Christiaan schreef op 17 februari 2004 @ 10:15:
Gelukkig wordt jij dan gered

. Ik geloof dat ik verloren ben dankzij de mp3s die ik heb. Ach ja, wat kan God ook met mensen die mp3s hebben. Het is zo duidelijk als een klontje dat die mensen in de hel horen. Idem voor mensen die af en toe in de huiskamer turen hier. Het wordt wel stil in de hemel vrees ik. Gelukkig besef jij wat belangrijk is in dit leven.
Het is wel interessant te vermelden dat de helft van je post een verwijt vormt aan, in feite, alle andere christenen op dit forum (en op de wereld) die het 'niet goed doen' in jouw ogen. De helft van je post vormt een oordeel, want je verkondigt vrij letterlijk dat zij naar de hel gaan. Is dat nou wel zo christelijk, beste Flip.m0? Als ik die post van jou lees denk ik dat de meeste christenen het vergevende en liefhebbende aspect hier veel beter begrepen hebben dan jij en je Bob Jones University. Als juist die mensen, die zo tolerant en respectvol zijn jegens andere gelovigen en andere geloven, naar de hel moeten, dan ga ik uit vrije wil met hen mee (als ik die keuze zou krijgen). Want dan zou God en zijn hemel niets meer voor mij betekenen, want schijnbaar hebben mensen die anderen veroordelen en verdoemen meer recht om in de hemel te komen dan mensen die meer respect en tolerantie kunnen tonen. Zo in strijd met de liefdevolle Jezus waarover jij zo hoog van de toren blaast!
Tja als jij niet bekeerd word door de Heilige Geest en de bijbel niet leest daar kan ik niks aan doen.
Als de bijbel zegt dat Jezus de enige weg is. Dan kan je moeilijk zeggen dat iemand die dat niet gelooft in de hemel komt!!!! Dat jij dat schijbaar kan maakt jouwn geloof in de bijbel al erg zwak. Dat tolerantie is ook maar een smoes om andere geloven te verdedigen. Jezus tolereerde andere geloven ook niet en wees juist op de waarheid zodat die mensen op het juiste pad terecht komen.
(Als je in de bijbel geloofd dan wil ik eens zien hoe je deze zin opeet:) Dat jij mensen naar de hell wenst want je wilt ze niet de waarheid vertellen uit respekt en tolerantie dat moet je zelf maar weten.
Maar natuurlijk wenst niemand niemand naar de hell maar je wilt natuurlijk wel tolerantie en respeck tonen zoals Jezus??? Ik denk dat je er erg naast zit en ik denk niet dat je zde zelfde gedachte gang heb als Jezus.
Jezus denkt: Haat de zonde niet de zondenaars. Haat andere geloven maar niet de mensen die het geloven. Heb ik al vaker gezegd en zal ik ook vaker zeggen. Ik haat geen mensen die homosexueel zijn. Maar ik haat de homosexualiteit dat mensen uitoefenen. Ik ben er ook dus Zwaar tegen homosexualiteit (zie niet de mens maar de zonde).
Niet goed doen in mijn ogen??? Zoals ik al zei als je niet de bijbel leest weet je ook niet wat Gods wil is. Iedere christen heeft een zwakheid in zich. Geen enkele christen zal ooit perfekt zijn alleen wanneer hij in de hemel komt. Maar dat betekend niet dat wij daar niet voor hoeven te strijven. Als jij weet dat je iets verkeerd doet dan doe er dan iets aan. Bid er voor en zorg ervoor dat je er van weg blijft. Hoe weet je dat je iets verkeerd doet? Kijk in de bijbel en kijk in je leven. Vraag God wat verkeerd is in je leven. Je moet niet alleen luisteraars zijn maar ook doeners zijn van het Woord. Dat bedoel ik nou met mensen die wel in de bijbel geloven maar er niks eraan doen en verder gaan met hun oude leven stijl. Ja ik heb ook zwakke punten in mijn leven. En ja ik probeer het ook te verhelpen door op God te vertrouwen. En ik val zekers vaak. Maar het gaat erom dat je weer gaat opstaan en verder loopt met God.
Christiaan ik probeer niemand te oordelen en ik kan dat ook niet. Maar ik wil wel de Heilige Geest van de christenen hier aanwakkeren en zeggen: Hey wij als christenen gaan de verkeerde kant op het is tijd om terug te gaan in de bijbel en God te volgen en niet onze eigen plezier. Dat christenen hier niet op reageren kan zijn dat ze dus geen Heilige Geest hebben. Maar dan nog wil ik hier niemand oordelen maar wel aanwakkeren.
En ik heb het dus ook over jou christiaan. Maar op zo een reply als nu daar heeft God niet veel aan. God heeft er iets aan als je iets voor Hem doet. En mijn vraag (3 vragen) en mijn laatste zin voor jou is wat doe jij voor God?? Wat zou jij opgeven voor God?? Wat hindert jou van God??
OpifexMaximus schreef op 17 februari 2004 @ 23:56:
De tien geboden
[bron]
[...]
[...]
Met alle respect voor jouw ideeen, vraag ik jou waar God meldt dat een mens niet mag genieten (ik sta serieus open voor verwijzingen).
[...]
Waarom denk jij dat mensen door jou wel overtuigd zullen worden en niet door anderen? In Nederland is volgens mij een overgroot deel bekend met het bestaan van het Christendom en toch bekeren zij zich niet tot het christendom. Doen ze dit enkel omdat ze egoïstisch zijn en enkel hun eigen behoeften nastreven? Ik zou graag willen weten waarom jij denkt dat zij niet in God geloven zoals jij dat doet en jij wel? En wat overtuigde jou ervan dat de door jouw gekozen weg de enige juiste is?
Hmmm, wel veel reacties op jouw post. Hopelijk beschouw je mijn post niet als aanvallend. Ik ben zuiver geïnteresseerd in jouw beweegredenen, omdat ze mij onbekend zijn.
Een mens mag zeker genieten. Maar er is DUIDELIJK een tijd en een plaats voor. En alles gaat dus met MATE. Op de computer spelen is opzich niet zonde maar als het een idool word (idool hoeft dus niet iets te zijn dat je aanbid maar dat wel constant in je gedachte zit). Als dat het enige in je gedachte zit dan is er dus wel iets verkeerd.
Ik kan mensen niet overtuigen. Ik kan ze de het Woord geven en vragen beantwoorden en uitleggen etc. Maar het is de Heilige Geest die iemand overtuigd. Maar God kan alles veranderen behalve iemands vrije wil. Jezus klopt aan iedereen zijn ziels deur. Maar de klink om het open te maken zit aan de binnen kant en niet aan de buiten kant.
Ja heel wat mensen hebben ook het evangelie gehoord. Maar meeste mensen zoeken andere wegen om hun "geweten" te ontlopen: Drank,drugs,vrouwen,entertainment,vrienden,familie etc.
Mensen willen zichzelf constant bezig houden met andere dingen en proberen God zeg amar te ontlopen. Vaker als je iemand wilt vertellen over het evangelie dan worden ze meteen bitter en lachen ze je uit of proberen ze het te ontlopen of wat dan ook. Meeste mense op deze forum maken allemaal smoesjes en schrijven dit af als onzin zodat ze verder in hun eigen leven stijl kunnen leven en dus ook niet schuldig voelen over het weerstaan van het evangelie want ze hebben stee vast geconcludeerd dat er geen God is.
Ik kan je al vertellen dat alles gaat dood in deze wereld. Mensen realizeren dat ook en zo zie je dus ook van het ene ding naar het andere ding te hiopen. Hup dit bevredigd me niet meer dus hoppa ik ga wat anders doen. Je download een liedje je vind het helemaal te gek en dan een week later moet je weer een ander liedje downloaden omdat het andere niet meer zo te gek is. En zo leven mensen constant in deze wereld. Iedereen die geen christen is leeft zo en probeert zijn lust te voeden.
Jezus heeft een oplossing en zegt: Drink van mij water en je zult nooit meer dorst hebben. En ik heb gezien dat het waar is. Je gaat dus als een christen dingen in je leven ruilen voor iets dat wel voor eeuwig is. IPV zoveel tijd te gamen in de week maak je wat tijd vrij om meer in de bijbel te zitten. IPV Je dood te werken voor geld, dank je God voor wat voor baan je hebt en probeer je dat geld zo goed mogelijk voor God te gebruiken. Of je stopt met die baan en zoekt werk dat nut heeft voor het verspreiden van het evangelie.
Kijk er zijn 3 dingen op deze wereld dat voor eeuwig zal bestaan:
1. God
2. De bijbel
3. Zielen
Kijk als je op deze 3 dingen concentreerd dan garandeer ik je dat je leven er anders gaat uit zien!!!
Waarom mensen niet willen bekeren: Je moet toegeven tot God dat je fout zit. En niemand op deze wereld vind het leuk om fouten toe te geven. Daarom wilt niemand de eerste stap maken. En daarom willen mensen hun fouten verbergen door een zooi rot zooi er op te gooien: [insert lijst met sex,vrouwen,entertainment,geld etc.]
Ik geloof omdat ik mezelf zie in de lijst van zondaars. Ik zie mezelf in de zondaar maar ik ben blij dat er 1 weg is die speciaal voor zondaars is gemaakt (en dat is iedereen) en dat is de weg die Jezus voor ons gemaakt heeft.
Dat dat de enigste weg is kan ik moeilijk hier beargumenterne. Ik kan zeggen dat ik zwaar bekeerd ben door de Heilige Geest en ik kan dus voor mijzelf zeggen dat dit de enige weg is en dat is de bijbel. Ik kan ook zeggen dat het GEEN mening is omdat dit voor mij een feit is en altijd zal zijn. Ik zal dus nooit bang zijn voor de dood. Ik zal ook nooit iets anders geloven...niet omdat ik niet wil luisteren naar andere maar omdat alle andere geloven op deze wereld voor mij geen enkele logica in zit omdat ik onder de invloed ben van de Heilige Geest die in mij is en die mij dus weer compleet maakt zoals een mens hoort te zijn om in de juiste relatie te zitten met God. Maar zonde heeft deze relatie gebroken en Jezus heeft het weer hersteld. En Jezus heeft ons een helper gezonden (de Heilige Geest) die het mogelijk maakt voor ons om de bijbel te verstaan en het verschil zien tussen goed en kwaad.
bacterie schreef op 17 februari 2004 @ 17:14:
[...]
Wie heeft er ooit eens water in wijn veranderd?
[...]
Waarom heeft God mannetjes en vrouwtjes gemaakt?
[...]
Waarom zou God er om malen of iemand illegale MP3's op zijn harde schijf heeft staan?
[...]
Waarom zou God willen dat iemand het evangelie aan andere mensen zou verkondigen?
[...]
Waarom zou God geprijsd willen worden? Zou God er wel een boodschap aan hebben of Hij al of niet door mensen geprijsd wordt? Volgens mij niet.
[...]
Je geeft de indruk dat je jouw versie van het evangelie aan andere mensen wil verkondigen. Maar hoe denk je dat die mensen zullen reageren als ze de dingen horen die jij ze in de naam van God te vertellen hebt?
Mijn cersie van de evangelie is hetzelfde als wat in de bijbel staat. Je hebt gelijk over de wijn maar heb je je er weleens in verdiept in alcahol in de bijbelse tijden. De wijn die ze dronken toen waren dus WEL verdund en was dus niet zo sterk als nu!!!!
Nog iets interesant: Heel wat ongelukken worden gemaakt door mensen onder invloed. Onder invloed betekend niet dat ze stom dronken zijn want dan kunnen ze niet eens hun sleutel vinden. De meeste onder de onvloed ongelukken zijn mensen die een glaasje 2 of 3 op hebben.
Alcahol is voor je "plezier" en is dus niet nodig om te overleven. Het is dodelijk en het is werelds. Het maakt je leven kapot en je raakt er verslaafd aan. Zeg dus nee tegen alcahol.
Jazekers heeft God man en vrouw gemaakt. Maar dat is dus niet het enige. Hij heeft ook nog regels gemaakt. Kijk jouwn argument is dus niet compleet. Het moet zio gaan: Ja God heeft man en vrouw gemaakt maar er is een juiste tijd en een juiste moment voor sex. Lust is nooit goed. Lust is egoistish en stelen. Je checkt een meisje uit wat je aan het doen ben je steelt iets (haar lichaam in je gedachte) dat helemaal niet van jou is. Daarom is het verkeerd.
Gij zult NIET stelen. Dus jij hebt illigale mp3 op je computer je bent er niet van overtuigd dat dat zonde is dus ga je naar de hemel. Als je dus in Jezus vertrouwt krijg je de Heilige Geest die je dus in deze situatie bekeerd en overtuigd Hey dit is niet goed en illigaal en dus gooi je alle mp3s van je computer. Kijk als je zondigt betekend niet dat je naar de hel gaat. Ik ben net zo erg als iedereen maar ik vertrouw dat Jezus voor mij zonde is gestorven en dat ik dus nu bekeerd ben. En nadat ik gered ben dan jazekers zondig ik nog maar minder en elke keer als ik zondig dan wijst de Heilige Geest erop en dan erken ik dat ook en vraag ik om vergevenis. " If you confess your Sins, God is Faithfull and Righteous to forgive you your sins and to cleanse you from all unrighteousness" .
Kijk dat bedoel ik nou wat het verschil is tussen een echte christen en een "christen". Een echte christen ziet wat hij verkeerd doet en wilt dat ook veranderen door veel te bidden en veel in de bijbel te turen. Het doel is om meer op Jezus te lijken. Het doel is om zoals Jezus te denken. En hoe doe je dat?? Door de bijbel te lezen en te geloven. De hele bijbel draait om Jezus.
Go Ye therefore, Teaching ALL NATIONS, Baptizing them in the name of the Father, And of the Son,and of the Holy Ghost. Evangalizeren is een gebod in de bijbel. En eigenlijk hoeft het geen gebod te zijn. Als jij een nieuwe auto heb dan is het toch ook natuurlijk dat je andere mensen verteld over je nieuwe auto. Hoeveel meer betekend het dat jij vrij bent gekocht van zonde en dat je dus nu onder een andere Meester dienst uit brengt. Een Meester die heel wat liefde toont een Meester dat wilt dat je eeuwig gelukkig met Hem bent en dat is God die ons van de dood heeft gekocht door zijn Zoon naar de aarde te sturen om voor onze zonde te sterven aan het kruis en na 3 dagen is Hij weer opgestaan om te laten zien dat Hij de dood heeft overwonnen net zoals wij dat kunnen doen door Jezus te volgen.
Waarom God geprijzigd willen worden lees eens hier: Nouja het is veel te veel informatie om uit te leggen hier maar kijk eens naar : Ephasians.
Ephasians 3:10: OPdat nu, door de Gemeente, bekend gemaakt worde aan de overheden en de machten in den hemel de veelvuldige wijsheid Gods.
Hier betkend gemeent in engels vertaald kerk. De kerk betekend alle opnieuw geboren christenen. De kerk word vaker aangezien als het lichaam van Jezus. Maar wat hier staat is dat wij zijn hier om Gods wijsheid te laten zien aan alle engelen etc. in de hemel. Engelen zijn allemaal individuelen personen in de hemel die veel sterker,slimmer etc. zijn dan ons. Maar God omdat Hij van ons houd wilt de engelen laten zien dat wij ook wat waard zijn om het even losjes te zeggen. Hoe kan God zijn macht laten zien dan voor zijn zoon een nieuwe lichaam te geven (de gemeente) die God (jezus) voor eeuwig prijst. Ik zit hier een paar dingen door elkaar te typen om even de puzzel wat completer te maken.
Nadat ik dit gezegd heb zal ik het nog 1 keer zeggen en een beetje verwoorden om het nog duidelijker te maken. God heeft ons gemaakt zodat wij als een geheel (een lichaam) Hem kunnen prijzen voor altijd en wij kunnen dus als individuelen in Jezus 1 geheel worden die samen werken voor Gods glorie. En die macht laat God dus zien aan de overheden en de machten in de hemel.
Tja het is moeilijk zo uit te leggen maar lees het hele boek (Ephasians,weet even niet wat het nederlands is maar deze vers is dus wel in het NGB nederlands.) maar.