DVD's backuppen; de beste manier [Deel 2]

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.827 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 20:53:
[...]

Als het goed is moet dat met srt2sup gewoon kunnen:

http://www.shipleys.eclipse.co.uk/srt2sup.htm
Ik heb inmiddels een dvd voozien van ned. subs mbv srt2sub en ifoedit.

Alleen trillen de ondertitels nogal irritant op m'n standalone,op m'n pc geen last.

Zou dit aan de kleurcombinatie v/d ondertitel kunnen liggen ?

Ik heb background: grey/trans , outline: black , text: white , anti-alias: grey.

Iemand een oplossing ??? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laat maar...ook al weer opgelost.

Met welk proggie kan ik mijn VIDEO_TS map omzetten naar een ISO-bestand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:42

me1299

$ondertitel

Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 20:10:
laat maar...ook al weer opgelost.

Met welk proggie kan ik mijn VIDEO_TS map omzetten naar een ISO-bestand ?
Gewoon met nero.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-09 13:55
Ik gebruik de guide (http://www.tuts4u.com/mod...amp;pa=showpage&pid=3)
maar krijg het niet voor elkaar .. ik krijg bij het Encoden met de Cinecraft Encoder bij verscheidene films de error dat het 'bad data' is ..

'vinfo_open() failed: Bad Data <D:/Path.vaf .. de patch is gewoon me dir etc..

ik hoop dat iemand hier meer over weet ?

[ Voor 17% gewijzigd door knights16 op 31-03-2004 22:17 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299

me1299

$ondertitel

Ik heb een reeds geripte dvd en daar wil ik opnieuw de menu's en een aantal talen uit strippen.

DVD2one werkt er doorheen maar als ik hem daarna afspeel krijg ik schokken.
DVD2DVDR stopt bij authoren, hij vult na het eerste ding niets meer in.

En als ik zelf met ifoedit aan de gang ga lijkt alles goed te gaan maar heb ik geen geluid :( :(
Het beeld is verder wel goed.

DVDSHRINK zegt: Invalid navigation structure

Iemand een idee?

Als ik met ifo edit zeg get VTS sectors doet hij 1 ding. Als ik daarna de film in DVD Shrink probeer te openen zegt hij dat video_ts.vob mist???

[ Voor 23% gewijzigd door me1299 op 31-03-2004 23:04 ]

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299

me1299

$ondertitel

Ik heb nu de film geript. Vervolgens de hoofdfilm bestanden hernoemt naar: VTS_01_1.VOB, VTS_01_2.VOB enz.

Daarna in ifoedit CREATE IFO'S gekozen. Nu heb ik een goed beeld en de juiste audio languages. Maar de subtitles zijn verkracht. Alles in een soort dikke groen en alle talen zijn volgens powerdvd dutch als titel. De audio language ook terwijl dat english moet zijn.

Iemand een idee?

Ben heel de avond tot nu bezig geweest ook nog met dvd maestro maar ik kom dr echt niet meer uit.

--update--

De film is geript met Pinaccle Instant Copy 8.0.5 (8.0.0.270) en het schijnt dat deze software de vob structuur vervangt.

Kan iemand mij daar meer over vertellen?

[ Voor 30% gewijzigd door me1299 op 01-04-2004 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299

me1299

$ondertitel

Het is me eindelijk gelukt :)

Eerst met DVD decrypter met stream copy de juiste dingen rippen, vervolgens met ifoedit een ifo maken van de vobs.

Daarna de subtitles kleur kopieren van het origineel daarna pasten in de nieuwe ifo's. Daarna de juiste talen captions instellen.

Daarna GET VTS sectors en hij doet het :)

Ik heb wel superveel geleerd van allerlei proggies enzo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NkLs
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Zou iemand van jullie mij hiermee willen helpen?
NkLs in "Geen preview met InstantCopy"

[ Voor 102% gewijzigd door NkLs op 05-04-2004 10:16 . Reden: Link fout ]

Ipsa scientia potestas -Francis Bacon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb mijn eerste poging gedaan met DVDshrink. Ik moet zeggen dat ik geen last heb van kwaliteitsverlies, ondanks dat deze film redelijk lang duurt (bijna 3 uur). Omdat het zo'n makkelijke manier is, denk ik dat ik deze methode prefereer boven het opnieuw encoden van de video. Tijd wordt ook schaarser naarmate je ouder wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299

me1299

$ondertitel

Wekkel schreef op 05 april 2004 @ 10:38:
Ik heb mijn eerste poging gedaan met DVDshrink. Ik moet zeggen dat ik geen last heb van kwaliteitsverlies, ondanks dat deze film redelijk lang duurt (bijna 3 uur). Omdat het zo'n makkelijke manier is, denk ik dat ik deze methode prefereer boven het opnieuw encoden van de video. Tijd wordt ook schaarser naarmate je ouder wordt ;)
hehe, geef dvd2one ook eens een kans. Het schijnt dat die net wat mooiere beeldkwaliteit afleverd dan shrink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toelet245
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-06-2024
Ik heb de search gebruikt en het hele topic doorgelezen maar ik kan nergens vinden of er ook een mogelijkheid is de hoofdfilm en menu wel te rippen maar zonder de extra's?
En is dit überhaupt mogelijk?

Ik gebruik DVD Shrink, DVD Decrypter en Nero 6.3 @ NEC 2500

P.S. Ik heb de desbetreffende film al gekopiërd met compressie maar dan is de kwaliteit dramatisch. Zowel de film als de extras en het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:28
Vraagje: Ik ben sinds kort ook wat DVD's aant backuppen, maar ik vroeg mij af hoe ik het volgende kan doen: Meestal is enkel de film + geluid onder de 4,38GB, waardoor ik neti hoef te trans/re/her coden. Op zich gaat het prima, maar ik mis toch wel de ondertiteling.
Ik heb de film geript met DVD-Decrypter en reauthor hem dan met DVDshrink. Ik zet dan enkel en alleen de film op de DVD met alleen Engels geluid en Nederlandse ondertiteling. Omdat er geen menu is kan ik dus ook geen taal kiezen (als ik hem eenmaal in mn dvdspeler bekijk). HOe kan ik ervoor zorgen dat Nederlands automatisch als ondertiteling gebruikt wordt?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 21:54
toelet schreef op 05 april 2004 @ 19:14:
Ik heb de search gebruikt en het hele topic doorgelezen maar ik kan nergens vinden of er ook een mogelijkheid is de hoofdfilm en menu wel te rippen maar zonder de extra's?
En is dit überhaupt mogelijk?

Ik gebruik DVD Shrink, DVD Decrypter en Nero 6.3 @ NEC 2500

P.S. Ik heb de desbetreffende film al gekopiërd met compressie maar dan is de kwaliteit dramatisch. Zowel de film als de extras en het menu.
Dan kun je het beste InstantCopy gebruiken.
Breepee schreef op 05 april 2004 @ 23:26:
Vraagje: Ik ben sinds kort ook wat DVD's aant backuppen, maar ik vroeg mij af hoe ik het volgende kan doen: Meestal is enkel de film + geluid onder de 4,38GB, waardoor ik neti hoef te trans/re/her coden. Op zich gaat het prima, maar ik mis toch wel de ondertiteling.
Ik heb de film geript met DVD-Decrypter en reauthor hem dan met DVDshrink. Ik zet dan enkel en alleen de film op de DVD met alleen Engels geluid en Nederlandse ondertiteling. Omdat er geen menu is kan ik dus ook geen taal kiezen (als ik hem eenmaal in mn dvdspeler bekijk). HOe kan ik ervoor zorgen dat Nederlands automatisch als ondertiteling gebruikt wordt?
Op je afstandsbediening zit toch een grote knop met subtitles ??

[ Voor 43% gewijzigd door Smarron op 05-04-2004 23:52 ]

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Breepee schreef op 05 april 2004 @ 23:26:
HOe kan ik ervoor zorgen dat Nederlands automatisch als ondertiteling gebruikt wordt?
Je kan in dvd-shrink als je gereauthored hebt de defaultstream selecteren als je rechts op je film klikt. Kies daar "Dutch" bij subtitels en je film start automatisch met nederlandse ondertitels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toelet245
  • Laatst online: 14-06-2024
[quote]Smarron schreef op 05 april 2004 @ 23:51:
[...]
Dan kun je het beste InstantCopy gebruiken.

Die van Pinaccle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met een probleem.
Ik heb een Pioneer A07 dvd brander en hiervoor de A06.
Als ik een dvd brand en ging hem kijken op mijn dvd speler dan was het na 15 tot 25 min begon het beeld te haperen en overslaag.

Iemand enig idee waar dit aanligt of wat misschien de oplossing is.

Ik brand met Nero 6, ik gebruik dvd decrypter om te rippen. Met clonedvd krijg ik dezelfde problemen.

Met orgineel heb ik het niet op mjin dvd speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Yep.
Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 10:35:
Ik zit met een probleem.
Ik heb een Pioneer A07 dvd brander en hiervoor de A06.
Als ik een dvd brand en ging hem kijken op mijn dvd speler dan was het na 15 tot 25 min begon het beeld te haperen en overslaag.

Iemand enig idee waar dit aanligt of wat misschien de oplossing is.

Ik brand met Nero 6, ik gebruik dvd decrypter om te rippen. Met clonedvd krijg ik dezelfde problemen.

Met orgineel heb ik het niet op mjin dvd speler.
Dan denk ik toch dat je media niet helemaal lekker is. Welk merk/code gebruik je? Had je met de A06 dus geen problemen met dezelfde media? Dan kun je wellicht een firmware-update proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op 06 april 2004 @ 11:15:
[...]
Yep.

[...]
Dan denk ik toch dat je media niet helemaal lekker is. Welk merk/code gebruik je? Had je met de A06 dus geen problemen met dezelfde media? Dan kun je wellicht een firmware-update proberen.
Met de a06 het zelfde probleem en gebruik DATAWRITE.
Dus een firmware zal misschien wel helpen maar een kennis van mij heeft hetzelfde probleem. Ik brand met Nero 6.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Ik heb nu al een groot aantal proggies uitgeprobeerd, maar CloneDVD vind ik nog steeds het beste en snelste werken.
En bij beveiligde dvd's maak ik eerst een ISO van de film met DVDdecrypter, die mount ik dan met Daemon-tools, en dan is CloneDVD weer aan de beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jur schreef op 08 april 2004 @ 21:50:
Ik heb nu al een groot aantal proggies uitgeprobeerd, maar CloneDVD vind ik nog steeds het beste en snelste werken.
En bij beveiligde dvd's maak ik eerst een ISO van de film met DVDdecrypter, die mount ik dan met Daemon-tools, en dan is CloneDVD weer aan de beurt.
Ik zal dat is proberen die ik zelf heb ge-decrypt met dvddecrypter.
Ben bang dat ik iets verkeerd doe, maar weet niet wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Datawrite staat niet bekend als de beste media. Koop 1 schijfje van een goed merk en test het nog eens. Dan kun je in ieder geval wat dingen uitsluiten.

En test de kwaliteit van je beschreven schijfjes eens met Nero CD-speed en/of DVD Identifier. Dan weet je meteen of je schijfje brak is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op 09 april 2004 @ 12:58:
Datawrite staat niet bekend als de beste media. Koop 1 schijfje van een goed merk en test het nog eens. Dan kun je in ieder geval wat dingen uitsluiten.

En test de kwaliteit van je beschreven schijfjes eens met Nero CD-speed en/of DVD Identifier. Dan weet je meteen of je schijfje brak is of niet.
Gloeiende, heb er nog 2 spindels van staan :'(
Is Sony DVD+R goed genoeg om uit te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 14:51:
Gloeiende, heb er nog 2 spindels van staan :'(
Is Sony DVD+R goed genoeg om uit te sluiten?
Lijkt me wel ja. Probeer anders Verbatim mocht je het zeker willen weten, maar Sony is prima.

Ik heb ook Datawrites gehad, tot op heden nog geen problemen mee gehad (maar die kwamen stiekem bij Ricoh vandaan, wat meestal erg goed is). Het ligt dus vooral welke fabrikant ze maakt.

Maar test anders eerst even met Nero CD-speed, DVDInfo Pro of DVD Identiefier. Die testen de leesbaarheid en kwaliteit van de beschreven schijfjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Ik backup mijn dvds met the big three .. die tot4u. guides..

ik wil alleen graag weten hoe het komt dat de film meteen opstart als ik de dvd laad in me standalone .. ik krijg niet eerst het menu ..

iemand een suggestie ?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

DeathKnight schreef op 05 april 2004 @ 12:40:
hehe, geef dvd2one ook eens een kans. Het schijnt dat die net wat mooiere beeldkwaliteit afleverd dan shrink.
Die heb ik ook. Ik zal het eens met DVD2one proberen als de gelegenheid zich voordoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Voor mijn vorige vraag het antwoord gevonde,
de IFO files correct updaten ..

Next:

Zit hier met Stigmata dvd .. VTS01 = 5664 MB
VTS01 bestaat uit PGC 1, 2 en 3.
Nu gaat DoItFast4U deze kopieren e.d... nu zijn die PGC's alle drie zo'n beetje 3.5 gig per stuk ..

Heeft er iemand een clue wat hier aan te doen valt ?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philipnorth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-08 17:24

philipnorth

Zeg maar Danny

ff een vraagje

als je shrink gebruikt voor movie only, kun je er dan van uit gaan dat als je 10% compressie toepast het resultaat ok blijft?

-Xbox Gamertag: Dbongers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
jawel.. dat blijft oke man ..

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
knights16 schreef op 11 april 2004 @ 22:13:
jawel.. dat blijft oke man ..
Ligt er wel aan wat voor soort film. Het concert van Marco Borsato loopt al te schokken bij 5% compressie, maar voor gewone films is 10% niks nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299

me1299

$ondertitel

Smarron schreef op 12 april 2004 @ 00:06:
[...]
Ligt er wel aan wat voor soort film. Het concert van Marco Borsato loopt al te schokken bij 5% compressie, maar voor gewone films is 10% niks nee.
Compressie heeft weinig met schokken te maken hoor 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij dvd2dvd-r kan je daar enkel de hoofdfilm coderen? of is er een mogelijkheid om de extras en menu-structuur ook mee te nemen? Dit is het eerste forum waar ik te lezen krijg over dvd2dvd-r en het ziet er eigenlijk wel degelijk programma uit aan de reacties te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychotic_01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik probeer een back-up te maken van Finding Nemo. Het lukt niet met dvdshrink, die kan de dvd niet genoeg comprimeren. (origineel is ruim 7,5 GB)
ik probeer nu de methode van tuts4u, en blijf steken bij scenarist.
Ik krijg een import error:

- Warning: Quadrant or Sigma Design MPEG decoder is not present or the driver is not installed.
- Warning: Hardware decoding of video may not work.

Ik kan nu niet verder. Ik las 2 of 3 pagina's terug dat Smarron hetzelfde probleem had, maar heb geen oplossing gelezen.

Iemand die weet hoe ik dit op moet lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tK0wnZ
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-09 15:13
Psychotic_01 schreef op 12 april 2004 @ 11:34:
Ik probeer een back-up te maken van Finding Nemo. Het lukt niet met dvdshrink, die kan de dvd niet genoeg comprimeren. (origineel is ruim 7,5 GB)

- Warning: Quadrant or Sigma Design MPEG decoder is not present or the driver is not installed.

Ik kan nu niet verder. Ik las 2 of 3 pagina's terug dat Smarron hetzelfde probleem had, maar heb geen oplossing gelezen.

die fout staat er altijd bij scenerist, niks van aantrekken het eindresultaat werkt altijd (tenzij je iets anders fout hebt gedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychotic_01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb alles volgens de guide gedaan.
Als ik op start klik, stopt het hele programma ermee dus, er komt geen eindresultaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Psychotic_01 schreef op 12 april 2004 @ 11:34:

Waarom gooi je de 'making of' e.d. niet gewoon weg, want die duurt al 2,5 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299

me1299

$ondertitel

Ik heb een aantal filmpjes zelf geript. (afleveringen van ongeveer 1GIG p/s)

In powerdvd kan ik ze prima afspelen. Ik probeer nu met dvd2one 4 afleveringen op 1 dvd te krijgen. Maar zodra ik alles heb geslecteerd in join mode krijg ik de volgende error:

"The logical block number does not match with the actual position in the file.
Make sure you copy all files from the DVD to HD in file mode."

Ik gebruik de laatste versie van dvd2one, en ik heb deze error nog nooit eerder gezien. Als ik met google zoek vind ik er vrijwel niets over. En asl ik iets vind gaat het vaak over de mac versie.

Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen. Of is er misschien een ander programma waarmee je aflveringen aan elkaar kan jassen?

Als ik de directory open in dvdshrink krijg ik ook de melding dat de vob file invalid is.

Hmm fuck zooi! In mijn standalone dvd speler speelt hij ook niet goed.. krijg allemaal blokken hier en daar en je kan ook niet goed terug en vooruit spoelen.

Hmmm nu snap ik er niets meer van.. als ik nu de gebrande cd in dvdshrink open vindt hij hem wel goed??

--> Opgelost.. dvdshrink er weer overheen en hij is goed :*)

Kortom: niet leuk die smerige pinaccle creaties. Van mij mogen ze het gaan boycotten ofzo.

[ Voor 30% gewijzigd door me1299 op 13-04-2004 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Psychotic_01 schreef op 12 april 2004 @ 11:46:
Ik heb alles volgens de guide gedaan.
Als ik op start klik, stopt het hele programma ermee dus, er komt geen eindresultaat...
Is een bekend probleem en er is ook geen oplossing tot nu toe volgens de forummers van tuts4u. Helaas dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
mja.. stopt die daadwerkelijk ?

want bij mij is 'the program not responding' .. maar na 25 minuten is die echt wel klaar ..

iemand toevallig de Stigmata DVD geript met de big three ? (tuts4u manier)

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
knights16 schreef op 12 april 2004 @ 22:29:
mja.. stopt die daadwerkelijk ?

want bij mij is 'the program not responding' .. maar na 25 minuten is die echt wel klaar ..

iemand toevallig de Stigmata DVD geript met de big three ? (tuts4u manier)
Ja, dit lukt ook nog wel, maar de stap erna werkt niet meer. Scenarist meldt een ongeldige bewerking en het programma sluit automatisch af. Dit alles met Scenarist 2.7. Versie 3.0 is ook al verkrijgbaar, misschien is het probleem daarmee wel opgelost.

Het schijnt wel te maken te hebben met de niet ge-encodeerde stukken van de DVD via CCE (meestal de extra's < 200mb). Hier kan Scenarist niks mee ofzo, alleen zit daar ook weer geen logica in.

Probeer het anders even met een andere film Psychotic_01.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(Elby)CloneDVD en AnyDVD zijn voor mij een "unbeatable duo". Klein, flexibel, snel en zeer goede kwaliteit beeld en geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hellow,

ik probeer de dvd van marco borsato te kopieren. Instant Copy 8 deed het zonder problemen maar de kwaliteit was niet zo goed. Ik probeer hem nu via de Big3 guide (eerste keer dat ik die guide volg). Maar als ik in de stap ben waar reauthorist opstart dan zegt hij dat vts02 'dummy' ofzo is. Ik heb wel degelijk bij doitfast4u vts02 geselecteerd en die is ook dicht bij de 3 gig net als vts01. Is het normaal dat reauthor daar dan dummy zegt? (en dus volgens mij die vts02 niet codeert)

Of heeft er iemand anders via een ander programma of andere manier een mooie (complete) backup kunnen maken van 'Zien'?

Dankje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik Instant Copy 8 om DVD-9 te verklijnen. Maar ik heb al een paar keer gehad dat de gebrande dvd errors geeft in een standalone. Gewoon als de film bezig is, geeft hij een error, de film gaat gewoon door.
Heeft iemand hier nog meer last van?
Ik vond het nogal raar want ik had de DVD-9 omgezet naar DVD-5 met IC8 terwijl er verder geen processen aan stonden. Het branden heb ik ook zonder op de achtergrond lopende processen gedaan. Ik heb een athlon xp 2000 dus die zou dat toch wel aan moeten kunnen lijkt mij.
Hoe kan dat dan dat er toch nog errors in komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 11:58:
Of heeft er iemand anders via een ander programma of andere manier een mooie (complete) backup kunnen maken van 'Zien'?
De DVD van Marco Borato 'Zien' is de eerste die ik niet compleet gekopieerd krijg. Eerst DVDShrink gebruikt, maar daar krijg ik het probleem dat als ik alles aanvink(incl DTS track) het totaal aantal bytes ver boven de DVD grootte gaat. Ik moet dus de DTS track uitvinken, dan past alles wel. Vreemde is dat ik het % compressie niet lager krijg dan zo rond 50%.

Daarna met InstantCopy8 een poging gewaagd. Het resultaat is een 5Gb aan ruimte voor de DVD en past uiteraard ook niet.

Welke smerige truuk is er met deze DVD uitgehaald ?

Is het wellicht de DTS track ? Zou het kunnen zijn dat deze wel in de TOC staat, maar geen ruimte op de DVD in beslag neemt, zodat de kopieer programma's in de war raken ?

[ Voor 12% gewijzigd door Xymox op 14-04-2004 14:32 ]

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xymox schreef op 14 april 2004 @ 14:30:
[...]

De DVD van Marco Borato 'Zien' is de eerste die ik niet compleet gekopieerd krijg. Eerst DVDShrink gebruikt, maar daar krijg ik het probleem dat als ik alles aanvink(incl DTS track) het totaal aantal bytes ver boven de DVD grootte gaat. Ik moet dus de DTS track uitvinken, dan past alles wel. Vreemde is dat ik het % compressie niet lager krijg dan zo rond 50%.
Volgens mij kan maar beter toch niet zoveel compressie gebruiken in dvdshrink want dan gaat de kwaliteit echt wel fel achteruit.
Xymox schreef op 14 april 2004 @ 14:30:
[...]

Daarna met InstantCopy8 een poging gewaagd. Het resultaat is een 5Gb aan ruimte voor de DVD en past uiteraard ook niet.
Toen ik het met ic 8 heb geprobeerd was hij zoals gewoonlijk weer undersized. Ik had toen wel nog de hidden settings niet veranderd.

Ik ben nu bezig om de angle die in de dvd zit ergens, weg te krijgen. Dan kan ik de dvd misschien wel omzetten via dvd-rebuilder want die ondersteund geen angles. Hoe doe ik dit het best? Ifoedit? Dvd decrypter is de dvd op mijn hd aan het zetten in file mode en in de settings staat dat hij dan gewoon angle 1 moet lezen. Daarna zou ik moeten in ifoedit de anglepointers moeten verwijderen? klopt dit? Ik heb nog nooit met ifoedit gewerkt... krijg ik dan enkel een nieuwe ifo? de vobs zijn ook aangepast zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een vraagje. Als ik een DVD die ik dus heb in het engels gesproken een odnertitel aan wil toevoegen, kan ik die dan ook gewoon als ''subs'' in een map erbij donderen of moet je ze er echt in verwerken. (het is een .srt file). Heb wel iets gevonden een manier dat je ze er kon in brengen maar dat was nog redelijk veel werk en kreeg wat errors, dus ben benieuwd of het ook zonder erin rippen kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mssl: Zal niet lukken door enkel mapje te maken hoor. zelf heb ik dat nog niet gedaan. Maar ik weet dat je in elk geval een ingewikkelder iets moeten doen.

En het lukt bij mij dus niet om die angle te verwijderen uit marco borsato. Eerst dus met dvd decrypt en dan de pointers via ifoedit eruithalen. Maar wat ik ook doe: de angles blijven in die ifo zitten...

EDIT: wel wel, ik heb nu de angle eruit gehaald via ifoedit alleen, dus decrypter heeft enkel geript, en de angle is nu wel compleet verdwenen. Heb de bestanden geladen in dvd-rebuilder en die zegt ook niets meer van multi-angle gevonden ofzo. Hij is nu begonnen met coderen dus zal wel zien hoe hij eruit komt.

Weet iemand trouwens waar ik de multi-angle kan vinden tijdens het bekijken van de originele dvd? Zodat ik dan eens kan controleren als de kopie gelukt is, om te zien of hij op die plaats niet blokkeert. Want ik heb gelezen dat het nog wel eens voor komt dat na het verwijderen van een angle de dvd blokkeert op die plaats juist.

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2004 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 15:56:
mssl: Zal niet lukken door enkel mapje te maken hoor. zelf heb ik dat nog niet gedaan. Maar ik weet dat je in elk geval een ingewikkelder iets moeten doen.

En het lukt bij mij dus niet om die angle te verwijderen uit marco borsato. Eerst dus met dvd decrypt en dan de pointers via ifoedit eruithalen. Maar wat ik ook doe: de angles blijven in die ifo zitten...
Dus zo makkelijk als het eigenlijk met een divx kan kan het echt niet met een DVDR :| Erg jammer :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als de dvd 'zien' wil backuppen via dvd rebuilder (de angle is er dus uit) dan geeft hij een fout bij het aanmaken van het eerste d2v bestand (dus bij vts01) juist op het einde. Fout: error 09: subscript out of range... Weet iemand waar dit zou kunnen aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu ook eens begonnen met het comprimeren van een DVD'tje (moet mijn brander eens goed uittesten hé). Nu merk ik dat CCE nogal lang werk heeft voor een DVD (tuts4u methode). Het toffe is dat we hier thuis met een 6-tal pc's staan die allemaal tegen de 2Ghz aanleunen, het zou dus wel tof zijn moesten die allemaal een handje toesteken om te comprimeren. Is dit mogelijk om CCE in het netwerk te laten draaien ipv op één enkele pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
hehe
wij tweakers toch ook altijd ;d

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 15:40:
Heb een vraagje. Als ik een DVD die ik dus heb in het engels gesproken een odnertitel aan wil toevoegen, kan ik die dan ook gewoon als ''subs'' in een map erbij donderen of moet je ze er echt in verwerken. (het is een .srt file). Heb wel iets gevonden een manier dat je ze er kon in brengen maar dat was nog redelijk veel werk en kreeg wat errors, dus ben benieuwd of het ook zonder erin rippen kan ;)
nee,als je subs erin wilt heb je 2 ways:==>
1) Ifoedit( convert de .srt >>.sup file),probleem is groene subs die kun je weer fixen maar its a pain in da ars..

2) dvdmaestro( om de dvd te authoren(m2v/audio/ondertitels)
subrip( convert srt naar .sub dan de .sub naar een .STL file deze import je in dvdmaestro(let op de framerate!!!)

de laaste gebruik ik zelf voor ntsc stuff :)

suc6 ermee
als ik tijd heb maak ik wel een tutorial,altijd makkelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem zoals anderen hier al hebben vernoemd met Scenarist.
Wel heb ik nog een ander probleem ook wanneer ik Scenarist opendoe en dat is een foutmelding "A problem was found when accessing the SCSI library:0xeb".

Is er iemand die mij verder kan helpen?

Ook heb ik volgende foutmelding als ik de vorige oversla:
Creating DVD Files
The Track VTS_01_PGC_01 has place holder
Precheck From DB Failed
DVD Files Could not be created

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2004 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hier een film op 2 dvd's.
nu wil ik deze op 1 dvd frotten m.b.v. pinnacle instant copy.
Hoe kan ik die 2 dvd's als 1 dvd op de harddisk plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Verwijderd schreef op 17 april 2004 @ 17:00:
ik heb hier een film op 2 dvd's.
nu wil ik deze op 1 dvd frotten m.b.v. pinnacle instant copy.
Hoe kan ik die 2 dvd's als 1 dvd op de harddisk plaatsen?
Kan niet met IC8. Je moet hem eerst joinen met DVD2One. Dan is het 1 grote film. De menu's verlies je geloof ik wel. Daarna kun je hem met een programma naar keuze verkleinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op 17 april 2004 @ 17:20:
[...]
Kan niet met IC8. Je moet hem eerst joinen met DVD2One. Dan is het 1 grote film. De menu's verlies je geloof ik wel. Daarna kun je hem met een programma naar keuze verkleinen.
En is er een mogelijkheid om het menu te behouden?

dvd 1 = menu + deel 1 film (01_0.vob t/m 01_4.vob)
dvd 2 = menu + deel 2 film (01_0.vob t/m 01_4.vob)

Kan ik niet een map maken op de hd.
Daarin de menufiles van dvd 1 pleuren.
Alle vob files van dvd 1 en dvd 2.
de files van dvd 2 wel eerst doornummeren dus _5 t/m _9).
En dan op de een of andere manier een nieuwe 01_0.ifo en bup aanmaken.
Ifo is eigenlijk genoeg!
Kan bovenstaand?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2004 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299

me1299

$ondertitel

Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 18:15:
Ik ben nu ook eens begonnen met het comprimeren van een DVD'tje (moet mijn brander eens goed uittesten hé). Nu merk ik dat CCE nogal lang werk heeft voor een DVD (tuts4u methode). Het toffe is dat we hier thuis met een 6-tal pc's staan die allemaal tegen de 2Ghz aanleunen, het zou dus wel tof zijn moesten die allemaal een handje toesteken om te comprimeren. Is dit mogelijk om CCE in het netwerk te laten draaien ipv op één enkele pc?
Natuurlijk niet. Anders zouden super veel apps dat kunnen. Tenzij je van het zaakje een cluster bouwt, maar dat is toch net wat anders als je wilt.

Een vraagje (hopelijk dit keer met antwoord). Ik heb een film die op mijn pc goed afspeelt. Maar op een standalone dvd speler staat er een stuk beeld niet op.

Het gaat om een 16:9 film. Resolutie: 720*576. Pal 25fps. Chroma formaat: 4:2:0.

Op onze philips tv maakt het ook niet uit of je breedbeeld oid aanzet er staat gewoon een stuk links en rechts niet op. Net alsof het eraf gehakt is.

Hij is voorheen geript met dvx x copy geloof ik :r. Maar ook als ik hem door dvd2one heen haal blijft het resultaat vreemd.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299

me1299

$ondertitel

Ook opgelost: in de ifo file stond een verkeerd beeldformaat aangegeven. PowerDVD correct dat zelf. Een standalone speler niet.

Ik blijf ondertussen maar tegen dat smerige Instant Copy aanhikken. Instantcopy produceert gewoon corrupte data. De ifo files zijn gewoon niet 100% oke. Dat zorgt ervoor dat je hem alleen af kan spelen maar er verder ook helemaal niets meer mee kan.

Het is me nu gelukt om ze wel weer bruikbaar te maken. Maar er blijven glitches inzitten hier en daar erg jammer. Ik vind het echt zwaar aso dat het programma corrupte ifo's aanmaakt.

Is er verder niemand tegen dit probleem aangelopen?

http://www.dvdrhelp.com/forum/archive/t206530.html/

Precies hetzelfde probleem. Beetje ranzige software dus! Conlusie: Instant Copy maakt dvd's die niet volledig DVD-Video compliant zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door me1299 op 18-04-2004 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na dagen lang werken heb ik eindelijk Finding Nemo kunnen backuppen. Dit is mijn ervaring:

Ik heb een Inspiron met WUXGA-scherm. Om de DVD-kwaliteit te behouden besloot ik de tuts4u-methode te gebruiken om de beste kwaliteit te hebben. De eerste keer selecteerde ik gewoon alles van de film, en liet maar doen zoals de tutorial zei. Na een 12-tal uur had ik alles en mocht ik reauthorist starten. Gaat allemaal goed tot ik de dvd wil maken, een paar toffe errors en de dvd kan niet gemaakt worden. :(
Een foutje ergens misschien dacht ik dus ik begin opnieuw. En inderdaad onderweg merk ik dat er bepaalde dingen nu plots anders lopen. Het ergste van al is dat het CCE'en verdorie op zich meer dan 14 uur nodig had, vond ik wel bizar :? Ik liet hem toch maar begaan maar bij reauthorist weer dezelfde error en mislukking dus.
Derde keer probeer ik het op een andere pc, daar loopt blijkbaar ook heel wat fout want mijn partitie van 40GB staat plots stampvol met files en kan dus niet verder werken.
Vierde keer kies ik dan maar om het wat slimmer aan te pakken, die extra's moeten er dan maar aan geloven. Eindelijk na een goeie 10 uur heb ik de hoofdfilm samen met de trailertjes en de menu's. Reauthorist start op, geeft nog steeds wat foutmeldingen maar kan deze keer toch verder met het maken van de dvd. :) Alles goed dus en ik slaag erin een dvd te maken. Ik laad hem in en PowerDVD geeft mij het menu voor de taal zoals het moet. Leuk, alleen selectie van een taal laat PowerDVD crashen. Alle films staan wel op de DVD maar via de menu's raak ik er niet. Bovendien moet ik merken dat na al die dagen proberen, er continu onderaan mijn film dat stomme logo van CCE staat. Grmbl :( Dan start ik toch de hoofdfilm eens want de kwaliteit was wat ik wou...wel ja een wazig beeld met een lelijk logo onderaan...niet echt de _/-\o_ -kwaliteit die ik gehoopt had.

Toen was ik het dus echt wel beu |:( . Uit pure miserie dacht ik "ik probeer CloneDVD eens uit, zien of die inderdaad zo een bagger beeld geeft". CloneDVD installeren loopt prima en nadien selecteer ik gewoon alles op de dvd. Na 41 minuten heb ik een iso-file die ik kan bekijken. Toegegeven, dit was ook niet echt schitterend, maar veel erger dan wat ik hiervoor had was het niet en bovendien ging nu ook alles zoals het moet.

Uiteindelijk probeer ik CloneDVD nog eens, maar nu wat verstandiger. Enkel de hoofdfilm moet gecodeerd worden met alle sounds en subs. Volgens CloneDVD bleef ongeveer 80% van de originele kwaliteit over, goed genoeg voor mij dacht ik ;) . Weer 41 minuten later had ik een nieuwe ISO. Ik start het dvd'tje met de moed der wanhoop en wat ik dan kreeg was echt :P Het beeld bleef waanzinnig scherp, zelf in full-screen. OK toegegeven soms zie je wat blokkerig beeld maar niet storend. Op een TV is het nog vele keren beter zelf.

Mijn besluit:
vanaf nu probeer ik toch bij elke film eerst een CloneDVD uit en selecteer alleen de hoofdfilm. Toegegeven bij de volledig DVD was het beeld blokkerig, vooral bij snelle bewegingen en was het vaak wazig. Maar de film alleen blijft echt goed naar mijn mening.

Ik schrijf hiermee de tuts4u methode zeker niet af. Ik ben er van overtuigd dat mits goed ingesteld (en de juiste versie van CCE) de kwaliteit merkelijk beter is bij langere speelfilms. Maar mijn eerste ervaring is dat die enorme wachttijd niet opweegt tegen die extra kwaliteit die beloofd wordt, zeker en vast niet bij kortere films.

Zijn er eigenlijk nog mensen van deze overtuiging :? Of ben ik hier alleen in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 15:48:
Heel verhaal ...

Zijn er eigenlijk nog mensen van deze overtuiging :? Of ben ik hier alleen in?
Tuurlijk zijn er mensen die jouw manier gebruiken. CloneDVD. Echter merk je zelf al op dat er blokvorming zichtbaar is, in jouw geval niet storend maar nu heb je slechts 20% compressie gebruikt ..

Om al die moeite te besparen had je net zo goed movie-only+cce kunnen proberen. Dit scheelt je ontiegelijk veel werk en het resultaat is vele malen beter dan CloneDVD! Gebruik het programma DVD2DVD-R maar eens. Simpeler met cce kan haast niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

foutje

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2004 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op 18 april 2004 @ 23:43:
[...]
Tuurlijk zijn er mensen die jouw manier gebruiken. CloneDVD. Echter merk je zelf al op dat er blokvorming zichtbaar is, in jouw geval niet storend maar nu heb je slechts 20% compressie gebruikt ..

Om al die moeite te besparen had je net zo goed movie-only+cce kunnen proberen. Dit scheelt je ontiegelijk veel werk en het resultaat is vele malen beter dan CloneDVD! Gebruik het programma DVD2DVD-R maar eens. Simpeler met cce kan haast niet.
T/M 15% getweakte instant copy 8
meer dan 15% DVD2DVD -R met CCE

hoe tweak je instant copy 8 ??? lees terug of gebruik google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brand sinds een tijdje DVD's met DVD copy Xpress (lekker makkelijk :z ) Heb alleen gemerkt na er 3 gebrand te hebben dat ze allemaal stotteren :( Maar het vreemde is dat als een vriend mijn gebrande DVD copieert (copie van een copie dus!) De copie het bij hem wel goed doet. En mijn DVD (dan het origineel) stottert bij hem ook!?

We gebruiken beide Imagine DVD's. Hij heeft alleen een 8 speed DVD brander en ik een 4 speed.

Ik heb het ook al geprobeerd met DVDshrink en NERO maar het zelfde resultaat!?

Nou zat ik te denken dat ik hem misschien langzamer moest branden maar dat kan (weer) niet in NERO!?

Iemand suggesties (beter nog een oplossing)!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FUBAR
  • Laatst online: 26-09 12:51

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

Finding Nemo kan, als je alleen de hoofdfilm neemt, compressieloos op een DVDR
(in mijn geval DTS track eraf want dat heb ik niet, maar DD NL en EN erop met subs)
ik was inc. branden binnen 20 minuten klaar :)

ik kijk altijd eerst met shrink hoe groot de film is, en vervolgens ga ik afwegen waarmee ik het wil comprimeren (indien nodig), compressie tot 15% gaat met Shrink of CloneDVD (vooral als ik de menu's erbij wil kies ik voor de laatste)
hogere compressie gaat met DVD2DVD-r (CCE 2.66)

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 16:39:
Brand sinds een tijdje DVD's met DVD copy Xpress (lekker makkelijk :z ) Heb alleen gemerkt na er 3 gebrand te hebben dat ze allemaal stotteren :( Maar het vreemde is dat als een vriend mijn gebrande DVD copieert (copie van een copie dus!) De copie het bij hem wel goed doet. En mijn DVD (dan het origineel) stottert bij hem ook!?
Simpele conclusie, jouw media is brak.
We gebruiken beide Imagine DVD's. Hij heeft alleen een 8 speed DVD brander en ik een 4 speed.
Bedoel je niet Imation ?
Ik heb het ook al geprobeerd met DVDshrink en NERO maar het zelfde resultaat!?[
Dat duidt op brakk media. Probeer eens een andere firmware. Dat helpt meestal wel.
Nou zat ik te denken dat ik hem misschien langzamer moest branden maar dat kan (weer) niet in NERO!?

Iemand suggesties (beter nog een oplossing)!?
Zie je dus alleen 4x staan in Nero ??
Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 16:15:
T/M 15% getweakte instant copy 8
meer dan 15% DVD2DVD -R met CCE

hoe tweak je instant copy 8 ??? lees terug of gebruik google
Was dat als reactie op mijn reactie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Smarron

Thanks voor je reactie.... Met andere media bedoel je ander merk DVD's of andere software!? En heb je nog tips!? En ja bij Nero zie ik alleen maar 4x staan zonder andere opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Verwijderd schreef op 22 april 2004 @ 11:29:
Hey Smarron

Thanks voor je reactie.... Met andere media bedoel je ander merk DVD's of andere software!? En heb je nog tips!? En ja bij Nero zie ik alleen maar 4x staan zonder andere opties.
Ja, probeer eens een ander merk. Maar als jij en die vriend exact hetzelfde merk gebruiken en bij hem doet de DVD het wel en bij jou niet, dan zou ik een firmware update overwegen. Deze kan ook veel problemen oplossen.

Hmm, ik geloof dat die vriend wel andere media gebruikt ? Andere media dus. Ik zou Philips of Verbatim eens proberen. Koop er gewoon 1 en ga op exact dezelfde manier branden als hiervoor. Ben benieuwd naar je resultaten!

(Check de laatste PCM eens. 2x een test geweest met DVD-burners en veel media. Veel media scoorde een 3-tal maanden geleden heel slecht. Nu exact dezelfde media en brander, alleen is de laatste officiele firmware gebruikt van elk merk. Alle media werd daarna keurig gelezen, zonder leesfouten of andere vreemde dingen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanx voor je snelle hulp... Ga maar ff een testweekendje in lassen! Laat wel ff weten of het uitkomst heeft geboden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Suggestie : wellicht zou het handig zijn om een aparte thread te openen voor lastig te kopieren DVD's met uiteenlopende beveiligingen en mogelijke oplossingen/tips&truuks om ze toch gekopieerd te krijgen.

Dan kan je snel zoeken of de DVD die lastig doet ook daadwerkelijk problemen geeft bij andere bakkers.

Ik kan nu trouwens slechts 1 DVD opnoemen die problemen geeft en waar ik NOG STEEDS geen oplossing voor heb :

Marco Borsato - Zien

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opzich een goed id! Nog ff een tip: downloaden werkt ook :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier zijn nog een fiks aantal guides mbt DVD backup methodes te vinden: http://www.deforce.nl/list.php?c=dvd_guide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zo af en toe een probleem met het rippen van een DVD.
Halverwege blijft Smartripper hangen en doet ie niks meer, de broken block wordt "rood".
De DVD Decrypter geeft haverwege foutmeldingen aan.

Is er een manier om deze DVD's wel te rippen. Ik heb het idee dat ze beveiligd zijn of iets dergelijks, want andere DVD rippen wel heel goed.

Wie kan mij helpen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299

me1299

$ondertitel

Hmm heb zojuist een film omgezet met dvd2dvd-r 3 pass encoding. Maar het geluid loopt niet synchroom :X

Iemand een idee wat hier aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Info Creating DVD Video files
Error The Subpicture Attributes (Language, etc.) for Wide of Stream ID 1 in PGC "VTS_01_PGC_05pgc" is different from the existing PGC "VTS_01_PGC_01pgc" in Title "VTS01_Title05".
Error The Subpicture Attributes (Language, etc.) for Letter Box of Stream ID 1 in PGC "VTS_01_PGC_05pgc" is different from the existing PGC "VTS_01_PGC_01pgc" in Title "VTS01_Title05".
Error The Subpicture Attributes (Language, etc.) for Wide of Stream ID 1 in
etc etc..
Error PreCheck From DB failed.
Error DVD Video files could not be created

Dit is wel terror error zeg .. heb al een aantal dvds geript met deze methode, maar dit is nieuw voor me ..

op het forum van de tut. kan ik hier niets over vinden, misschien hier een 'helpende hand' ?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
DeathKnight schreef op 26 april 2004 @ 20:16:
Hmm heb zojuist een film omgezet met dvd2dvd-r 3 pass encoding. Maar het geluid loopt niet synchroom :X

Iemand een idee wat hier aan te doen?
Een multi-angle film misschien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299

me1299

$ondertitel

Smarron schreef op 26 april 2004 @ 22:56:
[...]
Een multi-angle film misschien ?
Nee 1 Angle, en PAL. Dus ik vind het behoorlijk vreemd. Ik heb het vannacht opnieuw geprobeerd maar dit keer met dvd2dvd-r 2.0.0 RC5.

Hij is bijna klaar! Dus het resultaat post is zo!

Verdomme weer vernaaid :(

Gelukkig duurt dvd2dvd-r ook geen 13 uur ofzo |:(

[ Voor 12% gewijzigd door me1299 op 27-04-2004 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
DeathKnight schreef op 27 april 2004 @ 11:15:
Nee 1 Angle, en PAL. Dus ik vind het behoorlijk vreemd. Ik heb het vannacht opnieuw geprobeerd maar dit keer met dvd2dvd-r 2.0.0 RC5.

Hij is bijna klaar! Dus het resultaat post is zo!

Verdomme weer vernaaid :(

Gelukkig duurt dvd2dvd-r ook geen 13 uur ofzo |:(
Welke versie cce ? Ik weet dat 2.50 niet lekker werkt en 2.67 ook soms niet. De meest stabiele is 2.66.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299

me1299

$ondertitel

Smarron schreef op 27 april 2004 @ 11:47:
[...]
Welke versie cce ? Ik weet dat 2.50 niet lekker werkt en 2.67 ook soms niet. De meest stabiele is 2.66.
CCE Sp 2.67.00.23.

Gek genoeg heb ik wel een paar andere film goed ge-encode.. :?

En net toen ik ging testen met zomaar 1 chapter van de film liep het geluid wel goed?? Dus ik snap er vrij weinig meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
DeathKnight schreef op 27 april 2004 @ 12:33:
CCE Sp 2.67.00.23.

Gek genoeg heb ik wel een paar andere film goed ge-encode.. :?

En net toen ik ging testen met zomaar 1 chapter van de film liep het geluid wel goed?? Dus ik snap er vrij weinig meer van.
Hmm, weinig logica dus. Probeer 2.66 anders toch even voor de zekerheid. Welke versie van DVD2DVD-R gebruik je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299

me1299

$ondertitel

Smarron schreef op 27 april 2004 @ 12:38:
[...]
Hmm, weinig logica dus. Probeer 2.66 anders toch even voor de zekerheid. Welke versie van DVD2DVD-R gebruik je ?
Het ligt niet aan cce want ik heb net de eerste chapter met dvd2dvd-r geript zonder cce. En dan klopt het geluid ook al niet.

Het geluid loopt voor op het beeld. Je hoort eerst een klap en daarna zie je in de film 1 seconde later de deur dicht gaan 8)7

Ik denk zelf dat dvd2dvd-r de audio delay niet goed invult oid. Nu kan ik wel zelf de film opnieuw demuxen en daarna weer authoren met een sound delay. Maar ik weet zelf niet wat de delay moet zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
DeathKnight schreef op 27 april 2004 @ 13:14:

Het ligt niet aan cce want ik heb net de eerste chapter met dvd2dvd-r geript zonder cce. En dan klopt het geluid ook al niet.

Het geluid loopt voor op het beeld. Je hoort eerst een klap en daarna zie je in de film 1 seconde later de deur dicht gaan 8)7

Ik denk zelf dat dvd2dvd-r de audio delay niet goed invult oid. Nu kan ik wel zelf de film opnieuw demuxen en daarna weer authoren met een sound delay. Maar ik weet zelf niet wat de delay moet zijn..
En het origineel op je HD is wel goed? Zometeen is er iets fouts gegaan met het rippen. Wel vreemd allemaal. Dit heb je bij slechts 1 film of al meerdere ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299

me1299

$ondertitel

Smarron schreef op 27 april 2004 @ 13:45:
[...]
En het origineel op je HD is wel goed? Zometeen is er iets fouts gegaan met het rippen. Wel vreemd allemaal. Dit heb je bij slechts 1 film of al meerdere ?
Het origineel op mijn hd is gewoon goed. (gecontroleerd)

Ik heb dit ook gehad met black adder en coupling.. dat waren seizoenen die ik met dvd2one aan elkaar had gejast, zodat ik daarna met dvd2dvd-r overheen kon. (lees ook ergens terug in topic) maar daarbij liep het geluid ook niet goed. Maar dat verschilde weer per stuk in de film.

Nu loopt het geluid vanaf het begin al niet goed.

Ik heb trouwens van het origineel een ISO gemaakt, en toen met dvddecryptor de ac3 sound stream gedemuxed..

toen kreeg ik deze file:

code:
1
VTS_01_1 - 0x80 - Audio - AC3 - 2ch - 48kHz - DRC - English - DELAY -80ms.AC3

Maar ik vind een delay van 80MS zo weinig.. ik heb het vermoeden dat het meer moet zijn.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
knights16 schreef op 26 april 2004 @ 21:24:
Info Creating DVD Video files
Error The Subpicture Attributes (Language, etc.) for Wide of Stream ID 1 in PGC "VTS_01_PGC_05pgc" is different from the existing PGC "VTS_01_PGC_01pgc" in Title "VTS01_Title05".
Error The Subpicture Attributes (Language, etc.) for Letter Box of Stream ID 1 in PGC "VTS_01_PGC_05pgc" is different from the existing PGC "VTS_01_PGC_01pgc" in Title "VTS01_Title05".
Error The Subpicture Attributes (Language, etc.) for Wide of Stream ID 1 in
etc etc..
Error PreCheck From DB failed.
Error DVD Video files could not be created

Dit is wel terror error zeg .. heb al een aantal dvds geript met deze methode, maar dit is nieuw voor me ..

op het forum van de tut. kan ik hier niets over vinden, misschien hier een 'helpende hand' ?
1 kickje dan nog maar ..

[ Voor 71% gewijzigd door knights16 op 27-04-2004 18:15 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
(delete)

[ Voor 97% gewijzigd door knights16 op 27-04-2004 18:15 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom kunnen sommige DVD's niet geript worden door zowel Smartripper als DVD decrypter.

Wat is het probleem?
Wie weet hier wat van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Wat voor een error - foutmelding krijg je dan ?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
DeathKnight schreef op 27 april 2004 @ 13:59:
Het origineel op mijn hd is gewoon goed. (gecontroleerd)

Ik heb dit ook gehad met black adder en coupling.. dat waren seizoenen die ik met dvd2one aan elkaar had gejast, zodat ik daarna met dvd2dvd-r overheen kon. (lees ook ergens terug in topic) maar daarbij liep het geluid ook niet goed. Maar dat verschilde weer per stuk in de film.

Nu loopt het geluid vanaf het begin al niet goed.

Ik heb trouwens van het origineel een ISO gemaakt, en toen met dvddecryptor de ac3 sound stream gedemuxed..

toen kreeg ik deze file:

code:
1
VTS_01_1 - 0x80 - Audio - AC3 - 2ch - 48kHz - DRC - English - DELAY -80ms.AC3

Maar ik vind een delay van 80MS zo weinig.. ik heb het vermoeden dat het meer moet zijn.. :/
Waarom van tevoren aanpassen eigenlijk ? Ik zet de film compleet op de HD en dan meteen door DVD2DVD-R heen jagen. Ik heb nog geen enkel probleem meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299

me1299

$ondertitel

Smarron schreef op 27 april 2004 @ 20:50:
[...]
Waarom van tevoren aanpassen eigenlijk ? Ik zet de film compleet op de HD en dan meteen door DVD2DVD-R heen jagen. Ik heb nog geen enkel probleem meegemaakt.
Ja dat doe ik ook natuurlijk :)

Alleen in dit geval wou ik dus weten wat het ac3 delay was. En daarom haalde ik het zaakie ff door dvd-decrypter.

Ik ben uiteindelijk maar met dvdfab aan de gang gegaan. Dan maar op 4 dvd's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik mijn dvd rip met dvdshrink.
dan maakt hij mooi 2 mapjes aan
AUDIO_TS
VIDEO_TS
als ik deze in nero gooi en brand via de dvd-video files methode
dan kan hij de dvd niet lezen. ik gebruik
philips dvd+r op 2 speed.

nu vraag ik me af welke instellingen moet ik doen in
nero.
en moet ik de disc ook finalisen?
of hoe moet ik de dvd wel branden ik weet het niet meer :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299

me1299

$ondertitel

Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 23:45:
als ik mijn dvd rip met dvdshrink.
dan maakt hij mooi 2 mapjes aan
AUDIO_TS
VIDEO_TS
als ik deze in nero gooi en brand via de dvd-video files methode
dan kan hij de dvd niet lezen. ik gebruik
philips dvd+r op 2 speed.

nu vraag ik me af welke instellingen moet ik doen in
nero.
en moet ik de disc ook finalisen?
of hoe moet ik de dvd wel branden ik weet het niet meer :-(
Je moet gewoon in nero new dvd video.. en dan de bestanden uit video_ts in gelijknamige map in nero gooien.

Branden klaar..

Heb je niet per ongeluk video_ts onder video_ts gezet in je compilatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
hey

Ik wilde Pearl Harbor via de tuts4u (the big three) gaan rippen ..

Ik heb al talloze dvds goed geript .. maar ik krijg het niet voor elkaar om Pearl Harbor werkend te krijgen .. na de hele procedure start ik de dvd ..
krijg netjes het beginscherm 'taalkeuze' (eng, frans en Nederland) .. kies ik een van deze talen .. blijf ik zwart scherm krijgen ..

kep van me dvd een image gemaakt en deze gemount .. en zodoende getest..
kan iemand me hier please mee helpen ..

hoop het maar, vorige vragen kwam weinig uit.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
*kick*

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeathKnight schreef op 28 april 2004 @ 01:17:
[...]

Je moet gewoon in nero new dvd video.. en dan de bestanden uit video_ts in gelijknamige map in nero gooien.

Branden klaar..

Heb je niet per ongeluk video_ts onder video_ts gezet in je compilatie?
Bij Nero 5.5 moet je DVD's niet als dvd-video maar als udf branden. Bij Nero 6 precies andersom. Bugje in Nero 5.5 hoewel veel spelers er wel mee om kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knights16 schreef op 30 april 2004 @ 17:33:
hey

Ik wilde Pearl Harbor via de tuts4u (the big three) gaan rippen ..

Ik heb al talloze dvds goed geript .. maar ik krijg het niet voor elkaar om Pearl Harbor werkend te krijgen .. na de hele procedure start ik de dvd ..
krijg netjes het beginscherm 'taalkeuze' (eng, frans en Nederland) .. kies ik een van deze talen .. blijf ik zwart scherm krijgen ..

kep van me dvd een image gemaakt en deze gemount .. en zodoende getest..
kan iemand me hier please mee helpen ..

hoop het maar, vorige vragen kwam weinig uit.
Als je het menu weglaat, lukt het dan nog niet ? Heb hetzelfde probleem gehad met Once Upon The Time In The West icm met verschillende tooltjes. Zonder menu, geen probleem, met menu lukte het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kort vraagje:

Ik ben een dvd'tje aan het backuppen met

doitfast4u!
DoCCe4u
ReAuthorist
Scenarist enz.

Nu heb ik een probleem zodra de dvd door DVD Decrypter komt. Ik heb in Doitfast4u! namelijk nog 2 audio tracks. Stereo en 5.1 Zodra ik in Reauthorist kom, zijn er opeens nergens meer audio tracks te vinden.

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
  • Laatst online: 16-07 16:14
momenteel heb ik een vaag probleem met dvdshrink.

opgelost.

[ Voor 78% gewijzigd door MeneerKrab op 07-05-2004 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:29
Ik heb gelezen dat bij een "re-author" van een dvd (bijv met dvdshrink) het menu nooit meer zal werken.
Ik vroeg me af of er een manier was om scenes voor het menu eruit te krijgen, denk bijv aan : voorstukjes andere films, waarschuwing niet kopieren etc.

Is er een manier om die stukjes eruit te halen, ik heb ook op google gezocht en een hoop tutorials gelezen, maar kon niets vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 22:44
Het makkelijkste is ze er niet uit halen, maar vervangen door heel korte, zwarte "filmpjes" (Blank cell's).
Dit kan je doen met MenuEdit. Hoe je dat doet kan je hier vinden. De "replacement cell" voor stap 5 moet dus een blanke zijn. Die kan je maken met BlankVOB (hoe dat werkt spreekt voor zich, en anders moet je de readme even lezen).

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 12:15

SteveV

Schtiefv Meister

Misschien een leuke aanvulling op het topic is DVD-RB aka DVD Rebuilder te vinden via het forum van doom9, die tool maakt gebruik van CCE (2.50, 2.66, 2.67, 2.69) en is in 1 of 3 klikken klaar nadat je hem 1 maal heb geconfigureerd natuurlijk.
DVD-RB encode de hele dvd dus extra`s weghalen is niet mogelijk wel kan je de audio tracks verwijderen maar subs weer niet.
In combinatie met DVDStripper (hier kan je via een gui extra`s weghalen) en RB-Opt (hier kan je via een gui de bitrate instellen voor extra`s en de main movie) is dit voor mij de allerbeste combinatie tot nu toe.
Let wel het programma is nogsteeds in beta fase maar uitermate geschikt voor mensen die toch een encoder prefereren boven een transcoder zoals ik.
link naar DVD-RB forum --> http://forum.doom9.org/forumdisplay.php?s=&forumid=75
link naar DVDStripper --> http://www.dvdstripper.com/

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
SteveV schreef op 08 mei 2004 @ 00:25:
Misschien een leuke aanvulling op het topic is DVD-RB aka DVD Rebuilder te vinden via het forum van doom9, die tool maakt gebruik van CCE (2.50, 2.66, 2.67, 2.69) en is in 1 of 3 klikken klaar nadat je hem 1 maal heb geconfigureerd natuurlijk.
DVD-RB encode de hele dvd dus extra`s weghalen is niet mogelijk wel kan je de audio tracks verwijderen maar subs weer niet.
In combinatie met DVDStripper (hier kan je via een gui extra`s weghalen) en RB-Opt (hier kan je via een gui de bitrate instellen voor extra`s en de main movie) is dit voor mij de allerbeste combinatie tot nu toe.
Let wel het programma is nogsteeds in beta fase maar uitermate geschikt voor mensen die toch een encoder prefereren boven een transcoder zoals ik.
link naar DVD-RB forum --> http://forum.doom9.org/forumdisplay.php?s=&forumid=75
link naar DVDStripper --> http://www.dvdstripper.com/
Als dit full DVD is, ga ik hem vanavond nog proberen! Dit zou een uitkomst zijn na de vele errors met Scenarist!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:29
DeeD2k2 schreef op 08 mei 2004 @ 00:10:
Het makkelijkste is ze er niet uit halen, maar vervangen door heel korte, zwarte "filmpjes" (Blank cell's).
Dit kan je doen met MenuEdit. Hoe je dat doet kan je hier vinden. De "replacement cell" voor stap 5 moet dus een blanke zijn. Die kan je maken met BlankVOB (hoe dat werkt spreekt voor zich, en anders moet je de readme even lezen).
Dit moet wel lukken, ik ga het straks proberen, tnx :Y)
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.