dvd2dvd-r 1.8.1
Verwijderd
Even een update met mijn bevindingen met Canopus Procoder 1.5 :
Procoder heeft 14 uur nodig gehad om de film Braveheart te encoderen !
Ik kreeg iid ,zoals mowa al zei,een foutmelding bij Scenarist op het eind,maar het mapje video_ts was wel compleet.
Het resultaat was niet al te best,de aspect-ratio was verneukt (movie was in de hoogte met de helft verkleint) en de kleuren behoorlijk donker.
Ik ga nog wel een keer experimenten met de instellingen (alles in procoder stond op standaard),maar 14 uur wachten vind ik een beetje teveel van het goede.
Pogingen met dvd2dvd-r icm cce ging ook niet lekker,veel foutmeldingen enzo.
Welke versie van cce werkt nu het lekkerst icm een amd cpu ?
Heb geprobeerd met 2.66 en 2.67,misschien is 2.5 een betere keus...?1?
Procoder heeft 14 uur nodig gehad om de film Braveheart te encoderen !
Ik kreeg iid ,zoals mowa al zei,een foutmelding bij Scenarist op het eind,maar het mapje video_ts was wel compleet.
Het resultaat was niet al te best,de aspect-ratio was verneukt (movie was in de hoogte met de helft verkleint) en de kleuren behoorlijk donker.
Ik ga nog wel een keer experimenten met de instellingen (alles in procoder stond op standaard),maar 14 uur wachten vind ik een beetje teveel van het goede.
Pogingen met dvd2dvd-r icm cce ging ook niet lekker,veel foutmeldingen enzo.
Welke versie van cce werkt nu het lekkerst icm een amd cpu ?
Heb geprobeerd met 2.66 en 2.67,misschien is 2.5 een betere keus...?1?
Verwijderd
Ik probeer dvd stripper te gebruiken maar dat wil maar niet werken onder xp hij wilt namelijk niet de dvd drives lezen:(.
Ik heb het hele proces opnieuw geprobeerd nu met 1.0.1.5, maar wederom krijg ik dezelfde importeerfout bij Scenarist.Zorro schreef op 12 februari 2004 @ 09:05:
Het probleem lijkt verholpen door niet DoCCE4U 1.0.1.4 maar DoCCE4U 1.0.1.5 Beta te gebruiken. Blijft vreemd
Welke versie van de gebruikte programma's heb je verder ?
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
hoi heb een probleem met Pin Instant Copy 8 hij loopt namelijk vast bij fase2 (bij video) ofzoiets... doet helemaal niks meer..
specs p4 2.6 HT (enabled) 512 ddr.. WinXP Home
PIC wil nog idd wel wat bugjes; ik had (op 2 verschillende systemen) dat hij bij herman finkers - kalm aan en rap een beetje vastliep; deze dvd heeft zeg maar 2 'hoofdfilms'; weet niet of het hier iets mee te maken heeftEvilman schreef op 14 februari 2004 @ 09:20:
hoi heb een probleem met Pin Instant Copy 8 hij loopt namelijk vast bij fase2 (bij video) ofzoiets... doet helemaal niks meer..specs p4 2.6 HT (enabled) 512 ddr.. WinXP Home
At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.
Heb je een screensaver geinstalleerd? Dan moet je deze uitzetten. Dus niet via het programma, maar die (ik neem aan dat je Windows gebruikt) via je desktop. Laat ff weten of het is gelukt.Evilman schreef op 14 februari 2004 @ 09:20:
hoi heb een probleem met Pin Instant Copy 8 hij loopt namelijk vast bij fase2 (bij video) ofzoiets... doet helemaal niks meer..specs p4 2.6 HT (enabled) 512 ddr.. WinXP Home
Verwijderd
Het is in orde... Na 3 weke zonder hulp.Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 10:19:
Hoi,
ik heb ondertussen al een 20 DVD's geript, en succesvol gebrand.
Nu wou ik Cidade de Deus back-uppen.
Alles liep vlot: DVD Shrink, IMG tool was nog OK.
Maar dan brandt ik em met DVD Decrypter en hij geeft een I/O fout:
Iets met "checking.......... faild" Het exacte bericht zal ik nog wel poste vandaag.
Weet iemand hoe het komt dat 20 DVD's geen problemen opleveren en net die wel?
Verwijderd
Heb een dvd , maar als ik die wil branden geeft die een reallocation error, hoe kan ik deze met behoud van menu toch compatible krijgen?
Heb dvd2one al geprobeerd, dan zegt dat programma halverwege van error plz try filemode.
Met dvd decrypter krijg ik de error "udf file parsing failed!"
Dvd shrink geeft de error invalid "dvd navigation structure"
Weet iemand nog een geschikt programma om deze dvd toch met behoud van menu op dvd te kunnen branden?, bvd
Heb dvd2one al geprobeerd, dan zegt dat programma halverwege van error plz try filemode.
Weet iemand nog een geschikt programma om deze dvd toch met behoud van menu op dvd te kunnen branden?, bvd
ik heb het probleem met instant copy 8 dat de dvdspeler steeds een bepaald hoofdstuk blijft herhalen. Na hoofdstuk 9 wordt steeds dit hoofdstuk herhaald, terwijl de dvd speler wel aangeeft een ander hoofdstuk af te spelen (bijv. hoofdstuk 13, maar het beeld is dat van hoofdstuk 9).
In de pc heb ik dit niet. Ook als ik een dvdr download of een avi omzet en als dvd brand heb ik geen problemen.
In de pc heb ik dit niet. Ook als ik een dvdr download of een avi omzet en als dvd brand heb ik geen problemen.
Blijkbaar kon niemand je helpen. Ben je er nu al achter dan ?Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 13:08:
Het is in orde... Na 3 weke zonder hulp.
Je hebt andere programma's geprobeerd toch? Als die werken, moet je die gebruiken. Ik vind het wel vreemd van decrypter, ik vind dit het beste brandprogramma.
Is helaas weinig aan te doen. Wat wel een mogelijkheid is, is dat de ifo en bup even groot moet zijn. Ik weet niet precies welke. Kopieer er 1 en plak hem, rename hem daarna. Ik las ergens dat dat weleens kon helpen. Anders is het pech. Je kunt hem zowieso wel branden, alleen doe het om te testen op een RW.Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 15:12:
Heb een dvd , maar als ik die wil branden geeft die een reallocation error, hoe kan ik deze met behoud van menu toch compatible krijgen?
Ook in andere DVD-spelers geprobeerd? Anders ligt het aan IC8 die nogal wat bugs heeft. Er is geloof ik al wel een update te downloaden van de site, installeer die anders eens. Misschien helpt het.marteltor schreef op 15 februari 2004 @ 15:21:
ik heb het probleem met instant copy 8 dat de dvdspeler steeds een bepaald hoofdstuk blijft herhalen. Na hoofdstuk 9 wordt steeds dit hoofdstuk herhaald, terwijl de dvd speler wel aangeeft een ander hoofdstuk af te spelen (bijv. hoofdstuk 13, maar het beeld is dat van hoofdstuk 9).
Verwijderd
Vandaag een dvd geprobeerd op de manier van tuts4u...
Alles gaat goed totdat ik bij Scenarist uitkom...
ReAuthorist zou 2 files maken :
ReAuthorist.ecl
ReAuthorist.scp
Ik krijg in mij working directory alleen de .ecl file,maar die kan ik dus niet laden in scenarist....
waarom wordt er geen .scp file aangemaakt ?
Wat doe ik fout ???
ReAuthorist.ecl
ReAuthorist.scp
Ik krijg in mij working directory alleen de .ecl file,maar die kan ik dus niet laden in scenarist....
Wat doe ik fout ???
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2004 20:37 ]
Ik heb het ook met de tutorial van "tuts4u" de nieuwe DVD gemaakt, en de gehele tutorial doorgelopen (géén enkele fout wordt gegeven door de programma's). Maar als ik de nieuw aangemaakte VOB/IFO/etc files wil afspelen in PowerDVD, dan speelt deze alleen het eerste logo af, maar ik krijg geheel géén menu.
Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Check het forum van tuts4u. Niemand heeft daar echt een duidelijk antwoord op. Kortom, ze zijn er nog niet achter wat het probleem kan zijn.Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 20:29:
Vandaag een dvd geprobeerd op de manier van tuts4u...
ReAuthorist.ecl
ReAuthorist.scp
Wat doe ik fout ???
waarschijnlijk heb je verkeerde ifo's zitten updaten met ifoupdateUTMachine schreef op 15 februari 2004 @ 21:22:
Ik heb het ook met de tutorial van "tuts4u" de nieuwe DVD gemaakt, en de gehele tutorial doorgelopen (géén enkele fout wordt gegeven door de programma's). Maar als ik de nieuw aangemaakte VOB/IFO/etc files wil afspelen in PowerDVD, dan speelt deze alleen het eerste logo af, maar ik krijg geheel géén menu.
kijk goed welke files je moet updaten en maak altijd n backup van die ifo's
Verwijderd
Bij nader inzien heb ik toch wel een .SCP file...
Echter in een vorm van een tekstbestand,en kan hem niet openen in scenarist.
Heb een vermoeden dat de fout dus bij scenarist ligt,heb al geprobeerd opnieuw te installeren,maar dat helpt niet.
Wanneer ik "new from script" aanklik en vervolgens de reauthorist.scp file selecteer,krijg ik de melding "scenario file is not specified".
Wanneer ik "..." selecteer en verwijs naar het .scp bestand,krijg ik "This scenario was modified by a later version of Scenarist",gevolgt door "Unable to Open F:/MOVIE/Reauthorist.scp" en als laatste de melding "F:/MOVIE/Reauthorist.scp is already opened".
ps.ik gebruik scenarist 2.7,krijg tijdens installatie hiervan wel de keysetup failure,maar patchen gaat wel goed,en heb ook die 2 bestandjes vervangen...
Wordt er een beetje wanhopig van...
Echter in een vorm van een tekstbestand,en kan hem niet openen in scenarist.
Heb een vermoeden dat de fout dus bij scenarist ligt,heb al geprobeerd opnieuw te installeren,maar dat helpt niet.
Wanneer ik "new from script" aanklik en vervolgens de reauthorist.scp file selecteer,krijg ik de melding "scenario file is not specified".
Wanneer ik "..." selecteer en verwijs naar het .scp bestand,krijg ik "This scenario was modified by a later version of Scenarist",gevolgt door "Unable to Open F:/MOVIE/Reauthorist.scp" en als laatste de melding "F:/MOVIE/Reauthorist.scp is already opened".
ps.ik gebruik scenarist 2.7,krijg tijdens installatie hiervan wel de keysetup failure,maar patchen gaat wel goed,en heb ook die 2 bestandjes vervangen...
Wordt er een beetje wanhopig van...
Verwijderd
Probleem opgelost !!!
Ik was vergeten om een naam op te geven voor de te maken .scn file,in plaats daarvan was ik gaan zoeken naar een .scn file die dus niet bestond.
Ik was vergeten om een naam op te geven voor de te maken .scn file,in plaats daarvan was ik gaan zoeken naar een .scn file die dus niet bestond.
En de rest gaat ook goed? Geen importerrors ofzo?Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 09:05:
Probleem opgelost !!!![]()
Verwijderd
ja,de rest gaat ook goed,geen enkele foutmelding.
ik zit alleen nu met een nieuw probleem :
nadat ik de film gebrand had,zie ik tijdens snelle bewegingen een soort stroboscoop-effect en de extra's zijn bijhoorlijk blokkerig.
De orginele dvd is wel interlaced,dus ben nu aan het encoderen zonder "top field first".Deze had ik in eerste instantie wel aangevinkt.
Hopelijk ligt het daar aan...
nadat ik de film gebrand had,zie ik tijdens snelle bewegingen een soort stroboscoop-effect en de extra's zijn bijhoorlijk blokkerig.
De orginele dvd is wel interlaced,dus ben nu aan het encoderen zonder "top field first".Deze had ik in eerste instantie wel aangevinkt.
je moet na het demuxen ff die m2v file met bitrate viewer openen, die geeft aan of het top field first is (zo ja aanvinken in docce4u)Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 16:05:
ja,de rest gaat ook goed,geen enkele foutmelding.
of het interlaced is (zo ja progressive uitvinken in docce4u)
en als er staat "Scan type: Alternate" (Alternate scan aanvinken in docce4u)
Verwijderd
Dit is dus niet helemaal waar...je moet na het demuxen ff die m2v file met bitrate viewer openen, die geeft aan of het top field first is (zo ja aanvinken in docce4u)
of het interlaced is (zo ja progressive uitvinken in docce4u)
en als er staat "Scan type: Alternate" (Alternate scan aanvinken in docce4u)
In dit geval gaat het om de dvd van k3-de 3 biggetjes musical (voor m'n twee dochters
Bitrate viewer geeft aan :
top field first
interlaced
alternate
Dus de 1e keer met docce4u heb ik top field first & alternate scan aangevinkt.
Hiermee kreeg ik dus mooi dat rare effect met snelle beweging !
2e keer alleen alternate scan aangevinkt en de rest uit,nu is ie perfect !
Wanneer een dvd interlaced is,top field first uitvinken dus.
1 - DoItFast4U 1.4.0Smarron schreef op 14 februari 2004 @ 07:39:
[...]
Ik heb het hele proces opnieuw geprobeerd nu met 1.0.1.5, maar wederom krijg ik dezelfde importeerfout bij Scenarist.
Welke versie van de gebruikte programma's heb je verder ?
2 - DVDDeCrypter 3.1.9.0
3 - ReAuthorist 1.0.0
4 - DoCCE4U 1.0.1.5
5 - CCE 2.5
6 - AviSynth 2.54
7 - Scenarist 2.7
8 - IFOUpdate 0.78
Dit doet het voor mij.
How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.
Ik heb sindskort een Plextor DVD brander en ben nog niet echt thuis in het hele gebeuren, Ik heb de nodige tools gedownload en tutorials geraadpleegd. Nu heb ik een orginele DVD geript met DVDDecrypter naar de HD. Met DVDShrink blijkt het dat de orginele dvd al onder de 5 gb zit. Dus comprimeren hoeft niet. Moet ik nu nog wel gebruik maken van DVDShrink? Of die dat programma echt niets meer dan comprimeren? maw kan ik de Video_ts map die ik met DVDDecrypter heb gekregen ook al mbv Nero op een lege DVD branden?
Alle tuts hebben het altijd over dvd die wel gecomprimeerd moeten worden.
edit:
Mijn gevoel zegt dat ik DVDShrink in dit geval kan overslaan, maar ik toch met 'no compression' eens gekozen voor de optie 'full disk' en de file in een 2e map laten zetten. Het resultaat van DVDDecrypter is 4.223.774 k en na DVDShrink 4.223.776 k
Tja het is geen groot verschil, maar toch
Het verschil zit hem in het laatste vob filetje
Mijn gevoel zegt dat ik DVDShrink in dit geval kan overslaan, maar ik toch met 'no compression' eens gekozen voor de optie 'full disk' en de file in een 2e map laten zetten. Het resultaat van DVDDecrypter is 4.223.774 k en na DVDShrink 4.223.776 k
Tja het is geen groot verschil, maar toch
[ Voor 26% gewijzigd door Tim Schuhmacher op 18-02-2004 22:06 ]
Verwijderd
Ik krijg een nare error bij een van mijn dvds,
Hoe kan ik dit oplossen? gebeurt elke keer bij de 69%.

Verwijderd
als ie niet gecomprimeerd hoeft te worden en gelijk gebrand kan worden, moet je rippen met decryptor en branden met neroTim Schuhmacher schreef op 18 februari 2004 @ 22:01:
Ik heb sindskort een Plextor DVD brander en ben nog niet echt thuis in het hele gebeuren, Ik heb de nodige tools gedownload en tutorials geraadpleegd. Nu heb ik een orginele DVD geript met DVDDecrypter naar de HD. Met DVDShrink blijkt het dat de orginele dvd al onder de 5 gb zit. Dus comprimeren hoeft niet. Moet ik nu nog wel gebruik maken van DVDShrink? Of die dat programma echt niets meer dan comprimeren? maw kan ik de Video_ts map die ik met DVDDecrypter heb gekregen ook al mbv Nero op een lege DVD branden?
edit:
Tja het is geen groot verschil, maar tochHet verschil zit hem in het laatste vob filetje
Reinstall van Shrink? Evt. nieuwe versie? Ander programma getest (DVD2One ofzo)? Alleen deze DVD, of al je films? Iets meer info kan wel denk ik.Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 23:16:
[afbeelding]Hoe kan ik dit oplossen? gebeurt elke keer bij de 69%.
Of rippen met decrypter en branden met decrypter, voor betere compatibiliteit met standalones, maar dat is alleen als je film het niet goed doet.Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 00:17:
als ie niet gecomprimeerd hoeft te worden en gelijk gebrand kan worden, moet je rippen met decryptor en branden met nero
Zit er geen vuiltje of krasje op de dvd?Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 23:16:
[afbeelding]Hoe kan ik dit oplossen? gebeurt elke keer bij de 69%.
Verwijderd
Ja, er zitten een paar krasjes op. Maar waarom kan ik hem wel op me dvd speler volledig kijken zonder storing van iets"?
je dvdspeler heeft een hogere fout-tolerantie omdat het met een lagere leessnelheid je dvd leest...
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Verwijderd
ik heb nog geen problemen gehad met Nero (laatste versie) Mn kopietjes doen het altijd perfect. Heb een pioneer 106 brander. Zal volgende eens met decryptor branden...Smarron schreef op 19 februari 2004 @ 01:29:
[...]
Reinstall van Shrink? Evt. nieuwe versie? Ander programma getest (DVD2One ofzo)? Alleen deze DVD, of al je films? Iets meer info kan wel denk ik.
[...]
Of rippen met decrypter en branden met decrypter, voor betere compatibiliteit met standalones, maar dat is alleen als je film het niet goed doet.
Verwijderd
Ik weet niet of je ergens in je omgeving een computer hebt met een oude dvd speler, die willen dit soort dvd's soms nog wel eens gewoon rippen zonder foutenVerwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 09:30:
Ja, er zitten een paar krasjes op. Maar waarom kan ik hem wel op me dvd speler volledig kijken zonder storing van iets"?
inderdaad, omdat die wat langzamer zijn qua leessnelheid. Er is een tooltje waarmee je je read speed lager kan zetten. Alleen kom ik er even niet op.
Verwijderd
DVD Decrypter heeft een READ speed optieNitai schreef op 19 februari 2004 @ 11:26:
inderdaad, omdat die wat langzamer zijn qua leessnelheid. Er is een tooltje waarmee je je read speed lager kan zetten. Alleen kom ik er even niet op.
Verwijderd
Ik ga het even uit testen dan maar.
EDIT
Het heeft helaas niet geholpen:( kwam maar 1 procent verder.
EDIT
Het heeft helaas niet geholpen:( kwam maar 1 procent verder.
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2004 15:45 ]
Als ik ISO's brand met zowel DVD Decrypter als CopyToDVD dan doen de backups het niet in mijn DVD speler. Op mijn computer doen ze het gedeeltelijk, de film blijft ergens hangen en speelt dat stukje elke keer opnieuw.
Als ik de gebrande dvd's in dvd shrink laadt krijg ik, in de meeste gevallen, de volgende error:
"DVD Shrink encountered an error and cannot continue
Invalid DVD navigation structure"
Gebrand met een plextor px-708a op phillips 1-4x media met 8 speed.
Mijn vraag is hoe komt dit?
Hoe kan ik dit voorkomen of oplossen?
Als ik de gebrande dvd's in dvd shrink laadt krijg ik, in de meeste gevallen, de volgende error:
offtopic:
Smarron, welke dvd burner heb jij?
Smarron, welke dvd burner heb jij?
Wat bedoel je met iso's? Zelf gemaakte iso's met decrypter? Rip je trouwens de gehele DVD naar je HD of alleen movie-modus. Ikzelf doe altijd de gehele DVD en vanaf daar verder werken, zo sla je nooit bestanden over.Werkbouwtuig schreef op 19 februari 2004 @ 15:50:
Als ik ISO's brand met zowel DVD Decrypter als CopyToDVD dan doen de backups het niet in mijn DVD speler. Op mijn computer doen ze het gedeeltelijk, de film blijft ergens hangen en speelt dat stukje elke keer opnieuw.
Er moet iets in de structuur fout zitten. Wellicht ontbrekende files ofzo?
NEC ND-1300A, zie ook sig.
Verwijderd
Goh,hoe zou dat nou komen ???Werkbouwtuig schreef op 19 februari 2004 @ 15:50:
8x branden op een 4x media...gaat er al een lampje branden ?!?

Verwijderd
Nieuwe uitdaging :
Ik wil SHREK gaan backuppen met de tut4u manier.
DoitFast4U geeft gelijk al aan dat er een multi-angle inzit,de main movie
wordt hierdoor niet gedemuxed.
Wat is een niet-omslachtige manier om SHREK incl. menu's en extra's te back-uppen ?
Wat is een niet-omslachtige manier om SHREK incl. menu's en extra's te back-uppen ?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2004 00:20 ]
eerst dvdshrimp en dan kijken wat de extra's en menu's in beslag nemen en dan dat als reserve ruimte opgeven bij dvd2dvdr.Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 00:19:
Nieuwe uitdaging :
zo heb ik het gedaan bij lotr1 en 2 extended.
hij geeft trouwens wel aan dat lotr multiangle is, dus ik heb gewoon angle1 gekozen, ik heb angle 2 nog NOOIT gezien. ook niet op de originele weet ik niet waar het is
OK hier nog een leuk probleem:
Ik heb een Film, waarvan het menu interlaced is, ik zie dus op mn standalone dat er allemaal strepen in het menu zitten! (En dat op het origineel!)
nu probeer ik dus met Numenu4u te reencoden, om proberen die lijnen eruit te krijgen, maar deze loopt van bij judging field order.. (Fieldorder.exe blijft dan 90% CPU gebruik vreten maar er gebeurt verder niks)
als ik em demux en vervolgens restream gebruik om de streams aan te passen lukt het ook niet, die strepen blijven er zitten..
hoe fix ik dit in vredesnaam??
Ik heb een Film, waarvan het menu interlaced is, ik zie dus op mn standalone dat er allemaal strepen in het menu zitten! (En dat op het origineel!)
nu probeer ik dus met Numenu4u te reencoden, om proberen die lijnen eruit te krijgen, maar deze loopt van bij judging field order.. (Fieldorder.exe blijft dan 90% CPU gebruik vreten maar er gebeurt verder niks)
als ik em demux en vervolgens restream gebruik om de streams aan te passen lukt het ook niet, die strepen blijven er zitten..
hoe fix ik dit in vredesnaam??
Dat is duidelijk het probleem niet volgens mij, al een heleboel films gebrand op 8 speed, vormt geen enkel probleem.Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 20:14:
[...]
Goh,hoe zou dat nou komen ???
8x branden op een 4x media...gaat er al een lampje branden ?!?
Probleem doet zich alleen voor bij iso's branden. Ik heb het voorlopig opgelost door de iso te mounten en deze dan te rippen en als gewone dvd video te branden!
Verwijderd
Heb je al een ISO geprobeert te branden op 4x ?Werkbouwtuig schreef op 20 februari 2004 @ 17:25:
[...]
Dat is duidelijk het probleem niet volgens mij, al een heleboel films gebrand op 8 speed, vormt geen enkel probleem.
Probleem doet zich alleen voor bij iso's branden. Ik heb het voorlopig opgelost door de iso te mounten en deze dan te rippen en als gewone dvd video te branden!
Misschien is een ISO-stuctuur gevoeliger ?
Ik wil nu Black Adder gaan rippen. Dat zijn meerdere dvd's met allerlei episodes erop. Eén dvd is al snel 7-8GB groot dus ik zou het liefst met DVD2DVD-R te werk gaan. Weet iemand hoe ik daarbij net als bij DVD2ONE meedere episodes elk in een aparte tileset kan zetten?
Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen
Verwijderd
Weer een probleem :
heb zojuist 2 movies gebackupped met dvd2dvd-r 1.8.1 icm ifoedit & cce 2.5,maar nu blijkt dat namate de film vordert,de ondertitels niet synchoon meer lopen.
Aan het begin van de film is alles ok,maar hoe langer hij duurt,hoe erger het wordt...
Waar kan dit aan liggen ?
heb zojuist 2 movies gebackupped met dvd2dvd-r 1.8.1 icm ifoedit & cce 2.5,maar nu blijkt dat namate de film vordert,de ondertitels niet synchoon meer lopen.
Aan het begin van de film is alles ok,maar hoe langer hij duurt,hoe erger het wordt...
dvd2dvdr icm mutliagnles movie.Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 11:51:
Weer een probleem :
Aan het begin van de film is alles ok,maar hoe langer hij duurt,hoe erger het wordt...![]()
paar pagina's terug staat wat je ertegen kan doen
(iets van de juiste angle ff apart halen met dvdshrink en dan die bestandne door dvd2dvdr halen)
Verwijderd
Nee dat is het niet,beide films hebben geen multi-angle.
Het gaat om twee willekeurige films uit mijn collectie,nml Shaft en The Matrix.
Shaft blijkt toch wel goed te zijn,alleen met deze film moet ik de nederlandse ondertitels handmatig aanzetten.
Maar ze lopen gedurende de hele film synchoon.
The Matrix had ik in dvd2dvd-r zo ingestelt,dat ie automatisch de nederlandse subs pakt tijdens afspelen.(force no-sub ofzo uitgevinkt).
In het begin lopen de subs netjes mee met de audio,maar hoe verder in de film,des te eerder de subs verschijnen.
Op het eind lopen de ondertitels zelfs 3 regels voor op de audio...
kan niet de bedoeling wezen....misschien heeft het te maken dat ik die (standaard)instelling in dvd2dvd-r heb gewijzigd ?
Leek mij nml. wel makkelijk dat de subs gelijk verschijnen bij het aanzetten v/d film,en dit moet toch ook wel mogelijk zijn ?
Niemand hier deze problemen gehad ?
Het gaat om twee willekeurige films uit mijn collectie,nml Shaft en The Matrix.
Shaft blijkt toch wel goed te zijn,alleen met deze film moet ik de nederlandse ondertitels handmatig aanzetten.
Maar ze lopen gedurende de hele film synchoon.
The Matrix had ik in dvd2dvd-r zo ingestelt,dat ie automatisch de nederlandse subs pakt tijdens afspelen.(force no-sub ofzo uitgevinkt).
In het begin lopen de subs netjes mee met de audio,maar hoe verder in de film,des te eerder de subs verschijnen.
Op het eind lopen de ondertitels zelfs 3 regels voor op de audio...
kan niet de bedoeling wezen....misschien heeft het te maken dat ik die (standaard)instelling in dvd2dvd-r heb gewijzigd ?
Leek mij nml. wel makkelijk dat de subs gelijk verschijnen bij het aanzetten v/d film,en dit moet toch ook wel mogelijk zijn ?
Probleem heb ik ook. Ook met de film The Matrix.Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 17:33:
Het wijzigen van die standaard instellingen waar je het over hebt zal het waarschijnlijk niet aan liggen, omdat ik die instellingen niet gewijzigd heb en het probleem ook heb.
Heb zelf ook geen idee waar het aan ligt helaas.
Iemand een oplossing?DeathKnight schreef op 21 februari 2004 @ 13:23:
Ik wil nu Black Adder gaan rippen. Dat zijn meerdere dvd's met allerlei episodes erop. Eén dvd is al snel 7-8GB groot dus ik zou het liefst met DVD2DVD-R te werk gaan. Weet iemand hoe ik daarbij net als bij DVD2ONE meedere episodes elk in een aparte tileset kan zetten?

Je kan bij dvd2dvd-r gewoon niet 2 episodes selecteren. Max 1 tileset. Hier moeten toch meer mensen tegenaan gelopen zijn????
Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen
Ik heb blackadder al eens gedaan. Met big3. Maar het kan prima met dvd2dvd want elke episode is toch een aparte vts. Het is ook geen multipgc, dus het authoren is geen gedoe. Maar ik zou je big3 aanraden, dan hoef je niet per episode rekening te houden met grootte.
Succes
Succes
Bedankt voor je reply! Alleen wat is big3?Fakir schreef op 23 februari 2004 @ 12:01:
Ik heb blackadder al eens gedaan. Met big3. Maar het kan prima met dvd2dvd want elke episode is toch een aparte vts. Het is ook geen multipgc, dus het authoren is geen gedoe. Maar ik zou je big3 aanraden, dan hoef je niet per episode rekening te houden met grootte.
Succes
Ik ben nu aan het proberen om al die afleveringen achter elkaar te jassen, en daarna met dvd2dvd-r erover heen.
Big3 refereert naar DoITforYou, DoCCE4U en Reauthorist. 3 verschillende progjes die CCE en Scenarist (ook IfoUpdate) gebruikt. Moet je even op doom9 de guide sectie bekijken. Het is niet een automated process, maar het werkt erg goed! Een paar bugs ok, maar ja, daar hoef je niet op te letten.
Als ik met dvd decrypter alleen de hoofdfilm rip naar de harde schijf, kan ik vaak de film niet vanaf de harde schijf afspelen. Windvd 5 loopt dan bij mij vast of doet helemaal niets, iemand zo een ideetje waar dat aan zou kunnen liggen. Dvd's geript met dvd shrink hebben nergens last van. Zou het een "author" kwestie zijn aangezien ik alle films in shrink rip in de re-author mode.
Ik heb al geprobeerd om met ifoedit de ifo files opnieuw op te bouwen maar dat wil nog niet echt lukken. Als iemand hiervoor een linkje heeft of dat even kort uit kan leggen, graag!
Nog 1 laatste ding, wat is die programchain (pgc) nou precies voor ding en waar hoort die te staan in de ifo bestanden?
Heb al vrij veel speurwerk hierna verricht maar kan er niet echt uit wijs worden.
Ik heb al geprobeerd om met ifoedit de ifo files opnieuw op te bouwen maar dat wil nog niet echt lukken. Als iemand hiervoor een linkje heeft of dat even kort uit kan leggen, graag!
Nog 1 laatste ding, wat is die programchain (pgc) nou precies voor ding en waar hoort die te staan in de ifo bestanden?
Heb al vrij veel speurwerk hierna verricht maar kan er niet echt uit wijs worden.
Verwijderd
eerst de verschillende afleveringen joinen met dvd2one zonder compressie (dus output op 9999MB). je moet ze joinen op de seamless manier, bij non-seamless worden er weer meerdere titlesets aangemaakt.DeathKnight schreef op 24 februari 2004 @ 11:50:
Ik ben nu aan het proberen om al die afleveringen achter elkaar te jassen, en daarna met dvd2dvd-r erover heen.
als je ze hebt gejoint tot 1 titleset, dan haal je ze op de bekende manier door dvd2dvd-r
Aan elkaar jassen werkt opzich prima.. vind ik ook verder geen bezwaar.
Wussy> Dat doe ik nu dus ook.. alleen kan ik nu niet meer encoden lees hieronder
Maar nu kan ik niet meer encoden.
Ik heb een XP 3200+ (Barton) en hij loopt voortdurend elke keer vast als ik ga encoden. Ik gebruik DVD2DVDR versie1.8.1 met CCE 2.5. Bij het werkelijk encoderen met CCE SP gaat het altijd mis.. op verschillende punten met verschillende dvd's.
Soms als hij vastloopt draait windows eerst ff moeilijk.. dan ben ik aan het typen en dan wacht het hele systeem ff..
Als hij vast loopt kan je ook niets meer doen en moet je rebooten. Alles freezed.
Weet iemand een oplossing want het begint zwaar op me zenuwen te werken.
Wussy> Dat doe ik nu dus ook.. alleen kan ik nu niet meer encoden lees hieronder

Maar nu kan ik niet meer encoden.
Ik heb een XP 3200+ (Barton) en hij loopt voortdurend elke keer vast als ik ga encoden. Ik gebruik DVD2DVDR versie1.8.1 met CCE 2.5. Bij het werkelijk encoderen met CCE SP gaat het altijd mis.. op verschillende punten met verschillende dvd's.
Soms als hij vastloopt draait windows eerst ff moeilijk.. dan ben ik aan het typen en dan wacht het hele systeem ff..
Als hij vast loopt kan je ook niets meer doen en moet je rebooten. Alles freezed.
Weet iemand een oplossing want het begint zwaar op me zenuwen te werken.
[ Voor 27% gewijzigd door me1299 op 25-02-2004 00:24 ]
Met een nieuwere versie van CCE is het weer een keer goed gegaan. Dus ik hoop dat dat het probleem op heeft gelost.
Nog een andere vraag. Hoe zit het eigenlijk met Dual MP support? Wordt die ondersteund door CCE?
Nog een andere vraag. Hoe zit het eigenlijk met Dual MP support? Wordt die ondersteund door CCE?
@Deathknight: Moet je even Motherboard Monitor installeren en je temps in de gaten houden. Kan heel goed mogelijk zijn dat je een nieuwe koeler of je koelpasta moet checken
Had ik ook, een nieuwe CPU Koeler was voor mij de oplossing....
Ik heb ff nog een vraagje over Shrink + cce. Als ik het goed begrijp gaat het dus als volgt?
De hele film in Shrink laden.
De ruimte voor de extra's berekenen.
Movie only encoden met DVD2DVD-R. Wel ff de op een kleiner formaat, omdat de extra's er nog bijmoeten strax.
Als dit klaar is, alle files plakken in de dir waar het origineel staat.
De originele film met bijbehorende bups, ifo's verwijderen of laten overschrijven.
Dan nogmaals door Shrink halen of IC8 ofzo en dan het normale proces volgen?
Kan iemand dit bevestigen ?
Movie only encoden met DVD2DVD-R. Wel ff de op een kleiner formaat, omdat de extra's er nog bijmoeten strax.
De originele film met bijbehorende bups, ifo's verwijderen of laten overschrijven.
Verwijderd
bijna goed maar niet helemaal...Smarron schreef op 25 februari 2004 @ 12:07:
Ik heb ff nog een vraagje over Shrink + cce. Als ik het goed begrijp gaat het dus als volgt?
je moet de film door DVD shrink halen en de bonus en menu dingen instellen zoals je ze wil hebben de film compressie maakt niet uit want die overschrijf je later
dan pak je de film only met DBD2DVD -r en geeft dus de ruimte die je nodig hebt voor de extras en het menu aan bij reserveren voor extra dan overschrijf je de files van DVD2DVD -r met de files van DVD shrink
resultaat film kwalieteit van CCE en de extras en menu er toch bij
Thnx, ik zat idd dicht in de buurt. Dat gaan we dus weer even proberen!Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 16:27:
bijna goed maar niet helemaal...
je moet de film door DVD shrink halen en de bonus en menu dingen instellen zoals je ze wil hebben de film compressie maakt niet uit want die overschrijf je later
dan pak je de film only met DBD2DVD -r en geeft dus de ruimte die je nodig hebt voor de extras en het menu aan bij reserveren voor extra dan overschrijf je de files van DVD2DVD -r met de files van DVD shrink
resultaat film kwalieteit van CCE en de extras en menu er toch bij
edit:
Dit cce-en kan toch ook toegepast worden voor elke extra? Stel ik heb een film met 3 extra's van een half uur elk. Die extra's kunnen los toch ook dan door DVD2DVD-R worden gehaald en dan weer terug naar de map gekopieerd worden?
Dit cce-en kan toch ook toegepast worden voor elke extra? Stel ik heb een film met 3 extra's van een half uur elk. Die extra's kunnen los toch ook dan door DVD2DVD-R worden gehaald en dan weer terug naar de map gekopieerd worden?
[ Voor 16% gewijzigd door Smarron op 26-02-2004 18:43 ]
Verwijderd
Smarron,is het al gelukt de combi van dvd-shrink & dvd2dvd-r ?
Lijkt mij dat je de extra's ook gewoon door cce heen kan halen...aan de file-sizes veranderd toch niets ?
Ik wil deze methode straks ook gaan gebruiken voor een aantal movies ipv de big3.
IK zit zelf nog een beetje te dubben hoe ik mijn Walt Disney Treasures ga branden...
Deze bestaan uit allemaal korte filmpjes en veel easter eggs,dus ik wil de complete inhoud behouden.
Iemand suggesties ?
Lijkt mij dat je de extra's ook gewoon door cce heen kan halen...aan de file-sizes veranderd toch niets ?
Ik wil deze methode straks ook gaan gebruiken voor een aantal movies ipv de big3.
IK zit zelf nog een beetje te dubben hoe ik mijn Walt Disney Treasures ga branden...
Deze bestaan uit allemaal korte filmpjes en veel easter eggs,dus ik wil de complete inhoud behouden.
Iemand suggesties ?
Ik heb het geprobeerd met het concert van Usher, het gaat niet echt goed.
Wat ik heb gedaan: Extra's berekend met Shrink. Ik zou zo'n 600MB kwijt zijn daarvoor. Wat ik niet heb gedaan is de film toen gaan resizen met Shrink, had ik dat wel eerst moeten doen?
Ik ben namelijk meteen met DVD2DVDR aan de slag gegaan en op de normale manier de film omgezet en voor de extra's 600mb gereserveerd.
Hierna de bestanden van de film gerenamed en in de originele map gedaan. Gebrand, concert doet het, maar geen menu ofzo.
Ik moet hem dus eerst door Shrink halen zodat de filesize gewoon 7gb ofzo wordt? Dan pas door DVD2DVDR doen ??
Wat ik heb gedaan: Extra's berekend met Shrink. Ik zou zo'n 600MB kwijt zijn daarvoor. Wat ik niet heb gedaan is de film toen gaan resizen met Shrink, had ik dat wel eerst moeten doen?
Ik ben namelijk meteen met DVD2DVDR aan de slag gegaan en op de normale manier de film omgezet en voor de extra's 600mb gereserveerd.
Hierna de bestanden van de film gerenamed en in de originele map gedaan. Gebrand, concert doet het, maar geen menu ofzo.

Ik moet hem dus eerst door Shrink halen zodat de filesize gewoon 7gb ofzo wordt? Dan pas door DVD2DVDR doen ??
[ Voor 8% gewijzigd door Smarron op 28-02-2004 12:02 ]
Verwijderd
Lijkt mij dat je eerst de hele dvd door shrink heen moet halen,zodat je een VIDEO_TS van 4,37 Gb overhoud.
Daarna de film door dvd2dvd-r heenhalen en 600 mb reserveren.
Daarna de ge-encodeerde film kopieeren naar je mapje die shrink heeft gemaakt.
toch ?
Daarna de film door dvd2dvd-r heenhalen en 600 mb reserveren.
Daarna de ge-encodeerde film kopieeren naar je mapje die shrink heeft gemaakt.
toch ?
Verwijderd
Ja Sourmug, het moet precies zo als jij zecht
Ik heb het gister ook geprobeert met een film en alles ging helemaal goed
Ik heb het gister ook geprobeert met een film en alles ging helemaal goed
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2004 19:01 ]
Ok, ik deed weer te moeilijk. Dus ik hoef alleen de bestanden te overschrijven, niet te renamen verder ?
Verwijderd
yup,alleen overschrijven.Smarron schreef op 28 februari 2004 @ 19:44:
Ok, ik deed weer te moeilijk. Dus ik hoef alleen de bestanden te overschrijven, niet te renamen verder ?
maar nu heb ik weer wat;
vanmiddag ook aan het stoeien geweest met dvd-shrink.
Ik wilde de film Spiderman back-uppen,met behoud van menu's maar zonder extra's.
Met de "reauthor"-knop in shrink heb ik alle menu-bestanden en het film-bestand naar links gesleept (nieuwe compilatie),en daarna "back-up".
Nadat de Video_TS map gemaakt is,blijkt het menu wel te verschijnen,maar kan ik in het menu niets seleceteren.Als ik op "next" op m'n player klik,krijg ik verschillende menu-scructuren te zien.Als ik 25x op next heb gedrukt,komt eindelijk de main-movie.
Lijkt me dat de menu-files gewon niet ge-reauthored zijn.
Ben ik in shrink een handeling vergeten ?

Verwijderd
belangrijke info voor mensen die goeie copy willen maken zonder CCE al DENK ik dat CCE wel beter blijft...
ik heb het zelf al wel uitgevoerd maar nog niet getest, echter vernomen dat het afhankelijk van de instellingen ZEER grote verbeteringen in kwaliteit kan opleveren uiteraard gaat hij er wel langer over doen... het betreft in dit geval Instant copy 7.0 en hoger, je kan deze tweaken door meerdere instellingen die verborgen zijn te veranderen
ik weet niet of ik de link hier mag plaatsen maar vertrouw erop dat julliie het zelf ook kunnen vinden met google
ps. mischien is het ook met andere progg. mogelijk
ik heb het zelf al wel uitgevoerd maar nog niet getest, echter vernomen dat het afhankelijk van de instellingen ZEER grote verbeteringen in kwaliteit kan opleveren uiteraard gaat hij er wel langer over doen... het betreft in dit geval Instant copy 7.0 en hoger, je kan deze tweaken door meerdere instellingen die verborgen zijn te veranderen
ik weet niet of ik de link hier mag plaatsen maar vertrouw erop dat julliie het zelf ook kunnen vinden met google
Ik weet dat het met IC7 kan, maar is dit ook al te doen met IC8 ?Verwijderd schreef op 28 februari 2004 @ 21:42:
belangrijke info voor mensen die goeie copy willen maken zonder CCE al DENK ik dat CCE wel beter blijft...
Verwijderd
jaSmarron schreef op 28 februari 2004 @ 22:14:
[...]
Ik weet dat het met IC7 kan, maar is dit ook al te doen met IC8 ?
edit: waarom nooit hier gemeld als je het wist?? denk dat velen dat soort dingen willen weten
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2004 23:26 ]
Verwijderd
Waarom zo geheimzinnig ???
Als het gaat om bepaalde tweak-instellingen,waarom wordt dat dan niet vermeld zodat iedereen er wat aan heeft ?
Je doet toch niet illigaals ???
ps. ik gebruik voor kleinere films ook IC8,dus ben benieuwd !
Als het gaat om bepaalde tweak-instellingen,waarom wordt dat dan niet vermeld zodat iedereen er wat aan heeft ?
Je doet toch niet illigaals ???

ps. ik gebruik voor kleinere films ook IC8,dus ben benieuwd !
Verwijderd
google ffVerwijderd schreef op 28 februari 2004 @ 23:38:
Waarom zo geheimzinnig ???
Je doet toch niet illigaals ???![]()
ps. ik gebruik voor kleinere films ook IC8,dus ben benieuwd !![]()
![]()
Verwijderd
Programma's zoals IC8 gebruik ik trouwens alleen maar als ik minstens 90% van de hoofdfilm over kan houden.
Voorkeur gaat toch uit naar CCE,gaat trouwens relatief snel hier,gemiddeld 4 - 4½ uur.
Het is mij nog steeds niet gelukt om mbv dvdShrink alleen de hoofdfilm + menu's te behouden.
Als ik het via de Reauthor-functie probeer,worden de menu's achter elkaar als film afgespeeld.
En via full-disk kan ik de extra's niet deleten.
Hoe krijgen jullie het voor elkaar dan ?
Voorkeur gaat toch uit naar CCE,gaat trouwens relatief snel hier,gemiddeld 4 - 4½ uur.
Het is mij nog steeds niet gelukt om mbv dvdShrink alleen de hoofdfilm + menu's te behouden.
Als ik het via de Reauthor-functie probeer,worden de menu's achter elkaar als film afgespeeld.

Ik kan het morgen pas weer proberen. Dan laat ik mijn bevindingen wel weten.Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 11:52:
Programma's zoals IC8 gebruik ik trouwens alleen maar als ik minstens 90% van de hoofdfilm over kan houden.
Ik heb btw ook een probleem met de DVD van Usher (jaja ...) Ik heb deze nu 3x ge-encode (ofzo).
1: 2-pass CCE, grootte van 3,7gb vanwege extra's en menu. Resultaat: Op PC mooie kwaliteit, op TV bibbert het hele concert!
2: 4-pass CCE, grootte van 4,3gb. (progressive frames aangevinkt). Resultaat: Op PC nog beter, op TV nog steeds de bibbering erin!
3: 4-pass CCE, grootte van 4,3gb. (progressive frames uitgevinkt). Resultaat: PC goed, op TV nog steeds die bibbering erin!!
Nu bezig met IC8, post vanavond wel de resultaten. Compressie is 12%. Waar zou het eventueel aan kunnen liggen? Niet aan de CCE-codec, alle andere films gaan wel goed. Onder progressive frames in het settings menu, staan eronder nog een aantal settings, waarvoor dienen deze ? Want het verschilt nogal met films dat ze soms wel en soms niet zijn aan/uitgevinkt.
Verwijderd
Dat bibberen gebeurt dat vooral bij snelle bewegingen ?
Zo ja,dan is het beeld interlaced.
Schakel in dat geval "top field first" of "upper field first" uit !
Nee, het is echt de complete film. Net of je dronken bent en daarna tegen een paal bent gelopen. De focus ontbreekt compleet. Zoiets als 2 films tegelijk afspelen door elkaar en de 1 begint net een paar miliseconden eerder, maar dan net weer anders.Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 13:22:
Ik heb de film nogmaals ge-encode, maar nu met IC8. Nu ziet het er wel normaal uit. Er ligt dus een probleem bij DVD2DVDR. Ik ga het nog een paar keer proberen en dan voor de zekerheid upper field first uitgevinkt. Deze staat nu standaard aangevinkt.Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 13:22:
Wat doen de opties: Linear quantizer scale en zigzag scanning order? En ik zie soms ook DC Precision op 9 of 10 bit staan. Moet ik hier nog wat mee doen?
De guide van http://www.dvd2dvd-r.be/ zegt over bovenstaande instellingen namelijk helemaal niks.
Verwijderd
DC precision is enkel en alleen voor de kwaliteit 10 is het best duurt ook wat langer... voor zover ik weet klopt ditSmarron schreef op 01 maart 2004 @ 11:30:
[...]
Ik heb de film nogmaals ge-encode, maar nu met IC8. Nu ziet het er wel normaal uit. Er ligt dus een probleem bij DVD2DVDR. Ik ga het nog een paar keer proberen en dan voor de zekerheid upper field first uitgevinkt. Deze staat nu standaard aangevinkt.
Wat doen de opties: Linear quantizer scale en zigzag scanning order? En ik zie soms ook DC Precision op 9 of 10 bit staan. Moet ik hier nog wat mee doen?
De guide van http://www.dvd2dvd-r.be/ zegt over bovenstaande instellingen namelijk helemaal niks.
Ok, dit zou dus geen oplossing zijn voor mijn probleem. Ik ga die andere settings ff proberen. Blijf het vaag vinden. Op de hoes is ook weinig te vinden over andere beeldkwaliteit ofzo.Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 12:34:
DC precision is enkel en alleen voor de kwaliteit 10 is het best duurt ook wat langer... voor zover ik weet klopt dit
Die stotteringen heb ik ook gehad laatst maar dan alleen in mn extra's.. dit kwam omdat bitrate viewer aangaf dat het beeld Top field first was, terwijl het eigenlijk Bottom field first was.Smarron schreef op 01 maart 2004 @ 12:40:
[...]
Ok, dit zou dus geen oplossing zijn voor mijn probleem. Ik ga die andere settings ff proberen. Blijf het vaag vinden. Op de hoes is ook weinig te vinden over andere beeldkwaliteit ofzo.
dus ff top fied uit gevinkt en hij liep perfect.
Zojuist geprobeerd en het werkte inderdaad!tK0wnZ schreef op 01 maart 2004 @ 17:26:
Die stotteringen heb ik ook gehad laatst maar dan alleen in mn extra's.. dit kwam omdat bitrate viewer aangaf dat het beeld Top field first was, terwijl het eigenlijk Bottom field first was.
dus ff top fied uit gevinkt en hij liep perfect.
OK..Al een tijdje hier niet meer (actief) geweest. Maar heb wellicht een interessant nieuwtje in de vorm van een software update.
DVD Decrypter versie 3.2.0.0
Bekijk de changelog. Er is erg veel toegevoegd, veranderd en gefixed.
Interessant is de (voor de toekomst) ondersteuning van double layer of dvd-9 +R branden.
Hier kan je 'm downen.
DVD Decrypter versie 3.2.0.0
Bekijk de changelog. Er is erg veel toegevoegd, veranderd en gefixed.
Interessant is de (voor de toekomst) ondersteuning van double layer of dvd-9 +R branden.
Hier kan je 'm downen.
Ik heb een vaag probleem. Heb al 100dvd's geript met goed resultaat. En nu heb ik een al geripte texas chainsaw masacer dvd.
Nu haal ik deze door DVD2ONE heen om de menu's en extra's eruit te halen. En vervolgens is het beeld helemaal vernaggeld. Veel glitches en hij blijft telkens even hangen.
Weet iemand misschien waar dat door kan komen?
Nu haal ik deze door DVD2ONE heen om de menu's en extra's eruit te halen. En vervolgens is het beeld helemaal vernaggeld. Veel glitches en hij blijft telkens even hangen.
Weet iemand misschien waar dat door kan komen?
[dubbelpost]
Vaag want die maak ik nooit.. en ik heb toch echt maar 1 keer geklikt
Vaag want die maak ik nooit.. en ik heb toch echt maar 1 keer geklikt

[ Voor 93% gewijzigd door me1299 op 02-03-2004 12:28 ]
Ik heb een vraag wat betreft Nero Re-code ..
ik krijg dit programma niet aan de praat, hij geeft een error about:
Due to patent license, MPEG 2 decoding / encoding is not available... terwijl ik toch dacht dat deze bij Nero in begrepen zaten .. ook staat het ergens op de site..
"The DVD-Video Plug-in and the Multichannel Plug-in are already included in the Nero 6 retailpackage and the Nero 6 webversion."
Iemand een oplossing voor dit euvel ?
ik krijg dit programma niet aan de praat, hij geeft een error about:
Due to patent license, MPEG 2 decoding / encoding is not available... terwijl ik toch dacht dat deze bij Nero in begrepen zaten .. ook staat het ergens op de site..
"The DVD-Video Plug-in and the Multichannel Plug-in are already included in the Nero 6 retailpackage and the Nero 6 webversion."
Iemand een oplossing voor dit euvel ?
[ Voor 24% gewijzigd door knights16 op 02-03-2004 13:11 ]
DVD Shrink + dvd2dvd-R (cce) lukt me niet heb het ook al met clone DVD geprobeerd lukt me ook niet. In de pc speelt die wel goed af en zie ik de menu's maar als ik op een normale dvd-rom speler afspeelt zegt die dvd error.
Heb eerst met Shrink film + menu/extra's gemaakt tot 4.3 daarna gekeken hoeveel mb ik nodig had voor de film dit gedaan met dvd2dvd-r (cce), en alleen de film in de map gezet van Shrink (4.3gb film die daar dus stond).
Heb eerst met Shrink film + menu/extra's gemaakt tot 4.3 daarna gekeken hoeveel mb ik nodig had voor de film dit gedaan met dvd2dvd-r (cce), en alleen de film in de map gezet van Shrink (4.3gb film die daar dus stond).
Met dvd2dvdr transcoding is hij wel goed geript.. Dus dvd2one is niet altijd 100% oke...
Ik heb nu 3 films geript met me NEC2500a .. met dvddecrypter en vervolgens dvd2one..
ik heb die 3 films gekeken, en bij 2 films stottert de dvd soms ..
weet iemand misschien waaraan dit kan liggen ?
bij mij werkt het echt perfect.NightForce schreef op 02 maart 2004 @ 13:29:
DVD Shrink + dvd2dvd-R (cce) lukt me niet heb het ook al met clone DVD geprobeerd lukt me ook niet. In de pc speelt die wel goed af en zie ik de menu's maar als ik op een normale dvd-rom speler afspeelt zegt die dvd error.
je moet alleen de .vob files van dvd2dvdr overkopieren naar de bestanden die dvdschrink heeft gemaakt he. Dat is een fout ik die bijna elke keer maakt (nog 0x tot nu toe, ff afkloppen
Precies zo gedaan, alleen als ik ga branden bij nero krijg ik de melding dat '' opnieuw toewijzen DVD-Videobestand mislukt. De resulterende DVD-Video is wellicht niet afspeelbaar.''
DVD waar het om gaat is: The Pianist
DVD waar het om gaat is: The Pianist
Het is btw toch ook zo dat de gemaakte vob's met DVD2DVDR een andere bestandsnaam hebben dan die op de geresizede shrink DVD?
DVD2DVDR maakt er namelijk vobs van die beginnen met 1 of 0 (zo uit mijn hoofd). De DVD die ik om wil zetten heeft als bestandsnaam bij de main movie 2, omdat de extra's al 1 of 0 hebben.
Ik snap het echt niet.
DVD2DVDR maakt er namelijk vobs van die beginnen met 1 of 0 (zo uit mijn hoofd). De DVD die ik om wil zetten heeft als bestandsnaam bij de main movie 2, omdat de extra's al 1 of 0 hebben.
Ik snap het echt niet.
Ik heb een hoop films met dezelfde brander geript. Probeer eens alleen met dvd2one te rippen.knights16 schreef op 02 maart 2004 @ 14:12:
Ik heb nu 3 films geript met me NEC2500a .. met dvddecrypter en vervolgens dvd2one..
wat is het nut eigenlijk om gebruik te maken van Shrink en dvd2dvd-r?NightForce schreef op 02 maart 2004 @ 13:29:
shrink gebruik je omdat ie lekker snel en simpel is, maar dvd2dvd-r maakt gebruik van cce en heb je weer allemaal opties, ook het in elkaar zetten is net zo moeilijk als gebruik maken van 'the big 3' methode, waar je veel meer opties hebt met extra's weglaten en encoden etc...
grappig dat dit topic niet meer nodig is over enkele maandjes... 
MAAR VOOR NU nog erg handig!
"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"
Ooit gedacht aan 2DVD's op DVD? En die cd's zijn een stuk duurder. Ook komt er een extra heffing van 1 euro op ipv 0,50meelmark schreef op 02 maart 2004 @ 15:56:
grappig dat dit topic niet meer nodig is over enkele maandjes...
De kwaliteit van cce en het gemak van Shrink.tK0wnZ schreef op 02 maart 2004 @ 15:54:
[...]
wat is het nut eigenlijk om gebruik te maken van Shrink en dvd2dvd-r?
shrink gebruik je omdat ie lekker snel en simpel is, maar dvd2dvd-r maakt gebruik van cce en heb je weer allemaal opties, ook het in elkaar zetten is net zo moeilijk als gebruik maken van 'the big 3' methode, waar je veel meer opties hebt met extra's weglaten en encoden etc...
film + menu.
de kwaliteit van nog over te twisten, want shrink kan geen extra's verwijderen, dus als je veel grote extra's hebt ben je zo al heel wat 100 mb's kwijt aan wasted ruimteNightForce schreef op 02 maart 2004 @ 16:05:
[...]
De kwaliteit van cce en het gemak van Shrink.
film + menu.
ligt eerder aan de media dan aan het proces.knights16 schreef op 02 maart 2004 @ 14:12:
no comment
Dit topic is gesloten.