Datalimit planet

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 634 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Ik beb planet dus ook een email gestuurd na aanleiding van de 20gb kwestie :)
en kreeg de volgende antwoord

Geachte heer B

Hierbij ontvangt u het antwoord op de door u gestelde vraag.

Er is geen datalimiet bij uw abonnement. U hoeft zich nergens druk om te maken.
U kunt dit nakijken op de volgende site.

www.planet.nl/adsl

beetje raar, want als je er op kijkt staat er toch echt wat anders, maar ik ga in iedergeval niet op de 20gig limiet letten, als zij zeggen dat ik me geen zorgen hoef te maken

• vozzie
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-01 00:07

vozzie

Zo beter?

Ik denk dat Planet niet de domste is en tegen iedereen nu zegt dat er geen datalimiet zal zijn. Zo zullen ze iedereen waarvan de contract binnenkort afloopt tevreden proberen te houde, zodat niemand nu al gaat opzeggen.
Maar over paar maanden voeren ze dan alsnog die datalimiet in dan.

Wat je wel kan doen is vragen of hun jou kunnen garanderen dat er dit jaar geen datalimiet ingevoerd zal worden, en of ze dat op zwart en wit willen zetten.

Dan sta je veel sterker in je schoenen straks.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-02 08:33

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 14:23:
Ik beb planet dus ook een email gestuurd na aanleiding van de 20gb kwestie :)
en kreeg de volgende antwoord

Geachte heer B

Hierbij ontvangt u het antwoord op de door u gestelde vraag.

Er is geen datalimiet bij uw abonnement. U hoeft zich nergens druk om te maken.
U kunt dit nakijken op de volgende site.

www.planet.nl/adsl

beetje raar, want als je er op kijkt staat er toch echt wat anders, maar ik ga in iedergeval niet op de 20gig limiet letten, als zij zeggen dat ik me geen zorgen hoef te maken
Als ik volgens die link doorklik naar de FUP (http://www.planet.nl/planet/show/id=725272/sc=50d118)
Zie ik dat er toch een limiet genoemd wordt, echter zonder kosten voor overschreiding.
Ach het is wel de manier om van je jaarcontract af te komen (al zullen ze die wel claimen ben ik bang)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Aurelium
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-02 11:58
Ik kom net zeer toevallig via google in dit topic terecht en schrik me een ongeluk :o
Ik ben al vaker ongerust geweest over die stomme datalimits want al sinds het bestaan van het planet adsl standard (1024/320) abo is er een datalimit van 1 gig. Daar hebben ze gelukkig nooit wat mee gedaan. Maar ik vind het laf dat de economy en standard abo's moeten dokken bij overschreiding van het limiten de comfort en advanced abo's niet. Ik zit er nu op 9 februarie al bijna 3 gig over heen (bijna 13 gig gedownload dus) Dat zal me dus al 15 euro gaan kosten en we hebben nog 3 weken te gaan. Ik download normaal gesproken ongeveer 30-35 gig.
Weet iemand hoe serieus dit nou echt is want ik ben echt doodsbang om straks opeens een rekening van 100 tot 150 euro te krijgen :'(

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Aurelium schreef op 09 februari 2004 @ 16:18:
Maar ik vind het laf dat de economy en standard abo's moeten dokken bij overschreiding van het limiten de comfort en advanced abo's niet.
Is wellicht een hele andere discussie, maar waarom vind je dit laf (of: oneerlijk)? Ik betaal voor mijn Comfort abo wel effies wat meer dan jou, dus vind ik ook dat ik wel wat meer mag verwachten voor dit bedrag. Ik vind het toch ook niet laf dat wij dezelfde upload snelheid hebben, terwijl ik toch echt wel wat meer betaal? :X

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• Aurelium
KillerBeeForEver schreef op 09 februari 2004 @ 16:36:
[...]

Is wellicht een hele andere discussie, maar waarom vind je dit laf (of: oneerlijk)? Ik betaal voor mijn Comfort abo wel effies wat meer dan jou, dus vind ik ook dat ik wel wat meer mag verwachten voor dit bedrag. Ik vind het toch ook niet laf dat wij dezelfde upload snelheid hebben, terwijl ik toch echt wel wat meer betaal? :X
Nou goed oneerlijk. Ben het er over eens dat jullie meer mogen downloaden want jullie betalen immers meer. Lijkt me zeer logisch. Maar als ik over de limit gaat kost mij dat meteen geld. En de hogere abo's krijgen alleen een waarschuwing.
Daar ben ik het niet mee eens :)
Dus volkomen terecht dat jullie datalimit hoger ligt, maar niet terecht dat wij meteen moeten dokken bij overschrijding van dat datalimit.

Heb net trouwens eff zitten kijken bij xs4all... 40 euro voor een lite abo :o ?? Wel fair use policy dan maarja, tis maar de vraag hoe lang die blijft.

• Cannondale
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:28
Hierboven al even genoemd: FUP Planet

"Voor de ADSL Comfort en ADSL Advanced abonnementen hanteert Planet Internet een verbruiksgrens (fair use policy). Deze geeft aan hoeveel dataverkeer maximaal is toegestaan. Voor ADSL Comfort is dat 20 GB en voor ADSL Advanced 80 GB."

en dan: "Met de term dataverkeer wordt bij Planet Internet de hoeveelheid data bedoeld die u ontvangt (downstream) via uw internetverbinding."

Dus upload telt niet? Of kan ik nou niet lezen? Met die 320kbit upstream van m`n comfort-abo kan ik toch wel enkele tientallen GB`s per maand erdoor raggen. Twintig GB is nog steeds echt weinig imho, moeten we het dan maar gaan compenseren met de upstream? Want dan ga ik gewoon wat meer data versturen :P

"In the long run we are all dead" J.M. Keynes

• Aurelium
Cannondale schreef op 10 februari 2004 @ 14:40:
Hierboven al even genoemd: FUP Planet

"Voor de ADSL Comfort en ADSL Advanced abonnementen hanteert Planet Internet een verbruiksgrens (fair use policy). Deze geeft aan hoeveel dataverkeer maximaal is toegestaan. Voor ADSL Comfort is dat 20 GB en voor ADSL Advanced 80 GB."

en dan: "Met de term dataverkeer wordt bij Planet Internet de hoeveelheid data bedoeld die u ontvangt (downstream) via uw internetverbinding."

Dus upload telt niet? Of kan ik nou niet lezen? Met die 320kbit upstream van m`n comfort-abo kan ik toch wel enkele tientallen GB`s per maand erdoor raggen. Twintig GB is nog steeds echt weinig imho, moeten we het dan maar gaan compenseren met de upstream? Want dan ga ik gewoon wat meer data versturen :P
Dat had ik ook al bedacht maarja wat heb je eraan :{
Als jij een manier weet om die upload te gebruiken om zelf bestanden binnen te krijgen ofzo ;)
Soort server die jou upload telkens onderbreekt ofzo en een programma die met behulp van die onderbrekingen/haperingen (die 1-en en 0-en voorstellen) data wegschrijft :P

• Cannondale
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:28
Aurelium schreef op 10 februari 2004 @ 15:49:
[...]

Dat had ik ook al bedacht maarja wat heb je eraan :{
Als jij een manier weet om die upload te gebruiken om zelf bestanden binnen te krijgen ofzo ;)
Soort server die jou upload telkens onderbreekt ofzo en een programma die met behulp van die onderbrekingen/haperingen (die 1-en en 0-en voorstellen) data wegschrijft :P
Ghehe, ja je hebt er idd niet veel aan. Ik vind 20GB te weinig voor meer dan 50 euro per maand. Dus dan compenseren we het maar met nog `n GB of 15 tot 20 om zo aan de 40GB per maand te komen :P

"In the long run we are all dead" J.M. Keynes

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02 16:46
Is er al iemand die iets gehorod heeft van planet inverband te veel downloaden ??
want ik download zelf redelijk veel maar heb gelukkig nog niks gehoord.

Teteringen

• G1itch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:53
In februari zo'n 50 gig down en 40 up, niets over gehoord...

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
in 3 dagen 21 gig down ;x nix gehoord (1 1/2 ewek lateR)

• Namu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-01 20:45

Namu

Silver Wings Of Morning

deze maand zit ik op 110gig down, 40gig up... ook nog niets gehoord... maaru... dat datalimiet (want dat is het gewoon) gaat toch pas juli in?

Verwijderd

Namu schreef op 22 maart 2004 @ 21:55:
deze maand zit ik op 110gig down, 40gig up... ook nog niets gehoord... maaru... dat datalimiet (want dat is het gewoon) gaat toch pas juli in?
nov 2002, apr 2003, jul 2003, dec 2003, jan 2004, jul 2004...

ze blijven gewoon aan het westwooden omdat het veels te duur is om te meten, totdat we allemaal 8up/2down adsl met FUP hebben voor 25 euro :)

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 21:58:
[...]

nov 2002, apr 2003, jul 2003, dec 2003, jan 2004, jul 2004...

ze blijven gewoon aan het westwooden omdat het veels te duur is om te meten, totdat we allemaal 8up/2down adsl met FUP hebben voor 25 euro :)
Het is volgens mij helemaal niet duur, KPN doet dit standaard al voor iedereen en volgens mij rekend KPN het gewoon door aan de ISP's (het verbruik per persoon), de administratie er achter voor Planet kan inderdaad wel erg oplopen, zeker als er ook nog een foutafhandeling bij zit.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Namu schreef op 22 maart 2004 @ 21:55:
maaru... dat datalimiet (want dat is het gewoon) gaat toch pas juli in?
Heb jij een officieel bericht hierover gehoord dan? Tot nu toe niets meer dan geruchten... Ik heb al verschillende Planet 'mollen' op div. forums horen beweren dat zoiets als een datalimiet (voor Comfort en Advanced abo's) niet ter sprake is gekomen, eentje zei zelfs z'n schoen op te vreten ( :P ) als Planet inderdaad een harde limiet gaat hanteren op Comfort en Advanced abo's (met andere woorden: hij had dit dan allang moeten weten). Op dit moment is er een 'zachte' limiet, maar die is er al vanaf het begin, alleen hebben ze dit nu duidelijk op de site gezet, zodat klanten een richtlijn hebben.

Aangezien het per 1 mei mogelijk wordt om met je IP direct over te stappen naar een andere KPN ISP (die GEEN limiet heeft :*) ), lijkt het me een hele domme zet van Planet als zij inderdaad dit jaar nog een harde limiet gaan stellen voor alle abo's, maar zover zie ik het voorlopig echt nog niet komen....

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

KillerBeeForEver schreef op 23 maart 2004 @ 11:13:
[...]

Heb jij een officieel bericht hierover gehoord dan? Tot nu toe niets meer dan geruchten... Ik heb al verschillende Planet 'mollen' op div. forums horen beweren dat zoiets als een datalimiet (voor Comfort en Advanced abo's) niet ter sprake is gekomen, eentje zei zelfs z'n schoen op te vreten ( :P ) als Planet inderdaad een harde limiet gaat hanteren op Comfort en Advanced abo's (met andere woorden: hij had dit dan allang moeten weten). Op dit moment is er een 'zachte' limiet, maar die is er al vanaf het begin, alleen hebben ze dit nu duidelijk op de site gezet, zodat klanten een richtlijn hebben.

Aangezien het per 1 mei mogelijk wordt om met je IP direct over te stappen naar een andere KPN ISP (die GEEN limiet heeft :*) ), lijkt het me een hele domme zet van Planet als zij inderdaad dit jaar nog een harde limiet gaan stellen voor alle abo's, maar zover zie ik het voorlopig echt nog niet komen....
En aangezien het KPN is die het bijhoudt is dit beschikbaar voor alle KPN isp's en ik denk dat als planet het bekend maakt, de andere dit ook zullen doen. Misschien dat een van de andere ISP's het niet ziet zitten en het voor de rest tegenhoudt.
Maar alles is er (technisch gezien) klaar voor.

Verwijderd

Ik denk dat het hele gedoe over de planet FUP overtrokken is. Ik heb nu bijna een jaar ADSL comfort van planet, en heb sinds de ingang daarvan statistieken bijgehouden wat erin kwam en eruit ging (zelf gebouwd dus feilloos werkend).
En hier zijn de statistieken (alles in Gigabytes natuurlijk)
Gemiddeld over een jaar, upload pm: 23, download pm: 35
En hierin zitten uitschietters van tot wel 50gb pm download tussen. En nog nooit heb ik ook meer een enkele opmerking van planet hierover gekregen....

Dat hele FUP gedoe is een stok achter de deur mochten dingen de spuigaten uitlopen. Er staat ook expliciet bij dat het geen limiet is, maar als het gebruik écht leidt tot hinder bij anderen dat ze dan maatregelen kunnen nemen. Maar de infrastructuur bij planet zit wel snor dus het lijkt me sterk dat ze iemand zomaar zouden afsluiten. Die 2% van comfort gebruikers die dat wel doen, ik kan me zo voorstellen dat dat mensen zijn te beroerd om advanced te nemen maar toch doodleuk 100+GB pm trekken en dat consequent blijven doen...tjsa...dan vraag je er ook om vind ik.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:16

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
G1itch schreef op 22 maart 2004 @ 10:34:
In februari zo'n 50 gig down en 40 up, niets over gehoord...
Dat is mooi. Volgens het bekende linkje op planet KAN je een datalimiet hebben van 20Gb bij een basic abo. Vroeg me af wat het nu precies inhoud: wel fair user policy of echt hard 20Gb en niks meer.

Ik denk dat ik ook eens ga mailen waarom er 2 keer andere dingen staan. Ene keer FUP, andere keer 20Gb

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12-2025
Ik zit al 3 jaar bij planet (nooit echte grote problemen gehad) en ik download zeker 150 GB per maand...
Nooit wat van gehoord :)

Verwijderd

150gig p/m??? tsss....aso! ;)

• We Are Borg

We Are Borg

HyperDevil schreef op 23 maart 2004 @ 13:05:
Ik zit al 3 jaar bij planet (nooit echte grote problemen gehad) en ik download zeker 150 GB per maand...
Nooit wat van gehoord :)
Serieus :X? 150Gb is namelijk erg veel en zelfs bij xs4all hebben ze een datalimiet van 150Gb bij de duurste abo vorm

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12-2025
Geen probleem nooit een brief gehad, ik heb ze zelfs een keer gebeld om te vragen of ik een datalimiet had.
En het antwoord was altijd: nee hoor er zit geen datalimiet op omdat u een FUP hebt.. :o :+

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

MeNTaL_TO schreef op 23 maart 2004 @ 12:17:
[...]

En aangezien het KPN is die het bijhoudt is dit beschikbaar voor alle KPN isp's en ik denk dat als planet het bekend maakt, de andere dit ook zullen doen. Misschien dat een van de andere ISP's het niet ziet zitten en het voor de rest tegenhoudt.
Maar alles is er (technisch gezien) klaar voor.
Nogmaals: heb jij hiervan een officieel bericht gehoord van Planet? Ik hoor en lees niets anders dan geruchten en Planet mollen (betrouwbaar!) die deze weer tegenspreken. Als je iets officieels weet of hebt, graag een link naar de bron please ;) .

Enne... als KPN dan alles zo goed bijhoud, waarom kan ik dan nog niet eens fatsoenlijk ergens (op KPN site of Planet site) mijn data verbruik zien? Als ze er zo technisch 'klaar voor zijn', dan had dit toch -neem ik aan- ook wel al verholpen geweest.

[ Voor 17% gewijzigd door KillerBee op 23-03-2004 13:48 ]

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-02 12:59
* Sluuut wou ff reageren :+
Aan de andere kant; zij bieden mij een product (ADSL) en als ik dat maximaal wil gebruiken (= downloaden) moet dat geen punt zijn. Porsche gaat toch ook niet zitten zeiken als jij altijd 280km/h plankt???
Wat nou als jij een kluisje huurt, bij het station. En je bent daar in de buurt met je auto, die parkeer je daar maar ff. Denk je dat dat in 1 kluisje past? Worden alle andere kluisjes daar niet een beetje mee opgefokt?

Wat ik hiermee bedoel te zeggen is dat die vergelijking die jij trekt echt nergens op slaat :P Kopen en huren zijn namelijk 2 nogal verschillende dingen.
Dat ik tegenwoordig meer heb is omdat ik een server draai en dat die ten dienste staat voor andere personen. (nee niet zeuren om access ).
Wat is hiervan de meerwaarde aan dit topic??
Dus ga mij eens uitleggen wat een adsler in hemelsnaam met 200GB aan moet
Wat dacht je van iemand die thuis werkt over VPN, dat kan al gauw 50gb per maand trekken als je de juiste database programma's gerbuikt.
Of, het downloaden van ongecomprimeerde videobestanden waar je aan moet werken voor school met een groep mensen.
Zo zijn er nog wel een paar tientallen voorbeelden te verzinnen.
Tevens was het zo bij Planet dat ze stappen zouden ondernemen wanneer je boven de 60gB zou komen. Deze plannen ijn schijnbaar nooit uitgevoerd want ik heb er nooit wat van gehoord.. De ene maand zit ik op 20gb, de andere maand op 100.. Hangt er maar net vanaf hoeveel leuk nieuw spul uitkomt
Klopt, echter was dit in het verleden zo en bij het geimddelde moet je er dan boven zitten. Of dat nu nog zo is met de huidige snelheden durf ik niet te zeggen, bovendien heb ik geen contact meer zo met die insider ;)
aan de lopende band downloaden van allerlei illegale zooi, waar gewoon auteursrechten mee worden ontdoken, laten we wel zijn, iemand die de FUP aan de lopende band overschrijdt is gewoonweg aan de lopende band bezig met p2p films en muziek te downloaden en te sharen
Waar haal jij deze wijsheid vandaan?? Ben jij god om dit te weten?
Comfort 2048-320 Kbit/s (€ 54,95 p/mnd). Geen downloadlimiet, maar F.U.P. met grens van 20 GB (daarboven € 0,005 per 1 MB)!
Dat is 5euro per 1gb, en dus voor een DVDr 4gb = 20 euro.. Dan kan je em nog beter in de winkel kopen?
Nu is het toch zo dat als ik een ADSL-abbo neem toch naar de specificaties kijk van het product. Dit is toch bij elke aankoop het geval.
Precies, je koopt toch ook geen breedbeeld telivisie die later de breedbeeldbalken weg laat vallen zodat het weer 4:3 word?!
* Sluuut ziet dit als een product wat geleverd word en ineens minder word dan voorheen. Daarvoor heb je het niet aangeschaft!!
Het is dus de vraag of overstappen op een andere aanbieder soelaas gaat bieden of dat zij Planet gaan volgen.
Ik denk dat álle prodivers die via KPN lopen dit binnenkort aan hun klanten moeten gaan vertellen. BBNet of BabyXL, of desnoods (terug)gaan naar kabel zou dan uitkomst bieden. Dan maar 2 maanden zonder internet. Ik zit niet te wachten op een plotselinge verrassing van een rekening van 500 euro als er een ddos virus binnenkomt en gerust een paar weken microsoft gaat dossen. Of als er iemand inhacked op m'n wireless access point .. Of je let zelf niet op. Zulke dingen kunnen gewoon gebeuren. Als ze nou het gemiddelde van een maand nemen en dat over een jaar tijd dan zou ik het wel oke vinden.
...IP direct over te stappen...
Vreemd, ik dacht dat elke ADSL prodiver zijn eigen Ip-range ter ebshcikking had.

Jammer dat het niet mogelijk is om per 50 huizen 2 computer nerds 1gbit te laten nemen en dat in een lekker UTP netwerk onder de grond weg te leggen.
Allemaal FTP's open of op een manier waarop jij het zelf wilt, ongelimiteerd downloaden(leechen) misschien een max. van 10mbit up/down instellen om het netwerk stabiel te houden... Maar helaas, dit zit er niet echt in :P

Ik denk dat ik zelf ook zo rond de 100 ~ 150 gb per maand zit.. Is het mogelijk om in een speedoutch modem te zien hoeveel het daadwerkelijk is?

57696520646974206c65657374206973206e657264

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 15:25

KatirZan

Wandelende orgaanzak

ik heb een datalimiet van 20~30 gb per maand, dit werk ik er makkelijk in een week doorheen, afgelopen maand "maar" 60gb binnen gehaald, wegens backups (niet downloaden)

Hier wordt totaal niet moeilijk over gedaan :)

Wabbawabbawabbawabba

Verwijderd

waarom overstappen ik heb ook ADSL Comfort - en alsik het goed berekend heb vliegt er bijna 600gbit (75gb) verkeer over mijn lijn. :P Das et hoogste zeg gemiddeld 40gb ofzo. Nog nooit klachten of extra rekeningen gehad.

• Aurelium
Ik heb voor februarie nog niks gehoord.... zat toen op zo'n 15 Gb terwijl 10 max is bij mijn lite abo. Voor Maart zit ik nu al weer op 38 GB :{
Majah dat komt omdat ik de nieuwsgroepen enzo een beetje aan het ontdekken ben O-)

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:41
Ik denk dat ik zelf ook zo rond de 100 ~ 150 gb per maand zit.. Is het mogelijk om in een speedoutch modem te zien hoeveel het daadwerkelijk is?
Nee, maar je kan wel het programma DU meter nemen, hiermee kan je de dataverkeer meten. maar ik denk niet dat je aan de 100 tot 150 GB aan dataverkeer zit, dan moet je wel belachelijk veel doenloaden. Mijn verbinding zit vaak al helemaal dicht en ik haal de 80 tot 100 GB in de maand.

Heb trouwens van een bron bij Planet Technologies vernomen dat voorlopig het controleren van de datalimieten niet op de agenda staan.
Comfort 2048-320 Kbit/s (€ 54,95 p/mnd). Geen downloadlimiet, maar F.U.P. met grens van 20 GB (daarboven € 0,005 per 1 MB)!
Ik heb zelf Comfort en nog nooit een rekening gezien, al meer dan twee jaar niet en zit maandelijks makkelijk er ver boven, gemiddeld namelijk 60 GB per maand.

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
De fup houdt eigenlijk in dat ze jouw mogen verplichten een andere aboo te nemen als je er 24/7 een webserver op draait die dag en nacht de max up en down snelheid haalt.

Want dan moet je een soort profi buisness abo nemen.

Maar aangezien wij dat toch niet hebben en niet doen. is dat geen probleem.

En mensen die wel een server draaien hebben ook geen problemen met planet dus dit boeit helemaal niks!

http://axrotterdam.blogspot.nl

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

KillerBeeForEver schreef op 23 maart 2004 @ 13:45:
[...]

Nogmaals: heb jij hiervan een officieel bericht gehoord van Planet? Ik hoor en lees niets anders dan geruchten en Planet mollen (betrouwbaar!) die deze weer tegenspreken. Als je iets officieels weet of hebt, graag een link naar de bron please ;) .

Enne... als KPN dan alles zo goed bijhoud, waarom kan ik dan nog niet eens fatsoenlijk ergens (op KPN site of Planet site) mijn data verbruik zien? Als ze er zo technisch 'klaar voor zijn', dan had dit toch -neem ik aan- ook wel al verholpen geweest.
Ja een vriend van me werkt bij de KPN helpdesk en die kan die gegevens gewoon opvragen. Het bijhouden is wat anders dan het voor de klant zichtbaar maken. Ik neem aan dat Planet moet gaan betalen om die gegevens van KPN te kunnen gebruiken.

• Arie26
cardinal808 schreef op 24 maart 2004 @ 11:19:
[...]

Nee, maar je kan wel het programma DU meter nemen, hiermee kan je de dataverkeer meten. maar ik denk niet dat je aan de 100 tot 150 GB aan dataverkeer zit, dan moet je wel belachelijk veel doenloaden. Mijn verbinding zit vaak al helemaal dicht en ik haal de 80 tot 100 GB in de maand.
Ik gebruik het programma DU-meter ook en ik zit gemiddeld ruim boven de 250 Gb per maand.

Ik zit nu op de 235 Gb in maart en het is pas de 24 maart en ik ben een weekje naar center parcs geweest en toen heeft ie niet aan gestaan.

En gelukkig heb ik nog steeds niks gehoord en ik heb een comfort abbo bij planet.

Teteringen

Verwijderd

Arie26 schreef op 24 maart 2004 @ 13:58:
[...]

Ik gebruik het programma DU-meter ook en ik zit gemiddeld ruim boven de 250 Gb per maand.

Ik zit nu op de 235 Gb in maart en het is pas de 24 maart en ik ben een weekje naar center parcs geweest en toen heeft ie niet aan gestaan.

En gelukkig heb ik nog steeds niks gehoord en ik heb een comfort abbo bij planet.
wat vind je nou zelf van je verbruik dan?

• We Are Borg

We Are Borg

Arie26 schreef op 24 maart 2004 @ 13:58:
[...]

Kijk, en dit soort gebruikers mogen ze van mij graag een rekening na sturen. Niet lullig bedoelt tegenover jou, maar dit is gewoon overmatig gebruik van een ADSL lijn waardoor de kleine gebruikers zich soms wel zorgen maken. Kom jij daar aan met je dik 250Gb per maand.

• Arie26
Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 13:59:
[...]
wat vind je nou zelf van je verbruik dan?
Veel te veel, maar er staan gewoon veel te veel leuke DVD's op die ik nog nie heb en dan krijg je dit >:)
We Are Borg schreef op 24 maart 2004 @ 14:07:
[...]

Kijk, en dit soort gebruikers mogen ze van mij graag een rekening na sturen. Niet lullig bedoelt tegenover jou, maar dit is gewoon overmatig gebruik van een ADSL lijn waardoor de kleine gebruikers zich soms wel zorgen maken. Kom jij daar aan met je dik 250Gb per maand.
Het is zo langzaam aan gegroeit en eigenlijk ben ik al lang van plan te gaan minderen maar het komt er maar nie van.

En ik denk dat er toch voldoende mensen zijn die dit ook halen hoor, althans in mjin vrienden/kennisen kring wel.
WuSSiE schreef op 22 maart 2004 @ 17:30:
in 3 dagen 21 gig down ;x nix gehoord (1 1/2 ewek lateR)
en Wusiie komt op deze manier ook an de 210Gb zo zie je maar weer dat er meerdere zijn :)

[ Voor 21% gewijzigd door Arie26 op 24-03-2004 14:44 . Reden: opmerking erbij ]

Teteringen

• Arie26
**foutje** :+

[ Voor 98% gewijzigd door Arie26 op 24-03-2004 14:43 ]

Teteringen

Verwijderd

zo lang ik niet kan controleren hoeveel ik per maand gebruik, maar ik me niet zo'n zorgen over die "limiet"

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

MeNTaL_TO schreef op 24 maart 2004 @ 13:53:
[...]

Ja een vriend van me werkt bij de KPN helpdesk en die kan die gegevens gewoon opvragen. Het bijhouden is wat anders dan het voor de klant zichtbaar maken. Ik neem aan dat Planet moet gaan betalen om die gegevens van KPN te kunnen gebruiken.
Aha, oke, duidelijk, dan is het dus eigenlijk wel beetje aso van Planet om de lite abo's een harde datalimiet te geven terwijl de klanten niet eens hun verbruik in de gaten kunnen houden op de Planet site, beetje erg vreemd wel...

Jammer genoeg dus niemand hier die evt. licht kan werpen op het 'gerucht' over wat Planet komende zomer voor veranderingen gaat invoeren? Sommigen praten over de maand juni alsof Planet die maand een gemene baby gaat werpen :+ .

• Aurelium
KillerBeeForEver schreef op 24 maart 2004 @ 14:52:
[...]

Aha, oke, duidelijk, dan is het dus eigenlijk wel beetje aso van Planet om de lite abo's een harde datalimiet te geven terwijl de klanten niet eens hun verbruik in de gaten kunnen houden op de Planet site, beetje erg vreemd wel...

Jammer genoeg dus niemand hier die evt. licht kan werpen op het 'gerucht' over wat Planet komende zomer voor veranderingen gaat invoeren? Sommigen praten over de maand juni alsof Planet die maand een gemene baby gaat werpen :+ .
Je bedoelt dat ik voor maand juni ineens een rekening krijg van 200 euro?

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Indirect bedoel ik dat ja, sommigen hier weten al zo zeker dat Planet in juni een harde limiet gaat hanteren, dus als jij heel wat meer dan die 20Gb verbruikt, zul je een fikse rekening tegemoet mogen zien.
Waar ik dus al enkele reacties om vraag: waarom denkt men toch dat Planet dit in juni zal doen? Ik heb niets officieels gelezen of gehoord, Planet mollen spreken het zelfs tegen... Ik bedoel, komt deze maand dan zomaar uit de lucht vallen ofzo? Kan iemand hier eindelijk eens iets concreets over zeggen?

• Arie26
als je zo dit topic een beetje leest lijkt mijn het een beetje uit de lucht gegrepen dat ze straks in eens een keiharde limiet gaan stellen hoor.

En als ze het toch doen verwacht ik niet dat je spontaan een rekening op je deur mat krijgt á 200 euro, maar eerste een waarschuwing dat je je download gebruik moet aanpassen ofzo.

ach ja, we wachten maar af ;)

Teteringen

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Tuurlijk hoop ik dit ook absoluut niet, maar mijn nieuwsgierigheid is door meerdere reacties wel gewekt (jammer dat nou juist die niet -meer- reageren... :O ).
Voor de lite abo's geldt al een harde limiet, elke Gb dat je hier boven zit, betaal je € 5,-- p/Gb. Als ik sommigen moet geloven, gebeurt dit dus in juni ook met de Comfort en Advanced abo's :? .

Verwijderd

KillerBeeForEver schreef op 25 maart 2004 @ 15:36:
Tuurlijk hoop ik dit ook absoluut niet, maar mijn nieuwsgierigheid is door meerdere reacties wel gewekt (jammer dat nou juist die niet -meer- reageren... :O ).
Voor de lite abo's geldt al een harde limiet, elke Gb dat je hier boven zit, betaal je € 5,-- p/Gb. Als ik sommigen moet geloven, gebeurt dit dus in juni ook met de Comfort en Advanced abo's :? .
tuurlijk niet, KPN is juist van plan abo's weg te kapen bij BBNed. Om dan de KPN abo's aan restricties te gaan stellen qua dataverkeer zou dan wel een hele domme zet zijn. Dus ga er maar rustig vanuit dat dit niet zal gebeuren.

Verwijderd

So far zit ik tegen de 150gig per maand aan (soms zelfs erover), en nog nooit bericht gehad van planet, maar als de dus in juni idd zoiets in zou gaan heb ik een probleem. :P Ik ga er iig zolang ik van planet niets gehoord heb niet vanuit dat dit gaat gebeuren omdat je niet zomaar eenzijdig de contractvoorwaarde kunnen wijzigen. Het kan hooguit bij de volgende verlenging ingevormd worden lijkt me.... maar dat vind ik dus duidelijk niet ok, en het probleem is dat me ouders nogal gehecht zijn aan hun email adressen, die dus veranderd zouden worden als je naar BBnet gaat...

• Aurelium
noujah, zolang ze me maar eerst even waarschuwen voordat ze ook echt geld gaan rekenen vind ik het best. Kan ik tenminste optijd mijn abo opzeggen :P
gaan ze wel plotseling rekenen dan kan ik mijn spaarvarken alsvast gaan slachten ;(

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 12:34
ik ben weg bij planet als ze er een hard limiet van maken , dan heb ik een goed argument tegen mn pa , de rekening zal ie niet liev vinden. En planet is zoiezo traag, ik haal 10% minder down als een vriend die ~50m verderop woont met xs4all

LinkedIn
BlackIntel

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

ThaKiller schreef op 26 maart 2004 @ 21:45:
ik ben weg bij planet als ze er een hard limiet van maken , dan heb ik een goed argument tegen mn pa , de rekening zal ie niet liev vinden. En planet is zoiezo traag, ik haal 10% minder down als een vriend die ~50m verderop woont met xs4all
Die 10% hoeft niet perse van de provider te wezen. Ook interne/externe bekabeling telt ook mee.

• Mr.Vulcano
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:10
De feiten:

ADSL Economy: €26,95 - 384/128kbit/s - DL 2 GB (€0,50 per 100MB extra*)

ADSL Standard: €34,90 - 1024/320kbit/s - DL 10 GB (€0,50 per 100MB extra*)

ADSL Comfort: €54,95 - 2048/320kbit/s - FUP 20 GB**

ADSL Advanced: €79,95 - 4096/640kbit/s - FUP 80 GB**

* Datalimiet (bij Planet hetzelfde als Downloadlimiet). Op dit moment is het niet mogelijk om je dataverkeer te controleren op de Planet site, daarom geldt er nog geen datalimiet. Indien de datalimiet actief wordt, zal de gebruiker de eerste twee maanden kosteloos over de datalimiet kunnen gaan. De volgende maanden zal pas de extra data in rekening worden gebracht.

** Fair Use Policy. Om voor de gebruiker enigzins duidelijk te maken hoeveel datavekeer in ieder geval fair is volgens de FUP, worden er twee indicaties gegeven. Deze indicatie is geen datalimiet, dus je kunt ook geen grens overschrijden. De provider heeft wel de mogelijkheid om een gebruiker op de vingers te tikken, indien bijvoorbeeld andere gebruikers op de wijkcentrale last hebben van jou excessief gebruik van je ADSL verbinding. Zover bekend heeft nog geen enkele gebruiker een waarschuwing gekregen, terwijl diverse gebruikers maanden achter elkaar meer dan 100 GB dataverkeer hebben veroorzaakt. (De mensen die meer dan 100GB downloaden die geilen volgens mij op het zoveel mogelijk downloaden, want het kan volgens mij niet allemaal nuttig en legaal materiaal zijn).
Verder is er geen enkele aanwijzing dat de FUP wordt omgezet in een DL. Dit zal Planet naar mijn mening ook niet doen, want dat is een geldige reden om je abo op te zeggen. En de meeste gebruikers die dan opzeggen, zeggen waarschijnlijk niet eens op vanwege de downloadlimiet.

Geen dank voor het scheppen van duidelijkheid :).

• nero355
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Mr.Vulcano schreef op 29 maart 2004 @ 16:08:
De feiten:

ADSL Economy: €26,95 - 384/128kbit/s - DL 2 GB (€0,50 per 100MB extra*)

ADSL Standard: €34,90 - 1024/320kbit/s - DL 10 GB (€0,50 per 100MB extra*)

ADSL Comfort: €54,95 - 2048/320kbit/s - FUP 20 GB**

ADSL Advanced: €79,95 - 4096/640kbit/s - FUP 80 GB**

* Datalimiet (bij Planet hetzelfde als Downloadlimiet). Op dit moment is het niet mogelijk om je dataverkeer te controleren op de Planet site, daarom geldt er nog geen datalimiet. Indien de datalimiet actief wordt, zal de gebruiker de eerste twee maanden kosteloos over de datalimiet kunnen gaan. De volgende maanden zal pas de extra data in rekening worden gebracht.

** Fair Use Policy. Om voor de gebruiker enigzins duidelijk te maken hoeveel datavekeer in ieder geval fair is volgens de FUP, worden er twee indicaties gegeven. Deze indicatie is geen datalimiet, dus je kunt ook geen grens overschrijden. De provider heeft wel de mogelijkheid om een gebruiker op de vingers te tikken, indien bijvoorbeeld andere gebruikers op de wijkcentrale last hebben van jou excessief gebruik van je ADSL verbinding. Zover bekend heeft nog geen enkele gebruiker een waarschuwing gekregen, terwijl diverse gebruikers maanden achter elkaar meer dan 100 GB dataverkeer hebben veroorzaakt. (De mensen die meer dan 100GB downloaden die geilen volgens mij op het zoveel mogelijk downloaden, want het kan volgens mij niet allemaal nuttig en legaal materiaal zijn).
Verder is er geen enkele aanwijzing dat de FUP wordt omgezet in een DL. Dit zal Planet naar mijn mening ook niet doen, want dat is een geldige reden om je abo op te zeggen. En de meeste gebruikers die dan opzeggen, zeggen waarschijnlijk niet eens op vanwege de downloadlimiet.

Als je het zo stelt is dit echt een strak plan ja wat mij betreft maar hoe weet je zo zeker dat het zo zal zijn vraag ik me af dan :?

* nero355 heeft dit Topic niet gevolgd en heeft 2 Mbps / 320 kbps abbo van Planet ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Mr.Vulcano schreef op 29 maart 2004 @ 16:08:
De feiten:

...bladiebladiebla...

Nee, dit was echt niemand nog bekend (zie openingspost) |:( :Z . Ook in de rest van dit draadje zijn de Algemene Voorwaarden weleens voorbij gekomen... maar euh, geen dank voor het scheppen van duidelijkheid hoor, graag gedaan! _/-\o_ ;)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik denk dat ik zo'n 50 a 60 gig in de maand download, maar ik upload toch zeker wel 100 gig of meer

gelukkig heb ik ook nog nooit iets van planet gehoord, ik heb trouwens adsl comfort met een fair use policy

wel heb ik altijd DU meter draaien om het een beetje in de gaten te kunnen houden, voor echt goed downloaden ga ik toch liever naar een lan-party toe, dan haal je teminste mooie snelheden (10mb/s) :)

• Cai
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:39

Cai

ThaKiller schreef op 26 maart 2004 @ 21:45:
|:( , waarom denk je dat ze traag zijn, omdat iedereen zich netjes aan de FUP houden waar planet coulant mee omspringt.

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:36

Xtremelead