[OC-Ervaringen] Lanparty NFII Ultra B en Infinity

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste
Acties:
  • 2.075 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
Ik had een infinity besteld en had gehoopt dat hij vandaag binnen zou komen.
mijn broertje zou mijn oude kt3ultra en mijn xp2200 krijgen.Dus ik denk begin vroeg schroef mijn mobo alvast in zijn kast. (die paar uurtjes kan ik ook wel zonder pc) half 5 nog steeds geen singaal van de winkel dat hij binnen was. dus ik maar eeven bellen. Euuuh nee sorry hij is niet op voorraad bij de leverancier we krijgen hem op zn vroegst vrijdag binnen. KUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUT. ikke nadenken nadenken. en ben toch maar voor de lanparty gegaan aangzien ik toch van plan was om nieuwe kabels te kopen. dus maandag krijg ik mijn lanparty binnen :D. gaan we deze even een vette party van die pc maken.(raampje zit er al in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 19:34
erik9287nl schreef op 09 januari 2004 @ 18:16:
[...]

Is idd erg goedkoop. Zijn er misschien een Rev A. en een Rev. B in omloop?
Valt toch mee? Zoals PASware zegt, op newegg.com kost het bordje maar $95. Als je dat omrekend met de huidige dollarkoers, kom je op 74 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 21:03

Exigence

dnkroz

Laagvliegerke schreef op 09 januari 2004 @ 18:43:
[...]

Valt toch mee? Zoals PASware zegt, op newegg.com kost het bordje maar $95. Als je dat omrekend met de huidige dollarkoers, kom je op 74 euro.
Da's helemaal waar ja, daar had ik zo nog niet over nagedacht. Naja, iig is het een lekkere prijs bij Reichelt, ik denk dat Newegg niet naar NL verzendt :P
Scheelt iig weer 20-30 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce666
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-09 20:08

geforce666

a.k.a Jan (nl)

ben nu effe aan het rondlezen over welke BIOS ik het beste kan nemen, maar hebben jullie nog een aanraden of zijn die in de openings post gewoon goed
(heb WC, Dangerden RBX :))

en b.t.w bij mij hangt me temp op non-stressed en non-oc'ed al op de 41 graden :?
heb ik iets verkeerds gedaan ?

(heb Innovatek DualRAD (2x Papst op 12V) en een Hydor L30 (komen later nog NB & GPU dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_NL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 13:26
IHMO is de 12/31 het beste maar die is wel BETA.

Heb je je RBX helemaal tot de max aangedraaid, had ik eerst ook met mijn maze4, ff helemaal strak aandraaien en voila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft gewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 21:01
Voor de volgende keer hoop ik dat wel ;)
btw,er zitten dus drie geheugen banken op de DFI lanparty bord,nu las ik ergens dat je bank 1 en 3 moet gebruiken voor betere prestaties,maar het lijkt mij dat juist bank 1 en 2 beter werken(dual channel)of zijn dat juist bank 1 en 3?
Ik kan hierover niks vinden in de handleiding :'(
Heb het even geprobeerd ,maar dat werkte niet stabieler,gewoon weer in 1+2 ;)
M'n geheugen draait nu op 233Mhz,hoger kom ik niet omdat ik (denk ik)op z'n limiet zit,ben nu van plan om Geil pc4200 platinum te halen(2x256)alleen zijn de timings niet zo denderend(iets van 3-5-5)maar ik wil naar 250>Mhz op dit bord en volgens mij zijn ultra lage timings niet zo belangrijk meer.Ik ken verder geen geheugen dat zo snel draait met lage timings,jij wel :?

[ Voor 7% gewijzigd door Fern op 10-01-2004 16:03 ]

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-08 14:37

bille

Don't call me Buff

ehm.. OCZ pwnd de keet :)
http://www.tomshardware.com/firstlook/20040105/index.html
en zoals je ziet.. snelheid wint het (Volgens Tom) van strakke timings. Ik heb hier zelf ook 2 reepjes OCZ PC3500 liggen.. zijn ergens getest op 235 @ Cas2.. schijnt zelfs dat deze reepjes nog hoger halen ~270 o.i.d. (uiteraard niet meer @ Cas2) iig ben ik er zeer over te spreken.

en hier nog eens:
http://www.anandtech.com/memory/showdoc.html?i=1902
The fact that the OCZ EL-3500 module scoffed at 235MHz (470MHz DDR) at CAS2 shows that it's amongst the very best system memory you can buy
alsdus Hexus.. en dan hebben we et nog maar over de PC3500EL variant.. laat staan de PC4200EL Gold }:)

[ Voor 50% gewijzigd door bille op 10-01-2004 15:16 ]

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Laatst online: 09-01 11:04
Als we nou eens even met zn allen zoeken waar je die Infinity voor weinig of uberhaupt waar we hem kunnen kopen. Er moeten meer shops zijn die deze bikkelplank verkopen. ;)

En bij mij bestaat er nog wat onduidelijheid over de Rev A of B van de Infinity

[ Voor 20% gewijzigd door Stinger666 op 10-01-2004 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
bille schreef op 10 januari 2004 @ 15:05:
en zoals je ziet.. snelheid wint het (Volgens Tom) van strakke timings. Ik heb hier zelf ook 2 reepjes OCZ PC3500 liggen.. zijn ergens getest op 235 @ Cas2.. schijnt zelfs dat deze reepjes nog hoger halen ~270 o.i.d. (uiteraard niet meer @ Cas2) iig ben ik er zeer over te spreken.
Logisch dat snelheid beter is dan strakke timings. Maar je moet wel opletten wat hiermee bedoeld wordt. Het testplatform is een P4, dus de multiplier is vast. Als je dan PC4000 geheugen neemt en je verhoogt de FSB, wordt de P4 automatisch meegeclocked.
Ome Tom zegt het trouwens zelf:
Where there's an acute need for performance, our endorsement goes to an overclocked Pentium 4 running at 1000 instead of 800 MHz FSB in tandem with equally tweakable memory (PC4000 or DDR500). This does far more for performance than ultra-fast memory modules.
Een P4 met een fsb van 1000 Mhz en PC4000 (DDR500) geheugen zal natuurlijk een veel betere performance halen dan een P4 met een fsb van 800 Mhz en PC3500 geheugen met strakke timings. Ome Tom is hier ook niet aan het overclocken geslagen.

Ik blijf er rotsvast van overtuigd dat als je snel PC3500 geheugen overclocked, je veel betere resultaten zal halen. Zeker met een AMD-systeem.
bille schreef op 10 januari 2004 @ 15:05:
[...]
alsdus Hexus.. en dan hebben we et nog maar over de PC3500EL variant.. laat staan de PC4200EL Gold }:)
Zeer mooi dat dat geheugen op DDR470@cas2 zijn werk kan doen. Maar ze konden op een nForce² systeem misschien nog verder geclocked hebben @ 2-2-2-11.
PC4200 (DDR533) doet zijn werk dus op een fsb van 266 MHz. Het wordt al moeilijker om een AMD-systeem te clocken tot die fsb. De DFI Lanparty NFII Ultra B en de Infinity vallen blijkbaar zo hoog en zelfs iets hoger te clocken. Stel nu dat je blijft "hangen" op een fsb van 250 MHz. Dan zal je de timings van PC4200 geheugen zeker niet kunnen verstrakken. Dat is gekend. Ik blijf er dus bij dat goed PC3500 beter is :P
Trouwens, zelfs al kan je je fsb bijvoorbeeld clocken tot 270 Mhz of meer, dan denk ik toch niet dat het aangeraden is om dit 24/7 op die snelheid te laten draaien. Altijd wel leuk om te benchmarken en pifast natuurlijk. Maar ook pifast moet het hebben van strakke timings :)
Stinger666 schreef op 10 januari 2004 @ 15:48:
Als we nou eens even met zn allen zoeken waar je die Infinity voor weinig of uberhaupt waar we hem kunnen kopen. Er moeten meer shops zijn die deze bikkelplank verkopen. ;)
Ik bestel 'em maandag op newegg ;)

[ Voor 7% gewijzigd door D-Three op 10-01-2004 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Laagvliegerke schreef op 10 januari 2004 @ 15:56:
[...]

Logisch dat snelheid beter is dan strakke timings. Maar je moet wel opletten wat hiermee bedoeld wordt. Het testplatform is een P4, dus de multiplier is vast. Als je dan PC4000 geheugen neemt en je verhoogt de FSB, wordt de P4 automatisch meegeclocked.
Ome Tom zegt het trouwens zelf:

[...]

Een P4 met een fsb van 1000 Mhz en PC4000 (DDR500) geheugen zal natuurlijk een veel betere performance halen dan een P4 met een fsb van 800 Mhz en PC3500 geheugen met strakke timings. Ome Tom is hier ook niet aan het overclocken geslagen.

Ik blijf er rotsvast van overtuigd dat als je snel PC3500 geheugen overclocked, je veel betere resultaten zal halen. Zeker met een AMD-systeem.

[...]

Zeer mooi dat dat geheugen op DDR470@cas2 zijn werk kan doen. Maar ze konden op een nForce² systeem misschien nog verder geclocked hebben @ 2-2-2-11.
PC4200 (DDR533) doet zijn werk dus op een fsb van 266 MHz. Het wordt al moeilijker om een AMD-systeem te clocken tot die fsb. De DFI Lanparty NFII Ultra B en de Infinity vallen blijkbaar zo hoog en zelfs iets hoger te clocken. Stel nu dat je blijft "hangen" op een fsb van 250 MHz. Dan zal je de timings van PC4200 geheugen zeker niet kunnen verstrakken. Dat is gekend. Ik blijf er dus bij dat goed PC3500 beter is :P
Trouwens, zelfs al kan je je fsb bijvoorbeeld clocken tot 270 Mhz of meer, dan denk ik toch niet dat het aangeraden is om dit 24/7 op die snelheid te laten draaien. Altijd wel leuk om te benchmarken en pifast natuurlijk. Maar ook pifast moet het hebben van strakke timings :)

[...]

Ik bestel 'em maandag op newegg ;)
Ho, als we nou samen bestellen bespaart dat weer verzendkosten....(Ik woon vlak bij België dus!

Ff een vraagje! Is er nou ook een Rev A en B bij de Infinity! Ik kon op internet ergens in the UK een Rev A kopen, wat bij mij de suggestie wekt van een Rev B.

De Layout van de Rev A van de Infinity ziet er hetzelfde uit als de Rev B Lanparty dus het zal wel goed zitten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce666

geforce666

a.k.a Jan (nl)

Buzz_NL schreef op 10 januari 2004 @ 12:05:
IHMO is de 12/31 het beste maar die is wel BETA.

Heb je je RBX helemaal tot de max aangedraaid, had ik eerst ook met mijn maze4, ff helemaal strak aandraaien en voila.
Ik draai RAID0, kan ik dan ook gewoon deze gebruiken (had hiervoor A7N8X Del daar had je altijd van die S-ATA biossen vandaar)

en die RBX had ik behoorlijk ver doorgedraaid maar op een gegeven moment d8 ik van: nou me bord staat nu wel erg krom dus heb ik em weer ietsjes losser gedraaid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Stinger666 schreef op 10 januari 2004 @ 16:14:
[...]

Ho, als we nou samen bestellen bespaart dat weer verzendkosten....(Ik woon vlak bij België dus!

Ff een vraagje! Is er nou ook een Rev A en B bij de Infinity! Ik kon op internet ergens in the UK een Rev A kopen, wat bij mij de suggestie wekt van een Rev B.

De Layout van de Rev A van de Infinity ziet er hetzelfde uit als de Rev B Lanparty dus het zal wel goed zitten....
Newegg verzendt niet naar België. Ze aanvaarden zelfs geen buitenlandse kredietkaarten. Maar iemand die daar woont zal het bestellen (tenzij hij het bordje goedkoper vind in een local shop) en brengt het dan voor mij mee. Ik moet er wel nog enkele weken op wachten :(
En voor zover ik weet is er geen rev B van dit bordje.

Maar ik verwacht hier eigenlijk wel nog steeds enkele 3dmark01, 3dmark03 en pifast scores :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce666

geforce666

a.k.a Jan (nl)

Laagvliegerke schreef op 10 januari 2004 @ 16:47:
[...]

Maar ik verwacht hier eigenlijk wel nog steeds enkele 3dmark01, 3dmark03 en pifast scores :P
als ik em goed werkend krijg zal ik es effe wat benchmarks runnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
Stinger666 schreef op 10 januari 2004 @ 15:48:

En bij mij bestaat er nog wat onduidelijheid over de Rev A of B van de Infinity
ik heb mijn lanparty hier besteld http://www.v-webshop.nl/ . ik ga hem maandag ophalen. ze hebben hier ook de infinitie staan in een rev B uitvoering. dus grijp je kans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://upl.mine.nu/uplfolders/upload4/sisoft277.jpg

}) }) }) }) }) }) }) }) }) }) }) }) }) }) }) }) }) }) })

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2004 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
Allemachtig :O wat een score,hoe kom je aan die hoge Vmem,of zie ik dat verkeerd :?
Verder :9~

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Denk een voltmodje.
Overigens als je er meer info over wilt vinden:
http://www.xtremesystems....ead.php?s=&threadid=26255

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Fern schreef op 10 januari 2004 @ 17:55:
Allemachtig :O wat een score,hoe kom je aan die hoge Vmem,of zie ik dat verkeerd :?
Verder :9~
Waarschijnlijk met een MOD, naturlijk :P

Maaruh we willen PIFast en 3DMark van je zien Mr Hard ;)
Newegg verzendt niet naar België. Ze aanvaarden zelfs geen buitenlandse kredietkaarten. Maar iemand die daar woont zal het bestellen (tenzij hij het bordje goedkoper vind in een local shop) en brengt het dan voor mij mee. Ik moet er wel nog enkele weken op wachten
En voor zover ik weet is er geen rev B van dit bordje.
Laat maar zitten dan! ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Stinger666 op 10-01-2004 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Stinger, als je even verder kijkt, hij heeft het niet neergezet die prestaties...

Overigens paar quotes van Xtreme:
I have to agree with Daishi on this. Using DFI's 12/31 bios, it decreases certain benchmark scores in 3dmars01, viking has to use the 12/31 bios to achieve is record-breaking 277fsb. this is because he has double-sided memory. I also have double-sided bh5's and single sided bh5's. Using both the single sided and double-sided bh5's with the 12/31 bios at 240fsb, I've lost a 600-630pts off my 3dmarks01. Now using my single sided bh5's on the 12/10 or 12/18 bios, I gain back those extra 600 pts. The 277 on the DFI that viking uses will probably score less on 3dmarks01 against a 250fsb on a NF7-s.
The 12/31 somehow causes loss of bandwidth on agp, but gives double-sided memory an increase in fsb.
The DFI slower per-clock is just the 12-31, and perhaps the 12-18.

I know with a sinked board the 12-10 FLIES.

I dont know how many of you have a Barton at 11x200 and a 9700 Pro, but with a DFI board that will land 17,400 stock. Which is huge and better than what the NF7-S will do unless it has serious OS advantages.

Or to those well versed in 3DMark 2k1, it brings the 3200+ chip up to 92 FPS Car High. Which is anywhere from 5-2 FPS higher than an equivalent NF7-S.

S.A.E has some side-by-side compares with his NF7 and Infinity scores, someone should point him this way for a true comparison.
Oftewel voor Bandwith moet je de 12/10 beta bios hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
VinnieWeiss schreef op 10 januari 2004 @ 18:13:
Stinger, als je even verder kijkt, hij heeft het niet neergezet die prestaties...

Overigens paar quotes van Xtreme:

[...]

[...]

Oftewel voor Bandwith moet je de 12/10 beta bios hebben.
Whoops, sorry enthousiaste reply! :P Thnx voor de tip!
ik heb mijn lanparty hier besteld http://www.v-webshop.nl/ . ik ga hem maandag ophalen. ze hebben hier ook de infinitie staan in een rev B uitvoering. dus grijp je kans
Jesus allumachtig wat een hoge prijs! Ik wacht wel even tot mn lokale PC Zaak een prijsje voor me heeft!

[ Voor 30% gewijzigd door Stinger666 op 10-01-2004 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Volgende week zondag ben ik jarig :)
Dan ga ik m'n Infinity bij Reichelt halen, is maar 89 euro.
Als ik het goed begrepen heb is bij het gemodde bios een Vddr van 3,6v mogelijk :?

@ The Doctor... waar blijf je nou man :P, je zou testen enzo, maar we hebben al een tijdje niks meer van je gehoord :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
Wat me opvalt aan die bench zijn die ongelofelijke timings die men gebruikt,haast niet te geloven 8)7
Die 12/31 bios,is die te downloaden van DFI's hun site?ik zie verder geen omschrijving bij hun bios'n staan :?

ok.die bios heb ik kunnen vinden en geinstalleerd.Geheugen wil echt niet verder dan 233 |:( ga toch echt kijken voor pc4200,twijfel nog tussen OCZ en Geil!

[ Voor 29% gewijzigd door Fern op 10-01-2004 19:58 ]

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Als het goed is zijn dit allemaal Beta biossen in ieder geval. En die Timings? Gewoon BH-5 of met een beetje mazzel CH-5 geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Laatst online: 30-08 19:58
mensen die nog steeds denken dat de DFI slecht in 3d is moeten dit ff lezen. hier zie je dat het verscil in 2k3 81 punten is met een asus.

Bewijs :)
RESPECT :P

[ Voor 38% gewijzigd door Astennu op 10-01-2004 22:00 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op 10 januari 2004 @ 21:59:
mensen die nog steeds denken dat de DFI slecht in 3d is moeten dit ff lezen. hier zie je dat het verscil in 2k3 81 punten is met een asus.

Bewijs :)

[...]

RESPECT :P
Het Probleem zette zich ook pas voor bij een hoge oc.
als je het mij vraagt is het deels waar want je leest er toch veel over enkel denk ik dat het alleen zo is door bepaalde bios-opties, het een met de beta-bios is of alleen i.c.n.m. bepaalde hardware (mem,cpu,vga)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen waar ik de 12/10 beta bios kan vinden waar hier over gesproken wordt?
Ik neem aan dat met 12/10 de releasedate wordt bedoelt van de bios?
Kon hem niet vinden op de DFI site, zelfs niet bij het beta gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Topicstarter
Kan iemand mij vertellen waar ik de 12/10 beta bios kan vinden waar hier over gesproken wordt?
Ik neem aan dat met 12/10 de releasedate wordt bedoelt van de bios?
Kon hem niet vinden op de DFI site, zelfs niet bij het beta gedeelte
Begin post lezen.
31/12 bios link ook al gegeven.
rev B. http://www.ocworkbench.co...b=get_topic;f=34;t=000021

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BETA bios van 31dec 2003
ff klickable wel zo fijn voor onze medetweakers!

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2004 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Topicstarter
mr hard dat heb ik liever niet dat je dit doet (direct link)-> is weggeedit door bluetooth in zijn forum maar hij heeft expliciet gevraagd aan mij om niet te direct linken, momenteel is hij de enige die direct bios'en (updates) van oskar post, aub link verwijderen.
edit: bork aka Spice

[ Voor 11% gewijzigd door Spice op 10-01-2004 22:59 ]

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spice schreef op 10 januari 2004 @ 22:50:
mr hard dat heb ik liever niet dat je dit doet (direct link)-> is weggeedit door bluetooth in zijn forum maar hij heeft expliciet gevraagd aan mij om niet te direct linken, momenteel is hij de enige die direct bios'en (updates) van oskar post, aub link verwijderen.
edit: bork aka Spice
Hij linkt toch niet direct naar het bios enkel naar de site waar hij te downloaden is.
en waarom zou alleen bleutooth een link mogen post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Topicstarter
sorry ik had niet geklikt op je link, het is goed zo.
Om een lang verhaal kort te maken, oskar was onberereikbaar geworden, ik heb/ken bluetooth (het is niet anders) en die heeft oskar na 10 dagen stilte weer kunnen bereiken. that's all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Fern schreef op 10 januari 2004 @ 18:57:
Wat me opvalt aan die bench zijn die ongelofelijke timings die men gebruikt,haast niet te geloven 8)7
Die 12/31 bios,is die te downloaden van DFI's hun site?ik zie verder geen omschrijving bij hun bios'n staan :?

ok.die bios heb ik kunnen vinden en geinstalleerd.Geheugen wil echt niet verder dan 233 |:( ga toch echt kijken voor pc4200,twijfel nog tussen OCZ en Geil!
PC4200 haalt wel leuk hoge mhz'en maar de timings zijn meestal om van te :r .

---
81 punten in 2k3, nou dat is veel........... |:(

Bios 31/12 is dus leuk voor Sandra, maar voor 3dmark enzo kan je toch maar beter die van 10/12 gebruiken. Dat blijkt toch vaak zo'n 600 punten (3dmark 2k1) te schelen op dezelfde FSB. En met 10/12 is hij inderdaad sneller dan een Abit vaak op dezelfde clocks. 31/12 komt alleen de FSB soms iets hoger, maar totale prestaties (3dmark) gaan achteruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VinnieWeiss schreef op 10 januari 2004 @ 23:14:
[...]

PC4200 haalt wel leuk hoge mhz'en maar de timings zijn meestal om van te :r .

---
81 punten in 2k3, nou dat is veel........... |:(

Bios 31/12 is dus leuk voor Sandra, maar voor 3dmark enzo kan je toch maar beter die van 10/12 gebruiken. Dat blijkt toch vaak zo'n 600 punten (3dmark 2k1) te schelen op dezelfde FSB. En met 10/12 is hij inderdaad sneller dan een Abit vaak op dezelfde clocks. 31/12 komt alleen de FSB soms iets hoger, maar totale prestaties (3dmark) gaan achteruit.
ja vandaar dat we mogen hopen dat er voor het prestatie verlies in de final zijn bijgewerkt en dan nog wel lekker kunnen klocken oww })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Of ze maken een geoptimaliseerd voor Sandra en een voor Game (Benchmarks) })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VinnieWeiss schreef op 10 januari 2004 @ 23:22:
Of ze maken een geoptimaliseerd voor Sandra en een voor Game (Benchmarks) })
al gaan we dat ook al krijgen pff nee liever niet straks moet ik tussen het computer gebruik voor het dagelijks leven ook nog ff van bios wisselen omdat ik er niet tegen kan te weten dat ik sneller kan draaien als ik momenteel doe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smollys
  • Laatst online: 24-12-2024
Ik hou nogal van cpu overclocking ,ik heb 2 werkende bierkoelers van -17° en een promcloontje dat losgekoppelt -45° doet klaarstaan en een cpu die al over de 3000mhz heeft laten zien.
Ik heb dat niet klaarstaan om alleen een beetje hoge fsb prentjes te maken met sisoft :Y)
Ik heb ook al een hoopje van 4 kapotte nforce 2 liggen en heb op het ogenblik zelfs geen werkend Nforce bord meer voor hande , dus als ik nu nog eentje koop moet het wat doordacht zijn en vooral ook zeer hoge cpu snelheid kunnen draaien.

Maar julie houden een mens echt wel aan het lijntje hoor :*)
Nu eens niemand wil hier blijkbaar eens zijn systeem voledig opengooien op hoge cpu snelheid en rouwe cpu rekenkracht bij ook hoge fsb laten zien.

Volgens mij kan het gewoon niet omdat julie gewoon al weken met julie bordje aan prutsen zijn om je mem over de 250 mhz te krijgen :'( om ook zo een sisoft mem beeldje hier te kunnen plakken .

Ik zit hier al een week te twijfelen of ik nu een dfi haal of terug een Abit :Z
En er wil maar niemand tot nu toe een dfi op de eerste pagina van pifast gooien he .
Als ik zie dat dat kan heb ik morgen een dfi in men systeem zitten ,maar als dat nog lang uitblijft zal het terug een abit worden omdat het lijkt of niemand die op die eerste pagina krijgt ,of heb ik het mis ?

Komaan jongens laat eens iets zien zodanig dat ik maandag het een of het ander kan beslissen ;) het wordt hier een beetje saai met men reserve Asus a7v8x-x bordje hoor :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu sinds 1 vrijdag mijn dfi rev A :( draaien.
De fsb die ik haal is tot nu toe niet om ever naar huis te schrijven. (220 bij 11,2,2,2 op 2,8 volt)
Wel vind ik het een voordeel (tov asus waarvan ik er ook al 2 verspeeld heb) dat ik geen voltmod hoef te doen om de proc tot het uiterste te krijgen (2500+@220x12.5)
Maar volgens mij zijn er ook zat andere mobo's die dit doen.(deze is toch wel duur)
Het ziet er allemaal stabiel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smollys schreef op 11 januari 2004 @ 00:58:
Ik hou nogal van cpu overclocking ,ik heb 2 werkende bierkoelers van -17° en een promcloontje dat losgekoppelt -45° doet klaarstaan en een cpu die al over de 3000mhz heeft laten zien.
Ik heb dat niet klaarstaan om alleen een beetje hoge fsb prentjes te maken met sisoft :Y)
Ik heb ook al een hoopje van 4 kapotte nforce 2 liggen en heb op het ogenblik zelfs geen werkend Nforce bord meer voor hande , dus als ik nu nog eentje koop moet het wat doordacht zijn en vooral ook zeer hoge cpu snelheid kunnen draaien.

Maar julie houden een mens echt wel aan het lijntje hoor :*)
Nu eens niemand wil hier blijkbaar eens zijn systeem voledig opengooien op hoge cpu snelheid en rouwe cpu rekenkracht bij ook hoge fsb laten zien.

Volgens mij kan het gewoon niet omdat julie gewoon al weken met julie bordje aan prutsen zijn om je mem over de 250 mhz te krijgen :'( om ook zo een sisoft mem beeldje hier te kunnen plakken .

Ik zit hier al een week te twijfelen of ik nu een dfi haal of terug een Abit :Z
En er wil maar niemand tot nu toe een dfi op de eerste pagina van pifast gooien he .
Als ik zie dat dat kan heb ik morgen een dfi in men systeem zitten ,maar als dat nog lang uitblijft zal het terug een abit worden omdat het lijkt of niemand die op die eerste pagina krijgt ,of heb ik het mis ?

Komaan jongens laat eens iets zien zodanig dat ik maandag het een of het ander kan beslissen ;) het wordt hier een beetje saai met men reserve Asus a7v8x-x bordje hoor :r
Ik weet zeker gezien alle hoge OCs dat je met een DFI beter afbent als een ABIT.
meschien moet je is wat google werk doen maar het is al zogoed als zeker dat de tegenvallende 3DMark results bij sommige of aan het bios liggen of aan bepaalde instellingen enkel niet aan het daadwerkelijke bord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

Nou ik hoop vandaag wel aan die resultspost toe te komen.

Nieuwe ondervindingen:
Mijn geheugen met de opdruk;
GeIL
256MB
PC3500
CL= 2-6-3-3Ultra
Made in Taiwan
2003-Q3 QC OK

Is niet goed compatible met dit MoBo.
Het gaat hier om de Golden Dragon series die zowel in dual channel pack als los verkocht worden.

In dual channel opstelling vliegen de memtest-errors om je oren.
Op een chipset voltage van 1,9 en mem@3,3 blijf ik nogsteeds errors krijgen (welliswaar maar 70+, maar het is genoeg om blauwe schermen e.d. te veroorzaken. Dit alles was op een FSb van 215, iets dat dus eigenlijk makkelijk zou moeten kunnen.

Nu ik het in single channel opstelling heb draaien loopt het wel beter, maar nog niet ideaal.
de 217 is haalbaar geworden, de 225 ook, maar prime95 klapt eruit na iets meer dan 6uur.

Kortom, ik ga voor ander geheugen en hoop dan wel echte prestaties neer te kunnen zetten.

In die results-post kan ik 3dMark2k1se, pifast, sandra memBW, sandra cpuALG & sandra cpuMM verwerken.
Hier is alvast een comparetje van die 3dMark2k1, om jullie niet helemaal niks te geven. het is gedraait op een Club3D 9700 NP (met pro bios) @ 270/270 (stock snelheden dus, voor de vergelijkbaarheid.)
ter vergelijking is hier de 1ste bench die ik op deze kaart deed, helaas op ander geheugen en timings.

De rest volgt nog. (Sorry.)

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Topicstarter
Als ik zie dat dat kan heb ik morgen een dfi in men systeem zitten ,maar als dat nog lang uitblijft zal het terug een abit worden omdat het lijkt of niemand die op die eerste pagina krijgt ,of heb ik het mis
Mis, mijn dataquota is/was op (vandaar die kruisjes). Staat een afbeelding van pifast op 250 met een 1700 XP en 2 Adata-reepjes.

[ Voor 4% gewijzigd door Spice op 11-01-2004 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
Droopy? Met welke bios heb je dan gedraaid?
Schijnt ook wat uit te maken.
Was ook van plan om Geil geheugen te halen,maar als je bevindingen slecht blijven hoor ik dat graag ;)

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quarantaine
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-06-2013

quarantaine

mongtastic.be

Fern schreef op 11 januari 2004 @ 12:02:
Droopy? Met welke bios heb je dan gedraaid?
Schijnt ook wat uit te maken.
Was ook van plan om Geil geheugen te halen,maar als je bevindingen slecht blijven hoor ik dat graag ;)
koop geen geil golden dragon ram, het is een nachtmerrie!!
2 keer moeten rma'en en de tweede keer gewoon mijn geld teruggevraagd.
het werkt zelfs niet op zijn gerate speeds op 3V.
(ik had het dual pack 2*256mb pc3500 golden dragon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
quarantaine schreef op 11 januari 2004 @ 12:08:
[...]

koop geen geil golden dragon ram, het is een nachtmerrie!!
2 keer moeten rma'en en de tweede keer gewoon mijn geld teruggevraagd.
het werkt zelfs niet op zijn gerate speeds op 3V.
(ik had het dual pack 2*256mb pc3500 golden dragon)
Bedankt voor de tip ;) ,nu gaat het waarschijnlijk OCZ worden :9

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Fern, op een AMD platform kan je het beste of OCZ PC3500 Limited Edition, Mushkin PC3500 lvl2 black zetten of CH-5 reepjes (Kingston HyperX van Serenity gaat ook super snel). PC4200 zijn namelijk ruk timings meestal, heeeeel soms (1 op miljoen) wil misschien wel eens wat betere timings doen.

Geil Golden Dragon en Memtest errors? Ach ik had het zelfs op 166mhz en 6-3-3-2 timings. Das normaal voor Geil Golden Dragon.

O en Geil PC4200 op een intel: http://www.xtremesystems....ead.php?s=&threadid=25811

Kijk dan naar die timings. :r Dat wil je niet op een AMD systeem, ok wel als je die FSB kan draaien, maar goed dat komt ook zelden voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
VinnieWeiss schreef op 11 januari 2004 @ 12:55:
Fern, op een AMD platform kan je het beste of OCZ PC3500 Limited Edition, Mushkin PC3500 lvl2 black zetten of CH-5 reepjes (Kingston HyperX van Serenity gaat ook super snel). PC4200 zijn namelijk ruk timings meestal, heeeeel soms (1 op miljoen) wil misschien wel eens wat betere timings doen.

Geil Golden Dragon en Memtest errors? Ach ik had het zelfs op 166mhz en 6-3-3-2 timings. Das normaal voor Geil Golden Dragon.

O en Geil PC4200 op een intel: http://www.xtremesystems....ead.php?s=&threadid=25811

Kijk dan naar die timings. :r Dat wil je niet op een AMD systeem, ok wel als je die FSB kan draaien, maar goed dat komt ook zelden voor.
Bedankt!Ik ga rondkijken voor deze modules,als ik maar boven die 233Mhz kom met goede timings,volgens zeggen moet ik met gemak 250 kunnen halen!

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Tja er zitten altijd wel is mindere modules tussen en sommigen willen soms gewoon veel volt (3.4 ofzo). Die score van TheLastviking was dus ook met BH-5 alleen dan wel met 3.7V, anders haal je het vaak toch niet die scores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy

_Droopy

het schijnt dat de platinum series van GeIL veel beter draaien op amd systemen, maar ik heb het persoonlijk wel gehad met GeIL.

Zelf zit ik nu te twijfelen tussen mushkin en kingston.

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Tja op de Platinum series zitten betere modules, ik meen dat men er zelfs CH-5 op gevonden had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smollys
Ik was in belgie hier op zoek naar een lanparty of een infinity.

Nu denk ik er gevonden te hebben maar in de PDF prijslijst kan ik niet goed volgen welk nu de NFII infinity is die we hier in dit topic bedoelen 8)7

effe copy paste uit de prijslijst hier
:DFI NFII-ULTRA-AL KT400 S-ATA Socket A DDR + Sound + Serial ATA + FSB400 86,40€
DFI NFII-ULTRA-INF KT400 S-ATA Socket A DDR + Sound + Serial ATA + FSB400 114,30€

Zal wel de laatste zijn met 90% kans ,maar ik vraag me af wat die KT 400 bij die bijde bordjes staat te doen |:(

En wat zou dan het verschil nog tussen deze 2 bordjes zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Smollys schreef op 11 januari 2004 @ 14:37:

Nu denk ik er gevonden te hebben maar in de PDF prijslijst kan ik niet goed volgen welk nu de NFII infinity is die we hier in dit topic bedoelen 8)7

:DFI NFII-ULTRA-AL KT400 S-ATA Socket A DDR + Sound + Serial ATA + FSB400 86,40€
DFI NFII-ULTRA-INF KT400 S-ATA Socket A DDR + Sound + Serial ATA + FSB400 114,30€

Zal wel de laatste zijn met 90% kans ,maar ik vraag me af wat die KT 400 bij die bijde bordjes staat te doen |:(

Lol, van de KT400 heeft DFI ook een Infinity gemaakt. Ik denk niet dat je een KT400 wilt hebben :P :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Laatst online: 12-09 07:45
Die moet je niet hebben.
Ze zijn met een via kt400 chip.
Wel vaag dat ze nfII heten eigenlijk. Kan natuurlijk ook zijn dat de kt400 verkeerd is neergezet.

edit; te laat |:(

[ Voor 7% gewijzigd door PhuSioN op 11-01-2004 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Er is ook een KT400 Infinity, dus je moet daar heel goed opletten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smollys
patryk schreef op 11 januari 2004 @ 14:45:
Die moet je niet hebben.
Ze zijn met een via kt400 chip.
Wel vaag dat ze nfII heten eigenlijk. Kan natuurlijk ook zijn dat de kt400 verkeerd is neergezet.
Ik zie op de DFI webpagina nergens een bord dat en NFII genaamt is en een kt 400 chipset heeft hoor ?Daarom is het zo verwarrend ,er staat iets helemaal niet juist in die prijslijst schat ik 8)7
zal effe een linkje naar die lijst maken ,dan kan je mee speculeren welke ik moet halen ;)

http://users.telenet.be/c...jslijsten/componenten.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Smollys schreef op 11 januari 2004 @ 14:49:
[...]

Ik zie op de DFI webpagina netgens een bord dat en NFII genaamt is en een kt 400 chipset heeft hoor ?Daarom is het zo verwarrend ,er staat iets helemaal niet juist in die prijslijst schat ik 8)7
zal effe een linkje naar die lijst maken ,dan kan je mee speculeren welke ik moet halen ;)

http://users.telenet.be/c...jslijsten/componenten.pdf
Ik heb het nog eens goed gelezen en er staat ook "FSB400" bij enzo, dus als ik jou was zou ik even naar die shop mailen voor duidelijkheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smollys
erik9287nl schreef op 11 januari 2004 @ 14:50:
[...]

Ik heb het nog eens goed gelezen en er staat ook "FSB400" bij enzo, dus als ik jou was zou ik even naar die shop mailen voor duidelijkheid :)
Idd ,dit is dubbelzinnig tot en met , maar toch denk ik dat die van 114€ het bordje is wat we bedoelen .
Trouwens , ik dacht niet dat de KT400 chipset 400 mhz fsb ondersteund officieel ,niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Smollys schreef op 11 januari 2004 @ 14:59:
[...]

Idd ,dit is dubbelzinnig tot en met , maar toch denk ik dat die van 114€ het bordje is wat we bedoelen .
Trouwens , ik dacht niet dat de KT400 chipset 400 mhz fsb ondersteund officieel ,niet?
Nee, dat ondersteunt ie ook niet nee. Daarom ook.
114 is wel goedkoop voor een infinity :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smollys
erik9287nl schreef op 11 januari 2004 @ 15:46:
[...]

Nee, dat ondersteunt ie ook niet nee. Daarom ook.
114 is wel goedkoop voor een infinity :9~
Is een goede prijs ja ,maar ik denk dat het wat te maken heeft met het feit dat die winkel net naast de invoerder voor DFI in belgie zit ;)
Als ze een bepaald bordje niet binnen hebben gaan ze gewoon effe naast de deur te voet eentje halen terwijl je wacht naar het schijnd :)
Scheeld weeral in transport en verzendings kosten he :LOL:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
_Droopy schreef op 11 januari 2004 @ 10:28:
Nou ik hoop vandaag wel aan die resultspost toe te komen.

Nieuwe ondervindingen:
Mijn geheugen met de opdruk;
GeIL
256MB
PC3500
CL= 2-6-3-3Ultra
Made in Taiwan
2003-Q3 QC OK

Is niet goed compatible met dit MoBo.
Het gaat hier om de Golden Dragon series die zowel in dual channel pack als los verkocht worden.

In dual channel opstelling vliegen de memtest-errors om je oren.
Op een chipset voltage van 1,9 en mem@3,3 blijf ik nogsteeds errors krijgen (welliswaar maar 70+, maar het is genoeg om blauwe schermen e.d. te veroorzaken. Dit alles was op een FSb van 215, iets dat dus eigenlijk makkelijk zou moeten kunnen.

Nu ik het in single channel opstelling heb draaien loopt het wel beter, maar nog niet ideaal.
de 217 is haalbaar geworden, de 225 ook, maar prime95 klapt eruit na iets meer dan 6uur.

Kortom, ik ga voor ander geheugen en hoop dan wel echte prestaties neer te kunnen zetten.

In die results-post kan ik 3dMark2k1se, pifast, sandra memBW, sandra cpuALG & sandra cpuMM verwerken.
Hier is alvast een comparetje van die 3dMark2k1, om jullie niet helemaal niks te geven. het is gedraait op een Club3D 9700 NP (met pro bios) @ 270/270 (stock snelheden dus, voor de vergelijkbaarheid.)
ter vergelijking is hier de 1ste bench die ik op deze kaart deed, helaas op ander geheugen en timings.

De rest volgt nog. (Sorry.)
Erg grappig wat je hier beschrijft! Een maat van me had met zijn A7N8X (non OC) bij standaard instelling alleen maar Memtest/Goldmem errors. Die GEIL GOLDEN DRAGONS zijn gewoon kut latjes. :P

Eerst mobo teruggestuurd. We dachten aan een rotte geheugencontroller, maar de latjes bleken gewoon ROT

[ Voor 4% gewijzigd door Stinger666 op 11-01-2004 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Smollys schreef op 11 januari 2004 @ 14:37:

Die AL is de voorloper van de Infinity ofzo. En voor 114 Euro ben ik ook geinteresseerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om nog ff terug te komen op het geheugen, er is nu op inkoopacties.net een ia gaande die A-Data 256/512mb DDR RAM PC4000 verkoopt voor 50 en 96 euro ps.
Het is super snel geheugen alleen de timings zijn niet erg strak.
Als je voor reepjes gaat met bh-5 chips zijn ze meer dan 2x zo duur.

edit:
Ik zou toch maar ff kijke bij die ia, er is nu ook de infinity en de lp toegevoegd, voor resp. 108 & 143 euro

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2004 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Tja en wat wil je juist voor een AMD systeem? Juist strakke timings, dat het op de P4 nou minder uitmaakt....

(Die gast daar haalt het dus door de war. AMD timings, Intel MHZ-en)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VinnieWeiss schreef op 11 januari 2004 @ 18:46:
Tja en wat wil je juist voor een AMD systeem? Juist strakke timings, dat het op de P4 nou minder uitmaakt....

(Die gast daar haalt het dus door de war. AMD timings, Intel MHZ-en)
Ik heb vaak genoeg gelezen wat voor een amd systeem beter is.
Ik heb geen zin 218 euro meer te betalen zodat ik dan "Mushkin 1gb PC3500 Level2 dual ch." heb. Mij gaat het erom dat mijn cpu en mem gelijk lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

@ Komplett.de hebben ze Twinmos PC3200 met Winbond chips. Hoogstwaarschijnlijk CH-5, dat wil dus ook hard, met strakke timings.

En dat voor maar 40 euro per 256 MB !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy

_Droopy

erik9287nl schreef op 11 januari 2004 @ 18:56:
@ Komplett.de hebben ze Twinmos PC3200 met Winbond chips. Hoogstwaarschijnlijk CH-5, dat wil dus ook hard, met strakke timings.

En dat voor maar 40 euro per 256 MB !
maar ja, je zegt hoogstwaarschijnlijk.
Als het er niet op zit, zit je dus met latjes die lang niet zo hard gaan als je hoopt voor je koop.
Daarom kijk ik naar geheugen dan ik een winkel in de buurt te koop is, zodat ik zeker weet wat ik in huis haal. (maargoed, da's mijn mening he?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
nu we toch ff over geheugen bezig zijn:
Is er eigenlijk verschil tussen Mushkin DDR PC-3500 Black Hi Performance Level II en Mushkin DDR PC-3500 Level II (dus zonder die Black Hi Performace) want de ene keer zie ik het zo staan en dan weer anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

@ Laagvliegerke, is exact hetzelfde mem als het goed is. Er is maar één soort PC3500 L2 van Mushkin, en dat heeft BH-5 chips.

Om weer een beetje on-topic te komen, ik zie op inkoopacties.net een interessante IA voorbij komen:
http://www.inkoopacties.net/ia/qzbvmymj/1?g=tg0rtxdq
en dat niet vanwege het mem, maar vanwege de bordjes! €143 voor een LanParty en €108 voor een Infinity! Als ik nou tenminste een beetje geld had, had ik mee kunnen doen :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
Heeft iemand van jullie al kunnen benchen met de DFI Lanparty nf2 Rev.B?
Ik kom niet hoger dan 233FSB met corsair xms3200 (8-4-4-2.5).
Moet volgens mij wel meer inzitten met sneller geheugen,ben benieuwd wat jullie scoren met je geheugen :)

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Hoeveel volt zet je op dat Corsair? Ik vind het namelijk wel een beetje matig voor Corsair mem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Syzzer schreef op 11 januari 2004 @ 22:28:
@ Laagvliegerke, is exact hetzelfde mem als het goed is. Er is maar één soort PC3500 L2 van Mushkin, en dat heeft BH-5 chips.

Om weer een beetje on-topic te komen, ik zie op inkoopacties.net een interessante IA voorbij komen:
http://www.inkoopacties.net/ia/qzbvmymj/1?g=tg0rtxdq
en dat niet vanwege het mem, maar vanwege de bordjes! €143 voor een LanParty en €108 voor een Infinity! Als ik nou tenminste een beetje geld had, had ik mee kunnen doen :( .
denk dat ik de Infinity ga score dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
VinnieWeiss schreef op 11 januari 2004 @ 23:09:
Hoeveel volt zet je op dat Corsair? Ik vind het namelijk wel een beetje matig voor Corsair mem.
Ik heb ze gehad op 3.10V en nu op 3V,ik heb nog zitten spelen met de timings (optimaal)maar hoger willen ze niet,misschien omdat ze orgineel op 200Mhz draaien en 233 hun top is.Heb er wel 2 modules in 1 platinum en 1 zwarte elk 256Mb,zou dat een reden kunnen zijn dat ze niet hoger willen?

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Laatst online: 12-09 07:45
Heb maar een infinity besteld bij de inkoopactie. Tegen die tijd heb ik wel geld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

patryk schreef op 12 januari 2004 @ 00:17:
Heb maar een infinity besteld bij de inkoopactie. Tegen die tijd heb ik wel geld ;)
Tegen die tijd :? Nog maar 4 dagen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Topicstarter
NF7-S vs Lanparty rev.B

Alle componenten zijn hetzelfde, behalve het mobo en de videokaart.

The DFI was at 248 fsb with a 2610mhz CPU and a 9800XT .
My NF7-S was at 226fsb with a 2616mhz CPU and a 9700pro ( big GFX OC ) .
Top scores are DFI , bottom are NF7-S

3DMark Score
(3D marks) 20932
19368

Game 1 - Car Chase - Low Detail
284.4
251.9

Game 1 - Car Chase - High Detail
100.2
100.7

Game 2 - Dragothic - Low Detail
394.2
365.1

Game 2 - Dragothic - High Detail
205.4
189.3

Game 3 - Lobby - Low Detail
272.3
252.2

Game 3 - Lobby - High Detail
122.0
112.5

Game 4 - Nature
143.6
131.4

Make of that what you will

en The fact remains for me that the two NF7-S boards I have had were never 100% stable over 220fsb ( with all same components ) There was an issue with high vcore/fsb that made my system unstable . Plus the DFI gets the vdimm from the 5v rail which makes for a more stable system/OC ( had enough of modding PSU's )
Cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Uhm ja, lekker is dat 9700pro tegen een XT vergelijken zo kan ik het ook zeg.....
Maar goed het is gewoon zo dat de 12/10 (10 dec) bios het best is voor totale systeemprestaties, alleen met de 12/31 bios kan dus met double sided RAM een hogere FSB gehaald worden, alleen gaat dat dus om een of andere reden ten koste van de totale systeemprestaties (ong 600marks op gelijke FSB).
En met die 12/10 haalt men dus ook hogere prestaties dan een NF7-s op Xtreme op gelijke clocks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Syzzer schreef op 12 januari 2004 @ 09:41:
[...]

Tegen die tijd :? Nog maar 4 dagen toch?
in februarie pas ja je word bedankt ik bestellen beselling geplaats zie ik ineens feb staan en ik d8 over 4 dagen :S (heb hem maar ff geanuleerd heb nie zoveel tijd :) )

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2004 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

_Droopy schreef op 11 januari 2004 @ 21:09:
[...]

maar ja, je zegt hoogstwaarschijnlijk.
Als het er niet op zit, zit je dus met latjes die lang niet zo hard gaan als je hoopt voor je koop.
Daarom kijk ik naar geheugen dan ik een winkel in de buurt te koop is, zodat ik zeker weet wat ik in huis haal. (maargoed, da's mijn mening he?)
Je moet beter lezen :P
Er staat: Twinmos geheugen met Winbond chips. Je bent dus verzekerd van Winbond chips. En aangezien BH-5 niet meer gemaakt wordt lijkt het mij dat je dan CH-5 krijg toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce666

geforce666

a.k.a Jan (nl)

ik ben het effe kwijt met het revisie verhaal, ik heb de mijne bij tweakstore gekocht
en er staat op het mobo boven een wit stukje (naast de Primary IDE): Rev A
heb ik dan de verkeerde ?(of komt het omdat hij ook Lanpar........ B heet :?

ik vraag dit omdat ik net me BIOS geflasht hebt en ik nu niet meer in WinXp kom (een nieuwe instal werkt ook niet) ik krijg de melding: "Error loading OS" nadat hij me RAID heeft gedetecteerd
en een CMOS reset helpt ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

geforce666 schreef op 13 januari 2004 @ 04:08:
ik ben het effe kwijt met het revisie verhaal, ik heb de mijne bij tweakstore gekocht

ik vraag dit omdat ik net me BIOS geflasht hebt en ik nu niet meer in WinXp kom (een nieuwe instal werkt ook niet) ik krijg de melding: "Error loading OS" nadat hij me RAID heeft gedetecteerd
Tweakstore verkoopt 100% zeker Rev B, ze hadden nog wel Rev A, maar die raken ze niet kwijt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
erik9287nl schreef op 13 januari 2004 @ 07:58:
[...]

Tweakstore verkoopt 100% zeker Rev B, ze hadden nog wel Rev A, maar die raken ze niet kwijt :D
Als geforce666 een Lanparty NFII Ultra besteld heeft, dan kunnen ze hem toch even goed een rev A opgestuurd hebben? Ze kunnen maar proberen hé :)

Veel kans dat het idd een rev A is dan.
Zitten er gaten rond de socket om een cooler te monteren? Ik dacht dat de rev A deze nog niet had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_NL
Heeft het mobo 4 SATA aansluitingen -> Rev B

Ik vermoed dat je de SATA RAID in de BIOS aan hebt, heb je je sata schijven in RAId setup?

zoja vermoed ik dat je of de array opnieuw moet rebuilden of herinstallatie windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laagvliegerke schreef op 13 januari 2004 @ 08:21:
[...]

Als geforce666 een Lanparty NFII Ultra besteld heeft, dan kunnen ze hem toch even goed een rev A opgestuurd hebben? Ze kunnen maar proberen hé :)

Ga je nou beweren dat ik de boel loop te flessen??
[...]

Zitten er gaten rond de socket om een cooler te monteren? Ik dacht dat de rev A deze nog niet had.
Als iedereen nu eens op de pcb van z'n Lanparty rev B kijk zal hij of zij zien dat daar ook rev A op staat.

Ik heb nog 1 rev A op voorraad en die staat een beetje mooi te zijn in m'n winkel.
de ander ligt bij onze lieve Peter daar een beetje mooi te wezen.

verders sluit ik me aan bij BUZZ_NL

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erik9287nl schreef op 13 januari 2004 @ 07:58:
[...]

als jij een lanparty besteld zonder erbij te zeggen dat je percee een B wil mogen ze je net zo goed een A geven hoor dus het kan toch ook echt een A zijn die hij heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 22:12

Epsilon

Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 11:08:
[...]

als jij een lanparty besteld zonder erbij te zeggen dat je percee een B wil mogen ze je net zo goed een A geven hoor dus het kan toch ook echt een A zijn die hij heeft gehad.
Mja, maar als er "rev B" bij het kopen erbij staat (in de productomschrijving dus) niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Topicstarter
Als iedereen nu eens op de pcb van z'n Lanparty rev B kijk zal hij of zij zien dat daar ook rev A op staat.
Klopt, is allang genoemd overigens.
Ander verschil wat in 1 oogopslag is te zien is de positionering van de batterij.
rev. B naast de SB (min of meer midden op de plank) op rev. A aan de bovenkant.
Op de rev. B zitten 2 stickers waar rev. B op staat, 1 op het mobo en 1 op de printerpoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Epsilon schreef op 13 januari 2004 @ 11:24:
[...]

Mja, maar als er "rev B" bij het kopen erbij staat (in de productomschrijving dus) niet ;)
Dan zou het niet zo netjes zijn nee en zou je hem gewoon terug moeten sturen i.r.v.e. reb B op koste van winkelier aangezien de fout bij hun ligt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy

_Droopy

welke bios draai je|?
dit is een probleem dat ik zeer zeker wel herken.
Bij sommige biossen (o.a. 12-31) kreeg ik die zelfde meldingen bij bepaalde settings.
vooral 200MHz FSB geeft hier grote problemen
Als ik 205MHz FSB draai, ben ik er vannaf, en alles boven de 210MHz FSb is probleem vrij. (voor zover de rest van m'n hardware meewerkt)
Dus ff rond klooien met je settings, voor je tweakstore gaat lopen beschuldigen/verdenken.
Ik ben daar persoonlijk (irl) geweest en kreeg absoluut niet het idee dat die gast daar alleen maar staat voor z'n centjes. Het lijkt mij zelf ook een echte "Performance-Enthousiast"

offtopic:
nee ik werk er niet en ben geen bekende van hem ofzo, slechts een tevreden klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 11:08:
[...]

Dat bedoel ik dus :) Sorry als het verkeerd over kwam, B.S.O.D.!! 8)7
Epsilon schreef op 13 januari 2004 @ 11:24:
[...]

Dan is het een rev B natuurlijk :P

Er staat dan waarschijnlijk rev. A op omdat omdat het een bijna volledig nieuwe PCB is en het dus een rev A is van de Lanparty NFII Ultra B. Snap je het nog? ;) Want de originele Lanparty NFII Ultra kan je toch niet echt meer vergelijken met de Lanparty NFII Ultra B, vind ik.

[ Voor 10% gewijzigd door D-Three op 13-01-2004 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce666

geforce666

a.k.a Jan (nl)

Ben gewoon alles na gaan lopen :)
Laagvliegerke schreef op 13 januari 2004 @ 08:21:
Ja zitten gaten rondom de socket (zit me RBX op)
Buzz_NL schreef op 13 januari 2004 @ 08:41:
Heeft het mobo 4 SATA aansluitingen -> Rev B

Ik vermoed dat je de SATA RAID in de BIOS aan hebt, heb je je sata schijven in RAId setup?

zoja vermoed ik dat je of de array opnieuw moet rebuilden of herinstallatie windows.
1. Ja

2. Ja

3. Ik heb Windows op een aparte partitie, op normale IDE
Spice schreef op 13 januari 2004 @ 12:04:
Ander verschil wat in 1 oogopslag is te zien is de positionering van de batterij.
rev. B naast de SB (min of meer midden op de plank) op rev. A aan de bovenkant.
Op de rev. B zitten 2 stickers waar rev. B op staat, 1 op het mobo en 1 op de printerpoort.
Heb ik ook allemaal
_Droopy schreef op 13 januari 2004 @ 12:32:
[...]

welke bios draai je|?
dit is een probleem dat ik zeer zeker wel herken.
Bij sommige biossen (o.a. 12-31) kreeg ik die zelfde meldingen bij bepaalde settings.
vooral 200MHz FSB geeft hier grote problemen
Als ik 205MHz FSB draai, ben ik er vannaf, en alles boven de 210MHz FSb is probleem vrij. (voor zover de rest van m'n hardware meewerkt)
Dus ff rond klooien met je settings, voor je tweakstore gaat lopen beschuldigen/verdenken.
Ben nog niet eens boven de 195 uitgekomen toen ging i al flippen
En ik beschuldig tweakstore helemaal nergens van, prima winkel, ik d8 ik zet het erbij misschien dat het wat meer duidelijk maakt -->
Conclusie: ik heb gewoon de Rev B neem ik aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geforce666 schreef op 13 januari 2004 @ 16:17:

Ben nog niet eens boven de 195 uitgekomen toen ging i al flippen

Conclusie: ik heb gewoon de Rev B neem ik aan ;)
conclusie er zit dus iets goed fout en probeer weer is een OFFICIEEL bios!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce666

geforce666

a.k.a Jan (nl)

Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 16:30:
[...]

conclusie er zit dus iets goed fout en probeer weer is een OFFICIEEL bios!
ik heb em nu net geflasht en het heeft niks geholpen krijg nog steeds dezelfde melding (Error Loading OS)
en hij loopt al de hele tijd op ze default 166x11 (ratio 1:1)
en als ik de WinXp cd erin doe krijg ik zoiets:
Press any key to boot from CD.....Error loading OS

En ik heb een officieel bios gepakt: LPNFIIULB1127

iemand nog enig idee

[ Voor 46% gewijzigd door geforce666 op 13-01-2004 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_NL
Kijk eens naar je Boot Sequence.
anders boot flop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce666

geforce666

a.k.a Jan (nl)

Buzz_NL schreef op 13 januari 2004 @ 18:33:
Kijk eens naar je Boot Sequence.
anders boot flop
Ik heb het altijd zo (en nu dus ook):

1. CD-ROM
2. HDD
3. Floppy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geforce666 schreef op 13 januari 2004 @ 16:32:
[...]

ik heb em nu net geflasht en het heeft niks geholpen krijg nog steeds dezelfde melding (Error Loading OS)
en hij loopt al de hele tijd op ze default 166x11 (ratio 1:1)
en als ik de WinXp cd erin doe krijg ik zoiets:
Press any key to boot from CD.....Error loading OS

En ik heb een officieel bios gepakt: LPNFIIULB1127

iemand nog enig idee
vaag heel vaag meer kan ik er niet van maken vrees ik :(

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
geforce666 schreef op 13 januari 2004 @ 18:38:
[...]

Ik heb het altijd zo (en nu dus ook):

1. CD-ROM
2. HDD
3. Floppy
Misschien is je OS gewoon rot > Reinstall hupsaké. Een uurtje en je OS werkt weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
Stinger666 schreef op 13 januari 2004 @ 19:01:
[...]

Misschien is je OS gewoon rot > Reinstall hupsaké. Een uurtje en je OS werkt weer!
Dit had ik dus ook,na installatie 12/31 bios,heb toen m'n harddisk setting bekeken en die stond niet meer op auto dus op auto gezet en toen starte hij wel op weer snel weer de originele bios terug gezet ;)

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebbik ook, het woord Rev. A is doorgekalkt met tip-ex ofzo, maar het is wel degelijk een Rev. B want ik heb er toch echt 4 SATA op zitten.
Volgens mij zijn die dingen wel gewoon omgekatte Rev. A's want op mijn printerpoort staat 2001-05.

:X

Edit:

Terwijl dat ding bij de PTT in de bus lag heb ik nog een mail terug gehad van Tweakstore waarin zij mij verzekerden dat het echt een Rev. B is.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce666

geforce666

a.k.a Jan (nl)

Stinger666 schreef op 13 januari 2004 @ 19:01:
[...]

dat is het dus ik kan me OS niet opnieuw installeren
als hij komt met Press any key......... dan moet ik heeel snel op een key drukken
tot zover gaat het goed maar zodra ik moet herstarten (om met het grafische gedeelt verder tegaan) gaat hij dus niet meer verder dan krijg ik dus dit
Press any key to boot from CD.....Error loading OS en issie gelockt echt hij zit dan helemaal vast
Fern schreef op 13 januari 2004 @ 19:33:
[...]

Dit had ik dus ook,na installatie 12/31 bios,heb toen m'n harddisk setting bekeken en die stond niet meer op auto dus op auto gezet en toen starte hij wel op weer snel weer de originele bios terug gezet ;)
Bij mij staan ze op auto, hij herkent ze allemaal gewoon goed

Krijg trouwens nu weer een andere melding (I.P.V Error Loading OS:

A Disk read error occured
Press Ctrl+Alt+Del to restart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 20:10:
Volgens mij zijn die dingen wel gewoon omgekatte Rev. A's want op mijn printerpoort staat 2001-05.
Een rev A is gewoonweg niet om te bouwen naar een rev B!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 20:10:
[...]

zit er verschil in de printerpoort dan tussen de rev A en rev B zover ik weet zijn die printerpoorten al jaren hetzelfde :) ;)
Laagvliegerke schreef op 13 januari 2004 @ 21:11:
[...]

Een rev A is gewoonweg niet om te bouwen naar een rev B!!
Dat staat ook vast ja ;)
geforce666 schreef op 13 januari 2004 @ 21:05:

Bij mij staan ze op auto, hij herkent ze allemaal gewoon goed

Krijg trouwens nu weer een andere melding (I.P.V Error Loading OS:

A Disk read error occured
Press Ctrl+Alt+Del to restart
Ik zou is een andere hd proberen, 2000 bios resets, ff booten zonder je hd aangesloten enz. enz. iig zodat er meschien wat in het bios/mobo kan gebeuren dat dit meschien veroorzaakt. leef met je mee ik heb ook altijd altijd dat soort fuck dingen!

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 21:46 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.