[Ervaringen] Demon DSL Express #9

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.424 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-06 15:34
Err, hoe werkt het dan eigenlijk?
Je krijgt het modem toegestuurd, en moet je dan ook de splitter enzo aanschaffen? Of zitten die in het pakket erbij, of komt er een monteur van KPN langs die de lijnsplitter etc. er tussen zet of moet je de hele bekabeling en andere reutemeteut zelf kopen en installeren? (installeren geen probleem trouwens, ben er alleen nog niet achter waar die freekin' lijn binnenkomt in ons huis :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96381

ik heb het demon 8/1mbit abbo via babyxl
toch haalt mijn upload de 40kb niet eens 8)7
meerdere malen getest bij speedtest.nl en ftp uploads...
terwijl ik hier de meeste met 70+ kb zie uppen

zit 500m van de centrale en t modem zit 20cm van de nt1 vandaan.
zou t hieraan liggen waarschijnlijk niet toch?
ik denk zelf dat babyxl niet zo netjes mijn upload heeft geregeld

heeft iemand hier ook last van en is er een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

spokje schreef op 11 januari 2004 @ 00:52:
Err, hoe werkt het dan eigenlijk?
Je krijgt het modem toegestuurd, en moet je dan ook de splitter enzo aanschaffen? Of zitten die in het pakket erbij, of komt er een monteur van KPN langs die de lijnsplitter etc. er tussen zet of moet je de hele bekabeling en andere reutemeteut zelf kopen en installeren? (installeren geen probleem trouwens, ben er alleen nog niet achter waar die freekin' lijn binnenkomt in ons huis :P)
als je een pakket met modem bestelt krijg je een kabel naar de splitter toe, een splitter, een kabel naar de modem, een modem en UTP kabel naar je PC...

Echter deze kabels zijn allemaal zo'n 2 a 3 meter. en vaak zit er nog een stekker en wcd doorsje bij met extrakabel en een CD met 'config' tools enzo voor het modem (iig dat zat er bij mij bij, in januarie 2003)

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95131

Ik zie regelmatig posts voorbij komen met klachten over de upload. Ik kan ook melden dat de upload zwaar bocht is de laatste tijd. Ik heb altijd een perfecte upload gehad van boven de 80 kb/s. Nu is een upload van 60 al snel, maar meestal zit het rond de 40/50. Fijn zo'n upload van '1024 kbps' :( Daarbij is de verbinding naar bv. andere providers erg slecht. Bestanden uploaden met msn gaat meestal niet sneller dan een 15/20 kb/s (ook toen mijn upoad nog volgens speedtest boven de 80 uitkwam). Het bezoeken van sites is de laatste tijd ook belabberd traag.

Voor mij nooit geen Demon meer in ieder geval, ik heb al vanaf dag 1 gesodemieter en het blijft gewoon aan de gang. De helpdesk bel ik al niet eens meer. Het duurt me iets te lang voordat ik iemand aan de telefoon krijg die vaak ook nog eens totaal geen fatsoen of kennis heeft.

Uh, ik hou op met klagen, er zijn ook goede dingen, al wegen die imho nu even niet op tegen de dingen die *** zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87050

cjdijk schreef op 09 januari 2004 @ 19:23:
Bij mij werkt email en homepage nog steeds prima.
Moest wel wat dingen veranderen.
[...]
Homepage Nieuw: http://home.wanadoo.nl/loginnaam/
Email nieuw: pop.wanadoo.nl; smtp.wanadoo.nl
[...]
Misschien dat het komt omdat ik had aangegeven over te willen stappen van kabel naar free.
Helaas, heb 't ook veranderd maar ook dan doet-ie 't niet. Misschien komt 't inderdaad wel door dat laatste, dat heb ik niet gedaan.
djfox741 schreef op 10 januari 2004 @ 02:31:
Kan je er dan ook niet bij als je bijvoorbeeld met Totel Commander naartoe gaat,
Ook dat niet, helaas. Total Commander is juist nou nét het programma wat ik daarvoor gebruik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larry4
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Anoniem: 95131 schreef op 11 januari 2004 @ 02:14:
Ik zie regelmatig posts voorbij komen met klachten over de upload. Ik kan ook melden dat de upload zwaar bocht is de laatste tijd. Ik heb altijd een perfecte upload gehad van boven de 80 kb/s. Nu is een upload van 60 al snel, maar meestal zit het rond de 40/50. Fijn zo'n upload van '1024 kbps' :( Daarbij is de verbinding naar bv. andere providers erg slecht. Bestanden uploaden met msn gaat meestal niet sneller dan een 15/20 kb/s (ook toen mijn upoad nog volgens speedtest boven de 80 uitkwam). Het bezoeken van sites is de laatste tijd ook belabberd traag.

Voor mij nooit geen Demon meer in ieder geval, ik heb al vanaf dag 1 gesodemieter en het blijft gewoon aan de gang. De helpdesk bel ik al niet eens meer. Het duurt me iets te lang voordat ik iemand aan de telefoon krijg die vaak ook nog eens totaal geen fatsoen of kennis heeft.

Uh, ik hou op met klagen, er zijn ook goede dingen, al wegen die imho nu even niet op tegen de dingen die *** zijn...
832kbit is het max dat een zyxel modem aan kan dus lijkt mij dat je aan de top zit van je upload 80k/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cjdijk schreef op 10 januari 2004 @ 12:49:
[...]
Xs4all: 7 dagen retentie op de Nederlandse nieuwsgroepen,
maar ook een aantal groepen die text only zijn. :'(
Nooit meer dan 7 dagen retentie op alle nieuwsgroepen.
Over XS4ALL zullen wij het wel nooit eens worden ;)

XS4ALL heeft, in elk geval tot voorkort tenminste, in alle groepen die ze voeren een retentie van zeker 14 dagen, zeker als je MsgID-Direct gebruikt.

Demon heeft een retentie die zelfs nóg hoger ligt, en bovendien een aantal groepen ondersteunt, die XS4ALL niet voert.

Maar.... aléén in de Nederlandse dumpgroepen is de retentie bij Demon betreurenswaardig kort: 1,5 dag tegenover 14 dagen dus bij XS4ALL.

Nou zou dat niet zo'n ramp zijn, ware het niet dat het overgrote deel van de Nederlandse postings in die Nederlandse dumpgroepen gepost worden, zo haal ik dus meer dan 95% van mijn downloads juist uit die Nederlandse dumpgroepen. En ik denk dat dat voor veel Nederlandse usenetgebruikers geldt.

Met andere woorden: ik zit bij Demon dus met een fantastische newsserver, alleen heb ik daar bijna niets aan, omdat bijna alles wat ik wil hebben nou net in die paar groepen staat, waarvan de retentie bij Demon niet boven die van een tweederangs nieuwsserver uitkomt. Overigens is dit niet toevallig. Dus ondanks die superserver van Demon heb ik, alleen voor die paar dumpgroepen, tóch nog een extra payserver nodig.

Uiteraard is het inderdaad zo, dat iedereen weer andere prioriteiten stelt, en om die reden dan ook zelf moet uitmaken, wat voor hem het belangrijkst is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-06 11:22
2de rangs...vergelijk je Zilla nu met een 2de rangs?...als je het mij vraagt is het gewoon een PayServer net zoals Supernews 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chutney schreef op 11 januari 2004 @ 10:34:
2de rangs...vergelijk je Zilla nu met een 2de rangs?
Integendeel. Lees 'm straks nog maar een keer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70433

Jongens,ik heb het volgende probleem...Heb net Demon aangevraagt, komt binnen een paar weket...Maar ik heb 2 hoofdaansluitingen voor mijn telefoon!In de manual staat dat ik zou problemen krijgen als iemand aan het telefoneren is....Heeft iemand ervaring mee? BTW:Nee,ik weet niet waar de lijn gesplitst wordt, ergens onder het huis denk ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Anoniem: 70433 schreef op 11 januari 2004 @ 11:44:
Jongens,ik heb het volgende probleem...Heb net Demon aangevraagt, komt binnen een paar weket...Maar ik heb 2 hoofdaansluitingen voor mijn telefoon!In de manual staat dat ik zou problemen krijgen als iemand aan het telefoneren is....Heeft iemand ervaring mee? BTW:Nee,ik weet niet waar de lijn gesplitst wordt, ergens onder het huis denk ik....
bij nieuwere huizen heb je een aansluitdoos van de kpn in de meter kast zitten.

Bij oudere huizen heb je de hoofdaansluiting op de beneden verdieping zitten in een "dubbele" doos. En zul je in die doos de kabel naar boven ff los moeten maken.en verbinden met de telefoonaansluiting op de splitter.

Als je echt al rilt bij de gedachte van kabels los maken, kun je voor ieder aansluit punt ook splitters kopen en daar alleen de telefoon op aansluiten. Dit schijnt de 'normale' methode in belgie te zijn.

om te testen of het werkt kun je ook de boel aansluiten en alle overige telefoons lostrekken.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Laatst online: 25-06 15:34
Hoe zit het trouwens, als je nog geen splitter geinstalleerd hebt, en je lijn is toch al via linesharing omgezet. Kan je dan nog wel bellen? (dus ondanks dat er al internet op de lijn zit, maar je dat nog niet aangesloten hebt dus?)
Of moet je perse die splitter er tussen zetten om ook te kunnen bellen?
Maw. Wat is de dominante datastroom? Internet of spraakverkeer? :)

Ik zal de KPN monteur woensdag eens even vragen waar de lijn bij ons binnenkomt. Er komt in de kelder zo'n dikke lijn (met ijzer omranding eromheen) uit de muur, maar die eindigt daar ook meteen in een normaal telefoonbakje waar je een telefoonstekker in kan stoppen. Daar zitten alle telefoons bij ons thuis dus niet op aangesloten. Joost mag weten waar de 'echte' aansluiting bij ons zit. En hopelijk de KPN monteur ook :+

[ Voor 37% gewijzigd door spokje op 11-01-2004 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus-nl
  • Laatst online: 21:27
btw de link in het openingstopic werkt niet meer, dit is de goede link:

https://services.nl.demon.net/xdsl/express/index.html

Oja ik wil ook adsl bij demon gaan afnemen maar ik wou eigenlijk een draadloze modem is dit ook mogelijk??

[ Voor 31% gewijzigd door Bertus-nl op 11-01-2004 12:37 ]

http://www.designyourgoogle.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:54
cjdijk schreef op 10 januari 2004 @ 12:49:
Demon: 1.5 dag retentie op de Nederlandse nieuwsgroepen:
alt.binaries.boneless, alt.binaries.nl en alt.binaries.x
Maar wel ALLE groepen die volledig doorgegeven worden.
De meeste amerikaanse nieuwsgroepen 14 tot 50 dagen retentie. :)
Vreemd. Heb wel eens wat gedownload uit bovenstaande nieuwsgroepen wat er al meer dan 5 dagen instond. Misschien kan je aan SN vragen om de retentie van deze groepen te verhogen ivm het aantal nederlandse demon klanten. Over het toevoegen van groepen doen ze niet zo moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

spokje schreef op 11 januari 2004 @ 12:24:
Hoe zit het trouwens, als je nog geen splitter geinstalleerd hebt, en je lijn is toch al via linesharing omgezet. Kan je dan nog wel bellen? (dus ondanks dat er al internet op de lijn zit, maar je dat nog niet aangesloten hebt dus?)
Of moet je perse die splitter er tussen zetten om ook te kunnen bellen?
zonder splitten kun je inetten en bellen...
echter bellen zal je inet verkeer verstoren.
en inet zal als een aanzienlijke ruis op de telefoon te horen zijn.
Maw. Wat is de dominante datastroom? Internet of spraakverkeer? :)
de beide signalen hebben dezelfde prioriteit, echter zonder splitter storen ze elkaar aanzienlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Larry4 schreef op 11 januari 2004 @ 08:23:
[...]

832kbit is het max dat een zyxel modem aan kan dus lijkt mij dat je aan de top zit van je upload 80k/s
Ik quote mezelf even:
"Ik heb altijd een perfecte upload gehad van boven de 80 kb/s. Nu is een upload van 60 al snel, maar meestal zit het rond de 40/50."

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 95131 op 11-01-2004 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:09
Bertus-nl schreef op 11 januari 2004 @ 12:36:
btw de link in het openingstopic werkt niet meer, dit is de goede link:

https://services.nl.demon.net/xdsl/express/index.html

Oja ik wil ook adsl bij demon gaan afnemen maar ik wou eigenlijk een draadloze modem is dit ook mogelijk??
Nee, Demon levert geen wlan oplossingen.

Maar uiteraard kan het wel, gewoon je modem omzetten naar router en er een accespoint achter plaatsen, of modem in bridge laten staan en daar een router/ap achter zetten. De linksysjes kosten niet veel meer, eur of 70 ben je klaar.
Moet je alleen nog wat ontvangertjes kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Hmm... ik wist het niet eerder, maar ben even achter het volgende gekomen.
Mensen die Babyxl hebben halen hogere snelheden dan bbned. Ik ben even rond gaan vragen naar de datatransfer waarop lijnen van baby xl syncen.
Deze ligt gewoon hoger dan je abonnement. Er is bij baby XL waarschijnlijk wel rekening gehouden met storing, maar bij bbned niet:

(512/256)Baby XL synct op 576/288 - 62/30 kb/s
(2048/512)Baby XL synct op 2470/576 - 240/60 kb/s
(2048/512)BBNed synct op 2048/512 - 211/51 kb/s
(1024/512)BBNed synct op 1024/512 - 106/51 kb/s

Eigenlijk best "naaiend" voor de klanten die bbned hebben, maar helaas... wat doe je eraan |:(

[ Voor 5% gewijzigd door Tutti-frutti op 11-01-2004 14:59 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Tutti-frutti schreef op 11 januari 2004 @ 14:58:
Hmm... ik wist het niet eerder, maar ben even achter het volgende gekomen.
Mensen die Babyxl hebben halen hogere snelheden dan bbned. Ik ben even rond gaan vragen naar de datatransfer waarop lijnen van baby xl syncen.
Deze ligt gewoon hoger dan je abonnement. Er is bij baby XL waarschijnlijk wel rekening gehouden met storing, maar bij bbned niet:

(512/256)Baby XL synct op 576/288 - 62/30 kb/s
(2048/512)Baby XL synct op 2470/576 - 240/60 kb/s
(2048/512)BBNed synct op 2048/512 - 211/51 kb/s
(1024/512)BBNed synct op 1024/512 - 106/51 kb/s

Eigenlijk best "naaiend" voor de klanten die bbned hebben, maar helaas... wat doe je eraan |:(
Nee er is geen compensatie voor storing.
bij bbned zijn de op gegeven waardes inclusief de overhead voor ATM en bij babyXL is het zonder die waardes.. Dus is het gewoon een netto/bruto verhaal.
(Dit is één van de redenen waarom ik nooit snapte dat mensen overspannen reageerden als ze geen bbned maar een babyXL verbinding kregen. (later kwam er nog het nrp gezeur overheen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q
  • Laatst online: 22:38

t3q

Say yes to teq

Vrij logisch hoor, babxyl is 1:1 en bbned 1:25. Dus helemaal niet raar dat babyxl wat sneller is.

Al die mensen moeten niet zo :'(

[ Voor 18% gewijzigd door t3q op 11-01-2004 15:06 ]

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Laatst online: 26-06 09:44
t3q schreef op 11 januari 2004 @ 15:05:
Vrij logisch hoor, babxyl is 1:1 en bbned 1:25. Dus helemaal niet raar dat babyxl wat sneller is.

da's toch krom? je betaalt beide even veel voor een andere verbinding, waarvan de ene waarschijnlijk beter is.
plus dat je niet eens weet op welk netwerk je aangesloten gaat worden.

waar vind je trouwens die overboekingsinfo? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:16

Robtimus

me Robtimus no like you

chimo schreef op 11 januari 2004 @ 15:22:
da's toch krom? je betaalt beide even veel voor een andere verbinding, waarvan de ene waarschijnlijk beter is.
plus dat je niet eens weet op welk netwerk je aangesloten gaat worden.
Ikzelf kan niet op BabyXL, dus ik weet dat ik op BBNed kom. Ik zit er niet zo mee hoor, dat anderen voor hetzelfde geld meer snelheid krijgen. Dat was bij @Home ook al, en als het maar snel zat is.
waar vind je trouwens die overboekingsinfo? :)
Op Demon's pagina staat die 1:25 vermeld, verder weet ik het niet.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
IceManX schreef op 11 januari 2004 @ 15:29:
[...]
Ikzelf kan niet op BabyXL, dus ik weet dat ik op BBNed kom. Ik zit er niet zo mee hoor, dat anderen voor hetzelfde geld meer snelheid krijgen. Dat was bij @Home ook al, en als het maar snel zat is.
[...]
Op Demon's pagina staat die 1:25 vermeld, verder weet ik het niet.
dat zou dan toch moeten gelden voor alle demon abo's, lijkt mij, ongeacht het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

BabyXL is ook gewoon 1:25...

alleen dure 'zakelijke' accounts kunnen 1:10 of 1:1 gelevert worden...

Alleen BabyXL is netto en bbned is bruto qua het ATM-overhead-verhaal

(ATM overhead is 10 a 15% van je verbinding)

[ Voor 8% gewijzigd door Duur! op 11-01-2004 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Laatst online: 24-06 10:30

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Anoniem: 87050 schreef op 11 januari 2004 @ 07:55:
[...]

Helaas, heb 't ook veranderd maar ook dan doet-ie 't niet. Misschien komt 't inderdaad wel door dat laatste, dat heb ik niet gedaan.

[...]

Ook dat niet, helaas. Total Commander is juist nou nét het programma wat ik daarvoor gebruik ;)
Nog een laatste dingetje, heb je voor ftp de nieuwe settings in gebruik:
HostName=home.wanadoo.nl
UserID=gebruikersnaam@wanadoo.nl
Anoniem: 87050 schreef op 11 januari 2004 @ 08:52:
[...]
Over XS4ALL zullen wij het wel nooit eens worden ;)
Nogmaals bedankt voor je duidelijke uitleg. :)
Voor mij gelden jouw argumenten minder zwaar,
maar kan me wel voorstellen dat mijn argumenten niet voor iedereen belangrijk zijn. :)
OllieMongollie schreef op 11 januari 2004 @ 12:38:
[...]

Vreemd. Heb wel eens wat gedownload uit bovenstaande nieuwsgroepen wat er al meer dan 5 dagen instond. Misschien kan je aan SN vragen om de retentie van deze groepen te verhogen ivm het aantal nederlandse demon klanten. Over het toevoegen van groepen doen ze niet zo moeilijk.
Dat is een goed idee.
Op zich hoeft het geen week te zijn,
maar 3 dagen zou op zich ook wel prettig zijn.
Als ze tenminste geen andere nieuwsgroepen laten schieten dan. :)
Misschien dat we samen Demon en Supernews een een email kunnen sturen.

Die overboeking is voor beide 1:25.
Alleen compenseert Tiscaly de adsl overhead, BBNed niet.

Toch opvallend dat iedereen het nog steeds over Babyxl heeft,
dat bestaat al een half jaar niet meer, is nu Tiscaly. 8)7

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
cjdijk schreef op 11 januari 2004 @ 15:45:
Die overboeking is voor beide 1:25.
Alleen compenseert Tiscaly de adsl overhead, BBNed niet.

Toch opvallend dat iedereen het nog steeds over Babyxl heeft,
dat bestaat al een half jaar niet meer, is nu Tiscaly. 8)7
Tiscali zelfs ;)

http://www.babyxl.nl verwijs ook naar http://www.tiscali-wholesale.nl

Is Tiscali niet (ook) KPN netwerk?

[ Voor 41% gewijzigd door chim0 op 11-01-2004 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:37
Is Tiscali niet (ook) KPN netwerk?
Nee.

Op het gebied van infrastructuur beschikt Tiscali Wholesale over een eigen nationaal netwerk, waarop zowel inbel- als xDSL-producten worden aangeboden.

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-06 10:04
Heb zelf demon via BBned, werkt super overigens (was een van de eerste, dus geen last van nrp verhaal). Zou zelf liever op het Tiscali netwerk zitten, hogere snelheden, lagere pings, sneller geupgrade. Jammer dat Demon niet de optie geeft om zelf je netwerk te kiezen wanneer beiden mogelijk zijn. Want volgens mij is het helemaal random wanneer je op welk netwerk komt, heb er zelf geen logica achter kunnen vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door waslijn op 11-01-2004 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Waslijn schreef op 11 januari 2004 @ 17:03:
Heb zelf demon via BBned, werkt super overigens (was een van de eerste, dus geen last van nrp verhaal). Zou zelf liever op het Tiscali netwerk zitten, hogere snelheden, lagere pings, sneller geupgrade. Jammer dat Demon niet de optie geeft om zelf je netwerk te kiezen wanneer beiden mogelijk zijn. Want volgens mij is het helemaal random wanneer je op welk netwerk komt, heb er zelf geen logica achter kunnen vinden.
De logica is waarschijnlijk een financieel verhaal waar Demon ons niet mee wil vermoeien :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 23:09
Inmiddels zit ik bijna een jaar op mn Demon lijntje.

Vanaf midden februari 2003 zat ik online via Demon. Door wat problemz in de centrale hier (BBNed was net beschikbaar) heeft het wat lang geduurd.
19 maar 2003 is mijn lijn officieel opgeleverd (ordernr 383)

Ik zit op NRP2, eigenlijk nooit problemen mee gehad, laatst alleen 1x ivm een DDOSje, maar dat was nog geen 2 uurtjes.

Nu zit ik nog steeds op 2048/512, voor 65 EUR per maand. Op zich prima, dat is confirm mn contract, al zou de verhoging wel leuk zijn ;)

Nu is het jaar bijna voorbij. Is er een mogeljikheid om miv 19 maart naar 8/1 te gaan? Die upgrade wil ik namelijk wel :)

Ik kan natuurlijk gewoon mijn abbonement opzeggen en weer een nieuwe aanvragen, dan heb ik ook 8/1 voor 65 eur, en meteen weer een extra modempje gratis, maar er moet toch een simpelere manier zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

DJSmiley schreef op 11 januari 2004 @ 17:14:

Vanaf midden februari 2003 zat ik online via Demon. Door wat problemz in de centrale hier (BBNed was net beschikbaar) heeft het wat lang geduurd.

Ik zit op NRP2, eigenlijk nooit problemen mee gehad, laatst alleen 1x ivm een DDOSje, maar dat was nog geen 2 uurtjes.

Nu zit ik nog steeds op 2048/512, voor 65 EUR per maand. Op zich prima, dat is confirm mn contract, al zou de verhoging wel leuk zijn ;)

Nu is het jaar bijna voorbij. Is er een mogeljikheid om miv 19 maart naar 8/1 te gaan? Die upgrade wil ik namelijk wel :)

Ik kan natuurlijk gewoon mijn abbonement opzeggen en weer een nieuwe aanvragen, dan heb ik ook 8/1 voor 65 eur, en meteen weer een extra modempje gratis, maar er moet toch een simpelere manier zijn?
Upgrade gaat automatisch, vanaf fabruari. Opzeggen en nieuwe aanvragen mag volgens mij niet binnen een bepaalde periode, zie site :)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddv
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-06-2022

ddv

Steam: ddv_ | psn: ddv84_

Is dit een nieuwe router?
code:
1
bbned-demon-10k-01.router.nl.demon.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
OphiOn schreef op 11 januari 2004 @ 17:26:
Is dit een nieuwe router?
code:
1
bbned-demon-10k-01.router.nl.demon.net
ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 12:08
Ik gebruik Smoothwall, omdat mijn modem dus gewoon niet goed route. Nu werkt het wel goed.

Nu is de vraag, weet iemand hoe ik via telnet kan inloggen op die router?

Ik doe dan bijv. inloggen op mijn Smoothwall met Putty, maar vanuit daar kan ik niet telnetten met modem (192.168.1.1 toch?).

Wat ik ook gewoon vreemd vind is dat ik maar 70 kb/sec up heb... Het is ook echt precies 70, dus ik wilde wel eens weten op hoeveel die modem stond zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96381

DJSmiley schreef op 11 januari 2004 @ 17:14:

volgens mij ga je automatisch naar die 8/1mbit, omdat dat abbo 65 euro kost
zou wel naai zijn als ze je 65€ laten blijven betalen toch?

Demon DSL Express klanten via bbned: uitvoering upgrades tussen 1 februari en 31 maart 2004.

Huidige snelheid Nieuwe snelheid Prijs per maand
512 / 256 1024 / 512 EUR 39
1024 / 512 2048 / 1024 EUR 55
2048 / 512 8192 / 1024 EUR 65 <<<<< zie je
2-8Mb / 512 8192 / 1024 EUR 65**

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 96381 op 11-01-2004 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-06 19:54
Anoniem: 96381 schreef op 11 januari 2004 @ 19:05:
[...]

volgens mij ga je automatisch naar die 8/1mbit, omdat dat abbo 65 euro kost
zou wel naai zijn als ze je 65€ laten blijven betalen toch?

Demon DSL Express klanten via bbned: uitvoering upgrades tussen 1 februari en 31 maart 2004.

Huidige snelheid Nieuwe snelheid Prijs per maand
512 / 256 1024 / 512 EUR 39
1024 / 512 2048 / 1024 EUR 55
2048 / 512 8192 / 1024 EUR 65 <<<<< zie je
2-8Mb / 512 8192 / 1024 EUR 65**
Waar het om gaat is dat de bbned demoners met een 2/512 abbo nu al 5 maanden ofzo 65 euro betalen terwijl de rest van demoners met een 2/1 abbo slechts 55 euro betalen en dat mag nou weer net niet. dus het zou mogelijk moeten zijn dat de demoner met een 2/512 abbo dat geld met terugwerkende kracht zouden kunnen terugeisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dauthi schreef op 12 januari 2004 @ 08:04:
[...]

Waar het om gaat is dat de bbned demoners met een 2/512 abbo nu al 5 maanden ofzo 65 euro betalen terwijl de rest van demoners met een 2/1 abbo slechts 55 euro betalen en dat mag nou weer net niet. dus het zou mogelijk moeten zijn dat de demoner met een 2/512 abbo dat geld met terugwerkende kracht zouden kunnen terugeisen.
Idd, zelfs zelf upgraden naar een hoger abonnement en dan de nieuwe prijs betalen hebben ze geblokkeerd. Valt me een beetje tegen hoe demon hier mee omgaat.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Marzman schreef op 12 januari 2004 @ 08:08:
[...]

Idd, zelfs zelf upgraden naar een hoger abonnement en dan de nieuwe prijs betalen hebben ze geblokkeerd. Valt me een beetje tegen hoe demon hier mee omgaat.
Bij Cistron kregen klanten tijdelijk een verlaging in de abb. kosten tot de snelheidsverhoging was gerealiseerd. Iets wat wel zonder problemen haalbaar is om per direct in te voeren zonder dat Demon afhankelijk is van derden. Maar ach, waarom zouden ze hun starre houding veranderen, lekker beuren zo hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

Anoniem: 95131 schreef op 12 januari 2004 @ 10:03:
[...]

Bij Cistron kregen klanten tijdelijk een verlaging in de abb. kosten tot de snelheidsverhoging was gerealiseerd. Iets wat wel zonder problemen haalbaar is om per direct in te voeren zonder dat Demon afhankelijk is van derden. Maar ach, waarom zouden ze hun starre houding veranderen, lekker beuren zo hoor!
Heb je wel gelezen wat die tijdelijke tarieven zijn?

"Tot de upgrade te betalen per maand:
512 € 29,- (20 euro korting)
1024 € 49,- (10 euro korting)
2048 € 59,- (20 euro korting)
maxx € 79,- (20 euro korting) "

Dit is uitendelijk natuurlijk veel duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Largow schreef op 12 januari 2004 @ 10:29:
[...]

Heb je wel gelezen wat die tijdelijke tarieven zijn?

"Tot de upgrade te betalen per maand:
512 € 29,- (20 euro korting)
1024 € 49,- (10 euro korting)
2048 € 59,- (20 euro korting)
maxx € 79,- (20 euro korting) "

Dit is uitendelijk natuurlijk veel duurder.
Ehm, ik betaal nu 55 euro per maand voor een 1024 lijntje bij Demon. Ik had het eigenlijk stop moeten zeggen in die week bedenktijd en opnieuw moeten aanvragen want een paar dagen nadat ik het aanvroeg werd die snelheidsverdubbeling bekend. Maar ja dat is achteraf gelul, toen wist ik nog niet dat het voor bestaande klanten tot maart zou duren voordat ze zijn geupgrade.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-06 12:24
Last van regelmatige disconnections hier. :N.

code:
1
2
3
4
5
6
7
32 Sat Jan 01 02:42:54 2000 PP12 WARN Last errorlog repeat 9 Times
35 Sat Jan 01 02:46:20 2000 PP0d WARN ADSL:L1 shutdown,nLosFailNow
36 Sat Jan 01 02:46:21 2000 PP0a WARN MPOA Link Down
38 Sat Jan 01 02:46:21 2000 PP0f -WARN SNMP TRAP 2: link down
39 Sat Jan 01 02:46:38 2000 PP0a WARN MPOA Link Up
40 Sat Jan 01 02:46:38 2000 PP0f -WARN SNMP TRAP 3: link up
41 Sat Jan 01 02:52:55 2000 PP0d WARN ADSL:L1 shutdown,nLosFailNow

Errorlog in de modem/router.
Ik zit via BabyXl op de 2048/1024 versie van demon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91888

Ik ben van plan om een router aan te schaffen i.c.m Dsl Express 1024/512 (BBned). Welke raden jullie me aan? :Y)
Het moet gewoon een simpele router zijn (gewoon voor thuis) met ingebouwde firewall, die stabiel werkt en waarmee ik ook meteen beschik over een netwerk. Ik wil er niet meer dan €80 aan uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32026

Ik hoor hier veel mensen klagen over slechte verbindingen bij @home. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat hier (Almelo) nog wel mee vindt vallen. Ik vind persoonlijke de antieke upload en ralle newsserver veel beroerder. Als je puur kijkt naar de geadverteerde snelheden biedt @home volgens mij zelfs nog de hoogste snelheid per euro.

Zoals eerder in dit topic vermeldt zit ik te denken om over te stappen om Demon. Ik heb nooit eerder ADSL gehad, zit al een paar jaar op kabel. Ik ben van plan om het demonmodem tevens met een switch te gaan gebruiken als router. Zijn er uberhaupt nog specifieke nadelen te noemen die ik met kabel niet had. Het is bij mij nl. onder windows/linux zo dat het 'utp kabel inpluggen en het werkt' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

Ik heb Demon ook gisteren geinstalleerd en dacht joh.. laten we meteen is kijken of dat nieuwsgroepen wat is..

Ik doe de moeite om Newsbin Pro te installeren, de moeite om diverse alt.binaries toe te voegen. Uiteraard degene die videos en software bevatten ;) .. maar wat een enorme bende is dat zeg. Je moet 20+ messages downloaden om een film binnen te krijgen. Idem voor software. De troep is allemaal verouderd, en het overzicht.. is dat een optie? :P

Ik snap nou niet echt wat er zo fijn is aan die nieuwsgroepen, je klikt je te pletter. Ik geef liever 50 euro uit aan iets, kost me minder moeite :P

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 14124 op 12-01-2004 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan_R
  • Laatst online: 17-06 10:03

Duncan_R

www.motor-forum.nl

Ik ga volgende week demon aanvragen, maandag word eerst de ISDN lijn omgezet naar analoog en dan demon 1024/512 aanvragen. Chello weg en iedereen weer blij. Ok ik zal iets snelheid inleveren maar de upload is stukken hoger en de boel is € 10,- goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
Vorige week melding gehad van BBNed onderhoud.

Sinds die dag (6 januari) heb ik een 1Mb:1mb verbinding.

Jammer dat ze de downstream niet meteen hebben meegnomen ;)

>Select * FROM users WHERE clue > 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
Duncan_R schreef op 12 januari 2004 @ 15:58:
Ik ga volgende week demon aanvragen, maandag word eerst de ISDN lijn omgezet naar analoog en dan demon 1024/512 aanvragen. Chello weg en iedereen weer blij. Ok ik zal iets snelheid inleveren maar de upload is stukken hoger en de boel is € 10,- goedkoper.
Weinig merk je er van, tenzij je veel overdag op internet zit.
De downstream is constant, en de upstream een veelvoud van wat Chello je wil bieden.

m.a.w. Je kan er alleen maar blijer van worden.

>Select * FROM users WHERE clue > 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:50
Volgens mij lees je de waarschuwingen van de mods niet. ;)

Naja, de status van mijn bestelling staat al bijna twee weken (13 dagen) op 'Verzonden', en per 23 januari heb ik geen chello meer. :'(

Modbreak:
Ga anders even lekker foute posts quoten :X En zelf voeg je met dit bericht ook al niks toe. Hou dan gewoon je mond en gebruik topicreport. Ingrijpen wordt gedaan door moderators, niet door jou.

[ Voor 64% gewijzigd door Korakal op 12-01-2004 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Laatst online: 21-11-2024
Is het mogelijk om een gesplitste rekening te krijgen waar de kosten van Demon en BBNed op staan vermeld? Dit in verband met een vergoeding die ik krijg van het werk. Van Demon heb ik nog steeds geen antwoord op deze vraag namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddv

ddv

Ik de zyxel adsl modem omgezet in router mode. Volgens de handleiding. Ik krijg keurig een intern ip'tje. Maar ik kan niet surfen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maniakje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-06 21:34
Op 9 januari heb ik ook Demon aangevraagd, het 2048/1024 abo. :)

Op dit moment heb ik nog @home. De @home modem (Com21) hangt in de huiskamer. Vanuit daar gaat er een kabeltje naar zolder, naar een Draytek Viger 2200E router.

Van Demon krijg ik een ZyXEL modem. Kan ik gewoon de Com21 vervangen door de ZyXEL, en verder dezelfde setup gebruiken? Die ZyXEL is namelijk ook tegelijk een router, maar ik wil hem dus alleen maar als modem hebben, anders moet ik voor iedere pc een utp kabel van zolder naar beneden leggen. :)

Dan nog een ping-vraagje. Met @home haal ik over het algemeen in games een ping van 30-60 in games (voornamelijk Quake 3). Ik in dit topic gelezen dat BabyXL over het algemeen een wat betere ping geeft dan BBNet. Hoe groot is dat verschil? Scheelt de lokatie ook nog? Ik speel namelijk voornamelijk op UK-servers.

Waar kan ik eigenlijk zien welke aanbieder (BBNet/BabyXL) er in mijn buurt beschikbaar zijn?

Owja, Wokschotel, volgens mij kom ik op dezelfde centrale als jij zit, dus hou je een beetje in qua downloaden hè. :P ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Maniakje op 12-01-2004 16:33 ]

The sentence below is true.
The sentence above is false.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
sylvesterrr schreef op 12 januari 2004 @ 16:05:
[...]

Volgens mij lees je de waarschuwingen van de mods niet. ;)
Die heb ik inderdaad niet opgemerkt toen ik de openingspost las een tijdje terug. Sorry.
Maniakje schreef op 12 januari 2004 @ 16:28:

Van Demon krijg ik een ZyXEL modem. Kan ik gewoon de Com21 vervangen door de ZyXEL, en verder dezelfde setup gebruiken? Die ZyXEL is namelijk ook tegelijk een router, maar ik wil hem dus alleen maar als modem hebben, anders moet ik voor iedere pc een utp kabel van zolder naar beneden leggen. :)
Standaard komt de ZyXEL in bridge mode, waarmee je gewoon je COM21 kan vervangen.
Waar kan ik eigenlijk zien welke aanbieder (BBNet/BabyXL) er in mijn buurt beschikbaar zijn?
Hier heb ik het opgevraagd: http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm

[ Voor 65% gewijzigd door Sfynx op 12-01-2004 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50624

Heeft iemand Demon met de Linksys WRT54G? Is dat een goede combinatie?

Deze dus? Is niet zo duur nl, en kan ik ook meteen mijn laptop eraan hangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
weet iemand al iets over die lage download snelheid//downstream, Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Mon Jan 12 2004 om 18:55:08 UTC+0100)

Download : 118.7 KByte/sec
Upload : 29.9 KByte/sec

Your current bandwidth reading is:

1.03 Mbps (ATM line rate)

which means you can download at 115.81 KB/sec. from our servers.

Met een 2m/512 lijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Sheik schreef op 12 januari 2004 @ 16:10:
Is het mogelijk om een gesplitste rekening te krijgen waar de kosten van Demon en BBNed op staan vermeld? Dit in verband met een vergoeding die ik krijg van het werk. Van Demon heb ik nog steeds geen antwoord op deze vraag namelijk.
Voor DSL expres voor particulieren zijn er geen nota's beschikbaar anders dan op je bankafschrift staat
Voor DSL expres zakelijk krijg je iederen maand netjes een acceptgiro voor het totale bedrag.
Bij de nog zwaardere abbo's geld dat ook.

't BBned gedeelt staat voor zover ik zie niet op de rekening. 't is alleen demon DSL wat er op staat.,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Laatst online: 21:56

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Dauthi schreef op 12 januari 2004 @ 08:04:
[...]

Goh, waar staat dat dat niet mag?

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:16

Robtimus

me Robtimus no like you

Anoniem: 32026 schreef op 12 januari 2004 @ 15:06:
Ik hoor hier veel mensen klagen over slechte verbindingen bij @home. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat hier (Almelo) nog wel mee vindt vallen. Ik vind persoonlijke de antieke upload en ralle newsserver veel beroerder. Als je puur kijkt naar de geadverteerde snelheden biedt @home volgens mij zelfs nog de hoogste snelheid per euro.
Ik heb ook zelden tot nooit problemen gehad met @home, alleen hebben ze me van 19-12 tot 10-01 zonder verbinding laten zitten. Gezien de eerdere slechte service, brakke mailservers soms en de lage upload voor mij reden genoeg om over te stappen.

Over de kosten per geadverteerde snelheden, even een berekening:
@Home: 2560 / 47.95 = 53.4, 128 / 47,95 = 2.7
Demon 8/1: 8192 / 65 = 126.0, 1024 / 65 = 15.8

Ja hoor, @Home is echt sneller ;)
Ik weet dat die 8192 vrijwel nooit gehaald wordt, maar ik haalde de 2560 ook niet. Adverteren is 1, leveren is iets heel anders.
Duncan_R schreef op 12 januari 2004 @ 15:58:
Ik ga volgende week demon aanvragen, maandag word eerst de ISDN lijn omgezet naar analoog en dan demon 1024/512 aanvragen.
Waarom zet je het om van ISDN naar analoog? Dat is voor Demon/ADSL voor zover ik weet niet nodig.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Maniakje schreef op 12 januari 2004 @ 16:28:
Op 9 januari heb ik ook Demon aangevraagd, het 2048/1024 abo. :)

Op dit moment heb ik nog @home. De @home modem (Com21) hangt in de huiskamer. Vanuit daar gaat er een kabeltje naar zolder, naar een Draytek Viger 2200E router.

Dan nog een ping-vraagje. Met @home haal ik over het algemeen in games een ping van 30-60 in games (voornamelijk Quake 3). Ik in dit topic gelezen dat BabyXL over het algemeen een wat betere ping geeft dan BBNet. Hoe groot is dat verschil? Scheelt de lokatie ook nog? Ik speel namelijk voornamelijk op UK-servers.

Owja, Wokschotel, volgens mij kom ik op dezelfde centrale als jij zit, dus hou je een beetje in qua downloaden hè. :P ;)
toon volledige bericht
Je hebt dezelfde Draytek als ik, ook hetzelfde abbo.
Je Draytek Vigor 2200E kun je als volgt instellen:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/cjdijk/tweakers/Draytek%20Vigor%202200E%20met%20Demon%20settings.jpg

Je kan zien wat bij jou leverbaar is, door een postcode check uit te voeren:
http://www.bbned.nl/
http://www.tiscali.nl/

BabyXL: Wasda 8)7
IceManX schreef op 12 januari 2004 @ 19:12:
Waarom zet je het om van ISDN naar analoog? Dat is voor Demon/ADSL voor zover ik weet niet nodig.
Analoog is goedkoper dan Isdn.
Dus een beetje dom als je Isdn blijft houden,
als je isdn juist had om niet in gesprek te zijn tijdens het internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-06 21:27
hoeveel pop mailboxen krijg je van demon en hoe zit het met de mailadressen?

krijg je bijvoorbeeld: naam@demon.nl of naam@systeemnaam.demon.nl ?

Ik heb minimaal 3 aparte pop mailboxen nodig en op adslwinkel las ik dat er maar eentje was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
nickvd schreef op 12 januari 2004 @ 21:05:
hoeveel pop mailboxen krijg je van demon en hoe zit het met de mailadressen?

krijg je bijvoorbeeld: naam@demon.nl of naam@systeemnaam.demon.nl ?

Ik heb minimaal 3 aparte pop mailboxen nodig en op adslwinkel las ik dat er maar eentje was.
Dan heb je dat goed gelezen, het is wel zo in te delen dat ieder z'n eigen berichten ophaalt dmv eigen passwoord..dus je kan in de praktijk zoveel boxen aanmaken als je wilt. maar in theorie is er maar 1 box.

mail is zo -> naam@systeemnaam.demon.nl

Dit had je ook gewoon kunnen opzoeken in de vorige threads, beetje lui zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Dan heb je dat goed gelezen, het is wel zo in te delen dat ieder z'n eigen berichten ophaalt dmv eigen passwoord..
Nee, er is maar één wachtwoord voor de mail.
Gebruikersnaam: systeemnaam
Wachtwoord: wachtwoord
---> Alle mailtjes op @systeemnaam.demon.nl
Gebruikersnaam: alias
---> Mailtjes op alias@systeemnaam.demon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:28

Phydomir

Dennis

Hebben meer mensen last van trage nieuwsgroepen,

eerst was het straks 1.3mbps in Newsbin, nu haalt ie gemiddelt nog maar zo'n 700Kbps...

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70433

Anoniem: 14124 schreef op 12 januari 2004 @ 15:54:
Ik heb Demon ook gisteren geinstalleerd en dacht joh.. laten we meteen is kijken of dat nieuwsgroepen wat is..

Ik doe de moeite om Newsbin Pro te installeren, de moeite om diverse alt.binaries toe te voegen. Uiteraard degene die videos en software bevatten ;) .. maar wat een enorme bende is dat zeg. Je moet 20+ messages downloaden om een film binnen te krijgen. Idem voor software. De troep is allemaal verouderd, en het overzicht.. is dat een optie? :P

Ik snap nou niet echt wat er zo fijn is aan die nieuwsgroepen, je klikt je te pletter. Ik geef liever 50 euro uit aan iets, kost me minder moeite :P
je moet wel weten WAT je wilt hebben van de newsgroeps....en dat gedoe met messages is voorbij als je het programma in je vingers krijgt....dus niet zeuren, newsgroups rock!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boots
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-06 19:54
edit:

veel te laat, laat maar

[ Voor 92% gewijzigd door boots op 12-01-2004 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan_R
  • Laatst online: 17-06 10:03

Duncan_R

www.motor-forum.nl

[quote[...]
Waarom zet je het om van ISDN naar analoog? Dat is voor Demon/ADSL voor zover ik weet niet nodig.[/quote]

We hebben al jaren isdn, eerst om "snel" te kunnen internetten toen de 28k8 modems nog in waren. Later kreeg mijn vader een fax van zijn werk en was die 2e lijn ook wel handig daarvoor. Ik zit echter al 2 jaar bij chello en faxen krijgen we ook nooit dus dat isdn is voor ons eigenlijk geheel overbodig. Nu kan ik meteen 3 vliegen in 1 klap slaan, ISDN eruit, scheelt weer wat in de abbokosten, Chello eruit , scheelt weer 10 euro in de maand en nr 3 een snellere upload en betere voorwaarden zoals legaal servers draaien en meerdere PC's op 1 lijn (oke , nu zijn het er 5 :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
sylvesterrr schreef op 12 januari 2004 @ 21:59:
[...]

Nee, er is maar één wachtwoord voor de mail.
Gebruikersnaam: systeemnaam
---> Alle mailtjes op @systeemnaam.demon.nl
Gebruikersnaam: alias
---> Mailtjes op alias@systeemnaam.demon.nl
Sow?..dan kan je alsnog een virtuele box maken...om mail gescheiden op te halen.

lees er hier meer over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Chutney schreef op 12 januari 2004 @ 23:59:
[...]

Sow?..dan kan je alsnog een virtuele box maken...om mail gescheiden op te halen.
Lees mijn post nog eens goed door. ;)
Of ik heb jouw bericht niet goed gelezen, of jij hebt mijn bericht niet goed gelezen.

Mijn interpretatie van jouw eerste bericht:
Je kunt de mailtjes die gericht zijn aan bla@systeemnaam.demon.nl ophalen door als gebruikersnaam bla te nemen en een EIGEN wachtwoord te gebruiken.
Dat stukje met EIGEN wachtwoord klopt niet, want er is maar één wachtwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66797

hmmm dat is niet zo mooi volgens hun zit ik 2735 meter van de centrale af en ik woon nog eens op 3 hoog dus dan zit ik minimaal op 2750 meter :'( dat kan niet veel goeds betekenen voor mijn 8/1 lijn

wat is trouwens de nieuwsserver van demon kijken of ik daar met mn chello lijn al bij kan want chello nieuwsserver is om te huilen

edit:
zie trouwens op de kaart dat het er onlogische uit ziet ik denk niet dat het klopt, zijn er mensen die hier meer van weten ??? hoe vaak wordt dit bijgewerkt en hoe vaak klopt het resultaat dat soort dingen

ps. de gegevens vlogens die site zijn van 22 mei 2003 dat is vrij oud maar ik heb geen idee hoevaak er nieuwe centrales bijkomen of er oude geupdate worden

edit 2:
zie nou dat Apeldoorn maar 4 centrales heeft dat kan toch nooit ??? apeldoorn is een behoorlijk grote plaats

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 66797 op 13-01-2004 02:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Anoniem: 50624 schreef op 12 januari 2004 @ 18:54:
Heeft iemand Demon met de Linksys WRT54G? Is dat een goede combinatie?

Deze dus? Is niet zo duur nl, en kan ik ook meteen mijn laptop eraan hangen :)
Ik heb z'n broertje en deze werkt prima icm de ZyXEL. Het WAN Connection Type even instellen op Obtain an IP automatically en gaan met die banaan. Binnen 5 min aangesloten en werkend en de snelheden zijn goed. Zie SpeedTest. Ik woon in Waddinxveen en heb de hoogste upload van alle gebruikers die daar getest hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
Wokschotel schreef op 12 januari 2004 @ 19:08:
[...]
Goh, waar staat dat dat niet mag?
Consumentenbond een bedrijf mag niet 2 prijzen rekenen voor hetzelfde product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Hoi mensen

Ik heb DSL express van 55 euro. Het was een 1024 verbinding en ik heb al vanaf 1 juli.

Maar ik kreeg nog te horen dat ik een upgrade zou krijgen en aantal keer naar hulpdesk gebeld maar nog steeds geen snelheidsverhoging. Hoe lang gaat ie nog duren?

ps Kan ik mijn abo nu opzeggen met die smoes? ;)

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Heineken schreef op 13 januari 2004 @ 03:04:
[...]

Ik heb z'n broertje en deze werkt prima icm de ZyXEL. Het WAN Connection Type even instellen op Obtain an IP automatically en gaan met die banaan. Binnen 5 min aangesloten en werkend en de snelheden zijn goed. Zie SpeedTest. Ik woon in Waddinxveen en heb de hoogste upload van alle gebruikers die daar getest hebben. :)
K zal die upload dadelijk is verbreken;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je @home opzegt moet je dit dan een maand vantevoren doen? M.a.w. als ik van 't weekend @home opzeg en mij aanmeld voor Demon dan moet ik over de maand februari nog @home betalen? (Het zal vast wel ergens in de voorwaarden staan, maar ik kan deze nu niet doornemen, omdat ik de hele week van huis ben, sorry)

Overigens ben ik rond vorig jaar juli overgestapt van breedband @home abbo naar basis. Een paar jaar geleden zat je dan wel eens minimaal een jaar aan een provider vast, maar tegenwoordig mag dit niet meer, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Dauthi schreef op 13 januari 2004 @ 08:18:
[...]

Consumentenbond een bedrijf mag niet 2 prijzen rekenen voor hetzelfde product.
Weleens bij de Mediamarkt© winkels binnengelopen?, verschillende prijzen, voor dezelfde dvd.
Maar het is simpel, en al vaker hier gemeld: er zijn momenteel 2 verschillende tariefgroepen die bbned heeft, dit zal na de migratie 1 zijn.
Anoniem: 32026 schreef op 13 januari 2004 @ 11:19:
Als je @home opzegt moet je dit dan een maand vantevoren doen? M.a.w. als ik van 't weekend @home opzeg en mij aanmeld voor Demon dan moet ik over de maand februari nog @home betalen? (Het zal vast wel ergens in de voorwaarden staan, maar ik kan deze nu niet doornemen, omdat ik de hele week van huis ben, sorry)

Overigens ben ik rond vorig jaar juli overgestapt van breedband @home abbo naar basis. Een paar jaar geleden zat je dan wel eens minimaal een jaar aan een provider vast, maar tegenwoordig mag dit niet meer, toch?
"Indien u uw abonnement wilt opzeggen is het volgende voor uw van belang:

Houdt u rekening met de minimale contractperiode van 1 jaar. Na deze periode geldt een opzegtermijn van een kalendermaand. Voorbeeld: Wanneer u op 15 december opzegt, wordt uw abonnement op 1 februari stopgezet.

U dient schriftelijk (per brief of via e-mail vanaf het @home e-mailadres) de beeindiging van uw abonnement aan onze Klantenservice door geven. Klik hier voor meer informatie over adresgegevens van de Klantenservice."

1maand dus, succes met de opzegging :)

[ Voor 59% gewijzigd door dolby op 13-01-2004 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
DJkim schreef op 13 januari 2004 @ 10:28:
Hoi mensen

Ik heb DSL express van 55 euro. Het was een 1024 verbinding en ik heb al vanaf 1 juli.

Maar ik kreeg nog te horen dat ik een upgrade zou krijgen en aantal keer naar hulpdesk gebeld maar nog steeds geen snelheidsverhoging. Hoe lang gaat ie nog duren?

ps Kan ik mijn abo nu opzeggen met die smoes? ;)
https://services.nl.demon.net/xdsl/express/statement.html
En nee, je kunt je abo niet opzeggen met die smoes.

[ Voor 6% gewijzigd door Mawlana op 13-01-2004 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100987

Bij bij is mijn order geannuleerd maar ze weten niet waarom. In het mailtje staat dat het is geannuleerd door de partner. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
dolby schreef op 13 januari 2004 @ 11:56:
[...]

Weleens bij de Mediamarkt© winkels binnengelopen?, verschillende prijzen, voor dezelfde dvd.
Maar het is simpel, en al vaker hier gemeld: er zijn momenteel 2 verschillende tariefgroepen die bbned heeft, dit zal na de migratie 1 zijn.

[...]
Ligt er maar aan hoe die mediamarkten staan ingeschreven misschien vallen ze onder de keten mediamarkt maar mogen ze zelf bepalen wat ze inkopen en voor welke prijs en dan mag de prijs per filiaal anders zijn omdat het eigenlijk een opzich zelfstaand bedrijf maar alleen de naam van een keten draagt.

En dit van demon gaat over 1 bedrijf met 1 2mb abbo want het 512 up abbo bestaat niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelancer
  • Laatst online: 26-09-2023
Dauthi schreef op 12 januari 2004 @ 18:56:
weet iemand al iets over die lage download snelheid//downstream, Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Mon Jan 12 2004 om 18:55:08 UTC+0100)

Download : 118.7 KByte/sec
Upload : 29.9 KByte/sec

Your current bandwidth reading is:

1.03 Mbps (ATM line rate)

which means you can download at 115.81 KB/sec. from our servers.

Met een 2m/512 lijn
Heb ik ook last van ...
alleen bij mij is het vooral de download die slecht is..

Had eerst altijd een down van 212 nu :

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Tue Jan 13 2004 om 12:40:51 UTC+0100)

Download : 107.0 KByte/sec
Upload : 50.1 KByte/sec

Ook met een 2m/512 lijn.

Meerder mensen problemen ermee. .??

Of beter gezegd heeft iemand hier een oplossing voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelancer
[quote]dolby schreef op 13 januari 2004 @ 11:56:
[...]

[...]

Elke mediamarkt is een apparte bv :+

Dus er kunnen verschillende prijzen voor komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Anoniem: 100987 schreef op 13 januari 2004 @ 12:34:
Bij bij is mijn order geannuleerd maar ze weten niet waarom. In het mailtje staat dat het is geannuleerd door de partner. Iemand een idee?
Technisch niet haalbaar denk ik, of verkeerd lijntype opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dolby schreef op 13 januari 2004 @ 11:56:

"Indien u uw abonnement wilt opzeggen is het volgende voor uw van belang:

Houdt u rekening met de minimale contractperiode van 1 jaar. Na deze periode geldt een opzegtermijn van een kalendermaand. Voorbeeld: Wanneer u op 15 december opzegt, wordt uw abonnement op 1 februari stopgezet.
hmm, en nu ben ik zeer benieuwd of ik bij de overstap van een 'breedband' abbonnement naar een 'basis' abbonnement van @home weer 1 jaar aan hen vastzit. Het breedband abbo heb ik voor zover ik me kan herinneren wel een jaar gehad, maar als er weer opnieuw geteld word kan ik Demon de komende tijd wel vergeten :'( .

Ik hoop dat iemand mij hierover uitsluitsel kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100987

KillerAce_NL schreef op 13 januari 2004 @ 12:57:
[...]

Technisch niet haalbaar denk ik, of verkeerd lijntype opgegeven.
Lijntype is zeker niet verkeerd opgegeven en het is technisch makkelijk haalbaar. Heb hiervoord ADSL van KNP
(planet) gehad. Afstand naar de centrale is 730 meter.
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelancer
Voor mensen die een "downgrade" :( ipv een upgrade gehad hebben hier een andere topic.

Trage download snelheden Demon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Anoniem: 100987 schreef op 13 januari 2004 @ 13:08:
[...]

Lijntype is zeker niet verkeerd opgegeven en het is technisch makkelijk haalbaar. Heb hiervoord ADSL van KNP
Je hebt in jouw gebied ook bbned of babyxl naast mxstream? Zie de spike.oli link even terug om te checken. Demon levert niet over mxstream. Dat ze wel even hadden mogen zeggen waarom de order gecanceld is, is waar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Dauthi schreef op 13 januari 2004 @ 12:41:
[...]

En dit van demon gaat over 1 bedrijf met 1 2mb abbo want het 512 up abbo bestaat niet meer.
Helaas bestaat dit nog steeds wel, bbned heeft nog steeds deze verschillende lijnen met bijbehorende verschillende tarieven.
Anoniem: 32026 schreef op 13 januari 2004 @ 12:57:
[...]

hmm, en nu ben ik zeer benieuwd of ik bij de overstap van een 'breedband' abbonnement naar een 'basis' abbonnement van @home weer 1 jaar aan hen vastzit. Het breedband abbo heb ik voor zover ik me kan herinneren wel een jaar gehad, maar als er weer opnieuw geteld word kan ik Demon de komende tijd wel vergeten :'( .

Ik hoop dat iemand mij hierover uitsluitsel kan geven.
mail @home eens met die vraag ;)
Freelancer schreef op 13 januari 2004 @ 12:48:

Elke mediamarkt is een apparte bv :+

Dus er kunnen verschillende prijzen voor komen...
BBned heeft verschillende contracten met bijbehorende tarieven :)

[ Voor 61% gewijzigd door dolby op 13-01-2004 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelancer

-----

Maar het gaat over demon :P

Demon levert een produkt, waarvan het gebruik maakt van de diensten van bbned
Dus wat heeft de klant met bbned te maken ,..... noppes

BBned is een soort groothandel ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Freelancer schreef op 13 januari 2004 @ 13:59:

-----

Maar het gaat over demon :P
En Demon levert precies waarvoor je akkoord bent gegaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Mensen ik zit met een probleem, telkens als ik even online zit, dan wordt ik op een gegeven moment gedisconnect :( Ik heb nog wel de oude MXSTREAM splitter hangen, zou het daar door kunnen komen, of is iets anders de oorzaak van mijn probleem???
Ik heb btw Babyxl

[ Voor 4% gewijzigd door Donnie op 13-01-2004 14:24 ]

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddv

ddv

Ik krijg het maar niet voorelkaar om 2 pc's (1 laptop) op internet te krijgen. Ik kan van mijn laptop naar mijn freebsd 5.2 box pingen en andersom. Van de laptop naar adsl modem pingen lukt ook. Wat doe ik verkeerd? Ik heb de handleiding helemaal gevolgt. En het macadres laten vastleggen bij Demon.

http://www.ophion.demon.nl/untitled.JPG

[ Voor 3% gewijzigd door ddv op 13-01-2004 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelancer
dolby schreef op 13 januari 2004 @ 14:01:
[...]

En Demon levert precies waarvoor je akkoord bent gegaan :)
Onjuiste conclusie,

Namelijk het produkt is veranderd. (geen nieuw produkt maar veranderd)
dus er zijn nieuwe voorwaarden gesteld!

En dit kun je zien als financieel en in bandbreedte

voorbeeld ik heb een 2m/512 en betaal daar 65 euro voor.

dit produkt is in feite veranderd naar een 2-8m/1m 65 euro
Dit kan demon op dit moment niet waarmaken (bbned-klanten).

Maar daarin tegen hebben ze wel een 2m/1m produkt met meer capaciteit maar wat wel goedkoper is.

Voor mensen die er onderuit willen komen hebben mischien aan het volgende iets.
Gooi het op dit. (uit de voorwaarden)

Demon heeft op dit moment te maken met een storing in het telecommunicatie-infrastructuur(bbned). Dit verstaan ze onder overmacht. De verplichtingen die Wij (demon) door overmacht niet kunnen nakomen, worden opgeschort voor de duur van de overmachtstoestand. Indien de overmachtstoestand veertien (14) dagen heeft geduurd, hebben beide partijen het recht de Overeenkomst uitsluitend voor de toekomst te ontbinden.

De verplichting

Wij (demon) kunnen op uw systemen en op de Internet- en telefonie infrastructuur geen invloed uitoefenen. Daarom kunnen Wij (demon)geen bandbreedte garanderen tussen uw computersysteem en enig ander computersysteem dat deel uitmaakt van het Internet. Als Wij (demon) spreken over een bepaalde bandbreedte (bv. 64Kb/s), dan gaat het steeds om de bandbreedte tussen uw computersysteem en Ons computersysteem waarmee U verbinding heeft.

Maar het blijf een lastige kwestie ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrayingFalcon
  • Laatst online: 24-06 20:19
Iemand ervaring met wireless oplossingen (Wireless Router/AdslModem) i.c.m. Demon en BBned?

Ben er inmiddels achter dat de 100Mb wireless Router van USR niet werkt met BBned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-06 21:52
Ik heb een 8mbit lijn en ik sync op 4mbit (544 meter van centrale) :(
(upload 896: max van zyxel als goed is)

Nu zijn er twee diagnoses in me modem voor upload en download
bij de upload krijg ik 100%

en bij de download
relative capacity occupation: 100%
... nog wat spam

als ie zegt dat rond de 4mbit 100% is dan ben ik dus gewoon gecapped door BBned? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Freelancer schreef op 13 januari 2004 @ 14:55:
[...]

Namelijk het produkt is veranderd. (geen nieuw produkt maar veranderd)
dus er zijn nieuwe voorwaarden gesteld!
Het product waarmee je akkoord bent gegaan bijv 1024/512 voor 55euro p/m voor 12 maanden is toch wat je krijgt?
Dat je spoedig 2048/1024 gaat krijgen is leuk, maar niet iets waartoe Demon verplicht is.
Maar goed, indien men het anders wil en niet krijgt is er een onafhankelijke instantie die uitspraak hierover kan doen: de rechter
Mocht je hiertoe overgaan, post gaarne de uitspraak :)
PrayingFalcon schreef op 13 januari 2004 @ 15:00:
Iemand ervaring met wireless oplossingen (Wireless Router/AdslModem) i.c.m. Demon en BBned?

Ben er inmiddels achter dat de 100Mb wireless Router van USR niet werkt met BBned.
De Vigor WE series en Apple Airport en Apple Airport Extreme heb ik zonder problemen aangesloten op BBned/Tiscali icm met Alcatel speedtouch en Zyxel modem.
Succes verder. :)

[ Voor 29% gewijzigd door dolby op 13-01-2004 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelancer
PrayingFalcon schreef op 13 januari 2004 @ 15:00:

Heb hem wel ergens anders aan de praat gekregen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelancer
dolby schreef op 13 januari 2004 @ 15:06:
[...]

Het product waarmee je akkoord bent gegaan bijv 1024/512 voor 55euro p/m voor 12 maanden is toch wat je krijgt?
Dat je spoedig 2048/1024 gaat krijgen is leuk, maar niet iets waartoe Demon verplicht is.
Maar goed, indien men het anders wil en niet krijgt is er een onafhankelijke instantie die uitspraak hierover kan doen: de rechter
Mocht je hiertoe overgaan, post gaarne de uitspraak :)
Ik ben tevreden klant ,... maar kan voorstellen dat anderen minder geduld hebben dan ons :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66797

niemand info over mijn reactie op page 7 ???

ben wel benieuwd naar andere mensen met de zelfde situatie die al wel een werkende lijn hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:55

Snow_King

Konijn is stoer!

Ik ben nu sinds gisteren een tevreden klant van Demon ism met BabyXL.

Downstream red ik 800KB/sec en upload 90KB/sec zeer netjes dus...

maar, van de nieuws-servers red ik wel 30Kb/sec :(
Soms even 200, maar dan direct wel weer 30KB/sec, wat is dat?
Ik las wel wat over 512kbit, maar wat heb je nou aan een nieuws-server waar je maar 512kbit kan halen?

Of is dit gewoon een storing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddv

ddv

OphiOn schreef op 13 januari 2004 @ 14:39:
Ik krijg het maar niet voorelkaar om 2 pc's (1 laptop) op internet te krijgen. Ik kan van mijn laptop naar mijn freebsd 5.2 box pingen en andersom. Van de laptop naar adsl modem pingen lukt ook. Wat doe ik verkeerd? Ik heb de handleiding helemaal gevolgt. En het macadres laten vastleggen bij Demon.

Ik kan wel het modem(router) pingen. Vanaf de laptop (met tussenkomst van switch) (en andere PC's in het netwerk) Maar niet bijv. tweakers.net. ! Kan dit ook aan Demon liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Anoniem: 100987 schreef op 13 januari 2004 @ 13:08:
[...]

Waarschijnlijk zit het KPN adsl signaal nog op je lijn.
Sluit je KPN modem eens aan, als je line sync aangaat, dan is het mis.
Heb je trouwens op de dag dat je afgesloten zou worden,
niet gechecked of KPN z'n werk aan het doen was,
dus dat je jouw modem line sync hebt zien veranderen
van constant branden naar knipperen.
Heb je zowiso wel een officiele brief van KPN gehad met je afsluitdatum.
OphiOn schreef op 13 januari 2004 @ 14:39:

Heb je het macadres van je modem bij Demon geregd, of die van je pc en laptop?
Alleen die van je modem is relevant.
Het lijkt of je toch een instelling ergens niet helemaal goed hebt staan.
Als de ene pc zijn internet verliest zodra je de andere op internet zet,
staat je modem duidelijk nog op bridged modus.
Waarschijnlijk heb je al wel dhcp aanstaan,
want je schrijft dat je pc en laptop wel een ip krijgen (192.168.1.33 en 192.168.1.34).
Anoniem: 66797 schreef op 13 januari 2004 @ 02:17:
[...]

hmmm dat is niet zo mooi volgens hun zit ik 2735 meter van de centrale af en ik woon nog eens op 3 hoog dus dan zit ik minimaal op 2750 meter :'( dat kan niet veel goeds betekenen voor mijn 8/1 lijn

wat is trouwens de nieuwsserver van demon kijken of ik daar met mn chello lijn al bij kan want chello nieuwsserver is om te huilen

edit:
zie trouwens op de kaart dat het er onlogische uit ziet ik denk niet dat het klopt, zijn er mensen die hier meer van weten ??? hoe vaak wordt dit bijgewerkt en hoe vaak klopt het resultaat dat soort dingen

ps. de gegevens vlogens die site zijn van 22 mei 2003 dat is vrij oud maar ik heb geen idee hoevaak er nieuwe centrales bijkomen of er oude geupdate worden

edit 2:
zie nou dat Apeldoorn maar 4 centrales heeft dat kan toch nooit ??? apeldoorn is een behoorlijk grote plaats
toon volledige bericht
Volgens de tabel in de openingspagina zit je een paar meter over de grens.

Afbeeldingslocatie: http://www.sneladsl.nl/images/faq/snelhedendsl.gif

Denk niet dat het een heel groot probleem is,
wat is nu 40 meter op 2750 meter, dat is maar 1.5 procent,
al zou je kunnen overwegen een 2048/1024 abbo te nemen.
Zelf zou ik het er gewoon op gokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddv

ddv

cjdijk schreef op 13 januari 2004 @ 15:57:
[...]

Heb je het macadres van je modem bij Demon geregd, of die van je pc en laptop?
Alleen die van je modem is relevant.
Het lijkt of je toch een instelling ergens niet helemaal goed hebt staan.
Als de ene pc zijn internet verliest zodra je de andere op internet zet,
staat je modem duidelijk nog op bridged modus.
Waarschijnlijk heb je al wel dhcp aanstaan,
want je schrijft dat je pc en laptop wel een ip krijgen (192.168.1.33 en 192.168.1.34).
ik heb de handleiding gevolgt om het modem in router mode te zetten. Het macadres heb ik ook laten koppelen aan het ipadres door Demon. Ik kan ook met de 2e pc niet op internet komen.

UTP kabel van de laptop naar de switch is CAT5. UTP kabel van modem naar switch is CAT5E. UTP kabel van server naar switch is CAT5E (de meegeleverde) Is dat een probleem?

[ Voor 11% gewijzigd door ddv op 13-01-2004 16:17 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.