[Ervaringen] Demon DSL Express #9

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.387 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:19

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://services.nl.demon.net/images/dslexpress/logo.jpg

En daar gaan we weer naar deel 9! Met dank aan
Jeroen210 voor de originele openingspost!

Deel 2 is hier te vinden:
Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten # 2

Deel 3 is hier te vinden:
Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten # 3

Deel 4 is hier te vinden:
Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten #4

Deel 5 is hier te vinden:
Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten #5

En deel 6 is hier te vinden:
Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten #6

En deel 7 is hier te vinden:
Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten #7

En deel 8 is hier te vinden:
[rml][ ervaringen] Demon DSL Express #8[/rml]

Lees deze startpost voordat je vragen stelt in het topic. De meeste Vaak-voorkomende-vragen worden in deze post al beantwoord.

Als je verbinding is opgeleverd, vul dan de doorlooptijd in op http://tilbo.demon.nl

Wegens het vaak moeten ingrijpen in de vorige draad, wil ik graag nogmaals benadrukken:
  • <span style="color: red;font-weight:bold">
  • Geen statusberichten - Worden OW's voor uitgedeeld.
  • Geen geflame
  • Geen spam
  • ...en de rest van de policy
:? Wat is DSL Express :?
DSL Express is het ADSL-produkt voor consumenten van Demon Internet. Demon staat bekend als 1 van de betere Internet Service Providers (ISP's) in Nederland en bestaat al sinds langere tijd. DSL Express is een zeer scherp geprijsd aanbod waarmee Demon een vergelijking met de concurrentie zeer goed kan doorstaan.

:? Waar vind ik meer informatie over DSL Express? :?
Uiteraard op de site van Demon DSL Express. Demon heeft zelf ook een FAQ samengesteld over DSL Expres. In deze FAQ staan alle kenmerken van het product.

:? Welke overboeking hanteert Demon :?
Demon hanteert een overboeking van 1:25. Demon zegt hierover het volgende:

"De werkelijk beschikbare hoeveelheid bandbreedte die beschikbaar is
voor alle gebruikers is minder dan het totaal dat aan alle gebruikers
aangeboden wordt. Het niveau van dit delen wordt aangeduid als de
overboekingsfactor of ratio. Demon DSL Express heeft bijvoorbeeld een
overboekingsratio van 25:1"

Oftewel: de minimale beschikbare snelheid is 1/25 van het afgenomen abbo. In de praktijk zul je van de overboeking weinig tot niets werken en haal je gewoon de snelheid van je abonnement.

:? Dit snap ik niet :?

In een newsgroup stond een mooie analogie met een tuinslang:

"Er is één tuinslang voor al het water van 25 huizen. De slang is precies
dik genoeg om continu water naar één huis te pompen. Maar omdat niet
iedereen de kraan de hele dag vol open heeft staan, worden er wel 25
huizen op dezelfde slang gezet. Dus als ze allemaal de kraan laten lopen
en lopen en lopen, dan komt er niet meer zoveel water uit.

Om te voorkomen dat een enkeling al het water opmaakt, is er een FUP.
Als iedereen zich aan die FUP houdt is er in principe genoeg water voor iedereen beschikbaar. Zodra mensen echter excessief veel water gaan gebruiken kan het voorkomen dat de capaciteit van de slang onvoldoende is voor iedereen - er kan dan niet meer water doorheen.

MAAR: als jij nu persé meer water uit jouw aansluiting wilt, kun je
vragen of je op een slang met minder aansluitingen kan komen (dus 1:10
overbooked bv). Dan kun je meer water uit je kraan halen. Of helemaal
alleen op een slang (1:1). Voor dit soort producten betaal je echter ook de prijzen die daarbij horen."

:? Hoe lang duurt het dan voordat ik kan internetten :?
Dat is verschilend, bij somige 2 weken bij andere kan dit ook 5 weken zijn. Wacht rustig op het mailtje van demon,dat je lijn is opgeleverd. Hou er rekening mee dat gezien het enorme aantal aanvragen van de laatste tijd de wachttijden iets kunnen oplopen. Voordat je wordt aangesloten doorloop je de volgende stappen:

Dit voorbeeld is puur indicatief!

30-09-2003 Ingediend.
Demon Internet heeft uw bestelling ontvangen en een bevestiging van
ontvangst gestuurd
naar uw e-mail adres. Uw order zal worden doorgestuurd naar onze DSL
partner.

08-10-2003 Verzonden. (1 week later)
De order is door onze DSL partner ontvangen. De DSL partner zal de gegevens
gaan controleren.

08-10-2003 Bevestigd. De ordergegevens zijn gecontroleerd en goedgekeurd
door de DSL partner.
Er zal nu een technisch onderzoek plaatsvinden om te bepalen of DSL
daadwerkelijk mogelijk is op uw adres.

09-10-2003 Geaccepteerd. (1 dag tot 3 weken later)
Het technisch onderzoek is uitgevoerd en DSL is mogelijk op uw adres.
De lijn zal naar verwachting binnen drie weken worden opgeleverd.
Indien u een modem besteld heeft zal dit voor de oplevering naar u worden
toegestuurd.

In de praktijk blijkt het niet nodig de 3 weken af te wachten,
direct als het modem is ontvangen, zal internet meestal werken bij
aansluiten. De lijntest duurt in het ene geval 1 dag, terwijl het bij een ander 3 weken kan duren.

Als je verbinding is opgeleverd, vul dan de doorlooptijd in op http://tilbo.demon.nl

:? Met wie werkt Demon samen :?
Demon werkt samen met BBNed en BabyXL. Beide netwerken zijn vergelijkbaar wat snelheid betreft; snelheidsverhogingen zullen voor beide netwerken gelden. Het maakt dus voor de snelheid niet uit of je via BBned of BabyXL bent aangesloten In de praktijk is BabyXL zelfs nog iets sneller vanwege het compenseren van de overhead.Daarnaast heeft BabyXL een over het algemeen een lagere ping. Overigens, je kan niet zelf kiezen voor BabyXL of BBned, dat doet Demon voor je. In gebieden waar BBned of BabyXL niet leveren bestaat de mogelijkheid om een Demon-verbinding via KPN Bitstream te krijgen. Gezien de prijsstelling is dit de meeste particuliere klanten echter geen optie.

Voor de oude Demon Metro-klanten geldt dat zij later de mogelijkheid krijgen om te migreren naar het DSLexpres platform.

:? Wordt de (upload)snelheid verhoogd :?
Zowel de up- als downloadnsnelheden van alle abonnementen die zijn afgesloten na 18-09-2003 worden verhoogd. Deze verhoging zal in 2 etappes plaatsvinden:

• Bij alle klanten die een BabyXL-verbinding hebben zal de upgrade in de laatste weken van december plaatsvinden.
• Bij alle klanten met een BBned verbinding zal de upgrade tussen 1 februari en 31 maart 2004 plaatsvinden.

Tevens wordt van de klanten die een 'oude' Metro of Versatel-verbinding hebben de snelheid verhoogd. De exacte planning is hier te vinden.

De nieuwe abonnementsvormen en snelheden (die beide tevens gelden voor mensen die na 18-09-2003 zijn/worden aangesloten) even op een rijtje gezet:

512/25619,95
1024/51239,-
2048/102455,-
2048-8192/1024 65,-

:? Welke snelheden kan ik halen :?
Hou er rekening mee dat de downloadsnelheden van het 2-8 mbit abonnement afhankelijk zijn van de afstand van je huis tot de telefooncentrale. Het is dus niet gegarandeerd dat je de 8 mbit haalt. Hetzelfde geldt voor de 1024 kbit/s upload. Onderstaande tabel laat zien welke snelheden in theorie mogelijk zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.sneladsl.nl/images/faq/snelhedendsl.gif

De snelheid die je kunt halen is niet alleen afhankelijk van de afstand maar ook van andere factoren als de kwaliteit van de telefoonlijn. De waarden in deze tabel zijn dus niet zaligmakend!

Wil je weten wat voor snelheid andere mensen in jouw buurt halen, kijk dan bij je eigen postcode

:? Hoe bepaal ik de afstand naar de centrale? :?
Heel simpel: door hier je postcode en huisnummer in te vullen. De uitkomst geeft een goede indicatie van de lijnlengte naar de centrale. Houd er wel rekening mee dat lijnlengte wel iets maar niet alles zegt over de maximaal te behalen snelheid. Zaken als de lijnkwaliteit spelen ook een belangrijke rol.

:? Hanteert Demon een datalimiet? :?
Demon hanteert een Fair Use Policy (FUP). Dit houdt in dat er geen vaste datalimiet is gesteld op de hoeveelheid data die je, als Demon DSL gebruiker, mag downloaden. Dit houdt ook in dat Demon Internet kan ingrijpen als een gebruiker regelmatig significant meer download dan het gemiddelde voor het betreffende DSL account.

:? Waarom moet ik m'n IP via DHCP instellen?
Omdat de routering op basis van DHCP requests wordt opgezet. Stel je het IPnr handmatig in, dan stuur je geen DHCP requests en valt na een 30-tal minuten de verbinding weg. Dat je verplicht bent met DHCP te werken betekent overigens niet dat je een dynamisch IPnr hebt: je krijgt een statisch IPnr.

:? Kan ik mijn oude ADSL-modem blijven gebruiken :?
De meeste ADSL-modems zoals de Alcatel Speedtouch zijn zonder enig probleem bruikbaar bij Demon. Het Alcatel modem moet omgezet worden naar Bridge, zie
http://www.wintervorst.com/ Daarna is hij in bridge stand te bereiken met lokaal ip 10.0.0.138. Het password is te achterhalen met de bekende tweak tools.

Drivers voor de Copperjet 800, het E-tech modem versie 1/2 voor PC en E-tech versie 2 voor Mac zijn te vinden op http://www.demon.nl/support/dslexpress/drivers.html

Alle door BBNed goedgekeurde modems vind je op http://www.bbned.nl/downloads/cpe_matrix_publish_actueel.xls
Officieel is het zo dat als je geen goedgekeurd modem/router hebt je in geval van problemen ook geen support krijgt van BBNed (en Demon), daarnaast is het zo dat je bij een netwerk upgrade van BBNed het risico loopt dat je ineens problemen krijgt met je verbinding.

:? Is er nieuwere firmware voor mijn Copperjet 810 modem beschikbaar? :?
Alles wat je over dat modem wilde weten (en meer) staat op deze pagina: http://home.hccnet.nl/spe...-cistron-copperjet810.htm

:? Hoe kan ik onder Linux het Copperjet 810 modem configureren? :?
http://www.cistron.nl/node.php?id=201

:? Kan mijn modem uberhaupt wel 1024kbps upload aan? :?
De Copperjet 810 haalt 960kbps, de Zyxel 650R gaat tot 864kbps. Het is sowieso maar de vraag of je die hoge upload gaat halen, ook al heb je een modem dat die snelheid aan kan. Dat is niet alleen afhankelijk van het modem, maar ook van de afstand tot de centrale, de kwaliteit van de kabels en of je een analoge (officieel tot 864kbps) of ISDN lijn (officieel tot 640kbps) hebt. Demon garandeert niet dat je 1024kbps haalt, enkel 512kbps is gegarandeerd.

:? In heb gehoord dat de combinatie van ISDN met een oude NT1 en Demon niet altijd even goed werkt :?
Dat klopt. Op de volgende URL is een fotoserie te vinden hoe je de boel kan aansluiten zodat het goed werkt: http://www.renekok.com/demoninstall/

:? Hoe lang duurt een overstap van een KPN ADSL-provider :?
Dat kan lang duren omdat er nog geen goede migratieprocedure tussen de verschillende ADSL-providers bestaat. Het belangrijkste is dat je lijn vrij MOET zijn als kort na aanvraag van DSL Expres de lijn gecontroleerd wordt. Met andere woorden: eerst moet je oude ADSL abonnement beëindigd zijn en moet je opzegging administratief verwerkt zijn. Hou bij het opzeggen van je oude abonnement rekening met de geldende opzegtermijn! Een voorbeeld:

BBNed/BabyXL accepteert een aanvraag pas als de telefoonlijn vrij is van ADSL, maw zodra MXStream is afgesloten. Demon hanteert een (verplichte) wachtperiode
van 7 dagen tussen ADSLaanvraag en het doorsturen van de aanvraag naar
BBNed, dus *als* je lijn echt op 1/12 gesloopt wordt zou je een week
daarvoor kunnen aanvragen (zeg, 25/11), waarna je 3 tot 6 weken moet wachten
op je aansluiting. De overstap zal dus altijd gepaard gaan met wat downtime.

:? Waar vind ik nieuwe firmwares voor mijn Zyxel-modem :?
Er staat Demon-specifieke firmware op http://www.demon.nl/support/dslexpress/drivers.html

:? Hoe kom ik in mijn Zyxel-modem :?
zorg dat je computer een vast ip heeft, zoals 192.168.1.33
en typ dan in je browser "192.168.1.1" in en druk op enter,
voer als username: "admin" in
en pass: "1234"

:? Hoe kan ik de lijngegevens uit mijn Zyxel-modem uitlezen :?
Ga via je browser naar http://192.168.1.1 en inloggen (standaard admin
met wachtwoord 1234). Dan maintenance en diagnostic. Daar dan DSL line
kiezen en dan de knoppen Upstream Noise Margin voor de upload kant en
Downstrem Noise Margin voor de download kant.

:? Kan ik meerdere PC's op het Zyxel-modem aansluiten? :?
Dat kan als je het modem in router-modus zet en er een switch op aansluit. De switch is nodig omdat het Zyxel-modem maar 1 lan-poort heeft. Het Zyxel-modem wordt door Demon standaard in bridge-mode geleverd, waardoor je bijvoorbeeld makkelijk een router op het modem kan aansluiten. Het omschakelen tussen bridge en router-mode kun je doen via het menu van het modem dat op bovenstaande wijze bereikbaar is.

:? Hoe zet ik het modem in router-modus :?

Zie daarvoor de Zyxel-site: http://www.zyxel.nl/p650/z009.html

:? Hoe lang mag de kabel zijn :?
Probeer de kabel tussen de splitter en het modem zo kort mogelijk te houden, vanuit het modem naar de PC mag de utp 100m zijn.

:? Ik heb alles net aangesloten en m'n verbinding doet het niet :?
Het kan zijn dat je de aansluitingen op de splitter verkeerd hebt aangesloten. Aan de ene kant gaat je KPN-lijn erin en je DSL-eruit; aan de andere kant gaat je telefoon eruit. Zie onderstaand plaatje (met dank aan Wildfire):

Afbeeldingslocatie: http://www.briandickens.demon.nl/splitter.gif

:? Nieuwsserver van Demon :?
De newsserver die Demon gebruikt is die van Supernews Deze beschikt over meer dan 140 Tb (ja, da's ruim 140.000 Gb :9 ) opslagcapaciteit en heeft alle (binary)groepen die je je maar kunt wensen. De snelheid is gelimiteerd tot 3 threads van 512 kbit/sec.

:? Hoe zit het nu eigenlijk met het herkennen van het mac adres bij demon :?
Alleen nieuwe MAC adressen zul je moeten aanmelden. In tegenstelling tot veel andere providers kun je dus meerdere MAC adressen aanmelden bij Demon. Eenmaal aangemeld gaat het ompluggen direct goed.

:? Wanneer is het zinvol om de firmware te updaten :?
Demon zegt hierover het volgende:

Recentelijk heeft u van ons een ZyXEL modem ontvangen. In sommige gevallen bleek dat modem geen stabiele verbinding te hebben of de verbinding niet vast te kunnen houden. Een mogelijke oplossing voor dit probleem is het updaten van de firmware (systeemsoftware) van de modem. Middels deze handleiding en het nieuwe firmware bestand kunt u uw ZyXEL voorzien van de meest recente firmware. Het bestand is speciaal aangepast voor Demon en het BaByXL/bbned netwerk.

:? Waar kan ik nieuwe firmware vinden:?
Er staat Demon-specifieke firmware op
http://www.demon.nl/support/dslexpress/drivers.html

:? ZyXEL Prestige 650R analoog firmware updaten :?
updaten via http://192.168.1.1 (web dus)
als ip moet je ff 192.168.1.33 instellen
en als gateway 192.168.1.1
username: admin
Wachtwoord: 1234

en dan kan je via de webinterface je firmware updaten.

Jeroen210, Wokschotel en andere tweakers zijn nergens voor aansprakelijk, en dit is dus op eigen risco :o

:? ZyXEL Prestige 650R-33 ISDN modem firmware updaten :?
a) Klik op "Start" en kies "Uitvoeren".
b) Tik nu "command" gevolgd door Enter.
c) Ga nu naar de directory waar het .bin bestand
van de firmware staat (als u zoals eerder aangeraden
het bestand in c:\ hebt gezet dan moet u hier
intikken: "cd c:\" gevolgd door Enter.
d) Tik nu in (zonder de " ): ftp 192.168.1.1 gevolgd door Enter.
e) Vervolgens krijgt u als het goed is gegaan een inlog
scherm te zien dat vraagt om een "user" danwel
"gebruikersnaam". Hier tikt u in "root" en drukt
op Enter.
f) Tik bij de vraag naar het wachtwoord "1234" in en
druk op Enter.
g) Tik nu het volgende commando:
"put binfilename.bin ras"
Waar binfilename.bin de bestandsnaam van de gedownloade firmware is.

Als de file klaar is met uploaden (dit kan een paar minuten duren) dan zie je in het nog openstaande scherm dat de file correct is, en gaat de modem rebooten met de nieuwe firmware.

(met dank aan crusader)

:? Waar vind ik meer informatie over Demon :?

De newsgroup demon.nl.support is een prima plek om ervaringen van Demon-gebruikers te lezen en eventueel zelf vragen te stellen. Ook daar geldt: lees eerst even mee en zoek met Google! Groups of je vraag misschien al beantwoord is.

:? Ik wil mijn downloadsnelheid testen! :?

Download het testbestand vanaf ftp://ftp.demon.nl/pub/test/fullfile16M
Zorg er wel voor dat je dit op een zo schoon mogelijke verbinding en PC doet, dus zorg ervoor dat er geen andere programma's van je verbinding gebruik maken en je PC vrij is van spyware e.d.

:? Ik mis iets :?
mail naar wokschotel@xs4all.nl en ik pas dit openingbericht aan :)

:*) Met dank aan: Jeroen210, Crusader, cjdijk, Cowgirl, Lordaeron en Wildfire :*)

[ Voor 5% gewijzigd door intoxicated op 02-02-2004 19:01 ]

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91888

Hey luitjes,

Ik ben van plan om een router te kopen. Ik was van plan om deze te halen http://www.sweex.nl/product.asp?pid=144 .

Wat ik me afvraag. Is dit een goede router met een goed en makkelijk interface. Heeft het voldoende functies voor een simpele netwerkje thuis? Heeft het ook een ingebouwde firewall? Werkt het ook goed met Demon DSL Express?

Of raden jullie me een andere aan. Ik wil er niet meer dan circa €100 aan uitgeven. :*)

@ Tax3d_nl Wat zijn de voordelen van dit type router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Anoniem: 91888 schreef op 08 januari 2004 @ 19:43:
Hey luitjes,

Ik ben van plan om een router te kopen. Ik was van plan om deze te halen http://www.sweex.nl/product.asp?pid=144 .

Wat ik me afvraag. Is dit een goede router met een goed en makkelijk interface. Heeft het voldoende functies voor een simpele netwerkje thuis? Heeft het ook een ingebouwde firewall? Werkt het ook goed met Demon DSL Express?

Of raden jullie me een andere aan. Ik wil er niet meer dan circa €100 aan uitgeven. :*)

Ik denk dat je Network Troubleshooting hier meer antwoorden op je vragen omtrent routers/netwerken krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:41
Btw, ik ga me de 10e inschrijven bij demon via de site. Weet iemand of demon een hotmail adres accepteerd? Ik heb nu nog wel een chello adres alleen 31 januari al niet meer ;) dus lijkt mij niet erg handig om me daar mee in te schrijven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kweenie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-06 08:53
Ja, het werkt. Helemaal te gek :D
Vandaag modem binnen gehad, zojuist aangesloten en werkt gewoon al :)

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu Jan 8 2004 om 20:35:20 UTC+0100)

Download : 107.8 KByte/sec
Upload : 51.2 KByte/sec
Connection : 466.0 Conn/min
Ping test Nederland : 21.0 ms

1024/512 abo. Ik zal gelijk eff de doorloopttijd invullen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
spokje schreef op 08 januari 2004 @ 20:50:
Btw, ik ga me de 10e inschrijven bij demon via de site. Weet iemand of demon een hotmail adres accepteerd? Ik heb nu nog wel een chello adres alleen 31 januari al niet meer ;) dus lijkt mij niet erg handig om me daar mee in te schrijven. :)
Das geen enkel probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
kweenie schreef op 08 januari 2004 @ 20:51:
Feli :)

:>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-06 19:36

senn

jep.

Wat ik mij afvraag is of Demon nou ook in de avond een stabiele ping heeft. Ik heb op dit moment @Home, en de pings zijn goed overdag 30-35, maar in de avond krijg ik toch uitschieters richting de 120.

Nu lees is ook dat een paar mensen last hebben van hoge pings naar het buitenland, is dat alleen meer BBNet of ook met BabyXL?

Aangezien je bij Demon niet zelf kan uitmaken of je bij BBNet aangesloten wordt of bij BabyXL, is het misschien slimmer om een provider te kiezen waar ik deze keus wel heb, zoals SpeedLinq (ik weet niet of dit iets is?)

Ik heb ook iets gelezen over dat de pings met BabyXL lager zijn dat met BBNet, kan iemand mij hier iets meer over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

senn schreef op 08 januari 2004 @ 21:56:
Wat ik mij afvraag is of Demon nou ook in de avond een stabiele ping heeft. Ik heb op dit moment @Home, en de pings zijn goed overdag 30-35, maar in de avond krijg ik toch uitschieters richting de 120.

Nu lees is ook dat een paar mensen last hebben van hoge pings naar het buitenland, is dat alleen meer BBNet of ook met BabyXL?

Aangezien je bij Demon niet zelf kan uitmaken of je bij BBNet aangesloten wordt of bij BabyXL, is het misschien slimmer om een provider te kiezen waar ik deze keus wel heb, zoals SpeedLinq (ik weet niet of dit iets is?)

Ik heb ook iets gelezen over dat de pings met BabyXL lager zijn dat met BBNet, kan iemand mij hier iets meer over vertellen?
Mijn website staat gehost op mijn dsl-verbinding, ping er naar zo veel je wilt ;)

En wat die keuze betreft, als BabyXL leverbaar is dan is de kans heel groot dat het dat wordt. Lijkt me ook niet zo'n bezwaar, iets snellere downloads en een betere ping (van horen zeggen, zit zelf op BBNed)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2326

gisteren m'n demon adsl opgeleverd gekregen via babyxl en.. het werkt niet :( met helpdesk gisteren bezig geweest en uitiendelijk heeft hij een ticket bij babyxl aangemaakt. volgens hem was mijn profiel niet goed aangemaakt bij babyxl aangezien het dsl lampje wel op m'n modem brandde maar ik geen bit ontving. is dit een vaker voorkomend probleem en hoe snel is het meestal gefixt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-06 20:08
kweenie schreef op 08 januari 2004 @ 20:51:

Ojee Jan heeft ook eindelijk het licht gezien! ;)

Ik ben ookalweer een 2 maanden online met demon. Geweldig! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS19
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:31
Anoniem: 2326 schreef op 08 januari 2004 @ 22:15:
gisteren m'n demon adsl opgeleverd gekregen via babyxl en.. het werkt niet :( met helpdesk gisteren bezig geweest en uitiendelijk heeft hij een ticket bij babyxl aangemaakt. volgens hem was mijn profiel niet goed aangemaakt bij babyxl aangezien het dsl lampje wel op m'n modem brandde maar ik geen bit ontving. is dit een vaker voorkomend probleem en hoe snel is het meestal gefixt?
Misschien niet helemaal te vergelijken aangezien ik bij BBned zit; voor de rest echter wel hetzelfde probleem. Verbinding is 25 december officieel opgeleverd maar er is tot op heden nog geen bitje overheen gegaan.
27 december aangemeld bij Demon; Demon heeft het 29 december aangemeld bij BBned. Op maandag 5 januari status opgevraagd bij Demon waarbij ik dus hetzelfde te horen kreeg als jij. Echter tot op heden helaas nog niets gehoord van BBNed. Ga denk zo langzamerhand maar eens een mail richting demon sturen dat ik niet van plan ben over de afgelopen 2 weken iets te betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2326

JvdS19 schreef op 08 januari 2004 @ 23:43:
[...]

Misschien niet helemaal te vergelijken aangezien ik bij BBned zit; voor de rest echter wel hetzelfde probleem. Verbinding is 25 december officieel opgeleverd maar er is tot op heden nog geen bitje overheen gegaan.
27 december aangemeld bij Demon; Demon heeft het 29 december aangemeld bij BBned. Op maandag 5 januari status opgevraagd bij Demon waarbij ik dus hetzelfde te horen kreeg als jij. Echter tot op heden helaas nog niets gehoord van BBNed. Ga denk zo langzamerhand maar eens een mail richting demon sturen dat ik niet van plan ben over de afgelopen 2 weken iets te betalen
argh en ik dacht dat ik na ruim 5 jaar a2000/chello wel van dit soort gedoe af was; dit belooft niet al te veel goeds.
oh well, eerst maar eens afwachten, bij jou zaten zo te zien de weekenden en oud&nieuw niet mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56546

Centrale van een vriendin van me is nog steeds vol.
Opzeggen gaat ook niet.

Ze wacht al 2 maanden op adsl van "de demonen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-05 08:40

cjdijk

Hans favoriete radiostation

spokje schreef op 08 januari 2004 @ 20:50:
Geen probleem heb ik ook gedaan.
Zelf gebruik ik vrijwel alleen mijn hotmail email.
Overgens zal waarschijnlijk je email van Chello nog wel even blijven werken.
Drie jaar geleden had ik internet via de kabel via Casema,
dat email adres doet het bij mij nog steeds. :D

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Anoniem: 56546 schreef op 09 januari 2004 @ 03:59:
Centrale van een vriendin van me is nog steeds vol.
Opzeggen gaat ook niet.

Ze wacht al 2 maanden op adsl van "de demonen".
De hardware die in de centrale moet worden bijgezet is op dit moment moeilijk te verkrijgen, men wacht op de nieuwe adsl2+ apparatuur, dit heeft oa als voordeel dat er veel meer aansluitingen op het zelfde formaat hardware als nu kan.
Dit is natuurlijk lastig voor mensen die op een volle centrale zijn aangewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97123

Zijn er meer mensen die last hebben van een lagere downloadsnelheid sinds die werkzaamheden van BBNED? Ik kom met mijn 8mb lijn elke keer rond de 400kbs uit in speedtests waar voorheen 700 a 800kbs mogelijk was... :/

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 97123 op 09-01-2004 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Laatst online: 03-06 10:36

Roeligan

Feyenoord

Zo eindelijk wordt mn modem weer opgestuurd. Zat al vanaf de 17e december te wachten. Tevens geregeld (tenminste geregeld, gewoon gevraagd) dat mn abbo ook pas vanaf deze week ingaat. Vondt het een beetje onzin om een maand te betalen terwijl ik mn modem nog niet eens heb.

Nw trackingnummer gekregen en nui maar hopen datie snel komt.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:27

backupdevice

Boeh!

Mijn ervaring met Demon is supergoed. Ben begin december overgekomen van @home en het is een verademing. Alleen ff in het begin problemen gehad met dat NRP gebeuren, vanaf half december VAVOEM!!!!!

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_E
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-05 17:01
[...]

Heb ik dus ook. 26 dec opgeleverd en nog helemaal niks. Heb gister weer eens gebeld en het bleek dat er een actie was ondernomen in de centrale.

Alleen daarbij was weer iets anders fout gegaan. Ik sta nu op een "escalatielijst" en off the record werd mij verteld dat het voor vanmiddag zou moeten gaan werken. Dus ik houd hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddv
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-06-2022

ddv

Steam: ddv_ | psn: ddv84_

[...]

Ik dacht het nu wel goed was? Of was dat iemand anders in het oude draadje. Bij mij werkt het nog steeds niet. Nog steeds niets gehoord van BBNed (2 weken geleden ticket aangemaakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-02 06:22
Anoniem: 97123 schreef op 09 januari 2004 @ 08:06:
Zijn er meer mensen die last hebben van een lagere downloadsnelheid sinds die werkzaamheden van BBNED? Ik kom met mijn 8mb lijn elke keer rond de 400kbs uit in speedtests waar voorheen 700 a 800kbs mogelijk was... :/
Ja hoor, hier nog een.

Ik heb een 512/256 abbo.

m'n ping is ook van 20-25 ms naar 50 ms gegaan. Download snelheid is ook niet boven de 53 kB te krijgen, had altijd 55 tot 56 Kb. Dan zou je zeggen, wat maakt dat nou uit. In principe niet veel, maar aangezien het duidelijk was dat dit na de werkzaamheden begon, weet ik dat het ook anders kan. De dag na de werkzaamheden was helemaal een ramp. Ping tegen de 100 ms aan.

Ik merk gewoon performance problemen na de werkzaamheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Gisteren mijn Zyxel binnegekregen en direct aangesloten.
Loopt als een trein.
Niks als lof voor Demon tot nu toe!
17 December aangevraagd, week afkoelperiode en 8 januari kan ik al internetten!
:9
Het is een wereld van verschil t.o.v. Chello, ook al heb ik bewst voor aan langzamer abbo gekozen (1024/512). De lijn loopt véle malen beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaterGast.nl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-02-2024

LaterGast.nl

Doe je dat.

Ik ben van plan op om ook over t gaan op Demon (heb nu Wanadoo :r ).
Echter af en toe is de lijn bij ons thuis erg slecht (ruis, storing van modemmers die blijven inbellen, ook na ADSL want doen ze nu ook al ).
Waarschijnlijk door teveel apparaten die op de lijn staan. Als die eruit getrokken worden is r niets aan de hand.
Waar ik nu wat zekerheid wil hebben is dat als de lijn is opgeleverd (dus doorgemeten ed) en omdat er een splitter voor het data/telefoon gedeelte zit ik daar dan geen last van heb met mn verbinding. Ik hoop dat jullie het weten.

Taking PORN off the internet is trying to get pee out of a swimming pool!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:59
hmmmz ik heb plotseling een Download snelheid van 126 kb/s terwijl ik 2mbit lijn heb en normaal 212 heb zeer vreemd. en mijn upload snelheid is ook gehalveerd.
(Overgenomen op Fri Jan 9 2004 om 10:59:24 UTC+0100)

Download : 120.1 KByte/sec
Upload : 21.2 KByte/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32026

Vraagje:
Bij Demon producten staat dat de aanbiedingen (gratis modem, geen aansluitkosten e.d.) geldig zijn bij bestelling voor 1 februari.

Ik snap niet helemaal hoe ze dit bedoelen. Als ik bv. 25 januari het aanvraagformulier op de website invul dan ben ik nog op tijd? Of is het zo dat ik de bevestiging van hen voor 1 feb. moet krijgen?

Mocht deze vraag al beantwoord zijn dan heb ik er overheen gelezen, sorry. Ik heb bovendien ook niet alle 9 threads gelezen. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 32026 schreef op 09 januari 2004 @ 11:16:
Vraagje:
Bij Demon producten staat dat de aanbiedingen (gratis modem, geen aansluitkosten e.d.) geldig zijn bij bestelling voor 1 februari.

Ik snap niet helemaal hoe ze dit bedoelen. Als ik bv. 25 januari het aanvraagformulier op de website invul dan ben ik nog op tijd? Of is het zo dat ik de bevestiging van hen voor 1 feb. moet krijgen?

Mocht deze vraag al beantwoord zijn dan heb ik er overheen gelezen, sorry. Ik heb bovendien ook niet alle 9 threads gelezen. :Y)
Er staat "bestelling" voor een februari dus je moet voor die tijd dat webformulier hebben ingevuld denk ik. Maar de kans zit er in dat die aanbieding na 1 febr. gewoon verlengt wordt ;)
Dauthi schreef op 09 januari 2004 @ 10:59:
hmmmz ik heb plotseling een Download snelheid van 126 kb/s terwijl ik 2mbit lijn heb en normaal 212 heb zeer vreemd. en mijn upload snelheid is ook gehalveerd.

Kijk even in demon.nl.support. Er zijn meerdere mensen met dit probleem sinds het laatste onderhoud van BBNed. Ik ga er even vanuit dat je op BBNed zit :)

[ Voor 26% gewijzigd door Marzman op 09-01-2004 11:21 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Anoniem: 97123 schreef op 09 januari 2004 @ 08:06:
Dat probleem had ik inderdaad ook eventjes.
Heb toen gemerkt dat op een een of andere manier de settings van mij Draytek router niet goed meer stonden.
Tenminste ik zag een vreemd IP adres erin staan (stond normaal op automatisch een IP verkrijgen).
Heb toen de backup teruggezet in mijn router (configuratie bestandje met alle settings).
Nadat ik dat gedaan heb, alles uit/aan gezet en alles werkte weer goed. :)

Snelheid is gewoon uitstekend, ben op dit moment echt het uiterste uit mijn lijn aan het halen.
3*upload naar nieuwsgroepen, 3*download van nieuwsgroepen, 1* Teleport Pro downloaden website, 1*eMule down/upload.
Moet toch eens wat gaan minderen :P
Het werkt gewoon geweldig, ben zeer tevreden.
LaterGast.nl schreef op 09 januari 2004 @ 10:46:
Ik ben van plan op om ook over t gaan op Demon (heb nu Wanadoo :r ).
Echter af en toe is de lijn bij ons thuis erg slecht (ruis, storing van modemmers die blijven inbellen, ook na ADSL want doen ze nu ook al ).
Waarschijnlijk door teveel apparaten die op de lijn staan. Als die eruit getrokken worden is r niets aan de hand.
Waar ik nu wat zekerheid wil hebben is dat als de lijn is opgeleverd (dus doorgemeten ed) en omdat er een splitter voor het data/telefoon gedeelte zit ik daar dan geen last van heb met mn verbinding. Ik hoop dat jullie het weten.
Mijn ervaring is dat je met de splitter alle storing van je gewone telefoons eruit filtert.
En als bonus heb je ook gelijk een betere radio/tv ontvangst, zodra je dir kabelinternet splitter verwijdert. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-06 20:41

Robtimus

me Robtimus no like you

KillerAce_NL schreef op 09 januari 2004 @ 10:37:
Gisteren mijn Zyxel binnegekregen en direct aangesloten.
Loopt als een trein.
Niks als lof voor Demon tot nu toe!
17 December aangevraagd, week afkoelperiode en 8 januari kan ik al internetten!
:9
Het is een wereld van verschil t.o.v. Chello, ook al heb ik bewst voor aan langzamer abbo gekozen (1024/512). De lijn loopt véle malen beter.
Dat klinkt veelbelovend!
Ikzelf heb pas op 22 december mijn bestelling geplaatst, want @home levert me al 3 weken niks anders dan knipperende lichtjes. Dat was echt de druppel. Op dag 3 meteen (via een inbelverbinding) Demon 8192/1024 aangevraagd, ik hoop dat het dan volgende week al werkt. Ik heb als het goed is wel een hogere snelheid dan bij @home, maar zelfs als ik maar 2048 haal en dus een lager abo krijg dan besteld zal ik echt blij zijn, want @home is echt bagger.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Gister hebben ze dus mn nwe modem opgestuurd, en nu al binnen das pas service (ook al moest ik een maand wachten)

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96131

Roeligan schreef op 09 januari 2004 @ 11:58:
Gister hebben ze dus mn nwe modem opgestuurd, en nu al binnen das pas service (ook al moest ik een maand wachten)
ja service van de PTT dat ze zo vlot met leveren zijn, heeft niks met Demon te maken, want als je iets opstuurt is hetnormaal dat het de volgende dag binnen is, behalve dan eind december... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Was gister eind van de middag, ik ging ervan uit dat ie dan laat (en dus waarschijnlijk niet op tijd) richting post ging.

Was iig een meevallertje :)

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Roeligan schreef op 09 januari 2004 @ 15:14:
Was gister eind van de middag, ik ging ervan uit dat ie dan laat (en dus waarschijnlijk niet op tijd) richting post ging.

Was iig een meevallertje :)
Meestal bij bedrijven= voor 20.00 verstuurd=volgende dag klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102216

Hallo allemaal!

Even een vraagje over de Zyxel 650R-33 (V1) i.c.m. Sitecom DC-202.

Op de een of andere manier krijg ik die twee niet goed samen aan de gang. Ik heb al ander kabels geprobeerd, diverse malen de modem en router ge-reset, maar helaas...

De verbinding loopt perfect als ik de Zyxel rechtstreeks gebruik, maar als ik de router er tussen hang, dan is het over.

Zie ik iets over het hoofd?
Ik ga er eigenlijk van uit dat iemand van jullie het probleem ook al eens heeft gehad en een oplossing weet.

Groet,
Eddie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larry4
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Dauthi schreef op 09 januari 2004 @ 10:59:

dat heb ik dus ook een 2048/512 nou savond haal ik de 100k/s nog niet eens
smorgens is het 130 maar savond is het rond de 95k/s download
upload is meestal wel goed maar af ent oe 35k/s maar meestal 50

het ergste is nog dat de helpdesk me echt helemaal niet goed helpt
ze hebbe me wel teruggebeld maar als ze linux of bsd horen dan opeens moet het aan mij liggen maar als ik 1 bak aan het modem koppel onder windows dan haal ik de zelfde snelheide

zal staks nog is de moeite nemen op te belle het is zo bagger
ik eis daarom ook een vergoeding van de maand december en evt ook januari

ik krijg een 1024/512 in me schoenen geschoven en betaal 65 euro per maand voor 2mbit (wat geupgrade moet worden)

en als er nog meer users zijn die geld willle vangen
en niet krijgen dan vragen we gewoon een fallisement aan
dit is gewoon pure oplichting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Larry4 schreef op 09 januari 2004 @ 17:06:
[...]

dat heb ik dus ook een 2048/512 nou savond haal ik de 100k/s nog niet eens
smorgens is het 130 maar savond is het rond de 95k/s download
upload is meestal wel goed maar af ent oe 35k/s maar meestal 50

het ergste is nog dat de helpdesk me echt helemaal niet goed helpt
ze hebbe me wel teruggebeld maar als ze linux of bsd horen dan opeens moet het aan mij liggen maar als ik 1 bak aan het modem koppel onder windows dan haal ik de zelfde snelheide

zal staks nog is de moeite nemen op te belle het is zo bagger
ik eis daarom ook een vergoeding van de maand december en evt ook januari

ik krijg een 1024/512 in me schoenen geschoven en betaal 65 euro per maand voor 2mbit (wat geupgrade moet worden)

en als er nog meer users zijn die geld willle vangen
en niet krijgen dan vragen we gewoon een fallisement aan
dit is gewoon pure oplichting
Test eens vanaf een Demon-server en confronteer ze met artikel 4.2 van de AV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87050

cjdijk schreef op 09 januari 2004 @ 06:07:
[...]
Geen probleem heb ik ook gedaan.
Zelf gebruik ik vrijwel alleen mijn hotmail email.
Overgens zal waarschijnlijk je email van Chello nog wel even blijven werken.
Drie jaar geleden had ik internet via de kabel via Casema,
dat email adres doet het bij mij nog steeds. :D
Ja, daar had ik ook op gerekend toen ik m'n Casema-abonnement opzegde. Maar mijn emailadres werd dus meteen de dag erna afgesloten. En m'n homepage ook, d.w.z. hij doet 't nog wel, maar ik kan er niet meer bij :(

[/einde offtopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31556

vandaag kreeg ik een mailtje dat mijn lijn is opgeleverd en dat mijn modem vandaag verstuurd is. Echter als ik op de statuspagina krijg en ik klik het track en trace nummer aan dat meld die pagina mij dat dat nummer niet bestaat....

tevens zag ik trouwens mijn lijn kennelijk al op 03-01 opgeleverd was ofzo :S

moet ik me zorgen gaan maken over dat t&t nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, die loopt meestal 2 dagen achter :D

[ Voor 86% gewijzigd door Anoniem: 87050 op 09-01-2004 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87050 schreef op 09 januari 2004 @ 17:58:
Nee, die loopt meestal 2 dagen achter :D
ah, das handig :)
hoelang doet zo'n pakketje er meestal over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31556 schreef op 09 januari 2004 @ 18:02:
[...]

ah, das handig :)
hoelang doet zo'n pakketje er meestal over?
Normale PTT/TPG-snelheid. Bij mij 1 dag na de mededeling dat-ie verstuurd was. Veel plezier morgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87050 schreef op 09 januari 2004 @ 18:05:
[...]

Normale PTT/TPG-snelheid. Bij mij 1 dag na de mededeling dat-ie verstuurd was. Veel plezier morgen ;)
dankje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

hoe kom ik achter mn vaste IP? Ik heb de aansluiting in mn nwe huis (waar ik nu niet ben)

edit:

Als ik ping naar <systeemnaam>.demon.nl krijg ik nl. 127.0.0.1 terug :?

[ Voor 37% gewijzigd door Roeligan op 09-01-2004 18:21 ]

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Roeligan schreef op 09 januari 2004 @ 18:13:
hoe kom ik achter mn vaste IP? Ik heb de aansluiting in mn nwe huis (waar ik nu niet ben)

edit:

Als ik ping naar <systeemnaam>.demon.nl krijg ik nl. 127.0.0.1 terug :?
ga naar www.watismijnip.nl of een dergelijke site en je ziet meteen wat je ip is. Dat een ping naar 127.0.0.1 gaat is normaal dat veranderd vanzelf als je op de macadrespagina geweest bent.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

maar ik zit niet op die plek... mn pc daar staat wel aan, maar ik zit in mn oude huis op xs4all account

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Roeligan schreef op 09 januari 2004 @ 18:33:
maar ik zit niet op die plek... mn pc daar staat wel aan, maar ik zit in mn oude huis op xs4all account
Dan kan het niet. Je moet eerst naar die macadrespagina om je hostnaam aan een ip-adres te koppelen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

das gebeurt. Ik heb die mac pagina gedaan. Kreeg de melding dat ik na 15 inuten ofzo een ip toegewezen zou krijgen. Ik kan (volgens mij) wel naar http://systeemnaam.demon.nl maar kan geen ping of tracert erheen doen.

edit:

Ik kan ook niet naar de http://systeemnaam.demon.nl toe

[ Voor 16% gewijzigd door Roeligan op 09-01-2004 18:43 ]

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
1 vraag je wat is nrp(nummer) want mensen noemen het op nieuwsserver maar wtf is het :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dauthi schreef op 09 januari 2004 @ 18:49:
1 vraag je wat is nrp(nummer) want mensen noemen het op nieuwsserver maar wtf is het :?
De nrp zorgt dacht ik voor de omzetting naar ip-verkeer. Welke nrp je hebt kun je zien door een traceroute. Het eerste wat je te zien krijgt is de nrp.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
Nrp 05 heb ik en bbned dus nog lang wachten op upgrade en zoals eerder gemeld te trage snelheid :( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102216

Weet iemand een oplossing voor het communicatie-probleem tussen de Zyxel 650R-33 (V1) i.c.m. Sitecom DC-202?

Of ben ik de enige die dat heeft?

Groet,
Eddie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Anoniem: 87050 schreef op 09 januari 2004 @ 17:51:
[...]

Ja, daar had ik ook op gerekend toen ik m'n Casema-abonnement opzegde. Maar mijn emailadres werd dus meteen de dag erna afgesloten. En m'n homepage ook, d.w.z. hij doet 't nog wel, maar ik kan er niet meer bij :(

[/einde offtopic]
Bij mij werkt email en homepage nog steeds prima.
Moest wel wat dingen veranderen.

Homepage oud: http://www.casema.net/~loginnaam/
Email oud: pop.casema.net; smtp.casema.net
Email oud: pop.cablewanadoo.nl ;smtp.cablewanadoo.nl

Homepage Nieuw: http://home.wanadoo.nl/loginnaam/
Email nieuw: pop.wanadoo.nl; smtp.wanadoo.nl

In mijn geval bestaat inderdaad die oude webruimte op casema nog steeds,
maar ik kan alleen mijn homepage op wanadoo wijzigen.

Misschien dat het komt omdat ik had aangegeven over te willen stappen van kabel naar free.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:57
Roeligan schreef op 09 januari 2004 @ 18:41:
das gebeurt. Ik heb die mac pagina gedaan. Kreeg de melding dat ik na 15 inuten ofzo een ip toegewezen zou krijgen. Ik kan (volgens mij) wel naar http://systeemnaam.demon.nl maar kan geen ping of tracert erheen doen.

edit:

Ik kan ook niet naar de http://systeemnaam.demon.nl toe
Dan heb je of je pc niet aan staan of je hebt een firewall die icmp blokkeert.

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

pc staat wel degelijk aan, firewall nog niet installed

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:49
Ff vraagje over de telefoon kabel die van wandcontact naar modem loopt. Staat leuk probeer die zo kort mogelijk te houden. Maar wat is kort in dit geval? Bij mij is ie nu door omstandigheden namelijk 5 meter ongeveer.

Heeft dit invloeg ergens op? Ruis storing blabla?

Heb nu demon 8192/1024 net een dag ( 8) ) En ik merk afentoe dat de verbinding een beetje onstabiel lijkt te zijn (van ftp tussen 300 a 600 download geen warez servert)? Heb demon via babybxl en zit zon 500mtr van de centrale af. Utp kabel van switch naar computer is ook 5meter (modem ingesteld als router)

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS19
  • Laatst online: 08:31
OphiOn schreef op 09 januari 2004 @ 10:22:
[...]

Ik dacht het nu wel goed was? Of was dat iemand anders in het oude draadje. Bij mij werkt het nog steeds niet. Nog steeds niets gehoord van BBNed (2 weken geleden ticket aangemaakt)
Dat was ik inderdaad echter vandaag hebben ze het zo te zien opgelost; Ik krijg nu eindelijk een IP toegekend

[ Voor 16% gewijzigd door JvdS19 op 09-01-2004 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werkbouwtuig
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik wil dus binnenkort overgaan op Demon ADSL, maar nu is mijn vraag eigenlijk:

ik heb hier nog een DC-202 - Broadband xDSL / Cable Router 4S van sitecom staan, nu twijfel ik echter of dit gaat werken icm met de Zyxel 650R modem.

In de openingspost staat dat je een switch nodig hebt, dus ik denk dat dit moet volstaan, wie kan bevestigen of deze combinatie gaat werken? (of weet een andere goeie, niet te dure oplossing)

(ik kan het iig niet uit de specs van mijn sitecom router halen en er worden door demon geen routers ondersteund met ingebouwde switch)

[ Voor 16% gewijzigd door Werkbouwtuig op 09-01-2004 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Werkbouwtuig schreef op 09 januari 2004 @ 21:25:
Ik wil dus binnenkort overgaan op Demon ADSL, maar nu is mijn vraag eigenlijk:

ik heb hier nog een DC-202 - Broadband xDSL / Cable Router 4S van sitecom staan, nu twijfel ik echter of dit gaat werken icm met de Zyxel 650R modem.

In de openingspost staat dat je een switch nodig hebt, dus ik denk dat dit moet volstaan, wie kan bevestigen of deze combinatie gaat werken? (of weet een andere goeie, niet te dure oplossing)

(ik kan het iig niet uit de specs van mijn sitecom router halen en er worden door demon geen routers ondersteund met ingebouwde switch)
Als je die zyxel er bij krijgt maakt het toch niet uit dat demon je router niet ondersteund? Als je dan problemen krijgt met je lijn hang je gewoon de zyxel er terug aan voor je de helpdesk belt. De Zyxel met een switch er achter wordt officieel ook niet ondersteund dacht ik.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_marf
  • Laatst online: 07:44
Anoniem: 91888 schreef op 08 januari 2004 @ 19:43:
Hey luitjes,

Ha,

Deze router heb ik ook icm met het goedkoopste abo van Demon via BBned.
Werkt goed, prima firewall voor zover ik dat kan beantwoorden, switch werkt best en ook icm wifi accespoint staatie zeer goed zijn mannetje _/-\o_ \

Aanrader!!!

Ps check ff op www.dynabyte.nl, daar heb ik um voor 29.95 vandaan. Verzendkosten zijn ook laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 23:38

Wildfire

Joy to the world!

Werkbouwtuig schreef op 09 januari 2004 @ 21:25:

Waarom zou je twijfelen? De ZyXel staat standaard als bridge ingesteld, gewoon als normaal modem dus. Zolang je 'm niet op routerfunctionaliteit inschakelt kun je gewoon je eigen router gebruiken.

De switch waar jij het over hebt is enkel nodig bij iemand die zelf geen router heeft staan en het modem omschakelt naar routerfunctionaliteit, er moet dan een switch bij om het netwerk van internet te voorzien.

Ik heb zelf trouwens ook een Sitecom DC202 4S (versie 1, zo'n zwarte box). Werkt perfect, geen enkel probleem. Beide PC's hier kunnen lekker up- en downloaden.

[ Voor 20% gewijzigd door Wildfire op 09-01-2004 22:44 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Even een kleine vraag tussendoor: ik wil ook Demon gaan aanvragen maar wij hebben nu nog telefoon van UPC. Hoe kan ik weer terug naar de KPN mét behoud van het nummer? Heeft de KPN daar net zo'n procedure voor als wij destijds met de migratie van KPN -> UPC hebben doorlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natnek
  • Laatst online: 12-05 18:34
JvdS19 schreef op 09 januari 2004 @ 21:14:
[...]

Dat was ik inderdaad echter vandaag hebben ze het zo te zien opgelost; Ik krijg nu eindelijk een IP toegekend
Welkom in het land der demonen, Jeroen _/-\o_ _/-\o_ (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-06 20:40
BasBzrk schreef op 09 januari 2004 @ 21:08:
Ff vraagje over de telefoon kabel die van wandcontact naar modem loopt. Staat leuk probeer die zo kort mogelijk te houden. Maar wat is kort in dit geval? Bij mij is ie nu door omstandigheden namelijk 5 meter ongeveer.

Nee, helemaal niks, denk je echt dat als die kabel al kilometers lang is vanaf de centrale tot jouw huis een metertje of 10 ook maar iets uitmaakt zolang de kabel gewoon goed is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97427

Heb sinds vandaag met verbinding niets dan lof. maar ik zou graag willen dat mn 2e pc ( dmv van een hub) ook verbinding krijgt met Demon. Nu heb ik het zyxel 650r-31 al naar router omgezet (tenminste dat denk ik heb ut zo gedaan als op http://www.zyxel.nl/p650/z009.html

Maar het wil niet echt lukken. Weet ook niet zeker of ik het wel goed gedaan. Het is mij wel gelukt om op beide pc's op de mac pagina te komen (1 pc was al geregistreerd), maar na ruim 15 minuten werkt het dan niet (denk omdat ze beide hetzelfde macadres proberen te reggen).

Kan iemand mij uitleggen hoe ik het wel werkend krijg. Ben in dit soort dingen een enorme noob, dus hoop dat iemand mij wil helpen.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Pc123 schreef op 09 januari 2004 @ 23:01:
[...]

Nee, helemaal niks, denk je echt dat als die kabel al kilometers lang is vanaf de centrale tot jouw huis een metertje of 10 ook maar iets uitmaakt zolang de kabel gewoon goed is ;)
ja mijn idee :)

Maar goed me verbinding is nog altijd onstabiel... ik ga wel ff andere kabels eerst klooien. Later meer mss :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titanicfanatic
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05:15
Dudes,

Houd er rekening mee dat een lijntje van de KPN van iets ander kwaliteit is dan het lijntje wat je in je huis hebt doorgetrokken. Het kan dus best iets schelen. Met name bij hoge snelheden (8/1) kun je het gaan merken qua snelheid en stabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:32
neographikal schreef op 09 januari 2004 @ 22:48:
Even een kleine vraag tussendoor: ik wil ook Demon gaan aanvragen maar wij hebben nu nog telefoon van UPC. Hoe kan ik weer terug naar de KPN mét behoud van het nummer? Heeft de KPN daar net zo'n procedure voor als wij destijds met de migratie van KPN -> UPC hebben doorlopen?
Ga ff langs de primafoon en zeg dat je terug naar KPN wil met behoud van je nummer. Je moet dat twee keer krabbelen (1x voor het KPN-contract, 1x voor de machtiging om UPC Telefonie op te zeggen) en dan wordt er een datum afgesproken waarop het wordt opgeleverd (houd rekening met 1 maand opzegtermijn!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
sylvesterrr schreef op 10 januari 2004 @ 00:38:
[...]

Ga ff langs de primafoon en zeg dat je terug naar KPN wil met behoud van je nummer. Je moet dat twee keer krabbelen (1x voor het KPN-contract, 1x voor de machtiging om UPC Telefonie op te zeggen) en dan wordt er een datum afgesproken waarop het wordt opgeleverd (houd rekening met 1 maand opzegtermijn!)
Mooi, ik dank u :) Dan gaan we van de week even langs de KPN lopen om dit te regelen. 1 maart KPN erop en meteen Demon aanvragen :)

Ik zit alleen met 1 probleem: Er zit een gigantisch oude aansluiting in ons "nieuwe" huis, die ik waarschijnlijk flink moet verbouwen. Ik zal morgen eens wat foto's maken. Misschien dat iemand raad heeft voor me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• source
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-06 11:25
Check mijn status.... is erg droevig...

Demon aanvraagstatus
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/20830/full.jpg

Ik vorige week nog gebeld, had die gozer het over een of andere 'stift' die geïnstalleerd moest worden in een kassie in de buurt.... heb 3 keer gevraagd wat het dan precies was maar volgens mij wist ie het zelf ook niet....

zegt ie ook nog eens... "JAHAA, als dat niet hoefde te gebeuren was uw linecheck ... eens kijken.... euh.... ja, vandaag! klaar geweest......".
Dus ik: "en hoe lang duurt het nu dan nog??".
Die kneus weer: "Ja, euh.... zeker tot eind januari"...

GVD!

* source moest ff wat frustraties kwijt :D

Diplomacy is the ability to tell a person to go to hell in such a nice way that he looks forward to the trip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfox741
  • Laatst online: 06-04 20:45
Anoniem: 87050 schreef op 09 januari 2004 @ 17:51:
[...]

[/einde offtopic]
Kan je er dan ook niet bij als je bijvoorbeeld met Totel Commander naartoe gaat, ik zat bij een ISPer waar ik weg ben en kan er nog wel op met dat proggie, met IE bestaat mijn naam/inlog/password niet meer, email werkt nog wel, maar dat hoor ik van meer mensen.

Tot zover maar weer ... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Anoniem: 97427 schreef op 09 januari 2004 @ 23:10:
Heb sinds vandaag met verbinding niets dan lof. maar ik zou graag willen dat mn 2e pc ( dmv van een hub) ook verbinding krijgt met Demon. Nu heb ik het zyxel 650r-31 al naar router omgezet (tenminste dat denk ik heb ut zo gedaan als op http://www.zyxel.nl/p650/z009.html

Maar het wil niet echt lukken. Weet ook niet zeker of ik het wel goed gedaan. Het is mij wel gelukt om op beide pc's op de mac pagina te komen (1 pc was al geregistreerd), maar na ruim 15 minuten werkt het dan niet (denk omdat ze beide hetzelfde macadres proberen te reggen).

Kan iemand mij uitleggen hoe ik het wel werkend krijg. Ben in dit soort dingen een enorme noob, dus hoop dat iemand mij wil helpen.

Alvast bedankt
Zelf heb ik dat bij mijn zwager succesvol uitgevoerd.
Je moet wel via Telnet alles instellen, niet via je webbrowser.
Zolang je je modem als bridge hebt staan, kun je inderdaad maar met 1 pc tegelijk op internet.
Kom je ook uit Veenendaal, misschien dat ik je dan wel wil helpen.

Nog even een positief tegenbericht ter compensatie van wat probleemgevallen.
Ben nu best wel erg aktief met nieuwsgroepen, upload/download enzo.
Zie ik vaak van die berichten op ftd staan, dat er zo'n stumper met een andere provider met slechts 12-32KByte per seconde zit te uploaden,
terwijl ik dat doe met 80 KByte per seconde.
Of dat je zo'n gefrusteerde leecher ziet, die incomplete downloads heeft,
gewoon 1 dag nadat een film gepost is,
en dat terwijl ikzelf dan nog 45 dagen de tijd heb om diezelfde film te downloaden.
Echt super tevreden hier, nooit problemen, lekker snel,
ondanks geen tegenaktie naar aanleiding verhoging KPN,
ben ikzelf nog steeds super tevreden.
(Vooral toen ik afgelopen weekend bij iemand op bezoek was die Xs4All had,
die provider HAD nog wel iets aanzien in mijn ogen,
totdat ik zag dat er best wel veel binaries NIET doorgegeven worden bij Xs4All).
Demon _/-o_ _/-o_ _/-o_ :*) :*) :*) >:) >:) >:) :9~ :9~ :9~

[ Voor 32% gewijzigd door cjdijk op 10-01-2004 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-06 20:23
cjdijk schreef op 10 januari 2004 @ 06:36:
[...]

Of dat je zo'n gefrusteerde leecher ziet, die incomplete downloads heeft,
gewoon 1 dag nadat een film gepost is,
en dat terwijl ikzelf dan nog 45 dagen de tijd heb om diezelfde film te downloaden.
Echt super tevreden hier, nooit problemen, lekker snel,
ondanks geen tegenaktie naar aanleiding verhoging KPN,
ben ikzelf nog steeds super tevreden.
(Vooral toen ik afgelopen weekend bij iemand op bezoek was die Xs4All had,
die provider HAD nog wel iets aanzien in mijn ogen,
totdat ik zag dat er best wel veel binaries NIET doorgegeven worden bij Xs4All).
Sorry CJDIJK, meestal ben ik 't met je eens maar nu toch niet. De meest gebruikte groepen daar is de retentie gewoon gaar van, Boneless, x, misc om maar wat op te noemen. Retentie van 1,5 dag...de rest van de groepen is overigens wel 10 dagen of hoger (ligt aan de drukte).
Xs4all heeft in deze gangbare groepen (dumpgroepen) een retentie tijd van 5 tot 6 dagen, maar xs voert weer geen DVD groepen.

Het is maar waar je voor gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97427

cjdijk schreef op 10 januari 2004 @ 06:36:
[...]

Zelf heb ik dat bij mijn zwager succesvol uitgevoerd.
Je moet wel via Telnet alles instellen, niet via je webbrowser.
Zolang je je modem als bridge hebt staan, kun je inderdaad maar met 1 pc tegelijk op internet.
Kom je ook uit Veenendaal, misschien dat ik je dan wel wil helpen.
Heb alles via Telnet gedaan. Maar het lukt nog steeds niet
Kom zelf uit Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:32
Geen dank. :)
Ik zit alleen met 1 probleem: Er zit een gigantisch oude aansluiting in ons "nieuwe" huis, die ik waarschijnlijk flink moet verbouwen. Ik zal morgen eens wat foto's maken. Misschien dat iemand raad heeft voor me :)
Ja, ik heb wel een raad voor jou: zeg dat tegen de medewerker van Primafoon zodat ie op het contract zet dat er een monteur langs moet komen op de dag van oplevering (gratis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 19:04

FongWan

The Stormrider ...

He mensen ik heb een vraagje, zie onderstaande orderstatus:
17-12-2003 Ingediend. Demon Internet heeft uw bestelling ontvangen en een bevestiging van ontvangst gestuurd naar uw e-mail adres. Uw order zal worden doorgestuurd naar onze DSL partner.

25-12-2003 Verzonden. De order is door onze DSL partner ontvangen. De DSL partner zal de gegevens gaan controleren.

25-12-2003 Bevestigd. De ordergegevens zijn gecontroleerd en goedgekeurd door de DSL partner. Er zal nu een technisch onderzoek plaatsvinden om te bepalen of DSL daadwerkelijk mogelijk is op uw adres.

31-12-2003 Geaccepteerd. Het technisch onderzoek is uitgevoerd en DSL is mogelijk op uw adres. De lijn zal naar verwachting binnen drie weken worden opgeleverd. Indien u een modem besteld heeft zal dit voor de oplevering naar u worden toegestuurd.
Nou heb ik nog steeds niet mijn modem binnen en ik zie ook nergens iets staan van een trackingnummer dat ie onderweg is. Hoe lang duurt het voordat de modem verstuurd wordt en ontvangen wordt ?

Want ik vind het wel raar dat het al ruim anderhalve week duurt terwijl de rest van de aanvraag heel snel ging. En dat tijdens de kerst en oud&nieuw.

BTW regio A'dam west.

[ Voor 3% gewijzigd door FongWan op 10-01-2004 11:12 ]

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65750

FongWan schreef op 10 januari 2004 @ 11:10:
He mensen ik heb een vraagje, zie onderstaande orderstatus:

[...]

Nou heb ik nog steeds niet mijn modem binnen en ik zie ook nergens iets staan van een trackingnummer dat ie onderweg is. Hoe lang duurt het voordat de modem verstuurd wordt en ontvangen wordt ?

Want ik vind het wel raar dat het al ruim anderhalve week duurt terwijl de rest van de aanvraag heel snel ging. En dat tijdens de kerst en oud&nieuw.

BTW regio A'dam west.
er staat toch, BINNEN 3 weken
:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78921

Anoniem: 97427 schreef op 09 januari 2004 @ 23:10:

Alvast bedankt
Ik neem aan dat het omzetten van bridge-modus naar router-modus gelukt is, dat staat allemaal letterlijk in de handleiding. Wat je dan nog moet veranderen om demon aan de gang te krijgen, is het aanpassen van het Mac-adres bij Demon.

Als je het modem als router hebt ingesteld 'ziet' demon alleen (het mac-adres van) jouw modem. Je moet er dus voor zorgen dat je op de mac-adres pagina van demon het mac-adres van jouw modem bekend is.

edit: Dat adres staat trouwens op een sticker aan de onderkant van het modem..

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 78921 op 10-01-2004 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

BasBzrk schreef op 09 januari 2004 @ 21:08:

Heb nu demon 8192/1024 net een dag ( 8) ) En ik merk afentoe dat de verbinding een beetje onstabiel lijkt te zijn (van ftp tussen 300 a 600 download geen warez servert)? Heb demon via babybxl en zit zon 500mtr van de centrale af. Utp kabel van switch naar computer is ook 5meter (modem ingesteld als router)

:)
Wat je kunt doen: Koop een 5-7 meter utp kabel, krimp vervolgens 2 rj11 stekkers eraan. Gebruik daarvoor de binnenste aderparen ( oranje-oranjewit/blauw-blauwwit), zorg dat beide stekkers precies hetzelfde worden gekrimpt.
Nu is je signaal veel zuiverder en kan ook verder komen (20 meter zowiezo).
Ik heb al zo vaak ADSL lijntjes ge-installed en dit werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddv

ddv

JvdS19 schreef op 09 januari 2004 @ 21:14:
[...]

ik zit nu ook met demon op i-net! Eindelijk!!!! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddv

ddv

Mijn upload varieert van 20kB/sec ~ 50kB/sec en soms niet hoger dan 77kB/sec. Moet ik mij hier zorgen om gaan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
OphiOn schreef op 10 januari 2004 @ 11:38:
Mijn upload varieert van 20kB/sec ~ 50kB/sec en soms niet hoger dan 77kB/sec. Moet ik mij hier zorgen om gaan maken?
Waarheen upload je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddv

ddv

dolby schreef op 10 januari 2004 @ 11:40:
[...]

Waarheen upload je?
Naar iemand met een @home abbo. Heb net al een tijdje gehad dat het
gewoon 10kB/sec was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
OphiOn schreef op 10 januari 2004 @ 11:47:
[...]

Naar iemand met een @home abbo. Heb net al een tijdje gehad dat het
gewoon 10kB/sec was.
Upload iets naar je www ruimte op de homepage server van demon, kijk wat je snelheid daar is.
Een upload naar een @home gebruiker is geen goede graadmeter, teveel invloeden die de snelheid kunnen beinvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
dolby schreef op 10 januari 2004 @ 11:50:
[...]

Upload iets naar je www ruimte op de homepage server van demon, kijk wat je snelheid daar is.
Een upload naar een @home gebruiker is geen goede graadmeter, teveel invloeden die de snelheid kunnen beinvloeden.
Ik vind dat de Homepage servers wat sloom zijn...uppen gaat "maar" 70KB/s. Via FTP of zo is betrouwbaarder 95 KB/s.

Ook de pagina's opvragen via de Homepages vind ik wat sloom, mijn page laad zeer schokkend of kan dat aan mij liggen?..voorheen op xs4all webservers nooit geen last gehad (was juist heel rap)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddv

ddv

speedtest.nl :

793.2 KByte/sec
83.6 KByte/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100332

speedtest.nl:

903 kb/s
77 kb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
OphiOn schreef op 10 januari 2004 @ 11:57:
speedtest.nl :

793.2 KByte/sec
83.6 KByte/sec
Dat zijn mooie waardes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 19:14
Ik wil nogmaals benadrukken dat statusberichten NIET gewenst zijn. Evenals snelheidsresultaten.

Je kunt laten weten als je problemen hebt met je snelheid, maar een speedtest.nl verslag is niet nodig als je normale waardes haalt.

Let erop dat ik vanaf dit moment waarschuwingen ga uitdelen als bovenstaande toch weer voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Chutney schreef op 10 januari 2004 @ 09:58:
[...]

Sorry CJDIJK, meestal ben ik 't met je eens maar nu toch niet. De meest gebruikte groepen daar is de retentie gewoon gaar van, Boneless, x, misc om maar wat op te noemen. Retentie van 1,5 dag...de rest van de groepen is overigens wel 10 dagen of hoger (ligt aan de drukte).
Xs4all heeft in deze gangbare groepen (dumpgroepen) een retentie tijd van 5 tot 6 dagen, maar xs voert weer geen DVD groepen.

Het is maar waar je voor gaat :)
Inderdaad, het is maar wat je belangrijk vindt. :)

Demon: 1.5 dag retentie op de Nederlandse nieuwsgroepen:
alt.binaries.boneless, alt.binaries.nl en alt.binaries.x
Maar wel ALLE groepen die volledig doorgegeven worden.
De meeste amerikaanse nieuwsgroepen 14 tot 50 dagen retentie. :)

Xs4all: 7 dagen retentie op de Nederlandse nieuwsgroepen,
maar ook een aantal groepen die text only zijn. :'(
Nooit meer dan 7 dagen retentie op alle nieuwsgroepen.

Bij Demon kan je met deze link zien hoeveel retentie je hebt:
http://www.supernews.com/stats/retention.cgi

Welke link heeft Xs4All trouwens om de retentie op te vragen :?
Dat wil ik voor die vriend van mij weten die Xs4All heeft.

Alvast bedankt, kan daar niets over vinden. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Volgens mij is er helemaal geen link wat betreft het opvragen van de retentie bij Zilla, Ik heb voorheen XS4ALL gehad met Zilla dus...vandaar dat ik het weet. Als zilla gewoon goed loopt is zilla beter voor de NL groepen, ook zo af en toe wat incomplete's dat fix je met par2 klaar...(ben dan ook meer voor de snelheid overgestapt dan..voor supernews) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Mijn eerste post via Demon...
Abbo 2/1

de full16m deed ie met 236k

speedtest doet bij mij nog nix... evenals dat ik de dslexpress pagina niet geheel te zien krijg :?

Ik zal strax nog eens ff kijken

edit:

(Overgenomen op Sat Jan 10 2004 om 16:56:36 UTC+0100)

Download : 233.2 KByte/sec
Upload : 77.3 KByte/sec
Connection : 1,360.0 Conn/min
Ping test Nederland : 15.0 ms

[ Voor 36% gewijzigd door Roeligan op 10-01-2004 16:55 ]

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:41
Zo, net demon aangevraagd. Woensdag wordt de KPN lijn aangelegd en dan heb ik nog tot vrijdag om eventueel te cancelen mocht er iets mis gaan :)

Btw neographikal:
Als je meteen maandag naar primafoon zou gaan om te regelen dat ze UPC voor je opzeggen en weer via KPN aansluiten, dan denk ik dat je nog voor februari aangesloten op KPN kan, en dan kan je dus nog mee profiteren van het gratis modem + aansluitkosten. :)

Btw: Komt er nog iemand langs van demon oid? Ik kon er niets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
spokje schreef op 10 januari 2004 @ 17:52:
Zo, net demon aangevraagd. Woensdag wordt de KPN lijn aangelegd en dan heb ik nog tot vrijdag om eventueel te cancelen mocht er iets mis gaan :)

Btw neographikal:
Als je meteen maandag naar primafoon zou gaan om te regelen dat ze UPC voor je opzeggen en weer via KPN aansluiten, dan denk ik dat je nog voor februari aangesloten op KPN kan, en dan kan je dus nog mee profiteren van het gratis modem + aansluitkosten. :)

Ik zit neem ik aan ook met de opzegtermijn van upc?

Zou wel erg makkelijk zijn, dan kan ik Demon meteen aanvragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

spokje schreef op 10 januari 2004 @ 17:52:
Nope.
Tis een doe het zelf pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
ik heb de zyxel modem in mijn switch geprikt... nu blijft het 100Mbit lampje echter de hele tijd knipperen. Is dat de bedoeling? Kan me herinneren toen ik hem nog als modem en niet als router had dat ie toen gewoon aanbleef en niet knipperde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 23:38

Wildfire

Joy to the world!

BasBzrk schreef op 10 januari 2004 @ 20:13:
ik heb de zyxel modem in mijn switch geprikt... nu blijft het 100Mbit lampje echter de hele tijd knipperen. Is dat de bedoeling? Kan me herinneren toen ik hem nog als modem en niet als router had dat ie toen gewoon aanbleef en niet knipperde...
Dat lampje knippert bij dataverkeer, staat in de handleiding. Doet 'ie hier ook gewoon.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Roeligan schreef op 10 januari 2004 @ 14:52:
Mijn eerste post via Demon...
Abbo 2/1

de full16m deed ie met 236k

speedtest doet bij mij nog nix... evenals dat ik de dslexpress pagina niet geheel te zien krijg :?

Ik zal strax nog eens ff kijken
BaByXL neem ik aan?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfox741
  • Laatst online: 06-04 20:45
Chutney schreef op 10 januari 2004 @ 11:53:
[...]

Ik vind dat de Homepage servers wat sloom zijn...uppen gaat "maar" 70KB/s. Via FTP of zo is betrouwbaarder 95 KB/s.

Ook de pagina's opvragen via de Homepages vind ik wat sloom, mijn page laad zeer schokkend of kan dat aan mij liggen?..voorheen op xs4all webservers nooit geen last gehad (was juist heel rap)
Ja ik herken dit, ik zit vanaf 18 Oktober 2003 bij Demon, Kwello de rug toe gekeerd, moet zeggen dat ik heel tevreden ben (1024/2048) maar de Homepages zijn soms Bagger, jammer.

Dat heeft o.a. te maken dat de servers waar de Homapges opstaan in Engeland staan en de routering vaak erg stroef lopen, heb bij een trage verbinding eens een Ping gedaan naar de site en kwam boven de 800 uit, dat alleen naar http://www.systeemnaam.demon.nl want als je gewoon naar http://www.demon.nl een Ping doet, dan is hij wel rappie snel, wat logisch is, dat is gewoon in Nederland, heb het al een keer aangegeven bij Demon, die hebben mij een proggie gestuurd om de verbinding te testen, ja alleen FTP, dus is niet echt opjectief t.o.v. van de verbinding naar je Homepage.

Wat ook een gekke zaak is, (probeer het zelf eens uit) dat als ik op een site kom, waar een Teller op zit van "NetStat" als ik daarin gaat kijken, (door op de Icoon te klikken, voor wie dat niet snapt 8) dat IK in iedergeval de naam heb van Demon Internet. Verenigd Koningkrijk terwijl anderen daar hebben staan, Demon Internet Nederland.

Maar goed, ben tevreden en hoop dat de anderen die nog zitten te wachten dat ook vlug zullen ervaren ...

Tot zover maar weer ..... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Geen last van netstat...staat gewoon Demon Internet, Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Laatst online: 04-06 20:41

Robtimus

me Robtimus no like you

Ook ik heb binnen 3 weken Demon!

Vandaag kwamen zowel de mail van @Home dat ik per 01-03-2004 ex-abo ben binnen, als het mailtje van Demon dat ik binnen 3 weken bij Demon zal zitten. Februari gaat me toch verdomd weinig kosten bij @Home (22 dagen geen verbinding gehad, zie het grote @home problemen topic), dus die maand dubbel is helemaal niet erg.

* Robtimus is happy!

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.