DVD's backuppen; de beste manier [Deel 2]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.827 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disciplus-Simplex
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01-2023

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Yohann!s schreef op 30 augustus 2004 @ 14:35:
Ik heb een klein vraagje. Ik heb pas begonnen met het backupen van mijn dvd's. Nu heb ik een film omgezet, met cinema craft encoder. Alleen zie ik nu het logo ervan tijdens de film (rechts onder). Ik vind het zelf niet mooi staan :'( kan ik dit weghalen ? of kun je hier niks aan doen.

Ik vind het niet zo leuk om op mijn hele collectie dat logo te zien staan :/
Ik bewerk de film frame voor frame met Photoshop ;)
Je zou ook de readme van CCE kunnen lezen en dan lees je dat je het programma moet kopen om die vervelende logo's kwijt te raken. Ipv kopen, zou je het ook op een alternatieve manier kunnen proberen. Uiteindelijk is 1800 euro o.i.d. iets teveel van het goede voor de gemiddelde burger en toch heeft niemand dat logo, gek toch?

[ Voor 6% gewijzigd door Disciplus-Simplex op 30-08-2004 20:50 ]

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 22:44
En als je wél braaf bent, dan koop je CCE Basic voor $58,-. Op een limiet van 2 passes na, heeft die de zelfde functionaliteiten en kwaliteten als CCE-SP. Dat scheel toch weer $1892,- en is wel degelijk op te brengen door een gemiddeld burger... ;)

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disciplus-Simplex

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

DeeD2k2 schreef op 30 augustus 2004 @ 21:47:
En als je wél braaf bent, dan koop je CCE Basic voor $58,-. Op een limiet van 2 passes na, heeft die de zelfde functionaliteiten en kwaliteten als CCE-SP. Dat scheel toch weer $1892,- en is wel degelijk op te brengen door een gemiddeld burger... ;)
Nou ja, na een kosten baten analyse, is het wat mij betreft niet op te brengen. Oeps, ik denk dat ik je reply verkeerd heb begrepen :o . 58 euro is uiteraard goed te doen.

Wellicht kun je CCE-SP gebruiken icm D2SROBA. Dan haal je toch een zeer goede kwaliteit met < 3 stappen en het kost ook nog eens minder tijd EN heb je toch weer dat warme -ik heb een officiele licentie- gevoel.

[ Voor 7% gewijzigd door Disciplus-Simplex op 30-08-2004 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Als je met CCE-SP CCE basic bedoeld, dan moet ik je teleurstellen. Basic ondersteund nl. geen Bit Allocation en dát is de optie waar de RoBa methode dankbaar gebruik van maakt. Maar, in 2 passes kan je met een degelijke encoder, zoals CCE, erg goede resultaten halen. Helemaal op een TV scherm zal je, met DVD bitrates, niet veel verschil zien tussen een 2 pass- en een RoBa encode. De basic versie moet je dus zeker niet meteen afschrijven!
Overigens is het de enige encoder waar CinemaCraft op dit moment veel aan ontwikkeld, gezien de vele updates...
offtopic:
I love Quick reply. Nu al!

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escrimador
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-09 21:54
DeeD2k2 schreef op 30 augustus 2004 @ 23:00:
Maar, in 2 passes kan je met een degelijke encoder, zoals CCE, erg goede resultaten halen.
nu ben ik nog steeds niet thuis in alle stappen van het gehele proces (decrypt. demux, authoring, encoding enzovoorts), maar ik moet zeggen dat je bij een concert met bijvoorbeeld "rook" toch wel een heel duidelijk verschil ziet tussen 2 of 4 passes.

PS ik volg de tuts4u turorial. Heb dan nog wel eens problemen dat de uiteindelijke DVD toch een paar honderd kb te groot uitvalt voor een DVD. Soms moeilijk om menu te behouden en een redelijke kwaliteit "hoofd"PGC te realiseren ook. Als iemand daar tips voor heeft! Wijk nu meestal uit naar DVD2DVD-R

Only dead fish go with the flow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:41

Tacoos

i am i

Als ik de 2-disc editie van nemo probeer te back-uppen met de TUTS4U methode, krijg ik in scenarist deze foutmelding:

Warning Sub-Picture (stream 1 in Track "VTS_01_PGC_02") is across scene boundary at 00:02:30;21
[...knip...]
Warning Sub-Picture (stream 6 in Track "VTS_01_PGC_02") is across scene boundary at 02:04:11;01
Warning Sub-Picture (stream 6 in Track "VTS_01_PGC_02") is across scene boundary at 02:04:50;08
Warning After the Cell<VTS_01_PGC_02_cell125><125>, the PGCI of PGC<VTS_01_PGC_02pgc> strides 3rd sector.
[...knip...]
Warning After the Cell<VTS_01_PGC_02_cell172><172>, the PGCI of PGC<VTS_01_PGC_02pgc> strides 3rd sector.
Warning Some DVD players have problems with this limitation.
Error The Subpicture Attribute(Language and so on) For Wide in PGC<VTS_01_PGC_02pgc>:Stream<2>:Title<VTS01_Title02> is different from The Reference PGC<VTS_01_PGC_01pgc>
Error The Subpicture Attribute(Language and so on) For Letter Box in PGC<VTS_01_PGC_02pgc>:Stream<2>:Title<VTS01_Title02> is different from The Reference PGC<VTS_01_PGC_01pgc>
[...knip...]
Error The Subpicture Attribute(Language and so on) For Letter Box in PGC<VTS_01_PGC_02pgc>:Stream<5>:Title<VTS01_Title02> is different from The Reference PGC<VTS_01_PGC_01pgc>
Error PreCheck From DB failed
Error DVD files could not be created

Dit treedt op met Scenarist 2.7 en 3.0.
Weet iemand wat te doen?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:53
Ik ben zelf ook een tijdje aan het stoeien geweest met doitf4u scenarist etc.
het is me van de 10 dvd's maar 2 keer gelukt om het goed voor elkaar te krijgen.
En er zit zeer veel werk aan.
Op Dit moment is er op doom9 (engels) iemand een prog aan het schrijven dat alles in een doet.
Zeer eenvoudig one click en werkt met cinema craft.hier heb ik op het moment een scoringspercentage van 100%.
Het instlalleren is even goed alles lezen maar daarna is het een fluitje van een cent en haal je scenarist en al die andere tijdrovende programma's snel van je pc.

http://forum.doom9.org/forumdisplay.php?s=&forumid=75
succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-09 20:54

The_Scarabial

MTB for life!

hebben er nog meer mensen last van dat sommige dvd's als je ze wil branden met nero dat ie dan zegt dat de reallocation fout is, maar als je hem dan brandt dat ie het perfect doet in de dvd speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:54
Voor de mensen die een USA dvd hebben , maar een kopie willen maken met NL ondertitling , moeten even wachten nog ik ben namelijk bezig met een tutorial. :)

edit: http://www.p0ssible.nl/Tutorial.doc daar kun je hem weghalen , veel plezier :)

[ Voor 31% gewijzigd door Possible op 31-08-2004 23:40 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een dvd backuppen.
Ik heb de dvd eerst omgezet met dvd shrink 3.0
hierna ga ik die branden in nero 6
en dan krijg ik een foutmelding "Kan dvd niet mounten" en ik doe altijd na het branden een verificatie, en die zegt dat alles goed is, maar wil de dvd afspelen in een dvdspeler (gewone of een dvd-rom) doet ie het niet.

Ik heb de harde schijf geformatteerd (wel rigoreus, maar was toch nodig), ik heb geprobeerd te branden met nero oem suite wat er bij was geleverd.
En een ander merk dvd'tje.
En elke keer krijg ik dezelfde foutmelding.

Ik lees bij tweakers wel elke keer over mounten, maar wat is het precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de demoversie van clonedvd2 met alle volledige functies te gebruiken 21 dagen of zij er bepaalde functies/onderdelen uitgeschakeld ?
Wil voordat ik het programma koop er eerst uitgebreid mee testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:54
Ik heb een dvd die in winDVD niet gedeinterlaced wordt, dus je ziet die zwarte horizontale lijntjes bij snelle bewegingen.

Nu zijn er wel meer interlacede DVD's op de markt. Maar hoe corrigeer ik dit, ergens in een IFO wat aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmie
  • Laatst online: 15:54
kickje :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Wat als je bijv. PowerDVD gebruikt ?

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Veranderen kan je het in ieder geval niet. Interlacing is namelijk een "manier van encoden". Wil je ervan af, dan zal je dus opnieuw moeten encoden. Dan kan je deinterlacen of ervoor zorgen dat de field order en interlacing flags goed zijn. Dat zijn namelijk de enige verklaringen dioe in kan bedenken, naast een verkeerde speler.
Probeer inderdaar PowerDVD of Media Player Classic eens. En wat maakt een stand alone ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruiken jullie DVD2DVD-R 1.8 of DVD2DVD-R 2 Professional?

Verwijderd

Ik heb best wat gerommeld met alle programma's, maar kom steeds weer op het zelfde uit.

Ik kopieer tegenwoordig 2 films (of 4 uur speeltijd) op 1 dvd. Twee filmpjes huren, rippen met DVDdecrypter, DVDx opstarten, avisynth frameserver starten voor tmpgenc en voila (in 't kort). Daarna bijde branden met DVD author bijv.

lijkt ingewikkeld maar is héél eenvoudig. Voordeel hiervan vind ik dat ik de ondertiteling gelijk vast op de film heb. Weinig andere ondersteunen dit. DVD2VCD wel maar nadeel is dat je geen preview heb. Dus een rottijd wachten om te zien of het resultaat voldoet ...ja daaag :-)

echt waar, een video van bv. 1 uur 50 min op ca 2300 kbps CBR omzetten is echt goed naar te kijken. ik heb een breedbeeld en het resultaat is goed. Ook kennissen welke de films kijken zijn verbaasd over de kwaliteit.

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik gebruik DVD2DVD-R professional omdat deze niet zuert over de beschikbare HD ruimte. Deze versie heeft wel door dat hij tussentijds files kan weghalen en dus vind hij dat 15GB wel genoeg is.

Ik doe het als volgt:

1) Kopieer film naar HD met DVD decrypter
2) Haal alle troep weg met DVD Shrink, dus vreemde talen, extra's en buitenlandse ondertiteling. Zorg ervoor dat hij geen compressie toepast op film
3) Verklein de film naar 4.3GB met DVD2DVD-R met 3 pass-encoding, meer passes duurt alleen maar langer en volgens C'T heeft het geen positief effect, osms is het zelfs nadelig.
4)Brand de DVD met Nero

Het gehele proces neemt veel tijd in beslag, maar het is niet echt moeilijk om te doen. Als je het 1 keer hebt gedaan, dan doe je het de volgende keer met verstand op 0. Verder zijn er ook best wel films die na stap 2 al op 1 DVD past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-09 10:45
Zijn er al mensen die ervaring hebben met DVD Shrink 3.2 deze heeft ook de optie "Compress video with high quality adaptive error compensation" Ik ben benieuwt of dit nog kwaliteitsverbetering opbrengt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disciplus-Simplex

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 14:27:
Ik kopieer tegenwoordig 2 films (of 4 uur speeltijd) op 1 dvd. Twee filmpjes huren, rippen met DVDdecrypter, DVDx opstarten, avisynth frameserver starten voor tmpgenc en voila (in 't kort). Daarna bijde branden met DVD author bijv.

lijkt ingewikkeld maar is héél eenvoudig. Voordeel hiervan vind ik dat ik de ondertiteling gelijk vast op de film heb. Weinig andere ondersteunen dit. DVD2VCD wel.....
Lijkt me dat je kwaliteit dan wel zichtbaar achteruit moet gaan. Dit weet ik eigenlijk wel zeker maar het is nogal subjectief. Voor mezelf weet ik zeker dat ik dan de kwaliteit niet acceptabel meer vind. Hier hoeven we verder niet over te twisten.
Zou je Tmpgenc niet willen/kunnen vervangen door CCE? Dit is sneller en levert je een betere kwaliteit.

Waarom vind je vaste ondertiteling een voordeel? Ik vind het prettiger om te kunnen kiezen, tenslotte heeft niet iedereen ot nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je heb eigenlijk gelijk, de kwaliteit, de CCE encoder is beter met MPG2 (volgens de reviews !!), maar ik kom uit het tijdperk VCD kopieren en daar is TMPGenc duidelijk beter als CCE in het coderen van MPG1. (Panasonic is trouwens ook goed voor MPG1). Ik heb gisteren CCE gebruikt en je heb gelijk, het is sneller. Of ik het verschil kan zien op mijn TV weet ik nog niet, maar snelheid is ZEKER belangrijk als de kwaliteit er niet onder lijd. Ook had ik problemen met authoring (ongeldige of missende GOP-structuren enzo..:-/) Kwaliteit is inderdaad een kwestie van ..zit ik leuk,goed, acceptabel te kijken of zit ik te turen of er verdwaalde pixels achterblijven op mijn TV? Nou ik moet je zeggen..(klopt, mijn pijngrens ligt hoog...zie VCD opmerking boven)...ik zie het niet echt (of is TMPGenc MPG2 encoding op lage bitrates wél beter als CCE??) . Net zoals verschillen tussen Dolby 5.1 en 6.1 ga maar door. Je opmerking over subtitels...hoe krijg jij het voor elkaar om 2 full-DVD format films 720x576 op één dvd te krijgen, mét ondersteuning van subtitle keuze ? wil ik uberhaupt ondertiteling moet ik hem branden in de film, anders lukt het niet (dus geen DVD-shrink dingen enzo..)

En..het is makkelijk...starten en in een keer goed !! Als jij een andere manier weet ..Graag..laat het me weten...

Verwijderd

tK0wnZ schreef op 02 maart 2004 @ 16:16:
[...]

de kwaliteit van nog over te twisten, want shrink kan geen extra's verwijderen, dus als je veel grote extra's hebt ben je zo al heel wat 100 mb's kwijt aan wasted ruimte
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Voor het verwijderen van extra's (kan dus wel degelijk) gebruik je de re-author functie en selecteer je alleen wat je wilt houden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 20:18:
...hoe krijg jij het voor elkaar om 2 full-DVD format films 720x576 op één dvd te krijgen, mét ondersteuning van subtitle keuze ? wil ik uberhaupt ondertiteling moet ik hem branden in de film, anders lukt het niet (dus geen DVD-shrink dingen enzo..)

En..het is makkelijk...starten en in een keer goed !! Als jij een andere manier weet ..Graag..laat het me weten...
Je kunt dit doen met bv. Scenarist NT, een Hollywood standaard voor DVD authoring. Ook niet te betalen maar misschien kun je het progamma lenen van iemand. Lijkt in het begin enorm ingewikkeld, maar als je het een keer hebt gedaan.... Ik heb de dvd van Queen_Live at Wembley ermee ge-reauthored om de omvangrijke motion-menus te vervangen door static menus.

Ook met DVDremake kun je tegenwoordig 2 dvd's samenvoegen. Als je 1st zorgt dat die dvd's met behoud van hun structuur (vzv gewenst) samen op 1 dvdr passen, dus afzonderlijk bewerken tot de gewenste grootte en daarna samenvoegen.

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-09 22:47
Verwijderd schreef op 16 september 2004 @ 09:33:
Voor het verwijderen van extra's (kan dus wel degelijk) gebruik je de re-author functie en selecteer je alleen wat je wilt houden.
Bij de re-author functie in Shrink was voor kort alleen een movie-only mode te kiezen. Zonder alle extra's en het menu was zowieso niet meer te kiezen.

Sinds Shrink 3.2 zijn er wel extra's mogelijk, maar dit gaat nog steeds zonder menu. De extra's worden na het afspelen van de film achter elkaar getoond.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escrimador
  • Laatst online: 14-09 21:54
Verwijderd schreef op 16 september 2004 @ 09:49:
[...]
Je kunt dit doen met bv. Scenarist NT, een Hollywood standaard voor DVD authoring. Ook niet te betalen maar misschien kun je het progamma lenen van iemand. Lijkt in het begin enorm ingewikkeld, maar als je het een keer hebt gedaan.... Ik heb de dvd van Queen_Live at Wembley ermee ge-reauthored om de omvangrijke motion-menus te vervangen door static menus.
hee dat is grappig om te lezen, want ik heb een week geleden maar besloten alleen het concert van Live at Wembley Stadium te nemen (dvd2dvd-r) en de rest maar te laten schieten omdat het 700-800 Mb inpikte. Kom wel vaker van dit soort menu's tegen.
Kan je vertelllen (of heb je een linkje) hoe je dat precies gedaan hebt?

Only dead fish go with the flow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 10:45
Escrimador schreef op 19 september 2004 @ 22:29:
[...]

hee dat is grappig om te lezen, want ik heb een week geleden maar besloten alleen het concert van Live at Wembley Stadium te nemen (dvd2dvd-r) en de rest maar te laten schieten omdat het 700-800 Mb inpikte. Kom wel vaker van dit soort menu's tegen.
Kan je vertelllen (of heb je een linkje) hoe je dat precies gedaan hebt?
doom9.org heeft goede guides. Ben nu zelf ook wat aant stunten met Sceanarist, wel lastig al vind ik zelf...

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sephiroth schreef op 22 augustus 2004 @ 14:38:
Ik probeer al een tijdje een dvd te re-encoden door middel van "dvdrebuilder".
Ik krijg echter altijd een buffer-overflow error. Ik heb op het forum van afterdawn.com gelezen dat dit met de pagefile temaken kan hebben.

Op dit moment is mijn pagefile vast 768 mb, en ik heb 512 mb ram erin.
Het lijkt me dat dit voldoende moet zijn. Ik de pagefile vastzetten op 2x of 2.5x ram size maar vraag me af of dit gaat helpen.

Kan iemand me nog meer tips geven om dit probleem op te lossen :?
Ik Heb nu al meerdere dvd succesvol gebackupt van dvd9 naar dvd5. Met behoud van menu en extra's en een hele goede kwaliteit film.

Ik Gebruik CCE 2.67 en laat deze 9 passes maken. Mn laptop is er dan wel 17 uur mee bezig, maar het is zeker de moeite waard.

Mn ramgebruik ligt dan wel vrij hoog, het maximum wat ik heb gezien was 1900 mb!(op 512 mb ram) Maak je pagefile dus groot genoeg.

Het backuppen met dvd-rb / dvd rebuilder gaat zwaar makkelijk. Voer gewoon het volgende uit. (alle software (op CCE na) is te vinden op doom9.org):

edit:
Misschien is alle benodigde software wel op usenet te vinden als 1 rar

DVDDecrypter:
http://www.doom9.org/Soft...pDVDDecrypter_3.5.1.0.exe

DVD-RB:
http://www.doom9.org/Soft21/Vobtools/dvd-rbv061.zip

AviSynth:
http://www.doom9.org/Soft21/SupportUtils/AviSynth_255.exe

Gordian Knot rippack voor MPEG2Dec3dg.dll:
http://prdownloads.source...0.28.8.Setup.exe?download
In het volgende stukje tekst zal ik beschrijven hoe je zo simpel mogelijk een volledige
dvd backup maakt(dus met behoud van menu etc), gebruik makend van CCE SP, DVDDecrypter,
DVD-RB en Avisynth.

//******************
// Installeren.
//******************

1. Maak de map c:\Program Files\DVD-RB

2. Kopieer DVD-RB (Rebuilder.exe) naar c:\Program Files\DVD-RB

3. Installeer AviSynth (AviSynth_255.exe).

4. Installeer GuadianKnot en kopieer MPEG2Dec3dg.dll uit de installatie van GuardionKnot naar c:\Program Files\ AviSynth 2.5\plugins (of een andere map waar je AviSynth hebt geïnstalleerd, als het maar wel in de plugins map is)

5. Installeer CCE SP 2.67.00.27.exe.

6. Installeer DVDDecrypter (SetupDVDDecrypter_3.5.1.0.exe).

//******************
// Instellingen.
//******************

8. Stel in DVD-RB het pad naar CCE SP in door c:\Program Files\DVD-RB\Rebuilder.exe op te starten en via options>setup het pad naar CCE SP (New) aan te wijzen. c:\Program Files\Cinema Craft Encoder SP v2.67.00.27\cctsp.exe

9. Stel het pad naar MPEG2DEC3DG in door dit te laten wijzen naar c:\Program Files\AviSynth 2.5\plugins\MPEG2Dec3dg.dll En vink "Add to AVS File" aan.

10. Ik raad je aan om bij audio to remove "remove all DTS" aan te vinken. Hierdoor worden digitale geluidssignalen weggelaten, wat meer ruimte over laat voor de film. Deze is hierdoor vanzelfsprekend beter van kwaliteit. Daarbij werkt DTS alleen als je dvd speler dit ondersteund. Zonder DTS zal het geluid ook goed klinken.

11. Klik op "Done"

12. Ga naar options>CCE options en klik "CCE SP" aan.

13. Ga naar options>CCE options>Advanced (expert) options stel hier bijvoorbeeld de waarden VBR_Bias:15 en Quality_Prec: 16 in VBR_Passes houd het aantal passes in dat CCE zal uitvoeren. 2 passes is misschien wat aan de lage kant, neem er liever 3. Of voor de beste kwaliteit 9.

14. Ga naar mode>one click mode.

//******************
// Backup maken.
//******************

Om een backup te maken van een film voer je de volgende acties uit:

15. Gebruik DVDDecypter om een volledige rip te maken van de dvd naar je harde schijf. Let erop dat je DVDDecrypter in file mode hebt staan, en onthoud de map waar je de backup neergooit.

17. Start DVD-RB (c:\Program Files\DVD-RB\Rebuilder.exe) en zorg ervoor dat “source path” wijst naar de map waarin de video files zijn opgeslagen door DVDDecrypter.

18. Kies een working path en zorg dat er op de schijf van dit working path minstens 2 keer zoveel vrije schijf ruimte aanwezig is als de grootte van de source file bij elkaar.

19. Klik op transcode, en wacht heeeeeel lang :D (kan wel tot 20 uur duren, afhankelijk van met name het aantal passes, en daarbijprocessorselheid/hoeveelheid ram).

20. Brand de dvd files die overblijven in de working directory op een dvd en probeer deze uit :p.

Suc6
Hierboven beschreven werkt voor mij uitstekend, als jij perce wel dts wil ofzo dan moet je dat tuurlijk zelf weten :p
Heb je liever een film zonder menu, ook goed. Maar ik ga er niet emer de discussie over aan. Deze post is alleen bedoeld om mensen op weg te helpen met DVD-RB

Is dit bruikbaar? klopt er iets niet? andere opmerkingen?
Graag hoor ik jullie feedback!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2004 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie post Hanje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Netjes gedaan. Het programma is erg recht toe recht aan, dus meer is er ook niet over te zeggen. Ik ben het allen op één punt niet met je eens: Het aantal passes. Ik heb persoonlijk nog in geen enkel geval een verschil gezien tussen 4 of meer passes. Een encoder als CCE-SP, die met erg slimme technieken werkt, heeft 9 passes volgens mij dus ook niet nodig. Kost alleen maar meer tijd. Ik zou zeggen probeer het eens en oordeel zelf... 17 uur heb ik er in ieder geval sowieso niet voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-09 20:54

The_Scarabial

MTB for life!

DeeD2k2 schreef op 27 september 2004 @ 17:07:
Netjes gedaan. Het programma is erg recht toe recht aan, dus meer is er ook niet over te zeggen. Ik ben het allen op één punt niet met je eens: Het aantal passes. Ik heb persoonlijk nog in geen enkel geval een verschil gezien tussen 4 of meer passes. Een encoder als CCE-SP, die met erg slimme technieken werkt, heeft 9 passes volgens mij dus ook niet nodig. Kost alleen maar meer tijd. Ik zou zeggen probeer het eens en oordeel zelf... 17 uur heb ik er in ieder geval sowieso niet voor over.
hier dezelfde ervaringen, 4 passes vind ik ook genoeg, 9 is gewoon ziekelijk overdreven O-)

• pb_floris
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-10-2024
Hallo,

Ik heb 4 vob files van een film (alleen de film) die wil ik op een dvd branden om er zo weer een speelbare dvd van te maken. Maar ik heb .inf en .bup files nodig ...toch? Hoe maak ik deze??

Pb

Verwijderd

Ik heb nu een dvd (origineel), deze is 7 gb in totaal

Nu wil ik dat deze totaal geript word.

op de eerste DVD: Alleen de Film met NL Subs
op de tweede DVD: Alle extra's die op de DVD staan

- Met welke proggie kan ik dit snel, gemakkelijk en goed doen ?
- of heeft er iemand een goede link / tutorial voor me waarmee ik dit snel begrijp ?

edit:
Heb nu met dvd shrink het geprobeerd, hij is nu bezig met rippen
Heb menu's en movie op no compression staan
en heb extras (die voor dvd #2 is) op still pictures gezet...

edit2:
ik krijg een foutmelding bij dvdshrink. probeer het nu bij clone dvd

edit3:
na reboot het allemaal opnieuw gedaan en nu met resultaat (clonedvd)..
ik heb nu een film met menu met alle keuzes die het niet doen.. dat was niet wat ik wilde (wilde alleen een film met opties zonder menu + een dvd met alle extra's zonder de film)

EDIT 4
heb het gebrand en als ik m in de dvd speler doe (de LG 6054 uit mijn hoofd) krijg ik een melding: check disc |:(

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2004 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik werk met dvd decrypter om mijn dvd'tjes te rippen naar hdd

Daarna open ik dvdcopy2platinium die ik op een bittorent site vond...

Vroeger gebruikte ik instant copy 8 die opmerkelijk trager gaat maar wel het zelfde resultaat (die geeft nu trouwens foutmeldingen door sp2)

Klik de directory aan waar het inf bestand staat daarna gewoon op die grote bol klikken en hup

En echt ik merk geen verschil tussen origneel en kopie, ook al is het in dvd 9 formaat (zelfs bij 60x zoom)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2004 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem mijn woorden terug, bij grote dvd's zoals 7gb dan is het behoorlijke bullsh*t dan heb je frequent witte kotjes op je scherm! bij dvdcopy2 bazaar!

pfff, kga maar nog eens lezen of ik niks anders kan gebruiken ic8 lukt wel behoorlijk goed...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2004 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat het volgende voor velen wel handig zou zijn:

Ik lees heel vaak dat mensen een DVD fikken en als de DVD-speler niet wil, ze naar andere software grijpen.

Daarom: Misschien ligt het wel aan het medium waar je op brandt!
Ik heb namelijk in de Colruyt Excel DVD-R(-) schijfjes gaan halen, omdat deze in reclame stonden. Normaal gebrui ik altijd Maxell, maar ze waren echt goedkoop ;)
Thuis fik ik een DVDtje (op een Excel) met DVD Shrink en steek ik 'em in de PS2 en hij doet et niet.
Ik fik em (zelfde image, zelfde programma) opnieuw met een Maxell en hij doet het perfect!!!

Een gewaarschuwd man/vrouw is er 2 waard 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:23
Vraag over het originele branden van dvd's

Ik moet hem eerst naar mijn hd dan rippen heh?

Ik doe dit met decrypter. Ik heb gekozen voor de mode ifo (kon kiezen uit file en iso nog wat)

Dit rip ik dan naar me hd!

Vervolgens moet ik dit kleiner maken naar 4,7 gig? Dit ga ik doen met dvd2one.

Klopt dit?

Welke opties moet je in decrypter instellen om hem te rippen die ifo mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Als ik jou was, zou ik meteen overstappen op DVDShrink. Dit werkt namelijk vele malen makkelijker, je heb bijv. nog maar een programma nodig (DVDShrink), en geeft nog betere kwaliteit ook. Kom je er niet uit, dan kan je hier vinden hoe het werkt.

Wil je perse DVD2One blijven gebruiken, dan vind je hier hoe het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sannieboy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-08 17:16
Hallo,

Wat werkt nou beter dvd-schrink 3.2, Instant Copy 8 of DVDxCOPY platinum??
Heeft iemand hier ervaringen mee? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sannieboy schreef op 12 oktober 2004 @ 16:45:
Hallo,

Wat werkt nou beter dvd-schrink 3.2, Instant Copy 8 of DVDxCOPY platinum??
Heeft iemand hier ervaringen mee? :*)
Topic lezen, is al zat ervaringen over geschreven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
  • Laatst online: 25-09 20:47
Kan iemand mij uitleggen waarom je bijv. een speelfilm dvd (dvd9 heb ik begrepen) niet op een gewone lege dvd kan branden direct van dvd-lezer naar dvd-brander zoals het ook zo makkelijk met cd's branden gaat.
Met andere woorden, hoe kan het dat de lege dvd's niet gewoon evenveel ruimte hebben als de dvd's waar bijv. een film opstaat? Want bij cd's is het wel altijd mogelijk om de volledige inhoud van een 'volle' cd 1:1 te kopieren naar een lege cd.

(ik ben nog totaal n44b op dit gebied, vandaar dat ik even de basis dingen probeer te begrijpen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dimitio schreef op 14 oktober 2004 @ 00:59:
Kan iemand mij uitleggen waarom je bijv. een speelfilm dvd (dvd9 heb ik begrepen) niet op een gewone lege dvd kan branden direct van dvd-lezer naar dvd-brander zoals het ook zo makkelijk met cd's branden gaat.
Met andere woorden, hoe kan het dat de lege dvd's niet gewoon evenveel ruimte hebben als de dvd's waar bijv. een film opstaat? Want bij cd's is het wel altijd mogelijk om de volledige inhoud van een 'volle' cd 1:1 te kopieren naar een lege cd.

(ik ben nog totaal n44b op dit gebied, vandaar dat ik even de basis dingen probeer te begrijpen)
9GB op een 4.7 schijfje zal niet 1:1 lukken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Op een DVD schijfje past maximaal 4,37 GB. Bij geperste DVD's kan echter de dual layer techniek toegepast worden. Er wordt een semi-transparante laag met data op de eerste laag gezet. Door het focussen van de laser kan tussen de lagen "gekozen" worden. Zo kan er maximaal 7,9 GB op een schijfje.
Het probleem bij de komst van beschrijfbare schijfjes was toen dat de bovenste laag niet vernield moet worden als de onderste beschreven wordt. Tot voorkort waren er dus enkel 4,37 GB schijfjes (en was dit topic noodzakelijk).
Sinds kort is dit veranderd met de komst van de dual layer branders. Deze kunnen wel 7,9 GB op een speciaal schijfje kwijt. Volgens de zelfde techniek waardoor ze als het goed is in alle bestaande spelers werken.

Overigens zal on-the-fly kopiëren nooit lukken. 95% van de geperste DVD's is namelijk beveiligd met een CSS versleuteling. De sleutel hiervoor staat in een sector op de DVD die zich niet op een beschrijfbare DVD bevind of niet gewijzigd kan worden. Zou je dus 1:1 kopiëren, dan neem je de versleuteling maar niet de sleutel mee en werkt je DVD niet.
De versleuteling is er makkelijk af te halen met programma’s als DVDDecrypter en AnyDVD.

edit:
Zo, langer verhaal geworden dan ik dacht!

[ Voor 6% gewijzigd door DeeD2k2 op 14-10-2004 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
DeeD2k2 schreef op 14 oktober 2004 @ 11:56:
Op een DVD schijfje past maximaal 4,37 GB. Bij geperste DVD's kan echter de dual layer techniek toegepast worden. Er wordt een semi-transparante laag met data op de eerste laag gezet. Door het focussen van de laser kan tussen de lagen "gekozen" worden. Zo kan er maximaal 7,9 GB op een schijfje.
Het probleem bij de komst van beschrijfbare schijfjes was toen dat de bovenste laag niet vernield moet worden als de onderste beschreven wordt. Tot voorkort waren er dus enkel 4,37 GB schijfjes (en was dit topic noodzakelijk).
Sinds kort is dit veranderd met de komst van de dual layer branders. Deze kunnen wel 7,9 GB op een speciaal schijfje kwijt. Volgens de zelfde techniek waardoor ze als het goed is in alle bestaande spelers werken.

Overigens zal on-the-fly kopiëren nooit lukken. 95% van de geperste DVD's is namelijk beveiligd met een CSS versleuteling. De sleutel hiervoor staat in een sector op de DVD die zich niet op een beschrijfbare DVD bevind of niet gewijzigd kan worden. Zou je dus 1:1 kopiëren, dan neem je de versleuteling maar niet de sleutel mee en werkt je DVD niet.
De versleuteling is er makkelijk af te halen met programma’s als DVDDecrypter en AnyDVD.

edit:
Zo, langer verhaal geworden dan ik dacht!
Tnx voor de uitleg :)
Maar die beveiliging is er dus alleen af te krijgen als je hem met bijv. DVDDecrtypter naar je harde schijf kopiert?

Zoja, dan hoef ik dus wanneer ik een dvd-brander koop die dual layer kan branden, alleen de dvd te kopieren naar mn hardeschijf met DVDecrypter en dan kan ik hem vervolgens rechtsstreeks op een lege duallayer dvd branden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Klopt helemaal. Als je in de ISOmode ript krijg je één bestand dat je vervolgens met het zelfde programma weer kan branden.
Als je AnyDVD gebruikt, wat niet gratis is (DVDDec. wel), kan kan je wel on-the-fly kopiëren. Deze kan de versleutelijng namelijk on-the-fly te verwijderen.

Hou er trouwens nog wel rekening mee dat lege Dual Layer schijfjes nu nog erg duur zijn. Voor 2 van die dingen kan je zelfs nog makkelijk een geperste DVD kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
Wow die dingen zijn idd al gauw zo'n 6 tot 10 euro per stuk zie ik nu :X
Ik neem aan dat ze over een tijdje wel goedkoper zullen worden en de 4,7 GB eruit zullen gaan :?

Tot die tijd ga ik denk ik dan maar gewoon 4,7 GB dvd's branden, en dan later wanneer die Dual Layer dvd'tjes goedkoop worden overgaan op on-the-fly :)

Ik heb echter niet zo veel geduld om uren op een cd te wachten tot ie klaar is, ik zag in de startpost echter dat er ook snelle manieren zijn.
Het is dus voor mij een goed iedee om dvd's te backuppen met het programma DVDX Copy Xpress?
Of is hiervan de kwaliteit zwaar bagger (zo ja, slechter dan bijv een goede divx rip?) en/of zijn er snellere methoden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
DVD5 zal er waarschijnlijk niet uit gaan. Er worden bijvoorbeeld ook nog DVD5's geperst. En het doel is om DVD9's op het dubbele van de prijs van een DVD5 te krijgen. In dat geval is DVD5 dus wel zo goedkoop als je bijv. maar 4 GB moet back-uppen. Zonde om voor het dubbele geld een half schijfje leeg te laten, toch?

De makkelijkste en (naar horen zeggen) beste optie is dan DVDShrink. Met dit programma heb je binnen no time een back-up van een DVD met alleen dat wat jij wilt. Maar eigenlijk vind ik dergelijke programma’s niet interessant (laat mij maar wachten). Ervaringen moet ik je dus schuldig blijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackazz
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-08-2021
Ik ben sinds kort ook begonnen met het backuppen van een paar van mijn DVD's. Maar ik moet zeggen dat het nog niet zo makkelijk is.

Ik heb het hele topic ook zo ongeveer doorgelezen en nu kom ik nog niet echt uit mijn vraag dus vandaar deze post..

Met welk programma kan ik het beste/makkelijkst een DVD backuppen zodat ik wel het menu behoud maar niet de extra's.

Ik heb zelf het programma DVD Shrink al geprobeerd. Alleen hier kan je de extra's verwijderen en het menu behouden. Je kan wel de Extra's heel wat kleiner maken maar dan hebben deze meestal nog 300 mb ruimte nodig. Wat ik zonde vind.

Verder heb ik het programma CloneDVD nog geprobeert. Maar met dit programma kon ik er ook nog niet uitkomen.
Het programma Instant Copy heb ik ook even geprobeerd. Maar dat was allemaal ook nog niet zo makkelijk. Want moet je daar de output zetten als een image file (dus .iso bijvoorbeeld) of als wat anders .VOB bijvoorbeeld

Vandaar deze vraag

[ Voor 12% gewijzigd door Jackazz op 15-10-2004 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
Jackazz schreef op 15 oktober 2004 @ 08:34:
Ik ben sinds kort ook begonnen met het backuppen van een paar van mijn DVD's. Maar ik moet zeggen dat het nog niet zo makkelijk is.

Ik heb het hele topic ook zo ongeveer doorgelezen en nu kom ik nog niet echt uit mijn vraag dus vandaar deze post..

Met welk programma kan ik het beste/makkelijkst een DVD backuppen zodat ik wel het menu behoud maar niet de extra's.

Ik heb zelf het programma DVD Shrink al geprobeerd. Alleen hier kan je de extra's verwijderen en het menu behouden. Je kan wel de Extra's heel wat kleiner maken maar dan hebben deze meestal nog 300 mb ruimte nodig. Wat ik zonde vind.

Verder heb ik het programma CloneDVD nog geprobeert. Maar met dit programma kon ik er ook nog niet uitkomen.
Het programma Instant Copy heb ik ook even geprobeerd. Maar dat was allemaal ook nog niet zo makkelijk. Want moet je daar de output zetten als een image file (dus .iso bijvoorbeeld) of als wat anders .VOB bijvoorbeeld

Vandaar deze vraag
Quote uit de tut van doom9.net over DVD-shrink:
If you want to entirely remove certain items but keep the menus you have to use program like IfoEdit or commercial transcoders like InstantCopy and DVD95Copy. You can also combine IfoEdit with DVD Shrink, remove stuff you don't want in IfoEdit, then compress the remaining movies using the Re-encode function of DVD Shrink but that's beyond the scope of this guide since DVD Shrink is a program mainly designed for beginners.
Het schijnt dus niet echt makkelijk te kunnen.
Ik ben ook wel benieuwd of hier niet een makkelijke manier voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackazz
Thnx voor je reactie..

Ik zal eens kijken of ik er met dat IfoEdit uit kan komen

***EDIT***

Als ik met dat IfoEdti een .IFO bestand open dan komt in het onderste gedeelte van het scherm een overzicht te staan van een aantal Title's.

Deze Title's kun je daaronder ook weer wijzigen. Maar is er ook een mogelijk om te zien wat welke Title is? Want bij Title 1 is het wel duidelijk met 28 Chapters. Dit zal wel de hoofdfilm zijn. Maar de rest is allemaal 1 of 2 Chapters.

Als ik een Title selecteer en op de Preview knop rechtsonder druk gebeurt der niks

[ Voor 75% gewijzigd door Jackazz op 15-10-2004 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
De extras staan over het algemeen in andere VST's dan de hoofdfilm. (Appart setje *.vob bestenden en eigen *.ifo) Als je opzoekt welke vobs beeld (en geluid) bevatten (door met PowerDVD losse VOBs te openen bijv.), dat niet standaard afgespeeld wordt maar via een knop in het menu, kan je deze gewoon weggooien. Dan heb je een DVD zonder extra's met menu's. Je moet dan alleen niet op de betreffende knoppen in een menu klikken en de foutmelding van Nero negeren.
Ik verzeker je niet dat dit in iedere standalone vlekkeloos werkt. (In de VIDEO_TS.IFO staan namelijk titels die er niet zijn. Hoe je die eruit krijgt weet ik uit mijn hoofd niet...)

[ Voor 3% gewijzigd door DeeD2k2 op 15-10-2004 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackazz
DeeD2k2 schreef op 15 oktober 2004 @ 17:38:
De extras staan over het algemeen in andere VST's dan de hoofdfilm. (Appart setje *.vob bestenden en eigen *.ifo) Als je opzoekt welke vobs beeld (en geluid) bevatten (door met PowerDVD losse VOBs te openen bijv.), dat niet standaard afgespeeld wordt maar via een knop in het menu, kan je deze gewoon weggooien. Dan heb je een DVD zonder extra's met menu's. Je moet dan alleen niet op de betreffende knoppen in een menu klikken en de foutmelding van Nero negeren.
Ik verzeker je niet dat dit in iedere standalone vlekkeloos werkt. (In de VIDEO_TS.IFO staan namelijk titels die er niet zijn. Hoe je die eruit krijgt weet ik uit mijn hoofd niet...)
Als ik dat heb gedaan. Dan ik de DVD niet meer comprimeren/aanpassen met DVD Shrink omdat die bepaalde bestanden dan niet kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Wat dacht je van deze guide? Als ik je post goed begrepen heb, is dit precies wat jij wilt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackazz
DeeD2k2 schreef op 15 oktober 2004 @ 22:40:
Wat dacht je van deze guide? Als ik je post goed begrepen heb, is dit precies wat jij wilt...
Thnx voor de guide.. Ik zal hem later vanaaf ff proberen.

Ik zal laten weten of het gelukt is.

***EDIT***

Het is me hier mee gelukt :)

Nu heb ik nog een vraagje.. Kan je als je met DVD Shrink de DVD laat decrypten deze dan ook opslaan op je HD als losse .VOB bestanden?

Want een DVD van mij kan ik met DVD Decrypter niet decrypten en met DVD Shrink kan ik hem wel bewerken.

***EDIT2***

Laat maa. heb ut al gevonden

[ Voor 31% gewijzigd door Jackazz op 16-10-2004 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
Het past niet helemaal in dit topic eigenlijk, maar misschien kan 1 van jullie mij hierbij ff helpen. Ik wil namelijk zelf een menu maken bij een dvd die op me computer staat (losse vob-files). Maar welk programma kan ik daarvoor gebruiken zonder dat hij dan de hele dvd weer moet gaan "genereren" zegmaar.
Want ik hem nu een menu gemaakt bij vob-files met "TMPGEnc DVD Author" maar dan gaat hij dus een nieuwe dvd genereren.

Is er niet gewoon een programmatje waarmee je menu's kan maken en die het menu dan opslaat op als een bestandje die je dan in de VIDEO_TS map kan stoppen? Het hoeft niet geavanceerd te zijn, heel simpel is al goed genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:54
je hebt hier inderdaad Re-auther programma's nodig zoals DVD maestro of Sonic Scenartist , dit programma is zeer professioneel maar is wel ontzettend duur om te kopen maar ja daarvoor hebben we het internet toch. O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Possible op 18-10-2004 18:52 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
Possible schreef op 18 oktober 2004 @ 18:52:
je hebt hier inderdaad Re-auther programma's nodig zoals DVD maestro of Sonic Scenartist , dit programma is zeer professioneel maar is wel ontzettend duur om te kopen maar ja daarvoor hebben we het internet toch. O-)
Maar gaat hij bij die programma's ook weer de hele zooi kopieren en genereren tot een nieuwe dvd, of kan je daar gewoon alleen het menu apart opslaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Ja, die maken alles ook opnieuw. En dat moet ook. De knoppen in de menu's zijn over het algemeen namelijk links naar informatie in de overige *.vob bestanden. Om alles zo goed mogelijk te laten werken, is het dus wel zo verstandig om het opnieuw te laten maken. (Met 120Gb aan ruimte moet dat toch niet zo'n probleem zijn?)
Als je het makkelijk wilt houden zou ik het dus maar bij TMPGEnc. Author houden. Desnoods DVDLab eens proberen. Maestro en vooral Scenarist zijn behoorlijke stappen omhoog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
Ja het is opzich niet zo'n probleem, maar ik wist niet zeker of het niet ook "makkelijk" kon zegmaar. Tijd kost geld weetje :+ ;)
Maar goed, nu weet ik dus dat ik een kwartiertje langer moet wachten voordat ik hem kan fikken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja
  • Laatst online: 10-09-2023

ratsja

bi polair

hoe moet het eigenlijk, als je de film compleet op hd hebt staan en nog niet gedecrypt is ?
ik had laatst pc problemen en had alleen tijd om hem op hd weg te zetten.
dus ik heb een mapje met de volledige dvd.
normaal gebruik ik altijd decrpyter en dan shrink en dan branden.

maar ik heb nu dus meerdere files en die kan decrypter niet pakken.
moet ik er een iso van maken ?

hoe los ik dit op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
Ik zou denken, maak er een iso van een mount hem als een virtual drive. Die kan je vervolgens dan weer decrypten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja

ratsja

bi polair

dacht ik al, welk programma kan je beste iso maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FUBAR
  • Laatst online: 12:51

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

nee, je hoeft er geen iso van te maken om er mee te kunnen werken
DVDshrink, CloneDVD2 en DVD2DVD-R kunnen alle bewerkingen perfect uitvoeren op FILE niveau. Je hoeft alleen maar de map te selecteren waar de bestanden in staan.

Ik snap uberhaupt niet waarom zoveel mensen klooien met eerst ISO's maken en dan pas branden etc. dat hoeft met bijvoorbeeld CLoneDVD2 helemaal niet, noem gewoon de map waar de bestanden staan en hij schrijft perfecte DVD's (maakt zelf de VIDEO_TS en AUDIO_TS map aan etc.)

Trouwens DVDdecrypter gebruik ik ook altijd in FILE-mode

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja

ratsja

bi polair

FUBAR schreef op 19 oktober 2004 @ 13:51:
nee, je hoeft er geen iso van te maken om er mee te kunnen werken
DVDshrink, CloneDVD2 en DVD2DVD-R kunnen alle bewerkingen perfect uitvoeren op FILE niveau. Je hoeft alleen maar de map te selecteren waar de bestanden in staan.

Ik snap uberhaupt niet waarom zoveel mensen klooien met eerst ISO's maken en dan pas branden etc. dat hoeft met bijvoorbeeld CLoneDVD2 helemaal niet, noem gewoon de map waar de bestanden staan en hij schrijft perfecte DVD's (maakt zelf de VIDEO_TS en AUDIO_TS map aan etc.)

Trouwens DVDdecrypter gebruik ik ook altijd in FILE-mode
pakt die hem wel in file mode, hij vertikte het gister
zal vandaag wel ff weer probeer.

bedankt voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
FUBAR schreef op 19 oktober 2004 @ 13:51:
Omdat je ISO's kunt mounten en Nero een maximale lengte heeft voor de DVD naam. Dan zou ik CloneDVD (dat ik verder niet gebruik) wel kunnen gebruiken, maar ImgTool kan heel goed ISO's maken en is nog gratis ook. Dan kan ik branden met zowel Nero als DVDDecrypter als Alcohol 120%.
Het mounten is handig om je DVD's aan een laatste test te kunnen onderwerpen en omdat DoItFast4U! (waar ik mijn DVD backups mee maak) niet goed met encrypted DVD's overweg kan. (Vreemd genoeg gebruikt het DVDDec zelf ook...)

[ Voor 6% gewijzigd door DeeD2k2 op 19-10-2004 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wil dvd branden maaar krijg error denk dat er een css sleutel in zit met welk prog kan ik dit oplossen en heeft er iemand een schema van hoe dit werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerst rippen met dvd-decryptor. Deze haalt de css beveiliging eruit (indien gewenst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal ik het eens nieuw leven in blazen dan......

Ik heb een probleem met Shrink en mijn Pioneer 108 DVD-brander.
Hij komt tot 24% en houd er dan mee op met een "I/O-Error" Weet iemand wat ik kan doen om toch een aan de slag te kunnen met dit programma??

Ook Decrypters en Rippers stoppen na een paar procent met hun werk?
Maakt niet uit welke DVD ik gebruik
Help!!

Deze melding krijg ik bij Decrypter:

"I/O Error!
Device: [1:0:0] PIONEER DVD-RW DVR-108 1.06 (E (ATA)

ScsiStatus:0x02
Interpretation: Check Condition

CDB: 28 00 00 00 E0 BC 00 00 01 00
Interpretation: Read (10)- Sector: 57532

Sense Area: 70 00 04 00 00 00 00 0E 00 00 00 00 08 03 00 00 00 00 00 00 00 00
Interpretation: Logical Unit COmmunication CRC Error (ULTRA-DMA/32)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 22:34:

Hij komt tot 24% en houd er dan mee op met een "I/O-Error" Weet iemand wat ik kan doen om toch een aan de slag te kunnen met dit programma??

Help!!

"I/O Error!

je bedoelt hij stopt met rippen naar je HD? Is dat dus met elk willekeurig programma en met verschillende DVD's?

Dan zou ik een firmware-update proberen, anders zou je brander niet helemaal meer in orde kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb XP met service pack 1.
Servicepack 2 geeft conflicten dus die kan ik er niet opzetten.
Hoe update je je firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 11:05:
Heb XP met service pack 1.
Servicepack 2 geeft conflicten dus die kan ik er niet opzetten.
Hoe update je je firmware?
Hier kan je nieuwe firmware downloaden en instructies lezen hoe je die moet installeren. Dit had je BTW via Google zelf kunnen ontdekken...

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Ik bedoelde dus:

- Welke programma's heb je gebruikt om een DVD naar je HD te rippen?
- Heb je dit met verschillende DVD's geprobeerd?

Bewaar de firmware-update ff voor het laatst. Eerst even bovenstaand kortsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op woensdag 17 november 2004 @ 11:39:
Ik bedoelde dus:

- Welke programma's heb je gebruikt om een DVD naar je HD te rippen?
- Heb je dit met verschillende DVD's geprobeerd?

Bewaar de firmware-update ff voor het laatst. Eerst even bovenstaand kortsluiten.
Smartripper
Imoo DVD-ripper
Decrypter
Ace DVD ripper
Nero Vision Express
Een heleboel, ik heb ze niet allemaal bewaard. Maar geen van alle werkt.

Disney's (Who framed Roger rabbit), Oude DVD's (Dawn of the Dead) , nieuwe DVD's (Jackass the movie) Eigenlijk alles wat ik hier te pakken kan krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Ok, ik denk dat er dan een hardwarematige fout in je brander zit. (Lens wil niet verder oid). Kun je trouwens nog wel gewoon een volledige CD/DVD branden?

Zie anders het advies van JanPedaal hierboven om je firmware te flashen. Goed lezen, blijft op eigen risico (maar imho kan er weinig misgaan). Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Is het moment dat ie ermee ophoudt altijd na ongeveer 24%? Misschien is je harde schijf dan FAT geformatteerd in plaats van FAT32 of NTFS. FAT kan geen bestanden groter dan 2 GB aan, als ik me niet vergis... en bij 24% van een DVD zou dat wel het geval kunnen zijn.
Of maakt dit onder XP niet meer uit? Deze beperking stamt uit het Win95 tijdperk.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de info, ik ga het allemaal even nakijken en dan laat ik het nog ff weten.

Thanx

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:05
Als ik met DVD shrink werk, welk percentage is de kwaliteit nog echt goed ?
Ik heb de indruk dat het bij 70% te merken is.

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C00P schreef op donderdag 18 november 2004 @ 23:46:
Klopt wel ongeveer. Hou zelf 80% aan en als ik meer nodig heb gebruik ik dvd2dvd-r in combinatie met CCE. Om eerlijk te zijn gebuik ik dvd2dvd-r ook als ik dvd-shrink al gebruikt heb om te comprimeren. Dit vanwege het default zetten van de taal en de sub-titles. Dan draait de dvd meteen met de juiste taal en sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07 13:40
C00P schreef op donderdag 18 november 2004 @ 23:46:
Ik Shrink alleen bij 90%, anders gebruik ik de Big3 of DVD-RB.

> 90% compressie -> DVD Shrink
alle overige -> Big3
te complexe titels voor de Big3 (BOV enzo) -> DVD-Rebuilder (of handmatig met scenarist, niet voor gewone gebruikers weggelegd)

Hoewel DVD-RB CCE gebruikt om te reencoden levert het toch een minder resultaat op dan Big3. Dit omdat DVD-RB per cell reencode en bits alloceert, tegenover Big3 die de hele film bekijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Weet je dat wel helemaal zeker? Big 3 maakt standaard namelijk gebruik van de RoBa methode wat gebaseerd is op Robshot's bit alloction technieken. Deze zorgen voor de hoge kwaliteit die haalbaar is in slecht twee passes.
DVD-ReBuilder gebruikt daarentegen (volgens mij) normale passes, al dan niet per cell, om de video te recoden. Dat zou namelijk ook de reden zijn waarom het wél werkt met CCE Basic (dat bit allocation niet ondersteunt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 09:57:
[...]
Dit vanwege het default zetten van de taal en de sub-titles. Dan draait de dvd meteen met de juiste taal en sub.
dat kun je in dvdshrink ook gewoon instellen hoor.. als je het bestand naar het linker venster gesleept hebt doe je gewoon even rechtermuis en dan "default streams" ofzo iets. werkt perfect.

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jos_zwa schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 09:51:
[...]

dat kun je in dvdshrink ook gewoon instellen hoor.. als je het bestand naar het linker venster gesleept hebt doe je gewoon even rechtermuis en dan "default streams" ofzo iets. werkt perfect.
Weet ik, maar niet als je meer dan een taal of ondertitel hebt.
edit:

Ik heb het nog een keer geprobeerd, en nu deed ie het wel correct. Zal ik de eerste keer wel iets niet goed hebben gedaan (alhoewel het programma super-simpel is).

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2004 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help!!

"I/O Error!

Ben ermee aan de slag geweest, met firmware etc, maar het werkt nog steeds maar een paar procenten en dan stopt het hele proces.
Is er een andere manier om het op te lossen, of ligt het gewoon aan de brander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 17:09
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 14:27:
[...]
Ben ermee aan de slag geweest, met firmware etc, maar het werkt nog steeds maar een paar procenten en dan stopt het hele proces.
Is er een andere manier om het op te lossen, of ligt het gewoon aan de brander?
dit staat volgens mij best wel bovenaan op de site van DvdDecrypter, of vergis ik me nu?

ach...in een volgend leven lach je er om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rmeulman/sacd/dvdcopy.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Het komt inderdaad in de buurt van de "hoogste kwaliteit backup", maar er zijn nog een paar verbeteringen:
1. DVDDecrypter kan ook de hoofdstukken van de DVD opslaan zodat je een DVD mét hoofdstukken kunt maken. Hier moet je alleen wel rekening mee houden bij het gebruik van CCE.
2. Als frameserver kan je beter AviSynth gebruiken in plaats van VFAPI. Deze is namelijk een stuk beter.
3. Met de Bit Allocating optie van CCE-SP kan je naast de uiteindelijke bestandsgrootte ook de kwaliteit van de video verhogen. Hoe je dit doet kan je, net als hoe je AviSynth en chapters gebruikt, vinden in deze guide.

Nog een tip voor jou: Een guide die alleen uit plaatjes bestaat is over het algemeen alleen weggelegd voor iemand die al ervaringen heeft met de gebruikte programma's. Dus, als je weer eens een guide maakt, is wat begeleidende tekst nooit weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de tips. Alleen begrijp ik nog niet helemaal wat je bedoelt met "rekening houden met de hoofdstukken in cce". Wat voor verbeteringen bied het? En hoe laat ik de bestanden in ?

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rmeulman/sacd/cce.png

2. AviSynth heb ik eerder gebruikt, het is sneller maar is het ook beter, de kwaliteit van het decoderen dan?

3. "Bit Allocating" Kun je mij vertellen hoe dit in zijn werk gaat en kan deze optie ook in combinatie met CCE-SP 2.5 ??

mvg erwin

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2004 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 19:04:
Bedankt voor de tips. Alleen begrijp ik nog niet helemaal wat je bedoelt met "rekening houden met de hoofdstukken in cce". Wat voor verbeteringen bied het? En hoe laat ik de bestanden in ?

[afbeelding]
Je hebt in ieder geval de juiste bestanden te pakken. Hie je met deze bestande om moet gaan, kan je vinden in de guide waarnaar in mijn vorige post een link staat. In de guide wordt gebruik gemaakt van ChapterXtractor en de IFO van de DVD. Nu heeft DVDDecrypter de info die ChapterXtractor dan voor je maakt in een *.txt bestand gezet. Deze kan je dus gewoon openen en de inhoud kopiëren.
Om de chapter ook echt in de nieuwe IFO te krijgen, moet je ze ook nog invoeren in IfoEdit.Om dit makkelijker te maken ja je DVDDec ook een Chapter Information - IfoEdit.txt laten maken.Diet moet je even aanvinken bij de IFOMode settings.
2. AviSynth heb ik eerder gebruikt, het is sneller maar is het ook beter, de kwaliteit van het decoderen dan?
De snelheid lijkt mij ten eerste al erg belangrijk bij een proces dat toch al zo lang duurt. 10% snelheidswinst scheelt bijvoorbeeld al bijna 20 minuten in een proces van 3 uur. Verder kan je AviSynth ook bewerkingen uit laten voren. Dat kan VFAPI niet. Een paar handige, basic features zijn bijvoorbeeld deïnterlacing en resizen. Nu heb je ze nog niet nodig, maar als je meer met video gaat doen is het erg handig.
3. "Bit Allocating" Kun je mij vertellen hoe dit in zijn werk gaat en kan deze optie ook in combinatie met CCE-SP 2.5 ??
In de guide waarnaar ik een link heb geplaatst wordt zelfs gebruik gemaakt van CCE-SP 2.50. Lees die dus eens, dan kom je al een heel eind. Kan je die knop niet vinden dan heb je niet officieel geregistreerd. Heb je dan alsnog geen zin om hem te kopen, dan kan je de RoBa methode eens proberen. Hoe je dit doet, kan je hier vinden.Hij is iets slechter dan de Robshot methode maar zeker te verkiezen boven normale multi pass VBR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-09 15:54
Ik heb laatst DoCCE4U gebruikt om te reencoden. Nu loopt hij alleen na een tijdje vast.
Restarten is enige mogelijkheid.
Iemand een idee hoe dat kan? Is er een andere manier om een dvd-9 om te zetten naar dvd-5 met zo min mogelijk kwaliteitsverlies?

By the way, kunnen alle standalone dvd spelers al dual layer gebrande schijfjes aan? Ik heb een Hiteker HE-1900. Op dvdrhelp.com wordt ik niet veel wijzer.

[ Voor 24% gewijzigd door erwin85 op 11-12-2004 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-08 15:20
Is er een programma voor backup van dvd met de kwaliteit van CCE en het gemakt van DVDshrink (of wat in ieder geval in de buurt komt).

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
pretorian_nl schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 05:40:
Is er een programma voor backup van dvd met de kwaliteit van CCE en het gemakt van DVDshrink (of wat in ieder geval in de buurt komt).
DVD Rebuilder Easy by Bavaria.

Hier staat een guide hoe simpel het is: http://www.dvd-tips.nl/tu...VD%20Rebuilder%20Easy.htm

Zelf zoeken waar je hem kunt downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik backup wel vaker DVD's en meestal doe ik dat door hem eerst te rippen met DVDdecrypter, en werk ik het daarna af met CloneDVD.

Maar nu heb ik het volgende probleem:
Ik heb een DVD met wat krassen erop. Ik had de DVD natuurlijk al veel eerder moeten backupen, maar daar is het nu te laat voor. DVD-decryptor geeft een foutmelding en kan de dvd niet rippen. Een poging met Nero leverde ook geen resultaat op: na 2/3de te hebben gekopieerd, gaf hij een foutmelding en sloot hij af. Met CloneDVD lukt het ook niet: hij zegt dat hij het VIDEO_TS.ifo niet kan openen. Alleen windows verkenner biedt een (matige) uitkomst: Hij heeft 2/3de van de DVD gebackupt naar de HDD, wanneer hij een error geeft (kan bonbestand niet vinden oid). Die 2/3de bestanden kan ik wel openen vanaf de HDD, maar ik wil natuurlijk als het kan de hele DVD gebackupt hebben.

Het vreemde is dat de orginele DVD het wel helemaal doet in powerDVD op mijn HTPC, (waar geen brander in zit), maar niet in powerDVD op de pc waarmee ik hem wil kopieeren. De dvd-speler van de pc waarmee ik wil branden, leest wel alle andere dvd's die ik heb.

Heeft iemand enig idee hoe ik deze dvd toch kan backuppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Smarron schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 10:32:
[...]
DVD Rebuilder Easy by Bavaria.

Hier staat een guide hoe simpel het is: http://www.dvd-tips.nl/tu...VD%20Rebuilder%20Easy.htm

Zelf zoeken waar je hem kunt downloaden.
Ik gebruik ook altijd DVDshrink omdat dit gewoon makkelijker is. Ik vroeg me al af of er niet gewoon een programma is het met zelfde gebruikers gemak maar wel met CCE encoding. Maar dit is dat dus? zo ja dan is DVDshrink verleden tijd voor mij. er staat by bavaria. komt niet echt professioneel over.

als dit echt werkt waarom zit iedereen hier dan nog te rotzooien met die moeilijke ingewikkelde programma's ?

[ Voor 14% gewijzigd door jos_zwa op 12-12-2004 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
jos_zwa schreef op zondag 12 december 2004 @ 12:04:
Ik gebruik ook altijd DVDshrink omdat dit gewoon makkelijker is. Ik vroeg me al af of er niet gewoon een programma is het met zelfde gebruikers gemak maar wel met CCE encoding. Maar dit is dat dus? zo ja dan is DVDshrink verleden tijd voor mij. er staat by bavaria. komt niet echt professioneel over.

als dit echt werkt waarom zit iedereen hier dan nog te rotzooien met die moeilijke ingewikkelde programma's ?
Geen idee. De maker heeft gewoon alle gebruikte programma's in een soort batch heeft gezet. Dus alle moeilijke programma's zitten er allemaal in, maar je hoeft zelf niks te doen, behalve achterover leunen en een biertje drinken :7.

Bavaria is overigens maar een nickname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
En niet de maker. Het originele programma heet DVD-Rebuilder (DVD-RB) en is gemaakt door jdobbs. Het enige dat die Bavaria heeft gedaan is de setup-wizzard aangepassen en er een slechte tutorial voor schrijven. Het eerste wat mij opviel was bijvoorbeeld dat hij je aanraad 10 passes te gebruiken bij de encoding. Maar laat het nou net zo zijn dat er iets mis is met je PC als je een duidelijk verschil ziet tussen een video die in 10 of in 5 passes gemaakt is. CCE haalt namelijk geen noemenswaardige winst boven de 5 passes...

De originele locatie van het programma is het forum van Doom9. In dit subforum kan je alles erover vinden. En onze vriendelijke oosterbuur Doom9 heeft er ook een goede guide voor geschreven.

Ik raad je het programma zeker aan boven DVDShrink. De kwaliteit van encoding is namelijk vele malen beter dan die van transcoding (bij compressies van meer dan 10-15 %). Het grote voordeel van dit programma boven andere oplossingen (zoals The Big 3; DoItFast4U! & co.) is dat je hooguit een shareware programma voor nodig hebt. Het dure authoring-pakket Scenarist Pro hoeft namelijk niet geïnstalleerd te zijn. Verder kan je nog het goedkope broertje van CCE-SP (CCE-Basic) gebruiken.
offtopic:
Bavaria is overigens wel goed te drinken, makkelijk te vervoeren en, bovenal, goedkoop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

mensen bedankt! ik ga er meteen mee aan de slag. Vond het tot nu toe toch wel jammer als de DVDshrink compressiemeter op 60% of lager stond. Dit zie je toch echt wel op de TV helaas, maar die andere programma's was me weer teveel werk. Nu is er dus de oplossing!

[ Voor 11% gewijzigd door jos_zwa op 13-12-2004 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
  • Laatst online: 22-09 19:32
Hey allemaal, om eerlijk te zijn, nee ik heb niet het hele topic doorgelezen. Dat is denk ik de vloek van de grotere topics.

Ik heb wat problemen met het rippen van DVD's.

Nadat ik een DVD Rip met DVD DeCrypter maak ik ze kleiner met DVD2DVD-R. Dit gaat allemaal goed, totdat:

Als ik encode met 2.0 professional, geeft nero aan bij het branden dat VIDEO_TS. BUP en VIDEO_TS.IFO identiek moeten zijn, anders zou de DVD wel eens niet willen afspelen.
Hoe kan ik dit fixen? Of maakt het niet uit en kan ik gewoon fikken.

Als ik encode met 1.8.1 krijg ik rechts onderin het beeld een embleem van Cinema Craft Encoder. Dit word vertoond bij het gebruik van meerdere media spelers. Zal dit embleem aanwezig zijn na het branden? Dus word het alleen weergegeven bij afspelen vanaf de harddisk? Ik heb geen stand alone DVD speler, en speel alles af met de pc, ik brand wel alles.

En is de setting 64-bit floating point juist voor een AMD 64?
Alvast bedankt.

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Phart schreef op woensdag 15 december 2004 @ 19:47:
Hey allemaal, om eerlijk te zijn, nee ik heb niet het hele topic doorgelezen. Dat is denk ik de vloek van de grotere topics.

Ik heb wat problemen met het rippen van DVD's.

Nadat ik een DVD Rip met DVD DeCrypter maak ik ze kleiner met DVD2DVD-R. Dit gaat allemaal goed, totdat:

Als ik encode met 2.0 professional, geeft nero aan bij het branden dat VIDEO_TS. BUP en VIDEO_TS.IFO identiek moeten zijn, anders zou de DVD wel eens niet willen afspelen.
Hoe kan ik dit fixen? Of maakt het niet uit en kan ik gewoon fikken.

Als ik encode met 1.8.1 krijg ik rechts onderin het beeld een embleem van Cinema Craft Encoder. Dit word vertoond bij het gebruik van meerdere media spelers. Zal dit embleem aanwezig zijn na het branden? Dus word het alleen weergegeven bij afspelen vanaf de harddisk? Ik heb geen stand alone DVD speler, en speel alles af met de pc, ik brand wel alles.

En is de setting 64-bit floating point juist voor een AMD 64?
Alvast bedankt.
Versie 2.0 zuigt hard, gewoon de 1.8.1 blijven gebruiken. Dat embleem verschijnt, omdat je gebruik maakt van een demo-versie. Een licentie kost je rond de € 50,-. Het embleem zit in de film ingebakken helaas met de versie die je nu hebt van CCE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
  • Laatst online: 22-09 19:32
o, das jammer, ik was toch echt onder de inruk dat het freeware was. Waarom heb ik dat embleem dan niet bij versie 2.0? Of gebruikt die geen CCE?

King of Cod

Verwijderd

Ik gebruik altijd CCE 2.5 en heb nog nooit problemen gehad met logo's of branden.
Zal je wel even mailen voor wat meer info....

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik mag het misschien hier niet zeggen, maar ik doe het toch :+
Ik heb zelfs mijn kleine broertje geleerd hoe die een dvd moet backuppen met Clonedvd, binnen 40 minuten helemaal klaar in 3 klikken !
CSS beveiligde dvd's bestaan niet meer, omdat aan Clonedvd Anydvd zit gekoppeld, deze removed ook meteen alle reclame voor de film.
Op veel forums (brennmeister,videohelp.com etc) lees ik dat clonedvd snel is (klopt, binnen 40 minuten geript,geencodeerd en weggeschreven naar een dvd+rw 2.4x is snel) en hele goede kwaliteit geeft !

Waarom gebruiken jullie dit programma dan niet ? Het is zooo simpel, en de kwaliteit is echt niet veel minder hoor.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.