang hun niet meer de dienst aan gaan bieden betaal ik niet. Dus zul je ontbonden worden en wandel je lekker naar XS4All of net wat je aan staat.

Wie een kuil graaft voor een ander ...

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

• cronixx
mja ik denk dat zo'n beetje iedereen over die 20GB heen komt :/
en ja, als ze moeilijk gaan doen kan je altijd nog overstappen, ik kijk het eerst ff aan ..

• Arie26
  • Laatst online: 22-02 16:46
Ik ben benieuwd of er iemand hier voor al een waarschuwing heeft gehad.
Want ik val zeker in die 2% die meer downloaden met een comfort abbo.

Maar is dit verbruik nu per jaar / maand / week / dag want dat staat er volgens mijn niet bij vermeld >:)

Teteringen

• Aseslno

Aseslno

CRoNiXX schreef op 13 januari 2004 @ 14:09:
mja ik denk dat zo'n beetje iedereen over die 20GB heen komt :/
en ja, als ze moeilijk gaan doen kan je altijd nog overstappen, ik kijk het eerst ff aan ..
nou volgens mij is er dus bijna niemand die er overheen komt, waarschijnlijk alleen een paar tweakers en misschien nog een paar gasten en dat was het denk ik wel, denk dat het meerendeel van de comfort klanten er wel onder blijft hoor!
Arie26 schreef op 13 januari 2004 @ 14:14:
Ik ben benieuwd of er iemand hier voor al een waarschuwing heeft gehad.
Want ik val zeker in die 2% die meer downloaden met een comfort abbo.

Maar is dit verbruik nu per jaar / maand / week / dag want dat staat er volgens mijn niet bij vermeld >:)

waar heb je dat getal vandaan? die 2%

En zo is het!

• cronixx
ik ga echt elke maand over die 20GB heen, misschien niet tijdens de zomervakantie maanden.

maar, wat ook zo kan zijn, was de FUP niet altijd al zo, maar issie nu gewoon gepbulicieerd.... in dat geval hoeft niemand zich zorgen te maken want dan blijven ze denk ik dezelfde regels hanteren.

maarja, dan nog, ik vind het een beetje raar dat ze het dan nu pas publiceren :S

magoed :)

• Arie26
Aseslno schreef op 13 januari 2004 @ 14:19:
vanaf planet gedownload
wat is fair?
De afgelopen zes maanden heeft minder dan twee procent van de ADSL Comfort abonnees de verbruikgrens overschreden. Bij ADSL Advanced was dit minder dan een half procent. Met andere woorden: de groep abonnees die uitzonderlijk veel dataverkeer genereert, is zeer klein. Dankzij de fair use policy voorkomen we dat deze kleine minderheid de overgrote meerderheid opzadelt met extra kosten.

[ Voor 14% gewijzigd door Arie26 op 13-01-2004 14:23 ]

Teteringen

• Chutney
[...]
wat is fair?

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:25

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
_bas_ schreef op 13 januari 2004 @ 11:54:
[...]

Dan ben ik de Jan-Modaal die prima tevreden is met de "marketingpraatjes". Totaal geen klachten over planet. Ik ga elke maand 5 tot 10Gb over het limiet heen en nooit wat gehoord.

* We Are Borg is tevreden met het "jan modaal bedrijf met marketingpraatjes"

• cronixx
[...]

nou volgens mij is er dus bijna niemand die er overheen komt, waarschijnlijk alleen een paar tweakers en misschien nog een paar gasten en dat was het denk ik wel, denk dat het meerendeel van de comfort klanten er wel onder blijft hoor!

[...]

uhm, ik denk dat meer mensen over de 20GB komen dan je zult denken, denk aan de kazaa mensen van kazaa word een hoop ged/led en dattikt aardig aan..

en die 2%, dat zei net iemand in 1 van de replies

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

No offense, maar heb je hier alle reacties wel gelezen? :X
De reden waarom de meesten hier juist voor Comfort hebben gekozen: snelheid, prijs, FUP. De abonnees die zo nu en dan een driver of demo downloaden zullen veelal een Lite abo hebben of gedowngrade zijn. Ik denk dat er nog maar een enkeling is van de Comfort abonnees die onder de 20Gb blijft. Ga maar na: 'even' een paar dvd'tjes binnenhalen en je zit er al aan! Nu ben ik echt geen extreme leecher, maar ik denk toch dat ik al zo gauw aan een 40Gb per maand kom (okay, soms met een uitschieter naar zo'n 60Gb :P ).

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• Arie26
Ik vindt het een beetje raar dat Planet de snelheid verhoogd en nu in eens met een vernieuwde "fair use" komt.

Ben trouwens wel tevreden over de snelheid :)

download 239.3

[ Voor 17% gewijzigd door Arie26 op 13-01-2004 14:33 . Reden: plaatje verwijderd en door tekst vervangen ]

Teteringen

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Ziet er lekker uit Arie :9 . Maar voordat ook dit draadje gesloten wordt, vanwege allerlei mensen die hun snelheid hier willen vermelden: a.u.b. geen snelheiden meer vermelden!

Verwijderd

HENNESSY schreef op 13 januari 2004 @ 12:25:
nou als ze gaan zeiken ben ik snel weg ik zit bijna elke week (!) boven de 20gb
[afbeelding]
Interressant programma :) welke is dat?

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:25

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 14:36:
[...]

DU meter gok ik

• cronixx
nog niet verhoogt bij mij, naja zal wel komen volgende maand ofzo,

back on topic, idd, verdubbelen ze snelheid, en dan komen ze opeens met een vernieuwde FUP...
en dan nog de 4096/*** krijgt 80GB/maand waarom krijgen hun geen 40 dan, das het dubbele :S
dat vind ik een beetje met 2 maten meten dan...

• Arie26
Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 14:36:
[...]
is geen programma, maar een site waar je je download / upload kan testen

www.speedtest.nl
Nee, du-meter is een programmatje wat bij houdt wat je down / upload per maand/week/dag

[ Voor 2% gewijzigd door Arie26 op 13-01-2004 14:44 . Reden: opmaak ]

Teteringen

• Chutney
Helemaal verdacht vind ik dat er een tijdje terug op de planet pagina heeft gestaan dat Planet ''Geen datalimiet'' heeft.

En ineens hebben ze weer een fup

• Aseslno

Aseslno

CRoNiXX schreef op 13 januari 2004 @ 14:23:
[...]

uhm, ik denk dat meer mensen over de 20GB komen dan je zult denken, denk aan de kazaa mensen van kazaa word een hoop ged/led en dattikt aardig aan..

en die 2%, dat zei net iemand in 1 van de replies
Oh ik zocht naar "2%" niet naar "twee procent" :p
Maar misschien dat er idd meer mensen hun weg naar kazaa vinden, maar ik denk dat nog steeds meer een klein deel daarvan over de 20 gig gaat hoor.
En dat geeft die 2% wel aan!
KillerBeeForEver schreef op 13 januari 2004 @ 14:27:
[...]

No offense, maar heb je hier alle reacties wel gelezen? :X
De reden waarom de meesten hier juist voor Comfort hebben gekozen: snelheid, prijs, FUP. De abonnees die zo nu en dan een driver of demo downloaden zullen veelal een Lite abo hebben of gedowngrade zijn. Ik denk dat er nog maar een enkeling is van de Comfort abonnees die onder de 20Gb blijft. Ga maar na: 'even' een paar dvd'tjes binnenhalen en je zit er al aan! Nu ben ik echt geen extreme leecher, maar ik denk toch dat ik al zo gauw aan een 40Gb per maand kom (okay, soms met een uitschieter naar zo'n 60Gb :P ).
gozer denk eens na, de mensen die hier komen zijn toch niet de doorsnee surfers? de meesten hier trekken iets meer uit hun lijntje en computer dan een gemiddeld persoon!

En zo is het!

• Arie26
Hoe moet ik die Fair use policy van planet nu lezen ?

ze beginnen met de volgende regel :
Fair use policy volgens Planet Intenet

Met ADSL van Planet Internet kunt u – als u dat wilt – onbeperkt, dus 24 uur per dag online zijn.
en beginnen ze over hun data limieten:
Voor het ADSL Economy abonnement geldt een datalimiet van 2 GB. Dit is een zogenaamde betaalgrens. Wanneer een abonnee deze grens overschrijdt, wordt er voor het meerverbruik bijbetaald.
Voor het ADSL Standard abonnement geldt een datalimiet van 10 GB. Dit is een zogenaamde betaalgrens. Wanneer een abonnee deze grens overschrijdt, wordt er voor het meerverbruik bijbetaald.
Voor de ADSL Comfort en ADSL Advanced abonnementen hanteert Planet Internet een verbruiksgrens (fair use policy). Deze geeft aan hoeveel dataverkeer maximaal is toegestaan. Voor ADSL Comfort is dat 20 GB en voor ADSL Advanced 80 GB.
Dus gelden hun download limieten voor 24 uur >:) want er staat verder niks over vermeld, of zou je dat nie kunnen aanvoeren als argument, mochten we een waarschuwing krijgen :9

[ Voor 3% gewijzigd door Arie26 op 13-01-2004 15:01 ]

Teteringen

• Aseslno

Aseslno

volgens mij kan je die 20 gig niet eens halen in 1 dag joh :9

[ Voor 3% gewijzigd door Aseslno op 13-01-2004 15:05 ]

En zo is het!

• Arie26
Aseslno schreef op 13 januari 2004 @ 15:05:
volgens mij kan je die 20 gig niet eens halen in 1 dag joh :9
Het maximale wat ik haalde was 18,05 Gb in 24 uur, maar nu met de snelheid verhoging is dat makkelijk te doen.

Dus als we ons allemaal lekker dom houden komt het goed 8)7

Teteringen

• HENNESSY
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

Developer

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Aseslno schreef op 13 januari 2004 @ 14:45:
gozer denk eens na, de mensen die hier komen zijn toch niet de doorsnee surfers? de meesten hier trekken iets meer uit hun lijntje en computer dan een gemiddeld persoon!
I'm thinking, I'm thinking! O-)
Kweet niet waarom die ommekeer ineens, maar jij was het toch echt zelf die zei dat de meeste Comfort users wel onder die 20Gb blijven en daar reageerde ik dus op. Nu zeg je dus weer iets heel anders. En over die doorsnee surfers, dat was slechts een voorbeeld en al helemaal niet bedoeld op alle tweakers hier maar in het algemeen, so don't worry gozer ;) .

Enne... me is a girl :) .

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 12:34
Wat ook wel zuigt is dat je niet op de site van planet je verbruik kan bekijken

LinkedIn
BlackIntel

Verwijderd

ThaKiller schreef op 13 januari 2004 @ 15:22:
ehm nee, da's juist prima. en dat moet ook zo blijven. zolang dat niet werkt, kunnen ze ook geen boetes uitdelen.

en als je per se zelf je stats wil weten grab je DU meter maar ff...

• Arie26
ThaKiller schreef op 13 januari 2004 @ 15:22:
Ja klopt, vroeger werkte die functie nog wel
dus je kan eigenlijk niet zelf controleren of je al aan je max zit.

Teteringen

• Jake
  • Niet online
Arie26 schreef op 13 januari 2004 @ 15:07:
Het maximale wat ik haalde was 18,05 Gb in 24 uur, maar nu met de snelheid verhoging is dat makkelijk te doen.
Gezien je snelheid bij speedtest heb je Basic (met nieuwe snelheid).
1024 kbits/s * 60 * 60 * 24 = 10.54 GB / dag (daar moet normaal gesproken nog een flinke hoeveelheid overhead af). Dus grote jongen die 18.05 GB haalt.

Voor 2048 kbits/s geeft het dus een maximum van <20 GB / dag.

• pietervl
  • Laatst online: 11:37
De door planet nu gepubliceerde datalimieten staan in lekker schril contrast met de datalimieten die Chello zou hanteren...

Hopelijk veranderen ze nog, had afgelopen maand 80 GB met comfort abootje wat naar mijn inzien ook redelijk is...

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-02 16:44

slaay

Natuurbeleven.com

Op zich is het wel fijn dat er nu duidelijke getallen komen!

Ik neem aan dat indien je Xs4all fast hebt ook van die 80 GB mag uitgaan?

Dich bis echt unne foëzen haas

• Chutney
Aangezien er een prijsverhoging is van 52,50 € naar 54,95 € zou een maat van me eigenlijk z'n abbo op willen zeggen. Helemaal vanwege deze limieten.

Is dit nu mogelijk, zijn abbo is net weer met eeen jaar verlengt. Maar ik neem aan dat je hem ken opzeggen door deze verhoging..

Iemand?

• cronixx
Arie26 schreef op 13 januari 2004 @ 14:58:
Hoe moet ik die Fair use policy van planet nu lezen ?

ze beginnen met de volgende regel :

[...]

en beginnen ze over hun data limieten:

[...]

Dus gelden hun download limieten voor 24 uur >:) want er staat verder niks over vermeld, of zou je dat nie kunnen aanvoeren als argument, mochten we een waarschuwing krijgen :9
op de planet site:
En wat is dan een datalimiet?
Een datalimiet houdt in dat u per maand een vaste maximale hoeveelheid data kunt ontvangen, zonder extra bij te betalen.
maar dan weer, ze zeggen dat ze een FUP hebben en geen datalimiet :):P B)

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 09:19
mijn neef en ik zijn al sinds geruime tijd lid van planet
sinds de opkomst van de dvd's en de branders downloaden we al films.
dit loopt op tot >200 GB per maand per persoon!!!

dit doen we nu al ruim 1 jaar en nog nooit wat gehoord. En ik ken nog veel mensen die planet hebben en niks te horen krijgen over fups en datalimieten.

go plaanet

• Arie26
jozy schreef op 13 januari 2004 @ 17:51:
mijn neef en ik zijn al sinds geruime tijd lid van planet
sinds de opkomst van de dvd's en de branders downloaden we al films.
dit loopt op tot >200 GB per maand per persoon!!!

dit doen we nu al ruim 1 jaar en nog nooit wat gehoord. En ik ken nog veel mensen die planet hebben en niks te horen krijgen over fups en datalimieten.

go plaanet
Hier het zelfde, maar de nieuwe f.u.p. is ook pas van af 12 januari 2004 in gegaan dus ik ben benieuwd of ze nu actie gaan onder nemen tegen de groot gebruikers.

Teteringen

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-02 11:21

Spacecowboy

XBL: Biggmans

CRoNiXX schreef op 13 januari 2004 @ 10:23:
[...]

ja ga er zelf ook elke maan DIK overheen, maar dit bericht is pas gister op planet.nl geplaatst... dus ik d8 nieuwe regeling i.v.m. de nieuwe snelheden ofzo :/
En dan is het nog altijd een FUP; een FUP is dacht ik het gemiddelde van de gebruikers... wijk je daar (vaak) erg vanaf, krijg je een mailtje. (En wat als ik het gemiddelde nou erg omhoog trek :P >:) )

Aan de andere kant; zij bieden mij een product (ADSL) en als ik dat maximaal wil gebruiken (= downloaden) moet dat geen punt zijn. Porsche gaat toch ook niet zitten zeiken als jij altijd 280km/h plankt??? Daar is het product voor (en of het nu een auto of een verbinding is, dat maakt in mijn optiek niet uit; ik betaal, dus ik mag gebruiken.

Als je niet wilt dat mensen over een bepaalde limiet gaan, stel dat dan gewoon hard, of ga gewoon weer 56k inbelverbindingen aanbieden.
Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 11:42:
Indien planet dus vermeldt:

Betekent dit dan dat ik onbeperkt kan uploaden? Dus als ik een server draai en 1 gig per dag upload deze data niet onder mijn FUB valt? :?

Heeft iemand uberhaupt wel eens een brief gehad van planet met daarin de mededeling: "Foei, u heeft te veel dataverkeer gegenereerd!"????
Ik hoop niet dat het voor je upload geldt, dan ga ik volgende maand een mailtje krijgen, denk ik... (aangezien mijn web/mail/FTP vaak al iets van 1GB genereert; daar komen dan nog mijn downloads, en me ouders bij... :X )...

HENG HENG

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

die download limiet niet zo letterlijk nemen bij planet, al dacht ik laatst wel dat er mensen afgesloten waren :?, afijn moet ik nog even op het werk checken :P.

specs

Verwijderd

Vandaag ook met planet internet helpdesk gebeld.

Na 25 minuten een medewerker aan de telefoon gekregen die er nog van uitging dat er geen 20gb limiet was gekoppeld aan het ADSL comfort abbonnement.

Uitgelegd hoe hij het op de site kon terugvinden en vervolgens raadpleegde hij een medewerker en kon me vertellen dat er idd een Fair Use Policy, gekoppeld aan een 20gig limiet, was ingesteld. Dit was echter geen reden van opzegging. :(

Even later de consumentenbond aan de lijn gehad, en volgens hun was opzeggen mogelijk als er een wijziging van de algemene voorwaarden optrad. Daar het argument aangehaalt dat de Fair Use Policy enkel in de voorwaarden wordt opgenomen als BEGRIP en dat de invulling ervan kan varieren, dit passen ze naar eigen inzicht op hun website aan.

Wederom een medewerker geraadpleegd waarna men mij vertelde dat 'gebruiker' dan wel in zijn rechten wordt benadeeld. En dat het mogelijk is om het abbonnement schriftelijk op te zeggen d.m.v. een brief aan Planet Mediagroup te richten. Dus het wijzigen van de inhoud van een begrip genoemd in de algemene voorwaarden kan geinterpreteerd worden als een wijziging van de algemene voorwaarden en dus kan de overeenkomst opgezegd worden door de gebruiker.

Daarbij gekoppeld dat ik al voor dit hele gezeur van ISP wilde wisselen, maar owv de combinatie van de belofte van 'het wordt sneller in januari' en 'de omzettijd' was ik toch nog tevreden over PLANET. Maar nu men komt met dit, is het duidelijk. Dag dag planet ;) >:)

Nou ik hoop dat er nog een paar reacties komen. Dan kan er morgen een briefje gericht aan planet de deur uit.

• Chutney
Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 13:24:
Vandaag ook met planet internet helpdesk gebeld.

Na 25 minuten een medewerker aan de telefoon gekregen die er nog van uitging dat er geen 20gb limiet was gekoppeld aan het ADSL comfort abbonnement.

-Knip-
Bedankt hier hebben we wat aan...idd hopelijk komen er wat meer reactie mbt. het opzeggen van de abbo's

Verwijderd

Stel dat Planet je afsluit omdat je een ''grootverbruiker'' bent dan kan je toch direct overstappen naar een ander ADSL abonnement of gaat KPN dan ook moeilijk doen?

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Iemand haalde dit al eerder aan en is inderdaad wel iets om je af te vragen: als Planet je zou afsluiten, moet je dan de rest van het contractjaar nog betalen? In principe ben JIJ (of ik ;) ) in gebreke geweest en niet Planet, dus lijkt het me aannemelijk dat je de rest van het jaar gewoon aan Planet moet betalen. Misschien iemand die dit weet?

Verwijderd

Ik denk dat je gelijk hebt, want ze zijn natuurlijk ook niet gek daar. Want dan stap je gewoon elke keer weer over op een ander abonnement wanneer je abonnement wordt stopgezet.
IK ga zeker niet mijn download-gedrag aanpassen, ik hou me gewoon aan mijn eigen-gemiddelde en dat is zo'n 45gb per maand. Een ding weet ik nu al november 2004 wordt Planet-comfort terminated.

• StyXL
  • Niet online
M'n contract eindigt in Juni, maar ik denk met mijn downloadgedrag (ongeveer 60GB per maand) dat ik er dan al eruit gegooid ben. Dus ik zou het niet vervelend vinden als ik nu m'n contract zou kunnen beëindigen en naar een alternatief kan zoeken. Tenminste ik begrijp uit jou woorden dat er een mogelijkheid bestaat om het contract vervroegd te ontbinden, hoor er graag meer over hoe dit wordt aangepakt.

Specs

Verwijderd

dit is ook wel een leuk argument :P

van het ftd forum:
quote:
Ik vind trouwens een datalimiet van 20Gb voor een 2mbit lijn helemaal niet reëel. Je hebt de mogelijkheid met die lijn als je 24 uur er dag download meer dan 500 GB in de maand binnen te halen. Dus dat betekend dat je volgens planet minder dan 4% van je capaciteit mag benutten. Dat is dan niet reëel.

Ik vind sowieso dat download unlimited moet zijn. En het is altijd zo dat er groot en laag verbruikers zijn, dat heft elkaar een beetje op. Net zoals met verzekeringen. De een is nou eenmaal meer ziek dan de ander. Maar goed als planet dan toch een grens in wil stellen dan zitten ze er toch nog zeker een factor 10 naast naar mijn mening. Een limiet van 200 GB zou bv niet zo'n probleem zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 16:31:

van het ftd forum:
quote:
Ik vind trouwens een datalimiet van 20Gb voor een 2mbit lijn helemaal niet reëel. Je hebt de mogelijkheid met die lijn als je 24 uur er dag download meer dan 500 GB in de maand binnen te halen. Dus dat betekend dat je volgens planet minder dan 4% van je capaciteit mag benutten. Dat is dan niet reëel.
tjsa, dat kun je vinden, maar het is nou eenmaal geen lease lijn. die is daarvoor bedoeld.
Ik vind sowieso dat download unlimited moet zijn. En het is altijd zo dat er groot en laag verbruikers zijn, dat heft elkaar een beetje op. Net zoals met verzekeringen. De een is nou eenmaal meer ziek dan de ander. Maar goed als planet dan toch een grens in wil stellen dan zitten ze er toch nog zeker een factor 10 naast naar mijn mening. Een limiet van 200 GB zou bv niet zo'n probleem zijn.
prachtig voorbeeld die verzekering. mensen met een slechte gezondheid betalen immers meer premie. en mensen die (ihgv autoverz) niet vaak claimen krijgen korting.

• Jake
  • Niet online
Dus dat betekend dat je volgens planet minder dan 4% van je capaciteit mag benutten. Dat is dan niet reëel.
4% is dan toch 1:25 overboeking, dat is toch juist heel reëel?

200 GB limiet is niet reëel, want als >10% van de klanten dat zou doen ligt echt het hele netwerk op zijn gat. Dan ben je wel van de datalimiet 'problemen' af, maar of dat wenselijk is? Wat jij dus zegt: "Ik zou het reëel vinden als ik 200 GB mocht downloaden." :P

Verwijderd

Vanmiddag even een aangetekend briefje op de post gedaan n.a.l.v. van mijn vorige post.

Post het vervolg ervan allessinds in dit topic.

Verwijderd

De FUB "the planet way" (dus datalimiet) komt waarschijnlijk voort uit het nieuwe van KPN, Direct ADSL (zie ook http://www.kpn.com/br2/ng...hannel=0&contentOID=60723 ).
Hier heeft men ook een 20gig datalimiet, alleen heb je geen email en homepage. Ik denk dat KPN de data gaat meten voor planet. Er staat ook nog het volgende:
** vooralsnog brengt KPN de boven de datalimiet verbruikte data niet in rekening. Wanneer dit wel zal gebeuren wordt u hiervan 2 maanden van te voren schriftelijk op de hoogte gesteld.
Ik hoop dat het de eerste maanden dus nog wel zal meevallen.

• StyXL
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 17:17:
Vanmiddag even een aangetekend briefje op de post gedaan n.a.l.v. van mijn vorige post.

Post het vervolg ervan allessinds in dit topic.
Ik ben benieuwd :) Kan je misschien een kopietje van je brief posten om te zien hoe je het hebt aangepakt? Kan handig zijn voor anderen die ook op het punt staan om hun contract te beëindigen.

Lichtelijk off-topic, maar naar welke ISP ben je nu van plan om naar over te stappen?

Specs

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-02 05:04

Mathizsias

Drizzt

Wanadoo Premium 1024/128

Geef FUP, wel 300gb+ per maand ;)

Had voorheen Planet Comfort, ging ruim over datalimiet heen en geen gezeik hoor?
Ik denk dat het alleen maar een verkoopstunt is om 'echteleechers' te trekken naar de wat duurdere abbonementen...

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-02 19:43
Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 17:35:
De FUB "the planet way" (dus datalimiet) komt waarschijnlijk voort uit het nieuwe van KPN, Direct ADSL (zie ook http://www.kpn.com/br2/ng...hannel=0&contentOID=60723 ).
Hier heeft men ook een 20gig datalimiet, alleen heb je geen email en homepage. Ik denk dat KPN de data gaat meten voor planet. Er staat ook nog het volgende:

[...]

ik denk dat ze nog een manier aan het zoeken zijn om het zo goedkoop mogelijk te meten. want als ik het goed heb, was de rede dat planet de dataverkeer niet bijhoud omdat het te duur zou kosten :? kweet niet of ik het goed heb...

• Tripp

Tripp

Wreah

bekijk artikel 7 van planet eens goed jongens, je hebt geen poot om op te staan.
Don3k schreef op 15 januari 2004 @ 10:36:
[...]

ik denk dat ze nog een manier aan het zoeken zijn om het zo goedkoop mogelijk te meten. want als ik het goed heb, was de rede dat planet de dataverkeer niet bijhoud omdat het te duur zou kosten :? kweet niet of ik het goed heb...
laten we zeggen dat de implementatie daarvan nog niet geheel rond is :)

van het ftd forum:
quote:

hierbij toch wel even de discussie over welke idioot 200GB binnenhaalt met zijn adsl verbinding |:(. Niet dat ik planet wil verdedigen. In mijn ogen ben je gewoon uberlomp als je 200GB binnenhaalt per maand. WTF ga jij met die 200GB doen? Laten we zeggen dat jij dat nooit kan verwerken. En dan bedoel ik dat niet technisch gezien, maar hoe jij die 200GB " op wil maken".

Ikzelf woon op de UT met 100mbit een een superlan waar alles te verkrijgen valt, en ik zit hooguit 20-30GB per maand. Dat ik tegenwoordig meer heb is omdat ik een server draai en dat die ten dienste staat voor andere personen. (nee niet zeuren om access >:)).

Dus ga mij eens uitleggen wat een adsler in hemelsnaam met 200GB aanmoet :/.

Bovendien geldt de FUP altijd als een maatregel die genomen wordt als de ISP vindt dat je te idioot bezig bent - dat je of fors de FUP aangegeven limiet zit (200GB bijvoorbeeld |:(), of dat andere gebruikers toch last van je hebben met je absurde gedownload. Die 20GB bij planet bijvoorbeeld is alleen een maatstaaf en niet iets waar jij je direct druk om hoeft te maken.
Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 17:35:

[...]

Neen dit is niet helemaal waar. De limieten zijn van belang bij de providers en niet KPN. Immers gaat de ADSL data over het kopernet van KPN zelf, dus zijn de kosten daarvan eigenlijk te verwaarlozen. MAW ze hoeven niet te betalen aan andere instanties voor de hoeveelheid data die zij genereren. De ISP's zijn echter degenen die direct om de AMSIX(hier in NL) zitten en voor hun gegenereerde data moeten betalen (of dat per GB/TB is of voor een verwacht aantal TB's pakket is weet ik niet :P).

Om iets specifieker uit te leggen ivm ADSL: Jouw adsl verbinding loopt over je KPN lijn naar de dichtsbijzijnde wijkcentrale. Vandaar ga je al direct over op de router van de desbetreffende ISP. (het zou overigens kunnen dat deze routers gedeeld worden door meerdere ISP's). Van daaruit gaat jouw data via je ISP de buitenwereld (ook wel het internet genaamd B)) in. En daar liggen de kosten van je ISP.

[ Voor 164% gewijzigd door Tripp op 15-01-2004 11:47 ]

specs

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik vind dit eigenlijk ook wel een beetje jammer. 20GB is toch wel erg weinig voor €52,-. Ik download niet zo heel erg veel, maar ik zit zeker wel op de 30/40GB per maand. Ik vind dat dat wel moet kunnen hoor.

• Tripp

Tripp

Wreah

Azer schreef op 15 januari 2004 @ 11:55:
Ik vind dit eigenlijk ook wel een beetje jammer. 20GB is toch wel erg weinig voor €52,-. Ik download niet zo heel erg veel, maar ik zit zeker wel op de 30/40GB per maand. Ik vind dat dat wel moet kunnen hoor.
tis nu 55 >:), enneh ik zou me er niet zo druk om maken zoals ik in mijn post boven je zei.

specs

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-02 12:59
Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 11:42:
.........Betekent dit dan dat ik onbeperkt kan uploaden? Dus als ik een server draai en 1 gig per dag upload deze data niet onder mijn FUB valt? :?.......
Fub? Wat is dat :/
Anyway, ik vind het een vreemd vehaal, 20gb per maand. Eerder heb ik gehoord dat 30GB per maand normaal gebruik was, gemiddelde per ADSL User toen het nog 50 kb/s ging. Nu gaat het 4 maal zo snel en is er 10GB vanaf? Tevens was het zo bij Planet dat ze stappen zouden ondernemen wanneer je boven de 60gB zou komen. Deze plannen ijn schijnbaar nooit uitgevoerd want ik heb er nooit wat van gehoord.. De ene maand zit ik op 20gb, de andere maand op 100.. Hangt er maar net vanaf hoeveel leuk nieuw spul uitkomt ;)

Even langs een server lopen waar alles staat opgeslagen en intern overnemen op laptop is mijn oplossing hiervoor.. het gaat enorm veel sneller en leverd geen dataverkeer voor de server én voor mezelf op. Helaas gaat dit verhaaltje niet voor iedereen op...

Als Planet ooit over mijn dataverkeer gaat zeuren dan stap ik gewoon over op het duurdere/betere abbo.

57696520646974206c65657374206973206e657264

Pagina: 1 2 3 Laatste