Tnx! voor de tip.Anoniem: 13709 schreef op 20 januari 2004 @ 18:50:
[...]
Geen idee wat je fout doet maar ik zou zelf iets anders dan Outlook proberen.
Probeer Grabit maar eens....heel simpel...een aanrader als je nieuw bent in het newsservers gebeuren.
Kijk hier voor een goede handleiding.
Anoniem: 14124
Wat er gebeurt is dat het ACT lampje op het modem continue blijft knipperen (bijna continue aan dus) en de Linksys router erachter krijgt na het verlopen van de lease geen nieuw IP toegewezen.FlowDesign schreef op 19 januari 2004 @ 18:12:
[...]
Blijft het DSL-lampje wel (groen) branden wanneer je internet niet meer werkt?
Anders ligt het waarschijnlijk aan je router en niet aan het modem.
(ik had ook problemen met dit modem i.c.m. een router)
De oorzaak hiervan heb ik achterhaald, dat is eMule. Ik heb er een beetje over opgezocht maar het schijnt dus aan het aantal connections per seconde te liggen. Ik had deze op 400 staan, maar ook het verlagen naar 150, 100 en 50 hielp niet.
eMule aan resulteerd bij mij altijd in het crashen van het Zyxel modem, en ik heb er tot nu toe nog geen oplossing voor kunnen vinden.
Firmware upgraden etc. kan ik in het uiterste geval altijd nog proberen, maar ivm de risico's die eraan hangen doe ik dat liever in het uiterste geval.
Ik heb nu de hele dag eMule uitgehad, en het modem is geen enkele keer gecrashed. Best slecht vind ik persoonlijk dat je met extern stukje software een Zyxel modem om zeep kunt laten helpen.
Als Demon je modem verstuurd, maken ze dan het via de statuspagina oid het nummer van het pakketje bekend, zodat je via de TPG website (track and trace) kan kijken waar je pakketje uithangt?
Mijn Linux router krijg ik ook plat met een Aiee, killing interrupt handler melding (kernel panic, reset is the only way out), wanneer ik eMule aan zet. Nu heb ik dat niet als ik het aantal connecties op 200 ofzo zet, maar het zou sowieso niet moeten mogen dat je apparatuur ervan over de zeik gaat. Als die het niet aankunnen, dan weigeren ze maar connecties ofzo, maar niet op deze manier....Anoniem: 14124 schreef op 20 januari 2004 @ 19:46:
[...]
Ik heb nu de hele dag eMule uitgehad, en het modem is geen enkele keer gecrashed. Best slecht vind ik persoonlijk dat je met extern stukje software een Zyxel modem om zeep kunt laten helpen.
Ik heb naar verwachting binnen enkele weken ook Demon, en hoop niet dat ik ook dat gezeik krijg met m'n modem.
Firmware van je ZyXEL upgraden is echt niet gevaarlijk hoor, dat kan haast niet fout gaan als je het maar rustig en met beleid doet. Het stelt weinig voor en kan ook via de web configurator, dat is het makkelijkst.Anoniem: 14124 schreef op 20 januari 2004 @ 19:46:
[...]
Firmware upgraden etc. kan ik in het uiterste geval altijd nog proberen, maar ivm de risico's die eraan hangen doe ik dat liever in het uiterste geval.
over dat eMule, ik vind het eerder slecht dat die software zowel hardware als software routers om zeep weet te helpen, getuigd eerder van slecht programmeerwerk
Als je trouwens op www.speedtest.nl alle tests uitvoerd, dan haal ik zo'n 700 a 800 connecties per minuut. Dus 200 connecties per minuut zou geen enkel probleem moeten zijn lijkt me, 200 per seconde echter lijkt mij niet goed.
€50 tegoed bij Tibber energiecontract? Stuur me een DM⚡
nopevan.der.schulting schreef op 20 januari 2004 @ 20:26:
Als Demon je modem verstuurd, maken ze dan het via de statuspagina oid het nummer van het pakketje bekend, zodat je via de TPG website (track and trace) kan kijken waar je pakketje uithangt?
wel dus, sorry
[ Voor 4% gewijzigd door FlowDesign op 20-01-2004 22:44 ]
Jep, ze plaatsen er de verzenddatum, het serienummer van de modem, en het track-n-trace nummer van TPG post.van.der.schulting schreef op 20 januari 2004 @ 20:26:
Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
Bij mij anders wel
Edit: wat Operations dus zegt.
[ Voor 12% gewijzigd door Robtimus op 20-01-2004 21:49 ]
More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs
Anoniem: 56546
Jawel, je krijgt bij de status netjes een link waar alles al is ingevuld van de track/trace.van.der.schulting schreef op 20 januari 2004 @ 20:26:
Je kon dan volgen waar je pakketje was. Maar het klopte bij mij in het begin niet.
"
22-11-2003 Geaccepteerd. Het technisch onderzoek is uitgevoerd en DSL is mogelijk op uw adres. De lijn zal naar verwachting binnen drie weken worden opgeleverd. Indien u een modem besteld heeft zal dit voor de oplevering naar u worden toegestuurd.
Verzenddatum modem : 27-11-2003
Serienummer modem : 4XXXXXXX
TPG Track & Trace nummer : 3SPSA65XXXXXX
Met dit Track & Trace nummer kunt u de status van de verzending van uw modem controleren. Door op de onderstaande link te drukken kunt u de verzend status direct opvragen.
[url] Verzend status controleren [/url]
"
Klikte je dan hierop kreeg je de status te zien via track/trace van TPG.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 56546 op 20-01-2004 21:53 . Reden: XXXXXX geplaatst voor echte gegvens! ]
Zijn er meer mensen met dit probleem? Ik wil aan het einde van de maand Demon aanvragen, maar emule moet natuurlijk wel goed kunnen lopen!Anoniem: 14124 schreef op 20 januari 2004 @ 19:46:
[...]
eMule aan resulteerd bij mij altijd in het crashen van het Zyxel modem, en ik heb er tot nu toe nog geen oplossing voor kunnen vinden.
.
Yo.
25-10-2003 aangevraagd, vandaag het mailtje ontvangen dat de verbinding is opgeleverd! Ja, hij doet het!
Alleen vervelend dat ik de eerste 3 uur niet meer op tweakers.net mocht. Die had ik ingesteld als startpagina maar m'n browser (Firebird) toverde elke keer demon.nl tevoorschijn terwijl er toch echt tweaker.net in de adresbalk stond. Dat ligt dus aan de tijd die ze nodig hebben bii Demon om je MAC aan je IP te koppelen. (ik was al in paniek; WAT! Geen tweakers !
)
Meteen testen en 512 upload rules! eMule flink aan het uppen en downen en ik CoD spelen met een ping van 30 op een server met 20 man
Demon
Alleen vervelend dat ik de eerste 3 uur niet meer op tweakers.net mocht. Die had ik ingesteld als startpagina maar m'n browser (Firebird) toverde elke keer demon.nl tevoorschijn terwijl er toch echt tweaker.net in de adresbalk stond. Dat ligt dus aan de tijd die ze nodig hebben bii Demon om je MAC aan je IP te koppelen. (ik was al in paniek; WAT! Geen tweakers !
Meteen testen en 512 upload rules! eMule flink aan het uppen en downen en ik CoD spelen met een ping van 30 op een server met 20 man
Demon
Deze centrale wordt donderdag a.s. tussen 8:00 en 12:00 geupgrade naar een 10K:
Korte naam: Ehv-Act
Lange naam: Eindhoven-Acht
CGB: 4012
District: Ht
Op donderdag 22 januari a.s. zal onze DSL partner bbned werkzaamheden
uitvoeren waarbij uw DSL aansluiting zal worden verplaatst naar
nieuwe, krachtigere apparatuur in het bbned netwerk.
De werkzaamheden vinden plaats in de ochtend tussen 08.00 en 12.00
uur. Gedurende de werkzaamheden zal uw verbinding niet beschikbaar
zijn voor een periode van 1 tot 3 uur. Daarna zal uw verbinding weer
opkomen met behoud van uw IP-adres.
Wij verzoeken u vriendelijk om voor en tijdens de onderhoudsperiode uw
modem aan te laten staan, dit maakt het voor bbned eenvoudiger om te
controleren of de verplaatsing goed is verlopen. Het gaat hierbij
alleen om het modem, u hoeft uw computer niet aan te laten.
Deze maatregel is noodzakelijke voor de continuiteit van de
dienstverlening in de toekomst.
NRP 05 !!
Eindelijk dan heb ik weer een normale snelheid
uitvoeren waarbij uw DSL aansluiting zal worden verplaatst naar
nieuwe, krachtigere apparatuur in het bbned netwerk.
De werkzaamheden vinden plaats in de ochtend tussen 08.00 en 12.00
uur. Gedurende de werkzaamheden zal uw verbinding niet beschikbaar
zijn voor een periode van 1 tot 3 uur. Daarna zal uw verbinding weer
opkomen met behoud van uw IP-adres.
Wij verzoeken u vriendelijk om voor en tijdens de onderhoudsperiode uw
modem aan te laten staan, dit maakt het voor bbned eenvoudiger om te
controleren of de verplaatsing goed is verlopen. Het gaat hierbij
alleen om het modem, u hoeft uw computer niet aan te laten.
Deze maatregel is noodzakelijke voor de continuiteit van de
dienstverlening in de toekomst.
NRP 05 !!
Snap ik het dat alles naar 10k gaat ? Ik ben nu ook op 10k gezet, zat op nrp14
Een centrale wordt niet geupgrade. Die 10k staat ergens bij Demon en niet in jouw centrale in Acht.FlowDesign schreef op 20 januari 2004 @ 22:49:
Deze centrale wordt donderdag a.s. tussen 8:00 en 12:00 geupgrade naar een 10K:
nee, but you get the pointOllieMongollie schreef op 20 januari 2004 @ 23:00:
[...]
Een centrale wordt niet geupgrade. Die 10k staat ergens bij Demon en niet in jouw centrale in Acht.
[ Voor 10% gewijzigd door FlowDesign op 20-01-2004 23:10 ]
Na het inloggen op de mac pagina 20 minuutjes wachten. ipconfig /release. ipconfig /renew. ipconfig /flushdns en racen maar.medendo schreef op 20 januari 2004 @ 22:07:
Alleen vervelend dat ik de eerste 3 uur niet meer op tweakers.net mocht.
Mij niet. Dat jij wordt overgezet betekent niet dat iemand anders die ook op die centrale zit, over wordt gezet. Straks gaan mensen vrijdag de HD van Demon bellen om te vragen waarom hun lijntje niet over is gezet naar de 10k. Lekker is dat.
Hoeft niet hoor. Je krijgt eerst 'Verzonden'. 'Bevestigd' kreeg ik pas 16 dagen na 'Verzonden'.Morgen zal ik dan bevestigd krijgen
Eerst moet je nog 'Geaccepteerd' zien te krijgen.en dan is het wachten op de modem enzo..
Anoniem: 78268
ik ben iets te voorbarig misschiensylvesterrr schreef op 21 januari 2004 @ 00:42:
[...]
Hoeft niet hoor. Je krijgt eerst 'Verzonden'. 'Bevestigd' kreeg ik pas 16 dagen na 'Verzonden'.
[...]
Eerst moet je nog 'Geaccepteerd' zien te krijgen.
Ik zit eigenlijk met een iets ander probleem wat niet helemaal in dit topic thuishoort. Aangezien ik het probleem wat te klein vind om een heel nieuw topic te openen post ik het toch hier.
Ik heb Demon aangevraagd en mijn opzegging voor Chello 6 januari per post de deur uit gedaan (nota bene in tweevoud, dan komt er eentje zeker aan). Tot op heden heb ik geen bevestiging gehad van Chello. Ik heb herhaaldelijk gebeld naar Chello, maar hij is ook niet ingevoerd in het systeem.
Nu vroeg ik mij af wanneer mijn maand opzegging precies gaat lopen bij Chello. De medewerkers van Chello hebben het over een stempel met de datum die op de brieven gezet wordt. Als ik dan vraag of dit de datum is die gehanteerd wordt als opzegdatum, dan is dat ook weer niet zo. (waarom ze het dan over die stempel hebben)
De algemene voorwaarden zeggen het volgende:
20.2 Opzegging per telefoon of e-mail is alleen geldig na schriftelijke bevestiging door UPC, waarbij de opzegtermijn gaat lopen op de datum van dagtekening van de schriftelijke bevestiging van UPC.
Mijn brief heeft als dagtekening 6 januari. Chello/UPC antwoordt niet voor 20 januari.
Wie kan mij vertellen wat Chello in dit geval hanteert als opzegdatum, want zo kan ik ook geld aftroggelen van klanten, gewoon na 3 maanden de brief beantwoorden en zo is het wel kassa!?
1. In de buurt van 20 januari, immers zal dat de dagtekening zijn van hun brief.
2. De datum van die stempel waar de medewerkers het over hebben.
Ik heb Demon aangevraagd en mijn opzegging voor Chello 6 januari per post de deur uit gedaan (nota bene in tweevoud, dan komt er eentje zeker aan). Tot op heden heb ik geen bevestiging gehad van Chello. Ik heb herhaaldelijk gebeld naar Chello, maar hij is ook niet ingevoerd in het systeem.
Nu vroeg ik mij af wanneer mijn maand opzegging precies gaat lopen bij Chello. De medewerkers van Chello hebben het over een stempel met de datum die op de brieven gezet wordt. Als ik dan vraag of dit de datum is die gehanteerd wordt als opzegdatum, dan is dat ook weer niet zo. (waarom ze het dan over die stempel hebben)
20.2 Opzegging per telefoon of e-mail is alleen geldig na schriftelijke bevestiging door UPC, waarbij de opzegtermijn gaat lopen op de datum van dagtekening van de schriftelijke bevestiging van UPC.
Mijn brief heeft als dagtekening 6 januari. Chello/UPC antwoordt niet voor 20 januari.
Wie kan mij vertellen wat Chello in dit geval hanteert als opzegdatum, want zo kan ik ook geld aftroggelen van klanten, gewoon na 3 maanden de brief beantwoorden en zo is het wel kassa!?
1. In de buurt van 20 januari, immers zal dat de dagtekening zijn van hun brief.

Na een week of twee krijg je een telefoontje van UPC met de vraag of je het daadwerkelijk wil opzeggen, een week daarna krijg je een schriftelijke bevestiging.
Althans, zo ging het bij mij.
[ Voor 13% gewijzigd door Mawlana op 21-01-2004 01:33 ]
Opzegtermijn is 1 mnd, dus je kan per 1 maart van ze af zijn, als de brief voor 1 februari daar is. En dat lijkt ie dus wel te zijn.van.der.schulting schreef op 21 januari 2004 @ 01:08:
Ik zit eigenlijk met een iets ander probleem wat niet helemaal in dit topic thuishoort. Aangezien ik het probleem wat te klein vind om een heel nieuw topic te openen post ik het toch hier.
Heb je 'm aangetekend verstuurd? Bewaar dat bewijs, en print meteen ff het rapportje van www.tracktrace.nl , daar staat ook op wanneer ie is uitgereikt namelijk.
Je hebt op tijd opgezegd, dus ik zou zeggen : doei en de groeten dan. Wel incasso storneren, en je borg terugeisen, en succes het komende half jaar dan
(ik heb ook om die reden al incassoburos gehad, maar goed, ik had mooi bewijzen, en ik handelde confirm hun voorwaarden (1 mnd opzegtermijn) dus hun hadden toch ff dikke vette pech.
Je kan ADSL toch gewoon gebruiken zonder een vaste telefoonaansluiting?
Mijn zus zit nu met chello en wil wel adsl maar ze denkt dat dat alleen kan wanneer je een vaste telefoonaansluiting hebt.
Dus hoe zit dat nou precies?
Mijn zus zit nu met chello en wil wel adsl maar ze denkt dat dat alleen kan wanneer je een vaste telefoonaansluiting hebt.
Anoniem: 87050
Je hebt een telefoonlijn nodig voor ADSLHertog_Martin schreef op 21 januari 2004 @ 04:23:
Je hebt idd een vaste aansluiting nodig met minimaal een bel-budget abonnement.Hertog_Martin schreef op 21 januari 2004 @ 04:23:
De islam kan uw vrijheid schaden
kick replyVonFoX schreef op 20 januari 2004 @ 21:58:
[...]
Zijn er meer mensen met dit probleem? Ik wil aan het einde van de maand Demon aanvragen, maar emule moet natuurlijk wel goed kunnen lopen!
Hier was iemand met exact hetzelfde probleem, de voorgestelde oplossing had ik al met 15 conn/sec gedaan, maar helaas kan er in dat topic niet meer gereageerd worden. Het gaat ook zo kriebelen voor een mod als er knopjes zijn met "sluit topic" erop.
Shareaza laat Lease verlopen???
[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 14124 op 21-01-2004 10:53 ]
hmm dat betekent dus dat ik een netwerkkabel naar boven moet gaan trekken want volgens de openingspost mag de kabel tussen de splitter en het modem niet te lang zijn. Dat betekent dus een telefoonlijn en een utp kabel naar boven en het modem in de kamerAnoniem: 103222 schreef op 19 januari 2004 @ 18:10:
[...]
Nee dan splits je hem af voor de ADSL splitter en dan heb je grote kans dat je ruis op de lijn krijgt. Lijn--> ADSL splitter --> Lijn naar ADSL modem + Telefoon (die kan je weer splitsen dus boven / beneden)
Je kan de modem/splitter gewoon boven zetten, tenzij je kabeltje echt beroerd van kwaliteit is maakt het op de afstand centrale-huis amper uit, dus kun je gewoon de bestaande lijn houden voor adsl.SiNisTrAD schreef op 21 januari 2004 @ 11:16:
[...]
hmm dat betekent dus dat ik een netwerkkabel naar boven moet gaan trekken want volgens de openingspost mag de kabel tussen de splitter en het modem niet te lang zijn. Dat betekent dus een telefoonlijn en een utp kabel naar boven en het modem in de kamerdat is wel redelijk balen zeg. Moet ik denk ik maar de kruipruimte in om alles om te gaan gooien. Weet er iemand nog een andere oplossing of is die er gewoon niet ?
Alleen doordat de splitter dan (dus) ook boven komt, moet je losse splitters bij de overige toestellen plaatsen. Kost je, afhankelijk van het aantal telefoontoestellen, een paar splitters, 10-20 eur, maar scheelt je wel kabels trekken enz.
Staat het niet voldoende duidelijk in de startpost
GEEN statusmeldingen aub!
voor een 2/1 mbit abo is dat al aan de hoge kant denk ik.Anoniem: 14124 schreef op 21 januari 2004 @ 10:46:
[...]
kick reply
Hier was iemand met exact hetzelfde probleem, de voorgestelde oplossing had ik al met 15 conn/sec gedaan, maar helaas kan er in dat topic niet meer gereageerd worden. Het gaat ook zo kriebelen voor een mod als er knopjes zijn met "sluit topic" erop.
Shareaza laat Lease verlopen???
ik zou 'm maximaal op 13 conn/sec (= 780 conn/min) zetten.
ja sorryWokschotel schreef op 21 januari 2004 @ 11:46:
Staat het niet voldoende duidelijk in de startpostGEEN statusmeldingen aub!
zal het niet meer doen

Hoe kom je aan die berekeningFlowDesign schreef op 21 januari 2004 @ 13:36:
[...]
voor een 2/1 mbit abo is dat al aan de hoge kant denk ik.
ik zou 'm maximaal op 13 conn/sec (= 780 conn/min) zetten.
Als je standaard eMule krijgt via de binaries dan staat het op dacht ik zo'n 300 a 400
Dat hangt dus af van meerdere factoren waaronder, kwaliteit aansluiting( kabels oa), afstand centrale, etc.mightyviruz schreef op 21 januari 2004 @ 14:28:
[...]
En werkt...
865 down en 65 up.
Die up moet volgens mij stuk hoger zijn niet?
Ik haal max 92kb up en 215kb down
Anoniem: 103020
Ik had nog een vraagje.
Mijn DSL lampje brandt, maar ik krijg geen verbinding. Nou hoorde ik van de één dat dit kon (gewoon nog nix toegewezen verder, afwachten dus) terwijl een ander zei dat als het DSL lampje brandt, dan je dan een verbinding zou moeten kunnen maken.
Wie heeft er nou gelijk?
Mijn DSL lampje brandt, maar ik krijg geen verbinding. Nou hoorde ik van de één dat dit kon (gewoon nog nix toegewezen verder, afwachten dus) terwijl een ander zei dat als het DSL lampje brandt, dan je dan een verbinding zou moeten kunnen maken.
Wie heeft er nou gelijk?
Mijn dsl-lampje brand al sinds 20-12 en heb nog steeds geen ip-nr. Ben sinds 26-12 opgeleverd.Anoniem: 103020 schreef op 21 januari 2004 @ 15:13:
Ik had nog een vraagje.
Wie heeft er nou gelijk?
ik kan ineens niet meer inloggen op me demon status site.. 
iemand?
edit: doet het nu wel (status was denk ik net aan het veranderen)

iemand?
[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 78268 op 21-01-2004 15:24 ]
Bekijk of de vc settings wel goed staan. Kheb laatst bij iemand ook demon geinstalleerd via tiscalinetwerk, maar de modem stond op de bbned settings... wel lampje --> geen ipKid_E schreef op 21 januari 2004 @ 15:14:
[...]
Mijn dsl-lampje brand al sinds 20-12 en heb nog steeds geen ip-nr. Ben sinds 26-12 opgeleverd.
Anoniem: 78268 schreef op 21 januari 2004 @ 15:22:
ik kan ineens niet meer inloggen op me demon status site..
iemand?
Is er een fout met de demon Self-Service pagina, of ben ik gewoon niet 'Geaccepteerd'?Systeem fout
Uw klantgegevens kunnen niet bepaald worden.
Hier doet ie het, maar ik moest het wel 2x opnieuw proberen.sylvesterrr schreef op 21 januari 2004 @ 16:51:
Is er een fout met de demon Self-Service pagina, of ben ik gewoon niet 'Geaccepteerd'?
The sentence below is true.
The sentence above is false.
Ik blijf die foutmelding krijgen.Maniakje schreef op 21 januari 2004 @ 16:55:
[...]
Hier doet ie het, maar ik moest het wel 2x opnieuw proberen.
---
Als ik een verkeerd wachtwoord invoer, krijg ik de volgende foutmelding, dus ik denk (lees: hoop) dat er een klein probleempje bij Demon is.
Demon Self Service
Foutieve login
Uw login gegevens zijn niet correct.
[ Voor 39% gewijzigd door Mawlana op 21-01-2004 17:02 ]
Heb jij die foutmelding ook al eens gehad?Anoniem: 78268 schreef op 21 januari 2004 @ 17:08:
eventjes blijven proberen
op een gegeven moment pakt ie em
De sitecom DC-202 V3 router werkt ook goed met Demon en is best een aanrader voor € 55.00
Ik wist niet dat jij ook die specifieke foutmelding had. Naja, ik kan dus nog steeds niet inloggen.Anoniem: 78268 schreef op 21 januari 2004 @ 19:34:
[...]
jah
ik was de eerste die het hier poste ... ????

ok
ik kan blijven inloggen
vaag
trouwens
ik woon in een flat en de telefoonkabel komt uit de muur (mijn enige punt waar ik bij kan..) flat stamt uit 1982... Is er enige kans dat die kabel niet meer goed is (telefoon ruist niet of zo..) en zijn er doormeet programma`s (als ik eenmaal adsl heb) om die lijn te meten??
ik kan blijven inloggen
vaag
trouwens
ik woon in een flat en de telefoonkabel komt uit de muur (mijn enige punt waar ik bij kan..) flat stamt uit 1982... Is er enige kans dat die kabel niet meer goed is (telefoon ruist niet of zo..) en zijn er doormeet programma`s (als ik eenmaal adsl heb) om die lijn te meten??
Anoniem: 63706
Even wat vraagjes;
hier is het plan om over te stappen op Demon 1024/512. Aangezien ik niet zoveel weet van ADSL (ben kabelaar van het eerste uur) heb ik nog een paar vraagjes.
- hoe zit de aansluiting in elkaar? bijvoorbeeld bij Chello is het kabel naar ethernetmodem (com21-modem) en vanuit die modem een UTP-kabel naar de computer. Hoe zit dat precies met ADSL? Is dat ongeveer hetzelfde alleen ipv kabel telefoonlijn?
- hoelang is de (telefoon)kabel die je bij aanschaf van Demon krijgt? Is dat 20 meter of minder? Dat wordt niet geheel duidelijk op hun site.
hier is het plan om over te stappen op Demon 1024/512. Aangezien ik niet zoveel weet van ADSL (ben kabelaar van het eerste uur) heb ik nog een paar vraagjes.
- hoe zit de aansluiting in elkaar? bijvoorbeeld bij Chello is het kabel naar ethernetmodem (com21-modem) en vanuit die modem een UTP-kabel naar de computer. Hoe zit dat precies met ADSL? Is dat ongeveer hetzelfde alleen ipv kabel telefoonlijn?
- hoelang is de (telefoon)kabel die je bij aanschaf van Demon krijgt? Is dat 20 meter of minder? Dat wordt niet geheel duidelijk op hun site.
adsl-splitter -> (telefoonkabel) ethernetmodem -> (utp-kabel) NIC- hoe zit de aansluiting in elkaar? bijvoorbeeld bij Chello is het kabel naar ethernetmodem (com21-modem) en vanuit die modem een UTP-kabel naar de computer. Hoe zit dat precies met ADSL? Is dat ongeveer hetzelfde alleen ipv kabel telefoonlijn?
adsl-splitter -> (telefoonkabel) usb-modem -> (usb-kabel) usb-poort
Ik zou de telefoonkabel zo kort mogelijk houden (waarom? lees ff (een paar topics) terug- hoelang is de (telefoon)kabel die je bij aanschaf van Demon krijgt? Is dat 20 meter of minder? Dat wordt niet geheel duidelijk op hun site.
Vandaag heb ik mijn modem opgehaald, en in de doos zat een brief waarin stond dat de lijn over ongeveer 3 weken pas wordt opgeleverd. Nu heb ik het nog niet getest (ik heb eventjes niet de tijd alles aan te sluiten, hoe eenvoudig het ook is/lijkt), maar hebben jullie dat ook gehad?
More than meets the eye
system specs
Nog maar eens vragen: Iemand ervaring met een dubbele hoofdlijn?
Aangezien hij bij ons op het ene blijft overgaan als de andere verbinding eruit ligt ga ik ervanuit dat we een dubbele hoofdverbinding hebben, alleen ik vraag me af of dit problemen op gaat leveren. Iemand ervaring mee?
En kan je ergens controleren of je verbinding al is opgeleverd? (bijvoorbeeld op een site ofzo?)
Aangezien hij bij ons op het ene blijft overgaan als de andere verbinding eruit ligt ga ik ervanuit dat we een dubbele hoofdverbinding hebben, alleen ik vraag me af of dit problemen op gaat leveren. Iemand ervaring mee?
En kan je ergens controleren of je verbinding al is opgeleverd? (bijvoorbeeld op een site ofzo?)
Ja, precies hetzelfde. Dat staat op de achterkant van de brief over het bellen van een monteur.IceManX schreef op 21 januari 2004 @ 20:20:
Vandaag heb ik mijn modem opgehaald, en in de doos zat een brief waarin stond dat de lijn over ongeveer 3 weken pas wordt opgeleverd. Nu heb ik het nog niet getest (ik heb eventjes niet de tijd alles aan te sluiten, hoe eenvoudig het ook is/lijkt), maar hebben jullie dat ook gehad?
[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 103020 op 21-01-2004 20:24 ]
Anoniem: 63706
Ja pcies, dat wist ik idd al. hoe korter de kabel hoe beter.sylvesterrr schreef op 21 januari 2004 @ 20:15:
Ik zou de telefoonkabel zo kort mogelijk houden (waarom? lees ff (een paar topics) terug). Je kunt de utp-kabel die je momenteel gebruikt gewoon gebruiken voor adsl.
maar dat is mooi want anders was het weer half verbouwen om de kabel naar boven te krijgen maar dat hoeft nu niet veranderd te worden
Ik vind het vreemd dat het over het probleem met het Zyxel modem niet zoveel terugvind bij de Demon abonnees. Je zou toch verwachten dat er een aanzienlijk percentage eMule gebruikers tussen zit.
Ik heb in ieder geval Zyxel support een mail gestuurd. Ik zie het allemaal graag werken.
Ik heb in ieder geval Zyxel support een mail gestuurd. Ik zie het allemaal graag werken.
Geachte heer/mevrouw,
Sinds kort ben ik de bezitter van de ZyXEL Prestige 650R-31 in combinatie met een Demon DSL abonnement. Het modem is ongewijzigd aangesloten en werkt perfect tot het moment dat ik het programma eMule wil gebruiken. Snelheden met een 2048/1024 abonnement halen met dit modem 215kb/sec downstream en 92kb/sec upstream indien het verbinding heeft.
Op een willekeurig moment stopt de verbinding en de volgende zaken merk ik op:
Het modem verleent geen nieuwe lease aan de Linksys BEFW11S4 Wireless Lan router die op het modem is aangesloten (de status pagina van deze router geeft 0.0.0.0 als verkregen IP address)
Het ACT lampje blijft continue knipperen.
Ik moet het modem uit en aan zetten om weer een verbinding te krijgen.
Ik heb ivm geruchten over het maximum aantal connecties wat dit modem aan kan, de standaard snelheid van 300 connecties / seconde al verlaagd naar 200, 150, 100, 50, en 15 maar niets helpt, want het modem crashed desondanks.
Ik heb tevens het modem rechtstreeks op een werkstation aangesloten, dus de router ertussenuit gehaald. Ook dit bood geen oplossing. De laatste optie die ik nog heb is het flashen van de firmware maar dit doe ik vanwege de risico’s alleen als er echt geen andere opties overblijven.
Er zijn op het internet dezelfde issues te vinden, maar nergens een mogelijk oplossing, wellicht dat u mij aan een oplossing kunt helpen.
LevelOne 4port broadband router, kostte me inkoop minder als 40 Euries en draait als een tierelierFlowDesign schreef op 21 januari 2004 @ 19:05:
De sitecom DC-202 V3 router werkt ook goed met Demon en is best een aanrader voor € 55.00
Hier een sweex router van 29.95....... werkt ook gewoon goed, makkelijk in te stellen en veel mogelijkheden zoals de meeste routers... NAT, Firewall de hele mikmak, Aanrader hoor
Je bent de eerste hier die dat zo doet.IceManX schreef op 21 januari 2004 @ 20:20:
De rest sluit hem direct aan, waarbij het vaak ook direct werkt.
Een enkeling (zoals ikzelf bijvoorbeeld) sluit het modem van zijn vorige adsl provider aan waarbij de verbinding werkt voordat het Zyxel modem binnen is.
Dus je hoeft niet te wachten tot je officiele oplevering.
Als je echt 2 lijnen hebt, heb je dus ook 2 telefoon nummers.Anoniem: 103020 schreef op 21 januari 2004 @ 20:21:
Nog maar eens vragen: Iemand ervaring met een dubbele hoofdlijn?
[...]
Ja, precies hetzelfde. Dat staat op de achterkant van de brief over het bellen van een monteur.
Als je isdn hebt is dat dus standaard, bij analoog normaal niet.
Het enige is, dat je alleen adsl kan aanvragen op je hoofd verbinding.
Maar die monteur bellen is alleen nodig als je er niet uitkomt.
Als je lijn officieel opgeleverd is, ontvang je een email van Demon.
Zelf gebruik ik zonder enig probleem eMule, zonder aangepaste settings m.b.t. het aantal connecties.Anoniem: 14124 schreef op 21 januari 2004 @ 20:49:
Ik vind het vreemd dat het over het probleem met het Zyxel modem niet zoveel terugvind bij de Demon abonnees. Je zou toch verwachten dat er een aanzienlijk percentage eMule gebruikers tussen zit.
[...]
Alleen gebruik ik mijn Zyxel niet als router, want ik heb een losse router (Draytek Vigor 2200E).
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
Heb een klein probleempje ; ongeveer om het uur valt voor 1 sec mijn lijn uit ( volgens mij om connectie te maken met de dhcp server ). Probleem geeft als ik aan het downloaden ben van een ftp dat die lijn dan ook wegvalt. En dan moet je weer resume all drukken.
Kan ik de request tijd om verbinding te maken met de dhcp server verlengen ?
Use my referral link https://platinum.crypto.com/r/d6feas9zfq to sign up for Crypto.com and we both get $50 USD :)
We hebben echt één telefoonnummer, daarom vindt ik het zo raarcjdijk schreef op 22 januari 2004 @ 06:30:
Als je echt 2 lijnen hebt, heb je dus ook 2 telefoon nummers.
Als je isdn hebt is dat dus standaard, bij analoog normaal niet.
Het enige is, dat je alleen adsl kan aanvragen op je hoofd verbinding.
Maar die monteur bellen is alleen nodig als je er niet uitkomt.
Als je lijn officieel opgeleverd is, ontvang je een email van Demon.
Ik begreep namelijk dat je ook 2 hoofdlijnen kon hebben met op elke hoofdlijn hetzelfde nummer (aangezien hij boven en beneden gewoon overgaat en hetzelfde nummer heeft)
Bedankt iig
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 103020 op 22-01-2004 09:42 ]
Anoniem: 47225
Da's niet zo raar hoor, dan komen er gewoon 2 telefoonkabels uit je IS/RA (InfraStructuur/RandApparatuur) punt. In dat geval moet je ze beide kort vanaf dat punt doorknippen, op 1 van de 2 zet je een RJ11 stekkertje (standaard telefoonstekkertje), en doe je in de Line van de splitter, die andere laat je los hangen. De 2 (nu nog losse) andere einden van de kabels naar de telefoontoestellen kun je weer op elkaar aansluiten, die je vervolgens beide op de Phone aansluiting van de splitter zet. Dan nog een kabeltje van DSL naar de modem en klaar. Hiermee heb je dus je 2 telefoonlijnen achter de splitter gezet (op de Phone aansluiting), zoals het hoort.Anoniem: 103020 schreef op 22 januari 2004 @ 09:32:
[...]
We hebben echt één telefoonnummer, daarom vindt ik het zo raar
Bedankt iig
Als je het laat zoals het nu is, zul je ruis op de telefoon en/of een verbrekende verbinding krijgen op het moment dat er iemand belt of als er gebeld wordt.
Dit probleem komen we vaak (op de KPN ADSL helpdesk, waar ik werk) tegen. De oplossing is dus om *alles* na de splitter aan te sluiten. De splitter moet echt als eerste aangesloten worden.
Succes!
Ik was ook niet van plan tot dan te wachten, ik heb alleen nog ff geen tijd (en de @Home verbinding werkt nog goed). Dit weekend ga ik denk ik ff aan de slag. Eerst een kast leegruimen, de aansluiting zit daarachtercjdijk schreef op 22 januari 2004 @ 06:30:
[...]
Je bent de eerste hier die dat zo doet.![]()
De rest sluit hem direct aan, waarbij het vaak ook direct werkt.![]()
Een enkeling (zoals ikzelf bijvoorbeeld) sluit het modem van zijn vorige adsl provider aan waarbij de verbinding werkt voordat het Zyxel modem binnen is.
![]()
Dus je hoeft niet te wachten tot je officiele oplevering.

More than meets the eye
system specs
Hartelijk dank, zal er binnenkort eens naar kijkenAnoniem: 47225 schreef op 22 januari 2004 @ 09:42:
[...]
Da's niet zo raar hoor, dan komen er gewoon 2 telefoonkabels uit je IS/RA (InfraStructuur/RandApparatuur) punt. In dat geval moet je ze beide kort vanaf dat punt doorknippen, op 1 van de 2 zet je een RJ11 stekkertje (standaard telefoonstekkertje), en doe je in de Line van de splitter, die andere laat je los hangen. De 2 (nu nog losse) andere einden van de kabels naar de telefoontoestellen kun je weer op elkaar aansluiten, die je vervolgens beide op de Phone aansluiting van de splitter zet. Dan nog een kabeltje van DSL naar de modem en klaar. Hiermee heb je dus je 2 telefoonlijnen achter de splitter gezet (op de Phone aansluiting), zoals het hoort.
Als je het laat zoals het nu is, zul je ruis op de telefoon en/of een verbrekende verbinding krijgen op het moment dat er iemand belt of als er gebeld wordt.
Dit probleem komen we vaak (op de KPN ADSL helpdesk, waar ik werk) tegen. De oplossing is dus om *alles* na de splitter aan te sluiten. De splitter moet echt als eerste aangesloten worden.
Succes!
OK ik heb al gevonden wat ik nodig had
[ Voor 90% gewijzigd door Pozo op 22-01-2004 10:48 . Reden: Vraag al beantwoord ]
Commodore 64 = tha bomb
Ik zit nu al +/- anderhalve maand op de status 'Geaccepteerd' te wachten, maar zag sinds gisteren de opties 'Down en/of Upgraden' erbij staan in het Opties venster. Betekent dit dat er schot zit in mijn aanvraag, of is die optie bij iedereen gisteren verschenen ?
P.S. Bij de status staat mijn aanvraag nog steeds op 'Bevestigd'.
[ Voor 16% gewijzigd door Kroontje op 22-01-2004 10:20 ]
Dit is bij iedereen doorgevoerdKroontje1981 schreef op 22 januari 2004 @ 10:19:
Ik zit nu al +/- anderhalve maand op de status 'Geaccepteerd' te wachten, maar zag sinds gisteren de opties 'Down en/of Upgraden' erbij staan in het Opties venster. Betekent dit dat er schot zit in mijn aanvraag, of is die optie bij iedereen gisteren verschenen ?
Ik sluit mij aan bij bovenstaande vraag en ben ook erg benieuwd naar een oplossing?! Tevens zit ik met het probleem dat op een gegeven moment mijn verbinding weg valt (let wel! DSL ledje op Zyxel is dan ook uit) en pas na een reset van het moden en een reboot van PC werkt het weerTerrestra schreef op 22 januari 2004 @ 08:42:
Heb een klein probleempje ; ongeveer om het uur valt voor 1 sec mijn lijn uit ( volgens mij om connectie te maken met de dhcp server ). Probleem geeft als ik aan het downloaden ben van een ftp dat die lijn dan ook wegvalt. En dan moet je weer resume all drukken.

Om inmiddels moedeloos van te worden, ik heb een 8mbit/1mbit abo. Verder alleen maar lof over DeMoN! Maar het continue wegvallen (ieder uur) voor gemidd 1min en het soms totaal moeten resetten zet mij aan het denken.... Ik kom er niet meer uit... HELP!
Dank voor diegene die wellicht oplossingen kan aandragen.
Wizz
I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg
Ik sta sinds 30-12-2003 op bevestigd, en kreeg dinsdag (19-01-2004) mijn modem. 3 weken na bevestigd dus. Zelfs daarna hoor ik over 3 weken pas mijn verbinding te krijgen. Die 1.5 week haal je dus zeker niet (dat de officiele oplevering er is, het kan wel al meteen werken als je je modem hebt).Pozo schreef op 22 januari 2004 @ 11:11:
[...]
Ok minder... Ik sta nu vanaf 12-01-04 bevestigd & ik hoopte dus binnen nu & 1,5 week m'n internet te hebben.. Ziet dr niet echt positief uit voor mij als jij al 6 weken wacht
[ Voor 10% gewijzigd door Robtimus op 22-01-2004 11:15 ]
More than meets the eye
system specs
Zo, voor mijn ouders (512/256 ISDN) een SMC Barricade 7404WBRB besteld. Da's een ADSL-modem met wireless router ingebouwd. Ik laat de ervaringen nog wel weten
de omzetting van nrp-05 zit er op Ik zit nog steeds op nrp-05 router maar me connectie heeft wel bijna zijn volledige snelheid weer terug.
hmmmDauthi schreef op 22 januari 2004 @ 12:19:
de omzetting van nrp-05 zit er op Ik zit nog steeds op nrp-05 router maar me connectie heeft wel bijna zijn volledige snelheid weer terug.
wanneer is nrp 13 aan de beurt ?
mijn status is nu geaccepteerd maar er staat niet bij welk tracing nummer ik heb van TGP.... hoe kan dat nou ?
(moest wel ff status opgeven anders kon ik me vraag niet stellen)
[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 78268 op 22-01-2004 12:37 ]
Die krijg je pas als je modem verstuurd is, bij mij duurde dat ongeveer 2 weken.Anoniem: 78268 schreef op 22 januari 2004 @ 12:37:
mijn status is nu geaccepteerd maar er staat niet bij welk tracing nummer ik heb van TGP.... hoe kan dat nou ?
Bij mij 9 dagen. Geduld dus.
More than meets the eye
system specs
oow okee hartstikke thnxAnoniem: 103020 schreef op 22 januari 2004 @ 12:50:
[...]
Die krijg je pas als je modem verstuurd is, bij mij duurde dat ongeveer 2 weken.
misschien handig om dit ook ff bij de status te vermelden bij de openingspost
Anoniem: 2856
Ik heb net het modem binnen, ik sluit het aan voor mijn huisbaas, dus heb ik niet alle brieven gezien. Wat heb ik allemaal nodig om een werkende connectie te krijgen. Ik heb het volgende gedaan.
- splitter op hoofdkabel gezet
- nt1 aangelsoten, telefoon doet het
- andere kabel in modem
- lan utp vanuit modem op mijn linksys wireless router
- ...
Moet ik nog verbinding maken oid? Kan me herinneren van mxstream dat we gebruikersnaam ed moesten invullen in de router. Trouwens de DSL LED brand niet op het modem betekent dit dat hij lijn nog niet goed werkt? Hij is zeker weten goed aangesloten.
- andere kabel in modem
- ...
Moet ik nog verbinding maken oid? Kan me herinneren van mxstream dat we gebruikersnaam ed moesten invullen in de router. Trouwens de DSL LED brand niet op het modem betekent dit dat hij lijn nog niet goed werkt? Hij is zeker weten goed aangesloten.
Zowel Sweex als Edimax en alles wat inhoudelijk hetzelfde is met alleen een ander buitenkantje kan ik ten sterkste afraden.d_marf schreef op 21 januari 2004 @ 23:32:
Hier een sweex router van 29.95....... werkt ook gewoon goed, makkelijk in te stellen en veel mogelijkheden zoals de meeste routers... NAT, Firewall de hele mikmak, Aanrader hoor![]()
Goedkoop is duurkoop.
Ik heb zo'n Edimax BR-6104 gehad, de eerste kon ik na 2 weken omruilen voor een nieuwe want die was rot.
De tweede crashte sinds ik ADSL kreeg (met Chello werkte die wel oké) om de haverklap en er was geen oplossing voor.
En wat denk je, maar 1 jaar garantie
Rommel is het. bah.
Ik had Chello, en heb 4-12 Demon 2/1 aangevraagd.
Uiteindelijk is op 14-1 de lijn opgeleverd, en in dat weekend werd mijn modem ook gebracht (lijn was dus al actief voordat modem bezorgd werd).
Hele traject heeft dus precies 6 weken gekost.
Perfect geregeld met Chello moet ik zeggen...Vrijdags Demon lijn actief, zaterdags modem Demon bezorgd, en 's maandags werd mijn Chello-modem opgehaald
Alles werkte gelijk perfect, downstream van max 215kb/sec, upstream van rond de 90kb/sec
* duderuud is dik tevreden!
Uiteindelijk is op 14-1 de lijn opgeleverd, en in dat weekend werd mijn modem ook gebracht (lijn was dus al actief voordat modem bezorgd werd).
Hele traject heeft dus precies 6 weken gekost.
Perfect geregeld met Chello moet ik zeggen...Vrijdags Demon lijn actief, zaterdags modem Demon bezorgd, en 's maandags werd mijn Chello-modem opgehaald
Alles werkte gelijk perfect, downstream van max 215kb/sec, upstream van rond de 90kb/sec
* duderuud is dik tevreden!
Ben ik totaal oneens met je. Ik heb de edimax BR 6004. Deze heb ik eerst voor chello (kabel) gebruikt. Daarna voor ADSL. Ik heb GEEN enkel problemen mee gehad met de omschakeling. Nimmer een probleem gehad met het gebruik ervan. Hij is al 2 jaar in een hoekje verscholen. Heb nooit er naar hoeven te kijken ne doet nog prima zijn werk.FlowDesign schreef op 22 januari 2004 @ 13:18:
[...]
Zowel Sweex als Edimax en alles wat inhoudelijk hetzelfde is met alleen een ander buitenkantje kan ik ten sterkste afraden.
Goedkoop is duurkoop.
Ik heb zo'n Edimax BR-6104 gehad, de eerste kon ik na 2 weken omruilen voor een nieuwe want die was rot.
De tweede crashte sinds ik ADSL kreeg (met Chello werkte die wel oké) om de haverklap en er was geen oplossing voor.
En wat denk je, maar 1 jaar garantie
Rommel is het. bah.
Dus hetgeen wat jij zegt is erg subjectief. Geldt waarschijnlijk in één specifieke situatie. Generaliseren lijkt me heel erg fout.
Daarnaast heb ik op een andere locatie een sitecom router geinstalleerd. Maar het ding werkt als een beest. Geen klachten erover. Dus wederom subjectief. Ik heb er geen last van, zolang hij maar zijn werk doet.
Heb vanmorgen de status "geaccepteerd" gekregen, heb 10 januari pas aangevraagd. Dat is erg snel gegaan
binnen 3 weken wordt me lijn opgeleverd staat er. Heb alleen nog geen mailtje gekregen met info over het versturen van het modem. Had ik die al moeten hebben of krijg je die pas als het modem daadwerkelijk verstuurd is?
Daar moet ik je wel gelijk in geven, maar ik heb het ook over de BR-6104, niet over de 6004.Anoniem: 56546 schreef op 22 januari 2004 @ 14:08:
[...]
Ben ik totaal oneens met je. Ik heb de edimax BR 6004. Deze heb ik eerst voor chello (kabel) gebruikt. Daarna voor ADSL. Ik heb GEEN enkel problemen mee gehad met de omschakeling. Nimmer een probleem gehad met het gebruik ervan. Hij is al 2 jaar in een hoekje verscholen. Heb nooit er naar hoeven te kijken ne doet nog prima zijn werk.
Dus hetgeen wat jij zegt is erg subjectief. Geldt waarschijnlijk in één specifieke situatie. Generaliseren lijkt me heel erg fout.
Daarnaast heb ik op een andere locatie een sitecom router geinstalleerd. Maar het ding werkt als een beest. Geen klachten erover. Dus wederom subjectief. Ik heb er geen last van, zolang hij maar zijn werk doet.
Maar ik heb er dus al 2 gehad die niet goed waren. Toen ik met de 2e terugging naar MyCom zei die jongen dat ik kon proberen een nieuwe te halen bij Edimax zelf omdat de 1e die ik kocht ouder was dan 1 jaar, die had ik echter _minder_ dan 1 jaar geleden omgeruild voor een nieuwe omdat-ie defect was.
Zowel MyCom als Edimax gaven geen garantie meer
Maar goed, die jongen van MyCom zei dus tegen mij dat hij de nieuwste versie had van die BR-6104 serie en ook hij had er problemen mee. Wat resulteerde in het feit dat hij dat ding ongeveer 1 keer per week moest resetten.
Niet mee eens. Bij dit soort merken wordt er bespaard op de componenten.Anoniem: 56546 schreef op 22 januari 2004 @ 14:08:
[...]
Ben ik totaal oneens met je. Ik heb de edimax BR 6004. Deze heb ik eerst voor chello (kabel) gebruikt. Daarna voor ADSL. Ik heb GEEN enkel problemen mee gehad met de omschakeling. Nimmer een probleem gehad met het gebruik ervan. Hij is al 2 jaar in een hoekje verscholen. Heb nooit er naar hoeven te kijken ne doet nog prima zijn werk.
Ik ken diverse mensen die die dingen ekocht hebben en uiteindelijk bij mij terechtkwamen om een "merk" router te kopen.
Sweex is helemaal bagger, die dingen worden veel te heet, in de zomer gaan ze gewoon kapot bij 24/7 aan. Edimax heb ik geen ervaring mee. Sitecom is zelfde verhaal als sweex, pure bagger.
Wat het eventueel kan zijn: De zyxel kan wel eens een connectielimiet hebben die Emule overschrijdt, de router kan dan al die connecties niet meer aan en loopt vast.Anoniem: 14124 schreef op 21 januari 2004 @ 20:49:
[...]
Dan heb ik het dus niet over het aantal connecties per seconde, maar over het totale aantal connecties.
[ Voor 9% gewijzigd door KillerAce_NL op 22-01-2004 15:14 ]
Laat ik je enthousiasme inperken: 22 december aangevraagd.spokje schreef op 22 januari 2004 @ 14:27:
Heb vanmorgen de status "geaccepteerd" gekregen, heb 10 januari pas aangevraagd. Dat is erg snel gegaanbinnen 3 weken wordt me lijn opgeleverd staat er.
Modem gekregen & aangesloten, moet alleen nog de lijn opgeleverd krijgen
Problem Exists Between Chair And Keyboard
22December -> 22 Januari is toch 1 maand?majornono schreef op 22 januari 2004 @ 16:15:
[...]
Laat ik je enthousiasme inperken: 22 december aangevraagd.
vandaag dus 2 maanden @$()*#(#

Ik weet 't, het kan nog ff duren, maar als je ziet dat sommige mensen op die eerste 4 stappen al dik een maand of langer moeten wachten, en dat dat bij mij in 12 dagen geregeld is, ben ik daar toch wel blij meemajornono schreef op 22 januari 2004 @ 16:15:
[...]
Laat ik je enthousiasme inperken: 22 december aangevraagd.
vandaag dus 2 maanden @$()*#(#
spokje, je bent een bofkont.
(* Mawlana is jaloers
)
Ik kan nog steeds niet inloggen op de service-pagina, ff bellen dan maar.
Ik kan nog steeds niet inloggen op de service-pagina, ff bellen dan maar.
Misschien hebben ze zoiets van: "&@#% Alweer zo'n 8/1 lijn-aanvraag. Laat die maar effe wachten, toch zo'n irritante leecher"

Of zou 't komen doordat ik in het noorden van nederland woon dat het daar gewoon rustiger is qua aanvragen?
\\
laten we 't er maar op houden dat m'n bestemming gewoon gunstig ligt
Of zou 't komen doordat ik in het noorden van nederland woon dat het daar gewoon rustiger is qua aanvragen?
\\
Lol, 2/1 dansylvesterrr schreef op 22 januari 2004 @ 16:56:
ik heb geen 8192/1024 besteld, ik heb een 2048/1024 besteld.
[ Voor 53% gewijzigd door spokje op 22-01-2004 16:59 ]
Anoniem: 96381
damn hoe zou t kunnen komen dat ik maar een up van max 60kb heb?
ik heb toch echt het 8/1 mbit abbo (babyxl) iemand een idee?
tevens heb ik ipv 800kb "maar" 600kb down
of moet ik demon even bellen of er nog iets niet goed ziet ofzo?
ik heb toch echt het 8/1 mbit abbo (babyxl) iemand een idee?
tevens heb ik ipv 800kb "maar" 600kb down
of moet ik demon even bellen of er nog iets niet goed ziet ofzo?
heb je de startpost wel gelezen? De snelheid is afhankelijk van verschillende factoren...
/edit:
Het lijkt erop dat ik de komende weken een sociaal leven zal (moeten) hebben, want ik heb voorlopig geen ADSL (en chello doe ik zaterdag de deur uit). (Of ik hier blij mee moet zijn is een ander verhaal)
Ik heb net Demon gebeld, en moest 10 minuten wachten (valt reuze mee). Ik kreeg een vriendelijke dame aan de lijn, en ik legde het een en ander uit en zei antwoordde: 'Ik zal eens contact opnemen met de developers. Ik kan hier uw status zien, en het staat nog op Bevestigd. Er zijn wat capaciteitsproblemen in Nijmegen.'
Ik: 'Nee, dat meent u niet.'
Zij: 'Helaas, dat meen ik wel.'
Ik: 'Wanneer wordt de centrale uitgebreid?'
Zij: 'Binnen een week of twee. Ik zal de planning eens bekijken.... Ik kan geen informatie vinden. Zal ik de dsl-partner even bellen voor meer informatie?'
Ik: 'Graag!'
Zij: 'Ok.' *klik* en ik kreeg weer baggermuziek te horen
*** 5 minuten later ***
Zij: 'Meneer. Ik heb net BabyXL aan de lijn gehad. Ze hebben momenteel ook geen informatie. De persoon die de planning maakt is er vandaag niet, morgen is hij er weer. Kunt u morgen terugbellen? Ik vind het sneu voor u, maar het is niet anders. Dit vind ik namelijk ook geen goede service.'
Ik: 'Ok. U kunt er niks aan doen hoor.'
Zij: 'Doei. Nogmaals, mijn excuses voor deze belabberde service.'
Ik: 'Doei.'
Helpdesk-medewerkers die hun excuses aanbieden, w00t.
Kan chello wat van leren.
/edit:
Het lijkt erop dat ik de komende weken een sociaal leven zal (moeten) hebben, want ik heb voorlopig geen ADSL (en chello doe ik zaterdag de deur uit). (Of ik hier blij mee moet zijn is een ander verhaal)
Ik heb net Demon gebeld, en moest 10 minuten wachten (valt reuze mee). Ik kreeg een vriendelijke dame aan de lijn, en ik legde het een en ander uit en zei antwoordde: 'Ik zal eens contact opnemen met de developers. Ik kan hier uw status zien, en het staat nog op Bevestigd. Er zijn wat capaciteitsproblemen in Nijmegen.'
Ik: 'Nee, dat meent u niet.'
Zij: 'Helaas, dat meen ik wel.'
Ik: 'Wanneer wordt de centrale uitgebreid?'
Zij: 'Binnen een week of twee. Ik zal de planning eens bekijken.... Ik kan geen informatie vinden. Zal ik de dsl-partner even bellen voor meer informatie?'
Ik: 'Graag!'
Zij: 'Ok.' *klik* en ik kreeg weer baggermuziek te horen
*** 5 minuten later ***
Zij: 'Meneer. Ik heb net BabyXL aan de lijn gehad. Ze hebben momenteel ook geen informatie. De persoon die de planning maakt is er vandaag niet, morgen is hij er weer. Kunt u morgen terugbellen? Ik vind het sneu voor u, maar het is niet anders. Dit vind ik namelijk ook geen goede service.'
Ik: 'Ok. U kunt er niks aan doen hoor.'
Zij: 'Doei. Nogmaals, mijn excuses voor deze belabberde service.'
Ik: 'Doei.'
Helpdesk-medewerkers die hun excuses aanbieden, w00t.
[ Voor 89% gewijzigd door Mawlana op 22-01-2004 17:17 ]
Misschien heb je mazzel dat chello vergeet je af te sluiten
of zijn ze daar juist weer heel erg scherp in?
Anoniem: 87145
Dit probleem heb ik al een lange tijd ook als ik geen emule draaiAnoniem: 14124 schreef op 21 januari 2004 @ 20:49:
[...]
beetje msn en valt hij weer weg... het is niet elke dag maar kan soms toch wel knap irritant zijn. Nog geen oplossing voor gevonden en heb nieuwste filmware, maar ben tevreden want eerst was het om de 10 min dat hij uitviel

eenigste oplossing is modem aan en uit zetten...
en over goedkope sweex routers ben ik tevreden hoor heb deze ook en werkt prima met mijn oude kabel en nieuwe adsl nat enz werkt perfect simpel ding
(en heb ook al geprobeerd zonder router valt me verbinding nog steeds soms weg
In Rotterdam waren ze vlijmscherp met afsluiten. Was direkt op 01-12 al afgesloten. Maar mijn adsl werkte al vanaf 28-11spokje schreef op 22 januari 2004 @ 17:44:
Misschien heb je mazzel dat chello vergeet je af te sluitenof zijn ze daar juist weer heel erg scherp in?
Die gasten bij chello vergeten dat echt niet. Ze hebben het al een keer 3 weken te vroeg afgesloten. Het heeft mij toen uren gekost om het te laten heractiveren zonder een jaarcontract aan te gaan (en dit staat dus zwart op wit).
Kan ik even uw aller aandacht krijgen?!
Ik heb weer een hele serie waarschuwingen moeten uitdelen voor users die het toch weer nodig vonden om statusreports te posten. Ik krijg er zo'n dweilen-met-de-kraan-open gevoel bij. Lees nou toch alsjeblieft eens!
Het ligt iets anders dan Mxstream, je verbinding is namelijk altijd actief (online), je moet gewoon eerst even alles goed aansluiten direct op je pc, dan naar een willekeurige webpagina gaan, je wordt dan naar de MAC registratie pagina gebracht, waar je moet registreren met je login en wachtwoord. Neem dat het MAC adres over wat in het berichtje staat. En vul dat in op je router. Verder op je router alles op auto (DHCP) laten staan. En het werkt allemaal perfect!Anoniem: 2856 schreef op 22 januari 2004 @ 13:14:
Ik heb net het modem binnen, ik sluit het aan voor mijn huisbaas, dus heb ik niet alle brieven gezien. Wat heb ik allemaal nodig om een werkende connectie te krijgen. Ik heb het volgende gedaan.
- andere kabel in modem
- ...
Goodluck!
Silent
Silent
Je hebt met die overdreven koeienletters in ieder geval de aandacht hoor (wat is uberhaupt het probleem, de thread loopt toch primaKorakal schreef op 22 januari 2004 @ 20:44:
<h2><span style="color:red">Kan ik even uw aller aandacht krijgen?!</h2></span>
<span style="color:darkblue"><b>Ik heb weer een hele serie waarschuwingen moeten uitdelen voor users die het toch weer nodig vonden om statusreports te posten. Ik krijg er zo'n dweilen-met-de-kraan-open gevoel bij. Lees nou toch alsjeblieft eens!</b></span>
Om even terug te komen op mijn gestuurde mailtje naar Zyxel over crashes van het modem kreeg ik de volgende response terug waar ik niet zoveel mee kan daar ik al had aangegeven vanalles gecapped te hebben:
Enige wat ik nog kan doen is via telnet alles realtime checken zodra eMule aanstaat. Ik heb ze het volgende teruggestuurdL.S.,
Elke router apparaat kan een max. aantal gelijktijdige NAT sessies aan.
In dit geval uw Zyxel modem/router zou 1024 sessies aankunnen.
Bij het gebruik dient u de p2p programma(software van derden) dient u zelf het aantal uploads te minimaliseren met minimale upload snelheid.
We staan echter niet garant voor de kwaliteit van de internetverbinding en de computer door gebruik van p2p programma's.
Lees anders ook de opmerking op de volgende gebruikersforum op :
http://www.adslforum.nl/t...713&SearchTerms=killer,ap
Om problemen met het vollopen van het NAT tabel en dichtslibben van de pseudopoorten zal er echter een stabiele verbinding moet beschikken en een geavanceerde(hardware) modem/router.
Kijk anders even op : http://www.zyxel.nl/support/langzaam.html (zie tabel)
Oorzaken waarbij modem/routers rebooten.
1. Vollopen van het NAT tabel en dichtslibben van de pseudopoorten 2. Worm virussen 3. RIP protocol in het netwerk geactiveerd.
Hopende u hiermede voldoende te hebben geïnformeerd.
Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben, dan lezen we die graag. Vergeet niet het serienummer van het betrokken apparaat, firmwareversie (als het een router betreft) en eventueel de gebruikte versie van Windows of MacOS te vermelden.
Met vriendelijke groeten,
RH
Geachte heer/mevrouw,
Het modem is in originele staat aangesloten, en dus in bridge modus. In principe zou het modem al het verkeer dus zonder portforwarding etc. door moeten sluizen.
De connecties zijn tot het absolute minimum gezet maar het modem blijft desondanks crashen. De 1024 sessie haal ik dan ook bijlange na niet.
Upload en download speed zijn zelfs tot 10kb/sec gecapped maar ook dit kon het modem niet weerhouden om te crashen.
Doordat de modem niet is gewijzigd fungeert deze ook niet als router, vandaar dat het een vreemde situatie is.
Zijn er nog andere tips, oplossingen, etc.?
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 14124 op 22-01-2004 20:54 ]
Hier lijkt mijn modem te crashen bij gebruik van Amule (linux e-mule client). Ik gebruik hem in bridge modus, en mijn linux machine is dan firewall/router. Het kan aan een nieuwere versie van amule liggen, en dat er nu veel meer connecties opengehouden worden wat de zyxel modem niet zo leuk vindt. (FYI amule deelt veel code met emule)Anoniem: 14124 schreef op 22 januari 2004 @ 20:52:
[...]
Je hebt met die overdreven koeienletters in ieder geval de aandacht hoor (wat is uberhaupt het probleem, de thread loopt toch prima).
Om even terug te komen op mijn gestuurde mailtje naar Zyxel over crashes van het modem kreeg ik de volgende response terug waar ik niet zoveel mee kan daar ik al had aangegeven vanalles gecapped te hebben:
[...]
Enige wat ik nog kan doen is via telnet alles realtime checken zodra eMule aanstaat. Ik heb ze het volgende teruggestuurd
[...]
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Dit topic is gesloten.