DVD's backuppen; de beste manier [Deel 2]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.827 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 22:44
SteveV schreef op 08 mei 2004 @ 00:25:
...wel kan je de audio tracks verwijderen maar subs weer niet.
[...]
Je kan aangeven welke subs je wilt houden, de rest wordt automatisch verwijderd.
Onze oosterbuur Doom9 heef er btw ook een heel mooie guide voor geschreven... klik
Smarron schreef op 08 mei 2004 @ 08:35:
[...]
Als dit full DVD is, ga ik hem vanavond nog proberen! Dit zou een uitkomst zijn na de vele errors met Scenarist!
Hij reëncode de hele DVD volgens het CCE multipass VBR systeem. Daarom gaat mijn voorkeur uit naar DoItFast4U & co. De RoBa methode geeft namelijk sneller een gelijk resultaat (soms zelfs beter).
Over Scenarist gesproken: Ik raad het af om up te graden naar versie 3.0. Deze is nemelijk veel kritischer dan versie 2.7. Helemaar als je hem ebruikt met ReAuthorist. Die is nl. gemaakt voor Scenarist 2.7.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:54
DeeD2k2 schreef op 08 mei 2004 @ 15:40:
[...]
Je kan aangeven welke subs je wilt houden, de rest wordt automatisch verwijderd.
Onze oosterbuur Doom9 heef er btw ook een heel mooie guide voor geschreven... klik

[...]
Hij reëncode de hele DVD volgens het CCE multipass VBR systeem. Daarom gaat mijn voorkeur uit naar DoItFast4U & co. De RoBa methode geeft namelijk sneller een gelijk resultaat (soms zelfs beter).
Over Scenarist gesproken: Ik raad het af om up te graden naar versie 3.0. Deze is nemelijk veel kritischer dan versie 2.7. Helemaar als je hem ebruikt met ReAuthorist. Die is nl. gemaakt voor Scenarist 2.7.
Ik snap je conclusie niet helemaal. Hij re-encode volgens cce vbr, maar toch geef je daar de voorkeur niet aan ? :?

Ik heb nog nooit 3.0 gebruikt, met 2.7 kreeg ik die errors zoals zovelen hier en op het forum van tuts4u.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
DVD-Rb encode volgens multipass VBR. DoItFast4U volgens RoBa. RoBa geeft mij beter resultaat, dus ga ik voor DoItFast4U & co.
Helemaal omdat Scenarist mij, na tig backups, nog nooit een (onopgeloste) error heeft gegeven. (The Matrix heb ik alleen nog niet geprobeerd.)

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik instant copy als ik echt een goed copy wil hebben of erg moet comprimeren, ik maak altijd eerst een image van mijn dvd's, maar nu kan instant copy sommige van die images niet lezen. Heeft iemand ervaring met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:08
Wat hier het best werkt is DVDshrink. Die gebruikt Nero 6 voor het branden, en de rest doet het programma. Scheelt een hoop instelwerk.

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 12:15

SteveV

Schtiefv Meister

DeeD2k2 schreef op 08 mei 2004 @ 15:40:
[...]
Then we have Audio to Remove which should be pretty self-explanatory. By default, DVD-RB will keep all audio tracks that are on the DVD. But, if you only want to include certain tracks (for instance I've chosen to only include English, French and German), click on Check All, then uncheck the languages you want to keep. Finally, press Save to save the selection (otherwise, DVD-RB will discard it once you've exited the program).

Checking Remove all DTS would remove any DTS audio streams found on a DVD.

Dit is wat de guide zegt voor hetgeen wat jij bedoelt.
Maar zoals ik al zei met dvdstripper kan je alles weghalen wat je er niet in wilt hebben en dat werkt perfect voor mij.
The big 3 is ook heel goed maar kost wel wat meer tijd met het instellen.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 18:59:
kort vraagje:

Ik ben een dvd'tje aan het backuppen met

doitfast4u!
DoCCe4u
ReAuthorist
Scenarist enz.

Nu heb ik een probleem zodra de dvd door DVD Decrypter komt. Ik heb in Doitfast4u! namelijk nog 2 audio tracks. Stereo en 5.1 Zodra ik in Reauthorist kom, zijn er opeens nergens meer audio tracks te vinden.

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
hier een screenie

Screenie na DVD Decrypter/DVD2AVI

Anyone?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 14:49
Er staan toch 2 audio tracks in die directory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Voor windows & co. zijn het zo te zien geen audio tracks. Ze hebben nl. geen extensie. Ook heeft DIF4U er eoa opmerking bij gezet unknown (', maar dan houd het op. Wat staat daar achter?

Typ er dus eens .ac3 achter, en kijk eens of ze goed zijn door ze met (in jou geval) WinDVD af te spelen... (Winamp of WMP met AC3 filter wil ook)

[ Voor 31% gewijzigd door DeeD2k2 op 11-05-2004 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Iemand een idee hoe ik het beste een seizoens dvd van bv Deep Space Nine kan backuppen zonder te veel kwaltiteits verlies?

Ik ben nu aan het proberen om het via dvd shrink te doen, en kompressie is nu 67 procent van het origineel, is dit een goede methode of kan het beter?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gunner schreef op 12 mei 2004 @ 19:15:
Iemand een idee hoe ik het beste een seizoens dvd van bv Deep Space Nine kan backuppen zonder te veel kwaltiteits verlies?

Ik ben nu aan het proberen om het via dvd shrink te doen, en kompressie is nu 67 procent van het origineel, is dit een goede methode of kan het beter?
Gewoon de dvd rippen met dvd-decrypter, dan de verschillende titlesets joinen met dvd2one (ben je meteen van de menus af en zo kun je meteen je audiostream en subtitleset kiezen) en vervolgens dit geheel door cce halen met dvd2dvdr.. :)

Zelfs een LOTR-ext edition (2discs) zag er toen nog lekker uit bij mij ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 11:23
Ik heb ff nog een vraagje.

Ik gebruik nu dvd shrink voor mijn backups.
Is het voor de kwaliteit aan te raden om alsnod dvd decrypter te gebruiken en dan shrink of decrypt shrink 3.1.7.6 net zo goed?

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tK0wnZ
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-09 15:13
Sevenhunt schreef op 21 mei 2004 @ 11:06:
Ik heb ff nog een vraagje.

Ik gebruik nu dvd shrink voor mijn backups.
Is het voor de kwaliteit aan te raden om alsnod dvd decrypter te gebruiken en dan shrink of decrypt shrink 3.1.7.6 net zo goed?

thx
voor de kwaliteit maakt het helemaal niks uit, als je betere kwaliteit wilt moet je andere pogramma's gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
Kwaliteit is best goed, maar als ik zo makkelijk een nog betere kon krijgen zou ik dat natuurlijk doen.

Ik lees dat veel mensen problemen hebben met het branden van een dvd met nero.
Bij deze versie van shrink( 3.1.7.6) staat bij preferences de mogelijkheid om aan te vinken dat je met nero kan branden. Zijn er nog steeds problemen bekend met branden als dit gedaan is?
En als ik wil branden met decryptor kan ik dan gewoon direct de uitkomst van shrink gebruiken?

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Gunner schreef op 12 mei 2004 @ 19:15:

Wat ik met de CSI cd's gedaan heb is Clonedvd2 (van de jongens van clonecd) gebruiken.
Omdat op 1 dvd 4 CSI afleveringen staan (=8gb) krijg ik dat nooit op 1 dvd. Daarom heb ik telkens 2 afleveren geript (met behoud van menu's etc) en heb nu een leuke verzameling dvd's met CSI.

(bijna klaar met seizoen 1, 23 afleveringen, 12 dvd's dus)

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Sevenhunt schreef op 21 mei 2004 @ 11:28:
Kwaliteit is best goed, maar als ik zo makkelijk een nog betere kon krijgen zou ik dat natuurlijk doen.

Ik lees dat veel mensen problemen hebben met het branden van een dvd met nero.
Bij deze versie van shrink( 3.1.7.6) staat bij preferences de mogelijkheid om aan te vinken dat je met nero kan branden. Zijn er nog steeds problemen bekend met branden als dit gedaan is?
En als ik wil branden met decryptor kan ik dan gewoon direct de uitkomst van shrink gebruiken?

thx
Nee, DVDdecrypter kan alleen iso's en img's branden. Geen losse vobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
Is er dan een mogelijkheid om een img te maken van de uitkomst van shrink?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Sevenhunt schreef op 21 mei 2004 @ 11:48:
Niet dat ik weet. Wat ik zowieso gebruik ipv Shrink is InstantCopy8. Deze encode beter en IC8 maakt er pdi-files van die wel gelezen kunnen worden door DVDdecrypter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
Thx voor de reply.

Als ik zo door de threads heen lees kom ik vaker uit op shrink dan op ic8 of lees ik dan vaak ergens overheen?
Is dit omdat shrink freeware is en ic8 niet? En met ic8 heb ik toch ook encryptor verder niet nodig? alleen dan voor het branden?

Ik heb hier ook wel iets gelezen over nero encode, maar niet veel.
Gewoon omdat mensen dit niet vertrouwen als goede kwaliteit aangezien het nero is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Met Nero is normaal gesproken niks mis mee. Alleen als je een DVD brandt, schijnt dit minder compatible te zijn met standalone DVD-spelers.

DVDShrink is idd gratis, IC8 kost geld. Je hebt zowieso DVDdecerypter nodig om de DVD op je HD te zetten mocht je IC8 gebruiken, aangezien IC8 niet om kan gaan met DVD's met beveiligingen (copyright enzo).

Wat ik altijd doe:

- DVDdecrypter -> Hele DVD naar HD
- Keuze tussen IC8 of DVD2DVD-R (is weer een ander verhaal) (Beide programma's maken images die door DVDdecrypter gelezen kunnen worden.)
- Branden met DVDdecrypter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
Iemand die ervaring heeft met dvd2svcd? Of is dit echt veel onhandiger om te gebruiken als dvd2dvd-r?
Dit voor de grote films.

[ Voor 199% gewijzigd door Sevenhunt op 21-05-2004 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Sevenhunt schreef op 21 mei 2004 @ 16:36:
Iemand die ervaring heeft met dvd2svcd? Of is dit echt veel onhandiger om te gebruiken als dvd2dvd-r?
Dit voor de grote films.
Waarom zou je een DVD om willen zetten naar SVCD ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
Met dit prog kan je ook kiezen dat de output dvd is

En van dvd2dvd-r, gebruikt iedereen de huidige 2.0.0 RC6 versie?

[ Voor 40% gewijzigd door Sevenhunt op 21-05-2004 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
.
Mag verwijderd worden

[ Voor 82% gewijzigd door Sevenhunt op 21-05-2004 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

ik vraag me af he of het iemand hier al gelukt is om het met de manier te doen zoals tuts4u.com het beschrijft.

de error die veel mensen in dit draadje kregen, kreeg ik zelf ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Laatst online: 00:00
Ik gebruik altijd deze handleiding: http://www.tuts4u.com/mod...Content&pa=showpage&pid=3 en een super kwaliteit DVD krijg je daarmee (gebasseerd op CCE)

Hiermee krijg je echte kwaliteit en daar gaat het me om. Ik wil kwaliteit en geen quantiteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Laatst online: 00:00
Binnetie schreef op 22 mei 2004 @ 20:26:
Ik gebruik altijd deze handleiding: http://www.tuts4u.com/mod...Content&pa=showpage&pid=3 en een super kwaliteit DVD krijg je daarmee (gebasseerd op CCE)

Hiermee krijg je echte kwaliteit en daar gaat het me om. Ik wil kwaliteit en geen quantiteit...
EDIT:
ik had de laatste repley niet gelezen, ik had ook eerst veel problemen, want wel eens wil gebeuren is dat DoCCE4u de hoofdfilm niet meepakt, die moet je dan zelf ff toevoegen met Add Job en dan naar de map van de hoofdfilm gaan en dan zo toevoegen, ff invullen hoeveel pass je wilt hebben en klaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FUBAR
  • Laatst online: 26-09 12:51

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

@ Sevenhunt & Smarron

even iets rechtzetten: Dvdshrink heeft wel degelijk de optie om het resultaat te bewaren als een ISO en je kan daarbij zelfs direct selecteren dat DVDdecrypter gestart wordt om deze te branden.
Je hebt dus niets nodig waar je voor hoeft te betalen :)

Als de compressie minder is dan 15% gebruik ik altijd Shrink, makkelijk en snel en bij dit compressieniveau niet te onderscheiden van CCE

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
Hoe kan je van tevoren weten hoeveel comprssie het wordt?
Gewoon rekenen met de grootte?
Of wordt dat ergens aangegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FUBAR

FUBAR

DVDshrink zodra je het origineel selecteerd in DVDshrink zie je direct hoe groot het is en hoeveel procent compressie moet worden toegepast om het passend te krijgen voor DVDR

Bij iedere actie die je vervolgens neemt (duiste audiostream verwijderen etc. :) ) geeft dezelfde indicator meteen aan hoeveel compressie er na die actie nodig is

Maar ik zou zeggen download en bekijk het programma gewoon eens, het is immers gratis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
Ga ik zeker doen.
Is er nog een bepaalde versie die als beste bekend staat? Of gewoon de nieuwste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FUBAR

FUBAR

neem gewoon de nieuwste: 3.1.7.6, dan heb je alle genoemde opties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Ik ben nog niet zo lang actief in AV, maar wat me direct opviel is alle negatieve verhalen over tuts2u (Zoals het hier genoemd wordt, het is echter van leden van Doom9.net). Ik gebruik het al zolang als ik een DVD-brander heb, en het heeft me nog nooit fouten opgeleverd. Iig niet door de programma's, alleen maar door mijn eigen toedoen.
Ik vraag me daarom af wat er bij jullie zoal fout gaat. Ik ben er zelf niet in geslaagt een beter manier te vinden (hoewel DVD-ReBuilder in de buurt komt) en heb enkel complimenten gehad over de kwaliteit van de backups!
De guide van tuts4u heb ik nog niet gelezen, misschien zit daar een fout in. Dat zal ik na mijn examens wel ff doen...

@pokeran
Ja dus, nooit fout gegaan...
Sevenhunt schreef op 21 mei 2004 @ 16:36:
Dit voor de grote films.
Het is heel goed te gebruiken om alleen van de hoofdfilm (excl. menu's) een backup te maken. Ik gebruik het altijd icm CCE om svcd's te maken. Dat gaat vekkeloos. Het verschil met een DVD is niet zo groot, dus zal geen problemen opleveren. Eenmaal ingesteld is het erg makkelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

één fout al bij de guide,
Je moet ook numenu4u geinstaleerd hebben ;-).

Nu is DoITfast4U lekker op gang.

Alleen ff een vragie, ik had een dvd gebrand met allemaal clips er op, alleen nu wil ik ze weer op me schijf hebben in mpeg2 zonder dat ik ze opnieuwe moet coderen naar mpeg2. Weet iemand hoe je dat kan doen ? Een soort programma die de vob's kan uitpakken.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2004 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
FUBAR schreef op 22 mei 2004 @ 20:43:
@ Sevenhunt & Smarron

even iets rechtzetten: Dvdshrink heeft wel degelijk de optie om het resultaat te bewaren als een ISO en je kan daarbij zelfs direct selecteren dat DVDdecrypter gestart wordt om deze te branden.
Je hebt dus niets nodig waar je voor hoeft te betalen :)

Als de compressie minder is dan 15% gebruik ik altijd Shrink, makkelijk en snel en bij dit compressieniveau niet te onderscheiden van CCE
Ga ik meteen ff op onderzoek uit, zou voor de kleine compressies idd wel handig zijn!
DeeD2k2 schreef op 23 mei 2004 @ 13:18:
Ik ben nog niet zo lang actief in AV, maar wat me direct opviel is alle negatieve verhalen over tuts2u (Zoals het hier genoemd wordt, het is echter van leden van Doom9.net). Ik gebruik het al zolang als ik een DVD-brander heb, en het heeft me nog nooit fouten opgeleverd. Iig niet door de programma's, alleen maar door mijn eigen toedoen.
Ik vraag me daarom af wat er bij jullie zoal fout gaat. Ik ben er zelf niet in geslaagt een beter manier te vinden (hoewel DVD-ReBuilder in de buurt komt) en heb enkel complimenten gehad over de kwaliteit van de backups!
De guide van tuts4u heb ik nog niet gelezen, misschien zit daar een fout in. Dat zal ik na mijn examens wel ff doen...
Check het forum maar ff van tuts4u, dan zul je zien dat er veel mensen zijn die onverklaarbare errors krijgen, tijdens Scenarist. Helaas is er nog geen sluitende oplossing. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
@JC Ken

Je kan ook het vinkje bij Global Options>Re-encode menus using ... weghalen. Dan gebruikt-ie NuMenu4U niet. (Mja, waarom zou je het ook niet gebruiken?)

Je kan ze op je schijf krijgen door met DVDDec. in IFO mode te rippen en dan bij Stream Processing Demux aan te vinken voor zowel de video als de audio. Als je audio AC3 is, dan moet je dat nog naar mp2 converteren. Die twee bestanden (m2v en mp2) kan je weer muxen met TMPGEnc 2.5 of bbMPEG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heb ik ook uiteindelijk maar gedaan omdat ik de zelfde medling blijf houden dat die NuMenu4U niet kan vinden ondanks ik heb wel geinstaleerd heb.
Straks ga ik er weer mee veder, ik denk dat het nu wel gaat lukken.

Ik wis niet dat je dat zelfs ook kon met DVD decrypter, echt handig tooltje. Even me audio streams+video streams er mee rippen en daarna kan een nieuwe dvd maken met wat nieuwe clips er bij :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
Ben nu bezig met 1e dvd.
Paar vraagjes:
Wat ik uiteindelijk wil is de film, het menu en engelse taal met nederlandse ondertiteling.
Dus verder alle extra`s eruit.

*Dit kan volgens mij dus niet met dvd2dvd wat die is movie only.
*Met dvddecrypter, moet ik dan de hele dvd rippen of alleen hoofdfilm met ifo`s?
*Als ik de hele dvd heb geript, kan ik dan met ic8 ook de extra`s weghalen of alleen de talen. De talen lukt me wel, maar de extras niet.
*Met shrink, lukt het wel om de extras weg te halen maar dan heb ik ook geen menu meer.
*Lukt niet om bij shrink aan te geven dat het een iso moet worden. Heb de nieuwste versie maar kan dat nergens vinden
*Dus wat is de beste optie voor wat ik wil overhouden?

[ Voor 123% gewijzigd door Sevenhunt op 24-05-2004 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FUBAR

FUBAR

nou eigenlijk is CloneDVD2 de makkelijkste optie voor wat je wilt :P , die kan de menu's behouen en de extra's weggooien (en dus niet maximaal comprimeren zoals dvdshrink dat doet)

IC8 kan dit dacht ik ook (weet het niet zeker want die gebruik ik niet)

ISO in Shrink: Backup -> select target device -> 'ISO disk image' en dan kan je in hetzelfde scherm 'launch dvddecrypter to burn the output image' aanvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
Ok,

heb nu uitgevonden, had ik misschien moeten doen voor mn vorige reply :S, dat het idd met ic8 kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dessie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 13:37
Ik heb een vraagje : Ik heb zo'n 10 muziek dvd's en daar wil ik de leukste nummers van op 1 dvd, hoe pak ik dit het beste aan? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 11:48

M_V

Ik ben nu met dvd2dvd-r met CCE een DVD aan het verkleinen, maar ik krijg (bij meerdere DVDs) de foutmelding:

illegal framerate detected

wat kan dit betekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik wil finding nemo back uppen. Maar als ik de dvd rip met dvd decyptor krijg ik halfverwege de volgende fout.

I/O error
Device: DVD-ROM
ScsiStatus 0x02
Interpretation: Check conditon
Interpretation: Unrecovered Read Error

Wat betekend dit en wat kan ik er aan doen?

Groeten Dropkick007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-09 13:12
Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 16:50:
Hallo,

Ik wil finding nemo back uppen. Maar als ik de dvd rip met dvd decyptor krijg ik halfverwege de volgende fout.

I/O error
Device: DVD-ROM
ScsiStatus 0x02
Interpretation: Check conditon
Interpretation: Unrecovered Read Error

Wat betekend dit en wat kan ik er aan doen?
Beschadigde of vuile schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat kan ik hier tegen doen dan?
Het gaat ongveer goed tot 98% en dan loopt de snelheid terug en krijg ik de foutmelding die ik eerder al had vermeld.
Nu zag ik op het doosje dat die dvd van finding nemo 2 lagen heeft (double layer ofzo). Zou het daar niet aan kunnen liggen. Of aan de manier hoe dvd decrypter de beveiliging doorbreekt.

Gegroet Dropkick007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

probeer anders eens met smartripper.
ik heb die melding ook een keer gehad, en toen ging het met smartripper wel weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik zelf voornamelijk DVDShrink en dat bevalt prima.
Het is gratis (voor zover dat uitmaakt) maar ook nog eens erg eenvoudig in gebruik en rete snel en toch een hele goede kwaliteit geven.

Extra's en menuutjes en allerlei talen en ondertiteling hoef ik allemaal niet, alleen de hoofdfilm in het engels met nl ondertiteling.
Compressie is dan (uiteraard) afhankelijk van de lengte van de film maar het gebeurt maar weinig dat ik onder de 80% kom. Sommige films hoeven niet eens gecomprimeerd te worden als je alle andere dingen weg laat.

De kwaliteit is gewoon goed, ik heb zo snel geen duidelijk merkbaar verschil kunnen zien tussen een origineel en de kopie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 21:24

Dennahz

Life feels like hell should.

Ik heb sinds kort een DVD brander en heb een aantal films gebackupt met DVDShrink (via CloneDVD deden niet alle scenes het @ standalone :{).. ik compress de menu's en extra's e.d altijd op z'n max zodat er nog zo'n 60% overblijft voor de film :)

Prima kwaliteit voor zover ik gezien heb :Y)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychotic_01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik probeer een dvd van mijn harde schijf naar een schijfje te kopiëren (met Nero). Ik krijg de volgende melding te zien:

"Opnieuw toewijzen DVD-videobestanden mislukt. Resulterende DVD-Video wellicht niet afspeelbaar. Wilt u toch doorgaan?"

Ik heb de eerste keer gekozen om toch door te gaan, maar de DVD was inderdaad niet afpeelbaar.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sevenhunt schreef op 21 mei 2004 @ 11:48:
Gebruik IMGtool Classic voor die job.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Cinema Craft Encoder]
Ik ga ook een CCE encoder kopen, maar er zitten aardig wat prijsverschillen tussen de aangeboden pakketten.
De functionele verschillen tussen CCE-SP, CCE-Basic en CCE-Pro zijn me niet echt duidelijk. Kan iemand daar iets over roepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 17:09
Verwijderd schreef op 05 juni 2004 @ 12:18:
...verschillen tussen CCE-SP, CCE-Basic en CCE-Pro zijn me niet echt duidelijk...
Ik weet het verschil ook niet, maar gebruik zelf CCE-SP, volgens mij is dat de goedkoopste, die werkt prima in DVD2DVD-R ;)

ach...in een volgend leven lach je er om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
Ff een vraagje over dvd decrypter.
Voor het rippen van de volledige dvd, gebruikt iedereen dan gewoon de standaard instellingen?
Of is het beter om nog een paar delen handmatig in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
0siris schreef op 05 juni 2004 @ 12:24:
Ik weet het verschil ook niet, maar gebruik zelf CCE-SP, volgens mij is dat de goedkoopste, die werkt prima in DVD2DVD-R ;)
Sure, wil je zeggen dat je $1950,00 hebt betaald voor de SP-versie ? :Z

De Basic is lichtelijk goedkoper, namelijk $58,00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Voor het maken DVD Backups is CCE-SP het gebruikelijkst. CCE-Basic zou je kunnen zien als een lite versie van SP. Het grootse verschil is dat-ie enkel 2-pass kan encoden (SP oneindig). Daarnaast is-ie 32 keer goedkoper...
Als je voor Basic kiest ik het wel handig om erbij stil te staan dat niet alle software hem aan kan sturen. De meest software is voor nl. SP gemaakt. Maar je zan ze natuurlijk ook handmatig gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Weet iemand hoeveel schijfruimte je nodig hebt? Ik probeerde namelijk een DVD van 2uur met 3-pass encoding te backuppen met DVD2DVD-R maar toen hij na 4 uur encoden bijna klaar was kreeg ik een melding van te weinig schijfruimte :( ik had toen ik begon nog 17gb vrij. Dat was dus blijkbaar te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightForce
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 13:25
Ik werk met de handleiding van .tuts4u.com alleen na een format ging ik alles weer instaleren en toen kreeg ik een raar probleem, als ik dit doe: ''doitfast4u into this dir'' start die op en gaat alles goed tot ik ''do it''. Dan start DVD Decrypter en Vobsup Ripper ook meteen op waardoor het rippen echt mega langzaam gaat. Doe ik iets fout en hoe los ik dit probleem op?

Ik had voor me format c: al stuk of 10 films gemaakt met su6.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.stijns/dvd59.JPG

[ Voor 50% gewijzigd door NightForce op 05-06-2004 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
xabre16v schreef op 05 juni 2004 @ 18:07:
Weet iemand hoeveel schijfruimte je nodig hebt? Ik probeerde namelijk een DVD van 2uur met 3-pass encoding te backuppen met DVD2DVD-R maar toen hij na 4 uur encoden bijna klaar was kreeg ik een melding van te weinig schijfruimte :( ik had toen ik begon nog 17gb vrij. Dat was dus blijkbaar te weinig.
Dat is vreemd, want bij mij begint hij niet als er te weinig ruimte op de schijf staat. Ik stel altijd wel een minimum van 20Gb in. Dat is wel genoeg.

Vink ook "delete unnecessary files" aan. Dat scheelt zowieso al tijdens het encoden. Halverwege delete DVD2DVD-R namelijk al wat Gb's. 17Gb zou naar mijn mening wel genoeg moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
NightForce schreef op 05 juni 2004 @ 18:28:
Ik werk met de handleiding van .tuts4u.com alleen na een format ging ik alles weer instaleren en toen kreeg ik een raar probleem, als ik dit doe: ''doitfast4u into this dir'' start die op en gaat alles goed tot ik ''do it''. Dan start DVD Decrypter en Vobsup Ripper ook meteen op waardoor het rippen echt mega langzaam gaat. Doe ik iets fout en hoe los ik dit probleem op?

Ik had voor me format c: al stuk of 10 films gemaakt met su6.

[afbeelding]
Probeer eerst eens de laatste versie van DIF4U. Versie 1.3 is nl. wel een hele oude.

offtopic:
Je mag je screen wel ff resizen en =600 in de [img] tag toevoegen. Houden we wat lay-out en snelheid over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor iedereen die graag met film en kopiëren bezig is weet ik nog een interessante site

http://divx.hsware.be

Daar vind je heel veel downloads van alle mogelijke programmatjes en ook veel handleidingen, enjoy!

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Verwijderd schreef op 06 juni 2004 @ 08:20:
voor iedereen die graag met film en kopiëren bezig is weet ik nog een interessante site

http://divx.hsware.be

Daar vind je heel veel downloads van alle mogelijke programmatjes en ook veel handleidingen, enjoy!

greetz
Hartstikke leuk, maar dit topic gaat over DVD's en niet over DivX. :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Klein probleemtje hier. Ik maak backups met DVD2DVD-R (alleen film + 5.1 geluid + NL subs) en brand ze vervolgens met Nero.
Gaat allemaal prima maar als ik 'm in mijn DVD speler doe en de film begint te spelen dan pakt hij niet automatisch de sub, die moet ik eerst aanzetten door op het sub knopje op mijn afstandsbediening te drukken. Bij de orginele DVD van de film staat de sub wel gelijk al aan zonder dat ik 'm eerst moet selecteren.

Iemand die misschien weet hoe ik dit kan veranderen?

[ Voor 8% gewijzigd door xabre16v op 06-06-2004 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
@ SuperAars
Dat kan heel goed, met IfoEdit. Hoe je dat doet is heel netjes uitgwerkt door 2COOL (Doom9 lid)... hoef ik het niet meer te doen ;)
TIP: Je zit in een IFO te werken, dus zorg dat je je hoofd er goed bij hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightForce
DeeD2k2 schreef op 05 juni 2004 @ 20:43:
[...]
Probeer eerst eens de laatste versie van DIF4U. Versie 1.3 is nl. wel een hele oude.

offtopic:
Je mag je screen wel ff resizen en =600 in de [img] tag toevoegen. Houden we wat lay-out en snelheid over...
Ik heb het ook al met de nieuwste geprobeerd, werkt ook niet:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
DeeD2k2 schreef op 06 juni 2004 @ 12:41:
@ SuperAars
Dat kan heel goed, met IfoEdit. Hoe je dat doet is heel netjes uitgwerkt door 2COOL (Doom9 lid)... hoef ik het niet meer te doen ;)
TIP: Je zit in een IFO te werken, dus zorg dat je je hoofd er goed bij hebt.
ok thanks :)

maar nu heb ik er weer een nieuw probleem bij, normaal doe ik met DVD2DVD-R de optie aan dat hij het wegschrijft naar een .ISO bestand, dit doe ik nu dus niet meer en laat hem alles gewoon op me hd zetten en zet ik handmatig met Nero alles in de VIDEO_TS map. Nu kan ik alleen de naam van de DVD niet langer doen dan 16 karakters, dus ipv 9ThGate_Universal kan Nero nu maar 9ThGate_Universa als naam doen :( als ik 'm gelijk als .ISO image brand is er niks aan de hand. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Nero heeft een maximum. Uit "veiligheid". Maar veruit de meeste spelers spelen DVD's met langere labels ook wel af (tot een maximum, dat wel).
Wil je er een ISO van maken zonder alles opnieuw te moeten doen, dan kan je ImgTool proberen. (ImgTool Burn is het makkelijkst, maat toch geef ik de voorkeur aan Classic icm DVDDecrypter.)

[ Voor 4% gewijzigd door DeeD2k2 op 06-06-2004 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik gebruik eerst shrink om de delen van de dvd die ik wil kopiëren te rippen naar een iso. Deze iso laad ik dan in nero imagedrive,
dmv dvd2dvd icm cce sp 2.5 verklein ik de iso indien nodig ( +- 12 uur @athlon 1200)
het duurt wel lang, maar de kwaliteit is perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit al een paar keer een film met DVDShrink te rippen naar Movie only (middels re-author) en zonder compressie.
Daarbij geef ik expliciet aan dat de film standaard audiospoor1 moet pakken en Nederlands ondertitelspoor (overige sporen rip ik ook niet mee).
Speel ik dan de film af met WinDVD dan draait ook netjes audiospoor1 en ondertitelspoor1.

Goed nu de film terugbrengen naar de grootte voor DVD±R, dus haal ik 'em door DVD2DVD-R professional (ik weet dat ik meteen de originele DVD2DVD-R had kunnen halen, maar om duidelijk aan te geven dat ondertitelspoor1 dus als standaard is gemarkeerd).
De film die na een paar uur wordt uitgespuugd heeft nu standaard subtitle off.
Zwaar irritant. Iemand daar ook last van bij DVD2DVD-R Professional?
Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
het antwoord staat 5 posts boven jou post :) ik had hetzelfde probleem, inmiddels opgelost middels die guide :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interactive538
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-05-2023
Ik heb het zelfde probleem met een trillende ondertitelling, na het ivoegen van een ondertiteling via ReJig.

Iemand een oplossing???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah woeste topic :) ik ben vandaag al de hele dag opzoek naar zoiets, ik heb vorige week de plextor px-712A gekocht, en die is cute :) :+

Maar als ik zo deel 1 en 2 door lees, en ik wil zo min mogelijk progsels gebruiken, zelf een selectie maken met wat ik wel en niet wil backuppen en een dvd backuppen met een goede kwaliteit dan kom je uit op of DVDXcopy of op DVDdecrypter -> IC8 / DVD2DVD-r -> DVDdecrypter

Of lees ik nu ergens overheen ? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightForce
Ik heb iets vaags.
http://www.tuts4u.com volg ik helemaal en heb al stuk of 10 films goed gedaan, maar nu krijg ik dit.

Film: The Ring

Info
Info Creating DVD Video files
Error The track "VTS_01_PGC_01" has place holder.
Error PreCheck From DB failed.
Error DVD Video files could not be created

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

vraagje: ik wil een film gaan rippen met dvd2dvd-r maar dan staat er dood leuk dat de dvd copyright is :S hoe omzeil je dit? hier heb je met dvdshrink helemaal geen last van

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

rippen altijd met dvddecrypter of smartripper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:42

me1299

$ondertitel

jos_zwa schreef op 15 juni 2004 @ 10:58:
vraagje: ik wil een film gaan rippen met dvd2dvd-r maar dan staat er dood leuk dat de dvd copyright is :S hoe omzeil je dit? hier heb je met dvdshrink helemaal geen last van
Installeer liever DVD region-free.. dan kan je gewoon on the fly werken!

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

pokeran schreef op 15 juni 2004 @ 14:32:
rippen altijd met dvddecrypter of smartripper
zijn deze 2 programma's beter dan dvdshrink dan? ik heb gehoord dat je met dat CCE encoding ofzoiets beter kwaliteit krijgt als dvdshrink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu 100 DVD's gebakken, muziek en films, met CloneDVD en AnyDVD. Deze vormen voor mij een unbeatable duo. Alle voor mij belangrijke zaken zijn in te stellen. Dolby Digital en DTS klinken perfect. Als je geen concessies aan de beeld- en/of geluidkwaliteit wil doen, maakt CloneDVD gewoon 2 DVD's voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tK0wnZ
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-09 15:13
Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 09:12:
Heb nu 100 DVD's gebakken, muziek en films, met CloneDVD en AnyDVD. Deze vormen voor mij een unbeatable duo. Alle voor mij belangrijke zaken zijn in te stellen. Dolby Digital en DTS klinken perfect.
ja duh, geen enkel programma veranderd daar iets aan, dus dat is altijd hetzelfde als het orgineel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jos_zwa schreef op 16 juni 2004 @ 00:03:
[...]

zijn deze 2 programma's beter dan dvdshrink dan? ik heb gehoord dat je met dat CCE encoding ofzoiets beter kwaliteit krijgt als dvdshrink.
DVD-Shrink is ook goed als je zonder compressie werkt. Met DVD-Decryptor is het mogelijk om een kopie (op je HD) te maken zonder de beveiligingen.
Wat pokeran bedoeld is dat je eerst moet rippen om de beveiligingen eruit te slopen en dan pas met DVD2DVD-R opnieuw encoden (gebruik wel Cinema Craft Encoder als encoder). Op deze manier krijg je de beste kwaliteit alleen duurt het allemaal wel ontzettend lang.

Als er minder dan 15 % compressie nodig is gebruik ik zelf DVD-Shrink, is er meer compressie nodig dan de combinatie DVD-Decryptor met DVD2DVD-R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 07:29:
[...]

DVD-Shrink is ook goed als je zonder compressie werkt. Met DVD-Decryptor is het mogelijk om een kopie (op je HD) te maken zonder de beveiligingen.
Wat pokeran bedoeld is dat je eerst moet rippen om de beveiligingen eruit te slopen en dan pas met DVD2DVD-R opnieuw encoden (gebruik wel Cinema Craft Encoder als encoder). Op deze manier krijg je de beste kwaliteit alleen duurt het allemaal wel ontzettend lang.

Als er minder dan 15 % compressie nodig is gebruik ik zelf DVD-Shrink, is er meer compressie nodig dan de combinatie DVD-Decryptor met DVD2DVD-R.
het is compleet duidelijk :D thnx ik ga lord of the rings eens proberen. kijken hoe de kwaliteit blijft want op dvdshrink gaat ie dan op 60% en das best klote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Leuk topic :o

Alleen , mijn probleem is, divx enzo die je gedownd gemaakt hebt naar DVD zetten..
Is(zijn) er ook een progsel(s) die dit makkelijk kan(kunnen)?

Heb al veel dingen geprobeerd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
fooker schreef op 18 juni 2004 @ 20:42:

Alleen , mijn probleem is, divx enzo die je gedownd gemaakt hebt naar DVD zetten..

Vraag hoort hier niet helemaal thuis (Wie maakt nou eers een DivX ve DVD om er dan weer een DVD van te maken :P Dit riekt naar ongure praktijken...)

Maargoed, probeer de link in mijn sig maar eens. Heb ik btw ook vaag uitgelegt waarom je beter een SVCD kan gaan maken... Als je toch een DVD wil maken moet je de "output" naar dvd veranderen en dan wijst de rest zich voor zich (als je het maken ve SVCD een beetje snapt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possstema
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-09 09:22
fooker schreef op 18 juni 2004 @ 20:42:

Ik vind zelf dit een hele handige turtorial:
http://www.extradvd.nl/html/divx2dvd.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles leuk en aardig, maar ook ik gebruik NVE2 vanwege het gemak, maar heb wel problemen met branden van AC3 5.1 geluid.
Er komt dan op de gebrande DVD een prachtige ruis te horen van flink harde kwaliteit best shit dus.

Nu begrijp ik dat en VirtualDubMod en TMPgen (nog) niet met 5.1 werken.

Hoe kan ik dan goed geluid branden, want NVE lijkt ook alleen met stereo
en AC2 2.0 te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even zoeken met google leverde de volgende link op :
http://www.havank.demon.n...ps/wavtoac3/wavtoac3.html
Als je eenmaal een ac3 bestand hebt kun je dat met dvd maestro samenvoegen met je mpeg4 en ondertitel bestanden. Hoe dat werkt kun je lezen op :
http://www.extradvd.nl/html/ondertiteling8b.htm

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2004 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V

M_V

Ik ben de laatste tijd dus druk bezig met het maken van mijn eigen DVD-R's. Werkt prima met DVD2DVD-r icm CCE.

Maar nu heb ik de volgende vraag:
Ik heb dus een DVDtje van de videotheek, die ik wil backuppen voor eigen gebruik. Dit kreng heeft alleen de neiging om eerst minutenlang allerlei waarschuwingen weer te geven en info van de filmmaatschappijen. Ik wil gewoon het menu en de film, en hij is al kleiner dan 4.5gig dus past sowieso op een dvd.

Met welk programma kan ik die paar dingen eruit slopen en dan branden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V

M_V

En trouwens voor het omzetten van DIVX naar DVD-formaat moet je het programma WinAvi gebruiken. Hiermee kan je ieder formaat omzetten naar een ander.

Zo is het mogelijk om op een 2ghz-pc in ongeveer 1 uur een DVD te maken van een divx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Rudy_V schreef op 08 juli 2004 @ 23:11:
Met welk programma kan ik die paar dingen eruit slopen en dan branden?
Met MenuEdit kan je cell's vervangen door een lege cell's, die je met BlankVOB kan maken. Vergeet daarnaa niet de VTS Sectors te corrigeren (Get VTS sectors) met IfoEdit.

Zie ook dit voor meer info.
Rudy_V schreef op 08 juli 2004 @ 23:13:
Zo is het mogelijk om op een 2ghz-pc in ongeveer 1 uur een DVD te maken van een divx.
Nee, dat is in die tijd niet mogelijk, het duurt nl. zeker net zolang als DVD naar DVD-R. Daarnaast raad ik het sowieso af om van DivX naar DVD te gaan. De kwaliteit zal er namelijk altijd van achteruit gaan. Je converteerd niet alleen van het ene lossy formaat naar het ander lossy formaat, je moet vaak ook nog eens de resolutie verhogen. Je hebt dus uiteindelijk meer ruimte nodig voor minder kwaliteit.
Dan kan je beter naar SVCD converteren...
offtopic:
Je had beter de edit knop Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif kunnen gebruiken dan de reply knop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeeD2k2 schreef op 09 juli 2004 @ 02:42:
[...]
Nee, dat is in die tijd niet mogelijk, het duurt nl. zeker net zolang als DVD naar DVD-R. Daarnaast raad ik het sowieso af om van DivX naar DVD te gaan. De kwaliteit zal er namelijk altijd van achteruit gaan. Je converteerd niet alleen van het ene lossy formaat naar het ander lossy formaat, je moet vaak ook nog eens de resolutie verhogen. Je hebt dus uiteindelijk meer ruimte nodig voor minder kwaliteit.
Dan kan je beter naar SVCD converteren...
offtopic:
Je had beter de edit knop [afbeelding] kunnen gebruiken dan de quote knop...
Je hebt gelijk dat het veel langer duurt dan 60 minuten. maar de kwaliteit blijft bijna gelijk als je een DivX omzet naar DVD, maar als je de film op tv kijkt heb je een veel beter beeld, want de resolutie van een tv is veel lager als de van je PC.
Je kunt ook het programma Ulead dvd Moviefactory gebruiken. link.
bij dit programma kun je ook een eigen menu maken, en nog meer. het nadeel is dat het converten van het avi bestand naar DVD erg lang duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 16:17
Verwijderd schreef op 09 juli 2004 @ 07:36:
[...]
Je hebt gelijk dat het veel langer duurt dan 60 minuten. maar de kwaliteit blijft bijna gelijk als je een DivX omzet naar DVD.
Daar ben ik niet mee eens, ik heb het zelf ook wel eens geprobeerd. Maar zodra je divx naar dvd omzet wordt decoder filtering (zoals luma en block) niet mee genomen in de dvd. Hier wordt een ongefilterde divx omgezet naar dvd veel lelijker door het niet filteren van de decoder. Maar idd, op een tv zie je daar weinig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DVD Rebuilder met CCE 2.50:

Ik heb de handleiding van doom9.net gebruikt en een dvd bewerkt.
Met 4 CCE passes duurde dit zes uur. Het resultaat is niet denderend.

Het is niet beter dan met een transcoder zoals Pinnacle Instantcopy of Shrink. Integendeel, het contrast is veel te laag en de scherpte/resolutie is gelijk aan die van een transcoder.

Heeft iemand een idee wat er verkeerd gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Verwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 13:13:
DVD Rebuilder met CCE 2.50:

Ik heb de handleiding van doom9.net gebruikt en een dvd bewerkt.
Met 4 CCE passes duurde dit zes uur. Het resultaat is niet denderend.

Het is niet beter dan met een transcoder zoals Pinnacle Instantcopy of Shrink. Integendeel, het contrast is veel te laag en de scherpte/resolutie is gelijk aan die van een transcoder.

Heeft iemand een idee wat er verkeerd gaat?
Probeer anders 3-pass eens en/of versie 2.66 van CinemaCraftEncoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik rip de dvd's met smartripper. Vervolgens maak ik er met DVD2ONE een dvd van met alleen de film. Dit werkt echt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 23:00

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Hm.. ik heb laatst 4 DVD's geripped naar m'n HDD. Ik heb nu 4 mapjes van dik 7GB.
Nou wil ik die eigenlijk een beetje leuk op DVD zetten, maar ik kan nog geen dual layer fikken (is me ook te duur). Ben al aan het prutsen geweest met dvdshrink, maar moet nog aardig comprimeren... :/
Waarmee kan ik dit het beste aan pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Beekforel schreef op 10 juli 2004 @ 22:32:
Hm.. ik heb laatst 4 DVD's geripped naar m'n HDD. Ik heb nu 4 mapjes van dik 7GB.
Nou wil ik die eigenlijk een beetje leuk op DVD zetten, maar ik kan nog geen dual layer fikken (is me ook te duur). Ben al aan het prutsen geweest met dvdshrink, maar moet nog aardig comprimeren... :/
Waarmee kan ik dit het beste aan pakken?
Het makkelijkste is idd DVDShrink, wil je puur voor kwaliteit gaan (waar wel veel tijd in zal gaan zitten), zul je moeten gaan encoden met cce. Zie de openingspost voor meer bruikbare links naar tutorials.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 23:00

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Smarron schreef op 10 juli 2004 @ 22:35:
[...]
Het makkelijkste is idd DVDShrink, wil je puur voor kwaliteit gaan (waar wel veel tijd in zal gaan zitten), zul je moeten gaan encoden met cce. Zie de openingspost voor meer bruikbare links naar tutorials.
Ik heb het geprobeerd met DVDShrink, maar dan ziet het er echt erg uit... Laten we zeggen als een slechte DivX... Ik zal eens iets gaan proberen met cce dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Je kan beter gaan encoden, 3-pass het liefst. Maar dan nog zie je bij een lange film (2+ uur) nog steeds verschil als je goed kijkt.

SuperAars smacht naar duallayer DVD's for the mass :9

[ Voor 3% gewijzigd door xabre16v op 10-07-2004 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan mag CCE nog beter zijn dan DVDShrink maar beter als het origineel zal het wel nooit zijn, daarom gebruik ik meestal een dvdtje extra met DVDFab: dan heb ik alles in de originele kwaliteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Verwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 23:19:
Dan mag CCE nog beter zijn dan DVDShrink maar beter als het origineel zal het wel nooit zijn, daarom gebruik ik meestal een dvdtje extra met DVDFab: dan heb ik alles in de originele kwaliteit...
Klopt 100% wat je zegt. Iets wat je kleiner maakt zal nooit hetzelfde zijn, logisch eigenlijk toch ?? 8)7

DVDShrink en encoding met CCE mag je niet met elkaar vergelijken, er zit een wereld van verschil in wat betreft kwaliteit.

Niet iedereen wil zonder compressie op 2 schijfjes wegbranden, kost het dubbele en je moet op de helft je schijfje wisselen. Hierop is een oplossing gebracht: comprimeren.
Om dan een zo goed mogelijk resultaat te krijgen, zul je cce of canopus procoder kunnen gebruiken. In het 1e deel staan een aantal screenshots met origineel en gecomprimeerde resultaten. Verschil is niet te zien.

Als binnenkort de dual-layer schijfjes goed te verkrijgen zijn, zullen we dit probleem tijdelijk niet meer hebben en kunnen alle DVD9-schijfjes 1:1 kunnen worden gebackupped.

(Ik weet zeker dat rond die tijd de DVD18-schijfjes hun intrede gaan doen, waardoor we weer met exact hetzelfde probleem zitten. |:()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escrimador
  • Laatst online: 14-09 21:54
ik heb al een aantal DVDtjes gebackupped met behulp van de tutorial met CCE encoding @ tuts4u en dat ging steeds goed tot vandaag...

nu past de gecreeerde image ineens niet op een DVD (brander NEC-ND2500) terwijl er niets aan de instellingen is veranderd en er ergens ook een maximale grootte is opgegeven voor het eindresultaat. Rare is dat ik dit nu heb met een 6.5 Gb DVD maar van 7+ Gb schijfjes gewoon probleemloos zo een backup heb gemaakt.

kan iemand me een duwtje in de goede richting geven?

Only dead fish go with the flow

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.