Mike Jarod schreef op 10 februari 2004 @ 23:52:
Dreamcasters
Voor jullie is dit waarschijnlijk allemaal koek en ei, maar voor mij is dit nieuw. Nu hoorde ik (en las hier) dat je met een DC meer kan dan alleen DC spellen spelen. Ik heb een paar vraagjes, ik hoop dat iemand even de tijd kan nemen om ze te beantwoorden.
Ik heb me al 2 jaar niet verdiept in de DC scene, maar ik zal m'n best doen...
• Is een DC alleen nog maar in het 2e-hands circuit te krijgen?
Denk het niet, zijn vast wel winkels die nog DC's op voorraad hebben. Maar 2e hands is wel het meest voorkomend.
• Wat is de levensverwachting van een DC? Zijn er vaak voorkomende mankementen?
Ik had 2 jaar een DC totdat ie "kapot" ging. Dacht ik dat de lens versleten was, kwam het omdat er ergens geen contact werd gemaakt (las ik veel later terug hier in de openingspost, is een veelvoorkomend probleem!

). Dus een DC kan volgens mij best lang mee...
• Wat is een schappelijke 2-hands prijs?
50 euro? Wellicht dat iemand anders je hiermee kan helpen.
• Speelt een DC backups zonder om te bouwen?
Ja.

• Hoe goed is de emulatie van NES/SNES/SMS/SMD? Is dat ook snel? Hoe zit het met saven?
De laatste keer dat ik het probeerde (een tijdje terug) was het nog niet veel. Vooral SNES en MD. Misschien dat iemand anders weet hoe het er nu voor staat. Check anders
www.dcemulation.com volgens mij. Die hebben up-to-date info.
• Zijn er behalve DC games + emulatie nog andere dingen die "men leuk vindt"?
"Vroeger" had je een VCD player. Als het goed is heb je ook veel open-source games. Beats Of Rage bijv, een mod van Streets Of Rage. Er is ook Bleem! die PS games emuleert. Maar dan niet alle games, alleen die Bleem! zelf uitbrengt.
Suc6!
[
Voor 47% gewijzigd door
Verwijderd op 11-02-2004 00:22
]