[Ervaringen] Demon DSL Express #9

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.464 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 23:28:
de ping tijden zijn eindelijk weer "normaal" rond de 29 ms, nu nog wachten op nieuws over de upgrades :9~
Idd. Khoop dat we lekker snel geupgrade worden, ons geduld mag wel eens beloond worden :D. Ping is gelukkig weer normaal... maar wat nu het probleem was, ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Tutti-frutti schreef op 02 februari 2004 @ 23:31:
[...]

Idd. Khoop dat we lekker snel geupgrade worden, ons geduld mag wel eens beloond worden :D. Ping is gelukkig weer normaal... maar wat nu het probleem was, ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.
Ping is rond de 16 ms naar Tnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chutney schreef op 02 februari 2004 @ 23:32:
[...]

Ping is rond de 16 ms naar Tnet
de ping hier is altijd rond de 29 geweest vanaf het begin al weet ook niet waarom zo hoog :? telefoonkabels zijn totaal 10cm dus daar ligt het vast niet aan ;)
zal wel slechte kwaliteit koper zijn naar mij huis want de centrale is z'n 100m verderop, maar goed internet doet het prima, downloaden ook, en zo heel af en toe eens een game online gaat ook nog wel redelijk (nfsu niet altijd even goed maar dat ligt aan de servers volgens mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:14
Als je al op bbned-demon-10k-01-vrf-02.router.nl.demon.net zit, betekent dat dat je hele centrale al geupgrade is? (ik ben trouwens nieuw abbonee, heb sinds 2 dagen demon internet) Of kan het zijn dat nieuwe abbo's automatisch op de nieuwe routers geplaatst worden, maar de centrale nog wel omgezet moet worden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 14:11
ZO he, dat is hoog.

Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=5ms TTL=246
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=9ms TTL=246
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=6ms TTL=246

met chello classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voil schreef op 02 februari 2004 @ 23:43:
ZO he, dat is hoog.

met chello classic
Totdat je buurman ook wat ga downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:43
Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 23:46:
[...]
Totdat je buurman ook wat ga downloaden.
Ik had hiervoor Chello en had een ping van 15ms naar T.net, maar was erg vaak niet eens in staat te pingen ;) Om het nog maar niet over de pings naar de VS te hebben 350+.

Maar daar gaat het hier niet om. Zit zelf ook via BBned aangesloten en heb ook een ping tussen de 25 en 30ms naar T.net. De meeste mensen die aangesloten zijn via BabyXL hebben een beduidend lagere ping van rond de 15ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:43
-

[ Voor 100% gewijzigd door waslijn op 02-02-2004 23:54 . Reden: Foutje bedankt. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dEATHfLOWEr schreef op 02 februari 2004 @ 23:01:
Dammed, sinds 20 januari eindelijk na 2 maanden sinds m'n aanvraag m'n verbinding. Heerlijk snel (DSL Express 8192/1024) en dan komen er werkzaamheden op de 26ste. Uit met de pret. Nu (2 feb '04) nog steeds geen internet. Demon zegt dat "het probleem ligt bij het overzetten van de profielen van de oude naar de nieuw servers". Hierdoor krijg ik dus geen IP adres meer. Beter gezegt. Ik heb wel line sync, m'n modem verzend pakketjes maar krijgt niets terug. Lekker allemaal. Daar betaal je ruim 2 euro per dag voor ! Ik ben over gestapt van Chello en hoopte daarmee van de nachtmerrie verlost te zijn. Maar hij gaat gewoon door ! En ik hang dus elke dag aan de (gelukkig gratis) helpdesk! Maar de oplossing duurt mij toch wel te lang.
Herkenbaar, roboxman en ik (en tal van anderen waarschijnlijk) hebben daar ook last van. Ik heb gisteren weer met iemand van de helpdesk gesproken en ze *hopen* dat het deze week wordt opgelost. Dikke kans dat je dus 2 weken zonder verbinding zit...

Overigens vertelde hij ook dat er een soort automatische herfacturering plaats gaat vinden op basis van de downtime die je hebt gehad. Dat moeten we maar eens in de gaten gaan houden dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunk
  • Laatst online: 11-08 18:52
Ik zit nog steeds op dat vage bbeyond.nl netwerk.
Waarmee ik maximaal 52kb/s download, maar wel al rond de 90-95 kan uploaden.

Lijn van Demon is nog niet opgeleverd, maar morgen zijn die 'binnen 3 weken' voorbij...ik wil ook van m'n 8mbit gebruik kunnen maken ffs! hehe. wacht al te lang.. 2 maanden zonder internet :o

Gaan ze wel is over die 3 weken heen en zo ja hoe lang zou 't nog kunnen duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft al iemand iets vernomen van de geplande upgrade voor 'oude' gebruikers (dus van voor sep. '03) op het BBNed netwerk?
Volgens de planning worden we tussen 1 feb en 31 mrt geupgrade naar de huidige pakketsnelheden....
Ik woon zelf in midden limburg... heb nog niets vernomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Binnen een aantal weken kan ik via Demon online. Kan ik het bijgeleverde modem (Zyxel) gebruiken om een draadloos netwerk met internetverbinding te maken? Zo ja, op welke manier zodat ik mijn desktop en laptop beiden kan gebruiken. Wie heeft hier ervaring mee?

Alvast bedankt voor de reacties.

Cy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 10:21:
Hallo,

Binnen een aantal weken kan ik via Demon online. Kan ik het bijgeleverde modem (Zyxel) gebruiken om een draadloos netwerk met internetverbinding te maken? Zo ja, op welke manier zodat ik mijn desktop en laptop beiden kan gebruiken. Wie heeft hier ervaring mee?

Cy
Ik heb verschillende mensen geholpen met het opzetten van hun wireless verbinding via de Zyxel.
Ze hadden of een Draytek Vigor WE of een Apple Airport, Apple Airport Extreme.
Je sluit de router aan op de Zyxel, start een webbrowser op, komt op de mac registratie pagina van Demon, die ziet het mac adres van de router, klikt op ok.
En dat was het, werkte meteen.
Succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 07:13:
[...]

Herkenbaar, roboxman en ik (en tal van anderen waarschijnlijk) hebben daar ook last van. Ik heb gisteren weer met iemand van de helpdesk gesproken en ze *hopen* dat het deze week wordt opgelost. Dikke kans dat je dus 2 weken zonder verbinding zit...

Overigens vertelde hij ook dat er een soort automatische herfacturering plaats gaat vinden op basis van de downtime die je hebt gehad. Dat moeten we maar eens in de gaten gaan houden dan...
Ik hoor ook tot de gelukkigen.
Ik heb inmiddels al 4 data gehoord waarop het verholpen zou zijn: Vorige week maandag, vorige week woensdag, vorige week vrijdag en gisteren. Inmiddels echter nog steeds geen verbinding. Ik heb het idee dat we gewoon aan het lijntje gehouden worden. (O nee, juist niet :P) Ik heb inmiddels alle spullen 2 weken klaar liggen voor gebruik, maar het werkt dus nog steeds niet.

Heb ze ook al gemaild dat ik niet van plan ben te betalen over deze periode, zou toch al te zot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schiffeb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-08 23:38
Beste helpdesk,

Is er al bekend wanneer BBNED welke centrales gaat upgraden? Ivm eventuele downtime is het wel handig om te weten wat de planning is.

Met vriendelijke groet,

net ff aan demon support gemailt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 04:00
Volgens mij doet de POP3 server het nu helemaal niet meer? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
eX0duS schreef op 03 februari 2004 @ 11:08:
Volgens mij doet de POP3 server het nu helemaal niet meer? :?
Geen probleem hier
telnet pop3.demon.nl 110
+OK ready

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
voil schreef op 02 februari 2004 @ 23:43:
ZO he, dat is hoog.

met chello classic
Daar kan ik hier toch echt alleen maar van dromen, en de meeste chello gebruikers met mij...

Maar ik heb Demon zondag gemailed, tot nu toe nog geen antwoord gekregen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:44

Wildfire

Joy to the world!

Die site is al sinds gisteren (of misschien zelfs wel eerder) down. Van welke user was deze site ook alweer?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irongangster
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-07-2021
Hmmz, heb 23-1-2004 aan vraag ingedient voor 8mbit versie:

02-02-2004 Geaccepteerd. Het technisch onderzoek is uitgevoerd en DSL is mogelijk op uw adres. De lijn zal naar verwachting binnen drie weken worden opgeleverd. Indien u een modem besteld heeft zal dit voor de oplevering naar u worden toegestuurd.

binnen 3 wkene zou ik online moeten zijn, de man aan de helpdesk zei dat het minstens 6 weken in totaal zou duren. Als het klopt wat daar staat dan is dat wat eerder :P
Heb nog tot mei wanadoo omfg :) ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
schiffeb schreef op 03 februari 2004 @ 10:56:
Beste helpdesk,

Is er al bekend wanneer BBNED welke centrales gaat upgraden? Ivm eventuele downtime is het wel handig om te weten wat de planning is.

Met vriendelijke groet,

net ff aan demon support gemailt.
Demon kennende zul je een emailtje krijgen op je postmaster adres als dat nodig mocht zijn ivm onderhoud/upgrades ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Laatst online: 11-09 08:26

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 10:21:
Hallo,

Cy
Ter aanvulling op het antwoord van Dolby.
Als ik je goed begrijp wil je een laptop en een desktop beide tegelijk aansluiten.
Daarvoor heb je een router nodig, om beide tegelijk op internet te krijgen.
Je kunt daarvoor je Zyxel modem omzetten van Bridge naar Router modus.
Als je beide pc's draadloos wilt aansluiten, kun je volstaan met een AccessPoint,
en 2 draadloze netwerkkaarten, eentje voor je pc, eentje voor je laptop.
Als je de desktop een vaste aansluiting wil geven heb je ook nog een switch nodig,
gezien de ene uitgang op je modem al wordt gebruikt voor het AccessPoint.
Wat in dat geval ook mogelijk is, een router met ingebouwde accesspoint en ingebouwde switch nemen.
Dan heb je geen swich en geen Accesspoint nodig, en kan je het modem op bridge modus laten staan.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb twee kleine vraagjes.

Ik ben van plan de 2 - 8 mbit van Demon te gaan nemen, maar gezien het feit dat ik nu via Hetnet met een adsl abo zit, moet die eerst weg (uiteraard).

Mijn vraag (1e) is: ik hoorde iets over dat de lijn eerst "leeg" moest zijn voor er een nieuwe adsl lijn op kan, hoe lang duurt zoiets?

mijn tweede vraag is: hoe lang van te voren moet je ongeveer bij Demon een abo bestellen. van hetnet ben ik in April eindelijk af, maar dan moet eigenlijk zo goed als direkt een nieuwe adsl lijn zijn aangetreden...

Iemand die me kan helpen?

Alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 15:17:
ik heb twee kleine vraagjes.

Ik ben van plan de 2 - 8 mbit van Demon te gaan nemen, maar gezien het feit dat ik nu via Hetnet met een adsl abo zit, moet die eerst weg (uiteraard).

Mijn vraag (1e) is: ik hoorde iets over dat de lijn eerst "leeg" moest zijn voor er een nieuwe adsl lijn op kan, hoe lang duurt zoiets?

mijn tweede vraag is: hoe lang van te voren moet je ongeveer bij Demon een abo bestellen. van hetnet ben ik in April eindelijk af, maar dan moet eigenlijk zo goed als direkt een nieuwe adsl lijn zijn aangetreden...

Iemand die me kan helpen?

Alvast bedankt _/-\o_
Blijft een kwestie van geluk hebben.
Zelf heb ik het zo krap mogelijk aangevraagd en ben precies 9 dagen zonder adsl geweesd.

Gaat als volgt, je zegt je abbo op bij HetNet, kan alleen op papier,
bij voorkeur per fax, waarna je even belt of hij is aangekomen en geaccepteerd.
Daarna moet eerste je lopende maand volgemaakt worden,
daarna gaat je opzeg termijn van 1 maand in.
Als je bijvoorbeeld de 18e je abbonnement bent begonnen,
ben je pas 18 maart van HetNet af.
Tenminste, ik ga er vanuit dat je al langer dan 1 jaar lid bent.
Zo niet, zit je zowiso dat ene jaar aan HetNet vast.
Daarna wacht je een brief van KPN af,
daarin wordt je officiele afsluit datum van KPN-Adsl genoemd.
Dat hoeft dus niet exact overeen te komen met 18 maart,
in mijn geval was die KPN datum 3 dagen later dan mijn provider datum,
heb dus 3 dagen gratis internet gehad, gezien alles bleef werken TOT
mijn KPN afsluitdatum.
Precies 1 week voordat je afgesloten gaat worden door KPN,
kun je de avond daarvoor Demon aanvragen.
Voor de zekerheid kun je een paar dagen speling nemen,
dus ietsje later aanvragen, maar in principe 10 maart 's avonds rond 21:00,
of 11 maart 's ochtends voor 8 uur.
Op de dag dat je afgesloten gaat worden door KPN, ga je kijken naar je modem.
Zodra je Line Sync uitgaat, heeft KPN je verbinding verbroken.
Als je ledje aanblijft, blijven bellen met je provider dat je internet het perfect doet :D (en dat je afgesloten zou worden).
Als je niet op tijd afgesloten wordt, zal je aanvraag de volgende dag door Demon geannuleerd worden,
met als reden "KPN nog op lijn aanwezig".
Daarna moet je opnieuw aanvragen, en dus weer opnieuw een week afkoelperiode afwachten voor ze bij Demon weer iets gaan doen.
Daarna krijg je de verschillende stadia, die in de openingspost genoemd worden,
en kan je alvast je oude KPN modem instellen op Demon-modus.
Daarna kan je aan je line sync zien of je al Demon adsl signaal hebt gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, hartelijk bedankt voor de hulp. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Ik had aparte topic geopend maar moest effe hier posten dus doe ik hierbij..

Ik ging mijn oude facturen door te nemen en zag dat door demon kost voor modem afgeschreven was van mijn bankrekening. In eerste instantie klinkt niks abnormaals.

Mijn aanvraag was ingediend in 17-06-2003 voor 1028/512 abo voor 55 euro. Maar alleen dacht ik dat er een speciale actie was en modem gratis+aansluit gratis was.

Dus ik bel Demon effe op om te vragen en ze zeggen dat aanbieding pas vanaf juli ingegaan is.... kan dit kloppen? En mijn lijn was pas 03-07-2003 opgeleverd dus liep mijn contract dan niet vanaf Juli ipv Juni?

BVD

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

DJkim schreef op 03 februari 2004 @ 16:05:
Ik had aparte topic geopend maar moest effe hier posten dus doe ik hierbij..

Ik ging mijn oude facturen door te nemen en zag dat door demon kost voor modem afgeschreven was van mijn bankrekening. In eerste instantie klinkt niks abnormaals.

Mijn aanvraag was ingediend in 17-06-2003 voor 1028/512 abo voor 55 euro. Maar alleen dacht ik dat er een speciale actie was en modem gratis+aansluit gratis was.

Dus ik bel Demon effe op om te vragen en ze zeggen dat aanbieding pas vanaf juli ingegaan is.... kan dit kloppen? En mijn lijn was pas 03-07-2003 opgeleverd dus liep mijn contract dan niet vanaf Juli ipv Juni?

BVD
Nee.. gewoon simpel, je vraagt 17 juni aan, en daar horen de prijzen en tarieven bij die op die datum golden.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Wildfire schreef op 03 februari 2004 @ 13:26:

[...]

Die site is al sinds gisteren (of misschien zelfs wel eerder) down. Van welke user was deze site ook alweer?
Aha, Wokschotel heeft me zojuist even gemailed over http://tilbo.demon.nl --
De site tilbo.demon.nl is van mij, maar die ligt even plat tot vanavond.
Vanwege een gedwongen vakantie van 2 weken kan ik ff niet in het
Demon-topic reageren, zou jij het er even bij kunnen zetten? Alvast
bedankt!

Ciao,
Remco/Wokschotel
Dus bij deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Tutti-frutti schreef op 03 februari 2004 @ 16:14:
[...]

Nee.. gewoon simpel, je vraagt 17 juni aan, en daar horen de prijzen en tarieven bij die op die datum golden.
Je begrijpt mij verkeerd. Ik bedoel toen ik aanmeldde voor demon abo dacht ik dat actie al was gestart... alleen ik kan me niet meer goed herinneren. Dus is er iemand die wel weet of wanneer destijds gratis modem aktie van start is gegaan?

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cjdijk schreef op 03 februari 2004 @ 14:50:
[...]

Wat in dat geval ook mogelijk is, een router met ingebouwde accesspoint en ingebouwde switch nemen.
Dan heb je geen swich en geen Accesspoint nodig, en kan je het modem op bridge modus laten staan.
Dat moet ik dus hebben. Ik wil namelijk op mijn pc (die op zolder staat) en mijn laptop een internet aansluiting hebben. Maar ik wil mijn pc niet aanzetten voordat ik mijn laptop kan gebruiken, ze moeten dus los van elkaar op het internet kunnen.

Moet ik nog ergens rekening mee houden wanneer ik de router (met ingebouwde switch en accespoint) aanschaf? Zijn er geen verschillende standaarden qua aansluiting (usb/utp)? Ik weet dus dat de Zyxel een ehternet modem is, maar weet niet welke aansluiting hier bij hoort :o

Alvast bedankt voor je antwoord.

Cy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueAce
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-01-2021
Sorry als dit al hier genoemd is maar iemand enig idee hoelang de downtime nog gaat duren?

Ik zit namelijk al sinds vorige week maandag zonder internet thuis. Na het bellen van de helpdesk (anderhalf uur gewacht, maarja, gratis ;) ) vertelde ze me dat hij vrijdag weer up zou zijn. Nou niet dus.

Mooie abbo dat Demon maar dit is een beetje een domper op mijn 1 maand oude verbinding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 16:48:
[...]

Moet ik nog ergens rekening mee houden wanneer ik de router (met ingebouwde switch en accespoint) aanschaf? Zijn er geen verschillende standaarden qua aansluiting (usb/utp)? Ik weet dus dat de Zyxel een ehternet modem is, maar weet niet welke aansluiting hier bij hoort :o

Cy
Kijk eens wat er op GoT is -=: Het grote Wireless Topic (Deel II) :=- :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 16:48:
[...]

Dat moet ik dus hebben. Ik wil namelijk op mijn pc (die op zolder staat) en mijn laptop een internet aansluiting hebben. Maar ik wil mijn pc niet aanzetten voordat ik mijn laptop kan gebruiken, ze moeten dus los van elkaar op het internet kunnen.

Cy
Demon levert (gelukkig) alleen een ethernet modem, keuze genoeg dus kwa routers.
Je moet dus een router met een ethernet ingang nemen, niet met een usb ingang.
Vrijwel alle routers hebben een 4 poorts switch, dus 4 ethernet UITgangen,
maar dat heeft dus niets met die INgang te maken.
Je hoeft inderdaad geen pc aan te laten staan,
de internet verbinding is gewoon on-line VOORDAT je 1 van je pc's aanzet.
Scheelt je erg veel in de stroomkosten, zo'n router verbruikt maar weinig.

Mijn voorkeur gaat uit naar een Draytek router.
Zelf heb ik een 2200E (zonder ingebouwd modem, zonder ingebouwd accespoint).
In jouw geval kun je een 2200WE nemen (zonder ingebouwd modem, met ingebouwd AccessPoint).
Overgens is het niet verstandig deze te nemen met een 8192/1024 abbo,
gezien de 2200 serie maximaal 6 MegaBit aankan.
Zelf heb ik het 2048/1024 abbo genomen.

Je zou dan de 2600WE kunnen nemen, maar daar zit wel een adsl modem ingebouwd.
Dat vind ik zelf niet zo handig gezien je dan vastzit aan adsl,
en je dus in principe niet kan switchen naar een andere breedbandvorm,
zoals bijvoorbeeld internet via de kabel of internet via het electriciteitsnet.
Wel heb je als voordeel dat de upload van deze Dratek 1024 aankan,
dat is dus meer dan de 896 KiloBits die het Zyxel modem van Demon aankan.
De download loopt in beide gevallen tot 8192 KiloBits.

[ Voor 6% gewijzigd door cjdijk op 03-02-2004 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboxman
  • Laatst online: 23-06-2004
BlueAce schreef op 03 februari 2004 @ 16:58:
Sorry als dit al hier genoemd is maar iemand enig idee hoelang de downtime nog gaat duren?

Ik zit namelijk al sinds vorige week maandag zonder internet thuis. Na het bellen van de helpdesk (anderhalf uur gewacht, maarja, gratis ;) ) vertelde ze me dat hij vrijdag weer up zou zijn. Nou niet dus.

Mooie abbo dat Demon maar dit is een beetje een domper op mijn 1 maand oude verbinding...
Het zou deze week opgelost moeten zijn, maar ja ze zeggen al vanaf de 26e vanalles. Het blijft afwachten.

Als je contact hebt gehad met Demon dan heb je waarchijnlijk een ticketnummer ontvangen. Wanneer dit bekend is houden ze rekening met de facturatie. Ik ben overigens 20 januari opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ino Dekker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:31

Ino Dekker

Mr. Guide

BlueAce schreef op 03 februari 2004 @ 16:58:

Gisteravond contact gehad met de helpdesk, maar ze doen helemaal geen beloftes meer over wanneer het weer zou moeten werken.
BBnet heeft vorige week maandag gezegd dat het dinsdag weer zou werken, dinsdag dat het woensdag weer zou werken, woensdag dat het vrijdag weer zou werken en vrijdag dat het maandag weer zou werken.
Bij wijze van uitzondering zullen ze de facturering aanpassen van de gedupeerden. Dit wordt normaal niet gedaan omdat ze zelf ook geen geld ontvangen van BBnet. Aldus de helpdesk medewerker.

Het is dus gewoon een kwestie van afwachten.
Ook ik ben pas sinds kort lid, dus mijn eerste indruk van BBnet is niet al te best... (Demon doet het prima m.i.)

- New DIY Speakers: Speakerworld Scirocco Center & .5 Surrounds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dolby & cjdijk _/-\o_ , bedankt voor de info. Ben geholpen en hopelijk over een week of drie online.

Groeten,

Cy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
idekker schreef op 04 februari 2004 @ 08:32:
[...]

Gisteravond contact gehad met de helpdesk, maar ze doen helemaal geen beloftes meer over wanneer het weer zou moeten werken.
BBnet heeft vorige week maandag gezegd dat het dinsdag weer zou werken, dinsdag dat het woensdag weer zou werken, woensdag dat het vrijdag weer zou werken en vrijdag dat het maandag weer zou werken.
Bij wijze van uitzondering zullen ze de facturering aanpassen van de gedupeerden. Dit wordt normaal niet gedaan omdat ze zelf ook geen geld ontvangen van BBnet. Aldus de helpdesk medewerker.

Het is dus gewoon een kwestie van afwachten.
Ook ik ben pas sinds kort lid, dus mijn eerste indruk van BBnet is niet al te best... (Demon doet het prima m.i.)
Wat is dit nou voor een onzin, ze leveren niet en jij moet wel betalen? Dat zij geen geld van BBNed ontvangen is hun probleem, niet dat van jou. Dat ze het in dit geval sowieso doen is mooi, maar dit zouden niet bij mij moeten flikken eerlijk gezegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

neographikal schreef op 04 februari 2004 @ 09:56:
[...]

Wat is dit nou voor een onzin, ze leveren niet en jij moet wel betalen? Dat zij geen geld van BBNed ontvangen is hun probleem, niet dat van jou. Dat ze het in dit geval sowieso doen is mooi, maar dit zouden niet bij mij moeten flikken eerlijk gezegd...
Volgens mij schrijft hij dat Demon het abbo geld uit eigen zak terugbetaalt,
ondanks dat eigenlijk BBNed zou moeten terugbetalen,
gezien Demon wel aan BBNed moet betalen voor iets wat niet werkt.
Klasse dus dat Demon netjes (zoals het hoort) abbo geld terug betaalt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
cjdijk schreef op 04 februari 2004 @ 10:03:
[...]

Volgens mij schrijft hij dat Demon het abbo geld uit eigen zak terugbetaalt,
ondanks dat eigenlijk BBNed zou moeten terugbetalen,
gezien Demon wel aan BBNed moet betalen voor iets wat niet werkt.
Klasse dus dat Demon netjes (zoals het hoort) abbo geld terug betaalt. _/-\o_
Er staat ook bij dat het bij wijze van uitzondering is. Wat een BS. Dat hun een probleem hebben met een leverancier is niet van toepassing op de klanten. Mooi dat het in dit geval gebeurd, maar het is niet meer dan normaal.

Als ze voor het kantongerecht zou slepen dan win je het hoor, ze leveren immers niet waar je voor hebt betaald.

Demon heeft trouwens nog steeds niet gereageerd op mn email van zondag....

[ Voor 6% gewijzigd door neographikal op 04-02-2004 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboxman
neographikal schreef op 04 februari 2004 @ 10:12:
[...]

Er staat ook bij dat het bij wijze van uitzondering is. Wat een BS. Dat hun een probleem hebben met een leverancier is niet van toepassing op de klanten. Mooi dat het in dit geval gebeurd, maar het is niet meer dan normaal.

Als ze voor het kantongerecht zou slepen dan win je het hoor, ze leveren immers niet waar je voor hebt betaald.

Demon heeft trouwens nog steeds niet gereageerd op mn email van zondag....
Het blijft een vervelende situatie, het vertrouwen in het BBNED netwerk heeft bij mij een flinke deuk opgelopen. Ik ben het er mee eens dat Demon als provider in ieder geval behulpzaam is en ook netjes omgaat met de facturering ( in de voorwaarden staat vermeld dat ze hiervoor niet aansprakelijk zijn bij overmacht ). Overigens is het wel zo dat wanneer na 14 dagen het nog niet werkt je je kan beroepen op artikel 11 van de voorwaarden. Enige adder is natuurlijk wel wat ze bedoelen met "uitsluiten voor de toekomst", dat kan miv de volgende maand zijn, maar ook einde contract periode, het is in ieder geval een ruim begrip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ino Dekker
  • Laatst online: 21:31

Ino Dekker

Mr. Guide

Aan een de ene kant is het natuurlijk niet netjes dat het alleen bij uitzondering wordt gedaan, maar goed, daar ben ik mee accoord gegaan toen ik mij heb aangemeldt.
Ik ga er nu ook vanuit dat ze zich aan hun woord houden. Bij @Home heb ik een keer 1,5 week zonder internet gezeten (kapot modem die door problemen met de aannemer pas na 1,5 week omgeruild was) waarna ze hebben toegezegt automatisch de komende factuur te zullen aanpassen. Dus mooi niet. Nu heb ik verder nooit problemen gehad met @Home, maar die restitutie regeling van hun slaat natuurlijk ook nergens op.
Ik ben overigens niet overgestapt van @Home naar Demon... @Home wordt gebruikt bij mijn ouders thuis.

Idd, het vertrouwen in BBnet is er niet beter op geworden. Maar als ik b.v. al twee jaar lid (zonder deze problemen) zou zijn geweest is het natuurlijk een ander verhaal. Dus het is meer een geval van pech hebben.

- New DIY Speakers: Speakerworld Scirocco Center & .5 Surrounds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Zelf ben ik niet anders gewend.
Toen ik nog bij Casema zat op de kabel 1999 t/m 2001
was het ook zo dat als interniet het weer niet deed,
je zelf aktie moest ondernemen om een deel van het abbo geld terug te krijgen.
Als je niets deed kreeg je ook niets terugbetaald.
Heb wel eens 4 dagen achter elkaar zonder internet gezeten.

Bij HccNet adsl 2001 t/m 2003 was het niet anders,
al was het aantal storingen wel kleiner dan bij Casema.
Heb nooit een storing gehad die langer dan 2 dagen duurde.
Nu ik bij Demon zit Oktober t/m Januari, heb ik 1 nacht zonder internet gezeten.
Maar dat was netjes van te voren gemeld, geen probleem dus.

Bij HccNet hoorde ik meestal pas wat er aan de hand was,
als ik dat dure niet-gratis helpdesk nummer ging bellen.
Vaak werd ik dan ook nog een uur aan het lijntje gehouden,
om van allerlei dingen te proberen die ik zelf allang geprobeerd had.
Waarna het uiteraard aan kpn of HccNet bleek te liggen.
Wat ben ik blij dat Demon een gratis nummer heeft (heb ze nog nooit hoeven bellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Praat me er niet van, Chello hier. Trammelant gehad van hier tot Tokio.

Maar tenzij Demon de actie weer opzet deze maand ben ik pleite naar XS4All, gratis aansluitkosten en modem. Actie is gisteren opeens ingegaan, dus die €75,- aansluitkosten waarop ik had gerekend betaal je ook al niet meer :P

En aangezien Demon niet de moeite neemt even een mailtje te beantwoorden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

neographikal schreef op 04 februari 2004 @ 13:00:
Praat me er niet van, Chello hier. Trammelant gehad van hier tot Tokio.

Maar tenzij Demon de actie weer opzet deze maand ben ik pleite naar XS4All, gratis aansluitkosten en modem. Actie is gisteren opeens ingegaan, dus die €75,- aansluitkosten waarop ik had gerekend betaal je ook al niet meer :P

En aangezien Demon niet de moeite neemt even een mailtje te beantwoorden...
Aha zo'n korte termijndenker.
Kijkt alleen naar de startkosten, maar niet naar de maandkosten waar het om gaat dus.
Laat me raden, jij koopt ook altijd gewone batterijen, geen oplaadbare want die zijn duurder in de aanschaf.
Dat je oplaadbare steeds opnieuw kan opladen en dus uiteindelijk goedkoper uit bent maakt je niet uit.
Maar ja, ik kan me voorstellen dat je het jammer vindt dat je te laat was met bestellen,
waardoor je die aktie misloopt (die al een keer is verlengd).
Ik hoop niet dat ik nu een beetje vreemd overkom, moest dit even kwijt. :D
Valt me gewoon op dat er veel korte termijndenkers in Nederland rondlopen.
Heb al eens iemand aan Demon van 20 euro geholpen, die eigenlijk eerst Het Net wilde nemen,
want die kost maar 17.95 euro per maand en geen aansluitkosten.
Toen ik vertelde/uitrekende dat ze 6 maanden later 25 euro moest gaan betalen,
vanwege die tijdelijke aktie, en dat er ook nog eens een datalimiet aan vast zat,
waardoor het bedrag kan oplopen tot 34.95 euro per maand. 8)7
Maja, het gaat natuurlijk om die aansluit/modem kosten |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Zeg hallo, ik ben niet achterlijk ofzo :P studeer economie, dus ik heb wel enig benul van geld enzo ;)

Maar Demon kost 99+75 opstart, en 39 / maand. XS4All 39,95 en geen opstartkosten. Het spijt me maar dat blijft 150,- verschil op een jaar....

Ow en we hebben hier bakken met oplaadbare batterijen eerlijk gezegd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
neographikal schreef op 04 februari 2004 @ 14:41:
Zeg hallo, ik ben niet achterlijk ofzo :P studeer economie, dus ik heb wel enig benul van geld enzo ;)
Neem dan 1024 abo van studenten.net, is 29euro p/m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Via welke ISP loopt dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat mij maar lekker een goeie provider hebben met een gratis helpdesk. Demon dus...
Heb ze nog nooit hoeven te bellen overigens. Dat zegt ook al genoeg!

Ik heb een tijd bij @Home gezeten. Redelijk snelle kabelverbinding, iets goedkoper als dat ik nu zit. Maar de verbinding lag er om de harverklap uit. Totdat ik in mei en juni 2003 bijna helemaal geen verbinding meer had. Zo'n beetje iedere dag gebeld (a 0,10 euro per minuut) om weer iedere keer hetzelfde verhaal te horen om de modem te resetten, computer opnieuw opstarten, etc... Gewoon loze verhalen van ze, want dat probleem lag bij hen. Hebben ze naderhand ook toegegeven en het abo geld teruggekregen. Maar het geld van dat bellen... NO WAY!!!

Maar over @Home hebben ze ander site geloof ik...

Hoe dan ook, het bevalt me wel bij Demon. Zit met smacht te wachten op de upgrade naar 8192, dat wel.
Maar de verbinding is heel erg betrouwbaar en als ze een keer gaan werken zodat je offline gaat, dan krijg je dat netjes op tijd gemeld.

Kortom, ik ben wel tevreden! _/-\o_
(wilde ik ff kwijt)

Eddie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Gebruiken geloof ik het netwerk van babyxl, dus dat zit wel goed.
Voorwaarden zijn ook wel ok zo te zien, opzegbaar per maand na 1ste jaar, dus niet als planet.nl jaarlijkse verlenging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyindo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-03-2021
Studenten ADSL wordt je aangeboden door Studenten.net ism BabyXL.

zie de site:
http://www.studenten.net/internet/studentenadsl/default.asp

is wel cheapo, maar hebt hier geen ervaring mee...voor studenten is dit erg interessant :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:15

Kroontje

...

Heb vandaag mijn modem ontvangen van Demon. Er zit nog geen DSL signaal op de telefoonlijn, dus kan nog niks.

Maar....

Moet het lampje van DSL knipperen als er geen signaal ontvangen wordt ? Of blijft deze gewoon uit ? Meende me te herinneren dat ik bij mijn neef het lampje zag knipperen toen er nog geen signaal op de lijn zat. Bij mij blijft deze dus gewoon uit.

Het zal wel zo horen, maar vroeg het me toch even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Als ik mijn aantal connecties per minuut test via speedtest, dan kom ik meestal rond de 150 uit. Is dit normaal? Lijkt me een beetje laagjes :) Verder is alles best snel enzo. (107kB/s. down, 50,xkB/s. up) Waar dient het aantal connecties per seconde eigenlijk voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Helaas BabyXL is hier in Arnhem-Zuid, de Laar-West, niet beschikbaar. Studenten.net is dus geen optie helaas :)

Zag er op zich best goed uit, nou ja XS4All it is :)

[ Voor 15% gewijzigd door neographikal op 04-02-2004 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboxman
Kroontje1981 schreef op 04 februari 2004 @ 15:32:

Moet het lampje van DSL knipperen als er geen signaal ontvangen wordt ? Of blijft deze gewoon uit ? Meende me te herinneren dat ik bij mijn neef het lampje zag knipperen toen er nog geen signaal op de lijn zat. Bij mij blijft deze dus gewoon uit.

Het zal wel zo horen, maar vroeg het me toch even af.
Het lampje blijft bij geen DSL uit, wel DSL lampje brandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Een beetje offtopic, maar gezien ik pas ben begonnen met nieuwsgroepen
sinds ik een tevreden Demon gebruiker ben, bij deze een vraag.
Normaal zit er een retentie van 35 dagen op a.b.e... :P
Op a.b.nl zit een retentie van 2 dagen.
Kan het zijn dat als je een crosspost doet naar die 2 groepen,
dat dan die post op beide groepen ineens terugzakt naar 2 dagen :?
Lijkt mij heel sterk, maar ik krijg op dit moment vragen hierover.
Zelf kan ik trouwens al mijn uploads nog steeds terugvinden,
dus alles wat ik een maand geleden heb gepost. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
cjdijk schreef op 04 februari 2004 @ 16:42:
Een beetje offtopic, maar gezien ik pas ben begonnen met nieuwsgroepen
sinds ik een tevreden Demon gebruiker ben, bij deze een vraag.
Normaal zit er een retentie van 35 dagen op a.b.e... :P
Op a.b.nl zit een retentie van 2 dagen.
Kan het zijn dat als je een crosspost doet naar die 2 groepen,
dat dan die post op beide groepen ineens terugzakt naar 2 dagen :?
Lijkt mij heel sterk, maar ik krijg op dit moment vragen hierover.
Zelf kan ik trouwens al mijn uploads nog steeds terugvinden,
dus alles wat ik een maand geleden heb gepost. :7
Nou, het zit zo. Supernews houdt de retentie in een aantal dumpgroepen kunstmatig laag, dit zijn .boneless, .nl, .misc en .x. De retentie in deze groepen is zo'n 1.5 dagen zodat er op de rest van de groepen nog iets te garanderen valt. Zogauw iemand dan bijvoorbeeld Stargate SG-1 post in a.b.stargate-sg1 én in a.b.x, dan geldt de retentie van de groep waar deze het laagste is. Anders zou het natuurlijk érg makkelijk zijn om retentietijden omhoog te schoppen bij jouw eigen posts. Dan zou de film er dus 1.5 dagen opstaan en dan verdwijnen uit beide groepen. Maar als bijvoorbeeld die film alleen gepost wordt in a.b.stargate-sg1 en níet in a.b.x, geldt gewoon de retentie van eerstgenoemde groep en dat is zo'n twee weken. Crossposten in dumpgroepen én in "normale" groepen is dus niet echt aan te raden.

Hoop dat het een beetje duidelijk voor je is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Genghis Khan schreef op 04 februari 2004 @ 16:47:
[...]

Nou, het zit zo. Supernews houdt de retentie in een aantal dumpgroepen kunstmatig laag, dit zijn .boneless, .nl, .misc en .x. De retentie in deze groepen is zo'n 1.5 dagen zodat er op de rest van de groepen nog iets te garanderen valt. Zogauw iemand dan bijvoorbeeld Stargate SG-1 post in a.b.stargate-sg1 én in a.b.x, dan geldt de retentie van de groep waar deze het laagste is. Anders zou het natuurlijk érg makkelijk zijn om retentietijden omhoog te schoppen bij jouw eigen posts. Dan zou de film er dus 1.5 dagen opstaan en dan verdwijnen uit beide groepen. Maar als bijvoorbeeld die film alleen gepost wordt in a.b.stargate-sg1 en níet in a.b.x, geldt gewoon de retentie van eerstgenoemde groep en dat is zo'n twee weken. Crossposten in dumpgroepen én in "normale" groepen is dus niet echt aan te raden.

Maakt het daarbij nog uit dat ik niet post via Supernews maar via Astraweb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
cjdijk schreef op 04 februari 2004 @ 16:58:
[...]

Maakt het daarbij nog uit dat ik niet post via Supernews maar via Astraweb?
Nope maakt niet uit. Supernews heeft een cross filter er op zitten. Post je naar 2 groepen dan wordt de groep met de laagste retentie aangehouden als retentie tijd van de post op Supernews, ongeacht via welke server het gepost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco20
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-04 11:51
Genghis Khan schreef op 04 februari 2004 @ 16:47:
[...]

Hey, een stargate lover ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Chutney schreef op 04 februari 2004 @ 17:01:
[...]

Nope maakt niet uit. Supernews heeft een cross filter er op zitten. Post je naar 2 groepen dan wordt de groep met de laagste retentie aangehouden als retentie tijd van de post op Supernews, ongeacht via welke server het gepost is.
Ok bedankt, Genghis Khan & Chutney, het is helemaal duidelijk nu. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Laatst online: 20:09

Robtimus

me Robtimus no like you

Leuke ontdekking: gisteren heb ik de nieuwste IE patch geintalleerd, en opeens komt mijn upload in zowel www.speedtest.nl als www.mordax.nl amper boven de 45KB/s uit, tegen 80-85 eerst. In Opera heb ik wel een upload van zo'n 60 (wat normaal is, Opera levert lagere waarden op dan IE), wat ook in de praktijk is gebleken met een test upload naar een server op mijn school.

Conclusie: wederom heeft een MS patch nadelige gevolgen...

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

IceManX schreef op 04 februari 2004 @ 17:21:
Leuke ontdekking: gisteren heb ik de nieuwste IE patch geintalleerd, en opeens komt mijn upload in zowel www.speedtest.nl als www.mordax.nl amper boven de 45KB/s uit, tegen 80-85 eerst. In Opera heb ik wel een upload van zo'n 60 (wat normaal is, Opera levert lagere waarden op dan IE), wat ook in de praktijk is gebleken met een test upload naar een server op mijn school.

Erg kort door de bocht die opmerking. Ik ga er hier namelijk niets op achteruit na die patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Idd toen ik het last gelijk getest, het is idd zeer kort door de bocht zoals Wildfire meld.

Ik heb 'm gepatcht en me up is even snel op speedtest en mordax zo rond de 90/92KB

Helmond das /me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
IceManX schreef op 04 februari 2004 @ 17:21:

als je dit soort opmerkingen gaat maken dan kom je erg dom over IMHO... beetje jammer.

Bij mij is er na die IE patch ook niets veranderd en in die speedtest site(s) moet je niet al te veel vertrouwen hebben want die klopt (kloppen) bijna nooit.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natnek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 22:52
spokje schreef op 04 februari 2004 @ 16:11:
Als ik mijn aantal connecties per minuut test via speedtest, dan kom ik meestal rond de 150 uit. Is dit normaal? Lijkt me een beetje laagjes :) Verder is alles best snel enzo. (107kB/s. down, 50,xkB/s. up) Waar dient het aantal connecties per seconde eigenlijk voor?
Heb jij toevallig norton firewall aan staan, zoja zet hem eens uit en zie het verschil _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:08

Phydomir

Dennis

hmmz, zijn er meer mensen die momenteel last hebben met korte lag momentjes?

Ongeveer iedere sec. lagt het een beetje in zowel CoD als MoH:AA...

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi mensen,

ik heb demon ADSL ook nu (512/256).
Ik test mijn download/upload snelheid bij speedtest.nl,
en de resultaten zijn 50kb/s download en 25 kb/s upload.
Is dat normaal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 19:52:
hoi mensen,

Is dat normaal ?
JA

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

De ping is vanaf maandag iedere avond instabiel :'(

Vanaf ams2-border-1-ge-0-0-0-0.router.nl.demon.net gaat alles verkeerd. Lijkt cappaciteitsprob :?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Tutti-frutti schreef op 04 februari 2004 @ 20:21:

Vanaf ams2-border-1-ge-0-0-0-0.router.nl.demon.net gaat alles verkeerd. Lijkt cappaciteitsprob :?
Tis te hopen dat ze dit snel oplossen...

Eerst al het gezeik met die NRP's en nu dit weer... Kan niet normaal gamen nu :S
Steeds weer een fractie lag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Tutti-frutti schreef op 04 februari 2004 @ 20:21:

Bezig met het traceren van de route naar www.tweakers.net [213.239.154.35]
via maximaal 30 hops:

1 19 ms 21 ms 20 ms bbned-demon-10k-01-vrf-02.router.nl.demon.net [82.161.84.1]
2 20 ms 21 ms 21 ms ams3-core-1-ge-0-2-0-0.router.nl.demon.net [213.222.28.126]
3 50 ms 48 ms 48 ms ams2-border-1-ge-0-0-0-0.router.nl.demon.net [213.222.31.201]
4 39 ms 38 ms 40 ms ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl [195.69.144.163]
5 38 ms 38 ms 38 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]

De trace is voltooid.
Idd. Bij hop 3 gaat het fout, normaal gesproken blijven de pings strak (paar keer achter elkaar bijna hetzelfde) èn natuurlijk lager. Ping naar t.net ligt normaal gesproken zo rond de 25ms.

--edit--

Heb zojuist in demon.nl.support het probleem aangekaart. Eens kijken wat Demon zegt over dit probleem.

[ Voor 6% gewijzigd door Wildfire op 04-02-2004 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ik phone ze maar even. Kweet niet of ze er van af weten, maarja... maandag en gisteren was het ook al. (zit nu 30 minuten on the phone)

POE POE POE.

Krijg eerst een, naar mijn mening, domme mevrouw, die niet weet waarom een lagere ping relaxter is.

Vervolgens iemand die dat wel snapt. Maar hij vertelt me dat demon er absuluut niets aan kan doen, en dit ook absoluut niet supporten :? Ik heb denk ik wel 6x gezegt dat het dus om ams-border-2 gaat, en alles wat daarvoor zit goed is. Ik heb ook gezegd dat het naar mijn mening een cappaciteitsprobleem op die router is. Ook heb ik gemeld dat iedereen hier last van heeft.
Ze kunnen er niets aan doen, zeggen ze. Dat kunnen ze alleen als de snelheid van de verbinding slecht is. Erg raar, niet verwacht van demon.... of ze snappen het probleem toch echt niet.
Die gast was trouwens van mening dat het echt geen cappaciteitsprobleem is.

(tis ook best irritant dat ze denken dat ik dom ben...zo komt het over, maar daar doe je helaas nooit veel aan :z )

Er werd niet eens een note van gemaakt

[ Voor 102% gewijzigd door Tutti-frutti op 04-02-2004 21:21 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Laatst online: 20:09

Robtimus

me Robtimus no like you

Volgens mij is dat probleem al wat minder, want een minuut of 10 geleden haalde ik nog pings van 45+ ms, en nu is het alweer 20-30.

Over de mensen die mij dom/kortzichtig vinden omdat ik IE de schuld geef:
in Opera zijn de uploadsnelheden normaal gebleven, in de praktijk met scp ook. Alleen in IE zijn ze gedaald. Mogen jullie mij uitleggen waar het anders aan kan liggen.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:47
Zie jullie allemaal van die mooie tracerts uitvoeren, en klagen over de pings. Dus ik dacht laat ik t ook eens bekijken.

Kreeg er dit uit:

Tracing route to www.tweakers.net [213.239.154.35]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.0.10
2 565 ms 536 ms 534 ms bbned-demon-10k-02-vrf-01.router.nl.demon.net [2
12.238.152.1]
3 492 ms 537 ms 531 ms ams3-core-1-ge-0-2-0-0.router.nl.demon.net [213.
222.28.126]
4 495 ms 537 ms 533 ms ams2-border-1-ge-0-0-0-0.router.nl.demon.net [21
3.222.31.201]
5 495 ms 531 ms 535 ms ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl [195.69.144.16
3]
6 495 ms 529 ms 537 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]

Trace complete.

Dat is, of mijn ogen moeten mij bedriegen, iets hoger dan die van jullie.

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Centauriprime schreef op 04 februari 2004 @ 21:33:
Zie jullie allemaal van die mooie tracerts uitvoeren, en klagen over de pings. Dus ik dacht laat ik t ook eens bekijken.

Kreeg er dit uit:
Dat is, of mijn ogen moeten mij bedriegen, iets hoger dan die van jullie.
Jij upload iets, of unbewust draai je een server. De problemen komen namelijk pas na ams2-border.

[ Voor 42% gewijzigd door Tutti-frutti op 04-02-2004 21:38 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

hebben jullie trouwens alleen een hogere ping of ook net als mij steeds een lag spike (om de seconde ongeveer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Phydomir schreef op 04 februari 2004 @ 21:42:
hebben jullie trouwens alleen een hogere ping of ook net als mij steeds een lag spike (om de seconde ongeveer)
Hoge ping. Draait er geen programmaatje, of knippert het lampje van downloadaccelerator ?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 17:31
Kan daar nog niks over zeggen heb pas na vier maanden wachten eindelijk is mijn dsl aansluiting gehad.En toen zat het geluk mij nog niet mee waardoor ik nog 4 dagen kon wachten tot ze eens het profiel foutje op gelost hadden.

Is ook dom van mij had ik maar niet van hoofddorp naar haarlem moeten verhuizen dan had ik bij quicknet kunnen blijven waar ik 100% tevreden over was.

Maar laten we hopen van de slechte start met demon en bbnet dat we nu een op en top verbinding hebben en het verleden achter ons kunnen laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Tutti-frutti schreef op 04 februari 2004 @ 21:44:
[...]

Hoge ping. Draait er geen programmaatje, of knippert het lampje van downloadaccelerator ?
Nee. Draait verder nix..

Maar op de pc van m'n broertje heb ik er ook last van. Heb de router er al tussen uit gehaald maar dat hielp niet echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
Hmm, vondt t ook al zo vreemd.

Heb wat verder in me logboeken gaan kijken. Wordt belaagd vanuit verschillende kanten. Waaronder een universiteit uit de vs en een 1 of andere zweed.

En er is niks aan de hand met AMS2-border.

Wel met een nrp van telebyte en twee routers van bbeyond. Maar daar hebben wij geen fuck mee te maken.

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
Resultaat nadat ik die mafkezen heb weggeschopt: :)

Tracing route to www.tweakers.net [213.239.154.35]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.0.10
2 21 ms 22 ms 21 ms bbned-demon-10k-02-vrf-01.router.nl.demon.net [2
12.238.152.1]
3 23 ms 21 ms 23 ms ams3-core-1-ge-0-2-0-0.router.nl.demon.net [213.
222.28.126]
4 34 ms 34 ms 34 ms ams2-border-1-ge-0-0-0-0.router.nl.demon.net [21
3.222.31.201]
5 32 ms 29 ms 29 ms ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl [195.69.144.16
3]
6 23 ms 23 ms 26 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]

Trace complete.

Das veel beter.

Oja, ff ter info. Er is een DDos richting bbned gaande.

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb hier ook even een tracert en ping gedaan naar www.tweakers.net, maar volgens mij zit het hier wel goed.

Bezig met het traceren van de route naar www.tweakers.net [213.239.154.35] via maximaal 30 hops:

1 20 ms 20 ms 10 ms bbned-demon-10k-02-vrf-01.router.nl.demon.net [212.238.152.1]
2 30 ms 20 ms 20 ms ams3-core-1-ge-0-2-0-0.router.nl.demon.net [213.222.28.126]
3 30 ms 40 ms 30 ms ams2-border-1-ge-0-0-0-0.router.nl.demon.net [213.222.31.201]
4 20 ms 20 ms 20 ms ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl [195.69.144.163]
5 30 ms 20 ms 20 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]

De trace is voltooid.

Pingen naar www.tweakers.net [213.239.154.35] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=20 ms TTL=251

Ping-statistieken voor 213.239.154.35:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0 (0% verlies),
Retourtijd bij benadering in milliseconden:
Minimum = 20 ms, Maximum = 20 ms, Gemiddeld = 20 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Laatst online: 21:36
Zo ik heb na 3 maanden eindelijk een modem thuisgestuurd gekregen en natuurlijk direct aangesloten (2 week geleden). Ik krijg al vanaf het begin een link adsl lampje brand en bij de eigenschappen staat ook de juiste snelheid, echter ik krijg geen ip.
Volgens de statistieken ontvangt mijn modem ook geen pakketjes, ligt dit eraan dat de lijn nog niet volledig is opgeleverd of aan het probleem wat meer mensen hier schijnen te hebben na onderhoud?

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Centauriprime schreef op 04 februari 2004 @ 22:02:
Resultaat nadat ik die mafkezen heb weggeschopt: :)

Oja, ff ter info. Er is een DDos richting bbned gaande.
Wie en wat ben jij dan?...dat jij die mafkezen er afgeschopt hebt..en vanwaar heb je die info over DDos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Pingies zijn nu weer goed... tis gewoon hogere ping in de drukke avonduren... dus nu niet. Maar ik zou het echt erg vinden als demon hier echt _NIETS_ aan gaat doen. Internet is meer dan alleen sites bezoeken, uploaden en downloaden.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syberjunky
Zou het veel in snelheid uitmaken als ik de modem beneden zet en een netwerk kabel naar boven trek in verplaats een telefoon draad.

En heb ik daar een crossover of een straight-through kabel voor nodig.En als het een crossover kabel is hoe maak ik dat is dat gewoon de stekkers omdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Het probleem met de "lag spikes" lag toch hier... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

meat106 schreef op 04 februari 2004 @ 22:53:
Zou het veel in snelheid uitmaken als ik de modem beneden zet en een netwerk kabel naar boven trek in verplaats een telefoon draad.

En heb ik daar een crossover of een straight-through kabel voor nodig.En als het een crossover kabel is hoe maak ik dat is dat gewoon de stekkers omdraaien.
Nee. Die paar meters schelen zo goed als niets op de afstand naar de centrale. Het maakt wel uit als de kwaliteit van je telefoonkabel erg slecht is... maar wat zijn je resultaten nu ? (down, up , ping, en heb je isdn of analoog)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon ff ter vergelijk als het nut heeft xs4all fast :

Bezig met het traceren van de route naar www.tweakers.net [213.239.154.35]
via maximaal 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms epovigor [192.168.11.1]
2 8 ms 8 ms 8 ms 195.190.243.151
3 9 ms 9 ms 9 ms 42.ge-2-1-1.xr1.d12.xs4all.net [194.109.5.133]
4 10 ms 9 ms 9 ms 0.so-2-3-0.xr1.tc2.xs4all.net [194.109.5.86]
5 9 ms 9 ms 9 ms ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl [195.69.144.163]
6 10 ms 9 ms 9 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]

maar goed ik zal wel dichterbij tweakers zitten ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Nu online
Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 19:52:
hoi mensen,

Is dat normaal ?
ontzettende ontzettende ....... !!!

is rekenen nou echt zo moeilijk of weet je gewoon echt niet dat er 8 bits in 1 byte gaan?! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 22:56:
gewoon ff ter vergelijk als het nut heeft xs4all fast :
zeer netjes ik zit ongeveer op een ping van 15/16 met een 2Mbit/1Mbit abbo..naar Tnet via BBned... ook 6 hops.

(kan nu even geen tracert maken..te veel verkeer, houd je van me te goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
natnek schreef op 04 februari 2004 @ 19:09:
[...]

Heb jij toevallig norton firewall aan staan, zoja zet hem eens uit en zie het verschil _/-\o_
Nee, kep een sitecom dc-202. Zal hem er is tussenuit halen voor de test :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syberjunky
Heb een analoog line en de afstand naar de centrale is ongeveer 700mtr.

Pingen naar www.tweakers.net [213.239.154.35] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=15 ms TTL=251
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=16 ms TTL=251
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=16 ms TTL=251
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=17 ms TTL=251

Ping-statistieken voor 213.239.154.35:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0 (0% verlies),
Retourtijd bij benadering in milliseconden:
Minimum = 15 ms, Maximum = 17 ms, Gemiddeld = 16 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
Wie en wat ben jij dan?...dat jij die mafkezen er afgeschopt hebt..en vanwaar heb je die info over DDos
De baas over mijn eigen systemen, gelukkig wel. Zie een paar posts terug.

En dat tweede, iedereen loopt zo te zeuren over AMS2. Dus ik dacht laat ik eens vragen aan iemand waarbij probleem routers oplichten op zijn scherm of daar ook routers van Demon tussen zaten.

Er was niks aan de hand met de routers van Demon, wel met een paar van bbeyond. En een kleine aanval op BBned.

Ik heb het gewoon nagevraagd. Ok.

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Nu online
Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 22:17:
Hallo,

Ik heb hier ook even een tracert en ping gedaan naar www.tweakers.net, maar volgens mij zit het hier wel goed.
waarom post je het dan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Nu online
spokje schreef op 04 februari 2004 @ 23:35:
[...]

Nee, kep een sitecom dc-202. Zal hem er is tussenuit halen voor de test :)
Die heb ik ook, de V3
bij mij thuis maakt het voor je snelheid geen verschil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Nee, idd heb net getest, en heb nog steeds 140/160 connecties per minuut met router er tussenuit. Maar is dit nu een groot nadeel? Met chello had ik ook altijd rond dit getal. Ik begrijp dat hoe hoger, hoe beter, maar waarom is dat dan beter? Wat heb je er voor voordeel aan als het hoger is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

FlowDesign schreef op 04 februari 2004 @ 23:12:
[...]

ontzettende ontzettende ....... !!!

is rekenen nou echt zo moeilijk of weet je gewoon echt niet dat er 8 bits in 1 byte gaan?! |:(
peace man :) Hij vraagt of het goed is, meer niet.

SikkinG:
Bij 512/256 via bbned kan je rekenen op ongeveer 52 kb/s download en 26 upload .. je zit wel goed dus :)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
Nee, idd heb net getest, en heb nog steeds 140/160 connecties per minuut met router er tussenuit. Maar is dit nu een groot nadeel? Met chello had ik ook altijd rond dit getal. Ik begrijp dat hoe hoger, hoe beter, maar waarom is dat dan beter? Wat heb je er voor voordeel aan als het hoger is?
Wat is de configuratie van je computer?
Volgens mij is het geen super computer.

15x330 SW38

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.