Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?
Anoniem: 103020
Vooropgesteld: Ik ben een n00b op dit gebied.
Gisteren heb ik de spullen van Demon binnen gehad. Alles aangesloten, alleen de verbinding doet het nog niet. Ik moet hier wel bij zeggen: Mijn verbinding is nog niet opgeleverd, dus het kan goed daaraan liggen.
Maar goed, ongeduldig als ik ben vroeg ik me iets anders af. Toen ik op mijn modem keek zagen de ledjes er als volgt uit:
Ledje Pwr: Brand
Ledje Sys: Brand
Ledje 10m: Brand niet
Ledje 100m: Brand
Ledje DSL: Brand
Ledje Act: Brand niet
Juist omdat het ledje DSL brandt vroeg ik me af of de verbinding het niet al zou moeten doen. Iemand die dit weet?
Als ik trouwens alle snoeren aansluit dan wordt de modem volgens mij wel herkend, want er komt wel een LAN verbinding tot stand (zelfde die tot stand komt als ik Chello erin gooi, alleen Chello is werkend en Demon niet)
Als ik info vergeet te vermelden: Zeg het maar
(Nogmaals, ik ben een n00b, dus spaar me
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 103020 op 17-01-2004 12:53 ]
Wat voor router was dat?Anoniem: 41252 schreef op 17 januari 2004 @ 09:23:
Nou ben er eindelijk uit waarom mijn ping zo klote was.
De oude router kon blijkbaar de snelheid van de verbinding niet aan en heb hem omgeruild tegen een nieuwe versie.
Ping in UT nu met 2 pc's +/-30 ms
Fraggen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
never mind, staat een pagina terug

Wel vreemd dat de Sitecom DC-202 geen 8Mbit aankan, terwijl hij tot 10MBit aan moet kunnen.
Ik heb zelf een DC-200 (ja die oude 1 poorts), dus ik hoop niet dat ik hetzelfde probleem krijg. Anders gooi ik het modem wel in routermode.
[ Voor 30% gewijzigd door Robtimus op 17-01-2004 12:47 ]
More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs
Kan het ermee te maken hebben dat ik ook ISDN heb? Dat het zo lang moet duren? Dat het lang kon duren wist ik wel, maar het wordt nu een beetje te lang imo.
Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?
Ik zou het niet weten, kan wel zeggen dat ik idd analoog heb.Bastien schreef op 17 januari 2004 @ 13:28:
[...]
Kan het ermee te maken hebben dat ik ook ISDN heb? Dat het zo lang moet duren? Dat het lang kon duren wist ik wel, maar het wordt nu een beetje te lang imo.
Ongeveer 4 weken na aanvraag bij Demon (aanvraag gedaan eind september 2003) had ik een werkende ADSL-verbinding via BBned en we hebben hier ook ISDN. Dus nee, dat maakt niks uit denk ik.Bastien schreef op 17 januari 2004 @ 13:28:
[...]
Weet iemand trouwens of de firewall van de ZyXEL Prestige 650R net zo goed is als van de ZyXEL Prestige 324 ?
€50 tegoed bij Tibber energiecontract? Stuur me een DM⚡
Dat ding zorgde al voor een hoop vertraging op mijn 1,5 mbit Chello verbinding, verbaast me dus niet, hij haalde de 160 KB/sec niet eens meer tenzij ik TCPWindowSize veel te ver omhoog gooide. Uiteindelijk heb ik hem maar weer terug gebracht.IceManX schreef op 17 januari 2004 @ 12:44:
[...]
Wat voor router was dat?
never mind, staat een pagina terug
Wel vreemd dat de Sitecom DC-202 geen 8Mbit aankan, terwijl hij tot 10MBit aan moet kunnen.
[ Voor 17% gewijzigd door Pc123 op 17-01-2004 17:04 ]
Ik heb mijn Zyxel volgens deze url: http://www.zyxel.nl/p650/z009.html ingesteld als router. Zodat ik m.b.v. een switch met meerdere pc's hier in huis t I-net op kan.
Helaas werkt I-net niet nadat het modem in router-modus staat. Als ik via telnet de status van de router bekijk zie ik wel dat er een ip-adres is toegewezen en dat er connectie is. Maar mijn pc wil gewoon niet het I-net op. De pc krijgt gewoon netjes IP-toegewezen 192.168.1.33 dus dat is ok naar mijn idee. De lijn werkt wel want ik zit nu gewoon via bridgemodus online.
Zie ik iets over het hoofd? Zijn er nog andere stappen die ik moet volgen nadat het modem is omgezet naar router?
wat je ff moet uitproberen is het volgende:ChefChocolateball schreef op 17 januari 2004 @ 15:25:
Ik kon mijn vraag niet zo snel terugvinden, dus als ie al gesteld is sorry en kan iemand mij dan ff doorverwijzen naar t antwoord...
Ik heb mijn Zyxel volgens deze url: http://www.zyxel.nl/p650/z009.html ingesteld als router. Zodat ik m.b.v. een switch met meerdere pc's hier in huis t I-net op kan.
Helaas werkt I-net niet nadat het modem in router-modus staat. Als ik via telnet de status van de router bekijk zie ik wel dat er een ip-adres is toegewezen en dat er connectie is. Maar mijn pc wil gewoon niet het I-net op. De pc krijgt gewoon netjes IP-toegewezen 192.168.1.33 dus dat is ok naar mijn idee. De lijn werkt wel want ik zit nu gewoon via bridgemodus online.
Zie ik iets over het hoofd? Zijn er nog andere stappen die ik moet volgen nadat het modem is omgezet naar router?
- via Telnet inloggen en dan weer volgens die handleiding je modem als router instellen maar dan in menu 11.1 Brige = Yes instellen (ipv No).
Bij mij deed ie het toen wel en anders niet.
Heb je trouwens wel het MAC-adres van je modem bij Demon aangemeld na het instellen?
Dan maak ik me geen zorgen, want bij @Home haal ik vaak al 250+KB/s.Pc123 schreef op 17 januari 2004 @ 14:25:
[...]
Dat ding zorgde al voor een hoop vertaging op mijn 1,5 mbit Chello verbinding, verbaast me dus niet, hij haalde de 160 KB/sec niet eens meer tenzij ik TCPWindowSize veel te ver omhoog gooide. Uiteindelijk heb ik hem maar weer terug gebracht.
More than meets the eye
system specs
misschien is de ZyXEL Prestige 324 iets voor jou? In de nieuwste ComputerTotaal komt deze samen met de Vigor 2200E als beste uit de bus, maar hij is wel +/- 20 Euro goedkoper dan de Vigor.IceManX schreef op 17 januari 2004 @ 16:41:
[...]
Dan maak ik me geen zorgen, want bij @Home haal ik vaak al 250+KB/s.
Volgens ZyXEL haalt-ie een doorvoersnelheid WAN -> LAN van 28 Mbps met alle firewall functies aan.
Weet iemand trouwens of de firewall van deze ZyXEL Prestige 650R net zo goed is als van de ZyXEL Prestige 324 ?
Heeft iemand hier ook last van?
Silent
Allemaal mooi en aardig, maar ik krijg de "ZyXEL Prestige 650R-31 ethernet modem voor analoge linesharing" gratisFlowDesign schreef op 17 januari 2004 @ 17:03:
[...]
misschien is de ZyXEL Prestige 324 iets voor jou? In de nieuwste ComputerTotaal komt deze samen met de Vigor 2200E als beste uit de bus, maar hij is wel +/- 20 Euro goedkoper dan de Vigor.
Volgens ZyXEL haalt-ie een doorvoersnelheid WAN -> LAN van 28 Mbps met alle firewall functies aan.
Weet iemand trouwens of de firewall van deze ZyXEL Prestige 650R net zo goed is als van de ZyXEL Prestige 324 ?
More than meets the eye
system specs
Anoniem: 78268
Per 1 maart is chello opgezegd..
Nu maar hopen dat dit goed komt en dat ik niet ineens zonder internet zit....
(T was een risico,...
Ik heb op 22 december hetzelfde aangevraagd, ik hoor het nu binnen 2 weken te krijgen. Dat is dus nog in januari.Anoniem: 78268 schreef op 17 januari 2004 @ 17:52:
Ik heb 13 januari DEMON 8mbit aangevraagd..
(T was een risico,...)
Als het bij jou net zo snel gaat als bij mij* heb je dus in februari een werkende Demon lijn.
Mijn @Home verbinding is ook per 1 maart foetsie, dus ik heb het wel iets ruimer dan jij.
* mits er niets foutgaat...
More than meets the eye
system specs
Ik heb vanmiddag gebeld met Demon dat ik er sinds 10uur vanmorgen naast lag (krijg geen IP meer via DHCP). Krijg ik te horen dat het een storing is en dat ze bezig zijn met het op te lossen bij BBned. Ondertussen heb ik nog steeds geen verbinding en er staat ook net over op de status pagina van Demon, iemand een idee wat er nu gaande is?Silent3k schreef op 17 januari 2004 @ 17:16:
Ik lig er nu ook uit, Regio Rotterdam op NRP21...![]()
Heeft iemand hier ook last van?
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Ik ben weer onlineWaslijn schreef op 17 januari 2004 @ 17:56:
[...]
Ik heb vanmiddag gebeld met Demon dat ik er sinds 10uur vanmorgen naast lag (krijg geen IP meer via DHCP). Krijg ik te horen dat het een storing is en dat ze bezig zijn met het op te lossen bij BBned. Ondertussen heb ik nog steeds geen verbinding en er staat ook net over op de status pagina van Demon, iemand een idee wat er nu gaande is?
Greetz
Silent
Anoniem: 90385
Kies voor een pay server. Dan heb je geen gezeik meer met 502 en of trage news server. De news server van demon/supernews is altijd traag in de avond uren en in het weekend.Phydomir schreef op 17 januari 2004 @ 18:33:
Ligt het aan mij of zijn de nieuwsgroepen vandaag niet echt vooruit te branden?
Ik heb op 22 december Demon DSL 2048/1024 aangevraagd, mijn order is pas gisteren bevestigd. Chello ligt er bij mij per 23 januari (volgende week vrijdag dus) uit.IceManX schreef op 17 januari 2004 @ 17:55:
[...]
Ik heb op 22 december hetzelfde aangevraagd, ik hoor het nu binnen 2 weken te krijgen. Dat is dus nog in januari.
Als het bij jou net zo snel gaat als bij mij* heb je dus in februari een werkende Demon lijn.
Mijn @Home verbinding is ook per 1 maart foetsie, dus ik heb het wel iets ruimer dan jij.
* mits er niets foutgaat...
Achja, ik bekijk het positief: de week erop heb ik een proefwerkweek
Dat was t idd! Super bedankt!FlowDesign schreef op 17 januari 2004 @ 16:02:
[...]
wat je ff moet uitproberen is het volgende:
- via Telnet inloggen en dan weer volgens die handleiding je modem als router instellen maar dan in menu 11.1 Brige = Yes instellen (ipv No).
Bij mij deed ie het toen wel en anders niet.
Ik tik nu via Demon ADSL en heb mijn chello modem lekker uit de meterkast gehaald en opgeborgen voor het inleveren.sylvesterrr schreef op 17 januari 2004 @ 21:18:
[...]
Ik heb op 22 december Demon DSL 2048/1024 aangevraagd, mijn order is pas gisteren bevestigd. Chello ligt er bij mij per 23 januari (volgende week vrijdag dus) uit.
Achja, ik bekijk het positief: de week erop heb ik een proefwerkweek
Ik had op 17 dec aangevraagd, 25e was het doorgestuurd en technisch onderzoek, 31 dec was ik geaccepteerd en heb pas sinds woensdag mijn modem.
Was toen op mijn studentenkamer en heb het na gisteren en vanavond geklooit te hebben met het aansluiten van de splitter op mijn isra punt nu eindelijk Demon ADSL. Via BabyXL
Gaat om een 1024/512 en ik merk zeker dat het een stuk sneller gaat met pagina's laden hier op het forum, ook met andere sites. Met chello ging dat de laatste paar weken echt langzaam vergeleken nu met Demon.
Ben benieuwd hoe het zal gaan met downloaden.
Al met al heeft het inclusief wachten op de modem en de 7 dagen afkoelperiode 4 weken geduurt. Eigenlijk 3 want ik vind niet dat je de afkoelperiode moet meerekenen.
Best wel snel als je bedenkt dat kerst en oud&nieuw er tussen zaten.
[ Voor 5% gewijzigd door FongWan op 18-01-2004 01:21 ]
| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |
Inmiddels wat verder geklooid. Ik hoorde nml dat als je DSL lampje brandt, dat je dan al verbinding zou moeten kunnen maken, maar dat doet hij dus niet.Anoniem: 103020 schreef op 17 januari 2004 @ 12:20:
Ik had ook een vraagje over mijn Demon accountje.
Vooropgesteld: Ik ben een n00b op dit gebied.
Gisteren heb ik de spullen van Demon binnen gehad. Alles aangesloten, alleen de verbinding doet het nog niet. Ik moet hier wel bij zeggen: Mijn verbinding is nog niet opgeleverd, dus het kan goed daaraan liggen.
Maar goed, ongeduldig als ik ben vroeg ik me iets anders af. Toen ik op mijn modem keek zagen de ledjes er als volgt uit:
Ledje Pwr: Brand
Ledje Sys: Brand
Ledje 10m: Brand niet
Ledje 100m: Brand
Ledje DSL: Brand
Ledje Act: Brand niet
Juist omdat het ledje DSL brandt vroeg ik me af of de verbinding het niet al zou moeten doen. Iemand die dit weet?
Als ik trouwens alle snoeren aansluit dan wordt de modem volgens mij wel herkend, want er komt wel een LAN verbinding tot stand (zelfde die tot stand komt als ik Chello erin gooi, alleen Chello is werkend en Demon niet)
Als ik info vergeet te vermelden: Zeg het maar
(Nogmaals, ik ben een n00b, dus spaar me)
Ik heb alles nagekeken en nog eens de stappen doorlopen, maar alles is
aangesloten zoals het aangesloten zou moeten zijn.
Hij herkent de LAN-verbinding op mijn PC (anders rood kruis
erdoorheen, niet na aansluiten)
Als ik IP config doe kom ik op een Autoconfiguratie IP-adres van
169.254.x.y
Typ ik vervolgens ipconfig /renew dan krijg ik:
Er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van deze interface:
LAN-verbinding. Kan geen contact met de DHCP-server maken. Aanvraag is
verlopen.
Als ik echter via ipconfig /all kijk, dan zie ik:
DHCP ingeschakeld: ja
Kunnen jullie hier iets meer mee?
Er bestaat wel een kleine kans dat BBNed weer een fout heeft gemaakt en dat je straks in de telefoon moet klimmen, maar daar ga ik maar niet van uit.
Greetz
Silent
[ Voor 3% gewijzigd door ddv op 18-01-2004 11:36 ]
Ik heb hier ook een Sitecom dc-202 en geen enkel probleem, download met 800 kbps...IceManX schreef op 17 januari 2004 @ 12:44:
[...]
Ik heb zelf een DC-200 (ja die oude 1 poorts), dus ik hoop niet dat ik hetzelfde probleem krijg. Anders gooi ik het modem wel in routermode.
Het gekke is dat als ik deze "Internet-Gateway" uitschakel ik nog gewoon I-net heb
UPnP (gok ik)ChefChocolateball schreef op 18 januari 2004 @ 11:56:
Nog maar een vraag over de Zyxel als router...alles werkt nu, maar bij mijn Netwerkverbindingen staat nu een icoon met als naam Internet-verbinding en dit is een "Internet-gateway". Nu ben ik een behoorlijke n00b op dit gebied, maar is dit normaal? Komt dit ding er vanzelf te staan als je Zyxel als router is ingesteld?
Het gekke is dat als ik deze "Internet-Gateway" uitschakel ik nog gewoon I-net heb. Dus mijn vraag: Hoort dat ding daar? Hebben anderen t ook? En als t er niet hoort, hoe komt t daar en hoe kom ik er vanaf?
Even de dnssen van demon los instellen op de clients.OphiOn schreef op 18 januari 2004 @ 11:35:
ik krijg ineens wel erg veel last van 404's. Zou dit aan die zyxel modem kunnen liggen? Omdat ik NAT gebruik heb ik alle pc's statisch in moet stellen. Wat vul ik eigenlijk bij alternate dns in? Bij de 1e dns entry heb ik gewoon ip van zyxel modem opgegeven. Of moet ik nog meer dingen aanpassen in het modem i.p.v geen DHCP gebruiken?
Het is bekent dat je na een tijdje geen inet meer hebt wanneer je het ip adres van de router gebruikt als dns. Raar, maar waar.
Ik ben er nog niet aan toe gekomen om de zyxel van de nieuwe firmware te voorzien... Misschien dat deze firmware het probleem op lost. Ik bedoel de firmware die op www.zyxsel.com staat en niet op NL.
dsnsen:
194.159.73.135
194.159.73.135
Iemand al ervaring met dit probleem en de nieuwste firmware die ook nog niet bij demon staat ?
ah, vandaar. Bedankt voor de informatie!jhead22 schreef op 18 januari 2004 @ 12:05:
[...]
Even de dnssen van demon los instellen op de clients.
Het is bekent dat je na een tijdje geen inet meer hebt wanneer je het ip adres van de router gebruikt als dns. Raar, maar waar.
Ik ben er nog niet aan toe gekomen om de zyxel van de nieuwe firmware te voorzien... Misschien dat deze firmware het probleem op lost. Ik bedoel de firmware die op www.zyxsel.com staat en niet op NL.
dsnsen:
194.159.73.135
194.159.73.136
Iemand al ervaring met dit probleem en de nieuwste firmware die ook nog niet bij demon staat ?
Er zat een briefje bij dat ik nog een paar weken moest wachten tot mijn lijn was vrijgegeven maar heb em toch maar aangesloten en het werkte gelijk, ik heb wel een vrij lange telefoonkabel tussen de splitter en de modem gebruikt zo'n 7 meter want zo kan de modem op de plaats staan waar mijn chello modem stond zou dit niet schadelijk voor de connex zijn? De snelheid is goed (www.speedtest.nl), maar ik soms vrij veel pl in games (veel rode strepen in de q3 lagometer) zou dit door de lijn komen of hebben meer mensen daar last van met demon?
Anoniem: 41252
ja die had ik ook een zwarte maar je hebt ook de dc-202 plat en zilverkleurig.ThinkAboutIt schreef op 18 januari 2004 @ 11:53:
[...]
Ik heb hier ook een Sitecom dc-202 en geen enkel probleem, download met 800 kbps...
De zwarte heb ik terug gebracht om de volgende redenen kon niet invullen dat bbned mijn provider is.Pings waren zeer onstabiel.downloads ook.
De dc-202 zilver kleurig wel ondersteuning voor bbned de zwarte was namelijk wel goed voor mxstream,met de versie 2 dus die zilvere wel met 2 pc's in ut met een ping van 20
Welke heb jij dan?
Hartelijk dank, zal gewoon nog even moeten wachtenTitanicfanatic schreef op 18 januari 2004 @ 10:04:
standaard. je hebt nog geen IP-adres toegewezen gekregen. Dat doen ze in batches en wanneer je er 1 hebt gekregen dan krijg je bericht dat je verbinding opgeleverd is. Geen paniek dus. Sommigen hadden gewoon mazzel dat ze meteen konden internetten, maar je moet er niet op gaan rekenen.
Er bestaat wel een kleine kans dat BBNed weer een fout heeft gemaakt en dat je straks in de telefoon moet klimmen, maar daar ga ik maar niet van uit.
Same here... alleen dan op 9 januari aangevraagdAnoniem: 78268 schreef op 17 januari 2004 @ 17:52:
Ik heb 13 januari DEMON 8mbit aangevraagd..
(T was een risico,...)
Heb Chello inmiddels opgezegd per 1 maart, dus nu maar hopen dat alles goedkomt, en dat ik in februari fijn kan gaan internetten met Demon (2/1)

Anoniem: 56546
Klopt, je moet héééééééééél véééééééééééél geduld hebben.spokje schreef op 18 januari 2004 @ 15:33:
Ik heb het 10 januari aangevraagt, en aanvraag staat nog steeds op ingedientschiet niet echt op. d8 dat ze na 7 dagen aan de slag gingen, dat je iig een status'change' zou hebben. Maar moet geloof ik nog maar wat meer geduld hebben
Een vriiendin van me vroeg ook aan bij Demon, centrale is vol, dus wacht ze nu fijn al 2 maanden. Inmiddels zit ze ook al 1,5 maand internetloos!!!!
Demon heeft het erg druk, teveel aanvragen, kunnen ze niet meer aan!
Maar als je het eenmaal hebt, dan zie je wat 'echte' internet is! En niet dat wat je van Sjello kreeg!
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 56546 op 18-01-2004 15:38 . Reden: typo ]
neeGenghis Khan schreef op 18 januari 2004 @ 14:41:
Is SuperNews down?
Ik denk niet dat ze in het weekend orders verwerken.spokje schreef op 18 januari 2004 @ 15:33:
Ik heb het 10 januari aangevraagt, en aanvraag staat nog steeds op ingedientschiet niet echt op. d8 dat ze na 7 dagen aan de slag gingen, dat je iig een status'change' zou hebben. Maar moet geloof ik nog maar wat meer geduld hebben
Heheh, ja ik had al zoiets verwacht. Jammer dat chello per 31 januari stoptAnoniem: 56546 schreef op 18 januari 2004 @ 15:38:
[...]
Klopt, je moet héééééééééél véééééééééééél geduld hebben.
Een vriiendin van me vroeg ook aan bij Demon, centrale is vol, dus wacht ze nu fijn al 2 maanden. Inmiddels zit ze ook al 1,5 maand internetloos!!!!
Maar als je het eenmaal hebt, dan zie je wat 'echte' internet is! En niet dat wat je van Sjello kreeg!
Btw, kan je met adsl gewoon gebruik maken van de preselectie instelling van bijvoorbeeld tele2 of 1601?
[ Voor 12% gewijzigd door spokje op 18-01-2004 16:10 ]
Eigenlijk moet je ook, indien mogelijk, je oude abo pas opzeggen als je zeker weet dat het snel komt. Zelf ben ik ook een dag te vroeg geweest (opzegging op 9 januari verstuurd, bericht dat mijn order is geaccepteerd kwam op 10 januari). Mijn @Home abo loopt nu af op 1 maart, voor die tijd (naar verwachting nu binnen 2 weken) hoort mijn Demon verbinding opgeleverd te zijn.Anoniem: 56546 schreef op 18 januari 2004 @ 15:38:
[...]
Klopt, je moet héééééééééél véééééééééééél geduld hebben.
Enne, nog zo'n periode zonder internet (bij @Home van 19 december tot 10 januari geen verbinding) overleef ik niet meer
[ Voor 8% gewijzigd door Robtimus op 18-01-2004 16:20 ]
More than meets the eye
system specs
jaspokje schreef op 18 januari 2004 @ 16:05:
[...]
offtopic:
Btw, kan je met adsl gewoon gebruik maken van de preselectie instelling van bijvoorbeeld tele2 of 1601?
Zijn er meer mensen die al zolang moeten wachten of mensen die het wachten opgegeven hebben?
Nee, supernews is niet down.
Ja, de newsserver van demon(news.demon.nl) is down
news.demon.nl is een soort van bridge ofzo, want als ik naar news.supernews.com connect moet ik eerst inloggen,
die is dus gewoon up.
Vindt de news server die demon mij levert maar brak.
Zit al sinds december bij demon, en die news server is echt te vaak down
EDIT :
Als ik via mijn demon dsl verbinding news.demon.nl ping loopt het in de soep.
Doe ik dat via een remote box die geen demon verbinding heeft dan kan ik wel gewoon pingen.
Ik ga news.demon.nl ff in me host file zetten en kijken wat dat doet,
weet bijna zeker dat het een dns fout is
Gebruik nu inplaats van news.demon.nl het ip 216.168.3.44
En grabit draait weer.
Van god los zal helaas niet op tijd binnen zijn, wordt dus morgen avond zien

[ Voor 39% gewijzigd door Weezer-DC op 18-01-2004 22:01 ]
news.demon.nl is niet down. Ze komen gewoon poortjes (lees connecties) te kort bij Supernews. Nieuwe poortjes inkopen doen ze niet omdat ze een andere oplossing zoeken. Probleem wordt volgens Demon namelijk veroorzaakt door een aantal mensen die zich niet houden aan de fair use policy en meer dan 300 GB per maand downloaden. Er is pas een lijstje gepubliceerd van alle heavy users (meer dan 20 GB per maand) in demon.nl.support.Weezer-DC schreef op 18 januari 2004 @ 21:51:
[...]
Nee, supernews is niet down.
news.demon.nl is een soort van bridge ofzo, want als ik naar news.supernews.com connect moet ik eerst inloggen,
die is dus gewoon up.
Vindt de news server die demon mij levert maar brak.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Anoniem: 56546
Mijn vriendin wacht sinds 6 november op demon. De centrale is vol. Opzeggen kan NIET (bron: helpdesk). Dus ze is de pineut.FAD schreef op 18 januari 2004 @ 16:51:
zozo ik wacht ondertussen sinds 31 oktober.. Ik geef ze nog een week en dan wil ik echt van die aanmelding af. Dan ga ik wel kijken naar een kpn of kabel lijntje want ik kan toch echt niet eeuwig blijven wachten. Demon zelf kan ook niet precies zeggen wanneer de centrale uitgebreid is.
Zijn er meer mensen die al zolang moeten wachten of mensen die het wachten opgegeven hebben?
Ik las dat als je centrale vol is, dan kan je ook NIET via de andere providers adsl krijgen. Dat zei iemand tenminste in het vorige deel van deze discussie.
Anoniem: 90385
Mijn moto is, kies voor een pay server!!! Scheelt een hoop ergernis en ellende. Omdat men nu in Nederland woont, is er een bekende gezegde. Voor een dubbie op de eerst rang en liefst als het nog kan gratis. Maw dat gaat niet werken!!!Marzman schreef op 18 januari 2004 @ 21:53:
[...]
news.demon.nl is niet down. Ze komen gewoon poortjes (lees connecties) te kort bij Supernews. Nieuwe poortjes inkopen doen ze niet omdat ze een andere oplossing zoeken. Probleem wordt volgens Demon namelijk veroorzaakt door een aantal mensen die zich niet houden aan de fair use policy en meer dan 300 GB per maand downloaden. Er is pas een lijstje gepubliceerd van alle heavy users (meer dan 20 GB per maand) in demon.nl.support.
Demon moet gewoon harde limieten instellen. Ik vind het ook te gek voor woorden als iemand elke mnd tussen de 300-200gig zit te downloaden van supernews.
Ze zijn inderdaad bezig met een andere oplossing, maar er worden nog zeker poortjes bij gekocht.Marzman schreef op 18 januari 2004 @ 21:53:
[...]
Ze komen gewoon poortjes (lees connecties) te kort bij Supernews. Nieuwe poortjes inkopen doen ze niet omdat ze een andere oplossing zoeken. Probleem wordt volgens Demon namelijk veroorzaakt door een aantal mensen die zich niet houden aan de fair use policy en meer dan 300 GB per maand downloaden. Er is pas een lijstje gepubliceerd van alle heavy users (meer dan 20 GB per maand) in demon.nl.support.
Hij loopt hier nu gewoon goed.Anoniem: 90385 schreef op 18 januari 2004 @ 22:27:
[...]
Mijn moto is, kies voor een pay server!!! Scheelt een hoop ergernis en ellende. Omdat men nu in Nederland woont, is er een bekende gezegde. Voor een dubbie op de eerst rang en liefst als het nog kan gratis. Maw dat gaat niet werken!!!
Demon moet gewoon harde limieten instellen. Ik vind het ook te gek voor woorden als iemand elke mnd tussen de 300-200gig zit te downloaden van supernews.
Was echt een dns probleem.
Ik download te weinig voor een payserver
Heb wel een payserver voor alleen tekst (news.nb.nu)
Nee, is niet down. In het begin van de avond waren er wat 502 problemen. Grabit geeft dat soort meldingen niet duidelijk aan.Weezer-DC schreef op 18 januari 2004 @ 21:51:
[...]
news.demon.nl is een alias voor corp.supernews.com. news.supernews.com is voor losse accounts.news.demon.nl is een soort van bridge ofzo, want als ik naar news.supernews.com connect moet ik eerst inloggen,
die is dus gewoon up.
1
2
| ;; ANSWER SECTION: news.demon.nl. 41695 IN CNAME corp.supernews.com. |
Supernews is prima. Alleen de retentie van a.b.nl/x/boneless is aan de korte kant. Volgens Andrew van supernews is dit met opzet gedaan aangezien deze groepen als stortbak worden gebruikt. Hierdoor is het volume de afgelopen 6 maanden verdubbeld. Waardoor zou dat nou toch komenVindt de news server die demon mij levert maar brak.

[ Voor 3% gewijzigd door OllieMongollie op 18-01-2004 23:46 ]
Uit de AV van demon: "2.2 Indien een verbinding na 35 kalenderdagen niet is opgeleverd door de Telecomoperator, hebben Wij het recht om de aanvraag voor de betreffende verbinding te annuleren."Anoniem: 56546 schreef op 18 januari 2004 @ 22:17:
Mijn vriendin wacht sinds 6 november op demon. De centrale is vol. Opzeggen kan NIET (bron: helpdesk). Dus ze is de pineut.
Ik las dat als je centrale vol is, dan kan je ook NIET via de andere providers adsl krijgen. Dat zei iemand tenminste in het vorige deel van deze discussie.
Demon kan dus annuleren, maar zo te zien jij als klant niet.
En als het een capaciteits-probleem is hebben alle BBNed-providers hetzelfde probleem. Dat is correct.
I don't like facts. They have a liberal bias.
Klopt wat je zegt.Anoniem: 90385 schreef op 18 januari 2004 @ 22:27:
[...]
Mijn moto is, kies voor een pay server!!! Scheelt een hoop ergernis en ellende. Omdat men nu in Nederland woont, is er een bekende gezegde. Voor een dubbie op de eerst rang en liefst als het nog kan gratis. Maw dat gaat niet werken!!!
Ik hoop ook binnen 3 weken van Demon 8Mbit te kunnen gaan genieten.
En daarbij neem ik een usenetserver payserver bij.
Dan ben je van al het gedoe af en kan je zelfs met volle snelheid downloaden wat je wilt.
Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”
Ik hoop nu eigenlijk verlost te zijn van lage download en upload
Op maandag 19 januari a.s. zal onze DSL partner bbned werkzaamheden
uitvoeren waarbij uw DSL aansluiting zal worden verplaatst naar
nieuwe, krachtigere apparatuur in het bbned netwerk.
De werkzaamheden vinden plaats in de ochtend tussen 08.00 en 12.00
uur. Gedurende de werkzaamheden zal uw verbinding niet beschikbaar
zijn voor een periode van 1 tot 3 uur. Daarna zal uw verbinding weer
opkomen met behoud van uw IP-adres.
Wij verzoeken u vriendelijk om voor en tijdens de onderhoudsperiode uw
modem aan te laten staan, dit maakt het voor bbned eenvoudiger om te
controleren of de verplaatsing goed is verlopen. Het gaat hierbij
alleen om het modem, u hoeft uw computer niet aan te laten.
Deze maatregel is noodzakelijke voor de continuiteit van de
dienstverlening in de toekomst.
Anoniem: 14124
Het lampje van PEO(Of iets der.)/ACT knippert continue, en ik moet de Zyxel aan en uit zetten om het weer te laten werken. Een waardeloze situatie natuurlijk.
welke NRP's worden er vandaag geupgrade , toch niet alleen 17 hoop ikEmBee schreef op 19 januari 2004 @ 08:25:
Info voor mensen die op NRP 17 (Leiden) zijn aangelsoten en niet hun demon mail ophalen.
Ik hoop nu eigenlijk verlost te zijn van lage download en upload
Op maandag 19 januari a.s. zal onze DSL partner bbned werkzaamheden
uitvoeren waarbij uw DSL aansluiting zal worden verplaatst naar
nieuwe, krachtigere apparatuur in het bbned netwerk.
De werkzaamheden vinden plaats in de ochtend tussen 08.00 en 12.00
uur. Gedurende de werkzaamheden zal uw verbinding niet beschikbaar
zijn voor een periode van 1 tot 3 uur. Daarna zal uw verbinding weer
opkomen met behoud van uw IP-adres.
Wij verzoeken u vriendelijk om voor en tijdens de onderhoudsperiode uw
modem aan te laten staan, dit maakt het voor bbned eenvoudiger om te
controleren of de verplaatsing goed is verlopen. Het gaat hierbij
alleen om het modem, u hoeft uw computer niet aan te laten.
Deze maatregel is noodzakelijke voor de continuiteit van de
dienstverlening in de toekomst.
iemand enig idee ?
[ Voor 3% gewijzigd door taz3d_nl op 19-01-2004 12:19 ]
1
2
| bbned-demon-10k-01-vrf-02.router.nl.demon.net (82.161.84.1) 16.978 ms 16.083 ms 16.279 ms |
Dus het modem zal er zo ook wel aankomen (binnen 3 weken) hoop ik, heb iig al wel een brief gehad van KPN dat alles om gaat.04-01-2004 Ingediend.
12-01-2004 Verzonden.
12-01-2004 Bevestigd.
12-01-2004 Geaccepteerd.
Ik zit alleen wel met een oud huis. Beneden komt een Telefoonlijn uit de vloer en gaat een Telefoondoos in vanwaar hij naar de telefoon gaat en er ook weer een telefoonkabel naar boven gaat waar hij weer een telefoondoos in gaat.
Kan ik nu een telefoonspiltter voor de Telefoondoos beneden zetten zodat hij meteen na de splitter naar boven gaat en dan boven de ADSL splitter voor de Telefoondoos zetten?
[ Voor 3% gewijzigd door SiNisTrAD op 19-01-2004 12:46 ]
Slaat dat nou weer op? Heeft iemand dit wel is eerder gehad?
Anoniem: 103222
Jasylvesterrr schreef op 19 januari 2004 @ 18:02:
Krijg je een brief van KPN als je bent 'Geaccepteerd'?
Anoniem: 103222
Nee dan splits je hem af voor de ADSL splitter en dan heb je grote kans dat je ruis op de lijn krijgt. Lijn--> ADSL splitter --> Lijn naar ADSL modem + Telefoon (die kan je weer splitsen dus boven / beneden)[b][message=19773407,noline]SiNisTrAD schreef op 19 januari 2004 @
[...]
Kan ik nu een telefoonspiltter voor de Telefoondoos beneden zetten zodat hij meteen na de splitter naar boven gaat en dan boven de ADSL splitter voor de Telefoondoos zetten?
Blijft het DSL-lampje wel (groen) branden wanneer je internet niet meer werkt?Anoniem: 14124 schreef op 19 januari 2004 @ 11:20:
Ik moet zeggen dat ik momenteel niet zo blij ben met die Zyxel. Hij hangt om de haverklap. Ik heb er een Linksys WAN router aanhangen, en zodra de dhcp lease van de Zyxel verloopt krijgt hij 0.0.0.0 toegewezen.
Het lampje van PEO(Of iets der.)/ACT knippert continue, en ik moet de Zyxel aan en uit zetten om het weer te laten werken. Een waardeloze situatie natuurlijk.
Anders ligt het waarschijnlijk aan je router en niet aan het modem.
(ik had ook problemen met dit modem i.c.m. een router)
Anoniem: 21455
Ik heb precies hetzelfdespokje schreef op 19 januari 2004 @ 17:35:
Damn! Ik was vandaag vet blij omdat me aanvraag stond op status "verzonden". Kijk ik na een paar uur weer; staat ie weer op "ingediend"!
Slaat dat nou weer op? Heeft iemand dit wel is eerder gehad?
Wij hebben hier thuis naar alle waarschijnlijkheid een dubbele hoofdlijn. Als ik nml beneden de stekker eruit trek doet hij het boven nog en visa versa. (Verbinding ligt ook niet in de meterkast) In de bekabeling klimmen is niet echt een goed plan en als tweede oplossing noemt het boekje dat je de andere aansluiting moet 'aftapen'
Als ik de stekkers er gewoon boven uitmik (verbinding wordt beneden gelegd) zou ik dan geen storing meer op de lijn moeten hebben? Mensen die hier ervaring mee hebben?
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 103020 op 19-01-2004 19:50 ]
Ik heb de nieuwe, de zilvere dus.Anoniem: 41252 schreef op 18 januari 2004 @ 13:24:
[...]
ja die had ik ook een zwarte maar je hebt ook de dc-202 plat en zilverkleurig.
De zwarte heb ik terug gebracht om de volgende redenen kon niet invullen dat bbned mijn provider is.Pings waren zeer onstabiel.downloads ook.
De dc-202 zilver kleurig wel ondersteuning voor bbned de zwarte was namelijk wel goed voor mxstream,met de versie 2 dus die zilvere wel met 2 pc's in ut met een ping van 20
Welke heb jij dan?
Dus misschien vanaf woensdag al Demon!
(nee morgen niet, dan komt de postbode voor niets langs

More than meets the eye
system specs
1
2
| ZyNOS F/W Version: V3.40(IO.2) | 12/23/2003 DSL FW Version: Alcatel, Version 4.9.10 |
de nieuwste firmwares zijn hier te downloaden:
R-31 (Analoog)
R-33 (ISDN)
de instellingen blijven bestaanDauthi schreef op 19 januari 2004 @ 21:17:
als je firmware update, moet je dan opnieuw instellen of blijven de instellingen bestaan ?
zoals het hoort
Mooi zo geen zin om mijn precious router lan instellingen opnieuw intestellen te veel gedoe btw werkt de nieuwe firmware mbt de slome download snelheden van 2mbit abbo's etc...FlowDesign schreef op 19 januari 2004 @ 21:35:
[...]
de instellingen blijven bestaan
zoals het hoort
Anoniem: 13709
Ben je al een Heavy user als je meer dan 20GB download??Marzman schreef op 18 januari 2004 @ 21:53:
[...]
news.demon.nl is niet down. Ze komen gewoon poortjes (lees connecties) te kort bij Supernews. Nieuwe poortjes inkopen doen ze niet omdat ze een andere oplossing zoeken. Probleem wordt volgens Demon namelijk veroorzaakt door een aantal mensen die zich niet houden aan de fair use policy en meer dan 300 GB per maand downloaden. Er is pas een lijstje gepubliceerd van alle heavy users (meer dan 20 GB per maand) in demon.nl.support.
Is dat niet wat weinig??
Mag anders wel weer eens gaan minder met downloaden
Anoniem: 86619
Moet ik dan nog wachten tot de verhoging. M.a.w. ik heb eerst nog lagere snelheden?
Nee, je krijgt natuurlijk gewoon wat je bestelt, behalve dat het natuurlijk een stuk lager kan uitvallen vanwege kabellengte/kwaliteit.Anoniem: 86619 schreef op 19 januari 2004 @ 22:07:
Als ik me nu aanmeld voor een Demon 8mbit/1mbit abbonnement.
Moet ik dan nog wachten tot de verhoging. M.a.w. ik heb eerst nog lagere snelheden?
Anoniem: 12693
Weet iemand wat ik bedoel en waar het te downen is?
Anoniem: 95420
Vandaag na 3 Maanden Demon mijn eerste SPAM mailtje ( schaam je Demon !!! )
Bij Chello had ik nooit Spam
Router werkt OK , Mail OK, Newservers OK, Verbinding Up & down OK, Kortom alles OK aan dit bedrijf en product.
Anoniem: 95420
Ik zit rond de 80 a 90 Gb per maand, alleen denk ik wel ff na als ik download, het is natuurlijk niet leuk als ik met 800KB/sec ff alle Linux Iso's ga downloaden tussen 6 en 9 uur sávonds, mien uit Assen met een Demon verbinding kan dan niet meer naar www.handwerken.nl surfen als meer mensen mijn slecht gedrag gaan vertonen.Anoniem: 13709 schreef op 19 januari 2004 @ 22:02:
[...]
Ben je al een Heavy user als je meer dan 20GB download??
Is dat niet wat weinig??
Mag anders wel weer eens gaan minder met downloaden
Nee, dat staat ook in alle handleidingen.SiNisTrAD schreef op 19 januari 2004 @ 12:45:
Bij mij is de aanvraag toch wel snel gegaan:
[...]
Dus het modem zal er zo ook wel aankomen (binnen 3 weken) hoop ik, heb iig al wel een brief gehad van KPN dat alles om gaat.
Ik zit alleen wel met een oud huis. Beneden komt een Telefoonlijn uit de vloer en gaat een Telefoondoos in vanwaar hij naar de telefoon gaat en er ook weer een telefoonkabel naar boven gaat waar hij weer een telefoondoos in gaat.
Bij analoog, direct splitten óf net na het 1e telefooncontact.
Niet dubbel gaan splitsen.
op de desbtreffende wijkcentrale waar ik op aangesloten wordt, nou zou dit probleem eind deze week zijn opgelost?? (staat in de mail)
Vraag: Komt demon dit soort zaken meestal na? wat is jullie ervaring hiermee?
Anoniem: 4600
Ik denk dat demon in dit geval toch echt afhankelijk is van bbned en hoe snel zij het oplossen.
Die 20Gb waar over sprake was betrof de nieuwsgroepen, en niet de totale demon verbindingAnoniem: 95420 schreef op 20 januari 2004 @ 09:37:
[...]
Ik zit rond de 80 a 90 Gb per maand, alleen denk ik wel ff na als ik download, het is natuurlijk niet leuk als ik met 800KB/sec ff alle Linux Iso's ga downloaden tussen 6 en 9 uur sávonds, mien uit Assen met een Demon verbinding kan dan niet meer naar www.handwerken.nl surfen als meer mensen mijn slecht gedrag gaan vertonen.
Of ze het nakomen? Geen idee. Ook al willen ze, als bbned die centrale niet gefixed heeft kunnen ze gewoon niet. En niet alleen Demon, ook cistron en alle andere bbned leveranciers hebben dat dan dus.Rubke schreef op 20 januari 2004 @ 10:40:
Heb net een mail ontvangen dat er een cappaciteitsprobleem zou zijn
op de desbtreffende wijkcentrale waar ik op aangesloten wordt, nou zou dit probleem eind deze week zijn opgelost?? (staat in de mail)
Vraag: Komt demon dit soort zaken meestal na? wat is jullie ervaring hiermee?
of zie ik iets over het hoofd?
Zyxel modems hebben ook geen ingebouwde hardware firewall alleen een router en een NAT wall en das nou niet echt een vuurmuurFlowDesign schreef op 20 januari 2004 @ 14:33:
vinden jullie ook niet dat de firewall mogelijkheden van de ZyXEL modems erg beperkt zijn?
More than meets the eye
system specs
Ach, gewoon DMZ aan knallen en een softwarematige firewall op die PC installeren. Geen gezeik meerFlowDesign schreef op 20 januari 2004 @ 14:33:
vinden jullie ook niet dat de firewall mogelijkheden van de ZyXEL modems erg beperkt zijn?
Hier is m'n status inmiddels weer normaal. Hij's zelfs 1 stap verderAnoniem: 21455 schreef op 19 januari 2004 @ 18:27:
[...]
Ik heb precies hetzelfde. Wat is er aan de hand hier?
Hmmm, waarom zou Demon zich hiervoor moeten schamen? Zodra je je emailadres aan iemand geeft loop je 't risico vroeg of laat spam te ontvangen.Anoniem: 95420 schreef op 20 januari 2004 @ 09:33:
Attentie !!!
Vandaag na 3 Maanden Demon mijn eerste SPAM mailtje ( schaam je Demon !!! )
Bij Chello had ik nooit Spam
Sowieso krijg je op news@systeemnaam.demon.nl bergen spam door simpelweg te internetten. Veel spammers doen nl. een DNS lookup en komen zo aan je systeemnaam.demon.nl
Nou heb ik nog nooit iets met newsserver's gedaan dus ik weet niet of ik het wel goed doe.
http://www.demon.nl/support/nieuwsgroepen/newsoe.html
Heb ik gevolgd en alles staat nu goed ingesteld.
Toch geeft OE6 aan dat: er geen lijst met nieuwsgroepen beschikbaar is.
Wat doe ik fout?
[ Voor 3% gewijzigd door procyon op 20-01-2004 18:05 ]
Anoniem: 13709
Geen idee wat je fout doet maar ik zou zelf iets anders dan Outlook proberen.Procyon for life schreef op 20 januari 2004 @ 18:04:
Ik heb problemen met de newsserver, denk ik.
Nou heb ik nog nooit iets met newsserver's gedaan dus ik weet niet of ik het wel goed doe.
http://www.demon.nl/support/nieuwsgroepen/newsoe.html
Heb ik gevolgd en alles staat nu goed ingesteld.
Toch geeft OE6 aan dat: er geen lijst met nieuwsgroepen beschikbaar is.
Wat doe ik fout?
Probeer Grabit maar eens....heel simpel...een aanrader als je nieuw bent in het newsservers gebeuren.
Kijk hier voor een goede handleiding.
hmmz, dan gaat ik denk ik toch maar een goede router/switch met firewall kopenDauthi schreef op 20 januari 2004 @ 15:04:
[...]
Zyxel modems hebben ook geen ingebouwde hardware firewall alleen een router en een NAT wall en das nou niet echt een vuurmuur
en m'n modem weer in Bridge modus zetten
Die ZyXEL Prestige 324 lijkt mij wel wat, is er iemand die ervaring heeft met deze router?
Dit topic is gesloten.