DVD's backuppen; de beste manier [Deel 2]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.827 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightForce
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 13:25
tK0wnZ schreef op 02 maart 2004 @ 16:16:
[...]

de kwaliteit van nog over te twisten, want shrink kan geen extra's verwijderen, dus als je veel grote extra's hebt ben je zo al heel wat 100 mb's kwijt aan wasted ruimte
nou ik zet de kwaliteit bij de extra's gewoon op 40/50% dus dat neemt amper ruimte in. Ik ga cce hier niet verdedigen want dat is gewoon niet nodig iedereen weet dat cce vele malen beter is. Als de extra zo veel ruimte inneemt gebruik ik gewoon clone dvd, want dan zal de film zelf wel niet zo heel groot zijn en 90% kwaliteit behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 10:45
Martinus schreef op 02 maart 2004 @ 16:20:
[...]

ligt eerder aan de media dan aan het proces.
edit: eigen probleem: als dvd2dvdr aan het cce process moet beginnen loopt die vast met elke versie na 2.5..... Iets van can't find window.

sorry quote ipv edit gedaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Martinus op 02-03-2004 16:29 ]

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightForce
ik heb een nieuw probleem de hoofdstukken kloppen niet meer wat kan ik hier aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tK0wnZ
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:13
NightForce schreef op 02 maart 2004 @ 16:31:
ik heb een nieuw probleem de hoofdstukken kloppen niet meer wat kan ik hier aan doen?
ifoupdate gebruiken
die update de chapters zodat deze weer gelijk lopen met de film

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightForce
tK0wnZ schreef op 02 maart 2004 @ 16:39:
[...]

ifoupdate gebruiken
die update de chapters zodat deze weer gelijk lopen met de film
Ik ben bezig geweest met zoeken, kan het alleen niet zo direct vinden hoe dat moet zou ik hierover wat uitleg kunnen krijgen?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-09 13:55
bedankt martinus en deathknight(s) :)

bit offtopic:

Ik heb een DVD movie gebrand, op mijn standalone werkt die prima..
bij een vriend van me.. gaat die aan het einde van de film schokken .. danwel stilstaan .. ook een media probleem ?

ps.. gebeurd alleen bij die film.

[ Voor 23% gewijzigd door knights16 op 02-03-2004 18:40 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de kwaliteit van nog over te twisten, want shrink kan geen extra's verwijderen, dus als je veel grote extra's hebt ben je zo al heel wat 100 mb's kwijt aan wasted ruimte
Dan ligt het dus niet aan mij dat ik met Shrink de extra's niet kan verwijderen en menu's behouden ?

Dat is dan wel een nadeel,omdat je dan met een hoop Mb's aan extra's,het met een lage bitrate van je main-movie moet doen.

Iemand nog een suggestie hoe ik mijn Walt Disney Treasures kan backuppen. (compleet) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
knights16 schreef op 02 maart 2004 @ 18:37:
bedankt martinus en deathknight(s) :)

bit offtopic:

Ik heb een DVD movie gebrand, op mijn standalone werkt die prima..
bij een vriend van me.. gaat die aan het einde van de film schokken .. danwel stilstaan .. ook een media probleem ?

ps.. gebeurd alleen bij die film.
Duidelijk media probleem. Elke dvd speler heeft een andere gevoeligheid voor gebrande DVD's

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNijpjes
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik weet niet of ik hier goed zit, maar het volgende:
Ik wil graag een extra copy maken van de film Bad Boys (de eerste). Ik heb al een beetje op internet gezocht, maar kan niks vinden over deze film. Wel over Bad Boys 2.
Ik heb het al geprbeerd met DVD-schrink 3.1.6
met DVD decrypter 3.2.0.0
en met SmartRipper 2.41

Maar het wil niet lukken.
Ik krijg op een gegeven moment de melding dat er geen "sleutel" gevonden kan worden met de vraag of ik de laatste bekende sleutel wil gebruiken. Als ik op OK klik gaat het 1-2 keer goed, en daarna kunnen de programma's er geen kaar van maken. Bij het afspelen gaat het iedere keer fout bij scene 16.

Hoe zou ik toch een backup van deze film kunnnen maken..
Bij het gewoon afspelen van de film is er geen probleem met mijn DVD speler in de computer (NEC 1300 & Samsung SD-616Q) en mijn stand alone speler (Harman Kardon DVD 21)

Wie kan mij op de juiste weg helpen.

Te dure camere, te veel lenzen, te weinig tijd. O, en iets dat flitst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightForce
CrossMozes schreef op 03 maart 2004 @ 00:08:
Ik wil graag een extra copy maken van de film Bad Boys (de eerste). Ik heb al een beetje op internet gezocht, maar kan niks vinden over deze film. Wel over Bad Boys 2.
en met SmartRipper 2.41

Ik krijg op een gegeven moment de melding dat er geen "sleutel" gevonden kan worden met de vraag of ik de laatste bekende sleutel wil gebruiken. Als ik op OK klik gaat het 1-2 keer goed, en daarna kunnen de programma's er geen kaar van maken. Bij het afspelen gaat het iedere keer fout bij scene 16.

Bij het gewoon afspelen van de film is er geen probleem met mijn DVD speler in de computer (NEC 1300 & Samsung SD-616Q) en mijn stand alone speler (Harman Kardon DVD 21)

clone DVD al geprobeerd?
kan je hem niet gewoon inlezen met nero?

Kan iemand mij helpen met IFOUpdate, heb de film geript met DVD shrink en dvd2dvd-r de hoofdfilm geript+cce. Hoe upladet ik de ifo files?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tK0wnZ
NightForce schreef op 03 maart 2004 @ 14:18:
[...]

clone DVD al geprobeerd?

Kan iemand mij helpen met IFOUpdate, heb de film geript met DVD shrink en dvd2dvd-r de hoofdfilm geript+cce. Hoe upladet ik de ifo files?
bekijk ff de openingspost daar heb je links naar doom9 guide daar leggen ze ook ifoupdate uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightForce
tK0wnZ schreef op 03 maart 2004 @ 14:44:
[...]

bekijk ff de openingspost daar heb je links naar doom9 guide daar leggen ze ook ifoupdate uit
Dat heb ik al geprobeerd, alleen ik kom er niet uit. Na de update kan ik gewoon branden en geeft nero geen waarschuwing meer maar de menu's doen het ook niet meer.
De hoofdstukken kloppen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:54
CrossMozes schreef op 03 maart 2004 @ 00:08:
en met SmartRipper 2.41

Ik heb nu exact hetzelfde probleem hierzo!

Ik ben bang dat het te maken heeft met DVDdecrypter 3.2.0.0
Ik ga nu 1 versie hiervoor proberen.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNijpjes
  • Niet online
NightForce schreef op 03 maart 2004 @ 14:18:
[...]

clone DVD al geprobeerd?
Clone DVD heb ik nog niet geprobeerd, kan ik vanavond nog wel eens proberen.
Bedoel je met Nero gewoon "copy disk"? of recode? De film is te groot om 1 op 1 te copieren.
Zal vanavond nog een paar programma's proberen.

/edit
- DVD region free geprobeerd, nup nada niks :'(
- vStrip, hier snap ik eigenlijk niet heel erg veul
- Clone DVD, lijkt goed te gaan, maar scene 16 gaat mis, allemaal blokken :X 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door TNijpjes op 03-03-2004 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightForce
is de dvd gewoon niet kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNijpjes
  • Niet online
NightForce schreef op 03 maart 2004 @ 22:38:
is de dvd gewoon niet kapot?
Omdat ik de DVD wel gewoon kan afspelen denk ik dat de DVD niet kapot is.
Met DVD decrypter krijg ik de melding dat ie geen vunerable block kan vinden. Ben nu bezig met AnyDVD. Deze vindt verschillende sleutels voor de DVD, iets wat ik de andere programma's nog niet heb zien doen. Ben en nog ff mee aan het vechten. Als ik er iets bruikbaars uit kan krijgen laat ik het wel horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightForce
CrossMozes schreef op 03 maart 2004 @ 23:34:
[...]

Omdat ik de DVD wel gewoon kan afspelen denk ik dat de DVD niet kapot is.
Met DVD decrypter krijg ik de melding dat ie geen vunerable block kan vinden. Ben nu bezig met AnyDVD. Deze vindt verschillende sleutels voor de DVD, iets wat ik de andere programma's nog niet heb zien doen. Ben en nog ff mee aan het vechten. Als ik er iets bruikbaars uit kan krijgen laat ik het wel horen
als het weer niet lukt, zet dan met nero speed de dvd lezer op 1x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Je moet voor 'nee' kiezen als je die melding krijgt, dan is het opgelost. Althans hierzo. Dan gaat DVDdecrypter gewoon opnieuw zoeken naar sleutels. Werkt hier perfect. Wel irritant dat die melding opeens verschijnt. Heb het nog nooit meegemaakt. Het moet wel een bug zijn in de nieuwste versie.

[ Voor 3% gewijzigd door Smarron op 03-03-2004 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik DVD Shrink 3.1.6 en als ik alleen de film kopieer dan wil deze niet afspelen in mijn philips 963sa terwijl ie het wel doet in een marantz 4200 en een kiss dp500;
Als ik een full disc backup doe werkt hij wel op m'n 963sa.
Ik gebruik Princo DVD-R schijfjes.

Is hier een oplossing voor toch copy's met alleen de film in m'n 963sa te laten spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

edit: tis allemaal al gelukt

[ Voor 97% gewijzigd door _ferry_ op 04-03-2004 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hier een probleempje
ik wil namelijk vaak twee delen van een verschillende film op een dvd branden. daarom moet ik er dus een menutje op doen.

ik heb al geprobeerd me diverse progsels zoals adobe primere maar tmpg dvd author komt het dichtst in de buurt. ik krijg het ac3 geluid echter maar niet in orde
(heb al wat zittten klooien met die pluggin en zo maar dat lukt niet zo goed)

eigenlijk hoeft er niet noodzakelijk beter zijn dan stereo-geluid.

wie weet raad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNijpjes
  • Niet online
Smarron schreef op 03 maart 2004 @ 23:52:
Je moet voor 'nee' kiezen als je die melding krijgt, dan is het opgelost. Althans hierzo. Dan gaat DVDdecrypter gewoon opnieuw zoeken naar sleutels. Werkt hier perfect. Wel irritant dat die melding opeens verschijnt. Heb het nog nooit meegemaakt. Het moet wel een bug zijn in de nieuwste versie.
Bedankt voor de tip, ik heb een laatste poging gewaagd.
Alleen DVD Decryptor gebruikt, iedere keer als hij met een vraag kwam op nee geklikt. En hij doet hoet,

Smarron, mijn dank is groot _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightForce
Wie kan meer info geven over DVD shrink & DVD2DVD-R (cce)?
Want het lukt mij echt niet, of alleen de hoofdfilm speelt af en als het menu het toch doet loopt die vast. Het is me 1 keer gelukt maar toen werkte de hoofdstukken weer niet goed. Ik kan niet echt overweg met INFOupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je bij dvdshrink de menus wilt behouden zal je toch full disk moeten kiezen (bij mijn weten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightForce
Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 20:12:
als je bij dvdshrink de menus wilt behouden zal je toch full disk moeten kiezen (bij mijn weten)
Jah, dat heb ik dus gedaan maar ik wil de hoofdfilm in cce kwaliteit dus die rip ik met DVD2DVD-R, en dan zet ik de hoofdfilm van DVD2DVD-R over die van DVD Shrink heen. Hoe zorg ik er voor dat de hoofdstukken weer goed staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NightForce schreef op 04 maart 2004 @ 20:47:
[...]

Jah, dat heb ik dus gedaan maar ik wil de hoofdfilm in cce kwaliteit dus die rip ik met DVD2DVD-R, en dan zet ik de hoofdfilm van DVD2DVD-R over die van DVD Shrink heen. Hoe zorg ik er voor dat de hoofdstukken weer goed staan?
dat heb ik zelf ook al in verschillende vormen en maten geprobeerd (om een zelf gemaakt menu + ac 3 geluid te krijgen)

het probleem zit hem in het feit dat die ifo's niet heel goed overeen komen waardoor je voor de menus de oorspronkelijke moet hebben en voor de film zelf die van het tweede progsel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightForce
Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 21:15:
[...]

dat heb ik zelf ook al in verschillende vormen en maten geprobeerd (om een zelf gemaakt menu + ac 3 geluid te krijgen)

het probleem zit hem in het feit dat die ifo's niet heel goed overeen komen waardoor je voor de menus de oorspronkelijke moet hebben en voor de film zelf die van het tweede progsel
Ik heb de hele dvd nog liggen, maar ik snap niks van IFOupdate:)
Je kan dus niet die van het menu update zodat alles gelijk loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tK0wnZ
ifoupdate is heel simpel

stel je doet een backup met shrink.. VTS 01 is de hoofdfilm en zeg dat VTS 02 extra's bevalt.

je haalt dan de hoofdfilm, dus VTS 01 door dvd2dvdr of whatever, daar komt dus een kleinere VTS 01 uit met als het goed is ook een VTS_01.IFO ofzo

dan kopieer je die VTS 01 VOB files only! over die shrink directory heen, dus die VTS 01 VOB files verwijder je.. maar je laat die ifo wel staan.

dan open je ifoupdate, bij original ifo path vul je die VTS 01 IFO van de shrink directory in en bij authored de path naar de VTS 01 IFO file die uit DVD2DVDR kwam.

Bij options in ifoedit vink je de bovenste 2 aan, Autocorrect VTS & Analyze aan.. de rest uit

druk dan op update ifo en klaaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
tK0wnZ schreef op 05 maart 2004 @ 11:12:
ifoupdate is heel simpel

stel je doet een backup met shrink.. VTS 01 is de hoofdfilm en zeg dat VTS 02 extra's bevalt.

je haalt dan de hoofdfilm, dus VTS 01 door dvd2dvdr of whatever, daar komt dus een kleinere VTS 01 uit met als het goed is ook een VTS_01.IFO ofzo

dan kopieer je die VTS 01 VOB files only! over die shrink directory heen, dus die VTS 01 VOB files verwijder je.. maar je laat die ifo wel staan.

dan open je ifoupdate, bij original ifo path vul je die VTS 01 IFO van de shrink directory in en bij authored de path naar de VTS 01 IFO file die uit DVD2DVDR kwam.

Bij options in ifoedit vink je de bovenste 2 aan, Autocorrect VTS & Analyze aan.. de rest uit

Ik ga het ook ff proberen. Hopelijk werkt het! Dan alvast bedankt. Ik denk dat veel mensen hier wat aan kunnen hebben! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightForce
tK0wnZ schreef op 05 maart 2004 @ 11:12:
ifoupdate is heel simpel

Nero geeft geen fout melding meer weer voor het branden, maar nu speelt in me dvd-speler alleen de hoofdfilm af. Jammer dat er zo weinig info gegeven wordt over Shrink + cce.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tK0wnZ
NightForce schreef op 06 maart 2004 @ 00:10:
[...]

Nero geeft geen fout melding meer weer voor het branden, maar nu speelt in me dvd-speler alleen de hoofdfilm af. Jammer dat er zo weinig info gegeven wordt over Shrink + cce.
is er helemaal geen menu meer???
stel:

VIDEO_TS.VOB = fbi crap
VTS_01_0.VOB = het menu
VTS_01_1.VOB t/m VTS_01_5.VOB = de film
VTS_02_1.VOB = extra's

je haalt het door shrink, verkleint wat extra's etc dan komen er wel dezelfde files weer uit, maar dan is VTS_02_1.VOB dus kleiner.

vervolgens haal je dvd2dvdr door de originele dvd en encode je de film naar de grootte die je nodig hebt.. wat komt daar dan uit?? toch ook gewoon in ieder geval deze files:

VTS_01_0.IFO
VTS_01_0.BUP
VTS_01_1.VOB t/m VTS_01_X.VOB

dan delete je de VTS_01_1.VOB t/m VTS_01_5.VOB die uit shrink kwamen, en plak je daar nu VTS_01_1.VOB t/m VTS_01_X.VOB die uit DVD2DVDR kwamen.

dan pak je ifoupdate erbij en bij original ifopath vul je de link in naar VTS_01_0.IFO
in de SHRINK directory, en bij autored ifo path vul je de VTS_01_0.IFO uit de DVD2DVDR dir in.

dan met die vinkjes die ik eerder aangaf, update ifo en je hebt echt je menu nog wel hoor..

en VIDEO_TS.IFO moet je dus nooit updaten he!! alleen die VTS die je met cce hebt gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:42

me1299

$ondertitel

Fuck!! Ik kom er net achter dat ik 8 DVD's verneukt heb.

Black adder season 1 T/M 4 en Coupling season 1 T/M 3.. Naarmate elke dvd verder verstrijkt gaat het geluid ongelijk lopen. En lijkt het meer alsof je naar een ingesproken iets zit te kijken :( :(

Ik heb ze eerst door dvd2one gehaald. De size op 9999 gezet en alle afleveringen aan elkaar gejast. Vervolgens ben ik er met dvd2dvd-r overheen gegaan.

Ik heb gewoon standaard instellingen gebruikt en verder niets geks. Iemand een idee waar het aan kan liggen?

Het is wel zonde van 8 lege dvd's en al die lange uren encoden.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299

me1299

$ondertitel

Leuk nog wat nieuws :(

Alle films die ik heb geencodeerd (stuk of 30) zijn allemaal kleiner dan andere film in hoogte.. Het is breedbeeld en dan nog eens aan de bovenzijde een extra stuk eraf!

Volgens mij kan ik beter weer terug gaan naar DIVX toen werkte het tenminste nog allemaal. Erg leuk allemaal |:(

Edit: Het lijkt wel of dat zo hoort. Heb nu een originele dvd erin gestopt. En daar lijken of wel balken van boven en onderen met breedbeeld te zitten.. Kan iemand uitleggen hoe dat werkt?

Volgens mij heeft dat laatste iets met letterboxed ofzo te maken.. dat lees ik achterop een originele dvd die ook van die balken heeft..

Bestaat er trouwens een programma waarmee je geluid weer kan synchroniseren met het beeld achteraf? Als ik ze niet opnieuw hoef te encoden zou alweer een hoop schelen.

[ Voor 51% gewijzigd door me1299 op 06-03-2004 11:25 ]

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sommige films kun je beter niet met dvd2dvd-r doen ivm het niet synchoon lopen v/d ondertitels.

Ik ben er zelf achtergekomen met The Matrix en Independence Day.
Ook andere proggies schijnen problemen met sychonisatie te hebben met oa deze twee films.
Ik denk dat de Blackadder series hier ook bij horen....
Alleen door DVD2One halen gaat met deze films wel goed.

Die zwarte balken kan wel kloppen hoor...
DVD's zijn er nml. in 1,33:1 , 1,85:1 en 2,35:1.
Bij het laatste formaat hou je gewoon zwarte balken boven en onder,ook op een breedbeeld. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

NightForce schreef op 06 maart 2004 @ 00:10:
[...]

heb ik altijd :P
dan moet je gewoon een dvd-rom brandne met een video_TS map erin.
Als je het dan gaat branden, zegt nero nog wat over blablal video dvd, gweoon negeren :). Zo heb ik al 4 of 5 dvd's gedaaan en ze werken perfect.

en de dvdshrink + dvd2dvdr methode. Ik heb nooit ifoupdate hoeven te gebruiken.
ALLEEN de .vob's van dvd2dvdr kopieren naar dvdshrink files en hij doet het, (zo ging het bij die 4 of 5 dvd's iig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Even nog een vraag dan. De ifo's zeggen toch wat over de vob's van een film? Als er dan opeens minder vob's zijn na het cce-en, klopt het toch niet meer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluppfisk
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Hullup -
mijn dvd van the fast show bestaat uit meerdere VOB bestanden (die dan nog eens onderverdeeld zijn in verschillende hoofdstukken). Ik heb nu een uur of vier zo'n divX encoder laten draaien op 't ding en ja hoor. Hij had er maar 1 gedaan (en er toch in geslaagd om die groter te maken dan het origineel ook - omdat ik bij de instellingen 2CD's had gezegd, omdat ik dacht dat AutoGK meteen alles zou doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gister voor het eerst een backup gemaakt van een (8gb) DVD, movie only. Bitrateviewer voor de juiste codec-settings, DVD2DVD-R voor Demux, CCE voor coderen en ifoedit voor authoren. Beeld is strak, maar:
- mijn (enige) audio-stream heeft als naam "german", terwijl het toch echt Engels is. Iemand enig idee waar deze fout erin geslopen kan zijn?
- subtitles hebben een rare groene kleur, en zijn daardoor slecht leesbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:49
Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 09:54:
Ik heb gister voor het eerst een backup gemaakt van een (8gb) DVD, movie only. Bitrateviewer voor de juiste codec-settings, DVD2DVD-R voor Demux, CCE voor coderen en ifoedit voor authoren. Beeld is strak, maar:
- mijn (enige) audio-stream heeft als naam "german", terwijl het toch echt Engels is. Iemand enig idee waar deze fout erin geslopen kan zijn?
- subtitles hebben een rare groene kleur, en zijn daardoor slecht leesbaar.
Kun je met IFOedit vrij makkelijk fixen: Je ondertiteling moet je ff goeie kleur selecteren, en die taalaanduiding is een kwestie van wijzigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299

me1299

$ondertitel

Ik heb een iso van de dvd casino en die is een beetje kapot. Als ik hem met powerdvd bekijk en vooruit wil spoelen crashed powerdvd. Als ik het menu eruit wil rippen dan denkt dvd2one op 40% opeens dat hij klaar is. En met dvd2dvd-r krijg ik een duitste error..

Maar ik kan hem (inc menu) wel gewoon kijken op een standalone dvd speler.. iemand een idee of ik dit nog kan fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
DeathKnight schreef op 09 maart 2004 @ 15:46:
Ik heb een iso van de dvd casino en die is een beetje kapot. Als ik hem met powerdvd bekijk en vooruit wil spoelen crashed powerdvd. Als ik het menu eruit wil rippen dan denkt dvd2one op 40% opeens dat hij klaar is. En met dvd2dvd-r krijg ik een duitste error..

Maar ik kan hem (inc menu) wel gewoon kijken op een standalone dvd speler.. iemand een idee of ik dit nog kan fixen?
Het origineel opnieuw rippen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299

me1299

$ondertitel

Smarron schreef op 09 maart 2004 @ 15:53:
[...]
Het origineel opnieuw rippen. 8)
Stel je voor dat daar allemaal krassen opzitten en die ook niet meer te rippen is! ( O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299

me1299

$ondertitel

Leuk weer wat geleerd :(

DTS geluid ondersteunen m'n standalone spelers niet met scart kabel op tv.. leuk waarom staat dat nergens ofzo.. kost me weer een zooi films waar ik leuk d8 alleen dts geluid te moeten laten staan.

Weer lekker geregeld dat die standalone dingen geen dts decoder hebben. Zelf leuk testen op je pc.. ja hoor geluid doet het prima.. |:(

Kan ik niet die dts stream converteren naar ac3 6ch en daarna opnieuw branden? Ik heb zitten zoeken op google ben de vraag 2x tegen gekomen maar geen oplossing.

[ Voor 45% gewijzigd door me1299 op 10-03-2004 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 26-09 09:09

MeNTaL_TO

The future is not set

DeathKnight schreef op 10 maart 2004 @ 00:09:
Leuk weer wat geleerd :(

DTS geluid ondersteunen m'n standalone spelers niet met scart kabel op tv.. leuk waarom staat dat nergens ofzo.. kost me weer een zooi films waar ik leuk d8 alleen dts geluid te moeten laten staan.

Weer lekker geregeld dat die standalone dingen geen dts decoder hebben. Zelf leuk testen op je pc.. ja hoor geluid doet het prima.. |:(

Kan ik niet die dts stream converteren naar ac3 6ch en daarna opnieuw branden? Ik heb zitten zoeken op google ben de vraag 2x tegen gekomen maar geen oplossing.
Tja ik vind dat toch bij de basiskennis van dvd's horen.
Volgens mij kan je het wel omzetten, maar het is veel sneller en makkelijker om opnieuw te rippen.
Bovendien, het staat in iedere handleiding van dvdspelers die ik gelezen heb dat je voor DTS een externe decoder nodig hebt. Kan me niet voorstellen dat dat in die van jou niet staat.

Je moet de DTS stream dan rippen en demuxen per kanaal, dan moet je ieder kanaal omzetten naar DD en weer muxen en dan nog hopen dat ie synchroon loopt met het beeld.

[ Voor 9% gewijzigd door MeNTaL_TO op 10-03-2004 10:19 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _sepulnation_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:13
Ik gebruik op dit moment DVD2one, in combinatie met DVD-decryptor.

Nu krijg ik menu's erbij (dat wil ik ook), maar ik kan niks doen met het "bonus-materiaal".
Is er een mogelijkheid om toch te zorgen dat je de menu's hebt, maar geen bonus materiaal?

Is dit misschien te vrekrijgen door copieermode "JOIN" te kiezen? en hoe moet ik dit dan verder instellen?

ohja, nog een vraagje. Is het verstandiger om "constante ratio" of "variabele ratio" te kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 26-09 09:09

MeNTaL_TO

The future is not set

_sepulnation_ schreef op 12 maart 2004 @ 12:57:
Ik gebruik op dit moment DVD2one, in combinatie met DVD-decryptor.

Nu krijg ik menu's erbij (dat wil ik ook), maar ik kan niks doen met het "bonus-materiaal".
Is er een mogelijkheid om toch te zorgen dat je de menu's hebt, maar geen bonus materiaal?

Is dit misschien te vrekrijgen door copieermode "JOIN" te kiezen? en hoe moet ik dit dan verder instellen?

ohja, nog een vraagje. Is het verstandiger om "constante ratio" of "variabele ratio" te kiezen?
Volgens de site kan je beter bij lange films contant nemen, ik ben echter van mening dat dvd gemaakt is met in het achterhoofd variable en dat met lange films ook beter is (omdat er dan bandbreedte is als het nodig is ipv een vaste bandbreedte)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kun je het makkelijkst en met de mooiste kwaliteit Band of Brothers backuppen ? (2 afleveringen op 1 dvd)

Is dit mogelijk met bv. dvd2dvd-r / CCE ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tK0wnZ
Verwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 11:46:
Hoe kun je het makkelijkst en met de mooiste kwaliteit Band of Brothers backuppen ? (2 afleveringen op 1 dvd)

Is dit mogelijk met bv. dvd2dvd-r / CCE ?
volgens mij kan je die het beste doen met Shrink alleen, gewoon franse audio eruit halen, en dan kan je de video kwaliteit op 90% houden.. meestal zie je het verschil dan niet eens als dat je het met CCE zou doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thx,90% is idd nog acceptabel met shrink.

Nog een uitdaging waar ik nog geen raad mee weet :

mijn Walt Disney Treasures....

Deze wil ik compleet backuppen,met behoud van menu's en extra's (en een hoop easter-eggs).

iemand advies ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:03
Ik wil de dvd Robbie Williams - Live at Knebworth kopiedingesen, maar er staan 3 dezelfde titles op van 7, nogwat gieg. Allemaal hebben ze het concert en alle audiosporen. Kan ik gewoon een willekeurige nemen of zou er verschil inzitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
kleinelievewolff schreef op 15 maart 2004 @ 12:03:
Ik wil de dvd Robbie Williams - Live at Knebworth kopiedingesen, maar er staan 3 dezelfde titles op van 7, nogwat gieg. Allemaal hebben ze het concert en alle audiosporen. Kan ik gewoon een willekeurige nemen of zou er verschil inzitten?
Er zit wel degelijk verschil in. Dit zijn de zgn. angles. Maar ik zou altijd de 1e kiezen. Dat is bijna altijd het normale concert. En test het daarna even. Bevalt het? Burnen maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op 16 maart 2004 @ 00:43:
[...]
Er zit wel degelijk verschil in. Dit zijn de zgn. angles. Maar ik zou altijd de 1e kiezen. Dat is bijna altijd het normale concert. En test het daarna even. Bevalt het? Burnen maar!
Speel dat ding eerst af in je standalone DVD speler en kijk welke titel er wordt gepakt als je gewoon voor play kiest.
Deze titel kopieer je dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:39
Verwijderd schreef op 14 maart 2004 @ 07:20:
Nog een uitdaging waar ik nog geen raad mee weet :
mijn Walt Disney Treasures....
Deze wil ik compleet backuppen,met behoud van menu's en extra's (en een hoop easter-eggs).
iemand advies ?
CloneDVD ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij geen clone-dvd meer,slechte ervaringen mee...

Ik wil bij mijn treasures wel de kwaliteit zo hoog mogelijk houden.
Gaat niet lukken met cce,omdat het allemaal verschillende cartoons zijn ipv één main-movie.

Misschien is IC8 een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh ja

ik wil bij mijn regio 1 dvd's nl ondertitels toevoegen.

Is er ergens een tut hoe ik dit het beste aan kan pakken,en zijn er nog sites waar ik de subs vandaan kan toveren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 12:32:
Voor mij geen clone-dvd meer,slechte ervaringen mee...

Ik wil bij mijn treasures wel de kwaliteit zo hoog mogelijk houden.
Gaat niet lukken met cce,omdat het allemaal verschillende cartoons zijn ipv één main-movie.

Misschien is IC8 een optie.
In de openingspost staat een link (Tuts4U) om een volledige DVD te backuppen icm cce.

IC8 zou ik dan echt niet aanraden, deze encode ook te slecht met volledige DVD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier een redelijk aantal muziekdvd's liggen en wou eens een beste top10/20 er van maken? Maar elke liedje is een hoofdstuk, hoe haal ik die eruit? Ik wou ze dan samenstellen met mydvd zodat ik er een menu kon bijmaken maar moet ik ze dan nog omzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op 16 maart 2004 @ 13:39:
[...]
In de openingspost staat een link (Tuts4U) om een volledige DVD te backuppen icm cce.

IC8 zou ik dan echt niet aanraden, deze encode ook te slecht met volledige DVD's.
hmm,ja de tut4u manier....die was ik alweer bijna vergeten.bedankt voor de tip,ga ik zeker proberen.

IC8 werkt bij mij heel goed hoor,de kleinere movies doe ik allemaal met IC8.
10% compressie zie je echt niet.
Het mooie van IC8 is,dat je bepaalde extra's eruit kan uit,dit in tegenstelling tot shrink,daarmee ben je verplicht alle extra's te houden.

Movies zonder interessante menus en extras doe ik met dvd2dvd-r & cce.
Heb er nu al zo'n 150 dvd's mee geencodeerd .(+/- 4 dvd's per dag) :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 15:59:
hmm,ja de tut4u manier....die was ik alweer bijna vergeten.bedankt voor de tip,ga ik zeker proberen.

IC8 werkt bij mij heel goed hoor,de kleinere movies doe ik allemaal met IC8.
10% compressie zie je echt niet.
Het mooie van IC8 is,dat je bepaalde extra's eruit kan uit,dit in tegenstelling tot shrink,daarmee ben je verplicht alle extra's te houden.

Movies zonder interessante menus en extras doe ik met dvd2dvd-r & cce.
Heb er nu al zo'n 150 dvd's mee geencodeerd .(+/- 4 dvd's per dag) :9~
Idd, IC8 is goed voor kleine compressies. Beter dan de rest. Maar volledige DVD's vereisen toch al gauw 40% compressie en dat is niet om aan te zien helaas. :(

Dan blijft er 1 methode over.

Ik gebruik IC8 steeds minder, ook al is de compressie maar 10% ofzo. Gebruik liever DVD2DVD-R. Het zit ook een beetje tussen mijn oren, maar slechter zal het in ieder geval niet zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen,

Ik heb het volgende probleem: Ik gebruik DVDshrink alles gaat goed DVD word gebrand (prachtig programma),

maar als ik heb op me DVD set afspeel dan houd hij er na de halve film mee op! Heb de DVD al op me computer afgespeeld en daar deed hij het wel heemaal. Shrink zorgt er toch ook voor dat de kopie beveilliging eruit gaat?

weten jullie waar het aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 18:33:
Mensen,

Ik heb het volgende probleem: Ik gebruik DVDshrink alles gaat goed DVD word gebrand (prachtig programma),

maar als ik heb op me DVD set afspeel dan houd hij er na de halve film mee op! Heb de DVD al op me computer afgespeeld en daar deed hij het wel heemaal. Shrink zorgt er toch ook voor dat de kopie beveilliging eruit gaat?

weten jullie waar het aan ligt?
Heb je dat met meerdere films gehad of is dit de eerste en enige ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zijn er al meerdere stuk of 4

heb een NEC 2500 Win XP en brand met Nero 6

Mijn thuis bioscoop is een JVC 30R

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2004 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 19:42:
Het zijn er al meerdere stuk of 4

heb een NEC 2500 Win XP en brand met Nero 6

Mijn thuis bioscoop is een JVC 30R
Het is altijd zo'n beetje op de helft? Gaat hij dan haperen of stopt hij er dan gewoon mee ? Zijn het wel verschillende films of heb je continu dezelfde film geprobeerd ?

Haperen kan op slechte media duiden.
Stoppen kan aan Nero of Shrink liggen (verkeerd omgezet misschien ??).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stopt (beeld blijft gewoon hangen en hij stopt op de overgang van 2 hoofdstukken) ongeveer op de helft en met verschillende Films!

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2004 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 20:44:
Stopt (beeld blijft gewoon hangen en hij stopt op de overgang van 2 hoofdstukken) ongeveer op de helft en met verschillende Films!
Wat voor media heb je ? Probeer het anders eens op een RW.

Gebruik een ander brandprogramma en als dat allemaal niet helpt, zou ik een firmware-update doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik Memorex 4x

RW zelfde probleem

laatste firmware staat erop

Kan het te maken hebben met de snelheid dat ik brand?

en hoorde iemand zeggen dat het kan zijn dat het fout bij de overgang naar de 2de laag. ( dus de overgang op het orgineel net alsof hij de 2 laag nooit heeft gebrand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 14:03:
Ik heb hier een redelijk aantal muziekdvd's liggen en wou eens een beste top10/20 er van maken? Maar elke liedje is een hoofdstuk, hoe haal ik die eruit? Ik wou ze dan samenstellen met mydvd zodat ik er een menu kon bijmaken maar moet ik ze dan nog omzetten?
*kick*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 14:34:
Ik gebruik Memorex 4x

RW zelfde probleem

en hoorde iemand zeggen dat het kan zijn dat het fout bij de overgang naar de 2de laag. ( dus de overgang op het orgineel net alsof hij de 2 laag nooit heeft gebrand)
Brandt je on-the-fly ?? En probeer het inderdaad eens op 1x ofzo. Je weet maar nooit.
Je kunt met DVD2One in ieder geval losse hoofdstukken selecteren geloof ik. Zou dat helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simba321
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-12-2021
*knip*

dubbelposts zijn niet gewenst, al helemaal niet als jouw topic is gesloten :)

[ Voor 82% gewijzigd door BalusC op 18-03-2004 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luvan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-09 21:33
Ik probeer nu al een tijdje een backup te maken van de film "The Pelican Brief" die op een dubbelzijdige dvd staat, maar dit wil maar niet lukken. Ik dacht hier op het forum gelezen te hebben dat dit moest lukken met IfoEdit 0.96 beta maar het programma geeft steeds de melding
"toepassingsfout": de instructie op 0x004719b5 verwijst naar het geheugen op 0x00000000. De lees- of schrijfbewerking ("read") op het geheugen is mislukt.
Weet iemand raad?

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 01:15

xdc

ik heb een probleempje, misschien ie er hier iemand die raad heeft.

ik brand nu al een tijdje dvds door ze eerst door dvdshrink te halen
en vervolgens de files op dvd+R te branden met nero

nu is het echter zo dat soms de originele dvds niet te rippen zijn naar harddisk
dvdshrink geeft dan een CRC error op een aantal % . vervolgens probeer ik het met dvd decryptor zelfde probleem.

De Dvd speelt echter wel helemaal af in de speler zonder glitches of haperingen.

De dvd heeft verder geen krassen en ziet er dus piekfijn uit. Hoe kan dit , doe ik soms iets verkeerds ? Heb dit probleem overigens met ongeveer 3 % van de te branden dvds.

Is er misschien een optie in de programmas dat ik uitkan vinken met betrekking tot deze errors ?

De dvd is immers netjes af te spelen en wil er gewoon een kopietje van hebben :)

wie o wie heeft raad ?

[ Voor 30% gewijzigd door xdc op 18-03-2004 20:26 ]

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 14:34:
Ik gebruik Memorex 4x

RW zelfde probleem

euhm, ik weet niet meer zeker, maar volgens mij waren memorex dvd's heeel slecht, klote vind ik zelf dat je pas na een paar dvd'tjes van een merk/fabriek kan weten of ze goed zijn.
(straks koop je een spindel en dan blijkt dat ze slecht zijn).

(TDK's -r waren d8 ik van tayo yuden, die zijn wel goed. En Arita +r's 4x zijn van ritek 4e generatie ook geen enkel probleem mee gehad)

[ Voor 11% gewijzigd door randje op 18-03-2004 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
pokeran schreef op 18 maart 2004 @ 21:50:
[...]

euhm, ik weet niet meer zeker, maar volgens mij waren memorex dvd's heeel slecht, klote vind ik zelf dat je pas na een paar dvd'tjes van een merk/fabriek kan weten of ze goed zijn.
(straks koop je een spindel en dan blijkt dat ze slecht zijn).

(TDK's -r waren d8 ik van tayo yuden, die zijn wel goed. En Arita +r's 4x zijn van ritek 4e generatie ook geen enkel probleem mee gehad)
gebruik zelf wel eens memorex, ligt echt aan de combo die je gebruikt. Met mn lite-on gaat het prima.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arita 4x +R komen btw uit de RICOH fabriek.

Goede media,heb er al zo'n 175 gebrand,no problemos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299

me1299

$ondertitel

Persoonlijk heb ik hele goede ervaringen met philips dvd's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kan je eigenlijk een backup maken van de friends dvd die hebben een a en een b kant hoe kun je die op een gewoon dvd-r branden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de NEC 2300 en de laatste firmware upgrade, ik brand met That's Write DVD's. De laatste paar gebrandde DVD's zijn eigenlijk mislukt. Ongeveer tegen het einde van de film begint hij heel erg te haperen en daarna begint de film opnieuw. Het probleem doet zich voor op ongeveer 10 verschillende home cinema's en computers. Ik gebruik DVD-schrink(laatste versie) voor de rip en Nero(laatste versie) voor het branden. Heeft iemand een verklaring en/of oplossing voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 01:22:
Ik heb de NEC 2300 en de laatste firmware upgrade, ik brand met That's Write DVD's. De laatste paar gebrandde DVD's zijn eigenlijk mislukt. Ongeveer tegen het einde van de film begint hij heel erg te haperen en daarna begint de film opnieuw. Het probleem doet zich voor op ongeveer 10 verschillende home cinema's en computers. Ik gebruik DVD-schrink(laatste versie) voor de rip en Nero(laatste versie) voor het branden. Heeft iemand een verklaring en/of oplossing voor dit probleem?
Tja, That's Write ... :X Als de DVD op het einde gaat schokken zegt dit al eigenlijk alles over de (slechte) kwaliteit.
Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 00:39:
hoe kan je eigenlijk een backup maken van de friends dvd die hebben een a en een b kant hoe kun je die op een gewoon dvd-r branden
Joinen met DVD2One. Eventueel joinen zonder kwaliteitsverlies en met een ander programma (IC8 oid) compressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tK0wnZ
Smarron schreef op 21 maart 2004 @ 03:11:
[...]
Tja, That's Write ... :X Als de DVD op het einde gaat schokken zegt dit al eigenlijk alles over de (slechte) kwaliteit.
mwouh ik gebruik zelf ook that's write, en heb er ondertusse al meer dan 100+ gebrand zonder problemen ( ook daarne weer kopieeren naar hd )
anyway die van mij begint nu ook aan het eind kuren te vertonen, maar volgens mij is dat mijn brander omdat mijn rewriteable tdk hetzelfde probleem heeft :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,

Na de aanschaf van een NEC 2500 A brander, waar ik tot dusver zeer tevreden over ben blijf ik met het volgende probleem zitten: Als ik een DVD movie backup wil maken dan gaan de eerste stappen allemaal probleemloos (het rippen met dvddecriptor, dvd2one en het branden met Nero 6.3.0.3). De DVD (Philips DVD+RW) kan ik dan zonder problemen afspelen op de PC echter als ik deze wil afspelen op mijn samsung s224 DVD speler dan lukt dit niet. Ik heb reeds gezocht op internet en de samsung zou DVD+-RW moeten kunnen lezen. Wie heeft hier ervaringen mee, en/of wat doe ik fout (In nero heb ik de opties joliet uitgezet en ook de cd gefinalized.)

Elk advies is welkom,

Albert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 11:42:
Hallo iedereen,

Na de aanschaf van een NEC 2500 A brander, waar ik tot dusver zeer tevreden over ben blijf ik met het volgende probleem zitten: Als ik een DVD movie backup wil maken dan gaan de eerste stappen allemaal probleemloos (het rippen met dvddecriptor, dvd2one en het branden met Nero 6.3.0.3). De DVD (Philips DVD+RW) kan ik dan zonder problemen afspelen op de PC echter als ik deze wil afspelen op mijn samsung s224 DVD speler dan lukt dit niet. Ik heb reeds gezocht op internet en de samsung zou DVD+-RW moeten kunnen lezen. Wie heeft hier ervaringen mee, en/of wat doe ik fout (In nero heb ik de opties joliet uitgezet en ook de cd gefinalized.)

Elk advies is welkom,

Albert
Je hebt wel gekozen voor DVD-Movie ?! Anders brand je een data-DVD. Mocht dit al zo zijn, probeer het eens met een ander programma, bijv. CloneDVD. Mocht het dan nog niet werken, zal het aan je DVD-speler liggen. Wat je ook kunt proberen is van de film een image te maken en deze te branden met DVDdecrypter. Dan heb je in ieder geval alle programma's geprobeerd. Dan zou het aan de media of aan je DVD-speler moeten liggen. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees dat er nog heel veel mensen branden met Nero,terwijl er vaak geschreven is dat Nero niet bepaald geschikt is om dvd's mee te branden.

Ik brand alleen met Decrypter (ISO) en RecordNow Max (VIDEO_TS) en nooit geen problemen gehad.

Ook bijlangrijk is uiteraard de mediakeuze.Deze moet geschikt /compatable zijn met zowel je brander als je standalone.
Het ene merk schijfje werkt beter op bepaalde aparatuur dan andere...

Ik heb voordat ik mijn brander aanschafte (NEC 1300A) eerst goed uitgezocht welke media hier het best voor geschikt was.
(Bleken de RICOHJPN01 te zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porto33
  • Laatst online: 10-08 19:05
ik gebruik DVDshrink 3.0b omdat je gelijk vanaf de dvd kunt rippen; ik gebruikte eerst dus daarvoor smartripper icm DVDshrink of DVD2ONE.

om te branden gebruik ik Recordnow Max, werkt perfect en nog geen coaster mee gemaakt! heb reeds zo'n 300 movies gefikt.

Brander: pioneer dvr-a05 firmware 1.30

media: eerst Nashua 4x, nu Princo 4x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 23:50:
Ik lees dat er nog heel veel mensen branden met Nero,terwijl er vaak geschreven is dat Nero niet bepaald geschikt is om dvd's mee te branden.

Ik brand alleen met Decrypter (ISO) en RecordNow Max (VIDEO_TS) en nooit geen problemen gehad.

Ook bijlangrijk is uiteraard de mediakeuze.Deze moet geschikt /compatable zijn met zowel je brander als je standalone.
Het ene merk schijfje werkt beter op bepaalde aparatuur dan andere...

Ik heb voordat ik mijn brander aanschafte (NEC 1300A) eerst goed uitgezocht welke media hier het best voor geschikt was.
(Bleken de RICOHJPN01 te zijn)
Ben het hiet 100% met je eens. Ik brand ook alleen met Decrypter, geen enkel ander programma. Ik maakt van de losse vob-files ook altijd een iso. Tevens heb ik hier ook alleen de RICOH-schijfjes en de RitekG04. Verder ontwijk ik alles.
porto33 schreef op 23 maart 2004 @ 01:40:
ik gebruik DVDshrink 3.0b omdat je gelijk vanaf de dvd kunt rippen; ik gebruikte eerst dus daarvoor smartripper icm DVDshrink of DVD2ONE.

om te branden gebruik ik Recordnow Max, werkt perfect en nog geen coaster mee gemaakt! heb reeds zo'n 300 movies gefikt.

Brander: pioneer dvr-a05 firmware 1.30

media: eerst Nashua 4x, nu Princo 4x
Ik hoop dat jouw schijfjes nog leesbaar zijn achteraf, want het is bewezen dat die merken niet de beste zijn uit diverse testen en ervaringen van anderen (veel read-errors).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Laatst online: 21-09 08:45
Ik gebruik intervideo dvd copy. Kwaliteit is donders goed. op dvd.box.sk staat wel een review. Ik hoor over dit programma alleen zo weinig in dit forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299

me1299

$ondertitel

Heb je ook nog ergens informatie waaruit blijkt dat nero niet goed zou werken voor dvd video? Ik heb er inmiddels 160 gebrand met nero maar alles werkt nog perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
DeathKnight schreef op 23 maart 2004 @ 14:42:
Heb je ook nog ergens informatie waaruit blijkt dat nero niet goed zou werken voor dvd video? Ik heb er inmiddels 160 gebrand met nero maar alles werkt nog perfect.
Compatibiliteit. Werkt hij op jouw speler, geen probleem. Op die van mij wilde hij de schijfjes nog weleens weigeren. Sinds DVDdecrypter heb ik geen probleem meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had juist laatst dat een dvd niet goed werkte omdat ik hem geheel had geript en gebrand met decryptor. Normaal rip ik hiermee en brand ik vervolgens met nero. Nu een keer geprobeerd met decryptor en gelijk een dvd die niet goed werkte... :? Ik blijf dus lekker bij nero :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299

me1299

$ondertitel

Smarron schreef op 23 maart 2004 @ 17:02:
[...]
Compatibiliteit. Werkt hij op jouw speler, geen probleem. Op die van mij wilde hij de schijfjes nog weleens weigeren. Sinds DVDdecrypter heb ik geen probleem meer gehad.
Naja ik brand altijd philips cd's en ze werken op alle pc's en 3 verschillende standalone apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:27
Voor degenen die het nog niet weten: er is een nieuwe "one click" encoder in de maak genaamd "DVD Rebuilder". Deze thread op het forum van Doom9 gaat erover.

Ondersteunt o.a. CCE en nog een paar 'echte' MPEG2-encoders. De software is nog zwaar beta, maar is toch al redelijk bruikbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeathKnight schreef op 23 maart 2004 @ 17:14:
[...]

Naja ik brand altijd philips cd's en ze werken op alle pc's en 3 verschillende standalone apparaten.
Dan is het toch goed... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De brandsoftware van CloneDVD (Elby) is ook goed en zeer compatibel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 12:31:
De brandsoftware van CloneDVD (Elby) is ook goed en zeer compatibel.
CloneDVD heeft bij mij veel problemen gegeven,alle dvd's die ik daarmee gebrand had (8 stuks),vertoonden grove artifacts en haperingen. :(

Misschien lag het toen aan de combinatie met de firmware (108v2).

Overgestapt naar firmware 1.0A en decrypter/recordnow max,daarna probleemloos 200 stuks gebrand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Question :

Kan ik een .SRT bestand (ondertitel) toevoegen aan een dvd met bv. Ifoedit ?

Wat is uberhaupt de makkelijkste manier om een (vreemd) .srt bestand toe te voegen,zonder gebruik te maken van 6 verschillende proggies ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Mr Magic schreef op 23 maart 2004 @ 19:20:
Voor degenen die het nog niet weten: er is een nieuwe "one click" encoder in de maak genaamd "DVD Rebuilder". Deze thread op het forum van Doom9 gaat erover.

Ondersteunt o.a. CCE en nog een paar 'echte' MPEG2-encoders. De software is nog zwaar beta, maar is toch al redelijk bruikbaar...
klinkt goed, heb je het zelf al geprobeerd?

ohw ja ik heb een vraag, hoe moet ik mn dvd box 'band of brothers' backuppen als ik alles wil behouden en dan ook met CCE?

de 'dvdsrhink + daarna de vob's van dvd2dvdr's' manier gaat denk ik niet werken.
de schijfjes hebben maar 1 'set' VOB's en dvdshrink herkent 2 main movie's erin. (zijn 2 episodes)

als ik met dvd2dvdr ga encoden, dan moet ik het dus 2x encoden, maar dan krijg ik 2 vob set's.

en de tatsu4u manier, die werkt bij mij niet echt (blijft ergens hangen, net als bij de andere mensen die heb hier hebben geprobeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
pokeran schreef op 28 maart 2004 @ 14:44:
klinkt goed, heb je het zelf al geprobeerd?

ohw ja ik heb een vraag, hoe moet ik mn dvd box 'band of brothers' backuppen als ik alles wil behouden en dan ook met CCE?

de 'dvdsrhink + daarna de vob's van dvd2dvdr's' manier gaat denk ik niet werken.
de schijfjes hebben maar 1 'set' VOB's en dvdshrink herkent 2 main movie's erin. (zijn 2 episodes)

als ik met dvd2dvdr ga encoden, dan moet ik het dus 2x encoden, maar dan krijg ik 2 vob set's.

en de tatsu4u manier, die werkt bij mij niet echt (blijft ergens hangen, net als bij de andere mensen die heb hier hebben geprobeerd)
Dan blijven er weinig manieren over helaas ... Ik zou in ieder geval geen oplossing weten. Er zijn nog een paar guides om op een andere manier volledige DVD's te backuppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

naja, kheb het er maar gewoon bij neergelegd en gewoon DVD decrypter, DVDshrink en nero te gebruiken.
Het resultaat is gewoon goed eigenlijk. Je moet gewoon ingaan op het verhaal en niet op de beeldkwaliteit. :)

maar toch zou ik stiekempjes de films CCE geencodeerd willen hebben, alleen al voor het gevoel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
pokeran schreef op 28 maart 2004 @ 20:40:
naja, kheb het er maar gewoon bij neergelegd en gewoon DVD decrypter, DVDshrink en nero te gebruiken.
Het resultaat is gewoon goed eigenlijk. Je moet gewoon ingaan op het verhaal en niet op de beeldkwaliteit. :)

maar toch zou ik stiekempjes de films CCE geencodeerd willen hebben, alleen al voor het gevoel :P
Bij BoB valt de comrpessie gelukkig ook wel mee. Ik eloof dat het origineel 5,2gb is ofzo. Maar vooral bij rook enzo ben ik heel af en toe wel wat blokvorming tegengekomen helaas. Maar goed, we kunnen niet alles hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 20:08:
Question :

Kan ik een .SRT bestand (ondertitel) toevoegen aan een dvd met bv. Ifoedit ?

Wat is uberhaupt de makkelijkste manier om een (vreemd) .srt bestand toe te voegen,zonder gebruik te maken van 6 verschillende proggies ?
Als het goed is moet dat met srt2sup gewoon kunnen:

http://www.shipleys.eclipse.co.uk/srt2sup.htm
Waarom gebruik je ook nog DVD-decrypter?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2004 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 20:53:
[...]

Als het goed is moet dat met srt2sup gewoon kunnen:

http://www.shipleys.eclipse.co.uk/srt2sup.htm

[...]

Waarom gebruik je ook nog DVD-decrypter?
dvdshrink kan bij mij protected discs niet rippen. En tja vrijwel alle dvd's die ik heb zijn protected.
En kvind het geen handicap ofzo hoor, om het met dvddecrypter te doen. Kheb al wel 2 keer meegemaatk dat ook dvd decrypter een film niet kon rippen, dat heb ik toen opgelost door de film te rippen met smartripper.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.