DVD's backuppen; de beste manier [Deel 2]

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.827 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-09 11:38

mindcre8r

Tradepedia

weet iemand een tool waarmee ik de res van een SVCD (AVSEQ001) file kan aanpassen naar een DvD file?
Ik heb TMPEGenc DvD Author gebruikt, maar deze zegt dan dat ik een ongeldige reolutie heb, dus deze wil ik aanpassen neer een geldige NTSC of PAL formaat.

Iemand een id?

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

mowa

u are what u is

Mr Magic schreef op 30 januari 2004 @ 17:45:
[...]

Met WinDVD en dan de optie "Play DVD from folder"?
Of Powerdvd.
mindcre8r schreef op 30 januari 2004 @ 19:47:
weet iemand een tool waarmee ik de res van een SVCD (AVSEQ001) file kan aanpassen naar een DvD file?
Ik heb TMPEGenc DvD Author gebruikt, maar deze zegt dan dat ik een ongeldige reolutie heb, dus deze wil ik aanpassen neer een geldige NTSC of PAL formaat.

Iemand een id?
Wat heb je eigenlijk zelf voor zoekactie ondernomen?
Er zijn ook bepaalde truuks om svcd een dvd header te geven.
TMPEG dvd Author is alleen een (basaal) authoring prog die past helemaal niets aan dus vandaar dat ie dit soort meldingen geeft.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het hele topic doorgelezen te hebben mis ik eigenlijk 1 ding: DTS-geluid. Heeft werkelijk niemand daar problemen mee? (Is ik weer de enige :'( )

Als ik namelijk met DVD Shrink (3.1.2), DVD2DVD-R of met IC8 een dvd backup incl DTS-geluid maak dan is het resultaat niet om aan te horen. Als ik het gewone AC3 geluid kies van de dvd-kopie dan klinkt dit perfect, maar het DTS-geluid kraakt, terwijl dit op de originele dvd wél gewoon perfect klinkt. Ik heb inmiddels al verschillende dingen geprobeerd; versies van de progs geupdate, alleen DTS-geluid ge-back-upped, DVD Shrink alle standaard instellingen laten houden etc. Het DTS-geluid blijft slecht :'( Iemand een idee waaraan dit ligt? Was namelijk in de veronderstelling dat bij de gebruikte programma's alleen het beeld gecomprimeerd werd en dat de geluidssporen verder met rust gelaten werden :?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2004 22:13 . Reden: Typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-09 22:47
Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 22:12:
Na het hele topic doorgelezen te hebben mis ik eigenlijk 1 ding: DTS-geluid. Heeft werkelijk niemand daar problemen mee? (Is ik weer de enige :'( )

Als ik namelijk met DVD Shrink (3.1.2), DVD2DVD-R of met IC8 een dvd backup incl DTS-geluid maak dan is het resultaat niet om aan te horen. Als ik het gewone AC3 geluid kies van de dvd-kopie dan klinkt dit perfect, maar het DTS-geluid kraakt, terwijl dit op de originele dvd wél gewoon perfect klinkt. Ik heb inmiddels al verschillende dingen geprobeerd; versies van de progs geupdate, alleen DTS-geluid ge-back-upped, DVD Shrink alle standaard instellingen laten houden etc. Het DTS-geluid blijft slecht :'( Iemand een idee waaraan dit ligt? Was namelijk in de veronderstelling dat bij de gebruikte programma's alleen het beeld gecomprimeerd werd en dat de geluidssporen verder met rust gelaten werden :?
Geluid wordt ook niet gecomprimeerd.

Ik zou voor de zekerheid even een andere tool proberen om het DTS-geluid te testen. Wellicht is het een bug in Shrink.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 22:12:

vreemd ik heb ook al een paar keer met de bovengenoemde progjes alleen het dts spoor gekopieerd: geen problemen. Ik heb een pioneer 106d en heb gebruikt ic8 of dvd shrink (laatste versie) Op mn standalone pioneer dvd speler geen geluids problemen, en ook niet op mn computer.... Ik ben wel benieuwd wat er bij jou nou precies fout gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Laatst online: 25-09 11:38

mindcre8r

Tradepedia

mowa schreef op 30 januari 2004 @ 20:05:
[...]

Of Powerdvd.

[...]

Wat heb je eigenlijk zelf voor zoekactie ondernomen?
Er zijn ook bepaalde truuks om svcd een dvd header te geven.
TMPEG dvd Author is alleen een (basaal) authoring prog die past helemaal niets aan dus vandaar dat ie dit soort meldingen geeft.
Ah thanks! ik had wel gezocht, maat blijkbaar niet goed genoeg. ik zal nu even verder knutselen.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik wil gewoon een DVD rippen naar avi of mpeg. Ik wil geen kwaliteits verlies. Ik heb SuperDVDRipper gebruikt, DVDx en Smartripper. Met Superdvdripper en dvdx wordt het bagger kwaliteit (met divx 5.1codec).

Welke codec, welk programma, welke instellingen moet ik hebben om een DVD te rippen zonder kwaliteits verlies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een paar dagen een NEC2500 brander dus wil ook eens wat geen uitproberen qua DVD's branden voor films. Heeft iemand hier ervaringen met het programma DVD-Cloner II van http://www.dvd--copy.net/

Dit stond nl. op Neowin en het ziet er veelbelovend uit maar je kunt geen trial proberen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 15:57:
Ik heb sinds een paar dagen een NEC2500 brander dus wil ook eens wat geen uitproberen qua DVD's branden voor films. Heeft iemand hier ervaringen met het programma DVD-Cloner II van http://www.dvd--copy.net/

Dit stond nl. op Neowin en het ziet er veelbelovend uit maar je kunt geen trial proberen helaas.
Als ik jou was zou ik dvd shrink gebruiken. Werkt goed en is nog gratis ook. De kwaliteit kan altijd beter als je er veeel tijd in wilt steken, maar dit werkt voor mij goed genoeg. Op de tv zie je totaal geen verschil, op de computer kan het soms iets blokkeriger worden. Ligt er ook aan hoeveel compressie je op je film loslaat.. En anders IC8, werkt nog makkelijker, heeft ook heeel goede kwaliteit, misschien zelfs beter. Je moet dan alleen wel dvd decryptor gebruiken om de film te kunnen kopiëren (beveiliging etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 16:15:
[...]

Als ik jou was zou ik dvd shrink gebruiken. Werkt goed en is nog gratis ook. De kwaliteit kan altijd beter als je er veeel tijd in wilt steken, maar dit werkt voor mij goed genoeg. Op de tv zie je totaal geen verschil, op de computer kan het soms iets blokkeriger worden. Ligt er ook aan hoeveel compressie je op je film loslaat.. En anders IC8, werkt nog makkelijker, heeft ook heeel goede kwaliteit, misschien zelfs beter. Je moet dan alleen wel dvd decryptor gebruiken om de film te kunnen kopiëren (beveiliging etc)
Ik wil in principe gewoon een originele DVD in de brander stoppen, een programma starten, 1:1 copy doen (dus incl menu, ondertiteling etc. dus dat is dan dvd-9 naar dvd-5), het programma maakt een image aan op je HD, vraagt vervolgens om een lege DVD, die duw ik erin, en een paar minuten later heb ik een DVD klaar.

Dat de kwaliteit wat minder is, is niet zo erg, ik ben geen purist ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan is dvd x copy misschien makkelijker voor je, die doet alles in één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 15:42:
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik wil gewoon een DVD rippen naar avi of mpeg. Ik wil geen kwaliteits verlies. Ik heb SuperDVDRipper gebruikt, DVDx en Smartripper. Met Superdvdripper en dvdx wordt het bagger kwaliteit (met divx 5.1codec).

Welke codec, welk programma, welke instellingen moet ik hebben om een DVD te rippen zonder kwaliteits verlies?
Ik begrijp niet precies wat je wilt. Wil je een DVD naar avi/mpg converteren? Dan zit je in het verkeerde topic.

Wil je een DVD backuppen zonder kwaliteitsverlies? Dat kan in sommige gevallen alleen. Een aantal DVD's (DVD5) passen vaak precies op een DVD-R. Grotere DVD's (DVD9) passen zonder compressie vaak niet op een DVD-R. Dan moet er compressie worden toegepast. Zie de openingspost voor vele manieren. Je kunt het in ieder geval doen op een manier waardoor je geen verschil ziet (lange en soms moeilijke methode) of de wat makkelijkere manier (waardoor je soms het kwaliteitsverlies ziet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

pokeran schreef op 30 januari 2004 @ 15:41:
[...]

ohwja, euh weet iemand een manier om de film te checken op kwaliteit enzo, voordat je hem gaat branden? een soort manier dus om die vob's te mounten in een virtual dvddrive, zonder er een iso bestand van te maken
Mr Magic schreef op 30 januari 2004 @ 17:45:
[...]
Met WinDVD en dan de optie "Play DVD from folder"?
ik wil dus met de IFO en VOB's die op mijn pc staan in de map video_ts ff kijken hoe de dvd in zn algemeen is. Dus niet telkens losse vob bestanden openen.
(iig ik krijg het niet voor elkaar om zeg maar al die bestanden te openen als 1 dvd met menustructuur enzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je de map selecteerd speelt ie toch ook de hele dvd af, hier met power dvd 5 wel iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
ik heb ondertussen al een 20 DVD's geript, en succesvol gebrand.
Nu wou ik Cidade de Deus back-uppen.
Alles liep vlot: DVD Shrink, IMG tool was nog OK.
Maar dan brandt ik em met DVD Decrypter en hij geeft een I/O fout:
Iets met "checking.......... faild" Het exacte bericht zal ik nog wel poste vandaag.
Weet iemand hoe het komt dat 20 DVD's geen problemen opleveren en net die wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-09 13:50

taz10

Party Animal

ik las hier ook een aantal replyes over DVDFAB.

Nu ben ik ook aan de weer geweest met dit programma echter ik krijg een rare foutmelding die ik maar niet verholpen krijg.

Als ik de dvd gekozen heb en de doelmap gekozen heb, dan krijg ik de foutmelding er heeft een ernstige fout plaatsgevonden en dvdfab moet worden afgesloten.

Als ik dan op oke klik stopt het programma.

Negeer ik de foutmelding en ga ik gewoon verder in dvd fab dan gaat het programma gewoon de dvd copieeren in 2 dvds en als ik die brand dan werkt het prima.

Alleen dus die vage foutmelding die ik eigenlijk wel weg wil hebben.

iemand die me eraf kan helpen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:02
pokeran schreef op 31 januari 2004 @ 19:09:
[...]

ik wil dus met de IFO en VOB's die op mijn pc staan in de map video_ts ff kijken hoe de dvd in zn algemeen is. Dus niet telkens losse vob bestanden openen.
(iig ik krijg het niet voor elkaar om zeg maar al die bestanden te openen als 1 dvd met menustructuur enzo)
Zucht... eerst proberen, dan zeuren:

1. Start WinDVD
2. Rechtsklik op het video window
3. Kies "Source"
4. Kies "DVD From Folder..."
5. Selecteer de gewenste VIDEO_TS map

edit:

Oh ja, er moet wel een lege AUDIO_TS map bestaan, anders doet 'ie het niet :)

[ Voor 11% gewijzigd door Mr Magic op 01-02-2004 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 18:19:
dan is dvd x copy misschien makkelijker voor je, die doet alles in één
Ik heb hem net geinstalleerd, en tot nu toe ziet het er lekker dummy proof uit, zoals het ook hoort :)

Ben net bezig om Basic te backuppen dus ben benieuwd hoe deze het er vanaf brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb trouwens dvd x copy aan een vriend aangeraden om te gebruiken. Tijdje later kwam ie naar mij toe met de bewering dat dvdxcopy alleen dvd-r brand en geen +'jes. Klopt dit, ik vind het zo vaag. (hij heeft een +/- brander overigens :P)

edit:
ik zit net nog eens de officiele site te bekijken en daar staat bij requirements dat je een + of een - brander moet hebbeb... Snap niet hoe hij ineens bij dat verhaal was gekomen.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2004 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Das gelul B)
Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 15:08:
Ik heb trouwens dvd x copy aan een vriend aangeraden om te gebruiken. Tijdje later kwam ie naar mij toe met de bewering dat dvdxcopy alleen dvd-r brand en geen +'jes. Klopt dit, ik vind het zo vaag. (hij heeft een +/- brander overigens :P)

edit:
ik zit net nog eens de officiele site te bekijken en daar staat bij requirements dat je een + of een - brander moet hebbeb... Snap niet hoe hij ineens bij dat verhaal was gekomen.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu 2 uur! later is DVD X Copy klaar, en ik has verwacht een dialog te krijgen met "Insert a blank DVD disk" of iets derg. ipv daarvan heeft het programma zichzelf afgesloten of iets derg. Kortom 2 uur voor jan lul een DVD gelezen, en daarna niets... dit programma gaat dus terug naar de recycle bin.

Nu nog 2 kandidaten over, CloneDVD en DVD Cloner II, DVD Cloner II net aangezet en zo te zien is die een stuk rapper met lezen.

edit:

54 US Dollar voor een brandprogramma .. belachelijk. Ik dacht, ach voor die 10 dollar koop ik hem wel even online, maar 54 US Dollar.. niet zo gek dat men het liever download.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2004 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

damn ik ben nu bezig met lotr1 extended disc 1, met DVD2DVD
en volgens de log van dvd2dvd is hij nog steeds bezig met demultiplexer :S
dat is toch alleen het uit elkaar halen (subtitels, beeld en geluid) of encodeerd hij het direct ook?

ohw ja hij is al sinds 12:15 bezig en nu om 19:00 heeft hij nog maar 12 blokjes gedaan (is minder dan de helft)
en dan moet hij nog encoderen :|
(ik heb 2 passes laten doen

ohw ja bij vts_01 heeft hij 2 streams die even lang duren.
maar ik heb op die dvd gekeken, het is geen multiple angle dvd.
wat betekenen die 2 streams dan? (ik heb overigens gewoon de eerste stream gepakt)

[ Voor 21% gewijzigd door randje op 02-02-2004 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is technisch gezien het verschil tussen transcoden en encoden?
Kwalitatief gezien heb ik het verschil al mogen ontdekken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaring:

DVD X Copy, na uitlezen DVD was opeens het programma afgesloten. Niet alleen vond ik dat het programma erg lang nodig had voor het uitlezen van de DVD, ik vond het nog kloteriger dat daarna het programma is afgesloten zonder enige melding. Zonde van mijn tijd. De interface was dummy proof.

DVD Cloner II, programma leest heel snel de DVD in, het branden kon ik niet testen. De demo versie brandt een DVD maar partial. De interface hier was ook dummy proof.

CloneDVD, programma leest ook de DVD snel in, alleen de interface daarna met de diverse movie sections is een beetje verwarrend. Het is niet helemaal duidelijk hoe je nu bepaalde features van de DVD wel hebt geselecteerd, waaronder subtitles. Daarintegen kwam er een perfect copy van de DVD uitrollen. De kwaliteit is wat mij betreft prima op de TV.

Voor mij dus CloneDVD. Geen gepruts, DVD erin, start drukken, Blanco DVD erin, 8 min. wachten, en voila.. een perfecte copy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

bij mij duurt het rippen van een dvd ook lang hoor. ong. 2-3 speed, als ik geluk heb 5x.

maar iemand enig idee waarom het encoderen met dvd2dvd bij mij zo lang duurt? Het gaat om lotr1 extended disk 1.
als het zo zie, gaat het langer dan 24 uur duren. ik gok zo'n 36-40 uur. (hij is al 12 uur bezig nu en nog niet bij de helft)
ik heb 2 pass encoding met een gemiddelde bitrate van ongeveer 3700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 20:55:
Om het exact uit te leggen weet ik het niet precies, maar globaal denk ik het er volgende over:

transcoden: een "mes" over de totale bitrate heen halen, zodat elke frame dezelfde maximale bitrate heeft of lager. De pieken en/of dalen worden eraf gekapt.

encoden: frame voor frame wordt opnieuw berekend wat de meeste en minste prioriteit nodig heeft. Dan zul je bij weinig beeld een lage bitrate constateren en bij snelle bewegingen bijv. en veel contrast een hogere bitrate. Zie het als een Xvid, alleen in verhouding een 6x zo betere versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De reden dat DVD2SVCD het niet deed,was omdat Lion King als movie-only < 4,3 Gb is ; daarom stopte ie ermee omdat er gewoonweg niet te encoderen viel... :z

Op dit moment ben ik bezig Braveheart te encoderen met Canopus Procoder 1.5,hij geeft aan er totaal 10 uur over te doen.(Barton 2800+ @ 3700+)
Heb ondertussen ook scenarist 2.7 "aangeschaft",dus ik ben benieuwd vanavond.

Ik ga hem zowiezo ook met CCE encoderen en vergelijken.Zal proberen wat sceenies te posten v/h weekend. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 14:49
Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 09:05:
Op dit moment ben ik bezig Braveheart te encoderen met Canopus Procoder 1.5,hij geeft aan er totaal 10 uur over te doen.(Barton 2800+ @ 3700+)
:/
10 uur, hoeveel passes doe jij wel niet ????. Vind dat behoorlijk lang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 pass VBR

Morgen doe ik hem met CCE,kijken of dat scheelt qua tijd.
Daarna vergelijken en conclusies trekken... O-)

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2004 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het ook mogelijk om fake files te maken? Want ik wil die extra's niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 10:13:
Is het ook mogelijk om fake files te maken? Want ik wil die extra's niet hebben.
Als je DVD2DVD-R gebruikt is dat zowieso movie-only. Extra's en menu's doen niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

i wil het menu ook houden en niet alleen de movie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

damnn, dvd2dvdr is nog steeds supertraag bij mij
kheb een barton2500 @ 10*200mhz.

hij is al 11 uur bezig geweest met demultiplexer en hij was nog niet eens op de helft.
weet iemand waar het aan kan liggen dat dvd2dvdr zo lang duurt bij mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299
  • Laatst online: 16:42

me1299

$ondertitel

pokeran schreef op 05 februari 2004 @ 14:41:
damnn, dvd2dvdr is nog steeds supertraag bij mij
kheb een barton2500 @ 10*200mhz.

hij is al 11 uur bezig geweest met demultiplexer en hij was nog niet eens op de helft.
weet iemand waar het aan kan liggen dat dvd2dvdr zo lang duurt bij mij?
Wat is je speed dan?

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

speed? geen idee, maar de vorige keer dat ik dvd2dvdr probeerde was hij al 36 uur bezig met demultiplexer (staat in dat logschermpje) en was hij nog niet klaar. (op ongeveer 80%)

edit, via via via via had ik een topic gevonden:
DVD2DVD-R ineens heel traag

ik was wel eerder op zoekgegaan hoor, maar waarschijnlijk met de verkeerde keywords.

ik heb ook kaspersky draaien, en daardoor is hij zo traag!!!
sorry voor het topicverneuken :>

[ Voor 33% gewijzigd door randje op 05-02-2004 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-09 12:03

FastBunny

Give it the Works !

Vreemde vraag namens een vriendin van mij.
Ze heeft een Nec 2500 brander en een Lite-on DVD speler. Nu heeft ze al diverse DVD's gebackups dmv DVD Decrypter
Nu krijgt ze fouten als:
I/o error
device : [0:1:0] _ nec dvd_rw nd - 2500a 1.06 (f)
ScsiStatus : 0x02
interpretation : check condition
cdb : 28 00 00 17 f8 d4 00 00 01 00
interpretation : read (10) - sector : 1571028
sense area : 70 00 05 00 00 00 00 0a 00 00 00 00 21 00 00 00 00
00
interpretation : logical block adress out of range
Is dit een nieuwe vorm van kopierbeveiliging of heeft dit een andere reden/oorzaak ?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kent dit proggie ?
http://dvdshrink.org/#
Je maakt er snel een backup mee en kan deze ook simpel op dvd fikken. Met je image recorder gemaakte backup kiezen. daarna echte fikker kiezen en gaan...
Dit met nero danwel te verstaan

P.s. ook voor beveiligde dvd's ! :X

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2004 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat iedereen DVD Shrink wel kent. Maar het vervelende is dat je geen extra's kan weg laten. Want ik wil toch graag het menu houden met de film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
pokeran schreef op 05 februari 2004 @ 15:08:
speed? geen idee, maar de vorige keer dat ik dvd2dvdr probeerde was hij al 36 uur bezig met demultiplexer (staat in dat logschermpje) en was hij nog niet klaar. (op ongeveer 80%)

edit, via via via via had ik een topic gevonden:
DVD2DVD-R ineens heel traag

ik was wel eerder op zoekgegaan hoor, maar waarschijnlijk met de verkeerde keywords.

ik heb ook kaspersky draaien, en daardoor is hij zo traag!!!
sorry voor het topicverneuken :>
:)

1e wat je moet doen met encoden: virusscanner uitschakelen. Maar het probleem is opgelost, daar ging het om! Ben benieuwd naar je resultaten!
FastBunny schreef op 05 februari 2004 @ 15:19:
Ze heeft een Nec 2500 brander en een Lite-on DVD speler. Nu heeft ze al diverse DVD's gebackups dmv DVD Decrypter
Nu krijgt ze fouten als:

[...]

Is dit een nieuwe vorm van kopierbeveiliging of heeft dit een andere reden/oorzaak ?
Slechte kwaliteit DVD's. Oftewel veel krassen. I/O error, wil zeggen dat hij de data niet kan lezen. Controleer dat eerst even. Gebruik je ook de laatste versie van decrypter? Zet anders fast error skip aan. Misschien helpt dat ook.
Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 15:23:
Wie kent dit proggie ?
http://dvdshrink.org/#
Je maakt er snel een backup mee en kan deze ook simpel op dvd fikken. Met je image recorder gemaakte backup kiezen. daarna echte fikker kiezen en gaan...
Dit met nero danwel te verstaan

P.s. ook voor beveiligde dvd's ! :X
Goh, is dat een nieuw programma? Volgens mij is dit topic en het vorige deel hier onder andere op gebaseerd. Lees de openingspost maar eens. :Z
Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 15:31:
Ik denk dat iedereen DVD Shrink wel kent. Maar het vervelende is dat je geen extra's kan weg laten. Want ik wil toch graag het menu houden met de film.
Tip: Klik eens op re-author. Dan kun je de DVD naar eigen wens aanpassen. Oftewel ook film + menu's zonder extra's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt niet wat je zegt.

Als je re author doet dan kan je de menu;s wel kiezen maar worden als film bestanden behandelt. Dus zijn ze ook niet actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:26
Smarron schreef op 05 februari 2004 @ 15:37:
Tip: Klik eens op re-author. Dan kun je de DVD naar eigen wens aanpassen. Oftewel ook film + menu's zonder extra's.
Kan je eens uitleggen hoe dat moet? Bij de re-autor functie is het voor zover ik weet niet mogelijk om het menu erin te slepen. Je krijgt dan dus alleen de film, zonder menu.

Zelf gebruik ik trouwens DVDStripper (tegenwoordig gratis) om de extra's er volledig uit te halen. Daarna met DVDshrink de overbodige audiosporen verwijderen, en het beeld comprimeren als dat nog nodig is. Met MenuEdit maak ik vervolgens de knoppen die linken naar (verwijderde) extra's onbruikbaar.

Maar als jij dus zegt dat het met re-author ook mogelijk is om alleen de hoofdfilm + menu te realiseren, hoor ik graag hoe dat moet.

/edit: KeesKruimel: volgens mij heb je gelijk, en kan je met DVDShrink er dus niet voor zorgen dat menu+hoofdfilm bewaard worden, en extra's verwijderd.

[ Voor 10% gewijzigd door DeadMetal op 05-02-2004 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Niet online

mowa

u are what u is

Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 20:55:
Smarron schreef op 03 februari 2004 @ 02:06:
[...]
Om het exact uit te leggen weet ik het niet precies, maar globaal denk ik het er volgende over:

transcoden: een "mes" over de totale bitrate heen halen, zodat elke frame dezelfde maximale bitrate heeft of lager. De pieken en/of dalen worden eraf gekapt.

encoden: frame voor frame wordt opnieuw berekend wat de meeste en minste prioriteit nodig heeft. Dan zul je bij weinig beeld een lage bitrate constateren en bij snelle bewegingen bijv. en veel contrast een hogere bitrate. Zie het als een Xvid, alleen in verhouding een 6x zo betere versie.
kijk hier eens
Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 09:05:
De reden dat DVD2SVCD het niet deed,was omdat Lion King als movie-only < 4,3 Gb is ; daarom stopte ie ermee omdat er gewoonweg niet te encoderen viel... :z

Heb ondertussen ook scenarist 2.7 "aangeschaft",dus ik ben benieuwd vanavond.

Ik ga hem zowiezo ook met CCE encoderen en vergelijken.Zal proberen wat sceenies te posten v/h weekend. :/
DVD2SVCD wil altijd encoden ook al is de film <4.3GB. Buiten beschouwing gelaten of dat zinvol is of niet. Ik heb namelijk nog niet meegemaakt dat deze prog een dergelijke melding gaf.

Scenarist is een perfecte authoring prog in combinatie met dvd2svcd.
Laat me weten of je en wat voor foutmelding dan ook met Scenarist krijgt.
Hoor hier vaak over. Maar misschien heb jij nergens last van.

Ik kijk uit naar die screenies.
Waarom niet eerst een chapter? Is maar 10 minuten werk en dan weet je voldoende over de kwaliteit.
FastBunny schreef op 05 februari 2004 @ 15:19:
Nu krijgt ze fouten als:

[...]

Zijn de dvd's beschadigd?
Dit soort gedoe heb ik vaak met dvd's van de bieb of vrienden die dvd's als frisbee gebruiken.
ff behandelen met zilver- of koperpoets.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeadMetal schreef op 05 februari 2004 @ 16:18:
[...]

Kan je eens uitleggen hoe dat moet? Bij de re-autor functie is het voor zover ik weet niet mogelijk om het menu erin te slepen. Je krijgt dan dus alleen de film, zonder menu.

Zelf gebruik ik trouwens DVDStripper (tegenwoordig gratis) om de extra's er volledig uit te halen. Daarna met DVDshrink de overbodige audiosporen verwijderen, en het beeld comprimeren als dat nog nodig is. Met MenuEdit maak ik vervolgens de knoppen die linken naar (verwijderde) extra's onbruikbaar.

Maar als jij dus zegt dat het met re-author ook mogelijk is om alleen de hoofdfilm + menu te realiseren, hoor ik graag hoe dat moet.

/edit: KeesKruimel: volgens mij heb je gelijk, en kan je met DVDShrink er dus niet voor zorgen dat menu+hoofdfilm bewaard worden, en extra's verwijderd.
Ik kan geen download link vinden van DVDStripper:s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 15:42:
Klopt niet wat je zegt.

Als je re author doet dan kan je de menu;s wel kiezen maar worden als film bestanden behandelt. Dus zijn ze ook niet actief.
Wat je daar zegt, kan inderdaad wel kloppen. Aangezien ik het programma niet actief gebruik, maar het wel een paar keer had geprobeerd, leek het gewoon te kunnen. Het slepen kan dus. Dan vraag ik me af waarom die functionaliteit erin zit?

Dan zou je dus als alternatief IC8 kunnen gebruiken. Daar kan het in ieder geval wel mee. Sorry voor de fout dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DVD2SVCD wil altijd encoden ook al is de film <4.3GB. Buiten beschouwing gelaten of dat zinvol is of niet. Ik heb namelijk nog niet meegemaakt dat deze prog een dergelijke melding gaf.
Bij mij leek het erop dat dvd2svcd gewoon klaar was met z'n werk wat betreft the Lion King,en daarom niet ging encoderen.
Maar ik kreeg ook een melding,maar goed...hij doet het nu iig wel
Ik kijk uit naar die screenies.
Waarom niet eerst een chapter? Is maar 10 minuten werk en dan weet je voldoende over de kwaliteit.
Ik ga nu Braveheart 2x encoderen,1x met dvd2svcd icm Procoder en 1x met dvd2dvd-r icm cce.
Buiten het kwaliteitsaspect wil ik ook kijken hoelang de proggies eroverdoen bij zo'n relatieve "grote" film.
Er staan hier nog zo'n 190 dvd's in de kast die "gebackupped" moeten worden... :*)

Als de main-movie kleiner is dan 5 Gb,gebruik ik altijd IC8.
Fijn programma met een goede interface.

CloneDVD heeft bij mij voor problemen gezorgt,ik had er 8 dvd's mee gebrand en alle 8 vertoonden ze af en toe blokjes/haperingen tijdens afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

190 films :| succes daarmee!

ik wou eigenlijk een beetje offtopic wat vragen, welke dvd decoder gebruiken jullie op de pc. Want ik zat me te bedenken dat die ook een rol speelt in de kwaliteit van het beeld bij het afspelen van een (gebackupte) dvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightForce
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 13:25
Is het niet mogelijk om een combinatie van cloneDVD + cce te maken?
Zodat je toch menu's kan behouden en wel de topkwaliteit hebt.
Ik weet dat het mogelijk is om met cce menu's te behouden maar dat is bijna onbegonnen werk. Dus aan de vragers van CloneDVD zorg voor support van cce.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

NightForce schreef op 06 februari 2004 @ 17:59:
Is het niet mogelijk om een combinatie van cloneDVD + cce te maken?
Zodat je toch menu's kan behouden en wel de topkwaliteit hebt.
Ik weet dat het mogelijk is om met cce menu's te behouden maar dat is bijna onbegonnen werk. Dus aan de vragers van CloneDVD zorg voor support van cce.
als je een paar pagina's terugleest, zie je dat het iemand geluk tis met dvdshrink (om en bij hetzelfde als clonedvd) en met dvd2dvdr (met cce)
gelukit is om een film met CCE en menu's te krijgen.

de manier zoals wordt beschreven op tuts4u.com lijkt me een beetje omslachtig eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tK0wnZ
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:13
pokeran schreef op 06 februari 2004 @ 18:51:
[...]

als je een paar pagina's terugleest, zie je dat het iemand geluk tis met dvdshrink (om en bij hetzelfde als clonedvd) en met dvd2dvdr (met cce)
gelukit is om een film met CCE en menu's te krijgen.

de manier zoals wordt beschreven op tuts4u.com lijkt me een beetje omslachtig eigenlijk
het is eigenlijk echt supersimpel, het duurt alleen lang.. maar mbv. de doom9 guide (big 3) is het kinderwerk. Gewoon goed doorlezen en je hoeft zelf maar een paar handelingen te verichten (ok eerste keer alles ff alles instellen, maar dat is gewoon overnemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet niet zeker of ik dit mag vragen.
ik heb 2 dvd's gedownload :X
hier wil ik graag ondertitels onder zetten . maar ik krijg de dvd's niet gedemuxed.
heb het geprobeerd met. dvd dectrypter, Tmpgenc , Vobedit.
ik heb ook geprobeerd de dvd's eerst door dvd shrink te halen en dan te demuxen maar dat lukt ook niet want dvd shrink stopt al bij 3%.
iemand een idee wat ik nog meer zou kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 00:30:
ik weet niet zeker of ik dit mag vragen.
ik heb 2 dvd's gedownload :X
hier wil ik graag ondertitels onder zetten . maar ik krijg de dvd's niet gedemuxed.
heb het geprobeerd met. dvd dectrypter, Tmpgenc , Vobedit.
ik heb ook geprobeerd de dvd's eerst door dvd shrink te halen en dan te demuxen maar dat lukt ook niet want dvd shrink stopt al bij 3%.
iemand een idee wat ik nog meer zou kunnen doen?
lukt het ook niet op de manier van tuts4u.com ?

ohw ja iemand al gelukt om LOTR1 en/of 2 te backuppen met CCE met behoudt van alles?

(heeft volgens dvd2dvd multiangles terwijl ik ze in de film nergens tegenkom 8)7 )

[ Voor 19% gewijzigd door randje op 08-02-2004 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pokeran schreef op 08 februari 2004 @ 01:24:
[...]

lukt het ook niet op de manier van tuts4u.com ?

ohw ja iemand al gelukt om LOTR1 en/of 2 te backuppen met CCE met behoudt van alles?

(heeft volgens dvd2dvd multiangles terwijl ik ze in de film nergens tegenkom 8)7 )
nee daarmee lukt het ook niet?
staat ook niet echt een tut bij die precies over mijn probleem gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hier geprobeerd lotr te backuppen op 3dvds (dwz van beide films het tweede deel op een dvd)

nu zit ik met het volgende probleem: de twee tracks moeten dmv een menutje beschikbaar gemaakt worden. Ik heb wat zitten experimenteren maar het lukt niet te erg. Met TMPGenc kan hij het geluid niet ' interpreteren' (de files zijn met dvdschink gemaakt)
heeft iemand een progje daarvoor?
(menu edit lijkt me niet goed daarvoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 14:29:
ik heb hier geprobeerd lotr te backuppen op 3dvds (dwz van beide films het tweede deel op een dvd)

nu zit ik met het volgende probleem: de twee tracks moeten dmv een menutje beschikbaar gemaakt worden. Ik heb wat zitten experimenteren maar het lukt niet te erg. Met TMPGenc kan hij het geluid niet ' interpreteren' (de files zijn met dvdschink gemaakt)
heeft iemand een progje daarvoor?
(menu edit lijkt me niet goed daarvoor)
Methal, kun je de vraag niet anders stellen? Ik denk dat zo niemand snapt wat je precies bedoelt. Hoe wil je nu 2 delen van 2 films op 3 dvds zetten? Dat kan toch sowieso helemaal niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, ik bedoel dus het grootste deel van de beide films op 1 dvd elk

daarna het laatste deel van elke film op 1 dvd.

met TMPGenc kan je verschillende tracks op een dvd branden. zonder een menu kan een gewone dvd speler deze tracks niet selecteren.

dus zou ik een simpel menutje maken waarin je kan kiezen welk tweede deel van de film je wilt zien;

het probleem is echter dat ik met dvdschrink transcode en knip (eindframe enzo)
maar dat dit niet compatibel is met tmpg enc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal.

:( Wat een ingewikkelde taal allemaal hier (demultiplexe, ic8, procoder). Allemaal hulpmiddeltjes die erg omslachtig zijn. Voor een kopie te maken is DVD Decrypter en DVD2One toch meer dan genoeg?? En welke manier je ook gebruikt voor een dvd van >7 GB op een dvd-r te zetten, er zal ALTIJD wel kwaliteit verloren gaan.

Als je echt superkwaliteit wil, moet je gewoon de originele dvd kopen in de winkel! De prijzen van dvd's worden steeds lager en ik zag zelfs al de film Basic, met DTS soundtrack in de winkel voor 12,99 euro! ;)

O ja, als de dual-layer dvd rewriters hier in de winkels komen dan heb je al deze omslachtige backupmethodes niet meer nodig. En ik geloof dat deze rewriters een enorm succes zullen worden.

Tot nu toe volstaat dvd-decrypter en dvd2one. Een makkelijke methode om een backup van de volledige dvd of alleen de main movie te maken. Als je veel films kopieert is het toch niet te doen om iedere keer je computer 11 uur te laten lopen om goede kwaliteit te verkrijgen? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 15:07:

Als je echt superkwaliteit wil, moet je gewoon de originele dvd kopen in de winkel! De prijzen van dvd's worden steeds lager en ik zag zelfs al de film Basic, met DTS soundtrack in de winkel voor 12,99 euro! ;)
het gaat om dvd's die we al zelf in bezit hebben en waar we zuinig op willen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 14:49
Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 14:59:
ok, ik bedoel dus het grootste deel van de beide films op 1 dvd elk

daarna het laatste deel van elke film op 1 dvd.

met TMPGenc kan je verschillende tracks op een dvd branden. zonder een menu kan een gewone dvd speler deze tracks niet selecteren.

dus zou ik een simpel menutje maken waarin je kan kiezen welk tweede deel van de film je wilt zien;

het probleem is echter dat ik met dvdschrink transcode en knip (eindframe enzo)
maar dat dit niet compatibel is met tmpg enc
Probeer eens dvd-lab, heb ik zelf ook al eens in geauthored.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 15:07:
Hallo allemaal.

:( Wat een ingewikkelde taal allemaal hier (demultiplexe, ic8, procoder). Allemaal hulpmiddeltjes die erg omslachtig zijn. Voor een kopie te maken is DVD Decrypter en DVD2One toch meer dan genoeg?? En welke manier je ook gebruikt voor een dvd van >7 GB op een dvd-r te zetten, er zal ALTIJD wel kwaliteit verloren gaan.
Voor sommigen is dit genoeg, anderen geven de voorkeur aan betere kwaliteit. Je hebt 100% gelijk als er kwaliteitsverlies zal zijn, echter bij de verschillenden methodes is het bij de 1 wel en bij de ander niet zichtbaar.
Zie wat Pokeran al zei.
O ja, als de dual-layer dvd rewriters hier in de winkels komen dan heb je al deze omslachtige backupmethodes niet meer nodig. En ik geloof dat deze rewriters een enorm succes zullen worden.
Tot op heden zijn ze nog niet te koop, waardoor we nu deze methoden moeten gebruiken.
Tot nu toe volstaat dvd-decrypter en dvd2one. Een makkelijke methode om een backup van de volledige dvd of alleen de main movie te maken. Als je veel films kopieert is het toch niet te doen om iedere keer je computer 11 uur te laten lopen om goede kwaliteit te verkrijgen? |:(
Voor het slapen gaan aanzetten en als je de volgende ochtend wakker wordt, is hij klaar. Kleine moeite. Of je gaat naar school/werk en als je terugkomt is de film klaar. En we zijn niet voor niets Tweakers he. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit topic is geweldig. Ik ga eens de verschillende methodes welke hier zijn aangehaald uitproberen. Tot nu toe gebruik ik DVD decryptor om te rippen en CloneDVD om de bestanden te verkleinen met goed resultaat maar als het beter kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op 08 februari 2004 @ 15:51:
[...]
Voor sommigen is dit genoeg, anderen geven de voorkeur aan betere kwaliteit. Je hebt 100% gelijk als er kwaliteitsverlies zal zijn, echter bij de verschillenden methodes is het bij de 1 wel en bij de ander niet zichtbaar.

[...]
Zie wat Pokeran al zei.

[...]
Tot op heden zijn ze nog niet te koop, waardoor we nu deze methoden moeten gebruiken.

[...]
Voor het slapen gaan aanzetten en als je de volgende ochtend wakker wordt, is hij klaar. Kleine moeite. Of je gaat naar school/werk en als je terugkomt is de film klaar. En we zijn niet voor niets Tweakers he. :z
Smarron, ik ben niet helemaal achterlijk. Veel mensen maken ook een kopie als ze niet in het bezit zijn van de originele dvd, vandaar dat ik dat er even bijvertel. ;)
Maaruh, als je echt kwaliteit wil met het behoud van alle menu's en extra's: wat is dan volgens jou de beste methode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 17:39:
Smarron, ik ben niet helemaal achterlijk. Veel mensen maken ook een kopie als ze niet in het bezit zijn van de originele dvd, vandaar dat ik dat er even bijvertel. ;)
Maaruh, als je echt kwaliteit wil met het behoud van alle menu's en extra's: wat is dan volgens jou de beste methode?
Volgens mij was dat bedoeld voor Pokeran.

Een van de betere methodes (staat ook in de openingspost):
http://www.tuts4u.com/mod...Content&pa=showpage&pid=3

Complete DVD-backup met behoud van menu's en alle extra's. Het is wel wat werk, maar uiterst goede kwaliteit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKLORD
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-01 21:17
Kheb net als jullie maar ff een licentie genomen op cce en scenerist, en ben nu bezig met de tuts4u methode.. ben zeer benieuwd!

:)

[ Voor 55% gewijzigd door DARKLORD op 09-02-2004 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik zelf DVDdecrypter en daarna DVD2ONE, en brand ze met Nero.
Tot nu toe niets te klagen.

een LOTR cdtje doe ik dan 1 uur 15 over.
DVDdecrypter heeft 45 minuten nodig met mijn poineer 106. geen idee of dat normaal is.

Mijn vraag is eigenlijk, welke audio tracks heb ik nou echt nodig. Ik kies in DVD2ONE altijd de 3 bovenste (AC-3, 5.1, en 2 kanaals) ben ik nu dom bezig of is dit juist handig?

ik heb geen 5.1 setje aan mijn standalone DVD speler, dus ik dacht dat ik de 2-kanaals audiotracks daar ook voor nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

45 min is best lang, volgens mij zit er een lock ofzo op die pioneer 106, want als ik met mn Lite On 16x DVD lezer ga rippen, dan doet ie er maar 14-15 min over :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 13:44:
45 min is best lang, volgens mij zit er een lock ofzo op die pioneer 106, want als ik met mn Lite On 16x DVD lezer ga rippen, dan doet ie er maar 14-15 min over :P
kan kloppen, pioneer doet er een lock op zodat je niet op zijn max speed kan rippen (sowieso is het niet veel lager dan zijn maximum als het goed is).

ik kan je wel een site geven, maar weet niet of dat mag, naja het mag vast wel
kijk hier es, ergens onderaan zie je 2 links, daar moet je maar eens gaan zoeken
[rml][ Ervaringen] Pioneer DVR-A07/107 DVD+/-brander[/rml]
(ik heb die pioneer a07 dus, en die was gelocked door pioneer)

ik heb net lotr 1 en 2 gebackupped, ik heb het met de dvdshrink + dvd2dvd manier gedaan, werkt perfect, menuutjes zijn best lelijk, maar goed, dat maakt niet zoveel uit :).
voor de rest nog wat disney dvd's, waarvan ik dan alleen de film heb gedaan, meeste hadden niet eens encoding nodig dus dat is ook weer subliem :)

nu maar hopen dat die dvd'tjes waarop ik ze gebrand heb lang houdbaar blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tK0wnZ
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:13
Hmm ik heb nu een probleem:

Als ik een DVD aan het encoden ben met CCE, dan loopt ie steeds op 16% vast.. CCE gebruikt dan 98% CPU maar zelfs 5 uur later staat ie nog op 16%..

dus ik de hele dvd verwijderen, en weer opnieuw proberen, en precies op 16% van de film hangt ie (de extra's enzo gingen wel goed)

ik gebruik CCE 2.50

iemand n oplossing hiervoor?

Dit gebeurt dus maar bij 1 dvd, de anderen gaan allemaal wel goed die ik encode

[ Voor 11% gewijzigd door tK0wnZ op 10-02-2004 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Hmmmpf, ben eindelijk begonnen met het backuppen die de moeilijke weg via de guide van tuts4u. Het is zo goed als gelukt. Hij heeft de hele nacht staan razen. Nu wil ik verder doet de site van tuts4u het niet meer! |:(

Weet iemand uit z'n hoofd wat ik nu moet doen? Het encoden is net achter de rug en in reauthorist moest ik op author it! drukken. Tot daar ben ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

mensen ik heb een probleem,

ik ben zo stom geweest om bij DVDshrink de optie om de VOB files in 1GB bestanden in te delen weggefinkt en toen een stuk of 7 DVD's geript en gebrandt. Nu staan er op de DVD's dus geen VOB files van 1,nogwat GB in de video_ts maar gewoon 1 grote VOB file van 4,3 GB (en nog wat andere hele kleine bestanden) nu heb ik het probleem dat hij deze dvd's niet op de PC meer goed afspeeld. hij kapt er gewoon mee na een tijdje omdat hij verwacht dat de VOB files in 1GB formaat gehackt zijn zoals op een normalen geperste DVD.

Het rare, ik heb hem al op vele Standalone DVD spelers geprobeerd maar daar werkt het gewoon prima op. alleen op de pc kan ik het op geen enkele manier meer afspelen of hij crasht na een tijdje. iemand die weet of hier iets aan te doen is ?

ik heb zelf FAT32 in hoorde iets vaags dat XP geen bestanden aankan die groter dan 2 GB zijn ofzo maar dat is toch wel te omzeilen ?

[ Voor 10% gewijzigd door jos_zwa op 11-02-2004 10:19 ]

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
jos_zwa schreef op 11 februari 2004 @ 10:07:
mensen ik heb een probleem,

ik ben zo stom geweest om bij DVDshrink de optie om de VOB files in 1GB bestanden in te delen weggefinkt en toen een stuk of 7 DVD's geript en gebrandt. Nu staan er op de DVD's dus geen VOB files van 1,nogwat GB in de video_ts maar gewoon 1 grote VOB file van 4,3 GB (en nog wat andere hele kleine bestanden) nu heb ik het probleem dat hij deze dvd's niet op de PC meer goed afspeeld. hij kapt er gewoon mee na een tijdje omdat hij verwacht dat de VOB files in 1GB formaat gehackt zijn zoals op een normalen geperste DVD.

Het rare, ik heb hem al op vele Standalone DVD spelers geprobeerd maar daar werkt het gewoon prima op. alleen op de pc kan ik het op geen enkele manier meer afspelen of hij crasht na een tijdje. iemand die weet of hier iets aan te doen is ?

ik heb zelf FAT32 in hoorde iets vaags dat XP geen bestanden aankan die groter dan 2 GB zijn ofzo maar dat is toch wel te omzeilen ?
Zowieso heb je NTFS nodig, zoals je zelf al aangeeft. Ik denk dat je probleem dan opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299

me1299

$ondertitel

Smarron schreef op 11 februari 2004 @ 10:50:
[...]
Zowieso heb je NTFS nodig, zoals je zelf al aangeeft. Ik denk dat je probleem dan opgelost is.
We hebben het toch over een dvd die niet meer afgespeeld kan worden. Het zal powerdvd wat rotten als je hd ntfs is als je een dvd inleest.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:53

Zorro

Z

Smarron schreef op 11 februari 2004 @ 08:30:
Hmmmpf, ben eindelijk begonnen met het backuppen die de moeilijke weg via de guide van tuts4u. Het is zo goed als gelukt. Hij heeft de hele nacht staan razen. Nu wil ik verder doet de site van tuts4u het niet meer! |:(

Weet iemand uit z'n hoofd wat ik nu moet doen? Het encoden is net achter de rug en in reauthorist moest ik op author it! drukken. Tot daar ben ik.
Even uit mijn hoofd: Je krijgt dan een schermpje waarin wordt gemeld dat er twee bestandjes gemaakt zijn.

Je start dan scenarist, klik op New from script (of Import, hangt ervan af welke scenarist versie) en geeft in het eerste veld de file reauthorist.scp op (in de tut staat de ecl file, maar op het forum daar is al gemeld dat dat een fout is), en in het laatste veld een willekeurige bestandsnaam, deze wordt dan gecreerd.

Scenarist gaat de zooi dan importeren. (Hier krijg ik dus steeds een fout (warning) dat de duration of the MPEG video file has changed en een fout (error) dat de "track timecode larger than the video duration" is. :( Iemand een idee?

Vervolgens ga je naar de tab Layout, geef daar aan waar alles moet komen staan (als het niet al ingevuld staat) en vink bij het stuk waar de startknop naast staat de eerste vink aan en klik dan start.

Dan wachten..... :Z

Daarna nog iets met IFOupdate, maar dat weet ik niet, daar ben ik zelf nog niet aan toe gekomen, omdat ik steeds een fout krijg bij importeren in Scenarist.

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Niet online

mowa

u are what u is

tK0wnZ schreef op 10 februari 2004 @ 17:13:
Hmm ik heb nu een probleem:

Als ik een DVD aan het encoden ben met CCE, dan loopt ie steeds op 16% vast.. CCE gebruikt dan 98% CPU maar zelfs 5 uur later staat ie nog op 16%..

dus ik de hele dvd verwijderen, en weer opnieuw proberen, en precies op 16% van de film hangt ie (de extra's enzo gingen wel goed)

ik gebruik CCE 2.50

iemand n oplossing hiervoor?

Dit gebeurt dus maar bij 1 dvd, de anderen gaan allemaal wel goed die ik encode
Misschien kan je een logfile posten. Niemand kan ruiken wat je probleem is.
Loop 's even terug op je schreden. Kijk of je hetzelfde hebt gedaan met de vorige films.
En als je nu een nieuwe film encode heb je dan ook dat probleem?
Als dat zo is heb je een structureel probleem.
Zo niet kijk naar je instellingen. Zet je Min.bitrate op 1000 of lager, je max.bitrate op 8000 en je Avg.Bitrate op 5200 en probeer opnieuw
Smarron schreef op 11 februari 2004 @ 08:30:

Na op "Author It" geklikt te hebben open je Scenarist.
Importeer bij "Script File" je door Authorist aangemaakte .SCP script.
Dan bij "Scenarist file" een naam geven en op OK klikken.
Scenarist gaat de bestanden van het script importeren. Dat duurt even.
Als dat gebeurt is moet je naar het tabblad "Layout Editor" een output directory selecteren en "Create DVD Video" aanvinken. Daarna op start klikken. Nu kan je een kopje koffie gaan drinken.

Helaas maakt Scenarist een beetje troep door fake VOB's aan te maken.
Dit los je op met IfoUpdate.
Maak eerst een nieuwe Final VIDEO_TS map aan en kopieer daar de door Scenarist gemaakte bestanden naar toe behalve de fake Vob's.
De fake's zijn gemakkelijk te herkennen omdat ze maar 80KB of zo zijn.
Denk er om dat je zuinig bent op je .IFO/.Bup bestanden.
Zorg dat in het "Options" drop down menu de volgende items aangevinkt zijn;
Transfer VTS_C_ADT Table, Copy Color Table in Each PGC, AutoCorrect VTS Sectors (When Updating) en AutoAnalyze Original IFO (When Specified)

Open de IFO van je Final map in de "Original IFO Path" en open de IFO die Scenarist heeft gemaakt in "Authored IFO Path".
Bij "Backup IFO Path" een pad kiezen.
Doe dit voor alle VTS sets. (zie DoItFast4U)

Je bent klaar en kunt je dvd fikken.

Enne...er zijn vast wel meer tuts dan alleen tuts4U.
Smarron schreef op 11 februari 2004 @ 10:50:
[...]
DeathKnight schreef op 11 februari 2004 @ 11:05:
[...]

We hebben het toch over een dvd die niet meer afgespeeld kan worden. Het zal powerdvd wat rotten als je hd ntfs is als je een dvd inleest.
@Jos_zwa; Het antwoord op je eerste vraag weet ik niet.
Die op je tweede wel. Hoewel ik niet uit kan sluiten dat het niet met vraag 2 te maken heeft.
(fat16)heeft een bestandslimiet van 2GB,Fat 32 heeft een bestandslimiet van 4Gb, bij NTFS is dat 16EB

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zorro schreef op 11 februari 2004 @ 11:21:
[...]

Even uit mijn hoofd: Je krijgt dan een schermpje waarin wordt gemeld dat er twee bestandjes gemaakt zijn.

Je start dan scenarist, klik op New from script (of Import, hangt ervan af welke scenarist versie) en geeft in het eerste veld de file reauthorist.scp op (in de tut staat de ecl file, maar op het forum daar is al gemeld dat dat een fout is), en in het laatste veld een willekeurige bestandsnaam, deze wordt dan gecreerd.

Scenarist gaat de zooi dan importeren. (Hier krijg ik dus steeds een fout (warning) dat de duration of the MPEG video file has changed en een fout (error) dat de "track timecode larger than the video duration" is. :( Iemand een idee?

Vervolgens ga je naar de tab Layout, geef daar aan waar alles moet komen staan (als het niet al ingevuld staat) en vink bij het stuk waar de startknop naast staat de eerste vink aan en klik dan start.

Dan wachten..... :Z

Daarna nog iets met IFOupdate, maar dat weet ik niet, daar ben ik zelf nog niet aan toe gekomen, omdat ik steeds een fout krijg bij importeren in Scenarist.
Ik heb die fout ook al een paar keer gehad. Je moet eerst kijken over welk bestand het gaat. Kijk dan eens of dit bestand belangrijk is of niet (effe afspelen in wmp). Meestal is dit een niet belangrijk en kan je dit gewoon weglaten. Dit doe je door de scp file te editen en alles wat naar dat bestand verwijst weg te halen (niet teveel en niet teweinig, goed uitkijken dus). Dan importeer je weer alles en als je het goed hebt gedaan lukt het nu wel.

Een betere oplossing is natuurlijk de track timecode in de scp file aan te passen aan het bestand. Hoe je dit doet weet ik nog niet .... :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SveNRG
  • Laatst online: 31-08 18:11

SveNRG

Onderweg

Ik heb heel lang met allerlei proggies van Doom9.org backups gemaakt van DVD's. Vaak met veel moeite, veel tijd... niet altijd met bevredigend resultaat.

Tegenwoordig doe ik het lekker 'lui' :Z met DVDxCopy platinum. Originele DVD erin, advanced mode, en copy maar! xCopy kiest zelf compressie (indien > 4.7 GB) en je hoeft alleen maar op start te drukken. Resultaat is altijd goed geweest, ik vind het helemaal geen slechte kwaliteit wat er uit komt. De enige film die niet gebackupped kon worden was The Matrix. Jammer dan...

All that you know, is at an end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Zorro en Mowa, thnx voor jullie uitleg. Nu kan ik weer verder!

Ik krijg een import error bij Scenarist (na 10 mins ofzo):

- Warning: Quadrant or Sigma Design MPEG decoder is not present or the driver is not installed.
- Warning: Hardware decoding of video may not work.

Kan dit veel kwaad ?

[ Voor 67% gewijzigd door Smarron op 11-02-2004 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FUBAR
  • Laatst online: 12:51

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

Ik dacht ik gooi er even een weetje tegenaan:

dvd2dvd-r kan niet goed omgaan met films met meerdere angles (tenminste 1.4.7 niet, en die is bij mij het stabielst)
na verloop van tijd beginnen bij die films de subs a-synchroon te lopen

Dit is te voorkomen door eerst zonder compressie dvdshrink die juiste angle en geluidssporen te laten rippen, om die vervolgens te bewerken met dvd2dvd-r

misschien heeft iemand er wat aan!

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
FUBAR schreef op 11 februari 2004 @ 12:27:

dvd2dvd-r kan niet goed omgaan met films met meerdere angles (tenminste 1.4.7 niet, en die is bij mij het stabielst)

Dit is te voorkomen door eerst zonder compressie dvdshrink die juiste angle en geluidssporen te laten rippen, om die vervolgens te bewerken met dvd2dvd-r

Goeie tip, er wordt idd wel vantevoren gevraagd welke angle gekozen moet worden. Blijkbaar kan DVD2DVD-R er toch niet mee overweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Niet online

mowa

u are what u is

Smarron schreef op 11 februari 2004 @ 12:00:
Zorro en Mowa, thnx voor jullie uitleg. Nu kan ik weer verder!

Ik krijg een import error bij Scenarist (na 10 mins ofzo):

- Warning: Quadrant or Sigma Design MPEG decoder is not present or the driver is not installed.
- Warning: Hardware decoding of video may not work.

Kan dit veel kwaad ?
Kan je gewoon negeren. Het is een kaart om Mpeg's af te spelen.
pfff...is uit de tijd van 300/500 Mhz procs toen het beeld nog flikkerde bij het afspelen van een dvd.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

ik heb nog eens gekeken en ik heb toch wel NTFS. het limiet van NTFS zal wel 4 GB zijn en geen 4,3 GB. ben alweer druk aan het rippen in 1 GB bestanden en nu gaat alles wel goed. wel jammer van de 7 DVDtje maar ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299

me1299

$ondertitel

jos_zwa schreef op 11 februari 2004 @ 14:04:
ik heb nog eens gekeken en ik heb toch wel NTFS. het limiet van NTFS zal wel 4 GB zijn en geen 4,3 GB. ben alweer druk aan het rippen in 1 GB bestanden en nu gaat alles wel goed. wel jammer van de 7 DVDtje maar ja...
Het limiet van NTFS is inmens groot dus daar ligt het echt niet aan.

Probeer je nu die files van de hardeschijf af te spelen met wat eigenlijk? Of van een dvd disc in de pc??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:33

Nitai

Live the life you love.

uhm ik heb ook NTFS en DVD Iso's van wel 7 a 8 gig...dus ik denk niet dat het daaraan ligt.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

ik probeer de DVD's gewoon vanaf de gebrande DVD's te spelen (dus een VOB file van 4.3 GB daarop). geen enkele player kan ze aan in XP.... rip ik ze in 1 GB files dan gaat het weer goed.

[ Voor 15% gewijzigd door jos_zwa op 11-02-2004 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand misschien het antwoord op mijn vorige vraag, over welke audiostreams je nou echt nodig hebt?
AC3/ 5.1 / 2 kanaals dus.

Ik heb me een halve dag uitgeleeft in de search maar niets over kunnen vinden

(T.net is bijna de enige website die niet is geblokt door de proxy op mijn werk :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299

me1299

$ondertitel

Globale tip!

Gebruik Nooit een naam met een spatie aan het eind bij dvd2one. Dan krijg je dit soort grappen:

[rml][ 2K] kan map niet hernoemen[/rml]
Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 15:57:
Weet iemand misschien het antwoord op mijn vorige vraag, over welke audiostreams je nou echt nodig hebt?

(T.net is bijna de enige website die niet is geblokt door de proxy op mijn werk :) )
Ik pak altijd de stream met de meeste kanalen. Altijd leuk als je bij iemand komt waar de stereoinstallatie dat daadwerkelijk ondersteund.

En dts produceert met 2boxen ook nog gewoon geluid.

[ Voor 62% gewijzigd door me1299 op 11-02-2004 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt eraan wat voor een speakerset je hebt. Ik neem meestal alleen ac3 5.1 stream. Maar als je alleen stereo setje hebt, dan heeft dat weinig zin. Misschien dan slim om voor de toekomst wel die 5.1 stream er ook op te zetten. Ik zou ze gewoon beluisteren op je geluidssetje en kijken welke het beste klinkt.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

als je alleen een Standalone player op je TV hebt d.m.v. een scartkabel kun je rustig alleen het 5.1/AC3 geluid erop branden. het stereo kanaal zal ik zowiezo altijd weg laten. 5.1 gaat prima op tv ook al heb je dan dus eigenlijk gewoon stereo geluid omdat er maar 2 boxen in de TV zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan allemaal veel makkelijker:

Gebruik AnyDVD en CloneDVD, meer heb je niet nodig.

AnyDVD draait op de achtergrond mee, en decodeert de DVD, on the fly...

Dan kan je met CloneDVD rechtstreeks vanaf de originele DVD een backup maken, met menu's en ondertitels, naar keuze.

Makkelijker kan niet, en er is ook nog goed naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299

me1299

$ondertitel

Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 16:15:
Het kan allemaal veel makkelijker:

Gebruik AnyDVD en CloneDVD, meer heb je niet nodig.

AnyDVD draait op de achtergrond mee, en decodeert de DVD, on the fly...

Dan kan je met CloneDVD rechtstreeks vanaf de originele DVD een backup maken, met menu's en ondertitels, naar keuze.

Makkelijker kan niet, en er is ook nog goed naar te kijken.
Reageer je nu op iemand's bericht of lul je maar wat in de ruimte? Ga jou methode maar eens gebruiken bij LOTR extended edition en laat dan je prachtige creatie eens zien >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
mowa schreef op 11 februari 2004 @ 12:51:
Kan je gewoon negeren. Het is een kaart om Mpeg's af te spelen.
pfff...is uit de tijd van 300/500 Mhz procs toen het beeld nog flikkerde bij het afspelen van een dvd.
Nou, het werkt nog steeds niet. Scenarist krijgt een ongeldige bewerking bij het proces van layout editor.

De guide spreekt over 2 vinkjes zetten, jij had het over 1. Beide manieren geprobeerd maar helaas ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

jaa had ik last van bij beauty and the beast :(
kwam ik gisteren pas achter. nu maar hopen dat mn lotr1 en 2 goed zijn gegaan anders kan ik ze weer opnieuw encoderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Smarron schreef op 11 februari 2004 @ 17:27:
[...]
Nou, het werkt nog steeds niet. Scenarist krijgt een ongeldige bewerking bij het proces van layout editor.

De guide spreekt over 2 vinkjes zetten, jij had het over 1. Beide manieren geprobeerd maar helaas ..
kan je niet ifoedit gebruiken anders?
van sonic scenarist snapte ik ook geen reet
edit: shit man, vergeten dat ik al had gereageerd, daardoor nieuw bericht ipv edit :>

[ Voor 12% gewijzigd door randje op 11-02-2004 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik de gecreeërde SUPTITLES.SUT uit DVD2DVD-R (Sonic Authoring optie) kan converteren naar SSA voor DVDMAestro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
pokeran schreef op 11 februari 2004 @ 18:01:
kan je niet ifoedit gebruiken anders?
van sonic scenarist snapte ik ook geen reet
Heb je daar een goeie guide voor? Ik ga de site van Doom9 wel ff langs. ifoedit werkte met DVD2DVD-R wel goed in ieder geval.

Nogmaals een paar keer geprobeerd, maar weer de ongeldige bewerking. Dit is hem:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
Info     
Info    Creating DVD Files
Error   Scene duration shall be more than 0.4 second.
Warning The scene time of scene 'VTS01_vobid08_cellid01' has been corrected.
Warning The scene time of scene 'VTS01_vobid13_cellid01' has been corrected.
Warning The scene time of scene 'VTS02_vobid01_cellid01' has been corrected.
Warning The scene time of scene 'VTS03_vobid01_cellid01' has been corrected.
Warning The scene time of scene 'VTS03_vobid19_cellid01' has been corrected.
Warning The scene time of scene 'VTS04_vobid01_cellid01' has been corrected.
Warning The scene time of scene 'VTS04_vobid11_cellid01' has been corrected.
Warning The scene time of scene 'VTS05_vobid01_cellid01' has been corrected.
Warning The scene time of scene 'VTS05_vobid04_cellid01' has been corrected.
Warning The scene time of scene 'VTS05_vobid02_cellid01' has been corrected.
Warning The scene time of scene 'VTS05_vobid05_cellid01' has been corrected.
Warning The scene time of scene 'VTS05_vobid03_cellid01' has been corrected.
Warning The scene time of scene 'VTS06_vobid01_cellid01' has been corrected.
Kan iemand hier wat mee ?

Tijdens het importeren gaat het dus al fout:
code:
1
2
3
Warning: Quadrant or Sigma Design MPEG decoder is not present
or the driver is not installed.
Warning: Hardware decoding of video may not work.

[ Voor 86% gewijzigd door Smarron op 11-02-2004 23:35 ]

• Zorro
  • Laatst online: 16:53

Zorro

Z

Zorro schreef op 11 februari 2004 @ 11:21:
[...]

(Hier krijg ik dus steeds een fout (warning) dat de duration of the MPEG video file has changed en een fout (error) dat de "track timecode larger than the video duration" is. :( Iemand een idee?
Het probleem lijkt verholpen door niet DoCCE4U 1.0.1.4 maar DoCCE4U 1.0.1.5 Beta te gebruiken. Blijft vreemd :?

[ Voor 3% gewijzigd door Zorro op 12-02-2004 09:06 ]

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

• Smarron
Zorro schreef op 12 februari 2004 @ 09:05:
Het probleem lijkt verholpen door niet DoCCE4U 1.0.1.4 maar DoCCE4U 1.0.1.5 Beta te gebruiken. Blijft vreemd :?
Dus dat zou ook wellicht mijn probleem verhelpen! Ik ga het meteen proberen. Ik kreeg dezelfde inmporterror namelijk.

• mowa
  • Niet online

mowa

u are what u is

Zorro schreef op 12 februari 2004 @ 09:05:
[...]

Dat zou inderdaad ook kunnen ik las er net wat over.
Ik had de indruk dat het door de scripts kwam die ReAuthorist maakte.

Ik heb nog scenarist 2.6 ipv 2.7 ook omdat de oudere versie beter met dvd2svcd werkt en die gaf nooit een foutmelding. 2.7 gaf voortdurend foutmeldingen zodat ik met Maestro of Ifoedit moest authoren.

tuts4u is trouwens weer online.

iRacing Profiel

• DARKLORD
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-01 21:17

ik heb het ook ondervonden.. dvd van shrek lopen de ondertitels niet meer goed.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 22:26:
Weet iemand hoe ik de gecreeërde SUPTITLES.SUT uit DVD2DVD-R (Sonic Authoring optie) kan converteren naar SSA voor DVDMAestro?
SCHOP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
DARKLORD schreef op 12 februari 2004 @ 14:01:
[...]

ik heb het ook ondervonden.. dvd van shrek lopen de ondertitels niet meer goed.. :(
en welke versie gebruik jij :?

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.