DVD's backuppen; de beste manier [Deel 2]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.827 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

toch ben ik benieuwd hoe je met canopus ProCoder een dvd goed kan backuppen voor een dvd-5 schijf.
Ik heb zitten zoeken, en nergens een goede howto gevonden.
Het is wel heel simpel om van het ene formaat naar het andere formaat te gaan.
Maar DVD files hebben meestal toch een iets andere behandeling nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Escrimador schreef op 15 juli 2004 @ 18:59:
ik heb al een aantal DVDtjes gebackupped met behulp van de tutorial met CCE encoding @ tuts4u en dat ging steeds goed tot vandaag...

nu past de gecreeerde image ineens niet op een DVD (brander NEC-ND2500) terwijl er niets aan de instellingen is veranderd en er ergens ook een maximale grootte is opgegeven voor het eindresultaat. Rare is dat ik dit nu heb met een 6.5 Gb DVD maar van 7+ Gb schijfjes gewoon probleemloos zo een backup heb gemaakt.
Heb je mischien andere DVD's gebruikt? Er zit namenlijk een beetje verschil tussen DVD's qua grootte. Scheelt maar een paar meg maar dat kan net teveel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escrimador
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-09 21:54
Verwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 11:19:
[...]

Heb je mischien andere DVD's gebruikt? Er zit namenlijk een beetje verschil tussen DVD's qua grootte. Scheelt maar een paar meg maar dat kan net teveel zijn.
mjah thuis gebruik ik inderdaad altijd Verbatim. Nu op de zaak op memorex en sony geprobeerd. Zou dat het echt wezen?

[ Voor 3% gewijzigd door Escrimador op 16-07-2004 19:13 . Reden: typo ]

Only dead fish go with the flow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:54
Escrimador schreef op 16 juli 2004 @ 19:13:
mjah thuis gebruik ik inderdaad altijd Verbatim. Nu op de zaak op memorex en sony geprobeerd. Zou dat het echt wezen?
Misschien wel handig om te weten, hoe groot is je image exact geworden ? En ik heb ontdekt dat -R vaak net iets meer weg wil schrijven dan +R.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escrimador
Smarron schreef op 17 juli 2004 @ 00:47:
[...]
Misschien wel handig om te weten, hoe groot is je image exact geworden ?
4.598.828 kb

EDIT
maar ook 4.708.384.768 bytes ~ 4,38 Gb :?

[ Voor 14% gewijzigd door Escrimador op 20-07-2004 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Hmm, ik denk dat dat 4,36Gb is. Dus zou het moeten passen.

Heb je hem via DVDdecrypter proberen te branden? En heb je al andere media kunnen proberen, zowel merk als + en -?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escrimador
Smarron schreef op 19 juli 2004 @ 14:30:
[...]
Hmm, ik denk dat dat 4,36Gb is. Dus zou het moeten passen.

Heb je hem via DVDdecrypter proberen te branden? En heb je al andere media kunnen proberen, zowel merk als + en -?
Ik heb hem eerst met Nero geprobeerd, maar die weigert helemaal. DVDdecrypter gaf een waarschuwing, maar daar kan je aan voorbij gaan. Bij 99% geeft ie dan een error. De DVD komt dan wel in het menu, maar bij een keuze stop alles.

Heb tot nu toe alleen + geprobeerd van Sony en Memorex. Heb ook nog Verbatims liggen, misschien dat ik die meeneem naar kantoor.

De "machine" is overigens een laptop van Dell maar daarin volgens mij gewoon een NEC ND2500.

EDIT op de Verbatims paste die ook niet maar heb nu wel de indruk dat de image toch te groot is (4.38) maar even geen idee waar dat vandaan komt

[ Voor 10% gewijzigd door Escrimador op 20-07-2004 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Escrimador schreef op 20 juli 2004 @ 10:08:
Ik heb hem eerst met Nero geprobeerd, maar die weigert helemaal. DVDdecrypter gaf een waarschuwing, maar daar kan je aan voorbij gaan. Bij 99% geeft ie dan een error. De DVD komt dan wel in het menu, maar bij een keuze stop alles.

Heb tot nu toe alleen + geprobeerd van Sony en Memorex. Heb ook nog Verbatims liggen, misschien dat ik die meeneem naar kantoor.

De "machine" is overigens een laptop van Dell maar daarin volgens mij gewoon een NEC ND2500.

EDIT op de Verbatims paste die ook niet maar heb nu wel de indruk dat de image toch te groot is (4.38) maar even geen idee waar dat vandaan komt
4.38Gb is idd te groot. :(

Uitpakken en dan ff door DVDShrink halen om die paar mb's te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot op heden deed ik het met DVDshrink -> IMGtool -> DVD Decrypter om van een DVD-9 een DVD-5 te maken.
Dit proces is het beste geschikt voor mensen die enkel de hoofdfilm, de NL-subs en de juiste geluidsbron wensen. De kwaliteit is naar mijn oog gelijk aan die van de originele DVD. De extra's laat ik weg of zet ik met DVDshrink -> IMGtool als image op de harde schijf en bekijk ik op de PC.

Maar sinds een paar dagen ben ik de trotse eigenaar van een dual-layer DVD-brander. Je hoeft enkel de DVD te decoderen en te branden. Dus gebruik ik nu DVDdecrypter om te decoderen en DVDdecrypter om te branden.
Voor mensen met een 2de DVD-speler (wat bij mij het geval is) is dit inderdaad een omslachtig proces. Je zou beter met een on-the-fly brandprogramma aan de slag kunnen. Maar ik kopiër niet dagelijks DVD's, dus het langere wachten is voor mij niet erg.
Trouwens: Bij een on-the-fly sessie lijkt de kans op een buffer-underrun of dergelijke fouten mij veel reëler dan bij een DVD -> HDD -> DVD proces...
Of ben ik mis?

Ik kan in ieder geval een dual-layer DVD-brander aanraden!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2004 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 22:44
Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 23:13:
Voor mensen met een 2de DVD-speler (wat bij mij het geval is) is dit inderdaad een omslachtig proces. Je zou beter met een on-the-fly brandprogramma aan de slag kunnen. Maar ik kopiër niet dagelijks DVD's, dus het langere wachten is voor mij niet erg.
Trouwens: Bij een on-the-fly sessie lijkt de kans op een buffer-underrun of dergelijke fouten mij veel reëler dan bij een DVD -> HDD -> DVD proces...
Of ben ik mis?
Het is omslagtig, maar het moet. CSS en Macrovision houden namelijk het on the fly kopieren tegen. Als deze beveiligingen eraf zijn, wat DVDDec. voor je doet, heb je dat probleem niet meer en zou je de DVD zelfs met Alcohol, Nero o.i.d. kunnen branden.
Ik kan in ieder geval een dual-layer DVD-brander aanraden!
Zijn die schijfjes al voor een redelijke prijs te krijgen dan? Ik ben nl. al tijden niet meer bij m'n DVD dealer (MediaMarkt) geweest.
Pas als die schijfjes goed verkrijgbaar zijn voor ong. het dubbele van de prijs van een DVD+R5, zal ik een Dual Layer brander aanschaffen... (Dan zullen ze ook goedkoper zijn.)

[ Voor 4% gewijzigd door DeeD2k2 op 21-07-2004 10:48 ]

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escrimador
Smarron schreef op 20 juli 2004 @ 18:22:
[...]
4.38Gb is idd te groot. :(

Uitpakken en dan ff door DVDShrink halen om die paar mb's te verwijderen.
dat is wel een idee ja (ware het niet dat ik de ISO al weggepletterd heb)

blijf het trouwens vreemd vinden. Vandaag een 8+ Gb'er gedaan en die komt gewoon netjes op 4.36 uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-08 15:20
Ik moet zeggen dat ik nu een aantal methode's geprobeerd heb, maar dat de meeste methode's erg omslachtig zijn en zeker niet gebruiksvriendelijk. Dus vandaar dat ik bij mijn backups (veel concerten) alleen het concert zelf backup met DVDshrink en de extra's laat zitten.

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escrimador
pretorian_nl schreef op 22 juli 2004 @ 00:50:
het concert zelf backup met DVDshrink en de extra's laat zitten.
heb jij niet dat dan bewegingen er soms niet meer uit zien (bijvoorbeeld klappen van publiek)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-08 15:20
Net even het orgineel en de backup bekeken, en inderdaad het ziet er iets minder goed uit, maar dat zie je dus echt alleen als je erop gaat letten. Ik let er trouwens wel op hoe groot de dvd's zijn die ik backup. Is het te groot, dan wacht ik nog even tot de +R9 of dual layer (hoe ze ook heten) wat goedkoper worden. En aangezien het bij een concert toch om het geluid gaat heb ik er ook enkele omgezet naar divx (erg grote divx {2Gb} en dat werkt ook prima met AC3 geluid) en daar ben ik ook best tevreden over, ik heb dan ook niet een dure 100Hz tv waar je dat kwaliteitsverschil wat beter op ziet.

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb een mpeg2 file van 4gb en die wil ik op dvd zetten. Een standalone dvd speler moet hem dan wel kunnen afspelen. Met welk programma kan ik dat het beste doen? Nero vraagt om .vob bestanden enzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omzetten van mpeg2 naar ifo/vob bestanden. Dit kun je doen met een authoring tool (dvd maestro) of met een convert tool. Kijk eens op www.extradvd.nl of www.dvd2dvd-r.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Afhankelijk van de resolutie zal je inderdaad moeten recoden of direct kunnen authoren. Voor het authoren kan ik je DVDlab (PRO) aanraden. Het voordeel is dat het lekker instap is en veel aangeeft. Waar Maestro bijv. simpelweg een bestand met SVCD resolutie weigert, geeft DVDlab aan wat er aan de hand is en wat je kan gaan doen.
Voor een beginner zeker een aanrader. (Zodra je er wat verder in bent, is Maestro en hele goede optie. Daarna Scenarist?)
Escrimador schreef op 22 juli 2004 @ 10:48:
heb jij niet dat dan bewegingen er soms niet meer uit zien (bijvoorbeeld klappen van publiek)?
Dat is voor mij de reden om er wat meer werk in te steken. DVD-video is op dit moment de hoogst gangbare kwaliteit voor thuisgebruikers (HDTV daargelaten), en die wil ik niet aan de kant doen om moete te besparen. Doe mij DoItFast4U! met Scenarist en CCE-SP maar... (Ik bespaar enkel op meertalen menu's. Die gaan aan de kant tot in alleen de Engelse overhou.)

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-09 11:55
Weet er iemand of je de pdi files die IC8 afleverd kunnen worden omgezet naar een ISO zodat ik niet altijd verplicht ben om een DVD'tje te schrijven om de kwaliteit te testen ?
DvdDecryptor kan blijkbaar de pdi files alleen maar DVD schrijven en niet naar een image.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
jos707 schreef op 23 juli 2004 @ 15:50:
Weet er iemand of je de pdi files die IC8 afleverd kunnen worden omgezet naar een ISO zodat ik niet altijd verplicht ben om een DVD'tje te schrijven om de kwaliteit te testen ?
DvdDecryptor kan blijkbaar de pdi files alleen maar DVD schrijven en niet naar een image.
- Je kunt de pdi-files simpel bekijken met Videolan.
- De pdi-files mounten met Daemon Tools en ze dan rippen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
Ok thanks, Ik lees hierboven dat de nieuwe versie DvdShrink even goede resultaten zou moeten geven als IC8. Ik heb beide tools uitgestest met een 3u durende film en ik moet zeggen dat IC8 toch beduidend betere resultaten geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ooit een URL naar een guide voor NTSC(DVD) naar PAL(DVD) conversie.
Helaas ben ik die kwijt en google helpt me ook al niet.
Heeft iemand een link in zijn favorieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net ook een dvd geript en die is nou 4,37GB op schijf nu wil ik deze op dvd branden met nero 6 en wat ik kon vinden moest ik gewoon dit doen:
Kies voor 'DVD Video', en sleep de bestanden uit de VIDEO_TS map naar de juiste map (ook VIDEO_TS) in Nero

Hoe moet ik dit nou doen met de audio want er zit ook nog een map bij genaamd:
AUDIO_TS waar moet ik die nou inzetten

Ik vond het niet nodig om hier een topic voor te openen dus ik dacht vraag het hier maar ff :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Hoef je niks mee te doen. de AUDIO_TS blijft leeg. Simpel. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrData
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-07-2022
Nieuwe versie van DVD Shrink is uit (3.2): http://www.dvdshrink.org
A new version has been released. The major improvement is much better transcoded picture quality. The quality (IMO) is comparable to instant copy. Also, you can replace a title with a still image

"We set sail on this new sea because there is new knowledge to be gained and new rights to be won." - John F. Kennedy - USS Valiant NCC-74210 dedication plaque

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goh, had toch wel gedacht dat hier mensen zaten die dit vaak doen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrData
  • Laatst online: 25-07-2022
Misschien ergens op http://www.videohelp.com/ ?

"We set sail on this new sea because there is new knowledge to be gained and new rights to be won." - John F. Kennedy - USS Valiant NCC-74210 dedication plaque

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
@ tweakernick
Waarom? Gegeneraliseerd komt 'een bachup maken' neer op het kopieëren van een DVD van een verhuurder of een bekende. De eerste importeerd sowieso geen DVD's uit de VS en bij de tweede komt het over het algemeen ook niet heel vaak voor. Ofwel, de conversie zal ook weer niet zo heel vaak gedaan worden.
Daarnaast slikken de meeste DVD spelers NTSC tegenwoordig ook wel.

Wil je tot in details weten hoe je de conversie het beste kan doen, dan kan je hier (@ Doom9 forum) eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeeD2k2 schreef op 26 juli 2004 @ 21:32:
@ tweakernick
Waarom? Gegeneraliseerd komt 'een bachup maken' neer op het kopieëren van een DVD van een verhuurder of een bekende. De eerste importeerd sowieso geen DVD's uit de VS en bij de tweede komt het over het algemeen ook niet heel vaak voor. Ofwel, de conversie zal ook weer niet zo heel vaak gedaan worden.
Daarnaast slikken de meeste DVD spelers NTSC tegenwoordig ook wel.

Wil je tot in details weten hoe je de conversie het beste kan doen, dan kan je hier (@ Doom9 forum) eens kijken.
Die sites heb ik reeds bekeken en daar wordt alleen beschreven hoe je AVI's in NTSC formaat kan converteren naar DVD PAL.
Ik heb dus een NTSC DVD gekocht en moet die dus eerst naar AVI overhevelen alvorens ik de rest van de guide kan uitvoeren.
Net dat stukje kan ik niet vinden.
Waarom? Mijn speler speelt GEEN NTSC :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Dat is niet helemaal waar. Die link van mij gaat naar een aantal manieren om het met AviSynth te doen. Dit is niet "voor een bepaald bestands type", het is een frameserver...
"Waarom is dat dan zo handig", hoor ik je denken. Nou, je zal je DVD moeten recoden. (Transcoding, zoals DVDShrink dat doet, kan namelijk geen veranderingen in het matriaal aanbrengen. Het kan enkel de kwaliteit omgaag brengen.) Dit is het makkelijkst te doen met DoItFast4U!, CCE-SP en co.. Bij deze combinatie wordt het beeld geframeserved naar CCE-SP met behulp van (je raad het al) AviSynth.
Dit script kan je dus aanpassen om een PAL output (720*576 @ 25 FPS) te krijgen. Hoe je dat doet is dus afhankelijk van de bron...

PS Op welk punt van het proces je de script aan kan passen kan je in de guide vinden.
Je zal je ook een beetje in AviSynth moeten verdiepen. Je zal in sommige gevallen namelijk plugins nodig hebben, waarvan in het topic niet aangegeven is welke dat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Laatst online: 19:29
Ik heb de vraag al is eerder gesteld, om bepaalde "scenes" uit een dvd te knippen.
Toen werd mij aangeraden de vob cells te vervangen door blanke cells.
Met "dvdremake" is dit vrij eenvoudig te doen, maar dan hou je dus een aantal secondes zwart scherm over (meerdere scenes achter elkaar verwijderd).

Is het niet mogelijk om ze echt geheel weg te halen en daarna de structuur opnieuw op te bouwen , mits dit natuurlijk geen urden werk kost :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Nee, dan kan niet "in een paar tellen" Je zal dan de DVD van begin afaan opnieu op moeten bouwen anders kloppen de gegevens in de *.IFO files niet meer met de situatie in de *.VOB's. Probeer zus zo kort mogelijke "blank cell's" te meken. Twee frames is al een filmpje. Dat is 0.08 seconde. Dan moet je dus al meer dan 12 scenes achter elkaan verwijderen om een pauze van 1 sec te krijgen! Succes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
Zijn er ook programma's dat je een blank vob van XX frames kan maken, want de link die ik vorige keer kreeg is inmiddels dood.
En met dvdremake kan je geen aantal frames instellen zover ik weet, hij vervangt ze gewoon door blank cells, maar die zijn dan langer volgens mij.

Of kan he ook zijn dat een stand-alone player ook tijd "verdoet" door het verspringen naar het volgende block en dat je daardoor dus ipv bijv 0,08 sec 1,5 secs krijgt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Ik gebruik altijd het programma BlankVOB om dergelijke "filmpjes" te maken. Je kan het eens proberen. Je kan ook, met een programma als Animation Shop, twee zwarte frames achter elkaar zetten en die naar MPEG2 encoden.

Hij kan tijd nodig hebben om te concluderen dat de opgegeven langte van de chapter niet overeenkomt met het beschikbare filmpje. Anders zou ik het ook niet weten. Het zou namelijk niet best zijn als-ie altijd zoveel tijd nodig heeft, dan zou ja atijd pauzes hebben.
De lengte van de cell kan je natuurlijk ook nog proberen te veranderen...

Met IfoEdit kan je als volgt de lengte van een cell op 0 sec zetten:
1. Open de *.IFO die bij de *.VOB's hoord waarvan je een hoofstuk over wilt slaan.
2. Zoe ik het "hoofdscherm" op om welke Cell in welke PGC het gaan.
3. Ga in het bovenste venstertje naar VTC_PGCITI en druk op het plusje.
4. Ga naar de PGC die je in stap 2 gevonden hebt.
5. Zoek nu in het onderste schrem, onder Cell Playback de Cell die je gevonden hebt op.
6. Vervang hier de waarde achter playback time (BCD) door 64.
7. Doe dit voor alle hoofdstukken die je weg wilt hebben en sla de *.IFO op.

Als je dit gedaan hebt kan je de Cell's die je overslaat vervangen door lege om ruimte te besparen.

[ Voor 40% gewijzigd door DeeD2k2 op 31-07-2004 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
DeeD2k2 schreef op 31 juli 2004 @ 16:51:
Ik gebruik altijd het programma BlankVOB om dergelijke "filmpjes" te maken. Je kan het eens proberen. Je kan ook, met een programma als Animation Shop, twee zwarte frames achter elkaar zetten en die naar MPEG2 encoden.

Hij kan tijd nodig hebben om te concluderen dat de opgegeven langte van de chapter niet overeenkomt met het beschikbare filmpje. Anders zou ik het ook niet weten. Het zou namelijk niet best zijn als-ie altijd zoveel tijd nodig heeft, dan zou ja atijd pauzes hebben.
De lengte van de cell kan je natuurlijk ook nog proberen te veranderen...

Met IfoEdit kan je als volgt de lengte van een cell op 0 sec zetten:
1. Open de *.IFO die bij de *.VOB's hoord waarvan je een hoofstuk over wilt slaan.
2. Zoe ik het "hoofdscherm" op om welke Cell in welke PGC het gaan.
3. Ga in het bovenste venstertje naar VTC_PGCITI en druk op het plusje.
4. Ga naar de PGC die je in stap 2 gevonden hebt.
5. Zoek nu in het onderste schrem, onder Cell Playback de Cell die je gevonden hebt op.
6. Vervang hier de waarde achter playback time (BCD) door 64.
7. Doe dit voor alle hoofdstukken die je weg wilt hebben en sla de *.IFO op.

Als je dit gedaan hebt kan je de Cell's die je overslaat vervangen door lege om ruimte te besparen.
heel erg bedankt, ik ga weer even knutselen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een dvd film gedownload, normaal krijg je dan gewoon vob en ifo files, die ik dan met nero brand. Nu kreeg ik opeens een .img bestand. Hoe kan ik die op de dvd zetten. Met nero lukt het me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Verwijderd schreef op 31 juli 2004 @ 18:20:
Ik had een dvd film gedownload, normaal krijg je dan gewoon vob en ifo files, die ik dan met nero brand. Nu kreeg ik opeens een .img bestand. Hoe kan ik die op de dvd zetten. Met nero lukt het me niet.
zucht.... :P
dvddecrypter?

mode -> iso -> write
et voila!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pokeran schreef op 31 juli 2004 @ 19:23:
[...]

zucht.... :P
dvddecrypter?

mode -> iso -> write
et voila!
als ik dat doe crashed mn computer :| vet vaag, heb het nu 2 keer gedaan en terwijl ik brand stopt alles opeens. en kan ik alleen maar resette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Kan je hem mounten met Deamon Tools? Als dat werkt kan je die kopieëren met Nero, DVDDec. o.i.d..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Verwijderd schreef op 31 juli 2004 @ 21:44:
als ik dat doe crashed mn computer :| vet vaag, heb het nu 2 keer gedaan en terwijl ik brand stopt alles opeens. en kan ik alleen maar resette.
Dan is er iets mis met je PC. Is je systeem FAT of NTFS ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
Een vraage over dvdShrink;
met schrink kan je eerst analyse nemen om dan de film te gaan encoden. Door eerst analyse te doen wordt de kwaliteit van de film verhoogt. Is er een manier om na het analysen shrink automatisch te laten encoden, zoadat alles in één proces kan gebeuren ? Nu moet ik na shrink gedaan heeft met analysen het encode proces nogmaals manueel opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
jos707 schreef op 01 augustus 2004 @ 15:46:
Een vraage over dvdShrink;
met schrink kan je eerst analyse nemen om dan de film te gaan encoden. Door eerst analyse te doen wordt de kwaliteit van de film verhoogt. Is er een manier om na het analysen shrink automatisch te laten encoden, zoadat alles in één proces kan gebeuren ? Nu moet ik na shrink gedaan heeft met analysen het encode proces nogmaals manueel opstarten.
Je kunt toch als je hem wilt encoden (in het venster hoe je hem wilt opslaan enzo), kiezen in 1 van die tabs voor deep analysis ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Heb ik even een, waarschijnlijk heel dom, vraagje: is het met de nieuwe generatie dual-layer branders niet mogelijk om DVD(9) rechtstreeks te kopiëren? Of is daar nog meer voor nodig?

Ik dacht namelijk gelezen te hebben dat er sindskort branders zijn die DVD(9) kunnen branden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimMer schreef op 01 augustus 2004 @ 19:01:
Heb ik even een, waarschijnlijk heel dom, vraagje: is het met de nieuwe generatie dual-layer branders niet mogelijk om DVD(9) rechtstreeks te kopiëren? Of is daar nog meer voor nodig?

Ik dacht namelijk gelezen te hebben dat er sindskort branders zijn die DVD(9) kunnen branden. :)
Heb net een film gecopieerd naar een DL-schijf met DVDdecryptor. Gaat volgens mij net zo snel als directe kopie (als dat al kan), en het voordeel is dat er meteen een aantal beveiligingen verdwijnen (regiocode, macrovision, etc.). Dus waarom niet gewoon de ISO-mode uit decryptor gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• napp
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-07-2021
Vraagje jongens

Ik heb een lite-one DVD branders 5001 hier mee neem ik tv films op maar nu wil ik de pauze's er tussen uit halen.

Ik gebruik nu DVDDecrypter_3.2.3.0 om de DVD te rippen maar nu ziet virtual1.5.8 de file's niet terwijl dit wel het programma er voor zou zijn.

Wie heeft info hier over of beter tips om dit wel te kunnen doen.

[ Voor 3% gewijzigd door napp op 01-08-2004 23:28 ]

3240 watt 12 x trina solar 270WP mono met een Delta Solvia 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
Smarron schreef op 01 augustus 2004 @ 18:54:
[...]
Je kunt toch als je hem wilt encoden (in het venster hoe je hem wilt opslaan enzo), kiezen in 1 van die tabs voor deep analysis ?
ja thx, zo simpel was het dus :o ik moet er naast hebben gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 augustus 2004 @ 19:35:
[...]

Heb net een film gecopieerd naar een DL-schijf met DVDdecryptor. Gaat volgens mij net zo snel als directe kopie (als dat al kan), en het voordeel is dat er meteen een aantal beveiligingen verdwijnen (regiocode, macrovision, etc.). Dus waarom niet gewoon de ISO-mode uit decryptor gebruiken?
Hoe werkt DVDdecryptor dan precies?

Krijg je met DVDdecryptor een exacte kopie of comprimeert die de bronbestanden, met kwaliteitsverlies?

Excuseer mijn n00bheid :+ , ik heb nog geen ervaring met DVD-branders. Ik wilde wachten tot het punt dat je films compleet kon backuppen zonder allerlei omzettingsproblemen met comprimering, speciale ripmethodes, etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DVDdecryptor sloopt de beveiligingen uit de dvd, verder veranderd ie niets. Dus GEEN kwaliteitsverlies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 10:49:
DVDdecryptor sloopt de beveiligingen uit de dvd, verder veranderd ie niets. Dus GEEN kwaliteitsverlies
Dus het is nu mogelijk om gewoon zonder omweg een 1:1 backup van een originele film te maken begrijp ik? :)
En dit kan met iedere duallayer-brander of moet de brander ook nog specifiek het DVD(9)-formaat ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimMer schreef op 02 augustus 2004 @ 15:06:
[...]

Dus het is nu mogelijk om gewoon zonder omweg een 1:1 backup van een originele film te maken begrijp ik? :)
En dit kan met iedere duallayer-brander of moet de brander ook nog specifiek het DVD(9)-formaat ondersteunen?
Fluitje van een cent inderdaad :) Nou moet alleen de prijs van de DL-schijven nog flink zakken! Goedkoopste nu rond de 10 euro... (ehh, per stuk dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 19:01:
[...]
Fluitje van een cent inderdaad :) Nou moet alleen de prijs van de DL-schijven nog flink zakken! Goedkoopste nu rond de 10 euro... (ehh, per stuk dus)
Ok dan. :)
Maar dan heb ik nog geen antwoord op mijn tweede vraag :D :

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimMer schreef op 02 augustus 2004 @ 23:13:
[...]

Ok dan. :)
Maar dan heb ik nog geen antwoord op mijn tweede vraag :D :

[...]
DVD9 = dual-layer...... wat kan het leven toch simpel zijn ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
edit:
Anders slaap ik ff ... voudje

[ Voor 85% gewijzigd door Smarron op 04-08-2004 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 augustus 2004 @ 20:14:
[...]
DVD9 = dual-layer...... wat kan het leven toch simpel zijn ;-)
Sorry, ben nog nieuw op het gebied van DVD-burning. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:43

Wokschotel

Op 6 wielen

3 vragen:

1. Als ik met DVD2DVD-R als source een image (virtual drive in Daemon-tools) aan geef, vindt ie niets. Klopt het dat je dan alleen de video_ts-dir als source moet aangeven?
2. Als ik eenmaal klaar ben en ik heb DVD2DVD-R een iso laten maken die ik inlaad in Daemon-tools, dan heb ik geen geluid in WMP 9 :? Datzelfde geldt trouwens voor de ISO van de originele DVD. In WMP kan ik ook geen geluidstracks selecteren; die opties zijn 'uitgegrijsd'
3. Iemand die 64-bits versies van CCE kent? Benieuwd of het encode onder XP-64 bit sneller gaat :P

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Wokschotel schreef op 05 augustus 2004 @ 10:07:
3 vragen:

1. Als ik met DVD2DVD-R als source een image (virtual drive in Daemon-tools) aan geef, vindt ie niets. Klopt het dat je dan alleen de video_ts-dir als source moet aangeven?
2. Als ik eenmaal klaar ben en ik heb DVD2DVD-R een iso laten maken die ik inlaad in Daemon-tools, dan heb ik geen geluid in WMP 9 :? Datzelfde geldt trouwens voor de ISO van de originele DVD. In WMP kan ik ook geen geluidstracks selecteren; die opties zijn 'uitgegrijsd'
3. Iemand die 64-bits versies van CCE kent? Benieuwd of het encode onder XP-64 bit sneller gaat :P
Speel je image zowieso ff met Videolan af. Die pakt alles, geluids- als ondertitelingssporen zijn te selecteren. Ik denk dat het probleem bij WMP9 ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Wokschotel schreef op 05 augustus 2004 @ 10:07:
[...]
Persoonlijk vind ik versie 6.4 de enige goede mediaplayer die MS gemaakt heeft. Ik denk dus dat het aan WMP9 ligt. Wat doet een "echte" DVDspeler als PowerDVD of WinDVD? En wat maken spelers als Media Player Classic en VideoLAN ervan? Dat zijn over het algemeen nl. toch betere spelers...
Zolang je geen 64 bits OS draait maakt het volgens mij niets uit. En aangezien het alleen onder Windows draait en Windows, voor zover ik weet, geen 64 bits versie heeft, heb je er dus niet veel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeeD2k2 schreef op 05 augustus 2004 @ 19:48:
Zolang je geen 64 bits OS draait maakt het volgens mij niets uit. En aangezien het alleen onder Windows draait en Windows, voor zover ik weet, geen 64 bits versie heeft, heb je er dus niet veel aan.
Er is een 'trial' versie van XP 64 bits. Kan je downloaden, en is 1 jaar te gebruiken dacht ik: http://www.microsoft.com/windowsxp/64bit/default.mspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escrimador
Zijn er hier ook mensen die onder linux backuppen?

en zo ja, hoe? Aparte tools ofmet behulp van vmware/wine ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

DeeD2k2 schreef op 05 augustus 2004 @ 19:48:
[...]
Persoonlijk vind ik versie 6.4 de enige goede mediaplayer die MS gemaakt heeft. Ik denk dus dat het aan WMP9 ligt. Wat doet een "echte" DVDspeler als PowerDVD of WinDVD? En wat maken spelers als Media Player Classic en VideoLAN ervan? Dat zijn over het algemeen nl. toch betere spelers...
Hmm, vaag. Met WinDVD werkt ie perfect, met PowerDVD niet. Nouja, eens kijken wat mijn standalone-DVD speler er van maakt :)
[...]
Ik heb Windows XP-64 bit, dus dat gaat wel lukken ;) Volgens mij zijn er al programma's die voor 64 bits zijn gecompileerd; juist bij zaken als encoden zou je het verschil tussen 32 en 64 bits echt moeten merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
In theorie zou er inderdaad een (snelheidsverschil) zijn. Ik zou zeggen, probeer het eens en laat het resultaat (snelheid en/of kwalitet) weten. ;)
Ik haal met een Pentium IV 2.8, HyperTrading uit en geen filters in mijn AviSynth script een snelheid van ongeveer 2,2 ...
offtopic:
Merk je trouwens verder ook vooruitgangen met een 64 bits OS? Ik kan het dan niet proberen (toch?), maar voor een volgend systeem kan het het overwegen waard zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

DeeD2k2 schreef op 06 augustus 2004 @ 12:10:
In theorie zou er inderdaad een (snelheidsverschil) zijn. Ik zou zeggen, probeer het eens en laat het resultaat (snelheid en/of kwalitet) weten. ;)
Tja, je kunt een hogere snelheid met dezelfde kwaliteit halen of een hogere kwaliteit bij dezelfde snelheid ;)
Ik haal met een Pentium IV 2.8, HyperTrading uit en geen filters in mijn AviSynth script een snelheid van ongeveer 2,2 ...
offtopic:
Merk je trouwens verder ook vooruitgangen met een 64 bits OS? Ik kan het dan niet proberen (toch?), maar voor een volgend systeem kan het het overwegen waard zijn...
Die WinXP-beta die ik heb is niet echt stabiel. De Ide-drivers van nvidia kunnen niet eens geinstalleerd worden. Ik kan wel proberen wat te benchmarken, maar dan moet de programmatuur er wel zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Ik heb hier een opgenomen band, opgenomen op de pc.
Winfast 2000 dinges tvkaart, dit zijn nu allemaal bestandjes van 200 mb geworden.
Dat is geen probleem, maar hoe krijg ik die .avi's op een fatsoenlijke dvd, die werkt op een standalone.

Heb al op www.doom9.net gekeken naar een guide.(ingewikkeld toch allemaal)
En Nero slikt alleen vob en ifo files :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met package 2 van nero moet het wel lukken, daar staat dacht een programma op wat avi's converteerd

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Als ik met DVD2DVD een DVD wil rippen naar 1 DVD dan krijg ik te zien dat ik genoeg ruimte vrij heb (15.5GB) maar dat de DVD kopieerbeveiliging heeft.

Dus ik rip de DVD met DVD decrypter en dan zegt DVD2DVD-R dat ik te weinig ruimte heb. Bij de log zie je staan "calculating size for ripping" en "calculating size for encoding". En dan heeft hij dus te weinig ruimte.

Dat is niet zo gek, want ik heb de DVD al geript en hij staat al op schijf en hij heeft dus nog maar zo'n 7.6GB vrij. Maar rippen hoeft hij niet meer te doen, en toch rekent hij uit hoeveel ruimte hij ervoor nodig heeft en komt dus tot deze conlusie.

Hoe kun je instellen dat hij doorheeft dat hij een DVD van de HD niet meer hoeft te rippen?

• Smarron
Oscar Mopperkont schreef op 19 augustus 2004 @ 15:33:
Als ik met DVD2DVD een DVD wil rippen naar 1 DVD dan krijg ik te zien dat ik genoeg ruimte vrij heb (15.5GB) maar dat de DVD kopieerbeveiliging heeft.

Dus ik rip de DVD met DVD decrypter en dan zegt DVD2DVD-R dat ik te weinig ruimte heb. Bij de log zie je staan "calculating size for ripping" en "calculating size for encoding". En dan heeft hij dus te weinig ruimte.

Dat is niet zo gek, want ik heb de DVD al geript en hij staat al op schijf en hij heeft dus nog maar zo'n 7.6GB vrij. Maar rippen hoeft hij niet meer te doen, en toch rekent hij uit hoeveel ruimte hij ervoor nodig heeft en komt dus tot deze conlusie.

Hoe kun je instellen dat hij doorheeft dat hij een DVD van de HD niet meer hoeft te rippen?
DVD2DVD-R vereist zowieso ongeveer 20gb vrije ruimte, is denk ik weinig aan te doen.

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Smarron schreef op 19 augustus 2004 @ 15:37:
[...]
DVD2DVD-R vereist zowieso ongeveer 20gb vrije ruimte, is denk ik weinig aan te doen.
Maar je hebt dus nog 20GB aan ruimte nodig nadat je de DVD op schijf hebt gezet?

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Heb nu de image weer van schijf gegooid. Bij settings DVD2DVD heb ignore CSS aangevinkt en nu doet hij het wel.

Vraag is nu, gaat het zo wel goed dan? Of had ik de optie "ignore css" uitegevinkt moeten laten staan?

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:42

The_Scarabial

MTB for life!

Oscar Mopperkont schreef op 19 augustus 2004 @ 15:50:
Heb nu de image weer van schijf gegooid. Bij settings DVD2DVD heb ignore CSS aangevinkt en nu doet hij het wel.

Vraag is nu, gaat het zo wel goed dan? Of had ik de optie "ignore css" uitegevinkt moeten laten staan?
gewoon ff proberen, daar leer je het meest van
:*)

• Smarron
Oscar Mopperkont schreef op 19 augustus 2004 @ 15:39:
Maar je hebt dus nog 20GB aan ruimte nodig nadat je de DVD op schijf hebt gezet?
Ja, ik geloof exact iets van 18gb ofzo, maar met 20gb gaat het altijd goed. Makkelijkste is ook gewoon de vob-files laten staan ipv een image maken (als je dat bedoelde). Dan ff door Shrink heenhalen en alle overbodige zooi (menu, extra's, geluidssporen en subs) weghalen, compressie natuurlijk op 0%. Dan erna door DVD2DVDR heen halen. Zo kun je toch weer een paar gb besparen voordat je echt gaat beginnen.

DVD2DVDR gaat alles eerst ontlededen enzo, geluid en beeld. Eigenlijk allemaal tijdelijke bestanden die wel op je HD worden weggeschreven. Is wel een klein nadeeltje, maar die schijven van tegenwoordig kosten toch niks meer. :z

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Smarron schreef op 19 augustus 2004 @ 17:18:
[...]
Ja, ik geloof exact iets van 18gb ofzo, maar met 20gb gaat het altijd goed. Makkelijkste is ook gewoon de vob-files laten staan ipv een image maken (als je dat bedoelde). Dan ff door Shrink heenhalen en alle overbodige zooi (menu, extra's, geluidssporen en subs) weghalen, compressie natuurlijk op 0%. Dan erna door DVD2DVDR heen halen. Zo kun je toch weer een paar gb besparen voordat je echt gaat beginnen.

DVD2DVDR gaat alles eerst ontlededen enzo, geluid en beeld. Eigenlijk allemaal tijdelijke bestanden die wel op je HD worden weggeschreven. Is wel een klein nadeeltje, maar die schijven van tegenwoordig kosten toch niks meer. :z
Heb een notebook vandaar de beperkte ruimte ;)

Maar nog wat anders. Hij vond iets van 12 damaged audioframes, 1 keer "too many damaged audioframes" en 1 keer "igonere audiodata". Dus 14 meldingen met eenuitroepteken ervoor. Is dat erg? Kan ik daar nog iets van verwachten?

[ Voor 13% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 19-08-2004 18:24 ]

• Smarron
Oscar Mopperkont schreef op 19 augustus 2004 @ 18:03:
Heb een notebook vandaar de beperkte ruimte ;)

Maar nog wat anders. Hij vond iets van 12 damaged audioframes, 1 keer "too many damaged audioframes" en 1 keer "igonere audiodata". Dus 14 meldingen met eenuitroepteken ervoor. Is dat erg? Kan ik daar nog iets van verwachten?
Ik ben bang dat er dan iets verkeerd is gegaan. Kun je hem niet gewoon met DVDdecrypter rippen naar je HD ? Met dat programmaatje heb ik nog nooit een probleem gehad wat betreft beveiligingen.

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Smarron schreef op 19 augustus 2004 @ 19:04:
[...]
Ik ben bang dat er dan iets verkeerd is gegaan. Kun je hem niet gewoon met DVDdecrypter rippen naar je HD ? Met dat programmaatje heb ik nog nooit een probleem gehad wat betreft beveiligingen.
Ja, dat deed ik dus eerst, maar dan krijg ik dus dat ik te weinig vrije schijfruimte heb... Als DVD2DVD zelf ript dan is er genoeg schijfruimte, doe ik het met DVDDecrypter, dan is er te weinig schijfruimte om het proces te starten, omdat DVD2DVD-R het dan nog een keer vanaf de harde shijf wil rippen :?

Hmmm. Heb zojuist de DVD geript met DVD decrypter (zodat ik niet die wazige foutmeldingen over de audio krijg) en hem gestript met DVD shrink zodat alleen de hoofdfilm, ned ondertiteling en engelse AC# beschikbaar is. Als ik hem nu met DVD2DVD-R wil gaan re-encoden dan krijg ik bij de log de volgende foutmelding:

[img]url=http://home.student.utwente.nl/o.v.lamme/log2.PNG[/img]

Ik heb ook nog maar 8.7GB vrij op dat moment. Maar als DVD2DVD het rippen dus zelf doet (wat dus niet helemaal goed gaat kennelijk) dan kan het wel. En hij krijkt dus ook naar free diskspace for ripping, terwijl de DVD dus al geript is. Dat laatste vind ik vooral raar.

Update
Ik heb nu DVD2DVD-R 2.0.0 Professional-RC4 gedownload en deze ziet er totaal anders uit, maar hij begint wel aan het proces. Ik heb pas net op start gedrukt en hij is nu dus bezig met "Demultiplexin cell ..." Of hetnu verder allemaal goed gaat komen weet ik niet, maar dat laat ik nog wel weten :)

Update2
Vlak voordat ik naar bed ging begon Cinecraft aan het encoderen van de film, ik had toen nog 2.5GB vrij :X , en ik zag dat cinecraft daarbij een nieuwe file aanmaakte die dus 4.3GB groot moest gaan worden. Terwijl het bestand dat geencodeerd werd zo'n 6.7GB groot bleef.... Ik dacht dus dat dat nooit zou gaan werken. Maarrrrr ik zet net mijn computer aan en zie dat er netjes een ISO file staat van 4.34GB. Als ik hem mount dan speelt Mediaplayer hem echter niet af, waar dat normaal wel het geval is..... Echter DVD shrink laat wel beeld zien :) Dus ik zet hem zo ff op een DVDRW om te kijken of het gelukt is. :)

[ Voor 66% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 20-08-2004 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

wizzzzzz schreef op 24 januari 2004 @ 10:34:
Waarom zijn er mensen die een 10-pass encoding doen met CCE ???
Heb hier een artikel liggen uit de duitse C'T van 2003 waarin MPEG-2 encoders vergeleken worden.
Het resultaat wordt mbv JNDmetrix-IQ vergeleken met het origineel en een waarde wordt toegekend aan de kopie.
Uit de tests blijkt dat het resultaat bij meer dan 2 (3) passes met CCE zelfs slechter wordt.

Dat betekend dat je meerdere uren encodeerd voor niks !!!!

Heb ooit een film met 5 passes geencodeerd en dat zag er echt niet beter uit als 2 passes
Mooi dat je dat zegt :)

Ik begin er namelijk net mee. En ik ben ook wel benieuwd hoeveel passes ik nu moet nemen? Als ik jouw verhaal zo lees en de verhalen van anderen, dan zou ik het dus gewoon altijd met 3-pass moeten doen (een beetje de middenweg)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Oscar Mopperkont schreef op 20 augustus 2004 @ 10:12:
[...]

Mooi dat je dat zegt :)

Ik begin er namelijk net mee. En ik ben ook wel benieuwd hoeveel passes ik nu moet nemen? Als ik jouw verhaal zo lees en de verhalen van anderen, dan zou ik het dus gewoon altijd met 3-pass moeten doen (een beetje de middenweg)?
ik doe altijd gewoon 2 pass en kben er supertevreden mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Klopt het trouwens dat DVD-Shrink de boel nog 5 minuten lang moet encoden als ik de DVD re-author en alle troep weggooi (en dus geen compressie gebruik)? Is dat echt zo'n tijdrovend proces om te doen, want meer dan deleten is het toch niet?

[ Voor 9% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 20-08-2004 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Oscar Mopperkont schreef op 20 augustus 2004 @ 17:04:
Klopt het trouwens dat DVD-Shrink de boel nog 5 minuten lang moet encoden als ik de DVD re-author en alle troep weggooi (en dus geen compressie gebruik)? Is dat echt zo'n tijdrovend proces om te doen, want meer dan deleten is het toch niet?
Shrink moet wel 4,5+gb wegschrijven naar je HD. Dat kost zowieso tijd. En je laptop HD schrijft zowieso wat langzamer weg dan de reguliere 7200rpm schijven. 5 minuutjes is een mooie tijd, niet per se langzaam. :z

Is je rip overigens al gelukt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Smarron schreef op 20 augustus 2004 @ 18:09:
[...]
Shrink moet wel 4,5+gb wegschrijven naar je HD. Dat kost zowieso tijd. En je laptop HD schrijft zowieso wat langzamer weg dan de reguliere 7200rpm schijven. 5 minuutjes is een mooie tijd, niet per se langzaam. :z

Is je rip overigens al gelukt ?
Deze film was trouwens maar 2.5GB (Snatch) en hij deed er uiteindelijk 7.5 minuten over :X (Heb trouwens wel een 7200RPM schijf >:) )

Maar het is uiteindelijk gelukt ja. Ik heb hem niet opnieuw geencodeerd, omdat ik de kwaliteit eigenlijk al prima vond. Volgende keer doe ik het wel op 3-pass voor de zekerheid, dat het echt goed is.
In eerste instantie kreeg ik artifacts en haperingen toen ikhem afspeelde op DVD speler in huiskamer. Achteraf bleek het de DVD speler te zijn, die heeft het niet zo op DVD+RW. De rip bevatte namelijk geen fouten, de ge-encodeerde versie ook niet, en als ik DVD afspeel op computer ook niet en inmiddels ook niet als ik hem afspeel in de huiskamer :) (Kennelijk is ie wat wisselvallig op dat gebied).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Oscar Mopperkont schreef op 20 augustus 2004 @ 18:13:
Deze film was trouwens maar 2.5GB (Snatch) en hij deed er uiteindelijk 7.5 minuten over :X (Heb trouwens wel een 7200RPM schijf >:) )
Damn, aso!
Maar het is uiteindelijk gelukt ja. Ik heb hem niet opnieuw geencodeerd, omdat ik de kwaliteit eigenlijk al prima vond. Volgende keer doe ik het wel op 3-pass voor de zekerheid, dat het echt goed is.
In eerste instantie kreeg ik artifacts en haperingen toen ikhem afspeelde op DVD speler in huiskamer. Achteraf bleek het de DVD speler te zijn, die heeft het niet zo op DVD+RW. De rip bevatte namelijk geen fouten, de ge-encodeerde versie ook niet, en als ik DVD afspeel op computer ook niet en inmiddels ook niet als ik hem afspeel in de huiskamer :) (Kennelijk is ie wat wisselvallig op dat gebied).
Aha, dus toch je DVD-speler. Nou, prima voor elkaar dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-09 15:54
Hallo allemaal,

Ik weet niet of het al een keer gevraagd is maar heb niets kunnen vinden wat ik zoek.

Ik probeer bij een amerikaanse dvd, ik neem als voorbeeld 'Finding Nemo' nederlandse ondertiteling toe te voegen. Het is mij gelukt om de dvd te rippen en om te zetten naar een m2v en ac3 bestanden om dan in dvdmeastro weer in elkaar te zetten met NL ondertiteling.

Dit is alleen niet mijn probleem. Mijn probleem is dat ik mijn menu kwijt raak wanneer ik de vobs omzet naar m2v en ac3.

Hoe kan ik alle extra's en menu's intact houden maar dan nl ondertiteling toe voegen?

Graag jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
Ik probeer al een tijdje een dvd te re-encoden door middel van "dvdrebuilder".
Ik krijg echter altijd een buffer-overflow error. Ik heb op het forum van afterdawn.com gelezen dat dit met de pagefile temaken kan hebben.

Op dit moment is mijn pagefile vast 768 mb, en ik heb 512 mb ram erin.
Het lijkt me dat dit voldoende moet zijn. Ik de pagefile vastzetten op 2x of 2.5x ram size maar vraag me af of dit gaat helpen.

Kan iemand me nog meer tips geven om dit probleem op te lossen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

DVD2DVD-R Pro geeft nadat hij klaar is met demultiplexen het volgende weer:
Examining the file C:\VIDEO_TS\22082004_115756_\Title_1_Audio_0x80_EN.ac3 for errors and remove the delay
Welke delay haalt hij dan weg en waar is het goed voor? En waarom zou het gecheckt moeten worden op errors? Ik neem toch aan dat DVD's zonder errors in de winkel liggen :?

Tweede vraag:
Bi de instellingen voor CCE kan ik kiezen voor verschillende instructiesets voor de proc. Nu heb ik een Pentium-M die dus SSE2 ondersteund, toch staat dit bij mij ingesteld op SSE. Hij herkent dat dus kennelijk niet. Als ik kies voor SSE2 gaat het proces dan sneller? Of moet ik dat niet doen, omdat er ook misschien nadelen aan kunnen zitten?

Derde vraag:
Ik zit nu op mijn computer het origineel te vergelijken met de ge-encodeerde versie en het valt mij op dat er een lichte waas hangt over de ge-encodeerde versie hangt. Het zwart is niet meer zwart en het contrast is minder mooi.
Zijn er instellingen waarmee je ervoor zorgt dat dit niet gebeurd?

[ Voor 54% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 23-08-2004 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escrimador
nu heb ik al een aantal grote (7.5-8+ Gb) DVDtjes gebackupped volgens de tutorial op Tuts4u, maar deze krijg ik niet voor elkaar. Het eindigt steevast van een error in de laatste fase van Scenarist.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
Error Subpicture[1] (1:VTS_01_VSUB_P1A1-00-Engli_1219.sp) and
 (2:VTS_01_VSUB_P1A1-00-Engli_1220.sp) offset are overlapped 
(00:00:00:00-00:00:02:16) and (00:00:00:00-00:00:01:19)

Error dvd_mux : Open Mux_list File Error

Error Terminated Multiplexing (backup-VTS_01_PGC_01_t.vob).

Error Wrong mux_list. Mux_list format or stream ID may be wrong.

Error Multiplex is failed.

Error Multiplexing failed, Track "VTS_01_PGC_01" 

Error MuxFromDB:MuxVTS failed

Error Multiplex failed

Error DVD Video files could not be created

heb het nu ook al op verschillende machines geprobeerd, maar weet eigenlijk niet waar nu de oorsprong van de fout zit in het hele proces. Al in het begin bij het demuxen? Waarom bij andere DVD's dan niet? Geeft iemand mij een voorzetje?

[ Voor 4% gewijzigd door Escrimador op 24-08-2004 19:56 . Reden: layout vern**kt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke dvd merk gebruiken jullie eigenlijk?

Ik heb een tijdje geleden Datawrite besteld, tot nu toe zijn ze perfect maarja helaas zijn deze niet meer te bestellen bij www.opus.nl.

Wat zijn jullie voorkeuren tegenwoordig?
DVD-R of DVD+R en welk merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
@ erwin85
De menutjes zitten over het algemeen in de VIDEO_TS.VOB of de VTS_0x_0.VOB's. Om de ondertitels toe te voegen hoef je enkel de VTS_0x_y.VOB's (met y>0) opnieuw te maken. In principe zet je daarnaa alles weer bij elkaar in één map en zou het moeten werken...

@ Oscar Mopperkont
1. Helaas leest een optical drive niet altijd alles perfect, zo zou er dus een foutje in de rip kunnen sluipen.
De delay(=vertraging) is een kleine pauze aan het begin van het geluid bestand. Deze moet ervoor zorgen dat de beeld en geluid gelijk blijven lopen. Na een recode kan het zijn dat dat niet meer zo is met de huidige delay, dus moet het gecorigeerd worden.

2. Probeer het eens...

3. Je zou de Flat part priority eens wat omhoog kunnen doen. Bij hoge bitrates, als op en DVD, kan je deze best rond de 50 procent zetten. Dat zal ervoor zorgen dat er meer aandacht besteed wordt aan de details.

@ Escrimador
Gebruik je toevallig Scenarist 3 of hoger? Deze is namelijk erg critisch. Daarnaast zijn zowel DoItFast4U! als ReAuthorist gemaakt voor Scenarist 2.7. Ik raad je dus aan die eens te proberen...

@ Iznogoud
Als er geen leuke aanboedingen zijn, ga ik meestal voor Fuji of Memorex. Maar, als je een a-merk koopt, dan maakt het niet heel veel uit. (Die worden toch bijna allemaal in de zelfde fabriek gemaakt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is er met http://www.dvd2dvdr.de gebeurt?
(ik spreek geen Duits)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 00:18 ]

• stefmen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09-2022
Hallo,
Ik download regelmatig vanaf een website met torrent links DVDrips, maar deze zijn dan zonder Nederlandse ondertiteling. Zijn er programma's voor die dat erin kunnen zetten. (turials ofzo?).

Stefan.

Verwijderd

@ DeeD2k2
Welk merken zijn A merken?
Ik heb gelezen dat er mensen blij zijn met Verbatim maar ook met Platinum.
Tijdje geleden waar weer mensen juist niet te spreken over Platinum.
Vandaar mijn twijfel tussen de merken.

Het probleem is dat op mijn dvd speler de dvd's soms wel goed afspelen maar na bijv 1 uur ofzo gaan ze haperen en slaan ze seconden over. De laatste tijd kom ik het minder tegen maar bij mun broer doen ze het uberhaupt niet.

Nu heb ik begrepen dat het opgelost kan zijn met een ander goed merk.

• DeeD2k2
A-merken zoals Verbatim, Ricoh, Fuji, Philips, TDK enz.

Als je van je DVDspeler weet dat-ie niet alles "slikt", dan zou ik ervoor zorgen dat je bij een merk blijft, dat het altijd doet/deed. Verder kan je er het beste voor zorgen dat je op het schijfje brand met de snelheid waarvoor hij gemaakt is. Dus niet met 8 speed op een 4 speed schijfje(, terwijl dat vaak wel wil).

Wat je ook eens kan proberen om de compatibiliteit te verhogen is de booktype field veranderen. Zo hou je je DVDspeler voor de gek doordat hij nu "denkt" dat je schijfje een DVD-ROM is. (Als je een Philips brander heb gebeurd dit echter al automatisch en Plextrors zullen het nooit kunnen...en DeeD heeft een Plextor :X )

[ Voor 3% gewijzigd door DeeD2k2 op 26-08-2004 13:00 ]

Verwijderd

Het verschil tussen DVD-R en DVD+R is dat tegenwoordig te verwaarlozen?

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 21:24

Dennahz

Life feels like hell should.

Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 17:40:
Voor zover ik weet is + de standaard, onze DVD speler pakt bijv - niet eens!

Twitter

• Escrimador
DeeD2k2 schreef op 25 augustus 2004 @ 23:29:
@ Escrimador
Gebruik je toevallig Scenarist 3 of hoger? Deze is namelijk erg critisch. Daarnaast zijn zowel DoItFast4U! als ReAuthorist gemaakt voor Scenarist 2.7. Ik raad je dus aan die eens te proberen...
top ga ik doen!

• DeeD2k2
Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 17:40:
Bijna wel. De meeste branders branden tegenwoordig op beide, en de meeste spelers hebben ook nergens meer problemen mee (op DVD-RAM na). Het enige duidelijke verschil is dat voor DVD+R(W) snellere schijfjes en branders beschikbaar zijn. Aan de andere kant is DVD-R(W) in theorie beter voor video dan +R(W). (Maar daar zal ik jullie niet mee vermoeien :P )
Dennahz schreef op 26 augustus 2004 @ 17:56:
Voor zover ik weet is + de standaard, onze DVD speler pakt bijv - niet eens!
Een beetje een drogreden hè... ;)
Nee, een standaard is er niet! +R(W) is enkel populairder. Ik denk omdat er meer en snellere branders voor zijn. Daarnaast zijn ze met +R(W) schijfjes een stuk verder met de Dual Layer branders; die zijn er immers al. Bij -R(W) zijn ze met de perfectionering bezig. Maar het "gevecht" is nog altijd gaande...
Ik verwacht echter dat, helemaal als ze bij -R(W) nog lang op de Dual Layer schijfjes laten wachten, +R(W) zal winnen. Enkel omdat zij al zo ver zijn met Dual Layer... (En DVD-RAM, wie kent het eigenlijk nog..?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog ff simpel vraagje voor je, moeilijk genoeg voor mij.
Firmware upgrade voor mijn Pioneer A06, zal dit de compatibiliteit verbeteren op stand-alone dvd spelers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 12:55:
Nog ff simpel vraagje voor je, moeilijk genoeg voor mij.
Firmware upgrade voor mijn Pioneer A06, zal dit de compatibiliteit verbeteren op stand-alone dvd spelers?
Nee, meestal niet. Het zal wel de compatibiliteit van je brander vergroten.
De manier om zo goed mogelijk compatible te zijn met (oudere) dvd spelers is het rom-bit te zetten tijdens het branden.
Voor dvd spelers zijn er trouwens ook meestal firmware upgrades beschikbaar. Met name Cyberhome heeft hier een historie op te houden. Deze zullen de compatibiliteit wel aanzienlijk vergroten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
Sephiroth schreef op 22 augustus 2004 @ 14:38:
Ik probeer al een tijdje een dvd te re-encoden door middel van "dvdrebuilder".
Ik krijg echter altijd een buffer-overflow error. Ik heb op het forum van afterdawn.com gelezen dat dit met de pagefile temaken kan hebben.

Op dit moment is mijn pagefile vast 768 mb, en ik heb 512 mb ram erin.
Het lijkt me dat dit voldoende moet zijn. Ik de pagefile vastzetten op 2x of 2.5x ram size maar vraag me af of dit gaat helpen.

Kan iemand me nog meer tips geven om dit probleem op te lossen :?
iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:54
Ik heb een zelfgemaakte DVD ge-encode met CCE (guide van tuts4u uit de 1e post in dit topic).
Met de originele ifo heb ik wel het menu als ik deze open met winDVD maar de chapters kloppen dus niet...

Met de ifo van de geauthorde versie kloppen de chapters wel maar heb ik geen menu, die is niet in scenarist geplaatst zeg maar.

Nu volgens die guide moet ik dan ifoupdate runnen, heb ik gedaan, maar ik hou dan gewoon de foute chapter strucutuur zoals bij de originele ifo.

Zo vervelend, iemand die een oplossing heeft? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezze
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:55
kweett zo niet

To Beezze or not to Beezze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Wil je beide ifo's eens mailen? Dan kan ik ze eens vergelijken. Het kan namelijk heel veel oorzeken hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:54
Per ongeluk door m'n gekloot is de versie die door Scenarist is gemaakt ook vervangen met de foute chapters :(

Ik kan de ene wel mailen maar dat heeft niet zoveel zin denk ik.
De chapters gaan overigens bijna 20 minuten per chapter ipv 10 minuten wat 't standaard was. De mpg is ook rond de 50% compressed door CCE, het origineel was zeg maar gecaptured met TV kaart vanaf video camera en het origineel had een bitrate van 10000 :)

Wat ik me nu bedenk is dat ik de film weer uit de vob kan halen en dan gewoon weer authoren in tmpgenc dvd author dan is het meteen goed denk ik zo. Wel omslachtig maar ach.

edit: ik re-run die scenarist file gewoon en dan heb ik die authorde ifo weer :P
dvddecrypter ging flippe op ifo mode :>

[ Voor 11% gewijzigd door Jimmie op 29-08-2004 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Ik heb een klein vraagje. Ik heb pas begonnen met het backupen van mijn dvd's. Nu heb ik een film omgezet, met cinema craft encoder. Alleen zie ik nu het logo ervan tijdens de film (rechts onder). Ik vind het zelf niet mooi staan :'( kan ik dit weghalen ? of kun je hier niks aan doen.

Ik vind het niet zo leuk om op mijn hele collectie dat logo te zien staan :/

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.