[Ervaringen] Demon DSL Express #9

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.466 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMX2000 schreef op 22 januari 2004 @ 20:59:
[...]

Hier lijkt mijn modem te crashen bij gebruik van Amule (linux e-mule client). Ik gebruik hem in bridge modus, en mijn linux machine is dan firewall/router. Het kan aan een nieuwere versie van amule liggen, en dat er nu veel meer connecties opengehouden worden wat de zyxel modem niet zo leuk vindt. (FYI amule deelt veel code met emule)
Ondanks dat het ook voor jou lullig is ben ik wel blij dat ik dus niet de enige ben. Wat heb jij al aan settings gebruikt? Dus conn/sec max connections etc. en als snelheden ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 20:09

Robtimus

me Robtimus no like you

Silent3k schreef op 22 januari 2004 @ 20:49:
[...]

Het ligt iets anders dan Mxstream, je verbinding is namelijk altijd actief (online), je moet gewoon eerst even alles goed aansluiten direct op je pc, dan naar een willekeurige webpagina gaan, je wordt dan naar de MAC registratie pagina gebracht, waar je moet registreren met je login en wachtwoord. Neem dat het MAC adres over wat in het berichtje staat. En vul dat in op je router. Verder op je router alles op auto (DHCP) laten staan. En het werkt allemaal perfect!

Goodluck!
Silent
Bedoel je ipv router niet modem? Want niet elke router ondersteunt het wijzigen van MAC adressen (mijn Sitecom DC200 bv).

Ik had trouwens eerder gedacht dat het andersom ging, dat Demon het MAC adres van mijn router/NIC/modem zou opslaan.

(nee ik zit dus nog niet op Demon)

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 08:26

cjdijk

Hans favoriete radiostation

IceManX schreef op 22 januari 2004 @ 22:58:
[...]
Bedoel je ipv router niet modem? Want niet elke router ondersteunt het wijzigen van MAC adressen (mijn Sitecom DC200 bv).

Ik had trouwens eerder gedacht dat het andersom ging, dat Demon het MAC adres van mijn router/NIC/modem zou opslaan.

(nee ik zit dus nog niet op Demon)
Bij Demon is het NIET nodig het mac adres van je router te veranderen.
Sterker nog het is beter die helemaal niet te wijzigen.
Demon kan meerdere mac adressen opslaan voor 1 account,
alleen kan er maar eentje tegelijk een ip krijgen natuurlijk.
Als je een router gebruikt (of een modem in router modus),
gaat het om het mac adres van je router (of modem).
Als je geen router gebruikt dan gaat het om het mac adres van je nic in je pc.
Als je dus op een gegeven moment beide mac's geregistreerd hebt bij Demon,
kan je dus gewoon switchen tussen router en bridge modus,
zonder dat je op de mac registratie pagina hoeft te komen.
Zelf heb ik trouwens geen enkele nic mac adres geregistreerd,
alleen het mac adres van mijn router zonder ingebouwd modem.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Ik heb op 02 janauari een 8Mbit lijn aangevraagd.
Aangezien ik nog m'n Vigor 2600 had gelijk alles aangesloten.

Vanaf 21 januari zag ik dat ADSL en LINE lampje brande. Maar kon niet online komen.
Gister maar weer geprobeerd maar nog steeds niets , ten minste als ik een willekeurige pagina wou openen, toen maar www.demon.nl ingetikt en ....tataaaa ik kon mn MAC adres laten registreren :)

Gelijk gedaan en ben nu dus weer online _/-\o_

Dit terwijl Demon een mail had gestuurt waar in stond dat het minimaal 6 weken zou nemen.
Ik zelf denk dat het komt omdat ik eerst Cistron op m'n lijn had en dus niet eerst van KPN af moest.

Maak niet uit, ik kan lekker weer surfen

Maar ik heb toch wel een vraag. Downloaden gaat als een speer, alleen tijdens het surfen heb ik af en toe dat alles still blijft. Er is op dat moment geen dataverkeer.

Ik weet niet of meer mensen dit hebben of dat het gewoon aan m'n modem ligt. (zal kijken of er een nieuwe firmware voor is)

[ Voor 19% gewijzigd door seninha op 23-01-2004 08:56 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

seninha schreef op 23 januari 2004 @ 08:54:
Ik heb op 02 janauari een 8Mbit lijn aangevraagd.
Aangezien ik nog m'n Vigor 2600 had gelijk alles aangesloten.

Vanaf 21 januari zag ik dat ADSL en LINE lampje brande. Maar kon niet online komen.
Gister maar weer geprobeerd maar nog steeds niets , ten minste als ik een willekeurige pagina wou openen, toen maar www.demon.nl ingetikt en ....tataaaa ik kon mn MAC adres laten registreren :)

Gelijk gedaan en ben nu dus weer online _/-\o_

Dit terwijl Demon een mail had gestuurt waar in stond dat het minimaal 6 weken zou nemen.
Ik zelf denk dat het komt omdat ik eerst Cistron op m'n lijn had en dus niet eerst van KPN af moest.

Maak niet uit, ik kan lekker weer surfen

Maar ik heb toch wel een vraag. Downloaden gaat als een speer, alleen tijdens het surfen heb ik af en toe dat alles still blijft. Er is op dat moment geen dataverkeer.

Ik weet niet of meer mensen dit hebben of dat het gewoon aan m'n modem ligt. (zal kijken of er een nieuwe firmware voor is)
IS het bij elke site zo ? probeer anders eens te pingen naar www.www.nl.demon.net , en kijk hoeveel time-outs je hebt.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

cjdijk schreef op 23 januari 2004 @ 06:59:
[...]

Bij Demon is het NIET nodig het mac adres van je router te veranderen.
Sterker nog het is beter die helemaal niet te wijzigen.
Demon kan meerdere mac adressen opslaan voor 1 account,
alleen kan er maar eentje tegelijk een ip krijgen natuurlijk.
Als je een router gebruikt (of een modem in router modus),
gaat het om het mac adres van je router (of modem).
Als je geen router gebruikt dan gaat het om het mac adres van je nic in je pc.
Als je dus op een gegeven moment beide mac's geregistreerd hebt bij Demon,
kan je dus gewoon switchen tussen router en bridge modus,
zonder dat je op de mac registratie pagina hoeft te komen.
Zelf heb ik trouwens geen enkele nic mac adres geregistreerd,
alleen het mac adres van mijn router zonder ingebouwd modem.
Ah mooi, dat is precies wat ik al van plan was.

Dit weekend maar es kijken of het lukt :)

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-08 00:03

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

seninha schreef op 23 januari 2004 @ 08:54:

Dit probleem heb ik dus ook :( en kom er inmiddels niet echt meer uit. Ik heb een 8192/1024 abo. Helemaal bizar is het feit dat het DSL ledje uit is... het modem resetten en/of pc rebooten resulteerd dan vaak in een weer werkende lijn!? Maar het feit of er wel of geen DSL signaal is zal toch niet gerelateerd zijn aan software of pc?

Mocht ik er uberhaupt nog achter komen wat het probleem hier is dan ga ik het hier melden. Hou mij op de hoogte als jij meer weet ;)

Wizz

[ Voor 12% gewijzigd door WizzieJP op 23-01-2004 11:07 ]

I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik zit te wachten op mijn levering van demon 1024/512. Nu blijkt dat er al een week lang een adsl sync op mijn lijn zit en ik wacht nog op de levering van de ethernet modem.
Nu heb ik een speedtouch usb 330 van mxstream aangesloten en de stappen uitgevoerd die staan beschreven op www.wintervorst.com. dus oude driver deinstalleren en upgrade installeren en de daarbij behorende phonebook.ini geselecteerd. Dit verloopt allemaal goed en er is een nieuwe netwerk verbinding aangemaakt. Echter, er worden wel bytes verzonden (dhcp verzoek) maar geen enkel byte wordt ontvangen. terwijl de lampjes continue groen branden. ook geeft hij 1024 up en 256 8)7 down aan. Heeft iemand een idee ?

oja, windows xp proffesional (edit)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2004 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat had ik precies tzelfde. betekend gewoon dat je nog geen IP adres toegewezen hebt.
Geduld nog dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wederom antwoord terug van Zyxel:
L.S.,

Mijn excuus ik heb er helemaal overheen gelezen, uw modem staat inderdaad in modem mode(dus niets te maken met NAT).

1. Anderszijds probeer eens de volgende telnet commando in menu 24.8 WAN ADSL MAXTONELIMIT 10

2. Controleer regelmatig de CPU van de modem(bij punt 10.) http://www.zyxel.nl/support/idebug.html

3. Om de verbinding te debuggen kijk op:
http://www.zyxel.nl/p650/dsldebug.html

Hopende u hiermede voldoende te hebben geïnformeerd.

Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben, dan lezen we die graag. Vergeet niet het serienummer van het betrokken apparaat, firmwareversie (als het een router betreft) en eventueel de gebruikte versie van Windows of MacOS te vermelden.

Met vriendelijke groeten,

RH
Nou dat moeten we dan maar doen. Maar als dat ook niet een resultaat oplevert dan wil toch dat Demon eens gaat kijken naar een ander modem. Dit is gewoon vatsig. Ik heb niet een dergelijke bandbreedte om een online krantje te lezen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2004 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
FF mierenneuken hoor :P
In de praktijk blijkt het niet nodig de 3 weken af te wachten,
direct als het modem is ontvangen, zal internet meestal werken bij
aansluiten. De lijntest duurt in het ene geval 1 dag, terwijl het bij een ander 3 weken kan duren.
Het hoeft niet eens 1 dag te zijn zelfs :)
* Thunder heeft hier verzonden, bevestigd en acceptatie allemaal op 23 Januari staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
  • Laatst online: 12-09 20:39
Ik heb even een vraagje, ik heb nu alles aangesloten het werkt allemaal perfect!, maar er is 1ding dat ik even wil weten,

Als ik nou bv een e-mail pak zoals: mclercx@systeemnaam.demon.nl

kan ik daar dan mee op msn? o_O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Niet online
Mclercx schreef op 23 januari 2004 @ 16:18:kan ik daar dan mee op msn? o_O
Ja, dan moet je even een passport registreren op msn.com, werkt in principe hetzelfde als een hotmail adres registreren maar dan zonder email zeg maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
Hmm, nog 1 vraagje,, nu heb ik het dus als volgt geinstalleerd,,

splitter naar de modem/router(router modus gedaan via die tutorial), nou router naar switch en switch naar alle pc's,
Nu wil ik dus met 1 pc een ftp maken, maar die moet ook beschikbaar zijn voor de buitenwereld, kan iemand me vertellen welke stappen ik moet nemen in het router-menu om het goed te fixxen?

ik wist niet of ik het hier kon plaatsen hebhet toch maar gedaan want ieder1 hier heeft ongeveer een zyxel router ik dus ook.

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:29
Mclercx schreef op 23 januari 2004 @ 16:53:
Hmm, nog 1 vraagje,, nu heb ik het dus als volgt geinstalleerd,,

splitter naar de modem/router(router modus gedaan via die tutorial), nou router naar switch en switch naar alle pc's,
Nu wil ik dus met 1 pc een ftp maken, maar die moet ook beschikbaar zijn voor de buitenwereld, kan iemand me vertellen welke stappen ik moet nemen in het router-menu om het goed te fixxen?

ik wist niet of ik het hier kon plaatsen hebhet toch maar gedaan want ieder1 hier heeft ongeveer een zyxel router ik dus ook.

bvd
via de webconfigurator naar NAT -> SUA... edit details
daar moet je ff een regel aanmaken die ervoor zorgt dat binnenkomende FTP-requests op jouw FTP-port (normaal gesproken 21) naar het IP gaan van de PC waarop jij je FTP-server draait.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
FlowDesign schreef op 23 januari 2004 @ 17:22:
[...]

via de webconfigurator naar NAT -> SUA... edit details
daar moet je ff een regel aanmaken die ervoor zorgt dat binnenkomende FTP-requests op jouw FTP-port (normaal gesproken 21) naar het IP gaan van de PC waarop jij je FTP-server draait.
Oke, dat heb ik dus even gedaan.. NAT->SUA ONLY> edit details, dan moet ik bij zo'n regel start port en end port invullen kunnen die alle 2 hetzelfde zijn?:S

en het ip addres moet het ip addres zijn die ik van de router krijg natuurlijk?
dat heb ik iig allemaal gedaan en nu werkt het nog nie:S

*EDIT:*

Om het even iets duidelijker te maken heb ik 2 screenshots genomen..

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/mickeey/Router1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/mickeey/Router2.JPG

Als ik bv ftp op port 81 wil hebben moet er dus bij start port 81 staan en end port ook 81?
en ip 192.168.1.33 in mijn geval?.

dan dat internet security gedoe.. hoe zit dat? moeten die allemaal aangevinkt zijn?

[ Voor 28% gewijzigd door Ashy op 23-01-2004 19:17 . Reden: Screenshots ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:47
He, ik had ff een vraagje over IPv6.

Deelt BBned deze native uit? En kan ik daar wat mee. Of moet ik via SixXS een tunnel opstarten?

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Mclercx schreef op 23 januari 2004 @ 18:22:
[...]

Oke, dat heb ik dus even gedaan.. NAT->SUA ONLY> edit details, dan moet ik bij zo'n regel start port en end port invullen kunnen die alle 2 hetzelfde zijn?:S

en het ip addres moet het ip addres zijn die ik van de router krijg natuurlijk?
dat heb ik iig allemaal gedaan en nu werkt het nog nie:S

*EDIT:*

Om het even iets duidelijker te maken heb ik 2 screenshots genomen..

[afbeelding]
[afbeelding]

Als ik bv ftp op port 81 wil hebben moet er dus bij start port 81 staan en end port ook 81?
en ip 192.168.1.33 in mijn geval?.

dan dat internet security gedoe.. hoe zit dat? moeten die allemaal aangevinkt zijn?
Als je servers gaat draaien moet dat security gedoe juist uit staan, anders blokt dat modem nog van alles :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondor
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:36
Centauriprime schreef op 23 januari 2004 @ 21:07:
He, ik had ff een vraagje over IPv6.

Deelt BBned deze native uit? En kan ik daar wat mee. Of moet ik via SixXS een tunnel opstarten?
Ik heb het aan Demon gevraagd en op 16-06-2003 heb ik deze antwoord gekregen:
Geachte heer Gondor,

> Doen jullie al iets met IPv6? En zo ja wat dan?

Op dit moment zijn wij wel aan het testen met IPv6, maar vooralsnog is er niks
beschikbaar voor klanten. Wanneer dit wel zo is, is nog niet bekend. Maar zal zeker aan
klanten bekend gemaakt worden tegen die tijd.

--

Bas van Koert
Support Engineer
Demon Internet
0800-336666868
Nog steeds niks gehoord. Maar ik weet niet of het via bbned of en andere wordt.

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nogal wat problemen met Demon.
Vorige week mijn modem binnen gekomen dus meteen aangesloten. DSL lampje sprong vrolijk aan maar hij deed het toch niet. Na veel dagen en veel geklooi en veel gebel kwam ik erachter dat dit kwam door een lijn die boven lag. Onze lijn werd achter het stopcontact ook naar boven doorgevoerd, waardoor ze onafhankelijk van elkaar over konden gaan.

Vandaag iemand van Demon aan de lijn gehad en die zei da tals dat verholpen was dat het dan gefixt zou zijn. Hij zei dat mijn lijn op 'pending' stond maar dat de lijn het wel zou moeten doen (we hoorden ook ruis op de lijn)
Ok, vanavond de bovenlijn eraf gehaald waardoor nu alles vanuit het IS/RA punt loopt, maar nog steeds niets. Kreeg wel een mailtje van Demon vandaag waarin ook stond dat mijn status op 'pending' stond, maar in tegenstelling tot mijn telefoongesprek werd er nu gezegd dat de verbinding het daardoor nog niet doet.
Volgens mijn gegevens in uw aanvraag nog pending, met andere woorden de lijn is nog niet opgeleverd. Soms werkt de verbinding al eerder, in dat geval heeft u mazzel. Het kan zijn dat Bbned nog het een en ander moet doen.
Kan iemand me daardoor helpen met de volgende vraagjes:
1) Als de status 'pending' aangeeft, betekend dit automatisch dat de lijn nog niet gebruiksklaar is, zelfs als het DSL lampje op m'n modem brandt?
2) Via ipconfig krijg ik een 169 ... IP nummer, wat zegt dit? (ipconfig /release werkt niet, dan behoud hij dat IP nummer)
3) Mijn computer verzend wel gegevens maar ontvangt helemaal niets, zegt dit nog wat?

Ik ben best een n00b, vandaar deze vragen.
Alvast bedankt!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2004 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:40
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 20:49:
Ik vind het vreemd dat het over het probleem met het Zyxel modem niet zoveel terugvind bij de Demon abonnees. Je zou toch verwachten dat er een aanzienlijk percentage eMule gebruikers tussen zit.
[...]
Zeker wel :) Ik gebruik dezelfde config als joe. Dus Zyxel als Bridge en een Linksys BEFW11S4. Kan emule weken 24/7 laten draaien met 300 connecties. Als je in de stats van emule kijkt zie dat 't gemm. aantal verbindingen ook echt rond de 200 ligt. Dus kortom: Die config moet gewoon werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majornono
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-03-2023
Ik heb een vraag. Ik ben overgestapt van Chello naar Demon. Nadat eindelijk alles is aangesloten en ik de lijn test met mijn laptop en bijgeleverde rode netwerkkabel werkt alles als een zonnetje. Uurtje zitten surfen en merkte het verschil nauwelijks, terwijl ik voor het 512/256 abonnement heb gekozen.

Nu wil ik mijn linux router die nog op de chello verbinding zit aan mijn adsl koppelen. Hiervoor de netwerkkabel uit het kabelmodem gehaald en in het adsl modem (Zyxel) gestopt.

Het vreemde is dat het LAN lampje niet begint te branden. Het lijkt dus wel of de kabel kapot is. Als ik probeer een IP adres te krijgen werkt dit ook niet, time out. Maar als ik vervolgens de netwerkkabel weer in het kabelmodem stop werkt alles weer. IP-adres gekregen.

Iemand?
Het 1ste wat er bij me op komt is dat de meegeleverde kabel een cross-wired kabel is, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.

Problem Exists Between Chair And Keyboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titanicfanatic
  • Laatst online: 11-09 20:52
Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 01:02:
Kan iemand me daardoor helpen met de volgende vraagjes:
1) Als de status 'pending' aangeeft, betekend dit automatisch dat de lijn nog niet gebruiksklaar is, zelfs als het DSL lampje op m'n modem brandt?
2) Via ipconfig krijg ik een 169 ... IP nummer, wat zegt dit? (ipconfig /release werkt niet, dan behoud hij dat IP nummer)
3) Mijn computer verzend wel gegevens maar ontvangt helemaal niets, zegt dit nog wat?

Ik ben best een n00b, vandaar deze vragen.
Alvast bedankt!
1) Volgens mij kan het allebei betekenen: als BBNed je een IP en router toe heeft gewezen (wat ze in batches doen) dan geven ze dit door aan Demon die de status dan omzet naar "opgeleverd". Sommigen kunnen al internetten voordat ze opgeleverd zijn, sommigen pas daarna en sommigen zelfs dan nog niet als BBNed ergens een foutje heeft gemaakt. Hoe dan ook Demon gaat je pas helpen op het moment dat je status op opgeleverd staat.

2) Dit betekent dat BBNed je nog geen IP en router heeft toegewezen of weer eens een blunder heeft begaan (zoals bij mij en vele anderen een tijd terug). Er zit maar 1 ding op: w88 tot je status op opgeleverd staat.

3) Had ik ook, volgens mij gaat je computer gewoon periodiek op zoek naar een DHCP-server (oftewel jouw toegewezen router), maar vindt deze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hartelijk dank, weer wat dingen geleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titanicfanatic
  • Laatst online: 11-09 20:52
majornono schreef op 24 januari 2004 @ 10:02:
Ik heb een vraag. Ik ben overgestapt van Chello naar Demon. Nadat eindelijk alles is aangesloten en ik de lijn test met mijn laptop en bijgeleverde rode netwerkkabel werkt alles als een zonnetje. Uurtje zitten surfen en merkte het verschil nauwelijks, terwijl ik voor het 512/256 abonnement heb gekozen.

Nu wil ik mijn linux router die nog op de chello verbinding zit aan mijn adsl koppelen. Hiervoor de netwerkkabel uit het kabelmodem gehaald en in het adsl modem (Zyxel) gestopt.

Het vreemde is dat het LAN lampje niet begint te branden. Het lijkt dus wel of de kabel kapot is. Als ik probeer een IP adres te krijgen werkt dit ook niet, time out. Maar als ik vervolgens de netwerkkabel weer in het kabelmodem stop werkt alles weer. IP-adres gekregen.

Iemand?
Het 1ste wat er bij me op komt is dat de meegeleverde kabel een cross-wired kabel is, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.
Gewoon of cross maakt zelfs niet uit, hij zou het bij allebei moeten doen. Wat misschien wel eens kan helpen is de netwerkkaart op half duplex te zetten: een tijd terug had ook iemand problemen om verbinding te krijgen met de Zyxel en dat was de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
hmm,, ik heb net even een uurtje niet kunnen internetten, ofja.. ik kon wel op msn enzo, maar surfen ging niet, weet iemand waar dit aanligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Mclercx schreef op 24 januari 2004 @ 13:56:
hmm,, ik heb net even een uurtje niet kunnen internetten, ofja.. ik kon wel op msn enzo, maar surfen ging niet, weet iemand waar dit aanligt?
Lijkt me dat de dns dan niet goed werkte.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
Tutti-frutti schreef op 24 januari 2004 @ 14:08:
[...]

Lijkt me dat de dns dan niet goed werkte.
wat doe ik er tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Niets.

Ik zie trouwens dat er op de self service pagina staat dat de upgrade functie niet beschikbaar is, zoals altijd... maar ik kan wel upgraden. Ik draai nu nog steeds 2048/512, en wacht op mijn 8mbit/1mbit upgrade... ik zou ook upgrade kunnen proberen >:) , maar ik denke zelf niet dat het zou gaan lukken :P.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
hmm,, het probleem doet zich al heel de middag voort.. heel de tijd wel gewoon msn.kazaa ftp weet ik het allemaal.. maar vaak ishet surfen niet mogelijk.. is wel vaag?:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Mclercx schreef op 24 januari 2004 @ 15:12:
hmm,, het probleem doet zich al heel de middag voort.. heel de tijd wel gewoon msn.kazaa ftp weet ik het allemaal.. maar vaak ishet surfen niet mogelijk.. is wel vaag?:S
Probeer je dns even handmatig in te stellen. Ik gebruik deze demon dns server:
194.159.73.137 (autodiscovered door mn router).

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maat van me heeft adsl alleen hij krijgt het niet werkend. Wanneer hij de software moet installeren van CD kan deze de ehternet modem niet detecteren. Echter wanneer hij handmatig een ip instelt bij zijn NIC kan hij moeiteloos het modem pingen. Alle lampjes branden en de verbinding tussen modem en pc werkt dus ook, wat is er hier aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 15:00

ErA

Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 18:10:
Maat van me heeft adsl alleen hij krijgt het niet werkend. Wanneer hij de software moet installeren van CD kan deze de ehternet modem niet detecteren. Echter wanneer hij handmatig een ip instelt bij zijn NIC kan hij moeiteloos het modem pingen. Alle lampjes branden en de verbinding tussen modem en pc werkt dus ook, wat is er hier aan de hand?
Software installeren van CD i.c.m een ethernet modem :?

Ik denk niet dat iemand weet waar dat over gaat

Heeft ie verder het MAC adres pagina al gevonden/Gezien?

[ Voor 6% gewijzigd door ErA op 24-01-2004 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 15:00

ErA

Nog ff een tip voor mensen die er wat aan hebben. Ik had laatst een probleem dat ik niet kon bellen met mijn telefoonaansluiting boven. Omdat ik dus de lijn beneden bij de wand aansltuing had gesplitst (niet vóór de aftakking) en vroeg toen of ik gewoon boven een adsl splitter kon neerleggen. Hier was nogal onenigheid over. Sommmige zeiden van wel andere van niet.

Maar het werkt dus wel:

Plaatje ter illustratie van werkende situatie:
Afbeeldingslocatie: http://www.rutgersmit.demon.nl/ADSLAansluiting.GIF

[ Voor 7% gewijzigd door ErA op 24-01-2004 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:47
Ik heb het aan Demon gevraagd en op 16-06-2003 heb ik deze antwoord gekregen:

quote:
Geachte heer Gondor,

> Doen jullie al iets met IPv6? En zo ja wat dan?

Op dit moment zijn wij wel aan het testen met IPv6, maar vooralsnog is er niks
beschikbaar voor klanten. Wanneer dit wel zo is, is nog niet bekend. Maar zal zeker aan
klanten bekend gemaakt worden tegen die tijd.

--

Bas van Koert
Support Engineer
Demon Internet
0800-336666868

Nog steeds niks gehoord. Maar ik weet niet of het via bbned of en andere wordt.
Dat is nou jammer, had er wel zin in om met IPv6 te gaan werken.

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddv
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-06-2022

ddv

Steam: ddv_ | psn: ddv84_

Ik behaal met xnews ongeveer 36kB/sec is dit normaal of zou het meer moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
OphiOn schreef op 24 januari 2004 @ 20:20:
Ik behaal met xnews ongeveer 36kB/sec is dit normaal of zou het meer moeten zijn?
Af en toe inderdaad een dipje van 36 kB/s ongeveer maar gemiddeld moet je veel meer halen hoor. Maak je wel verbinding met drie connecties tegelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddv

ddv

Genghis Khan schreef op 24 januari 2004 @ 20:26:
[...]

Af en toe inderdaad een dipje van 36 kB/s ongeveer maar gemiddeld moet je veel meer halen hoor. Maak je wel verbinding met drie connecties tegelijk?
Ik geloof het niet. Kan dat wel eens met xnews? Zo ja, hoe stel ik dat in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:43
Snap er niets meer van sinds vorige week vrijdag kom ik niet meer online (krijg geen ip meer). Alle lampjes van de copperjet 811 (adsl etc) branden zoals het hoort, het heeft altijd (ongeveer een jaar) goed gewerkt. Heb al vanalles geprobeerd (modem resetten, router ertussenuit etc), maar niets hielp. Uiteindelijk voordat ik op vakantie ging heb ik demon gebeld, die zouden het gaan uitzoeken. Kom nu na een week terug van vakantie, krijg ik nog steeds geen ip :(.
Iemand nog ideeen?

edit: ook mijn pogingen om het modem te berijken via de configuratie tool/telnet/webinterface lukken niet. Op internet wat gezocht, maar ik kom maar niet op het modem. De modem hangt direct aan de pc en de ip-instellingen op de pc zijn in orde(volgens websites en handleiding modem), ook dit heeft gewerkt op de zelfde pc. Morgen maar weer eens bellen, ik ben het spoor bijster...

[ Voor 32% gewijzigd door waslijn op 24-01-2004 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
OphiOn schreef op 24 januari 2004 @ 20:32:
[...]

Ik geloof het niet. Kan dat wel eens met xnews? Zo ja, hoe stel ik dat in?
Kan helaas niet met X-news. Als je meerdere connecties wilt gebruiken, zul je X-news drie keer moeten openen. Als je dus van je maximale snelheid wilt genieten moet je drie verschillende queues opzetten in X-news en deze drie keer openen of een newsreader downloaden die dit wel normaal kan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Laatst online: 12-09 09:41
Mclercx schreef op 24 januari 2004 @ 15:12:
Dit had ik ook aan het eind van de middag, ik heb mijn modem-router gereset en daarnaa draaide het weer perfect.

(vaag detail: ik kon alleen op de frontpage van tweakers.net komen, niet op het forum of op andere sites)

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Zo, dit bericht wordt getikt vanaf een nieuwe 512/256-verbinding via een SMC7404WBRB :) Nu alleen het wireless-deel nog aan de gang krijgen :P

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het dat er een en ander gaat veranderen bij Demon betreffende het gebruik van de newsgroups ?? Ik zag hiet wat over ergens. Zoja betekent dit dat er eventueel opgezegd kan worden ivm veranderingen van het product/voorwaarden ? Ik heb Demon namelijk aangevraagd, en 2 weken later alsnog een huis gevonden wat ik hoogstwaarschijnlijk koop, en ik zou dan dus Demon een vol jaar voor nop moeten betalen op m'n oude (huidige) adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 23:52:
Klopt het dat er een en ander gaat veranderen bij Demon betreffende het gebruik van de newsgroups ?? Ik zag hiet wat over ergens. Zoja betekent dit dat er eventueel opgezegd kan worden ivm veranderingen van het product/voorwaarden ? Ik heb Demon namelijk aangevraagd, en 2 weken later alsnog een huis gevonden wat ik hoogstwaarschijnlijk koop, en ik zou dan dus Demon een vol jaar voor nop moeten betalen op m'n oude (huidige) adres.
Er zijn inderdaad een paar flinke relletjes geweest in de Demon supportgroepen. Maar ik denk niet dat er voorlopig iets veranderd gaat worden m.b.t. Supernews en de voorwaarden van het gebruik daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boots
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-08 14:37
Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 23:52:
Lijkt me niet:

http://www.demon.nl/support/nieuwsgroepen/voorwaarden.html
Toegang tot deze news servers staat los van toegang tot het Internet en is geen onderdeel van de dienst van Demon zoals gedefinieerd in clausule 1.4 van Demons Algemene Voorwaarden Zakelijk en clausule 1.3 van Demons Algemene Voorwaarden Particulier.

[ Voor 26% gewijzigd door boots op 25-01-2004 02:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

connos schreef op 24 januari 2004 @ 01:35:
[...]

Zeker wel :) Ik gebruik dezelfde config als joe. Dus Zyxel als Bridge en een Linksys BEFW11S4. Kan emule weken 24/7 laten draaien met 300 connecties. Als je in de stats van emule kijkt zie dat 't gemm. aantal verbindingen ook echt rond de 200 ligt. Dus kortom: Die config moet gewoon werken!
Kun jij mij wat meer informatie verschaffen over bijv. de firmware versies die jouw Linksys WAN en jouw Zyxel router gebruiken? .. dit is heel vreemd nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:14
Hoe zit het trouwens met een handtekening zetten voor automatisch afschrijving? Of is dit niet nodig? Ik krijg al bijna me modem opgestuurd, maar heb nog steeds niet hoeven tekenen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jammer :) Ging er al vanuit dat ik gewoon moest betalen, maar zou mooi zijn als ik er onderuit zou kunnen komen, anders pech gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
spokje schreef op 25 januari 2004 @ 13:51:
Hoe zit het trouwens met een handtekening zetten voor automatisch afschrijving? Of is dit niet nodig? Ik krijg al bijna me modem opgestuurd, maar heb nog steeds niet hoeven tekenen :?
Normaal gesproken wel, máár ik werk bij een telemarketing bureau. Wanneer mensen aan ons het rekeningnummer doorgeven hoeven zij niet te tekenen voor een AI. Dit werkt bij veel kranten zo.

Mocht het niet kloppen dan kan je binnen 30 dagen het geld laten restitueren via de bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Oh zo, dus het hoeft niet persee. Toch zou ik graag willen weten of dit bij demon wel of niet het geval is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neographikal schreef op 25 januari 2004 @ 14:00:
[...]

Normaal gesproken wel, máár ik werk bij een telemarketing bureau. Wanneer mensen aan ons het rekeningnummer doorgeven hoeven zij niet te tekenen voor een AI. Dit werkt bij veel kranten zo.

Mocht het niet kloppen dan kan je binnen 30 dagen het geld laten restitueren via de bank.
Ik kan me nog herinneren dat er expliciet werd aangegeven in de aanmeld procedure, dat je automatisch akkoord gaat met AI. Je bent er bewust van dat Demon alleen AI accepteert. Hiervoor heb je akkoord moeten gaan bij de aanvraag.

Dus volgens mij is een handtekening dan niet meer nodig. Storneren kan altijd nog, maar dan krijg je weer ellende van, tenzij het terecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of je via een systeem die achter een router zit, die vervolgens weer op de zyxel zit, kunt inloggen op de setup functionaliteiten van de zyxel? Of moet dit puur via de meegeleverde serial cable gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Systeem direct op de router aansluiten en daarna proberen zou moeten werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:31

backupdevice

Boeh!

Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 14:28:
Weet iemand of je via een systeem die achter een router zit, die vervolgens weer op de zyxel zit, kunt inloggen op de setup functionaliteiten van de zyxel? Of moet dit puur via de meegeleverde serial cable gebeuren?
ffkus de gebruiksaanwijzing lezen, je moet je systeem een bepaald ip adres geven en dan kom je er gewoon in

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Ik heb net mijn verbinding aangesloten, en ik wil nu de snelheid testen. Ik dus proberen dat bestand van 16M te downloaden vanaf ftp://ftp.demon.nl/pub/test/fullfile16M.
Krijg ik de volgende error:
530- Sorry, u heeft geen reverse DNS. Wij kunnen u geen toegang verlenen.
530-
530- Sorry, but since you lack reverse DNS, we are not letting you in.
530 System not available.
Dit met zowel een anonieme login als wanneer ik mijn systeem naam gebruik.

Ondertussen heb ik vanaf de Technische Universiteit Eindhoven geprobeerd, en ik haal 270-280 down en 60 up. De down valt me wel wat tegen aangezien ik een 8/1 abo heb en hemelsbreed nog geen 3 km van de centrale afzit. Ik heb het ook zonder telefoonlijn geprobeerd, maar het was niet beter.

Ach ja, de upload is wel top (ik ben de 15 van @Home gewend), en van de service verwacht ik ook aardig wat.

Alleen die news server :S Al een paar keer een "too many connections" error gehad. Ik ben voor een limiet op de news server!

[ Voor 7% gewijzigd door Robtimus op 25-01-2004 15:31 ]

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:29
Blue_White_Army schreef op 25 januari 2004 @ 14:45:
[...]

ffkus de gebruiksaanwijzing lezen, je moet je systeem een bepaald ip adres geven en dan kom je er gewoon in
De WAN-poort v/d router geeft alle pakketjes je WAN-IP-adres mee, toch?
Dan zou een oplossing zijn om op het modem je eigen WAN-IP-adres toe te laten om in te mogen loggen.

Ik heb al een keer het modem 192.168.1.1 en de router 192.168.1.2 als IP-adressen gegeven en ik kon dan nog steeds niet op het modem inloggen.

Wat ik tot nu toe altijd doe is gewoon ff de router er tussen uit halen, dat is geen moeite. ;)

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
IceManX schreef op 25 januari 2004 @ 15:29:
Ik heb net mijn verbinding aangesloten, en ik wil nu de snelheid testen. Ik dus proberen dat bestand van 16M te downloaden vanaf ftp://ftp.demon.nl/pub/test/fullfile16M.
Krijg ik de volgende error:
[...]
Dit met zowel een anonieme login als wanneer ik mijn systeem naam gebruik.

Ondertussen heb ik vanaf de Technische Universiteit Eindhoven geprobeerd, en ik haal 270-280 down en 60 up. De down valt me wel wat tegen aangezien ik een 8/1 abo heb en hemelsbreed nog geen 3 km van de centrale afzit. Ik heb het ook zonder telefoonlijn geprobeerd, maar het was niet beter.

Ach ja, de upload is wel top (ik ben de 15 van @Home gewend), en van de service verwacht ik ook aardig wat.

Alleen die news server :S Al een paar keer een "too many connections" error gehad. Ik ben voor een limiet op de news server!
Ligt ook aan de kwaliteit van je telefoonlijn, storing enz enz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

neographikal schreef op 25 januari 2004 @ 15:51:
[...]

Ligt ook aan de kwaliteit van je telefoonlijn, storing enz enz :)
Ja dat snap ik ook wel. Daarom klaag ik er niet veel over.
Mijn up is trouwens volgens speedtest opeens 70-85, da's nog mooier :)

Ik denk trouwens dat het oa komt omdat ik in een flat woon...

[ Voor 11% gewijzigd door Robtimus op 25-01-2004 17:16 ]

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte
  • Laatst online: 06-07 23:08

terabyte

kan denken als een computer

Ik word doodziek van die constante 502's bij de nieuwsserver. Ik download geen bins, ik wil alleen maar een paar tekstgroepen lezen (waar Usenet oorspronkelijk voor bedoeld is)!

Ik hoop dat Demon zo spoedig mogelijk hun FUP ook daadwerkelijk gaan hanteren, vooral nu ik weet dat er lieden zijn die gewoon constant met de nieuwsserver verbonden zijn en dag en nacht leechen. (Zie lijstje Jim Segrave op Usenet.. als je tenminste verbinding kunt maken). Zulke gasten kosten Demon meer geld dan dat ze opleveren en ze veroorzaken alleen maar overlast voor andere klanten. Weg ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

terabyte schreef op 25 januari 2004 @ 17:42:
Ik word doodziek van die constante 502's bij de nieuwsserver. Ik download geen bins, ik wil alleen maar een paar tekstgroepen lezen (waar Usenet oorspronkelijk voor bedoeld is)!

Ik hoop dat Demon zo spoedig mogelijk hun FUP ook daadwerkelijk gaan hanteren, vooral nu ik weet dat er lieden zijn die gewoon constant met de nieuwsserver verbonden zijn en dag en nacht leechen. (Zie lijstje Jim Segrave op Usenet.. als je tenminste verbinding kunt maken). Zulke gasten kosten Demon meer geld dan dat ze opleveren en ze veroorzaken alleen maar overlast voor andere klanten. Weg ermee!
Hier ben ik het 100% mee eens!!

* Robtimus gebruikt Usenet ook alleen voor text

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online

ach er zit een verschil tussen dag en nacht leechen en af en toe wat leechen :) Ik ga straks best eens wat leechen maar ik ga geen 3 threads constant bezet houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom ik dat vroeg over het inloggen op een modem met een router ertussen, is dat ik de Zyxel wil controleren op het moment dat eMule aanstaat.

eMule zorgt er telkens voor dat het modem over de zeik gaat. Je kunt alleen niet met een router ertussen inloggen via een telnet sessie op het modem (in de handleiding staat het niet ondanks dat het werd gezegd).

Ik moet dus de laptop op het modem aansluiten, en inloggen op 192.168.1.1

Wat er dan gebeurt is dat ik inderdaad wordt ingelogged, maar geen internet toegang meer heb, ik heb immers niet het demon ip address. Het is dus of internet toegang, of toegang tot het modem. Ik kan zo dus niet controleren wat er gebeurt met de status van het modem zodra eMule aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Probeer eens fb1.euro.net als news server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probeer je eens wat te uploaden naar de server zijn er teveel connecties van demon.nl en met downloaden ook, en dit is niet de eerste keer. ik hoop dat dit ooit word verbeterd want met die zogenaamde upgrades die ik nu nog niet heb en deze nieuwsserver en verbinding die soms wegvalt word het er niet beter op ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 09:18
Ik wil binnenkort ook van KPN naar BBned en dan met name Demon, want we hebben voor een aantal applicaties een hogere bandbreedte nodig dan KPN kan bieden. Dat zou dan dus het Demon 8012/1024 abbo worden. Ik heb ook al een groot aantal posts hier doorgelezen, maar ik vraag me nog steeds af of Demon ook een betrouwbare dienst is, aangezien bij sommige mensen 'opeens' de verbinding weg valt tijdens het surfen? Er moet namelijk wel 1 server op blijven draaien die altijd online moet zijn, en (onverwachte) downtime is dus ook een beetje uit den boze.

Zouden jullie in dit geval Demon aanraden? Of eerder een zakelijke ADSL abbo van Demon oid? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk ligt de issue niet bij het Zyxel mode, wat 1024 connecties aankan maar bij de Linksys BEFW11S4. Zodra de verbinding wegvalt via de router, en ik de laptop op de Zyxel knoop heb ik wel een verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:49

Wallie

Herr

Terranca schreef op 25 januari 2004 @ 20:24:
Ik wil binnenkort ook van KPN naar BBned en dan met name Demon, want we hebben voor een aantal applicaties een hogere bandbreedte nodig dan KPN kan bieden. Dat zou dan dus het Demon 8012/1024 abbo worden. Ik heb ook al een groot aantal posts hier doorgelezen, maar ik vraag me nog steeds af of Demon ook een betrouwbare dienst is, aangezien bij sommige mensen 'opeens' de verbinding weg valt tijdens het surfen? Er moet namelijk wel 1 server op blijven draaien die altijd online moet zijn, en (onverwachte) downtime is dus ook een beetje uit den boze.

Zouden jullie in dit geval Demon aanraden? Of eerder een zakelijke ADSL abbo van Demon oid? :)
Als je echt zakelijk wil en geen downtime kan permiteren zou ik zeker voor een zakelijk abbo gaan, of nog beter, een eigen server gewoon bij een provider geplaatst. Ondanks dat demon hier (2048/1024) gewoon altijd online is gaan ze bijv as maandag tussen 9 en 14u de lijn omzetten van BBnet.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranca
Wallie schreef op 25 januari 2004 @ 20:29:
[...]

Als je echt zakelijk wil en geen downtime kan permiteren zou ik zeker voor een zakelijk abbo gaan, of nog beter, een eigen server gewoon bij een provider geplaatst. Ondanks dat demon hier (2048/1024) gewoon altijd online is gaan ze bijv as maandag tussen 9 en 14u de lijn omzetten van BBnet.
Downtime als die kunnen we nog wel hebben, aangezien dat aangekondigd is, kunnen wij het ook aan onze klanten aankondigen, bovendien ben ik van plan een apparaatje te kopen wat bij wegvallen van de verbinding tijdelijk een inbelverbinding maakt. Maar dit mag natuurlijk alleen tijdelijk. Co-located staat wel op de planning, maar dat is nog niet echt aantrekkelijk, aangezien er grote bestanden vanaf de server naar locale pc's gehaald moet worden en dit gaat via een 100Mbit netwerk sneller dan via een geco-locate server ( en dan hebben we het nog niet over de bandbreedte kosten).

Verder is er op de site van Demon weinig te zien van het verschil tussen Demon Express en Demon Bussiness Express (de zakelijke ADSL), behalve dat je voor 2048/1024 hetzelfde betaalt als voor 8024/1024 particuliere Express, het enige dat je daarvoor krijgt lijkt een 4-poorts router te zijn, en die heb ik al :?

Zakelijke DSL wordt veelste duur en is daarbij vaak ook langzamer.

Zolang de verbinding geen lange onverwachte downtimes heeft is het niet zo'n punt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte

terabyte

dolby schreef op 25 januari 2004 @ 19:03:
[...]

Probeer eens fb1.euro.net als news server
heeft niet alle groepen die ik lees:
411 No such group alt.games.microprose.transport-tyc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over downtimes gesproken, de uptimes van zakelijker providers zijn meestal niet beter. Ze krijgen steeds vaker te maken met ddos'en die alle parken beinvloeden, en wie kan zich nog de weggevallen stroomtoevoer vorig jaar herinneren in amsterdam op de internet exchange.

De snelheden zijn wel altijd ok, omdat je nu eenmaal op een backbone komt te zitten, maar een fair user policy kennen ze niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddv

ddv

Verder is er op de site van Demon weinig te zien van het verschil tussen Demon Express en Demon Bussiness Express (de zakelijke ADSL), behalve dat je voor 2048/1024 hetzelfde betaalt als voor 8024/1024 particuliere Express, het enige dat je daarvoor krijgt lijkt een 4-poorts router te zijn, en die heb ik al :?

Zakelijke DSL wordt veelste duur en is daarbij vaak ook langzamer.
De zakelijke abonnementen hebben een lagere overhead.

[ Voor 12% gewijzigd door ddv op 26-01-2004 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
Sinds een paar minuten zit ik op de nieuwe '10k' apparatuur. Downtime was maar een half uurtje of minder, terwijl 1 tot 3 uur was voorspeld, dus dat is best netjes... :)

Pings zijn ietsje beter....1ms lager, en constanter. Voor de rest zijn up en down een fractie hoger, maar het scheelt niet veel ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Tweeke op 26-01-2004 13:24 ]

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranca
OphiOn schreef op 26 januari 2004 @ 09:43:
[...]

De zakelijke abonnementen hebben een lagere overhead.
De echt zakelijke (Demon DSL Bussiness) inderdaad wel, maar dat is me veelste duur, 120E per maand voor 512/512 :? De ADSL Bussiness Express daarentegen is redelijk geprijsd, maar daar is de overboeking ook 1:25, net als bij de particuliere dienst. Zie t voordeel van die Bussiness Express dus nog steeds niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Terranca schreef op 26 januari 2004 @ 12:24:
[...]

De echt zakelijke (Demon DSL Bussiness) inderdaad wel, maar dat is me veelste duur, 120E per maand voor 512/512 :? De ADSL Bussiness Express daarentegen is redelijk geprijsd, maar daar is de overboeking ook 1:25, net als bij de particuliere dienst. Zie t voordeel van die Bussiness Express dus nog steeds niet :P
"Wat zijn de verschillen tussen Demon DSL Business en DSL Business Express?

Demon DSL Business is de volledige zakelijke DSL dienst van Demon. Hierbij zijn standaard extra features inbegrepen zoals meerdere vaste IP adressen, een backup inbelaccount en domeinnamen en webspace. Daarbij is de overboeking van Demon DSL Business vele malen lager dan die van DSL Business Express. Voor grotere bedrijven of een zwaarder gebruik van DSL raden we dan ook een Demon DSL Business account aan."

TOV van bijv consumenten dsl express krijg je ook een maandelijkse btw factuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:r Jongen, wat vreselijk zielig voor je nou toch. Dus jij vindt dat als je al lezer meer recht hebt op een newsserver dan iemand die binaries downloadt, alleen omdat iemand anders meer bandbreedte verbruikt ? Lekker simpel gedacht...

Ik lees niets op nieuwsservers, dus hier nog een makkelijke van mijn kant. Damn, R%^%^%# !! Ik hoop dat ze alleen nog maar binaries aanbieden op de Demon nieuwsserver, want al die lezers nemen toch alleen maar onnodig connecties in beslag.

Wat een onzin zeg.. ALs het echt een probleem vormt moet Demon dit gewoon oplossen, niet alleen voor jou, maar ook voor mensen die andere dingen doen, die jij toevallig minder belangrijk vindt. En zo een probleem is het toch niet, ff die config op autoretry oid zetten in plaats van te gaan huilen om een datalimiet. Wees blij dat die er niet is en dat Demon niet net zo vreselijk kinderachtig als Chello is.

Sommige mensen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 13:33:
[...]

:r Jongen, wat vreselijk zielig voor je nou toch. Dus jij vindt dat als je al lezer meer recht hebt op een newsserver dan iemand die binaries downloadt, alleen omdat iemand anders meer bandbreedte verbruikt ? Lekker simpel gedacht...

Ik lees niets op nieuwsservers, dus hier nog een makkelijke van mijn kant. Damn, R%^%^%# !! Ik hoop dat ze alleen nog maar binaries aanbieden op de Demon nieuwsserver, want al die lezers nemen toch alleen maar onnodig connecties in beslag.

Wat een onzin zeg.. ALs het echt een probleem vormt moet Demon dit gewoon oplossen, niet alleen voor jou, maar ook voor mensen die andere dingen doen, die jij toevallig minder belangrijk vindt. En zo een probleem is het toch niet, ff die config op autoretry oid zetten in plaats van te gaan huilen om een datalimiet. Wees blij dat die er niet is en dat Demon niet net zo vreselijk kinderachtig als Chello is.

Sommige mensen...
Grappige vergelijking _/-\o_
Zelf gebruik ik de nieuwsgroepen met mate.
Heb ook wel andere dingen te doen.
Maar gebruik ze alleen voor binaries, niet voor tekst.
Vind het eigenlijk wel meevallen.
Gisteravond bijvoorbeeld had ik er wel wat last van.
Maar toen ik hem op 1 tread i.p.v. 3 had staan,
bleef het gewoon goed werken, geen 502's meer.
Alleen wat trager natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag contact gehad met Demon, het schijnt dat mijn pakketten naar een verkeerd adres worden gestuurd en daarom doet mijn verbinding het niet.
Iemand hier ervaring mee en kan iemand me ook vertellen binnen hoeveel tijd dit ongeveer verholpen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pozo
  • Laatst online: 27-08 13:20
Yow mensen
Ik heb eindelijk m'n lijn :)

1 ding alleen... hij werkt niet :(
Ik heb vandaag het mailtje gekregen van 'uw verbinding is opgeleverd, en het modem opgestuurd' (wat ook raar is, ik zou verwachten eerder het modem te krijgen).
Met genoegen melden wij u dat de door u bestelde Demon DSL verbinding is
opgeleverd door onze DSL partner BaByXL. Het modem is u vandaag
toegestuurd.
Als ik met mijn eigen Trust DSL router een diagnostische test doe, krijg ik dit terug:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Checking ADSL Connection     
  Testing ADSL Synchronization                     : PASS    

Check DSL Synchronization

This test checks your DSL modem to see if it can successfully
negotiate and establish a DSL connection 
with your service provider. The test returns 
PASS if a DSL connection is established.

Dus het lijkt me dat ik wel een adsl verbinding heb op 1 of andere manier.

Ander raar iets: hij geeft dit aan, terwijl ik een 8/1 mbit abonnement zou moeten hebben.
code:
1
Data Rate 1024 256

Als ik zeg "maak verbinding via het netwerk", zoals ik eerst standaard deed bij PLanet internet, kan ik geen pagina's laden. Ook de BabyXL of Demon Mac Adress pagina niet.

Kunnen jullie me helpen? & wat voor info hebben jullie dan nog meer nodig?
Demon geeft namelijk geen ondersteuning voor deze router, en de trust site helpt me ook niet echt verder.

alvast bedankt, Pozo

[ Voor 8% gewijzigd door Pozo op 26-01-2004 16:02 . Reden: ff stukje van de email erin ]

Commodore 64 = tha bomb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik de newsservers voor binaries én voor tekstgroepen, dus waarschijnlijk mag ik dan wel helemaal afnokken :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboxman
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06-2004
Tweeke schreef op 26 januari 2004 @ 11:46:
Sinds een paar minuten zit ik op de nieuwe '10k' apparatuur. Downtime was maar een half uurtje of minder, terwijl 1 tot 3 uur was voorspeld, dus dat is best netjes... :)

Pings zijn ietsje beter....1ms lager, en constanter. Voor de rest zijn up en down een fractie hoger, maar het scheelt niet veel ;)
Moets je hiervoor je modem nog resetten, ik kom niet meer bij m'n PC vanaf m'n werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roboxman schreef op 26 januari 2004 @ 16:32:
[...]

Moets je hiervoor je modem nog resetten, ik kom niet meer bij m'n PC vanaf m'n werk.
Nee, toen ik terugkwam deed-ie 't meteen zonder resetten. Zit nu ook op die nieuwe 10k routers, alleen gaat-ie bij mij nu toch wel wat langzamer dan eerst. Zit nu op zo'n 760 KB down 65 KB up en dat ging eerst toch wel zo'n 50/10 KB sneller. Nouja, veel merk ik er verder niet van ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2004 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboxman
Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 17:04:
[...]

Nee, toen ik terugkwam deed-ie 't meteen zonder resetten. Zit nu ook op die nieuwe 10k routers, alleen gaat-ie bij mij nu toch wel wat langzamer dan eerst. Zit nu op zo'n 760 KB down 65 KB up en dat ging eerst toch wel zo'n 50/10 KB sneller. Nouja, veel merk ik er verder niet van ;)
Dan ga ik thuis maar eens op onderzoek uit.

[ Voor 8% gewijzigd door roboxman op 26-01-2004 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Pozo schreef op 26 januari 2004 @ 15:59:
Yow mensen
Ik heb eindelijk m'n lijn :)

1 ding alleen... hij werkt niet :(
Ik heb vandaag het mailtje gekregen van 'uw verbinding is opgeleverd, en het modem opgestuurd' (wat ook raar is, ik zou verwachten eerder het modem te krijgen).

[...]

Als ik met mijn eigen Trust DSL router een diagnostische test doe, krijg ik dit terug:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Checking ADSL Connection     
  Testing ADSL Synchronization                     : PASS    

Check DSL Synchronization

This test checks your DSL modem to see if it can successfully
negotiate and establish a DSL connection 
with your service provider. The test returns 
PASS if a DSL connection is established.

Dus het lijkt me dat ik wel een adsl verbinding heb op 1 of andere manier.

Ander raar iets: hij geeft dit aan, terwijl ik een 8/1 mbit abonnement zou moeten hebben.
code:
1
Data Rate 1024 256

Als ik zeg "maak verbinding via het netwerk", zoals ik eerst standaard deed bij PLanet internet, kan ik geen pagina's laden. Ook de BabyXL of Demon Mac Adress pagina niet.

Kunnen jullie me helpen? & wat voor info hebben jullie dan nog meer nodig?
Demon geeft namelijk geen ondersteuning voor deze router, en de trust site helpt me ook niet echt verder.

alvast bedankt, Pozo
Je hebt nu de mac registratie snelheid.
Heb je geprobeerd de VCI settings te wijzigen, dus 34(Tiscali) en 35(BBNed).
Wat doet hij als je jouw gratis modem aansluit,
(ook al zal je die verder niet meer gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNisTrAD
  • Laatst online: 12-09 20:59
Net een mailtje gekregen dat mijn modem eraan komt !!

Ik wil nu eigenlijk mijn netwerk wireless gaan regelen.
Ik wil dus het volgende gaan doen:

Zyxell --> Linksys WRT65G --> Wireless LAN --> PDA, etc
Wireless LAN ---> Linksys WRT65G --> PC 1, PC2, Servertje

deze router dus Linksys WRT65G: http://www.linksys.com/pr...?grid=33&scid=35&prid=601

Ik wil dus 2 routers neerzetten omdat ik graag de internetacces zoveel mogelijk wil instellen en de router veel meer kan dan de acces point. En ik heb boven 3 pc's staan die ik ook aan het internet wil hangen en daar heb ik dus die 4 poorten voor nodig (kan beter 1 router kopen dan 4 pci kaarten). Kan ik deze routers ook bridgen en zou dit zo werken ?

[ Voor 21% gewijzigd door SiNisTrAD op 26-01-2004 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNisTrAD
  • Laatst online: 12-09 20:59
Oeps delete please

[ Voor 164% gewijzigd door SiNisTrAD op 26-01-2004 17:37 . Reden: stom ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pozo
  • Laatst online: 27-08 13:20
cjdijk schreef op 26 januari 2004 @ 17:11:
[...]

Je hebt nu de mac registratie snelheid.
Heb je geprobeerd de VCI settings te wijzigen, dus 34(Tiscali) en 35(BBNed).
Wat doet hij als je jouw gratis modem aansluit,
(ook al zal je die verder niet meer gebruiken).
Yep,
ik heb het via BaByXL:
M'n VCI staat op 34, VPI op 0 & Protocol op 1483 Bridged IP LLC

exact wat ze zeiden in de mail & ook wat de setup software van trust automatisch insteld als ik BaByXL kies als provider, dus moet dat wel kloppen denk ik toch?

Edit: Ik heb het ff getest, hij werkt niet eens (ik krijg geen 1024/256) met de verkeerde VCI settings.

[ Voor 10% gewijzigd door Pozo op 26-01-2004 18:00 ]

Commodore 64 = tha bomb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02:46
De service van Demon vind ik echt bagger te vinden. De helpdeskmedewerkers spreken elkaar tegen ('Nee, dat kunnen wij niet weten.'/'Die medewerker kan/mag dat niet eens weten.' e.d.). :/
Daarbij wordt Chello Classic ook nog eens 3072/512 (voor € 49). En er zijn capaciteitsproblemen waardoor ik nu zo'n 2-3 weken zonder internet kom te zitten. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
Tweeke schreef op 26 januari 2004 @ 11:46:

Dat heb ik dus ook gemerkt, maar wist hier niets van. Waar heb je dat gelezen dan? Op de netwerkstatuspagina van Demon staat niks namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb mijn Cable Wanadoo opgezegd en wil nu die Demon ADSL-verbinding hebben van 8Mb/s. Ik heb bijna de hele historie van dit onderwerp doorgespit, maar een antwoord op mijn vraag ben ik niet tegengekomen. Bij dezen dus:

1 Hoeveel haal je nou in de praktijk van die 2-8Mb/s?

Als het per saldo nauwelijks meer is dan 2 Mb/s heb ik er weinig aan en kan ik beter cancellen. Die 65 E per maand moet me natuurlijk wel wat opleveren.

Nog een:

2 Heeft iemand ervaring met Tweakdsl? Is hun 8 Mb/s -abbo een alternatief voor Demon?

Bo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02:46
Is afhankelijk van verschillende factoren (kwaliteit bekabeling, afstand huis->centrale e.d.). Er zijn genoeg mensen die ~800 KB/s halen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
1. Dit hangt totaal af van de kwaliteit van de lijn en hoever je van de centrale afwoont (dit had je kunnen weten als je echt de historie van dit onderwerp doorgespit had ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sylvesterrr schreef op 26 januari 2004 @ 18:47:
De service van Demon vind ik echt bagger te vinden. De helpdeskmedewerkers spreken elkaar tegen ('Nee, dat kunnen wij niet weten.'/'Die medewerker kan/mag dat niet eens weten.' e.d.). :/
Daarbij wordt Chello Classic ook nog eens 3072/512 (voor € 49). En er zijn capaciteitsproblemen waardoor ik nu zo'n 2-3 weken zonder internet kom te zitten. :(
Ik denk dan, wtf heb je nu aan 3072 down :) Je trekt het gemiddeld nooit vol, ik krijg zelfs mijn 2048 niet vol tenzij ik sporadisch een hele sneller server tegenkom. Dan heb ik toch liever 1024 upstream tov 512 upstream, daar heb je 10x zoveel aan zeker als je thuis je eigen servers met domeinen gaat draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 19:05:
Ik kom, behalve als ik alleen surf natuurlijk, altijd wel aan zo'n 700-800 KByte/s. Als je alleen de Demon-newsserver gebruikt haal je daar max. 192 KByte/s, maar gebruik je er andere naast, dan is je maximum snelheid wel haalbaar. Verder hangt het maximum ook af van je afstand tot de centrale, kwaliteit vd kabels enzo.
2 Heeft iemand ervaring met Tweakdsl? Is hun 8 Mb/s -abbo een alternatief voor Demon?
TweakDSL is zeker een alternatief, alleen heeft hun newserver met een dag of 2,3 een stuk kortere retentie dan Demon. Behalve in de NL-Dumpgroepen, daar is hun retentie weer een stuk langer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ja ja, die algemene opmerkingen heb ik natuurlijk wel gezien bij het doorspitten, maar daar kan ik niet zoveel mee :'( .

Een mailreplytje van Tweakdsl op mijn vraag was:

1. Afstand tot de centrale 835 meter
Dat is dus de volle 8 MBit.

Maar wat zegt dat? Als ik een minder goeie lijn blijkt te hebben, wordt het dan gehalveerd, of haal ik dan 7Mb/s. Ik hoopte dat er wat mensen waren die wellicht iets kunnen zeggen over hoe de praktijk is achter de verkooppraatjes.

Enfin, als er mensen zijn die gedesillusioneerd zijn omdat ze maar een fractie van de 8Mb halen, dan hoor ik het graag, want ik kan nog een week cancelen.

Bo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Heb vandaag Demon 1024/512 aangevraagd :)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepoMan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-02-2021
Sinds vannacht had ik plotseling geen verbinding meer met internet.
Ik had al in mijn modem gezien dat de lijn nog wel syncte, maar dat ik geen
WAN IP meer kreeg van de provider. Mij leek dit dus een simpel probleem aan
de kant van de provider. Ik ben maar gaan slapen en verwachte dat het allemaal wel weer zou werken vandaag. Helaas was dat niet zo, hieronder mijn ervaring met de helpdesk:

Vanmiddag om 12 uur ben ik begonnen met bellen, na dik 1,5 uur wachtrij kreeg ik eindelijk iemand aan de telefoon. Deze vertelde ik mijn probleem, en vervolgens zou ik worden doorverbonden. Ik heb weer een half uur in de wacht gestaan en kwam vervolgens terecht bij een jongen. Ik vertelde hem opnieuw mijn probleem en hij vroeg mij het modem te resetten. Nadat ik dit gedaan had en mijn verbinding nog steeds niet werkte vroeg hij me op een aantal keren een nieuw IP adres aan te vragen, dit werkte echter niet. Dat kwam volgens mij doordat mijn modem geen WAN IP adres gaf, volgens hem was dat echter niet zo.
Het lag aan mijn PC en netwerkkaart volgens hem, DCHP werkte namelijk niet goed volgens hem, terwijl ik wel gewoon een IP adres kon krijgen op dezelfde NIC als ik mijn PC aansloot op mijn thuis netwerk.....
Onzin dus volgens mij, maar ik moest toch mijn netwerkkaart verwijderen zodat het netwerk onderdeel in windows opnieuw geinstalleerd werd (alweer onzin volgens mij). Na al deze onzin te hebben gedaan werkte het natuurlijk nog steeds niet en dus vroeg hij mij om ik wilde telnetten naar het modem om even wat instellingen door te nemen. Tijdens dit gesprek vroeg hij welke firmware ik gebruikte en ik vertelde dat ik de laatste versie gebruikte van de Zyxel site.
Deze meneer vertelde mij vervolgens dat deze nieuwer was dan die waarmee mijn modem was uitgelevert en dat ik dus geen recht had op support. Hij vertelde mij dat ik eerst terug moest naar hun firmware en vervolgens moest terugbellen.
Na een hoop geur kreeg ik hem zo ver dat ik niet hoefde terugbellen en dat hij gewoon even 2 minuutjes wachtte totdat ik terug was bij de oude firmware.
Vervolgens liepen we alle setting door en die stonden (vanzelf sprekend) allemaal goed aangezien de verbinding al een tijd goed werkte.
Toen vertelde hij dat mijn modem kapot was en dat er een nieuwe zou moeten komen, voordat we uitgepraat waren was plotseling de verbinding verbroken......en dus kon ik tot mijn grote vreugde |:( weer helemaal opnieuw beginnen.
Na opnieuw ongeveer 1,5 uur wachtrij kreeg ik een mevrouw aan de telefoon, deze had kennelijk meer verstand van zaken. Ze keek in de computer en zag METEEN dat ik verhuist was naar een nieuwe aansluiting bij BBNED en dat daarbij iets mis was gegaan....
Ze zou BBNED hierover inlichten en mijn verbinding zou dan binnen een paar dagen weer moeten werken. Ik vertelde haar even over de jongen die mij had geholpen en vroeg waarom hij daar niets over had gezegt. Dat vond zei ook knap stom....

Nu maar hopen dat mijn internet weer werkt binnen een paar dagen, ik vind deze ervaring met de helpdesk echt zwaar waardeloos.
Ik ben overgestapt van Chello naar Demon, omdat ik meer snelheid en service wilde, nou de service die ik vandaag heb gekregen was echt nog zeker 10x erger als wat ik allemaal bij UPC heb meegemaakt.
Demon shame on you!

Meer mensen ervaring met dit soort taferelen?
Ik zal toch niet de enige zijn die verhuist is naar een nieuwe server ofzo?
Sorry voor het lange verhaal trouwens, maar ik ben het echt even flink zat.
Deze onzin die dus door hun veroorzaakt is kost mij meer dan een halve dag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 19:26:
Ja ja ja, die algemene opmerkingen heb ik natuurlijk wel gezien bij het doorspitten, maar daar kan ik niet zoveel mee :'( .

Een mailreplytje van Tweakdsl op mijn vraag was:

1. Afstand tot de centrale 835 meter
Dat is dus de volle 8 MBit.

Maar wat zegt dat? Als ik een minder goeie lijn blijkt te hebben, wordt het dan gehalveerd, of haal ik dan 7Mb/s. Ik hoopte dat er wat mensen waren die wellicht iets kunnen zeggen over hoe de praktijk is achter de verkooppraatjes.

Enfin, als er mensen zijn die gedesillusioneerd zijn omdat ze maar een fractie van de 8Mb halen, dan hoor ik het graag, want ik kan nog een week cancelen.

Bo
Als je een goeie koperlijn hebt, en de afstand van je centrale die daar staat is correct, haal je zeker wel de 7 á 8 mbps. Daar is geen twijfel over mogelijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboxman
Ik hang inmiddels 30 minuten aan de phone voor support van Demon, helaas nog geen Demon Internet. Ik zou vandaag verhuisd worden naar een nieuwe router. Vanaf 12 uur heb ik geen Internet. Het probleem zou 1 tot maximaal 3 uur duren.

Zijn er problemen bekend bij Demon of op het netwerk van BBNED? Postcode gebied 3069 ( Rotterdam ).

[ Voor 5% gewijzigd door roboxman op 26-01-2004 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboxman
RepoMan schreef op 26 januari 2004 @ 19:28:
Meer mensen ervaring met dit soort taferelen?
Ik zal toch niet de enige zijn die verhuist is naar een nieuwe server ofzo?
Sorry voor het lange verhaal trouwens, maar ik ben het echt even flink zat.
Deze onzin die dus door hun veroorzaakt is kost mij meer dan een halve dag!
Ik dus blijkbaar, ik heb alleen wel een mailtje ontvangen over de verhuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte

terabyte

[...]

[knip flame]

Sommige mensen...
Okay, ik ga er maar van uit dat je er niks aan kunt doen dat je het punt van andere mensen niet snapt.

Ik vind dat ik alle recht heb om mijn menig te uiten over lieden die 7333772 seconden per maand drie verbindingen hebben of daarover 325 GB naar beneden halen.

De enige die dit 'normaal' zal vinden is diegene zelf.

[ Voor 5% gewijzigd door terabyte op 26-01-2004 19:59 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.