[Ervaringen] Demon DSL Express #9

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 2.389 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Anoniem: 91888 schreef op 05 februari 2004 @ 21:48:
Ik heb een vraag over de verhoging van mijn snelheid.
<knip>
Wat zouden jullie doen? Wachten tot het is verhoogd (met als kans dat je voor niets zit te wachten, omdat Demon niet weet dat ik ook snelheidsverhoging wilt) of via www.dslexpress.nl handmatig upgraden naar 1024/512. :/
Ik geloof dat de down/upgrade functie gaat werken wanneer de geplande upgrades verwerkt zijn.
Je zou support een mailtje kunnen sturen, of ze eventjes opbellen met je vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
roboxman schreef op 06 februari 2004 @ 09:17:
[...]

Ik ga vanmiddag bellen met de melding dat ik geen vertrouwen meer heb in het netwerk van BBNED, tevens heb je na 14 dagen de mogelijkheid je contract te ontbinden volgens artikel 11 van de voorwaarden. Ik ga kijken of ik kan regelen of ze me kunnen overzetten naar BabyXL ( een kennis van me zit bij demon op dezelfde centrale waar ik zit ). Indien dit niet mogelijk is en het is maandag ( 14 dagen later ) niet opgelost dan zeg ik m'n abbo op en stap ik over naar XS4ALL.

Ik ben gelukkig in de positie dat ik twee ADSL lijnen heb liggen thuis, momenteel gebruik ik die van m'n werk, dus die paar weken zonder prive ADSL is ook geen ramp.

Ik hou jullie op de hoogte.
Als je naar XS4All wilt moet je snel zijn, tot eind deze maand hebben ze een actie lopen. gratis aansluiting en modem :)

Ik ga de 27ste mijn aanvraag de deur uit doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97123

Update: Ik hang zojuist de helpdesk op. Er schijnen om en nabij de 350 mensen te zijn met dit probleem. Bij 300 van die mensen is het inmiddels opgelost, ik behoor natuurlijk tot 1 van de 50 gelukkigen bij wie dat niet zo is. Wie weet hebben jullie wel mazzel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ino Dekker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:23

Ino Dekker

Mr. Guide

Anoniem: 97123 schreef op 06 februari 2004 @ 09:24:
Ik vind het voornamelijk dom dat Demon blijkbaar zulke contracten met BBNed heeft dat ze hier mee weg kunnen komen. Demon kan het toch onmogelijk verkopen aan haar klanten dat ze 2 weken zonder verbinding zitten? Dat is een dermate grote breuk in het vertrouwen, dat bouw je niet meer op in de komende tijd. Ik heb namelijk zo'n donkerbruin vermoeden dat het gedonder niet voorbij zal zijn als we eenmaal succesvol overgezet zijn naar die nieuwe routers...
Ik vind het ook raar.
Misschien heeft BBnet wel een groot probleem met die routers waardoor een aantal gebruikers zonder verbinding zit, maar ze hebben het tot nu toe doen overkomen als een klein probleem. Aangezien ze hebben belooft dat het de volgende dag opgelost zou zijn. Ook dit geeft weinig vertrouwen naar de klant toe. Misschien taak van Demon om wat meer los te peuteren bij BBnet.
Het is jammer dat (zover ik weet) BabyXL (nog) niet beschikbaar is op mijn adres. Want ik heb hier ook serieus aan gedacht. Als BabyXL een beetje slim bezig is stellen ze dit ook voor aan Demon. Zet die gebruikers maar over naar ons netwerk. De klant tevreden, BabyXL tevreden (neem ik aan), Demon tevreden en BBnet heeft een probleem minder... (hoewel ze er tegelijkertijd een bij krijgen, maar daar maken ze het zo langzamerhand zelf naar)
Anoniem: 97123 schreef op 06 februari 2004 @ 09:24:
Maar goed, laten we het positief proberen te benaderen. Wellicht zijn we de rest van het jaar non stop online... :)
Idd, daarom zei ik ook al eerder... als dit was gebeurt terwijl ik al een jaar of wat zonder problemen verbinding had gehad, dan had ik het veel eerder gezien als een vervelende situatie.

- New DIY Speakers: Speakerworld Scirocco Center & .5 Surrounds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Anoniem: 97123 schreef op 06 februari 2004 @ 09:49:
Update: Ik hang zojuist de helpdesk op. Er schijnen om en nabij de 350 mensen te zijn met dit probleem. Bij 300 van die mensen is het inmiddels opgelost, ik behoor natuurlijk tot 1 van de 50 gelukkigen bij wie dat niet zo is.
Petje af voor BBNed _/-\o_ tienduizenden gebruikers overzetten op een totaal nieuw hardware platform en dan maar zo weinig problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ino Dekker

Ino Dekker

Mr. Guide

Update: Ik hang zojuist de helpdesk op. Er schijnen om en nabij de 350 mensen te zijn met dit probleem. Bij 300 van die mensen is het inmiddels opgelost, ik behoor natuurlijk tot 1 van de 50 gelukkigen bij wie dat niet zo is. Wie weet hebben jullie wel mazzel...
Ik heb zo te zien geen mazzel...
Nu nog even weten hoelang ze over die eerste 300 hebben gedaan... krijgen we een indicatie hoelang de laatste 50 nog gaan duren. Er is hoop zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dolby schreef op 06 februari 2004 @ 09:56:
[...] Petje af voor BBNed _/-\o_ tienduizenden gebruikers overzetten op een totaal nieuw hardware platform en dan maar zo weinig problemen.
Iets te enthousiast denk ik. Dit gaat om problemen met de verhuizing van 26 januari. Ik denk niet dat er toen tienduizenden gebruikers overgezet zijn. Als je het specifieke aantal verhuizingen van die dag weet zou je een nauwkeuriger getal hebben...

En al zouden er wel tienduizenden verhuisd zijn de 26e, is een oplostermijn van tot nu toe 11 dagen nog steeds onbeschoft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Anoniem: 97123 schreef op 06 februari 2004 @ 10:03:
[...]

Iets te enthousiast denk ik. Dit gaat om problemen met de verhuizing van 26 januari. Ik denk niet dat er toen tienduizenden gebruikers overgezet zijn.
Er zijn toen een aantal nrp's overgezet op de nieuwe hardware, op 1 nrp zitten duizenden gebruikers dus het zal wel kloppen.
Met zulke aantallen gebruikers migreren en dan maar zo weinig problemen, ik blijf het knap vinden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboxman
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06-2004
Dan ben ik ook 1 van de 50, ik ben benieuwd vanmiddag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mert
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-06 11:04

Mert

__,,,,_(º-º)_,,,,__

Heb nu eindelijk ook mijn aansluiting opgeleverd gekregen. Gister meteen m'n modem geinstalleerd als router, en ik moet zeggen, het loopt perfect.
Voor mij voorlopig alleen maar Demon.

Learn young about hard work and manners - and you'll be through the whole dirty mess and nicely dead again before you know it. ~F. Scott Fitzgerald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:28
Weet iemand hier wat de DNS van Demon is? Ik kan het adres nergens vinden... :?

Ik heb op dit moment namelijk een erg vreemd probleem; het surfen gaat af en toe voor geen meter. Als ik mijn modem uit een weer aan zet werkt het weer. Wanneer ik echter op mijn PC handmatig de DNS van XS4ALL instel is er niets aan de hand. Erg vreemd allemaal dus.

Nog een ander vraagje die ik hier al eerder stelde: kan ik in dat Zyxel modem ook IP adressen aan MAC adressen koppelen? Ik wil er zeker van zijn dat bepaalde PC's hier iedere keer hetzelfde IP adres krijgen.

Ik kan op dit moment trouwens niet op www.demon.nl komen, ben ik de enige?

En weer een toevoeging: nu doet alles het weer... Ik vraag me af of dit nu aan mij ligt of niet.

[ Voor 16% gewijzigd door posttoast op 06-02-2004 12:27 . Reden: Demon.nl plat? ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06 14:35

Nitai

Live the life you love.

Misschien een tip voor toekomstige Demon DSL'ers zoals ik :)

Ik zelf zit nu bij Versatel (Breedband Plus 54 euro voor 1,5 mbit lijn :() en m'n contract loopt op 13 april af...
Wanadoo/Casema heeft nu een actie waarbij je twee maanden gratis hun basic abo mag proberen. Inschrijving loopt tot 31 maart 2004. Het enige mindere is dat je aansluitkosten moet betalen als je na die twee maanden niet verder in zee gaat met Wanadoo (129 euro!!). Toch veel geld...maar aan de andere kant wel lekker een overgang zonder i-netloos te zijn?

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboxman
Net weer gebeld over "geen Internet na 26 januari", langdurig gesproken over het probleem en aangegeven dat ik het zat ben. Het is nu zo dat heel veel mensen zijn omgezet en hersteld maar dat ik hier nog niet bij zit. Ze geven geen datum meer af van wanneer het weer moet werken, dus das minder. Een overstap naar BabyXL wordt niet geaccepteerd door Demon, dus dat kan ik vergeten. Vanaf dinsdag kan ik mijn abbo wel opzeggen omdat het probleem dan langer dan 14 dagen duurt.

Van de persoon aan de telefoon kreeg ik de indruk, aan de hand van haar verhaal, dat het voor die tijd door BBNED is opgelost ( ivm die 14 dagen ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Laatst online: 06-06 15:31
Heeft iemand ook gemerkt dat de connectie sinds gisteravond sneller is?

Ik heb gewoon een 2/1Mbit abbo, en kom niet in aanmerking voor een upgrade.

Nou merk ik wel het volgende

Iemand ook deze ervaringen?...niet dat ik niet blij mee ben hehe, voorheen was de up zo 96 tot 98 nu komt ie wel snel boven de 100k, ook even getest op andere comps hierzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Chutney schreef op 06 februari 2004 @ 16:27:

Ik heb gewoon een 2/1Mbit abbo, en kom niet in aanmerking voor een upgrade.

Nou merk ik wel het volgende

Iemand ook deze ervaringen?...niet dat ik niet blij mee ben hehe, voorheen was de up zo 96 tot 98 nu komt ie wel snel boven de 100k, ook even getest op andere comps hierzo.
Woei... Het gaat om bbned zo te zien ?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Tutti-frutti schreef op 06 februari 2004 @ 16:31:
[...]

Woei... Het gaat om bbned zo te zien ?
zo te zien?..hoe heb je dat gezien, en ja BBned gewoon, ik snap het ook niet...het was altijd al hoog maar nu wel extreem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 17:31
Wat ik wel dom vind van demon is dat ze je systeem naam aan je ip hebben gekoppeld.
Is ook beter voor een hacker hoefd ie alleen je systeem naam maar te onthouden ben je ook wat makkelijker terug tevinden op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103222

meat106 schreef op 06 februari 2004 @ 16:39:
Wat ik wel dom vind van demon is dat ze je systeem naam aan je ip hebben gekoppeld.
Is ook beter voor een hacker hoefd ie alleen je systeem naam maar te onthouden ben je ook wat makkelijker terug tevinden op internet.
Meer voordelen dan nadelen, beveiliging is je eigen verantwoordelijkheid.

Over de verhoogde ping vooral in de piekuren: volgens een kenner die uit goede bron heeft vernomen heeft het te maken met het feit dat de nieuwe cisqo apparatuur in pratijk een stuk minder blijkt aan te kunnen dan ze in theorie beweren. Ze zijn ervan op de hoogte dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janspj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-02 11:20
Na 4 maanden braaf te hebben gewachten is mijn verbinding sinds vorige week woensdag dan eindelijk opgeleverd. Maar het werkte dus niet...
Na verschillende keren te hebben gebeld hebben ze een profiel fout aangemaakt..Na een week en vele uren aan de telefoon te hebben gehangen. Blijkt dat ik op een oude server zit ofzoiets.. Ze hadden me beloofd dat het vandaag echt opgelost zou moeten zijn.. Niet dus.. Begin het echt helemaal zat te worden. Als ik woensdag het nog niet hebt maak ik mooi gebruik van de 14dagen regeling, en ga ik naar XS4all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-06 14:56
Allemaal blije reacties hier en ik wacht al sinds 26 dec tot mijn verbinding echt word opgelevert wat maandag zou moeten gebeuren. Ik vind het een hele slechte service van bbned want ik wacht nu dus al ruim 5 weken!!! tot mijn verbinding werkt. Bbned zegt telkens dat het aan kpn ligt en kpn zegt dat de kabel goed is en dat het aan bbned ligt (een kennis werkt bij kpn en is in de centrale geweest en zegt dat het signaal wat uit het kastje komt(of wat het ook is) niet doet waardoor ik geen dslsignaal krijg)
Het probleem is dat ik geen alternatief heb, kabel is brak met nieuwsgroepen en de upload is te laag en adsl van kpn is te duur en dan heb ik waarschijnlijk hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

amd_at_primus schreef op 06 februari 2004 @ 19:17:
Allemaal blije reacties hier en ik wacht al sinds 26 dec tot mijn verbinding echt word opgelevert wat maandag zou moeten gebeuren. Ik vind het een hele slechte service van bbned want ik wacht nu dus al ruim 5 weken!!! tot mijn verbinding werkt. Bbned zegt telkens dat het aan kpn ligt en kpn zegt dat de kabel goed is en dat het aan bbned ligt (een kennis werkt bij kpn en is in de centrale geweest en zegt dat het signaal wat uit het kastje komt(of wat het ook is) niet doet waardoor ik geen dslsignaal krijg)
Het probleem is dat ik geen alternatief heb, kabel is brak met nieuwsgroepen en de upload is te laag en adsl van kpn is te duur en dan heb ik waarschijnlijk hetzelfde probleem.
Als je kennis dat zegt zal het wel aan KPN liggen. Zij zijn verantwoordelijk voor de kruisdraden die bij jou waarschijnlijk vervangen gaan worden.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan_R
  • Laatst online: 27-05 08:48

Duncan_R

www.motor-forum.nl

Hier werkt gelukkig alles prima , zelfs al is de boel nog niet officiiel opgeleverd. Telnet sessie ging goed vanaf mijn eigen PC, zal dus wel wat in win2000 server zijn. Nu maar hopen dat Chello ook netjes de boel afsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:58
Chello is hier wel leuk bezig :) zou 1februari afgesloten worden, maar kan nog steeds gewoon internetten (alhoewel ik nu 6 dagen via demon online ben). M'n e-mail enzo werken niet meer van chello though..maar die extra spam kan ik wel missen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent3k
  • Laatst online: 20-01 14:57
spokje schreef op 06 februari 2004 @ 20:17:
Chello is hier wel leuk bezig :) zou 1februari afgesloten worden, maar kan nog steeds gewoon internetten (alhoewel ik nu 6 dagen via demon online ben). M'n e-mail enzo werken niet meer van chello though..maar die extra spam kan ik wel missen :)
Ik zou toch maar even je rekening afschrift nakijken of je niet toch belazerd wordt door Chello.

Silent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:03

Wildfire

Joy to the world!

Chutney schreef op 06 februari 2004 @ 16:27:

[..]

Normaal kwam ik bij het uploaden op zo'n 85 kilobyte/sec gemiddeld uit, nu zit ik op 93 kilobyte/sec. Da's toch ook vooruitgang. Boven de 90 kilobyte/sec ben ik nog nooit eerder gekomen met Demon! :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboxman
Wildfire schreef op 07 februari 2004 @ 00:01:
[...]

Normaal kwam ik bij het uploaden op zo'n 85 kilobyte/sec gemiddeld uit, nu zit ik op 93 kilobyte/sec. Da's toch ook vooruitgang. Boven de 90 kilobyte/sec ben ik nog nooit eerder gekomen met Demon! :)
Ik zat toen het nog werkte voor 26 januari op een NRP ! op een snelheid van 108 MB/sec Down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
roboxman schreef op 07 februari 2004 @ 08:54:
[...]

Ik zat toen het nog werkte voor 26 januari op een NRP ! op een snelheid van 108 MB/sec Down.
MB/s :| KB/s bedoel je?.....en het gaat hier over de Upstream niet over de Down.

Down haal ik 218 tot 220KB/s, de up is trouwens nog steeds boven de 100 vandaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Laatst online: 28-05 08:40

cjdijk

Hans favoriete radiostation

roboxman schreef op 07 februari 2004 @ 08:54:
[...]

Dat zou wel gemakkelijk zijn.
Dan kun je gewoon cdr's vanaf internet branden op 52 speed :P

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboxman
Chutney schreef op 07 februari 2004 @ 09:31:
[...]

MB/s :| KB/s bedoel je?.....en het gaat hier over de Upstream niet over de Down.

Down haal ik 218 tot 220KB/s, de up is trouwens nog steeds boven de 100 vandaag
Ja dat heb je als je net wakker bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Hey CJdijk, merk je iets van die upload?...dat het sneller geworden is...of merk ik en wildfire dat alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:16
just curious, hoe snel is de upload van mensen met een zyxel 650 icm met een 8/1 abo?

elk modem wat ik nu geprobeerd heb, heb ik geupdate met de nieuwste firmware en ze syncen op 832. volgens mij doen de fabrikanten dit.

ik draai nu op een e-tech met de eerste firmware en die synct op 896.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Zyxel modem gaat niet sneller dan 832kbit upload :)

Wildfire schreef op 07 februari 2004 @ 11:54:

[...]

Waarom synced de mijne dan op 864 kbit/sec?
Mierenneuker ;) 864kbit dan..

[ Voor 66% gewijzigd door spokje op 07-02-2004 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 02:03

Wildfire

Joy to the world!

spokje schreef op 07 februari 2004 @ 11:45:
Zyxel modem gaat niet sneller dan 832kbit upload :)
Waarom synced de mijne dan op 864 kbit/sec?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Sinds eergister avond trekt mijn Vigor met de Firmware 2.3.6 het naar de 992Kbit

Keek er wel even vanop toen de upload met een kb of 8 tot 10 sneller is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Nog maar een keer mijn vraag: wat is het adres van de DNS van Demon? Het surfen werkt hier namelijk alleen als ik het DNS adres van XS4ALL invul, en dat vind ik niet zo netjes...

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Vincent Bovelander schreef op 07 februari 2004 @ 13:14:
Nog maar een keer mijn vraag: wat is het adres van de DNS van Demon? Het surfen werkt hier namelijk alleen als ik het DNS adres van XS4ALL invul, en dat vind ik niet zo netjes...
Is gewoon een Search button vraag....zo heb ik het in de beginne ook gevonden.

194.159.73.135
194.159.73.136
194.159.73.137

Dit is bij mij bekend...(misschien handig voor in de openings post?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Chutney schreef op 07 februari 2004 @ 10:18:
Hey CJdijk, merk je iets van die upload?...dat het sneller geworden is...of merk ik en wildfire dat alleen.
Inderdaad _/-\o_
Nu je het zegt, normaal komt hij niet boven 80 KiloByte/sec
Nu tussen 87 en 95 KiloByte/sec :P :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
hmm weird, dat het zomaar ineens is. wel vet kan nu 100K + uppen woei...feesten :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Laatst online: 06-06 12:27

Jumpiefox

Hoi ?

Weet er iemand al wanneer ze de upgrades voor de "ouwe" klanten nou echt gaan door voeren :?

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 00:14

OMX2000

By any means necessary...

Alpha-xp schreef op 08 februari 2004 @ 00:55:
Weet er iemand al wanneer ze de upgrades voor de "ouwe" klanten nou echt gaan door voeren :?
Dat begin ik me nu ook af te vragen. Demon geeft nog geen indicatie weg. En ik wil nu eens mijn 8192 download hebben.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
OMX2000 schreef op 08 februari 2004 @ 07:25:
[...]

Dat begin ik me nu ook af te vragen. Demon geeft nog geen indicatie weg. En ik wil nu eens mijn 8192 download hebben.
Je kan zoveel willen maar de upgrade periode is nog steeds niet afgelopen hoor....geduld is een schone zaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco20
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-04 11:51
als je 1 april nog niets hebt (en er is nog geen vernieuwde statement van demon) dan mag je verder zeuren :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrayingFalcon
  • Laatst online: 05-05 18:05
Ik heb het probleem dat ik elke 30 minuten mn ipadres kwijt ben, en dan een 10 seconden later weer terug heb.

Heb een Draytek Vigor 2600... iemand een ideetje?

btw...firmware 2.3.6

[ Voor 7% gewijzigd door PrayingFalcon op 08-02-2004 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboxman
Zijn er nog 26 januari slachtoffers ? Of zijn de meeste mensen al weer online ? Ik verwacht dat het maandag of dinsdag weer werkt ( de magische 14 dagen ) bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
PrayingFalcon schreef op 08 februari 2004 @ 11:39:
Ik heb het probleem dat ik elke 30 minuten mn ipadres kwijt ben, en dan een 10 seconden later weer terug heb.

Heb een Draytek Vigor 2600... iemand een ideetje?

btw...firmware 2.3.6
Heb je je Firewall aan staan?....Fraggle attack waarschijnlijk aan? Uit zetten dan, btw hoe is jou upload, ik heb precies die Router + Firmware en hijs sinds een paar dagen flink stuk sneller dan voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrayingFalcon
  • Laatst online: 05-05 18:05
Chutney schreef op 08 februari 2004 @ 13:33:
[...]

Heb je je Firewall aan staan?....Fraggle attack waarschijnlijk aan? Uit zetten dan, btw hoe is jou upload, ik heb precies die Router + Firmware en hijs sinds een paar dagen flink stuk sneller dan voorheen.
Heb de DDos defense (waaronder fraggle attack zit) uitstaan, dus daar kan het niet aan liggen.

Ik merk zelf geen upload snelheid verschil, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik pas sinds vannochtend op 896000 sync ipv 736000. Nadat ik een commando had gegeven in een telnet sessie met de router, syncte hij veel hoger.
Gisteren een upload speed met speedtest.nl van 74kb/s...nu 89kb/s...
Beduidend beter.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103020

Na 5 dagen is mijn mailtje eindelijk beantwoord.
Op de vraag waarom ik na 2 weken de modem in huis te hebben en anderhalve week de lijn opgeleverd te hebben nog steeds geen verbinding heb kreeg ik het volgende antwoord:
Vorige week maandag is een groot aantal klanten door Bbned gemigreerd naar nieuwe krachtiger apparatuur. Helaas is bij een aantal klanten hierbij iets mis gegaan. Afgelopen week heeft Bbned opnieuw getracht deze groep klanten te migreren echter bij een aantal klanten is daar helaas wederom iets mis gegaan. Wij hebben een lijst samengesteld van deze mensen en dit doorgegeven aan Bbned. Begin volgende week worden deze klanten opnieuw gemigreerd. De laatste verwachting is dat het woensdag opgelost zou moeten zijn. Het is belangrijk dat u in iedergeval uw modem aan laat staan, zodat Bbned instaat is om uw verbinding te testen.

Ik kan u verzekeren dat wij net als u niet blij zijn met de bestaande situatie en alles in het werk stellen om Bbned te bewegen dit probleem zo snel mogelijk op te lossen. In iedergeval op de pijn wat te verlichten is besloten om u automatisch te crediteren over de dagen dat u uiteindelijk zonder verbinding heeft gezeten.

--
met vriendelijke groet,
Ik vindt het maar raar gaan daar. Als je dit soort fouten maakt, geef dat dan ook ergens op de site aan (of kijk ik er overheen?) en wees daar open in.
Verder wordt er net gedaan alsof ik gelukkig moet zijn dat er geen kosten worden berekend over een fout waar ik zelf niets aan kan doen.

Aangezien ik bovenstaand verhaal al voor 5 data heb doorgekregen vraag ik me af of de lijn het volgende week wel zal doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DouweGNL
  • Laatst online: 05-06 10:58

DouweGNL

Ik ben tof.

Sinds gister ook Demon (2/1).
Snelheden zijn allemaal wel oke, geen vage verbindingsproblemen... enige vage is dat ik als ik een Nedstat of iets dergelijks bekijk, ik die site bezoek als 'Demon Internet, Verenigd Koninkrijk'. En ik wordt dan ook geteld als een Engelse bezoeker... Weet iemand waar dat aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
DouweGNL schreef op 08 februari 2004 @ 17:24:
Snelheden zijn allemaal wel oke, geen vage verbindingsproblemen... enige vage is dat ik als ik een Nedstat of iets dergelijks bekijk, ik die site bezoek als 'Demon Internet, Verenigd Koninkrijk'. En ik wordt dan ook geteld als een Engelse bezoeker... Weet iemand waar dat aan ligt?
Nedstat, die heeft waarschijnlijk een bepaalde ip pool als demon.uk staan terwijl dat demon.nl moet zijn.
Veel plezier met je nieuwe verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-06 16:10
Ik zou zeggen doe hier eens een IPWHOIS lookup.

http://www.dnsstuff.com

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Laatst online: 00:52

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

(jarig!)
Hmmmm, net weer wat raars. Demon draait hier al maanden stabiel, ineens geen internet meer. Ik denk, zal wel een storing zijn, rustig wachten. Na een uur eens ingebeld en op de status pagina van Demon gekeken. Geen melding. WTF? Dan maar het modem gereset. Meteen weer verbinding. Vaag......

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Ik had dat in het begin ook.
Tegenwoordig staat er wel gewoon Demon Nederland,
als ik kijk bij de statistieken van Nedstat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
  • Laatst online: 05-06 13:40
Microkid schreef op 08 februari 2004 @ 20:55:
Hmmmm, net weer wat raars. Demon draait hier al maanden stabiel, ineens geen internet meer. Ik denk, zal wel een storing zijn, rustig wachten. Na een uur eens ingebeld en op de status pagina van Demon gekeken. Geen melding. WTF? Dan maar het modem gereset. Meteen weer verbinding. Vaag......
Dan is je modem gecrashed ofzo. overflow oid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

roboxman schreef op 08 februari 2004 @ 13:30:
Zijn er nog 26 januari slachtoffers ? Of zijn de meeste mensen al weer online ? Ik verwacht dat het maandag of dinsdag weer werkt ( de magische 14 dagen ) bij mij.
Dit weekend werkte het nog niet natuurlijk. Die 14 dagen houden ze wel in de gaten, dus inderdaad vermoed ik (of in ieder geval hoop ik) vandaag of morgen een werkende verbinding te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ino Dekker

Ino Dekker

Mr. Guide

Anoniem: 97123 schreef op 09 februari 2004 @ 06:58:
[...]

Dit weekend werkte het nog niet natuurlijk. Die 14 dagen houden ze wel in de gaten, dus inderdaad vermoed ik (of in ieder geval hoop ik) vandaag of morgen een werkende verbinding te hebben...
Hier idem dito.
Toch wel raar eigenlijk dat er in het weekend niet door gewerkt wordt. Voor onderhoud begrijp ik het, maar voor een probleem als dit (waarvoor zij dus verantwoordelijk zijn) niet.
Maar goed, als het vandaag of morgen weer werkt hoor je mij verder niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboxman
idekker schreef op 09 februari 2004 @ 08:36:
[...]

Hier idem dito.
Toch wel raar eigenlijk dat er in het weekend niet door gewerkt wordt. Voor onderhoud begrijp ik het, maar voor een probleem als dit (waarvoor zij dus verantwoordelijk zijn) niet.
Maar goed, als het vandaag of morgen weer werkt hoor je mij verder niet klagen.
Ik zal dan inderdaad ook niet klagen, wel neem ik dit mee in m'n evaluatie aan het eind van m'n jaarcontract ! Ik hoop dan ook dat dit het enige probleem is waar ik tegenaan ga lopen gedurende dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16102

Ik ben ook een 26 januari slachtoffer.. Heb onderhand al 5 keer aan de telefonische helpdesk gehangen en 1 keer gemaild.. Mail beantwoorden duurde 3 dagen, en nog steeds niet veel nuttige info:

--------------------------------

Geachte ....,

Ik zie dat u inmiddels telefonisch contact heeft opgenomen met de helpdesk. Er is een ticket voor u aangemaakt onder referentie.nr $$$$$$. Dit betekent dat wij contact hebben opgenomen voor u met Bbed, onze adsl partner. Het kan enkele werkdagen duren voordat wij een respons terug krijgen van hun, zodra dit het geval is nemen wij zo spoedig mogelijk telefonsich contact met u op

--
met vriendelijke groet,

---------------------------------

De opleverdag wordt iedere keer als ik bel weer verschoven. Ik geloof er niet meer echt in dat het deze week gebeurt.

Hoop wel dat deze migratie er voor zorgt dat mijn 2-8Mbits verbinding eindelijk eens een max. download van hoger dan 320kBps krijgt!

Neem aan dat ze ook bij mij de offline tijd niet crediteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:41
Hmmz ik heb ook even een vraagje:

Op de demon pagina staat dat de lijn op 6-02-04 is opgeleverd , maar ik heb tot nu toe nog geen modem ontvangen nu 9 -2 -04 Ook kan ik via Trace & Track de status van het pakketje niet bekijken. Kan dit kloppen , en is dit een voorkomend probleem :?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
  • Laatst online: 06-06 15:43
sinds wanneer heb je de melding gekregen dat je modem verstuurd was??? hoeveel weken/dagen naar de vooraankondiging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:41
Rubke schreef op 09 februari 2004 @ 11:29:
sinds wanneer heb je de melding gekregen dat je modem verstuurd was??? hoeveel weken/dagen naar de vooraankondiging?
Sorry ik heb het verkeerd gezegd , het modem was dus op 6-02-04 versuurd , maar ik kan via de track & trace pagina nog niks over vinden :S het is nu 9-02-04...

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PK
  • Laatst online: 06-06 10:21

PK

Ik heb Demon 1024/512. Eens in de paar dagen ben ik mn verbinding kwijt.
Tenminste kan niet internetten. De verbinding in mn router is wel actief...
Kan wel pingen en tracerten, maar krijg geen webpagina's te zien en emule doet het ook niet...

Hoe kan dit? Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
PK schreef op 09 februari 2004 @ 11:31:
Ik heb Demon 1024/512. Eens in de paar dagen ben ik mn verbinding kwijt.
Tenminste kan niet internetten. De verbinding in mn router is wel actief...
Kan wel pingen en tracerten, maar krijg geen webpagina's te zien en emule doet het ook niet...

Hoe kan dit? Bij voorbaat dank
Ik had ook zoiets. Probeer eens of je wel naar IP adressen kunt surfen, waarschijnlijk ligt het dan aan je DNS. Bij mij is het (voorlopig) opgelost door de DNS adressen in de router in te stellen.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Possible schreef op 09 februari 2004 @ 11:12:
Hmmz ik heb ook even een vraagje:

Op de demon pagina staat dat de lijn op 6-02-04 is opgeleverd , maar ik heb tot nu toe nog geen modem ontvangen nu 9 -2 -04 Ook kan ik via Trace & Track de status van het pakketje niet bekijken. Kan dit kloppen , en is dit een voorkomend probleem :?
Weekend zit er tussen, denk dat je deze week je modem ontvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZGuLL
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

NaZGuLL

Capo di Tutti Capi

Possible schreef op 09 februari 2004 @ 11:31:
[...]

Sorry ik heb het verkeerd gezegd , het modem was dus op 6-02-04 versuurd , maar ik kan via de track & trace pagina nog niks over vinden :S het is nu 9-02-04...
Ik had dus hetzelfde, vorige week donderdag de aankondiging dat het modem zou zijn verstuurd. Pakketcode en linkje naar track en trace, keurig allemaal. Het modem heb ik dus pas afgelopen dinsdag afgeleverd gekregen. Via track en trace heb ik nooit iets kunnen terugvinden.

Overigens vind ik het maar een matig modem, waarvoor ze beweren nog 99,95 euro in rekening te moeten brengen. Ik heb hem nog gratis gehad, maar zou het gevraagde bedrag er nooit voor betalen. Er zijn betere alternatieven die een weinig meer kosten.

I've seen things you people wouldn't believe, a P4 on fire at Mach2. I watched DDR-memory glitter in the dark. All those moments will be lost in time, like money down the drain. Time to spend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
  • Laatst online: 06-06 15:43
NaZGuLL schreef op 09 februari 2004 @ 11:42:
[...]

Ik had dus hetzelfde, vorige week donderdag de aankondiging dat het modem zou zijn verstuurd. Pakketcode en linkje naar track en trace, keurig allemaal. Het modem heb ik dus pas afgelopen dinsdag afgeleverd gekregen. Via track en trace heb ik nooit iets kunnen terugvinden.

Overigens vind ik het maar een matig modem, waarvoor ze beweren nog 99,95 euro in rekening te moeten brengen. Ik heb hem nog gratis gehad, maar zou het gevraagde bedrag er nooit voor betalen. Er zijn betere alternatieven die een weinig meer kosten.
Hoe lang heeft het geduurd na de vooraankondiging die jullie gekregen hebben??
1 week of antal dagen, zit nu namelijk te wachten dat het modem verstuurd wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddv
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-06-2022

ddv

Steam: ddv_ | psn: ddv84_

Demon heeft hierbij het genoegen om een nieuwe gratis service te
introduceren voor alle klanten die gebruikmaken van onze mailservers:
U kunt voortaan een spamfilter activeren om ongevraagde commerciële
e-mail (spam) te filteren.

De Demon Spam-filterdienst spoort spam berichten op en plaatst die
op aparte mailmachines. Deze berichten worden door ons zeven dagen
bewaard. Gedurende deze zeven dagen kunt u de spamberichten nog
bekijken, daarna worden ze verwijderd.

De Demon Spam-filterdienst is gebaseerd op de technologie van
Brightmail, marktleider in anti-spam oplossingen.

Deze bewezen technologie garandeert 90% vermindering van het aantal
ontvangen spam-berichten, terwijl de kans dat een gewenst
e-mailbericht ten onrechte wordt aangemerkt als spam, één op een
miljoen is.

U kunt deze dienst zelf voor uw account(s) activeren via Demon Self
Service: http://www.demon.nl/selfservice/

Voor meer informatie over de Demon Spam-filterdienst leest u de lijst
met Vaak Gestelde Vragen:
http://www.demon.nl/producten/diensten/spamfilter.html

Let op: standaard staat de filterdienst op uw account UIT. Zolang u op
de Demon Service pagina deze dienst niet heeft aangevraagd, zal uw
mail op geen enkele manier worden gefilterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZGuLL
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

NaZGuLL

Capo di Tutti Capi

Rubke schreef op 09 februari 2004 @ 12:31:
[...]
Hoe lang heeft het geduurd na de vooraankondiging die jullie gekregen hebben??
1 week of antal dagen, zit nu namelijk te wachten dat het modem verstuurd wordt...
Lijn is goedgekeurd, de lijn zal naar verwachting binnen drie weken worden opgeleverd.

Zes dagen later, de lijn is opgeleverd. U kunt vanaf nu gebruik maken van uw Demon DSL Express abonnement. (Dus niet, ik had namelijk nog geen modem).

Twee dagen later werd modem opgestuurd, vijf dagen na dit bericht had ik het modem in huis.

I've seen things you people wouldn't believe, a P4 on fire at Mach2. I watched DDR-memory glitter in the dark. All those moments will be lost in time, like money down the drain. Time to spend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder
  • Laatst online: 04-06 12:00

Padvinder

doet z&#039;n best

OphiOn schreef op 09 februari 2004 @ 14:23:
...een heel mailtje over de nieuwe spamfilter dienst...
Ik heb het mailtje ook net gekregen :) Eens kijken of het een beetje werkt. Ik ben er in ieder geval wel blij mee, zo'n spamfilter bij m'n provider. Ik heb er zelf ook wel eentje, maar toch. Demon, bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddv

ddv

hmm, ligt de maildoos van Demon plat?

edit:

Message of the Day

09 feb 12:58. Onderhoud webservers en mailvertraging / Maintenance webservers and email delays -- finger status@info.demon.nl

Status information

09 feb 14:57. Het ophalen van E-mail kan momenteel trager zijn dan normaal. Er wordt aan het probleem gewerkt. -- Retreiving your E-mail can be slower then normal. We are working to resolve this problem.

09 feb 12:58. Als onderdeel van noodonderhoud zullen diverse webservers de komende uren zeer korte tijd niet bereikbaar zijn. -- As part of emergency maintenance, various web servers will not be reachable during a very short time, the coming hours.

[ Voor 90% gewijzigd door ddv op 09-02-2004 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Laatst online: 10-02 23:00
offtopic:
En ik maak de 1000-e post :D

Kon het niet laten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Budha
  • Laatst online: 05-06 17:03

Budha

Online ergo sum

Anoniem: 103020 schreef op 08 februari 2004 @ 16:23:Ik vindt het maar raar gaan daar. Als je dit soort fouten maakt, geef dat dan ook ergens op de site aan (of kijk ik er overheen?) en wees daar open in.
Verder wordt er net gedaan alsof ik gelukkig moet zijn dat er geen kosten worden berekend over een fout waar ik zelf niets aan kan doen.
Jij hebt je DSL Express abo toch genomen om zo goedkoop mogelijk snel adsl te hebben met zoveel mogelijk diensten?

Voor niets gaat de zon op. Demon heeft een contract afgesloten met BBned. Als in dit contract allemaal bindende factoren voor BBned zouden staan dan zouden de kosten hoger uitvallen en zou jij ook meer moeten betalen.

Demon moet nu wel gewoon aan BBned betalen, dus het is best coulant dat ze dit bij jou niet doorberekenen. Ik vind het ook niet meer dan normaal, maar ze zijn daar niet toe verplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Klopt het dat de upload nog verder is verhoogd?
Zit nu op 103 KiloBytes per seconde _/-\o_
Steeds gedacht dat ik niet veel hoger zou kunnen komen,
vanwege 20 meter kabel tussen mijn splitter en mijn modem,
maar ook vanwege de afstand misschien. wel dus. :P

[ Voor 49% gewijzigd door cjdijk op 09-02-2004 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboxman
Zit inmiddels al weer 60 minuten in de wacht ( wat een k.. zooi zeg ). Ik had vanmiddag al gebeld, blijkt dat ik waarschijnlijk m'n mac adres opnieuw moet opvoeren. Helaas kon ik m'n modem niet uit zetten aangezien ik op de zaak zat.

Melding, bel dan vanavond ...even... terug. Ik vind dit echt diep treurig, eerst vanmiddag 40 minuten wachten en nu weer meer dan een uur, het worden echt chello taferelen bij Demon. Ik hoop echt dat het nu werkt anders gaat morgen de opzeggings brief de deur uit, ik ben het spuugzat dat BBNED en Demon.

Reeds 75 minuten :(

Reeds 90 minuten :( :( :'(

[ Voor 12% gewijzigd door roboxman op 09-02-2004 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 16:12
roboxman schreef op 09 februari 2004 @ 19:46:
Zit inmiddels al weer 60 minuten in de wacht ( wat een k.. zooi zeg ). Ik had vanmiddag al gebeld, blijkt dat ik waarschijnlijk m'n mac adres opnieuw moet opvoeren. Helaas kon ik m'n modem niet uit zetten aangezien ik op de zaak zat.

Melding, bel dan vanavond ...even... terug. Ik vind dit echt diep treurig, eerst vanmiddag 40 minuten wachten en nu weer meer dan een uur, het worden echt chello taferelen bij Demon. Ik hoop echt dat het nu werkt anders gaat morgen de opzeggings brief de deur uit, ik ben het spuugzat dat BBNED.
Ja zeer frustrerend. Heb afgelopen maandag mijn modem voor een swap opgestuurd, die hadden ze dus dinsdag binnen. Bij de helpdesk vertelden ze dat zo'n swap snel zou kunnen en dat ik mijn modem dan maar 3 a 4 daagjes kwijt zou zijn. Ik heb hem nu een week later nog niet binnen, terwijl ik afgelopen week nog gebeld(60+ min in de wacht) heb en ze hem op zouden sturen als ze hem konden vinden :? Heb toen maar een tweedehands usb modempje gekocht want ik zit nu al bijna 3 weken met een brak modem.

Die helpdesk is echt nagenoeg onberijkbaar aan het worden, vind ik ook een zeer kwalijke zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboxman
Waslijn schreef op 09 februari 2004 @ 20:01:
[...]

Ja zeer frustrerend. Heb afgelopen maandag mijn modem voor een swap opgestuurd, die hadden ze dus dinsdag binnen. Bij de helpdesk vertelden ze dat zo'n swap snel zou kunnen en dat ik mijn modem dan maar 3 a 4 daagjes kwijt zou zijn. Ik heb hem nu een week later nog niet binnen, terwijl ik afgelopen week nog gebeld(60+ min in de wacht) heb en ze hem op zouden sturen als ze hem konden vinden :? Heb toen maar een tweedehands usb modempje gekocht want ik zit nu al bijna 3 weken met een brak modem.

Die helpdesk is echt nagenoeg onberijkbaar aan het worden, vind ik ook een zeer kwalijke zaak.
Als ze niet uitkijken gaan ze ten onder aan hun eigen succes. BTW nog steeds aan het wachten inmiddels 90 minuten, ik had een film kunnen kijken of zo. Mis ik straks ook nog StarTrek Enterprise, en ik kan hem geeneens downloaden |:(

[ Voor 5% gewijzigd door roboxman op 09-02-2004 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

cjdijk schreef op 09 februari 2004 @ 18:57:
Wat voor modem en firmware heb jij? Die Zyxels komen toch niet zo hoog?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Padvinder schreef op 09 februari 2004 @ 15:05:
[...]

Ik heb het mailtje ook net gekregen :) Eens kijken of het een beetje werkt. Ik ben er in ieder geval wel blij mee, zo'n spamfilter bij m'n provider. Ik heb er zelf ook wel eentje, maar toch. Demon, bedankt :)
Die Brightmail waarmee Demon werkt, is best wel goed, vanmiddag bij iemand aangezet die zijn email adres op usenet had gebruikt.
Met als gevolg tientallen spam mailtjes per uur.
Tot nu toe heeft ie geen spam meer ontvangen. :)
Meteen ook bij ze Mozilla Thunderbird mail/news client geinstalleerd, mocht er nog wat doorkomen dan vangt Thunderbird ook nog wat op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
cjdijk schreef op 09 februari 2004 @ 18:57:
Hmm dit x niets van gemerkt hoor. Ik was de eerste die iets gemerkt had van een iets snellere upload. Jij hebt het nu al 2x gemerkt hehe.

Zit nog steeds op 105 KB up en hoger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Nog wat leuke nieuws betreffende de routering e.d.
Ik kan er wel iets over vertellen, al kan ik over sommige dingen juist
weer niet te veel loslaten :-/ Er is in het verleden in deze groep ook
wel eens gepraat over wat voor routers we hebben en zo, dus wellicht
kun je wel het een en ander vinden.

Voor wat betreft peerings heeft iemand anders al aangegeven dat je die
in de RIPE database kunt vinden. Er zijn twee "Demon"-netwerken: hier
in Nederland gebruiken we AS 5417, en in de rest van de wereld AS 2529.
Met AS 5417 hebben we alleen peering op de AMS-IX; AS 2529 is ook
aanwezig op de LINX (Londen) en NYIIX (New York). Met wie er allemaal
gepeered wordt kun je vinden in de RIPE database; voor AS 5417 is het
object geheel up-to-date, voor AS 2529 heb ik geen idee :-)

Het Demon NL-netwerk heeft momenteel drie locaties: NIKHEF (een van de
AMS-IX locaties), Telecity 1 en onze oude serverruimte op de Singel. Op
alle drie de locaties wordt een Juniper M10 router gebruikt. Tussen
NIKHEF en Telecity liggen meerdere gigabit ethernet-verbindingen, en
van de Singel naar NIKHEF en van Singel naar Telecity liggen STM-1's.
(Je kunt via Google vast wel vinden wat de capaciteit van een STM-1 is
en hoe een Juniper M10 eruit ziet ;-) ) De serverruimte op de Singel is
inmiddels praktisch uitgefaseerd; alleen de inbelapparatuur en een heel
klein aantal colo-klanten is daar nog te vinden.

Momenteel is er in Telecity nog een vierde M10 die in het netwerk van
Demon UK staat en met twee STM-1's met Londen verbonden is.

Er zijn hier in Nederland gigabit ethernet-verbindingen met de AMS-IX,
Telia, KPN Eurorings en UUNET. In Londen zijn er gigabit ethernet-
verbindingen naar de LINX (2x) en naar diverse andere transit-providers.

Omdat het allemaal zo intussen wel een beetje krap begint te worden
(met name door het feit dat een Juniper M10 maar acht sloten heeft en
dus maximaal acht kaarten kan bevatten) hebben we twee Juniper M40e's
gekocht die deze week zouden moeten arriveren. Die hebben 32 sloten, en
dus flink wat meer capaciteit dan de M10. Bovendien worden rond het
eind van deze maand de verbindingen naar Londen geupgrade naar 2 x STM-4
en komen er twee nieuwe, grotere routers in AS 2529 te staan hier in
Amsterdam.

Er staat dus de komende tijd heel wat te gebeuren; misschien zie je aan
het eind van de week de eerste traceroutes al wel veranderen. We proberen
om alle wijzigingen te maken zonder dat iemand er iets van merkt, al zal
dat voor sommige dingen niet lukken, dus er zullen ook nog wel wat
announcements komen.
Dit bericht kwam van een Demon medewerker, wel leuk om te horen dat er als maar verbetering in zit _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Marzman schreef op 09 februari 2004 @ 20:57:
[...]

Wat voor modem en firmware heb jij? Die Zyxels komen toch niet zo hoog?
Ik moet eerlijk zeggen, heb mijn Zyxel op dit moment uitgeleend,
aan die persoon waarbij ik Demon heb aangevraagd (zesde inmiddels).
Op dit moment heb ik mijn oude Alcatel Speedtouch Home aangesloten staan.
Alleen heb ik die wel vaker gebruikt, maar nog nooit meer dan 80 KiloBytes gehad.
Zowel bij mijn Zyxel als mijn Alcatel, nooit meer dan 80 KiloBytes dus.
Tot afgelopen zondag avond, toen ging hij ineens naar 95 KiloBytes.
Vandaag had ik zelfs een uur 103 KiloBytes, is op dit moment 97 KiloBytes.
Hij schommelt dus wel een beetje, maar komt niet meer onder 95.

[ Voor 5% gewijzigd door cjdijk op 09-02-2004 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hmm die snelheidsverhogingen die zijn niet met BabyXL of wel?
* Thunder komt nl. niet boven de 800/80KBp/s uit terwijl ie wel veel hoger synced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Thunder schreef op 09 februari 2004 @ 21:27:
Hmm die snelheidsverhogingen die zijn niet met BabyXL of wel?
* Thunder komt nl. niet boven de 800/80KBp/s uit terwijl ie wel veel hoger synced.
Ik heb 2048/1024 via BBNed, mijn download is hetzelfde gebleven op 205 KiloByte.

[ Voor 11% gewijzigd door cjdijk op 09-02-2004 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
cjdijk schreef op 09 februari 2004 @ 21:29:
[...]

Ik heb 2048/1024 via BBNed, mijn download is hetzelfde gebleven op 205 KiloByte.
das wel matig dan vs je up, 215 of hoger moet makkelijk kunnen. Komt maybe door je lange telefoon kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Chutney schreef op 09 februari 2004 @ 21:42:
[...]

das wel matig dan vs je up, 215 of hoger moet makkelijk kunnen. Komt maybe door je lange telefoon kabel.
Zo af en toe heb ik pieken tot 224, maar 's avonds meestal 205.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

bbned is niet zoals het tiscali netwerk. Met bbned haal je gewoon (gemiddeld!) max 214 op een 2 mbit lijntje. Hier ook 2mbit down / 512 up;
213,4 kb/s download

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103020

Budha schreef op 09 februari 2004 @ 18:42:
[...]

Jij hebt je DSL Express abo toch genomen om zo goedkoop mogelijk snel adsl te hebben met zoveel mogelijk diensten?

Voor niets gaat de zon op. Demon heeft een contract afgesloten met BBned. Als in dit contract allemaal bindende factoren voor BBned zouden staan dan zouden de kosten hoger uitvallen en zou jij ook meer moeten betalen.

Demon moet nu wel gewoon aan BBned betalen, dus het is best coulant dat ze dit bij jou niet doorberekenen. Ik vind het ook niet meer dan normaal, maar ze zijn daar niet toe verplicht.
Ik denk daar toch echt anders over.
Sinds mijn modem er is (nu al meer dan 2 weken) brandt mijn DSL lampje en zou mijn verbinding volgens Demon moeten werken. Dit is echter niet zo en deze fout ligt niet bij mij.
Het maakt dan niet uit of mijn DSL nou goedkoop of duur, veel of weinig diensten heeft, maar het moet gewoon naar behoren werken. Ik ga heus niet mekkeren als hij er 1 of 2 dagen uitligt, maar al meer dan 2 weken vindt ik vrij slordig.

Ik begrijp de reactie nu wel wat meer van Demons kant, maar ik zou het niet vinden kloppen als dit soort fouten doorberekend worden aan de consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Laatst online: 10-02 23:00
Weet je zeker dat je zelf niet iets verkeerd doet? Los eens in met serieel op het modem. Krijg je een IP adres toegekend? Standaard eerst een ip adres in de 80.x rangen geloof ik voor de mac pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
cjdijk schreef op 09 februari 2004 @ 22:14:
[...]

Zo af en toe heb ik pieken tot 224, maar 's avonds meestal 205.
Dag en nacht geen verschil blaazen met die handel op top speed....altijd stabiel. Hier dan hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

roboxman schreef op 09 februari 2004 @ 19:46:

Melding, bel dan vanavond ...even... terug. Ik vind dit echt diep treurig, eerst vanmiddag 40 minuten wachten en nu weer meer dan een uur, het worden echt chello taferelen bij Demon. Ik hoop echt dat het nu werkt anders gaat morgen de opzeggings brief de deur uit, ik ben het spuugzat dat BBNED en Demon.

Reeds 75 minuten :(

Reeds 90 minuten :( :( :'(
Heb je uiteindelijk nog contact gehad? Bij mij werkte het niet gisteravond in ieder geval. Vandaag verstrijkt die 14 dagen termijn trouwens...

14 dagen, hoe krijgen ze het voor elkaar!... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboxman
Anoniem: 97123 schreef op 10 februari 2004 @ 07:14:
[...]

Heb je uiteindelijk nog contact gehad? Bij mij werkte het niet gisteravond in ieder geval. Vandaag verstrijkt die 14 dagen termijn trouwens...

14 dagen, hoe krijgen ze het voor elkaar!... 8)7
Ik heb ruim 15 minuten aan de lijn gezeten met die persoon, overigens een goede kundige medewerker die waarschijnlijk al de nodige telefoon trainingen achter de rug heeft. Hij heeft alles voor me na gekeken, er komt nog steeds geen verkeer aan vanaf mijn modem, het wordt weg gestuurd bij mij maar nooit ergens ontvangen. Ik krijg dus ook nooit wat terug.

Het probleem ligt nog steeds aan de kant van BBNED, het vervelende ook gister was weer dat er geen mogelijkheid is om het oplossen te versnellen. Op de een of andere manier heb je gewoon pech als het na de vrijdag reparatie nog niet werkt. Wel gaf hij aan dat ze van de week weer een poging gaan ondernemen om de overgebleven slachtoffers van 26 januari te migreren, en volgens Demon zijn dat er niet veel meer.

Ik heb gister nog wel zitten overwegen om op te zeggen en naar een andere provider te gaan. Helaas heb ik nog geen alternatief gevonden, in het oog houdend wat de prijs is en wat je down en up ervoor terug krijgt.

Een overstap betekend ook weer een behoorlijke tijd zonder Internet. Ik ga in ieder geval maar eens rondkijken maar denk dat je voor een goede provider bij XS4ALL terrecht komt. Of ik moet weer terug gaan naar Planet.

Overigens las ik nog een stuk van een Demon medewerker ( stukje terug ) over de infrastructuur en de veranderingen van de komende tijd. Op zich is dit heel erg positief, alleen ben ik bang dat het weer behoorlijk wat Downtime kan geven.

Nou ja, ik ben bang dat ik voorlopig nog zit af te wachten tot eind van de week. Als ik een goed alternatief vind ( en die keuze heb ik eigenlijk vorig jaar November gemaakt voor Demon ) dan laat ik het wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pfff, daar word ik niet vrolijk van roboxman. Vooral die zin met dat ze "van de week" weer een poging gaan wagen. Als je gebruikers met zo'n lange downtime zitten zorg je toch dat dat met de grootste bloedspoed wordt verholpen? Wat nou het is weekend, wat nou van de week weer een poging wagen!

Kortom, deze hele week nog steeds afwachten. Hoe kansloos... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95364

Ik heb nou alweer een bijna een jaartje en betaal nog altijd EUR 39,- per maand voor een 512/256 DSL Express account bij Demon. De beloofde snelheidsverhogingen zijn nog altijd niet door maar die hoef ik ook helemaal niet.

Waar ik van baal is dat mensen die 4 of 5 maanden geleden een 512/256 account hebben besteld slechts EUR 19,95 per maand betalen, de helft dus.

Nou heb ik gelezen dat het in NL verboden is om voor dezelfde dienst 2 prijzen te vragen, contract of niet. Klopt dit?

Ik zou namelijk ook EUR 19,95 per maand willen betalen voor mijn 512/256 abo, net zoals iedereen die nu of de afgelopen maanden abonee is geworden. En niet het dubble dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 22:25

PcDealer

HP ftw \o/

Wow:
Demon heeft hierbij het genoegen om een nieuwe gratis service te
introduceren voor alle klanten die gebruikmaken van onze mailservers:
U kunt voortaan een spamfilter activeren om ongevraagde commerciële
e-mail (spam) te filteren.

De Demon Spam-filterdienst spoort spam berichten op en plaatst die
op aparte mailmachines. Deze berichten worden door ons zeven dagen
bewaard. Gedurende deze zeven dagen kunt u de spamberichten nog
bekijken, daarna worden ze verwijderd.

De Demon Spam-filterdienst is gebaseerd op de technologie van
Brightmail, marktleider in anti-spam oplossingen.

Deze bewezen technologie garandeert 90% vermindering van het aantal
ontvangen spam-berichten, terwijl de kans dat een gewenst
e-mailbericht ten onrechte wordt aangemerkt als spam, één op een
miljoen is.

U kunt deze dienst zelf voor uw account(s) activeren via Demon Self
Service: <http://www.demon.nl/selfservice/>

Voor meer informatie over de Demon Spam-filterdienst leest u de lijst
met Vaak Gestelde Vragen:
<http://www.demon.nl/producten/diensten/spamfilter.html>

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddv

ddv

roboxman schreef op 09 februari 2004 @ 20:16:
[...]

Als ze niet uitkijken gaan ze ten onder aan hun eigen succes. BTW nog steeds aan het wachten inmiddels 90 minuten, ik had een film kunnen kijken of zo. Mis ik straks ook nog StarTrek Enterprise, en ik kan hem geeneens downloaden |:(
offtopic :) #StarTrek @ irc.tweakers.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rig0r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-03 16:08
Hebben jullie al succes met dat spamfilter ? Heb em gisterochtend geactiveerd, maar het ding heeft nog niks afgevangen. Dat kan je trouwens ff snel zo controleren:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
# telnet spampop.demon.nl 666
Trying 194.159.73.33...
Connected to spampop.mail.nl.demon.net.
Escape character is '^]'.
+OK demon POP3 graymail ready (demon.nl)
USER systeemnaam
+OK
PASS password
+OK 0 messages for systeemnaam.demon.nl
QUIT
+OK
Connection closed by foreign host.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-06 15:53
wat is die spampop dan?

ah.. gevonden:
Ophalen van gefilterde e-mail
Indien u de gefilterde e-mail wilt ophalen, is het noodzakelijk om in uw e-mailprogramma een tweede account aan te maken. Dit tweede account zal dan alsnog alle spam ophalen. U kunt dit bijvoorbeeld gebruiken omdat u de werking van de dienst spam-filter wilt controleren of omdat u e-mail verwacht die als spam is verstuurd. Het instellen van dit account gaat op precies dezelfde wijze als het instellen van een normaal e-mailaccount. U gebruikt alleen andere servers. De instellingen voor het ophalen van gefilterde mail vindt u in onderstaand schema:

Username systeemnaam
Password POP3 wachtwoord
POP3 server spampop.demon.nl
Poort 666

[ Voor 94% gewijzigd door Ritchie op 10-02-2004 13:46 ]

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-05 12:36
Mijn vader zit nu bij Planet en heeft daar dat advanced pakket.
Nu ik op kamers woon is daar geen noodzaak meer voor (hij internet alleen maar een beetje en download niets).
Bovendien is Planet erg duur, mijn vader wilt overstappen op Demon en hierbij zijn bestaande Speedtouch (H'd pro ISDN) modem blijven gebruiken.

Zijn abb bij planet loopt 1 maart af, kan ik dan nu al Demon voor hem aanvragen of moet ik nog even wachten?
Het liefst zit hij geen dag zonder internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Dat laatste gaat helaas niet.

Je lijn moet eerst vrij zijn van een ander dsl signaal. Anders komt ie niet door de lijntest die demon houd. Je kan hem 6 dagen voor 1 maart aanvragen, want de eerste 7 of 8 dagen doet demon nog nix, en kan je nog cancelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

spokje schreef op 10 februari 2004 @ 15:44:
Dat laatste gaat helaas niet.

Je lijn moet eerst vrij zijn van een ander dsl signaal. Anders komt ie niet door de lijntest die demon houd. Je kan hem 6 dagen voor 1 maart aanvragen, want de eerste 7 of 8 dagen doet demon nog nix, en kan je nog cancelen.
Je kunt het beste wachten tot je een officiele brief van KPN hebt,
met daarin de datum dat jouw telefoonlijn "gesloopt" wordt.
Het hoeft helemaal niet zo te zijn dat dit 1 maart is.
Zou wel handig zijn, maar helaas zitten daar vaak wat dagen tussen.
Gelukkig blijft de verbinding vaak wel doorwerken tot de afsluitdatum van KPN.
Stel dat die afsluitdatum inderdaad maandag 1 maart is,
dan kun je op zijn vroegst maandag avond 23 februari Demon aanvragen,
waardoor Demon dinsdag ochtend 2 maart gaat beginnen met de lijntest.
Voor de zekerheid zou je iets meer speling kunnen nemen.

Tussen 2 haakjes.
Mijn zesde aanvraag Demon gaat nu ook lekker door.
Is na 18 dagen (met afkoel periode meegerekend) op geaccepteerd gekomen.
Was even bang dat hij geannuleerd zou worden, want ik had analoog aangevraagd,
terwijl de telefoonlijn pas 3 dagen na de lijntest omgezet was van isdn naar analoog. :D
Die mensen waar het voor is, waren vergeten de KPN te bellen,
dat ze met adsl geen isdn meer nodig hadden.
Maja, schijnbaar kan een analoge lijntest prima uitgevoerd worden op een isdn telefoonlijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Laatst online: 05-06 08:58

Korakal

Up up up!

iets later dan normaal, maar daar is ie dan :P
[rml][ Ervaringen] Demon DSL Express #10[/rml]

jubileumtopique \o/
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste