Ik baal best van dit bericht. Ik ben net een maand online bij Planet (december opgeleverd). Ik heb dus voor Planet gekozen omdat het hier op Tweakers gonste van de goeie berichten over de provider en de datalimieten waarover iedereen zat
te lullen.
Kijk bij het verhaal over XS4ALL heb ik ook een poosje stilgestaan maar dit was toch snel bijna 10 euro per maand extra. Terwijl XS4ALL ook een hele tijd maximums heeft gesteld op het dataverkeer. Dus de mensen van XS4ALL krijgen naar alle waarschijnlijk hiermee ook te maken omdat XS4ALL net als Planet een gewone KPN dochtermaatschappij is.
Ik vind het helemaal te gek, dat er een tijdlang terug op de planet pagina heeft gestaan dat Planet ''Geen datalimiet'' heeft. Dus de algemene voorwaarden waar beide partijen zich dienen aan te houden worden dus ook steeds door hen veranderd.
Nu ben ik niet zo'n echte leecher >> 50 GB, maar ik hou het nog maandelijks op 30 tot 40 GB. Hopelijk zal het dus geen vaart lopen.
Maar ik ben er dus volledig niet gerust op wat ze nu gaan doen. Vooral nadat ik op de site: internetten.nl beland ben.
Daar durven ze te schrijven:
http://secure.bencom.nl/a...net/BENCOMMAIL.ASP?ID=162
Speciale AANBIEDING tot 1 maart 2004: Bestel nu en ontvang een gratis Ethernetmodem t.w.v. € 69,- (of € 69,- retour) en gratis SpamFilter.
Planet ADSL kan geleverd worden met 4 verschillende snelheden:
Economy 384-128 Kbit/s (€ 26,95 p/mnd). Downloadlimiet 2 GB p/mnd (daarboven €0,005 per 1 MB)
Standard 1024-320 Kbit/s (€ 34,90 p/mnd). Downloadlimiet 10x verruimd!! nu: 10 GB p/mnd (daarboven € 0,005 per 1 MB)
Comfort 2048-320 Kbit/s (€ 54,95 p/mnd). Geen downloadlimiet, maar F.U.P. met grens van 20 GB (daarboven € 0,005 per 1 MB)!
Advanced 4096-640 Kbit/s (€ 79,95 p/mnd). Geen downloadlimiet, maar F.U.P. met grens van 80 GB (daarboven € 0,005 per 1 MB)!
Moeten we binnenkort nu ook betalen voor elke MB die eroverheen gaat
Die FUP gaat nu best wel lijken op een limiet.
Ik heb bij Planet hier nog niets over gelezen. Maar ja, ze passen die sites toch naar eigen believen aan.
Wat moet ik hier toch van denken
Kweet niet hoor, ben te spreken over de kwaliteit van het product maar dit soort acties achter de rug om ......